Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste
Acties:
  • 176.254 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genotsknots
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Licko schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:30:
kennen meer mensen dit probleem?
had vanacht de gsm aan de oplader gehangen (niet via usb)
opeens sprong t licht aan. dacht eerst dat t kwam omdat hij vol was oid, maar dat bleek niet het geval.
icoontje van opladen was ook verdwenen, de batterij nog niet voor de helft opgeladen

stekkertje eruit en er weer in verhielp het, hij begon weer te laden

nu is het vanacht echter nog een keer gebeurd, met als gevolg een lege batterij toen k wakker werd (licht blijft heel de tijd branden)

iemand een oplossing?
Hier heb ik ook last van. Best wel irritant. Het is me meerdere keren overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:53
Ik zag trouwens in de Advanced Configuration Tool dat er een instelling is dat het gesprek nog standaard 3 seconden doorgaat nadat je op ophangen gedrukt hebt.

Waar is dit nu weer goed voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo af en toe moet ik 'opeens' m'n pincode intoetsen om te ontgrendelen, zo ook net, ik vond het toestel op de salontafel met een open 3G verbinding en de vraag om de pincode ....

De laatste webubdate was 5 uur oud en de verbinding stond (alweer) 2 uur open (ondanks diverse software daartegen) , ik snap er weinig van, maar ben reteblij met m'n flatfee account .... vaag speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:13

Licko

ZVDK

The Zep Man schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:36:
[...]
E-mail van de telefoon één keer laten syncen met ActiveSync/Windows Mobile Device Center op een computer waarop Outlook geïnstalleerd staat, daarna in ActiveSync/Windows Mobile Device Center aangeven dat je geen mail meer wilt synchroniseren. Als het goed is zal de Windows computer dan het Outlook-account verwijderen op het Windows Mobile-apparaat.
bj active synch staat ook geen account meer, heb exchange verwijderd.
alleen wanneer ik via het spb panel naar mail ga, blijft hij standaard outlook mail openen (ja, behalve wanneer ik een mailtje heb op me gmail account, dan gaat ie daar wel heen)
dus een nieuw bericht typen kost me nu meer tikken op t scherm, wat ik nogal irritant vind

even voor de duidelijkheid;
bij het sony ericsson panel staat er geen outlook account. dus alleen een gmail account, een sms/mms account en de optie op een nieuw account in te stellen
maar bij gebruik van het spb panel opent hij standaard (een niet bestaande) outlook account
hebben meer mensen dit? of zou iemand dit kunnen testen?

[ Voor 17% gewijzigd door Licko op 02-02-2009 21:34 ]

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een handmatige webupdate werkte uiteraard prima en de dataverbinding ook weer keurig uit na de ingestelde 2 minuten.

Toch ben ik benieuwd wat het nu is (de vergrendeling?) Ik ben niet getrouwd met de mobiel en hij ligt dus soms uren op de kast/tafel. Volgens mij ontvang ik geen gesprekken/sms als ie op de pincode wacht en waarom en wat de 3G triggered is me al helemaal onduidelijk.

Volgens de SPB wireless monitor is het alleen de panelexe.manager die wat heeft verbruikt, maar het is dus niet de webupdate/voeding. Er draaien geen programma's verder.
Het gaan me meer om het accuverbruik overigens, want het blijkt wel 2 uur verbinding, echter maar 60k te zijn, dus das niet wereldschokkend.

Als iemand een ideetje heeft, laat maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Yohost! schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:44:
Ik zag trouwens in de Advanced Configuration Tool dat er een instelling is dat het gesprek nog standaard 3 seconden doorgaat nadat je op ophangen gedrukt hebt.

Waar is dit nu weer goed voor :?
Heb ik inderdaad maar gauw op 0 seconden gezet, zit nog steeds een kleine delay in maar gelukkig een stuk minder dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-04 07:33
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:00:
[...]

Nou, dan moet je je probleem goed beschrijven. Je had het over het BELVOLUME. Het 'bel' volume... daarin lees ik de volume van de 'bel'. Is dat raar? Nee. Had dan gezegd "gespreksvolume" ofzoiets.
Sorry, maar je probleem halfslachtig opschrijven en dan vervolgens iemand kastijden omdat jij eigenlijk iets anders bedoelt dan je het opschrijft..... vinnik nie leuk nie
de meeste mensen snappen bij bel-volume wel want ik bedoel (want ik ben aan het bellen toch?). je hoeft me verder niet aan te vallen... dat ik mn probleem niet duidelijk uitleg enzo... want tot nu toe ben jij de enige die mij niet begrijpt
en als je mijn probleem NOG BETER had gelezen...kwam je er ook achter dat ik zeg dat ik doof wordt van het GESPREK tijdens het BELLEN en niet van mn ringtone :X en dat iedereen mn GESPREK kan volgen 8)7 en niet mn ringtone

maargoed, jij kan mn probleem niet erkennen... iemand anders wel?

en anders heb ik misschien veels te gevoelige oren :9

[ Voor 9% gewijzigd door Maurizio op 02-02-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:16
Maurizio schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:28:
[...]

de meeste mensen snappen bij bel-volume wel want ik bedoel (want ik ben aan het bellen toch?). je hoeft me verder niet aan te vallen... dat ik mn probleem niet duidelijk uitleg enzo... want tot nu toe ben jij de enige die mij niet begrijpt
en als je mijn probleem NOG BETER had gelezen...kwam je er ook achter dat ik zeg dat ik doof wordt van het GESPREK tijdens het BELLEN en niet van mn ringtone :X en dat iedereen mn GESPREK kan volgen 8)7 en niet mn ringtone

maargoed, jij kan mn probleem niet erkennen... iemand anders wel?

en anders heb ik misschien veels te gevoelige oren :9
En dat terwijl ik juist veel mensen hoor klagen over een te laag belvolume.

(en ik snapte je wel hoor :>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
HendrikN schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:54:
[...]

En dat terwijl ik juist veel mensen hoor klagen over een te laag belvolume.

(en ik snapte je wel hoor :>)
dat heb ik ook opgemerkt dat er meer klachten zijn dat het idd te zacht is.
Maar mn tel staat toch echt op de laagste stand. als ik de volume in een gesprek omhoog zet dan lijkt het bijna op handsfree. maar dat staat ie dus niet. dat verschil heb ik al getest.

het gaat hier trouwens om een vodafone branded. misschien dat het uitmaakt.
voorlopig vraag ik de mensen aan de andere kant van de lijn om niet te schreeuwen :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:19:
Ben al 2 weken op m'n X1 aan het wachten.

Ik heb alleen nog vraagje over Youtube. Ik heb Telfort Surf & Mail Onbeperkt abonnement van 9,95 per maand. Kan ik hier gewoon mee op youtube.nl of moet ik een apart programma installeren?

