Toon posts:

Spotify - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 22 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 21:47

spartacusNLD

This is Sparta!!

Perkerssens schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:38:
[...]

Op android is het ook 160 kb/s
nope met de nieuwe beta app kan je ook 320Kb/s streamen en downloaden :)

http://www.spotify.com/nl/download/previews/

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelization
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-07 20:15
Op de preview pagina toch wel een schandalige typfout gevonden.
Afbeeldingslocatie: http://z.xbbq.nu/i/20120506105541178.png
Lunix.. tsuh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:27:
op de pc en android is het 320 kb/s en op de iphone en ipad 160 kb/s
Sinds de update van vorige week kan je op iOS kiezen tussen 94/160/320 kbps.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Perkerssens schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:21:
Ik gebruik nu ongeveer 6 maanden Spotify Premium. Ik kan niks anders zeggen dat wat een super programma.
Thuis maak ik meestal een paar afspeellijsten(die ik daarna kan delen met vrienden) en onderweg luister ik die nummers. Beter dan telkens op youtube nummers in te typen of om liedjes te downloaden.

Enige minpuntje van spotify vind ik dat de max bitrate maar 192Kb/s is. Al hoewel ik dit wel kan begrijpen doordat het natuurlijk streaming is.
Hoor je dat dan? Bedoel 192 KB/s AAC encoding klinkt in mijn oren gewoon een stuk beter dan een mp3 en dat hoor ik onderweg niet eens.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerK
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
MeNTaL_TO schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:11:
[...]

Hoor je dat dan? Bedoel 192 KB/s AAC encoding klinkt in mijn oren gewoon een stuk beter dan een mp3 en dat hoor ik onderweg niet eens.
Ja, Ik hoor het vooral aan hoe zuiver de bass is. Ik gebruik onderweg ook High end in ear doppen dus daarmee hoor je zowat elke klant wel.(B&W C5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:26

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Op iPhone en iPad stream je 320 kbps.

http://venturebeat.com/20...y-extreme-iphone-quality/

Spuit 11 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door LtMarx op 06-05-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:06

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik denk dat ik iets goed begrijp hier over het spotify gebruik...

Op mijn notebook gebruik ik de dienst (nu nog) gratis. Werkt prima, veel aanbod, etc.
Ik zou nu graag willen gaan betalen voor premium, om spotify mobiel te kunnen gebruik - ik kan mijn telefoon dan op de autoradio verbinden en onderweg ook muziek luisteren.

Heb ik dan persé dataverkeer onderweg? Moet ik elk nummer dat ik 'lokaal' wil hebben ook echt kopen? Spotify biedt me namelijk de mogelijkheid een nummer aan te schaffen, wat me niet logisch lijkt om te doen als ik voor een tientje per maand alles lokaal kan hebben wat ik maar wil.

Met 1gb datalimiet ga ik namelijk niet heel ver komen als ik mobiel moet gaan streamen...

En met lokaal bedoel ik dus een map met muziek op mijn notebook die in sync staat met mijn Nokia, dus die moet de muziek zelf kunnen afspelen in de auto zonder noemenswaardig dataverbruik, zonder dat ik nummers los moet gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Je kan playlists gewoon opslaan op je mobiel voor onderweg. Dat van dat je nummers kan kopen snap ik het nut niet helemaal meer van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je kunt met een premium abonnement inderdaad playlists offline halen, je hebt dan geen* dataverbruik. Dat is gewoon bij de €9,99 p/m inbegrepen en je hoeft geen losse nummers te kopen.

*als je echt helemaal geen verbruik wil moet je de offline modus aanzetten in de Spotify app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MrAcid schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:53:
Je kunt met een premium abonnement inderdaad playlists offline halen, je hebt dan geen* dataverbruik. Dat is gewoon bij de €9,99 p/m inbegrepen en je hoeft geen losse nummers te kopen.

*als je echt helemaal geen verbruik wil moet je de offline modus aanzetten in de Spotify app.
Wat zou hij dan wél verbruiken in online modus, als de muziek al lokaal op mijn geheugenkaart staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
HTT-Thalan schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:04:
[...]
Wat zou hij dan wél verbruiken in online modus, als de muziek al lokaal op mijn geheugenkaart staat?
Niet veel verwacht ik, hij meldt zich even aan bij het opstarten (dit moet bij offline gebruik om de 30 dagen). Of hij tijdens gebruik ook nog online gaat weer ik niet, tenzij je je Lastfm profiel aan zou zetten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Standaard staat bijvoorbeeld posten naar Facebook aan. Dat doet hij dus elk nummer. Ik denk ook dat online bij Spotify een playcount wordt bijgehouden om je "top tracks" en "top artists" te kunnen bepalen.

Zal niet veel zijn dus, maar niet 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Bij mij gelukkig niet, ben nog van voor het (gedwongen) Facebook integratie gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

En je kan de privé modus ook aanzetten.
Dan word er ook niets gepost op fb

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 12:25
En anders haal je de koppeling weg dat er gepost mag worden op je wall. Ook een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:07
HTT-Thalan schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:04:
[...]

