Dat zou ik wel willen maar mijn experia start op zodra je de batterij erin doet.....
En als je hem opstart in die recovery-mode en dan pas aansluit aan de PC?LordLynx schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 20:54:
Dat zou ik wel willen maar mijn experia start op zodra je de batterij erin doet.....
(volgens mij gaat ie inderdaad automagisch aan als je de USB-kabel er in heb zetten)
Ik denk dat het komt omdat je die Tweak hebt geïnstalleerd en dat die een conflict geeft met de update.Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:11:
[...]
Bedankt voor de info. Ik heb onderstaande verschillen geconstateerd na installatie van de nieuwe officiele SE ROM, maar of dit bij iedereen het geval is weet ik niet.
- na opstarten start het default panel dat ingesteld is in Xperia Tweak niet op
- bij het starten van Internet Explorer klapt het onscreen keyboard open
Als ik IE opstart krijg ik geen toetsenbord te zien.
Gebuik alleen liever Opera omdat je dan de pagina's kan inzoomen.
Bij IE blijft alles wel erg klein
Hoe kan je Opera als default browser instellen, zodat links enzo ook vanuit mail direct in Opera getoond worden ?
Pay peanuts get monkeys !
Dat kan middels een registry tweak, die ook heel handig door XperiaTweak wordt gedaan. dus ff naar www.cliffords.nu surfen en dat tooltje installeren.Dutch_guy schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:55:
Hoe kan je Opera als default browser instellen, zodat links enzo ook vanuit mail direct in Opera getoond worden ?
Had dat tooltje al eens voorbij zien komen. Nu ik de telefoon enige tijd heb zie ik dat dat tooltje onmisbaar is. Zitten nog een aantal hele handige zaken in, thanks !
Pay peanuts get monkeys !
Ik heb nog steeds geen fix kunnen vinden voor Windows Live Panel (Als je hem selecteerd word hij groot en klein in panels menu).
Hoofdtelefoonissue heb ik ook nog niet op kunnen lossen. Als je hoofdtelefoon inplugt dan moet hij toch automatisch het geluid afspelen op de hoofdtelefoon? Heb in WM alles doorzocht maar kon geen één setting of vermelding vinden over een hoofdtelefoon.
NoData is toch vrij zinloos? De communicatiemanager op de X1 doet toch eigenlijk hetzelfde?
En als laatste:
Iemand enig idee?
Hoofdtelefoonissue heb ik ook nog niet op kunnen lossen. Als je hoofdtelefoon inplugt dan moet hij toch automatisch het geluid afspelen op de hoofdtelefoon? Heb in WM alles doorzocht maar kon geen één setting of vermelding vinden over een hoofdtelefoon.
NoData is toch vrij zinloos? De communicatiemanager op de X1 doet toch eigenlijk hetzelfde?
En als laatste:
Klopt die url?Firefox kan geen verbinding maken met de server op www.cliffords.nu.
Iemand enig idee?
[ Voor 21% gewijzigd door RedHat op 13-02-2009 13:15 ]
cliffords.nu reageert vaak gewoon heel slecht. Bij mij was het ook noodzakelijk om het een paar keer te proberen.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
lees je welRedHat schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:13:
Ik heb nog steeds geen fix kunnen vinden voor Windows Live Panel (Als je hem selecteerd word hij groot en klein in panels menu).
En als laatste:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door mrsar op 13-02-2009 13:33 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
Ik lees veel hoodtelefoon issues. Drukken jullie wel de plug er goed in? Soms moet je namelijk net even iets harder druk zodat hij er in klikt.
Verwijderd
Ik ga morgen op wintersport en wil voorkomen dat ik tegen hoge kosten ga aanlopen doordat mijn X1 verbinding maakt met internet. Ik meen in een vorig topic al iets gelezen te hebben over hoe je dit kan voorkomen ( foute instelling opgeven of iets..). Ik kan dat bericht helaas niet terugvinden en dus zou ik graag van jullie willen weten wat jullie denken dat ik het beste kan doen zodat mijn X1 geen connectie maakt met het internet.
Kasper
Kasper
Helemaal overheen gelezen, sorry.mrsar schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:33:
[...]
lees je welzie 1 pagina terug : Verwijderd in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7" dat zou het op moeten lossen.
Programma NoData downloaden. Die beheert je verbindingen, en in dat programma kun je een bepaalde verbinding helemaal uitschakelen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:57:
Ik ga morgen op wintersport en wil voorkomen dat ik tegen hoge kosten ga aanlopen doordat mijn X1 verbinding maakt met internet. Ik meen in een vorig topic al iets gelezen te hebben over hoe je dit kan voorkomen ( foute instelling opgeven of iets..). Ik kan dat bericht helaas niet terugvinden en dus zou ik graag van jullie willen weten wat jullie denken dat ik het beste kan doen zodat mijn X1 geen connectie maakt met het internet.
Kasper
Issues hebben meer te maken met bluetooth headsets. Gewoon de bedrade variant valt wel mee geloof ikVerwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:54:
Ik lees veel hoodtelefoon issues. Drukken jullie wel de plug er goed in? Soms moet je namelijk net even iets harder druk zodat hij er in klikt.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Ok bedankt ga het meteen ff proberenRedHat schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:08:
[...]
Programma NoData downloaden. Die beheert je verbindingen, en in dat programma kun je een bepaalde verbinding helemaal uitschakelen.
Verwijderd
Ik heb ook al meerdere vragen gezien over een bedrade headset. Dus vandaar. Ik had het namelijk ook in het begin, totdat ik ontdekte dat je hem er echt goed in moet drukken.ppaddo schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:14:
[...]
Issues hebben meer te maken met bluetooth headsets. Gewoon de bedrade variant valt wel mee geloof ik
Ik kan iig nergens iets over de hoofdtelefoon in de boekjes vinden. In windows kan ik ook helemaal niets vinden kwa instellingen voor de headset. Maar ik mag aannemen dat als ik de headset inplug dat hij een melding moet geven? Ik druk hem goed hard door maar dat helpt ook nietVerwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:32:
[...]
Ik heb ook al meerdere vragen gezien over een bedrade headset. Dus vandaar. Ik had het namelijk ook in het begin, totdat ik ontdekte dat je hem er echt goed in moet drukken.
Verwijderd
Absoluut niet. Net terug uit Barcelona en blij dat ik nodata had ingeschakeld. Er wordt gewoon af en toe contact gemaakt (na aan/uit en wisselen panel bijvoorbeeld) (wat nu dus niet ging) Die comm. manager verbind gewoon ipv eerst te vragen of je dat wel wilt. Daarnaast als je surft op (gratis) wifi en die verbinding valt even weg of is slecht bereikbaar dan neemt de 3G het gewoon over.... (wat dus ook niet ging)RedHat schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:13:
Nadeel is wel dat met het blokken van het livepanel hotmail ook niet bereikbaar is.