Ik heb gezocht in dit topic, maar dit topic is erg onoverzichtelijk.
Wellicht beetje offtopic:
Ja hiermee kan je op youtube, dien je wel even het youtube programmetje te downloaden. Telfort Surf en Mail laat streaming media toe, maar pas wel op, ze hebben een fair use policy. Ik heb zelf laatst een brief gehad met een waarschuwing dat mijn gebruik veel hoger is dan het gemiddelde, ik had wat meer dan 500 MB gebruikt. Tja met streaming media kan dat hard gaan, een half uurtje youtube of andere streaming media kan al snel tot 50 - 75 MB oplopen. Als ik mijn gebruik niet aanpas zijn ze genoodzaakt mijn bundel op te zeggen, tenminste dat zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 14:24
is nodata.cab afdoende op een xperia om buitenland data te voorkomen?
ik ga volgende week naar Verbier (zwitserland) en maak gebruik van TomTom, ik zou niet graag een rekening achteraf krijgen voor verstookte buitenland data.
Moet ik nog andere onderdelen uitzetten?

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

dorkie schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:25:
is nodata.cab afdoende op een xperia om buitenland data te voorkomen?
ik ga volgende week naar Verbier (zwitserland) en maak gebruik van TomTom, ik zou niet graag een rekening achteraf krijgen voor verstookte buitenland data.
Moet ik nog andere onderdelen uitzetten?
Nodata is daar precies voor bedoeld.
TomTom maakt gebruik van GPS, niet GPRS, dus die zorgt niet voor dataverkeer. Houd er wel rekening mee dat het in Zwitserland verboden is om flitspalen in je navigatie te hebben staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

gwystyl schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:05:
[...]

TomTom maakt gebruik van GPS, niet GPRS, dus die zorgt niet voor dataverkeer.
TomTom kan wel gebruik maken van GPRS.
Houd er wel rekening mee dat het in Zwitserland verboden is om flitspalen in je navigatie te hebben staan.....
Even de navigatie uitzetten als de Apreski-agent je aan de kant zet is altijd een goed idee. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triton2008
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Huhm Heb Tmobile x1 , Ik wil die update draaien maar nou lees ik dat ik de bootloader moet aanpassen.
Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Triton2008 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:37:
Huhm Heb Tmobile x1 , Ik wil die update draaien maar nou lees ik dat ik de bootloader moet aanpassen.
Hoe doe ik dat?
Dit is een goede start en brengt je bij het forum waar het exact omschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
Ik heb net een programma'tje geinstalleerd om de Arabische taal te kunnen lezen (alhoewel, ik begrijp er niets van, maar dat is iets anders).

Nadat geinstalleerd te hebben moest ik mijn X1 opnieuw opstarten. Toen liep die vast in Windows, maar was nog wel te benaderen via ActiveSync. Via ActiveSyn deze gedeinstalleerd en nu blijft mn X1 opnieuw opstarten!

Kan iemand me aub helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-08 10:51
he allemaal ik wil nu net via SEUS de update doen. Had een tmobile versie maar ben al geruime tijd overgestapt naar een nl generic die verkrijgbaar is op de welbekende site.

Maar als ik via SEUS wil updaten naar de nieuwe versie herkent hij hem niet... Want als hij op kleuren scherm staat en aangesloten op de usb kabel doet hij verder niks..

Hoe kan dit?? iemand zelfde problemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
is het mogelijk om divx/xvid met ondertiteling te bekijken zonder hem te hoeven converteren?
en zo ja waar kan ik dat programma kopen? (hoe heet het en evt. ervaringen)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
Kev!n schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:33:
he allemaal ik wil nu net via SEUS de update doen. Had een tmobile versie maar ben al geruime tijd overgestapt naar een nl generic die verkrijgbaar is op de welbekende site.

Maar als ik via SEUS wil updaten naar de nieuwe versie herkent hij hem niet... Want als hij op kleuren scherm staat en aangesloten op de usb kabel doet hij verder niks..

Hoe kan dit?? iemand zelfde problemen??
Denk dat het is omdat je je originele bootloader niet meer hebt nu je van t-mobile naar generic bent gegaan.
Originele bootloader is echter wel weer terug te zetten (voor als je bv garantie nodig hebt), ff zoeken op die bekende site.

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
gram501 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:52:
is het mogelijk om divx/xvid met ondertiteling te bekijken zonder hem te hoeven converteren?
en zo ja waar kan ik dat programma kopen? (hoe heet het en evt. ervaringen)

Alvast bedankt.
Coreplayer kan dit geloof ik wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 06-09 16:41
Jarcol schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:22:
Ik heb net een programma'tje geinstalleerd om de Arabische taal te kunnen lezen (alhoewel, ik begrijp er niets van, maar dat is iets anders).

Nadat geinstalleerd te hebben moest ik mijn X1 opnieuw opstarten. Toen liep die vast in Windows, maar was nog wel te benaderen via ActiveSync. Via ActiveSyn deze gedeinstalleerd en nu blijft mn X1 opnieuw opstarten!

Kan iemand me aub helpen?
Harde reset? Ben je wel alles kwijt, tenzij je netjes een backup maakt voor je software test...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:04
bigmouth schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:54:
[...]

Denk dat het is omdat je je originele bootloader niet meer hebt nu je van t-mobile naar generic bent gegaan.
Originele bootloader is echter wel weer terug te zetten (voor als je bv garantie nodig hebt), ff zoeken op die bekende site.
Ik heb dat probleem ook, maar alleen met m'n laptop waar vista op staat.
Met m'n werk laptop (XP) heb ik geen problemen om m'n X1 te laten detecteren door SEUS.
En ja, ik heb ook zowel m'n bootloader als m'n ROM geflashed volgens het XDA forum
Heb bootloader 0.72 Olinex geloof ik en sinds gisteren de generic UK R2A ROM.

Btw, die R2A ROM is wel een verbetering wat betreft geheugen gebruik.
Zat op ongeveer 34 % bij R1A tegen zo ongeveer 23 % op versie R2A (zonder draaiende programma's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
bigmouth schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:54:
[...]

Tjahad al iets geprobeerd maar hij loopt daar telkens vast. Nou misschien als het straks tijden werk rustig word dat ik er nog ff aandacht naar kan kijken :D.. Als iemand er ervaring mee heeft hoor ik dat graag!!
babbelbox schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:20:
[...]

Ik heb dat probleem ook, maar alleen met m'n laptop waar vista op staat.
Met m'n werk laptop (XP) heb ik geen problemen om m'n X1 te laten detecteren door SEUS.
En ja, ik heb ook zowel m'n bootloader als m'n ROM geflashed volgens het XDA forum
Heb bootloader 0.72 Olinex geloof ik en sinds gisteren de generic UK R2A ROM.

Btw, die R2A ROM is wel een verbetering wat betreft geheugen gebruik.
Zat op ongeveer 34 % bij R1A tegen zo ongeveer 23 % op versie R2A (zonder draaiende programma's)
Ja gaat hier bij mij inderdaad ook om een Vista laptop. Maar zo te horen dienen ik zowiezo de bootloader terug te zetten als ik zo je reactie lees..

[ Voor 40% gewijzigd door Kev!n op 03-02-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 18:53
Nu heb ik bij een aantal contacten de verjaardag ingevuld.
Echter waar zie ik nu de aankomende verjaardagen terug?

Bij mijn P1i werden ze bijvoorbeeld allemaal in mijn agenda gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Nou jongens schiet mij maar helemaal lek. Ik kom er niet meer uit.

Ik heb sinds vandaag de Xperia X1, maar ik krijg met geen mogelijkheid een stream van een radiostation aan het lopen. Windows media geeft aan ' De Parameter onjuist' terwijl programma's als Mortplayer en GS Player helemaal niets doen. Alleen Pocket Tunes doet het, maar daar moet je weer voor betalen.

Hoe kan dit, en hoe krijg ik dit probleem de wereld uit! :)

Adressen:

http://freshfm.dahstream.nl:8034
http://stream22.multikabel.nl:80

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Misschien heb je ondertussen al een oplossing gevonden. Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.
Op internet heb ik het volgende gevonden en dat werkt bij mij.
"partnerverband beeindigen in Windows mobiel device center, en opnieuw koppelen"
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:04:
Mijn telefoon wil sinds vanmiddag opeens niet meer synchroniseren. Krijg via WMDC onderstaande melding:

"ActiveSync heeft een probleem gevonden op de bureaublad."

Nou ben ik zelf al aan het zoeken geweest en heb ik ondertussen:
- Diagnostische testen Outlook 2 keer uitgevoerd
- Outlook opnieuw geïnstalleerd,
- WMDC opnieuw geïnstalleerd.

Maar helaas zonder resultaat.

Mijn bureaublad staat verder niks op dus dat kan het niet zijn lijkt me. Iemand die dit toevallig meegemaakt heeft en weet hoe het op te lossen is? Heb nog geen harde reset gedaan omdat ik net alles er weer op heb staan na de update van Vodafone.

-edit-

En weet iemand hoe ik die fantastische nieuwe spelletjes eraf kan krijgen? Ze staan namelijk niet in de lijst bij Programma's verwijderen. Weet niet wiens idee het was om die er op te zetten maar wat een vervuiling zeg. Xperia onwaardig! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:56:

Ik heb sinds vandaag de Xperia X1, maar ik krijg met geen mogelijkheid een stream van een radiostation aan het lopen. Windows media geeft aan ' De Parameter onjuist' terwijl programma's als Mortplayer en GS Player helemaal niets doen. Alleen Pocket Tunes doet het, maar daar moet je weer voor betalen.

Hoe kan dit, en hoe krijg ik dit probleem de wereld uit! :)

Adressen:

http://freshfm.dahstream.nl:8034
Deze doet het bij mij met Coreplayer en heb X1 unbranded met Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
Weet iemand toevallig of dit ook zou werken op de xperia?

http://www.gsmweb.nl/forms3/0548.htm

Want, in feite is de xperia natuurlijk gewoon een HTC toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
wallie-s schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:25:

Ik probeerde overlaatst het datakabeltje van een HTC in mijn Xperia te steken en het was toch een net iets andere aansluiting...

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio

je kan toch al muziek luisteren en je toestel tegelijk laden? :P of wil je een extra mini-usb poortje erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37

Werkt niet... HTC heeft een "ExtUSB" poort. Je Xperia een normale MiniUSB....
Verschil zit em in een klein hoekje, de ExtUSB heeft een hoekje extra opgevuld zeg maar.

ExtUSB van HTC is wél miniUSB compatible, miniUSB is niet ExtUSB compatible....

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:21:
[...]

Nou ik krijg het met de beste wil van de wereld niet aan de gang. Zelf heb ik een Hi Toestel (Unbranded) uiteraard.

Ik zal eens kijken of er een firmware update beschikbaar is. Iemand nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recon24 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:44:
Ik ga vandaag mijn 8 GB kaartje terug brengen want die gaf op een gegeven moment rare problemen. Hij leest hem ook niet meer in mijn telefoon, en formateren op de pc wilt ook niet werken. Hij was op een gegeven moment ook zo traag geworden.

Heel vreemd!
Hmm... same issue hier.
Heb alleen 't bonnetje niet meer van mijn 8GB...
hopen dat Mycom nog zo aardig is om het zonder bon te doen (en met pin afschrift van m'n rekening).
Gelukkig kon ik met een tooltje nog wat foto's van die verotte kaart plukken.
TomTom en MP3's vond ik niet zo'n probleem, die had ik toch nog op mijn pc staan.

Heb jij ook de nieuwste firmware? (VF toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Laatst online: 03-10-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:21:
[...]

Idem hier.... Werkt zonder probleem......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
zijn we al aan een nieuw topic toe???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Act-One schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:16:
[...]

Idem hier.... Werkt zonder probleem......
Hoe kan dat dan ????

Coreplayer maakt geeneens aanstalten om zich ook maar met het internet te verbinden...... :S

Onwijs frustrerend is dit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wat wil je er mee doen? Die dingen zijn bedoeld om andere HTC toestellen tegelijk op te laden en naar muziek te kunnen luisteren. In de X1 kan je gewoon een 3.5" jack kwijt, dat is veel makkelijker. Daarnaast kan je gewoon opladen.
Verder denk ik dat het net niet gaat passen, omdat de stekker die je in de telefoon moet steken een beetje afgerond is. Normale mini-usb is trapeziumvormig. Andersom past wel (trapeziumachtig in de meeste HTC's). Die normale mini-usb dingen gebruikte ik nl ook om mijn vorige telefoon te synchroniseren en te laden aan de computer.

edit: spuit elf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Act-One schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:19:
zijn we al aan een nieuw topic toe???
Daar wordt aan gewerkt, hold your horses ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Jassy schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:20:
[...]

Hoe kan dat dan ????

Coreplayer maakt geeneens aanstalten om zich ook maar met het internet te verbinden...... :S

check in coreplayer,rechtsbovenin,daar staat een punt met 3 geluidsgolven ervoor,klik daarop en check again ;) mischien heb je de internet connectie in coreplayer uitstaan (moest ik ook hardhandig achterkomen ;) )

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:20:
[...]

Hoe kan dat dan ????

Misschien een stomme suggestie, maar staat bij je GPRS verbinding bij "Mijn proxyserver instellen" een vinkje bij "Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet"? Zo ja, zet het eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:53:
Hoi,
Misschien heb je ondertussen al een oplossing gevonden. Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.
Op internet heb ik het volgende gevonden en dat werkt bij mij.
"partnerverband beeindigen in Windows mobiel device center, en opnieuw koppelen"

[...]
Had die oplossing inderdaad ook al gevonden. Maar toch bedankt voor je reactie! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Ik heb nog nooit een X1 live gezien. Gebruik zelf nog naar volle tevreden een K800i waar ik nog steeds leuke foto's mee kan maken en waar e-mailen en internetten ook vrij goed op gaat. De K800i is echter aan vervanging toe en ik ben naar iets anders aan het kijken.

Misschien is het wel een hele stomme vraag, maar wat is nou het verschil tussen de IPhone en Smartphones zoals de X1?

Kan ik zeggen dat een IPhone hoe dan ook een topstuk is qua design en gebruikersvriendelijkheid en dat de X1 meer een combinatie van een telefoon en een PDA is, waar je weliswaar zelf allerlei applicaties op zou kunnen installeren maar die toch nooit in de buurt komt van de "beleving" van een Iphone?

Ik vind een X1 erg leuk maar de Iphone ook.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
Het leven iets simpeler maken!
Ik heb namelijk net een prachtige suzuki alto, en ik gebruik mijn telefoon om muziek mee
af te spelen.
Maar, nu moet ik elke keer en een mini jack, en een mini usb kabel in mijn telefoon proppen..
1 kabel zou mooier zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiend schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:33:
Ik heb nog nooit een X1 live gezien. Gebruik zelf nog naar volle tevreden een K800i waar ik nog steeds leuke foto's mee kan maken en waar e-mailen en internetten ook vrij goed op gaat. De K800i is echter aan vervanging toe en ik ben naar iets anders aan het kijken.

Misschien is het wel een hele stomme vraag, maar wat is nou het verschil tussen de IPhone en Smartphones zoals de X1?

Kan ik zeggen dat een IPhone hoe dan ook een topstuk is qua design en gebruikersvriendelijkheid en dat de X1 meer een combinatie van een telefoon en een PDA is, waar je weliswaar zelf allerlei applicaties op zou kunnen installeren maar die toch nooit in de buurt komt van de "beleving" van een Iphone?

Ik vind een X1 erg leuk maar de Iphone ook.....
Op de X1 kan je lekker veel software zetten, omdat er Windows Mobile op staat, maar daar moet je ook zin in hebben en is soms erg tijdrovend. De I-Phone is wat beperkt wat dat betreft, maar is voor muziek toch wel wat makkelijker. Ik heb de X1 gekocht om te bellen, e-mailen en internetradio streamen. Voor muziek en andere leuke dingen die de I-Phone ook heeft heb ik daarnaast een I-pod touch 16GB gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Ik heb wel een aantal keer met de iPhone kunnen spelen, en qua user interface is het 100 maal beter uitgedacht dan WM6.

Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de X1 omdat deze een (veel) hogere resolutie heeft, ik er wél mee kan internetten op m'n laptop, wél hardwarematig toetsenbordje heeft en misschien nog wel het belangrijkste, ik de software kan aanpassen, denk aan het makkelijk installeren van programma's (zonder dat ze door de censuur van Apple moeten komen) en ik gemakkelijk ROMs kan flashen. En ik heb een pesthekel aan iTunes. :+

[ Voor 3% gewijzigd door HendrikN op 04-02-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Jassy schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:56:

De enige methode waarvan ik weet dat Windows Media Player Mobile radiostations goed afspeelt is met een .ASX afspeellijst. Ook viel het mij op dat hij alleen WMA-streams slikt (geen MP3). Ik weet niet in welke formaat de beide streams zijn welke je probeert te spelen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<asx version="3.0">
  <title>Streaming radiostations</title>

<entry>
    <title>FreshFM</title>
    <ref href="http://freshfm.dahstream.nl:8034" />
  </entry>
  <entry>
    <title>Multikabel-stream</title>
    <ref href="http://stream22.multikabel.nl:80" />
  </entry>
</asx>
wallie-s schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:46:
[...]

Het leven iets simpeler maken!
Ik heb namelijk net een prachtige suzuki alto, en ik gebruik mijn telefoon om muziek mee
af te spelen.
Maar, nu moet ik elke keer en een mini jack, en een mini usb kabel in mijn telefoon proppen..
1 kabel zou mooier zijn..
Je kan natuurlijk een Bluetooth (A2DP)-ontvanger -> stereo line-out adapter (zoals deze) kopen en die aan de radio van je auto hangen. Vervolgens hem instellen op je Xperia dat hij er automatisch mee moet verbinden en je hoeft voortaan alleen nog maar de mini-USB kabel aan te sluiten.

[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 04-02-2009 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Oke, ik heb nu iets ondekt. Het werkt nu in ieder geval gedeeltelijk! De volgende stream werkt in Coreplayer (Windows media player kan er niet mee overweg):

http://217.196.35.29:80/mp3/tmfradio

Dit is echter een Icecast ipv Shoutcast stream. Maar dit werkt in ieder geval!
Misschien een stomme suggestie, maar staat bij je GPRS verbinding bij "Mijn proxyserver instellen" een vinkje bij "Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet"? Zo ja, zet het eens uit.
Dit heb ik nu uitgezet. Echter lost dit het probleem niet op. Coreplayer of de X1 kan niet met Shoutcast streams omgaan.

UPDATE: Als ik direct vanuit Shoutcast.com een stream afspeel werkt het wonderbaarlijk genoeg wel! Probleem dus opgelost op de een of andere manier. Nu bevalt mij alleen Coreplayer niet, dus even kijken voor een vervanger. Wat zijn goede mediaplayers voor Streaming Audio over het web?
De enige methode waarvan ik weet dat Windows Media Player Mobile radiostations goed afspeelt is met een .ASX afspeellijst. Ook viel het mij op dat hij alleen WMA-streams slikt (geen MP3). Ik weet niet in welke formaat de beide streams zijn welke je probeert te spelen.
Is een MP3 Stream en een AAC+ Stream

[ Voor 33% gewijzigd door Jassy op 04-02-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Kev!n schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:41:
[...]

Ja gaat hier bij mij inderdaad ook om een Vista laptop. Maar zo te horen dienen ik zowiezo de bootloader terug te zetten als ik zo je reactie lees..
Dan heb je het niet helemaal goed begrepen >:)
Ik heb NIET de bootloader terug gezet (heb dus nog steeds de Hard-SPL) en m'n XP machine herkent m'n X1 wel met SEUS alleen m'n Vista laptop dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:16
Gister ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en mijn bootloader aangepast, dit ging allemaal vlekkeloos, ik heb nu ook de R2A UK ROM draaien, eindelijk verlost van T-Mobile... :)

Mijn eerste indruk is dat de X1 echt stukken sneller is! En bluetooth en wireless werken nu ook probleemloos :)

Nu eerst mijn X1 maar eens opnieuw inrichten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
babbelbox schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 08:38:
[...]