Het Spotify protocol is vergelijkbaar met bittorrent en ik kan me dan ook voorstellen dat het vooral upload van data zal zijn naar andere gebruikers wat voor verkeer zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
De mobiele applicaties hebben daar gelukkig geen "last" van, die zijn geen onderdeel van een peer to peer netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Spacespider schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:15:
Ik gebruik al sinds het begin Spotify op mijn laptop en mobiele telefoon, en vind het een super programma. Nu heb ik een thuis servertje (CentOS zonder GUI) die optisch op mijn versterker aangesloten zit en heb ik deze week Despotify ontdekt. Dit is een opensource Spotify client en library, welke ik via SSH met commando's kan bedienen vanaf mijn laptop/telefoon.

Omdat ik dit eigelijk wat mooier wil hebben ben ik begonnen met het maken van een web interface voor Despotify (zie hieronder een screenshot van mijn HTML/CSS). Het doel was om deze te laten communiceren met de Gateway die in Despotify zit om zo mijn muziek te kunnen bedienen vanaf de webbrowser op mijn laptop/mobiel. Echter lijkt deze gateway kapot te zijn (search functie werkt niet en kan geen tracks selecteren) en is deze in de SVN van Despotify al lange tijd niet aangepast. Ook in hun IRC kanaal reageert niemand, het project lijkt dus een beetje dood.

[afbeelding]

Daarna ben ik gaan kijken naar de officiële Spotify API (libspotify), maar hier snap ik niet veel van. Heeft iemand nog ideeën om dit werkend te krijgen?
De laatste keer dat ik de terms of use heb gezien van libspotify mag je sowieso geen webapplicatie maken als je libspotify gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Is er al bekend wanneer de final versie voor Android uitkomt? Ik heb eigenlijk 10 euro betaald voor iets wat niet werkt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 15:31
De final versie van de nieuwe app bedoel je? Ik heb geen idee maar hoop snel aangezien die veel fijner werkt dan de huidige stable versie.

Hoe bedoel je 10e voor niets betaald? Is de android app ruk of loopt de desktop app niet lekker?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
Rockvee2 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:45:
Is er al bekend wanneer de final versie voor Android uitkomt? Ik heb eigenlijk 10 euro betaald voor iets wat niet werkt .
Je kunt de beta ook downloaden natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 22-09 11:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat hoor ik hier weinig gemopper over het gestotter van nummers de laatste 2 weken. Zijn er gebruikers die hier geen last van hebben?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:58

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Tukk schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:14:
Wat hoor ik hier weinig gemopper over het gestotter van nummers de laatste 2 weken. Zijn er gebruikers die hier geen last van hebben?
Met de mobiele of de desktop client? Ik heb er zowel op Mac als Windows totaal geen last van.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
Bij mij werkt alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Ja, heb hier de laatste dagen (weken?) af en toe wat haperingen idd. Niet super irritant hoor maar het was me idd ook opgevallen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Had er ook last van, ook veel gemopper op fora gezien. Oplossing: Applicatie de-installeren, dan opnieuw installeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

RedFox schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:21:
[...]

Met de mobiele of de desktop client? Ik heb er zowel op Mac als Windows totaal geen last van.
Met de windows-client en met de beta-app.
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 07:46:
[...]

Had er ook last van, ook veel gemopper op fora gezien. Oplossing: Applicatie de-installeren, dan opnieuw installeren :).
Thnx, ga ik proberen

Wat ik niet kan hebben is dat er op de site niets wordt gemeld over enige problemen (en mogelijk oplossingen)

[ Voor 43% gewijzigd door Tukk op 10-05-2012 08:17 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tukk schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:16:
[...]
Wat ik niet kan hebben is dat er op de site niets wordt gemeld over enige problemen (en mogelijk oplossingen)
Afbeeldingslocatie: http://scm-l3.technorati.com/10/06/04/13529/bagdad-bob.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
JKratos schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:23:
Ja, heb hier de laatste dagen (weken?) af en toe wat haperingen idd. Niet super irritant hoor maar het was me idd ook opgevallen.
Viel mij idd ook op. Wel irritant, omdat ik bezig was wat muziek uit te zoeken ergens voor en je dan veel nummers opent en er ook doorheen scrolt. Dan ging heel traag met veel haperingen. Word je er even mee geconfronteerd dat zo'n 'cloud oplossing' je wel erg afhankelijk maakt van 1 partij.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 22:40
Sinds gisteren ook in aanraking gekomen met Spotify. Ik kende het al langer maar tot op heden had ik er geen gebruik van gemaakt. Ik gebruikt het op mijn Iphone i.c.m. een Marantz Receiver.

Hoe gaat het streamen nu precies?

Van draadloze Ubee modem/router naar Iphone en van Iphone terug naar router en dan naar receiver;
Van draadloze Ubee modem/router naar Iphone en dan rechtstreeks naar receiver;
Van draadloze Ubee modem/router naar receiver en bediening middels Iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Vorig jaar luisterde ik veel naar de Radio app, waar je meerdere genres kon aangeven en die werden dan gemixt. Dat is helaas niet meer. Nu is alles gebaseerd op je playlist. Dat is dus wat ik niet wil. Ik wil nieuwe nummers horen en niet van de artiesten die ik in m'n playlist heb (waarvan ik de beste nummers in de playlist heb, de rest vind ik niks).

