Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:
  • 176.255 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaf SEUS overigens aan dat er geen updates waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Idem dito, met mijn Generic NL toestel geen update beschikbaar! :(

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:47

Ves

A gadget addicted Bounty

DaSaN schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:19:
[...]

Nou, vooruit, ookal werkt google hier ook uitstekend voor (daar heb ik hem namelijk ook vandaan):

MELDING "MESSAGE SENT" UITZETTEN NA VERSTUREN SMS:

-1) Ga naar de volgende registry entry: "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Inbox"
-2) Maak een nieuwe KEY met de naam "Settings"
-3) Open deze nieuwe key, zodat je in deze registry entry bent: ""HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Inbox\Settings"
-4) Maak een nieuwe DWORD-value met de naam "SMSNoSentMsg"
-5) Geef deze DWORD-value de waarde "1" en "Dec"
-6) Voer tot slot een soft reset uit
Eeen programma als XperiaTweak 2.0 lost dit 'probleem' ook op.
Jassy schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:56:
Idem dito, met mijn Generic NL toestel geen update beschikbaar! :(
Klopt, er gaat een gerucht op XDA forums dat ze ook niet beschikbaar zullen worden gemaakt (behalve die van providers). Ik las het in een van de ROM topics.

Ik heb mijn Generic NL via mijn memory card simpel kunnen updaten.

[ Voor 21% gewijzigd door Ves op 05-02-2009 22:35 ]

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

double post

[ Voor 104% gewijzigd door Ves op 05-02-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Klopt, er gaat een gerucht op XDA forums dat ze ook niet beschikbaar zullen worden gemaakt (behalve die van providers). Ik las het in een van de ROM topics.

Ik heb mijn Generic NL via mijn memory card simpel kunnen updaten.
Duidelijk. Ik vind het toestel na de update echt supersnel! Heerlijk!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crashy schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:56:
Net terug van tennis... heb ik opeens een extra batterij in mijn titelbalk... boeit verder niet... Maar toch... Zal misschien zijn omdat de batterij op 5% is.
Iemand nog andere (duidelijke) en mooie thema's voor HomeScreen ++?

[afbeelding]
Owja, ik heb ook McGuider geinstalleerd, dit is het meest linkse icoontje op de onderste rij... maar er zit dus geen mooi icoontje bij, iemand een idee hoe ik dit kan toevoegen?
Heb zelf ook McGuider, zo heb ik een icoontje erbij gekregen:

via SK shortcut manager : vind het icoontje in drive\WindowsMobile\driveicons.dll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al via SEUS de update uitgevoerd??
edit: inderdaad gaat het gerucht op XDA echter wordt er wel op de eerste pagina aangeven dat enkele via SEUS te verkrijgen zijn.

Ik kwam er trouwens achter dat je tijdens internetten niet gebeld kunt worden! Kennelijk wordt zoals ook wel te verwachten dezelfde ontvanger gebruikt echter was ik me daar niet van bewust en ging ik er vanuit dat het wel mogelijk was. Waarschijnlijk is dit op de meeste zo niet alle telefoons van toepassing maar je dient er wel rekening mee te houden (of is er iemand die een alternatief weet).

Kortom tijdens mail ophalen, buienrader, adresboek synchroniseren, internetten, weer en waarschijnlijk nog wat andere dingen ben je niet bereikbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 09:01 . Reden: toevoeging mbt update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:02

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:59:
edit: inderdaad gaat het gerucht op XDA echter wordt er wel op de eerste pagina aangeven dat enkele via SEUS te verkrijgen zijn.

Ik kwam er trouwens achter dat je tijdens internetten niet gebeld kunt worden! Kennelijk wordt zoals ook wel te verwachten dezelfde ontvanger gebruikt echter was ik me daar niet van bewust en ging ik er vanuit dat het wel mogelijk was. Waarschijnlijk is dit op de meeste zo niet alle telefoons van toepassing maar je dient er wel rekening mee te houden (of is er iemand die een alternatief weet).

Kortom tijdens mail ophalen, buienrader, adresboek synchroniseren, internetten, weer en waarschijnlijk nog wat andere dingen ben je niet bereikbaar.
Ehm, ik wel.. :?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:59:

ik ben ook gewoon bereikbaar hoor. als ik wordt gebeld wordt de internetverbinding eruit geknikkerd. Je kan inderdaaad maar 1 tegelijk gebruiken echter normaal telefoonverkeer heeft altijd voorrang.

dat zou wat zijn zeg. kan je eigenlijk nooit internetten omdat je misschien gebeld gaat worden.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 17:10
Zucht. Eerst een probleem met m'n scherm en nu weigert mijn Xperia sms berichten te versturen. Iemand anders hier last van gehad? Ik heb niet veel tijd om vandaag naar de Vodafone store te gaan. Website en klantenservice hebben me ook niet kunnen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
SoundWave729 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:56:
Zucht. Eerst een probleem met m'n scherm en nu weigert mijn Xperia sms berichten te versturen. Iemand anders hier last van gehad? Ik heb niet veel tijd om vandaag naar de Vodafone store te gaan. Website en klantenservice hebben me ook niet kunnen helpen...
hard reset even doen. Dat heeft het beste effect vaak. Als het dan nog niet werkt kan je beter inderdaad even naar de store toe gaan. Maar 99% van de gevallen lost een hard reset al je problemen op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04 08:19

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Misschien ten overvloede (heb de topics ff snel doorgenomen, kon het zo snel niet vinden), maar voor mensen met een vodafone abo, die geen msn hebben als hun proxy aanstaat:

voeg bij de instellingen van je proxy een socks 4 record toe:

server: 127.0.0.1
poort: 1080
type: socks 4

en voila, je kan msnen met je proxy aan :)

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
[b][message=31463162,noline]

Bereikbaar ben je dus altijd wel zoals al gezegd is. Internetten en bellen tegelijk kan wel als je UMTS bereik hebt, maar niet als je alleen GPRS bereik hebt. Je kunt zelfs videobellen via UMTS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie soms ook dat als jullie een mail sturen, dat de enters worden weggehaald en alle tekst achterelkaar wordt gezet?

