Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:
  • 176.256 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>:) Hallo, ikheb hier op deze site het cabfiletje gedownload via de link http://www.snapthetooknietzogoed.nl/enableRecognizerNL.cab en dat werkt gewoon fantastisch.
Ik heb een probleempje met het versturen van een sms bericht via Mobistar, in mijn xperia staat nof een T-Mobile connectie en deze krijg ik er niet uit, 'k ga nu op zoek naar een Belgische rom voor deze Xperia. Iemand een hint??
Gtjes
Foksie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:39:
>:) Hallo, ikheb hier op deze site het cabfiletje gedownload via de link http://www.snapthetooknietzogoed.nl/enableRecognizerNL.cab en dat werkt gewoon fantastisch.
Ik heb een probleempje met het versturen van een sms bericht via Mobistar, in mijn xperia staat nof een T-Mobile connectie en deze krijg ik er niet uit, 'k ga nu op zoek naar een Belgische rom voor deze Xperia. Iemand een hint??
Gtjes
Foksie
Ik verwacht dat je geen BE rom gaat vinden; je kan proberen de instellingen van Mobistar in te stellen met de communications manager. Die vind je in settings/instellingen - system/system. Daar kan je kiezen in welk land je zit en welke provider je gebruikt.

Welkom op GoT. We zitten hier op een forum, dus groeten hoeft niet. Lees voor de zekerheid eens de algemene FAQ...... Het lijkt er op alsof je in ieder geval wel gezocht hebt, want anders had je die enablerecognizers cab ook niet gevonden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb een vraagje, als ik inlog op MSN dan download hij alle contacten van MSN naar contacten. Dit zijn er veel en ENORM chaotisch. Heb ze allemaal verwijderd. Wil gewoon mijn normale contacten in contacten hebben staan en MSN contacten contacteer ik wel via MSN ;)

Iemand enig idee hoe dit uit te schakelen is?

Voor de rest puik phonetje.

Enige nadeel is wel dat er op de doos stond (Telfort btw) Inclusief Hancock. Maar in de doos geen geheugenkaart met hancock oid ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 07:55
RedHat schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:24:
Enige nadeel is wel dat er op de doos stond (Telfort btw) Inclusief Hancock. Maar in de doos geen geheugenkaart met hancock oid ;(
Deze kun je middels zo'n kaart via internet bestellen, en dan wordt deze naar je toegestuurd. Als het goed is zit deze bij in de doos (dacht zo'n zwart kaartje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, als ik inlog op MSN dan download hij alle contacten van MSN naar contacten. Dit zijn er veel en ENORM chaotisch. Heb ze allemaal verwijderd. Wil gewoon mijn normale contacten in contacten hebben staan en MSN contacten contacteer ik wel via MSN ;)

Bij de installatie van MSN/ Windows Live kan je deze synch gewoon hgandmatig uitvinken. Default staat de contactpersonen sync aan, maar die kan dus ook uit.

Stap twee bij de installatie zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 18:53
Yohost! schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:16:
Nu heb ik bij een aantal contacten de verjaardag ingevuld.
Echter waar zie ik nu de aankomende verjaardagen terug?

Bij mijn P1i werden ze bijvoorbeeld allemaal in mijn agenda gezet.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik ze via outlook erin zet komen ze wel tevoorschijn op die dag. Anders ook niet. Weet niet hoe je dit kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb datzelfde 'probleem' ook.
Voor zover ik weet zie je ze niet terug in je week/maand/jaar overzicht als items.
Wel als aankomende events.

Workaround: als losse afspraak in je agenda zetten.

Vraag van mijn kant:
Heb een e-mail account aangemaakt die via OWA met m'n mailbox verbinding maakt.
Bij elk bericht dat ik stuur, komt er bij te staan dat ie met mijn X1 is verzonden.
Hoe krijg ik die melding weg? Want dat interesseerd namelijk niemand wat die ik mail.
Vooral zakelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Afgelopen weekend had ik ineens een raar probleem, vrijdagavond heb ik mijn tomtom nog gebruikt en zaterdag werkte hij ineens niet meer. Dus ik nieuwe GPS data gedownload maar niks geen fix.

Ook niet met andere programma's zoals google maps hij vindt de GPS module wel maar krijg dus geen fix ?

Wat zou dit kunnen zijn heb al zitten googlen maar antwoord gevonden.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:56:
[...]

Bij de installatie van MSN/ Windows Live kan je deze synch gewoon hgandmatig uitvinken. Default staat de contactpersonen sync aan, maar die kan dus ook uit.

Oops, ik dacht dat dat was om contactpersonen in MSN te krijgen (zodat je ze niet opieuw hoeft toe te voegen).

kan ik dan na de installatie nog aan of uit zetten?

Hoe kan ik met die zwarte kaart een 4GB kaart met Hancock bestellen? Ik kan het niet vinden op die site? (Die op de kaart staat).

[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 09-02-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:52:

Vraag van mijn kant:
Bij elk bericht dat ik stuur, komt er bij te staan dat ie met mijn X1 is verzonden.
Hoe krijg ik die melding weg? Want dat interesseerd namelijk niemand wat die ik mail.
Vooral zakelijk niet.
Menu -> Extra -> Opties -> Handtekeningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:15:
[...]

Oops, ik dacht dat dat was om contactpersonen in MSN te krijgen (zodat je ze niet opieuw hoeft toe te voegen).

kan ik dan na de installatie nog aan of uit zetten?

Hoe kan ik met die zwarte kaart een 4GB kaart met Hancock bestellen? Ik kan het niet vinden op die site? (Die op de kaart staat).
http://xperia-membership.nl/
Yohost! schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:25:
[...]

Menu -> Extra -> Opties -> Handtekeningen
Thanks! Gewoon over die hele optie heen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:35:
[...]

http://xperia-membership.nl/
[...]

Thanks! Gewoon over die hele optie heen gelezen.
Thanks, Bij telfort krijg je overigens de zilvere (of heb ik gehad). Erg robuust design.

TomTom van de week even proberen, hij lijkt geen GPS signaal te krijgen. Werkt dat quickGPS in programma's goed? Is wel betaald volgens mij want kan hem 7 dagen gebruiken.

Hoe kan ik trouwens snelkoppelingen maken in Start -> Programma's? TomTom geïnstalleerd, alleen moet ik steeds starten via verkenner. Dit geld ook voor iGO8. Misschien wel handig als hij ook in Programma's komt te staan.

[ Voor 19% gewijzigd door RedHat op 09-02-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shake
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 20:39
Goedendag.

Heeft iemand ervaring met de x1 van bol.com en dan in het zilver is deze nederlandstalig?, aangezien er bij de zwarte op de site nl staat.

alvast bedankt,
dennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
RedHat schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:47:
[...]

Thanks, Bij telfort krijg je overigens de zilvere (of heb ik gehad). Erg robuust design.

TomTom van de week even proberen, hij lijkt geen GPS signaal te krijgen. Werkt dat quickGPS in programma's goed? Is wel betaald volgens mij want kan hem 7 dagen gebruiken.

Hoe kan ik trouwens snelkoppelingen maken in Start -> Programma's? TomTom geïnstalleerd, alleen moet ik steeds starten via verkenner. Dit geld ook voor iGO8. Misschien wel handig als hij ook in Programma's komt te staan.
Dat van TomTom heb ik dus ook, heeft wel altijd gewerkt maar nu opeens niet meer. QuickGPS is gratis hij haald de informatie binnen van de satellieten die maar 7 dage geldig is. Normaal had ik binnen 1min een fix maar nou helemaal niet meer.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Zijn er meer mensen met het volgende:

Ik heb bluetooth altijd aan staan en spontaan krijg ik af en toe een pop-up "toestel is zichbaar"

Erg vreemd... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Volgens mij heb ik alle topics doorgespit maar geen antwoord gevonden. Excuses alvast voor het geval dat ik het gemist heb.

