Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Vortex_be schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:48:
[...]

Nee x360 ziet er VEEL slechter uit. Geloof me ik kan het weten. Kheb mijn xbox op mijn 24" scherm aangesloten gehad met full HD settings en mijn PC op 22" erlangs en PC is echt STUUKKEENN beter, op high settings dan toch. Het 24" scherm is trouwens nog van veel betere kwaliteit dus xbox had voordeel. Nu moet ik wel zeggen dat gta op de xbox beter bolt als op mijn PC. Want dat is hier mijn volgend probleem.

Ik heb een Club3D 4870 1 GB en in GTA gebruikt die 96% van het video geheugen. Nu dat is echt wel extreem veel vind ik. Of is dit normaal? Ik heb namelijk redelijk slechte FPS en ik heb een vaag gevoel dat het aan de grafische kaart ligt. (rest van specs in sig.) Ik heb bijna even veel fps als ik mijn traffic density van 1 naar 100 zet dus CPU is het niet. Volgens canirunit.com ligt het namelijk wel aan de CPU maar dat is gewoon omdat het een dualcore is ipv quad. (ik heb het over recommended)
Mijn mobo heeft echter wel maar een PCI-E 1.1 slot. Misschien dat dit een probleem geeft?
Het spel loopt eigenlijk op alleen de beste computers soepel, daar mag je Rockstar voor bedanken. Verder is idd je dualcore de bottleneck hier. Met een quadcore op dezelfde frequentie zou je een grote performance winst zien. Zoals je in de geposte benchmarks in dit topic kan zien zit vrijwel iedereen boven de 90% gebruikt videogeheugen.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

falling_down schreef op zondag 01 maart 2009 @ 01:31:
[...]

Het spel loopt eigenlijk op alleen de beste computers soepel, daar mag je Rockstar voor bedanken. Verder is idd je dualcore de bottleneck hier. Met een quadcore op dezelfde frequentie zou je een grote performance winst zien. Zoals je in de geposte benchmarks in dit topic kan zien zit vrijwel iedereen boven de 90% gebruikt videogeheugen.
En dan heb je een corei7 3,2ghz en dan nog krijg je soms 30fps en cpu belasting is dan 40%.
Gewoon dus slecht geprogrammeerd.
En dan heb ik het niet eens over dat eruitklappen elke keer.
Soms kan je een hele dag spelen en soms klapt tie er elke uur eruit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

falling_down schreef op zondag 01 maart 2009 @ 01:31:
[...]

Je moet gewoon je settings goed tweaken. Als je een dualcore hebt moet je bepaalde effecten gewoon laag zetten, waaronder bijvoorbeeld de shadow en water kwaliteit. Ook met het verminderen van de hoeveelheid verkeer kun je goede winst pakken. Ik haal met een E8500 op 3,8 GHz + HD4850 een framerate van 48 fps op 1680x1050 met medium. Dat is toch zeer goed speelbaar en het ziet er al onvergelijkbaar veel mooier uit dan de xbox versie.

En verplicht voor mensen met een ATI kaart: update de drivers naar 9.2. Dit geeft een paar fps extra op dual core systemen en daarnaast heb ik geen enkele crash to desktop meer gehad met deze drivers. Die had ik met de catalyst 9.1 en 8.12 WHQL regelmatig (met 8.12 hotfix weer niet)..

[ Voor 13% gewijzigd door frankknopers op 01-03-2009 12:25 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:21

nFo

Vortex_be schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:48:
[...]

Nee x360 ziet er VEEL slechter uit. Geloof me ik kan het weten. Kheb mijn xbox op mijn 24" scherm aangesloten gehad met full HD settings en mijn PC op 22" erlangs en PC is echt STUUKKEENN beter, op high settings dan toch. Het 24" scherm is trouwens nog van veel betere kwaliteit dus xbox had voordeel. Nu moet ik wel zeggen dat gta op de xbox beter bolt als op mijn PC. Want dat is hier mijn volgend probleem.

Ik heb een Club3D 4870 1 GB en in GTA gebruikt die 96% van het video geheugen. Nu dat is echt wel extreem veel vind ik. Of is dit normaal? Ik heb namelijk redelijk slechte FPS en ik heb een vaag gevoel dat het aan de grafische kaart ligt. (rest van specs in sig.) Ik heb bijna even veel fps als ik mijn traffic density van 1 naar 100 zet dus CPU is het niet. Volgens canirunit.com ligt het namelijk wel aan de CPU maar dat is gewoon omdat het een dualcore is ipv quad. (ik heb het over recommended)
Mijn mobo heeft echter wel maar een PCI-E 1.1 slot. Misschien dat dit een probleem geeft?
PC versie heb ik nog niet gespeeld, maar ik ben met de Lost and Damned bezig.
Zal is mij verdiepen in de PC performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
frankknopers schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:23:
[...]

Je moet gewoon je settings goed tweaken. Als je een dualcore hebt moet je bepaalde effecten gewoon laag zetten, waaronder bijvoorbeeld de shadow en water kwaliteit. Ook met het verminderen van de hoeveelheid verkeer kun je goede winst pakken. Ik haal met een E8500 op 3,8 GHz + HD4850 een framerate van 48 fps op 1680x1050 met medium. Dat is toch zeer goed speelbaar en het ziet er al onvergelijkbaar veel mooier uit dan de xbox versie.

En verplicht voor mensen met een ATI kaart: update de drivers naar 9.2. Dit geeft een paar fps extra op dual core systemen en daarnaast heb ik geen enkele crash to desktop meer gehad met deze drivers. Die had ik met de catalyst 9.1 en 8.12 WHQL regelmatig (met 8.12 hotfix weer niet)..
GTA IV is gewoon lousy geprogrammeerd wanet op mijn systeem loopt het gewoon geweldig en ik heb een dualcore.

Systeem:
E8400 @ stock
G.Skill 2x2GB PC8000 1000mhz low latency (was echt pokke duur geheugen.. 200 eurie ofzo)
Ati HD4870 512MB

Statistics
Average FPS: 42.94
Duration: 37.18 sec
CPU Usage: 82%
System memory usage: 87%
Video memory usage: 98%

Graphics Settings
Video Mode: 1440 x 900 (60 Hz)
Texture Quality: High
Render Quality: Highest
Reflection Resolution: High
Water Quality: Very High
Shadow Quality: Medium
View Distance: 25
Detail Distance: 100
Definition: Off
VSync: Off

En het loopt gewoon als een tierelier.
Draai op laatste ati drivers en op laatste patch.

Met regen, of allerei verkeer, of s'avonds of explosies. Nooit schokken en nooit onsoepel.
Traffic Density staat op 70 trouwens.

Ik snap er geen reet van, want een vriend van me heeft dezelfde PC (samen gekocht) alleen had hij minder geld en heeft hij ipv het moederbord dat ik heb er één gekocht die cheaper was en gewoon PC6400 geheugen en bij hem stottert het als een gek. Dezelfde settings als ik heb geeft bij hem echt een slideshow.

Dus ik snap er niets van maar bij mij loopt het als een tiet en 't is ook nog eens met elke patch beter geworden. Euh.. merk trouwens wel 't verschil tussen binnen en buiten. Denk dat het binnen rond de 60-70 fps zit.