Om wat duidelijker te zijn:
Deze tekst wordt
soms dus op onderstaande
manier verstuurd.

Om wat duidelijker te zijn: Deze tekst wordt soms dus op onderstaande manier verstuurd.

Is niet echt duidelijk als je bijvoorbeeld een lijst wil sturen of je adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o Wie kan mij helpen? Vodafone branded toestel

Msn werkt alleen als proxy uit staat bij verbindings instellingen.
Vodafone live portal (TV) werkt alleen als proxy aan staat.....

vink ik de proxy uit, zijn alle instellingen weer weg en kan ik de Live portal niet op.....

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:16
Ik draai nu een aantal dagen de UK R2A ROM, wat een verschil met de oude ROM, het toestel werkt nu eindelijk zoals je zou verwachten :)

Bluetooth werkt nu ook perfect i.c.m. mijn JVC BT-1 autoradio, ik kan nu eindelijk weer prima hands-free bellen!

Alleen kan ik nergens terugvinden hoe ik nou ook alweer de shotcuts naar b.v. de calender en contacten op het today screen wijzig, Zo moeilijk kan het niet zijn, kan het echt nergens vinden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:04
Danielson schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:55:
Ik draai nu een aantal dagen de UK R2A ROM, wat een verschil met de oude ROM, het toestel werkt nu eindelijk zoals je zou verwachten :)

Bluetooth werkt nu ook perfect i.c.m. mijn JVC BT-1 autoradio, ik kan nu eindelijk weer prima hands-free bellen!

Alleen kan ik nergens terugvinden hoe ik nou ook alweer de shotcuts naar b.v. de calender en contacten op het today screen wijzig, Zo moeilijk kan het niet zijn, kan het echt nergens vinden... :X
Settings \ Personal \ Today \ Items ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyborg-BG-

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:53:

vink ik de proxy uit, zijn alle instellingen weer weg en kan ik de Live portal niet op.....

Wat te doen?
ik heb 2 posts boven je vraag het antwoord al gepost :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyborg-BG- schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:07:
[...]

ik heb 2 posts boven je vraag het antwoord al gepost :X
excuse me! en je bent een held! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Cyborg-BG- schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:07:
Misschien ten overvloede (heb de topics ff snel doorgenomen, kon het zo snel niet vinden), maar voor mensen met een vodafone abo, die geen msn hebben als hun proxy aanstaat:

voeg bij de instellingen van je proxy een socks 4 record toe:

server: 127.0.0.1
poort: 1080
type: socks 4

en voila, je kan msnen met je proxy aan :)
mijn x1 heeft deze instellingen standaard staat, (Vodafone brande) incl de updated rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyborg-BG-

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

De mijne niet (want unbranded) en het zit niet in het vodafone internetsettingssmsje en staat niet in de handmatige walkthrough op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Wat te doen?
Voor MSN met Vodafone Proxy moet je bij proxy instellingen SOCKS invullen als volgt;

127.0.01 Poort 1080

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
babbelbox schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:02:
[...]

Settings \ Personal \ Today \ Items ;)
Thx! Maar dat bedoelde ik niet, ik bedoel Calendar en Contact links en rechts onderin beeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Danielson schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:30:
[...]

Thx! Maar dat bedoelde ik niet, ik bedoel Calendar en Contact links en rechts onderin beeld....
Wat staat daar nu bij jou dan???
Volgens mij zijn het de standaard links en rechts software knoppen.
Wat je wel kan configureren is wat de hardware knoppen links en rechts doen
Dat zit onder \system \ personal \ buttons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaartenW91 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:53:

Wat te doen?

Voor MSN met Vodafone Proxy moet je bij proxy instellingen SOCKS invullen als volgt;

127.0.01 Poort 1080
Als ik dit doe, dan kan ik inderdaad TV, en internet en MSN gebruiken.
Maar ophalen van pop/imap mail lukt dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
babbelbox schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:41:
[...]

Wat staat daar nu bij jou dan???
Volgens mij zijn het de standaard links en rechts software knoppen.
Wat je wel kan configureren is wat de hardware knoppen links en rechts doen
Dat zit onder \system \ personal \ buttons
Zomaar even een WM today screen:

Afbeeldingslocatie: http://www.geekzone.co.nz/images/articles/opercustom/TodayScreen.JPG

Hoe pas je Calendar en Contact aan? naar b.v. Messaging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Het makkelijkste met keyswop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Ik heb het bij de vorige firmware toch echt zonder tools aangepast volgens mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:02:
[...]

Hier hetzelfde probleem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort maak ik gebruik van een custom rom. Helemaal geweldig, snel, etc.
Alleen hier zit de panelmanager niet in. Ik mis m'n panels eigenlijk wel.
Enig idee waar ik deze applicatie kan downloaden (dus de panel applicatie die standaard in de generic rom zit) Heb me zoek gegoogled, maar zonder resultaat..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:02:
[...]

Oplossing: althans bij mij....

even naar je mail account instellingen en dan bij verbinding kiezen voor vodafone live ipv internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, dat werkt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:20:
Sinds kort maak ik gebruik van een custom rom. Helemaal geweldig, snel, etc.
Alleen hier zit de panelmanager niet in. Ik mis m'n panels eigenlijk wel.
Enig idee waar ik deze applicatie kan downloaden (dus de panel applicatie die standaard in de generic rom zit) Heb me zoek gegoogled, maar zonder resultaat..... 8)7
Laat maar, heb em al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17

Wat te doen?
3 posts omhoog kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde mijn zojuist ontvangen X1 (Vodafone) updaten via de SE updater, maar ik krijg steeds de melding dat hij geen verbinding kan krijgen met de server, zowel met firewall aan als uit.

Any ideas? Of ligt de server er gewoon uit misschien?