Dan heb je het niet helemaal goed begrepen >:)
Ik heb NIET de bootloader terug gezet (heb dus nog steeds de Hard-SPL) en m'n XP machine herkent m'n X1 wel met SEUS alleen m'n Vista laptop dus niet.
Ok dan pak ik er straks een xp laptop bij :D.. scheelt weer gevaarlijk bezig zijn met de hardspl.. thankx. en ik laat het hier ff weten of het gelukt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danielson schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:22:
Gister ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en mijn bootloader aangepast, dit ging allemaal vlekkeloos, ik heb nu ook de R2A UK ROM draaien, eindelijk verlost van T-Mobile... :)

Mijn eerste indruk is dat de X1 echt stukken sneller is! En bluetooth en wireless werken nu ook probleemloos :)

hoe zit dat met de garantie, weet jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:13

Licko

ZVDK

het is me gelukt de 'outlook account' te verwijderen, aangezien ik die toch niet gebruik

zie : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=368812

Well here's how to get rid of it.

First you will need a registry editor, I recommend Resco Registry editor but others will work fine.

Then you will need to make a backup of the registry key we are going to delete. So open up your registry editor and go to: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Inbox\Svc

Now in here you will find several folders(so to speak). These include Activesync, imap4, pop3, MMS1 and SMS.

Go into Activesync and their should be a key called "Friendly Name" this should say something like "Outlook" go back to HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Inbox\Svc then select the "Activesync" folder and use menu to export the folder as a .reg file (backup file) then select the "Activesync" folder again, but this time delete it.

Now close your reg editor and go into messages and the Outlook title should be replaced with the title Activesync. Just soft-reset your device and the Outlook mailbox including "Activesync" has now disappeared leaving just the e-mail accounts and other message accounts that you use whilst mobile.
Should you wish to restore this option just inport the .reg file you created into the registry and soft-reset and it'll be back.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:27:
[...]

Hoe het precies zit met de garantie weet ik niet, maar het is ook mogelijk om de standaard bootloader weer terug te zetten.
Je moet alleen wel eerst je standaard oude ROM terug zetten, en dan pas je bootloader.
Geloof dat op XDA ook wel de T-Mobile ROM beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Vanmorgen mijn vodafone branded toestel succesvol geupdate met de laatste update. Dat ik daarna weer e.e.a. opnieuw in zou moeten stellen was bekend. Echter, niet dat het dan niet meer zou werken...

Ik heb een zakelijk Vodafone Windows Mobile Email abonnement. Daarmee krijg je toegang tot 2 accesspoints, wme.vodafone.nl voor de verbinding met een exchange server voor pushmail via activesync, en office.vodafone.nl voor toegang tot internet.

Wat ik ook probeer, activesync wil niet meer aan de praat. Ook staat na iedere opstart standaard de "dataverbinding" weer uit in de comm manager. En als ik die weer aanzet kan activesync niet meer connecten omdat er "de internetverbinding al in gebruik is".

Heel vreemd allemaal, voorheen werkte het perfect. Iemand anders hier met een Vodafone WME abonnement die dezelfde of andere ervaring heeft na de update?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 20:55

Je hoeft HardSPL niet te installeren. De officiele updates van SE kan je gewoon op je SD kaart zetten renamen naar de juiste naam. In bootloader laten starten en dan gaat hij al aan de gang. Me phone ligt hier naast me die op dit moment aan het updaten is :)

Niets geen HardSPL. Ik vond dat ook niet echt veilig. Op deze manier kan ik in een mum van tijd ook me T-mobile rom weer terugflashen mocht deze rom me niet bevallen.

Ik heb overigens de Nederlandse R2A rom genomen, aangezien er veel klachten zijn over de UK versie. De nederlandse rom heeft daarnaast ook een hoger versie nummer dus misschien zijn hier de foutjes uit :)

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:27:
[...]

Op het forum met flash-instructies is ook te vinden hoe je alles weer 'stock' kan krijgen wanneer je van garantie gebruik wilt maken.
Dbm12 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:33:
[...]

Je hoeft HardSPL niet te installeren. De officiele updates van SE kan je gewoon op je SD kaart zetten renamen naar de juiste naam. In bootloader laten starten en dan gaat hij al aan de gang. Me phone ligt hier naast me die op dit moment aan het updaten is :)

Niets geen HardSPL. Ik vond dat ook niet echt veilig. Op deze manier kan ik in een mum van tijd ook me T-mobile rom weer terugflashen mocht deze rom me niet bevallen.
Met HardSPL kan je dat ook. Je kan zelfs uiteindelijk de originele SPL weer terugzetten. Omschrijf eens wat je er 'niet echt veilig' aan vindt.
Ik heb overigens de Nederlandse R2A rom genomen, aangezien er veel klachten zijn over de UK versie. De nederlandse rom heeft daarnaast ook een hoger versie nummer dus misschien zijn hier de foutjes uit :)
Beiden getest en geen verschillen (buiten taalverschillen) gevonden. Noem eens wat van die klachten die wel voorkomen met de UK-versie en niet met de NL-versie.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 04-02-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
The Zep Man schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:50:
[...]
Op het forum met flash-instructies is ook te vinden hoe je alles weer 'stock' kan krijgen wanneer je van garantie gebruik wilt maken.

[...]
Met HardSPL kan je dat ook. Je kan zelfs uiteindelijk de originele SPL weer terugzetten. Omschrijf eens wat je er 'niet echt veilig' aan vindt.

[...]
Beiden getest en geen verschillen (buiten taalverschillen) gevonden. Noem eens wat van die klachten die wel voorkomen met de UK-versie en niet met de NL-versie.
HardSPL is toch een ander dan anders bootloader progje dat is ook mijn reden waarom ik aan een bootloader liever niet kom. Bij mij is dit overigens ook zo met het bios van je moederbord van een PC. Hier kom ik niet aan als het niet nodig is.

Qua NL/UK verschil. Zoals in mijn bericht stond is het puur speculatief. UK versie wordt over bericht dat het "sloom" aanvoelt in vergelijking met R1A. Daarnaast waren er connectiviteitsproblemen die sommige ondervonden. Kijkend naar het versie nummer van de UK en NL. Zien we dat UK op 91.X zit en NL op 937.X zit. Blijkbaar is de NL versie later gemaakt, met misschien wel updates voor de problemen die in 91.X zitten.

Zoals gezegd. Puur speculatief. Ik heb net weer me X1 aangezet en ben hme nu aan het instellen. Verschil tussen deze Generic NL R2A versie en T-mobile R1A versie is er zekerste weten. Hij voelt sneller aan en de menu;s staan er in no time in plaats dat deze worden opgebouwd. Overigens wat ook al gemeld is, is het geheugen gebruik van opstarten slechts 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Jassy schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 00:12:
Oke, ik heb nu iets ondekt. Het werkt nu in ieder geval gedeeltelijk! De volgende stream werkt in Coreplayer (Windows media player kan er niet mee overweg):

http://217.196.35.29:80/mp3/tmfradio

Dit is echter een Icecast ipv Shoutcast stream. Maar dit werkt in ieder geval!

[...]

Dit heb ik nu uitgezet. Echter lost dit het probleem niet op. Coreplayer of de X1 kan niet met Shoutcast streams omgaan.

UPDATE: Als ik direct vanuit Shoutcast.com een stream afspeel werkt het wonderbaarlijk genoeg wel! Probleem dus opgelost op de een of andere manier. Nu bevalt mij alleen Coreplayer niet, dus even kijken voor een vervanger. Wat zijn goede mediaplayers voor Streaming Audio over het web?

[...]

Is een MP3 Stream en een AAC+ Stream
Dit probleem is inmiddels opgelost. Met Windows Media kan ik geen MP3 streams afspelen, maar volgens mij ondersteunt dat ding alleen maar WMA.

Ik moet eerst met de hand verbinding maken met de UMTS dienst van KPN, daarna spelen de programma's als een zonnetje af. Ik denk dat deze tip de doorslag gegeven heeft (Na een fabrieksreset):
[quote]Misschien een stomme suggestie, maar staat bij je GPRS verbinding bij "Mijn proxyserver instellen" een vinkje bij "Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet"? Zo ja, zet het eens uit.[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36

Nu dan de vraag der vragen >:)

Ik heb ook zo'n T-Mobile branded toestel! Alles prima maar wil hem eigenlijk ook flashen!
Nu is standard VOIP functionaliteit eruit gekieperd bij de branded T-mobile toestellen.

Is VOIP wel voorhanden bij de Generic versies?
Dit zou namelijk wel erg gaaf zijn en ben ik AgePhone Mobile 2.71 niet meer nodig!

Bovendien... hoe zit dat met die netwerkinstellingen van HSDPA etc bij die Generic UK versie? Moet je dat zelf regelen en waar kan ik die instellingen vinden?

Enig idee?

[ Voor 9% gewijzigd door thestiffmeister op 04-02-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
thestiffmeister schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:51:
[...]

Ik heb ook zo'n T-Mobile branded toestel! Alles prima maar wil hem eigenlijk ook flashen!
Nu is standard VOIP functionaliteit eruit gekieperd bij de branded T-mobile toestellen.

Dit zou namelijk wel erg gaaf zijn en ben ik AgePhone Mobile 2.71 niet meer nodig!

[...]
Ik weet niet precies maar volgens mij zit er in de Generic UK ROM (die ik dus heb) ook geen VOIP toepassing.
Wat je mogelijk bedoelt is dat T-Mobile het op het netwerk heeft gedisabled/geblocked.
In dat geval zal het niet uitmaken welke ROM erop staat, want dan zal je netwerk VOIP niet toestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
thestiffmeister schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:51:
[...]

Bovendien... hoe zit dat met die netwerkinstellingen van HSDPA etc bij die Generic UK versie? Moet je dat zelf regelen en waar kan ik die instellingen vinden?

Enig idee?
Euh.... Windows Mobile 6.1 heeft volgens mij geen eigen VOIP software..... Mijn vodafone branded X1 iig niet.

Maar na het installeren van Skype voor Windows Mobile werkt dit zonder probleem.....
Ik kan gebruik maken van alle functies die dit programma bied....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
Dbm12 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:02:
[...]
HardSPL is toch een ander dan anders bootloader progje dat is ook mijn reden waarom ik aan een bootloader liever niet kom. Bij mij is dit overigens ook zo met het bios van je moederbord van een PC. Hier kom ik niet aan als het niet nodig is.
nvm, is hierboven ook al gezegd 8)7... Heb al een paar (custom) ROMs geflashed zonder problemen

[ Voor 24% gewijzigd door djjef85 op 04-02-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het overigens normaal dat als je (anoniem) in het buitenland zit, mensen dit direct doorhebben omdat ze een Engelse voicemail krijgen 8)7

Zal niet xperia afhankelijk zijn, maar aangezien het dat toestel betreft toch maar de vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

djjef85 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:59:
[...]

nvm, is hierboven ook al gezegd 8)7... Heb al een paar (custom) ROMs geflashed zonder problemen
Ach, sommige mensen zien overal spoken. Maakt voor de rest niet uit: het is niet verplicht om een 'alternatieve' ROM te installeren. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:51:
Is het overigens normaal dat als je (anoniem) in het buitenland zit, mensen dit direct doorhebben omdat ze een Engelse voicemail krijgen 8)7

Zal niet xperia afhankelijk zijn, maar aangezien het dat toestel betreft toch maar de vraag hier.
Kan die vraag niet beter in het topic voor je desbetreffende provider? Kan mij voorstellen dat dit zelfs provider afhankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:52:
[...]

Hmm... same issue hier.
Heb alleen 't bonnetje niet meer van mijn 8GB...
hopen dat Mycom nog zo aardig is om het zonder bon te doen (en met pin afschrift van m'n rekening).
Gelukkig kon ik met een tooltje nog wat foto's van die verotte kaart plukken.
TomTom en MP3's vond ik niet zo'n probleem, die had ik toch nog op mijn pc staan.

Heb jij ook de nieuwste firmware? (VF toestel).
Ik heb een unbranded toestel en een Hi abbo. Was puur een verlening en heb dit toestel er toen bij genomen. Volgens mij is er nog geen firmware uit. Ik wacht nog op een telefoontje van T for Telecom. Die hadden die 8 GB niet meer op voorraad dus als hij binnen is mag ik mijn nieuwe komen halen.

Het probleem begon ook wanneer ik Tom Tom data ernaartoe wilde zenden. Dat ging zo tering traag!! Merk nu ook, nu er geen kaartje inzit dat hij ook stuk stabieler is. Ik hoop met mijn nieuwe geen probs te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 17:27
Net terug van tennis... heb ik opeens een extra batterij in mijn titelbalk... boeit verder niet... Maar toch... Zal misschien zijn omdat de batterij op 5% is.
Iemand nog andere (duidelijke) en mooie thema's voor HomeScreen ++?

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/125ib89.jpg
Owja, ik heb ook McGuider geinstalleerd, dit is het meest linkse icoontje op de onderste rij... maar er zit dus geen mooi icoontje bij, iemand een idee hoe ik dit kan toevoegen?

[ Voor 8% gewijzigd door Crashy op 04-02-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Wat voor een klok is dat?? Ziet er wel gaaf uit..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 17:33
Ik heb sinds gisteren ook dit toestel, zit er vooralsnog vooral mee te klooien. Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik tomtom7/iGo8 hierop werkend moet krijgen. Heb wel navigon erop staan nu, maar dit is slechts een trial.

