Spotify - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Modbreak:En weer open, kunnen we nu weer ontopic gaan en ieder soort geneuzel over invites compleet achterwege laten? :/
posttoast schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:19:
Eh, waarom staat er nu dan "invites" in de topictitel?
offtopic:
Dat was een foutje van mij, zoals ik al in m'n vorige opmerking zei, ik was aan het prtutsen. :P

[ Voor 79% gewijzigd door pasta op 18-05-2010 16:45 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb net ff unlimited aangeschaft, gewoon ff om te proberen. Als ik het niks vind zet ik het gewoon weer stop :)

iig is de radio functie best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:03:
Zo, heb net ff unlimited aangeschaft, gewoon ff om te proberen. Als ik het niks vind zet ik het gewoon weer stop :)

iig is de radio functie best handig.
Is het zo dat je na een unlimited abbo je automatisch weer vervalt naar de tijdlimiet? Of heb je dan gewoon het Free abbonnement?

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Dorest0rm schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:51:
[...]

Zo super erg is die reclame eigenlijk ook weer niet, gelukkig is het niet zo lang als de reclame op tv of radio :*)
Dat je ineens Guus Meewis en Marco Borsato tussen je muziek door hebt? Dat vind ik persoonlijk een doodzonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:21
@^
Ik schrok me rot, hey, dit kan geen lil wayne zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Ik heb nu een unlimited account alleen nog steeds geen invites. Kan iemand me precies vertellen hoe ik kan beschikken over invites?

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:11:
[...]

Is het zo dat je na een unlimited abbo je automatisch weer vervalt naar de tijdlimiet? Of heb je dan gewoon het Free abbonnement?
Als het goed is ga je dan terug naar free, maar de site is daar niet heel duidelijk over. Op de site staat namelijk dat je naar "Open" terugvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een unlimited abo gekozen, eens een maandje proberen om te zien hoe het is. Ziet er al best goed uit moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb maar een premium abbo genomen zodat ik ook gebruik kan maken van de Android Client op m'n HTC Desire.
Moet zeggen dat het tot nu toe erg lekker werkt, het bizar snel is en ze een enorme database met muziek hebben! :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 02:37
Zit ik net keihard Slayer te luisteren, krijg ik opeens reclame van spotify the horen die niet eens weg te klikken is...Vervelend dat ze dat er niet ff bij zeggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het staat er hartstikke duidelijk op de site hoor: http://www.spotify.com/nl/get-spotify/open/
How much advertising will I be exposed to?
There should be significantly fewer ads in Spotify than you’d find on commercial radio. We are trying to strike a balance between artists who want to be paid and providing the best possible user experience.
Als je geen ads wil moet je Unlimited of Premium nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
Hoe zit het met zo'n premium acount? Ivm met m'n Desire lijkt het me wel ontzettend leuk. Maar je kunt muziek ook kopen zie ik. Maar als premium user heb je ook offline sync. Dan heb je die mp3's toch al op je pc of gsm staan? Waarom zou je ze dan ook nog eens aanschaffen :?
Of zijn ze encrypted ofzo? (of is kopen alleen voor open members?)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Volgens mij krijg je dan DRM-vrije MP3'tjes die je ook buiten Spotify kan gebruiken. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miguelin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-07 11:36
mp3's zijn niet buiten spotify te gebruiken, ze worden gecodeerd opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
miguelin schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:22:
mp3's zijn niet buiten spotify te gebruiken, ze worden gecodeerd opgeslagen.
Dat is alleen bij de "offline" functie, bij het aankopen kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
DennusB schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:28:
[...]

Dat is alleen bij de "offline" functie, bij het aankopen kan dat wel.
Dat bedoelt hij neem ik aan.
Maar kan iemand me vertellen waarom ik beter een €10,- spotify abo kan nemen dan een €3,- grooveshark abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Maverick schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:29:
[...]

Maar kan iemand me vertellen waarom ik beter een €10,- spotify abo kan nemen dan een €3,- grooveshark abo?
Ja, grooveshark heeft geen Android/Iphone cliënt. En is traag(hier tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 08:58
geluidskwaliteit?

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
DennusB schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:30:
[...]

Ja, grooveshark heeft geen Android/Iphone cliënt. En is traag(hier tenminste).
Grooveshark heeft wel een androidclient. En de geluidskwaliteit is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:30
Maverick schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:29:
[...]

