Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

W1ckeD schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:57:
Ik wil graag me p.c gaan upgraden aan het einde van het jaar.
Niet alleen voor GTA IV, maar ik wil wel graag weten wat echt handig is om te doen.

Weet iemand of het beter is om naar de aantal cores te kijken bij dit spel of de aantal GHZ per CPU?

Of voor een Q9300 gaan of voor een E8600?

Ik heb nu een E6600 en een 8800GTS 640MB ( Niet de nieuwe GPU)
En ik moet alles op low zetten, vind ik geen probleem, maar uiteindelijk wil ik toch wel op hoog. ;)

Heb een 21 Inch TFT en reso: 1650X1050 ( weet ik niet meer precies)

Is het dan handig voor (o.a) GTA IV om een videokaart met 1GB+ gebeugen te kopen?
Volgend stappenplan zou ik volgen:
0: Update je videokaartdrivers
1: Kijk of je je processor nog wat kunt opvoeren. Een E6600 doet makkelijk 3 GHz en dan heb je al een kwart extra CPU power. Als je de CPU nog hoger kunt krijgen is dat zeker de moeite waard.
2: Zorg dat je 4GB werkgeheugen hebt om swappen te voorkomen
3: Als je een SLI moederbord hebt is het wel interessant om voor een zacht prijsje een 2e 8800GTS 640MB te regelen. Dit moet een flinke prestatiewinst gaan brengen zodra SLI wordt ondersteund in GTA (kwestie van driver updates). En met 640MB heb je wel genoeg geheugen voor mooie graphics en draw distance.
4: Als je CPU niet zo goed overklokt kun je idd overstappen naar een quadcore zoals de Q6600 of de Q8200.

@RemcoINCO8: Dat is wel een lekkere performance van die Core i7. Processor load op 33% in GTA IV is echt heel erg knap, aangezien een Core 2 Quad vaak niet onder de 50% komt volgens de benchmarks die hier gepost zijn..

[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 09-12-2008 00:12 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:35
L4m0r schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:30:
[...]

Sorry hoor, maar een 9600GT presteerd wel degelijk minder dan een 8800GT.
Ik haal een avg van 48fps op een E6600 / 2GB / 8800GT. (@ 1600x1200, 1920x1200 kan ik niet aanzetten om een of andere wazige reden).
Meestal zijn ze even snel en soms is de 8800GT ietjes snelller maar echt minimaal. Ik heb tevens een nVidia 9600GT 512MB en ik haal het volgende met alles op maximum:

Statistics
Average FPS: 18.60
Duration: 37.20 sec
CPU Usage: 55%
System memory usage: 82%
Video memory usage: 54%

Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1200 (60 Hz)
Texture Quality: High
Render Quality: Highest
View Distance: 100
Detail Distance: 100

Hardware
Microsoft Windows XP Professional
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 9600 GT
Video Driver version: 180.84
Audio Adapter: SB X-Fi Audio [EC00]
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz

Net nog wat dingen getweaked waardoor de fps nu hoger ligt alleen kan ik nu niet meer benchen want dan crashed die :/ Ik heb nu iets van maximaal 5 fps extra door wat system ram en videokaart settings te wijzigen.

Uiteraard speel ik niet onder deze settings. Meestal doe ik wel high, high maar de distance op 32 ofzo en de rest op 50 met een reso van 1680x1050 voor gemiddeld iets van 30 fps.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:45

Vos

AFCA

Misschien programma's uitzetten die meedraaien? Virus programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

frankknopers schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:10:
[...]

Volgend stappenplan zou ik volgen:
0: Update je videokaartdrivers
1: Kijk of je je processor nog wat kunt opvoeren. Een E6600 doet makkelijk 3 GHz en dan heb je al een kwart extra CPU power. Als je de CPU nog hoger kunt krijgen is dat zeker de moeite waard.
2: Zorg dat je 4GB werkgeheugen hebt om swappen te voorkomen
3: Als je een SLI moederbord hebt is het wel interessant om voor een zacht prijsje een 2e 8800GTS 640MB te regelen. Dit moet een flinke prestatiewinst gaan brengen zodra SLI wordt ondersteund in GTA (kwestie van driver updates). En met 640MB heb je wel genoeg geheugen voor mooie graphics en draw distance.
4: Als je CPU niet zo goed overklokt kun je idd overstappen naar een quadcore zoals de Q6600 of de Q8200.

@RemcoINCO8: Dat is wel een lekkere performance van die Core i7. Processor load op 33% in GTA IV is echt heel erg knap, aangezien een Core 2 Quad vaak niet onder de 50% komt volgens de benchmarks die hier gepost zijn..
Thanks man!

Ik heb net me drivers geupdate.
M'n E6600 heb ik inderdaad 2 uur geleden overclocked, hij loopt nu 3GHZ, en heb ook perfomance winst in GTA IV.
4GB geheugen heb ik inderdaad, dus dat is al zeker handig. :)
SLI moederbord heb ik niet, en nu komt me vraag.

Is het handig om 1 nieuwe GFX kaart te halen, ( welke is future proof? voorzover dat kan? ) of een SLI moederbord en een 2de 8800GTS? ( ALS! GTA IV dat gaat ondersteunen)
Of is het slimmer om m'n CPU te upgraden?

Ik wil sowieso upgrade, GTA IV of niet.
Maar dit is wel een mooie test. :)
Thanks.

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:36

MsG

Forumzwerver

Qurius schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:26:
[...]

dat van CoD snap ik... en dat van SLI ook.

maar ik zie mensen met een 8800GT/8800GTS ook stukke beter cijfers halen.
en een 9600GT is een rebranded 8800GT.

en als jij een 9600GT geen die hard gamers kaart vind 8)7 wat vind je dan wel een die hard gamers kaart?? GTX280 ? meeste mense die ik ken zitten met X1950's en 7900GT's. ik vind een 9600gt (laat staan 2) best wel hard tot die hard. koste verdomme 140€
Sorry dan heb ik het fout :) ik dacht dat een 9600 meer zoiets was als een 8600 maar dan een tikje nieuwer, net als een 9800 een verbeterde 8800 zou kunnen zijn, dit ging namelijk bij de 7 en 8 serie min of meer wel op. En tja die mensen die jij kent met zulke kaarten hebben inmiddels toch behoorlijk verouderde kaarten, denk niet dat je daarmee het spel kan spelen. Echter loopt het hier best redelijk op 8800GTX, soms wel wat slow maar ach, ik ben wel wat gewend :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210566

Great! van 6 FPS naar 8 FPS :/

Statistics
Average FPS: 8.30
Duration: 37.48 sec
CPU Usage: 97%
System memory usage: 69%
Video memory usage: 31%

Graphics Settings
Video Mode: 1024 x 768 (60 Hz)
Texture Quality: Low
Render Quality: Low
View Distance: 1
Detail Distance: 3

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Ultimate
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 9800 GT
Audio Adapter: Speakers (High Definition Audio Device)
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6400 @ 2.13GHz

Is mijn CPU echt het probleem hier ? Had er veel meer van verwacht met 1 GB videogeheugen, maar dat lijkt ie nauwelijks te gebruiken.