Verder ben ik niet zo van het gericht zoeken naar artiesten. Ik wil verrast worden zegmaar en niet de hele tijd het zelfde genre beluisteren. Is er een app/site die hiervoor geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:38
Soundrop? Als je een leuke room vindt, kun je nog wel wat leuks tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Die suggestie zat ik ook aan te denken maar dan blijf je alsnog redelijk in hetzelfde genre natuurlijk. Is niet slecht natuurlijk maar als je afwisselend compleet andere nummers zoekt is dat niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 17:04

Nakebod

Nope.

Niemand die je tegenhoud om eens een willekeurige Soundrop room aan te klikken :P
Via die weg ontdek ik toch regelmatig nieuwe artiesten.

Een interessante Soundrop room vind ik soms wel de Classic room, waar je behalve "echte" klasieke muziek ook geregeld film(orkest) muziek langs hoort komen (Denk aan Hans Zimmer, Hans Badelt en John Powel van o.a de Pirates of the Caribbean, Star Wars).
Door de afwisseling bekende (Soundtracks) en onbekende nummers (Voor mij dan) kan ik mij daar goed vermaken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Laatst online: 20-09 10:25
Hier nog steeds problemen. Alles begon begin mei. Had al een email verstuurd, maar kreeg een heel algemeen mailtje terug. Clean install zou de boel verhelpen, mooi niet dus.

Iemand anders een oplossing?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Nope, heb het ook nog steeds. Ik heb maar meer lijsten offline beschikbaar gemaakt, wat maar een halve oplossing is aangezien ik (normaal gesproken) erg veel lol heb in het hele ontdekkings/related/whatsnew/spontaan opzetten aspect.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
DJH schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:56:
Vorig jaar luisterde ik veel naar de Radio app, waar je meerdere genres kon aangeven en die werden dan gemixt. Dat is helaas niet meer. Nu is alles gebaseerd op je playlist. Dat is dus wat ik niet wil. Ik wil nieuwe nummers horen en niet van de artiesten die ik in m'n playlist heb (waarvan ik de beste nummers in de playlist heb, de rest vind ik niks).

Verder ben ik niet zo van het gericht zoeken naar artiesten. Ik wil verrast worden zegmaar en niet de hele tijd het zelfde genre beluisteren. Is er een app/site die hiervoor geschikt is?
Heb je een Squeezebox? Dan kun je de 3rd Party Spotify plugin installeren en deze kan similar artist mixen maken. Dan kies je een artiest en dan gaat die op Internet kijken wat andere mensen luisteren die ook die artiest/genre luisteren en dit blijft dynamisch vullen. Zelf gebruik ik dit best veel. Je kunt ook een artist mix draaien, dan mixed die dynamisch nummers van één artiest.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Balboa schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:17:
[...]

Hier nog steeds problemen. Alles begon begin mei. Had al een email verstuurd, maar kreeg een heel algemeen mailtje terug. Clean install zou de boel verhelpen, mooi niet dus.

Iemand anders een oplossing?
Zelfde probleem ja, en op de officiele fora wordt het probleem niet erkend.

Allemaal begonnen rond de iPad release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb het probleem nu 2 weken niet meer. :?

En ik heb echt niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb er geruime last van op de Nokia Lumia 800, daarom spotify abonnement stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:31
Armada top 40 - Week 21 ( Mei 2012 )

32 Grand new dance tracks 2012

[ Voor 43% gewijzigd door Albert020 op 27-05-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Spotify is offline bij mij...

‏@SpotifyStatus
We will have a 15 minute maintenance at 13:00 CET today. Some users might have login issues during this time. Update will follow.

Klopt.

[ Voor 74% gewijzigd door CokeZero op 28-05-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Yep idd, hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Spotify weer online, dat duurde kort.

[ Voor 1% gewijzigd door CokeZero op 28-05-2012 13:25 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Xrenity schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:09:
[...]

Zelfde probleem ja, en op de officiele fora wordt het probleem niet erkend.

Allemaal begonnen rond de iPad release.
Meermaals gezegd, maar heb het nog steeds. Zojuist in het contactform een uitgebreide klacht met geruime onderbouwing waarom het niet aan mijn hardware/verbindingen kan liggen ingediend. Zal mij benieuwen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voutloos schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:58:
[...]
Meermaals gezegd, maar heb het nog steeds. Zojuist in het contactform een uitgebreide klacht met geruime onderbouwing waarom het niet aan mijn hardware/verbindingen kan liggen ingediend. Zal mij benieuwen.
Ook hier dezelfde ellende. Om de haverklap stopt de weergave, om even later weer verder te gaan. Ik heb een iPad met meest recente iOS-versie, meest recente app-versie, Airport Express met meest recente firmware. Enkele jaren heb ik Spotify tevreden gebruikt. Als dit zo doorgaat dan zeg ik mijn premium abo maar op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Inmiddels op hun verzoek wat output van netstat en tracert opgestuurd. Kreeg net
Hi there,

We just wanted to provide you with an update on the slow streaming problems with Spotify & your ISP.

We have now identified that this is due to high volumes of data that Spotify sends. For now this means that we are unable to offer a resolution for your issue from here.

We would recommend contacting your ISP for any updates about this.
Als antwoord, wat complete bullshit is: Heb zowel last via mijn 40 mbit kabel en zakelijke dedicated fiber, verbindingen die heus wel een paar audiostreams kunnen hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 31-05-2012 13:51 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
Voutloos schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:48:
Inmiddels op hun verzoek wat output van netstat en tracert opgestuurd. Kreeg net
[...]

