Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 29] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.605 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

GA!S schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:12:
[...]

Klinkt als slecht contact in de sluiting. Alle aansluitingen (ook de multikabels) controleren op corrosie. Wellicht een keer wat drank over je gordelsluiting gevallen?
Nee geen drank. Auto wordt behandeld als een klein kind. Goed verzorgt dus.
Ik heb een idee dat het de senser zelf is in de stoel daar het met schakelen regelmatig voorkomt. Ook bij hobbels zie ik het lampje vaker.

Bdp sensor is vervangen ondertussen en binnenkort maar eens de autobaan op om eens te kijken of het echt verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zo hield vorige week ineens mijn toerenteller er mee op. Ik balen .. 's middags deed ie het weer alsof er nooit wat gebeurt was 8)7

Helaas is een BDP iets duurder/lastiger. Maargoed, niet iets onoverkoombaars :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:56
ing._Buttje schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:04:
Helaas is een BDP iets duurder/lastiger. Maargoed, niet iets onoverkoombaars :)
In geval van 16v motoren moet de riem er volgens mij af. Maar -gelukkig- al ruim geen jaar meer aan 16v's ondingen gesleuteld dus kan het mis hebben :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Italianen en elektronica heh...

Ik had een tijdje geleden ook last van een heel erg irritant en gevaarlijk probleem in m'n 156, beide achterlichten en dashboardverlichting deden het soms niet. Na een tijdje prutsen kwam ik erachter hoe het kwam, het bleek namelijk van de stekker van de linker stuurschakelaar te komen die geen goed contact maakte. Heb uiteindelijk het plastic omhulsel verwijderd en de overgebleven 5 losse contactjes apart ingeplugd, en het werkt nu allemaal weer perfect. Gelukkig heb ik het zelf kunnen vinden, anders was ik vast een godsvermogen bij de dealer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 12-09 23:44

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

hehe, van de week was ik mijn auto vanbinnen aan het cleanen. Ik had hem helemaal weer kuis. Al het stof afgenomen noem het maar op.

Ging ik 's avonds weg zie ik dat mn verlichting het wel doet, maar mn interieur verlichting niet. Ik vloeken alles op gezocht zekeringen contactjes alles. Oftewel ik had het weer helemaal gehad met die kut italiaan. Wat blijkt, had ik dat stelding van de verlichting uitgedraaid. :(

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Oops, weer wat nieuws gekocht. Vanochtend een setje Speedline Stellares (antraciet) opgehaald bij een mede clublid. Eerdaags even laten repareren (stoeprand schade ed) en dan gaan ze met 215/40/R16 onder m'n 146. Nu mijn H&R veren nog even en m'n 146 is omgedompeld tot stuiterbak v2.0 :D

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Afgelopen week de 1.8 van de 75 vervangen voor een 2.0ie Alfetta blok, pas compleet gereviseerd, nieuwe zuigers, bussen, alles erop en eraan. Dus binnenkort weer rubber op straat leggen 8)

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
rlkz schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:34:
Oops, weer wat nieuws gekocht. Vanochtend een setje Speedline Stellares (antraciet) opgehaald bij een mede clublid. Eerdaags even laten repareren (stoeprand schade ed) en dan gaan ze met 215/40/R16 onder m'n 146. Nu mijn H&R veren nog even en m'n 146 is omgedompeld tot stuiterbak v2.0 :D
Dat ik dit nog moet roepen:

PICS!!!

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Bertus schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 19:21:
[...]

Dat ik dit nog moet roepen:

PICS!!!
:P

Voorproefje

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/GoT/ar/P1000126.JPG

Ik hoop dat ik asap het eindresultaat kan tonen :9

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Weinig spannends hier atm. 25 april taxeren, begin mei finetunen motormanagement en een binnenste stuurkogel vervangen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ikke! schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:06:
Afgelopen week de 1.8 van de 75 vervangen voor een 2.0ie Alfetta blok, pas compleet gereviseerd, nieuwe zuigers, bussen, alles erop en eraan. Dus binnenkort weer rubber op straat leggen 8)
van carbs naar injectie of had je dat al op de 1.8?

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ik had al op het forum gezien dat je er mee bezig was Rikz, heb nog zitten googlen op Speedline Stellares maar kon er niets van vinden.
Ze zijn zeker tof, maar lijken ze niet een beetje op wat je al had?

Heb zelf contact gehad met de Firma Tuynder over een setje Allesio Juniors in 16 duims. 600 euro, maar ik heb het even niet :X

Ik wil eigenlijk wel "originele" alfa velgen, weet alleen niet wat ik mooi vind. Rechte meerspaaks is ook wel tof, juniors zijn wel tof. Dilemma!

[ Voor 7% gewijzigd door c0ne op 11-04-2009 22:17 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

ing._Buttje schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 21:35:
[...]

van carbs naar injectie of had je dat al op de 1.8?
Hij had al injectie, tis een 1.8ie Imola. Meesten doen er een 2.0TS in, ook leuk, maar een Nord blok geeft een veel mooier geluid. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
c0ne schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 22:12:
Ik had al op het forum gezien dat je er mee bezig was Rikz, heb nog zitten googlen op Speedline Stellares maar kon er niets van vinden.
Ze zijn zeker tof, maar lijken ze niet een beetje op wat je al had?

Heb zelf contact gehad met de Firma Tuynder over een setje Allesio Juniors in 16 duims. 600 euro, maar ik heb het even niet :X

Ik wil eigenlijk wel "originele" alfa velgen, weet alleen niet wat ik mooi vind. Rechte meerspaaks is ook wel tof, juniors zijn wel tof. Dilemma!
Stellares komen oorspronkelijk af van de 155 2.0 Sport klik
Maar dan in het zwart.

Ze lijken inderdaad verdomd veel op mijn ATS/Madeno's die ik al heb, alleen Stellares stonden altijd bovenaan m'n lijstje en is tevens een maatje groter :)

M'n huidige winterset gaat daarbij de verkoop in (is toch niet veel meer) en dan worden de Madeno's gebruikt voor de wintermaanden incl nieuw rubber. Kost wel weer het nodige al dat omzetten en nieuw rubber, agh jah hobby's...

Ik denk trouwens inderdaad dat bij jou kleur 146 Junior velgen wel heel mooi zouden staan, beetje verlagen erbij :+

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Mijn alfa is fokking sloom....... kwam een of andere lelijke opel corsa tegen met rioolpijp (geen gsi), en ik kon em niet bijhouden, vanaf 100 naar 180 liep ie zelfs uit. :X
Moet er wel bijzeggen, die Opel zat eerst voor me, en heb de mijne niet de toerenbegrenzer ingejaagd omdat de olie nog koud was, maar toch, meestal is max 6000rpm genoeg om dat soort drekgebakjes eruit te rijden. -O-
Helaas vergeten het kenteken te noteren... dus wat de oorspronkelijke specs waren weet ik niet, maar ik gok dat er toch wel het eaa omgebouwd en getuned is geweest....

Verder nog wel een nieuwe golf 6 (33-HSK-2) met 1.4 turbo (122pk) redelijk easy voorgebleven met een sprintje op de terugweg, dus dat verzacht een beetje het leed van de slopel. :')

Wordt toch is tijd voor een GTV 3.0 V6 met 24 klepjes. :+

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Specht schreef op zondag 12 april 2009 @ 01:22:
en heb de mijne niet de toerenbegrenzer ingejaagd omdat de olie nog koud was, maar toch, meestal is max 6000rpm genoeg om dat soort drekgebakjes eruit te rijden. -O-

Wordt toch is tijd voor een GTV 3.0 V6 met 24 klepjes. :+
Koude motor en 6000 toeren? Vind je het erg leuk om blokken te reviseren?

GTV lijkt me ook wel wat, maar ben bang dat het het toch niet helemaal is. Veel gewicht en voorwielaandrijving. Weet niet of een 2.0 snel is, of dat het eigenlijk niet zo boeiend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ikke! schreef op zondag 12 april 2009 @ 09:15:
[...]

Koude motor en 6000 toeren? Vind je het erg leuk om blokken te reviseren?

GTV lijkt me ook wel wat, maar ben bang dat het het toch niet helemaal is. Veel gewicht en voorwielaandrijving. Weet niet of een 2.0 snel is, of dat het eigenlijk niet zo boeiend is...
Och zolang het blok het maar uithoud tot ik iets beters heb..... verder rijd ik hem eigenlijk altijd rustig warm, met uitzondering als ik "haast" heb, immers een leuke dame laat je niet wachten. O+ ;)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
GTV anyone?

GTV Cup 2.0TS :9~

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Voor dat geld haal je uit duitsland al een hele dikke 3.0 v6 met weinig km's en exact dezelfde spoilers.
Maar verder ziet ie er netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Een week lang geen linker-dimlicht gehad, lag niet aan de zekering of aan de lamp. Vandaag dus maar even de tijd genomen om de boel te bekijken, bleek de bedrading in de koplamp-unit verkoold te zijn.
Nieuwe draadjes, nieuwe connectors en het werkt weer!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7IrAs0Nj2nkiL5yXw1JSRZ5A/full.jpg

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ikke! schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:08:
[...]

