Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste
Acties:
  • 176.111 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:53
Wat bedoel je precieus met Vodafone Push e-mail?
Exchange pushmail via het Vodafone netwerk of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 21:03
Ik ga volgende week op vakantie en ben dus een paar video's aan het recoderen voor op mijn X1.

Nu heb ik het advies van deze thread gevolgd :http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=459676 en het via super gecodeerd (op medium en high settings) .

Ik krijg alleen geen geluid via de AAC Main codec. Moet ik AAC LC kiezen of moet ik de codec ergens anders vandaan plukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189600

Anoniem: 155464 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:25:
Ik mag dus binnenkort bij Hi een nieuwe telefoon uitzoeken met het verlengen van m'n abbo.
Nu moet ik zeggen dat de Xperia een hele grote kans maakt.

Ik heb nu een Viewty (naar mijn ergenis) en daar zit een vrij schaarse internetfunctie op die ik eerlijk gezegd nog nooit gebruikt hebt.

Nu biedt hi een eindeloos online bundel aan voor 9,95 maar ik las dat de Xperia ook Wifi heeft.
Dat betekent toch dat ik niet zo'n bundel hoef af te sluiten en gewoon gratis verbinding kan maken met een draadloos netwerk? Internet in de trein ofzo hoef ik toch niet.
Ik weet niet of het volgende bij HI ook is maar bij mijn Vodafone verlenging kreeg ik bij een jaarabonnement 60 euro extra korting op het toestel. Zo betaal je eigenlijk nog maar 5 euro per maand. Persoonlijk vind ik het dat geld echt meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548

Tsja je kan alle kanten oprekenen ... en jezelf rijk ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:51

WTM

Ik heb ook de laatste Generic NL rom erop gezet, wel beter dan de T-Mobile rom die ik had. Nu iets wat me of net pas opvalt of wat aangepast is. Ik gebruik een van de panels van de X1, die waar je ook feeds kunt laten tonen. Daar staan ook mijn agenda regeltjes echter keert hij daar de datum om. Er staat dus 02/18 Afspraak blabla ...terwijl ik 18/02 Afspraak blabla moet staan...

Wie weet hoe ik dat kan fixen?

p.s. de X1 is echt een gaaf toestel. Tomtom, google maps alles draait als een tierelier beter dan m'n HTC TyTn (wat ook een lekker toestel was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 10:23
Ik ben op zoek geweest naar een programma om per gemaakte foto een GPS locatie vast te leggen.
Nu vond ik:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=340667

Ziet er allemaal supergelikt uit, maar vraag me af, voordat ik eraan begin of er tweakers zijn die ervaring hebben met die GPS tracking tooltje? Zo ja, ik zou erg graag willen weten of het werkt en hoe het bevalt. Zo nee, maar wel een antwoord op GPS gekoppeld aan een foto, dan ook graag een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
WTM schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:11:
Ik heb ook de laatste Generic NL rom erop gezet, wel beter dan de T-Mobile rom die ik had.
Hmm...mijn accu gaat opeens een stuk minder lang mee met die generic NL rom :S Eens kijken of dat zo blijft...

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 06:39
Wesnam schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:09:
Ik ben op zoek geweest naar een programma om per gemaakte foto een GPS locatie vast te leggen.
Nu vond ik:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=340667

Ziet er allemaal supergelikt uit, maar vraag me af, voordat ik eraan begin of er tweakers zijn die ervaring hebben met die GPS tracking tooltje? Zo ja, ik zou erg graag willen weten of het werkt en hoe het bevalt. Zo nee, maar wel een antwoord op GPS gekoppeld aan een foto, dan ook graag een reactie.
Ik heb toevallig TrackMe afgelopen weekend geprobeerd, werkt perfect! Had de link in mijn google earth gezet, en die werd realtime bijgewerkt toen ik aan het fietsen was. Verder geen ervaring met foto's en GPS koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Als ik dit topic doorzoek kan ik maar weinig vinden over die Touch-it 3.5 ROM. Ik had wel verwacht dat veel van jullie die gebruikten aangezien die erg snel *schijnt* te zijn maar ik hoopte eigenlijk wat ervaringen van leden hier te vinden. Ik zit nog even te twijfelen of ik het anders maar zelf ga flashen of dat ik eerst mijn X1 terugstuur (in verband met scheurtjes) en het daarna pas flash.
Anyways, zijn er mensen die de nieuwste Touch-it ROM wel draaien maar er gewoon nog niets over hebben gezegt in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-06 11:54
Mag schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:47:
Als ik dit topic doorzoek kan ik maar weinig vinden over die Touch-it 3.5 ROM. Ik had wel verwacht dat veel van jullie die gebruikten aangezien die erg snel *schijnt* te zijn maar ik hoopte eigenlijk wat ervaringen van leden hier te vinden. Ik zit nog even te twijfelen of ik het anders maar zelf ga flashen of dat ik eerst mijn X1 terugstuur (in verband met scheurtjes) en het daarna pas flash.
Anyways, zijn er mensen die de nieuwste Touch-it ROM wel draaien maar er gewoon nog niets over hebben gezegt in dit topic?
Ik heb een paar pagina's terug mijn ervaringen gedeeld over de Touch IT 3.5-ROM. Bevalt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51692

troftnom schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:14:
Wat bedoel je precieus met Vodafone Push e-mail?
Exchange pushmail via het Vodafone netwerk of iets anders?
In het panel met vodafone life en google etc: web, staat links boven een @ als je daar opklikt kom je in activeer scherm voor push e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas geen antwoord op mijn vraag
Weet je wel hoe ik weer in de intro van dit forum kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117832

Ik heb een klein dingetje wat niet helemaal wil lukken.

Op mijn tel staat opera mini en die gebruikt standaard vodafone live.
Maar wanneer ik wlan aan het (en bereik) dan gaat opera mini toch verbinding maken via vodafone live.
Waar kan ik dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 02-06 15:53
Anoniem: 51692 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:57:
[...]
In het panel met vodafone life en google etc: web, staat links boven een @ als je daar opklikt kom je in activeer scherm voor push e-mail.
Gebruik geen panels, dus daar kan ik niet naar kijken. Maar bij windows mobile werkt normaal pushmail in combinatie met een Exchange server en wordt ingesteld in active sync. Je zou daar eens naar gaan kijken. Maar je hebt wel toegang tot een exchange server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Anoniem: 51692 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:00:
[...]

Helaas geen antwoord op mijn vraag
Weet je wel hoe ik weer in de intro van dit forum kan komen
Ik durf te wedden dat daar het antwoord staat, je moet even een bestandje hernoemen.

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-06 09:08
Het valt mij op dat de ontvangst van de SEX1 een stuk slechter is dan van mijn oude N95. Gister op een plek met matige dekking geweest, persoon naast me met een n82 had 2 streepjes waar mijn SEX1 geen ontvangst meer had. Allebei T-mobile netwerk.

Heeft er hier iemand al lopen stoeien met de verschillende Radio's hier?

Ik heb nu 1.10.25.18 aangezien die in de generic R2A zit, maar ben benieuwd of bv 1.10.25.25 van de Blackstone of anderen verbeteringen geeft.

Liever geen bloemen.

Anoniem: 270141

Wat voor een instellingen moet ik instellen om gebruik te maken van hsdpa/umts ipv gprs ??

Want hij pakt het nergens, woon in midden nederlands, baarn en hilversum geen bereik buiten, ook niet als ik handmatig zoek..

Dus denk dat ik hem moet instellen op iets anders ofzo, hij staat nu nog op fabrieks instellingen, en dan automatische instellingen die hij opgehaald heeft..

Abbonement is trouwens van T-Mobile met web en walk plus..

Als iemand me een tip kan geven, zou super zijn, want internet via gprs is niets natuurlijk.. traag als ... :)

Alvast bedankt!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
@ hierboven: SoaDmaggot in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7" (daar gaat het om uitschakelen, maar zelfde principe dus).

Bedankt voor je reactie, maar dat gaat over 3g of hsdpa..

Ik heb het over g en hsdpa, 3g pakt hij dus ook al niet.. Alleen g, van gprs dus dacht ik. 3g = umts en H is hsdpa dacht ik van de icoontjes.

Iemand anders tips, anders breng ik hem wel terug voordat m'n omruil periode voorbij is..

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:35
Anoniem: 270141 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:33:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar dat gaat over 3g of hsdpa..

Ik heb het over g en hsdpa, 3g pakt hij dus ook al niet.. Alleen g, van gprs dus dacht ik. 3g = umts en H is hsdpa dacht ik van de icoontjes.

Iemand anders tips, anders breng ik hem wel terug voordat m'n omruil periode voorbij is..
Zoals ik al eens eerder hier zei. Hier Noord-holland ook nog nooit het 3g icoontje gezien. Enkel G en H zoals jij ook aangeeft :) Volgens mij heeft t-mobile dat niet ofzo XD

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Geen idee of je dit bedoelt:

G= matige verbinding (google achter in de kroeg werkt dus niet)

3G= goede verbinding, maar geen actieve data overdracht

H= actieve data overdracht

(overigens heb ik vodafone en vrijwel overal H)

Anoniem: 117832 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:11:
Ik heb een klein dingetje wat niet helemaal wil lukken.

Op mijn tel staat opera mini en die gebruikt standaard vodafone live.
Maar wanneer ik wlan aan het (en bereik) dan gaat opera mini toch verbinding maken via vodafone live.
Waar kan ik dit instellen?
Proxy uit onder verbindingen tab?

Anoniem: 281387

Herkent iemand dit:

regelmatig kan ik op mijn telefoon niet meer bij mijn berichten(mail/sms/mms), niet via het touchsreen, maar ook niet via de functie toets die ik aan de berichten gekoppeld heb.

Dit lukt dan alleen nog door middel van mijn telefoon weer opnieuw op te starten. De rest van de telefoon werkt overigens nog wel dan.

Iemand enig idee hoe dit kan? Of heeft er ook last van?

Heb geen tweak o.i.d. geinstalleerd.

Anoniem: 131548 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:02:

Nee, heb dus ook geen H, alleen maar G, en dus geen H en ook geen 3G..

Oftewel alleen maar sloooooom :)

Anoniem: 236092

Anoniem: 281387 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:07:
Herkent iemand dit:

regelmatig kan ik op mijn telefoon niet meer bij mijn berichten(mail/sms/mms), niet via het touchsreen, maar ook niet via de functie toets die ik aan de berichten gekoppeld heb.

Dit lukt dan alleen nog door middel van mijn telefoon weer opnieuw op te starten. De rest van de telefoon werkt overigens nog wel dan.

Ik heb wel eens dat me touchscreen dan niet meer werkt. Dan moet ik of even met het "muiswieletje" draaien of even op de panel knop drukken en dan werkt het weer. Verder daar geen problemen mee.

Ik heb wel een ander probleempje, misschien dat iemand me kan helpen. Sinds de 10de heb ik een kpn simkaart erin zitten en vanaf de eerste dag kon ik gewoon internetten. Vanaf gister alleen niet meer. Elke keer als ik nou iets wil doen, weer laten updaten of internetten krijg ik de melding:
Kiezen: internet
De modem aan de andere kant heeft de verbinding verbroken. Tik op instellingen om de verbindingsinstllingen te controleren en zonodig te wijzigen.

Nou heb ik de instellingen van Hi dus al een keer opnieuw ingegeven maar ik blijf die melding houden. Weet iemand iets?

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-06 14:28
Herkent iemand dit:

Dit is volgens mij een meer voorkomend probleem.
Heb er zelf ook wel eens last van helaas. De enige manier is inderdaad een soft reset.

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:50
Pracht ding, maar wat een DRAMA om je e-mail acc aan de praat te krijgen! Met vodafone kom ik er ook al niet uit. ik wil mijn e-mail account van @home werkend hebben maar dat wil totaal niet als ik de proxy aan laat staan. Ik heb op aanraden van een msn kennis de proxy uitgezet en verrek.. mail doet het vlekkeloos! Maar nu doet Vodafone Live niets meer! Ook weet ik niet meer welk adres de proxy was, vodafone zegt:192.168.251.150

wie kan me helpen, want ik moet echt kunnen mailen via mijn zakelijke mail adres,,

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 14:04
Anoniem: 270141 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:15:
[...]

Nee, heb dus ook geen H, alleen maar G, en dus geen H en ook geen 3G..

Oftewel alleen maar sloooooom :)
Is jouw simkaart dan wel van het type USIM? Als je gewoon een ouderwetse klassieke simkaart hebt (bij contractverlenging krijg je meestal geen nieuwe sim) kan je geen gebruik maken van UMTS.
Destijds hetzelfde probleem gehad met mijn SE K800i en kon vervolgens mijn simkaart kostenloos omruilen voor een USIM zodat ik gebruik kon maken van 3G.

Anoniem: 287201

cypress3d schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:45:
Pracht ding, maar wat een DRAMA om je e-mail acc aan de praat te krijgen! Met vodafone kom ik er ook al niet uit. ik wil mijn e-mail account van @home werkend hebben maar dat wil totaal niet als ik de proxy aan laat staan. Ik heb op aanraden van een msn kennis de proxy uitgezet en verrek.. mail doet het vlekkeloos! Maar nu doet Vodafone Live niets meer! Ook weet ik niet meer welk adres de proxy was, vodafone zegt:192.168.251.150

wie kan me helpen, want ik moet echt kunnen mailen via mijn zakelijke mail adres,,
Ja voor email moet bij vodafone proxy uit staan heb ik ook.
En live werkt dan niet meer, maar daar zit ik niet mee.
Waarvoor gebruik je het?
Je kunt ja gewoon internetten!
En ringtones muziek enz via live is lekker duur.
Zijn er wel ander sites voor.
Dat proxy adres klopt trouwens, Maar proxy weer aanzetten betekend geen mail via @home meer.

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:50
Anoniem: 287201 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:21:
[...]

Ja voor email moet bij vodafone proxy uit staan heb ik ook.
En live werkt dan niet meer, maar daar zit ik niet mee.
Waarvoor gebruik je het?
Je kunt ja gewoon internetten!
En ringtones muziek enz via live is lekker duur.
Zijn er wel ander sites voor.
Dat proxy adres klopt trouwens, Maar proxy weer aanzetten betekend geen mail via @home meer.
jij bent een @home user? Want vodafone erkent het probleem totaal niet, en ik moet een zgn kruistest doen met een andere x1 om te kijken waar het aan ligt. Maar die kneus heeft totaal niet door dat mail wel werkt als hun proxy uitstaat! Maar volgens jou heb je totaal geen nadelen als je die proxy uitzet en lekker wel je mail kunt ophalen? Ik heb immers zorgeloos internet dus dat mag de pret vast niet drukken... ?!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 21:02

Sa1

Heb al enige tijd mijn X1 in bezit. In het begin heb ik hem is aan m'n pc gehangen om wat te klieren. Nu wilde ik die xperiatweak eens proberen. Echter als ik hem nu aan m'n pc hang dat vindt mijn pc de telefoon niet of visa versa.

Als ik in active sync op de X1 aangeef dat hij moet kunnen syncen via USB dan krijg ik de volgende melding: " Dit apparaat kan geen verbinding maken met de desktopcomputer", op de computer gebeurd helemaal niets, als ik mobile center op (vista) dan zegt hij gewoon Not Connected. Via bluetooth werkt het ook niet. Heb al verschillende usbkabels geprobeerd en ook het opnieuw installeren van mobile device center. Dit helpt ook niet. Op m'n andere computer werkt het ook niet, zelfde verschijnselen. Dus heb het idee dat het aan m'n X1 ligt.

Iemand anders dit probleem ook gehad?

ps. kan hem dus ook niet flashen omdat ik er niet bij kan.. vet irri

[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 19-02-2009 22:35 ]

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-06 11:16
HendrikN schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:01:

[...]

Niet helaas, het toestel openklappen in TF3D kan natuurlijk wel, maar TF3D zelf wordt onbruikbaar. En over de roms zelf.. Ze voelen een stukje lichter aan dan de standaard-rom. Je kan natuurlijk ook kiezen voor ROMs zonder TF3D (Jack heeft lite roms bijv.). Deze moeten nóg sneller zijn. Het is maar wat je wil natuurlijk :)
Dat betekent dus, als ik een bericht wil typen (En ik dus daarvoor het toetsenbord uitklap) dan ziet dat er dus helemaal verrot uit. Of werkt de Landscape mode alleen niet in het beginscherm (Dus het vandaagscherm)?

Ik maak namelijk redelijk vaak gebruik van deze mode om een SMS te typen of met het surfen in Opera. Dat kan dus met deze ROM niet meer?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

cypress3d schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:56:
[...]

jij bent een @home user? Want vodafone erkent het probleem totaal niet, en ik moet een zgn kruistest doen met een andere x1 om te kijken waar het aan ligt. Maar die kneus heeft totaal niet door dat mail wel werkt als hun proxy uitstaat! Maar volgens jou heb je totaal geen nadelen als je die proxy uitzet en lekker wel je mail kunt ophalen? Ik heb immers zorgeloos internet dus dat mag de pret vast niet drukken... ?!
Inderdaad ook @home user.

Proxy uit zetten en je hebt geen probleem met emailen.
Voor het versturen van email dus de smtp instellen via vodafone dus niet via @home dat werkt niet.
Simpel weg omdat @home geen versturen van email via derden toe laat.
Proxy uit heeft zeker geen nadelen.
Internetten werkt ook gewoon en geloof dat eventueel msn dan ook naar behoren werkt zonder de proxy.
Nadeel die ik tot nu toe heb gevonden is dat de vodafone live site het dan niet meer doet.
Maar zoals ik al zei die kan me gestolen worden.
Staat niks bijzonders op voor mij.
Gewoon lekker uit zetten dus.
Zorgeloos internet is zeker ideaal, als je niet een heavy user bent dus veel download via je x1, zeul je geen problemen hebben met vodafone.

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-05 07:54
echt heel naar,

sinds een tijdje doet mijn gps heel raar...
hij blijft hooguit 5 sec. hangen, en daarna verliest hij zijn signaal weer.
Daarvoor nooit problemen gehad..

iemand hetzelfde prbleem? Ik gebruik igo8..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kom er maar niet achter hoe ik een back-up naar mijn mem kaart kan maken?? Bijv hoe kopieer ik Contacten naar die kaart??? Dat was op een "gewone" tel.toch wel wat intuïtiever geregeld. Ik zoek me rot maar vind eigenlijk helemaal niets. Op sony support site staat het wel maar ik snap er niks van...Ben benieuwd bedankt vast. Ik wil namelijk updaten etc, dan schijnt alles te worden overschreven. Ook een beetje raar maar goed in ieder geval is het lekker als alles op een mem kaart staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:59
Anoniem: 131548 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:02:

G = GPRS
3G = UMTS
H = HSDPA

ongeacht of je nou wel of niet actieve data overdracht hebt. Overdracht wordt namelijk getoond door 2 pijltjes onder de band indicator. Dat WM zo 'slim' is om bij het niet gebruik van data van een HSDPA netwerk over te gaan naar een zuiniger en (over het algemeen, uitzonderingen daargelaten) beter dekkend 3G netwerk kan het wel doen overkomen alsof je bij 'geen' data naar 3G gaat. En als je dan in een gebied mét H dekking zit, en je gaat dan actief data gebruiken schakelt je X1 automatisch om naar dat H netwerk.... en als je nou in een gebied zonder H dekking zit, dan gebruik je gewoon de 3G band.
Anoniem: 51692 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 01:56:
Ik kom er maar niet achter hoe ik een back-up naar mijn mem kaart kan maken?? Bijv hoe kopieer ik Contacten naar die kaart??? Dat was op een "gewone" tel.toch wel wat intuïtiever geregeld. Ik zoek me rot maar vind eigenlijk helemaal niets. Op sony support site staat het wel maar ik snap er niks van...Ben benieuwd bedankt vast. Ik wil namelijk updaten etc, dan schijnt alles te worden overschreven. Ook een beetje raar maar goed in ieder geval is het lekker als alles op een mem kaart staat.
Out of the box gaat dit niet. Het enige wat je kunt is synchroniseren met je pc via activesync naar Outlook (of met een 3rd party tool zoals Jeyo Mobile Companion naar een XML bestand, maar wederom is dit op de pc).

Wat je wel kan doen is een 3rd party tooltje installeren waarmee je backups kunt trekken. SPB BackUp of PIM BackUp kunnen een backup aanmaken op de memory card die je dan ook gewoon kunt restoren.
cypress3d schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:56:
[...]

Met proxy uit kom je niet meer op de Vodafone Live portal. Of dat zo'n ramp is mag je zelf bepalen :)

[ Voor 54% gewijzigd door F-Tim op 20-02-2009 07:55 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ik heb zelf geen vodafone, maar gebruik al een tijd de push functie van live, email account(s) geforward naar live en klaar, geen exchange of andere aanbieders nodig.. werkt zelfs sneller dan me outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:05
Herkent iemand dit:

Ik heb hier ook last van. Ik dacht dat het lag aan het SPB mobile panel dat ik altijd gebruikte, in combinatie met G-Aalarm. Sinds ik G-Alarm heb weggehaald heb ik het ook een aantal keer gehad. Nu gebruik ik het PointUI panel (zonder G-Alarm) en ik heb hier eigenlijk geen last meer van gehad. (ff afkloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:13
Ik heb het ook. Zelfs na een firmware update. Zit dus wat dieper denk ik.

Maak zelf bijna geen gebruik meer van de panels want ik heb het idee dat mijn telefoon dan vaker vastloopt (ben ik nu proefondervindelijk aan het uitzoeken)

[ Voor 56% gewijzigd door 418O2 op 20-02-2009 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:52

TNO

cake.

Misschien dat ik wel heel gek denk, maar voor iedereen die zo'n proxy heeft en dan geen mail kan ophalen, is het misschien een idee om "mail.home.nl" in je uitzonderingen lijst te gooien? Dan heb je toch een proxy voor Vodafone Live! en ook mail?

Gister heb ik overigens m'n vage GPS bug opgelost, m'n telefoon crashte namelijk na plusminus 5 minuten gebruik maken van de GPS, dan ging de GPS even aan en uit (zag je ook in TomTom/Sygic, scherm werd voor een momentje grijs). Telefoon liep dan helemaal vast, en moest de accu er uit slopen, reageerde dus niet eens meer op 't soft reset knopje. Gister dan toch maar even een back-up gemaakt en een hard reset uitgevoerd, en dat heeft 't voorlopig opgelost. Moet nog even testen met een lange rit navigeren..

En ik ontkom dus ook niet aan de haarscheurtjes in de behuizing, maar dat is een ander topic ;(

[ Voor 55% gewijzigd door TNO op 20-02-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:11

The Zep Man

🏴‍☠️

Zijn de Vodafone-problemen nu echt Xperia-specifiek?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189600

Anoniem: 51692 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 01:56:
Ik gebruik daar zelf PPC PIM Backup voor en dat werkt perfect voor al je contactpersonen, berichten enz. Mocht je een uitgebreidere backup willen met ook programma's en dergelijke dan kan dat geloof ik ook met Sprite backup oid. Hier heb ik zelf geen ervaring mee maar is in dit topic al wel een aantal keer genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 21:31
Anoniem: 189600 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:21:
[...]

Ik gebruik daar zelf PPC PIM Backup voor en dat werkt perfect voor al je contactpersonen, berichten enz. Mocht je een uitgebreidere backup willen met ook programma's en dergelijke dan kan dat geloof ik ook met Sprite backup oid. Hier heb ik zelf geen ervaring mee maar is in dit topic al wel een aantal keer genoemd.
Sprite Backup maakt een volledige backup van de complete telefoon. Dus inclusief alle geinstalleerde applicaties! Je zou dit kunnen gebruiken als je een verkeerde applicatie geinstalled is en daardoor alles fucked up is. (Bijvoorbeeld TouchFlo3D) Je zet dan alles compleet terug in dezelfde toestand na een hard reset. M.b.t. PPC PIM kan je daarna je sms'jes/contactpersonen en e-mail terugzetten.

Sprite Backup zou ik niet toepassen bij een upgrade van je ROM (bijv. R2AA) want hij overschrijft allemaal andere bestanden met versies van de eerdere versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-06 10:14

Ves

A gadget addicted Bounty

F-Tim schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 07:48:
[...]

G = GPRS
3G = UMTS
H = HSDPA

ongeacht of je nou wel of niet actieve data overdracht hebt. Overdracht wordt namelijk getoond door 2 pijltjes onder de band indicator. Dat WM zo 'slim' is om bij het niet gebruik van data van een HSDPA netwerk over te gaan naar een zuiniger en (over het algemeen, uitzonderingen daargelaten) beter dekkend 3G netwerk kan het wel doen overkomen alsof je bij 'geen' data naar 3G gaat. En als je dan in een gebied mét H dekking zit, en je gaat dan actief data gebruiken schakelt je X1 automatisch om naar dat H netwerk.... en als je nou in een gebied zonder H dekking zit, dan gebruik je gewoon de 3G band.
Precies. Dat je een H heb betekent niet automatisch dat er active data overdracht is. Sinds ik mijn X1 heb, heb ik nog nooit 3G zien staan (bij T-Mobile ) Zelfs al sluit ik mijn data verbinding krijg ik nog steeds het 'H'tje'.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 23:22
Zijn er al mensen die het internetbellen via SIP al voor elkaar hebben?
Ik heb het CAB bestandje zoals in Anoniem: 268409 in "WM6.x apparaat als SIP client configurer..." staat beschreven geinstalleerd.
Hierna komt de functie internet bellen via het today scherm beschikbaar.

Echter kan alleen uitbellen maar niet gebeld worden :?

[ Voor 8% gewijzigd door Yohost! op 20-02-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118035

Boys.. Oplossing voor Vodafone proxy problemen zijn eerder genoemd in deze topic... Dus even terug zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chenkman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03-2023
SToRM666 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:40:
[...]

Hmm...mijn accu gaat opeens een stuk minder lang mee met die generic NL rom :S Eens kijken of dat zo blijft...
Hier hetzelfde verschijnsel...accu gaat minder lang mee na de update via SEUS -O-
Positieve is dat Opera als standaard browser is ingesteld en dat de vastlopers tijdens het spelen van Patience op het toestel van mijn vriendin zijn opgelost *O*
Anoniem: 270141 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:53:
Wat voor een instellingen moet ik instellen om gebruik te maken van hsdpa/umts ipv gprs ??

....

Als iemand me een tip kan geven, zou super zijn, want internet via gprs is niets natuurlijk.. traag als ... :)

Alvast bedankt!
Zelf heb ik al een aantal jaren Telfort. Toen ik vorig jaar een 'onbeperkt'-abonnement afsloot had ik ook een langzame verbinding via GPRS. In de Telfort-winkel hebben ze naar de klantenservice gebeld en daar hebben ze ergens in het systeem mijn instellingen gewijzigd..telefoon gereset en ik had snel internet. Het zou kunnen dat bij jou hetzelfde aan de hand is, dat jij dus in het systeem van T-Mobile minder rechten hebt of iets dergelijks :?
Gewoon de klantenservice bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:51

WTM

WTM schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:11:
Ik heb ook de laatste Generic NL rom erop gezet, wel beter dan de T-Mobile rom die ik had. Nu iets wat me of net pas opvalt of wat aangepast is. Ik gebruik een van de panels van de X1, die waar je ook feeds kunt laten tonen. Daar staan ook mijn agenda regeltjes echter keert hij daar de datum om. Er staat dus 02/18 Afspraak blabla ...terwijl ik 18/02 Afspraak blabla moet staan...

Wie weet hoe ik dat kan fixen?
Iemand al een idee voor m'n Agenda fratsen? Verder heb ik ook last met WiFi. Ik kan wel verbinding met m'n router maken en hij zegt dat alles goed is, echter als ik dan via opera / ie probeer te browsen krijg ik geen verbinding. Alles via Web 'n walk gaat tot nu toe ook goed hoor, echter WiFi kan in het buitenland wel een stukje goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 22:33
Vandaag mijn nummer overgezet van vodafone naar kpn, en nu krijg ik geen sms-ontvangstbevestigingen meer. Na googlen kwam ik erachter dat kpn standaard geen ontvangstbevestiging ondersteunt.

Nu is er echter een trucje om via kpn of hi toch een ontvangstbevestiging te krijgen:

begin je bericht met *0# => *0# hallo tweakers, blabla, groet DaSaN

Dit werkt prima, maar nu mijn vraag:

Weet iemand een manier (registrytweak o.i.d.) om standaard ieder smsje met *0# te kunnen laten beginnen? Zonder dus dit iedere keer zelf te moeten invullen?

Dit is dus iets anders dan de SMSDeliveryNotify-tweak, want die staat uiteraard gewoon aan op mijn Xperia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199679

Anoniem: 236092 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:34:
Ik heb wel een ander probleempje, misschien dat iemand me kan helpen. Sinds de 10de heb ik een kpn simkaart erin zitten en vanaf de eerste dag kon ik gewoon internetten. Vanaf gister alleen niet meer. Elke keer als ik nou iets wil doen, weer laten updaten of internetten krijg ik de melding:
Kiezen: internet
De modem aan de andere kant heeft de verbinding verbroken. Tik op instellingen om de verbindingsinstllingen te controleren en zonodig te wijzigen.

Nou heb ik de instellingen van Hi dus al een keer opnieuw ingegeven maar ik blijf die melding houden. Weet iemand iets?
Die melding krijg ik als m'n telefoon uit is geweest. Kan je wel bellen/gebeld worden? want ik moet dan ff langs commanager, telefoon uit kiezen, weer aan, pincode invoeren en dan heb ik weer verbinding...., totdat hij weer een keer uit moet....

Je kan het ook zien als er een uitroepteken in het symbool van je verbinding staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189600 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:21:
[...]

Ik bedoel eigenlijk gewoon mijn telefoonboek naar de geheugen kaart meer niet.

You have several options for transferring the user data to and from your phone memory. Depending on the data you want to transfer and which technologies your phone supports, you can use a Memory Stick™, PC Suite, Bluetooth™ technology, Infrared (IR), or a SIM card to transfer data from your phone.
Alleen staat er niet bij hoe.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89380

RedHat schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:47:
[...]

/knip/

Hoe kan ik trouwens snelkoppelingen maken in Start -> Programma's? TomTom geïnstalleerd, alleen moet ik steeds starten via verkenner. Dit geld ook voor iGO8. Misschien wel handig als hij ook in Programma's komt te staan.
Ik heb in verkenner het exe file ge-copy/paste naar de windows map dan staat hij wel bij programma's. Helaas krijg ik dan de melding dat er te weinig geheugen is. Dus dan maar uit verkenner starten vanaf de mem card, of is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Anoniem: 89380 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 00:52:
[...]

Ik heb in verkenner het exe file ge-copy/paste naar de windows map dan staat hij wel bij programma's. Helaas krijg ik dan de melding dat er te weinig geheugen is. Dus dan maar uit verkenner starten vanaf de mem card, of is er een andere oplossing?
Je kan toch gewoon een snelkoppeling maken en die plaatsen in de startmenu-map in windows, zoals je dat ook gewoon op een Windows PC zou doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik ben vandaag even bezig geweest mijn X1 te customizen (voor het laatst in december gedaan met oude firmware).

Afbeeldingslocatie: http://xof.nl/zooi/x1_custom.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HendrikN schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 00:57:
[...]

Je kan toch gewoon een snelkoppeling maken en die plaatsen in de startmenu-map in windows, zoals je dat ook gewoon op een Windows PC zou doen?
Hoe dan ... kheb geen rechtermuisknop op de Xperia om een snelkoppeling te maken of doe ik iets niet goed?

En het TomTom exe file starten vanaf de 'opslagkaart' gaat goed geen probleem, maar als ik het exe file dus copy/paste in Programma's dan krijg ik een memory probleem en start TT dus niet op. Ook hier zal ik wel wat fout doen ... maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:37
Anoniem: 89380 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 10:30:
[...]

Hoe dan ... kheb geen rechtermuisknop op de Xperia om een snelkoppeling te maken of doe ik iets niet goed?

En het TomTom exe file starten vanaf de 'opslagkaart' gaat goed geen probleem, maar als ik het exe file dus copy/paste in Programma's dan krijg ik een memory probleem en start TT dus niet op. Ook hier zal ik wel wat fout doen ... maar wat?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=457211

Deze heb ik geïnstalleerd. Had hetzelfde probleem. Dit werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 14:09
Xof schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 01:54:
Ik ben vandaag even bezig geweest mijn X1 te customizen (voor het laatst in december gedaan met oude firmware).

[afbeelding]
ziet er goed uit!!!!
wat heb je allemaal geinstalleerd?

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ RedHat THANKS

Panel geinstalt, maar de pad verwijzing vanaf de opslagkaart kom ik even niet uit hij vindt TT niet nu, in welke dir van de X1 opslag moet ik het exe file plaatsen?

EDIT: gevonden exe file in Programma's op het apparaat gezet, kan dan TT opstarten via panel, maar helaas nog steeds het opstart/memory probleem.

Zou het exe file van de opslagkaart moeten kunnen gebruiken als pad ...

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 89380 op 21-02-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xof schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 01:54:

[afbeelding]
Netjes!
Welke panel is dat? (als ik vragen mag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickXX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Ik mis inderdaad ook het call-history knopje. Ben benieuwd hoe je dat voor elkaar heb gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Anoniem: 287201 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 12:37:
[...]

Netjes!
TouchFlo 3D van de HTC telefoons, is als panel te downloaden,zie startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

HendrikN schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:53:
[...]

Ik heb een paar pagina's terug mijn ervaringen gedeeld over de Touch IT 3.5-ROM. Bevalt prima hier.
Hangen er ook nadelen aan? Van wat ik hoor lijkt het allemaal een beetje te goed (veel sneller, stabieler, langere batterijduur, etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Mag schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:43:
[...]

Hangen er ook nadelen aan? Van wat ik hoor lijkt het allemaal een beetje te goed (veel sneller, stabieler, langere batterijduur, etc etc)
Mwha, ik vind hem niet veel sneller of stabieler, maar alle beetje helpen, zeker bij WinMo.

Nadeel is natuurlijk dat je de ROM moet flashen, als dat fout gaat heb je een baksteen in plaats van een smartphone. De risico's zijn wel heel erg klein als je alles gewoon volgens de readme's doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

dorkie schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 11:28:
[...]

ziet er goed uit!!!!
wat heb je allemaal geinstalleerd?
Jack's V2.3 Medium rom.
Met AnX1 Tsowen Taskbar en daarbij allerlei apps die ik handig vind :)
Anoniem: 287201 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 12:37:
[...]

Netjes!
Ik heb geen panels meer, gebruikte die toch nooit en heb deze dan ook niet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 12:51
Leuk... X1 krijg ik niet meer uit slaapstand, sinds gisteren nieuw uit de doos, verder nog niets mee gedaan. Ik haal de accu er uit herstart hem en ik krijg alleen het Xperia logo... Win mobile start niet meer.
Accu er al een uur er uit gelaten en een paar keer opnieuw gestart, maar veel leven zit er niet meer in. Hebben jullie nog een idee? I

Ik kom zelfs niet eens in het flash(strepen) scherm om een andere rom versie er in te zetten(de volume knop en aan en uit knop ingedrukt houden) Of een update te doen via SE update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Zijn er hier ook mensen die de overstap van een Nokia N95 naar de Xperia gemaakt hebben? Ik heb zelf altijd Nokia gehad maar zit nu toch echt zwaar te denken om over te stappen naar de Xperia, maar twijfel...
Welke dingen vielen tegen, vielen mee, waren beter i.v.m. Symbian van Nokia?

[ Voor 4% gewijzigd door Roelos op 22-02-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199679

Roelos schreef op zondag 22 februari 2009 @ 10:05:
Zijn er hier ook mensen die de overstap van een Nokia N95 naar de Xperia gemaakt hebben? Ik heb zelf altijd Nokia gehad maar zit nu toch echt zwaar te denken om over te stappen naar de Xperia, maar twijfel...
Ben van N95 overgestapt naar de X1... ervaringen zijn wisselend, touchscreen is een stuk makkelijker dan alles via knoppen ( en stiller) ,scherm is veel beter, gps werkt zonder je toestel open te hoeven schuiven, maar profielen heb ik nog niet gevonden ( stil, vergadering, buiten etc) geluid uit de speaker is stukken minder en zo zijn er nog veel meer kleine verschillen. En WM is heel moeilijk te vergelijken met S60, ik denk dat het erop neer komt dat het niet makkelijk te zeggen is welke beter is, daarvoor zou je eigenlijk een tijdje met een wm toestel moeten kunnen "oefenen" Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je er precies allemaal mee doet.Ik ben niet ontevreden met m'n X1, maar ik vraag me weleens af waarom sommige dingen zoveel ingewikkeldere gaan dan S60 en andere dingen zoveel makkelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

niet doen, WM is op zich wel redelijk om mee te werken maar de SE Xperia is een ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:09
Anoniem: 111759 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 11:50:
[...]

niet doen, WM is op zich wel redelijk om mee te werken maar de SE Xperia is een ramp
Heb zelf de overstap gemaakt van een N91 naar de Xperia. Ik vindt het erg gemakkelijk wennen, grote voordeel is dat er een stuk meer software beschikbaar is dan op de nokia's.

Heb zelf een xperia uit de eerste week, werkt nog steeds perfect en geen scheuren of iets anders. :)

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

[...]

Lekker onderbouwd ook...
Ik vind die uitspraak dan ook echt onzin. De X1 is weer een van de betere telefoons die ik heb gehad sinds jaren. En ik heb de afgelopen jaren elk jaar een high end telefoon gehad. Tuurlijk er zijn altijd dingen die wat minder zijn, de perfecte telefoon bestaat gewoon niet.

Ik weet niet of jij scheurtjes in de telefoon gehad hebt en daarom zo negatief bent, maar dat kwam ook maar voor bij een hele kleine percentage mensen en om die reden kun je een telefoon niet afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 10:09

Dutch_guy

WYSIWYG

Mee eens, ik vind het een fantastische telefoon. Iedere telefoon heeft wel iets. Grootste pluspunt van de Xperia vind ik de resolutie van het scherm, top.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284275

Ik ben ook overgegaan van N95 naar X1.

Ten eerste voldeed de N95 niet aan mijn behoeft qua agenda functie. Agenda / mail invoer middels numeriek toetsenbord is waardeloos vandaar ik dat ik een toestel wilde met toetsenbord.

X1>n95
full qwerty toetsenbord
Agenda
Gps
Touchscreen
internet
Software matig aan te passen (WM voldoet vaak bij aanvang niet maar is geheel naar wens te tweaken)

N95>X1
ontvangst
camera
stabiliteit
music player (bediening is hardwarematig functioneel, softwarematig is de X1 beter aangezien je naar wens een mediaplayer kunt installeren)
formaat
gewicht

Vergelijkbaar
accuduur

Uiteraard is dit maar een zeer eenvoudige vergelijking maar hieruit zou je en keus kunnen maken. Kortom je moet vooral kijken naar datgene waarvoor je het toestel wilt gebruiken. De X1 voldoet zeer goed aan mijn eisen (vooral qua agenda en mailen). De camera had wel wat beter gemogen maar het blijft een compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 02:42

MagicTempest

Fly pig!

dr paaj schreef op zondag 22 februari 2009 @ 09:32:
Leuk... X1 krijg ik niet meer uit slaapstand, sinds gisteren nieuw uit de doos, verder nog niets mee gedaan. Ik haal de accu er uit herstart hem en ik krijg alleen het Xperia logo... Win mobile start niet meer.
Accu er al een uur er uit gelaten en een paar keer opnieuw gestart, maar veel leven zit er niet meer in. Hebben jullie nog een idee? I

Ik kom zelfs niet eens in het flash(strepen) scherm om een andere rom versie er in te zetten(de volume knop en aan en uit knop ingedrukt houden) Of een update te doen via SE update.
Eerst even de inkoppertjes doen:
  • Je moet de volume omlaag knop ingedrukt houden als je hem in die installatiemodus wil krijgen
  • Hard reset gedaan?
Als die twee dingen het niet doen zal je waarschijnlijk je telefoon weer terug moeten brengen.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
dr paaj schreef op zondag 22 februari 2009 @ 09:32:

Heb je de accu wel volledig opgeladen voor dat je de SE X1 aangezet hebt?
Wat doet je toestel als je hem 3 a 4 uur aan de adapter hangt? start hij wel op wanneer hij aan de stroom hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je zou je X1 niet volledig moeten hoeven opladen. Het is wel aan te raden om het ding een aantal maal op te laden en weer te ontladen om hem tot zijn volledige capaciteit te laten komen.. maar het zou het functioneren verder niet mogen beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
[...]

Wat een onzin, de X1 is niets anders dan elk ander WIN Mobile toestel.... sterker, het heeft een aantal extras t.o.v. een standaard win mobile apparaat, denk aan het pannel interface en een volwaardig QWERTY toetsenboard.

sommigen ondervinden last van scheuren, SE heeft dit ook onderkent en lost dit volledig conform de garantie op. Het grote voordeel van WINMOB vindt ik dat je een open besturing systeem hebt... er zijn diverse forums te vinden waar je toevoegingen voor je toestel kan vinden, rond uit ideaal dus......

en de SEX1 is natuurlijk gewoon een mooi toestel om te zien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xof schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:49:
[...]

Lekker onderbouwd ook...
Ik vind die uitspraak dan ook echt onzin. De X1 is weer een van de betere telefoons die ik heb gehad sinds jaren. En ik heb de afgelopen jaren elk jaar een high end telefoon gehad. Tuurlijk er zijn altijd dingen die wat minder zijn, de perfecte telefoon bestaat gewoon niet.

Ik weet niet of jij scheurtjes in de telefoon gehad hebt en daarom zo negatief bent, maar dat kwam ook maar voor bij een hele kleine percentage mensen en om die reden kun je een telefoon niet afraden.
heb mijn 3e Xperia met scheuren op marktplaats verkocht. Van totaal 3 maanden Xperiabezit is hij 3 weken in gebruik geweest en de rest van de tijd in reparatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-06 09:08
Ik had hiervoor ook een N95. Heb nu zo'n 3 maanden de Xperia. Bevalt redelijk tot goed, echter niet fantastisch. Zou als ik nu voor een toestel zou moeten kiezen toch eerder voor de Touch HD of I-phone gaan of wachten op de N97. Qua softwarekeuze, tweaks, firmware etc is windows mobile wel veel leuker en uitgebreider dan symbian moet ik zeggen. De X1 bevalt me redelijk goed, maar is lang niet zo fantastisch als ik eigenlijk verwacht had. Heb trouwens nu m'n 2e X1, nadat ik een nieuwe had gekregen vanwege oa scheuren. Deze nieuwe heeft trouwens na 3 weken ook al weer scheuren.

Het panelgebeuren vind ik echt een grote tegenvaller. Sony had bv met z'n walkman en cybershotervaring 2 geweldige panels kunnen maken zodat je echt een goede functionele walkman en camera op je phone had zitten, nu is dat erg magertjes en komen er panels bij die ik eigenlijk liever gewoon als software op de telefoon had gezien, facebook bv.

Geen aanrader maar ook geen echte afrader die X1.

[ Voor 21% gewijzigd door bigmouth op 22-02-2009 19:08 ]

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Act-One schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:05:
[...]

Wat een onzin, de X1 is niets anders dan elk ander WIN Mobile toestel.... sterker, het heeft een aantal extras t.o.v. een standaard win mobile apparaat, denk aan het pannel interface en een volwaardig QWERTY toetsenboard.

sommigen ondervinden last van scheuren, SE heeft dit ook onderkent en lost dit volledig conform de garantie op. Het grote voordeel van WINMOB vindt ik dat je een open besturing systeem hebt... er zijn diverse forums te vinden waar je toevoegingen voor je toestel kan vinden, rond uit ideaal dus......

en de SEX1 is natuurlijk gewoon een mooi toestel om te zien.....
SE lost het maar met moeite op, en dan ook nog zeer traag. Reken maar op minstens 3 weken als je scheuren krijgt. En afbladderende verf na 2 weken vindt SE gebruiksschade.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigeru
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-10-2023
Als ik op "verzenden/ontvangen" druk in de functie Berichten en dan bij Hotmail, dan krijg ik de melding: "De mappenlijst is niet gesynchroniseerd. Sync mislukt."

Dit heb ik zo maar in één keer gekregen. Nu kan ik dus geen Hotmail-mail meer ontvangen op mijn mobiel, terwijl de automatische synchronisatie aanstaat.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Iedereen bedankt voor de N95 - X1 vergelijkingen. Ik vind de X1 er geweldig uitzien en ik hoop alleen dat die ook lekker werkt...
Agenda functie is voor mij ook belangrijk en dat is op de N95 toch beperkt.... Misschien toch maar de overstap maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:42

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik ben nog steeds erg blij met mijn x1,en gebruik em iedere dag volop :) het scherm is gewoon heerlijk om te internetten of een serie te kijken in de trein :) panels gebruik ik eigenlijk nauwelijks en het is een mooie telefoon ook om te zien :)
ik ben ook 1 v/d mensen met een x1 die geen scheuren etc heeft.

op het moment zit ik iedere dag lemmings te spelen in de trein :P

[ Voor 21% gewijzigd door mrsar op 22-02-2009 22:25 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 02:42

MagicTempest

Fly pig!

Tot nu toe ben ik ook nog steeds erg blij met mijn X1. Ik heb hem alleen nog steeds niet echt kunnen gebruiken omdat ik er een van Vodafone heb die gesimlocked is en mijn abonnement is nog niet actief :(

Op de brief die ik kreeg van vodafone stond dat hij 20-02 zou worden geactiveerd, maar kennelijk is dat een typfout geweest aangezien ze bij de klantenservice zeiden dat dat 20-04 moest zijn. Dat was wel een tegenvallertje.

On the bright side heb ik gister wel mijn hancock sd kaartje ontvangen en dat was vrij snel, binnen twee weken in ieder geval. Film kijken op een dergelijk scherm valt me ook nog alleszins mee. Was best goed te doen.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178947

Ik hoor veel negatieve verhalen over de reparaties, maar ik heb dan een positieve.

Mijn X1 was ook gescheurd en de zwarte laklaag rond de optische joystick was deels weg.

Na 8 dagen had ik hem terug van Dynafix met een compleet nieuwe behuizing (dus ook het metalen deel) en een nieuw slider mechanisme want die voelt veel strakker aan.

Het is natuurlijk afwachten hoe lang hij heel blijft, maar het kan dus echt wel netjes opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 12:51
Heb je de accu wel volledig opgeladen voor dat je de SE X1 aangezet hebt?
Wat doet je toestel als je hem 3 a 4 uur aan de adapter hangt? start hij wel op wanneer hij aan de stroom hangt?
Natuurlijk, ik ben zo'n man van eerst alles opladen en geduldig wachten ;)
Eerst even de inkoppertjes doen:
  • Je moet de volume omlaag knop ingedrukt houden als je hem in die installatiemodus wil krijgen
  • Hard reset gedaan?
Als die twee dingen het niet doen zal je waarschijnlijk je telefoon weer terug moeten brengen.
1ste werkt niet
2e ja op alle mogelijke manier gereset...

Er wordt deze week een ander toestel geleverd, dank u Vodafone... na lang aandringen dat dit toch echt niet werkt...

Ik heb hem gisteren na 8 uur aan de stroom te laten hangen eindelijk een melding gekregen dat Win Mob door een onbekende fout was herstart...
Nu werkt hij wel weer, maar vanochtend lag mijn X1 beter te slapen dan ik...

Update laat ik uitvoeren door een SE service center, ik kan me niet veroorloven dat ik tegen mijn baas moet zeggen, hij doet het niet ik heb er mee liggen spelen O-)

De X1 is geen echte SE ik vind het echt jammer dat ze voor Win mobile hebben gekozen als OS, de andere P990, P1i Treo 650 en de BlackBerry's, zijn veel beter. Het is leuk dat er veel meer voor te vinden is, maar zo simpel als het Palm OS of Symbian, neen, ik heb er een groot Vista gevoel bij, het werkt, ja als je maar lang genoeg zoekt waar het knopje te vinden is. Erg jammer van SE om dit besluit te nemen.

Misschien moet ik er nog aan wennen, maar een vooruitgang tov mijn P1i neen

[ Voor 17% gewijzigd door dr paaj op 23-02-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:13
Mijne is weg voor reparatie. Hoop dat die dildo's van Dynafix het goed oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292392

Hoe kan ik in de X1 een lijst maken voor een groeps SMS? In mijn vorige telefoon (Nokia, geen smartphone) heette dat een "groep" en in outlook een "distributielijst" (maar das voor mails, geen sms)

Ik krijg het niet voor elkaar.

Je zou verwachten dat in -contacten- , -nieuw- wel een optie voor een groep zou moeten zitten, maar ik kan alleen een nieuw outlookcontactpersoon of een nieuwe sim contact toevoegen.

Nogal onhandig want ik moet regelmatig een heel voetbalteam een en dezelfde sms sturen. elke keer iedereen selecteren in het regeltje "aan" is erg tijdrovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:42

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hiervoor moet je een apart programmatje installeren,even zoeken op group sms for wm (dan kan je iig een sms naar een groep sturen ;) :P

[ Voor 24% gewijzigd door mrsar op 23-02-2009 12:55 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie kan me vertellen hoe het snelkiesscherm werkt?? Ik bedoel dus het scherm met de rondjes met een + erin. Ik kan uiteraard wel een persoon toevoegen. Maar verwijderen wordt een ander verhaal. Ik kan alleen verwijderen door de persoon definitief te verwijderen uit mijn contacten lijst, maar vooralsnog niet uit de snelkiestlijst. Als de persoon definitief is verwijderd ( wat niet de bedoeling is) dan kan ik bovendien het vrijgekomen vakje niet meer gebruiken. Erg onduidelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het mogelijk een bericht te ontvangen per e-mail als er op een item wordt gereageerd??? Ik dacht het wel maar kan het nergens meer aanklikken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

dr paaj schreef op maandag 23 februari 2009 @ 10:09:
[...]
De X1 is geen echte SE ik vind het echt jammer dat ze voor Win mobile hebben gekozen als OS, de andere P990, P1i Treo 650 en de BlackBerry's, zijn veel beter. Het is leuk dat er veel meer voor te vinden is, maar zo simpel als het Palm OS of Symbian, neen, ik heb er een groot Vista gevoel bij, het werkt, ja als je maar lang genoeg zoekt waar het knopje te vinden is. Erg jammer van SE om dit besluit te nemen.

Misschien moet ik er nog aan wennen, maar een vooruitgang tov mijn P1i neen
Ik ben het hier niet mee eens.. Symbian was leuk, maar voor mij veel te beperkt en had toch wel erg veel bugs.
Als je klaagt dat je alle instellingen niet kan vinden had je waarschijnlijk ook geen Windows Mobile moeten nemen, het is gewoon heel uitgebreid en ik vind dat juist erg fijn.
En je kan het helemaal customizen zoals je het zelf wil. (bijv. tf3d erop zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Anoniem: 51692 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:24:
Is het mogelijk een bericht te ontvangen per e-mail als er op een item wordt gereageerd??? Ik dacht het wel maar kan het nergens meer aanklikken??
Op wat voor item gereageerd wordt? Overigens is 1 vraagteken per vraag afdoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Anoniem: 51692 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:22:
Wie kan me vertellen hoe het snelkiesscherm werkt?? Ik bedoel dus het scherm met de rondjes met een + erin. Ik kan uiteraard wel een persoon toevoegen. Maar verwijderen wordt een ander verhaal. Ik kan alleen verwijderen door de persoon definitief te verwijderen uit mijn contacten lijst, maar vooralsnog niet uit de snelkiestlijst. Als de persoon definitief is verwijderd ( wat niet de bedoeling is) dan kan ik bovendien het vrijgekomen vakje niet meer gebruiken. Erg onduidelijk allemaal.
Kan je vertellen welk snelkiesscherm? Want ik ben nog geen scherm met rondjes en plusjes tegengekomen in WM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:44
Ik ben van plan om voor het eerst in mijn leven toch maar eens aan een abonnement te gaan en nu lijkt de Xperia X1 mij een mooie opvolger voor mijn W810i. Ik twijvel nog wel een beetje, want de abonnementen zijn best prijzig. Daarnaast zou ik graag willen weten of de telefoon goed gebruikt kan worden als MP3 speler. Mijn iPod nano 2nd gen wil namelijk geen contact meer maken met mijn pc en die kan dus ook mooi vervangen worden. De W810i die goed mp3's af moest kunnen spelen viel mij persoonlijk op dat gebied namelijk tegen. Het vinden van een muziek nummer duurde lang, want hij scrollde niet lekker door de namen van de verschillende artiesten.
Is dit inmiddels veranderd bij de Xperia of is dit net zo kut en kan ik beter een losse mp3-speler hebben?

Ow ja kan je gewone oordopjes gebruiken of moet je beslist sony ericsson oortjes gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je de topicstart gelezen had, had je kunnen zien dat de X1 een 3,5mm-aansluiting heeft.

Wat betreft de noodzaak tot een losse mp3speler.. dat kun jij alleen bepalen. Ik zou eens naar een fysieke winkel gaan die de X1 heeft liggen, om er een beetje mee te spelen. Dan kun je gemakkelijk bepalen of je het lekker vindt werken. Persoonlijk heb ik nog steeds het liefst een losse mp3speler vanwege feature clutter, maar daar heeft iedereen weer een andere mening over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Opzich kan muziek luisteren op de X1 best -mits je een andere player installeert als S2P-, maar ik vind een losse mp3-speler nog altijd relaxter. Reageert allemaal ook net even wat sneller.

En op je laatste vraag kan je zelf ook wel het antwoord vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-06 01:02
MagicTempest schreef op zondag 22 februari 2009 @ 23:02:
On the bright side heb ik gister wel mijn hancock sd kaartje ontvangen en dat was vrij snel, binnen twee weken in ieder geval. Film kijken op een dergelijk scherm valt me ook nog alleszins mee. Was best goed te doen.
Aanhakend op het film kijken...

Ik krijg, als ik een DVD wil omzetten, het beeld niet full screen. Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283939

Ik kan sinds het weekend niet meer updaten met QuickGPS.
Dit werkte tot dan goed, maar nu begint hij te verbinden, de balk gaat tot 100% en dan de fout 'Verbinding mislukt. Probeer het later opnieuw.'

Zijn er nog met hetzelfde probleem?
Ligt dit aan de server of is er eventueel een probleem lokaal met quickGPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dweebus schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:26:
[...]

Aanhakend op het film kijken...

Ik krijg, als ik een DVD wil omzetten, het beeld niet full screen. Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar krijg?
Niet als je zulke summiere informatie post. Wat heb je precies geprobeerd? Wat voor instellingen gebruik je? Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?
Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:
- [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.

Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in:
- Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.