Sorry, ik had het niet gemerkt, ik heb erover gelezen in de startpost en ik had niet de moed om 55 pagina's door te ploeteren...
Ik heb nu alles zo'n beetje veranderd. Ik heb via de tweak die ik hier gevonden heb :
http://www.nacronews.be/d...heugen_beperking_gehacked mijn videogeheugen verhoogd (van het ram geheugen afgenomen) en draai nu op high/very high. Ik heb de benchmark nog eens gedraaid, dan merk ik dat ik nog steeds aan 49 fps zit. Ik merk wel dat het in het echt wat soepel gaat dan in de benchmark (wel nog steeds heel erg speelbaar). Soms blijft hij gewoon eventjes een fractie van een seconde hangen.
Wat is hiervoor de beste oplossing? Mijn gpu overklokken (nu enkel factory overclock), mijn geheugen overclocken (loopt nu op DDR2-800 MHz) of mijn Q6600 nog wat verder overclocken (nu 3,2 GHz)
Als ik de settings wat lager zet, verandert er eigenlijk niet zoveel. Die kleine schokjes zijn pas weg als ik het op medium/very high zet... maar dat wil ik natuurlijk niet (slechte beeldkwaliteit dan

)
Wat ik wel raar vind is dat ik GTA IV niet helemaal op max kan spelen (zet de vision distance maar op 50 en niet op 100) en dat het dan minder mooi is dan COD5 die ik wel helemaal maxed out kan spelen met een overschot aan fps.
Dus GTA IV is zwaarder als COD5 maar minder mooi om naar te zien, hoe komt dit en gaat rockstar dit nog oplossen adhv patches? Ik heb nu de patch 1.03 en de nvidia drivers 185.85. Is dit de beste combinatie tegenwoordig?