Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Jejking schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:20:
[...]

Even een update. Ik heb enkele memcleaners geprobeerd.
  1. Instant Memory Cleaner 7.12
  2. MemTurbo 4
  3. FreeRAM XP Pro
1. Freeware. Geeft een virusmelding (het programma heeft het zelf over een plugin) voor BDS/Delf.lhl door Avira met uiteraard de laatste updates. Voor de rest: bout programma. Geeft wel info over de hoeveelheid geheugen die nog vrij is. Geen mogelijkheid tot een automatische opschoning van het geheugen, dat moet handmatig en is dus erg gebrekkig. Enkel degenen die van alttabben hun hobby hebben gemaakt, zullen vrolijk worden van deze applicatie.

2. Trial voor 15 dagen. Erg uitgebreid, er zijn nog meer performance verbeterende opties maar die moet je kopen voordat je ze kunt gebruiken. Auto-opschoning is mogelijk maar minimaal 1x per vijf minuten. Laat het geheugen door GTAIV nu nét iets sneller vollopen. Heeft weinig nut dus.

3. Ideaal programma. Is erg klein qua formaat maar heeft een shitload aan mogelijkheden. Je kunt alle grenzen van de auto-cleaning opzoeken, alle data over het geheugengebruik inzien en het progsel doet minimaal 1x per minuut zijn werking. Heel klein beetje lagging tijdens het schoonmaakproces maar daar krijg je wel een stabielere framerate voor terug. Mijn aanrader dus, ik blijf hem de komende tijd iig gebruiken :)
Alt-tabben werkt ook goed bij mij. Zelfde als met farcry 2, maar daar is het soms wel heel verschrikkelijk. Soms poept mn framerate zomaar onder de 10. ff alt tabben is dan wat werkt :) .

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:46

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

missing textures los je hiermee toch niet op, heb ook zo een tooltje ook gedraaid kreeg op exact dezelfde spots de missing textures met gratis daarbij hickups van dat tooltje... maar t loopt aardig bij me, was meer een testje of t wat meer zou brengen maar tis al weer geuninstalled...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nee okee, maar je maakt wel geheugen vrij in verband met die memoryleak. Zonder dat gaat ook bij mij op een gegeven moment de bijl erin en zijn de prestaties om te janken.

Edit: inderdaad 1 grote framedrop gehad. Toen had ik echt 2FPS en moest ik terug Windows in om de boel ff te ''kalmeren''. Sja... het is het een of het ander he?

[ Voor 32% gewijzigd door Jejking op 22-12-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud.Starrr schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:20:
[...]

Hoeveel geld heb je er voor over?
800 voor de kast dus zonder scherm enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:01:
[...]

800 voor de kast dus zonder scherm enz.
Koop een HP of Dell met een goede processor en zet er zelf een goede grafische kaart in.
Dat is meestal de makkelijkste oplossing als je niet zelf wilt bouwen.
Je kunt ook bij de grotere web winkels de assemblage laten doen voor een beetje extra geld.

Zorg er dan voor dat je een tripple of Quad core neemt met 4 gig geheugen en minimaal iets gelijk in prestatie als een 8800GT (liever sneller).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:05
Is er al iemand die met de nieuwe creative driver nog winst heeft kunnen boeken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wishmasterUT2k4 schreef op zondag 21 december 2008 @ 16:30:

Deze draait op het moment 'maar' op 3.6Ghz. Zal die 400Mhz zoveel uitmaken?
Met e8500 op 4ghz krijg ik 10+fps tegenover 3,16 ghz waar deze normaal op draait. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedlink schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:48:
Is er al iemand die met de nieuwe creative driver nog winst heeft kunnen boeken? :D
Het mooie van de nieuwe creative driver is dat ik die audioserver en audio engine licensing(!) uit kon zetten in de services.
Ook CTXFIHLP in msconfig kan afgevinkt,deze settings resulteerde met de beta in een niet werkende audio console.
Heb liefst zo min mogelijk draaiend op de achtergrond, ik vindt ook het geluid beter nu .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud.Starrr schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:47:
[...]

Koop een HP of Dell met een goede processor en zet er zelf een goede grafische kaart in.
Dat is meestal de makkelijkste oplossing als je niet zelf wilt bouwen.
Je kunt ook bij de grotere web winkels de assemblage laten doen voor een beetje extra geld.

Zorg er dan voor dat je een tripple of Quad core neemt met 4 gig geheugen en minimaal iets gelijk in prestatie als een 8800GT (liever sneller).
9800GTX+ en quad core en 4 gb geheugen <--zoiets?
P.s is er veel verschil tussen amd phenom quad en intel quad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:44:
[...]
9800GTX+ en quad core en 4 gb geheugen <--zoiets?
P.s is er veel verschil tussen amd phenom quad en intel quad?
Ja dat ziet er goed uit, afhankelijk van welke Quad je gaat nemen.
Intel VS AMD hangt van het model dat je tegenover elkaar zet.
In veel gevallen ben je bij AMD wat goedkoper uit (mobo meegerekend) voor bijna dezelfde prestaties
Maar AMD kan de snellere modellen van Intel niet bijhouden, dus als je daarvoor gaat heeft AMD niets om er tegenover te zetten.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee waarom de performance zo terug loopt als ik wat langer speel? Als het spel net is opgestart draait alles soepeltjes maar hoe langer ik speel hoe meer de framerate terugloopt, tot zo'n 4fps...

q6600 en ati radeon 4850 1GB

-edit: las hierboven dat meer mensen dit ervaren en alt tabben en rebooten helpt

lijkt me toch echt een bug dus waar hopelijk een fix voor komt..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Een vriend van mij heeft daar ook last van, eerste 10 minuten draait het lekker, daarna krijgt hij ineens maar 2fps ofzo. Het rare is dat hij beweert dat alt+tabben bij hem niets helpt, en dat Memturbo ook niks uithaalt. Beetje sneu want hij heeft net op mijn advies een nieuwe cpu en graka gekocht om dit spel soepel te kunnen spelen, en dan blijkt dat alsnog niet te kunnen voor langer dan 10 minuten. Zou het kunnen zijn dat bepaalde (el cheapo?) geheugenmodules wel last hebben van deze memoryleak en andere niet?

Ik zelf heb dit probleem trouwens niet. Het enige waar ik last van heb zijn de korrelschaduwen.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Woembah schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:37:
Een vriend van mij heeft daar ook last van, eerste 10 minuten draait het lekker, daarna krijgt hij ineens maar 2fps ofzo. Het rare is dat hij beweert dat alt+tabben bij hem niets helpt, en dat Memturbo ook niks uithaalt. Beetje sneu want hij heeft net op mijn advies een nieuwe cpu en graka gekocht om dit spel soepel te kunnen spelen, en dan blijkt dat alsnog niet te kunnen voor langer dan 10 minuten. Zou het kunnen zijn dat bepaalde (el cheapo?) geheugenmodules wel last hebben van deze memoryleak en andere niet?

Ik zelf heb dit probleem trouwens niet. Het enige waar ik last van heb zijn de korrelschaduwen.
Ja zou kunnen, of de mensen met problemen hebben net te weinig geheugen.
Het spel zou stukken in het geheugen kunnen laten staan nadat je er geweest bent, zodat het langzaam vol loopt.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er 3gb inzitten, DDR2 SDRAM. (edit: Swissbit DDR2-PC2-5300U-555)
Zal idd wel niet al te best zijn aangezien het een medion pc-tje is

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb zelf alleen memleak wanneer ik het commandline.txt bestandje in mn folders heb. Stel dat jullie dat er in hebben staan, haal het er eens uit, kijken of dat werkt.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

aicaramba schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:51:
Ik heb zelf alleen memleak wanneer ik het commandline.txt bestandje in mn folders heb. Stel dat jullie dat er in hebben staan, haal het er eens uit, kijken of dat werkt.
Ik heb dat bestandje ook, maar geen problemen.
Nu heb ik ECC geheugen wat natuurlijk minder snel dat soort problemen heeft.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Woembah schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:37:
[...]

Zou het kunnen zijn dat bepaalde (el cheapo?) geheugenmodules wel last hebben van deze memoryleak en andere niet?

[...]
Mud.Starrr schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:43:

Ja zou kunnen, of de mensen met problemen hebben net te weinig geheugen.
Het spel zou stukken in het geheugen kunnen laten staan nadat je er geweest bent, zodat het langzaam vol loopt.
Wat een onzin; A-merk of B-merk RAM maakt helemaal niets uit; hoogstens de hoeveelheid. Op WinXP is 2 GB voor de meeste mensen echter ruim voldoende, mits je alle Windows achtergrond-bagger cleant en de grx-settings op "medium" speelt. Had zelf na een uurtje gamen 1.8 GB RAM (fysiek) in gebruik; dat was inc. Windows services, etc.
Mud.Starrr schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:06:
[...]

Ik heb dat bestandje ook, maar geen problemen.
Nu heb ik ECC geheugen wat natuurlijk minder snel dat soort problemen heeft.
ECC vs non-ECC RAM maakt in dit geval niets uit, hoe kom je aan die kolder ?

Heb zelf ook totaal geen last van een memory-leaks (WinXP, Q6600 en 8800gtx), ook niet na 2 uur gamen. Een quad-core doet in-game voor m'n gevoel veel meer dan in de benchmark, je hebt veel minder snel framedrops dan met een dual-core.

Wel heb ik af & toe de beruchte framedrops bij drukke/zware scenes. Soms blijft de framerate dan laag ("lag") en dan doet een [ALT]+[TAB] naar Windows en terug wel wonderen (ja, temps zijn prima laag).

Die RAM-cleaners elke minuut laten draaien werkt natuurlijk averechts; doe dat met de hand of 1x per 15 minuten ofzo.

Volgens mij is het memory-leak issue eerder een graphic-settings of zelfs hardware-related (render-engine path), b.v. (random voorbeeld !) WinVista + Nvidia DX10 GPU only.

Kijk voor performance-tips anders nog even naar deze oude post van iCy.

[ Voor 15% gewijzigd door SKiLLa op 23-12-2008 12:35 . Reden: Beter gequote. ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SKiLLa schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:19:
Kijk voor performance-tips anders nog even naar deze oude post van iCy.
al die tips ten spijt hou ik last van het probleem. Lijkt me ook dat die tips meer zijn om de performance op te krikken, niet om die ook op peil te houden...

zou de 3gb geheugen voor mijn vistabak de bottleneck kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:17:
[...]
al die tips ten spijt hou ik last van het probleem. Lijkt me ook dat die tips meer zijn om de performance op te krikken, niet om die ook op peil te houden...

zou de 3gb geheugen voor mijn vistabak de bottleneck kunnen zijn?
Ik ga niet over de 3GB heen eigenlijk.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Laatst online: 14-08 16:36
Ik heb Vista Enterprise 64 draaien op een Q9550, 4 GB DDR3 ram en een Nvidia 7900 GTX/512, als ik het spel gestart heb dan is er in totaal ongeveer 2,3 GB RAM in gebruik. Langzaam maar zeker stijgt dat geheugengebruik tot 3,5 GB en hapert en stottert het spel zo erg dat ik het moet afsluiten er herstarten om het weer speelbaar te krijgen. Het alt-tabben heb ik nog niet geprobeerd. Memturbo 4 lijkt wel te helpen, dan komt ie niet boven de 3 GB uit.
Dit kan toch niets anders zijn dan een memory leak??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik speel het spel nu de hele tijd op de volgende settings.

Statistics
Average FPS: 44.98
Duration: 37.17 sec
CPU Usage: 65%
System memory usage: 65%
Video memory usage: 98%

Graphics Settings
Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz)
Texture Quality: Medium
Render Quality: Medium
View Distance: 25
Detail Distance: 32

Hardware
Microsoft Windows XP Professional
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GT
Video Driver version: 180.48
Audio Adapter: Realtek HD Audio output
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz

CPU loopt op 3110MHz en de 8800GT loopt op 666/956MHz.

Met de settings die GTA zelf instelt vind ik het veel te slecht lopen. Met deze settings vind ik het wel heerlijk spelen.

Trouwens wel mooi om te zien dat mijn Quad-Core soms tijdens spelen op 75% staat te draaien. Dus 3 core's vol 100% belast. Dit is het eerste spel voor mij waarmee ik iets aan mijn Quad-Core heb.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 23-12-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Voor mensen die last hebben van extreme texture popup heb ik misschien een oplossing. Bij mij komt het nog nauwelijks voor sinds ik "-norestrictions" en "-nomemrestrictions" heb vervangen door "-availablevidmem 1.5".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Ik draai hem nu met 2 9600GTs in SLI en merkte dat SLI Mode AFR1 tot kleine 'tussendoor'-schokjes zorgde. Alt-tabben hielp daartegen.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:33
Ik heb de volgende PC,

AMD Athlon 3500+ (overclocked @ 2.5ghz)
Geforce 7800 GTX SLI
2 Gigabyte werkgeheugen.

Maar ik kan met geen mogelijkheid het spel draaien, klopt dat? Ik zie hier posts met mensen die het draaien op een 7600 gt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
FreeShooter schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:14:
Ik heb de volgende PC,

Geforce 7800 GTX SLI
2 Gigabyte werkgeheugen.

Maar ik kan met geen mogelijkheid het spel draaien, klopt dat? Ik zie hier posts met mensen die het draaien op een 7600 gt... 8)7
Je CPU is hier het probleem. Die kan die 2 kaarten nooit bijhouden in GTA 4. Het is ook nog eens een Single-Core.

Je kan beter een 7800GTX hebben met 4GHz Dual-Core, dan een 4870X2 met 3000+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf last hebben van een performance drop na een minuut of 10. Zoals ik al eerder schreef draait alles soepeltjes in het begin (benchmark rond 35fps) maar na een minuut of 10 keldert het. Alt tabben helpt niets en ook een memclean tooltje lijkt niets te helpen. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 08:38:
Ik blijf last hebben van een performance drop na een minuut of 10. Zoals ik al eerder schreef draait alles soepeltjes in het begin (benchmark rond 35fps) maar na een minuut of 10 keldert het. Alt tabben helpt niets en ook een memclean tooltje lijkt niets te helpen. Iemand nog een idee?
Wachten op een update van rockstar net als de rest, pff nee serieus denk dat er weinig anders op zal zitten, heb hier toch wel een vrij stevig systeem staan en ondervind hetzelfde, ik leg GTA gewoon aan de kant tot er een update komt, want dit verziekt gewoon alles.

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoerd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:24:
[...]

Wachten op een update van rockstar net als de rest, pff nee serieus denk dat er weinig anders op zal zitten, heb hier toch wel een vrij stevig systeem staan en ondervind hetzelfde, ik leg GTA gewoon aan de kant tot er een update komt, want dit verziekt gewoon alles.
er zou al een memory leak-fix in de eerste patch zitten, blijkbaar niet afdoende. Hoop dat Rockstar dit kan reproduceren en met een fix op de proppen komt

Wat ik me overigens afvraag, als het idd een memory leak probleem is, zou een ramcleaner dat dan niet moeten verhelpen (geheugen wordt tenslotte weer geoptimaliseerd) ? Want bij mij helpt dat niet. Ook de vram in de grahic settings verlagen naar 930 mb (heb 1gb) helpt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:52:
Wat ik me overigens afvraag, als het idd een memory leak probleem is, zou een ramcleaner dat dan niet moeten verhelpen (geheugen wordt tenslotte weer geoptimaliseerd) ? Want bij mij helpt dat niet. Ook de vram in de grahic settings verlagen naar 930 mb (heb 1gb) helpt niets.
Als je een memory leak hebt, dan is het geheugen nog wel in gebruik door de applicatie (het is gereserveerd) maar vaak gaat het om objecten die niet meer actief gebruikt worden. Volgens mij kan een ram cleaner het verschil tussen actief en inactief geheugen niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Kort vraagje: moet ik de Steam versie kopen en downloaden? Of gewoon even langs de MediaMarkt bijv. en hem op een DVD'tje kopen.

Stom vraagje maar ik vraag me af wat beter is.. :)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLuna schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:00:
Kort vraagje: moet ik de Steam versie kopen en downloaden? Of gewoon even langs de MediaMarkt bijv. en hem op een DVD'tje kopen.

Stom vraagje maar ik vraag me af wat beter is.. :)
voordeel bij steam is dat je geen dvd in je pc nodig hebt (logisch...) en volgens mij is ie wat goedkoper.
Bij de retail versie krijg je een doosje, als je daar waarde aan hecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:21:
[...]

voordeel bij steam is dat je geen dvd in je pc nodig hebt (logisch...) en volgens mij is ie wat goedkoper.
En 2 boekjes en 'n platte grond van liberty city (tenminste ik kreeg dat).

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

FreeShooter schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:14:
Ik heb de volgende PC,

Geforce 7800 GTX SLI
2 Gigabyte werkgeheugen.

M'n oude PC is ook een 3500+ met 7800GTX. Daar zie je ongeveer 1 meter ver, al de rest is zwart. Levert wel hilarische momenten op, maar speelbaar is het niet :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:48
Straks komt me q9550, 4gb, plankje en voeding binnen, kijken of ik dan wél echt gebruik kan maken van mn hd4870! Ik post vanavond de results :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luqq schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:46:
Straks komt me q9550, 4gb, plankje en voeding binnen, kijken of ik dan wél echt gebruik kan maken van mn hd4870! Ik post vanavond de results :)
Ik ben gisteren een Q9550 gaan halen, omdat ik dacht dat mijn E6300 wel eens een bottleneck kon zijn...

WOW! dat scheelt echt bergen. Ik ben zoo verbaasd, dat ik mijn onderzoekjes naar CPU's ed echt bij moet stellen.

Ik heb het idee dat ik bijna het dubble uit mijn videokaart haal (9800GTX+) .
alle vormen van glitches, missing textures, crashes, BSODs... zijn allemaal verholpen.

Dus Ja ik kan je garanderen dat je CPU invloed heeft op de prestatie van je videokaart. Hoeveel is natuurlijk afhankelijk van je upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:55:
[...]

Ik ben gisteren een Q9550 gaan halen, omdat ik dacht dat mijn E6300 wel eens een bottleneck kon zijn...

WOW! dat scheelt echt bergen. Ik ben zoo verbaasd, dat ik mijn onderzoekjes naar CPU's ed echt bij moet stellen.

Ik heb het idee dat ik bijna het dubble uit mijn videokaart haal (9800GTX+) .
alle vormen van glitches, missing textures, crashes, BSODs... zijn allemaal verholpen.

Dus Ja ik kan je garanderen dat je CPU invloed heeft op de prestatie van je videokaart. Hoeveel is natuurlijk afhankelijk van je upgrade.
Heb op het moment een e6600 op 3,15 ghz, en slechts 2gb ram. De RAM speelt natuurlijk ook een enorme rol(ik draai vista x64..), maar 4 cores zal denk ik toch het grote verschil maken! Ben benieuwd :)

Hij hakkelt nu nog vrij veel, omdat hij volgens mij de hele tijd buffert naar de HDD oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Luqq schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:46:
Hier komt straks binnen :

-GTX260 Black Edition
-Scythe Mugen

Onderstaande heb ik al liggen in doos :

PQ5-E ( P45 )
E8400 E0
2x2Gb Corsair Dominator 1066
Coolermaster 620W

:D, alleen nog even GTA kopen straks..
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:21:
[...]

Denk dat ik wel even langs de winkel loop! Heb ook niet zo'n geweldige internet verbinding bedenk ik me nu.. :)

[ Voor 30% gewijzigd door NLuna op 24-12-2008 13:08 ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
NLuna schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:06:
[...]

Hier komt straks binnen :

-GTX260 Black Edition
-Scythe Mugen

Onderstaande heb ik al liggen in doos :

PQ5-E ( P45 )
E8400 E0
2x2Gb Corsair Dominator 1066
Coolermaster 620W

:D, alleen nog even GTA kopen straks..

[...]

Denk dat ik wel even langs de winkel loop! Heb ook niet zo'n geweldige internet verbinding bedenk ik me nu.. :)
Haha, dat wordt een leuke kerst voor ons denk ik zo :9 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luqq schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:04:
[...]

Heb op het moment een e6600 op 3,15 ghz, en slechts 2gb ram. De RAM speelt natuurlijk ook een enorme rol(ik draai vista x64..), maar 4 cores zal denk ik toch het grote verschil maken! Ben benieuwd :)

Hij hakkelt nu nog vrij veel, omdat hij volgens mij de hele tijd buffert naar de HDD oid..
Ik draai inderdaad 4Gb op 1066
Ik weet eerlijk gezegd niet of het aantal cores nu het verschil uitmaakt bij mij...
Q9550 is namelijk ook veel hoger geckolcked, en heeft 10 MB cash meer ... het kan hem goed daar in zitten...
Het scheelt in ieder geval drastich...
Zoveel, dat ik heb besloten om een aantal games opnieuw te gaan spelen... (single) Omdat het gewoon een resolutie en een qualiteits niveau hoger kan...

(btw:
op mijn E6300 deed GTA4 1770X resolutie : Texture Medium : Render Very High : Schuif Balken op 50
En dan haperde het spel hier en daar... regelmatig dus problemen en BSOD's

Nu met mijn Q9550 Doet GTA4 1900X resolutie : Texture Medium : Render Highest : Schuifbalken op 100
En hij draait het uren aan elkaar vlekkeloos...

Vooral 1900X resolutie was niet te halen met mijn E6300 ... ook niet op Low settings... Nu dus met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:12:
[...]

Ik draai inderdaad 4Gb op 1066
Ik weet eerlijk gezegd niet of het aantal cores nu het verschil uitmaakt bij mij...
Q9550 is namelijk ook veel hoger geckolcked, en heeft 10 MB cash meer ... het kan hem goed daar in zitten...
Het scheelt in ieder geval drastich...
Zoveel, dat ik heb besloten om een aantal games opnieuw te gaan spelen... (single) Omdat het gewoon een resolutie en een qualiteits niveau hoger kan...

(btw:
op mijn E6300 deed GTA4 1770X resolutie : Texture Medium : Render Very High : Schuif Balken op 50
En dan haperde het spel hier en daar... regelmatig dus problemen en BSOD's

Nu met mijn Q9550 Doet GTA4 1900X resolutie : Texture Medium : Render Highest : Schuifbalken op 100
En hij draait het uren aan elkaar vlekkeloos...

Vooral 1900X resolutie was niet te halen met mijn E6300 ... ook niet op Low settings... Nu dus met gemak.
Is een hd4870 wel ongeveer vergelijkbaar met een 9800gtx+ ? Ik heb de overclocked editie van club3d met 1gb VRAM. Wil misschien een monitor halen die 1920x1080 reso's aankan :D

[ Voor 8% gewijzigd door Luqq op 24-12-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus 9800GTX+ 512MB

Ik denk (durf bijna met zekerheid te zeggen) dat je kaart sneller is. sowieso zal het 1GB geheugen gedeelte je flink verder helpen .....

(is nu mijn bottleneck.... ik merk gewoon dat er te weinig geheugen op de kaart zit... Maarja om nu weer 400 euro aan een kaart met 1GB geheugen uit te geven, Nee. Dan liever een PS3

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 13:16 ]

Verwijderd

NLuna schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:06:
[...]

Ik heb 'm ook op DVD gekocht, vind ik zelf ook netter staan op de kast, en die lollige boekjes met beschrijving van de stad. Grote nadeel is nog altijd dat je de DVD in de station moet hebben, ik wist dat niet van te voren en vind dit nog steeds de grootst mogelijke onzin, we leven bijna in 2009. Maarja ik weet niet in hoeverre dit hier besproken mag worden, maar dat is te verhelpen met een simpele applicatie van 27KB die je computertje wijsmaakt dat het schijfje aanwezig is terwijl ie veilig in z'n doosje ligt.

• NLuna
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:01:
[...]

Ik heb 'm ook op DVD gekocht, vind ik zelf ook netter staan op de kast, en die lollige boekjes met beschrijving van de stad. Grote nadeel is nog altijd dat je de DVD in de station moet hebben, ik wist dat niet van te voren en vind dit nog steeds de grootst mogelijke onzin, we leven bijna in 2009. Maarja ik weet niet in hoeverre dit hier besproken mag worden, maar dat is te verhelpen met een simpele applicatie van 27KB die je computertje wijsmaakt dat het schijfje aanwezig is terwijl ie veilig in z'n doosje ligt.
Precies.. die had ik ook al in gedachte :), moet dan maar zo inderdaad,
Luqq schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:08:
[...]

Haha, dat wordt een leuke kerst voor ons denk ik zo :9 :D
Zeker :D, maar ik was vandaag niet thuis toen het pakketje kwam, kan hem nu pas Zaterdag ophalen :'(

[ Voor 16% gewijzigd door NLuna op 25-12-2008 00:12 ]

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:33

rCk

Bah, om een of andere reden, weet niet precies hoe het komt, maar nu krijg ik een bepaald kanaal niet doorgestuurd. En nu krijg ik dus het deel door waar de dialogen op lopen niet door, even mijn settings file verwijderen, even kijken. Ik weet niet wat het is, heb voor de zekerheid meteen creative drivers upgedate, dat heeft niet mogen baten. Bah!!!

Oke na wat testen, ik hoor het kanaal toch, alleen HEEL zacht. Mijn G51 control panel staat op 5/7 op alles, dus als het iets moest zijn dan zou het dat niet moeten zijn.

Ook wanneer ik de speakers test, dan stuurt hij in X-fi control panel de rear speakers over mijn front :/ En ja, front gaat gwoon over front.

Nou, nu even gezellig kerstontbijten en daarna verder proberen. Want ik wil het wel oplossen, zonder dialogen is het echt verneukt :P

Oke, laat maar het is gefixed!

[ Voor 41% gewijzigd door rCk op 25-12-2008 10:50 ]

Verwijderd

Eindelijk kan ik GTA 4 spelen zonder texture problemen. Ik zal even mijn probleem schetsen zodat iemand er misschien iets aan heeft.

Mijjn specs:
P35-D
Nvidia 8800gts 320 mb
E6750
4x 1 GB
Windows Vista

Oke, ik heb niet veel videogeheugen maar tot nu toe speelde ik alle games vrijwel voluit op crisis na. Toen ik GTA op de dag voor de release had gehaald schrok ik van de performance en na de patch werd het nog slechter en speelde ik met de volgende settings:

Resolutie: 1280 x 800 @ 75hz
Texture quality: Low
Render quality: Medium
View distance: 15
Detail distance: 10
Traffic: 20
Shadows: 0
commandline: -norestrictions -nomemrestrict -novblank /high

Het spel was op deze manier "speelbaar" zodra ik hoger ging verdwenen mijn textures continu en na 10 minuten spelen vielen textures soms weg en kwamen ze weer op. Duidelijk werdt dat er in gta 4 slecht gebruik werdt gemaakt van mijn 4g geheugen. Tot ik een beetje ging zoeken naar de oplossing.

~! Ultimate GTAIV Performance Fix !~,

Na de stappen hier gedaan te hebben leek het beter en kon ik op hogere settings spelen. Maar ook hier verdwenen na een 45 min spelen weer de textures en hier irriteer ik me toch verschrikkelijk aan. Verder zoeken:

ENABLE GTA to use system ram for VRAM, tested on vista and works

Ook hier de tip gevolgt alleen was deze tegenstrijdig met de vorige tip aangezien de "Quality Resolution" hier automatisch verspringt naar de gekozen resolutie in je commandline en je geen FPS winst meer hebt. Dit heb ik op de volgende manier nu opgelost. Ik heb de multiplier uit "-availablevidmem x.x" zo ingesteld dat de "Quality Resolution" net niet verspringt. Hierdoor lijkt het voor gta dat die nog veel geheugen over heeft. Klinkt misschien een beetje ingewikkeld maar als je de stappen doorloopt begrijp je vast wat ik bedoel. Het resultaat is voor mij enorm:

Resolutie: 1440 x 900 @ 75hz
Texture quality: Medium
Render quality: Very High
View distance: 33
Detail distance: 20
Traffic: 30
Shadows: 0
commandline: -height 900 -width 1440 -availablevidmem 1.4 -novblank

Nu werkt het super zelfs op "Times Square" met politie achter je aan in de regen heb ik nog goede FPS. Na 3 uur testen geen enkele keer een texture probleem. Ik ga de game denk ik nu maar opnieuw spelen.

• Luqq
Voor (E6600, 2gb, p965)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Statistics
Average FPS: 36.12
Duration: 38.21 sec
CPU Usage: 93%
System memory usage: 94%
Video memory usage: 62%

Graphics Settings
Texture Quality: High
Render Quality: Highest
View Distance: 32
Detail Distance: 58

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Ultimate 
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series
Video Driver version: 7.14.10.630
Audio Adapter: Luidsprekers (Creative SB X-Fi)
Intel(R) Core(TM)2 CPU          6600  @ 2.40GHz

File ID: benchmark.cli

Nu(q9550, 4gb, p45)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Statistics
Average FPS: 44.60
Duration: 37.31 sec
CPU Usage: 52%
System memory usage: 71%
Video memory usage: 92%

Graphics Settings
View Distance: 32
Detail Distance: 58

Hardware
Service Pack 1
Audio Adapter: Luidsprekers (Creative SB X-Fi)

Niet heel veel op vooruitgegaan, maar toch :P Hij hakkelt niet meer :) ik is tevree :D

Verwijderd

Ik heb een gek probleem die hier nog niet voorbij heb zien komen... Sorry if im wrong.

Mijn draadloze toetsenbord van microsoft (wireless laser keyboard 5000) doet het in windows XP (SP3) gewoon zoals hij het moet doen... Uiteraard.
Maar in GTA IV lijkt het steeds alsof hij verbinding verliest. Nu is dit niet zo omdat anders het programmatje van mn toetsenbord (Microsoft Keyboard) zou zeggen dat het signaal niet meer goed is.
Wat voor probleem heb ik dan? Nou, als ik dus bijvoorbeeld loop of rij en dus de "W" toets gebruik en ingedrukt houdt, dan opeens stopt hij er mee. Dus met lopen sta ik in eens stil, en bij het rijden wordt er geen gas gegeven. Dit gebeurd ook met het sturen en remmen. Ik hou de toets ingedrukt maar krijg er verder geen reactie op vanuit het spel. Ik moet de toets weer opnieuw indrukken.

Gek genoeg had ik dit in het begin niet (eerste 5,6 missies) en nu in eens wel. Erg raar.

Iemand een oplossing?

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:33

rCk

FCDBeter, zomaar simpele gedachte, heb je al gedacht aan de batterijen te vernieuwen? Zomaar een idee, weet niet of het daaraan kan liggen maar beter even checken.

• MX-Arjen
  • Laatst online: 26-06 16:56
Statistics
Average FPS: 30.82
Duration: 36.96 sec
CPU Usage: 75%
System memory usage: 90%
Video memory usage: 75%

Graphics Settings
View Distance: 30
Detail Distance: 100

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Home Premium
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 3870 X2
Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU @ 2.40GHz

Met 2*1 Gb
Q6600@ stock
HD3870X2
Asus P5B-VM

Zou eigenlijk wel richting de 35 a 40 Fps willen, Zit te denken over 2*2GB.

En een andere Graka ben er alleen nog niet helemaal uit welke, of GTX260 Black edition of een XFX GTX 280.
En anders even wachten tot januari kijken wat er dan weer op de markt komt! Wil eigenlijk geen Ati weer hebben!

Verwijderd

Het programma van het toetsenbord geeft aan dat de Battery Level "Good" is.. Oftewel, helemaal vol.Signal quality is "High". Ook goed dus.

Ik heb het toetsenbord (met muis) nu een maandje of 2. Heb geen aanslagen met typen die niet herkent worden ofzo. En lijkt me dan ook sterk dat de batterij nu al leeg is. Vooral omdat GTA pas de eerste game is die ik met dit toetsenbord speel.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Assumption is the mother of all fuckups. Even proberen of het wat uitmaakt kan natuurlijk geen kwaad.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Verwijderd

Denk erover deze pc aan te schaffen :
ASUS M3N78 GF8200 moederbord
MSI NVIDIA GEFORCE 9800GTX Plus 512MB GDDR3
4096MB PC800 DDR2 geheugen
Samsung Super-WriteMaster 22 x multi DVD brander - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM
500GB Samsung harde schijf
geluidskaart
netwerkkaart
550 watt voeding
sata Highspeed
Vista premium

Wat is beter bij dit voor GTA 4:
- AMD PHENOM AM2 QUAD core Phenom 9950 4 x 2,6 Ghz BOX
of
- INTEL Core2Quad Q6600 4 x 2400MHz 8MB 775 FSB1066 Box

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 23:18:
Denk erover deze pc aan te schaffen :
ASUS M3N78 GF8200 moederbord
MSI NVIDIA GEFORCE 9800GTX Plus 512MB GDDR3
4096MB PC800 DDR2 geheugen
Samsung Super-WriteMaster 22 x multi DVD brander - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM
500GB Samsung harde schijf
geluidskaart
netwerkkaart
550 watt voeding
sata Highspeed
Vista premium

Wat is beter bij dit voor GTA 4:
- AMD PHENOM AM2 QUAD core Phenom 9950 4 x 2,6 Ghz BOX
of
- INTEL Core2Quad Q6600 4 x 2400MHz 8MB 775 FSB1066 Box
Q6600, en dan even overklokken. :)

Wat is trouwens 'sata Highspeed'?

Goedkoop bellen via VoIP

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Maikel, dit hoort hier totaal niet thuis... Gewoon even reviews lezen.

Maar waarom in godsnaam een 9800GTX?! Neem gewoon een HD4850 ;)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Denk dat hij ''SATA-2'' bedoelt, oftewel SATA met een doorvoersnelheid van 3 gigabits per second (3Gbit/s). Iets betere HDD-prestatie dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Jejking schreef op donderdag 25 december 2008 @ 23:50:
Denk dat hij ''SATA-2'' bedoelt, oftewel SATA met een doorvoersnelheid van 3 gigabits per second (3Gbit/s). Iets betere HDD-prestatie dus :)
Merk je geen fuck van in principe met een gewone HDD. :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Bedankt voor die laatste link! Die maakt mijn week echt weer helemaal goed!
Iedereen met 4GB ram zou die -availablevidmem 2.0 switch moeten proberen, dat maakt bij mij echt héél veel uit!

Systeem:
6000+@3.2GHz
GA-MA69G-S3H
4x1GB RAM
8800GT 512
Vista x64 met 180.84 beta

Ik haalde met deze instellingen voor de switch ongeveer 35fps in de benchmark tool:
Render Quality: Low
View Distance: 5
Detail Distance: 5

Met dezelfde instellingen behalve texture quality op High haal ik met de switch 39fps, en 33fps met deze instellingen:
View Distance: 30
Detail Distance: 27

Ingame heb ik view en detail distance iets lager gezet, zodat ik rond de 25 fps heb. Superfix!

[ Voor 5% gewijzigd door ToeingTheLine op 26-12-2008 01:40 ]

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Mud.Starrr schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:21:
[...]

Ik ga niet over de 3GB heen eigenlijk.
Vreemd, ik heb 8 GB en vista, standaard gebruik 1,5 gb, zodra ik gta iv speel, zit ik toch al gauw op 5,5

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5,5 gb geheugen? memleak , bij gebruikt die alles max zo rond de 3gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:59

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:50:
5,5 gb geheugen? memleak , bij gebruikt die alles max zo rond de 3gb
6GB Hier, op 32Bits, dus 3.2 GB feitelijk bruikbare RAM.

Tijdens GTA: 2.05 GB RAM in totaal in gebruik. :/

Vershcilt heel erg veel zie ik zo..

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
De laatste paar dagen word ik echt gek van de crashes...kan zo een uurtje vol goed spelen...en dan uit t niets gewoon een vastloper. Niets helpt alleen harde reset. Soms na 10 min al. Heel random. Erg erg vervelend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ben ik ff blij dat mijn PS3 het spel gewoon kan afspelen zonder al teveel gezeik! :D
Blu-ray erin, installeren en voluit spelen zonder alle instellingen te moeten nalopen.
Veel plezier met deze game nog tis en blijft een supergame!! :9

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Ik heb ook geen overmatig ram verbruik. heb 4GB (3,25) maar zit daar altijd ver onder.

Het enige waar ik soms last van heb, buiten de niet zeer hoge constante framerate, is dat hij soms heel even 3 seconden of iets dergelijks vastslaat. Helemaal niet altijd op drukke momenten. Daarna gaat hij weer verder.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
framerate die dik inkakt heb ik ook last van, terwijl mn PC qua specs toch best goed mee kan. Wegvallende textures en flippende schaduw komt ook regelmatig voor. Toch wel jammer, tis een best goeie game afgezien van zn foutjes.

Tis gewoon vervelend om te zien hoe 1680x1050@59hz met High High en de rest standaard op de vehicle rommel na (voluit) dat t toch soms zo beroerd loopt. Toch al diverse commandlines gebruikt die soms wel helpen.

