Spotify - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 3 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thugg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:58
DennusB schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:40:
[...]

Net nog even Grooveshark getest, maar ik vindt het echt rete traag vergeleken met Spotify.
Alleen het zoeken duurt al een jaar, en na 2 minuten kreeg ik rechts onderaan de melding dat er verbindings-problemen waren. Leuk, als eerste indruk :P
Ik blijf voor nu lekker bij spotify :)
Dit is eigenlijk gewoon een beetje "Wat een boer niet kent, eet ie niet" gevalletje volgens mij.

Spotify crashed bij mij alleen maar, zowel bij me iPad, Macbook Pro en iMac. Hij doet het 5 min, daarna loopt ie vast en stopt ie ermee. Ik heb het wel een tijd gebruikt op me PC daar deed ie het prima maar op de Mac is ie bagger.

En het is gewoon zo krom als wat dat Spotify wel in de Appstore is toegelaten en Grooveshark niet.. Ze leveren PRECIES dezelfde dienst en toch is Grooveshark niet toegelaten.. Je zou toch denken dat Spotify er iets meer voor heeft gedaan, niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:47
spotify:album:4GaVxBPPoyHSXPxBPz4krT of spotify:track:4qDA2IKvwbeM0hIbgiDWFS
Zijn die niet het origineel van The Eagles - Hotel California?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bounc3
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
John_Glenn schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:10:
[...]

Heu? Hoe komen ze daar dan mee weg?
Niet. http://en.wikipedia.org/wiki/Grooveshark#Legal_issues
Daarom zal Grooveshark naar alle waarschijnlijkheid ook langzaam naar de achtergrond zakken, en kan Spotify nog eens heel groot worden.
Thugg schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:12:
[...]

En het is gewoon zo krom als wat dat Spotify wel in de Appstore is toegelaten en Grooveshark niet.. Ze leveren PRECIES dezelfde dienst en toch is Grooveshark niet toegelaten.. Je zou toch denken dat Spotify er iets meer voor heeft gedaan, niet? :)
Het punt is toch echt dat Spotify aantoonbaar zijn gelden afstaat aan de rechthebbenden. Grooveshark doet dat niet. Dit kunnen ze verzekeren door het feit dat je een Premium Account nodig hebt eer je de app überhaupt kan gebruiken.

Na 3 dagen jeuk aan de vingers heb ik overigens een premium accountje afgesloten. Vind het werkelijk geen geld. Het had mij niets verbaast als een premium account € 29,95 had gekost.
In combinatie met de app is het voor mij een groot succes te noemen. Ben zeker benieuwd wat de toekomst brengt. :)

Send to > Spotify People > ... is ook een lekker feature. Net als die HTTP / URI links: razend vlug. Gooi spotify:track:6JEK0CvvjDjjMUBFoXShNZ maar eens in de zoekbalk. :Y)

Edit: Wat betreft mijn eerdere opmerking over een track met een hele andere inhoud; dit is echt pure toeval geweest. Ik ben verder niets soortgelijks tegengekomen terwijl ik al een aantal uur playtime er op heb zitten. d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Bounc3 op 22-05-2010 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
}:O
Thugg schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:12:
[...]

Dit is eigenlijk gewoon een beetje "Wat een boer niet kent, eet ie niet" gevalletje volgens mij.

Spotify crashed bij mij alleen maar, zowel bij me iPad, Macbook Pro en iMac. Hij doet het 5 min, daarna loopt ie vast en stopt ie ermee. Ik heb het wel een tijd gebruikt op me PC daar deed ie het prima maar op de Mac is ie bagger.

bij mij loopt het op mijn mbp als een zonnetje.
is wel de open versiie, maar dat mag niet uit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13

Nakebod

Nope.

Clientversie is bij alle account types hetzelfde, het is je accounttype die bepaald wat beschikbaar is.
En dat werkt zelfs zo mooi, ik had een Open account, ik was muziek aan het luisteren tijdens het aanmaken van een Premium account. Ik had nog maar net betaald, en zonder restart van de client zag ik dat ik Premium had, inclusief de premium functies.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wauw.. Spotify heeft gewoon muziek van al mijn favoriete artiesten.. en die niet bepaald mainstream. Erg toffe dienst, zodra ze goede Airtunes support hebben neem ik een abonnement.

(Ja ik realiseer me dat het vooral aan Apple ligt dat ze geen Airtunes support hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 13:03

Trouble

Everything is awesome

Na een beetje pielen ben ik nu echt verslingerd aan Spotify denk ik :) Alleen erg jammer dat er (nog?) geen iDeal mogelijkheid is, heb geen creditcard of Paypal. De hoeveelheid muziek die ik nu 'ontdek' is echt fantastisch!

Gelukkig bevalt mijn Open account ook goed, reclames zijn niet storend ofzo.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Bounc3 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:35:
[...]
Gooi spotify:track:6JEK0CvvjDjjMUBFoXShNZ maar eens in de zoekbalk. :Y)
You got me |:(

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

LOL, Spotify is ook gelinkt aan de 'mute'-knop van Windows. :+ Op een gegeven moment ging ik op m'n toetsenbord op 'mute' rammen bij wéér dezelfde, slecht opgenomen reclame. Na een minuutje wil ik weer verder luisteren, gaat de reclame vrolijk verder op het punt waar ik op 'mute' drukte. Slimme gasten! B)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bounc3
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
-Trouble- schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:26:
Na een beetje pielen ben ik nu echt verslingerd aan Spotify denk ik :) Alleen erg jammer dat er (nog?) geen iDeal mogelijkheid is, heb geen creditcard of Paypal. De hoeveelheid muziek die ik nu 'ontdek' is echt fantastisch!

Gelukkig bevalt mijn Open account ook goed, reclames zijn niet storend ofzo.
PayPal kun je gewoon linken aan je betaalrekening hoor! Je kunt het zo instellen dat je kunt betalen met je rekening via PayPal, zo wordt het een aantal dagen na je aankoop van je rekening afgeschreven. Geen gedoe met credit dus. Hier kwam ik ook pas na een hele tijd achter. Had voor die tijd altijd online aankopen gedaan met een creditcard van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Idd gewoon PayPal account aanmaken en een paar dagen later kan je aan de slag. Als je eenmaal Premium hebt wil je nooit meer anders. Ik zou me echt niet kunnen voorstellen hoe muziek luisteren nog beter/makkelijk zou kunnen worden.