Als antwoord, wat complete bullshit is: Heb zowel last via mijn 40 mbit kabel en zakelijke dedicated fiber, verbindingen die heus wel een paar audiostreams kunnen hebben.
Ik denk dat ze bedoelen dat je ISP misschien het dataverkeer van Spotify "knijpt" omdat het teveel data naar hun klanten stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:43
Iemand hier trouwens bekend met het blokkeren van Spotify op de werkvloer? Youtube e.d. zijn wel geblokkeerd maar Spotify niet. Hebben de site richting spotify al geblokkeerd maar willen graag ook de toegang tot het gebruik van Spotify blokkeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Xaero schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:13:
Iemand hier trouwens bekend met het blokkeren van Spotify op de werkvloer? Youtube e.d. zijn wel geblokkeerd maar Spotify niet. Hebben de site richting spotify al geblokkeerd maar willen graag ook de toegang tot het gebruik van Spotify blokkeren..
Wat is er mis met wat muziek onder het werk? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:28
is illegaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Xaero schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:13:
Bij muziek op de werkvloer moet vergoeding worden betaald (info). Misschien om die reden is Spotify afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ik denk eerder dat het wordt geblokkeerd vanwege het netwerkverkeer dat Spotify kan genereren. Gaat toch via p2p enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:38
Wat betreft vergoeding; als er muziek door een medewerker wordt geluisterd is dat niet persé een probleem: http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/vvv/exploitatie/
Voor je eigen plezier een radio op je werk aanzetten is dat niet (HR 1 juni 1979, NJ 1979, 470, BUMA/De Zon), tenzij het de bedoeling is dat je collega's meeluisteren. Ook de radio aanzetten in het café telt als openbaarmaking (HR 6 mei 1938, NJ 1938, 635, Caféradio).
Heb alleen geen idee hoe actueel die uitspraak nog is, ik heb dit ooit opgezocht omdat ik ook internetradio wilde afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij Spotify ook dat hij af en toe 'over slaat', maar dit probleem heb ik ook met VLC player (alleen de audio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:16
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:43:
Ik heb bij Spotify ook dat hij af en toe 'over slaat', maar dit probleem heb ik ook met VLC player (alleen de audio)
Bij mij ook regelmatig. Nu heb ik high quality streaming aanstaan maar afgezien van dat volgens mij bezwijkt spotify regelmatig onder de drukte.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

magnifor schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:26:
Ik denk eerder dat het wordt geblokkeerd vanwege het netwerkverkeer dat Spotify kan genereren. Gaat toch via p2p enzo.
Spotify is geen p2p for all I know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:33
Ik meld me hier ook maar eens!

Heb een 120 lijntje van Ziggo en ondervind dezelfde stotter problemen als anderen hier,
ik heb ook dezelfde mail gehad betreffende dat het probleem bij mijn ISP zou liggen wat ik raar vind.

Ik haal hier gewoon de volle 120Mbit over de kabel werkt top verder nergens problemen mee,
alleen Spotify hapert en is traag.

Heb hier nu al een dikke maand last van en er word niks aan gedaan krijg dezelfde standaard mailtjes terug,
ik ga mijn abonnement niet meer verlengen na deze maand ben er helemaal klaar mee.

Heb Ziggo gemaild krijg je ook een standaard mail dat ik maar moet kijken of mijn verbinding goed is met de speedtest, maar totaal geen reactie aangaande het Spotify probleem jammer.

Hoop dat het opgelost gaat worden. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Mixpower op 03-06-2012 14:08 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
Ik gok dus dat ISP's P2P verkeer "knijpen" als het druk is op hun netwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 17:04

Nakebod

Nope.

Toch lijkt het wel op een ISP issue, met UPC totaal geen problemen met happeringen of wat dan ook.
Laatste keer was toen volgens mij vrijwel iedereen er last van had (Maand of 3 terug?), en dat was toen wel een Spotify probleem.

En als ik de reactie van een Spotify moderator bekijk, lijkt de oplossing ook aan de ISP kant te liggen, in dit geval Virgin: http://community.spotify....mium-user/m-p/74381#M6872
http://community.virginme...sage-uid/1241925#U1241925
Kan mij zomaar voorstellen dat Ziggo ook zoiets moet doen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:03

lxz

Ook ik heb last van hick-ups in spotify. Dit is een paar weken geleden begonnen en het is ook altijd het geval.

Als ik een ping uitvoer naar de spotify-server waar ik mee verbonden ben ( elmira.lon.spotify.com , via netstat achterhaald), zie ik dat er vrij veel packet loss is:

Ping-statistieken voor 78.31.8.107:
Pakketten: verzonden = 205, ontvangen = 163, verloren = 42 (20% verlies).

Erg jammer: ik ben gebruiker sinds dag 1, maar als hier niet snel iets mee gebeurt ben ik bang dat ik naar alternatieven moet gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik ook met UPC, nergens last van. Spotify loopt heel goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Wat is er eigenlijk zo handig aan Spotify? Ik bedoel, de artiesten verdienen er weinig aan. Je muziek kan je ook makkelijk met een converter van Youtube downloaden. Als je ze wilt steunen koop je best hun albums/singles, ga je naar concerten, koop je eventueel goedereen. Ik denk bijvoorbeeld aan iTunes.

