heb tekken 5 van PSN gekocht ook, was Dead or Alive, Street Fighter III:3rd Strike en Soul Calibur gewend en dan is het in eerste instantie vrij traag, maar als je de combo's door krijgt wel een leuk spel. Ben niet bekend met de Virtua Fighter dus kan die helaas niet vergelijken.
Net als het opnieuw instellen van je videoinstellingen kan je volgens mij dit herstellen door de powerknop 5 seconden lang in te houden met opstarten. Anders proberen met 10 seconden en het restore-menu bekijken of daar iets tussenstaat.Q_7 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:15:
Heren, ik heb een serieus probleem met mijn PS3, heb Linux proberen te installeren, maar die geeft een irritant foutmelding maar hij blijft proberen door te installeren als ik hem aan/uit zet.
Nu is mijn vraag hoe kan ik uit de installatie van Linux beeindigen en weer terug gaan naar de normale PS3 menu.
Heb hem tig keer aan uit gezet maar blijkt niet te werken, hij blijft maar proberen Linux te installeren.
Na een half uur gegoogle kom ik er dus echt niet aan uit.
Als ik hem via de controller probeer op te starten lukt ook niet, de lichtjes blijven knipperen (op de controller)
Iemand een idee??Of kan ik hem weggooien??
PSN: Shiver23
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:42:
[...]
Ik heb Tekken 5 Online (das die toch?) ook gekocht op PSN. 'T is simpel, maar toch wel leuk om met de vrienden wat te button-bashen op de sofa.
Thanks guys! Dat button-bashen ben ik nou juist wat terughoudender door gewordenheb tekken 5 van PSN gekocht ook, was Dead or Alive, Street Fighter III:3rd Strike en Soul Calibur gewend en dan is het in eerste instantie vrij traag, maar als je de combo's door krijgt wel een leuk spel. Ben niet bekend met de Virtua Fighter dus kan die helaas niet vergelijken.
Als je gestructureerd wil vechten kan je veel beter voor virtua fighter gaan dan tekken 5.
Of je wacht nog eventjes tot de nieuwe street fighter er is
Of je wacht nog eventjes tot de nieuwe street fighter er is
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Precies, daar zat ik zelf ook aan te denken, maar Virtua Fighter is qua prijs ongeveer hetzelfde als Tekken 5 op het moment, maar Tekken 5 heeft veel meer spelmodies e.d. Maargoed niet de gameplay die ik zoek...lastig.
Street Fighter staat natuurlijk al lang op de pre-order he komop
Street Fighter staat natuurlijk al lang op de pre-order he komop
Is het niet mogelijk om in Buzz Quiz TV de taal te wijzigen ingame? (Wil hem zelf ook wel halen maar ik laat me PS3 liever op Engels staan)compie schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:44:
Is het mogelijk om engelse audio te krijgen bij Resistance 2, zonder de systeemtaal te wijzigen?
Ik speel namelijk ook vaak Buzz Quiz TV en daarvoor moet de taal op nederlands blijven staan.
Start de PS3 op via de Power touch button, maar houdt deze 5 seconden ingedrukt zodat je extra piepjes hoort. vermoedelijk moet je wel je video en audio output opnieuw instellen, maar dan boot hij niet meer in Linux.Q_7 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:15:
Heren, ik heb een serieus probleem met mijn PS3, heb Linux proberen te installeren, maar die geeft een irritant foutmelding maar hij blijft proberen door te installeren als ik hem aan/uit zet.
PSN-id: Chrasher
En als je de aanknop nou eens 10 seconden in houd, dan krijg je toch dat back-up menu?Q_7 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:15:
Nu is mijn vraag hoe kan ik uit de installatie van Linux beeindigen en weer terug gaan naar de normale PS3 menu.
Heb hem tig keer aan uit gezet maar blijkt niet te werken, hij blijft maar proberen Linux te installeren.
Na een half uur gegoogle kom ik er dus echt niet aan uit.
Als ik hem via de controller probeer op te starten lukt ook niet, de lichtjes blijven knipperen (op de controller)
Misschien kan je daarin wat aan de praat krijgen.
Nou Moterstorm 2 ook binnen gekregen, mega vet spel. Het is wel moeilijk zeg om overal goud te halen. Ik ben nu bij rank 4 en het wordt al aardig pittig
Maar toch wel een gaaf spel, lekker snel, pakt snel op.
Over vechtgames gesproken, ik hoor weinig over Mortal Kombat vs. DC Universe? ik had eigenlijk verwacht dat dit wel een van de fighting toppers zou worden... filmpjes zien er erg goed uit, niet alleen grafisch maar ook de gameplay met een aantal originele concepten ziet er goed uit.
Nu ben ik zelf niet echt van de fighting games (krijg er geen lange combo's uit) maar ik denk dat ik atm wel voor MK vs DC zou gaan ipv Soulcalibur, MK lijkt me zelfs in singleplayer wel vermakelijk... maar wat is er mis met MK vs DC dat ik er weinig van hoor??
Nu ben ik zelf niet echt van de fighting games (krijg er geen lange combo's uit) maar ik denk dat ik atm wel voor MK vs DC zou gaan ipv Soulcalibur, MK lijkt me zelfs in singleplayer wel vermakelijk... maar wat is er mis met MK vs DC dat ik er weinig van hoor??
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Neen. Verander de taal ook eventjes elke keer voor het spelen. Kost je misschien tien seconden. Okay, soms vergeet je het, da's eigenlijk het enige nadeel.Furfoot schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:26:
[...]
Is het niet mogelijk om in Buzz Quiz TV de taal te wijzigen ingame? (Wil hem zelf ook wel halen maar ik laat me PS3 liever op Engels staan)
[ Voor 22% gewijzigd door Brad Pitt op 02-01-2009 16:15 ]
Nickname does not reflect reality
Hetzelfde als alle vorige 3d MK's, een gebrek aan kwaliteit. Lastig uit te leggen eigenlijk, maar je ziet 't al meteen aan de filmpjes. Goedkoop, nep en weinig diepgang. Het kan wel even vermakelijk zijn en het idee van DC vs MK is wel leuk, maar echt een goede game is het gewoon niet. Wil je niet liever even wachten op Street Fighter 4? Dat wordt iig mijn 1e fighter op de ps3 (Soul Calibur 4 vond ik teveel meer van hetzelfde).Chaoss schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:13:
Over vechtgames gesproken, ik hoor weinig over Mortal Kombat vs. DC Universe? ik had eigenlijk verwacht dat dit wel een van de fighting toppers zou worden... filmpjes zien er erg goed uit, niet alleen grafisch maar ook de gameplay met een aantal originele concepten ziet er goed uit.
Gametrailers review: http://www.gametrailers.com/player/42949.html
Vroeger had ik 'm wel vet gevonden, maar ik ben nu iets kieskeuriger en heb teveel goede games gespeeld om MK vs Dc te kunnen waarderen.
[ Voor 8% gewijzigd door Reemster op 02-01-2009 16:54 ]
Ook al is NL best te pruimen (vooral bij ratchet en clank), het is erg irritant van insomniac dat je de taal niet ingame kunt veranderen. (dit kan bij uncharted bijv. wel).Brad Pitt schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:14:
[...]
Neen. Verander de taal ook eventjes elke keer voor het spelen. Kost je misschien tien seconden. Okay, soms vergeet je het, da's eigenlijk het enige nadeel.
Ps4/switch gamer
Then again si het zo'n probleem op je systeem taal gewoon standaard op engels te zetten? werkt toch net zo lekker als een NL interface... zoveel tekst is er ook niet... zolang ik mijn PS3 heb staattie al op engels eigenlijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 02-01-2009 17:36 ]
Niet geprobeerd maar je kunt toch gewoon een extra account aanmaken en die op NL instellen?
Geen idee hoe lang het duurt om te switchen tussen accounts aangezien ik er maar 1 heb maar dat zou een oplossing kunnen zijn.
Anders gewoon wat BradPit zei, wat is nou 10 seconden.
Geen idee hoe lang het duurt om te switchen tussen accounts aangezien ik er maar 1 heb maar dat zou een oplossing kunnen zijn.
Anders gewoon wat BradPit zei, wat is nou 10 seconden.
Only fools are enslaved by time and space.
Ja ja, bij "ons" dus ook. Echter willen de meeste mensen wél de Buzz-vragen in het Nederlands hebben hè...Chaoss schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:33:
Then again si het zo'n probleem op je systeem taal gewoon standaard op engels te zetten? werkt toch net zo lekker als een NL interface... zoveel tekst is er ook niet... zolang ik mijn PS3 heb staattie al op engels eigenlijk.