Yay 8)7

En laten we eerlijk zijn.. ongeacht de achterlijke performance is de game zelf gewoon geweldig.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

Tja, je hebt 42 FPS in de benchmark, dan zul je ingame ongeveer rond de 30 FPS hebben, afhankelijk van het weer.... persoonlijk noem ik dat niet "als een tiet" of "als een tierelier". Ik bedoel, wat noem je 60 FPS stabiel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortex_be
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03-2024
ik haal in de stresstest ook ongeveer 40 fps maar als ik ga gamen lagged het redelijk. rond 15/20 fps met soms wat momenten @ 25+ vreemd genoeg word geen enkel gedeelte van mijn PC zwaar geload. Ik heb zelfs lag met alles op laagste settings wel op 1920x1200. CPU usage zit dan maar rond 40-50% dus dat is het ook niet. Ik heb verhalen gehoord over een hoge fsb die performance winst moet geven maar ik zit al op 420 dus dat is al redelijk wat.

i5 3570K|16 GB DDR3|GTX 1080TI|512 GB samsung 840 SSD - Samsung 46F8000 TV - Samsung 24" LCD - Logitech G11 + G903 + G25 + Z5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

DutchManticore schreef op zondag 01 maart 2009 @ 23:47:
[...]

GTA IV is gewoon lousy geprogrammeerd wanet op mijn systeem loopt het gewoon geweldig en ik heb een dualcore.

Systeem:
E8400 @ stock
G.Skill 2x2GB PC8000 1000mhz low latency (was echt pokke duur geheugen.. 200 eurie ofzo)
Ati HD4870 512MB
Ik heb ook een E8400 dualcore (stock @ 3 ghz) en als we dit topic terugbladeren kunnen we volgens mij onderhand wel vaststellen aan de verhalen van E8400 eigenaren dat een E8400 1 van de dualcore processoren is welke bij GTA IV geen bottleneck vormt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
tvdleur schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:56:
[...]

Ik heb ook een E8400 dualcore (stock @ 3 ghz) en als we dit topic terugbladeren kunnen we volgens mij onderhand wel vaststellen aan de verhalen van E8400 eigenaren dat een E8400 1 van de dualcore processoren is welke bij GTA IV geen bottleneck vormt :)
Lijkt me niet. Draai hier met een e8200 op 3,2 en die wordt gewoon bijna altijd 100% belast waarbij de fps ook niet super is. De videokaart (Radeon 4870 1GB) wordt in dit geval zeker wel tegengehouden door de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

The_nv40_man schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:26:
[...]

Lijkt me niet. Draai hier met een e8200 op 3,2 en die wordt gewoon bijna altijd 100% belast waarbij de fps ook niet super is. De videokaart (Radeon 4870 1GB) wordt in dit geval zeker wel tegengehouden door de cpu.
Ben ik het mee eens. Een E8400 op 4.0+ GHz gaat al de betere kant op, maar met een quadcore geclocked tussen de 3 en 4 GHz kan je pas zeggen dat de cpu geen bottleneck meer vormt. (Heb ik het over GTA4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

The_nv40_man schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:26:
[...]

Mij gaat het erom dat een E8400 an sich geen bottleneck is. Op welk Mboard (chipset / specs) hij daarenvolgens geprikt zit is een ander verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door tvdleur op 02-03-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
ah, dat is denk ik dan mijn probleem
mobo's heb ik niet zo'n verstand van, BIOSTAR GF7100M7S vormt dat een bottleneck?

Ik zit hier met een 9400GT, moet absoluut een nieuwe komen.
Binnen twee weken heb ik weer geld. Zit te twijfelen:
-Gigabyte HD4850 1GB OC
-Gigabyte HD4870 512
of toch weer een nvidia
-XFX 9800GTX+

[ Voor 46% gewijzigd door .Sjoerd op 02-03-2009 21:33 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
falling_down schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:58:
[...]

Ben ik het mee eens. Een E8400 op 4.0+ GHz gaat al de betere kant op, maar met een quadcore geclocked tussen de 3 en 4 GHz kan je pas zeggen dat de cpu geen bottleneck meer vormt. (Heb ik het over GTA4)
Het maakt op mijn systeem (i7 920/gtx260) voor GTA IV geen moer uit of ik 'm nu stock heb draaien of op 3,5 Ghz. Framerate blijft ongeveer hetzelfde en spel is net zo instabiel als altijd.

Serieus, dit is echt qua stabiliteit het meest brakke spel ooit. Framedrops, freezes, artifacts, crashes, the works. En dan loopt Rockstar Games Social Club ook nog eens constant vast. Waarom zijn niet alle spellen zo stabiel als CoD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

.Sjoerd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:29:
ah, dat is denk ik dan mijn probleem
mobo's heb ik niet zo'n verstand van, BIOSTAR GF7100M7S vormt dat een bottleneck?

Ik zit hier met een 9400GT, moet absoluut een nieuwe komen.
Binnen twee weken heb ik weer geld. Zit te twijfelen:
-Gigabyte HD4850 1GB OC
-Gigabyte HD4870 512
of toch weer een nvidia
-XFX 9800GTX+
Die 4850 OC wint het al van die 9800GTX+, dus die (snellere) 4870 .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Edmin schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:06:
[...]

Die 4850 OC wint het al van die 9800GTX+, dus die (snellere) 4870 .....
Laat hem aub harde feiten zien;

Ik zie dat jij een ATI kaart hebt..

Over het algemeen doen de nvidia kaarten het beter in GTA IV; de CPU is n stukje belangrijker (zie de prestaties van de i7's).

Dus je bent echt kortaf met je reply.

De laatste nVidia drivers hebben de 9800GTX+ een grote voorsprong gegeven tegenover de HD4850 hoor..

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:02
grmpf schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:03:
[...]

Het maakt op mijn systeem (i7 920/gtx260) voor GTA IV geen moer uit of ik 'm nu stock heb draaien of op 3,5 Ghz. Framerate blijft ongeveer hetzelfde en spel is net zo instabiel als altijd.

Serieus, dit is echt qua stabiliteit het meest brakke spel ooit. Framedrops, freezes, artifacts, crashes, the works. En dan loopt Rockstar Games Social Club ook nog eens constant vast. Waarom zijn niet alle spellen zo stabiel als CoD?
Ik heb geen last van dat soort problemen, tenzij ik het een of het andere onderdeel te ver overklok. Als je artefacten hebt, lijkt het me dat je videokaart te heet wordt. Ik heb dan wel een nvidia-kaart, dus misschien neit helemaal vergelijkbaar, maar als ik mijn GPU iets te ver klok, dan kreeg ik nu en dan haperingen. Ga ik nog verder, dan krijg ik artefacten en klapt hij er soms uit. Als ik het geheugen van de graka te ver klok, krijg ik artefacten en crasht als ik echt te ver ga de hele computer.

Kortom, ik denk dat je videokaart het niet helemaal trekt. Sowieso is de combinatie GTA4 - Ati niet helemaal geslaagd, als ik dit topic zie.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
julianus schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:54:
[...]