Ook zou ik graag weten hoe ik het trillen na het versturen van een sms uitzet (en de "popup" dat het bericht verzonden is) kon hierover namelijk niets duidelijks vinden bij de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
wat ook wel grappig is dat ik een heleboel mensen zie met het 3g icoontje, maar ik zelf dit nog nooit heb gezien. enkel een G en een H. heeft tmobile geen 3g ofzo?

overigens aan the zep man.
ik ga ervanuit dat een alternatieve rom niet een meerwaarde heeft over een normale rom omdat dit meestal afgeslankte versies zijn. Dit is in mijn ogen vaak geen verbetering. Daarnaast kan ik nu elke officiele rom van Se zonder problemen installen zonder een nieuwe bootloader dus ik ben tevreden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Hmmm bij mij staat ie altijd standaard op 3G en als ik minder bereik heb zelfs op G... pas wanneer ik aan het internetten ben schakelt ie over naar H.... Ik heb zelf Vodafone, ik denk dat het daaraan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 06-09 16:41
[b][message=31457122,noline]enkel een G en een H. heeft tmobile geen 3g ofzo?
Tmobile heeft dat wel degelijk, als je wel verbinding hebt met een 3G netwerk maar geen actief dataverkeer, dan zou hij op 3G moeten staan. Pas bij het uitwisselen van data zou de H erop moeten komen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Crashy : een verticale borrel ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Crashy schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:56:
Net terug van tennis... heb ik opeens een extra batterij in mijn titelbalk... boeit verder niet... Maar toch... Zal misschien zijn omdat de batterij op 5% is.

[afbeelding]
Owja, ik heb ook McGuider geinstalleerd, dit is het meest linkse icoontje op de onderste rij... maar er zit dus geen mooi icoontje bij, iemand een idee hoe ik dit kan toevoegen?
Wat voor Today screen plugins gebruik je daar? (klok + icons daar onder en boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crashy schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:56:

[afbeelding]
Succes met je tentamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Freshnezz schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:33:
Hmmm bij mij staat ie altijd standaard op 3G en als ik minder bereik heb zelfs op G... pas wanneer ik aan het internetten ben schakelt ie over naar H.... Ik heb zelf Vodafone, ik denk dat het daaraan ligt?
Tja, dat zou officieel moeten ja, echter ik sta binnen altijd op een G en buiten altijd op een H..... 3G slaat ie gewoon over. Ongeacht waar ik ben. Mijn ongemak hierover is enkel dat een G verbinding trager is dan een 3G verbinding......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
Is iemand trouwens iets tegen gekomen waarmee hij makkelijk zijn scherm kan kantelen?

Ik heb namelijk mijn xperia in de auto altijd horizontaal, maar dan zonder toetsenbord..
Zou dus wel fijn zijn om met een druk op een knop het scherm te kantelen..

EDIT: laat maar, ik kom het nu net toevallig toch tegen..
Bij instellingen kun je het gewoon onder een hard button instellen..

[ Voor 20% gewijzigd door wallie-s op 05-02-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Dit is de meest uitgebreide review over de X1 die ik ken!!
erg mooi! veel plaatjes en video materiaal.
tevens veel handige links en de bron is een speciale site voor de X1
misschien iets voor de start post!?
Als mensen deze hebben gelezen willen ze nooit iets anders meer...

http://blog.se-nse.net/re...ricsson-xperia-x1-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

gram501 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:19:

Da's inderdaad een uitstekende review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de nieuwe SPB Weather geinstalleerd (2.0). En ik zit wat te rommelen met de panels, zie ik ineens dat deze versie van SPB vanzelf ook een panel functie heeft!!!
programma kost 20 dollar, maar er is een proefversie op de site van SPB te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
SantjeS schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:40:
Wederom bedankt voor de buienradar! Zonder dit panel had ik waarschijnlijk het hele panel verhaal van SE nooit echt gebruikt :P
Inderdaad! Hulde voor Chopinfreak. Buienradarpanel is erg fijn. Ik gebruik 't vaak! :)

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
errrrrnie schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:13:
Ik heb sinds gisteren ook dit toestel, zit er vooralsnog vooral mee te klooien. Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik tomtom7/iGo8 hierop werkend moet krijgen. Heb wel navigon erop staan nu, maar dit is slechts een trial.

Ook zou ik graag weten hoe ik het trillen na het versturen van een sms uitzet (en de "popup" dat het bericht verzonden is) kon hierover namelijk niets duidelijks vinden bij de instellingen.
Trillen vind je in settings bij geluiden en meldingen, popup kun je uitzetten met registerwijziging of met xperiatweak volgens mij.

Maar zoek de volgende keer eerst eens in verschillende topics van dit forum, en anders google. Dit is allemaal al tig keer behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Als het zovaak behandeld is, waarom kan dit dan niet toegevoegd worden aan de eerst volgende TS?
Handige tweaks e.d.
Panels,
Plugins?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:( MIjn scherm gaat ineens niet meer automatisch over van staand naar liggend als ik de slider open. Gisteren deed hij het nog normaal, en ik heb nergens aangezeten mbt instellingen etc.. gewoon nada..
de linkerknop om van staand naar liggend te gaan werkt gewoon nog wel, maar niet meer automatisch.. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:44:
Als het zovaak behandeld is, waarom kan dit dan niet toegevoegd worden aan de eerst volgende TS?
Handige tweaks e.d.
Panels,
Plugins?
Zoals al eerder verteld.. Er wordt gewerkt aan een nieuwe TS, echter is het voor mij onbegonnen werk om alle punten terug te zoeken en op te lijsten. Een groot deel van veel voorkomende vragen (ik volg het topic al een tijdje) zullen in de nieuwe TS opgenomen worden, voor suggesties e.d. (probleem opgelost? opsturen!) kan je me via PM bereiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:34
Ik heb nou sinds korte tijd een UK rom op mijn x1 staan.. Het irritante daaraan is dat ik nou een 12 uurs pm/am klok heb. |:( Weet iemand mischien een registry tweak ofzo zodat ik gewoon weer een 24 uurs klok heb ? O-)

Thnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Nano2009 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:24:
Ik heb nou sinds korte tijd een UK rom op mijn x1 staan.. Het irritante daaraan is dat ik nou een 12 uurs pm/am klok heb. |:( Weet iemand mischien een registry tweak ofzo zodat ik gewoon weer een 24 uurs klok heb ? O-)

Thnx !
Daar heb je geen registrytweak voor nodig, maar 2 ogen en een stylus, zodat je in het settingsmenu je regional settings kan instellen op dutch;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 16:06
gram501 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:19:

Leuk, maar dit is natuurlijk geen review. Het is vermakelijk om te lezen en de foto's zijn leuk om te zien. Maar van een onafhankelijke review is natuurlijk geen sprake. Zeker als je een zin leest als:
The quality of the materials used aren’t good. They aren’t super. They are incredible!
dan zakt mijn journalistieke broek snel af hoor...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamscape schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:35:
[...]

Leuk, maar dit is natuurlijk geen review. Het is vermakelijk om te lezen en de foto's zijn leuk om te zien. Maar van een onafhankelijke review is natuurlijk geen sprake. Zeker als je een zin leest als:

[...]
dan zakt mijn journalistieke broek snel af hoor...
hoe zo, hij mag toch een onafhankelijk oordeel geven over de kwaliteit, want laten we eerlijk zijn, daar zakt bij velen al de broek vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:38:
[...]

hoe zo, hij mag toch een onafhankelijk oordeel geven over de kwaliteit, want laten we eerlijk zijn, daar zakt bij velen al de broek vanaf
Dat was de reden dat ik specifiek dat stukje heb gequote. Maar ook de rest van zijn tekst is gelardeerd met fanboytaal. Het doet me denken aan de talloze iPhone-reviews die je op internet kunt vinden.

Ik zou een verhaal van dit kaliber in ieder geval nooit zelf publiceren als review, maar meer als een gebruikerservaring. En dat zijn toch echt twee heel verschillende dingen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom ik geen Messenger op mijn Xperia heb? Ik heb hem sinds december en zoek al een tijdje op internet een download, alleen ik kan dit niet vinden. Verder mis ik ook de google panel en lukt het mij niet om de youtube applicatie aan de gang te krijgen.. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:38:
Weet iemand waarom ik geen Messenger op mijn Xperia heb? Ik heb hem sinds december en zoek al een tijdje op internet een download, alleen ik kan dit niet vinden. Verder mis ik ook de google panel en lukt het mij niet om de youtube applicatie aan de gang te krijgen.. Iemand enig idee?
Je hebt een branded toestel :)
Daar worden dingen uitgelaten. Bij mijn T-mobile rom was dit ook het geval, maar nu ik er een Generic rom op heb gezet is alles perfect in orde en heb ik netjes me google panel + messenger er standaard opstaan!

oftewel, even een nieuwe rom erop knallen via de bekende wegen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dbm12 op 05-02-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha ok, en hoe kom ik aan een Generic Rom?
Dbm12 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:45:
[...]

Je hebt een branded toestel :)
Daar worden dingen uitgelaten. Bij mijn T-mobile rom was dit ook het geval, maar nu ik er een Generic rom op heb gezet is alles perfect in orde en heb ik netjes me google panel + messenger er standaard opstaan!

oftewel, even een nieuwe rom erop knallen via de bekende wegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:53:

[...]
Dat schrijft ie toch? Via de 'bekende' wegen... :)

Geloof dat we hier niet mogen linken naar die 'bekende' weg >:)

Probeer je goede vriend Google anders met als trefwoorden "xperia generic rom" of iets dergelijks

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12

[...]
Zucht....

http://letmegooglethatfor...Xperia+X1+rom+development

een beetje eigen inzet mag wel hoor..... Als je door het topic had gelezen had je dit overigens ook kunnen vinden. Maar goed zie link.

zoals bigmouth ook zegt mogen we niet direct linken naar de plek waar je moet zijn. Maar ik denk dat bovenstaande link je toch op het goede spoor moet zetten :P

[ Voor 17% gewijzigd door Dbm12 op 05-02-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok sorry ik had al wat gegoogled, alleen ik ben niet zo handig met zulke dingen. iig bedankt voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN

[...]
Als het jou voornamelijk om MSN gaat lijkt me een rom flashen iets te rigoureus! Zoek ff in dit topic naar de MSN installatie cab en je hebt in 20 seconden msn op je xperia!

-edit-

bijvoorbeeld deze: http://rapidshare.com/files/13521899...y_LazaPasi.cab

Maar of dit de best werkende versie is weet ik niet, zoek daarvoor ff op xda-developers.com

[ Voor 20% gewijzigd door DaSaN op 05-02-2009 19:53 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
DaSaN schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:39:
[...]

Als het jou voornamelijk om MSN gaat lijkt me een rom flashen iets te rigoureus! Zoek ff in dit topic naar de MSN installatie cab en je hebt in 20 seconden msn op je xperia!

-edit-

bijvoorbeeld deze: http://rapidshare.com/files/13521899...y_LazaPasi.cab

Maar of dit de best werkende versie is weet ik niet, zoek daarvoor ff op xda-developers.com
msn werkend krijgen is een behoorlijk gedoe als het er niet standaard opzit, omdat zoals je al aangeeft er maar enkele versies werken. Dus die 20 sec is weer een beetje te overmoedig :P

Tuurlijk kan het, maar hij gaf aan ook het googlepanel te missen, en dus waarschijnlijk ook wel andere dingen. Waarom dan niet direct een generic rom erop gooien, aangezien je enkel de rom hoeft te downen naam te veranderen op je sd kaart te zetten en de bootloader hoeft te starten. In denk dat dit uiteindelijk makkelijker is dan alles zelf erop te zetten.

Bovendien ben je dan van een de branded stuff af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 17:33
DaSaN schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:30:
[...]

Trillen vind je in settings bij geluiden en meldingen, popup kun je uitzetten met registerwijziging of met xperiatweak volgens mij.

Maar zoek de volgende keer eerst eens in verschillende topics van dit forum, en anders google. Dit is allemaal al tig keer behandeld.
Dat van dat trillen weet ik dat ik dat daar kan vinden, ik kan echter niet vinden hoe ik het trillen na het VERSTUREN van een bericht uit moet zetten.

Heb zo goed als alle opties in dat menu waar jij mij naar verwijst geprobeerd, maar een x aantal seconden na het versturen van een bericht blijft mijn telefoon trillen. Dit is alleen wanneer ik mijn geluid uit heb en trillen aan, als ik het geluid aan heb staan gebeurt het niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik zie op het XDA forum dat er vandaag een officiele rom is gereleased door sony, deze is binnen te trekken via SEUS.
Kan alleen nergens een changelog vinden.
Tevens zou ik willen weten hoe je een complete backup maakt van je interne geheugen.
Gaat dat met activesync, en dan alles aanklikken?

Nog iets gevonden:
update 5.2.2009 - R2AA008 for FRANCE / SPAIN and R2AA006 for NETHERLANDS goes PUBLIC (SEUS/EMMA) so thread updated (but for guyz who already downloaded first versions or that FR/ES/NL - there is only filename change, so no need to download and flash it again)

[ Voor 32% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 05-02-2009 21:08 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
errrrrnie schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:00:
[...]

Dat van dat trillen weet ik dat ik dat daar kan vinden, ik kan echter niet vinden hoe ik het trillen na het VERSTUREN van een bericht uit moet zetten.

Heb zo goed als alle opties in dat menu waar jij mij naar verwijst geprobeerd, maar een x aantal seconden na het versturen van een bericht blijft mijn telefoon trillen. Dit is alleen wanneer ik mijn geluid uit heb en trillen aan, als ik het geluid aan heb staan gebeurt het niet :?
Nou, vooruit, ookal werkt google hier ook uitstekend voor (daar heb ik hem namelijk ook vandaan):

MELDING "MESSAGE SENT" UITZETTEN NA VERSTUREN SMS:

-1) Ga naar de volgende registry entry: "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Inbox"
-2) Maak een nieuwe KEY met de naam "Settings"
-3) Open deze nieuwe key, zodat je in deze registry entry bent: ""HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Inbox\Settings"
-4) Maak een nieuwe DWORD-value met de naam "SMSNoSentMsg"
-5) Geef deze DWORD-value de waarde "1" en "Dec"
-6) Voer tot slot een soft reset uit
Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:
- [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.

Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in:
- Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.