Al zou het wel cool zijn als Spotify ook videoclips liet zien. Best cool lijkt me als je een feestje geeft, leuk achtergrond gezelligheid :)

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Enige punt is, ik wil geen paypal account :P Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat m'n geld er dan echt doorvliegt en dat voorkom ik nou nog tenminste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De aflopen tijd ook Spotify uitgeprobeerd en ik ben onder de indruk van het gemak wat dit programma geeft. De database speel ik af als ware het mijn eigen muziek is en daardoor heb ik nauwelijks nog de behoefte om de muziek ergens anders vandaan te halen.

Desondanks zie ik het programma nog als een vingeroefening voor wat er in de toekomst komen gaat. In die zin ben ik heel benieuwd wat Apple komende keynote gaat vertellen en hoe zij op basis van lala.com e.e.a. ontwikkeld hebben. Ik mis namelijk ook Airtunes support, zou het graag in iTunes willen afspelen en mijn iPod Nano heeft geen support van Spotify.

Tot die tijd een Unlimited-account aangemaakt. Het genot is mij groot genoeg.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Trouble- schreef op zondag 23 mei 2010 @ 03:08:
Enige punt is, ik wil geen paypal account :P Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat m'n geld er dan echt doorvliegt en dat voorkom ik nou nog tenminste ;)
Er is toch serieus iets mis met je zelfbeheersing en verantwoordelijkheid als je jezelf in bescherming moet nemen door geen online betaal accounts te nemen...
Krisp schreef op zondag 23 mei 2010 @ 07:52:
In die zin ben ik heel benieuwd wat Apple komende keynote gaat vertellen en hoe zij op basis van lala.com e.e.a. ontwikkeld hebben. Ik mis namelijk ook Airtunes support, zou het graag in iTunes willen afspelen en mijn iPod Nano heeft geen support van Spotify.
Ik denk niet dat ze het over itunes gaan hebben op 7 juni. Het zal wss puur over de nieuwe iphone gaan. Ze hebben het meestal op het einde van het jaar over itunes als er nieuwe ipods aankomen.

Het zou idd goed kunnen dat itunes een dergelijke dienst gaat leveren. Ze hebben lala al de nek omgedraaid en de mensen die nog credits hebben krijgen daar itunes credits voor. Ik vraag me dan alleen af hoe ze dat gaan doen want door alle muziek streaming aan te bieden kannibaliseren ze hun eigen itunes store die mega succesvol is.

Bij itunes zul je dan geen gratis account tegenkomen zoals bij spotify denk ik. Apple wil denk ik geen advertenties of commercials in itunes. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:48:
[...]

Er is toch serieus iets mis met je zelfbeheersing en verantwoordelijkheid als je jezelf in bescherming moet nemen door geen online betaal accounts te nemen...
Ervoor kiezen om zoiets niet te nemen omdat ik weet dat ik dan te makkelijk dingen koop lijkt me eerder getuigen van zelfkennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

-Trouble- schreef op zondag 23 mei 2010 @ 03:08:
Tja...wat je ook kan doen is je paypal account niet aan je bankrekening koppelen op die manier moet je zelf handmatig geld over maken elke maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Dat zit ik al een tijdje te overwegen, maar heb nog geen echte gegronde reden gehad om dat te doen. Alhoewel Spotify er wel erg in de buurt komt (maar heb nog 15 uur speeltijd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:48:
[...]

Ik denk niet dat ze het over itunes gaan hebben op 7 juni. Het zal wss puur over de nieuwe iphone gaan. Ze hebben het meestal op het einde van het jaar over itunes als er nieuwe ipods aankomen.

Het zou idd goed kunnen dat itunes een dergelijke dienst gaat leveren. Ze hebben lala al de nek omgedraaid en de mensen die nog credits hebben krijgen daar itunes credits voor. Ik vraag me dan alleen af hoe ze dat gaan doen want door alle muziek streaming aan te bieden kannibaliseren ze hun eigen itunes store die mega succesvol is.

Bij itunes zul je dan geen gratis account tegenkomen zoals bij spotify denk ik. Apple wil denk ik geen advertenties of commercials in itunes. Ik ben benieuwd.
Gezien de ITunes version history komen wijzigingen niet altijd uit in september of januari. In 2007 werd bijvoorbeeld iPhone-support toegevoegd. In 2008 werd de app store geïntroduceerd, volgens mij een major improvement. Natuurlijk, deze wijzigingen hangen samen met de iPhone. Waarom zouden deze nu niet uit kunnen komen? Juist streaming support zou een feature voor de iPhone kunnen zijn, bij uitstek zelfs. Ook omdat lala 31 mei sluit, is voor mij een signaal dat iTunes binnen afzienbare tijd streaming support krijgt.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die Free account voor 1 maand of permanent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:03:
Is die Free account voor 1 maand of permanent?
permanent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Grappig.. maar ik vind het programma wel erg minimaal. Of ben ik "verwend" door itunes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hmm, ik baalde al dat ik een free account had maar waarschijnlijk heb ik free en open door de war gehaald. Als je op naamgeving af gaat klinkt het ook logischer dat open minder beperkt is ;)

Ik hoop dat er ook een client komt voor Windows Mobile, lijkt me leuk om even snel een liedje te laten horen. En misschien een webbased player (zoals Last.FM heeft, zodat het ook op mediaspelers gebruikt kan worden)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Zijn er Mac gebruikers met hetzelfde probleem als ik en eventueel een oplossing?

Als ik Spotify aan heb staan en iTunes uit en ik pauzeer een nummer, dan start iTunes..
Als ik daarna nog een keer een nummer pauzeer, gaat spotify weliswaar op pauze, maar dan gaat iTunes spelen.
Dus ben ik dan de hele tijd aan het switchen tussen spotify en iTunes.
Is er ergens een mogelijkheid om er voor te zorgen dat iTunes NIET opstart bij het gebruiken van de mediatoetsen op het toetsenbord van mijn Macbook?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoite schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:42:
Zijn er Mac gebruikers met hetzelfde probleem als ik en eventueel een oplossing?

Als ik Spotify aan heb staan en iTunes uit en ik pauzeer een nummer, dan start iTunes..
...
Is er ergens een mogelijkheid om er voor te zorgen dat iTunes NIET opstart bij het gebruiken van de mediatoetsen op het toetsenbord van mijn Macbook?
Opties:
1. Hernoem/verwijder iTunes. :P
2. Toets steeds appeltje+shift+play, dan doet iTunes niets, maar het idee van een simpele hotkey gaat wel verloren :/
3. Start iTunes, maar kies een scherm zonder media, zodat play/pause niets doet. :/
4. gebruik dit script: dit zorgt ervoor dat iTunes enkel opstart/reageert als spotify (of programma naar keuze) niet actief is. d:)b \o/

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Voutloos schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:56:
[...]

