Iedereen heeft het maar over de kwaliteit van de Carl Zeiss lens die in de N97 verwerkt is, maar als ik deze foto's vergelijk met die van de Omnia HD (i8910), dan komt de N97 er toch niet eens bij in de buurt?robertwebbe schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:00:
Ik heb vandaag ook even lekker mogen spelen met de N97. Fotografie vind ik persoonlijk erg belangrijk aan een toestel en ik heb er een paar foto's mee gemaakt, deze zijn hier te zien. Ik heb er ook even een filmpje mee gemaakt, zie hier.
Verwijderd
als ik de foto's bekijk zie ik belcompany op de auto en op het gebouw staan, is dit een stille hint? hier wil ik de n97 namelijk wel gaan halenrobertwebbe schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:00:
Ik heb vandaag ook even lekker mogen spelen met de N97. Fotografie vind ik persoonlijk erg belangrijk aan een toestel en ik heb er een paar foto's mee gemaakt, deze zijn hier te zien. Ik heb er ook even een filmpje mee gemaakt, zie hier.
Nee, ik ben van mening dat de N97 toch wel iets beter is qua fotografie.418O2 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:08:
Ongeveer hetzelfde als de N96 dus?
Ik verwacht zelf het beste resultaat met de N86 8MP te gaan halen. Maar toch vind ik de N97 zeker niet slecht presteren.Poeh schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:17:
[...]
Iedereen heeft het maar over de kwaliteit van de Carl Zeiss lens die in de N97 verwerkt is, maar als ik deze foto's vergelijk met die van de Omnia HD (i8910), dan komt de N97 er toch niet eens bij in de buurt?
Ik maak graag foto's van mooie dingenVerwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:20:
[...]
als ik de foto's bekijk zie ik belcompany op de auto en op het gebouw staan, is dit een stille hint? hier wil ik de n97 namelijk wel gaan halen
Nee, hij is nog niet beschikbaar. We krijgen meestal enkele weken vooraf een demo toestel en daar heb ik even mee gespeeld.
[ Voor 47% gewijzigd door robertwebbe op 17-06-2009 22:29 ]
Verwijderd
Ik vind het gewoon zeer mooie foto's waar ik harstikke tevreden mee ben voor de telefoon.
Overigens zie ik ook steeds meer houders voor de N97 op internet. Klopt het dat je in geen houder erbij
krijgt van Nokia zelf?
Overigens zie ik ook steeds meer houders voor de N97 op internet. Klopt het dat je in geen houder erbij
krijgt van Nokia zelf?
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 22:34 ]
Verwijderd
En alweer de volgende nieuwe N97 review:
http://www.infosyncworld....ones/nokia-n97/10344.html
http://www.infosyncworld....ones/nokia-n97/10344.html
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 00:09 ]
Verwijderd
Sinds wanneer is die er met 12 mp?Hooglander1 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:52:
Als ik op die mate inzoom op mijn 12 MP Nikon D80 DSLR dan krijg je ook dat soort resultaten hoor, dus daar zou ik niet al teveel op letten. Voor mij persoonlijk zijn de foto's van mijn N95 al dikke prima en ze zullen zeker niet slechter worden.
Ontopic, ik hoor niemand over het kompas en bijvoorbeeld de fm transmitter die in het toestel zitten. Als je kijkt naar specs dan lijkt mij dit toestel erg uitgebreid en zeker even goed uitgerust als de concurrentie. Ok er zit een iets minder snelle processor in. Maar dat zorgt dan weer voor energie besparing en dat zorgt niet voor mindere prestaties..... Ik wil er wel eentje hebben volgens mij!!
Verwijderd
Kijk eens naar de specs van de eveneens op Symbian gebaseerde Samsung Omnia HD en lees dan nog eens je post terug. Samsung Omnia HD (i8910) Als je niet per se een hardware qwerty-toetsenbord nodig hebt, lijkt me dat die betere specs heeft - terwijl het ook een Symbian toestel is [en heeft ook een ingebouwd kompas en fm transmitter]. Nokia had ook zulke hardware [capatitief amoled scherm, 3.7 inch, 8MP, 600Mhz proc etc] kunnen inbouwen in de N97, maar heeft ze niet gedaan.Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:10:
Ontopic, ik hoor niemand over het kompas en bijvoorbeeld de fm transmitter die in het toestel zitten. Als je kijkt naar specs dan lijkt mij dit toestel erg uitgebreid en zeker even goed uitgerust als de concurrentie. Ok er zit een iets minder snelle processor in. Maar dat zorgt dan weer voor energie besparing en dat zorgt niet voor mindere prestaties..... Ik wil er wel eentje hebben volgens mij!!
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 00:20 ]
Nja, het was 10.2, maar dat zijn details, je snapt mijn punt welVerwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:10:
[...]
Sinds wanneer is die er met 12 mp?
En de specs zijn leuk, maar niet zalig makend, de nadelen betreffen veelal software dingetjes, waar Nokia bekend bij mij omstaat om die te fixen met firmware upgrades. Ik zie de toekomst dus wel zonnig in, maar het blijft afwachten.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Bedankt, je punt is nu wel duidelijk! Jij zal geen N97 kopen.Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:13:
[...]
Kijk eens naar de specs van de eveneens op Symbian gebaseerde Samsung Omnia HD en lees dan nog eens je post terug. Samsung Omnia HD (i8910) Als je niet per se een hardware qwerty-toetsenbord nodig hebt, lijkt me dat die betere specs heeft - terwijl het ook een Symbian toestel is [en heeft ook een ingebouwd kompas en fm transmitter]. Nokia had ook zulke hardware [capatitief amoled scherm, 3.7 inch, 8MP, 600Mhz proc etc] kunnen inbouwen in de N97, maar heeft ze niet gedaan.
Dit topic is voor mensen die graag over de N97 en zijn mogelijkheden willen praten. Niet voor mensen die de N97 niets vinden. Meer dan een paar keer melden dat de N97 niets is (volgens jou) is not_done!
Graag dus weer ontopic en jouw aversie tegen de N97 lekker buiten dit topic laten.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Maar then again..... De concurrentie is ook zeker niet zaligmakend. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat hier niet een toestel in de markt wordt gezet dat bij voorbaal al achterloopt op de rest.Hooglander1 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:14:
[...]
Nja, het was 10.2, maar dat zijn details, je snapt mijn punt wel
En de specs zijn leuk, maar niet zalig makend, de nadelen betreffen veelal software dingetjes, waar Nokia bekend bij mij omstaat om die te fixen met firmware upgrades. Ik zie de toekomst dus wel zonnig in, maar het blijft afwachten.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 00:43 ]
*knip* het is klaar nu, ga er dan niet op door
@robertwebbe:
Zou je meer foto's kunnen maken in het donker? Vergelijkfoto's uit de losse pols zonder flits met verschillende iso-waardes zijn interessant. Dan met flits, en dan ook nog met bewegende objecten.
Dat ie het prima doet in zonlicht, dat geloof ik wel, dat doet 90% van de camera's. Het verschil zit hem in situaties met lichtgebrek waar de kwaliteit zich onderscheid.
@robertwebbe:
Zou je meer foto's kunnen maken in het donker? Vergelijkfoto's uit de losse pols zonder flits met verschillende iso-waardes zijn interessant. Dan met flits, en dan ook nog met bewegende objecten.
Dat ie het prima doet in zonlicht, dat geloof ik wel, dat doet 90% van de camera's. Het verschil zit hem in situaties met lichtgebrek waar de kwaliteit zich onderscheid.
