Ik heb een probleempje met het versturen van een sms bericht via Mobistar, in mijn xperia staat nof een T-Mobile connectie en deze krijg ik er niet uit, 'k ga nu op zoek naar een Belgische rom voor deze Xperia. Iemand een hint??
Gtjes
Foksie
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ik verwacht dat je geen BE rom gaat vinden; je kan proberen de instellingen van Mobistar in te stellen met de communications manager. Die vind je in settings/instellingen - system/system. Daar kan je kiezen in welk land je zit en welke provider je gebruikt.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:39:
Hallo, ikheb hier op deze site het cabfiletje gedownload via de link http://www.snapthetooknietzogoed.nl/enableRecognizerNL.cab en dat werkt gewoon fantastisch.
Ik heb een probleempje met het versturen van een sms bericht via Mobistar, in mijn xperia staat nof een T-Mobile connectie en deze krijg ik er niet uit, 'k ga nu op zoek naar een Belgische rom voor deze Xperia. Iemand een hint??
Gtjes
Foksie
Deze kun je middels zo'n kaart via internet bestellen, en dan wordt deze naar je toegestuurd. Als het goed is zit deze bij in de doos (dacht zo'n zwart kaartje)RedHat schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:24:
Enige nadeel is wel dat er op de doos stond (Telfort btw) Inclusief Hancock. Maar in de doos geen geheugenkaart met hancock oid
Verwijderd
Bij de installatie van MSN/ Windows Live kan je deze synch gewoon hgandmatig uitvinken. Default staat de contactpersonen sync aan, maar die kan dus ook uit.RedHat schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:24:
Ik heb een vraagje, als ik inlog op MSN dan download hij alle contacten van MSN naar contacten. Dit zijn er veel en ENORM chaotisch. Heb ze allemaal verwijderd. Wil gewoon mijn normale contacten in contacten hebben staan en MSN contacten contacteer ik wel via MSN
Iemand enig idee hoe dit uit te schakelen is?
Iemand?Yohost! schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:16:
Nu heb ik bij een aantal contacten de verjaardag ingevuld.
Echter waar zie ik nu de aankomende verjaardagen terug?
Bij mijn P1i werden ze bijvoorbeeld allemaal in mijn agenda gezet.
Verwijderd
Als ik ze via outlook erin zet komen ze wel tevoorschijn op die dag. Anders ook niet. Weet niet hoe je dit kan fixen.
Verwijderd
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Oops, ik dacht dat dat was om contactpersonen in MSN te krijgen (zodat je ze niet opieuw hoeft toe te voegen).Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:56:
[...]
Bij de installatie van MSN/ Windows Live kan je deze synch gewoon hgandmatig uitvinken. Default staat de contactpersonen sync aan, maar die kan dus ook uit.
Stap twee bij de installatie zo uit mijn hoofd.
[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 09-02-2009 17:17 ]
Menu -> Extra -> Opties -> HandtekeningenVerwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:52:
Vraag van mijn kant:
Heb een e-mail account aangemaakt die via OWA met m'n mailbox verbinding maakt.
Bij elk bericht dat ik stuur, komt er bij te staan dat ie met mijn X1 is verzonden.
Hoe krijg ik die melding weg? Want dat interesseerd namelijk niemand wat die ik mail.
Vooral zakelijk niet.
Verwijderd
http://xperia-membership.nl/RedHat schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:15:
[...]
Oops, ik dacht dat dat was om contactpersonen in MSN te krijgen (zodat je ze niet opieuw hoeft toe te voegen).
kan ik dan na de installatie nog aan of uit zetten?
Hoe kan ik met die zwarte kaart een 4GB kaart met Hancock bestellen? Ik kan het niet vinden op die site? (Die op de kaart staat).
Thanks! Gewoon over die hele optie heen gelezen.Yohost! schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:25:
[...]
Menu -> Extra -> Opties -> Handtekeningen
Thanks, Bij telfort krijg je overigens de zilvere (of heb ik gehad). Erg robuust design.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:35:
[...]
http://xperia-membership.nl/
[...]
Thanks! Gewoon over die hele optie heen gelezen.
[ Voor 19% gewijzigd door RedHat op 09-02-2009 17:52 ]
Dat van TomTom heb ik dus ook, heeft wel altijd gewerkt maar nu opeens niet meer. QuickGPS is gratis hij haald de informatie binnen van de satellieten die maar 7 dage geldig is. Normaal had ik binnen 1min een fix maar nou helemaal niet meer.RedHat schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:47:
[...]
Thanks, Bij telfort krijg je overigens de zilvere (of heb ik gehad). Erg robuust design.
TomTom van de week even proberen, hij lijkt geen GPS signaal te krijgen. Werkt dat quickGPS in programma's goed? Is wel betaald volgens mij want kan hem 7 dagen gebruiken.