Mochten jullie antwoord hebben dan graag in Jip en Janneke-taal want ik ben en vrouw en blond en heb geen kaas gegeten van al die termen die hier door de topics heen vliegen.

Goed dan nu mijn probleem .... na veel gedoe heb ik eindelijk (via een hier gevonden link) Gmail Client op mijn x1 gekregen (v2 versie) Had het ook geprobeerd viaa een midlet manager maar dat lukte ook niet, dan blijft hij hangen zeg maar. Hij staat nu dus op mijn x1 maar krijg hem niet aan de praat. Ik kom niet verder als " even geduld, bezig met inladen (voor de eerste keer). Hij stopt dan met laden omdat er geen gegevensverbinding is terwijl er WEL verbinding is. Ik kan wel via internet op Gmail maar ik wil het via de Client (is sneller en ik wil het gewoon;-)

Kan iemand mij helpen asjeblieft?

Alvast bedankt!! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17

Voor de rest puik phonetje.

Onder welke steen heb jij gelegen? wat die msn-contacten betreft: nu je ze hebt verwijderd ben je ze ook kwijt uit je msn-lijst! tijdens het instellen van je windows-live account is er een optie die je kan uitvinken, waardoor je msn-contacten niet worden toegevoegd.

Wat betreft de hancock-kaart: in je doos zit een kaartje waar precies op staat wat te doen om die te ontvangen....maar alsjeblieft, zoekt eerst een in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:52:
Heb datzelfde 'probleem' ook.
Voor zover ik weet zie je ze niet terug in je week/maand/jaar overzicht als items.
Wel als aankomende events.

Workaround: als losse afspraak in je agenda zetten.

Vraag van mijn kant:
Vooral zakelijk niet.
Ook voor jou: zoek eerst eens in dit forum.

Oplossing: in de settings bij berichten kun je je handtekening uitzetten. En uit je startup-folder moet je even die snelkoppeling verwijderen die ervoor zorgt dat na elke softreset deze handtekening weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
<foutje>

[ Voor 98% gewijzigd door DaSaN op 09-02-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:48:
Hallo allemaal,

Volgens mij heb ik alle topics doorgespit maar geen antwoord gevonden. Excuses alvast voor het geval dat ik het gemist heb.

Mochten jullie antwoord hebben dan graag in Jip en Janneke-taal want ik ben en vrouw en blond en heb geen kaas gegeten van al die termen die hier door de topics heen vliegen.

Goed dan nu mijn probleem .... na veel gedoe heb ik eindelijk (via een hier gevonden link) Gmail Client op mijn x1 gekregen (v2 versie) Had het ook geprobeerd viaa een midlet manager maar dat lukte ook niet, dan blijft hij hangen zeg maar. Hij staat nu dus op mijn x1 maar krijg hem niet aan de praat. Ik kom niet verder als " even geduld, bezig met inladen (voor de eerste keer). Hij stopt dan met laden omdat er geen gegevensverbinding is terwijl er WEL verbinding is. Ik kan wel via internet op Gmail maar ik wil het via de Client (is sneller en ik wil het gewoon;-)

Kan iemand mij helpen asjeblieft?

Alvast bedankt!! O+
Heb jij toevallig vodafone? Dan zou het kunnen dat je hebt aanstaan dat je dataverbinding via de vodafone-proxy loopt (dit is standaard). Ik zou dat even uitzetten bij verbindingsinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaSaN schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:56:
[...]

Heb jij toevallig vodafone? Dan zou het kunnen dat je hebt aanstaan dat je dataverbinding via de vodafone-proxy loopt (dit is standaard). Ik zou dat even uitzetten bij verbindingsinstellingen.
Nee ik heb T-Mobile. Indien het bovenstaande ook het geval is bij T-Mobile hoe zet ik dat dan uit? En maakt dat dan niet uit voor internet? Graag even een 'for dummies' uitleg hoe ik dat moet uitzetten.

Thanxxx O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
DaSaN schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:51:
[...]

Onder welke steen heb jij gelegen? wat die msn-contacten betreft: nu je ze hebt verwijderd ben je ze ook kwijt uit je msn-lijst! tijdens het instellen van je windows-live account is er een optie die je kan uitvinken, waardoor je msn-contacten niet worden toegevoegd.

Wat betreft de hancock-kaart: in je doos zit een kaartje waar precies op staat wat te doen om die te ontvangen....maar alsjeblieft, zoekt eerst een in dit topic!
JA, er zat een kaartje bij, maar NIET met de bovengenoemde URL. Er zat een sticker op die doos met Inclusief Hancock en een zwart support kaartje met de URL http://m.sonyericsson.com/x1support . Dus hoe had ik dat kunnen vinden? Ik dacht dat we allemaal een opener en vrolijker GoT wouden. Ben al 8,5 jaar lid van GoT/T.net maar heb dit nog niet vaak meegemaakt. Als het op het kaartje stond had ik het natuurlijk ook niet gevraagd.

En het synchroniseren van contacten is toch logisch dat ik denk aan de MSN-Contacten in MSN? Zo gek is dat niet want in Linux word dat vaak ook gewoon zo genoemd. Wijsneus. En zoeken in een groot topic is nou niet echt makkelijk. Natuurlijk heb ik gezocht, maar vinden in zo'n groot topic is vers 2. En als het niet vindbaar is is het logisch dat je een vraag steld toch? Lijkt mij. Anders kunnen we GoT gewoon bij deze wel sluiten.

DaSaN: je beantwoord vragen die al beantwoord zijn met het antwoord dat persoon maar moet zoeekn. _/-\o_

Oja, en als we het over mod-gedrag hebben, Edit je topic eens ipv steeds reply's onder elkaar te zetten man. Je probeert andere regels onder hun neus te wrijven terwijl je ze zelf negeert. Thumbs up man!

[ Voor 19% gewijzigd door RedHat op 09-02-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
RedHat schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:20:
[...]

JA, er zat een kaartje bij, maar NIET met de bovengenoemde URL. Er zat een sticker op die doos met Inclusief Hancock en een zwart support kaartje met de URL http://m.sonyericsson.com/x1support . Dus hoe had ik dat kunnen vinden? Ik dacht dat we allemaal een opener en vrolijker GoT wouden. Ben al 8,5 jaar lid van GoT/T.net maar heb dit nog niet vaak meegemaakt. Als het op het kaartje stond had ik het natuurlijk ook niet gevraagd.

En het synchroniseren van contacten is toch logisch dat ik denk aan de MSN-Contacten in MSN? Zo gek is dat niet want in Linux word dat vaak ook gewoon zo genoemd. Wijsneus. En zoeken in een groot topic is nou niet echt makkelijk. Natuurlijk heb ik gezocht, maar vinden in zo'n groot topic is vers 2. En als het niet vindbaar is is het logisch dat je een vraag steld toch? Lijkt mij. Anders kunnen we GoT gewoon bij deze wel sluiten.