Ik wist niet eens het bestaan van grooveshark af. Hoe is het aanbod daar? Wat zijn de verschillen met spotify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:10

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Devrim schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:03:
Zit ik net keihard Slayer te luisteren, krijg ik opeens reclame van spotify the horen die niet eens weg te klikken is...Vervelend dat ze dat er niet ff bij zeggen :/
Same here, daarom maar een unlimited account genomen :+

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

Vanmiddag geregistreed en nu met wat vrienden beetje boel uitproberen etc. Ze mogen vrienden inviten buitom om facebook wel wat makkelijker maken trouwens :X
Maar verder echt een leuk programma, zit te overwegen om een premium accountje te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:11:
[...]

You have got an active Spotify Unlimited subscription. Your subscription will automatically renew and you will be charged € 4,99 on 2010-06-18 unless you cancel recurrent payments.
Zelf opzeggen dus, gewoon een note in je agenda plaatsen :P

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Ik voel me echt een idioot. Ik wil dit proberen, heb een account gemaakt, client gedownload en geïnstalleerd, ingelogd. Volgens de site moet je met een 'open' abonnement 20 uur muziek kunnen luisteren, maar HOE ?? :$ Ik zie alleen mijn locale muziek in de client, op de site kan ik niets vinden..

EDIT:
LAAT MAAR.. Gewoon de search button gebruiken.. VOLKOMEN over het hoofd gezien :X Sorry

Dit is super.. Er staat echt heel veel op

[ Voor 19% gewijzigd door Marlibica op 19-05-2010 10:54 ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13

Nakebod

Nope.

Ziet er tot nu toe zo goed uit dat ik de gratis 20 uur niet eens op heb gebruikt, en gelijk naar een premium maandje ben gegaan.
Heb maar een traag T-Mobile web n walk abbo, dus als dat niet soepel loopt op de meeste plaatsen, dan ga ik over op een Unlimited 5 euro abonnement.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Maverick schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:36:
Grooveshark heeft wel een androidclient. En de geluidskwaliteit is hetzelfde.
En Grooveshark heeft een officiele iPhone applicatie in Cydia. Helaas dus niet in de AppStore (iets met niet goedgekeurd?).

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 23:21
Ik zie de meerwaarde van Spotify t.o.v. Grooveshark (nog) niet... Nederlanders blijven natuurlijk op de prijs letten. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik blij dat ik al lang geleden een UK account aan heb gemaakt toen de Free versie nog gewoon te downloaden was. Even mijn gegevens aangepast van Engeland naar Nederland en hoppa, ik kan de free versie gewoon blijven gebruiken.
remmelt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:23:
[...]

Dat je ineens Guus Meewis en Marco Borsato tussen je muziek door hebt? Dat vind ik persoonlijk een doodzonde.
Ik snap dat gezeur over reclame werkelijk niet. Je hebt extreem veel muziek die je legaal kunt luisteren, Dat zal toch betaald moeten worden. Als je zelf niet mee wil betalen dan zul je maar naar een paar reclames moeten luisteren, lijkt me niet meer dan normaal.
FlorisD schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:11:
[...]

Nee, helaas niet. In dat opzicht is Last.FM toch wel een stuk verder.
Enige wat ze bieden is een Radio met beperkte mogelijkheden (niet met een Open-account), een artist radio en related artists. Je zal dus veel zelf moeten doen.
Zeker wel. Klik op de artiest en je vind er alle info over inclusief related artists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis Lammers schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:27:
Ik zie de meerwaarde van Spotify t.o.v. Grooveshark (nog) niet... Nederlanders blijven natuurlijk op de prijs letten. ;-)
Spotify is sneller. Verder is het denk ik een kwestie van smaak en aanbod. De een zal meer vinden in grooveshark, de ander in spotify. Ik heb ook persoonlijk liever een app die ik open dan een website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:38:
Ben ik blij dat ik al lang geleden een UK account aan heb gemaakt toen de Free versie nog gewoon te downloaden was. Even mijn gegevens aangepast van Engeland naar Nederland en hoppa, ik kan de free versie gewoon blijven gebruiken.
Ah, dat is inderdaad erg relaxed, kom er net achter dat ik dat ook heb dus toch onbeperkt muziek!
Ik snap dat gezeur over reclame werkelijk niet.
Ik ook niet, radio heeft toch ook gewoon reclame? Het is vervelend maar je hebt wel onbeperkt muziek naar keuze (wat bij radio niet zo is). Ik vraag me trouwens af wanneer er een script komt die je volume mute als er reclame wordt gespeeld. Moet makkelijk uit te lezen zijn aangezien ze ook gewoon Growl support hebben. Wie helpt? :D - EDIT: Is er al voor verschillende OSen na een search op Google... Eens testen!