Opties:
1. Hernoem/verwijder iTunes. :P
2. Toets steeds appeltje+shift+play, dan doet iTunes niets, maar het idee van een simpele hotkey gaat wel verloren :/
3. Start iTunes, maar kies een scherm zonder media, zodat play/pause niets doet. :/
4. gebruik dit script: dit zorgt ervoor dat iTunes enkel opstart/reageert als spotify (of programma naar keuze) niet actief is. d:)b \o/
_/-\o_ _/-\o_

Bedankt! dit werkt.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 02:37
Waar kan ik de link naar mijn spotify profile vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Ben nu bezig m'n muziekcollectie om te zetten naar online-nummers. Echter lijken sommige albums niet te doen: http://open.spotify.com/album/34SgHgfNk5zYi9r0wiII86 . Als ik deze aanklik krijg ik de melding "This album is not available.". Geen idee waar dat weg komt en of het helpt als ik over ga naar een betaalde versie (denk het niet). Anderen (evt. uit andere landen en/of met een betaalde Spotify versie) die dezelfde melding krijgen?
Devrim schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:55:
Waar kan ik de link naar mijn spotify profile vinden?
Binnen Spotify: Help -> Your Account, die verwijst je naar https://www.spotify.com/nl/account/overview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik heb de free versie zonder radio, maar stel ik zoek op omar faruk tekbilek.. hoe krijg ik allemaal liedjes die hierop lijken?? of is dit alleen mogelijk als ik 5 euro overmaak?

en playlists maken doe je handmatig, of gebeurd dat nog een beetje automatisch zodat je verrast wordt met muziek die je nog niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Laatst online: 02-07 17:28
heb een spotify invite kunnen regelen, nu ff kijken hoe dit allemaal werkt

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micromat
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-06-2024
Heb net een Unlimited account aangeschaft, om er ook op de iPhone van te kunnen genieten. MAAR: de synchronisatie over WLAN is ongelofelijk traag. Onwerkbaar. Het is trouwens zelfs al niet goed mogelijk om iets op de iPhone af te spelen als je via WLAN verbonden bent... Gek genoeg levert afspelen via 3G geen problemen op... Ik heb veel Engelstalige posts over dit probleem gelezen, echter geen oplossingen. Wie heeft dezelfde problemen, of beter nog, wie weet een oplossing?

--Mat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micromat
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-06-2024
Milenco schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:02:
Ben nu bezig m'n muziekcollectie om te zetten naar online-nummers. Echter lijken sommige albums niet te doen: http://open.spotify.com/album/34SgHgfNk5zYi9r0wiII86 . Als ik deze aanklik krijg ik de melding "This album is not available.". Geen idee waar dat weg komt en of het helpt als ik over ga naar een betaalde versie (denk het niet). Anderen (evt. uit andere landen en/of met een betaalde Spotify versie) die dezelfde melding krijgen?
Ik heb de Überversie en die geeft dat ook. Heb je die opgediept uit een playlist van iemand anders? Daar kan het in terecht zijn gekomen als diegene het album al in zijn iTunes had. Andere verklaring heb ik er niet voor.

--Mat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:58
HEERLIJK programma! Echt waar! Ik heb nu een gratis account maar ga denk ik snel over naar een betaalde. Goed kwaliteit en leuke interface!

Zie: http://sharemyplaylists.com/nederlandse-top-40-week-21/
Dan heb je direct de top 40 voor diegene die dat willen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Laatst online: 14-09 02:37

[...]

Binnen Spotify: Help -> Your Account, die verwijst je naar https://www.spotify.com/nl/account/overview/
Mja maar ik wil m'n profiel delen met anderen, of gaat dat niet met een free account? :{

Na lang zoeken gevonden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik zit te twijfelen tussen spotify (heel grote collectie qua muziek) of last.fm vanwege de muziekkiezer. Als ze die nu nog in spotify krijgen is het echt ideaal (alleen hebben ze geen metallica, alleen covers en tributes.)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Anderen (evt. uit andere landen en/of met een betaalde Spotify versie) die dezelfde melding krijgen?
Zelfde hier, met Premium UK versie. Waarschijnlijk heeft het label waar ze toen bij zaten alleen een deal gesloten voor Finland. Kan wel een paar andere albums van die band krijgen.
SYQ schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:06:
ik heb de free versie zonder radio, maar stel ik zoek op omar faruk tekbilek.. hoe krijg ik allemaal liedjes die hierop lijken?? of is dit alleen mogelijk als ik 5 euro overmaak?
TerraGuy in "Spotify - Nu in Nederland beschikbaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:37:
(alleen hebben ze geen metallica, alleen covers en tributes.)
Daar kunnen ze niks aan doen, die artiesten willen het om de een of andere reden niet. The Beatles vind je ook niks van, om dezelfde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
micromat schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:03:
[...]

Ik heb de Überversie en die geeft dat ook. Heb je die opgediept uit een playlist van iemand anders? Daar kan het in terecht zijn gekomen als diegene het album al in zijn iTunes had. Andere verklaring heb ik er niet voor.

--Mat
John_Glenn schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:40:
[...]

Zelfde hier, met Premium UK versie. Waarschijnlijk heeft het label waar ze toen bij zaten alleen een deal gesloten voor Finland. Kan wel een paar andere albums van die band krijgen.
Thanks voor het testen. Had het album gevonden via deze link. Heb het album wel lokaal, maar heb liever de online versie zodat ik overal m'n playlist kan beluisteren. :)
Devrim schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:19:
[...]

Mja maar ik wil m'n profiel delen met anderen, of gaat dat niet met een free account? :{

Na lang zoeken gevonden :|
Wat heb je gevonden dan? Kan het nu wel of niet?
Edit: Wel dus, met http://open.spotify.com/user/MilencoM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
* Hoite heeft de topicstart even wat opgeleukt. Alle aanvullingen zijn welkom via DM.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberSnooP schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:47:
Spotify binnen een maand live in Nederland!

Hoewel ik me nog steeds zorgen maak over het verdienmodel voor de artiest bij Spotify vind ik het als gebruiker wel goed nieuws!
Spotify is een fantastische ontwikkeling voor de muziekliefhebber, maar als je het doet om "eerlijker" te zijn voor de artiesten dan lijkt Spotify niet de juiste keuze... als je de commentaren op internet leest zijn de financiele achtergronden op z'n minst wazig.
- Artiesten krijgen bar weinig. (Lady Gaga kreeg €160 voor 1 miljoen streams?!)
- Platenmaatschappijen strijken meer op, maar sommigen zeggen dat ze zich voor de 2e keer in de voet schieten (na introductie digitale kopieerbare CD): Dit is echt het einde van de muziekbusiness.
- Het verdien model van spotify zelf lijkt ook onmogelijk met die lage prijzen ($4.4 Miljoen verlies in 2009)
- Artiesten weten soms niet eens dat ze op Spotify staan, die paar extra centen (letterlijk!) die ze van de platenmaatschappij krijgen vallen niet op.