Hoe kan ik trouwens snelkoppelingen maken in Start -> Programma's? TomTom geïnstalleerd, alleen moet ik steeds starten via verkenner. Dit geld ook voor iGO8. Misschien wel handig als hij ook in Programma's komt te staan.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Onder welke steen heb jij gelegen? wat die msn-contacten betreft: nu je ze hebt verwijderd ben je ze ook kwijt uit je msn-lijst! tijdens het instellen van je windows-live account is er een optie die je kan uitvinken, waardoor je msn-contacten niet worden toegevoegd.RedHat schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:24:
Ik heb een vraagje, als ik inlog op MSN dan download hij alle contacten van MSN naar contacten. Dit zijn er veel en ENORM chaotisch. Heb ze allemaal verwijderd. Wil gewoon mijn normale contacten in contacten hebben staan en MSN contacten contacteer ik wel via MSN
Iemand enig idee hoe dit uit te schakelen is?
Voor de rest puik phonetje.
Enige nadeel is wel dat er op de doos stond (Telfort btw) Inclusief Hancock. Maar in de doos geen geheugenkaart met hancock oid
Ook voor jou: zoek eerst eens in dit forum.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:52:
Heb datzelfde 'probleem' ook.
Voor zover ik weet zie je ze niet terug in je week/maand/jaar overzicht als items.
Wel als aankomende events.
Workaround: als losse afspraak in je agenda zetten.
Vraag van mijn kant:
Heb een e-mail account aangemaakt die via OWA met m'n mailbox verbinding maakt.
Bij elk bericht dat ik stuur, komt er bij te staan dat ie met mijn X1 is verzonden.
Hoe krijg ik die melding weg? Want dat interesseerd namelijk niemand wat die ik mail.
Vooral zakelijk niet.
[ Voor 98% gewijzigd door DaSaN op 09-02-2009 18:57 ]
Heb jij toevallig vodafone? Dan zou het kunnen dat je hebt aanstaan dat je dataverbinding via de vodafone-proxy loopt (dit is standaard). Ik zou dat even uitzetten bij verbindingsinstellingen.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:48:
Hallo allemaal,
Volgens mij heb ik alle topics doorgespit maar geen antwoord gevonden. Excuses alvast voor het geval dat ik het gemist heb.
Mochten jullie antwoord hebben dan graag in Jip en Janneke-taal want ik ben en vrouw en blond en heb geen kaas gegeten van al die termen die hier door de topics heen vliegen.
Goed dan nu mijn probleem .... na veel gedoe heb ik eindelijk (via een hier gevonden link) Gmail Client op mijn x1 gekregen (v2 versie) Had het ook geprobeerd viaa een midlet manager maar dat lukte ook niet, dan blijft hij hangen zeg maar. Hij staat nu dus op mijn x1 maar krijg hem niet aan de praat. Ik kom niet verder als " even geduld, bezig met inladen (voor de eerste keer). Hij stopt dan met laden omdat er geen gegevensverbinding is terwijl er WEL verbinding is. Ik kan wel via internet op Gmail maar ik wil het via de Client (is sneller en ik wil het gewoon;-)
Kan iemand mij helpen asjeblieft?
Alvast bedankt!!
Verwijderd
Nee ik heb T-Mobile. Indien het bovenstaande ook het geval is bij T-Mobile hoe zet ik dat dan uit? En maakt dat dan niet uit voor internet? Graag even een 'for dummies' uitleg hoe ik dat moet uitzetten.DaSaN schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:56:
[...]
Heb jij toevallig vodafone? Dan zou het kunnen dat je hebt aanstaan dat je dataverbinding via de vodafone-proxy loopt (dit is standaard). Ik zou dat even uitzetten bij verbindingsinstellingen.
JA, er zat een kaartje bij, maar NIET met de bovengenoemde URL. Er zat een sticker op die doos met Inclusief Hancock en een zwart support kaartje met de URL http://m.sonyericsson.com/x1support . Dus hoe had ik dat kunnen vinden? Ik dacht dat we allemaal een opener en vrolijker GoT wouden. Ben al 8,5 jaar lid van GoT/T.net maar heb dit nog niet vaak meegemaakt. Als het op het kaartje stond had ik het natuurlijk ook niet gevraagd.DaSaN schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:51:
[...]
Onder welke steen heb jij gelegen? wat die msn-contacten betreft: nu je ze hebt verwijderd ben je ze ook kwijt uit je msn-lijst! tijdens het instellen van je windows-live account is er een optie die je kan uitvinken, waardoor je msn-contacten niet worden toegevoegd.
Wat betreft de hancock-kaart: in je doos zit een kaartje waar precies op staat wat te doen om die te ontvangen....maar alsjeblieft, zoekt eerst een in dit topic!
[ Voor 19% gewijzigd door RedHat op 09-02-2009 19:25 ]
Je had al je antwoorden met gemak kunnen vinden door in deze topics te zoeken. punt. En wat betreft die meerdere posts: gaat makkelijk he als je got in een RRS-reader leest...RedHat schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:20:
[...]
JA, er zat een kaartje bij, maar NIET met de bovengenoemde URL. Er zat een sticker op die doos met Inclusief Hancock en een zwart support kaartje met de URL http://m.sonyericsson.com/x1support . Dus hoe had ik dat kunnen vinden? Ik dacht dat we allemaal een opener en vrolijker GoT wouden. Ben al 8,5 jaar lid van GoT/T.net maar heb dit nog niet vaak meegemaakt. Als het op het kaartje stond had ik het natuurlijk ook niet gevraagd.