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Kijk eens in de Games Import topic, zal je ze vinden vanaf 33 pond (omgerekend een kleine 40e)Reloader schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:57:
wohoo fifa09 besteld bij play.com ben benieuwd
graphics zien er veelbelovend uit!
nu nog een 2e dualshock maar die krengen zijn aan de prijs
Ik hoop toekomstig ps3 bezitter te zijn, maar ik vraag me af hoeveel mensen hier hun ps3 op een normale computer lcd monitor hebben. Bij de xbox 360 is dit namelijk gewoon mogelijk met een xbox vga kabel, maar voor de ps3 heb ik die niet kunnen vinden. En de ene dvi poort die mijn monitor heeft is natuurlijk al bezet door mijn pc. Is ook het wel aan te raden? want ik zag ook dat de ps3 alleen 480, 720 en 1080 resoluties ondersteund.
erutangis
Hij kan op je DVI poort mits je monitor HDCP op de dvi poort ondersteund. Zo niet, dan zal je alleen maar zwart beeld krijgen. Op een VGA aansluiting is veel te omslachtig, ik zelf heb hem een tijd op de component ingang van m'n monitor gehad. En op de vraag of het aan te raden is, bij mijn monitor kon ik instellen dat hij de pixels 1:1 weergaf. Dan had ik bij 1920x1080 dus gewoon een kleine zwarte balk boven en onder. Als je monitor dit niet kan dan zal het uitgerekt worden, en dat ziet er niet uit.FraggedMe schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 18:52:
Ik hoop toekomstig ps3 bezitter te zijn, maar ik vraag me af hoeveel mensen hier hun ps3 op een normale computer lcd monitor hebben. Bij de xbox 360 is dit namelijk gewoon mogelijk met een xbox vga kabel, maar voor de ps3 heb ik die niet kunnen vinden. En de ene dvi poort die mijn monitor heeft is natuurlijk al bezet door mijn pc. Is ook het wel aan te raden? want ik zag ook dat de ps3 alleen 480, 720 en 1080 resoluties ondersteund.
[ Voor 14% gewijzigd door Satch op 02-01-2009 19:00 ]
even een update van mijn amazon bestelling hopelijk beantwoord dit een paar vragen die er misschien nog leven,
ik heb mijn ps3 bij amazon.co.uk besteld, bijzonder voordelig (zie eerdere posts). inmiddels aangesloten op mijn nieuwe bravia
ja heel vervelend de afgelopen dagen !
bij amazon vindt er een correctie plaats van de plaatselijke BTW (VAT genoemd) van 15% daarna wordt de nederlandse btw 19% erbij opgeteld
er zijn geen invoerrechten van toepassing (kijk op douane.nl)
bij amazon bestel je in ponden, echter bij hun factuur rekenen ze dit zelf om naar euro's, in mijn geval gerekend met 1,10 wat iets "onvoordeliger" is geloof ik dan de werkelijke wisselkoers maar oke
ik heb een netsnoer kabeltje gehaald bij de plaatselijke MM voor 7 euro en de ps3 verder via hdmi aangesloten
bij de installatie kun je kiezen voor nederlands, dus geen probleem
de spellen (ook via amazon) zijn daarna ook automatisch in nederlands
tot zover dus alles oke eigenlijk en helemaal happy !
ik heb mijn ps3 bij amazon.co.uk besteld, bijzonder voordelig (zie eerdere posts). inmiddels aangesloten op mijn nieuwe bravia
bij amazon vindt er een correctie plaats van de plaatselijke BTW (VAT genoemd) van 15% daarna wordt de nederlandse btw 19% erbij opgeteld
er zijn geen invoerrechten van toepassing (kijk op douane.nl)
bij amazon bestel je in ponden, echter bij hun factuur rekenen ze dit zelf om naar euro's, in mijn geval gerekend met 1,10 wat iets "onvoordeliger" is geloof ik dan de werkelijke wisselkoers maar oke
ik heb een netsnoer kabeltje gehaald bij de plaatselijke MM voor 7 euro en de ps3 verder via hdmi aangesloten
bij de installatie kun je kiezen voor nederlands, dus geen probleem
de spellen (ook via amazon) zijn daarna ook automatisch in nederlands
tot zover dus alles oke eigenlijk en helemaal happy !
PSN Headless_Pumpkin
Ah, heel erg bedankt, mijn monitor ondersteund HDCP maar kan niet pixelmappen dus dan rekt het uit.Satch schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 18:58:
[...]
Hij kan op je DVI poort mits je monitor HDCP op de dvi poort ondersteund. Zo niet, dan zal je alleen maar zwart beeld krijgen. Op een VGA aansluiting is veel te omslachtig, ik zelf heb hem een tijd op de component ingang van m'n monitor gehad. En op de vraag of het aan te raden is, bij mijn monitor kon ik instellen dat hij de pixels 1:1 weergaf. Dan had ik bij 1920x1080 dus gewoon een kleine zwarte balk boven en onder. Als je monitor dit niet kan dan zal het uitgerekt worden, en dat ziet er niet uit.
erutangis
Hmmm... Ik heb mijn PS3 ook op Engels staan en wil in Buzz Quiz TV ook gewoon de Engelse vragen krijgen (Huisgenoot is namelijk Engels).Furfoot schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:26:
[...]
Is het niet mogelijk om in Buzz Quiz TV de taal te wijzigen ingame? (Wil hem zelf ook wel halen maar ik laat me PS3 liever op Engels staan)
Binnen Buzz krijg ik netjes de Engelse vragen, maar toen ik een aantal extra quiz-packs had gekocht, bleken deze helaas ALLEEN nederlands te zijn (Ze verschenen gewoon niet in Buzz, totdat je de PS3 taal op Nederlands zette)
Helaas bleek dus dat, ondanks je de PS3 taal op Engels had staan, wel de NL PS3 shop kreeg (Omdat mijn account in NL aangemaakt staat). Dit hield dus in dat je gewoon de NL vragen kreeg
Ik probeer nu via de helpdesk mijn geld terug te krijgen voor de quiz-packs, zodat ik ze kan kopen in de UK online shop van de PS3 (Met een UK PS3 account)
Ik haat het als software dingen (Zoals de taal die je wilt) automatisch gaat bepalen voor je...
Eat more Freud, it keeps you Jung!
Verwijderd
Dat kan je vergeten. SCE vergoed geen verkopen via de Playstation Store, staat zelfs in de voorwaarden.Fredster schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:10:
[...]
Ik probeer nu via de helpdesk mijn geld terug te krijgen voor de quiz-packs, zodat ik ze kan kopen in de UK online shop van de PS3 (Met een UK PS3 account)
Dan hadden ze me moeten verkopen wat ik gevraagd heb:Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:23:
[...]
Dat kan je vergeten. SCE vergoed geen verkopen via de Playstation Store, staat zelfs in de voorwaarden.
Engelse vragen voor mijn Engelse Buzz, voor mijn Engels ingestelde PS3...
Ik hoef ook geen geld terug, als ik de quiz-packs maar in het Engels krijg.
Verwijderd
He je een UK credit card dan? Zo niet, dan kun je het wel vergeten ben ik bang.. Tenminste, met een EU cc kun je ook geen aankopen doen in de US store. Bij de laatste kun je dan weer we gebruik maken van pre-paid kaarten.Fredster schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:26:
[...]
Dan hadden ze me moeten verkopen wat ik gevraagd heb:
Engelse vragen voor mijn Engelse Buzz, voor mijn Engels ingestelde PS3...
Ik hoef ook geen geld terug, als ik de quiz-packs maar in het Engels krijg.
Ik heb gisteren een US pre-paid kaart aangeschaft en Lumines gekocht, is weer zeer vetjes
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 19:33 ]
Neen, geen UK credit card (Gewoon een ABN NL Creditcard)...Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:32:
[...]
He je een UK credit card dan? Zo niet, dan kun je het wel vergeten ben ik bang.. Tenminste, met een EU cc kun je ook geen aankopen doen in de US store. Bij de laatste kun je dan weer we gebruik maken van pre-paid kaarten.
Ik heb gisteren een US pre-paid kaart aangeschaft en Lumines gekocht, is weer zeer vetjes
Kun je alleen aankopen doen in de UK shop, met een UK creditcard dan???
Lekker dan: Dan kan ik dus GEEN engels vragen kopen voor Buzz!
Heeft iemand ervaring met de Samsung 2443 BW (24") icm de PS3?
Verwijderd
*knip* voor dergelijk commentaar of vragen over modacties kun je contact opnemen met de betreffende mod, bv via mail of DM. In het laatste geval, zet dan wel even Direct Messages aan in je Voorkeuren.
[ Voor 88% gewijzigd door PromoX op 02-01-2009 20:33 ]
Soul Calibur IV en Street Fighter IV staan nog op mijn lijst met aan te schaffen spellen, net als Street Fighter 2 HD Remix... ik hoop echt dat die nog is naar de EU store komt. Virtua Fighter 5 zal ik niet zo snel kopen aangezien er geen online mode inzit en mijn vrienden niet zo van fighters houden...
Even nog een reactie met betrekking tot het probleem met de blu-ray laser van de ps3. Mijn ps3 doet het ook niet meer en dus ben ik me er wat in gaan verdiepen. Ik ben een early adopter en voel me toch best wel genaaid. Op 23 maart 2007 gekocht voor €600,-- toen nog een game, hdmi kabel en dat was eerst wel genoeg totaal 685 euro. Nu ruim anderhalf jaar later leest hij geen cd's meer. Sony zegt aan de helpdesk "voor 198,44 krijgt u een gebruikte nieuwe? 60 GB ps3." Jammer dat Sony daar niet meer mee doet maar dat hoeven ze ook niet.
Ik heb mijn ps3 bij bol.com besteld en die hebben de koop geaccepteerd en die moeten mij garantie geven zolang de verwachte levensduur van het apparaat is. Dus mensen kunnen wel op Sony gaan zeuren maar je moet bij de verkoper zijn. Ook al zou het erg netjes zijn van Sony tegenover bol.com als hun de garantie verlengen. Want nu gaat het bol.com geld kosten.
Ik moet ook toegeven het probleem komt niet zo veel voor en mensen die het probleem hebben gaan eerder op forum's posten dan de mensen waarbij hij het nog wel goed doet. Maar het is wel het meest voorkomende probleem en Sony weet ervan! dat kan niet anders.