DaSaN: je beantwoord vragen die al beantwoord zijn met het antwoord dat persoon maar moet zoeekn. _/-\o_

Oja, en als we het over mod-gedrag hebben, Edit je topic eens ipv steeds reply's onder elkaar te zetten man. Je probeert andere regels onder hun neus te wrijven terwijl je ze zelf negeert. Thumbs up man!
Je had al je antwoorden met gemak kunnen vinden door in deze topics te zoeken. punt. En wat betreft die meerdere posts: gaat makkelijk he als je got in een RRS-reader leest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
DaSaN schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:53:
[...]

Je had al je antwoorden met gemak kunnen vinden door in deze topics te zoeken. punt. En wat betreft die meerdere posts: gaat makkelijk he als je got in een RRS-reader leest...
Regels zijn regels, of je nu een RRS-reader gebruikt maakt niets uit. Daarbij: is het klaar met het geflame? Als je problemen met elkaar hebt ga je maar PM-en, als anderen zich niet aan de regels houden zoek je topicreport maar op.
Beetje 'ja-maar-jij' spelletjes spelen schiet je niets mee op :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb het volgende hier al eerder voorbij zien komen, maar in net iets andere vorm volgens mij.

Vandaag wilde ik mijn headset pairen en volgens mijn toestel stond bluetooth uit. In comm manager dus aangezet en het blauwe balletje stond as usual op "aan". Comm manager afgesloten en alsnog geprobeerd mijn headset te pairen. (die heeft dit al honderden keren probleemloos gedaan). Krijg ik potjandikkie het geluid te horen dat hij niet kan pairen. Kijk ik op het toestel, staat het bluetooth logo weer uit!

Is dit nu een probleem veroorzaakt door SE met zijn eigen mooie bluetooth stack of door WM? Maar bovenal, valt er iets aan te doen. Dat gehannes met bluetooth begint me een beetje mijn neus uit te hangen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:08:
Ik heb het volgende hier al eerder voorbij zien komen, maar in net iets andere vorm volgens mij.

Vandaag wilde ik mijn headset pairen en volgens mijn toestel stond bluetooth uit. In comm manager dus aangezet en het blauwe balletje stond as usual op "aan". Comm manager afgesloten en alsnog geprobeerd mijn headset te pairen. (die heeft dit al honderden keren probleemloos gedaan). Krijg ik potjandikkie het geluid te horen dat hij niet kan pairen. Kijk ik op het toestel, staat het bluetooth logo weer uit!

Is dit nu een probleem veroorzaakt door SE met zijn eigen mooie bluetooth stack of door WM? Maar bovenal, valt er iets aan te doen. Dat gehannes met bluetooth begint me een beetje mijn neus uit te hangen.
Is volgens mij opgelost door de nieuwe Generic ROM te installeren die nu beschikbaar is via SE Update Service als je een unbranded toestel hebt. Vreemd dat er nog weinig berichten op het forum staan over deze officiele SE ROM... ik heb hem vandaag op een X1 van een collega geinstalleerd die hetzelfde probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:40:
Is er er geen snellere manier om in verkenner in je windows map te navigeren? Dit duurt echt zo lang voordat je erin zit.. Als je in een verkeerde map zit in je windows map en je moet 1 map omhoog duurt het ook weer zo lang..
Is opgelost door de nieuwe Generic ROM te installeren die nu beschikbaar is via SE Update Service als je een unbranded toestel hebt. Ik heb hem vandaag op een X1 van een collega geinstalleerd en de X1 is een stuk sneller! Bijvoorbeeld het openen van de windows map of het tabje "Meldingen" bij Geluiden en Meldingen wat bij de oude ROM erg lang duurt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook al bijna weer een maand de X1 in mijn bezit! hartstikke gave phone, en ben er zeer tevreden mee.
alleen doet het streamen van youtube zo raar wanneer ik thuis zit. hij spoelt zich dan automatisch door om de 2 seconden ofzo...net als of het wordt afgespeeld op zijn buffersnelheid. ik ben dan verbonden met GPRS 3G.

hier heb ik geen last van wanneer ik buitens huis zit. dan ben ik meestal verbonden met HSDPA / HSUPDA.

hopelijk heeft er iemand hier al ervaring mee gehad, en een uiteindelijke oplossing ondervonden

peace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:59:
[...]

Is volgens mij opgelost door de nieuwe Generic ROM te installeren die nu beschikbaar is via SE Update Service als je een unbranded toestel hebt. Vreemd dat er nog weinig berichten op het forum staan over deze officiele SE ROM... ik heb hem vandaag op een X1 van een collega geinstalleerd die hetzelfde probleem had.
Als de generic ROM hetzelfde is als de iets eerder beschikbare VF ROM, dan moet ik de mensen teleur stellen, die verandert namelijk niets aan dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:16
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:38:
ik heb nu ook al bijna weer een maand de X1 in mijn bezit! hartstikke gave phone, en ben er zeer tevreden mee.
alleen doet het streamen van youtube zo raar wanneer ik thuis zit. hij spoelt zich dan automatisch door om de 2 seconden ofzo...net als of het wordt afgespeeld op zijn buffersnelheid. ik ben dan verbonden met GPRS 3G.

hier heb ik geen last van wanneer ik buitens huis zit. dan ben ik meestal verbonden met HSDPA / HSUPDA.

hopelijk heeft er iemand hier al ervaring mee gehad, en een uiteindelijke oplossing ondervonden

peace
Waarschijnlijk is de 3G verbinding gewoon niet rap genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidvB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 11:40
Net mijn telefoon geupdate (unbranded NL) nu lijkt het wel dat deze update veel meer ruimte inneemt is dit zo?

Nu is het zo dat het bond filmpje en nog wat andere geluidbestanden standaard op de telefoon staan nu wil ik deze verwijderen om meer ruimte vrij te maken maar dit lukt niet, is het iemand wel gelukt en zo ja hoe?

Kom er net achter dat de bond trailer er 2x op staat 12MB + 14MB

[ Voor 9% gewijzigd door DavidvB op 10-02-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbt het verjaardag "probleem" welke in je contacten kunnen worden ingesteld en worden weergegeven in je agenda.

Als je Agendaone gebruikt is dit geen probleem (de oplossing voor de standaard agenda is mij onbekend):

van de developerone website:
What are Contact Events?

A contact event is a birthday or anniversary for a contact. In the Color Selections, the Contact Event color is for the birthday/anniversary text color that will show in your calendar views. In the Calendar Settings you may choose to “Include Contact Events” in your views.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:07:
[...]

Is opgelost door de nieuwe Generic ROM te installeren die nu beschikbaar is via SE Update Service als je een unbranded toestel hebt. Ik heb hem vandaag op een X1 van een collega geinstalleerd en de X1 is een stuk sneller! Bijvoorbeeld het openen van de windows map of het tabje "Meldingen" bij Geluiden en Meldingen wat bij de oude ROM erg lang duurt.
Thanks! Ik ben er nog niet aan toe gekomen om de update te installeren. :z Ik ben namelijk eerst een goede betrouwbare back up aan het zoeken. Maar een dezer dagen ga ik hem erop zetten. Dan ga ik direct kijken of het geholpen heeft.
Viel mij overigens ook al op dat er nog weinig gesproken wordt over de officiele update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn X1 vertoont sinds een aantal dagen twee rare kuren. Om te beginnen ben ik regelmatig mijn taakbalk kwijt. Hierdoor kan ik dus geen programma's meer sluiten en ook het menu start niet in. Daarnaast beginnen de lampjes zonder reden (ik kan de reden in ieder geval niet vinden) te knipperen. Hij knippert dan kort groen/blauw. De meldingen die ik aan heb staan knipperen allemaal anders en ook met al deze meldingen doet hij dit zo nu en dan. Als ik een softreset doe is dit weer een tijdje over.

