Dat is volgens mij de bedoeling: dat je Free gebruikt om de dienst te leren kennen, maar dat je je daarna toch wel ergert aan de ads (met dank aan Marco Borsato

) en dus overstapt op een Premium account.
Als je kijkt wat Spotify aan de muzieklabels moet betalen per afgespeeld nummer - in Engeland bijna 1 pence per nummer - dan zie je dat ze waarschijnlijk maar met moeite quitte zullen draaien met een paar reclamespotjes tussendoor. Voor het echte geld moeten ze het hebben van de abonnees.
Nee, dan krijg je dus een Free account, waarmee je onbeperkt mag luisteren, en waarbij je ook de radiofunctie hebt.
Ik vermoed dat ze spijt hebben van het uitgeven van Free accounts omdat de reclame-inkomsten tegenvallen. Het liefst hadden ze waarschijnlijk alleen nog maar Open uitgedeeld, maar dat zou ze een hoop woede op de hals halen van de bestaande gebruikers... bij het Premium account krijg je bijv twee invites per maand om uit te delen, en daarmee stoppen zou de waarde van het abonnement verlagen (ok, een heeeel klein beetje, maar toch).
(Als ik hun was geweest zou ik trouwens ook de radio bij Open hebben gestopt: zo zijn mensen sneller door hun 20 uur heen, en gaan ze betalen. Maar ja, ik heb geen bedrijfskunde gedaan

)
[
Voor 0% gewijzigd door
John_Glenn op 19-05-2010 14:30
. Reden: verbindingswoordje ontbrak ]