(speelt er hier iemand trouwens nog Warhawk (A)ik heb speciaal een nieuw account aangemaakt om de demo te kunnen spelen
Ik ben ondertussen wel benieuwd of het niveau nog veel omhoog gaat.)
Ik heb mijn ps3 bij bol.com besteld en die hebben de koop geaccepteerd en die moeten mij garantie geven zolang de verwachte levensduur van het apparaat is. Dus mensen kunnen wel op Sony gaan zeuren maar je moet bij de verkoper zijn. Ook al zou het erg netjes zijn van Sony tegenover bol.com als hun de garantie verlengen. Want nu gaat het bol.com geld kosten.
Ik moet ook toegeven het probleem komt niet zo veel voor en mensen die het probleem hebben gaan eerder op forum's posten dan de mensen waarbij hij het nog wel goed doet. Maar het is wel het meest voorkomende probleem en Sony weet ervan! dat kan niet anders.
(speelt er hier iemand trouwens nog Warhawk (A)ik heb speciaal een nieuw account aangemaakt om de demo te kunnen spelen
Heb ook een probleem met de extra Buzz! vragen... er zit namelijk (in de game quiz) een verschil in stem wat vragen betreft. Misschien een kleinigheidje maar aangezien de vragen door de normale vragen heen komen erg irritant. Als een paar keer gemaild en als reactie 'we kijken erna' gekregen. Weet alleen niet wat er te kijken is want het zal echt niet veranderen. Geld terug heb ik al gevraagd maar geen respons op gekregen...Fredster schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:10:
[...]
Ik haat het als software dingen (Zoals de taal die je wilt) automatisch gaat bepalen voor je...
Verwijderd
Je wordt als early adaptor/fan altijd in de zeik gezet. Ze weten namelijk dat ze er mee weg kunnen komen als ze je met al die mooie praatjes overhalen om voor 600 euro zo'n console in huis te halen. Als je een console op de launch koopt dan ben je altijd screwed, nu is het tegenwoordig zo dat je er vanuit kunt gaan dat een systeem toch minimaal drie jaar goede software support krijgt. In de SEGA dagen dumpten ze gewoon een nieuwe uitbreiding voor de MegaDrive op de markt waar na een maand of zes geen games meer voor uitkwamen.De consoles worden afgezien van een periodiek retourtje Microsoft, Sony of Nintendo tegenwoordig behoorlijk goed ondersteund.
Daarnaast vind ik het onzin dat je bij de verkoper moet zijn. Als mijn TV kapot gaat dan ga ik ook voor fabrieksgarantie naar JVC niet naar de winkel. Je hebt als het goed is een X aantal jaar garantie als die voorbij is dan zit je met lege handen. Behalve als het echt te bewijzen valt dat het niet door jou komt, maar door een productiefout en dan nog eentje die vaker voorkomt.
Geld terugvragen voor DLC? Ik gok dat ze bij die helpdesk in lachen uitbarsten tijdens de koffiepauze. Het vervelende aan downloadable content is dat je geen echt "product" koopt maar gewoon een licentie dat je het recht geeft om een stukje software te downloaden. Alle controle zit bij de aanbieder, in dit geval Sony. Ik kan zelf op mijn geen Gunstar Heroes meer spelen, omdat die game niet compatible is met een component kabel en de welbekende truuk werkt ook niet. 500 WiiPoints, oftewel 5 euro naar de maan.
Daarnaast vind ik het onzin dat je bij de verkoper moet zijn. Als mijn TV kapot gaat dan ga ik ook voor fabrieksgarantie naar JVC niet naar de winkel. Je hebt als het goed is een X aantal jaar garantie als die voorbij is dan zit je met lege handen. Behalve als het echt te bewijzen valt dat het niet door jou komt, maar door een productiefout en dan nog eentje die vaker voorkomt.
Geld terugvragen voor DLC? Ik gok dat ze bij die helpdesk in lachen uitbarsten tijdens de koffiepauze. Het vervelende aan downloadable content is dat je geen echt "product" koopt maar gewoon een licentie dat je het recht geeft om een stukje software te downloaden. Alle controle zit bij de aanbieder, in dit geval Sony. Ik kan zelf op mijn geen Gunstar Heroes meer spelen, omdat die game niet compatible is met een component kabel en de welbekende truuk werkt ook niet. 500 WiiPoints, oftewel 5 euro naar de maan.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 21:06 ]
Ik las laatst dat hier iemand een 40GB opgestuurd kreeg als vervanging voor zijn 60GB. Volgens mij was zijn garantie ook verlopen en hoefde hij alleen verzendkosten te betalen. Misschien is dat ook wel een redelijke deal als je de verschillen tussen de 2 modellen niet uit vindt maken.walletje-w schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:46:
Even nog een reactie met betrekking tot het probleem met de blu-ray laser van de ps3. Mijn ps3 doet het ook niet meer en dus ben ik me er wat in gaan verdiepen. Ik ben een early adopter en voel me toch best wel genaaid. Op 23 maart 2007 gekocht voor €600,-- toen nog een game, hdmi kabel en dat was eerst wel genoeg totaal 685 euro. Nu ruim anderhalf jaar later leest hij geen cd's meer. Sony zegt aan de helpdesk "voor 198,44 krijgt u een gebruikte nieuwe? 60 GB ps3." Jammer dat Sony daar niet meer mee doet maar dat hoeven ze ook niet.
Wat jij vindt....Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:03:

Het is wettelijk zo geregeld dat je garantie hebt van je leverancier. Veel kun je hier niet aan veranderen. Laat de winkel het vervolgens lekker met de fabrikant uitzoeken.
Vind ik ook, en als een winkel daar geen gezeur mee wil hebben, hadden ze maar geen dealer moeten worden van dat bepaalde product, zo simpel is het, en zo simpel zal het in Nederland altijd blijven ..Shiver23 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:29:
[...]
Wat jij vindt....![]()
Het is wettelijk zo geregeld dat je garantie hebt van je leverancier. Veel kun je hier niet aan veranderen. Laat de winkel het vervolgens lekker met de fabrikant uitzoeken.
gewoon nee.
er zijn winkels die de garantie wel voor jou willen regelen, gegarandeerd dat jij je apparaat dan langer kwijt bent als dat je het rechtstreeks met de leverancier regelt.
ligt niet aan de winkel, maar ligt aan de leverancier, als die zijn regelingen met dealers versoepelt zou t allemaal veel makkelijker zijn
ligt niet aan de winkel, maar ligt aan de leverancier, als die zijn regelingen met dealers versoepelt zou t allemaal veel makkelijker zijn
Ik ben anders dik tevreden over Virtua Fighter 5 (vandaag nieuw aangeschaft voor 19 euriesitons schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:27:
Soul Calibur IV en Street Fighter IV staan nog op mijn lijst met aan te schaffen spellen, net als Street Fighter 2 HD Remix... ik hoop echt dat die nog is naar de EU store komt. Virtua Fighter 5 zal ik niet zo snel kopen aangezien er geen online mode inzit en mijn vrienden niet zo van fighters houden...
SF2HDR duurt mij iets te lang. Over ongeveer een maandje komt Street Fighter IV alweer dus dan hoeft het voor mij niet meer...
Hoe kun je nu je PS3 wijsmaken dat je opnieuw een 'gewone' tv gebruikt i.p.v. FullHD screen? (Weekendje naar een vriend mee gehad om te gamen, nu wil ie niet meer treug springen naar op de AV kabel)
Gewoon de aan knop 5 seconden ingedrukt houden toch ?
gewoon nee.
Dat heb ik getest: toen de PS3 aanstond, sluit hij zichzelf af. Wanneer deze uitstaat en de knop 5 sec ingedrukt houdt, hoor je een extra piep tijdens het booten, maar nog geen beeldSanderPS3 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:02:
Gewoon de aan knop 5 seconden ingedrukt houden toch ?
Een beetje zelf onderzoek doen mag ook wel hoor. Als hij uitstaat 5x seconden op de aan knop drukken, dan reset hij je video en audio instellingen.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
*knip*
Dit topic iser niet voor vragen bij bepaalde games. Zoek eens naar een walkthrough van het spel, en probeer het nog eens. Mocht je er echt niet uit komen kun je in Simulatie, Sport en Racing Games een topic openen waarin je je probleem wat duidelijker omschrijft - en met wat beter taalgebruik.
Dit topic iser niet voor vragen bij bepaalde games. Zoek eens naar een walkthrough van het spel, en probeer het nog eens. Mocht je er echt niet uit komen kun je in Simulatie, Sport en Racing Games een topic openen waarin je je probleem wat duidelijker omschrijft - en met wat beter taalgebruik.
[ Voor 75% gewijzigd door TheZeroorez op 02-01-2009 23:10 ]
Vreemd dat bovenstaande pas na de 3e keer werkte... Maar bedankt voor je info, zal de volgende keer nog meer onderzoek doenscorpie schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:16:
Een beetje zelf onderzoek doen mag ook wel hoor. Als hij uitstaat 5x seconden op de aan knop drukken, dan reset hij je video en audio instellingen.
Volgens Tros Radar moeten ze je gewoon gratis een nieuwe PS3 geven.walletje-w schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:46:
(speelt er hier iemand trouwens nog Warhawk (A)ik heb speciaal een nieuw account aangemaakt om de demo te kunnen spelenIk ben ondertussen wel benieuwd of het niveau nog veel omhoog gaat.)