Ik ben waarschijnlijk fout maar ik kan het zelf niet weten want toen ik wou testen bleek dat je FB ervoor nodig hebt. Spijtig voor hun heb ik mijn FB verwijderd.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:10
lxz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:09:
Ook ik heb last van hick-ups in spotify. Dit is een paar weken geleden begonnen en het is ook altijd het geval.
Hier heb ik soms last van. Het nieuwe probleem met Spotiy is dat ik gemiddeld 5 minuten wacht voordat 1 nummer binnen is. (Laat het nou niet aan de firewall en verbinding liggen). Ik kijk er nog een maandje tegenaan en anders ga ik ook opzoek naar een alternatief.
witeken schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:28:
Wat is er eigenlijk zo handig aan Spotify? Ik bedoel, de artiesten verdienen er weinig aan. Je muziek kan je ook makkelijk met een converter van Youtube downloaden. Als je ze wilt steunen koop je best hun albums/singles, ga je naar concerten, koop je eventueel goedereen. Ik denk bijvoorbeeld aan iTunes.
Mijn telefoon kan niet alles automatisch converteren. Vaak hoor ik wel een leuk nummer als ik in de trein of auto zit, Soundhound aan en daarna even via Spotify opzoeken, makkelijker kan haast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 16:04

Crusader

Arc Nature

Mixpower schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:07:
Ik meld me hier ook maar eens!

Heb een 120 lijntje van Ziggo en ondervind dezelfde stotter problemen als anderen hier,
ik heb ook dezelfde mail gehad betreffende dat het probleem bij mijn ISP zou liggen wat ik raar vind.

Ik haal hier gewoon de volle 120Mbit over de kabel werkt top verder nergens problemen mee,
alleen Spotify hapert en is traag.

Heb hier nu al een dikke maand last van en er word niks aan gedaan krijg dezelfde standaard mailtjes terug,
ik ga mijn abonnement niet meer verlengen na deze maand ben er helemaal klaar mee.

Heb Ziggo gemaild krijg je ook een standaard mail dat ik maar moet kijken of mijn verbinding goed is met de speedtest, maar totaal geen reactie aangaande het Spotify probleem jammer.

Hoop dat het opgelost gaat worden. :(
Ik had bovenstaande kunnen schrijven. 100% mijn situatie. Ook last van gestotter en nummers die overslaan. Heb dat op 2 laptops, 2 pc's, 2 iPhones en een iPad. Uitgesloten dat het aan mijn apparatuur ligt, zeker als er zoveel mensen zijn die het melden.

Moet zeggen dat ik (na enig testen) merk dat ik met m'n Vodafone dongle met een UMTS verbinding nergens last van heb. Lijkt er op dat het in het Ziggo netwerk niet lekker vlotjes doorloopt. Maar aan de andere kant zijn er ook klagers die geen Ziggo hebben, toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Crusader op 03-06-2012 22:53 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 21-09 11:10
Ik heb nu al een tijdje spotify free, en ik betrap er mijzelf op dat ik meer en meer spotify en/of deezer gebruik. Ik ben dan ook nog aan het twijfelen om uiteindelijk een abonnement te nemen. Maar enkele belangrijke artiesten staan er niet op in spotify bij mij, zoals pink floyd, tool en metallica. Maar weet iemand of dit mogelijk is met spotify?

Als ik op mijn computer thuis spotify dan merge met mijn lokale bibliotheek. Daarin staat bvb Pink Floyd in, die ik omporteer vanuit mijn lokale bibliotheek en dus niet in spotify library staat. Ik maak die playlist dan klaar voor offline view op mijn gsm. Als ik dan die playlist wil openen op mijn gsm, zie ik daar dan ook die liedjes van pink floyd?

Indien dat zou werken, zou dat echt fantastisch zijn! Omdat deezer de mogelijkheid biedt om mp3's ongelimiteerd te uploaden op hun servers maar dat kan als het niet te veel liedjes zijn. Bovendien zit deezer met een vervelende web-based app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
pina schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:55:
Als ik op mijn computer thuis spotify dan merge met mijn lokale bibliotheek. Daarin staat bvb Pink Floyd in, die ik omporteer vanuit mijn lokale bibliotheek en dus niet in spotify library staat. Ik maak die playlist dan klaar voor offline view op mijn gsm. Als ik dan die playlist wil openen op mijn gsm, zie ik daar dan ook die liedjes van pink floyd?
Yep, dat kan. Gebruik het zelf ook regelmatig. Zeer chill dat dit erin zit idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
zit nu met de 30d gratis proefversie. Maar als ik zie hoe offline syncen gebeurt met de gsm, dan ga ik ervan uit dat ik het niet offline kan syncen met de computer op mijn werk... Dus de liedjes die ik lokaal heb staan op mijn computer thuis, zullen dan niet gesynced worden met de computer op mijn werk... Dat tempert mijn vreugde toch wel weer...

Daar heb je dan wel een omweg dat ik in spotify als source mijn dropbox kan aanduiden en daar muziek op plaatsen, maar dat is natuurlijk beperkt. Maar dan heb ik daar het probleem dat ik het niet kan syncen met mijn gsm.