Nevermind...nou doet ie het natuurlijk 8)7 :$ :$

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-08 13:45
Ik heb net mijn X1 binnen en wilde hard_spl uitvoeren om er een generic rom op te zetten (ik heb een vodafone toestel). Ik heb netjes volgens de instructies net framework en mobile manager 6.1 geinstalleerd. Daarna het programma uitgevoerd, gaat netjes naar 4 kleuren scherm, alleen de statusbar gaat in een paar seconden van 0-100% in plaats van 10 minuten. Hard_spl geeft aan dat de ROM geflashed is, alleen dat is niet zo. Iemand een idee wat ik fout doe of er fout gaat?? Ik gebruik vista, heb de computer meerdere malen opnieuw opgestart en andere USB poorten gebruikt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
lmijnen schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:39:
Ik heb net mijn X1 binnen en wilde hard_spl uitvoeren om er een generic rom op te zetten (ik heb een vodafone toestel). Ik heb netjes volgens de instructies net framework en mobile manager 6.1 geinstalleerd. Daarna het programma uitgevoerd, gaat netjes naar 4 kleuren scherm, alleen de statusbar gaat in een paar seconden van 0-100% in plaats van 10 minuten. Hard_spl geeft aan dat de ROM geflashed is, alleen dat is niet zo. Iemand een idee wat ik fout doe of er fout gaat?? Ik gebruik vista, heb de computer meerdere malen opnieuw opgestart en andere USB poorten gebruikt :S
Volgens mij heb je niets fout gedaan ;) Maar is het aanpassen van je bootloader gelukt, het flash van een ROM duurt ongeveer 10 minuten ;)

Het aanpassen van je bootloader een aantal seconden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Ok, bedankt Danielson, maar als ik de X1 dan in bootloader mode wil opstarten (door volume down knop ingedrukt te houden), start hij gewoon op. Daarnaast laat het toestel bij apparaatinformatie nog steeds ROM versie 1.02.172.6 zien in plaats van de versie die Hardspl aangeeft. Nog ideen/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

lmijnen schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:56:
Ok, bedankt Danielson, maar als ik de X1 dan in bootloader mode wil opstarten (door volume down knop ingedrukt te houden), start hij gewoon op. Daarnaast laat het toestel bij apparaatinformatie nog steeds ROM versie 1.02.172.6 zien in plaats van de versie die Hardspl aangeeft. Nog ideen/tips?
HardSPL heb je nodig om andere roms te kunnen flashen. Daarmee flash je alleen je bootloader. Als je HardSPL hebt gedaan (en dat gaat inderdaad vrij snel, hij is maar 5mb), kan je een andere rom (meestal tussen de 95 en 200 mb) gaan flashen. Met die laatste vervang je pas je voorgeinstalleerde windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Dat begrijp ik, maar volgens de instructies op de welbekende site, moet je de generic rom renamen, in de root van de micro-sd kaart zetten. Toestel uit, batterij eruit, volume-omlaag-knop ingedrukt houden en dan zou het toestel in bootloader op moeten starten. Niet dus, eerst komt het xperia logo en dan win mobile 6.1 scherm tevoorschijn, waarna het toestel om de ontgrendelcode en de sim-pincode vraagt. Wat doe ik fout??

De ROM die ik download via rapidshare heet "APP_SW_X1i_GENERIC_UK_KOV_R2A.exe", als ik die laat draaien op mijn computer komt er een bestand APP_SW_X1i_GENERIC_UK_KOV_R2A.image tevoorschijn. Deze rename ik dan naar Kovsimg.nbh en doe vervolgens hetgeen ik hierboven heb beschreven. Doe ik iets fout? (sd-kaartje is FAT-32 geformatteerd).

Bedankt voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
lmijnen schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:29:
Dat begrijp ik, maar volgens de instructies op de welbekende site, moet je de generic rom renamen, in de root van de micro-sd kaart zetten. Toestel uit, batterij eruit, volume-omlaag-knop ingedrukt houden en dan zou het toestel in bootloader op moeten starten. Niet dus, eerst komt het xperia logo en dan win mobile 6.1 scherm tevoorschijn, waarna het toestel om de ontgrendelcode en de sim-pincode vraagt. Wat doe ik fout??
Bedankt voor de hulp!!
Je moet de volume toets naar beneden wel even inhouden, duurt een paar seconden, dan verschijnt de bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Ik houd hem de hele tijd ingedrukt, tot het pincode scherm verschijnt. Hij start gewoon niet in bootloader op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 10:35
Heb je hem toevallig in de oplader of aan de computer hangen? Die fout maakte ik ook eens :P

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Ik snap het echt niet, ik heb net een harde reset gedaan, hard spl opnieuw, nieuwe rom gedownload, alles gedaan volgens instructies. Hardspl geeft aan dat het succesvol uitgevoerd is, maar tijdens het opstarten wil dat ding niet in bootloader. Klopt het dat ik een bestand met deze naam "APP_SW_X1i_GENERIC_UK_KOV_R2A.image" download en moet renamen naar "Kovsimg.nbh"??

Misschien is het wel iets kleins, maar alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
@Shikaka, nee nergens aan verbonden. Accu helemaal vol....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

lmijnen schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:34:
Ik snap het echt niet, ik heb net een harde reset gedaan, hard spl opnieuw, nieuwe rom gedownload, alles gedaan volgens instructies. Hardspl geeft aan dat het succesvol uitgevoerd is, maar tijdens het opstarten wil dat ding niet in bootloader. Klopt het dat ik een bestand met deze naam "APP_SW_X1i_GENERIC_UK_KOV_R2A.image" download en moet renamen naar "Kovsimg.nbh"??

