Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste
Acties:
  • 176.251 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
MaZe schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:37:
Oproepfilter zegt: Alle oproepen: 304min en 400oproepen,...sinds ik hem heb.

Volgens telfort heb ik er al minstens 900 minuten zelf mee gebeld, iets klopt er dus niet helemaal.

Neofox, volgens mij bedoel jij 'Phone Dashboard Minute Tracker', ziet er goed uit maar vroeg me af of er niet een simpel freeware progje bestond.
Jupz, dat bedoelde ik. Ik vond trouwens nog wel dit.. .zelf niet geprobeerd.
DK-Today

Neo

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Ik ben dit programmatje tegengekomen op het web, waarmee je heel makkelijk van SPB Mobile themes kunt switchen zonder de X1 te soft resetten!!

Overigens zitten er een hele hoop themes op en kun je je SPB Shell meer customizen (bv kiezen hoeveel Contact pages je wil en hoeveel contacts (16, 12 of 9) er per page weergegeven moeten worden. En het belangrijkste is dat deze gewoon WVGA themes heeft.

Echt een gruwelijk programmatje!! Wat me wel opviel is dat SPB er ietwat trager van werd, maar goed zo onwijs erg is het niet..

Dit is de link http://www.imarche.net/omnia/fullpacks.php . Wel de WVGA Xperia versie kiezen...! :P

Erg de moeite waard!! _/-\o_

Btw, het is wel voor de standalone SPB Mobile Shell, niet de SPB Panel

[ Voor 4% gewijzigd door Freshnezz op 21-01-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrrrrrrr... Mijn ontrendel button op het scherm doet het plots niet meer!!! Ook niet na een soft reset. Als gevolg dat ik mijn telefoon niet meer kan ontgrendelen! Ik had mijn telefoon gewoon aanstaan en stond gelocked. Dus wil hem unlocken en zegt hij: wachtwoord ongeldig. Hardware knoppen deden het niet meer. Het scherm draaide ook niet meer bij uitklappen. Soft Reset gedaan en nu doet de ontgrendel knop het niet :S
Is er nog een andere manier op deze te ontgrendelen. Je moet namelijk je telefoon beveilingscode invoeren en dan op het scherm ontgrendelen indrukken. De knop ok reageert ook niet.
Hoop dat iemand een oplossing heeft want ik kom mijn telefoon dus niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, een vraagje m.b.t. de afpraken op het vandaag scherm.

Is er de mogelijkheid dat de eerst volgende drie afspraken op het vandaag scherm kan worden vermeld? Ik krijg nu alleen de afspraak van vandaag op het scherm. Ik heb via het programma advanced config ingesteld: "next appt. with today's all day events'. Maar dit wordt niet vermeld. Als ik hier "upcoming appt. with today's all day events" instel krijg ik ook alleen de afspraak van vandaag te zien .

Gekke is, dat bij het nu scherm van spb mobile shell wel netjes de afspraken van deze week staan vermeld. Alleen wil ik het nu scherm van spb niet gebruiken, omdat die (nog) niet geintegreerd kan worden met andere agenda programma's (zoals thumpcal).

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunnen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-06 09:05
MaZe schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:17:
Weet iemand een programma'tje die je minuten telt? Net een overdreven grove rekening binnengekregen :/
met deze vraag zit ik ook... ik ben gewend van SE dat ze het normaal tellen, maar volgens mij op de bestaat dit niet op de X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over Advanced Configuration Tool 3.2 die heb ik gedownload en geïnstalleerd. Nu wil ik hem openen en zegt die: Voor deze toepassing is een nieuwere versie van het Microsoft .NET compact frameword vereist dan de versie die op dit apparaat is geïnstalleerd.

Nu heb ik een nieuwe versie van .NET compact Framework gedownload en geïnstalleerd via de computer waarna een .CAB bestand naar m'n Xperia is verstuurd en die gaat hij installeren. Nu geeft hij tijdens het installeren op de Xperia aan dat er al een nieuwere versie op de ROM staat.

m.a.w ik krijg Advanced Configuration Tool 3.2 niet aan de praat.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
er is een nieuwe sideshow uit voor wm.

staan wel een paar leuke gadgets tussen, jammer dat de vmc versie nog niet werkt met tvpack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon wil sinds vanmiddag opeens niet meer synchroniseren. Krijg via WMDC onderstaande melding:

"ActiveSync heeft een probleem gevonden op de bureaublad."

Nou ben ik zelf al aan het zoeken geweest en heb ik ondertussen:
- Diagnostische testen Outlook 2 keer uitgevoerd
- Outlook opnieuw geïnstalleerd,
- WMDC opnieuw geïnstalleerd.

Maar helaas zonder resultaat.

Mijn bureaublad staat verder niks op dus dat kan het niet zijn lijkt me. Iemand die dit toevallig meegemaakt heeft en weet hoe het op te lossen is? Heb nog geen harde reset gedaan omdat ik net alles er weer op heb staan na de update van Vodafone.

-edit-

En weet iemand hoe ik die fantastische nieuwe spelletjes eraf kan krijgen? Ze staan namelijk niet in de lijst bij Programma's verwijderen. Weet niet wiens idee het was om die er op te zetten maar wat een vervuiling zeg. Xperia onwaardig! :X

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Freshnezz schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:36:
Ik ben dit programmatje tegengekomen op het web, waarmee je heel makkelijk van SPB Mobile themes kunt switchen zonder de X1 te soft resetten!!

Overigens zitten er een hele hoop themes op en kun je je SPB Shell meer customizen (bv kiezen hoeveel Contact pages je wil en hoeveel contacts (16, 12 of 9) er per page weergegeven moeten worden. En het belangrijkste is dat deze gewoon WVGA themes heeft.

Echt een gruwelijk programmatje!! Wat me wel opviel is dat SPB er ietwat trager van werd, maar goed zo onwijs erg is het niet..

Dit is de link http://www.imarche.net/omnia/fullpacks.php . Wel de WVGA Xperia versie kiezen...! :P

Erg de moeite waard!! _/-\o_

Btw, het is wel voor de standalone SPB Mobile Shell, niet de SPB Panel
Ik dacht ff proberen :) die SPB Mobile Shell erop.. vol verbijstering zo relaxt :*)

Daarna die skins gedownload... geinstallt (dacht ik) vervolgens geen beeld meer op mijn mooie spb panel :(

Hoe kreeg je die aan het werk dan?

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb de Mobile Shell van SPB ff geprobeerd, maar vind het complete product toch een stuk minder relaxed dan het Xperia panel, wat je gratis kan downloaden.
Wat wel relaxed is, is SPB keyboard, dus dat heb ik maar ff wel geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

NeoFoX schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:32:
[...]

Ik dacht ff proberen :) die SPB Mobile Shell erop.. vol verbijstering zo relaxt :*)

Daarna die skins gedownload... geinstallt (dacht ik) vervolgens geen beeld meer op mijn mooie spb panel :(

Hoe kreeg je die aan het werk dan?
Hey wat raar. Ik had zelf de Nederlandse SPB Mobile Shell 2.1.3.. en daar installeerde die gewoon vlekkeloos. Misschien heb je een oudere ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Freshnezz schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:31:
[...]

Hey wat raar. Ik had zelf de Nederlandse SPB Mobile Shell 2.1.3.. en daar installeerde die gewoon vlekkeloos. Misschien heb je een oudere ofzo?
Heb het werkend ;) had idd niet een juiste versie! heb nu 2.1.2, maaruh...

Pfuuu... wat een opties :S :P gewoon te veel om op te noemen qua lay-out! Ben er nog wel ff mee bezig om de mooiste mee uit te zoeken. Welke heb jij ingesteld? ik vind die vista wel mooi.

Neo

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Ik vind de Sticker icons of Playstation icons op de Chrome backrgound wel mooi ;) Voor de rest vind ik het wel jammer dat de tabicons onderaan ongeveer allemaal beetje wazig zijn...

dus die heb ik maar zelf ff met een paar iconen en photoshop in elkaar geflanst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraakie7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:41
ik had tf 3d geinstalleerd en nu is me gewone xperia hoofd panel weg hoe kan ik die weer terug krijgen vind dit namelijk wel vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:22:
Ik heb een vraagje over Advanced Configuration Tool 3.2 die heb ik gedownload en geïnstalleerd. Nu wil ik hem openen en zegt die: Voor deze toepassing is een nieuwere versie van het Microsoft .NET compact frameword vereist dan de versie die op dit apparaat is geïnstalleerd.

Nu heb ik een nieuwe versie van .NET compact Framework gedownload en geïnstalleerd via de computer waarna een .CAB bestand naar m'n Xperia is verstuurd en die gaat hij installeren. Nu geeft hij tijdens het installeren op de Xperia aan dat er al een nieuwere versie op de ROM staat.

m.a.w ik krijg Advanced Configuration Tool 3.2 niet aan de praat.

Iemand een idee?
niemand weet een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

bonetone

2B Silver Sonic

Welke .NET versie probeer je te installeren?
Misschien eerst een soft-reset en dan nog eens proberen?

En anders kun je .NET eerst verwijderen en dan helemaal opnieuw installeren. Zou moeten werken.

[ Voor 32% gewijzigd door bonetone op 21-01-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 17:27
Yohost! schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:02:
Waarmee passen jullie het register eigenlijk aan?
Ik ken CeRegEditor alleen maar die is alleen in .exe volgens mij.
Total Commander FTP en Register zitten er standaard in! ideaal als je het mij vraagt! (gebruik hem overigens al jaren voor mijn desktop... kan niet meer zonder)

Ik heb nog een vraag wat betreft het gmail probleem... Ik heb zoals in de startpost alles insgesteld voor Gmail... Maar elke keer als ik nieuwe emails krijg (een melding) en dan vervolgens naar mijn postvak in van die betreffende gmail ga krijg ik de volgende error:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/es183t.jpg
Hij haalt dus opzich wel de berichtenkoppen binnen... maar niet het email bericht, ondanks dat ik alle instellingen goed heb staan (dus berichten ophalen tot 20 kb etc.) Heb al allerlei instellingen geprobeerd
Graag jullie reactie hierop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ook sinds gister ben ik bezit van een zwarte Xperia!
Lekker knutselen met alle applicaties,
Ben nu alleen nog op zoek naar een goede vervanging voor de windows media player.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:16:
Ben nu alleen nog op zoek naar een goede vervanging voor de windows media player.
Voor mp3's of Video? Want voor video afspelen kan ik je Coreplayer aanraden. Geen aparte codecs of iets nodig, en ook hoef je de video's niet apart re-encoden, draait prima hier.
Qua MP3's gebruik ik mijn xperia eigenlijk niet... maar ook dat doet coreplayer prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Experts,

Ik volg dit forum al vanaf het begin en vind jullie tips allemaal erg bruikbaar. Heb bijna alles wel een keer geprobeerd maar ik moet zeggen dat mijn xperia wel steeds langzamer werd. Daarom nu alleen nog xperia tweak en Pim back-up. Ik moest erg wennen aan Wm en vind het niet super in elkaar zitten. Vooral één ding krijg ik niet voor elkaar:

Elke morgen word ik nu wakker met die stomme geluidjes van Wm. Ik kan er maar 10 kiezen bij alarm en ze zijn allemaal even slecht. Ik wil graag een eigen file gebruiken maar ik krijg dit niet voor elkaar.

Ik gebruik Winamp om het mp3'tje te converteren naar .Wav. Daarna plaats ik het in de windows directory. Op winamp zit ook een speciale convert optie speciaal voor WM 6.1 en deze heeft 4 kwaliteiten. Alleen de allerlaagste kwaliteit pakt ie als alarm geluid maar die is zo slecht dat je het deuntje amper herkent. De volgende kwaliteit herkend ie al niet meer.

Is er iemand die het al gelukt is? En zo ja hoe? Ik hoef eigenlijk maar 1 bestandje dus misschien zou die gene het voor mij kunnen fixen?

En ja, bijna iedereen gebruikt Galarm en dergelijke maar ik zou het gewoon graag zo werkend willen krijgen.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder vergeet ik nog even mijn bijdrage te geven aan het forum:

Mijn bevindingen met mail op de xperia:

-de gmail app werkte niet. Een werkende versie kan hier worden verkregen:
http://gmail.com/app/v2.0.6/L1/gmail-g.jar

-Een gratispush server die goed werkt voor (bijna) elke mail account(ook gmail):
http://www.mobipush.com/

Ook zag ik een tijd geleden de vraag over automatische mailadres aanvulling in outlook. Als je mailadressen toevoegd bij je contactpersonen (telboek) op je telefoon dan verschijnen deze na ongeveer twee letters bij het typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:04:

-Een gratispush server die goed werkt voor (bijna) elke mail account(ook gmail):
Weet je zeker dat die het doet? Op de support pagina staat dat POP en IMAP services unavailable zijn, en op het forum lees ik dat de service er al sinds 2 januari uit ligt. Best jammer, want het klinkt heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:06:
[...]

Weet je zeker dat die het doet? Op de support pagina staat dat POP en IMAP services unavailable zijn, en op het forum lees ik dat de service er al sinds 2 januari uit ligt. Best jammer, want het klinkt heel handig.
Je hebt gelijk. Ik was op vakantie dus heb het een tijdje uit gehad. Maar het werkt wel want ik heb er goed mee gewerkt. Dus misschien eventjes geduld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

bonetone

2B Silver Sonic

gwystyl schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:06:
[...]

Ik gebruikte mobipush sinds november en het werkte fantastisch. Maar sinds begin dit jaar ligt de server er inderdaad uit en er lijkt nog geen zicht op te zijn wanneer die het weer gaat doen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:04:
Mijn telefoon wil sinds vanmiddag opeens niet meer synchroniseren. Krijg via WMDC onderstaande melding:

"ActiveSync heeft een probleem gevonden op de bureaublad."

Nou ben ik zelf al aan het zoeken geweest en heb ik ondertussen:
- Diagnostische testen Outlook 2 keer uitgevoerd
- Outlook opnieuw geïnstalleerd,
- WMDC opnieuw geïnstalleerd.

Maar helaas zonder resultaat.