Ik heb dan gedacht om iTunes Match dan te gebruiken, zou dat dan wel samenwerken met spotify? Dus dat op mijn computer thuis mijn bibliotheek in de cloud wordt gestuurd. Op mijn werk zie ik die bib in mijn itunes verschijnen en raadpleeg ik die via spotify. Zou dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Als je verwacht dat Spotify je lokale content thuis naar je werk PC gaat syncen dan kom je inderdaad van een koude kermis thuis. Daar is het ook niet voor bedoeld natuurlijk. "Syncen" van Spotify content wel, dat is uiteraard op alle Spotify clients beschikbaar.

Via iTunes Match direct naar Spotify werk niet bij mijn weten. Dan moet je het op je werk PC eerst weer via iTunes Match gaan downloaden. Handig is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
troftnom schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:40:
Als je verwacht dat Spotify je lokale content thuis naar je werk PC gaat syncen dan kom je inderdaad van een koude kermis thuis. Daar is het ook niet voor bedoeld natuurlijk. "Syncen" van Spotify content wel, dat is uiteraard op alle Spotify clients beschikbaar.

Via iTunes Match direct naar Spotify werk niet bij mijn weten. Dan moet je het op je werk PC eerst weer via iTunes Match gaan downloaden. Handig is anders...
nja, heb het vandaag idd gemerkt. Gaat wel naar de iphone. Toch wel jammer maar je kan niet alles hebben natuurlijk. Dan kan ik evengoed gewoon mijn volledige library kopieren naar de computer van mijn werk. Wat in principe perfect mogelijk is.

[ Voor 8% gewijzigd door pina op 04-06-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hier ook stotters en hickups. iOs devices (iPhone 4S en iPad 1) en Mac's. Erg irritant. Wel icm Ziggo (Alles in 1) dus wellicht wordt er toch geknepen. Heeft iemand al eens een keer bij Ziggo nagevraagd of dit het geval is? Of is dat zinloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Ik ben waarschijnlijk fout maar ik kan het zelf niet weten want toen ik wou testen bleek dat je FB ervoor nodig hebt. Spijtig voor hun heb ik mijn FB verwijderd.
dan ga ik er wel op in

1. Het is een platform waarvoor artiesten iig wél betaald worden en bekendheid kunnen krijgen
2. Even een album downloaden van Youtube doe je ook niet zo snel
3. Er is gewoon erg veel aanbod waardoor ik eigenlijk alles altijd kan luisteren als ik wil

En die paar mensen zonder Facebook kunnen hun weinig schelen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik gebruik gewoon m'n Spotify login en heb de link met FB uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Een tweetal dingen, voor mij dan,

Als belangrijkste, het altijd en overal bijna alle muziek bij je hebben, en niet alleen wat je al eens gedownload hebt. Ik gebruik het thuis, op mijn werk en in de auto. Als ik zin heb in een bepaald nummer, artiest of album dan is dat overal instant beschikbaar.

Als 2e de playlists, die universeel zijn, ik ga graag naar festivals en voor bijna elk festival is vooraf een playlist beschikbaar met de artiesten die komen, zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Je klikt de playlist aan en hebt de complete lijst. Ook bijvoorbeelde de top 40(50), Veronica Top 1000 en Top 2000 aller tijden zijn zonder zoeken en downloaden beschikbaar. Het is ook mogelijk om playlists te delen met anderen, zodat je leuke nummers kunt uitwisselen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:16
Servor schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:34:
Heeft iemand al eens een keer bij Ziggo nagevraagd of dit het geval is? Of is dat zinloos?
Ik denk het niet, en misschien moeten we met zijn allen dat maar eens doen. Paar van die vragen gaan stellen aldaar.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
loewie1984 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:35:
[...]

Ik denk het niet, en misschien moeten we met zijn allen dat maar eens doen. Paar van die vragen gaan stellen aldaar.
Ik zou dan idd wel een beetje het collectief zoeken. Of allemaal individueel eenzelfde soort mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Meer ziggo gebruikers met problemen, en een eventuele oplossing: http://ziggo-gebruikers.n...013f962281&t=39026&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hm ja dat vind ik nogal wat, de P2P gedachte achter Spotify om zeep helpen. Maar goed als troubleshoot kan het wel aardig zijn om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Servor schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:12:
Hm ja dat vind ik nogal wat, de P2P gedachte achter Spotify om zeep helpen. Maar goed als troubleshoot kan het wel aardig zijn om te proberen.
Ipv die poorten dichtgooien vraag ik me eerder af wat Ziggo aan het uitvreten is (met het afknijp gedoe van torrent en Usenet in mijn achterhoofd van toen ik bij Chello zat). Zou spotify teveel connecties gelijk willen openen?
Het gaat om de volgende poorten die ik gewoon heb dicht gezet:

TCP Port 4370 (bound to 127.0.0.1) - initially active when not even logged in .
TCP Port 4380 (bound to 127.0.0.1) - initially active when not even logged in .
TCP Port 19906 (bound to 0.0.0.0) - once you connect.
TCP Port 57621 (bound to 0.0.0.0) - once you connect.
UDP Port 1900 - SSDP - (bound to 192.168.0.x) - Publishes to Gateway (192.168.0.1) & Multicast (239.255.255.250) - makes discoverable on your network for any capable devices
UDP Port 21328 - (bound to 192.168.0.x) - "tracker of sorts" for the P2P client network
UDP Port 57621 - (bound to 0.0.0.0) Broadcasts to (192.168.0.255)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Kan zijn dat Spotify gebruikers onderling enorm veel dataverkeer veroorzaken op het Ziggo netwerk wellicht? En dus wordt er geknepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Servor schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:21:
Kan zijn dat Spotify gebruikers onderling enorm veel dataverkeer veroorzaken op het Ziggo netwerk wellicht? En dus wordt er geknepen?
Een streaming mp3 van enkele gebruikers kan niet op tegen de video's van youtube.
Het is, denk ik, meer het p2p dat de reden is waarom er geknepen zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 20:37
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:07:
[...]