En het synchroniseren van contacten is toch logisch dat ik denk aan de MSN-Contacten in MSN? Zo gek is dat niet want in Linux word dat vaak ook gewoon zo genoemd. Wijsneus. En zoeken in een groot topic is nou niet echt makkelijk. Natuurlijk heb ik gezocht, maar vinden in zo'n groot topic is vers 2. En als het niet vindbaar is is het logisch dat je een vraag steld toch? Lijkt mij. Anders kunnen we GoT gewoon bij deze wel sluiten.
DaSaN: je beantwoord vragen die al beantwoord zijn met het antwoord dat persoon maar moet zoeekn.
Oja, en als we het over mod-gedrag hebben, Edit je topic eens ipv steeds reply's onder elkaar te zetten man. Je probeert andere regels onder hun neus te wrijven terwijl je ze zelf negeert. Thumbs up man!
Regels zijn regels, of je nu een RRS-reader gebruikt maakt niets uit. Daarbij: is het klaar met het geflame? Als je problemen met elkaar hebt ga je maar PM-en, als anderen zich niet aan de regels houden zoek je topicreport maar op.DaSaN schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:53:
[...]
Je had al je antwoorden met gemak kunnen vinden door in deze topics te zoeken. punt. En wat betreft die meerdere posts: gaat makkelijk he als je got in een RRS-reader leest...
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Is volgens mij opgelost door de nieuwe Generic ROM te installeren die nu beschikbaar is via SE Update Service als je een unbranded toestel hebt. Vreemd dat er nog weinig berichten op het forum staan over deze officiele SE ROM... ik heb hem vandaag op een X1 van een collega geinstalleerd die hetzelfde probleem had.ppaddo schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:08:
Ik heb het volgende hier al eerder voorbij zien komen, maar in net iets andere vorm volgens mij.
Vandaag wilde ik mijn headset pairen en volgens mijn toestel stond bluetooth uit. In comm manager dus aangezet en het blauwe balletje stond as usual op "aan". Comm manager afgesloten en alsnog geprobeerd mijn headset te pairen. (die heeft dit al honderden keren probleemloos gedaan). Krijg ik potjandikkie het geluid te horen dat hij niet kan pairen. Kijk ik op het toestel, staat het bluetooth logo weer uit!
Is dit nu een probleem veroorzaakt door SE met zijn eigen mooie bluetooth stack of door WM? Maar bovenal, valt er iets aan te doen. Dat gehannes met bluetooth begint me een beetje mijn neus uit te hangen.
Verwijderd
Is opgelost door de nieuwe Generic ROM te installeren die nu beschikbaar is via SE Update Service als je een unbranded toestel hebt. Ik heb hem vandaag op een X1 van een collega geinstalleerd en de X1 is een stuk sneller! Bijvoorbeeld het openen van de windows map of het tabje "Meldingen" bij Geluiden en Meldingen wat bij de oude ROM erg lang duurt.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:40:
Is er er geen snellere manier om in verkenner in je windows map te navigeren? Dit duurt echt zo lang voordat je erin zit.. Als je in een verkeerde map zit in je windows map en je moet 1 map omhoog duurt het ook weer zo lang..
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 22:08 ]
Verwijderd
Als de generic ROM hetzelfde is als de iets eerder beschikbare VF ROM, dan moet ik de mensen teleur stellen, die verandert namelijk niets aan dit probleem.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:59:
[...]
Is volgens mij opgelost door de nieuwe Generic ROM te installeren die nu beschikbaar is via SE Update Service als je een unbranded toestel hebt. Vreemd dat er nog weinig berichten op het forum staan over deze officiele SE ROM... ik heb hem vandaag op een X1 van een collega geinstalleerd die hetzelfde probleem had.
Waarschijnlijk is de 3G verbinding gewoon niet rap genoeg?Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:38:
ik heb nu ook al bijna weer een maand de X1 in mijn bezit! hartstikke gave phone, en ben er zeer tevreden mee.
alleen doet het streamen van youtube zo raar wanneer ik thuis zit. hij spoelt zich dan automatisch door om de 2 seconden ofzo...net als of het wordt afgespeeld op zijn buffersnelheid. ik ben dan verbonden met GPRS 3G.
hier heb ik geen last van wanneer ik buitens huis zit. dan ben ik meestal verbonden met HSDPA / HSUPDA.
hopelijk heeft er iemand hier al ervaring mee gehad, en een uiteindelijke oplossing ondervonden
peace
[ Voor 9% gewijzigd door DavidvB op 10-02-2009 09:09 ]
Verwijderd
Verwijderd
Thanks! Ik ben er nog niet aan toe gekomen om de update te installeren.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:07:
[...]
Is opgelost door de nieuwe Generic ROM te installeren die nu beschikbaar is via SE Update Service als je een unbranded toestel hebt. Ik heb hem vandaag op een X1 van een collega geinstalleerd en de X1 is een stuk sneller! Bijvoorbeeld het openen van de windows map of het tabje "Meldingen" bij Geluiden en Meldingen wat bij de oude ROM erg lang duurt.