Hij had al injectie, tis een 1.8ie Imola. Meesten doen er een 2.0TS in
no shit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@c0ne: Damn ik ben jaloers, ik moest de hele bumper eraf halen (en daarvoor moest je weer de wielkastbekleding verwijderen) om bij m'n lampen te komen :') Wou ze graag in GTA-look hebben dus gisteren eruit gehaald, vandaag in de oven gedaan en glas van behuizing gescheiden en ook de buitenste reflector zwart gespoten. Morgen weer alles dichtkitten en samen met de voorbumper weer monteren. Zal wel ff wat foto's maken morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Het viel me ook alles mee, was ook al voorbereid op uren sleutelen maar ik was er eigenlijk zo mee klaar. Maar ben benieuwd naar die GTA look, heb er al meer over gehoord, nog niet echt een goede foto van het resultaat gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:20:
..
Wou ze graag in GTA-look hebben dus gisteren eruit gehaald, vandaag in de oven gedaan en glas van behuizing gescheiden en ook de buitenste reflector zwart gespoten. Morgen weer alles dichtkitten en samen met de voorbumper weer monteren. Zal wel ff wat foto's maken morgen.
c0ne schreef op zondag 12 april 2009 @ 22:00:
Het viel me ook alles mee, was ook al voorbereid op uren sleutelen maar ik was er eigenlijk zo mee klaar. Maar ben benieuwd naar die GTA look, heb er al meer over gehoord, nog niet echt een goede foto van het resultaat gezien.
Hmm moet ik ook nog maar eens doen, beide in dit geval. GTA look 146 lampen staan namelijk erg mooi bij mijn kleur. Ik wil er geen sjonnie bak van maken, maar dit is zeker iets wat nog op mijn lijstje staat.

Inmiddels ook een prijsopgave ontvangen mbt het restylen van m'n Stellares, as zaterdag even langs voor een definitieve afspraak. Waarschijnlijk blijft de orginele kleur, maar ik zit er nog over na te denken dat ik ze nog een tikkie donkerder laat spuiten. Ben er zeker van dat het super zal staan! 8)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Eindelijk, de motor loopt weer goed. Bleek dat mijn lmm slecht was. Eerst eten en dan maar een stukje gaan rijden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Vanmiddag mijn 156 weer zijn voorjaars-Meguiars beurtje gegeven :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

En de 90? Het is weer mooi weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c0ne schreef op zondag 12 april 2009 @ 22:00:
Heb alleen geen 145/146 maar een 156 :P

Maar hier de pics. Ik heb ze nog niet gemonteerd want ik heb besloten om eerst te wachten tot de kit volledig is uitgehard (24 uur) waarna ik ze ga checken op condensvorming, dan inbouwen 8)

De koplamp met schilderstape er omheen. Heb de buitenste reflector met Motip zwarte lak gespoten en het hele zooitje gekit met Bison Polymax (denk niet dat ik dat ooit meer los krijg :X)
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/n1yyki.jpg

Wielkastbekleding helemaal eraf + bumper om de lampen eruit te halen..
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/11v0it4.jpg

En een bumpersteun die bezoek heeft gehad van de roestduivel :( Andere bumpersteun is nog helemaal goed eigenlijk
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2j2vngi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://www.carshine.com.au/Wheels/Wheel%20Zender%20Milano%2017%20Alfa%20View.jpg

Vandaag een setje Zender Milano's gescoord.Komende weken op het gemak opknappen en dan onder de GTV.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
2.0 V6 TB en 2.5V6 12v :9

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.168/546800001-546850000/546809001-546809100/546809096_6_cqGs.jpeg
GA!S schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:19:
[afbeelding]

Vandaag een setje Zender Milano's gescoord.Komende weken op het gemak opknappen en dan onder de GTV.
Prachtige velg! :9

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
GA!S schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:19:
[afbeelding]

Kwijl, ontzettend mooie velgen! :9~
Die Zagato's staan de 155 ook erguh goed! het lijkt hier wel velgen feest :+

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Velgen... oja, het wordt tijd om de winterbanden eraf te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://frontpage.deltahpe.nl/cms/images/stories/EvenementenMeetings/2009/SSI09/12.jpg

velgentijd *O*

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Oei, da's een poetsramp!

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Heb je aardig laten poetsen :P

Afbeeldingslocatie: http://frontpage.deltahpe.nl/cms/images/stories/EvenementenMeetings/2009/SSI09/14.jpg

[ Voor 84% gewijzigd door AkroBatik op 15-04-2009 02:10 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Om even door te gaan op het "velgen-feest"; ik kom er net achter dat van elk wiel 1 wielbout een afwijkende vorm heeft. Zo'n anti-diestal ding dus.
Het grote probleem is dat ik daar dus geen bijhorende adapter/moer voor heb. Het betreft een afgeronde driekhoeks-vorm, met ribbels op de zijden. Heeft er iemand een idee of dit een standaard Alfa bout is, en of hier nog gereedschap voor te krijgen is?