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 19-05-2010 11:43 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Die radio functie is ook erg leuk, nooit gemist, maar nu ik het heb :D
Via een paar klikken een "radio" station die voldoet aan je opgegeven genre(s) en decennia.
En zo ontdek je ook nog eens nieuwe artiesten, heb nu al wat nieuwe muziek ontdekt, geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:42:
Ik vraag me trouwens af wanneer er een script komt die je volume mute als er reclame wordt gespeeld. Moet makkelijk uit te lezen zijn aangezien ze ook gewoon Growl support hebben. Wie helpt?
Volgens mij werkt dat niet. Spotify merkt als het volume onder een bepaald niveau komt en zet dan de reclame op pauze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gisteravond na een dag proberen meteen een premium abonnement afgesloten, werkt echt super en kan "bijna alles" wel vinden. Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net ook even Spotify Open geregistreerd enzo.
Het werkt vooralsnog fijn. Ik kan niet alles vinden, maar er zit aardig wat in die database.

Waar zijn trouwens die invites voor waar iedereen het over heeft? Krijg je dan gratis Premium ofzo?
/verwarrend

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nu een weekje draaien op een Free-account (als..erm..Brit..zeg maar) en heb gemerkt dat Spotify het beste werkt in combinatie met Last.fm en sites als http://www.spotibot.com/playlist/#lastfm om aan nieuwe muziek te komen.

Door gebruik te maken van een Greasemonkey-script in Firefox (Spotify + Last.fm) heb ik nu ook linkjes op de Last.fm-pagina's waarmee direct de artiest, of het desbetreffende nummer, opgezocht wordt in Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

remmelt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:23:
[...]

Dat is volgens mij de bedoeling: dat je Free gebruikt om de dienst te leren kennen, maar dat je je daarna toch wel ergert aan de ads (met dank aan Marco Borsato ;)) en dus overstapt op een Premium account.

Als je kijkt wat Spotify aan de muzieklabels moet betalen per afgespeeld nummer - in Engeland bijna 1 pence per nummer - dan zie je dat ze waarschijnlijk maar met moeite quitte zullen draaien met een paar reclamespotjes tussendoor. Voor het echte geld moeten ze het hebben van de abonnees.
anandus schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:45:
Waar zijn trouwens die invites voor waar iedereen het over heeft? Krijg je dan gratis Premium ofzo?
/verwarrend
Nee, dan krijg je dus een Free account, waarmee je onbeperkt mag luisteren, en waarbij je ook de radiofunctie hebt.

Ik vermoed dat ze spijt hebben van het uitgeven van Free accounts omdat de reclame-inkomsten tegenvallen. Het liefst hadden ze waarschijnlijk alleen nog maar Open uitgedeeld, maar dat zou ze een hoop woede op de hals halen van de bestaande gebruikers... bij het Premium account krijg je bijv twee invites per maand om uit te delen, en daarmee stoppen zou de waarde van het abonnement verlagen (ok, een heeeel klein beetje, maar toch).

(Als ik hun was geweest zou ik trouwens ook de radio bij Open hebben gestopt: zo zijn mensen sneller door hun 20 uur heen, en gaan ze betalen. Maar ja, ik heb geen bedrijfskunde gedaan :P)

[ Voor 0% gewijzigd door John_Glenn op 19-05-2010 14:30 . Reden: verbindingswoordje ontbrak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Kan je met een Free open account een invite plaatsen?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
John_Glenn schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:28:
(Als ik hun was geweest zou ik trouwens ook de radio bij Open hebben gestopt: zo zijn mensen sneller door hun 20 uur heen, en gaan ze betalen. Maar ja, ik heb geen bedrijfskunde gedaan :P)
Ik wel en ik denk dat je gelijk hebt. :) :+
DeeJee schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:30:
Kan je met een Free open account een invite plaatsen?
Wut?

Beide abonnementsvormen (Free en Open) kunnen geen invites plaatsen.

[ Voor 86% gewijzigd door MrAcid op 19-05-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
John_Glenn schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:28:
[...]