Data kost in Spanje €7.50/MB, dank je de koekkoek (daar zit je dus zo op leerde spb manager mij na wat wifi werk)
Het (bel)volume is al eens aan de orde geweest en ik dacht dat het wel meeviel, echter moest op de beurs bereikbaar zijn voor collega's en het is meerdere malen voorgekomen dat ik hem niet hoorde in mijn zak. Trillen voelde ik vreemd genoeg ook niet. Inmiddels (thuis weer) belllen en trillen setting gevonden, hopen dat dat (de volgende keer) werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2009 15:16 ]
Stoer! Heb een gratis activeringscode kunnen regelen voor mDesktop via de mensen van de support afdeling van MotionApps 
Ik had hun gemaild aangaande een vraag over het programma en kreeg out of the blue ineens het voorstel voor een gratis registratie-code
Ik weet niet in hoeverre er een beperking is qua aantal installaties of zo, maar goed ... mij hoor je niet klagen natuurlijk.
Ik had hun gemaild aangaande een vraag over het programma en kreeg out of the blue ineens het voorstel voor een gratis registratie-code
Ik weet niet in hoeverre er een beperking is qua aantal installaties of zo, maar goed ... mij hoor je niet klagen natuurlijk.
[ Voor 53% gewijzigd door Yucko op 14-02-2009 17:53 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Updaten via SEUS werkt hier ook niet. Ik kom netjes in de 3-kleuren scherm. Heb de instructies uit dit topic opgezocht.. Bovenaan staat:
KOVS110
SPL-0.72.0000
MicroP1-787
MicroP2-707
En onderaan staat
USB
Echter, SEUS blijft staan op "Sluit kabel aan op je telefoon" (Stap 2). De enige knop die klikbaar is, is "TERUG". Dit kon ik niet terugvinden in dit topic. De rest gelukkig wel (De beschrijving klopt namelijk niet in SEUS, gelukkig stond hier in dit topic wel een goede beschrijving).
KOVS110
SPL-0.72.0000
MicroP1-787
MicroP2-707
En onderaan staat
USB
Echter, SEUS blijft staan op "Sluit kabel aan op je telefoon" (Stap 2). De enige knop die klikbaar is, is "TERUG". Dit kon ik niet terugvinden in dit topic. De rest gelukkig wel (De beschrijving klopt namelijk niet in SEUS, gelukkig stond hier in dit topic wel een goede beschrijving).
Verwijderd
Sinds de update moet ik telkens als de X1 met de pc via activesync wil communiceren een 'profiel' kiezen. Dat is standaard dan Outlook.
Vroeger syncte de telefoon gewoon en vroeg me niet telkens om deze flauwe kul.
En ja, ik heb in activesync zelf aangegeven dat 'outlook'profiel de 'default' moet zijn, maar daar trekt hij zich niks van aan; elke keer moet ik het toch weer aanklikken, en elke keer blijkt het vinkje bij de default instelling weer uit te staan...
suggesties?
En ja, ik heb in activesync zelf aangegeven dat 'outlook'profiel de 'default' moet zijn, maar daar trekt hij zich niks van aan; elke keer moet ik het toch weer aanklikken, en elke keer blijkt het vinkje bij de default instelling weer uit te staan...
suggesties?
ActiveSync afsluiten en dan starten als Administrator? Denk rechtenconflictje als je Vista / Zeven draait.Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:16:
Sinds de update moet ik telkens als de X1 met de pc via activesync wil communiceren een 'profiel' kiezen. Dat is standaard dan Outlook.
suggesties?
Voor diegene die en Saab 9-X Air BioHybrid rijden:
ik citeer:
Have you remember around 10 -11 years ago in Tomorrow Never Dies, James Bond Agent No 007 uses an Ericsson cell phone to drive a BMW 7 series? Nowadays, all of that action is become reality and fact as the Sony Ericsson Xperia X1 can be used to control the SAAB 9-X Air BioHybrid. Maybe we cannot be as another James Bond but we can act like him by using this technology.
Cooperation between Saab (Swedish car maker now owned by General Motors of USA) and Sony Ericsson (Japanese-Swedish joint-venture) brings cell phone usage in a car to new level: beyond hands free phone calls into area of controlling the car from your mobile phone!

The 9-X BioHybrid concept car uses ultra-efficient power from a 200 hp (147 kW), 1.4-liter BioPower turbo engine backed by GM’s next-generation Hybrid system. It runs on E85 fuel (85% bioethanol/ 15% gasoline).
Making the most of the Bluetooth technology, Sony Ericsson and Saab also work on future development for advanced communications between mobile phones and cars. For its world premiere at the Paris Motor Show, the Saab 9-X Air will be showcased with highly developed connectivity.
Connected via Bluetooth, the Xperia X1 is able to control:
* ambient lighting,
* front and rear seat settings,
* lock the car,
* Open the rear compartment
* Switch on and off the lights (blinkers, main lights…)
For Sony Ericsson, it’s an opportunity to promote their Panels GUI, which bring another Windows Mobile 6.1 Pro to new level, and trying to attract developers. So, everyone can acting like another James Bond!
haha Leuk
ik citeer:
Have you remember around 10 -11 years ago in Tomorrow Never Dies, James Bond Agent No 007 uses an Ericsson cell phone to drive a BMW 7 series? Nowadays, all of that action is become reality and fact as the Sony Ericsson Xperia X1 can be used to control the SAAB 9-X Air BioHybrid. Maybe we cannot be as another James Bond but we can act like him by using this technology.
Cooperation between Saab (Swedish car maker now owned by General Motors of USA) and Sony Ericsson (Japanese-Swedish joint-venture) brings cell phone usage in a car to new level: beyond hands free phone calls into area of controlling the car from your mobile phone!

The 9-X BioHybrid concept car uses ultra-efficient power from a 200 hp (147 kW), 1.4-liter BioPower turbo engine backed by GM’s next-generation Hybrid system. It runs on E85 fuel (85% bioethanol/ 15% gasoline).
Making the most of the Bluetooth technology, Sony Ericsson and Saab also work on future development for advanced communications between mobile phones and cars. For its world premiere at the Paris Motor Show, the Saab 9-X Air will be showcased with highly developed connectivity.
* ambient lighting,
* lock the car,
For Sony Ericsson, it’s an opportunity to promote their Panels GUI, which bring another Windows Mobile 6.1 Pro to new level, and trying to attract developers. So, everyone can acting like another James Bond!
haha Leuk
[ Voor 4% gewijzigd door gram501 op 13-02-2009 16:54 ]
Is inderdaad een prachtige uitvinding.gram501 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:53:
Voor diegene die en Saab 9-X Air BioHybrid rijden:
ik citeer:
[afbeelding]
* ambient lighting,
* lock the car,
haha Leuk
Jammer dat de Saab 9-X Air BioHybrid slechts een concept car is.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
klopt het dat je data verbinding altijd open blijft staan als je bijvoorbeeld elke 15 minuten je mail wil checken?
Ik kan iig nergens een instelling vinden waarmee je dat kan wijzigen.
En nodata kan het ook niet right?