Ipv die poorten dichtgooien vraag ik me eerder af wat Ziggo aan het uitvreten is (met het afknijp gedoe van torrent en Usenet in mijn achterhoofd van toen ik bij Chello zat). Zou spotify teveel connecties gelijk willen openen?

[...]
Dit lijkt te werken! Heb een paar minuten geprobeerd met de extreme afspeelkwaliteit met de ios applicatie. Normaal had ik allang storingen gehad. Hoop alleen dat die poorten dichtgooien andere programma's niet belemmerd.

Concluderend; probeer dit eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Laatst online: 20-09 10:25
Lijkt sinds vandaag (gisteren) eindelijk weer wat beter te gaan. Ziggo lijkt toch de boosdoener hier in Ned.

Juich nog niet te vroeg, maar gaat beter dan afgelopen maand tot nu toe.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 21:47

spartacusNLD

This is Sparta!!

zijn er meer mensen met foutcode 404? spotify blijft offline.. en de internet verbinding zelf werkt wel gewoon.

edit: spotify opnieuw geïnstalleerd en het werkt weer.. duurde wel heel lang bij het inloggen.

[ Voor 30% gewijzigd door spartacusNLD op 08-06-2012 09:06 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Ben zelf tot nu toe zeer tevreden met spotify! Ik heb het nu al ruim een jaar maar ondervindt nu ook wat problemen met het afpselen van muziek op mijn PC, op mijn iPhone heb ik er minder last van mits ik op het nerwerk van t-mobile zit en dus niet via het draadloos internet op mijn eigen netwerk thuis. Erg jammer! Maar ben vooralsnog niet van plan om mijn abbo op te zeggen omdat ik het een goedkoop alternatief vind voor bijvoorbeeld iTunes/albums kopen.. Het gaat er mij meer om dat ik legaal muziek aan het luisteren ben, ook al weet ik dat muzikanten hier mee bijna niks verdienen. Je kan natuurlijk muziek rippen van youtube.. Maar dit is niet altijd de beste geluidskwaliteit en dat vind ik wel het geval bij spotify. En dat men nu een facebook account moet hebben willen ze spotify kunnen gebruiken is misschien wel een beetje omslachtig.. Maar daar heb ik gelukkig geen last van.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een gratis jaarabonnement op Spotify via Xs4all. Leuke actie. Ik had al een jaar of zo een free account maar gebruikte het nooit: irritante reclame en weinig aanbod. Grooveshark beviel me beter. Vandaag toch maar m'n free account omgezet naar dat gratis jaarabonnement.

1. Ik heb m'n Facebook account helemaal niet nodig, zoals hier gesuggereerd wordt...?

2. Ik vind het aanbod nog steeds een zooitje... Nu is mijn muzieksmaak misschien niet heel commercieel, maar dan nog... Ik ken teveel gewoon niet vinden. Toen ik na een tijd maar eens naar Kate Perry ging zoeken (laat ik eens wat hips proberen, dacht ik) zag ik dat zelfs die nergens te vinden is.

Kan me niet voorstellen dat ik hier ooit een betaald abonnement voor ga nemen, maar goed... nu ik het gratis een jaar kan proberen, doe ik dat toch maar. Gelukkig hebben ze wel IETS van mijn gading... maar zoals gezegd minder dan gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:54:
2. Ik vind het aanbod nog steeds een zooitje... Nu is mijn muzieksmaak misschien niet heel commercieel, maar dan nog... Ik ken teveel gewoon niet vinden. Toen ik na een tijd maar eens naar Kate Perry ging zoeken (laat ik eens wat hips proberen, dacht ik) zag ik dat zelfs die nergens te vinden is.
Moet je wel goed zoeken. Als ik zoek op Katy Perry vind ik het wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, LOL, is het Katy en geen Kate, hahahaha! }:O 8) Kan je zien hoe hip ik ben. :+ Nou ja, dan alsnog... zoek voor mij even naar:

The Sound - From the lion's mouth
Van Morrison - Hymns
Squeeze - East side story
John Denver - Windsong
Duncan Browne - The wild places
Tom Verlaine - Dreamtime

om maar een paar zeer willekeurige albums te noemen ;)

Maar ik wil niet lullig doen: zo langzamerhand vind ik toch ook wel wat hier en daar (Jethro Tull - Thick as a brick, Calexico - Feast of wire, Talking Heads - More songs about buildings and food, Alquin - Nobody can wait forever, Camel - Nude, Kevin Coyne - Millionaires and teddy bears, om wederom maar een paar zeer willekeurige albums te noemen). Toch wel lollig. Maar ik moet nog maar zien of ik over een jaar m'n abo verleng. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 14:07
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:54:
1. Ik heb m'n Facebook account helemaal niet nodig, zoals hier gesuggereerd wordt...?
Facebook is alleen nodig bij nieuwe accounts.
Jij hebt een bestaand account omgezet en dan kun je dus (gelukkig) gewoon zonder facebook blijven inloggen.
Ben wat dat betreft blij dat mijn account wat bij KPN glasvezel hoort enkele weken ouder is dan de vereiste om met facebook in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, ok, duidelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Laatst online: 23-07 18:19
Als Spotify de artiesten die nu tegenstribbelen kan overtuigen dan wordt Spotify veel interessanter.