Mijn bureaublad staat verder niks op dus dat kan het niet zijn lijkt me. Iemand die dit toevallig meegemaakt heeft en weet hoe het op te lossen is? Heb nog geen harde reset gedaan omdat ik net alles er weer op heb staan na de update van Vodafone.

-edit-

En weet iemand hoe ik die fantastische nieuwe spelletjes eraf kan krijgen? Ze staan namelijk niet in de lijst bij Programma's verwijderen. Weet niet wiens idee het was om die er op te zetten maar wat een vervuiling zeg. Xperia onwaardig! :X
Hier heeft iemand een oplossing voor gepost (volgens mij ook in dit deel). Deze had voor mij gewerkt!
Ik denk ergens rond pagina 15...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:35
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:04:

Ik heb even gekeken, maar ze vragen om op de site de usernaam en wachtwoord van je mailserver in te geven. Nou ben ik voor wat betreft internet-security niet overdreven voorzichtig, maar ik ben toch wel huiverig om die gegevens in te kloppen op een site waarvan ik niet weet wie die precies host en wie er allemaal bij de gegevens zou kunnen.

Ik gebruik(te) overigens de gratis hosted Exchange server van Mail2web om mijn mail naar m'n X1 te pushen. Enige nadeel is dat hun gratis server op Exchange 2003 draait, du wat minder functionaliteit heeft (b.v. geen HTML-mail). Wellicht ook een optie zolang Mobipush niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
knip, verkeerd gedeelte (maar ja hij is kapot na 1 dag gebruik)

[ Voor 88% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 22-01-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evdakker schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:46:
[...]

Ik heb even gekeken, maar ze vragen om op de site de usernaam en wachtwoord van je mailserver in te geven. Nou ben ik voor wat betreft internet-security niet overdreven voorzichtig, maar ik ben toch wel huiverig om die gegevens in te kloppen op een site waarvan ik niet weet wie die precies host en wie er allemaal bij de gegevens zou kunnen.

Ik gebruik(te) overigens de gratis hosted Exchange server van Mail2web om mijn mail naar m'n X1 te pushen. Enige nadeel is dat hun gratis server op Exchange 2003 draait, du wat minder functionaliteit heeft (b.v. geen HTML-mail). Wellicht ook een optie zolang Mobipush niet werkt.
Op het moment dat jij bij een dergelijke site je gegevens invoert dan zijn hier wettelijke bepalingen voor zodat deze niet op straat komen te liggen. Als deze site hier niet bij aangesloten staat dan betekend het dus dat deze illigaal is en dus niet een lang leven is beschoren. En aangezien al duizenden mensen dit een lange tijd gebruiken kun je ervan uitgaan dat deze redelijk veilig is. Maar voor het geval jij de illusie nog hebt dat je internet gebruik anoniem is dan kan ik je vertellen dat alles (maar dan ook echt alles) wat jij doet op internet bij gehouden word en dat iemand die kwaat wil ook binnen 30 min achter mijn of jou wachtwoord kan komen.
Maar goed... terug naar je antwoord.

Je adviseerd mail2web maar het probleem vind ik dat verzonden emails dan allemaal de extensie mail2web.com krijgen ipv mijn @gmail.com. Of heb ik hierin geen gelijk?

Verder zou ik graag nog een reply krijgen op de wekkergeluiden vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Dat had ik ook toen ik via microsoft.com .NET ging downloaden. Die was alleen 1.0 en 2.0. Via de website waar je die advanced tool heb staat ook een link met versie 3.5. Met die erbij werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:21:
Sinds die update lukt het me niet meer om via Advanced Config de auto disconnect functie in te stellen.
Heb daar wel aangegeven dat na 5 minuten de verbinding moet worden verbroken, maar dat gebeurd niet.
Ook de cab file met de registry tweak heeft geen effect.

Daarnaast kon ik altijd via XperiaTweak instellen dat er automatisch een ander panel wordt geselecteerd bij het opstarten van de telefoon. Dat werkt ook niet meer.
Heb ik iets verkeerds gedaan? Of is er wat anders mis?
En het progje van GB-Soft?

If so, dan ben ik blij dat ik nog niet heb ge-update overigens .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
faizoel schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:56:
[...]

Hier heeft iemand een oplossing voor gepost (volgens mij ook in dit deel). Deze had voor mij gewerkt!
Ik denk ergens rond pagina 15...
Ik had zelfde probleem... Wat bij mij heeft geholpen was het laten van achternaam voornaam volgorde, zodra ik dit veranderde naar voornaam/achternaam kreeg ik de error bij sync met PC. (Dit is mogelijk dmv Xperia Tweak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:04:
[...]

GB soft werkt bij mij gewoon!
En heb een software update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:04:
[...]

Wel progje van GB-Soft doel je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:35:
[...]

Wel progje van GB-Soft doel je op?
die disconnect je GPRS verbinding na X aantal minuten inactive... Maar bij mij werkt hij slechts 1 dag. daarna gaat hij niet meer uit zichzelf uit.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoyzNDaHood schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:26:
[...]

Dat had ik ook toen ik via microsoft.com .NET ging downloaden. Die was alleen 1.0 en 2.0. Via de website waar je die advanced tool heb staat ook een link met versie 3.5. Met die erbij werkt het wel.
thanks hij werkt nu. Ik had inderdaad de verkeerde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dbm12 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:56:
[...]

die disconnect je GPRS verbinding na X aantal minuten inactive... Maar bij mij werkt hij slechts 1 dag. daarna gaat hij niet meer uit zichzelf uit.
Dat progje heb ik niet.
Ik heb een CAB file die iets in je registry aanpast en Advanced Config.
Beide werken niet meer sinds m'n firmwareupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:07:
[...]

Je adviseerd mail2web maar het probleem vind ik dat verzonden emails dan allemaal de extensie mail2web.com krijgen ipv mijn @gmail.com. Of heb ik hierin geen gelijk?
Klopt. Ik heb dat (onbewust overigens) opgelost door een proefabonnement te nemen met hun betaalde Exchange server. Daar kun je wel het verzendadres aanpassen. Als je vervolgens binnen 30 dagen het abonnement omzet naar het standaard prijsmodel worden er geen kosten berekend, en blijft dat verzendadres toch gehandhaaft. Bij mij althans, YMMV ;)
Verder zou ik graag nog een reply krijgen op de wekkergeluiden vraag.
Sorry, voor zover ik weet zou het gewoon moeten werken wanneer je een .wav in je windowsdirectory zet. Maar ik ben ook een van die gelukkige G-Alarm gebruikers. 't is wel prettiger wakker worden als je wekker heel zachtjes begint en langzaam luider wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
Dat is leuk. In de nieuwste aflevering van Knight Rider:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2hnvqqx.jpg

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:21:

[afbeelding]
Al bekend, kwam al voor in afl 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:38

[afbeelding]
Is inderdaad al in meerdere afleveringen geweest.

Zou wel graag die user interface op mijn X1 willen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 13:37
Shivan_20 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:41:
[...]

Is inderdaad al in meerdere afleveringen geweest.

Zou wel graag die user interface op mijn X1 willen zien...
Heb mijn Xperia nog niet zo lang... Het valt nu eerder op natuurlijk :*)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:53
Crashy schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 01:42:
[...]

Total Commander FTP en Register zitten er standaard in! ideaal als je het mij vraagt! (gebruik hem overigens al jaren voor mijn desktop... kan niet meer zonder)
Het kan aan mij liggen maar ik zie alleen een file exporer.
Linksonderin een grijs vlak en als ik daar op klik zie ik de menus file en show
Dat is alles, waar is de regedit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evdakker schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:36:
[...]

Klopt. Ik heb dat (onbewust overigens) opgelost door een proefabonnement te nemen met hun betaalde Exchange server. Daar kun je wel het verzendadres aanpassen. Als je vervolgens binnen 30 dagen het abonnement omzet naar het standaard prijsmodel worden er geen kosten berekend, en blijft dat verzendadres toch gehandhaaft. Bij mij althans, YMMV ;)

[...]

Sorry, voor zover ik weet zou het gewoon moeten werken wanneer je een .wav in je windowsdirectory zet. Maar ik ben ook een van die gelukkige G-Alarm gebruikers. 't is wel prettiger wakker worden als je wekker heel zachtjes begint en langzaam luider wordt :)
Dat met mail2web zal ik dan ook maar proberen. maar ik hoop dat mobipush weer online komt, want dat is toch wel de beste oplossing.

ik denk dat ik ook maar gewoon G-alarm ga proberen dan. Heb je problemen met vastlopers? Ik hoor dat er meerder versies zijn. Welke gebruik je en waar heb j hem vandaan?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:09:
[...]

Dat progje heb ik niet.
Ik heb een CAB file die iets in je registry aanpast en Advanced Config.
Beide werken niet meer sinds m'n firmwareupdate.
Dan moet je het dus even proberen (wel de versie voor wm5 nemen)

http://www.gb-soft.cz/XDAII/product_gprs_tweak_wm5pe_en.htm

@DBM: draait hier helemaal prima, conflict misschien met andere software (had jij niet die reg.edit gedaan?)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:35
Sinds gisteren ook een trotse eigenaar van de Xperia _/-\o_
tot nu toe erg mooi toestel en ook erg makkelijk te bedienen. De panels zelf gebruik ik niet echt veel (misschien kwestie van wennen?).

Alleen net als elk andere telefoon die ik ooit heb mogen krijgen.... hier ook een probleem met het scherm. Namelijk in de rechter bovenhoek zit een groene vlek. Op zich niet heel erg storend aangezien je het alleen ziet op een zwarte achtergrond. Heeft de achtergrond een kleur dan zie je het al niet meer en is het ook gewoon de kleur die het moet wezen. Alleen echt met zwart beeld heb je er last van.
Aangezien het toch een dure telefoon is morgen maar eens naar de Vodafone en kijken of ik hem meteen kan omruilen. Moet hij opgestuurd worden..... jammer dan zo vaak zal ik toch geen zwart scherm hebben.

Iemand misschien ervaring met hoe soepel Vodafone is betreft omruiling?

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
Yohost! schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:57:
[...]

Het kan aan mij liggen maar ik zie alleen een file exporer.
Linksonderin een grijs vlak en als ik daar op klik zie ik de menus file en show
Dat is alles, waar is de regedit?
ga naar de root, en dan \\plugins -> registry *dubbel klik* et voila!
FTP werkt ook super! (natuurlijk niet zo snel over HSDPA als normaal via een pc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy

[afbeelding]
Ben toch blij dat hij niet dit lelijke scherm weergeeft als ik een call ignore...
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/wjub76.jpg
Deze daarentegen lijkt verdomd veel op de realiteit :P
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/n67ti1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/6dr5gl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:43:
[...]

Dan moet je het dus even proberen (wel de versie voor wm5 nemen)

http://www.gb-soft.cz/XDAII/product_gprs_tweak_wm5pe_en.htm

@DBM: draait hier helemaal prima, conflict misschien met andere software (had jij niet die reg.edit gedaan?)
Ik had ook al een hard reset gedaan, dit erop geknalled en hij deed het weer 1 dag. Daarna was hij weer kreupel en zag ik dus in de ochtend dat ik al 3 uur verbinding had... Dus zelfs na een hard-reset werkt het bij mij niet 100%

Ik verdenk dat Experia Tweak de boosdoender is aangezien dat het enige progje is die wat veranderd in het register....

Naast dit progje heb ik het volgende geinstalleerd.

Opera mini
Coreplayer
Tomtom 7
pubba's program installer (waarbij je fm + mediaplayer panel dus progjes worden die je vanuit een ander panel kan starten)

Oftewel, niets geks...

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:07:
[...]

Op het moment dat jij bij een dergelijke site je gegevens invoert dan zijn hier wettelijke bepalingen voor zodat deze niet op straat komen te liggen. Als deze site hier niet bij aangesloten staat dan betekend het dus dat deze illigaal is en dus niet een lang leven is beschoren.
welke wettelijke bepalingen zijn dat dan voor dat domein? en waar kan ik zien of zij daar bij aangesloten zijn?
als ik hun privacy policy lees heb ik er namelijk weinig vertrouwen in, staat zelfs nog dat het een beta is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triton2008
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Is het trouwens mogelijk om tussen 2 x1 Toestellen draadloos bestanden te sturen?

zoja hooeee?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:39
Triton2008 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 08:33:
Is het trouwens mogelijk om tussen 2 x1 Toestellen draadloos bestanden te sturen?

zoja hooeee?

Thx
Weleens van bluetooth gehoord? Of bedoel je via een WiFi verbinding?

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09-2024
Heb deze week een hard reset uitgevoerd. Daarna de xperia terug gepaired met mijn auto radio (Sony MEX-BT3600U). Daarna kon ik mp3's afspelen en telefoneren via de radio. De volgende dag kon ik enkel telefoneren. Het A2DP icoontje was ook niet zichtbaar op de radio. Tijdens het pairen heb ik zowel telefoneren als audio afspelen over bluetooth aangevinkt.

Iemand dit ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je een toelichting waarom voor de wm5 versie te kiezen. Werkt deze beter dan de 6.1 versie?

Ik had eerst de wm5 versie erop staan en ben daarna overgegaan naar de wm6.1. Het werkt niet helemaal perfect maar het werkt wel. Overigens heb ik nogal wat programmatje die erop staan die automatisch info mogen ophalen vandaar dat ik niet geheel kan verifieren maar naar mijn gevoel staat hij nog wel te veel open.

Overigens is stroombesparing de enige reden dat ik het erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evdakker schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:46:
[...]

Heb je een open verbinding nodig met push mail? Of werkt het als je in je comm manager je push mail open zet en hoeveel extra stroomverbruik levert dit op aangezien er contact gemaakt moet worden. We proberen allemaal het stroomverbruik te beperken door bv GB soft te installeren en daardoor geen verbinding constant open te hebben staat maar doet push mail dat weer te niet?

Kan je dit overigens (push mail dus) uitzetten dmv het programma nodata? Daar kan ik bv vodafone push mail disabled zetten maar dat is niet de data server waar het binnen komt en mocht dit wel zo zijn hoor ik het graag. Of komt er een veld bij in nodata?