Ik hoop dat er nog spoedig een patch komt die t wat stabiliseerd allemaal.Moet wel zeggen dat ik op de PC veeeel verder ben dan op de PS3. En dat komt puur omdat ik met de PS3 totaal niet kan snipen :(

Blijf op de PS3 hangen bij de eerste elizabetha missie, en met de PC al op de missie Lure.
Iemand een tipje toevallig hoe ik t snipen op de PS3 wat makkelijker kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Speedlink schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:15:
De laatste paar dagen word ik echt gek van de crashes...kan zo een uurtje vol goed spelen...en dan uit t niets gewoon een vastloper. Niets helpt alleen harde reset. Soms na 10 min al. Heel random. Erg erg vervelend :(
Bij mij zorgde de wel bekende memleak voor de crashes, en dmv Memturbo4 heb ik dit kunnen verhelpen. Ook het swappen naar de hdd na een tijdje spelen is verholpen..

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee met welke settings deze game te draaien is met een AMD Athlon64 X2 6000+ (3,1 Ghz) en een GigaByte Nvidia GeForce 9600GT 1 GB GDDR3 geheugen?

Ik wil een nieuw Mobo, nieuwe CPU en nieuwe Graka kopen, en dit zijn 2 een vermoedelijke aankopen, dus als iemand tips heeft.... Ik heb gelezen dat GTA IV veel beter draait op quadcores enzo maar om nu een quadcore te gaan halen van laten we zeggen 2,4 Ghz terwijl amper andere games gebruik maken van meer dan 2 cores leek het me beter een dual core te halen die op 3,1 draait.

Qua CPU twijfel ik tussen de Core 2 Duo E8500, de Core 2 Quad Q6600 en dus de AMD Athlon64 X2 6000+.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2008 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Allereerst... met een quadcore op 3.1MHz zal het weinig worden. Lees de draad en zoek eens wat benchmarks. Beslis dan voor jezelf of een quad de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus het probleem, ik ben een tijdje uit de pc gaming-wereld geweest vanwege aankoop van diverse consoles en het weinige uitbrengen van topgames voor de pc, en toen ik er uitging was het zo dat games en apps nog maar weinig gebruik maakten van zelfs maar 2 cores. Ik weet dus niet of een quadcore met een lagere ghz een betere keuze is dan een dualcore met een hogere ghz.

Ik twijfel tussen de Core 2 Duo E8500, de Core 2 Quad Q6600, de AMD Phenom X4 9550 en dus de AMD Athlon64 X2 6000+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 03:35:
Dat is dus het probleem, ik ben een tijdje uit de pc gaming-wereld geweest vanwege aankoop van diverse consoles en het weinige uitbrengen van topgames voor de pc, en toen ik er uitging was het zo dat games en apps nog maar weinig gebruik maakten van zelfs maar 2 cores. Ik weet dus niet of een quadcore met een lagere ghz een betere keuze is dan een dualcore met een hogere ghz.

Ik twijfel tussen de Core 2 Duo E8500, de Core 2 Quad Q6600, de AMD Phenom X4 9550 en dus de AMD Athlon64 X2 6000+.
Ik weet niet zeker of de game wel echt multi threading ondersteunt maar een quadcore is gezien de toekomst zeker geen slechte keus.
Het is misschien toch net dat verschil in fps met dit spel, maar de 4 cores worden niet 90 a 100% benut zoals je bij dualcores ziet.Wat wellicht wil zeggen dat het spel toch nog niet echt geoptimaliseerd is hiervoor.
Ik denk dat beide merken die je noemt het spel kunnen spelen ,al moet je het draadje goed lezen om te zien wat je allemaal "tegen""\kunt komen met dit spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, heb een beetje rondgeneuzeld in diverse GTA IV threads en ik denk dat ik toch voor een Core 2 Quad Q6600 ga. Met 4 GB geheugen en een HD 4870 Graka, denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Correct me if i´m wrong
Zoals je in de meeste beches kan zien hier gebruikt GTAIV volgens mij 3 cores
omdat bij quad cores het verbruik vaak tussen de 75-80% ligt en bij een dual loop ie toch richting 90/95%
bij de I7 met 4 cores en hypertrading zie je meestal zo rond de 35%
aan die gegevens kan je toch wel zien dat ie gemiddeld 3 Cores gebruikt.

Verder is 4GB wel aan te raden en minimaal 512MB op je videokaart.

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinester schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:05:
Correct me if i´m wrong
Zoals je in de meeste beches kan zien hier gebruikt GTAIV volgens mij 3 cores
omdat bij quad cores het verbruik vaak tussen de 75-80% ligt en bij een dual loop ie toch richting 90/95%
bij de I7 met 4 cores en hypertrading zie je meestal zo rond de 35%
aan die gegevens kan je toch wel zien dat ie gemiddeld 3 Cores gebruikt.

Verder is 4GB wel aan te raden en minimaal 512MB op je videokaart.
Ja okee als je ziet dat de de Xbox 3 power cpus heeft en de X3 aanbevolen wordt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Toch maar eens wat zeggen hier.

Ik maak zelf gebruik van de volgende tweaks in het commandline bestandje:

-memrestrict 536870912
-availablevidmem 2.0

Met het volgende systeem:

- Intel Core 2 Duo e8200 @ 3,6 Ghz.
- 4GB DDR2 @ 900Mhz
- ATI HD4850 512MB @ 700/1000
- 2 x Samsung Spinpoint F1 in RAID 0

Met -availablevidmem 2.0 zet ik het videogeheugen wat GTA4 ziet op rond 1GB. Ik kan dan de opties behoorlijk hoog instellen. Als ik alleen die tweak gebruik stottert het echter behoorlijk. De harde schijf lijkt dan constant te worden aangesproken. Na een tijdje wordt het steeds erger en is het bijna onspeelbaar. Alt-tab helpt tijdelijk even.

Maar toen stuitte ik op deze thread. Met die tweak limiteer je als het ware het echte videogeheugen wat GTA4 mag gebruiken. De standaard instelling is gekoppeld aan de texture instelling. Bij medium is dat bijvoorbeeld 300MB en bij high 600. Ik heb hem nu ingesteld op precies 512MB. Door te zorgen dat er niet meer wordt gebruikt dan het echte videogeheugen wat er is verdwijnt er een hoop gestotter heb ik gemerkt.

Hiermee speel ik op 1920x1200, texture high, render highest, drawdistance 45 rest op de helft op redelijk acceptabele framerates. 's nachts merk je wel dat het een stukje omlaag gaat, maar niet onspeelbaar.

Jammer vind ik nu alleen dat de extra shader die ze hebben toegevoegd (in te stellen met shader distance) soms heel raar oogt. Hij voegt vooral extra schaduwen toe bij koplampen van auto's, maar soms zijn die erg korrelig. Als je hem helemaal uitzet zijn die fouten vrijwel helemaal weg. Maar hier en daar vind ik hem wel weer iets toevoegen. Dillema :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Laatst online: 17:32
Statistics
Average FPS: 50.56
Duration: 37.22 sec
CPU Usage: 69%
System memory usage: 84%
Video memory usage: 90%

Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1200 (60 Hz)
View Distance: 60
Detail Distance: 60

Hardware
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GTX
Video Driver version: 180.84
Audio Adapter: Speakers (Creative SB X-Fi)
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9450 @ 2.66GHz

GPU's in SLI
CPU @ 3.4Ghz
2GB DDR3 Mem
Nforce790i
Geforce advanced driver settings allen op high quality, Vsync ON.