Als je kijkt wat Spotify aan de muzieklabels moet betalen per afgespeeld nummer - in Engeland bijna 1 pence per nummer - dan zie je dat ze waarschijnlijk maar met moeite quitte zullen draaien met een paar reclamespotjes tussendoor. Voor het echte geld moeten ze het hebben van de abonnees.
Goede opmerking natuurlijk, maar die 1p klopt niet: http://www.guardian.co.uk...9/oct/08/spotify-internet
Next are the music licensing costs per track. These were reduced as of July 1 from 0.22p per track to 0.085p (= £0.00085) per track
Nog steeds duur natuurlijk, maar minder duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
[...]

Zeker wel. Klik op de artiest en je vind er alle info over inclusief related artists.
Dat is toch net iets anders dan bij Last.fm, waar je nummers kon "diggen" (of dergelijks), en op basis daarvan suggesties krijgt. Dat is wel handiger dan hoe dit werkt. Nu moet het via een omweg zoals spotibot wat hier in het topic ook werd beschreven.

Ik gebruik Spotify nu een dag en ben opzich wel tevreden, maar een betaald account vind ik het niet waard. Dan zou ik eerder Last.fm nemen op basis van bovenstaand, of Grooveshark wat (afaik) gratis/goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ben het met je eens dat er zeker nog een betere recommendations functie moet komen, die radio is leuk maar niet goed genoeg: ik skip te vaak.

Het grote voordeel van Spotify ten opzichte van Last.fm is de veel grotere database. Het voordeel ten opzichte van Grooveshark vind ik de losse client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:03
Grooveshark heeft ook een losse client (adobe air gebaseerd), maar die is alleen voor VIP's. Nu word je al VIP met $3 per maand, of $30 per jaar...

Spotify is 320kbps voor premium members, toch?

Radio vind ik ook niet zo, dan is spotibot beter. Ik heb een free abbo, omdat ik hele tijd geleden al via UK proxy een account gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Die $30 per jaar voor Grooveshack wordt met de belastingen bij ons $35.60 (je krijgt 2 maanden korting, 30 tov 36usd) maar wij hebben dus geen 2 maanden voordeel....

Ik heb net even mijn externe speakerset aangesloten (5.1) maar ik kan het verschil in geluidskwaliteit van de gratis varianten van Spotify en Grooveshack nauwelijks ontdekken. Grooveshark klinkt wat voller...

Wel vindt Grooveshack meer muziek die mij aanspreekt, die mis ik dus op Spotify... Jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door Deezers op 19-05-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Oeps, de komma stond verkeerd in mn geheugen. Merci :)
karstjan schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:57:
Dat is toch net iets anders dan bij Last.fm, waar je nummers kon "diggen" (of dergelijks), en op basis daarvan suggesties krijgt. Dat is wel handiger dan hoe dit werkt. Nu moet het via een omweg zoals spotibot wat hier in het topic ook werd beschreven.
Op zich vind ik het een goede beslissing dat ze voorlopig geen pogingen doen last.fm na te bouwen: het zou waarschijnlijk minder goed werken, omdat ze voorlopig nog niet zoveel gebruikers en data tot hun beschikking hebben als last.fm.

Maar je kan gewoon scrobbelen vanuit spotify, en dan alle aanraders vanaf je last.fm pagina opzoeken. Dat werkt wat mij betreft prima: het kost iets meer moeite, maar hoe vaak ben je nou nieuwe muziek aan het ontdekken, en hoe vaak wil je gewoon luisteren? (Moet wel zeggen, ik luister graag hele albums, op volgorde, "zoals de muzikant het bedoeld heeft" enzo :P - als je van radio houdt ben je natuurlijk goed af bij last.fm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dennis Lammers schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:21:
Wel vindt Grooveshack meer muziek die mij aanspreekt, die mis ik dus op Spotify... Jammer.
Net nog even Grooveshark getest, maar ik vindt het echt rete traag vergeleken met Spotify.
Alleen het zoeken duurt al een jaar, en na 2 minuten kreeg ik rechts onderaan de melding dat er verbindings-problemen waren. Leuk, als eerste indruk :P
Ik blijf voor nu lekker bij spotify :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 09:51
Gister een account aangemaakt, en vandaag maar naar de unlimited versie gegaan.