Non taken
Verwijderd
Kweenie... ik werk in XP. En ik heb XP zodanig ingestedl dat die gewoon opstart, en dat hele gebruiker/gast-account/administrator gezeik altijd uitgeschakeld.RedHat schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:19:
[...]
ActiveSync afsluiten en dan starten als Administrator? Denk rechtenconflictje als je Vista / Zeven draait.
Dus wat dat betreft is er geen verschil tussen nu en de laatste 5 jaar dat ik met activesync werk.
Waarom 'onthoud' dat programma mijn 'profiel' niet?
Is niet echt nodig, zolang er geen constante verbruik van de verbinding is, word er niet (zoveel) energie verbruikt. Ik heb zelf 2 accounts die elke 15 min checken, en eentje van 30 min. Plus nu dan ook de Microsoft exchange elk uur. Bij normaal gebruik hou ik het makkelijk 2 dagen vol.bornin7ty2 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:34:
klopt het dat je data verbinding altijd open blijft staan als je bijvoorbeeld elke 15 minuten je mail wil checken?
nou, als je geen web 'n walk oid hebt is het toch wel vervelend.
Non taken
Het is vast al heeel veel keer voor bij gekomen .
Maar wat zijn leuke progammatjes om je today scherm van window mobile op te leuke .
Maar wat zijn leuke progammatjes om je today scherm van window mobile op te leuke .
show mepicardo schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 19:19:
Het is vast al heeel veel keer voor bij gekomen .
Non taken
Saab en SE hebben "iets" met elkaar. Vorige jaar mocht ik aanwezig zijn bij de onthulling van deze Saab. (zit je dan met je goedkope kloffie naast alle hoge bazen van GM wordwide!). Ook toen al liepen ze te showen met de mogelijkheid om met een SE P1 van alles te bedienen in deze Saab. Helaas kon ome Bob Lutz de volgende dag niets vertellen in een Q&A over hoe e.e.a. werkte (bluetooth, IR of een eigen techniek?). Het zijn dus met name voor de show gevonden dingen die we dus neverever in productie zullen zien.Maikel64 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:59:
[...]
Is inderdaad een prachtige uitvinding.
Jammer dat de Saab 9-X Air BioHybrid slechts een concept car is.
Maar het blijft leuk
[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 13-02-2009 20:17 ]
Misschien moet je dan ook niet om de 15 minuten je email gaan checken.bornin7ty2 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 19:08:
nou, als je geen web 'n walk oid hebt is het toch wel vervelend.
Zoals al gezegd kost het je niets extra (tenzij je bij vodafone zit en geen data bundel hebt), je betaalt puur voor het datagebruik als je geen dataplan hebt. Het heeft slechts een nadelig effect op je accuduur als die verbinding altijd open staat.
De Nederlandse vertaling voor SEUS is ernstig brak, maar je moet de USB-kabel dus pas aansluiten nadat je in het 3-kleurenscherm bent. De Nederlandse vertaling roept dat je hem moet aansluiten, de X1 opnieuw moet opstarten, en weer moet aansluitenRedHat schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:38:

Hebben meer mensen er last van dat het buienradar panel niet meer goed werkt? Hij start netjes op, Komt loading te staan, ff wachtne tot data er is, en dan komen er 2 kruizen te staan..... Alsof er een verkeerde link wordt gebruikt.
Ben ik de enige met dit probleem of hebben andere hier ook last van?
Bij mij werkt ie prima. Denk dat je ff moet reloaden, paar keer op landkaartje tikken totdat ie loading zegt.Dbm12 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:44:
Hebben meer mensen er last van dat het buienradar panel niet meer goed werkt? Hij start netjes op, Komt loading te staan, ff wachtne tot data er is, en dan komen er 2 kruizen te staan..... Alsof er een verkeerde link wordt gebruikt.
Liever geen bloemen.
iemand een idee hoe ik die connectie ballon niet meer te zien krijg?
op het moment dat hij een data verbinding opzet komt hij met een ballon met de status: verbinden met.....
beetje irritant
iemand?
op het moment dat hij een data verbinding opzet komt hij met een ballon met de status: verbinden met.....
beetje irritant
iemand?
Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT
Volgens mij zegt SEUS eerste dat je de kabel aan je PC moet aansluiten (stap 2 denk ik dan)Tsunami schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:22:
[...]
De Nederlandse vertaling voor SEUS is ernstig brak, maar je moet de USB-kabel dus pas aansluiten nadat je in het 3-kleurenscherm bent. De Nederlandse vertaling roept dat je hem moet aansluiten, de X1 opnieuw moet opstarten, en weer moet aansluiten
En vervolgens, als je het drie-kleuren scherm hebt, dan pas de mini-usb aan je X1 aansluiten
Zo doe ik het ook. Had namelijk hier op GoT al een hoop gelezen over SEUS. Zoals ik in mijn verhaal ook al aangaf, als ik in het drie-kleuren-scherm USB kabel erin doet gaat hij van Serial naar USB onderin het scherm. Maar verder gebeurd er niets, ook niet in SEUS. Die blijft staan op "Sluit kabel aan".Tsunami schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:22:
[...]
De Nederlandse vertaling voor SEUS is ernstig brak, maar je moet de USB-kabel dus pas aansluiten nadat je in het 3-kleurenscherm bent. De Nederlandse vertaling roept dat je hem moet aansluiten, de X1 opnieuw moet opstarten, en weer moet aansluiten
Bij instellingen-geluiden en meldingen kan je het uit zetten.dorkie schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:42:
beetje irritant
iemand?
Liever geen bloemen.
Verwijderd
Plug de USB kabel anders in een andere USB poort van je computer. Bij mij ging 't updaten ook niet vlekkeloos: Het updaten lukte eerst ook niet bij mij, totdat ik de kabel in een andere poort ging inpluggen.RedHat schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:16:
[...]
Zo doe ik het ook. Had namelijk hier op GoT al een hoop gelezen over SEUS. Zoals ik in mijn verhaal ook al aangaf, als ik in het drie-kleuren-scherm USB kabel erin doet gaat hij van Serial naar USB onderin het scherm. Maar verder gebeurd er niets, ook niet in SEUS. Die blijft staan op "Sluit kabel aan".
Succes!
Ik blijf het zeggen: zoek eerst in dit topic (of een paar delen terug). Daar staat een registrytweak, al kun je het ook via geluiden & meldingen doen.dorkie schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:42:
beetje irritant
iemand?
Wat me opvalt na de update van Seus, dat mijn accu veel langer mee gaat als voor de update. Voor de update ongeveer een dag en nu met het zelfde gebruik rond de 4 a 5 dagen.
Alles draait naar mijn gevoel wat stabieler. Enige rare na de update is wanneer ik "Advanced Config" wil gebruiken wordt er gezegt dat ik .Net framework nodig heb en deze zit al in de nieuwe update verwerkt.
Niet het grootste probleem heb versie 3.5 van .Net geïnstalleerd.