Misschien is het wel iets kleins, maar alle hulp is welkom!
http://forum.xda-developers.com/index.php

Hier kun je echt alles vinden wat je wilt. Ook is er de andere flashmethode, als je deze uitvoert kom je sowieso in de bootloader. Zorg dat je daar je gerenamede rom hebt staan en gaan met die banaan

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

St@m schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:58:
[...]

http://forum.xda-developers.com/index.php

Hier kun je echt alles vinden wat je wilt. Ook is er de andere flashmethode, als je deze uitvoert kom je sowieso in de bootloader. Zorg dat je daar je gerenamede rom hebt staan en gaan met die banaan
Volgens mij doetie het juist op de alternatieve manier :).
De makkelijke manier is om CustomRUU.exe te vinden en het dan gewoon vanaf je computer te doen. Dan hoef je alleen maar te renamen naar watjemaarwilt.nbh en dan loopt hij al.
Gaat bij mij zowel onder XP als Vista moeiteloos (na een keer of 20 flashen denk ik dat het best een fool-proof methode is).

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 06-02-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Noob vraag: waar vind ik dat (op google staan er veel, of moet ik gewoon naar de welbekende site)? Zit inmiddels wel in bootloader scherm, alleen staat er nu onderin het scherm in het witte gedeelte "serial" en doet hij verder niets.....
Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Geef mij maar de fool-proof methode. Het is wel frustrerend met een nieuw toestel zo te moeten kl**en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik heb een vraag ik heb de film hancock binnen, maar ik heb een 16Gb kaart gekocht en wil daar graag de film op zetten en de 4gb wil ik wissen en deze gebruiken voor backups. Maar nu heb ik de fil overgezet en krijg bij het afspelen de melding dat het een illegale media kopie is. Kan ik hier wat aan doen of moet ik hier mee leven en de film op mijn 4gb laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Om het vanaf de PC te doen, moet je dan Hard-spl downloaden en dan de *.nbh file in die map kopieren?? En dan vervolgens de hard spl uitvoeren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

lmijnen schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:36:
Noob vraag: waar vind ik dat (op google staan er veel, of moet ik gewoon naar de welbekende site)? Zit inmiddels wel in bootloader scherm, alleen staat er nu onderin het scherm in het witte gedeelte "serial" en doet hij verder niets.....
Thanx
De link die ik gaf, account aanmaken en dan naar het sub forum Xperia gaan.. daar staat een hele duidelijke fool proof handleiding. Beide opties werken prima, dit is mijn 2e wm telefoon en heb al 100en keren geflasht, de hard_spl is gewoon makkelijk, hernoemde rom op je kaartje, kaartje in je telefoon en gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
weet iemand of Age of empires draait op de X1??

of een ander leuk RTS spel??

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Danielson schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:06:
[...]
Ik heb het bij de vorige firmware toch echt zonder tools aangepast volgens mij :?
Ben daar in mijn WM toestellen nog nooit een optie voor tegen gekomen. Dus zal wel met een tool/programma of registry editor gebeurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

reinhold schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:38:
Ik heb een vraag ik heb de film hancock binnen, maar ik heb een 1Gb kaart gekocht en wil daar graag de film op zetten en de 4gb wil ik wissen en deze gebruiken voor backups. Maar nu heb ik de fil overgezet en krijg bij het afspelen de melding dat het een illegale media kopie is. Kan ik hier wat aan doen of moet ik hier mee leven en de film op mijn 4gb laten staan.
Dat staat ook op het kaartje dat bij de 4Gb kaart zat: hij is alleen af te spelen vanaf die 4Gb kaart, met de Sony Player. Als je hem wilt backuppen moet dat naar een computer; als je dan wilt kijken kan je hem terugzetten op de plek waar Sony hem neer had gezet. Afspelen op andere kaarten gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 17:33
Als ik een MMS wil sturen en ik dus een ontvanger/onderwerp invul en een foto toevoeg en deze wil verzenden krijg ik de melding:

"Uw ontvangers zijn ongeldig. e-mailadressen moeten tussen de 5 en 48tekens hebben. Telefoonnummers moeten tussen de 3 en 20 getallen hebben."

Als ontvanger staat er in dit geval dus: [achternaam];[voornaam] <06********> aangezien ik deze uit mijn contactenlijst heb geselecteerd

Dit werkt dus niet. Als ik de naam verwijder en dus alleen het nummer laat staan werkt het wel.

Dit zou betekenen dat ik bij elke mms die ik wil versturen na het invullen van de ontvanger deze eerst aan moet passen alvorens het bericht te versturen. Is er een manier om zonder dit aanpassen een mms te sturen? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Laatst online: 12-08 21:37
Heeft iemand enig idee wat er met mijn X1 aan de hand is: ik heb aardig wat topics doorgelezen op XDA en als ik update doe via SEUS dan blijft ie hangen en gaat hij bij een bepaalde stap niet verder, ik heb alles geupdate van sync center tot aan SEUS zelf en doe dan kabel erin en geeft ie geen volgende aan, hij gaat dan drivers installeren en doet nog niets. Ik heb geprobeerd met volume benedenknop indrukken en dan powerknop en dan eerst volume knop uit, ik heb geprobeerd met eerst powerknop loslaten ik heb geprobeerd met beide tegelijk, met beide inblijven houden en dan usb inpluggen en werkt niet. Hij gaat gewoon niet verder.

Ik ben echt al hele tijd bezig, ik heb HARD SPL geprobeerd, maar die gaat ook tot aan loading en geeft dan aan: verbinding verloren en moet ik mijn kabel checken zegt hij. Nou ik snap er echt niets van, hij wil nergens mee verder. Ik heb meerdere tutorials doorlopen, ik dacht namelijk kan ook via micro sd kaart rommen, maar dan moet je dus Hard SPL hebben wat dus ook niet werk. Echt ongelovelijk dit, nouja misschien heeft iemand de gouden tip, maar dus eerst volumeknop loslaten heeft geen zin, ook niet eerst powerknop. En las ook al ergens met als je ze vast blijft houden, maar dat werkt dus ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
lmijnen schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:48:
Om het vanaf de PC te doen, moet je dan Hard-spl downloaden en dan de *.nbh file in die map kopieren?? En dan vervolgens de hard spl uitvoeren???
ging bij mij ook niet goed via sd, ik heb X1_RUU_ROM_UpdateUtility gedownload en dat werkt perfect op een windows machine. de sd oplossing is voor mac users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
lmijnen schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:17:
Ik houd hem de hele tijd ingedrukt, tot het pincode scherm verschijnt. Hij start gewoon niet in bootloader op....
Je Hard-SPL is wel gelukt. Dat gaat inderdaad redelijk snel.
De fout de je waarschijnlijk maakt dat je geen bootlaoder krijgt (had ik zelf ook) is dat je zowel de volume down button als de power button allebei ingedrukt moet houden.
Op XDA staat dat niet duidelijk beschreven, ik drukte ook telkens gewoon kort op de power button, maar die moet je dus ook vasthouden, en dat krijg je vanzelf het scherm met de kleuren (bootloader)
markmg schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 07:50:
[...]