[ Voor 67% gewijzigd door pven op 18-06-2009 07:56 ]
vrede in rust
Verwijderd
De PCWorld review vandaag verschenen:
http://www.washingtonpost...6/17/AR2009061704088.html
http://www.washingtonpost...6/17/AR2009061704088.html
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 08:43 ]
Filmpje kompas N97:
http://www.youtube.com/wa...F&feature=player_embedded
duurt ff calibreren...
maar lijkt mij wel handig
duurt ff calibreren...

Volgens mij kalibreert hij hem verkeerdbaronruud schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:47:
Filmpje kompas N97:
duurt ff calibreren...maar lijkt mij wel handig
Je moet em een paar keer over elke as draaien bij de OmniaHD en dan heeft ie em al. Neem aan dat de techniek hetzelfde is.
Ik twijfel nog over welke telefoon. De OmniaHD of de N97. Qua kracht en misschien ook scherm de OnmiaHD, maar qua functies vertrouwdheid en het toetsenbord, misschien toch de N97. De filmpjes die ik zie van de Nokia zijn verre van tegenvallend. Maar goed, ik heb nog een paar weekjes bedenktijd voordat de N97 er überhaupt is.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
http://www.allaboutsymbia...7_and_HTC_Touch_Pro_2.phpA deserved win then for the Nokia N97. I'm no fan boy and have already pointed out numerous problems with it. But, unless you're a die-hard Windows Mobile user with legacy apps and history with the platform, the N97 still roars past the Touch Pro 2 from a standing start and leaves it in the dust.
Verwijderd
Ook hier is N97 de winnaar van de Touch pro 2. Nu ik de 2 achterkanten heb gezien, vind ik de N97 toch veel stabieler en design voller dan de Touch pro 2. Zo'n achterkant als de Touch pro 2(terwijl hij is opengeklapt) wil je gewoon niet zien, er zit totaal geen schoonheid aan.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 15:55 ]
heb m binnen...
eerste reactie: nou....
wat buggy.. heb wat problemen met de internet verbinding!
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Ligt dat niet aan jezelf ?nils7 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:57:
heb m binnen...

Eh nee krijg gewoon vaak: Kan gateway niet vinden (ofzo iets).
En soms doet hij het wel heel erg vaag
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
soms wel en soms niet op internet... zonder iets te wijzigen ofzo!
Geen pijl op te trekken, de browser en facebook werken maar dan Accuweather weer niet.
En dan opeens werkt facebook (online gaan) niet meer.
Live Messenger signed niet in!
Camera is traag met opstarten en soms werkt het aanraken niet zo lekker alhoewel ik wel behoorlijk
verwend ben met een iPhone!
[edit]
ff snel een fotootje geschoten:

[ Voor 22% gewijzigd door nils7 op 18-06-2009 18:46 ]
Verwijderd
Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?
Hoe vaak moeten we nog melden dat dit niet het juiste topic is?nils7 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:34:
[...]
soms wel en soms niet op internet... zonder iets te wijzigen ofzo!
Geen pijl op te trekken, de browser en facebook werken maar dan Accuweather weer niet.
En dan opeens werkt facebook (online gaan) niet meer.
Live Messenger signed niet in!
Camera is traag met opstarten en soms werkt het aanraken niet zo lekker alhoewel ik wel behoorlijk
verwend ben met een iPhone!
[ Voor 6% gewijzigd door pven op 18-06-2009 22:00 ]
is hij niet een van de winnaars van de Search for N contest van AAP en MobileCowboys ? anders zou het een importtoestel moeten zijnVerwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:42:
Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?
[...]
Heb m via een vriend van me... breng 'm zondag weer terug...
Pff geen 1 MSN programma werkt: Live Messenger, Slick
Als je internet niet werkt, dan werken de programma's natuurlijk ook niet...
Er is al een tijdje een 5th edition versie uit van live messenger, dus echt een probleem kan het niet zijn.
Er is al een tijdje een 5th edition versie uit van live messenger, dus echt een probleem kan het niet zijn.
Betreffende het kompas, je moet hem iedere keer dat je hem wilt gebruiken eerst calibreren en hij lijkt alleen maar te werken als je het toestel plat houdt. Zodra je het toestel weer rechtop houdt, wordt de ring weer rood wat betekent dat hem weer opnieuw moet calibreren. Om hem te calibreren moet je dus achtjes draaien. Meestal werkt het wel binnen een paar seconden.
Echter.... Als ik eenmaal een groene ring heb (kompas werkt) en vervolgens de camera inschakel, een foto maak met het toestel rechtop, dan wordt de richting van het kompas ook opgeslagen in de foto
Als je dan in de fotobrowser van het toestel de "Toon op kaart" functie gebruikt, dan krijg je dit plaatje te zien:

Het streepje geeft de richting aan hoe ik stond toen ik de foto maakte. Vervolgens heb ik met een EXIF viewer de data eens bekeken en helaas wordt de richting niet opgeslagen in de EXIF data. Blijkbaar wordt op ergens in de database van het fotoalbum opgeslagen. Heel jammer want EXIF biedt deze ruimte wel. Ik hoop dat Nokia dit in een toekomstige update zal meenemen.
Echter.... Als ik eenmaal een groene ring heb (kompas werkt) en vervolgens de camera inschakel, een foto maak met het toestel rechtop, dan wordt de richting van het kompas ook opgeslagen in de foto

Het streepje geeft de richting aan hoe ik stond toen ik de foto maakte. Vervolgens heb ik met een EXIF viewer de data eens bekeken en helaas wordt de richting niet opgeslagen in de EXIF data. Blijkbaar wordt op ergens in de database van het fotoalbum opgeslagen. Heel jammer want EXIF biedt deze ruimte wel. Ik hoop dat Nokia dit in een toekomstige update zal meenemen.
[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 18-06-2009 20:50 ]
Dat is een hele stoere functie 
Moet je het kompas ook weer opnieuw calibreren als je een foto hebt gemaakt?
Weet je zeker dat dat niet in de exif staat en dat je exif viewer wel alles laat zien?
GPS locaties zou hij toch ook op moeten slaan? Doet hij dat wel?
GPS locaties zou hij toch ook op moeten slaan? Doet hij dat wel?
Zo veel ben ik er nog niet mee bezig geweest.Regul schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:54:
Dat is een hele stoere functie
GPS staat er in. Volgens mij laat deze viewer alles zien:

[ Voor 68% gewijzigd door robertwebbe op 18-06-2009 22:36 ]
Heb je de EU versie of de gewone NL versie? En waar kan je hem al kopen dan als ik vragen mag?nils7 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:57:
heb m binnen...
Master_A
Laten we het erop houden dat ik hoop dat het een pre productie model is... de doos is wel geinig overigens!Amiet01 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 00:11:
[...]
Heb je de EU versie of de gewone NL versie? En waar kan je hem al kopen dan als ik vragen mag?
Meeen wat een bugs... die maat van me, waar die van is. Die is inmiddels gestopt met ze op te schrijven!
Vreemd dat je er zo veel problemen mee hebt. Je zou toch zeggen dat als ie echt zo buggy is, dat dit ook in de reviews die nu overal tevoorschijn komen, terug komt.
Maar kan je eens wat foto's plaatsen van foutmeldingen en dat soort dingen?
De standaard "eerste firmwarebugs" zitten er wel in hoor, ik lees dingen over spontane resets, backlights die uitgaan terwijl het niet de bedoeling is (software stuurt het verkeerd aan) en widgets die weigeren om nieuwe informatie binnen te halen. Het is natuurlijk wel allemaal te fixen middels firmware-updates maar de gemiddelde "eerste firmwarebugs" zitten er wel in maar ik lees nergens dat hij zoveel bugs bevat dat hij onbruikbaar is.mumbly schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:24:
Vreemd dat je er zo veel problemen mee hebt. Je zou toch zeggen dat als ie echt zo buggy is, dat dit ook in de reviews die nu overal tevoorschijn komen, terug komt.