Ik snap alleen het vergelijk met last.fm niet? Ik heb last.fm gebruikt om nieuwe muziek te vinden, terwijl ik dit echt als vervanger van iTunes/WinAMP gebruik. Ik scrobble nog wel...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DiedX schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:47:

Ik snap alleen het vergelijk met last.fm niet? Ik heb last.fm gebruikt om nieuwe muziek te vinden, terwijl ik dit echt als vervanger van iTunes/WinAMP gebruik. Ik scrobble nog wel...
Nee ik zie ook het verschil niet echt. Al is het natuurlijk wel mogelijk om gerelateerde artiesten op te zoeken, en dat is erg leuk :) Verder gebruik ik sinds spotify ook m'n eigen muziek niet meer, alles wat ik luister kan ik toch wel vinden hier in :) Zelfs remixes & karaoke versies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiedX schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:47:

De vergelijking met Last fm ga ik ook meestal niet meer op in. Het slaat namelijk als kut op dirk. De enige overeenkomst is dat uit allebei muziek komt en dan houdt het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Als we daar dan niet meer mee vergelijken dan mag die verwijzing naar Joost ook wel uit de titel, dat is ook heel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
ik had nog een invite in me mail box zitten bedacht ik me net. Toch netjes kan nu onbeperkt muziek luisteren ipv die 20 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:51:
Als we daar dan niet meer mee vergelijken dan mag die verwijzing naar Joost ook wel uit de titel, dat is ook heel wat anders.
Ik vind het prima. Ik heb de titel niet verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren geïnstalleerd. Het is fijn dat ze nu een overeenkomst met Buma hebben, dit garandeerd dat artiesten een graantje meepikken wat voor mij persoonlijk een vereiste is als ik voor zoiets zou betalen.
Het programma zelf ziet er in Windows 7 niet uit, de snap functie werkt niet en het sombere Apple achtige uiterlijk vind ik niet geslaagd, GoT gebruikt zo te zien dezelfde grafkleuren maar gelukkig is hier de achtergrond voor de tekst licht en zijn de letters donker. Andere skins zou wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Gisteren hoorde ik van dit programma op het nieuws, dus ben meteen eens gaan kijken.

Ik vind het geweldig. Heb meteen de 10 euro per maand versie gepakt. Ik kan alles vinden wat ik wil behalve metallica/beatles (maar die gasten willen niet op spotify).

Opposites staan dr ook gewoon op en het is fantastisch dat ik gewoon de cd's kan zoeken van een bepaalde artiest. Heb het gevoel dat ik thuis nu digitaal door de free record shop kan lopen en kiezen wat ik wil horen. Heb een hekel aan downloaden, want dat duurt me allemaal te lang. Ik wil gewoon browsen en kiezen wat ik wil horen. Tis na mijn idee Itunes, maar dan voor 10 euro onbeperkt luisteren.

Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
WiXX schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:32:
Gisteren hoorde ik van dit programma op het nieuws, dus ben meteen eens gaan kijken.

Ik vind het geweldig. Heb meteen de 10 euro per maand versie gepakt. Ik kan alles vinden wat ik wil behalve metallica/beatles (maar die gasten willen niet op spotify).

Opposites staan dr ook gewoon op en het is fantastisch dat ik gewoon de cd's kan zoeken van een bepaalde artiest. Heb het gevoel dat ik thuis nu digitaal door de free record shop kan lopen en kiezen wat ik wil horen. Heb een hekel aan downloaden, want dat duurt me allemaal te lang. Ik wil gewoon browsen en kiezen wat ik wil horen. Tis na mijn idee Itunes, maar dan voor 10 euro onbeperkt luisteren.

Geweldig.
Je kan ook eigen muziek importeren. Ik heb de meeste metallica albums toch al :)

Enige wat ik ruk vind is de radio functie. Die presteerd het gewoon om geen een nummer af te spelen waar je op zit te wachten :+

[ Voor 11% gewijzigd door haakjesluiten op 19-05-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:38
Na gisteren de Open versie uitgeprobeerd te hebben, heb ik vandaag toch lekker de "Unlimited" versie gekocht. Ik werd toch een beetje gek van die irritante reclames tussendoor.

