There is no place like 127.0.0.1
Anoniem: 268120
Dat slaat natuurlijk weer nergens op. De videoplayback heeft (bijna) niks met de drivers van HTC te maken, maar met de drivers van WMP of CP (of welke videoplayer je ook gebruikt). Zo heeft CP (CorePlayer) 1.3 nog steeds geen goeie driver voor QTV chip ingebouwd, die de HD er wel in heeft zitten vandaar dat de videoplayback nog niet zo goed is.denniskrol schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:08:
HTC was voor dit toestel idd ook weer te cheap om er goeie drivers bij te kopen..jammer.
Of heb ik het nu ook weer verkeerd?

600+ euro's betalen en dan niet krijgen waar ze mee adverteren. Bioscoop ervaring onderweg..... als die niet eens een willekeurige video vloeiend af kan spelen..... zucht
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Ik heb HTC ook gemaild 3 weken terug, maar heb tot op heden nog steeds geen antwoord mogen ontvangen. Vraag me ook ten zeerste af of we wel vragen via HTC moeten stellen of dat er misschien een ander bedrijf is die onze vragen kunnen beantwoorden.Mouki_9 schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:58:
gaat dit dan nog wel verholpen worden? Zonet al gemaild naar htc over bluetooth issue met carkit en nog een keer over video performance.... voel me wel een beetje genept....
600+ euro's betalen en dan niet krijgen waar ze mee adverteren. Bioscoop ervaring onderweg..... als die niet eens een willekeurige video vloeiend af kan spelen..... zucht
Je spoor is het juiste. Bij dit soort abonnementen is de drager (GPRS, UMTS, HSDPA) niet van belang, het gaat om de verbindingssnelheid (die door de provider geregeld wordt) en eventueel het dataverbruik (bij sommige providers een x aantal MB's, bij andere gerelateerd aan diensten).buddow schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:43:
[...]
Voor zover ik wat uit de voorwaarden kan opmaken, maakt het netwerk/de dekking niet uit. Want er wordt niets over gezegd. Verder staat er wel dat je maximaal 128kbs haalt, blijkbaar dus ongeacht 3 of 3,5G. Mijn conclusie zou dus zijn dat het gewoon mogelijk is binnen de bundel om gebruik te maken van deze techniek, omdat de max snelheid toch beperkt is.
Mijn vraag komt namelijk omdat de verlenging nogal stroef ging bij Hi. Hiervoor heb ik 2 jaar een GPRS toestel gehad, ik dacht dat eindeloos online alleen GPRS was.
Zit ik nu op het juiste spoor?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
ehmmm, htc is de fabrikant, waar zou je anders met je vragen naartoe moeten? Vind het wel raar dat je na 3 weken nog geen reactie hebt gehad. Als ik na een week geen reactie heb gehad, dan ga ik bellen.Anoniem: 268120 schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:06:
[...]
Ik heb HTC ook gemaild 3 weken terug, maar heb tot op heden nog steeds geen antwoord mogen ontvangen. Vraag me ook ten zeerste af of we wel vragen via HTC moeten stellen of dat er misschien een ander bedrijf is die onze vragen kunnen beantwoorden.
Nou, het is dus wel een relevante comment. HTC heeft ook bij andere toestellen chipsets gekocht zonder ook de rechten op de drivers te kopen, ze produceren dan zelf drivers. Dit werkt niet altijd even goed, zie bijvoorbeeld de threads over de Kaiser (HTC TytnII) en de Polaris (HTC Touch Cruise). Het lijkt erop dat dit ook weer bij de Touch HD het geval is.Anoniem: 268120 schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:57:
[...]
Dat slaat natuurlijk weer nergens op. De videoplayback heeft (bijna) niks met de drivers van HTC te maken, maar met de drivers van WMP of CP (of welke videoplayer je ook gebruikt). Zo heeft CP (CorePlayer) 1.3 nog steeds geen goeie driver voor QTV chip ingebouwd, die de HD er wel in heeft zitten vandaar dat de videoplayback nog niet zo goed is.
Of heb ik het nu ook weer verkeerd?![]()
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
400x240 scherm voor de Omnia. 800x480 voor de HD. Dat zijn 4x zoveel beeldpuntenMouki_9 schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:46:
heeft er niemand problemen met de video performance? Mijn vriendin heeft een samsung omnia en ik de touch hd. Als ik de twee vergelijk dan zie ik wel degelijk verschil in videoperformance. De omnia kan bijvoorbeeld hetzelfde videobestand wel vloeiend afspelen en de hd niet. Bij het spel bejeweled2 gaat de animatie op de omnia veel vloeiender dan bij de touch hd. Volgens mij moet dit een driver issue zijn, want qua specs zijn ze wel ongeveer gelijk toch?
Naja naar mijn idee, hebben ze de rechten wel, alleen heeft WMP die dan niet. Want naar mijn idee mag je niet zomaar drivers in een programma van iemand anders bakken. De drivers voor een videokaart op een Windows PC zijn toch ook andere dan die van dezelfde videokaart op een Mac? Dus het hangt ook van de software af en niet alleen van de chipset. Dus zolang er nog geen software is die de QTV videoplayback aan kan, zullen de filmpjes ook niet goed lopen.Kassad schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:45:
[...]
Nou, het is dus wel een relevante comment. HTC heeft ook bij andere toestellen chipstes gekocht zonder ook de rechten op de drivers te kopen, ze produceren dan zelf drivers. Dit werkt niet altijd even goed, zie bijvoorbeeld de threads over de Kaiser en de Polaris. Het lijkt erop dat dit ook weer bij de Touch HD het geval is.