Heeft iemand hier een idee over? Wil liever niet meteen een hardreset doen want heb hem nu net helemaal zoals ik hem wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

weet niet of ik deze vraag hier mag stellen, maar nooit geschoten...

heb een nieuwe rom in de x1 geflashed (jack's lite), en dit werkt erg prettig.
echter heb ik een t-mobile abbo (web 'n walk standaard) en nu zijn de gprs/3g instellingen natuurlijk ook verdwenen, ik heb wat gegoogled en wel wat oude instellingen gevonden, maar krijg het hiermee niet werkend, verbinding maken lukt, maar data word tegengehouden, denk een proxy oid..
weet iemand de instellingen die nodig zijn om web 'n walk weer werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
lange schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:30:

echter heb ik een t-mobile abbo (web 'n walk standaard) en nu zijn de gprs/3g instellingen natuurlijk ook verdwenen, ik heb wat gegoogled en wel wat oude instellingen gevonden, maar krijg het hiermee niet werkend, verbinding maken lukt, maar data word tegengehouden, denk een proxy oid..
weet iemand de instellingen die nodig zijn om web 'n walk weer werkend te krijgen?
Dit probleem heb ik nu ook :'( (T-Mobile) Had het ook al eerder gevraagd, maar dacht het lukt zo wel :?
Enig idee waar ik die settings kan vinden?

Hopelijk wil iemands ons ff uit de brand helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

thestiffmeister schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:53:
[...]

Dit probleem heb ik nu ook :'( (T-Mobile) Had het ook al eerder gevraagd, maar dacht het lukt zo wel :?

Bij verbindingen vindt je toch die wizzard "verbindinginstelling" of "connection setup" die zet alle settings goed in het toestel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ricjuh op 10-02-2009 11:16 ]

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
gram501 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:27:
weet iemand of Age of empires draait op de X1??

of een ander leuk RTS spel??

alvast bedankt
Toen je over AoE begon.. dacht ik: DAT wil ik ook! En heb nu AoE Gold Edition draaien op mijn X1.

Niet op de volledige resolutie.. maar zeker de moeite waard. Echt tof om te spelen tijdens de vele uurtjes nix doen!

Neo

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidvB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 11:40
Buiten de vraag die ik een paar posts hierboven heb gesteld heb ik ook nog de volgende vraag: als ik windowsmobile voice command installeer krijg ik aan het eind van de installatie de melding "an unrecoverable error occured in setup. reset device and try again" iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
thestiffmeister schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:53:
[...]

Het enige wat je moet doen is de accesspoint "internet" invoeren, meer informatie vind je toch echt op de T-Mobile site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar probleem.
Dit weekend heb ik een sms gekregen, ik zag deze voorbij komen maar heb hem niet gelijk gelezen.

Nu geeft de telefoon continu aan dat er (1) nieuwe sms is, maar in mijn inbox is deze nergens te vinden.

Volgens mij is dit probleem al vaker voorbij gekomen... maar echt zoeken op dit probleem is mij niet gelukt.

Trefwoorden: Verborgen, sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

lange schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:30:

Heb je de connection configuration geprobeerd? Ik heb nu een NL rom dus ik weet de goede engelse naam niet meer, maar hij zit bij start - settings - connections en het is een groene wereldbol met gele sterren. Als je daar Nederland en T-mobile instelt gaat het bij mij wel goed. Meestal loopt die vanzelf een keer ongeveer 5 minuten na het flashen, maar blijkbaar niet bij alle roms. Je kan hem ook handmatig instellen, maar de wizard is makkelijker en werkt gewoon goed.

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 10-02-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

HendrikN schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:05:
[...]

Het enige wat je moet doen is de accesspoint "internet" invoeren, meer informatie vind je toch echt op de T-Mobile site.
heb ik geprobeerd (idd onderandere van de t-mobile site), maar werkte niet.
de andere tip om de wizzard te gebruiken (nederland en t-mobile kiezen), verhielp het probleem, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:19:
Ik heb een raar probleem.
Dit weekend heb ik een sms gekregen, ik zag deze voorbij komen maar heb hem niet gelijk gelezen.

Nu geeft de telefoon continu aan dat er (1) nieuwe sms is, maar in mijn inbox is deze nergens te vinden.

Volgens mij is dit probleem al vaker voorbij gekomen... maar echt zoeken op dit probleem is mij niet gelukt.

Trefwoorden: Verborgen, sms
Misschien een gekke vraag, maar kijk je wel in je sms/mms vak? Ik heb het regelmatig gehad dat ik via spb mobile shell het sms icoon aanklikte, ik mooi geen nieuwe sms zag. Dan bleek dat ik bijvoorbeeld "verzonden items" als laatste had gebruikt en dan werd dat vakje geopend en niet het "nieuwe sms vak". Het zijn van die lullige dingetjes....

Bluetooth probleem ontwikkelt zich. Blijkt dus dat het uitschakelen van bluetooth met name gebeurt wanneer de headset voor de tweede keer die dag gepaired wordt, zonder dat bluetooth uitgeschakeld is geweest. Uiteraard is er een eenvoudige work around (bluetooth aan en uit zetten en weer aan), maar het blijft wazig. Betreft overigens een orginele SE headset. (typenummer PV702)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
SoaDmaggot schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:04:
[...]

Regels zijn regels, of je nu een RRS-reader gebruikt maakt niets uit. Daarbij: is het klaar met het geflame? Als je problemen met elkaar hebt ga je maar PM-en, als anderen zich niet aan de regels houden zoek je topicreport maar op.
Beetje 'ja-maar-jij' spelletjes spelen schiet je niets mee op :w
Waar het mij om draait is dat de userbase van GoT en GoT zelf een opener en vrolijker GoT willen. Als ik wat wil weten zoek ik het eerst op. Een simpele check posthistory laat dat wel zien. Er zijn mensen die gewoon bijna geen vraag meer op GoT durven te stellen omdat het misschien al ergens staat. Een "Groot x topic" is ontzettend onoverzichtelijk. Ik heb voor mijn vraag gezocht. Het is zeer frustrerend als de eerste de beste dodo al meteen gaat blaten dat ik maar beter moet gaan zoeken want het is vast wel ergens een keer ergens behandeld. Die bijna 9 jaar dat ik op GoT meega heb ik dit nog nooit mee hoeven te maken naar mijn lieve persoontje toe. Een beetje zoeken is absoluut niets mis mee, en zelfs een vereiste, maar dit gaat véél te ver.

Trouwens; er zijn mensen met een headset-profiel die ingeladen blijft na het ontpluggen van de headset. Bij mij komt hij helemaal niet in het headset profiel, überhaubt al niet bij het inpluggen van de headset. Er zijn dus een hoop headset problemen denk ik met de x1 :)

[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 10-02-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik dreig nu helemaal gek te worden van mijn X1 :X

Nu heb ik bij het over gaan helemaal geen beltoon meer. Hij trilt dus alleen maar. De speaker functioneert en de volume meter van de beltoon staat op volle sterkte. Helemaal niets dus.

Als ik het menu in duik waar je de beltoon kan veranderen valt mij op dat ik geen enkele beltoon kan beluisteren. Als ik een dergelijke beltoon selecteer kan ik ook niet op OK drukken en schiet hij weer op een voor ingestelde beltoon.

Resetten heb ik nog niet gedaan, daar heb ik absoluut geen pit aan (Tenzij het 100% zeker werkt). Wil ook voor de tijd eerst een backup maken.