Ik vind het echt een heerlijk programma, ik kan vrijwel al mijn muziek gewoon vinden en het werkt lekker soepel :) Verder vind ik de radiofunctie nog wel wat vaag, maar daar zullen ze nog wel een keer wat aan doen. Ik vind dit zeker een goede dienst, ben zeer tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12:38
Ik vind het super :) Staat nog best wel veel op. 10 Euro in de maand vind ik wat veel omdat ik niet genoeg luister, maar het is een cool concept en ik denk dat dit nog wel eens de brug naar legale muziek kan zijn voor mensen.

of gaat er geen geld naar de artiesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Er is ook een account voor 5 euro per maand, misschien vind je dat beter betaalbaar? :P
Heeft een paar functies minder, maar wel reclamevrij. Gezien ze deals hebben met platenmaatschappijen zal er vast wel een deel naar de artiesten gaan (Al dan niet via de platenmaatschappijen die er ook weer wat aan verdienen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Laatst online: 02-04-2024
Vanmorgen voor het eerst gebruik gemaakt van Spotify met de Open versie. Het beviel me goed en heb mijn account dus meteen maar geupgrade naar een Premium account. De geluidskwaliteit is top, ook op mijn iPhone via 3G verbinding :)

Er lijkt nu ook met het uur meer (Nederlandse) muziek op te komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Lawree op 19-05-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:12
Weet iemand hoeveel invites je krijgt als je een premium account opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
twee per maand ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Ik heb net wat meer zitten spelen met de playlist functie en het werkt echt heel relaxed.
Ben er alleen nog niet achter wat nou de nummers zijn die ook online beschikbaar zijn, want anders heb ik een playlist met een paar manke nummers gemaakt.(als ik hem share natuurlijk)

Hier mijn eerste playlist: Rock/Metal (vooral veel metal) http://bit.ly/bf2LPx

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Degene die lichtgrijs/wit zijn zijn voor iedereen beschikbaar, degene die donkerder grijs zijn niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
ik heb het meteen even gedownload, en ik vind het geweldig!
legaal muziek luisteren on demand zonder te downloaden, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
komt is er trouwens een apart topic om invites te krijgen?

lijkt me we ideaal. denk dat als het goed werkt ik wel voor de betaalde versie ga.
squeezebox integratie out of box zou ook wel leuk zijn

[ Voor 10% gewijzigd door DarkChylde op 19-05-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Waarom wil iedereen invites? Je kunt toch gewoon die Open versie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Met een invite krijg je een Free account, dus nog steeds reclame, maar geen 20 uur limiet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Invites bietsen doe je maar lekker in #spotify op irc ofzo.

Als je zo nodig van die limiet afmoet koop dan gewoon dat abonnement van 5 euro per maand.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 08:55
Lijkt me een schitterend programma, maar liet hem aanstaan op mijn werk, ben nu al door mijn 20 uur heen...
Heeft iemand een invite zodat ik het wat langer kan proberen...?
Wil graag nog even Last.fm en Spotify naast elkaar gebruiken om te kijken welke beter bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:17:
Waarom wil iedereen invites? Je kunt toch gewoon die Open versie gebruiken?
Dan heb je geen radio en slechts 20 uur luistertijd in de maand. Vooral dat laatste is natuurlijk niet handig. Ik heb gelukkig nog een free account door mijn UK account maar anders was ik ook op jacht gegaan naar een invite.
DarkChylde schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:31:
squeezebox integratie out of box zou ook wel leuk zijn
:Y Dat zou ideaal zijn ja. Daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht. Lastig is natuurlijk dat je uitsluitend met playlists kan werken. Zoeken kan niet met squeezebox zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Is het eigenlijk mogelijk om zo'n Spotify Free invitation te gebruiken als je al een Spotify Open account hebt? Dus kan je upgraden van Open > Free dmb invitation? Ik heb hier nog niks over gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Is mij met geen mogelijkheid gelukt... 2e account aanmaken is het devies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
NeoPhire schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:51:
Lijkt me een schitterend programma, maar liet hem aanstaan op mijn werk, ben nu al door mijn 20 uur heen...
Heeft iemand een invite zodat ik het wat langer kan proberen...?
Wil graag nog even Last.fm en Spotify naast elkaar gebruiken om te kijken welke beter bevalt.
Waarschuwing:
Invites vragen/uitdelen doe je maar buiten dit topic. Ieder bericht wat toch over invites gaat zal getrashed worden zonder waarschuwing.
:X

Ik begin de lol er aardig in te zien van die playlists:

Heb nu ook een playlist gemaakt met heerlijke rustige muziek:

Ambient: http://bit.ly/drkxNZ

[ Voor 14% gewijzigd door Hoite op 20-05-2010 12:09 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Laatst online: 23:27
Gister ook even getest, kende het al langer, maar toen was het inderdaad nog niet beschikbaar.
Het werkt echt supergoed, maar de playlist/library icoontjes zijn mij nog veel te onduidelijk.

Na het importeren van mijn collectie had ik allemaal verschillende soorten icoontjes achter de tracks staan, als ik gewoon in de online modus ging zoeken. Proberen op te zoeken, maar tevergeefs, vanavond eens wat meer tijd aan besteden.
Ook ben ik er nog niet achter of een file echt gedelete wordt als je hem ook uit je libary verwijderd, maar dat zal niet.

Leuke features, gebruik het nu vooral om "meer van hetzelfde" te vinden, waar ik naar gezocht heb. Als het echt goed bevalt overweeg ik wel een abo te nemen. :)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:17

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik vindt het een geweldig idee, maar wat ik nu zo kort begrijp is dat niet alles beschikbaar is aan artiesten?
Lijkt me best leuk een 10,- account maar dan wil ik wel variatie ik ben niet de hele dag in de mood voor de zelfde muziek.

Maar goed eerst maar even goed proberen en de 20 uur opmaken :+

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Een dagje verder met testen, maar helaas is Spotify toch niet zo snel met 'nieuwe' muziek.
Het lijkt wel alsof ze de single releases in Nederland aanhouden voordat het erop staat.

Ik heb even gezocht op wat populaire Top 40 muziek e.d. maar helaas op Spotify vind ik nog niet zo snel nieuwe tracks (nieuwe van Katy Perry met Snoop Dogg bijvoorbeeld) die en nog wat oude retro dance nummers uit de 90e jaren staan niet op Spoitfy, wel op Grooveshark wat gratis is...

Wanneer ze de muziekcollectie op Spotify uitbreiden, probeer ik het nog een keer.

Spotify; oogt makkelijk, gebruiksvriendelijk, maar heeft in mijn ogen niet 'voldoende' muziek.

Grooveshark: komt rommelig over, veel dubbele muziek, maar wel meer muziek erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Meer muziek -> meer muziek voor jou. Hetgeen prima is. Ik ben zelf werkelijk verbaasd over wat er allemaal op Spotify te vinden is. Mijn muzieksmaak is vrij uitgebreid, maar ik had niet verwacht genres als Progressive Rock, oude Funk, Jazz Rock en Fusion uitgebreid vertegenwoordigd te zien worden. Ook minder bekende artiesten zijn er prima op te vinden.

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

DRvDijk schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:13:
Is mij met geen mogelijkheid gelukt... 2e account aanmaken is het devies
Ah, was ik al bang voor, dan maar 1 maandje Spotify Premium nemen en dan terug laten vallen naar Free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het voordeel van Premium vind ik vooral de mogelijkheid om 320 kb/s te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bounc3
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Wat een succes dat Spotify! Ik speel The Partysquad - Drop Down af, en krijg Viva Hollandia van Wolter Kroes door m'n speakers! </trauma>
Luister zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangenaam verrast, zelfs Jurk en Extince staan er op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Bounc3 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:23:
Wat een succes dat Spotify! Ik speel The Partysquad - Drop Down af, en krijg Viva Hollandia van Wolter Kroes door m'n speakers! </trauma>
Luister zelf...
Haha dat klopt idd niet.. heb trouwens voor de rest zelf nog niks mee gemaakt wat niet klopte..

Ik ben voor de rest zeer enthousiast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Ook een mooie link: FindTheBand.com. Gooi er een artiest in die je kan waarderen, en je krijgt een overzichtelijke lijst terug met Spotify-URL's van soortgelijke artiesten. :) Werkt via Last.fm, dat gebruik ik verder niet, maar dit werkt zo prima.

[ Voor 22% gewijzigd door TerraGuy op 21-05-2010 02:44 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nederlandstalig staat er nog maar heel weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 03:29:
Nederlandstalig staat er nog maar heel weinig op.
Misschien moet je zoeken op Cradle of Filth om Dries Roelvink te krijgen. Zie ook:
Bounc3 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:23:
Luister zelf...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Wat ik ook erg waardeer aan Spotify: er is ook een geruime collectie cabaret te vinden! Niet van iedereen helaas, en ook niet alle shows van de cabaretiers die er wel opstaan, maar toch veel.
Zou ik bijna mijn eigen mega collectie (25 GB cabaret :X) kunnen wegdoen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Nakebod schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:14:
Wat ik ook erg waardeer aan Spotify: er is ook een geruime collectie cabaret te vinden! Niet van iedereen helaas, en ook niet alle shows van de cabaretiers die er wel opstaan, maar toch veel.
Zou ik bijna mijn eigen mega collectie (25 GB cabaret :X) kunnen wegdoen :+
Dat had ik nog niet ontdekt, leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Misschien dat je dan ook wat hebt aan een voorzetje die al redelijk gevuld is :+
Cabaret playlist (798 tracks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zo, ook maar een 4,99 accountje gekocht. Damn, wat super! Ik luister vrij veel klassiek en er staat echt veel op. Goede opnames ook. Last.fm een tijdje geprobeerd met betalen, maar ja, op de een of andere manier kan last.fm geen onderscheid maken in: ik speel nu popmuziek, dus graag niet ineens een deel van de 4de van mahler tussendoor (of andersom)

Na enig pielen wil ie nu ook playlists openen vanuit Chrome (Spotify via Wine). Fijnfijn :)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Laatst online: 05-08 17:59
Hmmm, die radio werkt niet echt lekker, als je 80's, 90's en pop selecteert, dan krijg je alleen maar nummers van Celine Dion en Whitney Houston 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Is het mogelijk om een unlimited account voor 4,99 te nemen en dan terug te vallen naar free zonder 20uur limiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

Nakebod schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:05:
Misschien dat je dan ook wat hebt aan een voorzetje die al redelijk gevuld is :+
Cabaret playlist (798 tracks).
Great, nu is die weer niet buiten Nederland beschikbaar. 8)7
(Ik heb een Fins account..)

*grmbl* licenties.. *grmbl*

Unlimited account bevalt goed trouwens. Volgende maand eens upgraden naar premium zodat ik het ook op de iPhone kan gebruiken. :)

[ Voor 13% gewijzigd door r0b op 21-05-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mooi dat het in Nederland verkrijgbaar is want ze hadden door dat ik in een ander land zat ;)

Af en toe heb je nog wel liedjes die het niet doen, maar het werkt wel goed. Ik hoop dat er ook andere clients komen (voor telefoons/setop boxen enz)

Hoe weet ik trouwens of ik free of open heb? Ik heb wel ooit een uitnodiging gehad maar ik weet niet meer of ik die gebruikt heb. Had in eerste instantie volgens mij ook via een UK proxy geregistreerd en dat nu veranderd naar NL.

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 21-05-2010 16:46 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Staat bovenin het venster van Spotify (op de Mac tenminste). Anders even inloggen op de site en naar je account gegevens gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Geweldige dienst, dag geprobeerd en vandaag een premium account genomen. Had eerst Grooveshark, maar daar ziet de artiest niks van terug. Daarnaast erg leuk om gewoon erg veel nieuws te kunnen luisteren (hiphop, klassiek, jazz) :)

en als je na 20 uur gratis loopt te bedelen om een invite ben je best triest....

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Zowel een een premium spotify acount als een grooveshark vip acount aangemaakt. Ik ben vooral geintereseerd in de mobiele versies en ga ze dus de komende maand allebei proberen. Eens kijken of Spotify de €7,- extra per maand waard is (voorlopig werkt mijn VIP grooveshark nog niet, dus das al een minpuntje daar :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Maverick schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:21:
Zowel een een premium spotify acount als een grooveshark vip acount aangemaakt. Ik ben vooral geintereseerd in de mobiele versies en ga ze dus de komende maand allebei proberen. Eens kijken of Spotify de €7,- extra per maand waard is (voorlopig werkt mijn VIP grooveshark nog niet, dus das al een minpuntje daar :+ )
Cool, maak je een mooie recensie voor ons? :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
posttoast schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:41:
[...]

Cool, maak je een mooie recensie voor ons? :)
Ja hoor, wil ik best doen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

CrashOne schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:15:
Had eerst Grooveshark, maar daar ziet de artiest niks van terug.
Heu? Hoe komen ze daar dan mee weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Misschien ook handig om wat leuke tools hier te noemen.
zoals:
SpotAmp, een mIRC script om wat te spammen :P
Spotify Web Remote, Spotify op de PC draaien en vanaf een web-enabled device Spotify bedienen. Vanaf de bank ofzo :)

Zo zijn er vast nog meer scripts, en/of alternatieven voor bovenstaande scripts.

Pagina: 1 2 ... 41 Laatste