Verwijderd
Dit probleem heb ik nu ooklange schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:30:
weet niet of ik deze vraag hier mag stellen, maar nooit geschoten...
heb een nieuwe rom in de x1 geflashed (jack's lite), en dit werkt erg prettig.
echter heb ik een t-mobile abbo (web 'n walk standaard) en nu zijn de gprs/3g instellingen natuurlijk ook verdwenen, ik heb wat gegoogled en wel wat oude instellingen gevonden, maar krijg het hiermee niet werkend, verbinding maken lukt, maar data word tegengehouden, denk een proxy oid..
weet iemand de instellingen die nodig zijn om web 'n walk weer werkend te krijgen?
Bij verbindingen vindt je toch die wizzard "verbindinginstelling" of "connection setup" die zet alle settings goed in het toestelthestiffmeister schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:53:
[...]
Dit probleem heb ik nu ook(T-Mobile) Had het ook al eerder gevraagd, maar dacht het lukt zo wel
![]()
Enig idee waar ik die settings kan vinden?
Hopelijk wil iemands ons ff uit de brand helpen
[ Voor 4% gewijzigd door ricjuh op 10-02-2009 11:16 ]
Toen je over AoE begon.. dacht ik: DAT wil ik ook! En heb nu AoE Gold Edition draaien op mijn X1.gram501 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:27:
weet iemand of Age of empires draait op de X1??
of een ander leuk RTS spel??
alvast bedankt
- The Neo and Only -
Het enige wat je moet doen is de accesspoint "internet" invoeren, meer informatie vind je toch echt op de T-Mobile site.thestiffmeister schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:53:
[...]
Dit probleem heb ik nu ook(T-Mobile) Had het ook al eerder gevraagd, maar dacht het lukt zo wel
![]()
Enig idee waar ik die settings kan vinden?
Hopelijk wil iemands ons ff uit de brand helpen
Verwijderd
Heb je de connection configuration geprobeerd? Ik heb nu een NL rom dus ik weet de goede engelse naam niet meer, maar hij zit bij start - settings - connections en het is een groene wereldbol met gele sterren. Als je daar Nederland en T-mobile instelt gaat het bij mij wel goed. Meestal loopt die vanzelf een keer ongeveer 5 minuten na het flashen, maar blijkbaar niet bij alle roms. Je kan hem ook handmatig instellen, maar de wizard is makkelijker en werkt gewoon goed.lange schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:30:
weet niet of ik deze vraag hier mag stellen, maar nooit geschoten...
heb een nieuwe rom in de x1 geflashed (jack's lite), en dit werkt erg prettig.
echter heb ik een t-mobile abbo (web 'n walk standaard) en nu zijn de gprs/3g instellingen natuurlijk ook verdwenen, ik heb wat gegoogled en wel wat oude instellingen gevonden, maar krijg het hiermee niet werkend, verbinding maken lukt, maar data word tegengehouden, denk een proxy oid..
weet iemand de instellingen die nodig zijn om web 'n walk weer werkend te krijgen?
[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 10-02-2009 15:35 ]
heb ik geprobeerd (idd onderandere van de t-mobile site), maar werkte niet.HendrikN schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:05:
[...]
Het enige wat je moet doen is de accesspoint "internet" invoeren, meer informatie vind je toch echt op de T-Mobile site.
Misschien een gekke vraag, maar kijk je wel in je sms/mms vak? Ik heb het regelmatig gehad dat ik via spb mobile shell het sms icoon aanklikte, ik mooi geen nieuwe sms zag. Dan bleek dat ik bijvoorbeeld "verzonden items" als laatste had gebruikt en dan werd dat vakje geopend en niet het "nieuwe sms vak". Het zijn van die lullige dingetjes....Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:19:
Ik heb een raar probleem.
Dit weekend heb ik een sms gekregen, ik zag deze voorbij komen maar heb hem niet gelijk gelezen.
Nu geeft de telefoon continu aan dat er (1) nieuwe sms is, maar in mijn inbox is deze nergens te vinden.
Volgens mij is dit probleem al vaker voorbij gekomen... maar echt zoeken op dit probleem is mij niet gelukt.
Trefwoorden: Verborgen, sms
Waar het mij om draait is dat de userbase van GoT en GoT zelf een opener en vrolijker GoT willen. Als ik wat wil weten zoek ik het eerst op. Een simpele check posthistory laat dat wel zien. Er zijn mensen die gewoon bijna geen vraag meer op GoT durven te stellen omdat het misschien al ergens staat. Een "Groot x topic" is ontzettend onoverzichtelijk. Ik heb voor mijn vraag gezocht. Het is zeer frustrerend als de eerste de beste dodo al meteen gaat blaten dat ik maar beter moet gaan zoeken want het is vast wel ergens een keer ergens behandeld. Die bijna 9 jaar dat ik op GoT meega heb ik dit nog nooit mee hoeven te maken naar mijn lieve persoontje toe. Een beetje zoeken is absoluut niets mis mee, en zelfs een vereiste, maar dit gaat véél te ver.SoaDmaggot schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:04:
[...]
Regels zijn regels, of je nu een RRS-reader gebruikt maakt niets uit. Daarbij: is het klaar met het geflame? Als je problemen met elkaar hebt ga je maar PM-en, als anderen zich niet aan de regels houden zoek je topicreport maar op.
Beetje 'ja-maar-jij' spelletjes spelen schiet je niets mee op
[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 10-02-2009 18:56 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Jassy op 10-02-2009 19:16 ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Geef even aan of een hard-reset geholpen heeft. Zo ja, dan ligt het toch echt aan de softwareconfiguratie en niet perse aan de Xperia zelf.Jassy schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:06:
EDIT: Naja, dan toch maar weer resetten. Hoop dat dit voorlopig de laatste keer is!
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Verwijderd
Helaas wel, ik heb al op veel verschillende manieren geprobeerd in me sms inbox te komen, maar het maakt allemaal geen verschil.ppaddo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:11:
[...]
Misschien een gekke vraag, maar kijk je wel in je sms/mms vak? Ik heb het regelmatig gehad dat ik via spb mobile shell het sms icoon aanklikte, ik mooi geen nieuwe sms zag. Dan bleek dat ik bijvoorbeeld "verzonden items" als laatste had gebruikt en dan werd dat vakje geopend en niet het "nieuwe sms vak". Het zijn van die lullige dingetjes....
Weet niet of je microsoft Voice Command op je phone hebt?Jassy schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:06:
Ik dreig nu helemaal gek te worden van mijn X1![]()
Nu heb ik bij het over gaan helemaal geen beltoon meer. Hij trilt dus alleen maar. De speaker functioneert en de volume meter van de beltoon staat op volle sterkte. Helemaal niets dus.
Als ik het menu in duik waar je de beltoon kan veranderen valt mij op dat ik geen enkele beltoon kan beluisteren. Als ik een dergelijke beltoon selecteer kan ik ook niet op OK drukken en schiet hij weer op een voor ingestelde beltoon.
Resetten heb ik nog niet gedaan, daar heb ik absoluut geen pit aan (Tenzij het 100% zeker werkt). Wil ook voor de tijd eerst een backup maken.
EDIT: Naja, dan toch maar weer resetten. Hoop dat dit voorlopig de laatste keer is!
Liever geen bloemen.
- The Neo and Only -
Verwijderd
Goeie tip: was ook op zoek naar een vervanging van myphone explorer dat geweldig werkte met mijn k750.NeoFoX schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:16:
Maar tijdens deze surf-actie kwam ik een ander progje tegen: mDesktop ff try-out gedaan en wat een gaaf progje!
Telefoon beheren met je pc door middel van een bluetooth (of usb) verbinding! Waaronder bellen, smsen, bestanden installeren, kopiëren... Misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft..
Neo
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 11:09 ]
das nou jammerX1 is a windows mobile phone. MPE will never support this OS.
[ Voor 15% gewijzigd door NeoFoX op 11-02-2009 11:08 ]
- The Neo and Only -
Bellen wordt een beetje lastig (intypen van telefoonnummers niet), maar sms-en en e-mailen werkt prima met het toetsenbord als je je telefoon bekijkt via MyMobiler hoor.NeoFoX schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:06:
Zie nu idd dat Myphone Explorer.. is inderdaad een vette app als die ook nog compatible zou worden met de Xperia.
[...]
das nou jammer
Enig verschil tussen mymobiler en mDesktop is dat je met mDesktop wel gewoon kan smsen en bellen icm met je toetsenbordipv je telefoon.
Neo
Verwijderd
HalloVerwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:56:
[...]
Bij de installatie van MSN/ Windows Live kan je deze synch gewoon hgandmatig uitvinken. Default staat de contactpersonen sync aan, maar die kan dus ook uit.
Stap twee bij de installatie zo uit mijn hoofd.
Verwijderd
Verwijderd
Al een softreset geprobeerd?Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:06:
Hoi, heb net de X1 en ben zeer tevreden. Toch zijn een paar dingen niet duidelijk. Wie kan mij helpen?
1. Ik krijg helemaal geen melding of trillen wanneer ik een nieuw smsje of email binnenkrijg, terwijl ik dat wel heb ingesteld bij Instelling - Geluiden en Meldingen - Meldingen - Gebeurtenis: Berichten: nieuw tekstber.
Alles staat hier aangevinkt en hij kan het voorbeeldje ook afspelen.
Het staat vast wel ergens, maar de remedie is je MSN account verwijderen van je X1, en dan opnieuw toevoegen, en dan dus met de bewuste vink uitVerwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:28:
[...]
Hallo
Ik kijk al een tijdje rond op dit forum, maar had hier nog niks over gelezen.
Nu wil ik hier even op antwoorden. Want MSN stond al op mijn telefoon. Nu heb ik dus geen installaties gehad oid. Alleen van het Windows Live panel, maar daar heb ik geen vraag gekregen of ik mijn MSNcontacten toe wil voegen aan mijn contactenlijst. Ik ben dus idd de fout in gegaan dat ik al mijn contacten had gewist (*stom!*) en dus al mijn MSNcontacten kwijt was.
Na veel zoeken op mijn telefoon vond ik eindelijk waar ik uit kon schakelen dat hij mijn MSNcontacten weergeeft tussen mijn telefooncontacten, maar dit kan ik niet uitvinken! Is grijs weergegeven
Weet iemand hier een oplossing voor? want vind het zéér vervelend..
Verder een superr telefoontje :-D
Alvast hartelijk bedankt!
Heel simpel eigenlijk: je windows-live account afmelden en opnieuw aanmelden. Je krijgt dan weer die optie waar je hem wel kan uitvinken.Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:28:
[...]
Hallo
Ik kijk al een tijdje rond op dit forum, maar had hier nog niks over gelezen.
Nu wil ik hier even op antwoorden. Want MSN stond al op mijn telefoon. Nu heb ik dus geen installaties gehad oid. Alleen van het Windows Live panel, maar daar heb ik geen vraag gekregen of ik mijn MSNcontacten toe wil voegen aan mijn contactenlijst. Ik ben dus idd de fout in gegaan dat ik al mijn contacten had gewist (*stom!*) en dus al mijn MSNcontacten kwijt was.
Na veel zoeken op mijn telefoon vond ik eindelijk waar ik uit kon schakelen dat hij mijn MSNcontacten weergeeft tussen mijn telefooncontacten, maar dit kan ik niet uitvinken! Is grijs weergegeven
Weet iemand hier een oplossing voor? want vind het zéér vervelend..
Verder een superr telefoontje :-D
Alvast hartelijk bedankt!
Software pakket wat er opzit, hierover weet ik het fijne niet omdat ik een Omnia heb. Maar ik heb een Vodafone branded Omnia. Hier zitten gewoon wat applicaties wel of niet meer op( vaak ook naderhand installeer baar hoor). En logo op de telefoon, en bij het opstarten van de telefoon. Etc etc. Duidelijk genoeg of niet?Silversin schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:58:
misschien niet het topic ervoor..
en misschien is deze vraag al 1000x gesteld, maar..
Wat is het verschil tussen de normale Xperia en Vodafone Branded Xperia, behalve dat het locked is..
[ Voor 3% gewijzigd door rCk op 11-02-2009 20:10 ]
Werkelijk geen ene fluit verschil. Je hebt uiteraard de simlock, je hebt een ander logo achterop het toestel (van VF) en je hebt een VF panel, dat bij tijd en wijle best handig is (Nederland 1 kijken, hoewel in armetierige kwaliteit). Meer verschillen zijn er niet met de unbranded modellen.Silversin schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:58:
misschien niet het topic ervoor..
en misschien is deze vraag al 1000x gesteld, maar..
Wat is het verschil tussen de normale Xperia en Vodafone Branded Xperia, behalve dat het locked is..
Geef even aan of een hard-reset geholpen heeft. Zo ja, dan ligt het toch echt aan de softwareconfiguratie en niet perse aan de Xperia zelf.
Hard-reset heeft inderdaad geholpen. Of het nu aan Voice Command lag weet ik niet. Het rare was wel dat het van het een op het andere moment zo was dat dat ding niet meer over ging. Heel vreemd. Ik zal, als het weer voorkomt, eerst kijken of Voice Command aan staat, of dat er misschien wat mee gebeurd is ofzo.Weet niet of je microsoft Voice Command op je phone hebt?
Ik had 't zelfde op mijn nieuwe generic nl rom. Werd er helemaal gek van. Mee lopen stoeien en toen kwam ik er achter dat het aan microsoft Voice Command lag. Toen ik dat eraf gehaald had werkte het weer prima.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Verwijderd
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 21:56 ]
ach je weet hoe newb's zijnppaddo schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:33:
[...]
Werkelijk geen ene fluit verschil. Je hebt uiteraard de simlock, je hebt een ander logo achterop het toestel (van VF) en je hebt een VF panel, dat bij tijd en wijle best handig is (Nederland 1 kijken, hoewel in armetierige kwaliteit). Meer verschillen zijn er niet met de unbranded modellen.
(en hoewel ik er ondertussen een behoorlijke hekel aan krijg, dit antwoord had je echt heel makkelijk kunnen vinden met de zoekfunctie)
Verwijderd
Gebruik bijvoorbeeld Sprite Backup om meerdere backups te maken voordat je zaken als voicecommand en andere software gaat proberen, dan kun je altijd terug naar een goed werkende situatie en hoef je niet altijd te hard resetten en alles wat wel goed werkt opnieuw te installeren. Op die manier kun je naar hartelust tweakenJassy schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:46:
[...]
[...]
Hard-reset heeft inderdaad geholpen. Of het nu aan Voice Command lag weet ik niet. Het rare was wel dat het van het een op het andere moment zo was dat dat ding niet meer over ging. Heel vreemd. Ik zal, als het weer voorkomt, eerst kijken of Voice Command aan staat, of dat er misschien wat mee gebeurd is ofzo.
Verwijderd
Inderdaad, het lijkt alsof ze het ontwikkelen teveel aan 'third-parties' overlaten.ds08 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:11:
Ben zelf ook teleurgesteld in Sony Ericsson omdat ze echt weinig panels hebben uitgebracht.
Verwijderd
Klopt, het werkt idd wel leuk.. maar heb toch liever de SPB shell.. iets meer functies en mogelijkheden.ds08 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:11:
Ben zelf ook teleurgesteld in Sony Ericsson omdat ze echt weinig panels hebben uitgebracht.
Sinds vandaag is de nieuwe Pointui 2 free panel uit.
Net geïnstalleerd, werkt perfect!![]()
http://www.pointui.com/products/home-2
- The Neo and Only -
Ik heb de update tool geinstalleerd, maar de nieuwe rom voor T-Mobile is er nog niet. Iemand een idee wanneer wel ?Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:31:
Zijn er mensen met goede ervaringen met de nieuwe officiele SE ROM die sinds kort uit is? Bij een collega heb ik hem geinstalleerd en de X1 is echt een stuk sneller.
Pay peanuts get monkeys !
Yep, is bij mij een verbetering.Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:31:
Zijn er mensen met goede ervaringen met de nieuwe officiele SE ROM die sinds kort uit is? Bij een collega heb ik hem geinstalleerd en de X1 is echt een stuk sneller.
Beetje jammer, ze mogen van mij iets van een nieuwe versie van de Sony Ericsson Media Panel maken. De huidige ziet er wel erg strak en playstation-achtig uit, maar is best beperkt qua functies en werkt qua touch niet helemaal goed vind ik (beetje trage reactie, trage animaties).VesNL schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 01:02:
[...]
Inderdaad, het lijkt alsof ze het ontwikkelen teveel aan 'third-parties' overlaten.
ja idd volgens mij is die BellUI ook ontwikkeld door dezelfde mensen als PointUI... ziet er iig erg goed uit, ben het alleen nog nergens tegen gekomen....Dbm12 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:16:
Over nieuwe dingen gesproken. Ik las laatst over de Bell UI dat deze ook perfect werkt op de X1, echter heb ik bijna niemand nog gehoord over Bell UI hier.
http://wmpoweruser.com/?p=1529
Kort filmpje erover, maar heeft iemand hem daadwerkelijk ook al geinstalleerd of dat ook nog niet? Ik wil graag even de ervaringen weten voordat ik hem ga installeren.
Jup op het bekende forum is aangetoond dat hij goed werkt op de X1Freshnezz schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:03:
[...]
ja idd volgens mij is die BellUI ook ontwikkeld door dezelfde mensen als PointUI... ziet er iig erg goed uit, ben het alleen nog nergens tegen gekomen....
filmpje is trouwens van de Touch Diamond en die heeft een lagere resolutie dan de X1... vraag me dan af of die het op de X1 wel goed zal doen...
Ah ok en op dat bekende forum hadden ze natuurlijk weer geen link ofzo... gierig!Dbm12 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:11:
[...]
Jup op het bekende forum is aangetoond dat hij goed werkt op de X1. En inderdaad je hebt gelijk dat het gebaseerd is op Point UI V1.5. Dus werken doet hij wel, echter ik vroeg me af of iemand het ook daadwerkelijk had gebruikt? Want volgens mij werkt het zelfs beter dan het SPB mobile shell gebeuren dat ik nu gebruik.
Verwijderd
Er is wel een goede link hoor.Freshnezz schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:22:
[...]
Ah ok en op dat bekende forum hadden ze natuurlijk weer geen link ofzo... gierig!
Ik vraag me af of het wel beter is dan SPB, want die vind ik zelf op het moment de beste shell....
ik heb zelf net die PointUI Panel geinstalleerd en het ziet er toch wel goed uit! komt er aardig in de buurt...
zijn er nog andere shells die het proberen waard zijn? ik heb zelf nog Winterface geprobeerd maar die vond ik maar crappy...
Als je het over de legale update hebt, simpel Sony Ericsson Update Service downloaden en de stappen volgen. Als je het over de ROMs van XDA-Developers hebt, dat wordt hier niet besprokenVerwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:22:
Misschien een ideetje voor in de TS nu de nieuwe ROM uit is.
Ik (en met mij denk ik vele anderen) heb geen idee hoe ik mijn ROM moet flashen, of het 'gevaarlijk' is en welke stappen er moeten worden genomen.
Misschien in de TS een link of beschrijving van het flashen van de ROM?!
ok dan!! heb je het btw zelf al getest dan?Dbm12 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:42:
[...]
Er is wel een goede link hoor.
Als je even zoekt daar op:
"[CAB] BELL_UI interface for all vga device"
Dan kom je wel op de goede link waar je het kan downloaden
SPB is nu ook nog me favo spot, echter vind ik het gewoon vervelend dat smsjes nog in het oude manier worden weergegeven. Een hele interface daaromheen is natuurlijk ook erg mooi
Nope, ik ben van plan het vanmiddag uit te proberenFreshnezz schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:02:
[...]
ok dan!! heb je het btw zelf al getest dan?
ROMs worden wel besproken. Er mogen alleen geen links gegeven worden.Tsunami schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:00:
[...]
Als je het over de legale update hebt, simpel Sony Ericsson Update Service downloaden en de stappen volgen. Als je het over de ROMs van XDA-Developers hebt, dat wordt hier niet besproken
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Doe ff een search, dan vind het antwoord. Dit is een bekend probleem.RedHat schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:05:
Ik heb het Windows Live panel gedownload. Echter als ik de panel open, vergroot hij hem.. En als hij groot op het scherm staat, verkleint hij hem meteen. Iemand enig idee? Windows Live + Windows Live Messenger staan WEL op de telefoon.
Verwijderd
Probleem is dat je een Nederlandse ROM hebt!RedHat schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:05:
Ik heb het Windows Live panel gedownload. Echter als ik de panel open, vergroot hij hem.. En als hij groot op het scherm staat, verkleint hij hem meteen. Iemand enig idee? Windows Live + Windows Live Messenger staan WEL op de telefoon.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 13:17 ]
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Bears and Bulls
Getest wat de Bell_UI doet met je phone, maar echt soepeltjes werkt het niet. De afbeelding op de voorkant is te klein en hierdoor mis je het effect van schaduw. Daarnaast werken vele linken/buttons niet. Contacten kan je niet toevoegen, en je dient je widgets te updaten via de express functie.Dbm12 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:04:
[...]
Nope, ik ben van plan het vanmiddag uit te proberenMaar ik denk, eerst even kijken of iemand er al ervaring mee heeft. Ik vind het er erg grappig uitzien. Anders dan anders en lekker kleurrijk. Kan ook zijn dat ik er zo genoeg vna heb aangezien sommige dingen niet 100% nog werken
![]()
Maar goed, wie niet waagt die niet wint!
Ik heb het ook getest! Idd op volledig wvga resolutie merk je al dat de helft niet klopt... met wvgafix op 640x480 resolutie werkt ie wel wat beter maar goed dan werkt de helft idd niet wat je zegt.. (contacten toevoegen werkte wel bij mij trouwens)Dbm12 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:17:
[...]
Getest wat de Bell_UI doet met je phone, maar echt soepeltjes werkt het niet. De afbeelding op de voorkant is te klein en hierdoor mis je het effect van schaduw. Daarnaast werken vele linken/buttons niet. Contacten kan je niet toevoegen, en je dient je widgets te updaten via de express functie.
Jammer, want er is zeker potentie hierin! Even wachtne dus tot iemand het 100% werkend heeft gemaakt.
Ik baal er nog altijd van dat SE nu niet een eigen soort sausje over WM6.1 heeft gegooid. Hierin hadden ze zichzelf echt mee kunnen positioneren. Ze zijn nu 100% afhankelijk van 3th party partijen. Erg jammer want het is toch hun paradepaardje. Als je die goed neerzet heb je het "wow" effect waardoor hun andere producten ook in een goed daglicht komen te staan. Lijkt mij persoonlijk een win-win situatie.Freshnezz schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:23:
[...]
Ik heb het ook getest! Idd op volledig wvga resolutie merk je al dat de helft niet klopt... met wvgafix op 640x480 resolutie werkt ie wel wat beter maar goed dan werkt de helft idd niet wat je zegt.. (contacten toevoegen werkte wel bij mij trouwens)
idd erg jammer, ik vind het er scherper uit zien dan pointui panel en de geanimeerde achtergrond ziet er vet uit... heen en weer scrollen tussen de schermen gaat erg vloeiend...!
Als er nou es meer van dit soort shells waren! Windows Mobile kan er wel slick uit zien...!
Werkt goed inderdaad, zou een erg leuk panel kunnen zijn! Maar ik vind het jammer dat je geen Nederlands steden kunt aangeven.ds08 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:11:
Sinds vandaag is de nieuwe Pointui 2 free panel uit.
Net geïnstalleerd, werkt perfect!![]()
http://www.pointui.com/products/home-2
[ Voor 8% gewijzigd door niels132 op 12-02-2009 15:04 ]
Je hebt vast de nieuwe generic ROM? Daar loopt de youtube app. niet echt lekker op. Is ook een topic over op xda.Licko schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:04:
ik heb volgens de methode uit de op youtube op mijn X1 gezet
alleen nu heb ik t volgende; hij laadt gewoon snel, geluid begint meteen goed te spelen, maar beeld hapert constant
terwijl ik ook filmpjes heb gezien van youtube op de x1 waar t wel vloeiend liep
Liever geen bloemen.
Verwijderd
Vreemd, als je de eerste ROM versie had zou je volgens mij echt een verschil in reactiesnelheid moeten constateren.catt4u schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 18:46:
Vandaag via SEUS de nieuwe software er op gezet.
Was in 20 minuten gebeurd (inclusief updaten van SEUS en opnieuw opstarten van de SEX1)![]()
Ik kan niet zeggen dat ik verschil merk met voor de update.
Absoluut niet sneller dan voor de update![]()
Enige 'extra' die nu op het Sony-today scherm staat is de Google zoekbar die ik ook nog niet weg krijg
Ze hadden beter Youtube in het Google pannel toegevoegd in plaats van die zoekbar in het today scherm![]()
Wat BT betreft kan ik nog niks melden.
En de batterij was bij mij toch al geen probleem met ruim 2,5 dag gebruiksduur
Verwijderd
Bedankt voor de info. Ik heb onderstaande verschillen geconstateerd na installatie van de nieuwe officiele SE ROM, maar of dit bij iedereen het geval is weet ik niet.Antal72 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:46:
[...]
Yep, is bij mij een verbetering.
Sneller en lijkt ook een stuk stabieler.
Maar goed, na een verse installatie lijkt altijd alles sneller en beter. Moet nog blijken natuurlijk in het verdere gebruik.
Je snapt dat je die toetsencombi moet indrukken wanneer het toestel uitstaat?LordLynx schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:41:
Vandaag mijn X1 (unbranded NL) in gebruik genomen en ik kom 2 problemen tegen.
Updaten werkt niet, het ingedrukt houden van de knoppen die bij het programma staan zorgen er alleen voor dat ik het venster krijg om de telefoon uit te zetten, geen strepen op het scherm ofzo.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq