Spotify - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 18 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Pinin schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:02:
Ik ben geen betaalde gebruiker van spotify, maar ik denk eraan om een sonos te kopen en dan natuurlijk icm een spotify account.

Waarom heb ik een premium account nodig? (of wordt de sonos als mobile gezien?)

en.. is er iemand met een android tablet en die de sonos app gebruikt? werkt dat goed, want officieel is er geen tablet app. voor
Ik heb zelf de squeezebox, en lang lopen twijfelen tussen sonos en squeezebox en het eea uitgezocht. De apps van beide schijnen goed te werken, er is een mobile app die ook op je tablet hoort te werken. Als je overigens al nette boxen hebt staan (zoal ik had) is een squeezebox wel naar mijn idee de betere keuze. Sonos is daarnaast erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Cyleo schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:07:
[...]

Ik heb zelf de squeezebox, en lang lopen twijfelen tussen sonos en squeezebox en het eea uitgezocht. De apps van beide schijnen goed te werken, er is een mobile app die ook op je tablet hoort te werken. Als je overigens al nette boxen hebt staan (zoal ik had) is een squeezebox wel naar mijn idee de betere keuze. Sonos is daarnaast erg duur.
Ik heb idd een goede versterker, maar ik lees dat er in de squeezebox wel behoorlijk wat bugjes zijn.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Pinin schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:40:
[...]

Ik heb idd een goede versterker, maar ik lees dat er in de squeezebox wel behoorlijk wat bugjes zijn.
Heb tot nu toe geen storende bugs tegengekomen, enkel één keer dat hij willekeurig aan leek te gaan, maar een firmware update verhielp dat (overigens komen die nog geregeld voor). Als je een lijstje met bugs hebt wil ik ze wel even proberen :9 Ik gebruik het alleen maar met spotify nl. icm android en ipad app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

je hebt de sqeezebox radio neem ik aan?

wat ook zo jammer is is dat het er eigenlijk niet uitziet, maar prijs is wel een stuk leuker

http://wiki.slimdevices.com/index.php/Release_Notes

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 13:24
Ik open net spotify en krijg een scherm met "i accept" en "logout". Kan iemand mij vertellen wat er moet staan want spotify heeft er geen zin meer in...

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/xpu9ok.jpg
(clickable voor groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29

Crusader

Arc Nature

Tukk schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:21:
[...]

Dat is volgens mij ook niet te verwachten. Ik heb wel eens in de auto me Blue Tooth muziek afgespeeld, maar die kwaliteit was echt om te huilen. Iemand met andere ervaringen en BT?
iPhone i.c.m. Pioneer Bluetooth module aan headunit is subliem! Supergeluid!

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 15:17
Pieler schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:24:
Ik open net spotify en krijg een scherm met "i accept" en "logout". Kan iemand mij vertellen wat er moet staan want spotify heeft er geen zin meer in...

[afbeelding]
(clickable voor groot)
Heb hier last van exact hetzelfde. Geen idee wat er staat/stond maar heb maar geaccepteerd, anders kon ik niet luisteren ;)

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Pinin schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:03:
je hebt de sqeezebox radio neem ik aan?

wat ook zo jammer is is dat het er eigenlijk niet uitziet, maar prijs is wel een stuk leuker

http://wiki.slimdevices.com/index.php/Release_Notes
Ik heb zelf de pricewatch: Logitech Squeezebox Touch en die via optisch doorgelinkt naar mijn versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:40

Nakebod

Nope.

Pieler schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:24:

[afbeelding]
(clickable voor groot)
Wat er (uiteindelijk) hoort te staan is de nieuwe Terms and Conditions of Use: http://www.spotify.com/nl/legal/end-user-agreement/

Ik kreeg die tekst initieel wel te zien, maar toen ik door de tekst ging scrollen had ik het hele venster vol met constant dezelfde zin :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 22:43
Ergens op mijn PC staat nog zo'n 400GB tot 500GB aan muziek. Nu is het zo dat waarschijnlijk een groot gedeelte al op Spotify staat en het staat er dus in principe overbodig op (in de loop der tijd is dat verzameld, maar een heel groot gedeelte is puur voor de heb in plaats van dat ik het echt luister).

Nu is het zo dat Spotify een library beschikbaar heeft waarmee je wat applicaties kan bouwen. Weten jullie toevallig of er een applicatie beschikbaar is waarmee je je local library kan 'comparen' met de spotify library, om vervolgens je lokale muziek te verwijderen? Zo niet, dan wil ik toch eens gaan overwegen om wat te gaan fabriceren.. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik vraag me ineens iets nutteloos af...
Ben random muziek via de radiofunctie aan het luisteren, zoals zo vaak. Wat ook wel met regelmaat gebeurd is wat buitenlandse muziek, en als ik het goed heb voornamelijk Zweudse muziek.

Zouden andere landen dan ook Nederlandse muziek krijgen, of omdat Spotify uit Zweuden komt dat ze Zweudse artiesten wat extra promoten? [/nuttelozevraag]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:52
En er is weer een nieuwe Hardstyle Top 40.
http://sharemyplaylists.c...style-top-40-october-2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Nakebod schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 00:18:
Ik vraag me ineens iets nutteloos af...
Ben random muziek via de radiofunctie aan het luisteren, zoals zo vaak. Wat ook wel met regelmaat gebeurd is wat buitenlandse muziek, en als ik het goed heb voornamelijk Zweudse muziek.

Zouden andere landen dan ook Nederlandse muziek krijgen, of omdat Spotify uit Zweuden komt dat ze Zweudse artiesten wat extra promoten? [/nuttelozevraag]
Der staat gewoon veel Zweudse muziek op Spotify, kans is groot dat je bij random dat veel tegen komt

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 22:14
Nog steeds geen Mylo Xyloto van Coldplay op Spotify :(

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:04

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Jorco schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:09:
Nog steeds geen Mylo Xyloto van Coldplay op Spotify :(
Het album komt pas uit op de 24e. Nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 22:14
Eindelijk :)

Als eerste en enige aanbieder van Internet & Interactieve TV biedt KPN vanaf nu: Gratis Spotify Premium t.w.v. €10,- per maand voor KPN klanten met een Alles-in-één Pakket Extra of Premium, Zilver of Goud. Spotify is een online muziekdienst waarmee je overal en altijd je favoriete en nieuwe muziek kunt beluisteren.

Voor meer info: www.kpn.com/Spotify

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:35
Jorco schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:40:
Eindelijk :)

Als eerste en enige aanbieder van Internet & Interactieve TV biedt KPN vanaf nu: Gratis Spotify Premium t.w.v. €10,- per maand voor KPN klanten met een Alles-in-één Pakket Extra of Premium, Zilver of Goud. Spotify is een online muziekdienst waarmee je overal en altijd je favoriete en nieuwe muziek kunt beluisteren.

Voor meer info: www.kpn.com/Spotify
Lijkt mij een goede zet van kpn, nu upc nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
Albert020 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:33:
[...]

Lijkt mij een goede zet van kpn, nu upc nog ;)
"KPN zegt de 'exclusieve partner' van Spotify in Nederland te zijn: deals met andere isp's zijn dus uitgesloten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Misschien is deze vraag hier al gesteld maar ik kan het niet vinden maar ik heb een probleem met het installeren van Spotify. Als ik hem installeer krijg ik een melding in Windows 7 dat het programma niet goed geïnstalleerd is en ik zie hem ook niet bij de geïnstalleerde programma's staan. Het gekke is dat het programma gewoon wel gewoon opstart met de installer. Weet iemand hoe ik hem toch kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
seeKo schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:57:
[...]

"KPN zegt de 'exclusieve partner' van Spotify in Nederland te zijn: deals met andere isp's zijn dus uitgesloten."
Jammer dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:04:
Hoi,

Misschien is deze vraag hier al gesteld maar ik kan het niet vinden maar ik heb een probleem met het installeren van Spotify. Als ik hem installeer krijg ik een melding in Windows 7 dat het programma niet goed geïnstalleerd is en ik zie hem ook niet bij de geïnstalleerde programma's staan. Het gekke is dat het programma gewoon wel gewoon opstart met de installer. Weet iemand hoe ik hem toch kan installeren?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
seeKo schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:57:
Ze zijn exclusief zolang ze de enige zijn, sluit Spotify ook deals met anderen dan zijn ze niet exclusief meer. De vraag is eerder of ze die exclusiviteit contractueel vastgelegd hebben, dat lijkt mij eigenlijk sterk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steephh schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:22:
waarmee je je local library kan 'comparen' met de spotify library, om vervolgens je lokale muziek te verwijderen? Zo niet, dan wil ik toch eens gaan overwegen om wat te gaan fabriceren.. :)
Spotify je muziekcollectie laten beheren? Weet je in iedergeval zeker dat je na een jaar geen 500GB meer hebt, maar opeens maar 450GB omdat er wat albums / artiesten / liedjes verdwijnen of worden vervangen door covers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Hier nog nooit problemen gehad met Windows 7 :$

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
frankivo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:37:
[...]

Hier nog nooit problemen gehad met Windows 7 :$
Hier ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Bizar trouwens dat het nieuwe album van Coldplay niet, of in ieder geval nog niet, op Spotify te krijgen is.
It seems they have decided to not release the album for streaming (for now).
A very strange decision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Cyleo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:05:
Bizar trouwens dat het nieuwe album van Coldplay niet, of in ieder geval nog niet, op Spotify te krijgen is.

[...]
Ik gok dat dat is om de CD/iTunes-verkoop wat te pushen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Vraag me af hoeveel mensen nu ipv een bezoekje aan de cd winkel een bezoekje brengen aan de piraten, maar goed, er zal vast een filosofie achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Het duurde ook een paar weken voordat Every Teardrop Is A Waterfall in Spotify te vinden was. Helaas is het wel iets waar Spotify niks aan kan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Cyleo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:05:

[...]
Ze willen zelf niet dat het album op Spotify en vergelijkbare dingen komt te staan.