Uit een artikel hierover op XGN:
Ik denk dat je het dus maar gewoon moet blijven proberen... Hier nog een hulpbrief van Radar om een klacht in te dienen bij de leverancier.Radar had een advocaat op de zaak gezet, en deze advocaat kwam met de conclusie dat Sony garantie moet geven aan de mensen met de klacht en dat de reparatie gratis is, en dat ze hun eigen console terug krijgen. Ook liet de advocaat weten dat de winkel waar men de console heeft gekocht, ook garantie moet geven. Volgens de wet staat er namelijk twee jaar op een console.
Hoop dat jij (en anderen misschien) er wat aan hebt.
#FFTB #CRO validator Kingstaker
Echt, lezen/luisteren mensen niet meer?hesr schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:59:
[...]
Volgens Tros Radar moeten ze je gewoon gratis een nieuwe PS3 geven.
Uit een artikel hierover op XGN:
[...]
Ik denk dat je het dus maar gewoon moet blijven proberen... [url=http://www.trosradar.nl/index.php?id=332&no_cache=1&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=30]Hier[/url] nog een hulpbrief van Radar om een klacht in te dienen bij de leverancier.
Hoop dat jij (en anderen misschien) er wat aan hebt.
'Ze' moeten je een adequate oplossing bieden. 'Ze' is de leverancier. Sony is NIET de leverancier, maar dat is de winkel. In dit specifiek geval dus Bol.com. Dat staat in de hulpbrief, werd gemeld bij het programma, staat in de wet, en ik hoop na vandaag ook in je geheugen.
Zou het redelijk zijn als Sony dit beter oplost? Ja. Moeten ze het wettelijk doen, dus heb je juridisch een punt? Nee. Naar de winkel.
Ik heb nu een aantal dagen een PS3 en vind het echt een geweldig apparaat, BLU-RAY
.
Nu heb ik echter 1 probleem en dat is alleen in het menu, je ziet vaak glitches/witte vlakken/zwart beeld als je door het menu aan het scrollen bent.
Opzich niet zo'n heel groot probleem zal er toch niet vaak in zitten, maar toch wil ik natuurlijk wel alles goed hebben. Het rare is in games of blu-ray films is er niets aan de hand, ook als ik de resolutie instel op 720p doet hij gewoon normaal.
Eerst dacht ik laat ik hem dan maar op 720p staan, maar jah dan heb ik geen 24p en dat lijkt toch wel net even wat fijner om naar te kijken.
Ook al verschillende HDMI kabels geprobeerd maar heeft geen effect gehad. Iemand misschien een idee?
EDIT:
Iniedergeval bedankt
Nu heb ik echter 1 probleem en dat is alleen in het menu, je ziet vaak glitches/witte vlakken/zwart beeld als je door het menu aan het scrollen bent.
Opzich niet zo'n heel groot probleem zal er toch niet vaak in zitten, maar toch wil ik natuurlijk wel alles goed hebben. Het rare is in games of blu-ray films is er niets aan de hand, ook als ik de resolutie instel op 720p doet hij gewoon normaal.
Eerst dacht ik laat ik hem dan maar op 720p staan, maar jah dan heb ik geen 24p en dat lijkt toch wel net even wat fijner om naar te kijken.
Ook al verschillende HDMI kabels geprobeerd maar heeft geen effect gehad. Iemand misschien een idee?
EDIT:
Inderdaad andere poort geprobeerd en nergens meer last van..... Dat ik daar niet opkwamhesr schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:32:
[...]
Misschien ligt het aan je TV? Heb je een andere TV om mee te testen? Of misschien is er iets mis met de HDMI-poort van de TV of de PS3?

[ Voor 21% gewijzigd door Shikaka op 02-01-2009 23:37 ]
Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka
Misschien ligt het aan je TV? Heb je een andere TV om mee te testen? Of misschien is er iets mis met de HDMI-poort van de TV of de PS3?Shikaka schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:24:
Ik heb nu een aantal dagen een PS3 en vind het echt een geweldig apparaat, BLU-RAY.
#FFTB #CRO validator Kingstaker
Verwijderd
Ik geloof dat je meestal binnen 2 weken terug kunt met iets om te ruilen en het daarna via de fabrikant geregeld word. Bij Microsoft is het een kwestie van bellen en binnen een mum van tijd staat de UPS voor de deur. Met Nintendo is het simpelweg bellen, je console inpakken en bij het postkantoor opsturen. Ik neem aan dat de winkel precies hetzelfde doet, alleen door zelf de boel direct met Sony of MS of Nintendo te regelen lijkt het me veel sneller gaan. Sony zadelt anders de winkeliers onnodig op met extra werk. Sony produceert het ding dus het lijkt me logisch als ze de garantie leveren. Het lijkt me niet dat de lokale Bart Smit de Playstation 3 kan openschroeven en repareren. Microsoft, Nintendo en zelfs SEGA deed het via fabrieksgarantie waarbij ze zelf verantwoordelijk waren met een eigen technische dienst. Het is een ander verhaal als je er extra garantie bijkoopt wat bijvoorbeeld kan bij Dixons.Shiver23 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:04:
[...]
Echt, lezen/luisteren mensen niet meer?
'Ze' moeten je een adequate oplossing bieden. 'Ze' is de leverancier. Sony is NIET de leverancier, maar dat is de winkel. In dit specifiek geval dus Bol.com. Dat staat in de hulpbrief, werd gemeld bij het programma, staat in de wet, en ik hoop na vandaag ook in je geheugen.
Zou het redelijk zijn als Sony dit beter oplost? Ja. Moeten ze het wettelijk doen, dus heb je juridisch een punt? Nee. Naar de winkel.
Als Sony het inderdaad zo bagger geregeld heeft en ze de winkelier opschepen met extra werk zal dat ze niet in dank worden afgenomen.
Verwijderd
In het eerste jaar heb ik niets met de fabrikant te maken. Als het ooit kapot zou gaan, neem ik de doos en drop het ding op de balie van de winkel waar ik 'm gekocht heb. Sim-pelVerwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:53:
[...]
Ik geloof dat je meestal binnen 2 weken terug kunt met iets om te ruilen en het daarna via de fabrikant geregeld word.
Snelheid is voor mij geen issue. Zelf bellen, lullen, dingen regelen, nog eens bellen, mailen, weet ik veel, postzegels betalen, console inpakken. Not a chance in hell. In de doos => BS lost het maar op.Bij Microsoft is het een kwestie van bellen en binnen een mum van tijd staat de UPS voor de deur. Met Nintendo is het simpelweg bellen, je console inpakken en bij het postkantoor opsturen. Ik neem aan dat de winkel precies hetzelfde doet, alleen door zelf de boel direct met Sony of MS of Nintendo te regelen lijkt het me veel sneller gaan.
Niet dus, althans niet in een directe manier. Zij hebben garantieverbindingen met hun leveranciers en retailers. Tuurlijk leveren zij de garantie, want zij maken het product. Je kan pas iets garanderen als je het ook zelf maakt natuurlijk.Sony zadelt anders de winkeliers onnodig op met extra werk. Sony produceert het ding dus het lijkt me logisch als ze de garantie leveren.
Tuurlijk heeft BS geen eigen technische dienst, die kereltjes daar weten echt niet veel. De standaard dingen (zoals welke accessoires wat doen, that's it). Uiteraard kan de BS dat niet openschroeven en iets aan die delicate hardware repareren. Net zoals de gewone pc winkel dat niet kan met een laptop, en de MM niet met een tv. Maar dat is mijn probleem niet. Ding in de doos en daar op de balie droppen. Al duurt het dan maar twee weken langer... Zij verkopen het product, zij mogen de service leveren.Het lijkt me niet dat de lokale Bart Smit de Playstation 3 kan openschroeven en repareren. Microsoft, Nintendo en zelfs SEGA deed het via fabrieksgarantie waarbij ze zelf verantwoordelijk waren met een eigen technische dienst.
Toen ik buitenwandelde bij de BS zei die verkoper ook: twee weken directe garantie bij ons, en daarna via sony. Ik dacht: 'mooi niet, als dat ding er mee ophoudt sta ik hier mooi terug' (in het eerste jaar dan wel)
Groot gelijk heb je. Vorig jaar ook flinke ruzie met de FRS gehad over de garantie op een Xbox 360 van me, zij regelen het maar. "Ja meneer, er staat toch 14 dagen garantie? Nu moet ik u naar Microsoft sturen." zegt 't vrouwtje. Tsja, het zal me een zorg wezen, de wet zegt dat jij het gewoon voor me moet oplossen, jij verkoop het aan me en hoort mij 1 jaar(?) garantie te geven.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 01:54:
[...]
In het eerste jaar heb ik niets met de fabrikant te maken. Als het ooit kapot zou gaan, neem ik de doos en drop het ding op de balie van de winkel waar ik 'm gekocht heb. Sim-pel
[...]
Snelheid is voor mij geen issue. Zelf bellen, lullen, dingen regelen, nog eens bellen, mailen, weet ik veel, postzegels betalen, console inpakken. Not a chance in hell. In de doos => BS lost het maar op.
[...]
Niet dus, althans niet in een directe manier. Zij hebben garantieverbindingen met hun leveranciers en retailers. Tuurlijk leveren zij de garantie, want zij maken het product. Je kan pas iets garanderen als je het ook zelf maakt natuurlijk.
[...]
