Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste
Acties:
  • 176.253 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 17:27
DaSaN schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:20:
[...]

Ik neem aan dat dat ook gewoon een registrytweak is, net zoals met die sms-notificatie.
ja... Maar wie weet deze? dat is de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Crashy schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:47:
[...]

ja... Maar wie weet deze? dat is de vraag
De ondertoon van mijn antwoord was dan ook eigenlijk "ga zelf eens een kwartiertje in het register struinen (maak een backup!)" Je komt de gekste dingen tegen als je er even induikt, kvind het altijd wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Mijn accu gaat redelijk lang mee elke keer ongeveer 3 dagen, alleen gisteren dus wayfinder erop gezet en (telefoon zat echt nog heelmaal vol) toen had ik wayfinder geopend en weer afgesloten even later en stond niets bij taakbeheer gister avond. Ik checkte zelfs nog of geen verbinding was met wifi (ik heb no-data al aan voor gprs, deze staat dus uit) en vanmorgen wil ik iemand bellen, hele telefoon uit, ik weer aanzetten, batterij helemaal leeg. Ik denk later zou dat aan wayfinder liggen, die opgestart en afgesloten en toen niets bij taakbeheer, wil ik hem verwijderen geeft ie aan: applicatie nog geopend. Opnieuw opgestart en kon normaal verwijderen. Zou het kunnen zijn dat mijn accu zo snel leeg ging door wayfinder en dat deze dus op achtergrond draait en heb bij taakbeheer alles langs gekeken, maar stond geen wayfinder tussen alleen activesync die altijd aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
kenicky schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:04:
[...]

Goeie vraag. Ik heb het zelf anders opgelost.

Ik laad mijn toestel gewoon via de originele kabel op, aan het stopcontact :D
Na enkele uren met de originele lader en kabel te hebben doorgebracht voelt de accu zich voller ;)
Heel erg vreemd dat het met de andere lader (HP USB lader, 1A) en kabel niet werkte, vooral omdat de telefoon wel aangeeft op te worden geladen.

Maar nu is hij in ieder geval vol, en kan ik hem eindelijk gebruiken :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-04 07:33
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:47:
Iemand een xperia brodit actieve houder met 2 ampere zekering hebben zodat je stroom mooi achter je dashboard kan wegwerken? Die kun je gewoon aftappen van je autoradio. Ik heb nog een gloednieuwe liggen, aangezien ik mijn xperia wegdoe
wat moet ie kosten? je kan me mailen op maurizio2602 at hotmail . com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valuco
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-09 08:32
Yohost! schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:12:
[...]

Thnx voor je info.

Hoe zit het met het geluid, is dat erg gedempt?
Want als ik naar de afbeelding kijk zie ik dat het speakertje van de telefoon onder in de houder zit.
De X1 gaat niet hoorbaar zachter als je gebeld wordt, muziek heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:13:
Vraagje over de headset van Xperia. Hebben jullie ook het probleem dat de knop van de headset het niet doet om op te nemen? Ik heb dit probleem op google gezocht en hier op de forum, maar ik heb van 1 persoon gelezen die ook hetzelfde probleem heeft. Is dit probleem misschien op te lossen aan de hand van instellingen? Het zou toch raar zijn dat het helemaal niet doet en dat ik hiervoor een andere headset moet kopen? Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Je vraag is al eerder voorbij gekomen in een vorig deel |:(
En ook de oplossing die ik kreeg via de perfekt werkende Experia helplijn ;)

Maar om je het zoeken te besparen:
Even een echte HARD RESET doen (met de stylus in het gaatje) en het probleem is opgelost. :+

Komt omdat je een (of meerdere) app(s) hebt geïnstalleerd en een conflict geeft om de headset te bedienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:25:
[...]

Ik heb wel gemerkt dat hij nauwlijks/niet oplaadt aan een laptop, aan een desktop wel.
Is het niet zo dat niet elke usb poort op een laptop geschikt is om apparatuur mee van stroom te voorzien/op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:36:
[...]

Is het niet zo dat niet elke usb poort op een laptop geschikt is om apparatuur mee van stroom te voorzien/op te laden?
Verschilt uiteraard ook per laptop. Pak de specificaties van het ding er even bij en onderzoek welke USB poorten genoeg kracht leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
kevinkruders schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:07:
Mijn accu gaat redelijk lang mee elke keer ongeveer 3 dagen, alleen gisteren dus wayfinder erop gezet en (telefoon zat echt nog heelmaal vol) toen had ik wayfinder geopend en weer afgesloten even later en stond niets bij taakbeheer gister avond. Ik checkte zelfs nog of geen verbinding was met wifi (ik heb no-data al aan voor gprs, deze staat dus uit) en vanmorgen wil ik iemand bellen, hele telefoon uit, ik weer aanzetten, batterij helemaal leeg. Ik denk later zou dat aan wayfinder liggen, die opgestart en afgesloten en toen niets bij taakbeheer, wil ik hem verwijderen geeft ie aan: applicatie nog geopend. Opnieuw opgestart en kon normaal verwijderen. Zou het kunnen zijn dat mijn accu zo snel leeg ging door wayfinder en dat deze dus op achtergrond draait en heb bij taakbeheer alles langs gekeken, maar stond geen wayfinder tussen alleen activesync die altijd aan staat.
Laatste tijd bleef die zoals ik al zei dus op alle 10 de hokjes staan voor meer dan een dag, nu is hij na 2 uur (dus opnieuw opgestart, verder niets gedaan alleen heel ff bellen, maar echt maar 5 minuten) al op 9 hokjes. Volgens mij gaat er iets mis met me batterij op het moment, want zo snel had ik het van te voren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

Waarschijnlijk een domme vraag:

Hoe krijg ik dit weg bij een uitgaande mail ?

"Sent from my Sony Ericsson XPERIA™ X1."

Kan het echt nergens vinden in de opties.

En dan een nog stommere vraag. Is het mogelijk om je telefoon zo in te stellen dat als je in gesprek bent en iemand belt jou op dat moment, dat diegene gewoon een in gesprek toon hoort, ipv de voicemail krijgt ?

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Dutch_guy schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:21:
Waarschijnlijk een domme vraag:

Hoe krijg ik dit weg bij een uitgaande mail ?

"Sent from my Sony Ericsson XPERIA™ X1."

Kan het echt nergens vinden in de opties.
Outlook email openen en dan rechtsonder kies je voor menu -> extra -> opties -> handtekeningen.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
DaSaN schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:53:
[...]

De ondertoon van mijn antwoord was dan ook eigenlijk "ga zelf eens een kwartiertje in het register struinen (maak een backup!)" Je komt de gekste dingen tegen als je er even induikt, kvind het altijd wel leuk.
hmm vanmiddag van mijn laptop al op je reactie gereageerd... blijkbaar niet doorgekomen, hier nogmaals:

Heb even rondgeneuzeld in het register, maar ik ben een behoorlijke leek op het gebied van register... Ik weet nog net hoe ik een CD-key moet opzoeken... maar daar houdt het dan ook bij op, en ik wil eerlijk gezegd niet mijn xperia naar de %@#$!&^ helpen.

Mocht iemand nog een keer de oplossing tegenkomen om het scherm NIET actief te laten worden tijdens een herinnering van je agenda, dan hou ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

SToRM666 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:30:
[...]

Outlook email openen en dan rechtsonder kies je voor menu -> extra -> opties -> handtekeningen.
Tjonge, die hele knop niet gezien... Thanks !

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catt4u schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:35:
[...]

Je vraag is al eerder voorbij gekomen in een vorig deel |:(
En ook de oplossing die ik kreeg via de perfekt werkende Experia helplijn ;)

Maar om je het zoeken te besparen:
Even een echte HARD RESET doen (met de stylus in het gaatje) en het probleem is opgelost. :+

Komt omdat je een (of meerdere) app(s) hebt geïnstalleerd en een conflict geeft om de headset te bedienen ;)
Dat is een soft reset..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:16
Nogmaals:

Soft Reset: Telefoon opnieuw opstarten.

Hard Reset: Het opnieuw installeren van de telefoon door de stylus in het gaatje onder het batterijklepje te drukken en de 2 hardware-keys op de voorkant tegelijk indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Dutch_guy schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:44:
[...]

Tjonge, die hele knop niet gezien... Thanks !
En haal die snelkoppeling ff weg uit windows\startup, anders is het na een softreset weer terug.

Is overigens 1 of 2 delen geleden al uitvoerig behandeld, dus ff zoeken volgende keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Weet iemand of er een aparte instelling is voor die headset die je erbij krijgt? Wanneer ik mijn telefoon in mijn broezak heb, met die headset erin. Ik heb daarboven op andere oordopjes (van men PSP). Ik zit dan muziek te luisteren of niks bijvoorbeeld en iemand beld me, dan druk ik op dat knopje, maar dan neemt hij niet op?

Weet iemand of je dit apart moet instellen (lijkt me onlogisch als je headset in hebt). Ik pak nu toch weer dan elke keer mijn telefoon uit men broekzak en druk op het knopje daar om dan op te nemen. Praten via die headset werkt wel, dus hij lijkt me niet stuk te zijn. Maar ik kan dus niet ophangen en openen.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen idee of dat mogelijk is.

Ik heb wel een andere vraag, is er al iemand die voice command werkend heeft op zijn x1?
ik heb verschillende versies gedownload maar ze staan allemaal in exe bestand en ze moeten naar cab bestand, weet iemand of dat kan en hoe ?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 15:14:
ik heb geen idee of dat mogelijk is.

Ik heb wel een andere vraag, is er al iemand die voice command werkend heeft op zijn x1?
ik heb verschillende versies gedownload maar ze staan allemaal in exe bestand en ze moeten naar cab bestand, weet iemand of dat kan en hoe ?

alvast bedankt
Veel bestanden moet je gewoon op je computer openen en dan installeert hij ze op je telefoon wanneer je de volgende keer weer synchroniseert met je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:04
Ik heb even een vraag over het synchroniseren van files.
Ik heb dus van alles gesychroniseerd, contacten, agenda en ook files en notities
Nu zijn mij twee dingen opgevallen
1) Als je notities sync't worden ze in je my documents folder geplaatst, als je vervolgens ook files gaat syncen heb je ze dus ook op je PC in de map waarin de inhoud van je mobile My documents staan. Is daar niet een andere mogelijkheid voor zodat je dus de notities niet in je my documents op laat slaan maar ergens anders?
2) telkens wanneer ik m'n device connect, wordt de sync gestart, tot zo ver gaat het goed. Als je dan in je Sync Center (Vista) kijkt, zie je wat ie aan het syncen is. Maar elke keer dat ie bij mij de eerste sync na aansluiten uitvoert, gaat ie zo ongeveer 50 a 60 files syncen terwijl ik zeker weet dat er aan die files niets veranderd is (heb ze niet eens geopend). Zijn er meerdere mensen die dit is opgevallen. Het nadeel vind ik dat het syncen een tijd langer duurt dan wanneer je gewoon een contact of agenda item wijzigt, en het is overbodig in mijn ogen omdat de files niet gewijzigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinkruders schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:07:
Ik pleeg me te herinneren dat ik dit probleem al een keer eerder voorbij heb zien komen... de oplossing was volgens mij kontakt opnemen met wayfinder omdat er een fout bestandje bijzat die de gpsontvanger aktief houdt na afsluiten.. ff zoeken als je het precies wilt weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
nu 2 weken in het bezit van een sex1. Bevalt me prima alleen ik vind de bel volume zo hard!
op de laagste stand wordt ik bijna doof en iedereen kan het gesprek horen.

iemand een idee hoe ik dit verander? iets in het register misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maurizio schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:51:
nu 2 weken in het bezit van een sex1. Bevalt me prima alleen ik vind de bel volume zo hard!

Misschien kiezen voor een zachter klinkende ringtone? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 22:55:
[...]

Ik neem datti het geluid bedoelt tijdens het bellen zelfs, uit een ringtone kan je moeilijk een gesprek horen hé? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

HendrikN schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 23:38:
Nogmaals:

Soft Reset: Telefoon opnieuw opstarten.

Hard Reset: Het opnieuw installeren van de telefoon door de stylus in het gaatje onder het batterijklepje te drukken en de 2 hardware-keys op de voorkant tegelijk indrukken.
Je kan ook een hard reset uitvoeren door, wanneer de telefoon uit staat, de twee hardware-keys in te drukken en hem simpelweg aan te zetten met de power button. Zo hoef je daarvoor niet de klep van de accu eraf te halen. ;)
Maurizio schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:51:

Tot zover ik weet wordt alle instellingen voor het volume van het geluid geregeld in het bestand 'Audiopara3.csv' of 'Audiopara3_XC.csv' in de Windows folder. Ik weet niet welke van deze twee daadwerkelijk effect heeft op het volume. Ook heb ik niet veel tijd gehad om ermee te experimenteren. De bestanden bevatten comma separated values met omschrijvingen.

[ Voor 38% gewijzigd door The Zep Man op 31-01-2009 09:41 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 22:55:
[...]

Durf goed te lezen he :X
BoyzNDaHood schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 01:03:
[...]

Ik neem datti het geluid bedoelt tijdens het bellen zelfs, uit een ringtone kan je moeilijk een gesprek horen hé? :O
thanx BoyzNDaHood het gaat idd om het BEL volume.

[ Voor 26% gewijzigd door Maurizio op 31-01-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
The Zep Man schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 09:39:

[...]
Tot zover ik weet wordt alle instellingen voor het volume van het geluid geregeld in het bestand 'Audiopara3.csv' of 'Audiopara3_XC.csv' in de Windows folder. Ik weet niet welke van deze twee daadwerkelijk effect heeft op het volume. Ook heb ik niet veel tijd gehad om ermee te experimenteren. De bestanden bevatten comma separated values met omschrijvingen.
Ok.

Ik zal daar eens een blik op werpen... uiteraard met een backup achter de hand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zijn we weer!

Als ik een nieuw sms'je typ, dan vul ik bij "Aan" gewoon een contact in, en dan begin ik m'n smsje te typen. Daarna gewoon op "Verzenden" maar dan krijg ik de melding

"Kan een of meer geadresseerden niet herkennen of het adres is ongeldig. Wil u het bericht toch verzenden?".
Als ik dan op "Ja" druk, verzendt ie het alsnog, op "Nee", dan doet ie uiteraard niets. Redelijk vervelend...

Ik heb al gezocht op de Nederlandse tekst, en ik kwam terecht hier op tweakers, wel in een HTC topic, en daar was iemand die 2 keer hard reset deed en toen was het opgelost. (linkje) Ik vermoed dat het ook gemakkelijker en minder drastisch kan! De precieze Engelse vertaling weet ik niet, want bij de installatie van m'n telefoon heb ik het vakje "verwijder andere talen van telefoon" (of zoiets) afgevinkt (om geheugen te besparen, weet niet of het veel geholpen heeft maar het is in ieder geval gebeurd... lach me niet uit als dit bullshit is, gewoon eens horen zeggen, en bulgaars heb ik nu ook niet per se nodig :P kan dus talen ook niet meer veranderen, vermoed dat hier wel een hard reset voor nodig is?). Verder niet echt iets gevonden via google...

Gewoon die melding uitzetten is al genoeg, als ik op een of andere manier gewoon de talen Engels (Verenigd Koninkrijk), Belgisch (punt) en Engels (Verenigde Staten) terug kan zetten is dat ook welgekomen _/-\o_

Hard reset wil ik uiteraard vermijden, m'n telefoon is goed zoals ie nu is en heb niet zoveel zin alles opnieuw in te stellen en installeren :)

Is er trouwens een manier om het aantal belminuten en verzonden sms'en te zien?

Misschien allemaal een beetje noobie vraagjes, maar tis m'n eerste week ooit met WM :P bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Het probleem is te voorkomen door heel even "namen controleren" te kiezen, dan worden de telefoonnummers erbij gezocht en zou je de melding niet meer moeten krijgen. Dit moet je alleen wel elke keer doen :(

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, das niet echt een oplossing dan... Eerder nog meer werk. :P

Even geprobeerd en 't werkt niet ook trouwens. Krijg nog altijd dezelfde melding. Enige wat ie doet is haakjes rond de naam zetten, hij verandert als ik "Namen controleren" doe gewoon Naam <nummer>; naar "Naam" <nummer>

Kon me wel inbeelden dat 'ie t dan wel verstond, maar het is dus niet zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:52
Even een vraagje. Sommige programma's die ik heb geinstalleerd komen niet tussen de Programma's te staan. Hoe kan ik snelkoppelingen plaatsen?
In Windows\Programmas een snelkoppeling maken helpt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
nielsgaastra schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:58:
Even een vraagje. Sommige programma's die ik heb geinstalleerd komen niet tussen de Programma's te staan. Hoe kan ik snelkoppelingen plaatsen?
In Windows\Programmas een snelkoppeling maken helpt niet..
wat dacht je van windows\startmenu\programma's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:52
Doh, soms kan het leven zo simpel zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:17
Heeft iemand zijn X1 geupdate en is dit gelukt ?

Ik heb de Update service gedownload en via dat programma mijn X1 proberen te updaten.
Nadat ik de X1 gekozen heb vraagt het programma in stap 1 om de X1 aan te sluiten. De telefoon uit te zetten en daarna de batterij even te verwijderen.

Als ik dit doe springt de telefoon gelijk weer aan.

In stap twee vraagt de software om de X1 met de volumeknop en power knop ingedrukt te houden totdat het scherm strepen laat zien. Dan moet de X1 weer aangesloten worden.

Hier is gelijk mijn probleem. A: De telefoon is al aangesloten. B: Ik krijg alleen een dialoogvenster voor het afsluiten van de X1 te zien op de X1.

Hierop de XPERIA-lijn gebeld. Deze vertelde mij dat ik de X1 uit moest zetten. De batterij moest loshalen en weer plaatsen. En tegelijkertijd de volumeknop in het midden moest indrukken. De instructies in de Update service van SE zou niet kloppen.

Dit gedaan er er gebeurd niks. Weer de XPERIA-lijn gebeld en deze verwezen mij door naar een service punt in Hoorn. Deze gebeld en daar krijg ik te horen dat de X1 opgestuurd moet worden voor een software update want dat konden ze niet.

Daar breekt toch je klomp van ? Wie kan mij uitleggen wat de juiste procedure is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Laatst online: 26-09-2020
__R__ schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 16:06:
Heeft iemand zijn X1 geupdate en is dit gelukt ?

Ik heb de Update service gedownload en via dat programma mijn X1 proberen te updaten.
Nadat ik de X1 gekozen heb vraagt het programma in stap 1 om de X1 aan te sluiten. De telefoon uit te zetten en daarna de batterij even te verwijderen.

Als ik dit doe springt de telefoon gelijk weer aan.

In stap twee vraagt de software om de X1 met de volumeknop en power knop ingedrukt te houden totdat het scherm strepen laat zien. Dan moet de X1 weer aangesloten worden.

Hier is gelijk mijn probleem. A: De telefoon is al aangesloten. B: Ik krijg alleen een dialoogvenster voor het afsluiten van de X1 te zien op de X1.

Hierop de XPERIA-lijn gebeld. Deze vertelde mij dat ik de X1 uit moest zetten. De batterij moest loshalen en weer plaatsen. En tegelijkertijd de volumeknop in het midden moest indrukken. De instructies in de Update service van SE zou niet kloppen.

Dit gedaan er er gebeurd niks. Weer de XPERIA-lijn gebeld en deze verwezen mij door naar een service punt in Hoorn. Deze gebeld en daar krijg ik te horen dat de X1 opgestuurd moet worden voor een software update want dat konden ze niet.

Daar breekt toch je klomp van ? Wie kan mij uitleggen wat de juiste procedure is ?
- tel uit
- batterij eruit
- batterij erin
- volume knop naar BENEDEN indrukken (en houden)
- power knop indrukken (en houden)
- wachten op het '3-kleuren' scherm
- volume knop los, dan powerknop los
- Effe het update programma doorlopen totdat hij zegt je telefoon aan te sluiten
- DAN PAS je tel aansluiten

should work... (en verder zijn nog vele andere manieren om je tel. te updaten, dus opsturen is echt niet nodig)

Let wel op: tenzij je Vodafone hebt zal de update service nog geen update vinden aangezien de 'generic NL' en 'generic UK' nog niet uit zijn... lekkere update policy daar bij SE 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door djjef85 op 31-01-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Laatst online: 22:17
Toppie! In twee minuutjes bezig met updaten. Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de liefhebbers: nieuwe R2 roms zowel uk als nl generic:
Linken naar roms doen we hier niet.

[ Voor 39% gewijzigd door DaannO op 31-01-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maurizio schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 11:08:
[...]