Dus naar jouw idee worden op PC's en Mac's de drivers niet voor een videokaart geschreven maar voor een applicatie zoals Windows Media Player? Ik heb daar een ander idee overAnoniem: 268120 schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:49:
[...]
Naja naar mijn idee, hebben ze de rechten wel, alleen heeft WMP die dan niet. Want naar mijn idee mag je niet zomaar drivers in een programma van iemand anders bakken. De drivers voor een videokaart op een Windows PC zijn toch ook andere dan die van dezelfde videokaart op een Mac? Dus het hangt ook van de software af en niet alleen van de chipset. Dus zolang er nog geen software is die de QTV videoplayback aan kan, zullen de filmpjes ook niet goed lopen.
Je begrijpt me niet. De drivers worden geschreven voor de videokaart das waar. MAAR tijdens het schrijven van deze drivers moeten de programmeurs toch rekening houden met het OS (oftewel de software die deze driver gaat gebruiken). Wanneer WMP of WM6.1 de driver voor QTV niet ondersteunt, dan kan HTC de driver er wel inbakken, maar dan doet hij het toch niet. Dus we moeten wachten totdat Microsoft de driver in WM6 propt, of dat CorePlayer een eigen driver maakt, pas dan kunnen we filmpjes beter gaan bekijken.Kassad schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:51:
[...]
Dus naar jouw idee worden op PC's en Mac's de drivers niet voor een videokaart geschreven maar voor een applicatie zoals Windows Media Player? Ik heb daar een ander idee over
Heb net gesproken met HTC, volgens hem is het nog nooit voorgekomen.M-AH schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:05:
Ik heb een probleem.
Mijn keyboard werkt sinds zaterdag nacht niet meer.
Met het willen typen van een sms of email blijft de full-keyboard in symbols staan, en krijg ik hem niet terug naar ABC.
Iemand bekent met dit probleem, soft reset al geprobeerd. keyboard werkt alleen met de standaard windows keyboard.
Enige oplossing volgens hem is een hardreset.
Ben wel nieuwsgierig wie dit ook heeft meegemaakt.
heb dat inderdaad nog niet meegemaakt, maar mag ik misschien vragen hoe lang het duurde voordat je reactie kreeg? Of heb je niet gemaild en direct gebeld?M-AH schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:18:
[...]
Heb net gesproken met HTC, volgens hem is het nog nooit voorgekomen.
Enige oplossing volgens hem is een hardreset.
Ben wel nieuwsgierig wie dit ook heeft meegemaakt.
Gewoon bellen, tenzij je niet goed in engels bent, je krijg namelijke een engelsman aan de telefoon.Mouki_9 schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:44:
[...]
heb dat inderdaad nog niet meegemaakt, maar mag ik misschien vragen hoe lang het duurde voordat je reactie kreeg? Of heb je niet gemaild en direct gebeld?
E-mailen doe ik nooit, duurt gewoon te lang, en ze bellen altijd terug op tijdstippen dat je bezig bent.
Wie denk je dat die driver in de OS stopt? das niet microsoft hoor, das HTC, die past de ROM aan (oa dmv drivers) aan de hardware, aangezien HTC de hardware inkoopt/ontwikkelt zullen zij ook de driver kopen/ontwikkelen. Bij een PC wordt de driver van een videokaart toch ook niet door Microsoft voor Windows ontwikkeld, dat gebeurt door de fabrikant van de hardware.Anoniem: 268120 schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:59:
[...]
Je begrijpt me niet. De drivers worden geschreven voor de videokaart das waar. MAAR tijdens het schrijven van deze drivers moeten de programmeurs toch rekening houden met het OS (oftewel de software die deze driver gaat gebruiken). Wanneer WMP of WM6.1 de driver voor QTV niet ondersteunt, dan kan HTC de driver er wel inbakken, maar dan doet hij het toch niet. Dus we moeten wachten totdat Microsoft de driver in WM6 propt, of dat CorePlayer een eigen driver maakt, pas dan kunnen we filmpjes beter gaan bekijken.
Anoniem: 145521
You are not alone... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=442712Mouki_9 schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:46:
heeft er niemand problemen met de video performance? Mijn vriendin heeft een samsung omnia en ik de touch hd. Als ik de twee vergelijk dan zie ik wel degelijk verschil in videoperformance. De omnia kan bijvoorbeeld hetzelfde videobestand wel vloeiend afspelen en de hd niet. Bij het spel bejeweled2 gaat de animatie op de omnia veel vloeiender dan bij de touch hd. Volgens mij moet dit een driver issue zijn, want qua specs zijn ze wel ongeveer gelijk toch?
Nu nog hopen dat de autolader die ik hier heb liggen voldoende spanning geeft. Volgens mij is die maar 0,5 A namelijk...
[ Voor 95% gewijzigd door pven op 22-12-2008 21:55 ]
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
Dit is een topic over de Blackstone niet over nieuwe toestellen. Verder is dit toestel al vaker gemeld en is het alleen verkrijgbaar in Rusland.
[ Voor 12% gewijzigd door pven op 22-12-2008 21:55 ]
Anoniem: 258500
Er is toch vast wel iemand die dit antwoord voor me weet?DaFreakR schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:28:
Na reset van mn router kan ik nu toch eindelijk mn wifi gebruiken.
Op het moment dat ik verbonden ben, verloop dan alle datastroom ook via wifi, en niet via gprs? (Dus kortom: Kan ik (met Hi) wanneer ik verbonden ben met Wifi Youtube gebruiken zonder bij te moeten betalen voor streaming media?)
Ja, dat kan.DaFreakR schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:59:
[...]
Er is toch vast wel iemand die dit antwoord voor me weet?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
als je verbonden bent met Wifi dan kost het je niets. het draaien van You tube is dus kosteloos.DaFreakR schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:59:
[...]
Er is toch vast wel iemand die dit antwoord voor me weet?
Lidy
Anoniem: 284575
Ik heb een .tsk thema geinstalleerd in my documents.
En bij de instellingen bij Vandaag heb ik dat thema gekozen,
Touchflow 3d uitgezet maar nu veranderen alleen de
werkbalken boven en onder aan het scherm.
Het scherm wordt blauw/groen weet iemand waar dit aan ligt, ik krijg er nix over gevonden.
Bedankt
Anoniem: 149644
Er mag over worden gesproken maar er mag niet naar worden gelinked (ook niet indirect).
[ Voor 84% gewijzigd door pven op 22-12-2008 22:31 ]
Nou heb ik deze 'fix' geinstalleerd (ik hou wel van een lolletje) maar heeft dit nou ook effect binnen Touchflow bijvoorbeeld of is het echt puur en alleen voor videoplayback e.d.? Ik heb namelijk de indruk van wel, maar ik heb geen meetresultaten om dit te staven....-CKY2K- schreef op maandag 22 december 2008 @ 17:43:
[...]
You are not alone... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=442712
Dat werkt erg goed! hij speelt bijna probleemloos Top Gear af (zo van 't internet geplukt) Coreplayer laat enkel kleine schoktjes zien (reso is 640 x 384)Sgimi schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:41:
[...]
Nou heb ik deze 'fix' geinstalleerd (ik hou wel van een lolletje) maar heeft dit nou ook effect binnen Touchflow bijvoorbeeld of is het echt puur en alleen voor videoplayback e.d.? Ik heb namelijk de indruk van wel, maar ik heb geen meetresultaten om dit te staven....
Zo even kijken hoe hij x264 afspeelt in wmp
edit: met dat bijgeleverde hologram kan je 't verschil ook erg goed zien!
[ Voor 6% gewijzigd door Fitz op 22-12-2008 23:38 ]
Wel mooi hoe de ontwikkelingen op XDA altijd gaan. De Polaris 3d driver is ook erg goed geworden uiteindelijk. XDA is voor mij eigenlijk DE reden om voor een winMo toestel te gaan.
Eerst de twee dll bestanden met bijv total commander naar je windows folder kopieren-CKY2K- schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 08:08:
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar hoe installeer je die driver eigenlijk? De beschrijving van "Dutty" is een beetje vaag. Eerst moet je de driver files in je windows dir zetten (dan is het volgens mij al geinstalleerd?) dan dat hologram installeren, draaien...slechte performance, daarna de drivers installeren (hoe?) en dan is de performance blijkbaar merkbaar beter.
Wel mooi hoe de ontwikkelingen op XDA altijd gaan. De Polaris 3d driver is ook erg goed geworden uiteindelijk. XDA is voor mij eigenlijk DE reden om voor een winMo toestel te gaan.
Daarna de cab Diamondhologram installeren en draaien (is slechts een testprogramma en werkt nu erg traag)
vervolgens Diamond Ati d3d cab installeren en nog eens de hologram draaien (gaat nu supersnel en de 3d driver werkt dus)
Je moet alles op de device installeren (niet op geheugenkaart) en je hoeft geen enkele keer een soft reset uit te voeren.
Succes
Anoniem: 133029
Je voelt dan echt dat je moet ''duwen''. het bovenste gedeelte en de zijkanten hebben dit niet.
Ik denk niet dat er iets mis is, maar wil dit toch even verifieren met jullie.
Bedankt!
Je touchscreen moet overal even gemakkelijk in te drukken zijn, ik denk zelf dat er dus wel wat mis is.Anoniem: 133029 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:18:
Hebben jullie ook op de onderste helft van het scherm, dat je dat gedeelte meer moet indrukken om een ''touch'' te krijgen?
Je voelt dan echt dat je moet ''duwen''. het bovenste gedeelte en de zijkanten hebben dit niet.
Bedankt!
Ikzelf heb er dus geen last van, de touchflowbalk hoef ik nauwelijks in te drukken om deze te laten bewegen.
Even wachten op meer reacties...
Ehm ik denk het wel?Anoniem: 133029 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:18:
Hebben jullie ook op de onderste helft van het scherm, dat je dat gedeelte meer moet indrukken om een ''touch'' te krijgen?
Bedankt!
@Fitz: Thx, duidelijke uitleg. Merk je met Coreplayer bijvoorbeeld ook verschil?
Edit: XDA-Dev ligt er wel vaak uit de laatste dagen zeg.
[ Voor 5% gewijzigd door -TheNose- op 23-12-2008 09:28 ]
320 x 240 .avi bestand speelt coreplayer nu probleemloos af (daarvoor schokte het regelmatig)-CKY2K- schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:28:
[...]
Ehm ik denk het wel?
@Fitz: Thx, duidelijke uitleg. Merk je met Coreplayer bijvoorbeeld ook verschil?
Edit: XDA-Dev ligt er wel vaak uit de laatste dagen zeg.
640 x 400 .avi bestand speelt coreplayer nu beter af dan 320 x 240 voor de drivers (schokt nog wel lichtjes)
640 x 400 x264 (zoals staat in TS) speelt HTC Album probleemloos af (scherp en snel)
Persoonlijk denk ik wel dat het wat geholpen heeft
Anoniem: 210446
Maar zodra hij online is kun je zoeken naar D3D.zip, dan vind je hem gegarandeerd.
Ik heb route66(6) als navigatiesoftware (was gratis...). Wat mij opvalt is de enorme traagheid in 3D weergave. 2D is hij snel en accuraat.
Iemand ervaring met TomTom (6 en/of 7) in vergelijking met Route 66?
Misschien is deze driver discussie ook iets voor de TS/OP?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 210446 op 23-12-2008 10:17 ]
bluetooth met een ingebouwde carkit....... dat is momenteel mijn grootste probleem. Verbindt goed, adresboek ook over, alleen raakt op willekeurige momenten zijn verbinding kwijt. Als ik dan op de telefoon kijk, dan staat bluetooth uit.Fitz schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:00:
Ik ben momenteel bezig met een review van de Touch HD
Zijn er mensen die speciale wensen hebben of meer van een onderdeel willen weten?
Dan wil ik dat met plezier toevoegen aan de review.
Thanks, jammer dat XDA er al de hele ochtend uitligt. Is inderdaad wel vaak de laatste tijd. Ik heb zelf tomtom 7 en zowel in 2d als in 3d draait het vlot en heb ik op de snelweg (120 kmh) een achterstand van ongeveer 10 meter.Anoniem: 210446 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:13:
Op dit moment ligt XDA eruit......
Maar zodra hij online is kun je zoeken naar D3D.zip, dan vind je hem gegarandeerd.
Ik heb route66(6) als navigatiesoftware (was gratis...). Wat mij opvalt is de enorme traagheid in 3D weergave. 2D is hij snel en accuraat.
Iemand ervaring met TomTom (6 en/of 7) in vergelijking met Route 66?
Ik gebruik de VGA versie van 7.910 btw
Anoniem: 284781
Heb je het kaartje wel goed aangedrukt? Het gaat redelijk stroef maar het kaartje moet *klik* zeggen.Anoniem: 284781 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:34:
Hey hallo, ik heb sinds gister de Touch HD en het is echt een supermooi ding! Maar nu is er 1 ding, hij kan mijn SD kaartje niet vinden. Weet iemand waar dit aan ligt?
Qua taal maakt 't mij geen drol uit, maar kun je bevobbelt wél .nl software draaien op een engelsOS? En hoe zit 't met stekkers? Heeft de UK editie ook een engelse stekker(van die vierkante poten) in de doos zitten?
En zitten er dan ook nog verschillen tussen WWE en de UK editie qua roms e.d.?
[ Voor 9% gewijzigd door Rey Nemaattori op 23-12-2008 12:03 ]
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
ik heb de wwe versie en kan nederlandstalige software draaien. Verder gewoon een europese stekker, de wwe versie staat meer voor de taal. heb ook nederlandstalige t9. Voor mij persoonlijk werkt een engelse versie gewoon beter. Geen spelfouten en vertaalfouten. Sneller met updates e.d.Rey Nemaattori schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:59:
Hmm, ik sta op 't punt om deze rakker te halen van de kerstbonus(), mijn vraag is eigenlijk alleen nog maar of er verschillen zitten tussen een touch HD NL en UK editie(behalve de taal).
Qua taal maakt 't mij geen drol uit, maar kun je bevobbelt wél .nl software draaien op een engelsOS? En hoe zit 't met stekkers? Heeft de UK editie ook een engelse stekker(van die vierkante poten) in de doos zitten?
En zitten er dan ook nog verschillen tussen WWE en de UK editie qua roms e.d.?
Je bent geweldig. Super bedankt!Sgimi schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:01:
Zoek, zoek, zoek en gij zult vinden:
http://forum.xda-develope...php?p=3059269&postcount=3
Anoniem: 154591
Mijn touch flo balk kan ik ook heel makkelijk besturen.Fitz schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:28:
[...]
Je touchscreen moet overal even gemakkelijk in te drukken zijn, ik denk zelf dat er dus wel wat mis is.
Ikzelf heb er dus geen last van, de touchflowbalk hoef ik nauwelijks in te drukken om deze te laten bewegen.
Even wachten op meer reacties...
ik bedoel gewoon dat je voelt dat het scherm een beetje ''veert'' als het ware.
Mijn Tomtom one heeft dit ook, maar dan in mindere mate.
Het is moeilijk uit te leggen wat ik precies bedoel.
Jammer dat we het er hier niet over mogen hebben, maar ik wilde het toch even laten weten dat je goed moet bedenken of je wel een custom rom wilt flashen. Ik heb er nu al spijt van in ieder geval, en op xda moet je dus eerst de hele draad lezen, want in de startpost staat dat er dus niet in.
Ook heb ik natuurlijk mijn eigen rom niet bewaard (ik zou ook niet weten hoe dat moet), dus ik kan niet even terug naar hoe die was.
Anoniem: 284824
Maar nu heb ik een probleem met het veranderen van de custom user agent.
Bij het invullen van HTC_P3700 kan ik de "_" underscore niet typen.
Als ik deze op mijn toetsenbord aan klik krijg ik een spatie.
Wie kan me helpen ???
[ Voor 95% gewijzigd door jacklam op 23-12-2008 15:55 ]
Vaak helpt het om zo'n vraag daar in het topic te stellen. De ROM cooker in kwestie helpt zoals je waarschijnlijk al gezien hebt vaak mensen door extra cabs aan te bieden. Jouw "probleem" zal daar ook mee te verhelpen zijn lijkt me. Zeker als je Dutty's rom gebruikt, die heeft zelfs een NL ROM gebakken.Vatt schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:42:
Ik ben verschillende rom's aan het bekijken, maar die cab (Txtra14languages) die ik eerder in dit topic heb gepost werkt dan niet. De rom cookers laten al die talen er blijkbaar uit. Dus ik heb nu geen nederlandse T9 meer in m'n WWE editie. Daar ben ik niet blij mee.
Jammer dat we het er hier niet over mogen hebben, maar ik wilde het toch even laten weten dat je goed moet bedenken of je wel een custom rom wilt flashen. Ik heb er nu al spijt van in ieder geval, en op xda moet je dus eerst de hele draad lezen, want in de startpost staat dat er dus niet in.
Ook heb ik natuurlijk mijn eigen rom niet bewaard (ik zou ook niet weten hoe dat moet), dus ik kan niet even terug naar hoe die was.
Voor een uitvoerige beschrijving voor het maken van een backup van je rom zie xda-developpers
Zo voorkom je bovenstaande problemen.

Alle originele ROMS staan zo'n beetje op XDA, bij problemen flash je toch gewoon een andere ROM?Anoniem: 210446 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:01:
Iedereen die begint met flashen van zijn mobiel:
Voor een uitvoerige beschrijving voor het maken van een backup van je rom zie xda-developpers
Zo voorkom je bovenstaande problemen.(Misschien een collega / vriend die hem voor je kan dumpen?
)
Op een forum als dit verwacht je toch dat mensen wel een beetje weten waar ze mee bezig zijn? ROMs flashen is niet bepaald voor beginners.
Net trouwens mijn HD uit mijn handen laten vallen, twee kleine krasjes net naast de front cam nu (niet op het scherm zelf gelukkig). De eerste krasjes doen altijd pijn.
Eenmaal geflashed is het daar wat laat voor, maar idd iemand met een verse rom kan um altijd nog ffkes online knallenAnoniem: 210446 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:01:
Iedereen die begint met flashen van zijn mobiel:
Zo voorkom je bovenstaande problemen.(Misschien een collega / vriend die hem voor je kan dumpen?
)
Aangezien XDA developers zovaak neer gaat, is het misschien neit handiger om (bewezen werkende?) apps , roms en drivers @tweakers.net zelf te hosten (in de meuktracker bevobbelt) en óók daar naar te linken in de TS? Dan hebben we iig altijd xs tot die files?
[ Voor 4% gewijzigd door Rey Nemaattori op 23-12-2008 16:44 ]
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Anoniem: 284836
'T is m'n 1e WM phone, dus moet eea nog enigszins uitvogelen hoe alles werkt. Heb inmiddels wat handige ding uit de TS erop gezet.
Als ik nu iemand wil bellen, dan krijg ik bij Contacten de complete lijst contacten die ik heb gesynced met outlook. Dwz van een deel van de contacten heb ik 06 + e-mail adres van een ander deel alleen e-mail. Alles bij elkaar is dat nogal een lijst, en diegene waar ik geen 06 van heb hoeft ie daar ook niet te laten zien eigenlijk. Weet iemand hoe ik dat aan kan passen?? Als ik een sms ga tikken en daar "geaddresseerde toevoegen" doe zie ik alleen contacten die een telefoon nummer hebben. Dat wil ik eigenlijk ook bij de telefoon.
Denk dat dit voor ROMS niet gedaan zal worden, gezien het Windows Based Mobiles & PDA's Beleid dit niet toelaat.Rey Nemaattori schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:44:
...
Aangezien XDA developers zovaak neer gaat, is het misschien neit handiger om (bewezen werkende?) apps , roms en drivers @tweakers.net zelf te hosten (in de meuktracker bevobbelt) en óók daar naar te linken in de TS? Dan hebben we iig altijd xs tot die files?
...
[ Voor 7% gewijzigd door wvz6 op 23-12-2008 17:16 ]
Links voor de meuktracker kun je zelf via deze link insturen. Aan hosten kunnen we niet beginnen dat levert a) te veel gelazer op en b) het moet beheerd worden.Rey Nemaattori schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:44:
[...]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Dit zou ik ook graag willen weten, want ik lees op XDA niet altijd positieve berichten (krasjes op screenprotector tijdens plaatsen-CKY2K- schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:30:
Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met de invisible shield en dan alleen de screenprotector zeg maar? Ik heb hem inmiddels thuis liggen maar nog geen tijd gehad om hem erop te doen. Met de fullbody kit zijn wat problemen met de pasvorm, maar de screenprotector los heeft deze problemen niet (bedekt alleen het scherm en heeft dus geen flapjes die over de rand van het scherm doorlopen).
Verder zou ik graag willen weten: als je een ROM-Update doet (zoals één die nu beschikbaar is) ben je dan echt alles weer kwijt, dus moet je alles weer overnieuw installeren. Of is het net zoiets als een ServicePack installeren en heb je je gegevens nog?
En hoe kan je je alarm een x aantal keer laten afgaan (dus voor 1 event 5x sound bv of oneindig sound) ipv. dat hij maar 2x afgaat, want hier word ik niet wakker van
Verder uiteraard mooie smartphone
Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Het erop plakken is niet geheel vlekkeloos gegaan, zit teveel pukkels op (ben nu eenmaal erg onhandig in zoiets). Het voelt rubberachtig aan en het beeld ziet eruit alsof hij in het water zit, streperig. Ik ga hem eraf halen na 24 uur.-CKY2K- schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:30:
Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met de invisible shield en dan alleen de screenprotector zeg maar? Ik heb hem inmiddels thuis liggen maar nog geen tijd gehad om hem erop te doen. Met de fullbody kit zijn wat problemen met de pasvorm, maar de screenprotector los heeft deze problemen niet (bedekt alleen het scherm en heeft dus geen flapjes die over de rand van het scherm doorlopen).
Lidy
Het scherm in zonlichtFitz schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:00:
Ik ben momenteel bezig met een review van de Touch HD
Zijn er mensen die speciale wensen hebben of meer van een onderdeel willen weten?
Dan wil ik dat met plezier toevoegen aan de review.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
De meeste ROM-Updates zullen inderdaad je toestel in een factory toestand brengen, dus niets geinstalleerd.Freeextreme schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:57:
[...]
Verder zou ik graag willen weten: als je een ROM-Update doet (zoals één die nu beschikbaar is) ben je dan echt alles weer kwijt, dus moet je alles weer overnieuw installeren. Of is het net zoiets als een ServicePack installeren en heb je je gegevens nog?
[...]
Heel soms (zoals bij de radio-rom) wordt er maar een deel geflashed, en dan blijven je programma's staan.
Je moet dus weten wat je doet. De meeste ROMs die worden gebakken zijn complete roms met aanpassingen, en dan verdwijnt ook alles wat je hebt geinstalleerd.
Programma's moet je opnieuw installeren
Tweaks moeten opnieuw worden toegepast, voor zover ze niet in de ROM zitten
Afspraken en contacten heb je als, als het goed is, gesynchroniseerd met Outlook en kun je dus simpel terugzetten.
Backups kunnen ook werken, maar als je van NL Rom naarr WWE Rom gaat is de kans dat het fout gaat niet onaanzienlijk. (Ik gebruik een speciaal backup programma Sprite Backup
Kort en bot: Niet.[...]
En hoe kan je je alarm een x aantal keer laten afgaan (dus voor 1 event 5x sound bv of oneindig sound) ipv. dat hij maar 2x afgaat, want hier word ik niet wakker van
[...]
Hiervoor (en hierdoor) zijn er tallooze andere wekkers gemaakt, veel vrij, sommige betaald.
Inderdaad.[...]
Verder uiteraard mooie smartphone
Iemand?Anoniem: 284575 schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:55:
Ik krijg het niet voor elkaar om een ander thema te installeren.
Ik heb een .tsk thema geinstalleerd in my documents.
En bij de instellingen bij Vandaag heb ik dat thema gekozen,
Touchflow 3d uitgezet maar nu veranderen alleen de
werkbalken boven en onder aan het scherm.
Het scherm wordt blauw/groen weet iemand waar dit aan ligt, ik krijg er nix over gevonden.
Bedankt
Alsof in de winter de zon niet schijnt.. Hier was zon genoeg vandaagAnoniem: 210446 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:27:
[...]
Sluit ik me bij aan.... maar ja in de Winter![]()
Is er iemand die mij wil sponsoren voor een reisje naar Zuid Afrika of Bonaire, dan zal ik de test in het zonlicht wel uitvoeren![]()
Ik wil mijn steentje wel bijdragen.....
~ James May
1) Touch 3D uitschakelen
2) In Settings > Vandaag > Thema aanpassen en vinkje in bureaublad zetten
3) De gewenste today items selecteren (zonder touch 3D)
Let op: De meeste thema's zien er leuk uit door gebruik van extra programma's zoals Agenda Plus, pocketbreeze, en andere today plugins.
Een thema is in principe niet meer dan een kleur voor de balken, een achtergrondje en eventueel aanpassingen in letterypes en kleur. De rest zijn extra te kopen / aan te schaffen plugins.(Die meestal zijn ontwikkeld voor QVGA, zelden voor VGA, en niet(?) voor WVGA.
In de winter staat de zon laag, en heb je er minder last van. De meeste problemen had ik bij mijn vorige telefoon (HTC P3300) tussen mei en september, rond de middag....tdw schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:37:
[...]
Alsof in de winter de zon niet schijnt.. Hier was zon genoeg vandaag
Dus nogmaals: sponsor gezocht om het echt uit te kunnen testen

Ik heb het nog eens geprobeerd maar het achtergrondje van het thema krijg ik nog steeds niet op mn scherm.Anoniem: 210446 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:37:
[...]
1) Touch 3D uitschakelen
2) In Settings > Vandaag > Thema aanpassen en vinkje in bureaublad zetten
3) De gewenste today items selecteren (zonder touch 3D)
Let op: De meeste thema's zien er leuk uit door gebruik van extra programma's zoals Agenda Plus, pocketbreeze, en andere today plugins.
Een thema is in principe niet meer dan een kleur voor de balken, een achtergrondje en eventueel aanpassingen in letterypes en kleur. De rest zijn extra te kopen / aan te schaffen plugins.(Die meestal zijn ontwikkeld voor QVGA, zelden voor VGA, en niet(?) voor WVGA.
Het werkt dus wel behalve de achtergrond die erbij hoort en daar ging het me nu juist om.
Kan het zijn dat niet alle .tsk thema's geschikt zijn voor de touch hd?
1 van die reviews in de TS (volgens mij) vergeleek m met de iphone en vertelde dat de iphone redelijk te lezen was in volle zon waar de touch hd in een mooie 3.8" spiegel veranderde :-pAnoniem: 210446 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:39:
[...]
In de winter staat de zon laag, en heb je er minder last van. De meeste problemen had ik bij mijn vorige telefoon (HTC P3300) tussen mei en september, rond de middag....
Dus nogmaals: sponsor gezocht om het echt uit te kunnen testen
Nou maakt mij dat niet zoveel uit, hou wel van mezelf dus
Anoniem: 221789
Die zie je ook niet, maar staat er wel degelijk...had het getest door eerst een copy te maken van de originele regel. en toen ik die plakte in een sms kreeg ik allemaal underscores. Dus als je hem invoegt heb je hem wel, maar zie je hem niet...:) Is het een beetje duidelijk?Anoniem: 284824 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:53:
Ik heb geprobeerd de instellingen in Opera te veranderen om de HD geschikt te maken voor uitzendinggemist.
Maar nu heb ik een probleem met het veranderen van de custom user agent.
Bij het invullen van HTC_P3700 kan ik de "_" underscore niet typen.
Als ik deze op mijn toetsenbord aan klik krijg ik een spatie.
Wie kan me helpen ???
Ook ff net geinstalleerd. Had een .avi op mijn HD staan en die speelt toch ook wel heel wat soepeler... Lekkah-CKY2K- schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:33:
Damn net die d3d drivers geinstalleerd, wat een verschil! Voor het installeren haalde ik 0.11fps met dat holgram progje. Na de installatie 16fps.![]()
Net trouwens mijn HD uit mijn handen laten vallen, twee kleine krasjes net naast de front cam nu (niet op het scherm zelf gelukkig). De eerste krasjes doen altijd pijn.
Niet te vaak doen, laten stuiteren

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
- Screenprotector: erop gedaan en onderaan bij de bel toetsen een luchtbel. Meerdere mensen hier last van?
Wil me nu een andere bestellen, de huidige blijft vlekken houden. Iemand een aanrader voor mij?
- TomTom 7 loopt soepel, heeft ook binnen 1 min ongeveer 5 sattalieten gevonden.
Het invoeren mbv de letters (bij een plaats naam) is nu wel kleiner dan voorheen (op mijn p4350) geworden. Alsof hij door het grote beeld de letters anders pakt? Weet niet waardoor dit komt.
- Ik wordt wel gek van de lastige 'standby' knop, bovenop het apparaat.
Dit hadden ze echt anders kunnen maken. Dmv S2U2 staat de instelling zo, dat bij het uit halen van de stylus de HD uit de standby/blokkering springt. Spaart me de ergernis en de levensduur van die KNOP.
- Touchflow werkt erg aardig, soms hangt hij even vast. Verder reageert hij lekker snel
- Kreeg soms een fout melding en de vraag of ik dit wilde doorsturen naar Microsoft. Heb dit uitgezet. Krijgt iemand dit ook wel eens.? (HD tweak 0.5.4 staat erop en S2U2).
gr
Idd: niet niet officiele weg. We staan toe dat erover wordt gepraat, maar we staan niet toe dat aan wordt gegeven waar het te halen is.Snuurtje schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:37:
Waar hebben jullie TT7 vandaan? die is nog niet los te verkrijgen toch? of via onofficiele weg?
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Nog een puntje om toch voor een niet legale versie te gaan: de officiele TT7 werkt alleen op de mini sd kaart waarmee hij geleverd is??? En laat het uitwisselen van sd kaartjes net niet het sterkste punt van de HD zijn...lol
Een niet legale versie is in mijn ogen nooit officieel, dus dan heb je daar toch geen last van...? ik niet tenminsteSnuurtje schreef op woensdag 24 december 2008 @ 01:09:
Nog een puntje om toch voor een niet legale versie te gaan: de officiele TT7 werkt alleen op de mini sd kaart waarmee hij geleverd is??? En laat het uitwisselen van sd kaartjes net niet het sterkste punt van de HD zijn...lol
Als ik het echt allemaal van te voren wist...
Anoniem: 277390
*weg* vissen naar warez is not done, zie ook pven in "Het HTC Touch HD "Blackstone" Topic - De..."
[ Voor 53% gewijzigd door pven op 24-12-2008 08:55 ]
Nu ben ik helemaal geen freak met het netjes houden van mijn telefoon, maar op stukken verf die er zomaar af komen zetten zit ik eigenlijk niet te wachten. Zover ik lees erkent HTC het probleem ook nog niet echt.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Ik zie een aantal mensen bij wie de verf er vanaf komt. Zijn dit uitzonderingen of is dit eerder regelmaat?
Alvast bedankt.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
De screenprotector paste er bij mij ook niet goed op, inderdaad onderaan een luchtbel. Ik heb zojuist de Brando Ultra clear (€9,- incl verzendkosten) gekocht, heb er altijd goede ervaring mee gehad.Demazelen schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:35:
Nu een weekje in bezit v/d de mooie HD.
- Screenprotector: erop gedaan en onderaan bij de bel toetsen een luchtbel. Meerdere mensen hier last van?
Wil me nu een andere bestellen, de huidige blijft vlekken houden. Iemand een aanrader voor mij?
- TomTom 7 loopt soepel, heeft ook binnen 1 min ongeveer 5 sattalieten gevonden.
Het invoeren mbv de letters (bij een plaats naam) is nu wel kleiner dan voorheen (op mijn p4350) geworden. Alsof hij door het grote beeld de letters anders pakt? Weet niet waardoor dit komt.
- Ik wordt wel gek van de lastige 'standby' knop, bovenop het apparaat.
Dit hadden ze echt anders kunnen maken. Dmv S2U2 staat de instelling zo, dat bij het uit halen van de stylus de HD uit de standby/blokkering springt. Spaart me de ergernis en de levensduur van die KNOP.
- Touchflow werkt erg aardig, soms hangt hij even vast. Verder reageert hij lekker snel
- Kreeg soms een fout melding en de vraag of ik dit wilde doorsturen naar Microsoft. Heb dit uitgezet. Krijgt iemand dit ook wel eens.? (HD tweak 0.5.4 staat erop en S2U2).
gr
De standby knop moet je niet in het midden indrukken maar op het lichtje, dat gaat erg makkelijk, dat van de stylus eruithalen zit standaard op de HD, heeft niets met S2U2 te maken.
en die foutmelding heb ik bij 1 programma, waar kan ik 'm uitschakelen?
Ik heb ook nog geen last van afgebladerde verf, hopelijk blijft dat zoBillSpaarbank schreef op woensdag 24 december 2008 @ 08:31:
Ik twijfel nu toch weer heel erg tussen de Touch HD en de Touch Pro. De enige reden om voor de Touch Pro te kiezen is de afbladderende verf van de Touch HD.
Nu ben ik helemaal geen freak met het netjes houden van mijn telefoon, maar op stukken verf die er zomaar af komen zetten zit ik eigenlijk niet te wachten. Zover ik lees erkent HTC het probleem ook nog niet echt.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Ik zie een aantal mensen bij wie de verf er vanaf komt. Zijn dit uitzonderingen of is dit eerder regelmaat?
Alvast bedankt.
Fitz schreef op woensdag 24 december 2008 @ 09:12:
[...]
Ik heb ook nog geen last van afgebladerde verf, hopelijk blijft dat zo
Anoniem: 218653
Sorry, this software download is not suitable for your device
Anoniem: 218653
Thanks!
bij mij is er dan weer wel een stukje verf af, rechtsboven op de schuine rand net iets onder het camera-oogje... Zat er ineens, geen idee of het door mijn eigen klungeligheid komt (ik heb een reputatie met telefoons) of door slechte verf....Anoniem: 133029 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:07:
Ook ik heb (nog) geen last van afgebladerde verf. ik zou zeggen, kopen die HD. Geweldig toestel.
[...]
Toch is het jammer dat dit zo snel gebeurt. De Xperia en deze Touch HD waren toch mijn 2 voornaamste kandidaten. Beide hebben ze dus een serieus probleem in het productieproces.Sgimi schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:56:
[...]
bij mij is er dan weer wel een stukje verf af, rechtsboven op de schuine rand net iets onder het camera-oogje... Zat er ineens, geen idee of het door mijn eigen klungeligheid komt (ik heb een reputatie met telefoons) of door slechte verf....
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Anoniem: 277390
Het stoort me niet heel veel, ik zie het eigenlijk niet tenzij ik er echt naar ga kijken..maar het is toch het eerste "krasje" en dat doet toch wel een beetje pijn. Het zou bij normaal gebruik zeker niet mogen gebeuren bij zo'n duur apparaat. Hopelijk blijft het hier bij, dan kan ik er mee leven
In een nieuwsbericht van 12 oktober wordt juist benadrukt dat HTC geen plannen heeft om voor de Touch HD Android uit te brengen(Zie: nieuws: HTC: geen Android op Diamond of Touch HD )
Ik objecteer, u eer.
Mocht het ooit echt 100% mogelijk zijn in theorie, dan kun je er al je geld op zetten dat er binnen een week of sneller een volledig werkende android ROM op XDA staat.. (al heb je dan wel dat het niet officieel is en je je garantie mogelijk overboord gooit)Preaper schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:38:
In de startpost lees ik dat we in de toekomst Andoid kunnen verwachten voor de Touch HD. Waar is deze uitspraak op gebaseerd?
In een nieuwsbericht van 12 oktober wordt juist benadrukt dat HTC geen plannen heeft om voor de Touch HD Android uit te brengen(Zie: nieuws: HTC: geen Android op Diamond of Touch HD )
Dat is gebaseerd op het feit dat er in de community verschillende Android Projecten lopen. Er zijn heel wat mensen die (in de toekomst) Android op hun mobiel willen hebben draaien en aangezien het Open Source en gebaseerd op Linux is, is er veel mee te doen. Dit geldt dus niet alleen voor de HD, ook voor andere WM-toestellen. Overigens blijven mensen beweren dat de HD met Android wél naar de US zou komen, maar dat blijft gissen.Preaper schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:38:
In de startpost lees ik dat we in de toekomst Andoid kunnen verwachten voor de Touch HD. Waar is deze uitspraak op gebaseerd?
Zelf heb ik helemaal nog geen belang bij Android. Het staat nog in de kinderschoenen en ik gebruik juist een Exchange server en Outlook om alles te synchroniseren. Dat is bij Android nog niet zo goed voor mekaar
Nu wil ik het lettertype veranderen. Menig forum bezaocht maar ik kom meestal uit op verandering van de TF3D font of van wm5 die niet werken. Iemand die toevallig wel een makkelijke manier heeft gevonden om het lettertype aan te passen?
Dan nog een vraagje over het draaien. In principe hoeft het van mij helemaal niet en doet hij het nu alleen bij de media player en draait dan automatisch terug.
Hoort hij het ook bij andere omstandigheden te doen? en kan het ook geforceerd? Ik kon in WM5 recht onderin op een beeldschermpje klikken en dan draaide ie. Dat kan ik nu niet vinden. En met de sensor reageert hij ook niet echt. Hoe kan ik testen dat het doet of is het gewoon standaard een staand scherm en is in enkele gevallen hij gedraaid??
- Squeeek !!!
Dit topic is gesloten.
Gebruik voortaan eerst de search van GoT/Google voordat je een vraag in dit topic neer gooit! Veel vragen zijn vaak al beantwoord in dit topic, de topicstart of voorgaande topics. Mocht je het echt niet zelf kunnen vinden dan kun je hier alsnog onderbouwd je vraag stellen. Wijs elkaar dan ook op de zoek functie en meld indien nodig een overtreding middels een TR.
Berichten mbt levertijden en abonnementen mogen in
[ABO] Het HTC Touch HD levertijden en abonnementen topic