Tuurlijk heeft BS geen eigen technische dienst, die kereltjes daar weten echt niet veel. De standaard dingen (zoals welke accessoires wat doen, that's it). Uiteraard kan de BS dat niet openschroeven en iets aan die delicate hardware repareren. Net zoals de gewone pc winkel dat niet kan met een laptop, en de MM niet met een tv. Maar dat is mijn probleem niet. Ding in de doos en daar op de balie droppen. Al duurt het dan maar twee weken langer... Zij verkopen het product, zij mogen de service leveren.
Toen ik buitenwandelde bij de BS zei die verkoper ook: twee weken directe garantie bij ons, en daarna via sony. Ik dacht: 'mooi niet, als dat ding er mee ophoudt sta ik hier mooi terug' (in het eerste jaar dan wel)
Verwijderd
Het idee van batman, superman etc....Chaoss schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:13:

Ik speel wel nog af en toe Armageddon totdat er een deftige opvolger is met de naam MK waardig.
dan moetje nog een filmpjes gaan kijken! zit wel bloed in en ook zeker Fatalities.... zelfs de hero's als superman hebben een "heroic brutality"
Weet iemand of het ook mogelijk is om in je XMB ook mappen aan te maken, zodat je bijvoorbeeld je video's per map in kan delen?
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
nee dat kan niet, je kan het systeem wel laten "sorteren", dan krijg je een mapje per alfabet letter alle film beginnend met ee A komen onder het mapje "A" te staan etc.reuzekind schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:44:
Weet iemand of het ook mogelijk is om in je XMB ook mappen aan te maken, zodat je bijvoorbeeld je video's per map in kan delen?
Jammer, hoop dat dat met een update nog eens erin komt te zitten. Vind het wel prettig als ik HD en SD materiaal kan splitsen in een aparte map. Zeker met de 500gb harddisk die ik er nu in heb zitten, zou dat wel heel prettig zijn
[ Voor 23% gewijzigd door reuzekind op 03-01-2009 10:53 ]
Het kan ook. Je kan bij ieder bestand een map aangeven en dan sorteren op mappen. Makkelijk is dan om mappen een nummer te geven en daarna te hernoemen.reuzekind schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:52:
Jammer, hoop dat dat met een update nog eens erin komt te zitten. Vind het wel prettig als ik HD en SD materiaal kan splitsen in een aparte map. Zeker met de 500gb harddisk die ik er nu in heb zitten, zou dat wel heel prettig zijn
maar hoe maak je dan die mappen? kon ik gister niet vinden, alleen dat sorteren op alfabet ben ik tegen gekomen.
Driehoekje op een bestand. Daar kan je map aangeven. Met vierkantje kan je sorteren.Chaoss schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:05:
maar hoe maak je dan die mappen? kon ik gister niet vinden, alleen dat sorteren op alfabet ben ik tegen gekomen.
Is denk ik niet aan te raden als het om veel bestanden gaat. Zelf heb ik mn gekochte psn-games in een aparte map zodat ze niet tussen de demo's staan. Met driehoekje ga je naar de eigenschappen/details van de game en dan kan je bij album een tekst invullen, in mijn geval "PSN Games". En elk bestand waarbij ik die tekst invul komt dan in de map PSN Games.
Ik speel het zelf al een tijdje en er zit wel bloed in, en ook fatalities en (heroic) brutalities, ook van de DC characters. In het bijzonder die van de Joker is geweldig. Het is goed gebalanceerd en de gameplay lijkt op de eerste 3 delen van MK die ik ook bijzonder goed vond. Ik vind het spel wel het leukst op de bank met vrienden. Online en single player interesseren me niet zoveel bij deze game.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 07:07:
[...]
Het idee van batman, superman etc....Geen bloed (het is MK!!) en geen fatalities / brutalities...
Ik speel wel nog af en toe Armageddon totdat er een deftige opvolger is met de naam MK waardig.
Maar wanneer het echt gaat om een goede battle speel ik SF2HDR. Die gameplay is werkelijk subliem en ongeevenaard. Hopelijk is SFIV net zo goed. Helaas zijn er weinig nederlanders die het ook spelen, want online heb ik met die amerikanen nogal eens wat lag...
Ik heb het spel bij aanschaf van een ps3 gekocht en heb er absolute geen spijt van.Chaoss schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:13:
Qua grafix is ie opzich wel ok maar aangezien ik best wel kritisch ben is dat voor veel mensen al erg goed.
Maar qua Gameplay vind ik het spel echt super, afgezien dat DC erin zit geeft de Gameplay echt het gevoel van MK1,MK2,MK3.
De basis combo's zijn niet zo uitgebreid als je zou verwachten van de voorgaande delen, maar het mooie van dit spel is dat je de combo's ken combineren en Special movies (truckjes) in combo's ken verwerken, zelfs het combineren van truckje in truckjes is mogenlijk.
Hierdoor creëer je ook al zijn de basis moves niet al te vlot een hele soepele/snelle Gameplay en vergeet vooral niet de Freefall,Close kombat.
Mijn mening: MK spellen hebben me altijd geboeid maar deze vind ik echt beter dan de voorgaande, op na mk2. Maar desalniettemin hoop ik dat MK9 een veel donkere, bloederige (ook al is er genoeg bloed in deze versie tijdens het vechten) sfeer krijgt met de gameplay van MKvsDC.
Ik vind het een aanrader, en vind ook dat je het spel moet hebben geprobeert dan stomweg zeggen dat MKvsDC nep is vanwegen de merge.
De joker is echt tha bom
Hoop dat je hier wat aan hebt
Verwijderd
de eerste review van killzone 2 is een feit. hij kreeg namelijk 5 van de 5! Het is de amerikaanse OPM.
Bron OPM
Bron OPM
Verwijderd
Vandaag een vreemd probleem gehad met de PS3. Ik startte Resistance 2 op en tijdens het opstarten kreeg ik de melding dat ik versie 1.30 moest installeren. Ik klik vervolgens op x en de PS3 gaat automatisch terug naar het menu. Normaal gesproken begint hij dan met downloaden, maar in dit geval gebeurt er niks. Na geruime tijd wachten heb ik geprobeerd het proces te beëindigen, maar hij reageert alleen op de PS knop. Hiermee heb ik de PS3 dus uitgezet en tijdens het uitzetten hoorde ik 1 piepje (wat hij altijd doet als hij is vastgelopen). PS3 opnieuw opgestart en ik krijg de melding "HDD will be rebuild" of zoiets. Dat proces afgewacht en nu doet hij weer alles, maar een aantal dingen zijn verdwenen. Gelukkig geen data, maar wel benamingen van filmpjes, mapindelingen van games en al mijn messages. Er zijn ergere dingen, maar toch vreemd. Vervolgens R2 weer opgestart en nu kreeg ik de melding om te updaten niet. Dit vond ik nogal vreemd, dus in de XMB even gekeken en nu blijkt dat versie 1.30 er allang staat (vanaf 26-11-2008). Iemand enig idee wat er mis kan zijn gegaan of hetzelfde probleem wel eens heeft gehad?
Verwijderd
Bestaan er ook degelijke bescherm materialen om je Playstation 3 vrij te houden van krassen?
Verwijderd
Mag jij mij eens een vertellen hoe op een statisch object die je nooit moet aanraken krassen komenVerwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:07:
Bestaan er ook degelijke bescherm materialen om je Playstation 3 vrij te houden van krassen?:)
Kijk hier eens, die moet goed werken !Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:07:
Bestaan er ook degelijke bescherm materialen om je Playstation 3 vrij te houden van krassen?:)
gewoon nee.
Stel nou dat je veel naar LAN partys gaat o.i.d.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:10:
[...]
Mag jij mij eens een vertellen hoe op een statisch object die je nooit moet aanraken krassen komen
gewoon nee.
ah gelukt, kheb nu ook een mapje "Demo's" en "PSN Games" aangemaakt, is wel aardig overzichtelijk zo.!-RazieL- schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:04:
Is denk ik niet aan te raden als het om veel bestanden gaat. Zelf heb ik mn gekochte psn-games in een aparte map zodat ze niet tussen de demo's staan. Met driehoekje ga je naar de eigenschappen/details van de game en dan kan je bij album een tekst invullen, in mijn geval "PSN Games". En elk bestand waarbij ik die tekst invul komt dan in de map PSN Games.
[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 03-01-2009 15:31 ]
Ooit heeft iemand hier een middeltje gepost om kleine krasjes te verwijderen, een soort olie in een nostalgisch blik/bus. Je zou ook kunnen laten beplakken met folie maar als je dat er weer af trekt gaat denk ik een laag van de glosslak eraf.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:07:
tjah krassen.....
als je vantevorenw eet je je PS3 erg veel gaat vervoeren dan moetje gewoon de originele doos bewaren en hem daarin vervoeren.
Voor de rest kan ik me echt niet voorstellen hoe je aan krassen op een PS3 komt... de mijn ziet er iig nog als nieuw uit.
als je vantevorenw eet je je PS3 erg veel gaat vervoeren dan moetje gewoon de originele doos bewaren en hem daarin vervoeren.
Voor de rest kan ik me echt niet voorstellen hoe je aan krassen op een PS3 komt... de mijn ziet er iig nog als nieuw uit.
Verwijderd
Dan is het meer een echt gebruiksvoorwerp/sleep overal mee-ding en dan moet je gebruikssporen maar voor lief nemen denk ik.SanderPS3 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:15:
[...]
Stel nou dat je veel naar LAN partys gaat o.i.d.