Kan eventueel morgen er even een piccie van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Klinkt als een OZ slotbout.... maar feitelijk kan het van alles zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Al gekeken bij je reservewiel?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Heel de auto doorzocht, in de kofferbak alle bekleding losgehad. Zero result :/
Hij gaat eind deze maand voor onderhoud, ik vraag wel of hij ze los kan halen, draai ik er wel een nieuw setje in.
Die slotbbouten zijn toch wel handig, als je de set compleet hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Zo, de Stellares zijn gedropt bij de velgen-reparatie toko :)

Nu nog even bandjes bestellen, alleen sjah welk merk?! 215/40/R16 zal het sowieso worden...maar Toyo T1-R weer? Falken FK-452? of dan toch maar Dunlop SP9000? hmmz moeilijk. Comfort is niet belangrijk, ik wil in iedergeval niet het gevoel hebben om over de band heen te klappen, wanneer een bocht wordt genomen. Beetje/veel "stiffness" is een must.

Eerst nog maar even wat tests lezen

[edit]Mocht er nog iemand belang hebben bij Toyo Proxes T1-R 195/50/R15 82V bandjes over een paar week, laat maar weten (profiel moet ik nog even meten)

[edit2]Toch eerst de Proxes maar weer besteld, ben er tot nu toe tevreden over, zeker op droog wegdek. De volgende keer ga ik waarschijnlijk Dunlops proberen :P

[ Voor 26% gewijzigd door rlkz op 18-04-2009 20:47 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

c0ne schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:17:
Heel de auto doorzocht, in de kofferbak alle bekleding losgehad. Zero result :/
Hij gaat eind deze maand voor onderhoud, ik vraag wel of hij ze los kan halen, draai ik er wel een nieuw setje in.
Die slotbbouten zijn toch wel handig, als je de set compleet hebt 8)7
Ik zit er ook een beetje mee ... ik heb een dop met 2 metalen stiften er in die dan precies in 2 unieke gaten moeten vallen. Enkel zijn ze de laatste keer nogal bruut vastgezet (luchtpistool?) waardoor de pennen nu wat scheef zitten en de gaten uitgesleten zijn. Ik HOOP dat ik ze nog weer los kan krijgen, anders moet je de velg stuk gaan flexen enzo .. :X

Donderdag gaan we daar iig achter komen. Dan ga ik bij AlfaNord de achterremschijven vervangen incl. blokjes. De schijven waren maar voor de helft in gebruik, aan beide zijden zaten er roest sporen op de schijven :X

De zijskirts van de 156 lieten los. Ik heb ze vandaag weer netjes vastgezet. Er blijken ook klemmetjes achter te zitten bij een 156. Deze waren grotendeels los. Ook de dubbelzijdige tape ertussen had losgelaten. Hierop nieuwe gehaald en de weer vastgeklopt op de klemmetjes en nu zit het weer strak tegen de wagen aan :*)

[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-04-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

rlkz schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:49:
[edit]Mocht er nog iemand belang hebben bij Toyo Proxes T1-R 195/50/R15 82V bandjes over een paar week, laat maar weten (profiel moet ik nog even meten)
Ik rijd nu op Viking 195/55/R15 bandjes, waar ik de lucht uit hoor ontsnappen (elke 3 dagen oppompen) en diue versleten zijn..
Ansich dus wel interesse, mits profiel en prijs in orde zijn. Kan ik die nog oprijden en sparen voor nieuwe velgen + banden. Laat maar weten wanneer je meer info hebt!
ing._Buttje schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:48:
[...]

Ik zit er ook een beetje mee ... ik heb een dop met 2 metalen stiften er in die dan precies in 2 unieke gaten moeten vallen. Enkel zijn ze de laatste keer nogal bruut vastgezet (luchtpistool?) waardoor de pennen nu wat scheef zitten en de gaten uitgesleten zijn. Ik HOOP dat ik ze nog weer los kan krijgen, anders moet je de velg stuk gaan flexen enzo .. :X
Hmz. Nou zijn de velgen toch niet alles meer maar dat zou zonde zijn..Hoop dat ze loskomen!
Edit: mijn velgen dan he ;)
De zijskirts van de 156 lieten los. Ik heb ze vandaag weer netjes vastgezet. Er blijken ook klemmetjes achter te zitten bij een 156. Deze waren grotendeels los. Ook de dubbelzijdige tape ertussen had losgelaten. Hierop nieuwe gehaald en de weer vastgeklopt op de klemmetjes en nu zit het weer strak tegen de wagen aan :*)
Moet ik binnenkort ook eens naar kijken. De linker-skirt laat wijkt vooraan iets uit, even vast hobby-bobben.