[ Voor 5% gewijzigd door dr_dreey op 28-12-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
Statistics
Average FPS: 59.30
Duration: 36.75 sec
CPU Usage: 72%
System memory usage: 75%
Video memory usage: 74%

Graphics Settings
Texture Quality: Highest
View Distance: 100

Hardware
Service Pack 1 32-Bits
Video Adapter: Ati 4870X2 ( In crossfire )
Video Driver version: 8.12
Intel Core I7 965 @ 4200Mhz

Valt dus mee. Mag ook wel voor een dergelijk systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Sqorpius schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:54:
Statistics
Average FPS: 59.30
Duration: 36.22 sec

Graphics Settings
Texture Quality: Highest
View Distance: 100

Hardware
Service Pack 1 32-Bits
Video Adapter: Ati 4870X2 ( In crossfire )
Video Driver version: 8.12
Intel Core I7 965 @ 4200Mhz

Valt dus mee. Mag ook wel voor een dergelijk systeem.
buitengewoon bedroevende engine van gta 4 als je met zon config nog"maar" avg 60 haalt en dit zonder AA. En dan heb ik het nog niet eens over de texture en drawing problemen. btw wat voor fps haal je met vync uit? Heb het idee dat je fps gecapt word op je 60 hz.

[ Voor 5% gewijzigd door PainkillA op 28-12-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:11
PainkillA schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:57:
buitengewoon bedroevende engine van gta 4 als je met zon config nog"maar" avg 60 haalt en dit zonder AA. En dan heb ik het nog niet eens over de texture en drawing problemen.
Ik vind het best meevallen, zeker als je het vergelijkt met crysis. Dat spel is nog steeds niet te spelen met een dergelijk systeem met alle setting maxed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij alles de prefixes: -novblank -fullspecaudio

Mijn PC met 2 GB Dual Channel aan boord, en nog niet mijn oude Audigy 2 ingebouwd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Statistics
Average FPS: 9.30
Duration: 37.42 sec
CPU Usage: 30%
Video memory usage: 71%

Graphics Settings
Video Mode: 1440 x 900 (60 Hz)
Render Quality: High
Detail Distance: 37

Hardware
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 2600 PRO
Video Driver version: 7.14.10.621
Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU    Q6600  @ 2.40GHz

Mijn PC maar nu met patch en 4x1GB Dual Channel en Audigy 2
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Statistics
Average FPS: 15.15
Duration: 37.75 sec
CPU Usage: 43%
System memory usage: 57%
Video memory usage: 55%

Graphics Settings
Video Mode: 1024 x 768 (60 Hz)
View Distance: 20
Detail Distance: 30

Hardware
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 2600 PRO
Audio Adapter: Luidsprekers (Creative SB Audigy 4 (WDM))

Lijkt niet zo'n groot verschil maar dat was met low op render het verschil tussen onspeelbaar en speelbaar, vooral die extra 2 GB deed hem goed en verhielp haperinen.

Mijn PC nu maar met mijn nieuwe Spahire HD4850:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Statistics
Average FPS: 49.05
Duration: 37.33 sec
System memory usage: 72%
Video memory usage: 50%

Graphics Settings
View Distance: 20
Detail Distance: 30

Hardware
Service Pack 1
Audio Adapter: Luidsprekers (Creative SB Audigy 4 (WDM))

Natuurlijk speel ik hem niet (meer) op 1024 maar dat was om met de 2600 PRO te vergelijken. Speel nu vloeiend op 1400 met medium/high 40, 50, 70, 5. Overegens was de 2600 PRO uitgerust met 512 MB en de HD4850 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
FPS word inderdaad ingehouden door VSYNC aangezien het met de optie uitgeschakeld te lelijk voor woorden is. Ik ken screentearing en zie het soms verschijnen in spelen maar met GTA4 is het zo erg dat ik voor de eerste keer de optie inschakel. Ik heb de test zonder vsync een keer laten lopen in het begin en ik dacht dat ik 79 Frames haalde. Ik zou hem nog eens moeten laten lopen. Is overigens wel met 2 X AA! vergeten te vermelden.

@ joep: Crysis is eigenlijk redelijk speelbaar op 1920x1080 met AA op 4x (wat al heel wat is voor Crysis) ondanks dat het spel Ontzettend nvidia-based is. Ik haal op very high DX10 Vista gemiddelt 39 frames met drops naar 30 en pieken naar 89.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: nvm

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
@sqorpius
2* AA, hoe doe je dat?
Of is dat ATI only?
Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Joep Stoffels schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:00:
[...]

Ik vind het best meevallen, zeker als je het vergelijkt met crysis. Dat spel is nog steeds niet te spelen met een dergelijk systeem met alle setting maxed out.
Crysis leunt meer op de grafische kaart, maar zou zeker wel speelbaar moeten zijn met dit systeem (alles max), met gemak zelfs.
dr_dreey schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:26:
@sqorpius
2* AA, hoe doe je dat?
Of is dat ATI only?
Bvd.
Waarschijnlijk staat het aan in Windows, maar doet het verder niets.
Dat had ik ook haha, tot ik op AA16x nog geen verschil merkte :P

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
@mud.Starrr
Juist zo had ik het ook al uitgevonden, wel jammer, 2 of 4* AA zou wel welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
En nog wat, ik heb een raar probleem dat ik de schaduwen van de koplampen van auto's 's avonds niet zie, in 't begin wel maar later is 't weg en blijft 't weg, iemand meer hier last van?

8800gtx, dx10 180.84beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglelord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12-2013
Statistics
Average FPS: 40.12
Duration: 37.18 sec
CPU Usage: 49%
System memory usage: 58%
Video memory usage: 100%

Graphics Settings
Render Quality: Very High
View Distance: 75

Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GTS 512
Video Driver version: 181.00
Audio Adapter: C-Media USB Sound Device
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz

File ID: Benchmark.cli

Specificaties:C2Q 6600 @ 3ghz
:OCZ Reaper HPC 800 mhz 4GB timings:4-4-4-15
:P5E moederbord
:Geforce 8800 GTS 512 MB @stock
:Seagate 500GB 32 MB cache

Toegevoegte tweaks:-nomemrestrict
-norestrictions
-novblank
-availablevidmem 3.5

Ik blijf jullie op de hoogte houden van de resultaten.

[ Voor 6% gewijzigd door junglelord op 29-12-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik heb misschien een simpele vraag, maar ik zou gewoon het antwoord niet weten:

Zou GTA IV beter draaien met:

een Intel P4 570 3,8 Ghz, 1 MB cache of
een Intel Core 2 duo e4600 2,4 Ghz, 2 MB cache ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglelord
Waarom de Intel Core 2 duo e4600 2,4 Ghz, 2 MB cache?

Hij zal beter zijn maar als ik jou was zou ik hem klokken naar 3 GHz minimaal.
Dan heb je er denk ik meer aan bij games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Ye Greate'96 schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:31:
Ik heb misschien een simpele vraag, maar ik zou gewoon het antwoord niet weten:

Zou GTA IV beter draaien met:

een Intel P4 570 3,8 Ghz, 1 MB cache of
een Intel Core 2 duo e4600 2,4 Ghz, 2 MB cache ?
De Core2Duo omdat de architectuur daarvan gewoon veel nieuwer en dus beter is; kloksnelheid maakt minder uit in dit geval. En hij beschikt over twee core's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglelord
Waarom de Intel Core 2 duo e4600 2,4 Ghz, 2 MB cache?

Hij zal beter zijn maar als ik jou was zou ik hem klokken naar 3 GHz minimaal.
Dan heb je er denk ik meer aan bij games.