Bron: http://news.cnet.com/8301...streaming-services-scoop/

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Joshua schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:43:
Het duurde ook een paar weken voordat Every Teardrop Is A Waterfall in Spotify te vinden was. Helaas is het wel iets waar Spotify niks aan kan doen..
Nee hoor, op de dag dat de single gelaunched werd op BBC radio was de single in de middag al te vinden op spotify.

En ik heb een premium abbo om onder andere wat legaler muziek te luisteren, maar heb toch even wat piraten opgezocht voor Mylo Xyloto.

[ Voor 15% gewijzigd door LtMarx op 28-10-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
N.v.m.

[ Voor 235% gewijzigd door Ronwiel op 01-11-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Yorin schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:54:
[...]

Ze willen zelf niet dat het album op Spotify en vergelijkbare dingen komt te staan.

Bron: http://news.cnet.com/8301...streaming-services-scoop/
Ik weiger nu ook gewoon echt om het te kopen, ik vind dit heel smerig en werkt piraterij juist in de hand. Ik snap niet waarom ze nog zo hard vastklampen aan de oude paden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Cyleo schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:16:
[...]

Ik weiger nu ook gewoon echt om het te kopen, ik vind dit heel smerig en werkt piraterij juist in de hand. Ik snap niet waarom ze nog zo hard vastklampen aan de oude paden.
Het zou ze blijkbaar niet genoeg opleveren, aldus http://www.depers.nl/cult...aar-niet-via-Spotify.html.

Moeten ze zelf weten, alleen denk ik dat de meeste mensen die veel streamen sowieso niet van plan zijn om een album te kopen (al dan niet via iewtunes). Dus dan is elke cent via streaming winst, nu plukken de mensen het waarschijnlijk wel elders van het net.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:44
De gratis versie was een tijdje zonder tijdslimiet leek het.

Maar nu zie ik rechtsbovenin weer een balkje staan, in mijn geval nog maar 47 minuten...!

Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

Nicap

Tsssk....

yannickie111 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:09:
De gratis versie was een tijdje zonder tijdslimiet leek het.

Maar nu zie ik rechtsbovenin weer een balkje staan, in mijn geval nog maar 47 minuten...!

Jammer!
Nee, die tijd wordt pas zichtbaar als het bijna op is. Iets van onder het uur ofzo. Tijdslimiet is nooi weggeweest, alleen leek het zo, omdat hij niet meer zichtbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Cyleo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:10:
Vraag me af hoeveel mensen nu ipv een bezoekje aan de cd winkel een bezoekje brengen aan de piraten, maar goed, er zal vast een filosofie achter zitten.
Ik boycot artiesten die niet releasen op Spotify. Ook coldplay dus. Jammer, ze maken goede muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Beetje kort door de bocht misschien. Er zijn ook artiesten waarbij het juist de platenmaatschappij is die geen (volledige) albums van hun bands op Spotify zet. Kan de artiest weinig meer aan doen als de rechten bij de maatschappij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Dat kan mij niet schelen, wat ik niet kan beluisteren op Spotify boycot ik. Puur uit principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dan stap je over op grooveshark :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Nee, Grooveshark is fucked up omdat de users de muziek uploaden. Vaak ontbreekt goede metadata en de kwaliteit is niet altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 20:23
Eigenlijk niet echt on topic, maar Spotify komt eindelijk ook naar België! Ik ben blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Laatst online: 22-05-2024
magnifor schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:28:
Dat kan mij niet schelen, wat ik niet kan beluisteren op Spotify boycot ik. Puur uit principe.
of je download t illegaal, schieten ze ook niks mee om. Vind het iig ook idd erg kinderachtig als je als band er niet op wilt staan gewoon omdat je denkt dat je het al gemaakt hebt.

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
troftnom schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:25:
Beetje kort door de bocht misschien. Er zijn ook artiesten waarbij het juist de platenmaatschappij is die geen (volledige) albums van hun bands op Spotify zet. Kan de artiest weinig meer aan doen als de rechten bij de maatschappij liggen.
Dit keer ligt het wel echt bij de artiest helaas. Overigens zijn de platenmaatschappijen die hun muziek niet toestaan ook erg dom bezig, ze werken echt de voortgang tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:51
Als het niet op spotify te luisteren is schakel ik ook over naar de nieuwsgroepen. Ze kunnen me wat.

Baal ook behoorlijk van het missen van Oasis , maar hoe goed ik ze ook vind....sinds Spotify luister ik er bijna nooit meer naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
Net Windows opnieuw geïnstalleerd, installeer ik Spotify, wat zie ik: Nederlands! Spotify is bij deze dus vertaald naar het Nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Cyleo schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:46:
[...]

Dit keer ligt het wel echt bij de artiest helaas. Overigens zijn de platenmaatschappijen die hun muziek niet toestaan ook erg dom bezig, ze werken echt de voortgang tegen.
Beetje kortzichtig. Ik was vervent luisteraar van de bands bij InsideOut. Maar het verhaal is wel helder: door Spotify daalden de verkopen drastisch en dreigde kwaliteitsverlies bij deelnemende bands.

http://www.insideoutmusic...?IdNews=10183&IdCompany=8

InsideOut staat niet bekend als een label dat maar wat lult ;)
magnifor schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:28:
Dan is je principe verkeerd. Voor kleine bands levert Spotify niks of nauwelijks wat op (lees hierboven) en dus is Spotify geen optie. Maar 'uit principe' dan maar de band boycotten brengt hen ook niet verder he.

[ Voor 25% gewijzigd door RielN op 13-11-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik begreep dat artiesten echt erg weinig verdiende aan Spotify. Ik meen dat Thomas Acda (Acda & De Munnik) ooit vertelde dat ie aan Spotify in een jaar tijd echt maar een paar euro had verdiend. Snap dan wel dat bepaalde platenmaatschappijen er anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

apNia schreef op maandag 14 november 2011 @ 00:37:
Ik begreep dat artiesten echt erg weinig verdiende aan Spotify. Ik meen dat Thomas Acda (Acda & De Munnik) ooit vertelde dat ie aan Spotify in een jaar tijd echt maar een paar euro had verdiend. Snap dan wel dat bepaalde platenmaatschappijen er anders over denken.
Is toch een paar euro waar ze verder niets voor hoeven te doen, niets te hosten niets te promoten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
MeNTaL_TO schreef op maandag 14 november 2011 @ 01:21:
[...]

Is toch een paar euro waar ze verder niets voor hoeven te doen, niets te hosten niets te promoten.
Maar waar ze wél een terugloop in CD verkoop zien, zoals bij Inside Out. CD verkoop daalde substantieel in dié landen en exact nadat ze met Spotify in zee gingen. Dát is het probleem.

Als je dan als platenmaatschappij moet kiezen ga je echt niet je spul bij Spotify aanbieden als het je de nek omdraait.

[ Voor 15% gewijzigd door RielN op 14-11-2011 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Cyleo schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:16:
[...]

Gelukkig releasen ze hem wel op LP (Vinyl) ;)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

RielN schreef op maandag 14 november 2011 @ 01:34:
[...]

Maar waar ze wél een terugloop in CD verkoop zien, zoals bij Inside Out. CD verkoop daalde substantieel in dié landen en exact nadat ze met Spotify in zee gingen. Dát is het probleem.

Als je dan als platenmaatschappij moet kiezen ga je echt niet je spul bij Spotify aanbieden als het je de nek omdraait.
Tja, je kan ook verbanden zien die er niet zijn, het kan precies ook zijn nadat iemand een foto gemaakt heeft van een dodo, wil niet zeggen dat dat de oorzaak is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
De tijd zal het leren, als de CD verkoop zich niet hersteld en er aan Spotify erbij toch meer te verdienen valt komen ze vanzelf wel terug. Voor mij is het gemis van het volledige aanbod van de labels Century Media/Inside out wel een reden om mijn Premium een tijdje op te zeggen. Ga weer naar mijn eigen aangeschafte collectie luisteren en voor die paar nieuwe albums die ik nog wel kan luisteren is Spotify Free wel genoeg.

Een band en hun label zal in ieder geval vast meer verdienen aan een verkochte CD dan aan het aantal luisterbeurten van dat album door de (potentiele) koper als die Spotify gebruikt. Spotify heeft naar mijn mening voornamelijk nut voor labels en bands als een manier om juist nieuwe luisteraars/fans te krijgen. Uiteindelijk moet er toch iets verkocht worden (CD, live ticket, DVD, tshirt etc.) om er echt voordeel uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Het zal mij ook niet verbazen als de muziek industrie steeds minder grote artiesten zal kennen en de gemiddelde inkomens per artiest teruglopen. Is dat erg? Ik denk het niet. Grotere artiesten en platenmaatschappijen hebben exorbitant veel geld verdiend aan muziek wat nu met schokken aan het afnemen is.

Hierdoor zullen er wellicht ook minder kleinere bands komen behalve voor diegene die zichzelf goed weten te marketen over internet.

Wel zou ik graag inzicht willen hebben in de kostenverdeling van spotify. X miljoen mensen à €10/5 per maand is toch niet heel weinig. Hoeveel geld gaat dan naar de ontwikkeling van spotify en hoeveel naar de artiesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:37
Ik snap juist niet dat Spotify rond kan komen met 5/10 euro per persoon. Ik heb zelf 5 euro per maand abbo, en ben daar zeer tevreden over, ook met minder snel internet streamt ie toch goed.

Inderdaad jammer dat het nieuwe album van Coldplay er niet op komt, ik heb deze ook via de torrent binnengehaald, 15 euro voor een paar nummers waarvan de helft onder de 1 minuut zit vind ik niet echt z'n geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:03
RielN schreef op maandag 14 november 2011 @ 01:34:
[...]

Als ze het niet van Spotify halen dan halen ze het wel van de Pirate bay.
De meeste artiesten verdienen niks aan de CD verkoop maar aan de optredens.

Ik kwam trouwens de site http://soundmatch.me tegen. Deze maakt een playlist adhv de last.fm voorkeuren en recommendations.. werkt best aardig.. alleen het genereren van een playlist kan wel een uur duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Gerjannn schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:15:
Ik snap juist niet dat Spotify rond kan komen met 5/10 euro per persoon. Ik heb zelf 5 euro per maand abbo, en ben daar zeer tevreden over, ook met minder snel internet streamt ie toch goed.

Inderdaad jammer dat het nieuwe album van Coldplay er niet op komt, ik heb deze ook via de torrent binnengehaald, 15 euro voor een paar nummers waarvan de helft onder de 1 minuut zit vind ik niet echt z'n geld waard.
Staan 14 nummers op deze cd, 1,07 euro per nummer, das best duur !!!

Overigens deze cd's zul je ook nooit vinden op Spotify

Slam FM - Grand Slam 2011 Vol. 4 - 538 Dance Smash Hits Of The Year 2011
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/regular/FC/2/1/3/9/1000004011729312.jpg Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/regular/FC/4/8/7/6/1000004011806784.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Albert020 op 14-11-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Albert020 schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:20:
[...]

Staan 14 nummers op deze cd, 1,07 euro per nummer, das best duur !!!

Overigens deze cd's zul je ook nooit vinden op Spotify

Slam FM - Grand Slam 2011 Vol. 4 - 538 Dance Smash Hits Of The Year 2011
[afbeelding] [afbeelding]
Maar meestal de losse nummers wel ;) Je moet ze dan alleen even zelf samen stellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Cyleo schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:40:
[...]

Maar meestal de losse nummers wel ;) Je moet ze dan alleen even zelf samen stellen :P
Ja dat wel maar niet de cd's met daarop ook mixen en daar heb ik het over...

*** edit ***

6 new club tracks on: GoT_Dance

[ Voor 22% gewijzigd door Albert020 op 14-11-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Weet iemand of je de taal van de nummers die de spotifyradio afspeelt kan instellen? Ik krijg regelmatig scandinavisch en spaans en dat luistert niet lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:25
Ik gebruik Spotify nog niet en ben me een beetje aan het inlezen. Begrijp ik het goed dat het voornamelijk populaire, commerciële muziek aanbiedt? In dat geval zal het nix voor mij zijn, denk ik, aangezien 99% van mijn muziekcollectie bij 99% van de bevolking onbekend is :)

Is dat niet gelijk het nadeel van een dergelijke dienst, dat vooral het grote publiek bediend gaat worden met dito muziek en de alternatieve, experimentele muziek overgeslagen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 22:53
Toch is er ook veel alternatieve muziek te vinden. Probeer het uit zou ik zeggen, iedere maand heb je paar uur gratis luisteren.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult verbaast zijn hoeveel alternatieve muziek er op Spotify te vinden is, geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:45
Ik heb een vraagje, ik weet dat je niet op meerdere computers kan spelen, maar mijn hele familie zou het handig vinden om spotify te kunnen gebruiken. Bestaan er toevallig iets van een familie abonnement? Waar je met 2/3 computers tegelijk kan gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
incomer schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:42:
Ik heb een vraagje, ik weet dat je niet op meerdere computers kan spelen, maar mijn hele familie zou het handig vinden om spotify te kunnen gebruiken. Bestaan er toevallig iets van een familie abonnement? Waar je met 2/3 computers tegelijk kan gaan luisteren.
Nope, die bestaan niet. Je zou enkel kunnen afspreken dat er 1 tegelijk op 'online' staat en de rest luistert naar muziek die je eerst offline beschikbaar hebt gemaakt. Anders heb je toch echt losse abonnementen nodig.

• Cyleo
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:17:
Je zult verbaast zijn hoeveel alternatieve muziek er op Spotify te vinden is, geen probleem dus.
Haha, ik zou zelfs willen zeggen meer dan populaire grote artiesten (Geen rammstein, red hot chilli peppers, pink floyd, metallica, maar wel two door cinema club, the cinematics, graffiti6, beady eye (misschien niet heel alternatief, maar het komt in de buurt :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Is het mogelijk om je Spotify cache folder te backuppen? Ik heb hier op een trage ADSL lijn éindelijk 30GB aan muziek gecached en nu moet ik verhuizen naar een andere pc. Voordat ik alles ga kopieren: is er iemand die dat al eens heeft geprobeerd?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Steephh schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:19:
Is het mogelijk om je Spotify cache folder te backuppen? Ik heb hier op een trage ADSL lijn éindelijk 30GB aan muziek gecached en nu moet ik verhuizen naar een andere pc. Voordat ik alles ga kopieren: is er iemand die dat al eens heeft geprobeerd?
niet geprobeerd, maar kan me voorstellen dat het encrypted is en alleen op 1 pc werkt. Trial en error in dat geval ;)

Overigens, hoe traag moet je verbinding dan wel niet zijn? Zoveel capaciteit vraagt streamen met spotify toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Het is maar een traag ADSL lijntje, maar ik heb dus alles in High Quality (320kbit ogg) gecached. Dat duurde nogal lang.. :P Ik gok op een week voordat álles gecached was wat ik vaak luister.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:04

Woohooo

Smilie, James Smilie

Weet iemand hoe het zit met de beschikbaarheid van nummers in Spotfiy. Heb vorige week het nieuwe album al zitten luisteren van deGym Class Heroes en nu zie ik ineens dat deze eraf is gehaald... 8)7

http://open.spotify.com/album/2mumCpGmuE9iDeOvMx6XrB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohooo schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:49:
Weet iemand hoe het zit met de beschikbaarheid van nummers in Spotfiy. Heb vorige week het nieuwe album al zitten luisteren van deGym Class Heroes en nu zie ik ineens dat deze eraf is gehaald... 8)7

http://open.spotify.com/album/2mumCpGmuE9iDeOvMx6XrB
Raadsel opgelost:

nieuws: Meer dan 200 labels verwijderen hun muziek van Spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Het lijkt er niet op dat ze bij die specifieke labels horen, maar zoiets kan het wel zijn.

ST Holdings is niet de enige die denkt dat oude modellen eeuwig blijven werken. :P Kan overigens best dat de prijs per afgespeelde track iets omhoog mag en dat ze daarom strijden/'onderhandelen', maar ondertussen betaald mijn gemiddelde vriend/famielid meer voor muziek dan 10 jr terug. 8)7

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Toevallig zei ik het vandaag nog, ik denk dat het abonnementsgeld van Spotify momenteel te laag is (Danwel het aantal betalende leden nog te weinig om een goede/hogere vergoeding te geven.)

Ter vergelijking met iTunes, voor 10 euro per maand koop je dan normaalgesproken 10 nummers. Die je dan wel onbeperkt kan luisteren. Ik geloof dat Apple 30% inhoud, dus 70% gaat naar de platenlabels. 7 euro dus.

In Spotify betaal je ook 10 euro per maand, of zelfs 5 als je niet mobiel wilt. In die tijd luister ik veelal via de radio functie naar (minimaal?) wel 100, 1000? verschillende artiesten/nummers. Echt geen idee hoeveel ik speel op Spotify.

Dus tja, voordat er via Spotify 7 euro aan inkomsten is, ben je toch een behoorlijke tijd verder. Kan even niet meer vinden wat labels betaald kregen, iets van 0.01 cent ofzo? Echt weinig iig.

Persoonlijk hoop ik niet dat het duurder wordt natuurlijk, maar het zou me niets verbazen.
Of je krijgt verschillende abonnementsvormen, 50, 100, 250, 500, 1000 streams per maand ofzo, zodat de vergoeding per afgespeeld nummer omhoog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik vraag me af of Spotify te weinig uitbetaalt. Mensen willen domweg niet meer betalen voor muziek: 10 euro per maand is echt de max, wellicht kan het 15 worden als echt alles erop staat. Mensen vinden 5 euro nu al te veel. Mensen moeten echt weer wennen aan het idee dat ze betalen voor muziek. Dan kun je als platenmaatschappij of muzikant wel klagen dat je minder krijgt, maar wellicht kun je jezelf ook realiseren dat dit een investering is om iedereen weer op het rechte pad te krijgen. Tot nu toe waren mensen redelijk gewend aan het idee dat muziek gratis was, al dan niet via de radio of via p2p-oplossingen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 09:24
Nakebod schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:15:

Dus tja, voordat er via Spotify 7 euro aan inkomsten is, ben je toch een behoorlijke tijd verder. Kan even niet meer vinden wat labels betaald kregen, iets van 0.01 cent ofzo? Echt weinig iig.
0.23 cent per afspeelbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:42
Ik heb een probleem spotify: Ik maak een gezamelijk afspeellijst met 2 personen. Wanneer ik mijn liedjes in de afspeellijst aanmaak zie ik ze staan. Wanneer de andere persoon er een liedje aan toevoegt komt deze er niet te staan... Op mijn smartphone staat dit liedje wel, maar kan het niet offline synchroniseren omdat deze niet op spotify lijst staan. Erg vreemd!

Bug of moet ik nog iets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Aegir81 schreef op zondag 20 november 2011 @ 10:22:
[...]
0.23 cent per afspeelbeurt.
Source?

Lijkt me nogal hoog, verder heb ik begrepen dat er geen vaste prijs is per afspeelbeurt. Is afhankelijk van het aantal speelbeurten voor dat nummer en waarschijnlijk ook wel prijsafspraken met de grotere labels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Probleem voor de muziekindustrie is dat ze vrij lang prijszetters zijn geweest (dat kan ook makkelijk, elke artiest/groep heeft meestal maar 1 platenlabel en elke muziekstuk is uniek). Daardoor heeft er nooit echt marktwerking kunnen plaatsvinden, waardoor er een realistischer prijs had kunnen ontstaan.

En het is juist het reguleren van kunstmatige schaarsheid van een niet-tastbaar product door een monopolistische entiteit wat vrij snel doorgeprikt wordt als er, al dan niet legale of illegale, alternatieven ontstaan.

Toch zal men niet om diensten zoals spotify heen kunnen uiteindelijk, vroeger was de radio het promotiemiddel, maar nu wordt die langzaam gedeeld met streaming diensten.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

troftnom schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:43:
[...]

Source?

Lijkt me nogal hoog, verder heb ik begrepen dat er geen vaste prijs is per afspeelbeurt. Is afhankelijk van het aantal speelbeurten voor dat nummer en waarschijnlijk ook wel prijsafspraken met de grotere labels.
Denk dat dat wel klopt, als dit artikel uit 2010 nog relevant is: http://www.spotiguide.com...ify-and-how-much-it-pays/
Waar het wel op neerkomt is dat het ene label 0,02 cent krijgt, en de ander 0,2 cent.

Dus voor 1 cent omzet moet 1 nummer ~4x afgespeeld worden.
Doorgerekend dus zo een 400 streams voor 1 euro. Of 4000 streams als ze maar 0,02 cent krijgen.
En het zullen waarschijnlijk toch alleen de grote labels zijn die "zoveel" krijgen, voordeel van groot zijn en kunnen onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 09:24
troftnom schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:43:
[...]

Source?

Volgens het blog van deze artiest: http://okaybenji.tumblr.c...potify-is-bad-for-artists

Hij maakt ook een interessante vergelijking tussen de inkomsten van Spotify en bijv. iTunes.

Kort samengevat, als de prijs van 0.23 cent klopt (hangt beetje af van de bron):
  • Een aankoop van een nummer in iTUnes voor € 0.99 brengt 70% van dat bedrag in het laatje voor de artiest/het platenlabel = € 0.693. Voor die prijs mag je het nummer ongelimiteerd beluisteren.
  • Een luisterbeurt via Spotify breng € 0.0023 voor de artiest op.
  • Dit betekent dat je een nummer 301,30 (0.693/0.0023) moet beluisteren voor de artiest aan jou hetzelfde verdiend heeft.
  • Kijk gerust jouw afspeeltellers even na, maar hoeveel nummers halen dit aantal? Laat staan 100 luisterbeurten.
  • Conclusie: het is voor de artiest veel voordeliger als je hun nummers aankoopt, want het grootste deel van de luisteraars zal hun nummer geen 300+ keer beluisteren.
Uiteraard is het niet zo eenduidig als de auteur beweert, want persoonlijk zet ik in Spotify vaak de radiofunctie aan waardoor ik een pak muziek ontdek en beluister die ik anders niet had gekend. Er zijn dus ook inkomsten die ze anders niet hadden. De vraag is natuurlijk of dat voldoende is om het inkomstenverlies te compenseren...

Naar mijn mening is gratis streaming geen houdbare marktpositie. Een combinatie van x aantal gratis luisterbeurten + aanschaf daarna lijkt me een betere situatie voor consument en artiest (platenmaatschappij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Bedankt voor de link!
En niet goed gelezen van mijn kant zie ik nu, zat met euro ipv cent in mijn hoofd. 8)7
Dat bedrag lijkt me niet hoog dus, maar aardig kloppend zo. Naar mijn mening zou Spotify extra moeten uitbetalen voor de nummers die je offline/mobiel (bij Premium abo) afspeelt, deze concureren het meest met aanschaf van een nummer. Ben benieuwd welke factoren er dus allemaal meespelen in de bepaling van de uiteindelijke vergoeding voor een artiest, maar die gegevens zullen we wel nooit te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 08:16
Ben nu net bezig Spotify weer opnieuw te ontdekken. Ik heb hier zondag een feestje en daar moet gewoon wat achtergrondmuziek bij. En dan is Spotify toch echt de uitkomst. Playlist van sites afhalen. Eventueel de radio-functie erbij en je hoeft er niet meer naar om te kijken.
Uiteraard wel een Premium abo erbij anders heb je nog de reclame erbij :)

Ik vind het een uitkomst als ik eerlijk ben
offtopic:
Alleen die lange stiltes tussen tracks is irritant en ook op geen manier uit te zetten :(

[ Voor 12% gewijzigd door Tha_T op 25-11-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Tha_T schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:45:
Ben nu net bezig Spotify weer opnieuw te ontdekken. Ik heb hier zondag een feestje en daar moet gewoon wat achtergrondmuziek bij. En dan is Spotify toch echt de uitkomst. Playlist van sites afhalen. Eventueel de radio-functie erbij en je hoeft er niet meer naar om te kijken.

offtopic:
Alleen die lange stiltes tussen tracks is irritant en ook op geen manier uit te zetten :(
Die reclame ben je ook kwijt met een Spotify Unlimited abo voor € 4,99 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Tha_T schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:45:

offtopic:
Tja, die gapless playback wordt al vanaf het begin gevraagd door de community. Maar de makers lijken geen gehoor aan te geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 08:16
Albert020 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:22:
[...]

Die reclame ben je ook kwijt met een Spotify Unlimited abo voor € 4,99 p/m
Realiseerde me dat inderdaad nadien maar nu heb ik tenminste ook mijn gsm op spotify had ik me bedacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:59
Vandaag geinstalleerd op mijn Windows 7 laptop van werk maar wat een cool programma :). Vind alles en is razendsnel. Net op mijn Arch Linux pc een install gedaan in Wine en dit werkt net zo goed behalve dat hij het niet installeerd maar uitvoerd. Ik zie daarna niks in mijn Program Files. Dit laatste ga ik nog even uitzoeken maar nu eerst lekker muziek luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
DJ-Promo schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:21:
Vandaag geinstalleerd op mijn Windows 7 laptop van werk maar wat een cool programma :). Vind alles en is razendsnel. Net op mijn Arch Linux pc een install gedaan in Wine en dit werkt net zo goed behalve dat hij het niet installeerd maar uitvoerd. Ik zie daarna niks in mijn Program Files. Dit laatste ga ik nog even uitzoeken maar nu eerst lekker muziek luisteren.
Spotify heeft ook een Linux client:

http://www.spotify.com/nl/download/previews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:39
Alleen is die voor betalende gebruikers omdat ze volgens mij nog niet weten hoe ze er het beste de reclame in kunnen fixen. Dus die zit er nog niet in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 15:17
Ik dacht dat je een grap maakte maar het het staat er idd gewoon letterlijk onder ja ;)

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

waarom is het zo moeilijk in linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
apNia schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:06:
waarom is het zo moeilijk in linux?
Ik denk dat het vooral makkelijk is te blokkeren eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 06:53
Meer mensen last van een offline lijkend Spotify? Krijg een 404 te zien en kijkend naar Twitter hebben meer mensen hier last van.
Statuspagina op de site van Spotify geeft geen storing aan, maar het lijkt wel wereldwijd te zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door n41r0j op 27-11-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:39

Twazerty

AVCHDCoder developer

Jorian29 schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:03:
Meer mensen last van een offline lijkend Spotify? Krijg een 404 te zien en kijkend naar Twitter hebben meer mensen hier last van.
Statuspagina op de site van Spotify geeft geen storing aan, maar het lijkt wel wereldwijd te zijn.
ook een vette 404 hier. Wou net even wat syncen met mn phone zodat ik morgen wat te luisteren heb...

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:11
Jorian29 schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:03:
Hier hetzelfde probleem..

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 19:09
OK, fijn. Sinds een paar weken een creditcard, oa voor Spotify, blijkt dat sinds deze week bij de AH prepaidkaarten verkocht worden :p

Maar wat is het heerlijk om van die reclame af te zijn, alles lekker ook op m'n mobiel kunnen luisteren, offline luisteren... Echt dat tientje/maand waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Spotify is hier ook offline idd. Zowel desktop als mobiele versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

magnifor schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:56:
Spotify is hier ook offline idd. Zowel desktop als mobiele versie.
Mooi, ik dacht dat het aan mij lag.. :/

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 06:53
Na een restart werkt het hier weer op en top, maar het schijnt dat ik een van de weinigen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Dit is dus heel kut. Ben blijkbaar automatisch uitgelogd in de iPhone client en lijkt erop dat ik nu verplicht wordt om facebook te gebruiken...

edit: ah, er staat nu "No thanks" bij. :)

[ Voor 13% gewijzigd door magnifor op 27-11-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Aegir81 schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:10:
[...]

Volgens het blog van deze artiest: http://okaybenji.tumblr.c...potify-is-bad-for-artists

Hij maakt ook een interessante vergelijking tussen de inkomsten van Spotify en bijv. iTunes.

Kort samengevat, als de prijs van 0.23 cent klopt (hangt beetje af van de bron):
  • Een aankoop van een nummer in iTUnes voor € 0.99 brengt 70% van dat bedrag in het laatje voor de artiest/het platenlabel = € 0.693. Voor die prijs mag je het nummer ongelimiteerd beluisteren.
  • Een luisterbeurt via Spotify breng € 0.0023 voor de artiest op.
  • Dit betekent dat je een nummer 301,30 (0.693/0.0023) moet beluisteren voor de artiest aan jou hetzelfde verdiend heeft.
  • Kijk gerust jouw afspeeltellers even na, maar hoeveel nummers halen dit aantal? Laat staan 100 luisterbeurten.
  • Conclusie: het is voor de artiest veel voordeliger als je hun nummers aankoopt, want het grootste deel van de luisteraars zal hun nummer geen 300+ keer beluisteren.
Ik denk dat het niet is dat 1 persoon een nummer 300 keer moet beluisteren om het te verdienen, maar het nummer gewoon 300 keer geluisterd moet zijn. ;) Nu komt het over alsof dat per persoon is. Als je het over alle luisteraars bekijkt gaat de teller toch sneller omhoog. Ondanks dat zijn het nog minder inkomsten dan iTunes, maar omdat je niet hoeft te "kopen" luistert men wel weer sneller.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Pagina: 1 ... 18 ... 41 Laatste