Niet zo gek dat artiesten niet staan te trappelen om op Spotify aangeboden te worden.

Ik hoop echt dat muziek op deze manier in de toekomst kan worden gedistribueerd, maar ik vrees op het moment voor dit model...

Edit: een paar sources:
http://www.musicomh.com/music/features/spotify_0309.htm
http://www.hypebot.com/hy...n-played-on-spotify-.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het punt met spotify is dat er maar een heel klein bedrag opbrengt. Veel kleiner dan bv een CD of een CD Single. Dit bedrag moet echter over net zo veel (of zelfs meer) partijen verdeeld worden:

1. Spotify zelf. Iets moet de servers in de lucht houden enzo.
2. De belastingen.
3. Buma/Stemra/Brein/RIAA/etc. Voor de rechten.
4. De platenmaatschappijen.
5. De muziekschrijvers.
6. De benoemde artiesten.
7. De overige bandleden.

Zo blijft er dus in het huidige model gewoon weinig geld over voor de artiest. (1/7 deel) Maar ja, om het meer winstgevend te maken moeten ze het óf duurder maken, óf meer reclame in stoppen waardoor minder mensen gebruik zullen maken van de dienst waardoor er minder geld in het laatje komt.

Dus zal het beter zijn voor een artiest die gelijk zijn eigen liedjes schrijft (singer/songwriter) om zélf zijn/haar muziek uit te brengen onder eigen beheer. Zo strijken ze ineens 3/7 van het geld op.

En zolang dit systeem niet veranderd is de muziekindustrie inderdaad aan het doodbloeden. En dat is maar goed ook.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Het aantal partijen blijft gelijk of neemt zelfs af. Punt 1 komt bijvoorbeeld ipv een veel complexere distributie die je voorheen had. :z

En GaGa zal wel de laatste zijn waar je je druk om moet maken. Die verkoopt/toert/merchandiset zo'n beetje het meest van iedereen.

Vroegah werd er van een cd ook al gezegd dat <1 gulden bij de artiest terecht kwam, dus imo is het gejank van alle tijden.

Het zou best kunnen dat er voor artiesten nu verhoudingsgewijs (te) weinig overblijft, maar daar kunnen dan ook gewoon betere afspraken voor komen. En als 20h/maand gratis luisteren niet houdbaar blijkt, kan die 20h ook zo teruggeschroeft worden hoor. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Voutloos op 25-05-2010 09:57 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:34:

- Het verdien model van spotify zelf lijkt ook onmogelijk met die lage prijzen ($4.4 Miljoen verlies in 2009)
- Artiesten weten soms niet eens dat ze op Spotify staan, die paar extra centen (letterlijk!) die ze van de platenmaatschappij krijgen vallen niet op.
De CEO van Spotify heeft recent verklaard dat ze op dit moment winst draaien. Die 4.4miljoen verlies was door investeringen (bv. het maken van de iPhone app). Het schalen naar Nederland kost ze bijna niks, maar de reclame inkomsten zijn wel flink.

Als ik zie hoe belachelijk veel winst die bedrijven/artiesten maken, dan heb ik daar helemaal geen medelijden mee. Houd er ook rekening mee dat veel mensen een nummer van spotify meerdere keren streamen, dus de inkomsten worden verspreid over een periode. Als je een nummer via iTunes koopt, dan koop je hem een half jaar later niet opnieuw.

De Nokia Music Store is toch ook onbeperkt downloaden? Hoe hebben die het geregeld?

Ik wil Pandora radio naar nederland :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Voutloos schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:51:
En GaGa zal wel de laatste zijn waar je je druk om moet maken. Die verkoopt/toert/merchandiset zo'n beetje het meest van iedereen.
Of het nu 1.000.000 gaga is, of 1.000.000 Werelds meest geweldige-ethisch/muzikaal-verantwoord-band.
(vul zelf maar een naam in) Maakt natuurlijk niks uit.

De vraag blijft wat is een "eerlijke" vergoeding.
Wat krijgt ze bijvoorbeeld als 3fm met 1 miljoen luisteraars haar nummer draait ?

En moet je dit vergelijken met radio (waar het enigszins op lijkt), of met cd-verkoop (wat het eigenlijk overbodig maakt)

Denk niet dat daarop een goed antwoord is, alleen heel veel betrokkenen die zoveel mogelijk hun positie willen verbeteren.

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 25-05-2010 13:07 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 05:48
heuveltje schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:06:
[...]

Of het nu 1.000.000 gaga is, of 1.000.000 Werelds meest geweldige-ethisch/muzikaal-verantwoord-band.
(vul zelf maar een naam in) Maakt natuurlijk niks uit.

De vraag blijft wat is een "eerlijke" vergoeding.
Wat krijgt ze bijvoorbeeld als 3fm met 1 miljoen luisteraars haar nummer draait ?

En moet je dit vergelijken met radio (waar het enigszins op lijkt), of met cd-verkoop (wat het eigenlijk overbodig maakt)

Denk niet dat daarop een goed antwoord is, alleen heel veel betrokkenen die zoveel mogelijk hun positie willen verbeteren.
Juist, die €160 euro voor een miljoen streams lijkt heel weinig. Maar een miljoen streams is helemaal niets. Dat staat gelijk aan 2x op een dag gedraaid worden op een populaire radio zender. Weet zeker dat ze daar geen €160,- voor krijgt. Die streams zullen flink stijgen op het moment dat een dienst als spotify populairder wordt en in meer dan de huidige 7(?) landen wordt aangeboden.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