Ik hoop dat het toestel van nils een maandag morgen gevalletje is geweest. Nokia en het fenomeen eerste firmwarebugs begint toch wel bizarre vormen aan te nemen --mocht het het waar zijn.dcell schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:36:
[...]
De standaard "eerste firmwarebugs" zitten er wel in hoor, ik lees dingen over spontane resets, backlights die uitgaan terwijl het niet de bedoeling is (software stuurt het verkeerd aan) en widgets die weigeren om nieuwe informatie binnen te halen. Het is natuurlijk wel allemaal te fixen middels firmware-updates maar de gemiddelde "eerste firmwarebugs" zitten er wel in maar ik lees nergens dat hij zoveel bugs bevat dat hij onbruikbaar is.
Kijkende naar de afgelopen jaren zou het toch knap lullig worden voor de early adopters als dit weer het geval gaat zijn.
Dat er hier en daar een kleine bug gevonden wordt is begrijpelijk en ook volkomen normaal, maar spontane resets, blacklights problemen en widgets die het niet doen
Ik had het toestel maandag ochtend 08:00 uur opgeladen helemaal. Sinds dien is hij niet meer bij mij aan de lader geweest: nu nog steeds 1 streepje batterij over
En je gebruikt hem dagelijks nog steeds? Of ligt hij nu ergens in een hoekje?
Als dit i.c.m. met 3G aan is, is dit een fantastisch resultaat. Voor mijn huidige iPhone 3g heb ik altijd een lader in mijn koffer, ik red het anders gewoon niet. Verschilt van dag tot dag maar na 8uur mailen, bellen, internet is mijn 3G leeg.DaannO schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:35:
Ik had het toestel maandag ochtend 08:00 uur opgeladen helemaal. Sinds dien is hij niet meer bij mij aan de lader geweest: nu nog steeds 1 streepje batterij over
Heb jij trouwens last van show-stopper bugs?
[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 19-06-2009 09:44 ]
Verwijderd
http://about.skype.com/20...nokia_partner_to_int.html
Heb hier zoveel over gelezen. Geïntegreerd in het telefoonboek en al, Skypecalls over 3G etc.
Maar zie hier niets over terug in de reviews, terwijl dit voor mij de reden is om er één aan te schaffen.
Weet iemand hier meer over?
Heb hier zoveel over gelezen. Geïntegreerd in het telefoonboek en al, Skypecalls over 3G etc.
Maar zie hier niets over terug in de reviews, terwijl dit voor mij de reden is om er één aan te schaffen.
Weet iemand hier meer over?
Dit is idd echt goed, ik heb een tijdje de Samsung i-780 gebruikt.. die is echt binnen een dag leeg.. en dan moet ie aant infuus. Nu weer even N95 om in de mood te komen voor N97.. en die gaat ook zonder moeite 3-6 dagen mee.DaannO schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:35:
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Ik heb een prima lopend bedrijf en de sim zit in de N97Hooglander1 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:42:
En je gebruikt hem dagelijks nog steeds? Of ligt hij nu ergens in een hoekje?
3G af en toe aan, niet constant. Ik heb eigenlijk amper last van bugs. 1x wou de camera niet aan maar daarna nooit meer tegen gekomenMiki schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:43:
[...]
Als dit i.c.m. met 3G aan is, is dit een fantastisch resultaat. Voor mijn huidige iPhone 3g heb ik altijd een lader in mijn koffer, ik red het anders gewoon niet. Verschilt van dag tot dag maar na 8uur mailen, bellen, internet is mijn 3G leeg.
Heb jij trouwens last van show-stopper bugs?
Kijk... dat zijn de betere berichten!DaannO schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:45:
Ik heb eigenlijk amper last van bugs. 1x wou de camera niet aan maar daarna nooit meer tegen gekomen
Ook geen problemen met widgets die niet updaten dus?
Al met al wel een verschil met wat nils7 rapporteert.
Precies.....Miki schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:08:
Ik hoop dat het toestel van nils een maandag morgen gevalletje is geweest.
Nils heeft één of ander maandagmorgen ding, die waarschijnlijk ook niet de laatste firmware heeft.
Heb nergens gelezen dat een N97 zoveel problemen heeft.
Heb nergens gelezen dat een N97 zoveel problemen heeft.
Dat met de Widgets heb ik uiteraard ook, zie mijn reviewmumbly schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:54:
[...]
Kijk... dat zijn de betere berichten!
Ook geen problemen met widgets die niet updaten dus?
Al met al wel een verschil met wat nils7 rapporteert.
[...]
Precies.....
Internet werkt nu... het komt langzaam opgang hehehe!
Batterij valt me ook inderdaad mee... pas een streepje er vanaf en heb m nog niet helemaal door kunnen laden!
Maps die crasht, in landscape modus dat het menu verdwijnt in de balken en de background pakt.
Een cursor die blijft staan na invoeren en er dan iets wordt geladen...
Foute gmail instellingen er standaard in (moet een andere poort zijn)...
Soms reageert het touchscreen niet (en ja na 7 jaar geleden al met een P800 gelopen te hebben, heb
ik al wat ervaring met touchscreens)
Weinig 3rdparty programma's die werken
Auto rotate, op automatisch aangezet maar het scherm draait niet als ik het toestel draai. Nu weet ik niet of er een accelerometer in de N97 zit.
Het niet onthouden van cookies (lees T-Mobile speedmanager, moet m bijna elke keer instellen
alhoewel dat ook steeds minder wordt, wellicht liep de N97 nog niet lekker op TM netwerk... is niet het enigiste toestel met problemen op het TMnetwerk)
Batterij valt me ook inderdaad mee... pas een streepje er vanaf en heb m nog niet helemaal door kunnen laden!
Als jij geen meer bugs hebt dan weet ik het ook niet... Maar wss. kijk je dan niet goed...DaannO schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:08:
[...]
Dat met de Widgets heb ik uiteraard ook, zie mijn review
Maps die crasht, in landscape modus dat het menu verdwijnt in de balken en de background pakt.
Een cursor die blijft staan na invoeren en er dan iets wordt geladen...
Foute gmail instellingen er standaard in (moet een andere poort zijn)...
Soms reageert het touchscreen niet (en ja na 7 jaar geleden al met een P800 gelopen te hebben, heb
ik al wat ervaring met touchscreens)
Weinig 3rdparty programma's die werken
Auto rotate, op automatisch aangezet maar het scherm draait niet als ik het toestel draai. Nu weet ik niet of er een accelerometer in de N97 zit.
Het niet onthouden van cookies (lees T-Mobile speedmanager, moet m bijna elke keer instellen
[ Voor 77% gewijzigd door nils7 op 19-06-2009 10:44 ]
Uhh, dan ligt t toch echt aan jouw toestel. Als ik mijn toestel omdraai dan springt hij gelijk in landscape hier hoor
Tjah, en niet goed kijken: ik gebruik t toestel nu anderhalve week elke dag redelijk intensief. Die camera-bug ben ik dus een keertje tegen gekomen en voor de rest nagenoeg niets.
Welke firmware heb je erop staan? Maak er is een screen van.
Welke firmware heb je erop staan? Maak er is een screen van.
[ Voor 51% gewijzigd door DaannO op 19-06-2009 10:47 ]
@ Nils7 en DaannO:
Als jullie allebei nou ff jullie firmwareversie opgeven?
aub
(oh net te laat/ gelijk met posten
)
Als jullie allebei nou ff jullie firmwareversie opgeven?
aub
(oh net te laat/ gelijk met posten
[ Voor 20% gewijzigd door DeBaroN op 19-06-2009 10:49 ]
Let eens goed op dan.. nou hij draait nu welDaannO schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:45:
Uhh, dan ligt t toch echt aan jouw toestel. Als ik mijn toestel omdraai dan springt hij gelijk in landscape hier hoorTjah, en niet goed kijken: ik gebruik t toestel nu anderhalve week elke dag redelijk intensief. Die camera-bug ben ik dus een keertje tegen gekomen en voor de rest nagenoeg niets.