Durf goed te lezen he :X

[...]

thanx BoyzNDaHood het gaat idd om het BEL volume.
Nou, dan moet je je probleem goed beschrijven. Je had het over het BELVOLUME. Het 'bel' volume... daarin lees ik de volume van de 'bel'. Is dat raar? Nee. Had dan gezegd "gespreksvolume" ofzoiets.
Sorry, maar je probleem halfslachtig opschrijven en dan vervolgens iemand kastijden omdat jij eigenlijk iets anders bedoelt dan je het opschrijft..... vinnik nie leuk nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Ik zoek naar programmaatje dat als je telefoon gestolen en er een ander sim kaart in komt dat er dan een SMS met gegevens verstuurd wordt. Google helpt me niet verder, want krijg alleen zelfde soort applicaties met GPS.
Wie kan me helpen?

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmd01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07-2024
Is de Xperia bij aanschaf met een Hi of Vodafone abo gesimlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:00:
[...]

Nou, dan moet je je probleem goed beschrijven. Je had het over het BELVOLUME. Het 'bel' volume... daarin lees ik de volume van de 'bel'. Is dat raar? Nee. Had dan gezegd "gespreksvolume" ofzoiets.
Sorry, maar je probleem halfslachtig opschrijven en dan vervolgens iemand kastijden omdat jij eigenlijk iets anders bedoelt dan je het opschrijft..... vinnik nie leuk nie
Het belvolume is een normaal woord om het volume tijdens het bellen te omschrijven, niemand noemt zijn ringtone een bel dus :P Maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:31:
voor de liefhebbers: nieuwe R2 roms zowel uk als nl generic:
Los van het (stoute) linken : Hoe lang zouden ze er nu weer over doen bij T-Mobile voordat wij 'm krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

zeef schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 23:29:
[...]

Los van het (stoute) linken : Hoe lang zouden ze er nu weer over doen bij T-Mobile voordat wij 'm krijgen :/
Ik mag niet linken, maar het er wel over hebben. ;)

Op de meest beroemde site om de apparaten van HTC (dus ook de Xperia) te modificeren staan perfecte tutorials over hoe je de bootloader kan wijzigen, waarna je elke ROM (voor de Xperia) erop kan flashen die je wilt (via USB of SD kaart). Waarom wachten op je eigen provider als je hem ook ergens anders vandaan kan krijgen? Bovendien worden met de GENERIC ROMs geen extra meuk van je provider meegeleverd.

Overigens zitten in die tutorials van die site ook onderdelen hoe je je telefoon helemaal 'stock' kan maken voor wanneer je aanspraak op de garantie moet doen.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 01-02-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Ik doe vast iets fout, maar ik weet niet meer wat.

Ik wil updaten via SEUS. Ik volg elke stap en krijg mijn toestel ook in de flash-mode met de balkjes.
Dan sluit ik op het goede moment de Xperia aan, driver worden gezocht en geinstalleerd, maar er gebeurd verder niks!

Op elke poort hetzelfde gezeur, dus ik snap het niet. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsunami schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 22:45:
[...]

Het belvolume is een normaal woord om het volume tijdens het bellen te omschrijven, niemand noemt zijn ringtone een bel dus :P Maargoed.
Begrijp het zo en zo niet, als je het volume op stand 1 zet, hoor je bijna niets .....

(knop rechtsboven is > gespreksvolume en ringvolume en die bedien ik weleens per ongeluk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Laat maar, ik heb op het welbekende forum al de Micro-SD methode gelezen.
Update naar R2A in progress :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
chrisr5gt schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:44:
Laat maar, ik heb op het welbekende forum al de Micro-SD methode gelezen.
Update naar R2A in progress :D
*kuch* d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisr5gt schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:08:
Ik doe vast iets fout, maar ik weet niet meer wat.

Ik wil updaten via SEUS. Ik volg elke stap en krijg mijn toestel ook in de flash-mode met de balkjes.
Dan sluit ik op het goede moment de Xperia aan, driver worden gezocht en geinstalleerd, maar er gebeurd verder niks!

Op elke poort hetzelfde gezeur, dus ik snap het niet. Wat doe ik fout?
Druk je wel de volumeknop naar BENEDEN in? Ik had namelijk hetzelfde als jij en dat is waar het bij mij mis ging. Dit stukje hebben ze niet helemaal goed vertaald in de NL versie van SEUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:16
The Zep Man schreef op zondag 01 februari 2009 @ 08:15:
[...]
Ik mag niet linken, maar het er wel over hebben. ;)

Op de meest beroemde site om de apparaten van HTC (dus ook de Xperia) te modificeren staan perfecte tutorials over hoe je de bootloader kan wijzigen, waarna je elke ROM (voor de Xperia) erop kan flashen die je wilt (via USB of SD kaart). Waarom wachten op je eigen provider als je hem ook ergens anders vandaan kan krijgen? Bovendien worden met de GENERIC ROMs geen extra meuk van je provider meegeleverd.

Overigens zitten in die tutorials van die site ook onderdelen hoe je je telefoon helemaal 'stock' kan maken voor wanneer je aanspraak op de garantie moet doen.
Heb jij hier ervaring mee...? Ik heb een T-Mobile versie, maar zit er over te denken om de bootloader aan te passen, maar vind het nogal spannend... Help jij mij over de streep...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 13:09
Danielson schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:26:
[...]

Heb jij hier ervaring mee...? Ik heb een T-Mobile versie, maar zit er over te denken om de bootloader aan te passen, maar vind het nogal spannend... Help jij mij over de streep...? ;)
Met deze update wordt je toestel sneller met name de panels animatie gaat vloeiender.
Daarbij, geen tmobile troep erop en je hebt meer vrijheid in wat je met je toestel doet!

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmd01 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 21:39:
Is de Xperia bij aanschaf met een Hi of Vodafone abo gesimlocked?
met vodafone wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Turismo schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:30:
[...]

Met deze update wordt je toestel sneller met name de panels animatie gaat vloeiender.
Daarbij, geen tmobile troep erop en je hebt meer vrijheid in wat je met je toestel doet!
Dat wist ik al, maar het gaat mij er meer om hoe soepel het updaten/aanpassen van de bootloader verloopt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Danielson schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:43:
[...]

Dat wist ik al, maar het gaat mij er meer om hoe soepel het updaten/aanpassen van de bootloader verloopt...?
Het enige wat je hoeft te doen is een applicatie draaien op je PC, en deze doet alles voor je. Zelf hoef je eigenlijk niks te doen naast een paar keer op volgende klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas een probleem :S Is wel een beetje offtopic maar ik ben mijn aankoopbewijs van de X1kwijt.
En daarvoor geef ik KPN de schuld, zij sturen mij 100x van het kastje naar de muur voor een nieuwe batterij waardoor ik dat aankoopbewijs overal mee naartoe heb moeten slepen.
Nu is het weg :S
Iemand enig idee wat ik hiermee kan doen ? (ik kan evt. de pintransactie op internet opzoeken maar is dit voldoende denken jullie?)