en het is beter dan niks, anders wordt muziek gewoon ergens illegaal verkregen. Dat is tegenwoordig ook helemaal niet moeilijk meer..
Kortom het is een goed initiatief waar best veel potentie inzit. De muziek industrie moet alleen uit hun perfecte wereldje komen en accepteren dat het anders moet tegenwoordig. Het is namelijk belachelijk dat je voor een album evenveel betaald als voor een film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Even ene technische vraag. Ik heb mijn muziek in Spotify geimporteerd. En heb daar nu dus een aantal playlists met muziek tussen zitten die oorspronkelijk uit itunes komen. Maar, als ik deze playlists op mijn Desire tevoorschijn tover dan zijn ze leeg. Waarschijnlijk omdat er enkel locale nummers in staan.
Is er nu een snelle manier om de online equivalenten van alle liedjes (die spotify heeft) op die playlist in een playlist te zetten? Heb niet zo'n zin om precies na te pluizen wat ik heb en het dan weer allemaal handmatig op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Maverick schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:44:
Even ene technische vraag. Ik heb mijn muziek in Spotify geimporteerd. En heb daar nu dus een aantal playlists met muziek tussen zitten die oorspronkelijk uit itunes komen. Maar, als ik deze playlists op mijn Desire tevoorschijn tover dan zijn ze leeg. Waarschijnlijk omdat er enkel locale nummers in staan.
Is er nu een snelle manier om de online equivalenten van alle liedjes (die spotify heeft) op die playlist in een playlist te zetten? Heb niet zo'n zin om precies na te pluizen wat ik heb en het dan weer allemaal handmatig op te zoeken.
Je kan je lokale muziek gewoon syncen naar je mobiele device :)
Even aan hetzelfde netwerk hangen, en de playlist offline beschikbaar maken op je Desire :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
DennusB schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:18:
[...]

Je kan je lokale muziek gewoon syncen naar je mobiele device :)
Even aan hetzelfde netwerk hangen, en de playlist offline beschikbaar maken op je Desire :D
Het grappige is, dit kon dus niet. Maar er is sinds vandaag een update voor de android app waardoor het dus wel kan :P Probleem opgelost :) (zitten nog meer nuttige verbeteringen in overigens, erg netjes)
edit: jammer alleen dat hij op de home pagina crasht.

[ Voor 5% gewijzigd door Maverick op 25-05-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:51:
[...]

Daar kunnen ze niks aan doen, die artiesten willen het om de een of andere reden niet. The Beatles vind je ook niks van, om dezelfde reden.
Vind het geen probleem, goed andere bands die ik niet verwacht had, was meer van als ik op metallica zoek, laat dan ook alleen metallica zien, geen covers, met een optie om de covers wel te zien.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:41:
Het punt met spotify is dat er maar een heel klein bedrag opbrengt. Veel kleiner dan bv een CD of een CD Single. Dit bedrag moet echter over net zo veel (of zelfs meer) partijen verdeeld worden:

1. Spotify zelf. Iets moet de servers in de lucht houden enzo.
2. De belastingen.
3. Buma/Stemra/Brein/RIAA/etc. Voor de rechten.
4. De platenmaatschappijen.
5. De muziekschrijvers.
6. De benoemde artiesten.
7. De overige bandleden.

Zo blijft er dus in het huidige model gewoon weinig geld over voor de artiest. (1/7 deel) Maar ja, om het meer winstgevend te maken moeten ze het óf duurder maken, óf meer reclame in stoppen waardoor minder mensen gebruik zullen maken van de dienst waardoor er minder geld in het laatje komt.

Dus zal het beter zijn voor een artiest die gelijk zijn eigen liedjes schrijft (singer/songwriter) om zélf zijn/haar muziek uit te brengen onder eigen beheer. Zo strijken ze ineens 3/7 van het geld op.

En zolang dit systeem niet veranderd is de muziekindustrie inderdaad aan het doodbloeden. En dat is maar goed ook.
Ze kunnen ook blij zijn met iedere extra cent die hun werk opleverd, ze hoeven na het opnemen er niet veel meer voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:20:
[...]

Ze kunnen ook blij zijn met iedere extra cent die hun werk opleverd, ze hoeven na het opnemen er niet veel meer voor te doen.
Wie zegt dat dit een extra cent is :? :? :? :?

Eerst geef je (tien)duizenden euro's uit aan studiotijd, dan nog eens enkele keren dat bedrag aan pluggers en publiciteit.
En dan hoop je daar ooit nog iets van terug te zien uit verschillende bronnen waaronder dus ook spotify ...................................................

* heuveltje vraagt zich af waarom iedereen aanneemt dat alle muzikanten dromend rijk worden.

[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 25-05-2010 22:22 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Maverick schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:44:
Met SpotifiTunes kan je iTunes playlists omtoveren naar online nummers. :) Heb het zelf geprobeerd en het werkt redelijk. Hij houdt met een teller bij hoeveel nummers zijn gevonden en hoeveel nummers niet. Enige nadeel is dat je niet kan zien welke nummers die niet heeft gevonden en dat het niet werkt met grote playlists (600> tracks).

Andere handige tool die ik heb gevonden: SpotiAmp
Hiermee kan je global hotkeys instellen om nummers te skippen/herhalen/pauzeren en om het volume te beheren. Dit kan al met mediatoetsen maar hiermee kan je je eigen hotkeys instellen, die ook werken als het Spotify venster niet geselecteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Ik was nagenoeg door m'n speeltijd heen, krijg ik vandaag weer 5 uur speeltijd. *O* Je krijgt dus elke week 5 uur erbij, in plaats van 20 uur per maand. Op zich wel logisch, maar ik was al even bang dat ik een account moest aanschaffen. :P Nu hoeft dat morgen pas. ;)
heuveltje schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:20:
[...]
* heuveltje vraagt zich af waarom iedereen aanneemt dat alle muzikanten dromend rijk worden.
Waarschijnlijk omdat het een tot de verbeelding sprekend beroep is, welke vaak geromantiseerd wordt door de media (heck, het is media, ze romantiseren het zelf!).

[ Voor 42% gewijzigd door TerraGuy op 25-05-2010 22:26 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Maverick schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:38:
Juist, die €160 euro voor een miljoen streams lijkt heel weinig. Maar een miljoen streams is helemaal niets. Dat staat gelijk aan 2x op een dag gedraaid worden op een populaire radio zender. Weet zeker dat ze daar geen €160,- voor krijgt.
Ik denk dat je het niet echt kan vergelijken met radio, integendeel: de radio helpt albums verkopen (je hoort het liedje een aantal keren, daarna wil je het ook kunnen horen als het niet op dat moment op de radio is), terwijl Spotify juist de verkoop van albums drukt (je kan alles wat je maar wil opzetten wanneer jij dat wil, op je laptop, op je mobiel, en je hoeft niet eens een cd te rippen). Dus dat je als artiest aan je muziek op de radio weinig verdiende was niet zo erg, maar dat je er nu op Spotify weinig aan zou verdienen is minder goed nieuws: je verkocht al minder CDs, en het vervangende medium levert dus mogelijk veel minder op.

Maar: vanuit mezelf geredeneerd, wordt er helemaal niet minder aan mij als luisteraar verdiend. Voorheen gaf ik nooit meer dan die 5 a 10 euro per maand uit bij de platenboer, en nu geef ik dat dus via Spotify uit. Het enige verschil is dat het geld nu gaat naar echt goede muziek: vroeger kocht je wel eens CDs waarvan de tweede helft bagger was, en dan ging er dus van je 10 euro 5 naar goede muziek en 5 naar "albumvullers". Nu luister je alleen naar de goede helft, en gaat de rest van je geld naar een ander half-goed album.

In ieder geval, ik geef nog steeds evenveel uit. Als Spotify (en de platenlabels die groot-aandeelhouders in Spotify zijn) van mijn tientje minder met de artiesten deelt dan de Free Record Shop vroeger deed, dan moeten ze dat maar zelf uitvechten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ik geef juist 10 euro meer uit per maand dan hiervoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Maverick schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:11:
Ik vind dit dus ook, dit is een ideaal alternatief voor het beluisteren van muziek (mits het aanbod groter wordt) Hiervoor kocht ik nooit muziek en nu betaal ik 10 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Maverick schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:11:
Same, wat een gebruiksgemak! :P

Kwam er vandaag achter dat het ook onder Wine goed draait, dus nu kan ik Spotify ook lekker op m'n werk gebruiken :Y)
http://www.spotify.com/nl/help/faq/wine/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Heeft iemand de integratie met Adium een beetje voor elkaar? (OSX)

http://codesnippets.joyent.com/posts/show/1954
^daar staat een code, maar werkelijk geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.
Gewoon natypen in de terminal werkt niet. Of moet ik daar een ander programma voor gebruiken.
Bij het natypen loop ik stuk op het gedeelte dat je iets moet openen.
open /Library/PreferencePanes/Growl.prefPane/Contents/Resources/GrowlHelperApp.app

hij opent nu niks.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Hoite schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:57:
Heeft iemand de integratie met Adium een beetje voor elkaar? (OSX)

http://codesnippets.joyent.com/posts/show/1954
^daar staat een code, maar werkelijk geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.
Gewoon natypen in de terminal werkt niet. Of moet ik daar een ander programma voor gebruiken.
Bij het natypen loop ik stuk op het gedeelte dat je iets moet openen.
open /Library/PreferencePanes/Growl.prefPane/Contents/Resources/GrowlHelperApp.app

hij opent nu niks.
je bent sowieso de tilde (~) vergeten aan het begin van het pad:
open ~/Library/PreferencePanes/Growl.prefPane/Contents/Resources/GrowlHelperApp.app

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Nerpissad schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:09:
[...]

je bent sowieso de tilde (~) vergeten aan het begin van het pad:
open ~/Library/PreferencePanes/Growl.prefPane/Contents/Resources/GrowlHelperApp.app
Die had ik ook geprobeerd, maar toen zei hij dat het bestand niet bestond ofzo.
Growl is wel geinstalleerd.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik gebruik het ook veel op mijn Netbook. Er zit geen harddisk in dus muziek uit de cloud is ideaal ;) Ik heb de open versie en de reclames zijn niet heel storend. Misschien dat ik er wel voor ga betalen als ze meer clients hebben (Windows Mobile en een simpele webbased player voor mediapspelers)
John_Glenn schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:08:
[...]

Ik denk dat je het niet echt kan vergelijken met radio, integendeel: de radio helpt albums verkopen (je hoort het liedje een aantal keren, daarna wil je het ook kunnen horen als het niet op dat moment op de radio is), terwijl Spotify juist de verkoop van albums drukt (je kan alles wat je maar wil opzetten wanneer jij dat wil, op je laptop, op je mobiel, en je hoeft niet eens een cd te rippen). Dus dat je als artiest aan je muziek op de radio weinig verdiende was niet zo erg, maar dat je er nu op Spotify weinig aan zou verdienen is minder goed nieuws: je verkocht al minder CDs, en het vervangende medium levert dus mogelijk veel minder op.

Maar: vanuit mezelf geredeneerd, wordt er helemaal niet minder aan mij als luisteraar verdiend. Voorheen gaf ik nooit meer dan die 5 a 10 euro per maand uit bij de platenboer, en nu geef ik dat dus via Spotify uit. Het enige verschil is dat het geld nu gaat naar echt goede muziek: vroeger kocht je wel eens CDs waarvan de tweede helft bagger was, en dan ging er dus van je 10 euro 5 naar goede muziek en 5 naar "albumvullers". Nu luister je alleen naar de goede helft, en gaat de rest van je geld naar een ander half-goed album.

In ieder geval, ik geef nog steeds evenveel uit. Als Spotify (en de platenlabels die groot-aandeelhouders in Spotify zijn) van mijn tientje minder met de artiesten deelt dan de Free Record Shop vroeger deed, dan moeten ze dat maar zelf uitvechten...
De cd-verkoop daalt omdat het een medium is uit de jaren '70. Ik draai al zeker 10 jaar geen CD's meer (volgens mij langer) en bij de meeste mensen wordt het wel vervangen door iPods of andere mediaspelers. Cassettebandjes en LP's zijn ook over hun hoogtepunt heen. CD's zijn vervangen door downloaden, ik ken bijna niemand meer die nog cd's koopt en alle kleine cdwinkeltjes die zijn al weg. Ook videotheken zie je steeds meer afnemen en steeds verhuizen naar kleinere locaties. Met Spotify komt er in ieder geval weer geld binnen voor de artiesten en is er een legaal alternatief voor het downloaden (1 euro per nummer is geen alternatief tegenover gratis downloaden).

[ Voor 79% gewijzigd door Marzman op 26-05-2010 13:13 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Marzman schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:08:
Knip
[...]

De cd-verkoop daalt omdat het een medium is uit de jaren '70. Ik draai al zeker 10 jaar geen CD's meer (volgens mij langer) en bij de meeste mensen wordt het wel vervangen door iPods of andere mediaspelers. Cassettebandjes en LP's zijn ook over hun hoogtepunt heen. CD's zijn vervangen door downloaden, ik ken bijna niemand meer die nog cd's koopt en alle kleine cdwinkeltjes die zijn al weg.
Is dit niet een beetje overdreven, ga een keer naar utrecht. daar zijn genoeg kleine cd/platenwinkels.
Kijk in de buurt van CS, en op de oude gracht.