Ik heb geen last van dat soort problemen, tenzij ik het een of het andere onderdeel te ver overklok. Als je artefacten hebt, lijkt het me dat je videokaart te heet wordt. Ik heb dan wel een nvidia-kaart, dus misschien neit helemaal vergelijkbaar, maar als ik mijn GPU iets te ver klok, dan kreeg ik nu en dan haperingen. Ga ik nog verder, dan krijg ik artefacten en klapt hij er soms uit. Als ik het geheugen van de graka te ver klok, krijg ik artefacten en crasht als ik echt te ver ga de hele computer.

Kortom, ik denk dat je videokaart het niet helemaal trekt. Sowieso is de combinatie GTA4 - Ati niet helemaal geslaagd, als ik dit topic zie.
Ik heb een xfx gtx260black, nvidia dus, maar dat terzijde - het blijft vreemd dat alle andere spellen prima draaien, terwijl GTAIV allerlei problemen oplevert. Ik wijt het voorlopig dus maar aan slordig programmeerwerk. Misschien dat een re-install helpt, maar daar heb ik niet echt zin in. Wachten tot de volgende patch dus maar en hopen dat Rockstar zijn leven betert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

salimrmaf schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 00:47:
[...]

Laat hem aub harde feiten zien;

Ik zie dat jij een ATI kaart hebt..
Salimrmaf, het is al tijden bekend dat jij een NV fan bent. Dat is niet erg, maar beschuldig mij dan alsjeblieft niet van eenzijdig advies. Ik heb nu idd een ATi, maar tot voor kort had ik een NV G92 GTS. Er is binnen de VB topics behoorlijke consensus over het feit(!) dat de 4850 en de 9800GTX+ behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn, maar dat de ATi variant het wint vanaf 4xAA.

edit: hier heb je een leuke recente review die onderschrijft wat ik beweer ,al is GTA4 niet meegenomen in de benches. Maar ja, wie koopt er nou een graka voor 1 specifieke titel?
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3520&p=8

[ Voor 23% gewijzigd door Edmin op 04-03-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
ik

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:02
grmpf schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:08:
[...]

Ik heb een xfx gtx260black, nvidia dus, maar dat terzijde - het blijft vreemd dat alle andere spellen prima draaien, terwijl GTAIV allerlei problemen oplevert.
Ah sorry, niet aandachtig genoeg gelezen ;+)

Toch klinkt het als een te hete videokaart. Heb je al eens geprobeerd om je kaartje een uurtje te stressen met iets anders? In mijn ervaring lukt dat het best met:

http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
julianus schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:19:
[...]

Ah sorry, niet aandachtig genoeg gelezen ;+)

Toch klinkt het als een te hete videokaart. Heb je al eens geprobeerd om je kaartje een uurtje te stressen met iets anders? In mijn ervaring lukt dat het best met:

http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/
thanks voor de tip - heb het een uurtje geprobeerd. Komt op 80 graden uit, wat hoger is dan ik ooit eerder heb gezien, maar geen artifacts of andere narigheid.
weet ik nu tenminste zeker dat het niet aan mn hardware ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tja, dan heb je er een zware aan. Probleem is dat ik tot nu toe op geen van de meest gerespecteerde techsites GTA4 in de benchmark suite opgenomen zie. Dat komt omdat ook die sites tegen veel van de problemen aanlopen die velen in dit topic ook hebben. Het is, door erratische performance en onstabiele port, een slechte benchmarktool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grmpf schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:03:
[...]

Op mijn vorige systeem (p35 e8400) draaide het een stuk beter wat stabiliteit betreft.
Nu een Ci7-920 3,2 ghz en ik kan het spel geen uur meer spelen of hij klapt eruit met de foutmelding fatal error RESC10 of een andere melding.
Ik heb dan ook de dvd helaas naar de eeuwige jachtvelden moeten sturen.
Een patch die alles verhelpt zie ik niet gebeuren.
Jammer want het spel is echt super goed uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over wat nu echt de bottlenek is kan ik alleen naar raden, maar bij mij loopt het ook niet als gewenst en dat op:
E8400@4.55Ghz op Maximus Formula (x38) + 4850X2 @stock +4GB 1066Mhz (55515). (en 2 HDD in raid 0)

Als ik alles maximaal zet qua 1GB vram dan geeft de benchmark gewoon 60fps alleen in het spel dropt het vaak naar +-30 en dat is echt niet leuk speelbaar imo.

Als ik alles laag zet (wat ik absoluut te lelijk vind) dan haal ik ook niet meer dan 40fps ingame tijdens de drukke momenten....

Wat een onzin-benchmark is dat trouwens zeg, lijkt me dat Rockstar de bench met voorbedachte rade zo heeft ontwikkeld dat ie voor allerlij systemen een onwerkelijk hoge frame rate aangeeft.
Met als resultaat dat ik vrijwel nergens een echte (fraps ingame) benchmark kan vinden op het net.

In het spel zie je van alles dat niet in de 'benchmark' voorkomt: lange straten, veel auto's, veel mensen, horizon, et cetera. In de benchmark doet een scooter een salto :? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:07
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:44:
Over wat nu echt de bottlenek is kan ik alleen naar raden, maar bij mij loopt het ook niet als gewenst en dat op:
E8400@4.55Ghz op Maximus Formula (x38) + 4850X2 @stock +4GB 1066Mhz (55515). (en 2 HDD in raid 0)

Als ik alles maximaal zet qua 1GB vram dan geeft de benchmark gewoon 60fps alleen in het spel dropt het vaak naar +-30 en dat is echt niet leuk speelbaar imo.

Als ik alles laag zet (wat ik absoluut te lelijk vind) dan haal ik ook niet meer dan 40fps ingame tijdens de drukke momenten....

Wat een onzin-benchmark is dat trouwens zeg, lijkt me dat Rockstar de bench met voorbedachte rade zo heeft ontwikkeld dat ie voor allerlij systemen een onwerkelijk hoge frame rate aangeeft.
Met als resultaat dat ik vrijwel nergens een echte (fraps ingame) benchmark kan vinden op het net.

In het spel zie je van alles dat niet in de 'benchmark' voorkomt: lange straten, veel auto's, veel mensen, horizon, et cetera. In de benchmark doet een scooter een salto :? 8)7 |:(
GTAIV staat bekend om het Crossfire probleem. Het wordt namelijk niet gebruikt. Dus jou 4850X2 heeft wel leuk 2x een 4850. Maar hij gebruikt er maar eentje, waardoor je dus de resultaten van 1 4850 krijgt.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, op hardocp zeggen ze dat Crossfire wel werkt, maar crossfireX niet. Letterlijk geven ze aan dat meer dan 2 gpu's niet werken in GTA4.

Quote:
AMD’s Greg Ellis indicates what we were thinking as well –

“We have intentionally limited GTA4 to using at max 2 ASICs, to overcome the performance degradation that was observed when running more than two. That’s a symptom that comes up sometimes when an app is heavily CPU bound. The driver team still has this title high on their priority list, and I’m sure we’ll make further progress in the future if that’s possible.”