ging bij mij ook niet goed via sd, ik heb X1_RUU_ROM_UpdateUtility gedownload en dat werkt perfect op een windows machine. de sd oplossing is voor mac users
Bij mij is het wel gelukt om vanaf m'n SD te flashen. Bootloader uiteraard eerst aangepast met Hard-SPL, en vervolgens de Kovsimg.nbh file op m'n SD gezet en rebooten maar. Werkte gelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door babbelbox op 07-02-2009 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:39

mulder

ik spuug op het trottoir

Het is gewoon mogelijk om zonder HardSPL de RA2 rom er op te zetten, tenminste mij is dat gewoon gelukt.
1) ROM naar SD card
2) Renamen naar Kovsimg.nbh
3) Booten met volumeknop en powerknop
Simpeler kan bijna niet.

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
mulder schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 08:40:
Het is gewoon mogelijk om zonder HardSPL de RA2 rom er op te zetten, tenminste mij is dat gewoon gelukt.
1) ROM naar SD card
2) Renamen naar Kovsimg.nbh
3) Booten met volumeknop en powerknop
Simpeler kan bijna niet.
Klopt, volgens meerdere posters ben ik er ook achter dat je de standaard ROM's die nu sinds kort op XDA te vinden zijn, zonder Hard-SPL kunt flashen.
Voor custom ROM's heb je uiteraard wel Hard-SPL nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

babbelbox schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 08:45:
[...]

Klopt, volgens meerdere posters ben ik er ook achter dat je de standaard ROM's die nu sinds kort op XDA te vinden zijn, zonder Hard-SPL kunt flashen.
Werkt dat ook om van branded naar unbranded te gaan?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
errrrrnie schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 03:14:
Als ik een MMS wil sturen en ik dus een ontvanger/onderwerp invul en een foto toevoeg en deze wil verzenden krijg ik de melding:

"Uw ontvangers zijn ongeldig. e-mailadressen moeten tussen de 5 en 48tekens hebben. Telefoonnummers moeten tussen de 3 en 20 getallen hebben."

Als ontvanger staat er in dit geval dus: [achternaam];[voornaam] <06********> aangezien ik deze uit mijn contactenlijst heb geselecteerd

Dit werkt dus niet. Als ik de naam verwijder en dus alleen het nummer laat staan werkt het wel.

Dit zou betekenen dat ik bij elke mms die ik wil versturen na het invullen van de ontvanger deze eerst aan moet passen alvorens het bericht te versturen. Is er een manier om zonder dit aanpassen een mms te sturen? :>
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik dacht dat je de namen tussen quotes moest zetten.

dus "Naam" ipv Naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Laatst online: 12-08 21:37
babbelbox schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 08:45:
[...]

Dit werkt bij mij dus niet, heb generic rom gedownload die naar Kovsimg.nbh genoemd (en ik heb niet dat extensies verborgen zijn ofzo, dus dat is echt de volledige naam heb ook nog met kleine letters geprobeerd) daarna die bootloader gedaan en zegt no image found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
The Zep Man schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 10:10:
[...]
Werkt dat ook om van branded naar unbranded te gaan?
Ja, Ook van branded naar unbranded werkt het zonder Hard SPL.
Echter zoals ook al gemeld dien je wel een officiele Rom te gebruiken wil het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ligt mijn X1 dan toch bij de reparateur.

Het geluid viel constant weg, alle soorten resets werkten niet, helemaal opnieuw de OS laten installeren, mocht ook niet baten. Werd er gestoord van. Ben benieuwd wanneer hij terug komt, anders gooi ik hem in de verkoop.

Tevens liep het toestel 8/10 keer ook compleet vast bij het opstarten van de camera.

Had er niets opstaan qua software of wat dan ook. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:12:
Inmiddels ligt mijn X1 dan toch bij de reparateur.

Het geluid viel constant weg, alle soorten resets werkten niet, helemaal opnieuw de OS laten installeren, mocht ook niet baten. Werd er gestoord van. Ben benieuwd wanneer hij terug komt, anders gooi ik hem in de verkoop.

Tevens liep het toestel 8/10 keer ook compleet vast bij het opstarten van de camera.

Had er niets opstaan qua software of wat dan ook. Erg vreemd.
Tijdens gesprekken valt het geluid soms inderdaad weg, Maar dat is een fractie van een seconde. Overigens heeft dit te maken met het bereik. In H gebieden heb ik nergens last van. In G gebieden wel, maar ook niet overal.

De camera was inderdaad 1 die vaak vastliep als ik hem opstartte, of gewoon zwart beeld gaf en niets deed. Ik heb hem echter nog niet getest nu ik R2A erop heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
@ markmg, ik heb op de site gezocht, kom ik bij een htc flasher met allemaal bestanden uit aug 05, lijkt me niet de bedoeling denk ik. Ik word er onderhand een beetje moe van, de methode via SD werkt niet, waar kan ik die X1_RUU_ROM_UpdateUtility vinden? Via google kom ik op een of andere Aziatische site.

Bedankt voor de hulp..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 13:09
lmijnen schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:50:
@ markmg, ik heb op de site gezocht, kom ik bij een htc flasher met allemaal bestanden uit aug 05, lijkt me niet de bedoeling denk ik. Ik word er onderhand een beetje moe van, de methode via SD werkt niet, waar kan ik die X1_RUU_ROM_UpdateUtility vinden? Via google kom ik op een of andere Aziatische site.

Bedankt voor de hulp..!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=431218
Zie dit topic en zoek op X1_CustomRuu
Hiermee heb ik t vanaf de pc geflashed

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Bedankt voor de hulp..!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=446070
Zoals ik al gezegd had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Die methode van de Opslag kaart werkt echt fijn loos hier,

Heb zelfs een eigen SD config file gemaakt, die automatisch mijn programma's doet installeren tijdens de customization :)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag,
maar bestaat er ook een app waarmee je kan zien waar je vliegt?
Aangezien ik binnenkort op vakantie ga lijkt me dat wel een leuke applicatie voor in het vliegtuig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 19:59

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:14:
Aangezien ik binnenkort op vakantie ga lijkt me dat wel een leuke applicatie voor in het vliegtuig :D
Ik zou maar eerst aan de luchtvaartmaatschappij vragen of je een GPS apparaat in de cabine mag gebruiken. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:22:
[...]

Ik zou maar eerst aan de luchtvaartmaatschappij vragen of je een GPS apparaat in de cabine mag gebruiken. ;)
Waarom zou het niet mogen, een gps ontvanger ontvangt alleen signalen en zendt deze niet zelf..

Maar goed, thanks anyway voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:14:
Ik heb GPS Tuner v5.3 op mijn X1 staan.
Vloog er in Nov/Dec nog mee naar Mexico en terug.
Helaas heeft dat ding het niet echt voor elkaar gekregen om de vlucht te tracken.
Boven de Noordzee was het signaal al weg (maar dat was mijn eigen schuld omdat ik 't scherm uit drukte, je GPS wordt dan ook uitgeschakeld).
Op de terugweg heeft ie het tot bijna bij Florida uitgehouden (al had ie toen toch ook wel een zwak ontvangst).
Ik zat in iedergeval aan het raam (heen en terug). Dus dat kan het niet geweest zijn.
Met m'n externe GPS muis (die ik niet bij me had) ging het altijd wel probleemloos met m'n N73 & TomTom.
Al waren dat Europese vluchten.

Zou het idd wel vragen, maar ik had geen commentaar gehad, men vond het zelfs wel interessant om te zien dat een 'telefoon' dat tegenwoordig ook kan. De captain/co pilot hebben me zelfs nog de LAT/LON gegeven van Cancun, kon ik zien hoever 't nog was in GPS Tuner. :D

Dus ja het kan, maar ik heb er geen positief resultaat mee weten te halen voor de gehele vlucht.

Je kunt trouwens zo'n 4~4.5 uur GPS tracken voordat je batterij op is (met alle andere opties/zenders & ontvangers in je phone uitgeschakeld).
Dus een externe accu (met USB poort) is wel handig om bij je te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:44:
[...]
Ik heb GPS Tuner v5.3 op mijn X1 staan.
Vloog er in Nov/Dec nog mee naar Mexico en terug.
Helaas heeft dat ding het niet echt voor elkaar gekregen om de vlucht te tracken.
Boven de Noordzee was het signaal al weg (maar dat was mijn eigen schuld omdat ik 't scherm uit drukte, je GPS wordt dan ook uitgeschakeld).
Op de terugweg heeft ie het tot bijna bij Florida uitgehouden (al had ie toen toch ook wel een zwak ontvangst).
Ik zat in iedergeval aan het raam (heen en terug). Dus dat kan het niet geweest zijn.
Met m'n externe GPS muis (die ik niet bij me had) ging het altijd wel probleemloos met m'n N73 & TomTom.
Al waren dat Europese vluchten.
Thanks, ik zal die wel eens proberen. Kwam verder ook deze tegen http://www.pocketfms.com/
Misschien voor die tijd ff aan de slag met beiden, en checken welke nuttig kan zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gaaf tooltje! :D
Ga ik eens naar kijken of dat nog wat leuks teweeg kan brengen.
Al heb ik momenteel geen idee wanneer ik weer vlieg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b47/GWA1234/Screen01.jpg

Iemand een idee hoe het komt als ik een andere achtergrond instel dat de kleuren niet
meer zo zijn als op het origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:59:
[afbeelding]

Iemand een idee hoe het komt als ik een andere achtergrond instel dat de kleuren niet
meer zo zijn als op het origineel
je moet de achtergrond instellen vanuit de afbeeldingen, daar kun je de doorzichtigheid bepalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online

Bedankt voor de hulp..!
Je moet de link van Turismo hebben.

ik zal ook wel iets fout doen want krijg het voor geen mogelijkheid voor elkaar via de SD manier.
handleiding van de bekende website gebruikt, die erg duidelijk is.
bootloader gechecked en ok
X1 in restore mode gezet
battery 100% charged
USB Kabel eruit
op windows machine kaartje format naar FAT32(ook verschilende sd kaartjes gebruikt)
bestand hernoemd
maar blijf de melding krijgen file not found
uren aan het zoeken geweest maar niks werte.

toen via deze pagina dit bestand gedownload, 3 keer klikken en hij was geupdate.

gaat bij mij om een T-mobile versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Met een beetje geduld is hij daar dan officieel

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/8268/99573392st1.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Tranzy op 08-02-2009 09:12 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Chopinfreak schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:18:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Hierbij de laatste versie van mijn buienradar-panel , gemaakt met de HTML-panel-generator . De bliksemradar is vervangen door 4 actuele weerkaarten (temperatuur/zicht/windsnelheid/windkracht). Een eventuele oudere versie wordt automatisch verwijderd als je deze nieuwe installeert.

Dankzij een simpel mouse-over javascriptje is het probleem met de moeilijk bedienbare knoppen opgelost.

Helaas staat de generator maar max. 23 bestanden toe, zodat ik wat achtergronden weg heb moeten laten. Deze kun je gemakkelijk zelf toevoegen door dit zipbestandje te downloaden en de bestanden in de buienradar-directory (Mijn apparaat/Programmabestanden/Panels/Buienradar/) te kopieeren.
is het mogelijk om er een link van op het vandaag scherm te plaatsen i.p.v een panel?
ik heb het niet zo op die panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:26
Dbm12 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 10:56:
[...]
Ja, Ook van branded naar unbranded werkt het zonder Hard SPL.
Echter zoals ook al gemeld dien je wel een officiele Rom te gebruiken wil het werken.
Is bij mijn T-mobile X1 ook gelukt! Heb nu de Generic UK erop staan.

Ik kan alleen in Outlook geen microsoft Exchange (pushmail) meer configureren, dat ik op het werk heb. Weet iemand waar ik dat kan instellen met de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Tranzy schreef op zondag 08 februari 2009 @ 09:10:
Inderdaad. Is het de zelfde ROM als die "beschikbaar" is op XDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
@markmg,

Ik heb dat programma gedownload, gedaan wat de read-me zegt. Programma ging goed van start, kwam in bootloader. Normaal ging 0-100% in een paar seconden maar nu langzamer, ik blij. Tot hij bij 10% stopte!

En nu zit het toestel in bootloader vast en wil niet meer opstarten......... kan het niet meer via windows benaderen. Dat toestel wat ik heb is gewoon verrot. Iedereen lukt het behalve bij dit ding. Heb je nog tips? Ik word er aardig schijtziek van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 13:09
lmijnen schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:46:
@markmg,

Ik heb dat programma gedownload, gedaan wat de read-me zegt. Programma ging goed van start, kwam in bootloader. Normaal ging 0-100% in een paar seconden maar nu langzamer, ik blij. Tot hij bij 10% stopte!

En nu zit het toestel in bootloader vast en wil niet meer opstarten......... kan het niet meer via windows benaderen. Dat toestel wat ik heb is gewoon verrot. Iedereen lukt het behalve bij dit ding. Heb je nog tips? Ik word er aardig schijtziek van....
Hey geen paniek joh! Dit gebeurde mij de 1e keer ook, gelukkig had ik dit al duizenden keren meegemaakt met me HTC Touch, dus voor mij geen verrassing meer.

Wat je gedaan hebt en de stappen die je nam is gewoon goed, het proces is alleen niet perfect (zo blijkt)
Maar wat wil je alles komt van de community...
En dat merk je ook wel, kennis hebben ze wel, alleen is het wel een groot zootje op XDA, alles loopt behoorlijk door elkaar heen.

Soft reset je Xperia (gaatje achter de batt.klep) dan start die weer normaal op met normale firmware.
Herhaal nu nog een keer het proces totdat die wel doorgaat.

T gaat je een keer lukken hoor ;) , denk je dat bij ons altijd alles van een leien daakje gaat.
Het is voor iedereen trial & error.

[ Voor 10% gewijzigd door Turismo op 08-02-2009 12:57 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
@ iedereen......THANX!!!! Hulde.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ein-de-lijk gelukt.....meerdere keren geprobeerd, iedere keer stopte hij bij 10% :X maar nu is het toch gelukt!!
Via mijn PC, SD werkte gewoon niet bij mij. Niet alle methodes zijn perfect of alle telefoons...

Ik hoop dat hij nu sneller is dan eerst...

Nogmaals bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
(jarig!)
Op het gebied van ROMs installeren etc ben ik echt een leek en laat ik mijn x1 op een paar geinstalleerde programma's na origineel.
Nu begrijp ik dat er via de sony software update wel een nieuwe firmware versie is, is dit dan zo'n ROM update?
En omdat het een sony update is is het dan niet meer VF of Tmob. branded toestel? Ik heb een Tmob. telefoon.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 16:10
De Micro-SD flash methode ging hier bijzonder vlot.
Daarbij komt nog dat ik geen HARD-SPL gebruikte en de image gewoon bij de andere bestanden in de root van het kaartje gestoken werd.
Reset uitvoeren en dan direct volume omlaag indrukken en ie deed het al.

trouwens om de begin pagina up te daten vond ik deze link vanop XDA wel interessant;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=437785

Guides om hem te repareren, testen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

lmijnen schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:05:
@ iedereen......THANX!!!! Hulde.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ein-de-lijk gelukt.....meerdere keren geprobeerd, iedere keer stopte hij bij 10% :X maar nu is het toch gelukt!!
Via mijn PC, SD werkte gewoon niet bij mij. Niet alle methodes zijn perfect of alle telefoons...
Nogmaals bedankt!!
De methode is goed, alleen blijkt het dat sommige merken/soorten SD kaarten problemen geven (of misschien de indeling erop). Als je problemen ondervindt, formatteer de MicroSD kaart eerst, plaats alleen de ROM erop (kovsimg.nbh) en probeer hem daarna te flashen.

Blij om te horen dat je apparaat het weer doet. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:16
Bij de ROMs van Itje zit altijd een prachtige .exe die alles voor je doet, ik draai ondertussen Touch-IT Experience 3.5 en heb al een aantal keer een update uitgevoerd op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
HendrikN schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:00:
Bij de ROMs van Itje zit altijd een prachtige .exe die alles voor je doet, ik draai ondertussen Touch-IT Experience 3.5 en heb al een aantal keer een update uitgevoerd op deze manier.
Welke andere custom roms heb je nog geprobeerd naast deze? Ik ben wel geintresseerd in een beter performende rom dan de standaard rom, maar weet niet welke te kiezen. En in hoeverre werkt touchflo in die roms wel goed en met landscape mode?

Is het ook makkelijk om terug te flashen voor als ik hem evt wil verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Tranzy schreef op zondag 08 februari 2009 @ 09:10:

[afbeelding]
Hoe heb je dat updatescherm in godsnaam gekregen? Ik ben u al een uur aan het klooien met mijn x1 unbranded, maar krijg geen enkele medling in SEUS dat er een update beschikbaar is.

Ik doe PRECIES wat er bij de stappen beschreven staat, kom ook keurig in de bootloader, en heb zowel laptop als toestel meerdere keren opnieuw opgestart alvorens ik het probeerde. Ik gebruik vista trouwens, jij ook?

UPDATE: na verschillende computers gebruikt te hebben, werkte te derde eindelijk! Wat een klotemanier van updaten zeg, geef mij maar de RUU's van HTC.

[ Voor 10% gewijzigd door DaSaN op 08-02-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:16
sander- schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:45:
[...]

Welke andere custom roms heb je nog geprobeerd naast deze?
Touch-IT 3.01, en v2. En nog een oudere van JackLeung.
Ik ben wel geintresseerd in een beter performende rom dan de standaard rom, maar weet niet welke te kiezen. En in hoeverre werkt touchflo in die roms wel goed en met landscape mode?
Niet helaas, het toestel openklappen in TF3D kan natuurlijk wel, maar TF3D zelf wordt onbruikbaar. En over de roms zelf.. Ze voelen een stukje lichter aan dan de standaard-rom. Je kan natuurlijk ook kiezen voor ROMs zonder TF3D (Jack heeft lite roms bijv.). Deze moeten nóg sneller zijn. Het is maar wat je wil natuurlijk :)
Is het ook makkelijk om terug te flashen voor als ik hem evt wil verkopen?
Jep, je kan de bootloader (SPL) terugzetten naar die van de originele X1. Daarna gewoon de Generic NL rom (die ook op XDA te vinden is) gewoon terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaSaN schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:58:
[...]

Hoe heb je dat updatescherm in godsnaam gekregen? Ik ben u al een uur aan het klooien met mijn x1 unbranded, maar krijg geen enkele medling in SEUS dat er een update beschikbaar is.

Ik doe PRECIES wat er bij de stappen beschreven staat, kom ook keurig in de bootloader, en heb zowel laptop als toestel meerdere keren opnieuw opgestart alvorens ik het probeerde. Ik gebruik vista trouwens, jij ook?

UPDATE: na verschillende computers gebruikt te hebben, werkte te derde eindelijk! Wat een klotemanier van updaten zeg, geef mij maar de RUU's van HTC.
Ja echt vreemd, 't lukte bij mij eerst ook niet. Ik plugde de kabel daarna in een ander USB poortje en toen deed ie 't wel opeens. Dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oplossing gevonden

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 00:47 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb veel in dit topic gelezen over de xperia. Ik heb ook andere forums gelezen. Vandaag is het dan zover, mijn X1 is onderweg en komt vandaag binnen (Vrijdag al afleveringspoging geweest maar was een half uurtje weg).

Wat ik al heb voor de X1 is navigatiesoftware(TomTom Navigator, Igo8), NoData en gAlarm.
Nu kan ik straks nieuwe rom flashen (via de tool, want er is een generic NL uit). Is het beter om een rom (ik hoorde hier dat er roms zijn met tf3d?) of kan ik beter de orginele rom flashen via SE tool en tf3d zelf installeren?

Zijn er nog andere wannahaves die ik moet hebben? Ik heb er een internet abonnement bij van Telfort. Kon hier ook niets over telfort vinden dus zal straks ook wel even neerzetten wat er allemaal bijzat bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er er geen snellere manier om in verkenner in je windows map te navigeren? Dit duurt echt zo lang voordat je erin zit.. Als je in een verkeerde map zit in je windows map en je moet 1 map omhoog duurt het ook weer zo lang..

Ik heb Touch IT Balckstone Dialer geDEinstalleerd, nu wil ik hem weer installeren (op apparaat), maar het mislukt steeds. Moet ik ergens nog een file deleten voordat ik hem weer kan installeren?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

RedHat schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:31:
Ik heb veel in dit topic gelezen over de xperia. Ik heb ook andere forums gelezen. Vandaag is het dan zover, mijn X1 is onderweg en komt vandaag binnen (Vrijdag al afleveringspoging geweest maar was een half uurtje weg).

Wat ik al heb voor de X1 is navigatiesoftware(TomTom Navigator, Igo8), NoData en gAlarm.
Nu kan ik straks nieuwe rom flashen (via de tool, want er is een generic NL uit). Is het beter om een rom (ik hoorde hier dat er roms zijn met tf3d?) of kan ik beter de orginele rom flashen via SE tool en tf3d zelf installeren?
Als je TF3D wilt zou ik een custom rom nemen. Via cab installeren gaat ook wel, maar is iets trager. Ligt er ook een beetje aan welke programma's je verder nog wilt. Vaak zijn de custom roms al voorzien van verschillende handige programmaatjes/tweaks. Als je die niet wilt kan je soms een lite versie kiezen. Het nut daarvan ontgaat me een beetje bij de X1 omdat die heel veel geheugen heeft; op mijn vorige telefoon was het echt een noodzaak om zoveel mogelijk geheugen te sprokkelen om programma's fatsoenlijk te draaien. Dat is bij de X1 niet echt nodig.
Zijn er nog andere wannahaves die ik moet hebben? Ik heb er een internet abonnement bij van Telfort. Kon hier ook niets over telfort vinden dus zal straks ook wel even neerzetten wat er allemaal bijzat bij Telfort.
Advanced Config 3.3 en/of Xperiatweak om wat handige instellingen te doen
Google Maps
Total Commander 2.5 (verkenner/registereditor)
Opera (zit er volgens mij wel standaard in)
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:40:
Is er er geen snellere manier om in verkenner in je windows map te navigeren? Dit duurt echt zo lang voordat je erin zit.. Als je in een verkeerde map zit in je windows map en je moet 1 map omhoog duurt het ook weer zo lang..
Er zitten heel veel bestanden in, dus het inladen van al die namen en vooral icoontjes duurt gewoon een tijd. Een handigheidje om er snel uit te komen is op de mapnaam (linksboven met uitklapmenuutje) te klikken en dan te kiezen voor 'Mijn Apparaat' oid.

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 09-02-2009 13:09 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:
- [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.

Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in:
- Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.