Alles draait naar mijn gevoel wat stabieler. Enige rare na de update is wanneer ik "Advanced Config" wil gebruiken wordt er gezegt dat ik .Net framework nodig heb en deze zit al in de nieuwe update verwerkt.
Nederlands lezen en begrijpen is mss moeilijk maar het staat er toch heel duidelijk als je SEUS opstartTsunami schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:22:
[...]
Het is precies zoals Babbelbox ook schrijft:
Eerst de usb kabel aan de pc aansluiten en nadat je het kleurenscherm hebt op je gsm pas de mini usb aan je gsm aansluiten
Zo moeilijk is het nu toch niet hè. Bij mij werkte het meteen zonder problemen
Alleen ff tien minuten moeten wachten voordat die update er op stond.
Verwijderd
vraagje over instellingen, waar zit ergens de instelling om kleur van de letters aan te passen. Als ik bijvoorbeeld een wit achtergrond heb dan kan ik de letters dus niet meer zien. Is daar ergens een instelling voor?
Welke teletekst applicatie gebruiken jullie? Ik gebruik nu al een tijdje http://www.ward.nu/computer/teletekst/ deze, maar hij voldoet niet helemaal, soms wat traag en wil nog wel eens vastlopen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ziezo, mijn T-Mobile X1 is geflashed met de originele ROM. Viel me heel erg mee moet ik zeggen 
De X1 lijkt inderdaad wel een stuk sneller te werken nu. En ik ben benieuwd of de accu nu nog langer meegaat dan een week.
De X1 lijkt inderdaad wel een stuk sneller te werken nu. En ik ben benieuwd of de accu nu nog langer meegaat dan een week.
[ Voor 38% gewijzigd door SToRM666 op 14-02-2009 22:46 ]
PSN id: NL_SToRM
Op Youtube kwam ik dit filmpje tegen van WM 6.5 op een THTC ouch HD. Hier hoeven we dus klaarblijkelijk geen wonderen van te verwachten, los van de vraag of SE uberhaupt WM 6.5 beschikbaar gaat maken op de Xperia. De functionaliteit is er niet schikkend op vooruit gegaan en van IE mobile word ik nu ook niet echt enthousiast als ik het vergelijk met Opera.
Technisch kan het dus in ieder geval. De Touch HD en de Xperia verschillen onder de motorkap namelijk niet zoveel.
@Stam. Lijkt me wel een handig progsel. Is alleen bedoeld om te gebruiken met het numerieke gedeelte (die wij nauwelijks hebben) Een "slimme tweaker" zou hier toch best een panel van moeten kunnen maken! Helaas reken ik mij niet tot die groep. Pakt iemand de uitdaging op?
Technisch kan het dus in ieder geval. De Touch HD en de Xperia verschillen onder de motorkap namelijk niet zoveel.
@Stam. Lijkt me wel een handig progsel. Is alleen bedoeld om te gebruiken met het numerieke gedeelte (die wij nauwelijks hebben) Een "slimme tweaker" zou hier toch best een panel van moeten kunnen maken! Helaas reken ik mij niet tot die groep. Pakt iemand de uitdaging op?
[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 15-02-2009 08:40 ]
Zo gister eindelijk mijn Hancock kaartje binnen gekregen.
Wel een raar soort video files die erop staan. Er moet een programmatje van Sony worden geïnstalleerd (Sony Pictures). Deze zijn niet 1 op 1 te kopiëren naar een ander sd-kaartje. Er moet hier vast wel een oplossing voor zijn, Maar gister niet voldoende tijd gehad hiervoor
Wel een raar soort video files die erop staan. Er moet een programmatje van Sony worden geïnstalleerd (Sony Pictures). Deze zijn niet 1 op 1 te kopiëren naar een ander sd-kaartje. Er moet hier vast wel een oplossing voor zijn, Maar gister niet voldoende tijd gehad hiervoor
Verwijderd
Ook ik heb gister mijn 4gb geheugenkaart binnengekregen. Ik wilde aantal programma's op mijn kaart installeren ipv mobiel dus heb ik ff een hard reset gedaan en alles weer 1 voor 1 geinstalleerd. Helaas heb ik nu een probleem (waar ik bang voor was voordat ik hard reset ging uitvoeren)
Ik kan nu namelijk mijn windows live account niet instellen in outlook. Ik kies voor nieuwe account, vul mijn email en ww in, klik op volgende en daarna komt er een melding dat er een instelling is gevonden voor live.com. Als ik op volgende druk gaat hij via opera browser naar mobile.live.com Ik weet mijn god niet wat ik daarna moet downloaden om live.com instellingen op mijn outlook mobile te krijgen.
En voor mensen telkens opmerking maken over zoeken:
1. Ik heb het ook geprobeerd door mijn proxy uit te zetten...zonder resultaat
2. Misschien kan ik iets niet goed opzoeken, maar geloof mij maar dat ik hier 1,5 uur probeer uit te zoeken hoe ik die live account kan instellen.
Ik heb trouwens vodafone als provider.
Groetjes,
Ik kan nu namelijk mijn windows live account niet instellen in outlook. Ik kies voor nieuwe account, vul mijn email en ww in, klik op volgende en daarna komt er een melding dat er een instelling is gevonden voor live.com. Als ik op volgende druk gaat hij via opera browser naar mobile.live.com Ik weet mijn god niet wat ik daarna moet downloaden om live.com instellingen op mijn outlook mobile te krijgen.
2. Misschien kan ik iets niet goed opzoeken, maar geloof mij maar dat ik hier 1,5 uur probeer uit te zoeken hoe ik die live account kan instellen.
Groetjes,
Ik heb inmiddels 3 xperia`s geupdate, Geen van de toestellen is wat fout gegaan. Gewoon gelezen wat er staad en stap voor stap uitgevoerd en alles werkt. Probleem met bleutooth opgelost, en ik vind ook dat hij iets sneller reageerd en wat ik ook zoals al eerder heb gelezen mijn accu gaat ook langer mee .
Ook zat er een typ fout in de update programma op de pc. Op het punt waar je krijgt te staan dat je de volume knop en de aan/uit knop moet indrukken. Dan komt er te staan "GOUD" de knoppen ingedrukt.
Ook zat er een typ fout in de update programma op de pc. Op het punt waar je krijgt te staan dat je de volume knop en de aan/uit knop moet indrukken. Dan komt er te staan "GOUD" de knoppen ingedrukt.
Beveiliging, zal wel gekoppeld zijn aan het kaartje (hardware).Imperial Guard schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:14:
Correctie, volgens de bijbehorende informatie mag je het kaartje ook niet formateren. Dus er zal wel een hidden file opstaan met de nodige informatie, kopieren kan misschien dan toch wel.
[ Voor 17% gewijzigd door troftnom op 15-02-2009 14:15 ]
Gebruik het niet, dus weet het niet zeker, maar dacht dat je live email instelde via live messenger. Gebruik anders de POP instellingen voor live mail als het echt niet anders lukt.Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:40:
Groetjes,
Met POP wel zorgen dat die Vodafone proxy uitstaat, was trouwens het eerste wat ik eruit sloopte toen ik nog bij Vodafone zat. Proxy gaf alleen maar problemen, nooit een reden voor gezien om die te laten staan.
[ Voor 8% gewijzigd door troftnom op 15-02-2009 12:40 ]
Sorry voor de late reacties... was weekje in de sneeuw.
Wat gebruiken jullie voor RSS feeds? (los programma, of aparte pannel)
Check hier, het is HomeScreen++, mooie plugin voor Windows Mobile 5/6/6.1 ik heb ClockTheme geïnstalleerd. Daar zit die clock bij.Freshnezz schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:11:
Wat voor een klok is dat?? Ziet er wel gaaf uit..!
Altijd feestje :-)
Zie hierboven, het is HomeScreen++ (http://lmgtfy.com/?q=HomeScreen%2B%2B En dan eerste link)Ste7en schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 04:39:
[...]
Wat voor Today screen plugins gebruik je daar? (klok + icons daar onder en boven)
Thankx, weinig zin... heb et al verkloot
Top, het werkt!Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:30:
[...]
Heb zelf ook McGuider, zo heb ik een icoontje erbij gekregen:
via SK shortcut manager : vind het icoontje in drive\WindowsMobile\driveicons.dll
Bij mij komen de verjaardagen wel gewoon in de agenda te staan... Misschien omdat ik het via Outlook op de PC doe... maar het werkt wel.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:52:
Heb datzelfde 'probleem' ook.
Voor zover ik weet zie je ze niet terug in je week/maand/jaar overzicht als items.
Wel als aankomende events.
Workaround: als losse afspraak in je agenda zetten.
Heb je hier misschien een (officiële) bron van? Ik heb zelf ook Hi, en eindelijk Youtuben is wel zo relaxed :-)Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:41:
Ik kwam er net achter dat vanaf 1 feb. streamen ook bij HI eindeloos online mag![]()
Youtube doet het perfect hier
Wat gebruiken jullie voor RSS feeds? (los programma, of aparte pannel)
ligt het er niet gewoon aan dat de mensen een T-mobile telefoon hebben? Want hier is nog geen update voor te krijgen dacht ik. Dus misschien doet hij het daarom niet. Bij mij ook niet (heb ook T-Mobile).reinhold schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:23:
Ik heb inmiddels 3 xperia`s geupdate, Geen van de toestellen is wat fout gegaan. Gewoon gelezen wat er staad en stap voor stap uitgevoerd en alles werkt. Probleem met bleutooth opgelost, en ik vind ook dat hij iets sneller reageerd en wat ik ook zoals al eerder heb gelezen mijn accu gaat ook langer mee .
Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT
Klopt inderdaad. Je windows live mail account kun je aan pocket outlook toevoegen door bij start=> programma's=> windows live je gegevens in te vullen.troftnom schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:38:
[...]
Gebruik het niet, dus weet het niet zeker, maar dacht dat je live email instelde via live messenger. Gebruik anders de POP instellingen voor live mail als het echt niet anders lukt.
Met POP wel zorgen dat die Vodafone proxy uitstaat, was trouwens het eerste wat ik eruit sloopte toen ik nog bij Vodafone zat. Proxy gaf alleen maar problemen, nooit een reden voor gezien om die te laten staan.
Ik was er ook benieuwd naar, dus de fup er even op nageslagen en het staat er inderdaad!Crashy schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:59:
[...]
Heb je hier misschien een (officiële) bron van? Ik heb zelf ook Hi, en eindelijk Youtuben is wel zo relaxed :-)
Ik meen dat je dat kan aanpassen in een tsk-bestand (de zogenaamde today theme bestanden). Kijk bijvoorbeeld eens hier: http://www.microsoft.com/...ws/powertoyspocketpc.aspx volgens mij kom je daar een heel eind mee.Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 19:07:
vraagje over instellingen, waar zit ergens de instelling om kleur van de letters aan te passen. Als ik bijvoorbeeld een wit achtergrond heb dan kan ik de letters dus niet meer zien. Is daar ergens een instelling voor?
Wellicht kan het ook met een registrytweak, maar er is in ieder geval geen makkelijke instelling voor.
Verwijderd
ik gebruik gewoon de standaard instellingen en deze zijn voor mij voldoende
--> de meeste menu's hebben een witte tekst op het today scherm. Xperia silver heeft zwarte tekst en heb je geen problemen op een witte achtergrond --> scheelt een aanpassing en voldoet prima
--> de meeste menu's hebben een witte tekst op het today scherm. Xperia silver heeft zwarte tekst en heb je geen problemen op een witte achtergrond --> scheelt een aanpassing en voldoet prima
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 15:09 ]
Verwijderd
Wie weet als je een Generix ROM er op hebt gezet als je, daarna ook kan updaten via SEUS?
Ben ik wel benieuwd naar
Ben ik wel benieuwd naar
Je kan het ook zelf proberen om er achter te komen.Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:22:
Wie weet als je een Generix ROM er op hebt gezet als je, daarna ook kan updaten via SEUS?
Ben ik wel benieuwd naar
Verwijderd
Waar blijft de orginele update van SE zelf dan?Imperial Guard schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:03:
Wat me opvalt na de update van Seus, dat mijn accu veel langer mee gaat als voor de update. Voor de update ongeveer een dag en nu met het zelfde gebruik rond de 4 a 5 dagen.
Haha, mooi mooi, dit is dan wel weer jammer:JHABEK schreef op zondag 15 februari 2009 @ 13:36:
[...]
Ik was er ook benieuwd naar, dus de fup er even op nageslagen en het staat er inderdaad!
6. Bij Eindeloos online geldt een maximale download snelheid van 128 kbit/seconde. Daarnaast geldt een maximale upload snelheid van 64 kbit/seconde.
Maar dat wisten we eigenlijk al... In mei eindelijk Vodafone kaartje erin, en dan wordt het opeens 3.6 Mbps!
Verwijderd
Dan zou ik het eerst moeten doen.VesNL schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:28:
[...]
Je kan het ook zelf proberen om er achter te komen.
En ik heb er geen zin om de generic rom er op te zetten en dat daarna de SEUS niet meer wil snap je?
Dat vraag ik me dus ook afVerwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:09:
[...]
Waar blijft de orginele update van SE zelf dan?
Ik ben een week geleden overgegaan van Hi naar Vodafone. Man, wat heb ik daar geen spijt van gehad. Internetten is echt zo veel sneller, niet te gelovenCrashy schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:16:
[...]
Haha, mooi mooi, dit is dan wel weer jammer:
6. Bij Eindeloos online geldt een maximale download snelheid van 128 kbit/seconde. Daarnaast geldt een maximale upload snelheid van 64 kbit/seconde.
Maar dat wisten we eigenlijk al... In mei eindelijk Vodafone kaartje erin, en dan wordt het opeens 3.6 Mbps!