Bestanden zonder album-naam komen automatisch samen in een map te staan. Ik heb expres geen demo-map gemaakt omdat ik dan elke nieuwe demo die album-naam moet geven. Luiheid ftwChaoss schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:24:ah gelukt, kheb nu ook een mapje "Demo's" en "PSN Games" aangemaakt, is wel aardig overzichtelijk zo.!
Simpele vraag, de meest belachelijke antwoorden helaas...Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:07:
Ik heb een skin van Decalgirl er op zitten. Verkrijgbaar bij Dimension plus of hun eigen site decalgirl.com. Honderden skins die dus meteen je PS3 beschermen. Geen lijm of ander plaksel, je trekt het er gewoon weer af zonder problemen. Wel is het eenmalig want met het lostrekken vervormt de folie.
Kost (gemiddeld) 15 dollar via de US of 15 euro via Dimplus.
Gelukkig onthoudt de woordenlijst de laatst/meest gebruikte termen, dus zodra je een hoofdletter D kiest staat (bij mij) rechts meteen "Demo's" om te kiezen. Twee toetsen dus...Bestanden zonder album-naam komen automatisch samen in een map te staan. Ik heb expres geen demo-map gemaakt omdat ik dan elke nieuwe demo die album-naam moet geven.
Helaas is in een van de laatste updates een aanpassing gemaakt zodat het volgende woord dat je ooit geschreven hebt dan ook direct bovenin staat. Makkelijk als je vaak dezelfde zinnen stuurt, maar helaas verdwenen dus.
[ Voor 31% gewijzigd door WaterFire op 03-01-2009 16:57 . Reden: toevoeging ]
Nou, die eerste A+, 10, 5/5, 100% of hoe je het ook wilt beoordelen is binnen voor Killzone 2, dat is mooi, maar er is nog geen topic voor! Niemand die er eentje wil maken (+ onderhouden)? Ik zocht gisteren al op killzone.com naar fan site kits om een mooie TS te maken, alleen ik kwam niet op de site
.
Iemand met meer geduld / tijd?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Eerst moet je op de demo gaan staan, dan driehoekje, dan naar de details. En dan naar de letter D en dan naar Demo's. Pff, wat een gedoeWaterFire schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:52:Gelukkig onthoudt de woordenlijst de laatst/meest gebruikte termen, dus zodra je een hoofdletter D kiest staat (bij mij) rechts meteen "Demo's" om te kiezen. Twee toetsen dus...
Wat was nou de reden dat je er zelf niet een hebt gemaakt? Het ontbreken van die kits?scorpie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:00:
Niemand die er eentje wil maken (+ onderhouden)? Ik zocht gisteren al op killzone.com naar fan site kits om een mooie TS te maken, alleen ik kwam niet op de site.
Er zijn zat standaard lay-outs die je naar smaak kunt aanpassen toch?
Het gaat niet om de looks maar om de inhoud van het topic, ik kijk er al naar uit.
Reminder: Iedereen die nog niet gestemd heeft in de Mega eindejaars poll nog even doen alsjeblieft. (Staat onderaan de TS)
Is hij al Gold dan?scorpie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:00:
Nou, die eerste A+, 10, 5/5, 100% of hoe je het ook wilt beoordelen is binnen voor Killzone 2, dat is mooi
[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 03-01-2009 19:17 ]
Is inderdaad wat ik ook doe. Ben nog op mijn skin aan het wachten, maar ik ben ook iemand die zijn consoles naar lanparties meesleurt. Zo voorkom je krassen en ben je meteen van die lelijke zwarte glosslook vanafWaterFire schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:52:
[...]
Simpele vraag, de meest belachelijke antwoorden helaas...
Ik heb een skin van Decalgirl er op zitten. Verkrijgbaar bij Dimension plus of hun eigen site decalgirl.com. Honderden skins die dus meteen je PS3 beschermen. Geen lijm of ander plaksel, je trekt het er gewoon weer af zonder problemen. Wel is het eenmalig want met het lostrekken vervormt de folie.
Kost (gemiddeld) 15 dollar via de US of 15 euro via Dimplus.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Reviewsamples zijn al geruime tijd geleden naar reviewers gestuurd en the official playstation magazine in Amerika heeft hem met een 5/5 beoordeeld.
Maar ik ben ondanks het feit dat ik eigenlijk geen tijd heb toch maar begonnen aan een K2 topic, dus verwacht die vanavond nog.
Maar ik ben ondanks het feit dat ik eigenlijk geen tijd heb toch maar begonnen aan een K2 topic, dus verwacht die vanavond nog.
De press kit ziet er zo uit:scorpie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:14:
Reviewsamples zijn al geruime tijd geleden naar reviewers gestuurd en the official playstation magazine in Amerika heeft hem met een 5/5 beoordeeld.

BTW Als er iemand een Killzone 2-topic maakt, kan de achtergrondinformatie over de KZ-wereld van deze pagina worden meegenomen? Bijzonder interessant IMO.
[ Voor 19% gewijzigd door ymmv op 03-01-2009 19:49 ]
Verwijderd
Ik heb daarnet de battelfield bad company demo geïnstalleerd, en wat een game!
Die moet ik zeker ook hebben. Gewoon veel lol en vette actie. Wat een idee ook, om een shooter te maken rond een B-team, met alle onwennige, onnozele situaties die daar bij horen.
Hun conversaties zijn onderhoudend, de singleplayer is onderhoudend, de graphics zijn zeer goed wat mij betreft (goed genoeg), vette sound voor alle wapens. Je hebt echt het gevoel van te eens goed te knallen...
Multiplayer nog niet geprobeerd, maar als het lijkt op de singleplayer zit dat wel goed.
Helaas al m'n eerste vastloper gehad met dat spel in de singleplayer (oppakken van een wapen)
Maar dat zie ik wel door de vingers. Denk dat ik deze leuker vind dan resistance 2, het sfeertje bevalt me meer, en de setting is hedendaagser. Voeg daarbij dat het zichzelf niet te serieus neemt, en dat is precies wat ik verwacht van een goede game.
Dice is echt goed bezig als je het mij vraagt!
Battlefield bad company is een goede shooter (de luchtige versie van CoD4 als je wil), Mirror's Edge is ook iets helemaal apart... Onderschatte developer imo!
Die moet ik zeker ook hebben. Gewoon veel lol en vette actie. Wat een idee ook, om een shooter te maken rond een B-team, met alle onwennige, onnozele situaties die daar bij horen.
Hun conversaties zijn onderhoudend, de singleplayer is onderhoudend, de graphics zijn zeer goed wat mij betreft (goed genoeg), vette sound voor alle wapens. Je hebt echt het gevoel van te eens goed te knallen...
Multiplayer nog niet geprobeerd, maar als het lijkt op de singleplayer zit dat wel goed.
Helaas al m'n eerste vastloper gehad met dat spel in de singleplayer (oppakken van een wapen)

Dice is echt goed bezig als je het mij vraagt!
Holy kazaaam, dat is nogal wat, ik maak wel een short version en een spoiling variant van het verhaal ;pymmv schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:45:
[...]
De press kit ziet er zo uit:
[afbeelding]
BTW Als er iemand een Killzone 2-topic maakt, kan de achtergrondinformatie over de KZ-wereld van deze pagina worden meegenomen? Bijzonder interessant IMO.
Verwijderd
Ik wil graag een DVD afspelen op mijn PS3 vanaf mijn externe HD.
De DVD staat netjes in de map VIDEO_TS en daaronder staan de vob bestanden etc.
Nu is het zo dat ik elke vob(hoofdstuk) afzonderlijk moet aan klikken om af te spelen, maar mijn vraag is, is het ook mogelijk om hem als 1 hele DVD af te spelen, zonder te streamen of te branden op DVD?
Ik kon dit niet terug vinden in de start post of in het media center topic.
Kan iemand hier a.u.b. een antwoord op geven en wellicht zorgen dat dit in de start post wordt gezet.
Hartelijk dank
De DVD staat netjes in de map VIDEO_TS en daaronder staan de vob bestanden etc.
Nu is het zo dat ik elke vob(hoofdstuk) afzonderlijk moet aan klikken om af te spelen, maar mijn vraag is, is het ook mogelijk om hem als 1 hele DVD af te spelen, zonder te streamen of te branden op DVD?
Ik kon dit niet terug vinden in de start post of in het media center topic.
Kan iemand hier a.u.b. een antwoord op geven en wellicht zorgen dat dit in de start post wordt gezet.
Hartelijk dank
Nope. Kan niet.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:34:
Ik wil graag een DVD afspelen op mijn PS3 vanaf mijn externe HD. De DVD staat netjes in de map VIDEO_TS en daaronder staan de vob bestanden etc. Nu is het zo dat ik elke vob(hoofdstuk) afzonderlijk moet aan klikken om af te spelen, maar mijn vraag is, is het ook mogelijk om hem als 1 hele DVD af te spelen, zonder te streamen of te branden op DVD?
Verwijderd
Dat is erg jammer, heb je zo'n fantastisch apparaat wat bijna alles kan, alleen dit nou net niet.
Hopen op een mooie firmware die dit oplost. Dan kan je hem tenminste als volwaardig MediaCenter gebruiken.
Hopen op een mooie firmware die dit oplost. Dan kan je hem tenminste als volwaardig MediaCenter gebruiken.
Idee?Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:00:
Dat is erg jammer, heb je zo'n fantastisch apparaat wat bijna alles kan, alleen dit nou net niet.