EDIT: Naja, dan toch maar weer resetten. Hoop dat dit voorlopig de laatste keer is!

[ Voor 6% gewijzigd door Jassy op 10-02-2009 19:16 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Jassy schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:06:
EDIT: Naja, dan toch maar weer resetten. Hoop dat dit voorlopig de laatste keer is!
Geef even aan of een hard-reset geholpen heeft. Zo ja, dan ligt het toch echt aan de softwareconfiguratie en niet perse aan de Xperia zelf.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:11:
[...]

Misschien een gekke vraag, maar kijk je wel in je sms/mms vak? Ik heb het regelmatig gehad dat ik via spb mobile shell het sms icoon aanklikte, ik mooi geen nieuwe sms zag. Dan bleek dat ik bijvoorbeeld "verzonden items" als laatste had gebruikt en dan werd dat vakje geopend en niet het "nieuwe sms vak". Het zijn van die lullige dingetjes....
Helaas wel, ik heb al op veel verschillende manieren geprobeerd in me sms inbox te komen, maar het maakt allemaal geen verschil.

Het rare is ook dat de sms geschiedenis van die persoon dus verdwenen is, en na het sturen van een nieuwe sms, ben ik dus een nieuwe sms met hierin een nieuwe geschiedenis aan het opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
Jassy schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:06:
Ik dreig nu helemaal gek te worden van mijn X1 :X

Nu heb ik bij het over gaan helemaal geen beltoon meer. Hij trilt dus alleen maar. De speaker functioneert en de volume meter van de beltoon staat op volle sterkte. Helemaal niets dus.

Als ik het menu in duik waar je de beltoon kan veranderen valt mij op dat ik geen enkele beltoon kan beluisteren. Als ik een dergelijke beltoon selecteer kan ik ook niet op OK drukken en schiet hij weer op een voor ingestelde beltoon.

Resetten heb ik nog niet gedaan, daar heb ik absoluut geen pit aan (Tenzij het 100% zeker werkt). Wil ook voor de tijd eerst een backup maken.

Weet niet of je microsoft Voice Command op je phone hebt?

Ik had 't zelfde op mijn nieuwe generic nl rom. Werd er helemaal gek van. Mee lopen stoeien en toen kwam ik er achter dat het aan microsoft Voice Command lag. Toen ik dat eraf gehaald had werkte het weer prima.

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Hey mensen,

Net ff zitten rond kijken auf das internet naar die create-panel wedstrijd van SE.. Niet echt bijzonder, misschien dat ze er nog wat van gaan aanbieden nu de wedstrijd is afgelopen (winnaar is trouwens SPB traveller).

Maar tijdens deze surf-actie kwam ik een ander progje tegen: mDesktop ff try-out gedaan en wat een gaaf progje!

Telefoon beheren met je pc door middel van een bluetooth (of usb) verbinding! Waaronder bellen, smsen, bestanden installeren, kopiëren... Misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft..

Neo

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoFoX schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:16:

Maar tijdens deze surf-actie kwam ik een ander progje tegen: mDesktop ff try-out gedaan en wat een gaaf progje!

Telefoon beheren met je pc door middel van een bluetooth (of usb) verbinding! Waaronder bellen, smsen, bestanden installeren, kopiëren... Misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft..

Neo
Goeie tip: was ook op zoek naar een vervanging van myphone explorer dat geweldig werkte met mijn k750.

Met http://www.mymobiler.com/ kost het niks en kan je eigenlijk ook alles via de "remote desktop" functie.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/jonasvo/shared%20images/screendump.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Zie nu idd dat Myphone Explorer.. is inderdaad een vette app als die ook nog compatible zou worden met de Xperia.
X1 is a windows mobile phone. MPE will never support this OS.
das nou jammer

Enig verschil tussen mymobiler en mDesktop is dat je met mDesktop wel gewoon kan smsen en bellen icm met je toetsenbord :) ipv je telefoon.

Neo

[ Voor 15% gewijzigd door NeoFoX op 11-02-2009 11:08 ]

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

NeoFoX schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:06:
Zie nu idd dat Myphone Explorer.. is inderdaad een vette app als die ook nog compatible zou worden met de Xperia.
[...]
das nou jammer

Enig verschil tussen mymobiler en mDesktop is dat je met mDesktop wel gewoon kan smsen en bellen icm met je toetsenbord :) ipv je telefoon.

Neo
Bellen wordt een beetje lastig (intypen van telefoonnummers niet), maar sms-en en e-mailen werkt prima met het toetsenbord als je je telefoon bekijkt via MyMobiler hoor.
Best handig programmaatje, kan je ook bestanden mee uitwisselen en screenshots mee maken (zoals hierboven al te zien is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:56:
[...]

Hallo :)
Ik kijk al een tijdje rond op dit forum, maar had hier nog niks over gelezen.

Nu wil ik hier even op antwoorden. Want MSN stond al op mijn telefoon. Nu heb ik dus geen installaties gehad oid. Alleen van het Windows Live panel, maar daar heb ik geen vraag gekregen of ik mijn MSNcontacten toe wil voegen aan mijn contactenlijst. Ik ben dus idd de fout in gegaan dat ik al mijn contacten had gewist (*stom!*) en dus al mijn MSNcontacten kwijt was.

Na veel zoeken op mijn telefoon vond ik eindelijk waar ik uit kon schakelen dat hij mijn MSNcontacten weergeeft tussen mijn telefooncontacten, maar dit kan ik niet uitvinken! Is grijs weergegeven :s

Weet iemand hier een oplossing voor? want vind het zéér vervelend :s..

Verder een superr telefoontje :-D
Alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, heb net de X1 en ben zeer tevreden. Toch zijn een paar dingen niet duidelijk. Wie kan mij helpen?

1. Ik krijg helemaal geen melding of trillen wanneer ik een nieuw smsje of email binnenkrijg, terwijl ik dat wel heb ingesteld bij Instelling - Geluiden en Meldingen - Meldingen - Gebeurtenis: Berichten: nieuw tekstber.
Alles staat hier aangevinkt en hij kan het voorbeeldje ook afspelen.

2. Kan ik de bluetooth ook permanent aan laten staan? Nu gaat hij na een tijdje automatisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:06:
Hoi, heb net de X1 en ben zeer tevreden. Toch zijn een paar dingen niet duidelijk. Wie kan mij helpen?

1. Ik krijg helemaal geen melding of trillen wanneer ik een nieuw smsje of email binnenkrijg, terwijl ik dat wel heb ingesteld bij Instelling - Geluiden en Meldingen - Meldingen - Gebeurtenis: Berichten: nieuw tekstber.
Alles staat hier aangevinkt en hij kan het voorbeeldje ook afspelen.
Al een softreset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en de klacht blijft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 20:04
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:28:
[...]

Nu wil ik hier even op antwoorden. Want MSN stond al op mijn telefoon. Nu heb ik dus geen installaties gehad oid. Alleen van het Windows Live panel, maar daar heb ik geen vraag gekregen of ik mijn MSNcontacten toe wil voegen aan mijn contactenlijst. Ik ben dus idd de fout in gegaan dat ik al mijn contacten had gewist (*stom!*) en dus al mijn MSNcontacten kwijt was.

Na veel zoeken op mijn telefoon vond ik eindelijk waar ik uit kon schakelen dat hij mijn MSNcontacten weergeeft tussen mijn telefooncontacten, maar dit kan ik niet uitvinken! Is grijs weergegeven :s

Het staat vast wel ergens, maar de remedie is je MSN account verwijderen van je X1, en dan opnieuw toevoegen, en dan dus met de bewuste vink uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:28:
[...]

Heel simpel eigenlijk: je windows-live account afmelden en opnieuw aanmelden. Je krijgt dan weer die optie waar je hem wel kan uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:04
misschien niet het topic ervoor..
en misschien is deze vraag al 1000x gesteld, maar..

Wat is het verschil tussen de normale Xperia en Vodafone Branded Xperia, behalve dat het locked is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Silversin schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:58:

Wat is het verschil tussen de normale Xperia en Vodafone Branded Xperia, behalve dat het locked is..
Software pakket wat er opzit, hierover weet ik het fijne niet omdat ik een Omnia heb. Maar ik heb een Vodafone branded Omnia. Hier zitten gewoon wat applicaties wel of niet meer op( vaak ook naderhand installeer baar hoor). En logo op de telefoon, en bij het opstarten van de telefoon. Etc etc. Duidelijk genoeg of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door rCk op 11-02-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Silversin schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:58:

Werkelijk geen ene fluit verschil. Je hebt uiteraard de simlock, je hebt een ander logo achterop het toestel (van VF) en je hebt een VF panel, dat bij tijd en wijle best handig is (Nederland 1 kijken, hoewel in armetierige kwaliteit). Meer verschillen zijn er niet met de unbranded modellen.

(en hoewel ik er ondertussen een behoorlijke hekel aan krijg, dit antwoord had je echt heel makkelijk kunnen vinden met de zoekfunctie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Geef even aan of een hard-reset geholpen heeft. Zo ja, dan ligt het toch echt aan de softwareconfiguratie en niet perse aan de Xperia zelf.
Weet niet of je microsoft Voice Command op je phone hebt?

Ik had 't zelfde op mijn nieuwe generic nl rom. Werd er helemaal gek van. Mee lopen stoeien en toen kwam ik er achter dat het aan microsoft Voice Command lag. Toen ik dat eraf gehaald had werkte het weer prima.
Hard-reset heeft inderdaad geholpen. Of het nu aan Voice Command lag weet ik niet. Het rare was wel dat het van het een op het andere moment zo was dat dat ding niet meer over ging. Heel vreemd. Ik zal, als het weer voorkomt, eerst kijken of Voice Command aan staat, of dat er misschien wat mee gebeurd is ofzo.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam er net achter dat vanaf 1 feb. streamen ook bij HI eindeloos online mag :D

Youtube doet het perfect hier :)

Waar blijven trouwens eens nieuwe panels? Had wel wat meer actie verwacht van SE, ding is alweer bijna 4 maanden uit.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds08
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
Ben zelf ook teleurgesteld in Sony Ericsson omdat ze echt weinig panels hebben uitgebracht.

Sinds vandaag is de nieuwe Pointui 2 free panel uit.

Net geïnstalleerd, werkt perfect! :)

http://www.pointui.com/products/home-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:04
ppaddo schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:33:
[...]

Werkelijk geen ene fluit verschil. Je hebt uiteraard de simlock, je hebt een ander logo achterop het toestel (van VF) en je hebt een VF panel, dat bij tijd en wijle best handig is (Nederland 1 kijken, hoewel in armetierige kwaliteit). Meer verschillen zijn er niet met de unbranded modellen.

(en hoewel ik er ondertussen een behoorlijke hekel aan krijg, dit antwoord had je echt heel makkelijk kunnen vinden met de zoekfunctie)
ach je weet hoe newb's zijn
toch thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:46:
[...]

[...]

Hard-reset heeft inderdaad geholpen. Of het nu aan Voice Command lag weet ik niet. Het rare was wel dat het van het een op het andere moment zo was dat dat ding niet meer over ging. Heel vreemd. Ik zal, als het weer voorkomt, eerst kijken of Voice Command aan staat, of dat er misschien wat mee gebeurd is ofzo.
Gebruik bijvoorbeeld Sprite Backup om meerdere backups te maken voordat je zaken als voicecommand en andere software gaat proberen, dan kun je altijd terug naar een goed werkende situatie en hoef je niet altijd te hard resetten en alles wat wel goed werkt opnieuw te installeren. Op die manier kun je naar hartelust tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen met goede ervaringen met de nieuwe officiele SE ROM die sinds kort uit is? Bij een collega heb ik hem geinstalleerd en de X1 is echt een stuk sneller.

Op XDA staat trouwens een poll waar je kunt aangeven of de R2A ROM (waarschijnlijk dezelfde als de nieuwe officiele ROM) het irritante willekeurig uitschakelen van Blue Tooth probleem heeft opgelost. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=480698 Een aantal mensen geven aan dat het probleem nog steeds niet is verholpen en dan is het wat mij betreft van belang om dit aan te melden bij SE. Heb ik een tijdje geleden per e-mail gedaan en ga ik opnieuw doen als het niet is opgelost. Hoe meer mensen problemen melden bij SE hoe beter vind ik.

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:47

Ves

A gadget addicted Bounty

ds08 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:11:
Ben zelf ook teleurgesteld in Sony Ericsson omdat ze echt weinig panels hebben uitgebracht.
Inderdaad, het lijkt alsof ze het ontwikkelen teveel aan 'third-parties' overlaten.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Verwijderd

Heb geprobeert via system/settings en land maar daar kan ik enkel kiezen tussen Nl/Nl en Belgisch Punt en verder zie ik geen enkele keuzemenu om een provider te kiezen, ook al geprobeert om via de SE update uit mijn pro'je te geraken doch help allemaal niet, kan nog steeds geen Sms'n versturen, 'k zoek verder. 8)7

• NeoFoX

Klopt, het werkt idd wel leuk.. maar heb toch liever de SPB shell.. iets meer functies en mogelijkheden.

- The Neo and Only -

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:31:
Zijn er mensen met goede ervaringen met de nieuwe officiele SE ROM die sinds kort uit is? Bij een collega heb ik hem geinstalleerd en de X1 is echt een stuk sneller.
Ik heb de update tool geinstalleerd, maar de nieuwe rom voor T-Mobile is er nog niet. Iemand een idee wanneer wel ?

Pay peanuts get monkeys !

• Antal72
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 19:39
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:31:
Yep, is bij mij een verbetering.
Sneller en lijkt ook een stuk stabieler.

Maar goed, na een verse installatie lijkt altijd alles sneller en beter. Moet nog blijken natuurlijk in het verdere gebruik.

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

VesNL schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 01:02:
[...]

Inderdaad, het lijkt alsof ze het ontwikkelen teveel aan 'third-parties' overlaten.
Beetje jammer, ze mogen van mij iets van een nieuwe versie van de Sony Ericsson Media Panel maken. De huidige ziet er wel erg strak en playstation-achtig uit, maar is best beperkt qua functies en werkt qua touch niet helemaal goed vind ik (beetje trage reactie, trage animaties).

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:26
Over nieuwe dingen gesproken. Ik las laatst over de Bell UI dat deze ook perfect werkt op de X1, echter heb ik bijna niemand nog gehoord over Bell UI hier.

http://wmpoweruser.com/?p=1529

Kort filmpje erover, maar heeft iemand hem daadwerkelijk ook al geinstalleerd of dat ook nog niet? Ik wil graag even de ervaringen weten voordat ik hem ga installeren.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Dbm12 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:16:
Over nieuwe dingen gesproken. Ik las laatst over de Bell UI dat deze ook perfect werkt op de X1, echter heb ik bijna niemand nog gehoord over Bell UI hier.

http://wmpoweruser.com/?p=1529

Kort filmpje erover, maar heeft iemand hem daadwerkelijk ook al geinstalleerd of dat ook nog niet? Ik wil graag even de ervaringen weten voordat ik hem ga installeren.
ja idd volgens mij is die BellUI ook ontwikkeld door dezelfde mensen als PointUI... ziet er iig erg goed uit, ben het alleen nog nergens tegen gekomen....

filmpje is trouwens van de Touch Diamond en die heeft een lagere resolutie dan de X1... vraag me dan af of die het op de X1 wel goed zal doen...

• Dbm12
Freshnezz schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:03:
[...]

ja idd volgens mij is die BellUI ook ontwikkeld door dezelfde mensen als PointUI... ziet er iig erg goed uit, ben het alleen nog nergens tegen gekomen....

filmpje is trouwens van de Touch Diamond en die heeft een lagere resolutie dan de X1... vraag me dan af of die het op de X1 wel goed zal doen...
Jup op het bekende forum is aangetoond dat hij goed werkt op de X1 :). En inderdaad je hebt gelijk dat het gebaseerd is op Point UI V1.5. Dus werken doet hij wel, echter ik vroeg me af of iemand het ook daadwerkelijk had gebruikt? Want volgens mij werkt het zelfs beter dan het SPB mobile shell gebeuren dat ik nu gebruik.

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Dbm12 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:11:
[...]

Jup op het bekende forum is aangetoond dat hij goed werkt op de X1 :). En inderdaad je hebt gelijk dat het gebaseerd is op Point UI V1.5. Dus werken doet hij wel, echter ik vroeg me af of iemand het ook daadwerkelijk had gebruikt? Want volgens mij werkt het zelfs beter dan het SPB mobile shell gebeuren dat ik nu gebruik.
Ah ok en op dat bekende forum hadden ze natuurlijk weer geen link ofzo... gierig!

Ik vraag me af of het wel beter is dan SPB, want die vind ik zelf op het moment de beste shell....

ik heb zelf net die PointUI Panel geinstalleerd en het ziet er toch wel goed uit! komt er aardig in de buurt...
zijn er nog andere shells die het proberen waard zijn? ik heb zelf nog Winterface geprobeerd maar die vond ik maar crappy...

Verwijderd

Misschien een ideetje voor in de TS nu de nieuwe ROM uit is.

Ik (en met mij denk ik vele anderen) heb geen idee hoe ik mijn ROM moet flashen, of het 'gevaarlijk' is en welke stappen er moeten worden genomen.

Misschien in de TS een link of beschrijving van het flashen van de ROM?!

• Dbm12
Freshnezz schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:22:
[...]

Ah ok en op dat bekende forum hadden ze natuurlijk weer geen link ofzo... gierig!

Ik vraag me af of het wel beter is dan SPB, want die vind ik zelf op het moment de beste shell....

ik heb zelf net die PointUI Panel geinstalleerd en het ziet er toch wel goed uit! komt er aardig in de buurt...
zijn er nog andere shells die het proberen waard zijn? ik heb zelf nog Winterface geprobeerd maar die vond ik maar crappy...
Er is wel een goede link hoor.
Als je even zoekt daar op:

"[CAB] BELL_UI interface for all vga device"

Dan kom je wel op de goede link waar je het kan downloaden :)

SPB is nu ook nog me favo spot, echter vind ik het gewoon vervelend dat smsjes nog in het oude manier worden weergegeven. Een hele interface daaromheen is natuurlijk ook erg mooi :)

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:22:
Misschien een ideetje voor in de TS nu de nieuwe ROM uit is.

Ik (en met mij denk ik vele anderen) heb geen idee hoe ik mijn ROM moet flashen, of het 'gevaarlijk' is en welke stappen er moeten worden genomen.

Misschien in de TS een link of beschrijving van het flashen van de ROM?!
Als je het over de legale update hebt, simpel Sony Ericsson Update Service downloaden en de stappen volgen. Als je het over de ROMs van XDA-Developers hebt, dat wordt hier niet besproken :)

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Dbm12 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:42:
[...]

Er is wel een goede link hoor.
Als je even zoekt daar op:

"[CAB] BELL_UI interface for all vga device"

Dan kom je wel op de goede link waar je het kan downloaden :)

SPB is nu ook nog me favo spot, echter vind ik het gewoon vervelend dat smsjes nog in het oude manier worden weergegeven. Een hele interface daaromheen is natuurlijk ook erg mooi :)
ok dan!! heb je het btw zelf al getest dan?

• Dbm12
Freshnezz schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:02:
[...]

ok dan!! heb je het btw zelf al getest dan?
Nope, ik ben van plan het vanmiddag uit te proberen :) Maar ik denk, eerst even kijken of iemand er al ervaring mee heeft. Ik vind het er erg grappig uitzien. Anders dan anders en lekker kleurrijk. Kan ook zijn dat ik er zo genoeg vna heb aangezien sommige dingen niet 100% nog werken :P
Maar goed, wie niet waagt die niet wint!

• RedHat
Ik heb het Windows Live panel gedownload. Echter als ik de panel open, vergroot hij hem.. En als hij groot op het scherm staat, verkleint hij hem meteen. Iemand enig idee? Windows Live + Windows Live Messenger staan WEL op de telefoon.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Tsunami schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:00:
[...]

Als je het over de legale update hebt, simpel Sony Ericsson Update Service downloaden en de stappen volgen. Als je het over de ROMs van XDA-Developers hebt, dat wordt hier niet besproken :)
ROMs worden wel besproken. Er mogen alleen geen links gegeven worden.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:47

Ves

A gadget addicted Bounty

RedHat schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:05:
Ik heb het Windows Live panel gedownload. Echter als ik de panel open, vergroot hij hem.. En als hij groot op het scherm staat, verkleint hij hem meteen. Iemand enig idee? Windows Live + Windows Live Messenger staan WEL op de telefoon.
Doe ff een search, dan vind het antwoord. Dit is een bekend probleem.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Verwijderd

RedHat schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:05:
Probleem is dat je een Nederlandse ROM hebt!

Hoe Oplossen:
Ga naar \\\Programmabestanden\LivePanel en verander de naam van WLMPanelResources.dll.0409.mui in WLMPanelResources.dll.0413.mui (09 in 13 veranderen...)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 13:17 ]

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

ik heb volgens de methode uit de op youtube op mijn X1 gezet
alleen nu heb ik t volgende; hij laadt gewoon snel, geluid begint meteen goed te spelen, maar beeld hapert constant
terwijl ik ook filmpjes heb gezien van youtube op de x1 waar t wel vloeiend liep

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ik heb nu de touchIT 3.5 RC1 van itje erop en ik moet zeggen wat een verbetering t.o.v. het origineel.

snel - Mooi - en functioneel

Bears and Bulls

• Dbm12
Dbm12 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:04:
[...]

Nope, ik ben van plan het vanmiddag uit te proberen :) Maar ik denk, eerst even kijken of iemand er al ervaring mee heeft. Ik vind het er erg grappig uitzien. Anders dan anders en lekker kleurrijk. Kan ook zijn dat ik er zo genoeg vna heb aangezien sommige dingen niet 100% nog werken :P
Maar goed, wie niet waagt die niet wint!
Getest wat de Bell_UI doet met je phone, maar echt soepeltjes werkt het niet. De afbeelding op de voorkant is te klein en hierdoor mis je het effect van schaduw. Daarnaast werken vele linken/buttons niet. Contacten kan je niet toevoegen, en je dient je widgets te updaten via de express functie.

Jammer, want er is zeker potentie hierin! Even wachtne dus tot iemand het 100% werkend heeft gemaakt.

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Dbm12 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:17:
[...]

Getest wat de Bell_UI doet met je phone, maar echt soepeltjes werkt het niet. De afbeelding op de voorkant is te klein en hierdoor mis je het effect van schaduw. Daarnaast werken vele linken/buttons niet. Contacten kan je niet toevoegen, en je dient je widgets te updaten via de express functie.

Jammer, want er is zeker potentie hierin! Even wachtne dus tot iemand het 100% werkend heeft gemaakt.
Ik heb het ook getest! Idd op volledig wvga resolutie merk je al dat de helft niet klopt... met wvgafix op 640x480 resolutie werkt ie wel wat beter maar goed dan werkt de helft idd niet wat je zegt.. (contacten toevoegen werkte wel bij mij trouwens)

idd erg jammer, ik vind het er scherper uit zien dan pointui panel en de geanimeerde achtergrond ziet er vet uit... heen en weer scrollen tussen de schermen gaat erg vloeiend...!

Als er nou es meer van dit soort shells waren! Windows Mobile kan er wel slick uit zien...!

• Dbm12
Freshnezz schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:23:
[...]

Ik heb het ook getest! Idd op volledig wvga resolutie merk je al dat de helft niet klopt... met wvgafix op 640x480 resolutie werkt ie wel wat beter maar goed dan werkt de helft idd niet wat je zegt.. (contacten toevoegen werkte wel bij mij trouwens)

idd erg jammer, ik vind het er scherper uit zien dan pointui panel en de geanimeerde achtergrond ziet er vet uit... heen en weer scrollen tussen de schermen gaat erg vloeiend...!

Als er nou es meer van dit soort shells waren! Windows Mobile kan er wel slick uit zien...!
Ik baal er nog altijd van dat SE nu niet een eigen soort sausje over WM6.1 heeft gegooid. Hierin hadden ze zichzelf echt mee kunnen positioneren. Ze zijn nu 100% afhankelijk van 3th party partijen. Erg jammer want het is toch hun paradepaardje. Als je die goed neerzet heb je het "wow" effect waardoor hun andere producten ook in een goed daglicht komen te staan. Lijkt mij persoonlijk een win-win situatie.

maar goed, ik blijf de hoop houden dat ze hun woord nakomen om panels te leveren aan ons. Want zo is die functie niet echt veel gebruikt op het buienradarpanel na....

Contacten zal ongetwijfeld aan de gang te krijgen zijn, maar ik vond de update methode zo omslachtig dat ik er vrij snel klaar mee was :P Wat je inderdaad zegt, door die widgets heengaan is uitermate makkelijk. Vooral ook omdat je zo sms en e-mail inbox direct kan zien wat er staat. Heel leuk gedaan.

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:52

Werkt goed inderdaad, zou een erg leuk panel kunnen zijn! Maar ik vind het jammer dat je geen Nederlands steden kunt aangeven.

Ik heb m'n X1 nu ook geupdate via de gewone updateservice van SE, en hij loopt idnerdaad een stuk soepeler heb ik het idee! Daarnaast is nu in de taakbalk een digitale klok toegevoed, erg handig.
Alleen nu nog een vraag, het programma Handango is nu ook opnieuw geinstalleerd. Alleen staat het bij 'programma's verwijderen' niet in de lijst. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het helemaal verwijderd wordt?
Ik meen mij te herinneren dat deze eerst wel gewoon gedelete kon worden..

Edit: Daarnaast vind ik jammer dat het SPB panel niet zo nauwkeurig is met het weerbericht.. Hij geeft aan dat het vandaag regent maar de lucht is al de hele dag strakblauw :?

[ Voor 8% gewijzigd door niels132 op 12-02-2009 15:04 ]

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
Licko schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:04:
ik heb volgens de methode uit de op youtube op mijn X1 gezet
alleen nu heb ik t volgende; hij laadt gewoon snel, geluid begint meteen goed te spelen, maar beeld hapert constant
terwijl ik ook filmpjes heb gezien van youtube op de x1 waar t wel vloeiend liep
Je hebt vast de nieuwe generic ROM? Daar loopt de youtube app. niet echt lekker op. Is ook een topic over op xda.

Liever geen bloemen.

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Vandaag via SEUS de nieuwe software er op gezet.
Was in 20 minuten gebeurd (inclusief updaten van SEUS en opnieuw opstarten van de SEX1) :+

Ik kan niet zeggen dat ik verschil merk met voor de update.
Absoluut niet sneller dan voor de update :(

Enige 'extra' die nu op het Sony-today scherm staat is de Google zoekbar die ik ook nog niet weg krijg :?

Ze hadden beter Youtube in het Google pannel toegevoegd in plaats van die zoekbar in het today scherm ;)

Wat BT betreft kan ik nog niks melden.
En de batterij was bij mij toch al geen probleem met ruim 2,5 dag gebruiksduur :)

Verwijderd

catt4u schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 18:46:
Vandaag via SEUS de nieuwe software er op gezet.
Was in 20 minuten gebeurd (inclusief updaten van SEUS en opnieuw opstarten van de SEX1) :+

Ik kan niet zeggen dat ik verschil merk met voor de update.
Absoluut niet sneller dan voor de update :(

Enige 'extra' die nu op het Sony-today scherm staat is de Google zoekbar die ik ook nog niet weg krijg :?

Ze hadden beter Youtube in het Google pannel toegevoegd in plaats van die zoekbar in het today scherm ;)

Wat BT betreft kan ik nog niks melden.
En de batterij was bij mij toch al geen probleem met ruim 2,5 dag gebruiksduur :)
Vreemd, als je de eerste ROM versie had zou je volgens mij echt een verschil in reactiesnelheid moeten constateren.

Verwijderd

Antal72 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:46:
[...]

Yep, is bij mij een verbetering.
Sneller en lijkt ook een stuk stabieler.

Maar goed, na een verse installatie lijkt altijd alles sneller en beter. Moet nog blijken natuurlijk in het verdere gebruik.
Bedankt voor de info. Ik heb onderstaande verschillen geconstateerd na installatie van de nieuwe officiele SE ROM, maar of dit bij iedereen het geval is weet ik niet.

- na opstarten start het default panel dat ingesteld is in Xperia Tweak niet op
- bij het starten van Internet Explorer klapt het onscreen keyboard open

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:12
Vandaag mijn X1 (unbranded NL) in gebruik genomen en ik kom 2 problemen tegen.

Updaten werkt niet, het ingedrukt houden van de knoppen die bij het programma staan zorgen er alleen voor dat ik het venster krijg om de telefoon uit te zetten, geen strepen op het scherm ofzo.

Syncen werkt net, ik gebruik dit eigenlijk alleen voor mijn afspraken (mobiel emailen doe ik nooit vanaf mijn pda) maar ik kan de afspraken die ik in de experia heb staan niet syncen met outlook. Foutmelding: support code 1, wat dat ook mag zijn.

• HendrikN
LordLynx schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:41:
Vandaag mijn X1 (unbranded NL) in gebruik genomen en ik kom 2 problemen tegen.

Updaten werkt niet, het ingedrukt houden van de knoppen die bij het programma staan zorgen er alleen voor dat ik het venster krijg om de telefoon uit te zetten, geen strepen op het scherm ofzo.
Je snapt dat je die toetsencombi moet indrukken wanneer het toestel uitstaat? :o
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:
- [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.

Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in:
- Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.