Afgelopen zaterdag trouwens mijn tweede SD-kaartje binnen gekregen, ik had me twee keer geregistreerd omdat ik dacht dat het de eerste keer niet gelukt was aangezien ik geen bevestigingsmail had gehad. Blijkbaar wel dus
Verwijderd
Vraagje:
als ik internet op de X1 (vodafone) springt mij bereik steeds weg/ heen en weer tussen 3G en H.
(allebei 1 streepje)
Hierdoor duurt het erggggg lang voordat een site geopend is.
zit ik net op een grens gevalletje m.b.t bereik?
Iemand een idee...? oplossing?
als ik internet op de X1 (vodafone) springt mij bereik steeds weg/ heen en weer tussen 3G en H.
(allebei 1 streepje)
Je schijnt inderdaad op een bereik-grens te zitten. Het uitschakelen van HSDPA kan je wellicht een oplossing bieden, daar je telefoon dan geforceerd wordt de 3G verbinding te gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:11:
Vraagje:
(allebei 1 streepje)
Start » Instellingen » Verbindingen » Netwerk Geavanceerd » HSDPA / HSUPDA uitschakelen
Echter garandeerd dat uiteraard niet dat je verbinding sneller wordt. De interrupts bij het overschakelen verdwijnen misschien maar feit blijft dat je maar één streep bereik hebt.
Verwijderd
ik ervaar op heel veel plekken een slecht bereik met VodafoneSoaDmaggot schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:26:
[...]
Je schijnt inderdaad op een bereik-grens te zitten. Het uitschakelen van HSDPA kan je wellicht een oplossing bieden, daar je telefoon dan geforceerd wordt de 3G verbinding te gebruiken.
Start » Instellingen » Verbindingen » Netwerk Geavanceerd » HSDPA / HSUPDA uitschakelen
Echter garandeerd dat uiteraard niet dat je verbinding sneller wordt. De interrupts bij het overschakelen verdwijnen misschien maar feit blijft dat je maar één streep bereik hebt.
Zelfde hier, mijn bereik hangt hier tussen G en 3G telkens.... pas wanneer ik daadwerkelijk aan het internetten ben schakelt hij over naar H.Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:44:
[...]
ik ervaar op heel veel plekken een slecht bereik met Vodafone
Ik had eigenlijk beter verwacht van Vodafone...
Uw gebeden zijn verhoord! Er is Panel nieuws van SE! haha
Owjah en WM6.5 is ook al gepoord naar de X1...
Nu hopen dat we een update krijgen van SE
Bron: http://xperiancer.blogspo...anels-headed-our-way.htmlSony Ericsson will be unveiling 4 new panels today in the Windows Mobile Congress. Finally a step in the right direction! But will they be worth it? You decide.
The panels include a Skype Panel which would probably bode well with any Skype users. Allowing you to easily call or IM any of your contacts easily, it promises to offer a pleasing UI.
The next panel is reported to be ‘On the road’. As the name suggests, this panel is specifically for when you are on the road providing you with bigger touch buttons and simplifying media streaming, GPS tools, and of course call management.
Another panel is by CNN which would deliver live news and weather directly to your Xperia. It will also feature access to CNN’s citizen journalism tool (i-report).
And finally the Mytopia panel. Poker or Bingo anyone? Yes. This will be the first gaming panel to hit Xperia. Well… i’m not entirely sure if it can be categorized as a gaming panel per se, since it is only reported to allow you access to the online bingo and poker games on mytopia.
Owjah en WM6.5 is ook al gepoord naar de X1...
Voor zover ik weet zou het het gewoon moeten doen. Zeker weet ik het niet, maar je kan altijd nog terug naar je oude rom. Het enige wat het je dan zou kosten is tijd.Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:24:
[...]
Dan zou ik het eerst moeten doen.
En ik heb er geen zin om de generic rom er op te zetten en dat daarna de SEUS niet meer wil snap je?
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Verwijderd
hoeveel wil je ervoor?Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:47:
Iemand een xperia brodit actieve houder met 2 ampere zekering hebben zodat je stroom mooi achter je dashboard kan wegwerken? Die kun je gewoon aftappen van je autoradio. Ik heb nog een gloednieuwe liggen, aangezien ik mijn xperia wegdoe
Er komt geen officiële update vanuit SE wat betreft windows mobile.... Microsoft heeft net tijdens hun keynote (zie de berichtgeving op engadget) laten weten dat geen enkele nu reeds verkrijgbare telefoon een update naar windows 6.5 zal krijgen.
Weet iemand hier misschien de SMTPserver van KPN Surf&mail Totaal?
Ik gebruikte altijd mail.hiway.nl maar die werkt niet meer en op de site is niets te vinden.
Ik gebruikte altijd mail.hiway.nl maar die werkt niet meer en op de site is niets te vinden.
Verwijderd
Blijft alles behouden als ik dat backup program draai voordat ik update?
of gaat het alleen om sms, agenda etc.
Gaat mij meer om tomtom, en andere applicaties.
ligt eraan welke je gebruikt. De meeste kunnen ook bestanden backuppen, maar doen in eerste instantie vooral PIM data (sms, agenda, contacten, mail). Bij PIM backup en SPB Backup en volgens mij ook bij Sprite kan je zelf nog bestanden aangeven die je wilt backuppen. Let wel op, want bij SPB backup kan je bijvoorbeeld ook je register backuppen, en dat kan rare dingen opleveren als je die terugzet. Vooral als je een rom met een andere taal terugzet.Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:11:
Blijft alles behouden als ik dat backup program draai voordat ik update?
Verwijderd
Gebruik je hem wel? Een week, wauw, 2 dagen en dan is het klaar hier (en ik gebruik hem nauwelijks)SToRM666 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 22:45:
Ziezo, mijn T-Mobile X1 is geflashed met de originele ROM. Viel me heel erg mee moet ik zeggen
Iemand enig idee waarom ik random mijn password moet intikken? Is dit na een bepaalde periode op vergrendeld te hebben gestaan? (alleen die functie lijkt het te triggeren)
Ik gebruik m inderdaad niet zo heel veel. Af en toe een smsje of even bellen. Ik moet zeggen dat als ik m iets meer gebruik, dat het dan wel meteen een stuk sneller gaat hoor.
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
Ik heb enkele problemen sinds de ROM update.
*In opera heb ik sinds de update via SEUS de melding xml weergave mislukt bij enkele sites. Kortom hij laat de site niet, ook niet als je daarna voor HTML kiest. Met IE zijn er geen problemen met dezelfde sites.
*Problemen met oggsync --> sluit soms zomaar af met een foutmelding (soms gebeurd hetzelfde met andere programma's)
*Na de update heb ik met spbbackup de bestanden teruggezet echter liep hij vast zodra ik naar de instellingen ging. Kortom harde reset en alles handmatig erop gezet.
Bij de vorige ROM nog nooit stabiliteitsproblemen gehad met dezelfde softwarematige opzet.
Ik heb ook al op internet gezocht maar kan de oplossing niet vinden. Iemand een advies, met name voor het punt mbt de foutmelding van opera aangezien ik alleen opera gebruik en IE waardeloos vind.
Een harde reset is eigenlijk geen optie aangezien ik niet alles opnieuw wil installeren en instellen aangezien spbbackup problemen geeft.
*In opera heb ik sinds de update via SEUS de melding xml weergave mislukt bij enkele sites. Kortom hij laat de site niet, ook niet als je daarna voor HTML kiest. Met IE zijn er geen problemen met dezelfde sites.
*Problemen met oggsync --> sluit soms zomaar af met een foutmelding (soms gebeurd hetzelfde met andere programma's)
*Na de update heb ik met spbbackup de bestanden teruggezet echter liep hij vast zodra ik naar de instellingen ging. Kortom harde reset en alles handmatig erop gezet.
Bij de vorige ROM nog nooit stabiliteitsproblemen gehad met dezelfde softwarematige opzet.
Ik heb ook al op internet gezocht maar kan de oplossing niet vinden. Iemand een advies, met name voor het punt mbt de foutmelding van opera aangezien ik alleen opera gebruik en IE waardeloos vind.
Een harde reset is eigenlijk geen optie aangezien ik niet alles opnieuw wil installeren en instellen aangezien spbbackup problemen geeft.
Hoezo beter verwacht? Waarom zou je een (accu slurpende) HSDPA verbinding aan moeten leggen wanneer je de snelheid toch niet gebruikt en een 3G verbinding prima voldoet?Freshnezz schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:21:
[...]
Zelfde hier, mijn bereik hangt hier tussen G en 3G telkens.... pas wanneer ik daadwerkelijk aan het internetten ben schakelt hij over naar H.
Ik had eigenlijk beter verwacht van Vodafone...
Heeft niets te maken met Vodafone, maar met het besparen van je accu en met de regeling van het netwerk door het OS. Pas wanneer jij de snelheid nodig hebt schakelt je mobiel over op het snellere HSDPA netwerk.
Ik heb een vraag omtrent het programma SPB backup
ik kwam op internet alleen maar torrents e.d. tegen, is dit pakket niet gewoon legaal/freeware?
Heb het probleem dat mijn tomtom applicatie geen fix krijgt.
Hij houd de fix vast voor 2 sec. en gaat dan weer zoeken.
Binnen Google maps geen problemen mee.
ik kwam op internet alleen maar torrents e.d. tegen, is dit pakket niet gewoon legaal/freeware?
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
http://www.spbsoftwarehouse.com/products/backup/ 24,95 dollar dusDj Neo Ziggy schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:21:

Het zal wel aan mij liggen, men kan wel via een torrent site zoeken, maar google is te moeilijk.....Dj Neo Ziggy schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:21:
ik kwam op internet alleen maar torrent e.d. tegen, is dit pakket niet gewoon legaal/freeware?
Klik maar eens op deze link.... http://lmgtfy.com/?q=spb+backup
Vervolgens staat het boven aan de pagina, daar vervolgens weer op kliken en je zit op de site van de maker van SPB Backup.... met alle info hoe je legaal aan dit programma kan komen.....
Dat bedoelde ik dus niet...
Ik voerde in google in... Spd backup
en ipv naar de officiele site te gaan, kwam ik dus echt eerst 3 pagina's tegen met torrents en andere meuk..
Pas verderop, kwam ik de originele site tegen..
Effin maar het tomtom probleem heb ik dus gegoogled maar kom nergens een oplossing tegen.
Iemand een idee
en ja google heb ik al geprobeerd...
Ik voerde in google in... Spd backup
en ipv naar de officiele site te gaan, kwam ik dus echt eerst 3 pagina's tegen met torrents en andere meuk..
Pas verderop, kwam ik de originele site tegen..
Effin maar het tomtom probleem heb ik dus gegoogled maar kom nergens een oplossing tegen.
Iemand een idee
en ja google heb ik al geprobeerd...
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Hello hello....
Zijn er hier al Xperia X1 users die Windows Mobile 6.5 (beta) al op hun toestel hebben draaien?
WM 6.5 ziet er goed uit, ben namelijk erg benieuwd hoe het draait.....
Zijn er hier al Xperia X1 users die Windows Mobile 6.5 (beta) al op hun toestel hebben draaien?
WM 6.5 ziet er goed uit, ben namelijk erg benieuwd hoe het draait.....
Zo'n "on the road" panel zou wel rete handig zijn. Als je nu een contact moet hebben die je niet in je spb contactpersonen shortcut tabblad heb staan, dat is het best irri om dit rijdend te moeten opzoeken (ja ja, ik weet het dat mag niet....)Wicked_Wy schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:40:
Uw gebeden zijn verhoord! Er is Panel nieuws van SE! haha
[...]
Bron: http://xperiancer.blogspo...anels-headed-our-way.html
Owjah en WM6.5 is ook al gepoord naar de X1...Nu hopen dat we een update krijgen van SE
Dat is wel netjes als het netwerk dat automatisch doet. Ik heb de Xperia nog niet maar wel deze week. Kan niet wachten eigenlijk. Ben benieuwd hoe snel het netwerk van Vodafone is met zorgeloos internet. Als je gewoon mail checkt dan ben je verbonden via 3g? en als je gaat you tuben zeg maar HDSPA? Ik zou dat graag wel willen weten:)SoaDmaggot schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:57:
[...]
Hoezo beter verwacht? Waarom zou je een (accu slurpende) HSDPA verbinding aan moeten leggen wanneer je de snelheid toch niet gebruikt en een 3G verbinding prima voldoet?
Heeft niets te maken met Vodafone, maar met het besparen van je accu en met de regeling van het netwerk door het OS. Pas wanneer jij de snelheid nodig hebt schakelt je mobiel over op het snellere HSDPA netwerk.
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Bij het binnenhalen van mail zal de verbinding gewoon overswitchen naar HSDPA. Vooral bij idle gebruik of slechte ontvangst zal je gebruik maken van het 3G netwerk.
Nou ik heb volgens mij een kapotte microfoon in mijn telefoon
Ik probeerde net iemand te bellen, en ik hoor hem prima, maar hij niet. Toen hier thuis even geprobeerd: idem dito. Vervolgens even een klein filmpje gemaakt, en ook daar hoor ik geen geluid, terwijl de microfoon wel aan staat. Daarna soft-reset: hetzelfde resultaat.
Iemand dit probleem eerder gehad, of moet ik hem terugsturen
?
Ik probeerde net iemand te bellen, en ik hoor hem prima, maar hij niet. Toen hier thuis even geprobeerd: idem dito. Vervolgens even een klein filmpje gemaakt, en ook daar hoor ik geen geluid, terwijl de microfoon wel aan staat. Daarna soft-reset: hetzelfde resultaat.
Iemand dit probleem eerder gehad, of moet ik hem terugsturen
[ Voor 5% gewijzigd door StanPC op 17-02-2009 13:11 ]
Heb je mischien al een Hard-Reset geprobeerd ? Als dat ook niet voor een oplossing zorgt dan zit er waarschijnlijk niks anders op dan hem terug sturen indeedStanPC schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:11:
Nou ik heb volgens mij een kapotte microfoon in mijn telefoon![]()
Iemand dit probleem eerder gehad, of moet ik hem terugsturen?
Hard-reset gedaan: zelfde resultaat.
**$@($$U@$: terug naar winkel
Verwijderd
Ik mag dus binnenkort bij Hi een nieuwe telefoon uitzoeken met het verlengen van m'n abbo.
Nu moet ik zeggen dat de Xperia een hele grote kans maakt.
Ik heb nu een Viewty (naar mijn ergenis) en daar zit een vrij schaarse internetfunctie op die ik eerlijk gezegd nog nooit gebruikt hebt.
Nu biedt hi een eindeloos online bundel aan voor 9,95 maar ik las dat de Xperia ook Wifi heeft.
Dat betekent toch dat ik niet zo'n bundel hoef af te sluiten en gewoon gratis verbinding kan maken met een draadloos netwerk? Internet in de trein ofzo hoef ik toch niet.
Ik heb nu een Viewty (naar mijn ergenis) en daar zit een vrij schaarse internetfunctie op die ik eerlijk gezegd nog nooit gebruikt hebt.
Nu biedt hi een eindeloos online bundel aan voor 9,95 maar ik las dat de Xperia ook Wifi heeft.
Dat betekent toch dat ik niet zo'n bundel hoef af te sluiten en gewoon gratis verbinding kan maken met een draadloos netwerk? Internet in de trein ofzo hoef ik toch niet.
Je kan HSDPA idd gewoon disablen zodat hij geen verbinding (en dus extra kosten) maakt.Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:25:
Ik mag dus binnenkort bij Hi een nieuwe telefoon uitzoeken met het verlengen van m'n abbo.
Wifi ondersteuning is inderdaad best prima op het apparaat en als je weinig op internet zit is het een prima keus.
edit: Je hebt dus wel volledige internettoegang dmv Opera-browser, geen beperkingen dus!
Wel moet ik zeggen dat ik na een maand behoorlijk gewend ben geraakt aan het altijd-online idee, en het bevalt stiekem toch wel erg goed. Of het voor jou die €9.95 per maand waard is moet je echter zelf beslissen
[ Voor 3% gewijzigd door DarthPlastic op 17-02-2009 22:34 ]
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Misschien een stomme vraag maar als ik een vcard wil versturen met de x1 dan wil deze automatisch dit bericht als mms versturen, wat natuurlijk onzin is omdat dit prima als sms kan.
Kan ik mms in het geheel uitzetten of is er een andere manier om dit probleem te omzeilen.
Vindt het zonde om elke keer een data verbinding op te moeten zetten en dan er achter komen dat dit bericht toch niet verstuurd gaat worden.
Kan ik mms in het geheel uitzetten of is er een andere manier om dit probleem te omzeilen.
Vindt het zonde om elke keer een data verbinding op te moeten zetten en dan er achter komen dat dit bericht toch niet verstuurd gaat worden.
Je kunt het nog een keer proberen met de headset. Dan gebruik je de microfoon daarin, dus kun je met zekerheid zeggen dat de microfoon in het toestel zelf het niet doet als het wel werkt.StanPC schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:41:
Hard-reset gedaan: zelfde resultaat.
The CNN Panel:
http://www.youtube.com/watch?v=FcGptpL6O5E
Ziet er tof uit, ben heel benieuwd naar de Skype en 'on-the-road' panel.
Helaas worden ze pas half/eind maart verwacht...
http://blog.se-nse.net/new-xperia-panels-unveiled/
inderdaad even wachten..Wicked_Wy schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 03:09:
The CNN Panel:
Die on the road panel lijkt me wel zeer handig
Verwijderd
Ehh als ik HSDPA blok, dan kan ik niet mijn hotmail in (via wifi) Heb dit nooit verder uitgeplozen omdat ik toch een bundel heb, maar toch ...DarthPlastic schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:34:
[...]
Je kan HSDPA idd gewoon disablen zodat hij geen verbinding (en dus extra kosten) maakt.
Wifi ondersteuning is inderdaad best prima op het apparaat en als je weinig op internet zit is het een prima keus.
edit: Je hebt dus wel volledige internettoegang dmv Opera-browser, geen beperkingen dus!
Wel moet ik zeggen dat ik na een maand behoorlijk gewend ben geraakt aan het altijd-online idee, en het bevalt stiekem toch wel erg goed. Of het voor jou die €9.95 per maand waard is moet je echter zelf beslissen
Verwijderd
Prachtig toestel maar wel erg moeilijk om intuïtief alles te regelen. Je kan in ieder geval niet zonder forum
Ik heb nog een paar problemen.
Als ik vodafone Push e-mail wil activeren dan krijg ik uiteindelijk een ballonnetje met mededeling:
Kan door onbekende oorzaak geen verbinding maken. Tik op instellingen.... etc daarna wordt het onduidelijk wat ik precies moet doen. Ik heb overigens wel gewoon internet verbinding.
Ik heb Dash-wirepanel geïnstalleerd, maar als ik die aanklik blijft tel. hangen en moet ik over op uit en aan!!
Ik heb Windows livepanel geïnstalleerd maar die komt na aanklikken op maar verdwijnt weer even zo vlug!!
Ongetwijfeld bekende problemen, maar ik vind geen oplossing.
Verder kan ik het allereerste begin ( introductie van dit X1 forum) van dit forum niet meer vinden. Ik bedoel het deel met foto's eigenschappen en vooral ook veel tips etc.... als ik op pag 1 klik krijg ik alleen de eerste reactie te zien... hoe kom ik weer op die allereerste pagina??
Als ik vodafone Push e-mail wil activeren dan krijg ik uiteindelijk een ballonnetje met mededeling:
Kan door onbekende oorzaak geen verbinding maken. Tik op instellingen.... etc daarna wordt het onduidelijk wat ik precies moet doen. Ik heb overigens wel gewoon internet verbinding.
Ik heb Dash-wirepanel geïnstalleerd, maar als ik die aanklik blijft tel. hangen en moet ik over op uit en aan!!
Ik heb Windows livepanel geïnstalleerd maar die komt na aanklikken op maar verdwijnt weer even zo vlug!!
Verder kan ik het allereerste begin ( introductie van dit X1 forum) van dit forum niet meer vinden. Ik bedoel het deel met foto's eigenschappen en vooral ook veel tips etc.... als ik op pag 1 klik krijg ik alleen de eerste reactie te zien... hoe kom ik weer op die allereerste pagina??
Live panel: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1327422?data[filter_keywords]=live%20panel&data[boolean]=ANDVerwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:24:
Prachtig toestel maar wel erg moeilijk om intuïtief alles te regelen. Je kan in ieder geval niet zonder forum
[ Voor 8% gewijzigd door HendrikN op 18-02-2009 14:32 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:
- [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in:
- Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:
- [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in:
- Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.