Dit heb ik vorige week nog aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2n3jba.jpg

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Uiteindelijk gaat het om opties en wat je zelf fijn vind. Prima als iemand graag iets tastbaars wilt kopen, maar verwacht niet dat iedereen nog voor elke scheet naar de stad wilt. En het is ook prima als iemand altijd een goede verbinding heeft en alles direct luisteren kan zonder het echt te hebben, maar dat betekent niet dat dat voor iedereen ideaal is. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoite schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:30:
[...]

Is dit niet een beetje overdreven, ga een keer naar utrecht. daar zijn genoeg kleine cd/platenwinkels.
Kijk in de buurt van CS, en op de oude gracht.

Dit heb ik vorige week nog aangeschaft:

[afbeelding]
Platenwinkels zijn er ook nog wel, misschien was alle een beetje overdreven :p Het is een niche markt aan het worden, dat is niet overdreven. De vergelijking met casettebandjes is wel wat er aan de hand is. Het medium is verouderd.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 26-05-2010 21:15 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
vind het de perfecte oplossing voor op het werk... voor 5euro per maand kan ik mijn eigen playlist samenstellen en heb ik geen gelul van stomme dj's.
Daarbij komt dat ik een gave playlist kan delen met collega's/vrienden.

Wat mij betreft een top oplossing... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Ben aan het proberen XBMC integratie aan de gang te krijgen. Iemand hier al succes mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

DRvDijk schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:42:
Ben aan het proberen XBMC integratie aan de gang te krijgen. Iemand hier al succes mee gehad?
is er een xbmc plug in voor dan?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Of WMC? Of Media Portal? Of in een NMT? Vooral die laatste zou echt geweldig zijn.. :)
* Marlibica heeft nogal een wensenlijstje :)

[ Voor 24% gewijzigd door Marlibica op 27-05-2010 11:22 ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wat doet die plugin? Als het een http-stream gebruikt dan is het namelijk voor elke mediaspeler bruikbaar :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nerpissad schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:19:
[...]

Je moet een premium account hebben om gebruik te maken van plugins

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Wat is dat met die invites? Spotify Open is toch gewoon gratis? :? Ik post 1 post in dit topic en krijg gelijk ongevraagd PM's met of ik nog invites heb... :?

Ik snap er weer geen zout van zeker.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Noxious schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:29:
Wat is dat met die invites? Spotify Open is toch gewoon gratis? :? Ik post 1 post in dit topic en krijg gelijk ongevraagd PM's met of ik nog invites heb... :?

Ik snap er weer geen zout van zeker.. :P
Je hebt dus spotify free, hiermee kan je 20 uur per maand luisteren naar spotify. Met spotify Open wat je dus krijgt met een invite is er geen limiet.

Maar, die invites die werken om een of andere rede niet, kan nog steeds geen nieuwe aanmaken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Volgens mij is Spotify Open juist de versie met een 20 uur limiet en Spotify Free de versie zonder die limiet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij worden er ook helemaal geen invites meer uitgegeven. Dat is ook niet nodig als je vanuit spotify redeneert, want de denst hoeft niet meer getest te worden en iedereen kan nu een spotify open account aanmaken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
lasharor schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:33:
[...]

Je hebt dus spotify free, hiermee kan je 20 uur per maand luisteren naar spotify. Met spotify Open wat je dus krijgt met een invite is er geen limiet.

Maar, die invites die werken om een of andere rede niet, kan nog steeds geen nieuwe aanmaken :S
Eh? :? Open is gewoon de gratis versie: https://www.spotify.com/nl/get-spotify/go/open/ en limited tot 20h/maand (je krijgt 5h per week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

-Trouble- schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:35:
Volgens mij is Spotify Open juist de versie met een 20 uur limiet en Spotify Free de versie zonder die limiet ;)
Ohh ja, je hebt gelijk.

Hopen dan dat Spotify Free zo blijft en dat ze het niet veranderen in Spotify Free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Buzzin Hornet schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:25:
[...]

Je moet een premium account hebben om gebruik te maken van plugins
die heb ik, maar de vraag was OF er een plug in voor is.
ik gebruik zelf plex (OSX) en die3 hebben er een plug-in voor (die niet meer werkt). als er een XBMC plug-in voor zou zijn, zou dat gunstig zijn voor de plexgebruikers onder ons.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De naamgeving is inderdaad verwarrend. Free zal dan verwijzen naar vrij ipv gratis waar ik meteen aan denk.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Marzman schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:59:
De naamgeving is inderdaad verwarrend. Free zal dan verwijzen naar vrij ipv gratis waar ik meteen aan denk.
Free hadden ze vanaf het begin, en daarmee bedoelen ze denk ik wel gewoon dat het gratis is. Open is er pas sinds ze in NL begonnen zijn, en ik denk dat dat er op slaat dat je daarvoor geen uitnodiging nodig hebt - open dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
rofl.. Commercials worden op pauze gezet als je het volume zachter zet.. (OS X hier) Slimmerds :D

Misschien toch maar eens wat principes aan de kant gooien en een pay abonnement nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Een vraag. Blijkbaar leunt het hele concept zwaar op P2P verbindingen. Kan iemand me uitleggen hoe dat technisch werkt. Ik zit zelf in een netwerk achter een firewall met NAT. Normaal gesproken kan ik dus niet vanaf internet verbinden naar mijn PC. Ik ga er dus vanuit dat ik niet beschikbaar ben voor andere Spotify clients als streamingsource. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

wizl schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:32:
Een vraag. Blijkbaar leunt het hele concept zwaar op P2P verbindingen. Kan iemand me uitleggen hoe dat technisch werkt. Ik zit zelf in een netwerk achter een firewall met NAT. Normaal gesproken kan ik dus niet vanaf internet verbinden naar mijn PC. Ik ga er dus vanuit dat ik niet beschikbaar ben voor andere Spotify clients als streamingsource. Klopt dat?
Ik weet ook niet hoe dat werkt, maar hier een klein aanknopingspunt: Wikipedia: UDP hole punching

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Bedankt! Ik had er nog nooit van gehoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Nerpissad schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:52:
[...]

die heb ik, maar de vraag was OF er een plug in voor is.
ik gebruik zelf plex (OSX) en die3 hebben er een plug-in voor (die niet meer werkt). als er een XBMC plug-in voor zou zijn, zou dat gunstig zijn voor de plexgebruikers onder ons.
Meh, geen plugin. Je kunt het inbouwen in XBMC zelf. Moet je wel je XBMC zelf compileren, maar daar zijn we tweaker voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

Nerpissad schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:19:
[...]

http://spotyxbmc.tumblr.com/ :)

Nog meer open source Spotify goodies staan op http://despotify.se/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepillow86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-12-2020
Toch snap ik al deze heisa rond de introductie van Spotify in NL niet. Er is al lang een dienst beschikbaar die hetzelfde doet, zonder audio ads en zonder dat je een programma hoeft te installeren; Grooveshark. Deze briljante webapplicatie is een volwaardige mediaspeler waarin je afspeellijsten kan maken en opslaan. Ook kan je er onbeperkt naar luisteren in de gratis versie. Nou, dan weet ik het wel! En ja, de muziekcollectie is zeer uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
De search van Grooveshark is af en toe onbruikbaar traag, streams vallen wel eens uit, kwaliteit is minder en of Buma Stemra & Co het allemaal wel leuk vinden is ook minder duidelijk.

Als je geen geld wilt uitgeven en/of programma wilt/kan installeren is het op zich een prima dienst natuurlijk. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Sinds een paar dagen heb ik ook een premium account hier. Ervaringen tot nu toe:
1) Geluid is heel goed, alle liedjes starten instant, een klik en het speelt.
2) Alle is goed georderd en bevat de correcte tags en heeft een albumhoes.
3) In combinatie met een Ipod Touch 3 generatie komt het nog mooier tot zijn recht. Met de bijbehorende app uit de appstore kan je overal in huis als je wifi hebt muziek luisteren. Tevens kan je ook de muziek offline beschikbaar maken.

Enigste nadeel is dat je per account maar 1 stream mag hebben, je kan met 1 account dus niet 2 computers tegelijk muziek laten streamen van spotify. Wel als je er 1 offline maakt, dan lukt het gelukkig wel.

Al met al super tevreden met de dienst, nu hopen dat het lang mag bestaan en dat apple de app niet uit de store verbant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

thepillow86 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:24:
Toch snap ik al deze heisa rond de introductie van Spotify in NL niet. Er is al lang een dienst beschikbaar die hetzelfde doet, zonder audio ads en zonder dat je een programma hoeft te installeren; Grooveshark. Deze briljante webapplicatie is een volwaardige mediaspeler waarin je afspeellijsten kan maken en opslaan. Ook kan je er onbeperkt naar luisteren in de gratis versie. Nou, dan weet ik het wel! En ja, de muziekcollectie is zeer uitgebreid.
Grooveshark draagt niks af aan de artiesten, alle muziek die op Grooveshark te vinden is is door gebruikers geupload. Zij hebben hiervoor een verklaring afgelegd dat zij de rechten op deze muziek hebben (wat ze natuurlijk niet hebben). Dit maakt Grooveshark in NL niet illegaal (immers mag je muziek in NL nog steeds downloaden), maar het is en blijft een grijs gebied. Spotify is wat dat betreft een een stuk eerlijker en wat mij betreft een stap in de goede richting voor de muziek industrie.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thepillow86 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:24:
Spotify is een stand alone app, ik geef daar wel de voorkeur aan boven een webapp. Verder is Spotify veel sneller met alles. Het zoeken en afspelen van muziek gaat net zo snel en soepel als mijn eigen mp3 muzieklijst in itunes, echt top.

Verder is het, zoals gezegd, allemaal netter geregeld wat betreft rechten. Het is ook niet voor niks dat de Spotify app is toegelaten tot de app store voor de iPhone en Grooveshark niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het werkt nou ook op mijn NMT, dat klinkt toch beter als de speakers van mijn laptop :) Het is een dll die je in de Spotify directory kan gooien waarna er een http-stream gemaakt wordt en het geluid mute als hier naar geconnect wordt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:44:
Het werkt nou ook op mijn NMT, dat klinkt toch beter als de speakers van mijn laptop :) Het is een dll die je in de Spotify directory kan gooien waarna er een http-stream gemaakt wordt en het geluid mute als hier naar geconnect wordt.
Kan je even precies uitleggen wat je hiermee bedoeld? Je maakt een stream van je spotify muziek? :9

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DennusB schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:19:
[...]

Kan je even precies uitleggen wat je hiermee bedoeld? Je maakt een stream van je spotify muziek? :9
Deze bestandjes in je spotify directory gooien en http://code.google.com/p/dsbridge/downloads/list , en lame_enc.dll en het werkt :)
Drop dsound.dll along with listed dependencies in the same folder as the
program you want to wrap and start it. After music playback has been initiated,
point your MP3 playback software to http://localhost:8124/ and hopefully you
should hear music playing.

To assist you, when you start playing a small icon will appear in the systray.
This icon will be either blue (server is idle), green (somebody is connected),
yellow (warning) or red (error). It also displays the URL to listen in the
tooltip text.

If you cannot get your software to connect to the stream, you might have
to specify your IP address explicitly (this behaviour has been seen with
SqueezeCenter even when you are running it locally). Then just specify
http://ip.add.re.ss:8124/ and it should play happily.

[ Voor 53% gewijzigd door Marzman op 30-05-2010 14:24 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Dit mag van mij gelijk in de TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een spotify primium account aangemaakt, maar heb geen idee hoe ik een uitnodiging naar iemand moet sturen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:03

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:40:
ik heb een spotify primium account aangemaakt, maar heb geen idee hoe ik een uitnodiging naar iemand moet sturen, iemand een idee?
Inloggen op Spotify.com en dan zie je een overzicht van je invites op https://www.spotify.com/nl/account/share/ :)

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:56

g0tanks

Moderator CSA
Kan je trouwens zien hoeveel speeltijd je nog over hebt?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13

Nakebod

Nope.

Rechtsbovenin de client staat: xx hours left als ik het mij goed herinner.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:03
Je krijgt een invite elke keer dat je betaalt. Tenminste dat zei de spotify twitter.

Ik heb een Open account, maar niet zoveel last van de advertenties. Ik vind de stap van niks betalen naar €10 pm wel erg groot, voor sporadisch gebruik op mijn iPhone.

Ik heb op Twitter ook gevraagd waarom de mobiele app zo duur is, want de nummerkosten lijken me hetzelfde en voor de ontwikkelkosten van de app wil ik graag bijdragen door de app €2.39 te maken ofzo.

Reply was "We have to pay higher licensing costs for mobile music" en dat unlimited de kosten niet zou dekken. Ik heb nog naar het exacte getal gevraagd, maar dat werd genegeerd. Over dit getal zijn ze in Engeland wel open, maar hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb ook weinig last van de advertenties. Alleen hoor ik de laatste 10 seconden van een advertentie niet.

Ik denk dat Free ook niet kostendekkend is, daarom zijn ze niet meer zo scheutig met die accounts.

/▌

Pagina: 1 ... 3 ... 41 Laatste