Situatie nu zou bijvoorbeeld zijn: Metallica staat niet op Spotify, gebruikers gaan naar Grooveshark, Metallica krijgt geen vergoeding en het wordt nooit niks.

Siutatie had kunnen zijn: Metallica staat hun muziek wel toe op Spotify, gebruikers dus beter tevreden met Spotify (omdat het al goed overzicht biedt maar niet voldoende muziek) en uiteindelijk dus ook geld voor Metallica.

Waarom ziet Metallica dit anders?
Je zou nu haast kunnen beweren dat ze zichzelf een beetje tegenstaan...

Ik heb zelf momenteel zowel Spotify Premium en Grooveshark Anywhere tot mijn beschikking, maar kom eigenlijk wel uit op de conclusies die eerder zijn gevallen in dit topic.
Daarbij ook jammer dat Grooveshark nog geen iPad-app heeft, maar alleen een iPhone-app in Cydia.

Grooveshark is overigens wel bezig om het ook op artiest niveau aan te gaan pakken, dus wellicht toch goed bij Spotify gekeken ;)

Het blijft een lastige keuze: veel muziek, maar minder overzichtelijk vs goede app met minder muziek.

Ik test nog even verder met mijn accounts...

[ Voor 0% gewijzigd door SWINX op 11-06-2012 15:10 . Reden: verduidelijking ]

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Metallica denkt meer te kunnen vangen voor hun muziek dan Spotify kan/wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
grooveshark kwaliteit is toch heel wisselend?

Ik snap die artiesten niet. Natuurlijk krijg je weinig cash, maar mensen die geen Metallica (of Beatles) op spotify luisteren, gaan er echt niet elders voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:03
Tukk schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:19:
Metallica denkt meer te kunnen vangen voor hun muziek dan Spotify kan/wil betalen.
Oftewel de muziek is nog wel van deze tijd, maar de band al lang niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Laatst online: 23-07 18:19
418O2 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:23:
grooveshark kwaliteit is toch heel wisselend?
Ja, maar meestal vind je toch snel wel een goede variant.

Ik vind het standpunt van Metallica (om dat even als voorbeeld aan te houden) vreemd, want als ze niet genoeg kunnen ontvangen (een beetje via Spotify), dan ontvangen ze liever niks (user die zelf mp3 gaan downloaden oid) ?

Lijkt mij toch een win-win situatie voor Spotify en Metallica.

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:23:
[...]

Oftewel de muziek is nog wel van deze tijd, maar de band al lang niet meer :)
Het is nu wel heel erg goedkoop om te zeggen dat niets aan die band meer van deze tijd is, denk ik...? ;)

Ik vraag me af of sommige bands ooit gaan meewerken aan Spotify. The Beatles bijvoorbeeld. Die hebben dat ook helemaal niet nodig. Die muziek verkoopt toch wel. Viel me trouwens wel op dat er zowaar één album van McCartney wél op Spotify staat (Ram)! Vreemd waarom die dan wel weer...

En het klopt trouwens wel dat sommige bands echt niets winnen met het NIET meedoen aan Spotify. The Eagles bijvoorbeeld: ik had zin om ff wat ouds van hun te draaien, maar op wat live spul na zijn die ook niet te vinden. Maar die ga ik vervolgens heus niet kopen: dan maar gewoon niet. Muziek die ik ECHT wil hebben, heb ik natuurlijk allang: de rest is gewoon leuk om te horen als het er is en anders is het gewoon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:59:
[...]

Het is nu wel heel erg goedkoop om te zeggen dat niets aan die band meer van deze tijd is, denk ik...? ;)

Ik vraag me af of sommige bands ooit gaan meewerken aan Spotify. The Beatles bijvoorbeeld. Die hebben dat ook helemaal niet nodig. Die muziek verkoopt toch wel. Viel me trouwens wel op dat er zowaar één album van McCartney wél op Spotify staat (Ram)! Vreemd waarom die dan wel weer...

En het klopt trouwens wel dat sommige bands echt niets winnen met het NIET meedoen aan Spotify. The Eagles bijvoorbeeld: ik had zin om ff wat ouds van hun te draaien, maar op wat live spul na zijn die ook niet te vinden. Maar die ga ik vervolgens heus niet kopen: dan maar gewoon niet. Muziek die ik ECHT wil hebben, heb ik natuurlijk allang: de rest is gewoon leuk om te horen als het er is en anders is het gewoon jammer.
Ik download die albums gewoon en zet die in Spotify zodat ik ze toch vanuit 1 prog kan luisteren en ze hopelijk toch zien dat ze gespeeld worden en er geen geld voor krijgen vanwege hun domme beslissing . Win-win-win

Pagina: 1 ... 22 ... 41 Laatste