Ik zal eens de swversie checken...
Heb vroeger enkele toestellen moeten Beta testen (ipv reviewen) dus weet wel waar ik op moet letten...
sw versie 10.0.012 staat erop!
Even een mooie sfeer foto van gisteren uit de PeeCee

[ Voor 7% gewijzigd door nils7 op 19-06-2009 10:55 ]
Verwijderd
En dan gewoon negatief blijven doen...
/edit: en zit er een (simpele) foto-editor bij zodat je bijv. een tekstballon kunt toevoegen of de helderheid kunt verhogen voor je hem mobiel doorstuurt?
/edit: en zit er een (simpele) foto-editor bij zodat je bijv. een tekstballon kunt toevoegen of de helderheid kunt verhogen voor je hem mobiel doorstuurt?
[ Voor 100% gewijzigd door DaannO op 19-06-2009 11:06 ]
Eh nee nog niet gedaan... wel vreemd dat ie vroeg, toen ik dat opende, om te updaten en bij het installeren vermeldde dat dezelfde versie er al op stond.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:57:
En hebben jullie al leuke applicaties van Ovi Store kunnen downloaden? Zoals _gratis_ vette games, een parkeerhulp of zoiets als Skymap/Wikitude? Hoeveel gratis games/apps staan er voor de N97 al in de Ovi Store?
Vond het aantal programma's wel mee vallen. Weet niet hoe het op Daan's versie is maar op de mijne stonden standaard al geen games
Verwijderd
Zeker weten dat er geen snake bij zit?nils7 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:01:
[...]
Eh nee nog niet gedaan... wel vreemd dat ie vroeg, toen ik dat opende, om te updaten en bij het installeren vermeldde dat dezelfde versie er al op stond.
Vond het aantal programma's wel mee vallen. Weet niet hoe het op Daan's versie is maar op de mijne stonden standaard al geen games(op de N97 zelf dan).
En weer open.
Ik heb onder spelletjes 1 spel staan dat een soort guitaire hero is. Redelijk cool
Ik heb onder spelletjes 1 spel staan dat een soort guitaire hero is. Redelijk cool
[ Voor 81% gewijzigd door DaannO op 19-06-2009 11:12 ]
Yep!Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:57:
[mbr]
DaanO, hoe snel is de fix ?
Ben bezig met een widget te bouwen voor de N97 i.c.m. de GPS, alleen kan hem niet testen..
Is dat een beetje snel ?
Ik was laatst binnen ergens in een pand. We gingen even met het toestel spelen, dus Nokia Maps opgestart en nadat die klaar was met laden was er 10sec later al een fix. Dus wij zaten toen redelijk wtf
Zat ie ook in de buurt? Want mijn iPhone die heeft m na 3 seconden al (ergens binnen) maar niet in de buurt.DaannO schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:24:
Ik was laatst binnen ergens in een pand. We gingen even met het toestel spelen, dus Nokia Maps opgestart en nadat die klaar was met laden was er 10sec later al een fix. Dus wij zaten toen redelijk wtf
Heb er gisteren mee genavigeerd (N97) en op de snelheid van de fix ofzo geen opmerking, wijkt niet veel af van de normale zuignap navi
Verwijderd
nils7 guitar hero staat erop 
Nils7 heeft mijn N97. Daanno en ik hebben van Nokia voor review doeleinden een toestel gehad. Bij mij moeten een aantal mensen ermee werken en hun ervaringen delen voor een stuk in een blad. Ik heb hem nu aan drie mensen gegeven en allemaal komen ze terug met bugs. Nils7 was de enige met T-Mobile en daarmee hebben we gisterenochtend de gehele ochtend lopen kloten voordat ie op het netwerk wilde. Andere personen met Vodafone en KPN, daarbij werkte het als een zonnetje.... ondanks andere issues.
Instellingen stonden er goed in na ons beide inzicht, maar verbinden was niet mogelijk. Regelmatig "Geen toegang tot gateway" meldingen, daarna problemen met het draaien van het scherm en het feit dat je homescreen door de browser heen komt zetten tijdens het laden (wel alleen in landscape).
We hebben meer dingen gevonden. Het lijken echt van die Nokia issues. De software van Daanno en mij is hetzelfde. We hebben EU software,maar nog niet de final NL rom. Daarin komen nog een N-gage game en een maand lang gratis navigatie. We hebben nu 1 dag gratis.:(
Wat ik het meest erge vind is dat het toestel zo weinig support kent voor 3rd party software. We hebben veel geprobeerd te installeren, maar dat wilde niet allemaal. Ondanks dat is het zeker geen slecht toestel, het wil allemaal niet zo lekker. Ook ik blijf persoonlijk da S60 V5 niet bijstersterk vinden. Het is echt S60 V3 met een touchscreen. Het is zo gekunsteld, terwijl S90 ooit briljant was om te gebruiken. Jammer....
Ik denk dat vele van jullie toch wel wat dingetjes gaan tegenkomen links en rechts. Daar ontkom je niet aan. Het is en blijft een Nokia product dat ze op de markt gooien - niet af - en dan moet de consument de bugs maar aandragen. Dat doen ze al jaren zo als ze maar hun eigen testniveau halen, waarbinnen het toestel redelijk tot goed zijn werk doet. Vele kopen hem toch voor mail, bellen en smsen. Ga je meer doen dan kan dat. Er is maar een handje vol die echt daadwerkelijk tot in de diepte gaat. Je merkt nu aan NIils7 dat hij dat doet, mijn andere testers/gebruikers meldden veel minder. Hoogstens een crash of een toestel waaruit de mailbox niet te wissen viel.
Als ik het zo bekijk zit de N97 net zoals menig ander toestel redelijk in elkaar. Ik zie niet veel meer of minder bugs dan de N96 of andere producten. Ieder toestel heeft zijn dingen, zo kreeg ik op een iPhone 3G 16GB met 3.0 geen enkel Bluetooth apparaat gevonden terwijl de kamer er vol mee lag en hangt mijn E71 als ik Maps 3.0 start (naderhand over 2.0 geinstalleerd). Tsja, weet je zo heeft elk toestel wel zijn ding.
Wat plus- en minpunten:
Minpunten:
- Toetsenbord lay-out niet bijster sterk door plaatsing spatiebalk en ontbreken van lampje die aangeeft dat de "FN-functie" ook wel shift ingeschakeld is.
- Het dubbel klikken van functies in het menu is irritant.
- Het menu is zowiezo niet echt lekker vloeiend. Het wil niet. Voelt aan als WM van tig jaar geleden da wil ook nie echt. Iedereen met Android en een iPhone weet wat ik bedoel. Mensen met TouchFLO 3D 2.0 op hun mobieltje idem. Het blijft S60v3 met een touchscreen jasje. Ik had liever een nieuwe UI gezien echt speciaal gefocust op touchscreen gebruik.
- Aantal widgets op homescreen veels te weinig. Je kunt geen pagina's met widgets aanmaken en dat is jammer. Een lege pagina zonder widgets is leuk, maar ik gebruik hem nie.
- Ondersteuning voor 3rd party software niet sterk, als je nagaat dat Ovi Store live is en gewoonweg te weinig content kent op dit moment. De inhoud is bedroevend slecht. Applicaties zijn echt een issue, de G1 en de iPhone zijn vele malen meer geschikt daarvoor. Nokia moet het nog echt leren, want ook met de N97 zijn niet alle diensten een pretje.
- Geen 8.0 megapixel camera, had niet misstaan in mijn ogen in een topmodel. Nadeel hij was dan nog duurder geweest, want de prijs is belachelijk hoog.
- Let op met open schuiven. Heb al menig persoon gehad die niet door had hoe ie open kon en hem bijna uit zijn handen liet vallen. Scherm gaat nogal abrupt open... Kleine tip nie echt een minpunt
Pluspunten:
- Bewegingsmechanisme van het scherm is echt schitterend. Je hebt er een soort van Koeningsegg gevoel bij. Naar die deuren van die automaker blijf je ook eeuwen kijken en je snapt maar niet hoe dat ze zo open kunnen.
- Full-option device. Wat zit er eigenlijk niet op wat Nokia heeft momenteel? (op de 8.0 mpx camera na dan)
- Batterijtijd lijkt best redelijk voor een top device als dit en met zo'n scherm
- Voldoende geheugen aanboord
- Schitterend scherm, jammer nog geen AMOLED
- Nokia Maps 3.0 aanwezig...uitstekend navi app, alleen een beetje duur als je een licentie moet kopen.
Vraag blijft over koop je zoiets... ik persoonlijk niet. Ik zweer bij een E71 en straks de E72 die compacter is en eigenlijk biedt wat je nodig hebt. Bellen, smsen, mail, applicaties die wel werken, navigatie, digitaal kompas en nieuw menu met snellere processor. Verder kent hij alle pluspunten van de E71 en is de layout van het toetsenbord aangepast waardoor je niet constant het symbolen menu in moet om je smiley in je sms af te ronden met een ). Dus dat wordt hem voor mij en daarnaast een Pre om goed door de mangel te halen.
MR
Nils7 heeft mijn N97. Daanno en ik hebben van Nokia voor review doeleinden een toestel gehad. Bij mij moeten een aantal mensen ermee werken en hun ervaringen delen voor een stuk in een blad. Ik heb hem nu aan drie mensen gegeven en allemaal komen ze terug met bugs. Nils7 was de enige met T-Mobile en daarmee hebben we gisterenochtend de gehele ochtend lopen kloten voordat ie op het netwerk wilde. Andere personen met Vodafone en KPN, daarbij werkte het als een zonnetje.... ondanks andere issues.
Instellingen stonden er goed in na ons beide inzicht, maar verbinden was niet mogelijk. Regelmatig "Geen toegang tot gateway" meldingen, daarna problemen met het draaien van het scherm en het feit dat je homescreen door de browser heen komt zetten tijdens het laden (wel alleen in landscape).
We hebben meer dingen gevonden. Het lijken echt van die Nokia issues. De software van Daanno en mij is hetzelfde. We hebben EU software,maar nog niet de final NL rom. Daarin komen nog een N-gage game en een maand lang gratis navigatie. We hebben nu 1 dag gratis.:(
Wat ik het meest erge vind is dat het toestel zo weinig support kent voor 3rd party software. We hebben veel geprobeerd te installeren, maar dat wilde niet allemaal. Ondanks dat is het zeker geen slecht toestel, het wil allemaal niet zo lekker. Ook ik blijf persoonlijk da S60 V5 niet bijstersterk vinden. Het is echt S60 V3 met een touchscreen. Het is zo gekunsteld, terwijl S90 ooit briljant was om te gebruiken. Jammer....
Ik denk dat vele van jullie toch wel wat dingetjes gaan tegenkomen links en rechts. Daar ontkom je niet aan. Het is en blijft een Nokia product dat ze op de markt gooien - niet af - en dan moet de consument de bugs maar aandragen. Dat doen ze al jaren zo als ze maar hun eigen testniveau halen, waarbinnen het toestel redelijk tot goed zijn werk doet. Vele kopen hem toch voor mail, bellen en smsen. Ga je meer doen dan kan dat. Er is maar een handje vol die echt daadwerkelijk tot in de diepte gaat. Je merkt nu aan NIils7 dat hij dat doet, mijn andere testers/gebruikers meldden veel minder. Hoogstens een crash of een toestel waaruit de mailbox niet te wissen viel.
Als ik het zo bekijk zit de N97 net zoals menig ander toestel redelijk in elkaar. Ik zie niet veel meer of minder bugs dan de N96 of andere producten. Ieder toestel heeft zijn dingen, zo kreeg ik op een iPhone 3G 16GB met 3.0 geen enkel Bluetooth apparaat gevonden terwijl de kamer er vol mee lag en hangt mijn E71 als ik Maps 3.0 start (naderhand over 2.0 geinstalleerd). Tsja, weet je zo heeft elk toestel wel zijn ding.
Wat plus- en minpunten:
Minpunten:
- Toetsenbord lay-out niet bijster sterk door plaatsing spatiebalk en ontbreken van lampje die aangeeft dat de "FN-functie" ook wel shift ingeschakeld is.
- Het menu is zowiezo niet echt lekker vloeiend. Het wil niet. Voelt aan als WM van tig jaar geleden da wil ook nie echt. Iedereen met Android en een iPhone weet wat ik bedoel. Mensen met TouchFLO 3D 2.0 op hun mobieltje idem. Het blijft S60v3 met een touchscreen jasje. Ik had liever een nieuwe UI gezien echt speciaal gefocust op touchscreen gebruik.
- Aantal widgets op homescreen veels te weinig. Je kunt geen pagina's met widgets aanmaken en dat is jammer. Een lege pagina zonder widgets is leuk, maar ik gebruik hem nie.
- Ondersteuning voor 3rd party software niet sterk, als je nagaat dat Ovi Store live is en gewoonweg te weinig content kent op dit moment. De inhoud is bedroevend slecht. Applicaties zijn echt een issue, de G1 en de iPhone zijn vele malen meer geschikt daarvoor. Nokia moet het nog echt leren, want ook met de N97 zijn niet alle diensten een pretje.
- Geen 8.0 megapixel camera, had niet misstaan in mijn ogen in een topmodel. Nadeel hij was dan nog duurder geweest, want de prijs is belachelijk hoog.
- Let op met open schuiven. Heb al menig persoon gehad die niet door had hoe ie open kon en hem bijna uit zijn handen liet vallen. Scherm gaat nogal abrupt open... Kleine tip nie echt een minpunt
Pluspunten:
- Bewegingsmechanisme van het scherm is echt schitterend. Je hebt er een soort van Koeningsegg gevoel bij. Naar die deuren van die automaker blijf je ook eeuwen kijken en je snapt maar niet hoe dat ze zo open kunnen.
- Full-option device. Wat zit er eigenlijk niet op wat Nokia heeft momenteel? (op de 8.0 mpx camera na dan)
- Batterijtijd lijkt best redelijk voor een top device als dit en met zo'n scherm
- Nokia Maps 3.0 aanwezig...uitstekend navi app, alleen een beetje duur als je een licentie moet kopen.
Vraag blijft over koop je zoiets... ik persoonlijk niet. Ik zweer bij een E71 en straks de E72 die compacter is en eigenlijk biedt wat je nodig hebt. Bellen, smsen, mail, applicaties die wel werken, navigatie, digitaal kompas en nieuw menu met snellere processor. Verder kent hij alle pluspunten van de E71 en is de layout van het toetsenbord aangepast waardoor je niet constant het symbolen menu in moet om je smiley in je sms af te ronden met een ). Dus dat wordt hem voor mij en daarnaast een Pre om goed door de mangel te halen.
