Volgend stappenplan zou ik volgen:W1ckeD schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:57:
Ik wil graag me p.c gaan upgraden aan het einde van het jaar.
Niet alleen voor GTA IV, maar ik wil wel graag weten wat echt handig is om te doen.
Weet iemand of het beter is om naar de aantal cores te kijken bij dit spel of de aantal GHZ per CPU?
Of voor een Q9300 gaan of voor een E8600?
Ik heb nu een E6600 en een 8800GTS 640MB ( Niet de nieuwe GPU)
En ik moet alles op low zetten, vind ik geen probleem, maar uiteindelijk wil ik toch wel op hoog.
Heb een 21 Inch TFT en reso: 1650X1050 ( weet ik niet meer precies)
Is het dan handig voor (o.a) GTA IV om een videokaart met 1GB+ gebeugen te kopen?
0: Update je videokaartdrivers
1: Kijk of je je processor nog wat kunt opvoeren. Een E6600 doet makkelijk 3 GHz en dan heb je al een kwart extra CPU power. Als je de CPU nog hoger kunt krijgen is dat zeker de moeite waard.
2: Zorg dat je 4GB werkgeheugen hebt om swappen te voorkomen
3: Als je een SLI moederbord hebt is het wel interessant om voor een zacht prijsje een 2e 8800GTS 640MB te regelen. Dit moet een flinke prestatiewinst gaan brengen zodra SLI wordt ondersteund in GTA (kwestie van driver updates). En met 640MB heb je wel genoeg geheugen voor mooie graphics en draw distance.
4: Als je CPU niet zo goed overklokt kun je idd overstappen naar een quadcore zoals de Q6600 of de Q8200.
@RemcoINCO8: Dat is wel een lekkere performance van die Core i7. Processor load op 33% in GTA IV is echt heel erg knap, aangezien een Core 2 Quad vaak niet onder de 50% komt volgens de benchmarks die hier gepost zijn..
[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 09-12-2008 00:12 ]
Goud is geen geld