Wat je wel ken doen volgens mij is van DVD files naar .iso maken waardoor je ps3 hem wel geheel afspeelt.
PS3 speelt zelf geen ISOs af. Mogelijk dat je dat dmv Tversity wel voor elkaar krijgt, maar da's een vraag voor het PS3 als Mediacenter-topic.angelus20 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:12:
[...]
Idee?
Wat je wel ken doen volgens mij is van DVD files naar .iso maken waardoor je ps3 hem wel geheel afspeelt.
PS3 kan wel videofiles direct na elkaar afspelen mits ze op de interne HD staan geloof ik. Misschien is dat een optie met Vob's. Heb je natuurlijk wel altijd een overgang ertussen.
Zijn er geen leuke ps3 aanbiedingen meer?

[ Voor 14% gewijzigd door willy1986 op 04-01-2009 00:51 ]
Is tegenwoordig toch een optie waarmee je bestanden achter elkaar kan laten afspelen? Met streamen of bestanden op de interne HD gaat dat sowieso wel goed. Of werkt dat anders met bestanden vanaf een externe schijf?
Nu ik er over nadenk, bij mij loopt het met bestanden op een externe schijf ook gewoon door. Is een optie bij de dvd- of videoinstellingen.
[ Voor 16% gewijzigd door Shiver23 op 04-01-2009 01:45 ]
Verwijderd
Wat mij betreft zwaaar overdreven, en is de vergelijking met cod4 echt een schande voor Call of duty.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:50:
Ik heb daarnet de battelfield bad company demo geïnstalleerd, en wat een game!![]()
Die moet ik zeker ook hebben. Gewoon veel lol en vette actie. Wat een idee ook, om een shooter te maken rond een B-team, met alle onwennige, onnozele situaties die daar bij horen.![]()
Helaas al m'n eerste vastloper gehad met dat spel in de singleplayer (oppakken van een wapen)Maar dat zie ik wel door de vingers. Denk dat ik deze leuker vind dan resistance 2, het sfeertje bevalt me meer, en de setting is hedendaagser. Voeg daarbij dat het zichzelf niet te serieus neemt, en dat is precies wat ik verwacht van een goede game.
Dice is echt goed bezig als je het mij vraagt!Battlefield bad company is een goede shooter (de luchtige versie van CoD4 als je wil), Mirror's Edge is ook iets helemaal apart... Onderschatte developer imo!
Gistermiddag heeft mijn BR lens er naar alle waarschijnlijkheid de brui aan gegeven. 's Ochtends voor mijn dochter nog een filmpje opgezet zonder probemen. 's Middags stop ik een game in de PS3 en...niks. Icoontje rechts bovenin mijn scherm begint zoals gebruikelijk te draaien en het blauwe lampje op de PS3 brandt vertrouwd, maar verder....NIETS. Diverse media geprobeerd maar geen van allen wordt gelezen. Apparaat een keer helemaal spanningsloos gemaakt maar ook dat bood geen oplossing.
.
Gelijk schoot de uitzending van Tros Radar door mijn hoofd. Mijn PS3 is gelukkig van juni vorig jaar en dus pas 7 maanden oud. Mijn vriendin heeft hem toen gekocht bij Bart Smit. Ik heb daarom Bart Smit even gebeld, het verhaal uitgelegd en gevraagd wat ik naast de aankoopbon en de PS3 zelf mee moet nemen zodat zij e.e.a. in behandeling kunnen nemen. Krijg ik te horen, dan moet u niet bij ons zijn maar bij Nintendo...uhh Nintendo voor een PS3?? (antwoord wat ik dus gaf) ja uhh alleen de eerste 2 weken gaat de garantie via Bart Smit, daarna moet u bij de fabrikant zijn, was de reactie van de medewerker van de winkel.
Die heb ik nog niet eerder gehoord en is volgens mij gewoon in strijd met geldende wet- en regelgeving.
Volgens haar zou dat ook op de bon staan. Ik heb hem uitgebreid bestudeerd maar dat staat er dus echt niet op.(enkel iets van 14 dagen onvoorwaardelijke garantie, maar daarmee houdt het volgens mij niet op) Ik heb hierop gezegd dat ik er nog wel op terugkom en opgehangen. Aan de bon is wel een geel kaartje geniet met daarop informatie van de Sony Playstation Consumentenservice. Ik heb het nummer wat hierbij stond en kreeg hier het bekende verzoek om de HD te formatteren en terug te keren naar fabrieksinstellingen om uit te sluiten dat het een SW probleem is. Indien de drive dan nog niet werkte zou ik terug moeten bellen om een reparatie afspraak te maken.
Dit gedaan en zo'n 3 uur later (inclusief eerst maken van backup en daarna full format) werkte de drive nog niet (wat me niet echt verbaast). Het lijkt dus daadwerkelijk een drive probleem te zijn. De consumentenservice was inmiddels gesloten en dus moet ik nu tot maandag wachten. Alle andere onderdelen van de PS3 werken nog gewoon.
Is er iemand die bekend is met de reactie van Bart Smit en is dit daar gebruikelijk? Wat is wijsheid, (vooral qua snelle terugkeer van mijn PS3) via Bart Smit spelen of direct via PS consumentenservice en zou mijn PS3 worden gerepareerd omdat hij nog geen jaar oud is of krijg ik een andere, gereviseerd apparaat?
.
Gelijk schoot de uitzending van Tros Radar door mijn hoofd. Mijn PS3 is gelukkig van juni vorig jaar en dus pas 7 maanden oud. Mijn vriendin heeft hem toen gekocht bij Bart Smit. Ik heb daarom Bart Smit even gebeld, het verhaal uitgelegd en gevraagd wat ik naast de aankoopbon en de PS3 zelf mee moet nemen zodat zij e.e.a. in behandeling kunnen nemen. Krijg ik te horen, dan moet u niet bij ons zijn maar bij Nintendo...uhh Nintendo voor een PS3?? (antwoord wat ik dus gaf) ja uhh alleen de eerste 2 weken gaat de garantie via Bart Smit, daarna moet u bij de fabrikant zijn, was de reactie van de medewerker van de winkel.
Die heb ik nog niet eerder gehoord en is volgens mij gewoon in strijd met geldende wet- en regelgeving.
Volgens haar zou dat ook op de bon staan. Ik heb hem uitgebreid bestudeerd maar dat staat er dus echt niet op.(enkel iets van 14 dagen onvoorwaardelijke garantie, maar daarmee houdt het volgens mij niet op) Ik heb hierop gezegd dat ik er nog wel op terugkom en opgehangen. Aan de bon is wel een geel kaartje geniet met daarop informatie van de Sony Playstation Consumentenservice. Ik heb het nummer wat hierbij stond en kreeg hier het bekende verzoek om de HD te formatteren en terug te keren naar fabrieksinstellingen om uit te sluiten dat het een SW probleem is. Indien de drive dan nog niet werkte zou ik terug moeten bellen om een reparatie afspraak te maken.
Dit gedaan en zo'n 3 uur later (inclusief eerst maken van backup en daarna full format) werkte de drive nog niet (wat me niet echt verbaast). Het lijkt dus daadwerkelijk een drive probleem te zijn. De consumentenservice was inmiddels gesloten en dus moet ik nu tot maandag wachten. Alle andere onderdelen van de PS3 werken nog gewoon.
Is er iemand die bekend is met de reactie van Bart Smit en is dit daar gebruikelijk? Wat is wijsheid, (vooral qua snelle terugkeer van mijn PS3) via Bart Smit spelen of direct via PS consumentenservice en zou mijn PS3 worden gerepareerd omdat hij nog geen jaar oud is of krijg ik een andere, gereviseerd apparaat?
Geen commentaar
Geweldig, dat werkt! Dank je welShiver23 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:02:
[...]
Driehoekje op een bestand. Daar kan je map aangeven. Met vierkantje kan je sorteren.
Je kan hem naar de BS brengen maar die doen precies hetzelfde als je als consument doet, bellen met Sony en een RMA aanvragen. Het duurt alleen wat langer want van het filiaal gaat het transport (2 keer per week) terug naar het hoofdkantoor, daar zit een technisch mannetje die even het probleem controleert. Hij belt naar Sony om een RMA aan te vragen/opsturen/wachten/terugkrijgen, dan gaat ie weer op transport naar het betreffende filiaal. Dan moet jij daar weer heen kachelen en kan je hem ophalen.robbydw schreef op zondag 04 januari 2009 @ 09:39:
Maar net wat je zelf wil dus, het duurt zo 1 of twee weken langer gok ik.
Deze discussie is een paar dagen geleden nog gevoerd in dit topic. Die zal je dus al gelezen hebben, maar voor de zekerheid: deze post hoort erbij walletje-w in "Het PlayStation 3 ervaringen topic - Dee..."robbydw schreef op zondag 04 januari 2009 @ 09:39:
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Ik zou echter zeker nog een keer naar BS bellen, en zeggen dat je nintendo hebt gebeld en daar een vreemde reactie kreeg, dan krijg je vervolgens te horen van BS dat je niet nintendo maar sony moet bellen, en dan zou ik echt een klach in dienen bij BS, wat ben je dan een achterlijk stuk vreten vrij dom, als je zegt dat je met je PS3 naar nintendo moet bellen, sorry hoor maar dit is werkelijk schandalig !!robbydw schreef op zondag 04 januari 2009 @ 09:39:
Gistermiddag heeft mijn BR lens er naar alle waarschijnlijkheid de brui aan gegeven. 's Ochtends voor mijn dochter nog een filmpje opgezet zonder probemen. 's Middags stop ik een game in de PS3 en...niks. Icoontje rechts bovenin mijn scherm begint zoals gebruikelijk te draaien en het blauwe lampje op de PS3 brandt vertrouwd, maar verder....NIETS. Diverse media geprobeerd maar geen van allen wordt gelezen. Apparaat een keer helemaal spanningsloos gemaakt maar ook dat bood geen oplossing.
.
EDIT : @ hieronder, winkelmedewerkers hebben tegenwoordig echt het IQ van een straatsteen

gewoon nee.
Verwijderd
Ik snap niet waarom iedereen zo graag zijn PS3 bij de winkel terug wil brengen in plaats van naar Sony te bellen. Ik wil juist altijd de winkeliers vermijden, omdat ik bang ben dat het dan langer gaat duren. Is het niet gewoon veel beter om direct contact op te nemen met mensen die er verstand van hebben? Wat is de kans dat een PS3 op een goede manier terugkomt als Bartsmit hem naar Nintendo stuurt. Dan kun je gaan zeuren over "rechten" die je hebt en "plichten" van de leverancier, maar daar kom je ook niet verder mee als het IQ van een gemiddelde verkoper niet hoger is dan dat van een oliebol(no offense winkelmedewerkers
).
Ook vind ik het wel erg raar dat ik steeds meer lees van PS3's die kapot gaan. Het bewijst maar weer eens dat hardware deze generatie echt zo verrot in elkaar is gebouwd. Doorgebrande Wii GPU's, Defecte Blu-Ray drives, Disk read errors, gare Xbox 360 drives, RROD. Toch wel erg slordig van producten waar je meestal de hoofdprijs(400, 600, 250 euro) voor betaald hebt. Mijn NES doet het nog steeds, ik denk dat geen van deze consoles na meer dan tien jaar nog steeds werken.
Niet iedereen is even bij de tijd als mensen die namen van bedrijven of producten in hun naam zetten.
Ook vind ik het wel erg raar dat ik steeds meer lees van PS3's die kapot gaan. Het bewijst maar weer eens dat hardware deze generatie echt zo verrot in elkaar is gebouwd. Doorgebrande Wii GPU's, Defecte Blu-Ray drives, Disk read errors, gare Xbox 360 drives, RROD. Toch wel erg slordig van producten waar je meestal de hoofdprijs(400, 600, 250 euro) voor betaald hebt. Mijn NES doet het nog steeds, ik denk dat geen van deze consoles na meer dan tien jaar nog steeds werken.
Bartsmit is een speelgoed winkel, wat weet een parttime vakantiemedewerker van een speelgoed wnkel over games? Ik ken mensen die de Nintendo DS ook nog steeds GameBoy DS noemen en de termen Nintendo Playstation of Sony Wii hoor ik ook vaak zat. De meeste mensen geven niet zo om de bedrijven en kijken raar op als ze Mario Kart niet voor de Xbox 360 kunnen vinden.SanderPS3 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:54:
[...]
Ik zou echter zeker nog een keer naar BS bellen, en zeggen dat je nintendo hebt gebeld en daar een vreemde reactie kreeg, dan krijg je vervolgens te horen van BS dat je niet nintendo maar sony moet bellen, en dan zou ik echt een klach in dienen bij BS, wat ben je dan een achterlijk stuk vreten vrij dom, als je zegt dat je met je PS3 naar nintendo moet bellen, sorry hoor maar dit is werkelijk schandalig !!
Niet iedereen is even bij de tijd als mensen die namen van bedrijven of producten in hun naam zetten.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2009 12:58 ]
Als ik een jongen van rond de 20 in de BS zie lopen, dan vraag ik juist zo iemand om hulp bij aanschaf van bijvoorbeeld een console, omdat je op zo`n leeftijd normaal gesproken daar verstand van hebt ( als je in zo`n soort winkel werkt ) ik hoop in ieder geval niet dat zo`n jongen dan ook daadwerkelijk op de speelgoed afdeling werkt ( waar je met zo`n IQ hoort te werken ), dan word het écht tijd voor een nieuwe baan !Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:54:
Ik snap niet waarom iedereen zo graag zijn PS3 bij de winkel terug wil brengen in plaats van naar Sony te bellen. Ik wil juist altijd de winkeliers vermijden, omdat ik bang ben dat het dan langer gaat duren. Is het niet gewoon veel beter om direct contact op te nemen met mensen die er verstand van hebben? Wat is de kans dat een PS3 op een goede manier terugkomt als Bartsmit hem naar Nintendo stuurt. Dan kun je gaan zeuren over "rechten" die je hebt en "plichten" van de leverancier, maar daar kom je ook niet verder mee als het IQ van een gemiddelde verkoper niet hoger is dan dat van een oliebol(no offense winkelmedewerkers).
[...]
Bartsmit is een speelgoed winkel, wat weet een parttime vakantiemedewerker van een speelgoed wnkel over games? Ik ken mensen die de Nintendo DS ook nog steeds GameBoy DS noemen en de termen Nintendo Playstation of Sony Wii hoor ik ook vaak zat. De meeste mensen geven niet zo om de bedrijven en kijken raar op als ze Mario Kart niet voor de Xbox 360 kunnen vinden.
ge-edit
gewoon nee.
Het punt is dat wanneer je sony belt, en sony zegt "bel de winkel" ze eigenlijk nog gelijk hebben ook (volgens de wet). het maakt natuurlijk semantisch niet uit wie je belt, als de ps3 maar gemaakt wordt. Het punt is echter, de wet in NL is zo rampzalig slecht dat je als consument alleen met mazzel je recht haalt. Door erop te blijven hameren bij winkels lukt het wellicht een beetje dat ze doorkrijgen dat zij degenen zijn die de plicht dragen ervoor te zorgen dat de ps3 gemaakt wordt.Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:54:
Ik snap niet waarom iedereen zo graag zijn PS3 bij de winkel terug wil brengen in plaats van naar Sony te bellen. Ik wil juist altijd de winkeliers vermijden, omdat ik bang ben dat het dan langer gaat duren. Is het niet gewoon veel beter om direct contact op te nemen met mensen die er verstand van hebben? Wat is de kans dat een PS3 op een goede manier terugkomt als Bartsmit hem naar Nintendo stuurt. Dan kun je gaan zeuren over "rechten" die je hebt en "plichten" van de leverancier, maar daar kom je ook niet verder mee als het IQ van een gemiddelde verkoper niet hoger is dan dat van een oliebol(no offense winkelmedewerkers).
Ik denk dat het komt doordat elke cent die ze kunnen besparen eraf geschaafd is en daardoor men dus risico's neemt en gokt in hoeverre de zwakke plek op zal spelen. Wellicht zit er in de PS3 ook een zwakke plek in de GPU maar komt die niet naar voren omdat de situatie waar die op gaat spelen nooit wordt bereikt onder normale omstandingheden.Ook vind ik het wel erg raar dat ik steeds meer lees van PS3's die kapot gaan. Het bewijst maar weer eens dat hardware deze generatie echt zo verrot in elkaar is gebouwd. Doorgebrande Wii GPU's, Defecte Blu-Ray drives, Disk read errors, gare Xbox 360 drives, RROD. Toch wel erg slordig van producten waar je meestal de hoofdprijs(400, 600, 250 euro) voor betaald hebt. Mijn NES doet het nog steeds, ik denk dat geen van deze consoles na meer dan tien jaar nog steeds werken.
En ze hoeven ook niet zo bar goed hun best te doen: menig consument hanteert het credo "Kapot==nieuwe kopen". Kijk bv naar de RRoD threads hier en daar. je ziet veelvuldig terugkomen dat men een nieuwe gekocht heeft bv een Elite erbij of ter vervanging van de kapotte pro. Terwijl kapotte apparaten heel goed te repareren zijn ondangs smd soldered materiaal. Maar doet men dat ook? Veelal niet, het is lastig en men denkt dat het niet echt voordeliger zal zijn.
Bart smit roept de no 1 in gaming te zijn en verkoopt games en consoles. Dus moeten ze op de hoogte zijn van wat ze verkopen, end of story. Ben je dat niet, dan ga je maar ergens anders werken of op cursus. Ik verwacht niet dat een baliemedewerker/ster een ps3 gaat repareren maar wel op de hoogte is van welke wetten en plichten er gelden in dit land voor de verkopende partij.[...]
Bartsmit is een speelgoed winkel, wat weet een parttime vakantiemedewerker van een speelgoed wnkel over games? Ik ken mensen die de Nintendo DS ook nog steeds GameBoy DS noemen en de termen Nintendo Playstation of Sony Wii hoor ik ook vaak zat. De meeste mensen geven niet zo om de bedrijven en kijken raar op als ze Mario Kart niet voor de Xbox 360 kunnen vinden.
Sterker nog, er liep ondanks een postbus 51 campagne op de TV met een jong gastje die zn brandweerauto terug kwam brengen "Ik heb hem hier gekocht, staat op het bankafschrift!", dus aankomen met 'ik weet het niet' als personeelslid is niet alleen liegen, het is ook nalatigheid, want het is niet het probleem van de consument dat een personeelslid zich weigert te verdiepen in simpele materie waar men mee bezig is.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Dit topic is gesloten.
Let op:
Games-import is offtopic hier. In dit topic is het beter op z'n plaats...
Games-import is offtopic hier. In dit topic is het beter op z'n plaats...