Heb zo'n beetje alles uit the openingspost al geprobeerd, nog andere tips die ik kan doen of kan ik beter naar 'n nieuwe cpu op zoek gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
Ik heb de steam versie, een ATI 4870, AMD X2 6000+ en genoeg geheugen, maar het spel loopt werkelijk te crap voor woorden, als het uberhaupt opstart. Iemand met een beetje gelijk systeem dat het wel werkend heeft gekregen?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:35

KoffieNT

banaan

W1ckeD schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:41:
[...]

Is het handig om 1 nieuwe GFX kaart te halen, ( welke is future proof? voorzover dat kan? ) of een SLI moederbord en een 2de 8800GTS? ( ALS! GTA IV dat gaat ondersteunen)

Thanks.
Daarboven werd gezegt dat SLI niet ondersteunt wordt in GTA, dus een 2e videokaart kopen heeft weinig zin. Je kunt eens kijken naar een 2ehandse of nieuwe 8800GT of 9800GT (75-120 euro). Een 9800GTX is het extra geld niet waard.
En anders kun je kijken naar een...ik durf het bijna niet te zeggen...een...een ATI }:O. 4850, 4870

(ja ik ben van de Nvidias dus)

Daarnaast kun je kijken of je cpu op 3,2ghz wil, en je geheugen op 800mhz, dan lopen ze mooi synchroon.

Voor de rest zou een RAID0 nog wel ietsje helpen. :)

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251113

YoshiBignose schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:07:
Ik heb de steam versie, een ATI 4870, AMD X2 6000+ en genoeg geheugen, maar het spel loopt werkelijk te crap voor woorden, als het uberhaupt opstart. Iemand met een beetje gelijk systeem dat het wel werkend heeft gekregen?
Nvidia 8800GTS320M en een AMDFX62 probeer eens AMD Fusion te instaleren dit helpt echt veel !
maar bij mij loopt hij niet Super mooi maar wel soepel....iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 11:59

IWriteCode

Less = more

YoshiBignose schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:07:
AMD 3800+ X2 die draait als een 4600+ met een ATI 4850 1 GB... 2GB intern geheugen... heb 15-25 fps, afhankelijk van de settings...
Anoniem: 251113 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:17:
Nvidia 8800GTS320M en een AMDFX62 probeer eens AMD Fusion te instaleren dit helpt echt veel !
maar bij mij loopt hij niet Super mooi maar wel soepel....iig
Mja, dat Fusion deed bij mij niet zo heel veel, een halve fps erbij... en dat kan ook de benchmark zelf al geweest zijn. Het enige handige van dat Fusion is dat het een aantal achtergrond taken voor je uitschakeld... maar zo wereldschokkend is dat nou ook niet...

[ Voor 36% gewijzigd door IWriteCode op 09-12-2008 09:32 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 04-06 13:17
Hmm vage shit dan. Welke drivers gebruiken jullie?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Hmm... draaide eerst met de drivers van ATI die in de box zaten... gisteren geupdate naar de laatste catalyst versie...
Verder die Fusion software van AMD, maar dat haalde bij mij niet heel veel uit, dus dat ga ik verder ook niet meer gebruiken...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:10
Anoniem: 210566 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:03:
Great! van 6 FPS naar 8 FPS :/

Statistics
Average FPS: 8.30
Duration: 37.48 sec
System memory usage: 69%
Video memory usage: 31%

Graphics Settings
Video Mode: 1024 x 768 (60 Hz)
View Distance: 1
Detail Distance: 3

Hardware
Service Pack 1

Is mijn CPU echt het probleem hier ? Had er veel meer van verwacht met 1 GB videogeheugen, maar dat lijkt ie nauwelijks te gebruiken.

Heb zo'n beetje alles uit the openingspost al geprobeerd, nog andere tips die ik kan doen of kan ik beter naar 'n nieuwe cpu op zoek gaan ?
Er klopt toch iets niet bij jou. Ik heb dezelfde cpu. Deze is wel overgeclockt tot 2.66ghz (fsb naar 333mhz ipv 266mhz). Als videokaart gebruik ik een ATI HD 4850 (512mb). En ik haal 31.8 fps in de benchmark. Mijn instelling staan ook veel hoger.

Graphics Settings
Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz)
Texture Quality: Medium
Render Quality: High
View Distance: 25
Detail Distance: 37
Shadows: 0 (als shadows op standaard 3 staat haal ik 28fps)

Het spel zelf is goed speelbaar, maar het kan beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 13:58

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

medic-one: Heb je mss een zwaar vervuilde Windows? Of zijn mss je chipset drivers niet in orde? Of mss heb je een foutje gemaakt met enkele bios instellingen waardoor je geheugen ofzo retetraag staat ingesteld? Das eingelijk het enigste wat ik me kan bedenken. Als ik jouw was zou ik er een nieuwe Windows naast installen, lekker fris, nieuwste drivers erbij zoeken, kost je 2 uurtjes werk maar dan weet je iig wel als het aan je hardware of aan de software ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

W1ckeD schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:41:
[...]

Thanks man!

Ik heb net me drivers geupdate.
M'n E6600 heb ik inderdaad 2 uur geleden overclocked, hij loopt nu 3GHZ, en heb ook perfomance winst in GTA IV.
4GB geheugen heb ik inderdaad, dus dat is al zeker handig. :)
SLI moederbord heb ik niet, en nu komt me vraag.

Thanks.
Je kan denk ik beter eerst leren spelen in deze modus, aangezien nu een videokaart een beetje jammer is, want er is nu niet 1 welke met alles op superhoog op een hoge resolutie iets goed kan draaien. Je kan beter een half jaar wachten imo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-04 10:33

Crp

Jamal schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:57:
Hmm... draaide eerst met de drivers van ATI die in de box zaten... gisteren geupdate naar de laatste catalyst versie...
Verder die Fusion software van AMD, maar dat haalde bij mij niet heel veel uit, dus dat ga ik verder ook niet meer gebruiken...
Heb je de dual core optimizer geinstalleerd ?

http://www.amd.com/us-en/...e/utilities/DCO_1.1.4.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60038

Hmm... Ik lees verdacht weinig over de intel Dualcore 3,6 Ghz Hyperthreading.

Dat moet toch wel werken met GTA4 neem ik aan? Althans, ik zou het vreemd vinden als het niet werkt, want Crysis werkt praktisch met alles op maximaal. (1680x1050)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ocdaan schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:21:
medic-one: Heb je mss een zwaar vervuilde Windows? Of zijn mss je chipset drivers niet in orde? Of mss heb je een foutje gemaakt met enkele bios instellingen waardoor je geheugen ofzo retetraag staat ingesteld? Das eingelijk het enigste wat ik me kan bedenken. Als ik jouw was zou ik er een nieuwe Windows naast installen, lekker fris, nieuwste drivers erbij zoeken, kost je 2 uurtjes werk maar dan weet je iig wel als het aan je hardware of aan de software ligt ;)
Hoe kan ik zien of mijn windwos vervuild is ?

Heb de nieuwste chipset drivers voor m'n mainboard (asub pb5) downloaded en m'n bios heb ik niet aangeraakt.

Zat er wel al 'n poosje aan te denken die 64 bit versie van vista te proberen en er wat geheugen bijzetten (van 2.5 naar 6 gb), is alleen z'n gedoe altijd een new windows installatie.

Hoe check ik in bios of geheugen traag is ingesteld ?

Edit: Just een screenshot van alle vensters van dat CPU-Z gemaakt, is daar iets verkeers in op te vallen ?

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/2535/cpuzoc3.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 210566 op 09-12-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Niet gedaan, zal vanavond eens proberen, thanks for da tip!

Heb dankzij GTA 4 weer ontzettend de kriebels om mn pc te gaan upgraden... ... als die moederborden voor de i7 nou niet zo duur waren... .... ... dus dan maar even wachten tot die tot rond de 100 euro zijn gedaald...

[ Voor 26% gewijzigd door IWriteCode op 09-12-2008 10:52 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Anoniem: 210566 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:47:
[...]

Hoe kan ik zien of mijn windwos vervuild is ?

Heb de nieuwste chipset drivers voor m'n mainboard (asub pb5) downloaded en m'n bios heb ik niet aangeraakt.

Zat er wel al 'n poosje aan te denken die 64 bit versie van vista te proberen en er wat geheugen bijzetten (van 2.5 naar 6 gb), is alleen z'n gedoe altijd een new windows installatie.

Hoe check ik in bios of geheugen traag is ingesteld ?

Cheers.
Hahaha, je weet zelf wel als je veel rotzooi hebt geinstalleerd nietwaar. Kijk eens in de task-manager, zie je een hele waslijst aan services draaien waarbij na het opstarten bv ook al meer dan een halve gig aan geheugen in gebruik is weet je wel genoeg nietwaar. Dus kijk naar het aantal services, geheugen en processor gebruik.

Hoe kom je eingelijk aan 2.5 gig geheugen? Hoeveel geheugen modules heb je er eingelijk in zitten? Ik bedoel, dat gaat meestal per 2x1 gig of 2x2 gig? Beetje rare configuratie als je het mij vraagd. Controleer als je wel dual-channel draaid. Ik begin het idee te krijgen at daar je probleem wel eens in kan zetten. Download eens cpu-z, die verteld je wel als je in dual-channel draaien en op welke snelheid.

//edit - je bent me al voor ;)

Whaaa - hoe kan je dat doen hey! Haal snel die 512 mb er uit. Zorg er voor dat die 2x1 in dual channel draaien en zet de snelheid op 400 mhz ipv 333 mhz....

je zal zien dat het een wereld van verschil zal maken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ocdaan op 09-12-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ocdaan schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:07:

Whaaa - hoe kan je dat doen hey! Haal snel die 512 mb er uit. Zorg er voor dat die 2x1 in dual channel draaien en zet de snelheid op 400 mhz ipv 333 mhz....

Ta, zal dat direct proberen.

Had eerst 2 van die 512 strips erin zitten maar systeem hing steeds vast (blue screen), beide reepjes 1 voor 1 eruit gehaald, en met 1 strip minder bleek 't probleem over te zijn, dus die strip eruit gelaten en er toen die 2 andere bij gezet.

Maar i guess dat was niet de meeste verstandige move dan ? :$

Ga nu direct die ene strip verwijderen en opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Anoniem: 210566 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:14:
[...]

Ta, zal dat direct proberen.

Had eerst 2 van die 512 strips erin zitten maar systeem hing steeds vast (blue screen), beide reepjes 1 voor 1 eruit gehaald, en met 1 strip minder bleek 't probleem over te zijn, dus die strip eruit gelaten en er toen die 2 andere bij gezet.

Maar i guess dat was niet de meeste verstandige move dan ? :$

Ga nu direct die ene strip verwijderen en opnieuw proberen.
Maakt niet uit toch, al doende leerd men ;) De meeste mensen denken dat meer geheugen altijd sneller is maar hebben niet in de gaten dat de hoeveelheid weinig met snelheid te maken heeft.

En zet de snelheid op 400 Mhz he... als je dat goed hebt draaien kan je nog proberen de boel een beetje verder te clocken, mss haal je wel 450 mhz uiteindelijk....

ik draai zelf op 425 Mhz, geheugen en bus op 1:1. Ik heb de multiplyer op 8 staan dus 425x8=3.4 Ghz :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat ik trouwens ook wel eens heb dat hij helemaal even 2 a 3 seconden vast slaat, helemaal niet op drukke stukken of wanneer hij het heel zwaar heeft, maar gewoon soms als ik rij, heel gek. Jullie ook weleens last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Heb ff een benchmark gedaan op de instelling die GTAIV kiest als ik -norestrictions gebruik.

Instellingen in volgorde zoals in game settings (tijdens spelen wel wat lag bij zeer snel rijden maar wel nog speelbaar):

High
High
32
70
51
8

Dit op mijn 2 jaar oude systeem, enkel de videokaart heb ik verandert naar een HD4850 Golden Sample. Moederbord is een Abit AB9 Pro, CPU (E6600) doet zijn werk op 9x400=3,6Ghz, 2Gig geheugen (1:1) en de videokaart heb ik zelf niet overclocked.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Statistics
Average FPS: 43.99
Duration: 36.94 sec
CPU Usage: 89%
System memory usage: 95%
Video memory usage: 100%

Graphics Settings
Video Mode: 1440 x 900 (75 Hz)
View Distance: 32
Detail Distance: 70

Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series 
Video Driver version: 6.14.10.6891
Audio Adapter: Realtek HD Audio output
Intel(R) Core(TM)2 CPU          6600  @ 2.40GHz

File ID: benchmark.cli

Texture quality lager zetten helpt wel voor wat meer fps, maar is enkel een paar fps meer. Echt raar spel... enige dat veel uitmaakt is een snellere CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ocdaan schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:07:

512 strip verwijderd :

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/8391/cpuzel3.jpg

De rest is gelijk in cpu-z.

Gta 4 opnieuw geprobeerd, settings maar gelijk laag gezet bij ' t begin, maar 't gaat nog steeds als een slak :'(

Statistics
Average FPS: 7.44
Duration: 37.65 sec
System memory usage: 83%
Video memory usage: 29%

Graphics Settings
Video Mode: 800 x 600 (60 Hz)
View Distance: 7
Detail Distance: 8

Hardware
Service Pack 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

medic-one: das idd jammer dat er geen enkele verbetering in zit :(

Zit er geen rek meer in je cpu? Als je eens 400 x 6 probeerd, kom je uit op 2.4 Ghz.... of is dat te veel gevraagd? Het lijkt er op dat je cpu de bottleneck is of nie?

//edit - zowiezo geheugen zo laten hoor, stuk beter iig, nu je cpu nog ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ocdaan op 09-12-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ocdaan schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:07:
medic-one: das idd jammer dat er geen enkele verbetering in zit :(

Zit er geen rek meer in je cpu? Als je eens 400 x 6 probeerd, kom je uit op 2.4 Ghz.... of is dat te veel gevraagd? Het lijkt er op dat je cpu de bottleneck is of nie?
Cpu lijkt inderdaad de bottleneck te zijn ja.

Denk dat ik zo maar 's ga bieden op die Q6600 op Ebay die over 'n half uurtje afloopt...

Re die 2.4 ghz, ik ben 'n total noob op 't gebied van overclocken (zero experience) maar als je mij 'n link geeft naar 'n "overclocken voor dummies" website zal ik 't eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 12:55

Sinester

Game Guru

Ik heb GTA IV ook binnen, en hoopte toch op redelijke gameplay met mijn machine op medium
maar het valt me eigenlijk alles mee

1e run gebruikte ik een erg oude driver die ik al lang gebruik (169.25)
Statistics
Average FPS: 38.93
Duration: 37.14 sec
CPU Usage: 69%
System memory usage: 76%
Video memory usage: 91%

Graphics Settings
Video Mode: 1440 x 900 (60 Hz)

2e run gebruikte ik de nieuwste Nvidia Drivers (180.48)
Statistics
Average FPS: 47.76
Duration: 37.15 sec
CPU Usage: 78%
System memory usage: 58%
Video memory usage: 90%

Graphics Settings

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Anoniem: 210566 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:10:
[...]

Cpu lijkt inderdaad de bottleneck te zijn ja.

Denk dat ik zo maar 's ga bieden op die Q6600 op Ebay die over 'n half uurtje afloopt...

Re die 2.4 ghz, ik ben 'n total noob op 't gebied van overclocken (zero experience) maar als je mij 'n link geeft naar 'n "overclocken voor dummies" website zal ik 't eens proberen ;)
Een q6600 zal het wel lekker doen ja...

Betreft het overclocken zou ik eens een topic maken (of posten) in het overclockers gedeelte, daar kunnen ze je wel goed helpen. Via google is ook genoeg te vinden. Je zal er ff een kleine studie van moeten maken, tis niet meer zo simpel als het vroeger was iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:59

World Citizen

FreeReef.nl

Anoniem: 210566 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:56:
[...]

512 strip verwijderd :

Intel(R) Core(TM)2 CPU 6400 @ 2.13GHz[/i]
Ik zou neit al te veel waarde hechten aan wat CPUz over je geheugen verteld. Bij mij heeft dit nooit geklopt, maar in mijn BIOS staat het wel altijd goed. CPUz leest in mijn geval dus nooit het geheugen juist uit.

Check dus je bios even, naar de instellingen van het geheugen ed.
(het cpu voltage word bij mij ook altijd verkeerd weergegeven. ipv 1.32V staat er altijd 1.2V. In mijn bios staat het toch echt hard op 1.32V.... )
[...]

Bieder 8 :)

[ Voor 15% gewijzigd door World Citizen op 09-12-2008 12:19 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:28

http://www.hardware.info/..._2_Duo_overklok_tutorial/

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184778

Heb even geen benchmark results bij de hand,

Maar ik speel het spel met een

Gigabyte DS3 mobo (GA-965P-DS3)
Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,4ghz
MSI ATi x1950pro 512mb
2 x 1 GB TwinMOS DDR2 (PC5300, 667 MHz)
2 x Seagate Barracuda 320GB (RAID 0)

Draaiend op Windows XP Pro SP3.

Wat zal ik ervan zeggen... Het draait. Met alles op z'n laagst, en een framerate van 20~25, gok ik. Ik merk weinig tot geen verschil als ik de resolutie aanpas, dus gebruik gewoon native (1280 * 1024). Het ziet er natuurlijk niet super uit maar dat maakt me niet zoveel uit.

Wat wel vreemd is: na een minuut of 15 krijg ik last van framedrops, die dan ook niet meer verdwijnen. Voordat dit gebeurt is het zéker wel speelbaar (als ik niet te kritisch ben ;)).

Tevens treed bij mij ook het bekende ATi 19xx serie probleem op: constant flikkerende/pixely schaduwen.

Het vreemdste vind ik nog: als ik even het spel pauzeer (Esc), dan uit het spel Alt+tab, en weer terug naar het spel ga, zijn de framerate én de schaduwen weer normaal :?. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Nu was ik van plan een nieuwe grafische kaart aan te schaffen (Radeon 4850 512 mb, goede keuze? Of merk ik pas echt verschil met een quadcore processor?). Maar kan ik, voordat ik dat doe, misschien nog wat tweaks proberen die me geen geld kosten? :+

Ik dacht aan een processor overclock, misschien heeft iemand toevallig ideale voltage/mhz/timings settings voor mijn systeem (met standaard koeler)?

Ik zal vanavond als ik thuis ben ook even mijn benchmark lijstje posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Kun je opzich allemaal zelf uitzoeken, maar die 4850 gaat een world of difference maken, kopen! (maybe vind je wel een 2ehandse 4870 voor rond de nieuwskoers van een 4850)

En zet je cpu op 3,2ghz (400x8), en je geheugen op 800mhz, kan ook wel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KoffieNT1.5 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:28:
Kun je opzich allemaal zelf uitzoeken, maar die 4850 gaat een world of difference maken, kopen! (maybe vind je wel een 2ehandse 4870 voor rond de nieuwskoers van een 4850)

En zet je cpu op 3,2ghz (400x8), en je geheugen op 800mhz, kan ook wel schelen.
Tweedehands hardware vind ik altijd een beetje tricky... Je weet nooit wat ermee gebeurt is. Dus liever een nieuwe met garantie :).

En wordt mijn processor met die instellingen niet te warm met stock koeling? Zo niet, dan doe ik het vanavond meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Anoniem: 184778 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:31:
[...]

Tweedehands hardware vind ik altijd een beetje tricky... Je weet nooit wat ermee gebeurt is. Dus liever een nieuwe met garantie :).

En wordt mijn processor met die instellingen niet te warm met stock koeling? Zo niet, dan doe ik het vanavond meteen.
Stock cooling .. dan zou ik niet zo hoog gaan...
Eerst even testen op een aantal stappen daartussen, en even de temp in de gaten houden.
Ikzelf wil liever nooit hoger dan een graad of 35 gaan. dit dan bij bv halve load. Hij kan echter meer warmte hebben...

(bij mij E6300 @ 2.45 Ghz = 19 Graden idle met Skythe Mugen)

[ Voor 4% gewijzigd door World Citizen op 09-12-2008 12:41 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gister eindelijk geinstalleerd! Had stiekem de hoop dat hij iig vloeiend zou lopen. Instellingen stonden allemaal op low en 800x600. Heb enkel de resolutie verandert naar 1024x768. Benchmark resultaten heb ik even niet bijdehand, maar kwam gemiddeld op 30FPS uit met een CPU load van meer dan 90%. Ga zeker nog wat tweaken aan GTAIV in de hoop dat ik een een betere FPS krijg, want nu ziet het er gewoon uit als GTA SA. Schaduwen e.d. zijn nog heel blokkerig. Wellicht dat een ATI4850 een stuk gaat helpen. Eerst nog even wachten tot de prijsverlaging hier merkbaar is, dan koop ik er een.

specs:

AMD Opteron 170 @ 2,85GHz
1GB DDR 400 @ 245MHz
DFI Lanparty UT
ATI 1950PRO 256MB
GTA IV geintalleerd op RAID0 opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Decon Frost schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:40:
[...]

Stock cooling .. dan zou ik niet zo hoog gaan...
Eerst even testen op een aantal stappen daartussen, en even de temp in de gaten houden.
Ikzelf wil liever nooit hoger dan een graad of 35 gaan. dit dan bij bv halve load. Hij kan echter meer warmte hebben...

(bij mij E6300 @ 2.45 Ghz = 19 Graden idle met Skythe Mugen)
Ja, dat dacht ik dus al :). Ik heb verschillende verhalen gelezen dat je tot 3,0 ghz stabiel kunt krijgen met stock koeling. En dat ie makkelijk temps van 60 graden aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

SpX schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:41:
Damn. Wat heb ik me vergist in Rockstar -> GTA 4.. Ik heb `n jaar lang de console-versie van GTA 4 ontweken, om het om de PC te kunnen spelen met alle pracht en praal dat me werd voorgeschoteld, zowel op papier(lees previews) en de zogenoemde in-game trailers.

Vandaag GTA 4 bij de lokale Bartsmit gehaald, en direct geïnstalleerd. Het eerste wat me opviel waren de vereiste updates aan windows voordat ik überhaupt de social club snelkoppeling kreeg geopend zonder error .. :> Na `n half uur was me dit gelukt, en kon ik aan de slag.

De game werd automatisch ingesteld op:
1680x1050
textures : medium
Render quality : high

Dat was positief imo, omdat ik veel slechtere dingen had gelezen. Toen ik eindelijk aan het spelen was viel me op dat het alles behalve vloeiend verliep. De FPS zijn niet echt constant laag te noemen, maar ik heb het gevoel dat er zò veel memory van je GPU word gevraagd, zodat er haperingen onstaan bij het inrijden van elk nieuw deel van `t spel,(leakage?) dat het met de huidige driver niet echt aangenaam spelen is. Dit is overigens ook met lagere instellingen, net zoals de andere errors hieronder.

Helaas is dit niet het enige probleem. Ik heb namelijk vanaf 14.00 vanmiddag niet langer dan 5 minuten achter elkaar zonder spelen, errors,freezes of artifacts.. :'( Hier een opsomming van de errors:

(meest voorkomende) Knal geel beeld, dat niet verdwijnt, en alleen de HUD/Rader zichtbaar laat.
Fatal error resc10: schijnt met videogeheugen te maken hebben.
D3D800 error.
Beeld vol met artifacts

Als ze deze problemen met `n patch kunnen oplossen dan zou ik alsnog respect voor Rockstar kunnen terug krijgen, maar op dit moment is dit echt behoorlijk laag. Als het overigens na `n week zo blijft dan eis ik m`n geld terug, zoals dat bij steam ook schijnt te kunnen.

Echt triest dit :|
Probeer eens drivers enzo te updaten.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=31173006,noline]Decon Frost schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:16

Bieder 8 :)
Actually ik was bieder 23 maar ik denk niet dat we op dezelfde Ebay site zitten ;)

Heb trouwens gewonnen en heb nu 'n intel core 2 quad Q6600 GO Stepping" voor £ 128, weten te bemachtigen.

Nu nog 'n paar geheugen strips erbij en ik zet vista 64 bits erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
iemand enig idee waarom ik zo een kut fps heb ?

Statistics
Average FPS: 23.07
Duration: 36.94 sec
CPU Usage: 69%
System memory usage: 78%
Video memory usage: 81%

Graphics Settings
Detail Distance: 70

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Enterprise
Service Pack 1
Video Driver version: 7.14.10.603
Audio Adapter: Speakers (Sound Blaster Live! 24-bit External)

File ID: Benchmark.cli

Core 2 quad q6600 @ 2.8ghz
4gb Geil ddr 2 800mhz
saphire ati HD4870 1GB

ik heb alle tweakes van de topic post gedaan maar het ziet er gewoon niet goed uit en heb kut fps :( ook al lagere settings gezet en dat heeft totaal niet geholpe zelfs al zet ik setting naar medium medium 1280 1024 zelfde fps :S

ik heb al opnieuw drivers nieuw windows geinstalleerd :S :(

[ Voor 3% gewijzigd door Baazie op 09-12-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 10:32
*knip* was al een heleboel over de performance van medic-one gezegd.

[ Voor 93% gewijzigd door skip-5 op 09-12-2008 13:27 ]

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Baazie schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:15:
iemand enig idee waarom ik zo een kut fps heb ?
[...]
Hardware
Microsoft® Windows Vista" Enterprise
Service Pack 1
Video Driver version: 7.14.10.603
Audio Adapter: Speakers (Sound Blaster Live! 24-bit External)
[...]
ik heb al opnieuw drivers nieuw windows geinstalleerd :S :(
Blijkbaar ben je het updaten van je videodriver vergeten. Volgens deze page zit je nog op versie 8.8 8)7

Je kunt beter versie 8.11 installeren in afwachting van 8.12 die morgen uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Anoniem: 184778 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:31:
[...]

Dan zoek je toch gewoon een 2ehandse met garantie, genoeg te vinden hoor :). Check V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

skip-5 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:24:
*knip* was al een heleboel over de performance van medic-one gezegd.
Any tips/advies zijn altijd welcome hoor ;)

En nog even terug komen op dat geheugen. Er zit nu 2x 1 GB PC2 6400 @ 800 mhz in, alleen volgens dat CPU-z draaid 't op 400 mhz.

Google komt met 'n link naar 'n artikel waar ik lees : "However, the low price of P5B is reflected in its basic BIOS, which, despite allowing a maximum vcore of 1.7V, only supports a maximum RAM voltage of 2.1V and an FSB of 400MHz, and it doesn't allow you to increase the Northbridge voltage either.

The low maximum RAM voltage could be a real problem, as many high-frequency DDR2 kits need as much as 2.4V to operate when overclocked."

Dat betekend dat ik op mijn moederbord dus nooit geheugen op 800 mhz kan draaien ?

Ik zat net op Ebay te kijken naar 'n 2 x 2GB erbij maar als dat enkel op 400 mhz kan draaien is wellicht een nieuw mainboard ook geen overbodige luxe ?

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 210566 op 09-12-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:50
Statistics
Average FPS: 54.33
Duration: 37.09 sec
CPU Usage: 33%
System memory usage: 53%
Video memory usage: 78%

Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 1024 (75 Hz)
View Distance: 41

Hardware
Service Pack 1
Video Driver version: 7.14.10.621
Audio Adapter: Luidsprekers (SoundMAX Integrated Digital HD Audio)
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz

Nieuw run maar nu met me geheugen wel netjes op 1600 scheelt toch 10Fps.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Anoniem: 210566 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:36:
[...]

En nog even terug komen op dat geheugen. Er zit nu 2x 1 GB PC2 6400 @ 800 mhz in, alleen volgens dat CPU-z draaid 't op 400 mhz.
Je weet wel dat DDR staat voor DOUBLE data rate en je dus je FSB maal twee moet doen om je effectieve snelheid te lezen. Dus 400Mhz DDR is 800Mhz in praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Anoniem: 210566 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:36:
[...]

Google komt met 'n link naar 'n artikel waar ik lees : "However, the low price of P5B is reflected in its basic BIOS, which, despite allowing a maximum vcore of 1.7V, only supports a maximum RAM voltage of 2.1V and an FSB of 400MHz, and it doesn't allow you to increase the Northbridge voltage either.

The low maximum RAM voltage could be a real problem, as many high-frequency DDR2 kits need as much as 2.4V to operate when overclocked."

Dat betekend dat ik op mijn moederbord dus nooit geheugen op 800 mhz kan draaien ?

Ik zat net op Ebay te kijken naar 'n 2 x 2GB erbij maar als dat enkel op 400 mhz kan draaien is wellicht een nieuw mainboard ook geen overbodige luxe ?
400mhz@cpu-z=800mhz-geheugen, prima dus. Dat is omdat DDR'2' dual cycle'd. Zeg maar 2 kloktikken per mhz ipv 1 (DDR) of 3 (DDR3)

Dus als je je cpu instelt op 400x8=3,2ghz en je geheugen op 800mhz loopt alles synchoon :). Als het goed is staat er bij memory in cpu-z ook iets van 1:1, dat is het meest ideale, er kan ook 2:3, 4:5 etc etc staan.

Om te testen of je geheugen stabiel is gebruik je memtest. (maargoed 800mhz is stock dus dat zit wel goed hopelijk)
Om je processor te testen op stabiliteit gebruik je Orthos (8uur), Prime95 (8uur), of het zwaardere Intel Burnintest (20 runs). (krijg je fouten, dan moet het voltage van de NB of cpu waarschijnlijk omhoog, let wel op de temperaturen en neem geen onnodige risico's, eerst een dagje informatie verzamelen.)

Maargoed dit gaat meer richting overclocken, als je in het overclockforum effe zoekt dan kom je er vast wel uit.

Niet opgeven na een uurtje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KoffieNT1.5 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:57:
[...]

400mhz@cpu-z=800mhz-geheugen, prima dus. Dat is omdat DDR'2' dual cycle'd. Zeg maar 2 kloktikken per mhz ipv 1 (DDR) of 3 (DDR3)

Dus als je je cpu instelt op 400x8=3,2ghz en je geheugen op 800mhz loopt alles synchoon :). Als het goed is staat er bij memory in cpu-z ook iets van 1:1, dat is het meest ideale, er kan ook 2:3, 4:5 etc etc staan.

Om te testen of je geheugen stabiel is gebruik je memtest. (maargoed 800mhz is stock dus dat zit wel goed hopelijk)
Om je processor te testen op stabiliteit gebruik je Orthos (8uur), Prime95 (8uur), of het zwaardere Intel Burnintest (20 runs). (krijg je fouten, dan moet het voltage van de NB of cpu waarschijnlijk omhoog, let wel op de temperaturen en neem geen onnodige risico's, eerst een dagje informatie verzamelen.)

Maargoed dit gaat meer richting overclocken, als je in het overclockforum effe zoekt dan kom je er vast wel uit.

Niet opgeven na een uurtje! :P
Cheers for that, jij ook Paul ;)

Hoef me dus geen zorgen dat maken over dat P5B mainboard.

Heb 2x 2GB PC2 6400 @ 800 mhz erbj gekocht dus hopelijk komt dat gelijk met die Q6600 cpu binnen.

Op de vorige pagina staat een screenshot van my CPU-z uitdraai, bij mij is die verhouding nu 2:3.

Tijd om nu in dat overclock forum te lezen hoe ik my cpu instel op "400 x 8" geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

@Decon Frost:
CPUZ geeft wel het juiste voltage aan, je BIOS is een richtlijn zeg maar. De CPU bepaalt wat ie nodig heeft.
VB: Als ik mijn E8400 op 1.40 volt zet in Bios en op 3Ghz dan trekt ie onder 1.26volt in CPUZ en dat is het werkelijke voltage op dat moment.
Zet ik de CPU op 4.3Ghz trekt ie 1.38volt in CPUZ en dat klopt helemaal. Dan heb je (vaak) nog Vdroop onder load maar dat moet je idd ff lezen in overclockforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

KoffieNT1.5 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:57:
[...]
Dat prima-stable geneuzel vind ik persoonlijk altijd wat overdreven. Begrijp me niet verkeerd, 8 uur prime en dan stabiel is perfect natuurlijk. Maargoed, mijn machine is ook niet prime-stable, na een tijdje begint m'n proc fouten te vertonen. Heb ik hier last van in de praktijk.... nope. Die ene sporatische crash in de paar maanden zal me niet boeien. Ik draai immers geen webserver oid, voor mij stabiel genoeg dus ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ocdaan op 09-12-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik krijg die commandline.txt niet aan het werken.
Hij staat in de goede map. Maar ik kan mijn texture settings niet aanpassen.
Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

ocdaan schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:39:
[...]

Dat prima-stable geneuzel vind ik persoonlijk altijd wat overdreven. Begrijp me niet verkeerd, 8 uur prime en dan stabiel is perfect natuurlijk. Maargoed, mijn machine is ook niet prime-stable, na een tijdje begint m'n proc fouten te vertonen. Heb ik hier last van in de praktijk.... nope. Die ene sporatische crash in de paar maanden zal me niet boeien. Ik draai immers geen webserver oid, voor mij stabiel genoeg dus ;)
Nogal logisch dat als je je cpu niet belast, dat hij dan geen/weinig fouten zal vertonen met een (onbelaste) overclock.
Je overclockt toch juist voor prestaties? Dan is het wel handig als je cpu stabiel is, dat kun je testen met 1 van die 3 programma's, waarvan Burnintest de zwaarste is, en zelfs met 20runs stabiel is nog niets 100% zeker.. Maar aan te raden om dit te doen is het zekerrr wel!

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 09-12-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:44
Was toch van menig dat ik geen slecht spec's heb maar na een minuutje of 5 rijden gaat mijn hele systeem over op paddothee!
Zwevend lantarenpalen, onzichtbare stoepranden ect en dit op low, low, tweaks & drivers.
Dus verplicht 4gb :( bah!

Systeem hier onder is oude b@n@@n 1.0 maar inmiddels zijn wij beland bij nieuwe B@n@@n 1.6.

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat snap ik dus ook niet... Ik heb hetzelfde: het loopt eerst voor een tijdje behoorlijk soepel, maar daarna is het echt om te huilen zo traag/buggy. Iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:29

nwagenaar

God, root. What's the differen

Even wat betreft de volgende tip:
2. Disable Superfetching in Vista
- Run services.msc > Superfetch > Properties > Startup Type: Disable > Restart your computer.
In mijn geval zorgt deze optie voor missing textures na 10~15 spelen. Het weer aanzetten van de Superfetch service zorgt ervoor dat mijn textures normaal blijven :) En sinds dat ik Catalyst 8.12-RC3 gebruik heb ik nagenoeg geen last meer van framerate problemen. _/-\o_

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Laatst online: 21:01

H.Boss

Hugo Boss

Statistics
Average FPS: 45.01
Duration: 37.26 sec
CPU Usage: 71%
System memory usage: 44%
Video memory usage: 76%

Graphics Settings

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Ultimate x64
Service Pack 1
Video Adapter: Sapphire ATI Radeon HD 4870 512MB GDDR5
Video Driver version: 7.14.10.618(8.11)
Audio Adapter: Speakers (SB Audigy)
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz @ stock
Memory: 6 GB DDR2 800MHZ CL4
Mobo: Gigabyte GA-EP45-DS3L

[ Voor 33% gewijzigd door H.Boss op 09-12-2008 15:52 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Lees het topic eens door :), staat genoeg over hoe je die restricties uitzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

MsG schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:44:
Lees het topic eens door :), staat genoeg over hoe je die restricties uitzet...
Yep gezien. Danku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
nwagenaar schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:26:
Even wat betreft de volgende tip:

[...]

In mijn geval zorgt deze optie voor missing textures na 10~15 spelen. Het weer aanzetten van de Superfetch service zorgt ervoor dat mijn textures normaal blijven :) En sinds dat ik Catalyst 8.12-RC3 gebruik heb ik nagenoeg geen last meer van framerate problemen. _/-\o_
Jammer dat als ik de Beta 8.12 installeer een resolutie van 640x480 voor mijn kiezen krijg met 4 bits kleuren. Dit is niet te wijzigen. Doe ik iets verkeerd of is het wachten op de final (die overigens morgen uitkomt toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Bobnofski schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:36:
[...]

Blijkbaar ben je het updaten van je videodriver vergeten. Volgens deze page zit je nog op versie 8.8 8)7

Je kunt beter versie 8.11 installeren in afwachting van 8.12 die morgen uitkomt.
bedankt heb het geupadte nog steets zelfde fps :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kreeg net een BSOD toen ik in de wapenwinkel een honkbalknuppel kocht... :S zo maar ff weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Laatst online: 02-06 12:04
ik heb nog wat zitten tweaken. AMD Fusion geinstalleerd. wat crap van mn pc af. Ccleaner. die clipjes maken uit zetten. en dit is het beste resultaat denk ik?

Statistics
Average FPS: 25.83
Duration: 37.55 sec
CPU Usage: 90%
Video memory usage: 50%

Graphics Settings
Video Mode: 1440 x 900 (75 Hz)
View Distance: 18
Detail Distance: 27

Hardware
Service Pack 3
Video Driver version: 180.48
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5400+

File ID: benchmark.cli

het is goed speelbaar. hopelijk komt die fucking SLI driver heel erg snel, dan kan ik alles lekker opgooien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33
Die benchmark lijkt weinig betrouwbaar, een paar keer draaien en ik krijg steeds andere resultaten. Nadat ik het spel gestart had met -norestrictions had ik ineens meer FPS, die blijven vervolgens ook toen ik weer normaal opstartte en alles op auto config zette. Misschien had ik nog iets op de achtergrond draaien bij de 1ste test ofzo maar volgens mij was dat niet het geval.

Voor:
Average FPS: 31.79
Duration: 37.05 sec
CPU Usage: 59%
System memory usage: 81%
Video memory usage: 96%

Na:
Average FPS: 38.42
Duration: 36.91 sec
CPU Usage: 84%
Video memory usage: 99%

Daarna met details op high geprobeerd:

Statistics
Average FPS: 36.00
Duration: 37.00 sec
CPU Usage: 87%
System memory usage: 93%

Graphics Settings
Detail Distance: 57

Hardware
Service Pack 3
Intel Pentium III Xeon-processor

Nog even verder met de settings gespeeld, en het spel blijft eigenlijk altijd redelijk lopen, maar met hele hoge settings zie je alles opbouwen, en als ik echt alles op max zet gaat ie fouten maken. Ik speel em voorlopig met textures op high, draait gewoon lekker dus waarom niet. Voor de zekerheid had ik nog even screenies gemaakt, maar op high ziet het er toch echt beter uit. Teksten in klein lettertype buiten zijn bijvoorbeeld beter te lezen.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 12:07
Ok ik heb nog niet het topic helemaal door geleze ben ik nog mee bezig dus excuses als het al gevraagt is

Waarom kan ik niet de settigs 1920x1200 kiezen ? en alleen maar 1680x1050 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Mektheb schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:57:
Ok ik heb nog niet het topic helemaal door geleze ben ik nog mee bezig dus excuses als het al gevraagt is

Waarom kan ik niet de settigs 1920x1200 kiezen ? en alleen maar 1680x1050 ?
Daar moet je inderdaad dit en alle andere 100 topics op het internet even voor lezen... Staat waarschijnlijk zelfs in de startpost.

dus... suc6

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Decon Frost schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:03:
[...]

Daar moet je inderdaad dit en alle andere 100 topics op het internet even voor lezen... Staat waarschijnlijk zelfs in de startpost.

dus... suc6
Vriendelijke vriend :P :z

Mektheb, check hier maar ff, staat het wel bij denk zo ;)

Grand Theft Auto IV - FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Statistics
Average FPS: 42.81 d:)b
Duration: 38.10 sec
CPU Usage: 63%
System memory usage: 56%

Graphics Settings
View Distance: 50
Detail Distance: 75

Hardware
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 3800 Series
Video Driver version: 7.14.10.618
Audio Adapter: Speakers (Creative SB X-Fi)
Intel(R) Xeon(R) CPU X3360 @ 2.83GHz
Dit is met een X3360 op 3.4Ghz en 2x HD3870 in CF. :+ 4GB Ram, geen tweaks of patches. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24

Statistics
Average FPS: 37.53
Duration: 37.07 sec
CPU Usage: 88%
System memory usage: 73%

Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 1024 (75 Hz)
Render Quality: Medium
View Distance: 8
Detail Distance: 20

Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: ATI Radeon HD 3800 Series
Video Driver version: 6.14.10.6860
Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2160 @ 1.80GHz

Met E2160 @ 3Ghz / HD3850 256MB / 2GB RAM. Dit is nog net aardig speelbaar. Ik heb videorecording uitgezet, dat zorgde voor veel minder haperingen.

M'n commandline.txt ziet zo uit: -nomemrestrict -norestrictions -novblank

Ook nog -availablevidmem geprobeerd met 4.2 en 2.1, maar dit zorgde alleen maar voor slechtere performance. Ik gebruik niet de nieuwste video drivers (8.9), dus even afwachten wat de release van morgen gaat brengen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
Anoniem: 184778 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:19:
Dat snap ik dus ook niet... Ik heb hetzelfde: het loopt eerst voor een tijdje behoorlijk soepel, maar daarna is het echt om te huilen zo traag/buggy. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Waarschijnlijk gewoon memory leak-bug in GTAIV.

Ik krijg na een uurtje gamen ofzo de REC10-error. Oftewel Out of Memory-error. Is eigenlijk bijna hetzelfde, enkel blijft de performance wel ok voordat GTAIV er helemaal uit klapt.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243131

Wanneer GTA opstart, is het beeld gewoon normaal.

Maar over ongeveer een minuut begint het beeld steeds te draaien en dit stopt. Als ik wordt opgepakt, is het beeld weer normaal, en over paar seconde begint het draaien weer opnieuw.

Wat moet ik doen?

Komt dit vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26
Wilde gok: de winkel inlopen en de originele versie kopen? Wat ik hoor is dit iets dat in de illegale versie zit

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

cheiron schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:51:
[...]

Wilde gok: de winkel inlopen en de originele versie kopen? Wat ik hoor is dit iets dat in de illegale versie zit
Dan zou ik maar is op het internet goed gaan lezen! Want zat mensen met een originele copy die dezelfde problemen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door H.Boss op 09-12-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

MelvinB schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:59:
[...]