Waarom ga je niet gelijk voor een iets zwaardere CPU ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
Ik vind GTA IV niet echt fantastisch lopen mij bij namelijk, iemand verder tips om het sneller te laten lopen?
Ik heb de E4600 toevallig liggen, ik heb het net geprobeerd ,maar mijn P915 chipset ondersteunt het niet denk ik

Ik heb 2 Gb DDR

En de volgende benchmark:

Statistics
Average FPS: 17.14
Duration: 37.51 sec
CPU Usage: 90%
System memory usage: 87%
Video memory usage: 60%

Graphics Settings
Detail Distance: 10

Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 9500 GT
Audio Adapter: Realtek HD Audio rear output
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.80GHz

[ Voor 8% gewijzigd door Ye Greate'96 op 29-12-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Ye Greate'96 schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:47:
Ik vind GTA IV niet echt fantastisch lopen mij bij namelijk, iemand verder tips om het sneller te laten lopen?
Ik heb de E4600 toevallig liggen, ik heb het net geprobeerd ,maar mijn P915 chipset ondersteunt het niet denk ik

Ik heb 2 Gb DDR

En de volgende benchmark:

Statistics
Average FPS: 17.14
Duration: 37.51 sec
CPU Usage: 90%
System memory usage: 87%
Video memory usage: 60%

Graphics Settings
Detail Distance: 10

Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 9500 GT
Audio Adapter: Realtek HD Audio rear output
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.80GHz
Toch een multi-core CPU nemen.. Alleen een CPU met H/T en één core is niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglelord
Daar ben ik het mee eens

[ Voor 144% gewijzigd door junglelord op 29-12-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

junglelord schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:54:
Daar ben ik het mee eens, ook zou je moeten kijken naar een andere videokaart.
De 8500GT is niet bepaald een goede kaart voor next gen games te spelen.
En hoe zit het met je geheugen? is dat DDR 1 of 2 ?
Hij heeft een 9500GT, geen 8500GT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
Het is DDR1 geheugen.

Ik vrees dat mijn 915 chipset uberhaubt geen multicore ondersteunt...

[ Voor 36% gewijzigd door Ye Greate'96 op 29-12-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Ye Greate'96 schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:58:
Het is DDR1 geheugen.

Maar dan toch eens kijken naar een multicore cpu...
Je Pentium 4 en de 9500 kaart zijn hier de beperkende faktor hier.

DDR1 of DDR2 geheugen boeit geen ruk, feit is wel dat je alleen de laatste kan gebruiken i.c.m. Core2Duo systeem ;)

Ik zou zeggen upgraden die boel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Ik heb het spel gekocht en ben nu aan het pielen. Ik kom later met mijn bench.
Snelle vraag tussendoor. Ik heb een 9800GX2 met 2 x 512MB aan geheugen. In het spel bij de grafische instellingen staat enkel dat ik 493Mb aan serources heb. Zou dat geen 1024 moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Falcon2107 schreef op maandag 29 december 2008 @ 18:02:
Ik heb het spel gekocht en ben nu aan het pielen. Ik kom later met mijn bench.
Snelle vraag tussendoor. Ik heb een 9800GX2 met 2 x 512MB aan geheugen. In het spel bij de grafische instellingen staat enkel dat ik 493Mb aan serources heb. Zou dat geen 1024 moeten zijn?
9800GX2 is een single-slot SLI kaart. SLI combineert beide kaarten voor het rekenwerk, waarbij iedere kaart zijn eigen werkgeheugen heeft. Dit kun je dus niet bij elkaar optellen. Op SliZone kun je meer lezen over hoe SLI werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door dominic op 29-12-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag, ik heb pas geleden een systeem samengesteld en ben benieuwd of ik GTA IV een beetje soepel kan spelen. Ik ben namelijk een leek op het gebied van OC'en, hoop daarom dat alles op stock wel aardig draait. Ik lees veel uit de benchmarks af dat de CPU's zijn OC'ed, hopelijk is dat niet bij mij nodig:

E8400
HD 4870 OC'ed versie 512 MB GDDR5
4GB DDR2-800 OCZ

Heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

SpX schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:41:
Damn. Wat heb ik me vergist in Rockstar -> GTA 4.. Ik heb `n jaar lang de console-versie van GTA 4 ontweken, om het om de PC te kunnen spelen met alle pracht en praal dat me werd voorgeschoteld, zowel op papier(lees previews) en de zogenoemde in-game trailers.

Vandaag GTA 4 bij de lokale Bartsmit gehaald, en direct geïnstalleerd. Het eerste wat me opviel waren de vereiste updates aan windows voordat ik überhaupt de social club snelkoppeling kreeg geopend zonder error .. :> Na `n half uur was me dit gelukt, en kon ik aan de slag.

De game werd automatisch ingesteld op:
1680x1050
textures : medium
Render quality : high

Dat was positief imo, omdat ik veel slechtere dingen had gelezen. Toen ik eindelijk aan het spelen was viel me op dat het alles behalve vloeiend verliep. De FPS zijn niet echt constant laag te noemen, maar ik heb het gevoel dat er zò veel memory van je GPU word gevraagd, zodat er haperingen onstaan bij het inrijden van elk nieuw deel van `t spel,(leakage?) dat het met de huidige driver niet echt aangenaam spelen is. Dit is overigens ook met lagere instellingen, net zoals de andere errors hieronder.

Helaas is dit niet het enige probleem. Ik heb namelijk vanaf 14.00 vanmiddag niet langer dan 5 minuten achter elkaar zonder spelen, errors,freezes of artifacts.. :'( Hier een opsomming van de errors:

(meest voorkomende) Knal geel beeld, dat niet verdwijnt, en alleen de HUD/Rader zichtbaar laat.
Fatal error resc10: schijnt met videogeheugen te maken hebben.
D3D800 error.
Beeld vol met artifacts

Als ze deze problemen met `n patch kunnen oplossen dan zou ik alsnog respect voor Rockstar kunnen terug krijgen, maar op dit moment is dit echt behoorlijk laag. Als het overigens na `n week zo blijft dan eis ik m`n geld terug, zoals dat bij steam ook schijnt te kunnen.

Echt triest dit :|
Uuuh, doe eens een benchmark om te zien hoe of wat...

Hier de mijnen:

Statistics
Average FPS: 23.66
Duration: 37.07 sec
CPU Usage: 95%
System memory usage: 84%
Video memory usage: 83%

Graphics Settings
Video Mode: 800 x 600 (59 Hz)
Render Quality: Very High
View Distance: 56

Hardware
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO
Audio Adapter: Realtek Digital Output (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Statistics
Average FPS: 42.40
Duration: 37.10 sec
CPU Usage: 95%
System memory usage: 70%

Graphics Settings

Hardware
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 260
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz (overgeclocked naar 3.2Ghz)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Statistics
Average FPS: 44.79
Duration: 37.04 sec
CPU Usage: 93%
System memory usage: 72%
Video memory usage: 61%

Graphics Settings

Hardware
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 260
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz (overgeclocked naar 3.2Ghz)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:36:
Ik heb een vraag, ik heb pas geleden een systeem samengesteld en ben benieuwd of ik GTA IV een beetje soepel kan spelen. Ik ben namelijk een leek op het gebied van OC'en, hoop daarom dat alles op stock wel aardig draait. Ik lees veel uit de benchmarks af dat de CPU's zijn OC'ed, hopelijk is dat niet bij mij nodig:

E8400
HD 4870 OC'ed versie 512 MB GDDR5
4GB DDR2-800 OCZ

Heel erg bedankt :)
Seriously though, google it!

Man man, hier al staan tig voorbeelden van soortgelijke systemen. Wat wil je? ff showen?

...en waarom?

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste