Bij dezen even een vraag m.b.t. de performance van GTA4.
Mijn systeemspecs staan in mijn sig!
Vandaag was ik wat met mijn cpu aan het spelen en ik heb GTA4 als benchmark gebruikt.
Mijn Cpu is een E5200 die op 333x10 = 3300 mhz draaide tijdens de benchmarks.
Het geheugen draait met 667 mhz 3-3-3-8 1:1 met de fsb van de processor.
Nu was het zo dat ik iedere keer na het aanpassen van mijn bios instellingen, i.v.m. overklokken, opnieuw opstartte, direct steeds dezelfde processen killde en gelijk GTA4 opstartte en de benchmark draaide.
Nu draai ik benchmark op 1680x1050@60 hz met alles op low of uit.
Met die settings speel ik het spel niet, maar dit is dus puur om de cpu te testen.
Ik heb de cpu op 4 ghz gehad, daar ietsjes boven, en dus ook op 3,3 ghz.
Steeds haalde ik daarmee (Met welke overklok dan ook) rond de 43-45 fps in de benchmark.
Cpu usage ligt hoog, zo rond de 93-95 fps.
De E5200 hoger dan 3,33 ghz klokken (Dit is een soort van ideaal punt, omdat dit nog geen extra voltage vraagt) heeft dus geen zin voor GTA4...
Maargoed, toch een nette score.
Zo tussendoor heb ik het spel ook nog even gespeeld met dezelfde settings als tijdens de benchmarks, alles laag of uit dus.
Nu merkte ik dat de performance van het spel minder werd, naarmate ik aan het spelen was.
Met de verschillende snelheden van de processoren heb ik dit getest en mijn benchmark resultaten gingen met 10 fps omlaag, steeds zo rond de 33-35 fps.
Ik dacht nog dat het misschien aan mijn 2 gig systeem geheugen lag (Maarja de Usage hiervan blijft rond de 70 procent volgens de benchmark) dus ik heb ook nog getest met mijn wisselbestand (pagefile) helemaal uit.
Ik dacht misschien zorgt de mindere snelheid van het pagefile ervoor dat -als de 2 gig systeem geheugen zou vollopen- het spel zich vertraagt.
Ook dat hielp dus niet.
Ik heb voor ALLES de nieuwste drivers, updates, etc...
Kan iemand verklaren waardoor het komt dat ik zo'n 10 fps verlies naarmate ik het spel een paar minuten aan het spelen ben?
Het is dus: opstarten, benchmarken, 45 fps halen, even 5 minuten spelen, weer benchmarken en 35 fps halen...
Precies hetzelfde is het als ik het spel speel, vlak na het laden is het super vloeiend en na een tijdje word het dus minder.
Heeft dat nou met de geringe cache van de E5200 te maken?
[
Voor 4% gewijzigd door
HugoBoss1985 op 13-08-2009 02:20
]