MR
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 12:40 ]
1 tip: fring (msn, skype, google talk, etc. etc. (en alleen gebruiken wat je nodig hebt uiteraard) werkt geweldig op de nokia 5800 dus vast en zeker ook op de n97nils7 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:03:
Heb m via een vriend van me... breng 'm zondag weer terug...
dat hele software gebeuren ligt er dat niet meer aan dat het hele toestel pas net uit is
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Verwijderd
Ik lees geen pluspunten over de camera, ovi store. Je zegt dat je nog niet de eindversie heb, dus je kan eigenlijk nog niet echt alle minpunten bevestigen.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:03:
nils7 guitar hero staat erop
Wat plus- en minpunten:
Minpunten:
Pluspunten:
MR
Daarnaast zijn 50% van de minpunten ook persoonlijke meningen en geen feiten.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:28:
Ik lees geen pluspunten over de camera, ovi store. Je zegt dat je nog niet de eindversie heb, dus je kan eigenlijk nog niet echt alle minpunten bevestigen.
[...]
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Is dat niet bijna altijd bij een review? En daarom is het ook verstandig meerdere reviews te lezen. Ik vind de punten aardig overeenkomen met eerdere verhalen. En ben al blij dat hij de moeite genomen heeft een verhaal te maken.SpoTs schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:44:
[...]
Daarnaast zijn 50% van de minpunten ook persoonlijke meningen en geen feiten.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
ReCreator schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:53:
[...]
Is dat niet bijna altijd bij een review? En daarom is het ook verstandig meerdere reviews te lezen. Ik vind de punten aardig overeenkomen met eerdere verhalen. En ben al blij dat hij de moeite genomen heeft een verhaal te maken.
Dit zijn echt puur persoonlijke meningen. vooral de onderste. Ik zit zelf niet te wachten op een 8mp camera, en das ook weer persoonlijk.- Toetsenbord lay-out niet bijster sterk door plaatsing spatiebalk en ontbreken van lampje die aangeeft dat de "FN-functie" ook wel shift ingeschakeld is.
Ik denk dat er toch anders wel een zeer eerlijke mening gegeven is door MR en deze komen ook gewoon overéén met eerdere objectieve/ kritische reviews.SpoTs schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:44:
[...]
Daarnaast zijn 50% van de minpunten ook persoonlijke meningen en geen feiten.
Ik wacht wel op de gebruikerreviews. Laat dat ding eerst maar is een paar weken uit zijn. Want dit schiet echt helemaal niks op! Dan zal misschien ondertussen ook wel een aantal bugs verdwenen zijn, softwareupdates, ovi-store uitgebreider.... daar hangt het allemaal vanaf.
Zo niet, geen N97. Baal wel, heb altijd een nokia gehad. Misschien dan de omnia HD....
Zo niet, geen N97. Baal wel, heb altijd een nokia gehad. Misschien dan de omnia HD....
Je kunt er eigenlijk vanuit gaan dat wanneer de N97 de applicaties in de Ovi-Store vanzelf verschijnen. Dit is logisch, als je bv geen ipods heb gaat ook niemand er software voor schrijven.baronruud schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:34:
Ik wacht wel op de gebruikerreviews. Laat dat ding eerst maar is een paar weken uit zijn. Want dit schiet echt helemaal niks op! Dan zal misschien ondertussen ook wel een aantal bugs verdwenen zijn, softwareupdates, ovi-store uitgebreider.... daar hangt het allemaal vanaf.
5800 XM is er toch al!SpoTs schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:47:
[...]
Je kunt er eigenlijk vanuit gaan dat wanneer de N97 de applicaties in de Ovi-Store vanzelf verschijnen. Dit is logisch, als je bv geen ipods heb gaat ook niemand er software voor schrijven.
Ik ben iig druk bezig met het schrijven van een widget!SpoTs schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:47:
[...]
Je kunt er eigenlijk vanuit gaan dat wanneer de N97 de applicaties in de Ovi-Store vanzelf verschijnen. Dit is logisch, als je bv geen ipods heb gaat ook niemand er software voor schrijven.
Alleen echt testen kun je pas als ik m in mn handen heb..
Word enkel voor de Nederlandse markt, maar denk dat het hoge ogen gaat gooien, want het is een heel nuttige app
Kijk, daar hebben we wat aan. Heb net ook even de SDK voor de N97 bekeken, maar het is voornamelijk "C" en dat is nou niet echt mijn programmeertaal. Is het echt alleen C of kom je met een beetje HTML/AJAX kennis ook nog wel een eindje?RMX schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:54:
[...]
Ik ben iig druk bezig met het schrijven van een widget!
Alleen echt testen kun je pas als ik m in mn handen heb..
Word enkel voor de Nederlandse markt, maar denk dat het hoge ogen gaat gooien, want het is een heel nuttige app
Be reasonable.... do it my way
Verwijderd
Kun je de widgets ook van automatisch laden afhalen. Ik ga in juli op vakantie (na de release datum van de N97) en heb geen zin in een torenhoge rekening van buitenlands data verkeer.
Ja dat kan, je kan (heb ik in een filmpje gezien) al je widgets zetten op "Offline mode" en dan halen ze gewoon geen data op. Zit heel simpel op je homescreen in het widget menu.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:08:
Kun je de widgets ook van automatisch laden afhalen. Ik ga in juli op vakantie (na de release datum van de N97) en heb geen zin in een torenhoge rekening van buitenlands data verkeer.
Zoek eens op WRT, is gewoon Javascript.fsve schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:59:
[...]
Kijk, daar hebben we wat aan. Heb net ook even de SDK voor de N97 bekeken, maar het is voornamelijk "C" en dat is nou niet echt mijn programmeertaal. Is het echt alleen C of kom je met een beetje HTML/AJAX kennis ook nog wel een eindje?
Daarmee kun je alles aanroepen.
Contacten, Agenda, Kantelsensor, Tacticle Feedback..
Volgens mij zijn de negatieve reviews die verschenen zijn vaak de subjectievere reviews. Er komt taalgebruik naar voren dat mij doet denken aan:
De N97 is #$%, kijk maar naar die en die die het veel beter heeft!
De minpunten die bij de (algemeen) positieve reviews naar voren komen, zijn veel objectiever van aard.
Ik ben wel van mening dat Nokia een beetje zichzelf in de vingers snijdt door een hype te creëren die doet vermoeden dat de N97 een "revolutie" zoals de N95 teweeg moet brengen. Ik denk dat op dit moment de specificaties ietwat te lauw zijn om de hype rond de N95 te kunnen evenaren.
Ik blijf er (nog steeds, ik zal het steeds weer noemen) bij dat de kwaliteit over het algemeen erg hoog ligt.
De minpuntjes die bijvoorbeeld bij de HTC TP2 terugkomen, zoals het toetsenbord, dat is net wat lekkerder geregeld. Ik denk dat Nokia meer kijkt naar de gebruikerservaring. Ik denk ook dat de personen die een sneller OS, zoals PalmOS, Android of IphoneOS hebben gebruikt, hierdoor "getunneled" zijn, blijvende kritiek is de niet supersoepel draaiende OS.
Mijn mening is dan weer: Ik wacht liever een halve seconde langer en ik kan bijvoorbeeld nette foto's nemen, dan dat alles supersnel werkt maar dat er geen goede camera op zit.
Maar goed, dat is ook net wat je wilt. Eigenlijk zou de N97 Android moeten draaien. De telefoons die wel Android draaien, zitten niet in het topsegment. PalmOS en IphoneOS zou ook mogen, maar ja, what's in a name....
De minpunten die bij de (algemeen) positieve reviews naar voren komen, zijn veel objectiever van aard.
Ik ben wel van mening dat Nokia een beetje zichzelf in de vingers snijdt door een hype te creëren die doet vermoeden dat de N97 een "revolutie" zoals de N95 teweeg moet brengen. Ik denk dat op dit moment de specificaties ietwat te lauw zijn om de hype rond de N95 te kunnen evenaren.
Ik blijf er (nog steeds, ik zal het steeds weer noemen) bij dat de kwaliteit over het algemeen erg hoog ligt.
De minpuntjes die bijvoorbeeld bij de HTC TP2 terugkomen, zoals het toetsenbord, dat is net wat lekkerder geregeld. Ik denk dat Nokia meer kijkt naar de gebruikerservaring. Ik denk ook dat de personen die een sneller OS, zoals PalmOS, Android of IphoneOS hebben gebruikt, hierdoor "getunneled" zijn, blijvende kritiek is de niet supersoepel draaiende OS.
Mijn mening is dan weer: Ik wacht liever een halve seconde langer en ik kan bijvoorbeeld nette foto's nemen, dan dat alles supersnel werkt maar dat er geen goede camera op zit.
Maar goed, dat is ook net wat je wilt. Eigenlijk zou de N97 Android moeten draaien. De telefoons die wel Android draaien, zitten niet in het topsegment. PalmOS en IphoneOS zou ook mogen, maar ja, what's in a name....
vrede in rust
Ja maar de OVI store zelf is nog niet zo lang open. Ik verwacht wel dat er binnen 1-2 maanden een stuk meer apps erbij komen.
Master_A
Ik heb nu de plug-in voor Dreamweaver gevonden, daar ga ik eerst maar eens mee beginnen! Thanks voor de inspiratie...RMX schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:16:
Zoek eens op WRT, is gewoon Javascript.
Daarmee kun je alles aanroepen.
Contacten, Agenda, Kantelsensor, Tacticle Feedback..
Aptana Emulator werkt nèt iets beter heb ik het idee!fsve schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:32:
[...]
Ik heb nu de plug-in voor Dreamweaver gevonden, daar ga ik eerst maar eens mee beginnen! Thanks voor de inspiratie...
Verder werken de meeste dingen hetzelfde.
Deploy via Bluetooth
Alleen Aptana i.c.m Java wil nog wel eens vastlopen!
Suc6
Ik kijk er heel objectief tegen aan...Nas T schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:18:
Volgens mij zijn de negatieve reviews die verschenen zijn vaak de subjectievere reviews. Er komt taalgebruik naar voren dat mij doet denken aan:
Kijk het is niet zo dat het een ruk toestel is... de dingen die hier genoemd worden zijn kleine dingen die als ze die zouden bijschaven (softwarematig gezien) het zeker een topper is!
Maar er zijn gewoon dingen die voor mij opvallen. Als ik een toestel gebruik dan moet die kunnen wat ik wil.
En zeker met een N97 moet dat geen probleem zijn, maar nu nog wel. Maar Nokia heeft nog tijd om dat op te lossen.
Als het toestel nu of helemaal niet kan wat jij wilt, kun je dan niet beter een toestel nemen die beter bij je wensen aansluit?nils7 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:11:
[...]
Ik kijk er heel objectief tegen aan...
Kijk het is niet zo dat het een ruk toestel is... de dingen die hier genoemd worden zijn kleine dingen die als ze die zouden bijschaven (softwarematig gezien) het zeker een topper is!
Maar er zijn gewoon dingen die voor mij opvallen. Als ik een toestel gebruik dan moet die kunnen wat ik wil.
En zeker met een N97 moet dat geen probleem zijn, maar nu nog wel. Maar Nokia heeft nog tijd om dat op te lossen.
Minpunt: Ik heb hier namelijk een Opel met 1pk, maar het liefste wil ik een sportwagen met 500pk..
Volg je uberhaupt wel deze discussie? Nils heeft een review exemplaar en niet zelf eentje gekocht of e.d. Dat je geen slechte berichten wilt horen is duidelijk maar doe het dan op een normale manier. Dit is gewoon kinderachtig.SpoTs schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:25:
[...]
Als het toestel nu of helemaal niet kan wat jij wilt, kun je dan niet beter een toestel nemen die beter bij je wensen aansluit?
Minpunt: Ik heb hier namelijk een Opel met 1pk, maar het liefste wil ik een sportwagen met 500pk..
Symbian-guru heeft een aantal punten opgesomd waarvan hij een issue maakt. Kan een van de personen die een review exemplaar hebben zijn opmerkingen bevestigen? Vooral het verhaal over de hoeveelheid RAM baart me erg veel zorgen.
link: http://www.symbian-guru.c...-about-the-nokia-n97.html
[ Voor 21% gewijzigd door Miki op 19-06-2009 18:12 ]
Verwijderd
Ik denk dat het wel meevalt. In de meeste reviews wordt het niet als probleem genoemd. Ik las net: http://www.pocket-lint.co...mobile-phone-review.phtml en ook daar wordt van de 128MB geen probleem gemaakt.Miki schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:53:
[...]
Volg je uberhaupt wel deze discussie? Nils heeft een review exemplaar en niet zelf eentje gekocht of e.d. Dat je geen slechte berichten wilt horen is duidelijk maar doe het dan op een normale manier. Dit is gewoon kinderachtig.
Symbian-guru heeft een aantal punten opgesomd waarvan hij een issue maakt. Kan een van de personen die een review exemplaar hebben zijn opmerkingen bevestigen? Vooral het verhaal over de hoeveelheid RAM baart me erg veel zorgen.
link: http://www.symbian-guru.c...-about-the-nokia-n97.html
?? Je voelt je aangesproken, want ik bedoelde jou niet expliciet.nils7 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:11:
[...]
Ik kijk er heel objectief tegen aan...
Ik denk ook wel dat de "problemen"waar je het over hebt worden opgelost. De N95 was in het begin ook een beetje buggy, langzaamaan schaaft dat wel bij. Vervelend voor de early-adopters, maar wel effectief om een gebruikersgroep bugs te laten opsporen en melden.
vrede in rust
Verwijderd
Plop zo net weer een review van de N97 verschenen: http://www.livemint.com/2...eview--Nokia-N97.html?h=B vers van de webpers [met video!].
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 20:32 ]
quote uit de review:Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:21:
Plop zo net weer een review van de N97 verschenen: http://www.livemint.com/2...eview--Nokia-N97.html?h=B vers van de webpers [met video!].
Eeeh...The interface does not have multi-touch, which means you can’t zoom into or out of pictures and Web pages.

Niet kunnen zoomen?
vrede in rust
Zit gewoon een zoom-knop op hoorNas T schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:34:
[...]
quote uit de review:
[...]
Eeeh...![]()
Niet kunnen zoomen?
De N97 kan ook overweg met de SU-33W mobile TV ontvanger:
Verwijderd
Werkt ook met een aantal andere Nokia modellen. Zeker een coole feature.robertwebbe schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:02:
De N97 kan ook overweg met de SU-33W mobile TV ontvanger:
[video]
Maar dit werkt enkel i.c.m. een KPN Abbo voor DVB-H ontvangst?
Desalniettemin kun je allang TV kijken op de N97 en andere (merken) toestellen via streaming Internet, bij Vodafone/T-Mobile heb je ook Ned 1, Ned 3, RTL, SBS6 etc voor ca. 5 euro p/maand extra (en zelfs gratis bij WebnWalk Plus).
Dan heb je geen los apparaatje nodig om mee te slepen en op te laden (zie Vodafone Mobiel TV en T-Mobile Mobile TV).
Maar desalniettemin wel een leuke hack dat ook de N97 samenwerkt met de SU-33W ontvanger!
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 22:19 ]
Ja.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:10:
[...]
Maar dit werkt enkel i.c.m. een KPN Abo voor DVB-H ontvangst?
Nou... dat is appels en peren vergelijken.Desalniettemin kun je allang TV kijken op de N97 en andere (merken) toestellen via streaming Internet, bij Vodafone/T-Mobile heb je ook Ned 1, Ned 3, RTL, SBS6 etc voor ca. 5 euro p/maand extra (en zelfs gratis bij WebnWalk Plus).
Dan heb je geen los apparaatje nodig om mee te slepen en op te laden.
- De bandbreedte via streaming is niet vergelijkbaar met DVB-H. Dientengevolge is bij streaming het beeld kleiner en de compressie hoger en dus echt aanzienlijk slechter van kwaliteit.
- Ook kost continu streaming je erg veel energie. De SU-33W heeft een eigen accu.
- Daarnaast is ook het gebruik via streaming een stuk omslachtiger. Iedere keer dat je wilt zappen moet je je streaming client stoppen, opnieuw naar de portal, kanaal kiezen, weer streaming verbinden opbouwen. Zappen duurt dan te lang. Klik hier voor een video met een demo met Vodafone (hoogste downloadsnelheid) met een Nokia N82.
Is geen hack hoor, gewoon een nog niet aangekondigde standaard mogelijkheid.Maar desalniettemin wel een leuke hack dat ook de N97 samenwerkt met de SU-33W ontvanger!
Ik heb even wat foto's gemaakt van de kat die op de bank lag te slapen in een nagenoeg donkere kamer. Verachter me stond een schermerlampje dus hier was echt weinig licht.Nas T schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 07:45:
@robertwebbe:
Zou je meer foto's kunnen maken in het donker? Vergelijke foto's uit de losse pols zonder flits met verschillende iso-waardes zijn interessant. Dan met flits, en dan ook nog met bewegende objecten.
Ik heb wat verschillende foto's van dezelfde situatie gemaakt. eerst de flitser uitgezet en dan de camera op alles automatisch laten staan en vervolgens steeds meer bijstellen:
http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/3640915054/
http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/3640916708/
http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/3640107601/
http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/3640108021/
en toen vond hij het best en was die weg.... Als hij er straks weer ligt, zal ik het nog een keer doen met flits.
Als je op All Sizes boven de foto's klikt, kun je grotere formaten openen.
[ Voor 38% gewijzigd door robertwebbe op 19-06-2009 22:35 ]
Even 1 ding: een review is per definitief subjectief.
De kunst is ook om er zoveel mogelijk te lezen, de algehele consensus eruit te filteren en dat te combineren met een eigen gebruikerservaring.
De kunst is ook om er zoveel mogelijk te lezen, de algehele consensus eruit te filteren en dat te combineren met een eigen gebruikerservaring.
Nee geen ingebouwd. Nokia is een beetje klaar met het hele DVB-H gebeuren denk ik. De N96 heb ik al regelmatig terug zien komen vanwege de slechte firmware. Af en toe weigerde de MobielTV applicatie gewoon de registratiegegevens te pollen op de KPN server waardoor je geen tv had.
Zelfs met de V20 firmware, een full reset en factory reset vind ik dat er slecht te werken is met een toestel van 699 euro.
Sowieso vind ik de firmware en bouwkwaliteit van de N96 zeer slecht, daar niet van.
Hier een mooie video die het grote verschil tussen een N97 en een i8910 laat zien qua GPS fix.
En nee, een gps fix heeft niets te maken met processorsnelheid, want op toestellen die een oude soc hebben heb ik ook al een snelle fix gezien.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IOM7voWd5wc]
Zelfs met de V20 firmware, een full reset en factory reset vind ik dat er slecht te werken is met een toestel van 699 euro.
Sowieso vind ik de firmware en bouwkwaliteit van de N96 zeer slecht, daar niet van.
Hier een mooie video die het grote verschil tussen een N97 en een i8910 laat zien qua GPS fix.
En nee, een gps fix heeft niets te maken met processorsnelheid, want op toestellen die een oude soc hebben heb ik ook al een snelle fix gezien.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IOM7voWd5wc]
[ Voor 10% gewijzigd door W00fer op 20-06-2009 01:08 ]
Sorry, maar dit zegt me niet zoveel. Ik kan nergens zien opf het een koude of warme start is.W00fer schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 01:05:
[...]
[...]
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Verwijderd
En dan meteen ook maar even benchmarken
[video]
[video]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 09:35 ]
Ok, als je dan ff hier leest kan je de hele review lezen. (waarschuwing: is niet leuk voor N97 bezitters/fans)PinokkioTV schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 08:14:
[...]
Sorry, maar dit zegt me niet zoveel. Ik kan nergens zien opf het een koude of warme start is.
Dus achteraf niet gaan zeuren en huilen
Dan ga ik het niet lezencatt4u schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:50:
[...]
[...]
(waarschuwing: is niet leuk voor N97 bezitters/fans)
[...]
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Verwijderd
Schitterende reacties.... succes met de aanschaf gasten!
Ik ga weer door naar wat anders
MR
Ik ga weer door naar wat anders
MR
de verhalen over de snelheid beginnen me nu toch wel bezorgd te maken, ik denk dat ik toch maar de satio ga halen of de jongere broer van de n97.catt4u schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:50:
[...]
Ok, als je dan ff hier leest kan je de hele review lezen. (waarschuwing: is niet leuk voor N97 bezitters/fans)
Dus achteraf niet gaan zeuren en huilen
Want voor de prijs (en de prestaties) die ze hem nu geven is hij gewoon te duur
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Dat drukt de pret wel wat inderdaad. Met mijn N95 was het eigenlijk net zo. In het begin een ontzettend leuk apparaat maar het duurde minstens 9 maanden voordat de firmware zo ver ontwikkeld was dat hij echt goed werkt. Momenteel is het echt een supertelefoon maar dat heeft helaas wel even moeten duren. Ik vemoed dat het met de N97 net zo gaat...icecreamfarmer schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:22:
[...]
de verhalen over de snelheid beginnen me nu toch wel bezorgd te maken, ik denk dat ik toch maar de satio ga halen of de jongere broer van de n97.
Want voor de prijs (en de prestaties) die ze hem nu geven is hij gewoon te duur
This too shall pass
Verwijderd
Ik denk dat de snelheid in de praktijk wel meevalt: mijn G1 is ook iets langzamer dan de nieuwe iPhone 3GS, maar snelheid is maar relatief. Pas als het op je irritatieniveau gaat werken, wordt het een probleem. Van de filmpjes en reviews ik heb gezien van de N97 is dat ding een van de snelste Nokia Symbian phones ooit, ergens op Internet staat zelfs een staafje van de effectieve snelheid van Nokia Symbian toestellen, en de N97 staat in de top 5. Ik geloof dat de E71 iets sneller is en een paar anderen van Nokia.Sharky schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:35:
[...]
Dat drukt de pret wel wat inderdaad. Met mijn N95 was het eigenlijk net zo. In het begin een ontzettend leuk apparaat maar het duurde minstens 9 maanden voordat de firmware zo ver ontwikkeld was dat hij echt goed werkt. Momenteel is het echt een supertelefoon maar dat heeft helaas wel even moeten duren. Ik vemoed dat het met de N97 net zo gaat...
Over de software/firmware problemen: die worden t.z.t. wel verbeterd voor zover die bestaan. Hoewel dit een slapargument is: want de concurrentie staat in de tussentijd natuurlijk niet stil. Als je zegt dat dit het nu het beste fysiek keyboard-toestel is en dat de software/firmware wel in 6 maanden ook helemaal verbeterd is; de concurrentie verbeterd in 6 maanden ook hun hardware en komen met nieuwe verbeterde toestellen op de markt. Dus imho moet je niet te veel naar de toekomst kijken wat er verbeterd wordt, de concurrentie verbeterd in die tijd ook de specs van hun telefoon.
Maar nogmaals van wat ik heb gezien van de N97 is de snelheid/responsiviteit gewoon goed te noemen. Symbian is meer het probleem dan de hardware, maar dat is natuurlijk puur persoonlijk.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Levertijden en abonnementen mogen in [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic
Levertijden en abonnementen mogen in [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic