Ik vind Gta4 goed lopen maar het moet niet te druk worden in beeld. En ook de gta4 console versie is slow. Vooral met veel politie. Draai je een trainer op console, komt de rook eruit denk.
Heb ik getypt dat de HD58
50 in Gta4 of andere games niet goed presteert of werkt

Zelfs een q8400@3,0ghz + 1 GTX260@stock draait Gta4 al heel goed.
En ik heb het ook over de HD58
70
De Physics worden door de CPU uitgerekend. En dat zijn nu juist de zware loads. Ik heb GTX280, en een 5870 of 5870x2 gaat geen grote verschillen laten zien in gta4 tussen mijn gtx280. Ik bedoel dus ingame met veel auto`s, peds, veel gespawn in freemode.
Directx 11 zal een hele verbetering brengen want dan kan de GPU de zware Physics overnemen. Een CPU zakt als pudding inelkaar met zware Physics. ook een i7, voor mijn part een Intel i100.
Mijn GPU word ook maar zo`n 70 graden (kamertemp 25 g) in Gta4, terwijl alle andere spellen een temp laten zien van minimaal 80g of meer. Crysis zelfs 90g.
Dus in gta4 heb je niet zo heel veel aan een snelle GPU. Zie ook de GTX295 in GtA4, zijn ook niet echt grote verschillen tussen een GTX280.Linkje uit jou eigen post..
http://www.driverheaven.n...php?reviewid=842&pageid=9
Een paar FPS tussen al die GPUs in Gta4. Pak je een ander spel, dan zijn het pas grote verschillen in FPS.
Gelukkig laten andere spellen wel een hele verbetering zien met een snelle GPU opstelling.
Sterker nog, in betrouwbaarheids en prestatiecontrole staat onder cpu gebruik soms, maximaal 36% (meestal minder) als het druk is in beeld. Dat betekent dus als je 8 cores (4cores + 4 HTT) hebt, dat er maar 3 ingebruik zijn. 12% per core. Je zou immers denken aan 50% load in gta4. En ik speel op 1920x1080 of 2560x1600 en alles op very high of higest. Kijk je in taakbeheer dan zie je wel dat ze alle 4 ingebruik zijn, maar nooit op 100% alle 4 de cores.
Als jij ze hebt, dan gaan wij naar MP freemode, en dan ga ik is onze GPU vergelijken. Kijken wie het eerste de 10 fps aantikt. Als jij dat ook wilt.
Gta4 gebruikt bij mij max 2GB maar meestal minder.

Dit is na 3 uur gamen op 1920x1080 en alles op very high of highest. Goed is om 4GB of iets meer RAM te hebben. Kan je ook het wisselbestand uitzetten, meestal zonder problemen. Alleen sommige programmas hebben het echt nodig. Bij 80% of meer RAM gebruik gaat Windows pas zeuren bij mij dat wisselbestand uit staat.
[
Voor 109% gewijzigd door
Verwijderd op 14-10-2009 21:39
]