[ Voor 50% gewijzigd door c0ne op 18-04-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik HOOP dat ik ze nog weer los kan krijgen, anders moet je de velg stuk gaan flexen enzo .. :X
Dat is wel een hele brute wijze. Lijkt me dat daar toch wel andere oplossingen voor te vinden zijn.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Laat het me weten als je wat te binnen schiet dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
- Langs een bandenspecialist gaan?
- Bout op de kop lassen (is wat prutsen, zal met een mig wel niet lukken, maar electrode wellicht wel)
- Kapot boren (de kop er af, daarna (als de velg eraf is) kan je met een griptang de rest er wel uitdraaien).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
c0ne schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:03:
[...]

Ik rijd nu op Viking 195/55/R15 bandjes, waar ik de lucht uit hoor ontsnappen (elke 3 dagen oppompen) en diue versleten zijn..
Ansich dus wel interesse, mits profiel en prijs in orde zijn. Kan ik die nog oprijden en sparen voor nieuwe velgen + banden. Laat maar weten wanneer je meer info hebt!
offtopic:
Check. :)

Ik hoop dat m'n Stellares snel klaar zijn, dan kan de huidige set eronder weg. Ik stuur je zsm een DM!

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Soulfly schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:48:
- Bout op de kop lassen (is wat prutsen, zal met een mig wel niet lukken, maar electrode wellicht wel)
- Kapot boren (de kop er af, daarna (als de velg eraf is) kan je met een griptang de rest er wel uitdraaien).
De 1e lijkt me stap 1, optie 2 lijkt me wat tricky met lichtmetaal in de buurt.
Optie 3 is een goede. Mocht je dan nog de velg er niet afkrijgen kun je er altijd een midlock in draaien :Y) Lukt ook zonder dat de kop eraf is wel met een beetje prutsen!

@Rikz, ik wacht af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29

Alfisti

So macht Reisen Spaß

c0ne schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:03:
[...]

Moet ik binnenkort ook eens naar kijken. De linker-skirt laat wijkt vooraan iets uit, even vast hobby-bobben.
Hier nog een :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
- Een naar links borend boortje erin boren en dan de bout met boortje en al eruit draaien?

Ben alleen bang dat wielbouten daarvoor te goed vastzitten...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:32

Yoda

Can you feel it?

Ik heb het ook gehad met mijn vorige auto. Slotbouten waarvan ik dus niet de juiste dop in mijn bezit had.

Ik ben destijds inderdaad langs een banden/velgen specialist gegaan. Verhaal uitgelegd (kwam ook nieuwe banden bij hem halen overigens) na veel passen van verschillende doppen en wat geklooi is het hem uiteindelijk gelukt om ze los te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:32

Yoda

Can you feel it?

Hier nog ff fotootje trouwens van iemand op het 145 forum die 18" OZ onder z'n 146 heeft gelegd, staat wel dik moet ik zeggen:

Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa270/zudi_zudi/IMG_3258.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Hmz. Dat is OOK leuk. Dat soort meerspaaks trekt me ook wel. Alleen twijfel ik of ik wel zulke grote velgen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Bij wielsloten zijn er door een buurman, die bij de anwb werkt, afgehaald met een dop met daarin een soort schroefdraad. Ding op de luchttol. Dan bijt hij zich vast in de bout en dan gaat ie los. Die dingen zijn gewoon te koop bij de betere gereedschapzaak.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Vandaag 4x Toyo Proxes T1-R 215/40/R16 binnen gekregen, H&R veren zijn onderweg naar NL binnen! Nu alleen nog de velgen en de metamorfose kan beginnen *O*

En uiteraard, pics komen dan zsm :)

[ Voor 4% gewijzigd door rlkz op 24-04-2009 18:51 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

AkroBatik schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:59:
Bij wielsloten zijn er door een buurman, die bij de anwb werkt, afgehaald met een dop met daarin een soort schroefdraad. Ding op de luchttol. Dan bijt hij zich vast in de bout en dan gaat ie los. Die dingen zijn gewoon te koop bij de betere gereedschapzaak.
snijdoppen heten ze ;)

heb tig jaar geleden eens wat gepost (deeltje of 20 terug of zo :+ )

tijd voor een updatje:

Afbeeldingslocatie: http://hdimage.org/images/smfec5f3iynjkfc383k_0118copy_thumb.jpg

helaas geen betere foto bij de hand :'(

spekjes:
1.8TS inclusief 60L G3 gasbom :9

veerpootbruggie, koni's, eibach -40mm veren, en inmiddels een DHZ xenon lenzenset in de koplampen gezet en nog een paar van die leukigheidjes die uiteindelijk wordt afgeroomd met een km stand van 325.395km. :*)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey weer een ar156clublid :P Ga je nog naar de sleuteldag zaterdag? Zag je naam niet staan. KhaZ en K0ewl komen dacht ik wel. Ik ga even een deukje weg laten werken en bitumen aan de binnenkant van de deur plakken. Ben daar vanaf 10 uur denk ik, en ga daar ook bikken. Wellicht zie ik dan wat tweakertjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

nee, sorry ik heb andere verplichtingen in de vorm van beneluxlan en legolan *O*

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Laatst online: 18-08-2023
Hehe, inderdaad, ik ben wel van de partij. Tenminste, als er niets tussen komt.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:32

KhaZ

Alfa Romeo

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:33:
Hey weer een ar156clublid :P Ga je nog naar de sleuteldag zaterdag? Zag je naam niet staan. KhaZ en K0ewl komen dacht ik wel. Ik ga even een deukje weg laten werken en bitumen aan de binnenkant van de deur plakken. Ben daar vanaf 10 uur denk ik, en ga daar ook bikken. Wellicht zie ik dan wat tweakertjes!
Hey Pinda :P

Wat is je nickname bij de AR156C? Ik ben er morgen ook, wil graag zien hoe je dat met die bitumen doet, wil je ook wel helpen als je wilt. Niet dat ik er verstand van heb :+

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

- het gewoon nogges proberen met een luchttol ;)

Dit ging bij 3 nog vrij éénvoudig. De 4e was krap aan, maar toch voldoende om hem ermee los te krijgen. HIerna gauw in de container gemieterd :P

Heb nu weer mooi 2 nieuwe achterschijfjes + blokjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Zei toch... :)

Beetje bruut de velg door gaan flexen zeker... :D

* Harry duikt weer op de diverse auto-verkoop-sites en zoekt rustig door...

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KhaZ schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:58:
[...]

Hey Pinda :P

Wat is je nickname bij de AR156C? Ik ben er morgen ook, wil graag zien hoe je dat met die bitumen doet, wil je ook wel helpen als je wilt. Niet dat ik er verstand van heb :+
RoelandB :P :X Klinkt als een wannabe Ali B, moet maar een keer een nickchange aanvragen. Ben er overigens vanaf 10 uur dus, te herkennen aan de groene berlina met Tristars in CrossBerlina mode (moet nog steeds Eibach veren monteren/laten monteren).
Bitumen plakken is voor mij ook de eerste keer dus ben benieuwd hoe het gaat :P Neem iig een kacheltje mee om het extra snel op te warmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Dat bitumen, welk doel dient dat?
Stillere wagen of voor audio-doeleinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Door de bitumenmatten worden o.a. deuren zwaarder. Hierdoor worden trillingen gedempt en dit zorgt voor een betere klankweergave.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c0ne schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:50:
Dat bitumen, welk doel dient dat?
Stillere wagen of voor audio-doeleinden?
Beide, maar voor mij vooral het laatste. Plaatstaal is bij 156 best dun dus met fatsoenlijke speakers aangesloten op een versterker gaat al snel de hele zooi trillen, inclusief het deurpaneel. Of het ook werkelijk veel uitmaakt zie ik na montage wel :P Ga overigens ook wat andere dingetjes doen morgen. B-stijl stickers plakken en misschien met een handige harrie m'n voorbalk wat rechttrekken (aan de rechterkant staat de bumper en koplamp iets te diep tov motorkap en zijscherm) en nog m'n airbagklepje netjes buigen met een föhn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Ik heb ook bitumen in alle 4 deuren, voornamelijk rondom de speakers. In mijn geval hielp het wel, klank weergave verbetering was merkbaar, alleen niet gigantisch. Maar goed, tegen het resoneren helpt het zeker. Alleen in m'n 146 trilt nu het dashboard vrolijk mee :)

En eindelijk maar dan toch, 4mei gaan de H&R 35mm veren onder m'n auto! :9

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Shit hee, die kan meteen door de wasstraat.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

r :+ fl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

M'n dakraam lekt :(
Nu weet ik wel waar de kit, die ik vorige week tijdens het wassen tegenkwam, voor was! Zo dadelijk maar opnieuw kitten, ducktape over de naden van het raam zodat het kan drogen en dan hopen dat het afdoende is.

Ik ging vanmorgen in de auto zitten, en kwam er 40 km later achter dat de passagiers-stoel zeiknat was. Een en al vlekken natuurlijk. Ook het hemeltje heeft een schade opgelopen, daar zit maar karton achter voor de vorm, en dat is geen succes als het nat wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Vanmiddag kijken naar .........

Afbeeldingslocatie: http://www.analogstereo.com/images/om/alfa_romeo_166.jpg
Een 2001 AR 166 2.4 JTD zo goed als full-loaded met opties (wel weer veel dat ook stuk kan gaan, maarja, 't bloed kruipt waar 't niet gaan kan).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

@Soulfly: Nice hoor, natuurlijk alles er op en er aan, wat heb je aan een kale wagen :P

Ben wel gecharmeerd van de 166, en natuurlijk echt een hele ruime sedan. Succes, hopenlijk wordt het wat!!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Niet online
Goeie keuze zo'n 166 :-)

Kijk even op http://www.alfaromeo166club.nl

In het forum staat veel info waar op te letten alvorens aanschaf.

[ Voor 4% gewijzigd door bgrr op 28-04-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
't 166 forum had ik allang gevonden :P Stevig doorgelezen ook en achter het net gevist met de 166 van Sjoerd.

Vanmiddag heen geweest. Er zijn een paar dingen waarvan ik nog wil weten wat 't me eventueel gaat kosten.
(kan je op 't forum wel terugvinden)

Voor de Volvo heb ik (foutje :P ) een machtig mooie inruil prijs gekregen. Meer dan ik had verwacht en het heeft me moeite gekost om niet direct "deal" te roepen voordat ik uberhaupt de 166 had horen lopen.

En R3dn3ck; hij is niet fully-loaded. Er zit geen navigatie in (vind ik geen groot probleem) en ik heb de cd-wisselaar ook nergens kunnen bespeuren (en ja, ik weet waar die hoort te zitten). Verder is de 166 wel van alle gemakken voorzien.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ben benieuwd .. zou wel stoer zijn, zo'n 166 !! :)
Wil wel eens ff een stukje ermee cruisen .. geloof dat ik er nog nooit in gereden heb eig.

En nog wel stoerder wellicht dat je die Volvo geschikt kwijt kunt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Euh, Klaas... de 850 kan ik heel geschikt inruilen. Hoef maar weinig bij te betalen :P

edit:
oude foto's weggehaald. Staan betere nieuwe :)

[ Voor 68% gewijzigd door Harry op 30-04-2009 23:33 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
En hij is gekocht!!

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/harmo/166-foto-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/harmo/166-foto-2.jpg

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Laatst online: 11-09 03:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Kijk, eindelijk een mooie auto in de juiste kleur, bekleding en wielen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
472 is de kleurcode geloof ik.

Heb toch altijd gezegd dat als ik weer Alfa zou gaan rijden, het jouw 166 zou zijn.
Daar heb ik me min of meer aan gehouden :) alleen past deze motor mij wat beter :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Cool man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zoals vanmiddag reeds gezegd nu nog even geschreven ..

Afbeeldingslocatie: http://www.vijftigplusser.nl/forum/userpix/482_39332_Gefeliciteerd_met_rozen_3_1.jpg

:P

offtopic:
niets persoonlijk hoor, qua url ensow :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Stefan: Klaas vindt blijkbaar dat wij in ouwe-lullen-alfa's rijden...
Wat doen we daar aan ???? :D :) :+

* Harry voelt zich aangesproken door de url :P

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/harmo/166-foto-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/harmo/166-foto-4.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Harry op 30-04-2009 10:54 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Laatst online: 11-09 03:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Iets met gekken en kleine kinderen en geen aandacht aan schenken enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Fietseleerd Harry! Mooie wagen :D Staat een bezoekje aan Squadra Tuning ook al in de planning? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Mooie wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Alfisti schreef op donderdag 30 april 2009 @ 11:36:
Fietseleerd Harry! Mooie wagen :D Staat een bezoekje aan Squadra Tuning ook al in de planning? :P
Euh...
Ik heb Stephan eerst maar eens een mail gestuurd of de auto hem bekend is.
Voor 't feit dat het de 140pk versie is, trekt hij zo ontzettend lekker door naar ver boven legale snelheden dat ik mij afvraag of deze al niet gechipt is.

Anders wellicht wanneer het gaat vervelen eens een kuurtje doen. Maar voorlopig vind ik het eerst wel prima zo.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Mooie 166 soulfly! gefeliciteerd :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Gefeliciteerd.