Waarschijnlijk gewoon memory leak-bug in GTAIV.

Ik krijg na een uurtje gamen ofzo de REC10-error. Oftewel Out of Memory-error. Is eigenlijk bijna hetzelfde, enkel blijft de performance wel ok voordat GTAIV er helemaal uit klapt.
Kreeg ik net ook helaas. Dit betekent videogeheugen out of memory neem ik aan? Ik heb namelijk 4GB normaal geheugen welke maar op 60% gebruikt wordt, en dan ziet windows ook nog maar 3,25. Verder erg vermakelijk :).

Volgens mij wordt hij ook slomer als je de hele tijd weer load game opnieuw doet, wat ik dus doe omdat ik gewoon 0 failures enzo wil hebben in mn lijst. Dat hij hierdoor slomer wordt was bij GTA SA iig wel zo, en ik merk het hier ook wel.

[ Voor 17% gewijzigd door MsG op 09-12-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:55

Dark

who tweaked the light?

Dark schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:38:
Net ff bench gedaan met de nieuwe drivers, Core2 op 4GHz, 4GB ddr2-1000 en 8800GTX @ 1920x1200 (verder gewoon de auto settings):
[afbeelding]
37.45FPS
met de 180.60 had ik op dezefde stand 34.65FPS
nu met GTX260sp216 (xfx black edition) en voor de rest exact zelfde settings:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Average FPS: 53.65
CPU Usage: 81%
System memory usage: 55%

Graphics Settings

Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 260
Intel Pentium III Xeon processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26
lol, headlight op highbeam is 10 fps minder dan op lowbeam.. hoop dat ik het niet nodig ga hebben..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 08:25
Veel gekker moet t niet worden.Ik haal op de avonduren meer fps dan overdags (ingame dan he en het is ook niet overal,maar t valt wel op)

Ook -fullspecaudio loste het missende geluiden probleempje hier op. Ook werkt de Xbox controller probleemloos, maar met een motor naar voor en achter hangen wil soms niet werken :S Overigens hoor k veel mensen met problemen met bowlen. Ik heb dr helemaal geen last van gehad eigenlijk :S
wel had ik bij de stiptoko bij een lapdance een grietje waar dr tepels blauwe vlakken waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261196

MrJoker1985 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:34:
Statistics
Average FPS: 45.01
Duration: 37.26 sec
CPU Usage: 71%
System memory usage: 44%

Graphics Settings

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Ultimate x64
Service Pack 1
Video Adapter: Sapphire ATI Radeon HD 4870 512MB GDDR5
Video Driver version: 7.14.10.618(8.11)
Audio Adapter: Speakers (SB Audigy)
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz @ stock
Memory: 6 GB DDR2 800MHZ CL4
Mobo: Gigabyte GA-EP45-DS3L
Dan is die game wel cpu limited zeg, of een 4870 ddr5 presteert minder dan een 3870x2???!

Statistics
Average FPS: 49.64
Duration: 37.15 sec
CPU Usage: 86%
System memory usage: 58%
Video memory usage: 79%

Graphics Settings
View Distance: 47

Hardware
Microsoft Windows XP Home Edition
Service Pack 3
Video Adapter: ATI Radeon HD 3870 X2
Video Driver version: 6.14.10.6879
Intel Pentium III Xeon-processor (E8400 @ 3.92)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Ik krijg nog regelmatig RESC10 errors op mijn systeem. Ik heb de drivers al geupdate van Catalyst 8.11 naar 8.12 RC3 en dat helpt al wel iets. Denk toch echt dat er een patch nodig is voor het spel want ik speel op settings die veel minder gebruiken dan de limiet van 1GB op mijn videokaart.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:48

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Topic net eens doorgekeken, al met al valt mijn preformance nieteens tegen;

Average FPS: 19.17
Duration: 37.65 sec
CPU Usage: 87%
System memory usage: 89%
Video memory usage: 74%

Graphics Settings

Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: Shappire HD4870 (512mb)
Video Driver version: 6.14.10.6879 (8.11 is dit geloof ik)
Audio Adapter: Realtek AC97 Audio
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+ @ 2,42Ghz

Game is met ~20fps overigens niet lekker speelbaar. Ik leg hem even lekker aan de kant tot ik mijn i7 heb en ga dan lekker spelen.
Het lijkt er ook op dat mijn 2gb ram aan de weinig kant is, volgens windows gebruik ik zo'n 1900mb.

edit:
resolutie naar 1024*768 zetten levert nauwelijks prestatie winst op.

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 10-12-2008 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Mijn laptop draait dit spel wonderbaarlijk uitstekend. Op low / medium weliswaar (clipcapture off) maar toch, liever een stabiele speelbare FPS en wat mindere graphics dan andersom. Het enige probleem dat ik heb is dat de instellingen elke keer weer gereset zijn. (Standaard op high, gaat ook nergens over).

Ik gebruik wel de commandline.txt overigens, heb 'm vol gestopt met codes maar helaas pakt ie de helft niet. (Zoals resolutie en dergelijke dus). Heb geen benchmark op dit moment maar mijn laptop specs zijn:

Asus M50Vm AS016C

Processor Intel Core 2 Duo P8600 @ 2.4GHz
Geheugen 4096MB RAM
Harde schijf 320GB 5400 RPM
Videokaart NVIDIA GeForce 9600M GS 1024MB GDDR2
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium

Idea anyone?

Edit; het schijnt dat c:\users[you]\AppData\Local\Rockstar Games\GTAIV\Settings\SETTINGS.CFG verwijderen werkt. Vanavond eens testen.

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 10-12-2008 08:26 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

cheiron schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:00:
lol, headlight op highbeam is 10 fps minder dan op lowbeam.. hoop dat ik het niet nodig ga hebben..
Jup same here, dan veranderd het bij mij van goed speelbaar naar net niet lekker lopend, maar hier valt dus weinig aan te doen.

Behalve dikkere hardware kopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:06

H3llSiNG

Meh.

Ahhh.. elke keer als ik speel vallen na een tijdje de textures weg. Dan zie ik alleen nog maar de auto's rijden. Veel mensen hebben het gefixed door wat options bij de snelkoppeling te zetten maar dat lost het probleem hier niet op.

Ik heb het probleem ook op low, low met de laagste resolutie terwijl de FPS gewoon goed is, ook op medium, high zou ik het goed kunnen spelen.

Dit op een:
X2 3800+
2gig Ram
8800GT 512
Vista x64
en alle nieuwe drivers.

Ik wil spelen zonder texturedumping na 5min. :(

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:16
Dark schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:51:
[...]

nu met GTX260sp216 (xfx black edition) en voor de rest exact zelfde settings:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Average FPS: 53.65
CPU Usage: 81%
System memory usage: 55%

Graphics Settings

Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 260
Intel Pentium III Xeon processor
Klinkt goed! Heb bijna dezelfde hardware als jou, (op de e8500 na en draai vista x64).

Met hoeveel fps gemiddeld kun je zeggen dat het spel 'echt' soepel loopt? Zal hem vanavond testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Laatst online: 20-05 12:47

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Bij mij draait ie ook wel redelijk weliswaar alles op low op mijn Laptop

Thinkpad T61p
T7600 2.0 Ghz
4gb ram
Quadro 570m