Bron:http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTYyMyw4LCxoZW50aHVzaWFzdA==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Grappig, als ik m'n pc op m'n tv aansluit (Samsung LE23R81B) krijg ik een hogere framerate op 1360x768 dan op m'n pc monitor op 1360x768....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:49

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

lijkt me meer een verschil in t moment van controleren, zou voor de vga kaart of de cpu geen verschil mogen zijn, draai eens benchmarks om dat te controleren!?

ook opletten dat de duur van de test net zo lang is... (lijkt me erg sterk namelijk..)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Sjoerd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:19:
Grappig, als ik m'n pc op m'n tv aansluit (Samsung LE23R81B) krijg ik een hogere framerate op 1360x768 dan op m'n pc monitor op 1360x768....
Vsync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Nogmaals benchmarks gedraaid, de TV geeft 0.5 FPS meer. In game lijkt het verschil groter.
1024x768 geeft toch prima beeld en meer fps dan 1360...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Windows 7 x64 met ATI Catalyst 9.3.

Specs:

-AMD Phenom x3 720 BA @ 3.4 ghz
-4 GB OCZ Platinum Dual Channel (OCZ2P10664GK)

-ATI Radeon HD4850 1 GB
@ GPU = 730 mhz
@ Mem = 1050 mhz

Benchmark:
Statistics
Average FPS: 54.62
Duration: 37.02 sec
CPU Usage: 75%
System memory usage: 67%
Video memory usage: 77%

Graphics Settings
Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz)
Reflection Resolution: High
Water Quality: High
Shadow Quality: High
View Distance: 30
Detail Distance: 30
Definition: On

Hardware
Microsoft Windows 7 Ultimate
Microsoft Windows 7 Ultimate
Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series
Video Driver version: 8.14.10.647
Audio Adapter: Speakers (M-Audio Revolution 7.1)
AMD Phenom(tm) II X3 720 Processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:30
Snowcake, als jij de shadows op very high zet heb je er dan ook last van dat gebouwen verdwijnen ed? Aangezien je in de buurt komt van mijn configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Deagle

Nee, ik heb daar geen last van.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Patch 3 released :)
To download the latest patch please follow the link:
http://www.rockstargames.com/support/IV/PC/patch/index.html

GRAPHICS:
Interior Lights for ATI 1900 series cards
- All light sources appear for users with 1900 series ATI cards. (ie. Pool Mini Game)
- ALT-TAB fixed

Graphics Settings
- Added menu option "OFF" for Reflection quality
- Added menu option "OFF" for Shadow quality

PERFORMANCE:
- Physics optimizations to improve situations with heavy physics calculations (ie. 32 player races)
- Graphical Performance Optimizations

MULTIPLAYER:
NAT Type detection
- Detect if user has a "strict" NAT and displays message for user

Voice chat is received even if your microphone is turned off

CONTROLS:
Keyboard/Mouse
- Remapping restrictions removed
- Allow Enter, Backspace, and Arrow keys to be remapped by user
- Allow multiple mouse buttons to be mapped

Enable/Disable DirectInput in Menu
- Users can now activate/deactivate Direct Input devices from "Controls" menu.
- If commandline "-usedirectinput" is active, it will override pause menu setting

Use 2 direct input devices simultaneously (ie. Wheel and Gamepad)
- Users can now use 2 different controllers at once, including 1 XInput and 1 Direct Input device

Added more Direct Input / XInput device support
- Saitek P380/P480/P580/P990
- Saitek PS1000/PS2700/P3200/P3600
- Gravis Eliminator Shock gamepad

SECURITY:
Detect modified files and prevent users from entering multiplayer if found
- Game will prompt with a message after blocking user with modified data files from entering multiplayer
- Should prevent multiplayer access from cell phone and GFWL join in progress

VIDEO EDITOR:
Scroll Bar improved response
- Tweaked to respond better to keyboard inputs

Sped up load times for users with many clips

TITLE UPDATE 2 FIXES:
Return of Hot Dog Stands and other props
- Missing hot dog vendors, fences, gates, pylons should be present throughout the world

Scrolling signboards
- Activate missing scrolling signboard text (ie. highway signs, Star Junction, Clock Tower Sign)

ALT-TAB pauses game during cutscenes
- Cutscenes should now pause and resume correctly after an ALT-TAB task switch. Audio remains in sync

GENERAL ADDITIONS/FIXES:
Mismatched MODO/Perseus Clothing
- Fixed a bug when Niko mixes clothing from Perseus and Modo

360 Controller Texture
- Controller image should be visible in Controller Configuration screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
Ik kan met de nieuwste patch nou niet zeggen dat het de moeite waard is geworden dit spel te gaan spelen. Het is nog steeds een slideshow met texture errors en vreemde schaduwen.

Ook de GTA forums staan vol met problemen over deze patch, wederom heeft R* dus een wanproduct afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:56
Het is er hier naar mijn gevoel beter op geworden. De textuur van de straat is mooier, en ik haal (gevoelsmatig in ieder geval) meer FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
  • Laatst online: 10-09 14:11
na patch 1.0.3.0 krijg ik een efc20 error en kan ik het hele @#$@4 spel weer opnieuw gaan installeren wat gelukkig maar 2 uur kost. Dank jullie R*!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:17
peugeot106xsi schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 17:36:
na patch 1.0.3.0 krijg ik een efc20 error en kan ik het hele @#$@4 spel weer opnieuw gaan installeren wat gelukkig maar 2 uur kost. Dank jullie R*!
Hier een "Invalid resource, please reinstall the game"

..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 14:31
Nou, na het installeren van de patch dacht ik het probleem verhopel te hebben dat ik na het verlaten van de safehouse terug naar XP word gegooit... Maar het blijft crashen :S

Pentium D 3.0Ghz
2GB DDR2 ram
EVGA GTX 260

:/

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Voor die gene met een laptop, de ATI-drivers worden niet meer goed gemod met Mobility Modder .net. Op http://www.driverheaven.n...ssible-fix-9-2-later.html staat een beta-fix hiervoor. Ik heb deze net gebruikt, ik de driver van 9.3 is geinstalleerd, ik moet GTA IV nog spelen.

edit: Samen met de nieuwe patch draait het weer iets soepeler.

[ Voor 8% gewijzigd door Tukk op 21-03-2009 21:36 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 19:56

voz

De echte kenner

Voor iedereen die GTA 4 via steam heeft; als de game crashed voor of tijdens het gele of blauwe rockstar logo, even de patch installeren vanaf de Rockstar support site.

Ik heb het idee dat de game met deze nieuwe patch iets lekkerder loopt en er beter uitziet. Helaas nog steeds crashes op totaal onvoorspelbare momenten... oftewel nog altijd geen optimaal speelplezier omdat ik elk moment een crash verwacht.

[ Voor 12% gewijzigd door voz op 21-03-2009 21:26 ]

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Hier ook de patch geïnstalleerd op 2 computers.
Eentje met een core i7 920 en een ATI 4870 erin => spel werkt perfect, ook na patch 3
De ander met een AMD X2 6000+ en een ATI 4850 => spel werkt 5 minuten voordat er een out of video memory error komt na de patch, voor de patch werkte deze ook goed......