Graag jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mash85 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:30:
Heb deze week een hard reset uitgevoerd. Daarna de xperia terug gepaired met mijn auto radio (Sony MEX-BT3600U). Daarna kon ik mp3's afspelen en telefoneren via de radio. De volgende dag kon ik enkel telefoneren. Het A2DP icoontje was ook niet zichtbaar op de radio. Tijdens het pairen heb ik zowel telefoneren als audio afspelen over bluetooth aangevinkt.

Iemand dit ook meegemaakt?
Ik zal het van het weekend eens proberen met de autoradio. Overigens heb ik gewoon een aldi radio maar al die functionaliteiten zitten er wel op. Het telefoneren werkt altijd perfect en ik speel eigenlijk bijna nooit mp3'tjes af via bluetooth maar ik heb het vorige maand getest en toen werkt het.

Kortom ik kom erop terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een vraag over het geheugen gebruik.

Ik heb redelijk veel programma's geinstalleerd. Overigens gebruik ik ze bijna allemaal en daarom accepteer ik een redelijk verbuik.

Nu heb ik de ervaring dat na een soft-reset het gebruik rond de 28% ligt maar na het gebruik van verschillende programma's loopt dit op naar 4 tot 6% hoger. Let op ik heb alle programma dan alweer afgesloten! Kortom hij komt nooit meer onder de 32% en doet dit pas weer na een soft-reset. Ik neem aan dat er nog wat programma's op de achtergrond blijven sluimeren maar ik kan ze niet identificeren (met name door bv ophalen van up to date weer etc).

Een hoofdgebruikers is bij mij bijvoorbeeld pocket plus maar deze is uiteraard bij het opstarten ook al meegenomen.

Hebben jullie ook deze ervaringen en/of mogelijkheden tot identificatie van deze programma's? Standaard schoon opstarten was rond de 24% volgens mij.

Mijn verbruik is overigens het hoogste met wi-fi aan. Nu kun je dit eveneens reguleren door hem naar beste accu ipv beste prestaties te schuiven. Wat de detail invulling hiervan is weet ik niet (langzamer of minder contact met router indien niet in gebruikt) Maar is er geen optie net zoals in GB-soft om deze er tijdelijk helemaal uit te gooien of in ieder geval wel als hoofdverbinding te laten staan maar zonder connectie maken want ik heb het gevoel dat deze gewoon de hele dag open staat als ik dit koppel aan het stroom verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:19:
[...]

ik denk dat ik ook maar gewoon G-alarm ga proberen dan. Heb je problemen met vastlopers? Ik hoor dat er meerder versies zijn. Welke gebruik je en waar heb j hem vandaan?
Ik had met de eerste versie van G-alarm die ik gebruikte (0.9.3) af en toe een vastloper, maar sinds versie 0.9.6.2 niet meer. Gebruik nu versie 1.3, zonder problemen. Overigens verschijnen er op dit moment meerdere updates per week, en ik zie dat nu alweer versie 1.4.1 beschikbaar is.
Ik download van de site van de ontwikkelaar zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Laatst online: 03-10-2021
evdakker schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:28:
[...]

Ik had met de eerste versie van G-alarm die ik gebruikte (0.9.3) af en toe een vastloper, maar sinds versie 0.9.6.2 niet meer. Gebruik nu versie 1.3, zonder problemen. Overigens verschijnen er op dit moment meerdere updates per week, en ik zie dat nu alweer versie 1.4.1 beschikbaar is.
Klopt, ik draai met 1.4.1, deze is lekker stabiel, en heeft een aantal extra functies t.o.v. de eerder versies.Hij blijft trouwens zeer stabiel werken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik heb een ander probleem, zodra ik mijn telefoon reboot, start niet automatisch het telefoon gedeelte op.
Pas als ik op verbindigen klik word er om me pincode gevraagd van me sim.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

pincode van je sim uitzetten :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Das geen oplossing natuurlijk...
er moet toch wel iets van beveiliging op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

app-to-date gebruiken! Die run je af en toe op je telefoon en je ziet automatisch van enkele programma's waaronder galarm of ze nog up to date zijn en kan je de nieuwe versie direct downloaden en installeren.

welke worden bij mij geupdate via dit progje: Agenda one; apptodate; batti; galarm; nodata; sktools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:15:
Das geen oplossing natuurlijk...
er moet toch wel iets van beveiliging op zitten.
Bij mij vraagt hij automatisch om de WW'n voor het opstarten. 1 x eigen beveiliging welke na x minuten in komt en daarna het ww om verbinding te maken met het netwerk.

Ik hiermee ook 1 x problemen gehad --> 2x opnieuw het panel keuze scherm gerund in xperiatweak en toen vroeg hij er gewoon weer direct om. Als je xperiatweak niet gebruikt misschien nog even verdere zoeken en evt andere tweaks controleren of gewoon even je instellingen nagaan (opnieuw ww instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:39
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:44:
Ik heb een ander probleem, zodra ik mijn telefoon reboot, start niet automatisch het telefoon gedeelte op.
Pas als ik op verbindigen klik word er om me pincode gevraagd van me sim.
Iemand een oplossing?
Heb je toevallig een Vodafone exemplaar?

Ik had hetzelfde probleem, maar met de nieuwste firmware update van vodafone is het probleem verholpen.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maikel64 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:32:
[...]

Heb je toevallig een Vodafone exemplaar?

Ik had hetzelfde probleem, maar met de nieuwste firmware update van vodafone is het probleem verholpen.
Ik heb hier een Vodafone exemplaar en bij mij is dit probleem juist ontstaan na de update. Ben sowieso nog niet echt overtuigd van het nut van de update. Heb wel het idee dat hij wat soepeler loopt maar heb er wel het pincode probleem voor terug gekregen. Daarnaast flikkert het beeld soms als ik van panel oid wissel en wordt de klok op het SE panel soms als lichtgrijze balk weergegeven. Tenslotte heb ik sinds de update al meerdere keren een vastloper gehad terwijl ik dat daarvoor nooit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook een Xperia X1 (zwart). In het begin was het allemaal een beetje wennen, want het is mijn eerste Windows Mobile toestel. Hiervoor had ik een SE S500i, maar ik miste een hoop functies.

Heb al enkele probleempjes gehad, maar heb het meeste wel altijd kunnen verhelpen, maar er is er toch eentje waar ik maar niet uit geraak. Ik heb namelijk al een hoop liedjes en geluidjes op m'n micro-sd kaartje gezet, en zou deze graag als ringtone of sms-geluidje gebruiken, maar ik kan helaas alleen maar aan de standaard-ringtonegeluiden die al op de telefoon stonden als ik m'n ringtone wil veranderen.

Heb de standaardringtones al gevonden in de bestanden op m'n telefoon, dus ik dacht: laat ik daar gewoon diegene die ik wel bijzetten via m'n pc, maar het mapje (Windows>Rings) kan ik niet vinden op de computer en dus ook geen bestanden inzetten. Op de telefoon ook nog geen mogelijkheid gevonden om bestandjes te verplaatsen.

Heeft er iemand een idee hoe je dus geluiden van op het micro-sd kaartje kan gebruiken als ringtone of sms-geluid?

thnx!

(Ik las enkele dagen ook al een gelijkaardig probleem in dit topic, maar kan het moeilijk terugvinden + denk dat er nog geen antwoord was gekomen. Moet ook nog een beetje wennen aan deze website, heb nog niet zo lang geleden T.net ontdekt :P)

PS: eerste berichtje, aangename kennismaking tweakers! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:19:

Heeft er iemand een idee hoe je dus geluiden van op het micro-sd kaartje kan gebruiken als ringtone of sms-geluid?

PS: eerste berichtje, aangename kennismaking tweakers! _/-\o_
Plaats ze in mijn apparaat/Application data/sounds

overigens 1e hit google: mp3 ringtone windows mobile

succes

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:26:
[...]

Plaats ze in mijn apparaat/Application data/sounds

overigens 1e hit google: mp3 ringtone windows mobile

succes
Ah, idd, dat werkt!
Bedankt ;)
Had al overal gezocht en ook google gebruikt, maar niet deze termen. Excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:26:
[...]

Ah, idd, dat werkt!
Bedankt ;)
Had al overal gezocht en ook google gebruikt, maar niet deze termen. Excuses!
Na twee maanden dat getingel van SE te hebben gehad had ik het gister toevallig opgezocht. Overigens vind ik dat je bij een fatsoenlijk besturingssysteem gewoon een mp3 uit je geheugenkaart moet kunnen instellen zonder dit eerst in een andere map te plaatsen. Misschien is dit ook wel mogelijk maar ik heb geen zin om dat uit te zoeken aangezien dit ook werkt. Mocht iemand dit nog uitvinden hoor ik dat graag.

Overigens gelden deze problemen voor het gehele toestel waardeloos qua basisfunctionaliteiten maar hij is zo goed aan te passen en er zijn zo veel verschillende stukjes software in de markt dat het eindresultaat zeer aangenaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een voordeel van de firmware update ontdekt:
folder.jpg werkt nu wel voor een album in het media panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:42:
[...]

Heb je een open verbinding nodig met push mail? Of werkt het als je in je comm manager je push mail open zet en hoeveel extra stroomverbruik levert dit op aangezien er contact gemaakt moet worden. We proberen allemaal het stroomverbruik te beperken door bv GB soft te installeren en daardoor geen verbinding constant open te hebben staat maar doet push mail dat weer te niet?

Kan je dit overigens (push mail dus) uitzetten dmv het programma nodata? Daar kan ik bv vodafone push mail disabled zetten maar dat is niet de data server waar het binnen komt en mocht dit wel zo zijn hoor ik het graag. Of komt er een veld bij in nodata?

Graag jullie reactie.
Je hebt verbinding met server van mobipush. Dit heeft wel degelijk nadelige gevolgen voor je stroomverbruik. Je internet moet openstaan voor prikkels van deze server om te weten of hij berichten moet ophalen. Mijn ervaring is dat je de batterijduur met ongeveer een dag verkort. (totaal heb ik dan ongeveer twee dagen)

Je kunt wel met piektijden werken. Stel bijvoorbeeld in dat hij alleen tussen half 9 en 5 op push basis werkt en daar buiten om de twee uur/handmatig. Je kunt dit natuurlijk naar wens invullen.
Ook kun je via comm manager push mail uitzetten omdat je via active sync werkt. Dus zo kun je het tijdelijk of bij lage batterij status handmatig uit- en aanzetten.

No data gebruik ik niet maar is dus ook niet vereist. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben beantwoord

Ps mobipush is tijdelijk ofline en werkt nu dus niet. Hopelijk dat het snel weer back on is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er eigenlijk al tweaks voor de camera?
Ik denk dan met name aan de autofocus en flits. Vind het heel vervelend dat de flits meteen aangaat als je hem activeert. Lijkt me dat een slimme developer wel een progje kan maken om bijvoorbeeld een autofocus te maken waarbij de flits pas aangaat op het moment dat ik de fotoknop indruk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vanmorgen G-alarm gebruikt en ik moet zeggen dat ik meteen verkocht ben. Was eerst sceptisch tegenover wéér een extern programma maar moet zeggen dat deze wel erg goed in elkaar zit. Als ik geen vastlopers krijg dan is dit een blijver. Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:54:
[...]

Je hebt verbinding met server van mobipush. Dit heeft wel degelijk nadelige gevolgen voor je stroomverbruik. Je internet moet openstaan voor prikkels van deze server om te weten of hij berichten moet ophalen. Mijn ervaring is dat je de batterijduur met ongeveer een dag verkort. (totaal heb ik dan ongeveer twee dagen)

Je kunt wel met piektijden werken. Stel bijvoorbeeld in dat hij alleen tussen half 9 en 5 op push basis werkt en daar buiten om de twee uur/handmatig. Je kunt dit natuurlijk naar wens invullen.
Ook kun je via comm manager push mail uitzetten omdat je via active sync werkt. Dus zo kun je het tijdelijk of bij lage batterij status handmatig uit- en aanzetten.

No data gebruik ik niet maar is dus ook niet vereist. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben beantwoord

Ps mobipush is tijdelijk ofline en werkt nu dus niet. Hopelijk dat het snel weer back on is
Ik gebruik nodata ook alleen in het buitenland aangezien ik zeker wil weten dat alles internetverbindingen uit staan en dit snel en makkelijk aan/uit wil zetten.

Hij is offline ja daarom wacht ik nog even met aanmelden totdat hij weer werkt en geen problemen geeft.

Net zoals je zegt had ik dit wel verwacht anders valt er niets te pushen als je verbinding niet open staat. Nu haalt hij mijn mail 1x per half uur op, daar kan ik ook wel meeleven.

Kortom zodra hij online is ga ik het een keer testen.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:02:
[...]

Ik gebruik nodata ook alleen in het buitenland aangezien ik zeker wil weten dat alles internetverbindingen uit staan en dit snel en makkelijk aan/uit wil zetten.
Ik wil de functionaliteit voor jou niet in twijfel trekken hoor. Ik bedoel alleen dat het voor push mail uitzetten niet nodig is.
Maar heb je ervaring dat je wel data ophaald als je dat in comm manager uitzet dan? Of is het alleen maar voor je eigen gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Het is geen Vodaphone apparaat, Hij komt uit week 52 en heeft de volgende gegevens:
Rom versie: 1.02.937.3
Rom datum: 08/29/08
Radioversie: 1.06.25.29
Protocolversie: 52.43.25.24U
Uitbreidingsversie: 10.55513.11119
Geen idee of er al een update is, kan ik pas dinsdag doen, aangezien ik een weekendje pleite ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:09:
[...]

Ik wil de functionaliteit voor jou niet in twijfel trekken hoor. Ik bedoel alleen dat het voor push mail uitzetten niet nodig is.
Maar heb je ervaring dat je wel data ophaald als je dat in comm manager uitzet dan? Of is het alleen maar voor je eigen gevoel?
Je mag alles in twijfel trekken en kijken of je het ook nodig hebt.

Ik snap dat het niet nodig is voor het normale uitzetten daarvoor wil ik het ook niet gebruiken het gaat zuiver en alleen om in het buitenland de verbindingen op het tel netwerk na dicht te gooien. Comm M is zeker niet sluitend aangezien bij mij mail, agenda en weer automatisch verbinding mogen maken --> dus als het in de comm uitstaat schakelen de programma's deze weer open. Om alles dicht te zetten gebruik ik dus nodata. Mocht push mail ook toestemming hebben automatisch verbinding te maken is dus ook de comm m niet sluitend dus dat is de koppeling met mijn vraag. En wordt er geen data gepushed in het buitenland.

Maar om de discussie te stoppen over het nut van nodata, ik heb de ervaring dat het goed en snel werkt en dat ik niets meer hoef te controleren en dan gewoon alles dichtstaat. Maar deze application is zeker niet noodzakelijk en als jij met de comm m een sluitend geheel hebt is dat ook top bij mij was dat niet voldoende.

Overigens zijn er ook andere aspecten die voorkomen dat je in het buitenland verbinding maken --> andere server etc. Maar om dit voor te zijn (dus toch een beetje het gevoel) gooi ik alles dicht behalve als ik het nodig heb.

edit:
Bijna vergeten --> het kan ook schelen voor je batterij verbruik om het echt dicht te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triton2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Maikel64 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 08:35:
[...]

Weleens van bluetooth gehoord? Of bedoel je via een WiFi verbinding?
Ja Wfi

uhm wat is bluetooth??
hehehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:53
Yohost! schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:52:
Hoe zit het trouwens als de telefoon in slaapstand zit.
Ik heb namelijk het idee dat mijn Wifi verbinding weg valt want op het moment dat ik hem uit slaapstand haal zie ik hem direct opnieuw connecten met het access point.

Dit is natuurlijk niet echt handig want zo krijg ik mijn mails niet direct dmv direct push als hij in slaapstand staat.
Even ter info:

Ik ben door een ping op mijn telefoon IP te zetten erachter gekomen dat hij zo'n beetje om de 8 minuten weer even via WLAN verbinding maakt.
Dus dan ontvang ik toch mijn mail alsnog via wifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:59:
Vanmorgen G-alarm gebruikt en ik moet zeggen dat ik meteen verkocht ben. Was eerst sceptisch tegenover wéér een extern programma maar moet zeggen dat deze wel erg goed in elkaar zit. Als ik geen vastlopers krijg dan is dit een blijver. Bedankt voor de tip
Ik gebruik G-alarm nu ook al weken zonder vastlopers. Ik heb nu wel de optie om het scherm uit te schakelen als je op snooze drukt uitgezet, want ik heb het idee dat ie daar wel eens op vastliep.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:35:
[...]

Kun je een toelichting waarom voor de wm5 versie te kiezen. Werkt deze beter dan de 6.1 versie?

Ik had eerst de wm5 versie erop staan en ben daarna overgegaan naar de wm6.1. Het werkt niet helemaal perfect maar het werkt wel. Overigens heb ik nogal wat programmatje die erop staan die automatisch info mogen ophalen vandaar dat ik niet geheel kan verifieren maar naar mijn gevoel staat hij nog wel te veel open.

Overigens is stroombesparing de enige reden dat ik het erop zet.
Versie 6 verbrak bij mij de verbinding niet na de ingestelde 3 minuten .... en versie 5 wel. Daarom promoot ik die versie eigenlijk. En je zegt het zelf al, het werkt niet helemaal perfect, 5 m.i. wel ...

@DBM: Xperiatweak heb ik ook draaien dus daar kan het niet aan liggen (?)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! Ik zit met een probleem dat mijn xperia blijft aangeven dat er een bericht is.. Inbox heb ik leeggemaakt, outbox en concepten.. maar alle panels blijven aangeven dat er een bericht is. Telefoon aan en uit doen werkt ook niet.

Enig idee hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 05:14:
Hallo! Ik zit met een probleem dat mijn xperia blijft aangeven dat er een bericht is.. Inbox heb ik leeggemaakt, outbox en concepten.. maar alle panels blijven aangeven dat er een bericht is. Telefoon aan en uit doen werkt ook niet.

Haard reset O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:27
Ik krijg sinds een half uur mijn X1 niet meer aan...heb hem een nachtje bij een vriend aan de laptop gehangen. Open vanochtend me eerste sms en telefoon loopt vast. Na een reset krijg ik hem helemaal niet meer aan, niks meer. Ook de lampjes die branden tijdens het opladen blijven uit...balennn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 07:55
Ik heb gemerkt dat het ook afhankelijk welk snoer je gebruikt om je telefoon op te laden.

Ik heb thuis het origineel snoer dat ik via 220v gebruik om mijn telefoon op te laden. Tevens gebruik ik het usb snoer van mijn creative zen om de telefoon aan te sluiten aan mijn pc.

In beide bovenstaande gevallen wordt mijn telefoon opgeladen.

Op het werk echter heb ik een andere kabel liggen die ook op de telefoon past. Ondanks dat de telefoon aangeeft dat het apparaat wordt geladen, gebeurd er helemaal niets. Het lijkt er zelfs op dat hij de batterij leeg trekt. De achterzijde van de telefoon lijkt warm te worden (kan ook een foutieve constatering van mij zijn).

Een telefoon van een collega, ook met windows mobile, laat zich op dit usb koord probleemloos op.

Is dat misschien jou probleem?

Ik heb trouwens nog wel een vraagje hier aan de xperia community. Ik kan namelijk wel contact maken met mijn draadloze wifi netwerk thuis. echter zodra ik via de explorer (of opera) een website probeer te openen gaat hij zoeken, en geeft hij op een gegegeven moment een foutmelding. Hij heeft wel verbinding (ip nr krijgt hij).

De volgende dingen heb ik geprobeerd:
- Mac filtering uitgeschakeld in de draadloze router
- wep key uitgeschakeld
- dns servers handmatig op telefoon ingesteld

De wifi verbinding werkt in ieder geval. de WII en andere apparatuur maakt gewoon verbinding met internet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
iemand hier ervaring met de nieuwste radio versie (1.10.25.18)? volgens mij zittie ook in de nieuwe vodafone rom, wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 69% gewijzigd door djjef85 op 24-01-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Hebben jullie ook drie maal 'beep' geluid wanneer jullie ophangen? Ik vind het aardig irritant, omdat het vanuit de speaker van de mobiele telefoon komt en mensen om mij heen dit kan horen. Is dit op een of andere manier uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenicky schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:35:

Een telefoon van een collega, ook met windows mobile, laat zich op dit usb koord probleemloos op.

....
O dat zou het ook weleens kunnen zijn idd. Ik heb hier in het huis idd allerhande van die snoeren liggen en pak altijd degene die het dichtste bij ligt, maar het opladen duurt altijd zo ontzettend lang imo. Ik kom van een Nokia N82 die in 1,5 uur vol was.

Ik heb m nu ook met het camerasnoer aan mijn mac zitten en hij geeft aan dat ie aan het laden is, maar volgens mij gebeurt er feitelijk weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Vandaag een tof programmatje gevonden. Hoorde dat het bestond voor de Iphone, dus ik dacht dan is ie er ook voor WM en ja hoor!!

Het programma kan je ca.10 seconden muziek laten luisteren, vervolgens analyseert het programma dat nummer en geeft aan welk liedje het is! 8)
Het heet MusicID van Shazam. Klik

Iets anders. Ik heb bij mezelf een register aanpassing gemaakt, zodat als ik 3G of HSPDA verbinding heb een knop in het ballonnetje heb toegevoegd, zodat ik de verbinding kan verbreken. Nu wil ik dat ook bij iemand anders instellen, maar kan nooit meer vinden wat ik heb gedaan. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:20
Iets anders. Ik heb bij mezelf een register aanpassing gemaakt, zodat als ik 3G of HSPDA verbinding heb een knop in het ballonnetje heb toegevoegd, zodat ik de verbinding kan verbreken. Nu wil ik dat ook bij iemand anders instellen, maar kan nooit meer vinden wat ik heb gedaan. Iemand?
Adding disconnect GPRS/UMTS button
To add Disconnect button and a timer display showing how long GPRS is in use for the session:
HKLM\ControlPanel\Phone\Flags2 = 16 (DWORD decimal)
To have only Disconnect button:
HKLM\ControlPanel\Phone\Flags2 = 8 (DWORD decimal)
To disable both the Disconnect button and the timer:
HKLM\ControlPanel\Phone\Flags2 = 0 (DWORD decimal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Vraag van mijn vriendin die geen kaas gegeten heeft van forums,zij wil graag weten hoe ze voice dialing kan krijgen/activeren op haar Xperis.
In de winkel had men haar gezegd dat ze iets moest downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:27
kenicky schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:35:
Ik heb gemerkt dat het ook afhankelijk welk snoer je gebruikt om je telefoon op te laden.

Ik heb thuis het origineel snoer dat ik via 220v gebruik om mijn telefoon op te laden. Tevens gebruik ik het usb snoer van mijn creative zen om de telefoon aan te sluiten aan mijn pc.

In beide bovenstaande gevallen wordt mijn telefoon opgeladen.

Op het werk echter heb ik een andere kabel liggen die ook op de telefoon past. Ondanks dat de telefoon aangeeft dat het apparaat wordt geladen, gebeurd er helemaal niets. Het lijkt er zelfs op dat hij de batterij leeg trekt. De achterzijde van de telefoon lijkt warm te worden (kan ook een foutieve constatering van mij zijn).

Is dat misschien jou probleem?
Je hebt gelijk, telefoon gaf idd aan dat hij aan het laden was maar ik heb een sterk vermoeden dat hij de batt helemaal leeg heeft getrokken. Kan aan de kabel liggen maar ook aan de usb 1.0 hoorde ik later. Iets wat mij niet bekend was. Bedankt voor je reactie iig, cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik zat net even te spelen met de camera. Ik heb wat filmpjes opgenomen (Videogrootte: VGA, Breedbeeld: Aan, Mic: Aan), maar het geluid vind ik echt bar slecht eruit komen. Is daar nog iets aan te doen? Mijn vorige telefoon was een Samsung D900 (Het Samsung D900 Topic Deel 1) en die vond ik nog wel redelijk geluid bij een video hebben voor een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:18:
Dag allemaal,

Hebben jullie ook drie maal 'beep' geluid wanneer jullie ophangen? Ik vind het aardig irritant, omdat het vanuit de speaker van de mobiele telefoon komt en mensen om mij heen dit kan horen. Is dit op een of andere manier uit te zetten?
Jazeker, met een registertweak die je in vorige delen van dit topic kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 05:14:

Daar heb ik een keer iets over langs zien komen...... volgens mij heet dat iets als "reset unread count". Ik zal zo eens zoeken.

Hmm... deze post zegt inderdaad een hard reset (na backuppen van je huidige mails). Deze kan misschien wel wat zijn
(nog iets later): dit zou het moeten doen, het het fixunreadcount. laat maar even weten of het werkt.
djjef85 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:02:
iemand hier ervaring met de nieuwste radio versie (1.10.25.18)? volgens mij zittie ook in de nieuwe vodafone rom, wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb hem even geprobeerd (1 1/2 dag), maar ik werd er niet echt blij van. Het kan aan mijn telefoon liggen (heb met T-mobile sowieso al weinig bereik in huis), maar hij verbrak om de haverklap de telefoonverbinding, of schakelde vanzelf at random de telefoonfunctie en/of bluetooth uit. Er irritant. Ik hoor er heel verschilllende verhalen over, dus je kan hem gewoon zelf proberen. Originele radio-rom ook even downloaden zodat je terug kan (1.09.25.18 oid?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem even geprobeerd (1 1/2 dag), maar ik werd er niet echt blij van. Het kan aan mijn telefoon liggen (heb met T-mobile sowieso al weinig bereik in huis), maar hij verbrak om de haverklap de telefoonverbinding, of schakelde vanzelf at random de telefoonfunctie en/of bluetooth uit. Er irritant. Ik hoor er heel verschilllende verhalen over, dus je kan hem gewoon zelf proberen. Originele radio-rom ook even downloaden zodat je terug kan (1.09.25.18 oid?).
Voorlopig heb ik nog ROM: 1.02.937.3 en radio 1.06.25.29

Heeft het nu nut om de update te proberen. Als ik de verhalen hoor qua stabiliteit blijf ik liever bij mijn stabiele oude versie of heeft het dusdanige invloed op de snelheid dat het de moeite is. De afgelopen maand heb ik geen vastloper gehad en dat bevalt me wel.

edit: kortom zelfde rom en radio als DJ Neo Ziggy

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds eergisteren m`n x binnen.
-nou heb ik muziek op geheugenkaart gezet. alleen als ik dan naar mappen enz. ga kan ik die bestanden daar niet zien staan. Ik kan ze alleen zoeken via media player. Hoe kan dat? Dit is met alle bestanden het geval. Ik zie alleen de mappen, dan open ik ze en staat er niets in.
-Kan je ook sms-en dmv de cijfers, die je er ook voor kan krijgen als je gewoon een nummer wilt draaien? zodat je met een hand kunt smsen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:26
schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:25:
ik heb sinds eergisteren m`n x binnen.
-nou heb ik muziek op geheugenkaart gezet. alleen als ik dan naar mappen enz. ga kan ik die bestanden daar niet zien staan. Ik kan ze alleen zoeken via media player. Hoe kan dat? Dit is met alle bestanden het geval. Ik zie alleen de mappen, dan open ik ze en staat er niets in.
-Kan je ook sms-en dmv de cijfers, die je er ook voor kan krijgen als je gewoon een nummer wilt draaien? zodat je met een hand kunt smsen
Jep dat kan :) Als je een nieuwe sms maakt staat er onderin het scherm (in het midde) een soort toetsenbordje.

Als je daar op klikt opent hij een virtueel toetsenbord. Door op het pijltje erlangs te klikken kun je een ander toetsenbord selecteren. (er zijn er ook verschillende te download)

[ Voor 0% gewijzigd door Kees op 29-06-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alieunited schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:26:
Vandaag een tof programmatje gevonden. Hoorde dat het bestond voor de Iphone, dus ik dacht dan is ie er ook voor WM en ja hoor!!
Eens proberen, collega (iphone) had het al eens laten zien, best grappig inderdaad.

Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
Het schijnt dat er eindelijk officieel updates uitkomen. Via het update programma vind mijn uk versie nog geen update, ik wacht dus nog wel ff tot alles officieel bevestigd is door SE...

[ Voor 33% gewijzigd door djjef85 op 25-01-2009 19:12 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:
- [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.

Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in:
- Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.