Goed, en dan het lief weekendboek item
Vrijdagavond 0,0 gespeeld. Quality time avond.
Zaterdag heerlijk een dag niks doen, en dus WoW opgestart. Meteen werd er al gevraagd voor heroics, dus ik bood me aan. Ik kan me niet meer herinneren welke ik gedaan heb, maar het ging allemaal als een leien dakje. Ik had m'n ogen op 40 badges voor de tank-belt. In de middag had ik er genoeg en heb die belt dus gehaald. 16 Defense gem erin, extra socket en daar een defense/stam gem in. Kostte allemaal aardig wat, maar ik denk niet dat deze snel vervangen gaat worden.
Ook even een quest in Netherstorm (Ja, Outland) gedaan, voor een 30 defense trinket. Eerder had ik Shadow Labyrinth al 2x solo-ed, voor de 32 defense trinket en een betere 'on-use', maar die wilde niet droppen. Dan maar een 100% zekere drop halen. Deze geeft me veel meer keuze qua gear, en ik had nog de starting DK trinket met 20 parry rating.
Zaterdagavond stond Naxx10 op het programma, met grotendeels mensen die ik al langer ken. Bijna niemand had ervaring in Naxx, behalve een paar zoals ik op de eerste 3 bazen. Maar het waren stuk voor stuk goede spelers, dus ik had er zin in.
Twee Feral Druids speelden in eerste instantie als tank, beide met zo'n 32-33k hp buffed. Anub'Rekhan was het eerste slachtoffer in de Spiderwing.
Op de eerste try bleef een druid haken tegen de muur, dus dood en wipe. Tweede try kwam ie niet snel genoeg weg. Ondertussen kreeg de tweede beer veel damage en stelde ik voor om de add te tanken. De MT ging goed deze keer en ik heb al ervaring met het tanken van de add, dus een kill! Eerste keer voor zo'n 6 mensen.
Door naar de tweede baas in Spiderwing. Feral druid MT, ik OT op alle 4 de adds. Voor de eerste add kreeg ik even hulp om naar 5-10% hp te krijgen, en precies na de Frenzy ging de eerste add dood. Perfect. De andere 3 adds kreeg ik zelf tot 5k hp (van de 83k hp die ze hebben), en moest zelfs inhouden op de laatste 2, dus daar ging ik DPS op de baas zelf. De timing was telkens perfect, dus het was een one-shot. Eerste keer voor dezelfde 6 mensen.
Door naar de grote spin als 3e baas in Spiderwing. Eerste keer voor iedereen. Twee tries hadden we nodig voor de positionering, en het ontdekken dat een Death Knight hier toch wel handig is als MT om alle benodigde abilities te gebruiken zodra de raid gewebbed is. Derde try lag 'ie! Erg gaaf.
Er was nog tijd over voor Noth the Plaguebringer, in de Plaguewing. Aangezien ik een beetje moeite had met alle adds in de vorige raid, stelde ik voor om dit met 2 OT's te doen. Dit was echt super makkelijk eigenlijk, met een one-shot tot gevolg, en weer de eerste keer voor die 6 mensen! Toen was deze raid afgelopen, met 2 nieuwe epixxx voor mij

(epics werden netjes verdeeld, de 2e kreeg ik doordat een DPS warrior al een DPS item had gekregen)
Zondagmiddag zouden we verder gaan, met 2 nieuwe mensen. Deze keer was ik MT, met ondertussen 29k hp buffed, 25k armor, 20% dodge en 28% parry (met runes op CD, eigenlijk passief).
Heigan (let's dance!) op het programma en ik had even 2 filmpjes bekeken hiervoor. Met wat uitleg en een mark op mezelf gingen we het gevecht aan. De eerste try waren we vergeten dat er diseases kwamen. Tweede try tot phase 2, ranged moest de dans in, allen dood

Derde en vierde try, zelfde verhaal. Toen heb ik een respec gedaan om Unholy Aura te hebben (15% movement increase to raid). Dat hielp, en tijdens phase 2 gingen er 'maar' 4 mensen dood, maar we gingen door en tweede keer phase 2 ging er nog 1 dood. Maar er stond nog een healer, en uiteindelijk ging Heigan neer met 5 man levend

Door naar Loatheb. Eerste try: 76%, de healers moesten de 3 seconden heal-time doorkrijgen. Tweede try: 26%, te weinig DPS. Eén DPS moest weg, mage erbij gehaald. Ook had ik ondertussen even de priest een tip gegeven om haar Prayer of Healing te timen binnen de 3 seconden. Derde try: Loatheb neer!!
Eerste keer voor iedereen wel te verstaan. Een shoulder T7 token dropte voor Death Knights en anderen, maar een druid had nog geen loot gekregen, dus deze epic ging naar hem.
Al met al hele relaxte raid(s)!
Ook heerlijk dat ik als DK tank geaccepteerd wordt, en ook gezien wordt als voordelig met de beschikbare cooldowns. Ik kreeg te horen dat ik relatief makkelijk te healen was!
Ik kan Lichborne uit Frost ook aanraden, want 15 seconden een totale avoidance hebben van 73% (20 dodge, 28 parry, 25 lichborne) is wel heel fijn als het nodig is. En als een baas me raakt, is het meestal met 40% (bone shield) of 50% (IBF) damage reduction.
Meer heroics incoming, voor de tank neck, of ik ga doorsparen voor de T7 chest.