Het vreemde is dat het spel met patch 2 nooit vastliep op de tweede PC, en nu met patch 3 slaat deze vast na enkele minuten spelen met de leuke RESC10: out of video memory error...
Het spel herinstalleren+patch 3 helpt niet.
Grafische instellingen omlaag gooien helpt niet, het geeft wel een paar minuten extra speeltijd.
Maar als ik het spel en patch 2 installeer dan werkt het spel weer goed...
Het probleem is dat je patch 3 moet hebben geïnstalleerd om online te kunnen, en we zaten beiden eigenlijk continu samen online........
Ik hoop dat Rockstar de problemen die ze zelf creëren ook snel oplossen. :(

Als ik vezels moet eten dan vreet ik mijn trui wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Van de week de nieuwe ATI 9.3 geinstalleerd en de patch voor gta om weer eens te proberen of het nu wel lukte om de laatste missie Out of Commission te halen (maar dit had nog geen nut ik kom nogsteeds niet in de heli). Wel valt het op dat ik gewoon 10FPS meer heb in de benchmark dan eerder:

Terwijl hij mooier staat (meer detail distance), of dit nu aan de patch ligt of de driver, geen idee, want heb ze beide geinstalleerd voor de nieuwe benchmark.

Het is duidelijk netter de game nu (minder foutjes en scherper)

Systeem: E8400 @ 3.8GHz
4GB DDR2
Ati 4850 @ 730/1020
Statistics
Average FPS: 58.45
Duration: 37.20 sec
CPU Usage: 88%
System memory usage: 54%
Video memory usage: 91%

Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 1024 (75 Hz)

View Distance: 26
Detail Distance: 51

Graphics Settings
Render Quality: Very High
Reflection Resolution: Very High
Texture Filter Quality: Highest
Detail Distance: 51
Definition: ON
VSync: ON

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Ultimate
Service Pack 1
Video Driver version: 8.14.10.647
Audio Adapter: Luidsprekers (Creative SB Audigy 2 ZS (WDM))
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
Voorheen:
Statistics
Average FPS: 50.29
Duration: 37.52 sec
CPU Usage: 82%
System memory usage: 54%
Video memory usage: 80%

Graphics Settings
Render Quality: Very High
View Distance: 27
Detail Distance: 38

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Ultimate
Service Pack 1
Video Driver version: 7.14.10.630
Audio Adapter: Luidsprekers (Creative SB Audigy 2 ZS (WDM))
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz

[ Voor 7% gewijzigd door Race Eend op 23-03-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:10
Ik had versie Grand Theft Auto IV 1.0.2 draaien op mijn pc, gister de update naar 1.0.3 geïnstalleerd en nu start het spel niet meer op, ik krijg deze foutmelding: fatal error MS10.
Ik heb MS Live games al opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat.
Hebben meer mensen dit probleem? Is het op te lossen zonder het spel opnieuw te installeren?
Wil niet graag al mn savegames kwijt zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
  • Laatst online: 10-09 14:11
Patch 1.0.2 gewoon weer over 1.0.3 instaleren, werkte voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:10
peugeot106xsi schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:51:
Patch 1.0.2 gewoon weer over 1.0.3 instaleren, werkte voor mij :)
mmm goede tip, ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon sinds patch 2 redelijk gamen; geen last meer van inkakkende fps en een stabiel draaiende game. Heb echter zojuit de nieuwe patch geinstalleerd en ook meteen catalyst 9.3 en het spel is compleet onspeelbaar geworden. De fps is een drama en dropt zelfs naar 1. De schaduwen zien er slechter uit dan ooit. Hoe kan dit? Aanpassen van de gfx helpt niets.

Voorlopig maar terug naar patch 2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:39:
Kon sinds patch 2 redelijk gamen; geen last meer van inkakkende fps en een stabiel draaiende game. Heb echter zojuit de nieuwe patch geinstalleerd en ook meteen catalyst 9.3 en het spel is compleet onspeelbaar geworden. De fps is een drama en dropt zelfs naar 1. De schaduwen zien er slechter uit dan ooit. Hoe kan dit? Aanpassen van de gfx helpt niets.

Voorlopig maar terug naar patch 2 :(
Schaduwen zijn lelijk op Low en Medium, oplossing: op High zetten.

Verder heb ik ook gemengde gevoelens over deze patch, om een beetje normale fps te houden moest ik Detail Distance terugschroeven van 80 naar 40. Denk dat het direkt te maken heeft met de restore van de missing objects. Tijdens een race meekijken is nu ook vaak een lagfest, met een framerate tussen de 25-35, eerst dik boven de 40. (specs: XP 32-bit, Q6600 @ 3.2Ghz, 2x2GB ram. 4870 512MB, cat 9.3, 1280X1024).

Ik merk wel dat er veel minder grafische glitches zijn, bepaalde plekken waar eerst een groot grijs vlak verscheen zijn ineens normaal. De editor is weer multithreaded en daardoor veel sneller, het ding rendert nu 720p met 6fps ipv 1.

En toch, als ik geen MP zou spelen hield ik het lekker bij patch 2, dat draaide veel soepeler.

Heb ook al 2 rare bugs meegemaakt. Eentje was erg duidelijk, geen deur bij een safehouse in Algonquin...

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/29copdz.jpg

Bij de andere bug, als het een bug is, schrok ik me helemaal wezenloos. Blijkbaar kunnen auto's zelf ook het "schommel-lanceer-effect" veroorzaken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ geweldig :D

Ik had last van open lucht auto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.ucpzone.com/temp/gtacrap.jpg

Overigens zijn bij mij de fps problemen verdwenen met deze tip
Heb echter nog niet lang genoeg gespeeld om conclusies te kunnen trekken, maar het was in elk geval een enorme verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Open lucht auto's had ik ook last van, opnieuw opstarten en ze waren weg...
Bobnofski's bugs heb ik nog niet meegemaakt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iemand in deze topic met strak 60 fps in de game? (fraps)
(dus niet in een kamertje, maar buiten tussen de autos en niet alle settings low)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
Nope, ik zit met mijn Core i7 920 en Ati HD4870 1GB combo op ongeveer 25-40 FPS met alles maxed, behalve view distance (deze is op ongeveer 40 ingesteld) en schaduwen (zowel de slider van de schaduwen als de schaduw kwaliteit iets omlaag). Hij hapert wel meer in drukke gebieden, dus ik ben bang dat ik de instellingen nog iets omlaag moet zetten...

Als ik in rustige gebieden rijd, bijvoorbeeld in sommige delen van Alderney, dan haal ik de 60FPS heel even, maar meestal zit ik rond de 30FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Ik wil wel binnen twee/drie weken een HD4870 kopen (1GB of 512 MB, hangt van het budget af dat is nog niet zeker). Maar ik weet niet zeker of dat veel zin heeft.

Biostar gf7100 m7s
Q8200 @ 2,45Ghz
3GB GEiL (komt nog wel een GB bij dan wordt het 2x2GB)
Nu een XFX 9400GT (wordt dus HD4870)

nu kom ik niet verder dan 8fps op 1680x1050 en 23fps op 800x600 :'(
Uiteraard zal ik verder komen met een 4870, maar durft iemand te zeggen of ik dan >25fps kan halen in 1680?

Overklok zal ook ten goede komen, maar ik kan de multiplier met mijn bios niet hoger dan 7 zetten en dat is stock op de q8200.
Ik ben geen echte PC held, maar kan ik een bios door een andere leverancier (bijv. asus of gigabyte) op mijn biostar moederbord zetten. gewoon een BSS bestand?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

.Sjoerd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:35:
Ik wil wel binnen twee/drie weken een HD4870 kopen (1GB of 512 MB, hangt van het budget af dat is nog niet zeker). Maar ik weet niet zeker of dat veel zin heeft.