Op scarb forum stond ook een nette 166 2.0 TS 16v voor een mooi bedrag.... maar ik houd het voorlopig toch nog maar even bij de 155. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
De 2.0TS (of welke benzine variant dan ook) kan voor mij voor geen meter uit. Dus dan kom je al snel uit op gas of diesel. Aangezien ik momenteel 't wel even een beetje gehad heb met gas ga ik voorlopig maar eens even lekker dieselen.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Kijk, de logische opvolger van de 164, zij het met enkele tussenstappen. Gefeliciteerd! :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Eindelijk ben je es een keer van die gasbommen afgestapt joh? Werd tijd ;)

Zo'n 2.4 is een heerlijkheid. Hoeveel km heeft ie gelopen? Turbo al vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Stickerts geplakt!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w0o6tlxcrGYAaIXTdR3piQLF/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
d:)b

...nog wel even die oranje knippers vervangen eh ;)

Morgen ga ik eerst de bandjes droppen bij de velgenboer, meteen even kijken hoever ze zijn. Ik hoop dat de Stellares er asap eronder kunnen.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Timmert schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:23:
Eindelijk ben je es een keer van die gasbommen afgestapt joh? Werd tijd ;)
Heb naast de gasbommen ook wel zonder gas gereden hoor :P
Zo'n 2.4 is een heerlijkheid. Hoeveel km heeft ie gelopen? Turbo al vervangen?
Hij is goed ingereden zullen we maar zeggen :)
Of de turbo is vervangen durf ik niet te zeggen, maar heb niet de indruk dat die problemen oplevert. Maargoed, zoals met alles... wat niet is, kan nog komen.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

rlkz schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:58:
[...]

d:)b

...nog wel even die oranje knippers vervangen eh ;)

Morgen ga ik eerst de bandjes droppen bij de velgenboer, meteen even kijken hoever ze zijn. Ik hoop dat de Stellares er asap eronder kunnen.
I know, ik heb alleen nog twijfels over dat het witte of zwarte knippers moeten worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
c0ne schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:32:
[...]

I know, ik heb alleen nog twijfels over dat het witte of zwarte knippers moeten worden..
Hmm, ik denk dat persoonlijk wit wel mooi staat :)

Overigens zag ik op Alfaforum.nl een inkoopactie voor een BMC CDA coldairintake staan, heeft zo'n CDA echt voordelen? Ik heb een openlucht filter geprobeerd maar dat zuigt teveel warme lucht aan, met gevolg een dip in optrekken. Nu zijn de prijzen voor zo'n CDA wel gunstig, €170,- voor een 1.6TS versie vs €285,-. Leuke actie dus.. maar goed, is het echt merkbaar? Uiteraard verwacht ik geen vermogen toename, maar ze mag wel iets sneller reageren op het gaspedaal (+door de toeren heen), oftewel betere gelijkmatige verdeling van het vermogen. Heeft het dan zin? :)

De 146 is atm namelijk een beetje "traag" met mooi weer (slechte doorvoer van lucht), maw ze valt iets te vaak in een dip.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Het levert iets van vermogenswinst op, maar verwacht geen wonderen.
Zeker als je ervoorzorgt dat de bmc alleen maar koude buitenlucht kan pakken (evt een slang monteren en deze monteren in of onder de voorbumper), dan heeft de motor daar alleen maar baat bij.
En het klinkt ook leuk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Wat ik ervan terugvind op internet is inderdaad ietsjes meer vermogen hoog in de toeren, maar je kan wat vermogen en koppel missen laagtoerig. Dat concludeer ik overigens alleen uit de topics op alfaforum.nl en ar145c.nl.

Overigens heb ik net met de tuinslang mijn dakraam getest, die is ook weer dicht! Zelfs de bekleding van de passagiersstoel is weer een stuk opgeknapt.

edit:

Nou, ik heb de eerste (kleine) stap in het autowas-wereldje gedaan. Eerder een poging tot bestellen gedaan, maar dat ging niet zoals het hoort. Komt goed uit, want ik kwam er achter dat er in Den Bosch (erg lokaal voor mij) ook een Meguiars verkooppunt zit, welke niet tot nauwelijks duurder is als carclean.nl.

Ik heb dus een Smooth Surface Clay Kit aangeschaft. Dit is voor dit moment het enige wat ik gekocht heb, ik heb nog paint-cleaner en wax liggen, en clayen schijnt de eerste stap te zijn naar een beter resultaat.

Als ik hier tevreden over ben, ga ik een stap verder wagen, en wat spul van PoorBoy's World aanschaffen. Ik heb eigenlijk wel zin om eens los te gaan op de zwarte 147 van mijn vriendin, die word al sinds 2003 niet tot nauwelijks onderhouden dus ik denk dat daar veel eer aan te behalen is.

[ Voor 52% gewijzigd door c0ne op 02-05-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Soulfly schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:03:
[...]
Hij is goed ingereden zullen we maar zeggen :)
Of de turbo is vervangen durf ik niet te zeggen, maar heb niet de indruk dat die problemen oplevert. Maargoed, zoals met alles... wat niet is, kan nog komen.
Turbo's zijn nogal een zwak punt bij de 136pk versie. Maar die nokken er dan meestal rond 200k km's mee, dus als ie meer gelopen heeft hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

.. of juist heel erg :P

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.