Gisteren met stappen trouwens nog een irritant 'nieuw' probleem ontdekt.
Als iemand ook maar met een licht tikje tegen je X1 stoot, wanneer hij uitgeklapt is dan kantelt het scherm meteen weer rechtop. Had het gisteren zo vaak terwijl ik aan het smsen was, heb me kapot ge-ergerd!
Is er een mogelijkheid om dat automatisch kantelen tijdelijk uit te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
HendrikN schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:08:
[...]

Het enige wat je hoeft te doen is een applicatie draaien op je PC, en deze doet alles voor je. Zelf hoef je eigenlijk niks te doen naast een paar keer op volgende klikken :)
Heb jij het zelf al gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Danielson schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:46:
[...]

Ik wel, en het is net zo simpel als hij beschrijft. Een kind kan de was doen. Op mijn X1 en op mijn vorige P3300 heb ik tientallen keren een nieuwe rom gezet, en nooit problemen gehad met vastlopers of onbruikbaar geworden apparaten. Dit is geen garantie natuurlijk, maar volgens mij is die methode al wel zo goed uitgewerkt dat hij redelijk fool-proof is. Het belangrijkste waar je op moet letten is dat je roms pakt die geschikt zijn voor de Xperia (en niet voor bijvoorbeeld de Touch HD) en dat je batterij vol genoeg is. Tijdens het flashen wil je niet dat hij ineens uitvalt namelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
gwystyl schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:51:
[...]

Ik wel, en het is net zo simpel als hij beschrijft. Een kind kan de was doen. Op mijn X1 en op mijn vorige P3300 heb ik tientallen keren een nieuwe rom gezet, en nooit problemen gehad met vastlopers of onbruikbaar geworden apparaten. Dit is geen garantie natuurlijk, maar volgens mij is die methode al wel zo goed uitgewerkt dat hij redelijk fool-proof is. Het belangrijkste waar je op moet letten is dat je roms pakt die geschikt zijn voor de Xperia (en niet voor bijvoorbeeld de Touch HD) en dat je batterij vol genoeg is. Tijdens het flashen wil je niet dat hij ineens uitvalt namelijk :).
Had jij toevallig ook een T-Mobile toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Nieuwe ROM draait trouwens soepel. Dit is al te zien aan het kalibreren van het touchscreen: de cursor gaat al veel soepeler over het beeld heen. Zo even met de UK ROM experimenteren.
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:34:
Ik heb pas een probleem :S Is wel een beetje offtopic maar ik ben mijn aankoopbewijs van de X1kwijt.
En daarvoor geef ik KPN de schuld, zij sturen mij 100x van het kastje naar de muur voor een nieuwe batterij waardoor ik dat aankoopbewijs overal mee naartoe heb moeten slepen.
Iemand enig idee wat ik hiermee kan doen ? (ik kan evt. de pintransactie op internet opzoeken maar is dit voldoende denken jullie?)
Dat jij je dossier niet in orde hebt is je eigen schuld en niet die van KPN. Je had ook een kopie kunnen maken van het aankoopbewijs en die mee kunnen sturen/nemen
Als iemand ook maar met een licht tikje tegen je X1 stoot, wanneer hij uitgeklapt is dan kantelt het scherm meteen weer rechtop. Had het gisteren zo vaak terwijl ik aan het smsen was, heb me kapot ge-ergerd!
Ehm... gewoon je Xperia 'normaal' behandelen en zorgen dat mensen er niet tegenaan stoten? :? Je kan ook eventueel de "
Noreve Tradition Leather Case" kopen, welke het opzijklappen van het scherm iets stroever maakt. Echter, ik zou alsnog minstens proberen te vermijden dat mensen überhaupt mijn telefoon aan kunnen raken, laat staan dat ze er tegenaan kunnen stoten.
gwystyl schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:51:
[...]

Zelfs al gaat het flashen van een nieuwe ROM mis: al is de gemodificeerde flashloader (wat volgens mij nog voor de bootloader komt) geïnstalleerd dan maakt het niet uit. Kwestie van eventueel een andere ROM op een micro-SD kaart proppen en de flash-procedure gewoon opnieuw opstarten. ;)
Danielson schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:54:
[...]

Had jij toevallig ook een T-Mobile toestel?
De procedure voor een unbranded toestel is hetzelfde als die voor een branded. Gewoon goed de instructies lezen en er kan eigenlijk niets fout gaan als je die exact opvolgt. Desondanks blijft het natuurlijk op eigen risico. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 01-02-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
Klopt, als je hem bij vodafone ook daadwerkelijk koopt, ik heb de mijne bij the phone house gehaald, en heb vodafone abbo, maar telefoon is gewoon simlock vrij (ligt in dit geval dus aan de winkel waar je hem haalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:34:

Heb je je X1 aankoop op naam laten zetten? Teruggaan naar de winkel en vragen of ze in het systeem een kopie uitdraai voor je kunnen maken... is te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op zondag 01 februari 2009 @ 15:05:

[...]
Ehm... gewoon je Xperia 'normaal' behandelen en zorgen dat mensen er niet tegenaan stoten? :? Je kan ook eventueel de "
Noreve Tradition Leather Case" kopen, welke het opzijklappen van het scherm iets stroever maakt. Echter, ik zou alsnog minstens proberen te vermijden dat mensen überhaupt mijn telefoon aan kunnen raken, laat staan dat ze er tegenaan kunnen stoten.
Ja hallo normaal behandelen :S? Dat is wel erg makkelijk gezegd he, zorgen dat mensen niet tegen je aanstoten :S Als je in een bomvolle tent staat en je bent maar 1.60m dan gaat dat nogal moeilijk.
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:03:
[...]

Heb je je X1 aankoop op naam laten zetten? Teruggaan naar de winkel en vragen of ze in het systeem een kopie uitdraai voor je kunnen maken... is te proberen...
Nee maar mijn aankoopbewijs is wel gekopierd. Maar een tijdje terug is mijn eigen computer gecrasht en aangezien in zelf slordig ben geweest om er geen back-up van te maken is dat nu dus ook weg..
In de winkel hebben ze geen register aan wie ze wat verkopen zeiden ze, ze vertelden me KPN te bellen en aan hun te vragen of zij mij een nieuwe rekening konden sturen (volgens hun ging dat). Doe ik dat, krijg ik een dom schaap aan de telefoon dat weer nergens vanaf wist en me doodleuk vertelde geen bon op te kunnen sturen. |:(

Ik ga deze week even terug naar de KPN winkel. Die weekendhulpjes kunnen je namelijk ook geen stap op weg helpen.

Ik heb trouwens weer iets heel vaags. Ik vertelde een aantal weken geleden al dat mijn letters, wanneer ik te snel typ in een andere volgorde gezet worden. Nou is daar vandaag wat bijgekomen. Ik heb die HTC onscreen toetsenborden een tijdje geleden geinstalleerd. Deze doen sinds vandaag vreemd. Als ik het compact toetsenbord opstart zie ik alleen nog maar strepen. Bij het full-screen toetsenbord krijg ik een punt als ik op de komma duw en andersom idemdito.
Ook staat sinds vandaag ineens als ik op opera een link intyp de woordaanvulling aan bij het full-screen toetsenbord :S? Waar die ineens vandaan komt snap ik ook niet.
Alleen het normale standaard windows toetsenbord functioneert nog normaal.
Is die toetsenborden eraf gooien en daarna een soft reset genoeg? Hard reset vermijd ik namelijk liever :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:59:
[...]

Ja hallo normaal behandelen :S? Dat is wel erg makkelijk gezegd he, zorgen dat mensen niet tegen je aanstoten :S Als je in een bomvolle tent staat en je bent maar 1.60m dan gaat dat nogal moeilijk.
Niemand verplicht jou met je 1.60m in een bomvolle tent een telefoon te gebruiken.
Ik heb trouwens weer iets heel vaags. Ik vertelde een aantal weken geleden al dat mijn letters, wanneer ik te snel typ in een andere volgorde gezet worden. Nou is daar vandaag wat bijgekomen. Ik heb die HTC onscreen toetsenborden een tijdje geleden geinstalleerd. Deze doen sinds vandaag vreemd. Als ik het compact toetsenbord opstart zie ik alleen nog maar strepen. Bij het full-screen toetsenbord krijg ik een punt als ik op de komma duw en andersom idemdito.
Ook staat sinds vandaag ineens als ik op opera een link intyp de woordaanvulling aan bij het full-screen toetsenbord :S? Waar die ineens vandaan komt snap ik ook niet.
Alleen het normale standaard windows toetsenbord functioneert nog normaal.
Is die toetsenborden eraf gooien en daarna een soft reset genoeg? Hard reset vermijd ik namelijk liever :X
In jouw situatie zou ik toch een hard reset overwegen na back-ups gemaakt te hebben (meteen een goede oefening voor je). Alle informatie op je SD kaart blijft sowieso bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:23:
[...]
Niemand verplicht jou met je 1.60m in een bomvolle tent een telefoon te gebruiken.

[...]
In jouw situatie zou ik toch een hard reset overwegen na back-ups gemaakt te hebben (meteen een goede oefening voor je). Alle informatie op je SD kaart blijft sowieso bewaard.
Die back ups heb ik al (wel alleen van smsjes e.d. dus geen software)

Heb het gedaan met PIM-backup.
Alleen weet ik niet hoe ik na een hard reset alles terug moet halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopinfreak
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.chopinfiles.net/xperia/screenshot.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.chopinfiles.net/xperia/temp.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.chopinfiles.net/xperia/zicht.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.chopinfiles.net/xperia/winds.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.chopinfiles.net/xperia/windk.jpg

Hierbij de laatste versie van mijn buienradar-panel , gemaakt met de HTML-panel-generator . De bliksemradar is vervangen door 4 actuele weerkaarten (temperatuur/zicht/windsnelheid/windkracht). Een eventuele oudere versie wordt automatisch verwijderd als je deze nieuwe installeert.

Dankzij een simpel mouse-over javascriptje is het probleem met de moeilijk bedienbare knoppen opgelost.

Helaas staat de generator maar max. 23 bestanden toe, zodat ik wat achtergronden weg heb moeten laten. Deze kun je gemakkelijk zelf toevoegen door dit zipbestandje te downloaden en de bestanden in de buienradar-directory (Mijn apparaat/Programmabestanden/Panels/Buienradar/) te kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 07:55
ik heb het geïnstalleerd en ziet er prima uit :D

Tnx man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Wederom bedankt voor de buienradar! Zonder dit panel had ik waarschijnlijk het hele panel verhaal van SE nooit echt gebruikt :P

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Laatst online: 03-10-2021
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:44:
[...]

Na een hard-reset kan je behalve een back-up van contactpersonen en mail/sms/mms niets terug halen, is ook niet de bedoelingen, met een hard-rest breng jij je toestel terug naar de status zoals hij uit de doos kwam. Schoon, snel en zonder problemen die extra geinstalleerde software geeft.

Bij sommige problemen geeft dit echt de oplossing, wel kritich zijn wat je na de hard-reset weer op je toestel installeerd.

v.b. Sinds dat ik mijn X1 heb is hij 4x opnieuw geinstalleerd dmv van een hard-rest. 3x zelf door opwille het testen van software, ( om te kijken welke software ik uiteindelijk wil gebruiken) en 1x omwille van de rom-updare van vodafone.

Het kan geen kwaad, tis ook niet slecht voor het toestel, je moet alleen goed weten wat je doet en wat je naar de rest wel of niet installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Laatst online: 03-10-2021
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:44:
[...]

Dat is dan heel simpel gezegt niet handig van je...
Een back-up heeft per definitie geen zin als je niet weet hoe je gegevens terug moet zetten...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Misschien dat ie al gepost is, maar dit programmaatje kan je eigenlijk niet vaak genoeg benadrukken. Ik hoop dat je Xperia nooit gestolen zal worden, maar je weet maar nooit tegenwoordig. Nu is de kans om hem terug te vinden in ieder geval een stuk groter.

Remote Tracker

Anti-diefstal software: als je telefoon gestolen is en de SIM-kaart wordt verwisseld, stuurt de applicaties allerlei gegevens naar een vooraf ingesteld nummer. Deze gegevens bevat informatie van de eigenaar, contactlijst en GPS-coordinaten. Het is open-source, dus geheel gratis.

Let wel op dat het na een hard-reset weg is. Hopelijk wordt dit in een toekomstige ROM ingebakken.

http://remotetracker.sourceforge.net/doc.html

ps. Misschien iets voor de TS?

[ Voor 29% gewijzigd door rvd50 op 02-02-2009 00:48 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

rodian50 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 00:37:
Misschien dat ie al gepost is, maar dit programmaatje kan je eigenlijk niet vaak genoeg benadrukken. Ik hoop dat je Xperia nooit gestolen zal worden, maar je weet maar nooit tegenwoordig. Nu is de kans om hem terug te vinden in ieder geval een stuk groter.

Remote Tracker

Anti-diefstal software: als je telefoon gestolen is en de SIM-kaart wordt verwisseld, stuurt de applicaties allerlei gegevens naar een vooraf ingesteld nummer. Deze gegevens bevat informatie van de eigenaar, contactlijst en GPS-coordinaten. Het is open-source, dus geheel gratis.

Let wel op dat het na een hard-reset weg is. Hopelijk wordt dit in een toekomstige ROM ingebakken.

Ga er maar rustig vanuit dat dergelijke tools niet in een officiele ROM terecht gaan komen

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

SantjeS schreef op maandag 02 februari 2009 @ 00:41:
[...]

Ga er maar rustig vanuit dat dergelijke tools niet in een officiele ROM terecht gaan komen
Ik doelde meer op een ROM van XDA-Developers. Weliswaar niet officieel, maar het zou een stap in de goede richting zijn ;)

Nog een vraagje:

weet iemand hoe je je SMS en Hotmail inbox kan beveiligen? Ik wil er een wachtwoord op, want zit nogal gevoelige informatie in...

[ Voor 18% gewijzigd door rvd50 op 02-02-2009 01:13 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Danielson schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:46:
[...]

Jep, draai nu Itje's TOUCH IT-Experience v3.01. Draait als een tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

rodian50 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 00:37:

ps. Misschien iets voor de TS?
Dus een beetje boef gaat voortaan eerst het toestel flashen.

Probleem bij het inbakken van een ROM is dat het telefoonnummer dat je hebt ingesteld ook zal verdwijnen, tenzij je zelf die ROM in elkaar zet.

[edit]
RemoteTracker can be added to third part custom ROMs. But, with a hard reset all configurations will be lost. With RTRegCreate tool can create a configuration file using your PC. ROM cookers can use this configuration file to make RT hard reset safe!
Coole software. Ze helpen in ieder geval bij het maken van de ROM. :)

Misschien zet ik er zelf wel één in elkaar wanneer ik tijd heb. Heb mijn ROM al eens gebackupped, opnieuw gekookt en geflashed.

[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 02-02-2009 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:13

Licko

ZVDK

kennen meer mensen dit probleem?
had vanacht de gsm aan de oplader gehangen (niet via usb)
opeens sprong t licht aan. dacht eerst dat t kwam omdat hij vol was oid, maar dat bleek niet het geval.
icoontje van opladen was ook verdwenen, de batterij nog niet voor de helft opgeladen

stekkertje eruit en er weer in verhielp het, hij begon weer te laden

nu is het vanacht echter nog een keer gebeurd, met als gevolg een lege batterij toen k wakker werd (licht blijft heel de tijd branden)

iemand een oplossing?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Gisteren update uitgevoerd van Generic NL R1A release naar Generic UK R2A release.

Mijn ervaringen tot nu toe:

-Hij is sneller en stabieler.
-Scherm is duidelijker. (lijkt wel of de resolutie hoger is geworden)
-Batterij gaat nu langer mee. (sinds vanmorgen 8uur tot op dit moment nog steeds helemaal vol. Bluetooth, Wifi staan aan)
-Bluetooth issue is opgelost. Hij blijft gewoon netjes aan.
-contactpersonen geeft hij nu netjes met voornaam + achternaam weer ipv achternaam+voornaam.

Tevens is de meerwaarde van UK tov NL firmware dat de UK firmware Handwriting recognition heeft en de NL versie niet.

[ Voor 21% gewijzigd door vigilante888 op 02-02-2009 13:55 ]

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Laatst online: 12-09 08:09
Licko schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:30:
kennen meer mensen dit probleem?
had vanacht de gsm aan de oplader gehangen (niet via usb)
opeens sprong t licht aan. dacht eerst dat t kwam omdat hij vol was oid, maar dat bleek niet het geval.
icoontje van opladen was ook verdwenen, de batterij nog niet voor de helft opgeladen

stekkertje eruit en er weer in verhielp het, hij begon weer te laden

nu is het vanacht echter nog een keer gebeurd, met als gevolg een lege batterij toen k wakker werd (licht blijft heel de tijd branden)

iemand een oplossing?
Telefoon helemaal uitschakelen tijdens het opladen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Cinner schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:59:
[...]

Telefoon helemaal uitschakelen tijdens het opladen? :+
niet de oplossing die ik bedoelde :P

is het mogelijk om de outlook account te verwijderen? wanneer ik via het spb panel op het mail icoontje druk, opent hij die standaard..terwijl ik liever gebruik wil maken van gmail...

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Licko schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:06:
[...]

is het mogelijk om de outlook account te verwijderen? wanneer ik via het spb panel op het mail icoontje druk, opent hij die standaard..terwijl ik liever gebruik wil maken van gmail...
als je niet synct met je outlook, dan maakt hij ook geen outlook account aan.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

vigilante888 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:18:
[...]

als je niet synct met je outlook, dan maakt hij ook geen outlook account aan.
heb gebrukt gemaakt van web2mail, aangezien ik soms wel 3 keer op een dag de gmail account opnieuw in moest stellen
nu heb ik gmail inmiddels weer s geprobeerd, en lijkt t te werken
heb al alle active synch verbindingen verwijderd

het probleem is nu, dat hij wel outlook email opent wanneer ik op t mail icoon druk vanuit het beginscherm zeg maar
ik wil automatisch gmail laten openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
vigilante888 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:58:
Tevens is de meerwaarde van UK tov NL firmware dat de UK firmware Handwriting recognition heeft en de NL versie niet.
Dat is gewoon een register-instelling, dus kan je makkelijk op de NL firmware aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Tsunami schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:33:
[...]

Dat is gewoon een register-instelling, dus kan je makkelijk op de NL firmware aanzetten.
als jij dan eens even wilt uit leggen hoe je dat doet dan?

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Ik ga vandaag mijn 8 GB kaartje terug brengen want die gaf op een gegeven moment rare problemen. Hij leest hem ook niet meer in mijn telefoon, en formateren op de pc wilt ook niet werken. Hij was op een gegeven moment ook zo traag geworden.

Heel vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Recon24 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:44:
Ik ga vandaag mijn 8 GB kaartje terug brengen want die gaf op een gegeven moment rare problemen. Hij leest hem ook niet meer in mijn telefoon, en formateren op de pc wilt ook niet werken. Hij was op een gegeven moment ook zo traag geworden.

Heel vreemd!
Hier had ik hetzelfde probleem met een 16gig kaartje.. idd ook vast lopende telefoon. Geen reactie op het formatteren op de pc etc. Netjes terug gegaan en een nieuwe gekregen.
Nu weer top innoduh... maar wel een raar probleem.

Neo

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ricjuh schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:17:
[...]

als jij dan eens even wilt uit leggen hoe je dat doet dan?
zoek op enablerecognizersNL.cab of enablerecognizers.cab. Eén van beide zou iets op moeten leveren. Is een heel klein cabje dat alleen die registerwaarde verandert voor het toevoegen/aanzetten van handschriftherkenning en block writer. Bij het zoeken kwam ik zelfs op GoT uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triton2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Is er al een Update voor de X1?

En heeft iemand Google Panel voor mij (tmobile)

Danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
NeoFoX schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:47:
[...]

Hier had ik hetzelfde probleem met een 16gig kaartje.. idd ook vast lopende telefoon. Geen reactie op het formatteren op de pc etc. Netjes terug gegaan en een nieuwe gekregen.
Nu weer top innoduh... maar wel een raar probleem.

Neo
Precies, mijn telefoon liep ook telkens maar vast als ik iets in de verkenner deed. Ik was gister Tom Tom 7 data aan het over kopieren naar de root ervan en er stond ook echt 37 min..en dat ging zo ontiegelijk langzaam. Data wilde daarna ook niet meer eraf en zelf met foto's maken bleef hij maar op opslaan staan (zodra ik een foto had gemaakt). Zet ik hem terug op intern geheugen..dan was er niks aan de hand.

Ben alleen bang dat dit met een ander kaartje gewoon weer net zo zal gaan?..maar dat hoeft natuurlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Triton2008 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:18:
Is er al een Update voor de X1?

En heeft iemand Google Panel voor mij (tmobile)

Danku
Ga je heel snel schamen met die vraag! :D

(En daarna m.b.v. de zoekfunctie het antwoord op je vraag vinden, staat genoeg over!)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealWorldNeo
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb sinds een week (eindelijk) mijn X1.

Ik heb echter het volgende probleem. Ik wil hem gebruiken in combinatie met een, iets oudere, originele SonyEricson bluetooth carkit HCB-30. Ik krijg hem gepaired. Ik kan gesprekken voeren. Maar ik kan het volume niet regelen via de carkit. Wat niet handig is als je telefoon in je broekzak zit.

Ten eerste lijkt hij altijd op een willekeurig volume het gesprek te beginnen en als ik dan bijvoorbeeld op volume+ druk (op de carkit) doet hij volume- op de telefoon ook als ik volume- druk doet hij ook volume- (het is dus niet zo dat + en - gewoon omgekeerd zijn) Elke druk gaat een stapje naar beneden tot hij helemaal zijn minimum bereikt heeft om dan volume+ te gaan doen. Nadat hij zijn minimum bereikt heeft doet volume+ dan dus wel + maar dan doet volume- ook +.

Je kan dus ongeacht welk knopje je drukt (+ of -) maar 1 richting opgaan (en je weet van tevoren niet welke dat gaat zijn) tot het maximum of minimum bereikt is en dan gaat ie de andere richting op ongeacht welk knopje je indrukt.

Daarnaast reageert hij vrij traag op die volume+/-. Duurt meer dan een seconde. En als je dan snel een paar keren drukt weet je dus echt niet waar je blijft. Carkit heeft altijd perfect gewerkt in combinatie met mijn P900.

Een vriend van mij heeft ook een X1 gekocht en die heeft hetzelfde probleem met zijn headset.

Ik heb al gemailed met SE maar die antwoorden netjes dat dit ligt aan het feit dat de X1 een ander OS gebruikt dan alle andere SE-toestellen en dat het daarom niet goed werkt. Ja daar ben ik echt verder mee. Zij moeten gewoon zorgen dat dit wel goed werkt. Zeker met hun eigen carkits.

Nog andere mensen hier ervaring mee of iemand een idee hoe dit probleem kan opgelost worden? (Zonder die carkit uit m'n auto te moeten slopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
hebben meer mensen dat het Windows Live panel niet aan wil? Ik klik 'm aan en hij schiet gelijk weer terug. Herinstalleren heeft geen verschil gemaakt. Ook R2A firmware niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
chrisr5gt schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:31:
hebben meer mensen dat het Windows Live panel niet aan wil? Ik klik 'm aan en hij schiet gelijk weer terug. Herinstalleren heeft geen verschil gemaakt. Ook R2A firmware niet.
Bestand al hernoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Nog even voor de duidelijkheid: Ik heb een T-Mobile branded toestel, ik MOET de bootloader aanpassen om de generieke R2A NL ROM te flashen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ben al 2 weken op m'n X1 aan het wachten.

Ik heb alleen nog vraagje over Youtube. Ik heb Telfort Surf & Mail Onbeperkt abonnement van 9,95 per maand. Kan ik hier gewoon mee op youtube.nl of moet ik een apart programma installeren?

Ik heb gezocht in dit topic, maar dit topic is erg onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Danielson schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:12:
Nog even voor de duidelijkheid: Ik heb een T-Mobile branded toestel, ik MOET de bootloader aanpassen om de generieke R2A NL ROM te flashen? :)
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrail
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om R2A firmware te installeren...

Ik heb de bootloader aangepast met HardSPL. Dat is allemaal goed gegaan, dat kan ik zien in het 4 kleurenscherm...

Ook heb ik het bestand op de SD-kaart gezet en hernoemd naar Kovsimg.nbh...
Als ik nu probeer te starten in bootloader blijft hij aangeven no image file!
Is er iemand die weet wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met mijn gps na het updaten naar de nieuwe R2 software. Het duurt nu 10 min voordat ik in tomtom7 een goed gps signaal krijg. Tot die tijd krijg ik meldingen dat er geen goed gps-signaal is of dat er geen gps-apparaat gevonden kan worden. Google maps werkt wel gewoon prima. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Laatst online: 00:47

Ves

A gadget addicted Bounty

Mijn X1 naar Generic NL R2A ge-update. Proces ging makkelijk, via mijn SD kaart.

Merk wel dat mijn ontvangst wakker is. Waar ik nog een matig HSPDA bereik had in huis heb ik nu slecht tot geen.
OS reageert wel sneller en natuurlijk met elke update neemt het iets meer ruimte in beslag. De fonts lijken een stuk groter. Helaas ben ik tijdens dit proces erachter gekomen dat mij telefoon nog een barst heeft in de behuizing (bij de battery houder) Heb nu bijna geen keus dan het op te sturen voor reparatie anders valt het gewoon uit mekaar.

Maar back to the subject. Ik zal het ff een weekje uit proberen voordat ik mijn oordeel vel over de update.

[ Voor 9% gewijzigd door Ves op 02-02-2009 20:06 ]

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vluggerdje: ik ben belg en dus ook AZERTY-man met een AZERTY-toetsenbord op m'n Xperia. Heb ROM versie gecheckt en daar staat ook iets van Generic BE. Ik zou dus graag updaten naar R2 maar ik heb nog nergens een Generic BE versie gevonden en vrees dus dat ik met de generic NL geen azerty meer heb. Gewoon wachten totdat het gaat via SEUS of totdat de generic BE versie uitkomt of kan je ook gewoon azerty instellen op de NL versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Laatst online: 12-09 08:09
Retrail schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:45:
Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om R2A firmware te installeren...

Ik heb de bootloader aangepast met HardSPL. Dat is allemaal goed gegaan, dat kan ik zien in het 4 kleurenscherm...

Dit heb ik ook gehad toen ik kovsimg.nbh op mijn 8gb kaartje had gezet - toen ik het op een 1gb kaartje had gezet, deed hij het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Licko schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:06:
[...]

E-mail van de telefoon één keer laten syncen met ActiveSync/Windows Mobile Device Center op een computer waarop Outlook geïnstalleerd staat, daarna in ActiveSync/Windows Mobile Device Center aangeven dat je geen mail meer wilt synchroniseren. Als het goed is zal de Windows computer dan het Outlook-account verwijderen op het Windows Mobile-apparaat.
Retrail schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:45:

Formatteer je SD kaart eens op een PC (FAT32) en probeer het daarna nog eens.
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:14:
Even een vluggerdje: ik ben belg en dus ook AZERTY-man met een AZERTY-toetsenbord op m'n Xperia. Heb ROM versie gecheckt en daar staat ook iets van Generic BE. Ik zou dus graag updaten naar R2 maar ik heb nog nergens een Generic BE versie gevonden en vrees dus dat ik met de generic NL geen azerty meer heb. Gewoon wachten totdat het gaat via SEUS of totdat de generic BE versie uitkomt of kan je ook gewoon azerty instellen op de NL versie?
Hier wordt omschreven hoe je de layout van het fysieke keyboard kan veranderen.

[ Voor 49% gewijzigd door The Zep Man op 02-02-2009 20:39 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:
- [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.

Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in:
- Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.