Biostar gf7100 m7s
Q8200 @ 2,45Ghz
3GB GEiL (komt nog wel een GB bij dan wordt het 2x2GB)
Nu een XFX 9400GT (wordt dus HD4870)

nu kom ik niet verder dan 8fps op 1680x1050 en 23fps op 800x600 :'(
Uiteraard zal ik verder komen met een 4870, maar durft iemand te zeggen of ik dan >25fps kan halen in 1680?

Overklok zal ook ten goede komen, maar ik kan de multiplier met mijn bios niet hoger dan 7 zetten en dat is stock op de q8200.
Ik ben geen echte PC held, maar kan ik een bios door een andere leverancier (bijv. asus of gigabyte) op mijn biostar moederbord zetten. gewoon een BSS bestand?
Met een 4870 zal je zeker winst merken, maar niet veel. In GTA4 is jouw CPU de grote bottleneck. Als ik jou was zou ik je CPU en moederbord verkopen en een nieuw moederbord + CPU (voor GTA het liefste quadcore) kopen, ipv die 4870. Zorg dat die cpu niet locked is, en zorg voor goede koeling.

Verder kan je een ander bios erin flashen, maar 99% zeker dat het niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
"CPU en moederbord verkopen en een nieuw moederbord + CPU (voor GTA het liefste quadcore) "

CPU is net nieuw (nouja, een maandje dan), liever begin ik daar niet aan...;)
Moet ik dan maar geduldig wachten tot Biostar een nieuwe BIOS uitbrengt voor m'n mobo liever koop ik ook hier geen nieuwe.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

.Sjoerd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:29:
"CPU en moederbord verkopen en een nieuw moederbord + CPU (voor GTA het liefste quadcore) "

CPU is net nieuw (nouja, een maandje dan), liever begin ik daar niet aan...;)
Moet ik dan maar geduldig wachten tot Biostar een nieuwe BIOS uitbrengt voor m'n mobo liever koop ik ook hier geen nieuwe.
Het probleem ligt niet bij je moederbord denk ik, maar bij je CPU. De multiplier is locked op 7 ben ik bang. Daar gaat een bios update niets aan helpen. Er zijn nog wel andere manieren om je cpu te overclocken, maar daar zou ik niet aan beginnen.

Als je je cpu niet wilt weg doen heb je weinig keuze. Een 4870 is wel veel sneller dan die 9400GT die je nu hebt natuurlijk, en daar heb je ook veel plezier van bij andere games die niet zo leunen op de CPU.

[ Voor 13% gewijzigd door ToeingTheLine op 25-03-2009 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
De CPU is inderdaad locked op 7, 4870 komt er zowiezo 1GB ligt in budget. Nu kijken of er geld is voor een Q9400 mits die natuurlijk niet locked is....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R*, bless your soul!

Sinds de 1.0.3.0. patch kan ik GTA IV eindelijk normaal spelen zonder Resc10-error na 5 tot 15 minuten. Gisteravond na 4,5 uur spelen de laptop maar uitgezet zonder ook maar één crash :)

Ik wist de Resc10 error al te ontwijken door de texture quality op medium te zetten, echter nu staat alles op high met 40/40/40/4. De benchmark levert dan 38.8 fps met Forceware 185.20.

Wat wel vervelend is, is dat lijkt dat het probleem zich verplaatst heeft naar ATi kaarten als ik de bovenstaande reacties lees. Toen ik dat probleem had heb ik goed contact gehad met nVidia, echter na een week bleek dat ook zij er niets aan konden doen. Dus aan mij ATi vrienden: geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
Misschien dat Nvidia Rockstar heeft omgekocht en dat Rockstar met de patch expres de kaarten van ATI saboteert?

Ik vind het wel een ramp om het spel nu te spelen, aangezien ik 10FPS omlaag ben gegaan na mijn patch. Ik heb alleen geen zin om de instellingen omlaag te gooien.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
gezien gta IV de enige zware game is die ik speel, wordt een nog een lastige keuze. HD4870 of 9800GT.
Als ik dit topic zo door lees is ATI & GTA IV geen goede combinatie. jammer want anders was het duidelijk 4870

EDIT:
ook grappig:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/Afbeelding2-2.jpg
wat is trouwens recommended waard, als je daar voor passed en dan zo verrekte weinig fps haalt... 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door .Sjoerd op 25-03-2009 13:46 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkoopaantallen :P
Je verkoopt meer games als de recommended specs niet zo belachelijk hoog zijn hahaha
Rockstar weet donders goed wat marketing is...

Ze gaan Max Payne ook helemaal verkr*chten met deel 3; Max lijkt totaal niet op Max, maar meer op de hoofdpersoon van Far Cry1, heel vaag. Ik hoop dat ze de gameplay nog in zijn waarde laten, maar ik vrees het ergste...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 14:45 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
.Sjoerd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:41:
gezien gta IV de enige zware game is die ik speel, wordt een nog een lastige keuze. HD4870 of 9800GT.
Als ik dit topic zo door lees is ATI & GTA IV geen goede combinatie. jammer want anders was het duidelijk 4870

EDIT:
ook grappig:
[afbeelding]
wat is trouwens recommended waard, als je daar voor passed en dan zo verrekte weinig fps haalt... 8)7
Mijn videokaart, de 4870 met 1GB heeft volgens die site 3,7GB, het zal wel gedeeld geheugen zijn met het RAM of gewoon een fout van die site. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:19:
verkoopaantallen :P
Je verkoopt meer games als de recommended specs niet zo belachelijk hoog zijn hahaha
Rockstar weet donders goed wat marketing is...
Nee, het probleem met die site is gewoon dat er alleen gekeken wordt naar het beschikbare videogeheugen en de chip. Een nVidia 9x00-kaart met 512MB wordt dan als 'goed' bestempeld, terwijl de 9400GT zelfs in games van meer dan een jaar oud moeite heeft op maximale settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
TDU, Ages of empire, counterstrike, alles gaat prima op high, behalve grafisch belachelijk zware games..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
.Sjoerd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:00:
TDU, Ages of empire, counterstrike, alles gaat prima op high, behalve grafisch belachelijk zware games..
Je hebt het over games van 8 jaar oud...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
GodLiker schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:48:
Ik had versie Grand Theft Auto IV 1.0.2 draaien op mijn pc, gister de update naar 1.0.3 geïnstalleerd en nu start het spel niet meer op, ik krijg deze foutmelding: fatal error MS10.
Ik heb MS Live games al opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat.
Hebben meer mensen dit probleem? Is het op te lossen zonder het spel opnieuw te installeren?
Wil niet graag al mn savegames kwijt zijn :(
hier idem, zodra loading in beeld komt is het over.
ben ook weer bezig om patch 2 weer terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Je hebt het over games van 8 jaar oud...
drie jaar

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TheZeroorez; Dat klopt, maar ik bedoelde ook niet alleen die site:
Rockstar geeft zelf bijvoorbeeld de volgende specificaties aan als recommended:

Operating System: Windows Vista Service Pack 1 OR Windows XP Service Pack 3
Processor: Intel Core 2 Quad 2.4GHz, AMD Phenom X3 2.1GHz
Memory/RAM: 2.5GB for Vista, 2.5GB for XP
Hard Disk Space: 18 GB Free
Video Card: 512MB NVIDIA 8600 or 512MB ATI 3870

En hiermee draait het ook alles behalve vloeiend, dat was dus mijn punt. En dit doen ze express om de verkoop te boosten...

@Sjoerd:CS retailde in 2000 (9 jaar geleden)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
TDU in 2006, Drie jaar geleden.

Nu ik weet wat mijn budget is zit ik toch serieus te twijfelen tussen een HIS HD4850 1GB Turbo, HIS HD4870 512MB, Sapphire HD4870 1GB of toch een EVGA GTX260 Super Superclocked...
De ATI's bieden meer value for money, de GTX260 zal waarschijnlijk beter lopen met GTA IV

lastig...

[ Voor 74% gewijzigd door .Sjoerd op 07-04-2009 22:19 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:56

rCk

.Sjoerd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:45:
TDU in 2006, Drie jaar geleden.
TDU was zelf ook een grafspel qua coding hoor. Niet ecth goeie vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Bij mij wil hij nog steeds neit hij mount op 2 pc's die ruim voldoende hebben een pc failt op zijn windows (7) en een vista en ze starten simpel weg gewoon niet op. Je hoort heel even cdtje gaan maar hij geeft niks. :( Iemand enig idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Laatst online: 14-09 12:45
Het spel loopt hier opvallend soepel, met rond de 25 FPS en niet teveel framedrops.

Specs:
AMD Athlon 64 X2 4200+ (2,2Ghz)
2Gb DDR1 geheugen (Samsung en OCZ Hyper Performance)
ZOTAC 8800GT 512MB

Verder heb ik zover ik weet geen last van bugs en dat soort ongein.

[ Voor 15% gewijzigd door MPeek op 28-03-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het niet geloven, ik speel gta4 voor het eerst 3uur achter elkaar op de pc.
Eindelijk kan ik de single player verhaal spelen.
In december gekocht en nu pas een werkend product.
Normaal krijg ik ook die resc 10 error al na 5 min of 1 uur.
Maar nu lees ik weer hier dat patch 3 weer problemen geeft bij andere mensen.
Dus als nu patch 4 uitkomt dan zijn wij weer aan de beurt zeker?
Ik snap dan ook niet dat er zoveel problemen zijn.

Vraagje aan de mensen hier.
De vorige delen van gta heb ik altijd op een console gespeeld.
Maar waren er altijd van zulke problemen met de pc versie??
Of is dit de eerste gta versie die zoveel problemen geeft op de pc?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan me niet herinneren dat vice city of gta 3 zoveel problemen had nee, maar dat heeft veel te maken met de soort beveiliging van de game heb ik het idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:13:
Ik kan het niet geloven, ik speel gta4 voor het eerst 3uur achter elkaar op de pc.
Eindelijk kan ik de single player verhaal spelen.
In december gekocht en nu pas een werkend product.
Normaal krijg ik ook die resc 10 error al na 5 min of 1 uur.
Maar nu lees ik weer hier dat patch 3 weer problemen geeft bij andere mensen.
Dus als nu patch 4 uitkomt dan zijn wij weer aan de beurt zeker?
Ik snap dan ook niet dat er zoveel problemen zijn.

Vraagje aan de mensen hier.
De vorige delen van gta heb ik altijd op een console gespeeld.
Maar waren er altijd van zulke problemen met de pc versie??
Of is dit de eerste gta versie die zoveel problemen geeft op de pc?
Ben ook erg blij met deze patch, geen resc10 meer _/-\o_ Patch 4 ook maar niet meer installeren >:)

De vorige Pc versies hadden nooit problemen, tenminste niet bij mij. Alleen met GTAIII had je in het begin een probleem met niet kunnen saven, voor de rest niet. Heb ze allemaal gekocht, alleen deze laatste deed een flink beroep op mijn geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:19

Acheron

updatepack.nl

Ook ik ben erg tevreden met de nieuwe patch 1.0.3. De game is nu goed speelbaar met een X1950XT icm een Intel E6600 @ 3.42 GHz. Wat erg opvalt is de verbeterde kwaliteit van schaduwen en weerseffecten. Ook tijdens een hevige regenbui blijft de game speelbaar! Ook erg fijn dat de verlichting binnenshuis nu eindelijk werkt.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Verbeterde schaduwen? Merk ik niets van, het lijkt zelfs of ze verslechterd zijn...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
Mee eens, de schaduwen zien er bij mij nu juist korrelig uit... Rockstar moet gewoon een goede patch uitbrengen en niet een patch die voor de helft van de mensen werkt en voor de andere helft juist voor meer problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:11

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Heb goede ervaringen met de nieuwe patch, de enige verschillen:
-minder (bijna nooit) missing textures, pop-ups
-nog geen vastloper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:53
Hier zijn de schadeuwen met de nieuwe patch lelijk geworden (HD4850). Mss maar eens Catalyst 9.3 installen dan.. Draaim nu nog Cat 9.2

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:11
ik heb met de nieuwe patch wat spawning probleempjes.

zo heb ik een vrachtwagen gehad die 1.5 meter in de lucht hing. ik kon er wel instappen, niko vloog daardoor ook ineens 1.5 meter de lucht in.

en gister had ik een motor die op zijn kop op straat stond, met het stuur door het asfalt zegmaar. ook daar kon ik gewoon opstappen, toen draaide hij ineens om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
dat soort dingen had ik weleens met de eerste versie. sinds patches nooit meer last van gehad.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 11:11
Mja, ik dus nooit. Ik ben begonnen met een fresh install en patch 2. Daar eigenlijk geen problemen mee, maar omdat patch 3 ook verbeterde performance zou hebben die na enige twijfel toch maar geinstalleerd.

Verder draait hij nog steeds goed, geen crashes of andere vreemde dingen, alleen dat spawning dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Geld is binnen :)

Ik zit te twijfelen tussen een:
Sapphire HD4870 1GB Vapor-X
EVGA GTX260 Core 216 Super Super Clocked

De 4870 is eigenlijk in alle opzichten "beter", maar Hoe erg is het ATI / GTA IV probleem? het is eigenlijk het enige spel wat ik speel, afgezien van grafisch een hele hoop mindere games.

[ Voor 9% gewijzigd door .Sjoerd op 31-03-2009 20:13 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik zit met een vaag probleem....

Ik heb mijn pc een update cadeau gedaan. Van een E8400 @ 4Ghz en een Club3D 4870 OC 512 naar een Q9550 @3,7Ghz en een Asus 4870 Dark Knight 1GB.

Het probleem is dat het spel haast onspeelbaar is. In het begin begint het al te haperen, met frames van tussen de 5 en 10. Als ik iets langer doorspeel haal ik opeens frames van ongeveer 20, en af en toe een uitschieter richting 45-50. De instellingen staan niet op het hoogst, Vsync aan en Clipopname uit.

Wat is er hier mis?? :?

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Wat doe je met je oude videokaart?

Ik denk niet dat het iets te maken heeft met je nieuwe onderdelen, ik zou niet weten wat het zou zijn, ik kon ook niet het hetzelfde probleem vinden.

Op mijn laptop draait gta iv op iets onder medium relatief snel, alleen is nadat je het spel hebt geminimaliseerd en opnieuw opgestart, de game ontiegelijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Oude videokaart en cpu zijn verkocht. Misschien word het tijd voor een verse installatie van windows.... :/

Ook vaag, toen ik de videokaart net had en zijn eerste testrun deed met 3dmark06, had hij op stock snelheden bijna 17000 punten. Nu, overgeclocked komt hij op 14000 uit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Lexus freak, je moet GTA niet op je laptop spelen. is slecht voor je rug...

Geen idee trouwens waarom zo weinig frames, misschien heeft het toch wat met de single core snelheid te maken. zodra hij weinig frames maakt dat er dan 2 cores bijspringen, lijkt mij niet geheel onlogisch in het kader van het milieu (net als EIST zegmaar). Dat verklaard je lage 3Dmark score niet.

[ Voor 66% gewijzigd door .Sjoerd op 31-03-2009 23:05 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, het ziet er naaruit dat niemand GTA4 lekker kan draaien (60fps gaming!), erg jammer.

Niet dat ik het er geweldig uit vind zien, maar ben toch wel een hardcore GTA-fan, helaas voor hun ga ik deze dus mischien wel helemaal niet aanschaffen.

Rockstar doet zelf ook geen ene ruk om de slechte performance van hun game te fixen, net alsof die minimale fps-rate die nooit boven de 20 komt er niet toe doet bij 'goed draaien' met hun BS-recommended-specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Na een nieuwe installatie van Windows loopt het weer lekker. Met alle instellingen op high/highest game ik met 35-45 fps. Dat is best te doen. Kijken als ik de instellingen op medium zet of er een groot verschil te zien is, ik denk het niet.

En met 3Dmark06 haal ik nu ook gewoon weer 18300 punten. Dus mijn probleem lijkt verdwenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Laatst online: 15:28
Bij heeft ie eigenlijk altijd wel goed gedraaid. En nu met 1.03 patch alleen nog maar beter. Zeker mazzel gehad.

e6750@3.15ghz
2GB 1150mhz DDR-2 5-5-5-18
8800GTS 640mb
P5K 480fsb ongeveer.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Draai nog steeds met versie 1.0, straks maar eens 1.03 proberen.

Met regen enzo kakt de framerate helaas helemaal in.

Statistics
Average FPS: 62.70
Duration: 37.05 sec
CPU Usage: 44%
System memory usage: 53%
Video memory usage: 53%

Graphics Settings
Video Mode: 1680 x 1050 (59 Hz)
Texture Quality: Medium
Render Quality: High
View Distance: 28
Detail Distance: 37

Hardware
Microsoft Windows XP Professional
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 285
Video Driver version: 181.20
Audio Adapter: SB X-Fi Audio [D000]
Intel Pentium III Xeon processor

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Nieuwe videokaart doet wonderen! :*)
Geen 4870 of GTX260 ssc, maar veel geld bespaart en een HIS HD4850 gekocht.

Resultaten met 9400GT:
Statistics
Average FPS: 6.44
Duration: 38.22 sec
CPU Usage: 28%
System memory usage: 60%
Video memory usage: 96%

Graphics Settings
Detail Distance: 41

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Home Premium
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 9400 GT
Video Driver version: 177.79
Audio Adapter: Luidsprekers (C-Media PCI Audio Device)
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8200 @ 2.33GHz

Met HD4850:
Statistics
Average FPS: 39.89
Duration: 37.05 sec
CPU Usage: 76%
System memory usage: 64%
Video memory usage: 85%

Graphics Settings
Texture Filter Quality: Medium
View Distance: 24
Detail Distance: 30

Hardware
Service Pack 1
Video Driver version: 8.14.10.655
Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)

In game schiet ie soms tot zo'n 50-55fps, en met regen gaat ie niet lager dan een stuk of 25-30.
Geen briljante resultaten als dat sommigen hebben met i7& GTX285, maar dit is zo'n vooruitgang met wat ik gewend was (30fps op 800x600).

Niks geen last dus van ATI bugs 8)

EDIT:
net een benchmark gedraaid op 800x600 voor de lol, in 1680x1050 heeft ie 6fps meer 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door .Sjoerd op 09-04-2009 22:40 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Mijn HD4870 512 MB @ Windows 7 mount hij gewoon niet l; Iemand enig idéé?

[ Voor 14% gewijzigd door DJ-Visto op 09-04-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Hebben jullie ook problemen met GTAIV 1.03?
Ik heb het spel nu al 3x eropnieuw opgezet. Elke keer als ik 1.03 erop zet. Zegt ie: Fatal error.
1.02 doet het wel gewoon prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Nope, geen problemen met 1.0.3 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Statistics
Average FPS: 59.83
Duration: 36.99 sec
CPU Usage: 65%
System memory usage: 66%
Video memory usage: 79%

Graphics Settings
View Distance: 60
VSync: On

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Enterprise
Service Pack 1
Audio Adapter: Luidsprekers (Creative SB X-Fi)
AMD Phenom(tm) II X4 940 Processor

Toch best netjes lijkt mij zo!
Ik draai Vista 64 bit.

Dit is op GTAIV 1.02. 1.03 draait bij mij niet. Die gaf nog iets meer performance had ik gelezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kuhr89 op 11-04-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Zeer netjes! mag ik vragen wat voor HD48xx je hebt? misschien moet ik m'n 4850 toch maar inruilen voor een4890 en dan zo'n 80 euro bijbetalen...

EDIT:
Hoewel, definition off? Het ziet er dan echt niet meer uit en volgens mij red ik dan ook wel de 55 fps in de benchmark.

EDIT2:
even geprobeerd:
Statistics
Average FPS: 48.62
Duration: 37.24 sec
CPU Usage: 55%
System memory usage: 70%
Video memory usage: 85%

Graphics Settings
Texture Filter Quality: High
View Distance: 46

Hardware
Service Pack 1
Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)

Geen 55fps, maar wel een flink verschil zo met definition off! :o
dus idd wel een goeie score hierboven.

[ Voor 85% gewijzigd door .Sjoerd op 11-04-2009 14:05 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Sjoerd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 12:53:

Geen 55fps, maar wel een flink verschil zo met definition off! :o
Wat wil je: definition off houdt in dat je detail omlaag gaat. HD is de afkorting van High Definition, ergo Definition off is lager dan low Definition. Het spel ziet er dan uit alsof je op een console speelt met een berg vaseline over de lens :'( In-game kun je heel makkelijk het verschil zien door de p-toets in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Laat ik het zo zeggen. Ik speel de game zonder de berg vaseline erover heen;)
Zo scherp en mooi mogelijk. Ook dan haal ik bij de benchmark 58Fps. Schommel elke keer dat ik het draai.
Natuurlijk kijk ik liever hoe het spel speelt in spel situaties en dat doet ie echt prima hoor. Gewoon vloeiend.

IK heb een HD4890 zoals je al kon lezen ;)

Edit: Toch merk je wel dat die benchmark tool niet heel nauwkeurig is.
Het spel speelt echt niet altijd op 60Fps. Hij kakt altijd wel in nar 30 ofzo. Iig wel altijd speelbaar.

In iedergeval een groot verschil met mijn vorige PC:

Average FPS: 21.41
Duration: 37.28 sec
CPU Usage: 90%
System memory usage: 89%
Video memory usage: 67%

Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 800 (60 Hz)
Render Quality: High
View Distance: 20
Detail Distance: 16