Nokia N97 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 145.650 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:37:
[...]

Uiteindelijk krijgt de flagship van Nokia, maar een 7. Niet erg hoog voor iets wat een topmodel behoort te zijn :(

Hopelijk komen er snel grote, positievere reviews! Ik vond bovenstaande maar een beetje raar. Een 10 voor de batterij? Gaat dat ding zo lang mee dan? Je zou een 8 of 9 verwachten voor de batterij, maar een 10 !?
Een telefoon reviewen op meerdere punten, voor al die punten een cijfer geven en dan uiteindelijk een willekeurig eindoordeel geven qua cijfer? Hoe komen ze op een 7 uit als er slecht één cijfer lager is dan een 7.

De telefoon krijgt een
6
7,5
7,5
8
9,5
10
10
10

Met als gemiddelde (?) een 7?

[ Voor 42% gewijzigd door BlisterAMG op 13-06-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:42
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:37:
Uiteindelijk krijgt de flagship van Nokia, maar een 7. Niet erg hoog voor iets wat een topmodel behoort te zijn :(

Hopelijk komen er snel grote, positievere reviews! Ik vond bovenstaande maar een beetje raar. Een 10 voor de batterij? Gaat dat ding zo lang mee dan? Je zou een 8 of 9 verwachten voor de batterij, maar een 10 !?
Als je een "next" N95 verwacht kom je bedrogen uit. De N95 was zijn tijd vooruit, de N97 zal dat niet zijn. De hardware is "gedateerd" vergeleken met de concurrentie (i8910HD, iphone 3GS) maar de N97 heeft natuurlijk wel zijn eigen sterke punten (32GB, hardwaretobo enz). Ik had niks anders verwacht dan een ruime voldoende, niet wees erop dat de N97 hoge cijfers zou gooien in reviews, qua hardware niet en qua software ook niet. Niettemin wil ik er nog steeds wel een hebben, ik kan leven met de "tekortkomingen".

Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat Nokia zelf op verschillende beurzen en meetingen demotoestellen had met redelijk snelle software met mooie transitie-effecten die ze dan ook graag demonstreerden maar dat er in de retailunits weinig meer van overgebleven is van die snelheid en eyecandy. Misschien dat een toekomstige fw upgrade dat weer toevoegd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik denk dat de N97 ook een heel andere range is dan de N97 qua doelgroep. Veel mee zakelijk gericht ook al zal hij een stuk particulieren mee gaan pakken. Onze recensie is bijna klaar en zal morgen om 10 uur live gaan. We hebben er voor gekozen om de N97 head to headt te zetten met de HTC Touch Pro2 aangezien wij menen dat dat zijn directe concurrent is. Daar hebben we dus een hoofdstuk aan geweid met de nodige foto's uiteraard ;)

http://www.allaboutphones...N97-vs-HTC-Touch-Pro2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door DaannO op 14-06-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:01:
Ik denk dat de N97 ook een heel andere range is dan de N97 qua doelgroep. Veel mee zakelijk gericht ook al zal hij een stuk particulieren mee gaan pakken. Onze recensie is bijna klaar en zal morgen om 10 uur live gaan. We hebben er voor gekozen om de N97 head to headt te zetten met de HTC Touch Pro2 aangezien wij menen dat dat zijn directe concurrent is. Daar hebben we dus een hoofdstuk aan geweid met de nodige foto's uiteraard ;)

http://www.allaboutphones...N97-vs-HTC-Touch-Pro2.jpg
Erm: je constateert dat hij vooral zakelijk gericht is, waarom dan niet tegen de Blackberry afzetten? Dat lijkt me in de zakelijk markt toch de meest directe concurrent dan, en niet de HTC. De vraag is uberhaupt of de zakelijke markt zit te wachten op een toestel met 8 MP camera en beperkte accuduur. Overigens als we naar het OS kijken, dan lijkt me HTC met Windows Mobile sowieso al een flinke streep voor te hebben in de zakelijke markt t.o.v. de N97 - want iedereen is bekend met Windows.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:50:
[...]

Erm: je constateert dat hij vooral zakelijk gericht is, waarom dan niet tegen de Blackberry afzetten? Dat lijkt me in de zakelijk markt toch de meest directe concurrent dan, en niet de HTC.
True, maar BlackBerry is daarvoor te beperkt. Daarnaast is de Touch Pro2 identiek qua formfactor, nagenoeg identiek qua specificaties en daarnaast lopen beiden toestellen op een OS dat nagenoeg de zelfde mogelijkheden bied aan de eindgebruiker qua instellingen en applicaties. Dit leek ons dan ook de meest voor de hand liggende keuzen.

En om nou te zeggen dat de TP2 niet voor de zakelijke markt bedoeld is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 15:14
*weg* Dit past beter in [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic, maar lees Lees dit voordat je in [ABO]-topics gaat posten eerst voordat je daar gaat posten

[ Voor 92% gewijzigd door pven op 14-06-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hier een mooi vervolg op de review van de N97

http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/9945

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 05:33
Review van allaboutphones.nl

Ik heb de review doorgelezen en deze is goed. Lekker objectief, vrij uitgebreid, en bevestigend met enkele eerdere reviews. Positief is of kan zijn dat de meeste minpunten opgelost kunnen worden door firmware updates of nieuwe software, zoals ik al eerder zei.

[ Voor 57% gewijzigd door Nas T op 15-06-2009 10:54 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
Vind het scherm helaas wel erg krasgevoelig. Terwijl ik er altijd voorzichtig mee ben, Gekke is ook dat het wel lijkt alsof het pas sinds de laatste 3 weken is :S. Hebben meer mensen hier last van, en zou je hier nog wat tegen kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donker11 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:33:
Vind het scherm helaas wel erg krasgevoelig. Terwijl ik er altijd voorzichtig mee ben, Gekke is ook dat het wel lijkt alsof het pas sinds de laatste 3 weken is :S. Hebben meer mensen hier last van, en zou je hier nog wat tegen kunnen doen?
1. over welke telefoon heb jij het? (heb jij een n97 al langer dan 3 weken in het bezit? lijkt me niet!)
2. daar heb je gewoon van die beschermvliesjes voor, op internet overal te bestellen en in je locale gsm winkel vast ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Mooie review van AAP. Alhoewel opmerkelijk positief in tegenstelling tot de reviews van de afgelopen dagen.
Wat mij betreft positief hoor en ik was toch al zeker van plan om hem te gaan halen, maar ik had toch nog wat opmerkingen verwacht over de "tragere" processor.

Er wordt zelfs gesproken over snel in gebruik..
Pluspunten:
* Toestel is snel in gebruik met Symbian 60 v5

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog niet helemaal klaar met de review lezen maar het klopt wel een beetje wat je zegt.
Maar de tragere processor werkt volgens meer reviews juist in het voordeel. Hij gebruikt minder stroom en werkt samen met symbian lekker vlot.

Ik zit al vanaf kwart over 10 het rustig te lezen, hij is in iedergeval lekker uitgebreid en ik ben weer dingen te weten gekomen die in andere reviews niet stonden.
fsve schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:55:
Mooie review van AAP. Alhoewel opmerkelijk positief in tegenstelling tot de reviews van de afgelopen dagen.
Wat mij betreft positief hoor en ik was toch al zeker van plan om hem te gaan halen, maar ik had toch nog wat opmerkingen verwacht over de "tragere" processor.

[...]

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsve schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:55:

[...]
Dat zegt niks dat hij snel in gebruik t.a.v. Symbian is. Hoe snel werken de functies t.o.v. de iPhone, de G1, etc. Hoe snel wordt een flinke internetpagina gerenderd, hoe snel heb je een SMS verstuurd, hoe snel scrollt de Nokia Maps in vergelijking met Google Maps etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toestel heeft erg pittige specificaties zoals een touchscreen, 5-megapixelcamera en natuurlijk de 32GB intern geheugen die met nog eens 32GB kan worden uitgebreid door middel van een micro-SD-kaart.
ERG pittige specs? De concurrentie heeft al resistieve multi-touch schermen, toestellen met touchscreen en 12MP, 32GB is ook al langer bereikbaar bij andere toestellen. Bovendien heeft de N97 een relatief lage processorsnelheid (al hoeft dat per definitie niets te betekenen) en weinig ram (128MB).

Goeie specs: okéé, zeker met een keyboard. Maar om nou te zeggen dat ERG PITTIGE SPECS met een touchscreen, 5mp (heeft m'n n95 ook al), en 32GB dat erg pittig te noemen, bah. en dan nalaten te zeggen over de 400mhz (oid) proc en 128 mb (ram).

Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutphones.nl/photos/thumbs/12448990795445/Nokia-N97-berichten.jpg

Ziet er niet zo praktisch uit als op een G1: veel wordt afgekort (in de menu's hier en daar overigens ook). Hij heeft toch high-res scherm of niet??
Widgets updaten niet automatisch
Erg raar? Dus een mailnotification/kalenderwidget wordt niet automatisch geupdate?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:15:
[...]

ERG pittige specs? De concurrentie heeft al resistieve multi-touch schermen, toestellen met touchscreen en 12MP, 32GB is ook al langer bereikbaar bij andere toestellen. Bovendien heeft de N97 een relatief lage processorsnelheid (al hoeft dat per definitie niets te betekenen) en weinig ram (128MB).

Goeie specs: okéé, zeker met een keyboard. Maar om nou te zeggen dat ERG PITTIGE SPECS met een touchscreen, 5mp (heeft m'n n95 ook al), en 32GB dat erg pittig te noemen, bah. en dan nalaten te zeggen over de 400mhz (oid) proc en 128 mb (ram).

Ik lees verder!
Kun jij niet beter in een ander topic gaan bashen?

In de review staat trouwens dat 1 van de pluspunten is dat het toestel ERG snel reageert op alle verzoeken en dergelijke.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Ik heb jou in dit hele topic nog nooit iets positiefs horen zeggen over dit toestel. Er gaat niemand jou straks verplichten om dit ding te nemen hoor. Laat ons gewoon lekker blij zijn met de N97 en dan ga jij op je gemak terug naar het topic van jouw favoriete toestel.

On topic:
Overigens ben ik ook blij om te horen dat de FM-transmitter goed werkt
De kwaliteit van het signaal en de muziekweergave is goed te noemen.
Ik had zo'n losse voor m'n iPhone via e-bay gekocht en daarvoor moest ik hem in vliegtuigmodus zetten.
Anders stoorde het GSM signaal enorm.
Dan moet je wel goed lezen. sommige widgets updaten niet automatisch, de mail widget bv wel.
En over het afkorten van het email scherm... draai hem eens in landscape modus... dan heb je iets meer ruimte ;)

[ Voor 19% gewijzigd door fsve op 15-06-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Wat de snelheid betreft:

Allaboutphones schrijft dat het toestel erg snel werkt met Symbian S60 v5.
Dat kun je als volgt opvatten:
Het toestel is snel, of Symbian S60 v5 doet het snel, maar vergeleken met een Iphone of Android is het droevig gesteld.

Hoe dan ook, als de snelheid ten opzichte van IphoneOS of android bedroevend traag is, zou er waarschijnlijk wel een kanttekening zijn geplaatst. Dit hebben ze niet gedaan, dus ik verwacht dat het toestel snel zat is.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kun je maar op een manier opvatten: Het toestel werkt snel in samenwerking met symbian...
Nas T schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:36:
Wat de snelheid betreft:

Allaboutphones schrijft dat het toestel erg snel werkt met Symbian S60 v5.
Dat kun je als volgt opvatten:
Het toestel is snel, of Symbian S60 v5 doet het snel, maar vergeleken met een Iphone of Android is het droevig gesteld.

Hoe dan ook, als de snelheid ten opzichte van IphoneOS of android bedroevend traag is, zou er waarschijnlijk wel een kanttekening zijn geplaatst. Dit hebben ze niet gedaan, dus ik verwacht dat het toestel snel zat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:41:
Dat kun je maar op een manier opvatten: Het toestel werkt snel in samenwerking met symbian...
[...]
Juistem ;) Het toestel vertraagt gewoon niet ook al heb je heel veel applicaties open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Ik heb wel een aantal vraagjes eigenlijk:
  • Hoe zit het met de "online" widgets en het automatisch updaten ervan. Ik woon hier redelijk dicht bij de grens en heb redelijk wat familie in Duitsland. Aangezien data in het buitenland veel te duur is, vraag ik mij af hoe makkelijk het is om de telefoon "offline" te zetten bij een kort bezoekje naar Duitsland.
  • Ik zie verder in het menu het menu Toepassingen staan, dat mijns inziens vrij vol staat met voor Nederland veel onbruikbare toepassingen als Hi5 , quik, amazon e.d. In hoeverre is dit te veranderen/verwijderen?
  • Als je kijkt naar de widgets op het homescreen, dan zie je onder het vaste balkje met tijd etc. de tweede balk met onder andere de link naar de browser. Deze is vast niet te veranderen in bijvoorbeeld een link naar de opera browser, mocht de eigen browser niet bevallen?
Wat mij verder opvalt in de review is dat de batterij veel langer mee gaat dan andere (negatieve) reviews hebben aangegeven. Die gaven aan dat bij veelvuldig gebruik je elke dag zou moeten opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet gepost volgens mij. Gaat in op de software van de N97.

Een fm transmitter is wel een coole feature natuurlijk......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

AjaxArena schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:40:
Ik heb wel een aantal vraagjes eigenlijk:
  • Hoe zit het met de "online" widgets en het automatisch updaten ervan. Ik woon hier redelijk dicht bij de grens en heb redelijk wat familie in Duitsland. Aangezien data in het buitenland veel te duur is, vraag ik mij af hoe makkelijk het is om de telefoon "offline" te zetten bij een kort bezoekje naar Duitsland.
Mijn ervaring met de N95 en dus ook Symbian is dat je dat heel simpel kan instellen met een profiel. Standaard heeft Symbian al een off-line profiel en die is heel simpel in gebruik. Ik ga er vanuit dat dit met de N97 niet anders is, aangezien dit gewoon een feature is van symbian.
  • Ik zie verder in het menu het menu Toepassingen staan, dat mijns inziens vrij vol staat met voor Nederland veel onbruikbare toepassingen als Hi5 , quik, amazon e.d. In hoeverre is dit te veranderen/verwijderen?
Die kan je helemaal customizen naar eigen wil, wederom spreek ik uit ervaring met de N95 en symbian en dit zal niet anders zijn bij de N97
  • Als je kijkt naar de widgets op het homescreen, dan zie je onder het vaste balkje met tijd etc. de tweede balk met onder andere de link naar de browser. Deze is vast niet te veranderen in bijvoorbeeld een link naar de opera browser, mocht de eigen browser niet bevallen?
Dit kan je ook veranderen bij de N95 en ik zie wederom niet in waarom dat bij de N97 niet zo zal zijn. Het basis-OS is niet aanzienlijk verandert.
Wat mij verder opvalt in de review is dat de batterij veel langer mee gaat dan andere (negatieve) reviews hebben aangegeven. Die gaven aan dat bij veelvuldig gebruik je elke dag zou moeten opladen.
Dat valt mij ook op, al geloof ik daanno wel degelijk en het ziet er iig naar uit dat je het sowieso een dag uithoudt en dat is voor mij persoonlijk het belangrijkste.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Oh het is ook niet dat ik Daanno niet geloof, maar meer dat het zo'n opvallend verschil is.

Verder heb ik geen ervaring met een N95, maar je reacties verduidelijken veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De accuduur viel me ook erg op.
Bij de review van mobilecowboys zou hij sowieso een dag meegaan(natuurlijk niet bij de hele dag muziek luisteren en internetten) Maar ze hadden het zeker niet over 2-3 dagen. Dit zullen we vanzelf wel merken als we hem hebben, maar ik vind het geen groot probleem aangezien de accuduur van de concurrenten vaak niet langer meegaan als 1 dag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dear ---,

According to your Negri Electronics - iPhones, Pocket PC's, Smart Phones, Cell Phones, Ultra Mobile PC's, PDA's, GPS Devices, Cameras and More... Product Notifications request, we wish to inform you that Nokia N97 32GB NAM (Unlocked) (White) is now in stock. Please visit http://www.negrielectronics.com/ if you would like to make a purchase.
Kreeg ik vanavond over de mail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:14:
[...]

Kreeg ik vanavond over de mail..
http://www.negrielectroni...6588fb2acae5d305edb5ce2d6

grappig dat die zwarte er 2 x op staat en de witte is aardig wat duurder dan de zwarte en nog veel duurder dan de zwarte NAM versie (wat het ook mag zijn)

maar in ieder geval een goed teken! dat hij al ergens op voorraad is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolterRF
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 00:31
ik had ook geen positieve review van jouw kant verwacht.

wat ik vreemd vind aan de vodafone site is dat als ik kies voor

2 jarig 35 euro nieuw abbo = telefoon 1 euro
2 jarig 35 euro verlenging = telefoon 80 euro ofzo

dat lijkt me toch niet helemaal kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Heb je hem ook weer! Anders begin je een nieuw topic met als onderwerp:

"Ik heb een hekel aan de N97 en wil zo veel mogelijk negatief nieuws, reviews en meningen over deze phone bij elkaar krijgen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
WolterRF schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:06:
[...]

wat ik vreemd vind aan de vodafone site is dat als ik kies voor

2 jarig 35 euro nieuw abbo = telefoon 1 euro
2 jarig 35 euro verlenging = telefoon 80 euro ofzo

dat lijkt me toch niet helemaal kloppen?
Een nieuwe klant krijgt volgens mij altijd meer korting. Maar bij verlenging heb je geen aansluitkosten.

Ben trouwens bang dat dit soort zaken in een ander topic hoort:
[ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baronruud schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:23:
[...]

"Ik heb een hekel aan de N97 en wil zo veel mogelijk negatief nieuws, reviews en meningen over deze phone bij elkaar krijgen".
Joh, ik post enkel een review. Ik weerhoud me van commentaar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
[...]

Open jij anders het topic 'Ik ben fanboy en wil alleen maar positieve dingen lezen want ik koop hem toch wel'.

Het staat een ieder vrij alles te posten, het zij negatief, danwel positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Posten positief danwel negatief is voor iedereen natuurlijk toegestaan, maar het valt wel op dat Only.Holoris voornamelijk zich negatief uit laat in deze topic, en dan beginnen mensen zich te irriteren, daarom krijgt deze persoon deze reacties.

Tuurlijk is geen enkele telefoon perfect en iedereen moet voor zichzelf afwegen of een telefoon het waard is om aan te schaffen. De een zweert bij een IPhone, de ander een G1. Ikzelf hoef deze telefoons niet en ga ook voor de N97. Hij heeft voor mij de functies die ik zoek in een telefoon. En dat is voor iedereen verschillend.

De Review sites zijn erg subjectief, als ze objectief waren had iedereen dezelfde conclusie.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
418O2 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:36:
[...]
Open jij anders het topic 'Ik ben fanboy en wil alleen maar positieve dingen lezen want ik koop hem toch wel'.

Het staat een ieder vrij alles te posten, het zij negatief, danwel positief
Ik ben absoluut geen fanboy. De N97 heeft natuurlijk negatieve als positieve kanten. Maar als iemand alleen maar de negatieve kanten "ziet" dan ben je gewoon anti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
baronruud schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:08:
[...]

Ik ben absoluut geen fanboy. De N97 heeft natuurlijk negatieve als positieve kanten. Maar als iemand alleen maar de negatieve kanten "ziet" dan ben je gewoon anti.
En dat mag gewoon, mooi he ? :)

Als ik zijn posts zo doorlees is hij gewoon kritisch, niet negatief

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 16-06-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ontopic jongens, als je het vervelend vind wat iemand post, sla zijn posts dan gewoon over en vervuil niet het topic met het gezuer erover, dat is dubbel zo vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
edit: verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door DeBaroN op 16-06-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Inderdaad: graag weer ONtopic.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:07
[...]

Boygeniusreport is anders een vrij gerenomeerde site in "mobiles" wereldje. Dit is trouwens de derde review waarbij het het toestel "lauw" wordt ontvangen. Tekenend is ook wel de conclusie van Boygeniusreport:
Conclusion:

Nokia tried really hard here, but to be honest, speaking from my personal opinion, the second I saw the N97 announcement I skipped right over it in my head. I’m the biggest N95-4 fan you’ll find — but S60 5th Edition with a resistive screen, horrible keyboard and horrible navigational buttons? No thank you. The problem with the Nokia N97 is — and please don’t take this the wrong way — that this exact phone could have been launched 2 years ago and no one would have blinked. What other phone can you take out of it’s current place, drop back two years, and have no one question where it came from? Take the Palm Pre for better or worse, and bring it back to 2007. People would have heart attacks. What about the iPhone? Well, you know how that turned out. BlackBerry Storm? People would have broken through glass to get it. But, no one really would care about the N97 and that, besides not being a device we enjoyed using, is the larger issue. Nokia has lost its place in the sun when looking at the consumer smartphone market and until they get back on track, RIM, Apple, Windows Mobile, Palm and Android are going to continue eating more and more of their lunch.
Het is dus absoluut geen slechte smartphone geworden als je door de regels leest. Alleen er had zoveel meer uit gehaald kunnen worden, zeker in hoe de N97 in december voor het eerst werd "gepresenteerd".

Het "ergste" is in mijn ogen nog niet eens serieus aanbod geweest in de meeste reviews en dat vind ik persoonlijk een misser van de diverse reviewers. De diverse applicaties van Symbian zijn echt toe aan een update zeker voor het "touch" en "web2.0" tijdperk. Op wat grote knoppen na is er weinig inhoudelijk veranderd vergelijkend met een Nokia S60_F1 telefoon.
Samsung heeft bijvoorbeeld met de Omnia nog enigzins rondom Symbian een nieuwe interface opgezet en in mijn ogen zeker een goede stap is geweest in de verdere ontwikkeling van S60v5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Miki schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:07:
[...]
Het is dus absoluut geen slechte smartphone geworden als je door de regels leest. Alleen er had zoveel meer uit gehaald kunnen worden, zeker in hoe de N97 in december voor het eerst werd "gepresenteerd".

Het "ergste" is in mijn ogen nog niet eens serieus aanbod geweest in de meeste reviews en dat vind ik persoonlijk een misser van de diverse reviewers. De diverse applicaties van Symbian zijn echt toe aan een update zeker voor het "touch" en "web2.0" tijdperk. Op wat grote knoppen na is er weinig inhoudelijk veranderd vergelijkend met een Nokia S60_F1 telefoon.
Samsung heeft bijvoorbeeld met de Omnia nog enigzins rondom Symbian een nieuwe interface opgezet en in mijn ogen zeker een goede stap is geweest in de verdere ontwikkeling van S60v5.
Helemaal mee eens. Vooral de interface.

filmpje (volgens mij nog niet gepost):
http://thenokiablog.com/2...-first-impressions-in-hd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baronruud schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:23:
[...]

Helemaal mee eens. Vooral de interface.

filmpje (volgens mij nog niet gepost):
http://thenokiablog.com/2...-first-impressions-in-hd/
dat ziet er ernstig goed uit! ik vind het echt snel! ik twijfel echt niet meer ik wacht op de zwarte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 22:02

icecreamfarmer

en het is

Miki schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:07:
[...]

Boygeniusreport is anders een vrij gerenomeerde site in "mobiles" wereldje. Dit is trouwens de derde review waarbij het het toestel "lauw" wordt ontvangen. Tekenend is ook wel de conclusie van Boygeniusreport:

[...]

een rare conclusie, 2 jaar geleden was hij zeker revolutionair geweest net als de iphone toen.
En het verhaal van het toetsenbord verbaasd mij helemaal :?

en juist over de blackberry storm hoor ik hele slechte verhalen

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
waarom zou hij revolutionair zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
icecreamfarmer schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:03:
[...]

een rare conclusie, 2 jaar geleden was hij zeker revolutionair geweest net als de iphone toen.
En het verhaal van het toetsenbord verbaasd mij helemaal :?

en juist over de blackberry storm hoor ik hele slechte verhalen
Lees nog eens goed, als dit toestel 2 jaar terug was uitgebracht had niemand er van op gekeken. De reviewer heeft het dan over het gehele toestel en niet zo zeer over de specs. Zie bijv. de opmerking over PalmPre en heartatacks.
Kort gezegd kun je de concluderen dat de concurentie een heel stuk verder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 22:02

icecreamfarmer

en het is

Miki schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:12:
[...]

Lees nog eens goed, als dit toestel 2 jaar terug was uitgebracht had niemand er van op gekeken. De reviewer heeft het dan over het gehele toestel en niet zo zeer over de specs. Zie bijv. de opmerking over PalmPre en heartatacks.
Daar heb ik het ook over, ik vind die conclusie niet kloppen

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Ik vind dat verhaal over dat toetsenbord ook maar een raar stuk van die review.
Here’s one fairly large issue for us — the slide/flip up screen. The mechanism is actually very well-built, but it’s the angle of the screen and the non-adjustableness (forgive us) that get us going. For instance, to see the screen at the perfect angle when flipped up means that the keyboard is going to be pointing straight up at the ceiling. Wait, what? Yeah — you can barely use the keyboard comfortably when navigating through on screen applications and the like. It might not be a big deal for some, but for a keyboard that it feels like your typing on a pad of Post Its, it’s a big deal for anyone remotely interested in typing something.
In alle eerdere reviews die ik gelezen heb heb ik niemand ook maar iets slechts horen zeggen over de hoek van het beeldscherm als die uitgeklapt is. En als ze er al iets over zeiden was het louter positief.
Hoe ze hier dan aan komen is mij echt een raadsel. Ik denk dat ik deze review zo de prullenbak in gooi.
Mijn beslissing heb ik toch al genomen... nog heel eventjes wachten op de zwarte!

Edit na het zien van het HD filmpje:
Wow! Ik had me al neer gelegd bij een behoorlijk tragere telefoon (in vergelijking met m'n huidige iPhone 2G) maar dat filmpje maakt me echt heel gelukkig. Oke er zitten wat vertragingen in (het even op zwart gaan na een rotate) bij de iPhone is dat een mooi overgangseffect, maar ik vind het echt snel zat!

[ Voor 18% gewijzigd door fsve op 16-06-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
fsve schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:41:
Ik vind dat verhaal over dat toetsenbord ook maar een raar stuk van die review.

[...]

In alle eerdere reviews die ik gelezen heb heb ik niemand ook maar iets slechts horen zeggen over de hoek van het beeldscherm als die uitgeklapt is. En als ze er al iets over zeiden was het louter positief.
Hoe ze hier dan aan komen is mij echt een raadsel. Ik denk dat ik deze review zo de prullenbak in gooi.
Mijn beslissing heb ik toch al genomen... nog heel eventjes wachten op de zwarte!
Ook ik lees juist op het internet dat de angle heel goed is en Nokia (kan je misschien niet geheel objectief bekijken) heeft zelf gezegd dat er onderzoek gedaan is naar de juiste viewing angle als het toestel open is, daarop is ook het slidingmechanisme gebaseerd. Dat hij die angle vast kan houden.

Wat me ook opvalt aan die recensie is dat de recensent al aan het begin aangeeft, dat hij tijdens de aankondiging van toestel vorig jaar december totaal niet impressed was. Zo lijkt het alsof hij al "negatief" begint aan de review en die gedachte wil bevestigen zonder het positieve te willen zien.

Als ik het niet mis heb is het een Amerikaanse site, en die hebben bij voorbaat al andere voorkeuren dan de Europeanen. Alles wat Apple/Palm/RIM is, is daar bij voorbaat al goed (misschien overdrijf ik maar daar leunt het wel naar).

De N97 is zeker niet revolutionair als je het naast de concurrentie legt maar zo slecht is hij ook niet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Conclusion:

Nokia tried really hard here, but to be honest, speaking from my personal opinion, the second I saw the N97 announcement I skipped right over it in my head. I’m the biggest N95-4 fan you’ll find — but S60 5th Edition with a resistive screen, horrible keyboard and horrible navigational buttons? No thank you. The problem with the Nokia N97 is — and please don’t take this the wrong way — that this exact phone could have been launched 2 years ago and no one would have blinked. What other phone can you take out of it’s current place, drop back two years, and have no one question where it came from? Take the Palm Pre for better or worse, and bring it back to 2007. People would have heart attacks. What about the iPhone? Well, you know how that turned out. BlackBerry Storm? People would have broken through glass to get it. But, no one really would care about the N97 and that, besides not being a device we enjoyed using, is the larger issue. Nokia has lost its place in the sun when looking at the consumer smartphone market and until they get back on track, RIM, Apple, Windows Mobile, Palm and Android are going to continue eating more and more of their lunch.
Als ik dit lees, lees ik:
I’m the biggest N95-4 fan you’ll find (subjectief taalgebruik)
horrible keyboard and horrible navigational buttons? (subjectief taalgebruik)
no one would have blinked (subjectief taalgebruik)
People would have heart attacks. (subjectief taalgebruik)
People would have broken through glass to get it (subjectief taalgebruik)
no one really would care about the N97 (subjectief taalgebruik)
lost its place in the sun (subjectief taalgebruik)

Voordat er commentaar/gemierenneuk komt over dat de ene of andere uitspraak wel of niet subjectief is, feit blijft dat een aantal uitspraken vrij zwart/wit zijn.
Zijn conclusie is dat Nokia een slecht toestel heeft uitgebracht, terwijl andere reviewers juist heel andere conclusies trekken. Nokia heeft het idee willen geven een supermodern toestel neer te zetten, maar kan niet altijd op tegen de specificaties van de concurrent, zoals resolutie, scherm, capacitief touchscreen, camera.

Maar die toestellen hebben dat als speerpunt, maar de kwaliteit over het algemeen genomen is niet in de regel genomen perfect. De Nokia is geen uitblinker, maar de kwaliteit over het algemeen genomen ligt op hetzelfde niveau.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

Laguna

Connaisseur

Miki schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:12:
[...]

Ik snap eerlijk gezegd ook al de commotie rond dit toestel niet, als LG een soort gelijk toestel had uitgebracht was het waarschijnlijk nooit zo populair geweest. De naam Nokia en de populariteit van de Nseries is hier denk ik toch de voornaamste oorzaak van. Maar het zal Nokia ongetwijfeld geen windeieren leggen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Laguna schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:49:
[...]

Ik snap eerlijk gezegd ook al de commotie rond dit toestel niet, als LG een soort gelijk toestel had uitgebracht was het waarschijnlijk nooit zo populair geweest. De naam Nokia en de populariteit van de Nseries is hier denk ik toch de voornaamste oorzaak van. Maar het zal Nokia ongetwijfeld geen windeieren leggen.
Ik wilde het nog niet zo hard zeggen maar daar komt het enigszins wel op neer.

Ook in de review van ZDnet N97 vs Touchpro2, komt dit in de inleiding weer terug.
Windows Mobile and S60 (you can add RIM BlackBerry here too) are both getting a bit long in the tooth compared to the new iPhone, Android, and Palm WebOS operating systems, but these grandfathers of the mobile market are still attractive to many because they are familiar and still extremely powerful. Neither has what you would call a super user experience though and that seems to be the real differentiation today as consumers start buying smartphones in larger numbers. Both HTC and Nokia attempted to improve the UI, to some extent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 11:46
Miki schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:59:
[...]

Ik wilde het nog niet zo hard zeggen maar daar komt het enigszins wel op neer.

Ook in de review van ZDnet N97 vs Touchpro2, komt dit in de inleiding weer terug.

[...]
Ach, laat ik het zo zeggen.
Windows Mobile vind ik compleet bagger en traag, iPhones zijn overhyped en die wil ik al niet uit principe, en Android vind ik nog te jong. Bij een Nokia met Symbian weet ik gewoon wat ik krijg, en ik kan er mee wat ik wil, net zoals met m'n N95 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Crusher77 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:16:
[...]

Windows Mobile vind ik compleet bagger en traag, iPhones zijn overhyped en die wil ik al niet uit principe, en Android vind ik nog te jong. Bij een Nokia met Symbian weet ik gewoon wat ik krijg, en ik kan er mee wat ik wil, net zoals met m'n N95 _/-\o_
het punt dat naar voren komt is ook meer; waarom zou je dan een n97 kopen, als je toch weet wat je krijgt.

Ik heb een n96, maar ik denk niet dat ik er op vooruit ga. alleen een groter scherm met touch en tobo, maar ik heb juist mijn Xperia weggedaan omdat ik het touch gedeelte niet wou. Nokia staat qua software gewoon stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Crusher77 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:16:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in en dat is ook precies wat ik aangeef. Zie bijv. de opmerking "but these grandfathers of the mobile market are still attractive to many because they are familiar and still extremely powerful."

Enige wat ik scheef vind in het gehele gebeuren is de hype (overhyped gesproken ;)) die Nokia rondom de N97 heeft opgetrokken i.c.m. de belachelijke prijs die er voor betaald moet worden. De N97 had makkelijk €150 goedkoper kunnen zijn. Nogmaals zo bijzonder is deze smartphone vandaag de niet meer.

offtopic:
iPhone overhyped noemen is wel achterhaald, het verkoop aantal heeft wel het tegendeel bewezen dunkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De iPhone is niet helemaal mijn ding, maar het is wel de eerste telefoon die ik in handen had waarbij de touchscreen goed werkte.

Symbian is, hoe je het ook wend of keert, net als Windows Mobile, best oud. Het werkt prima, maar het kan zich lastig meten met de dynamischere nieuwkomers iPhone, RIM, Android etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is t mobile geloof ik een van de enigste die ook snel internet aanbied voor 5 euro meer?
Merk je dit sneller internet ook op je N97? Kan hij het dus aan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Ik merk(te) het al op de N95, dus dat zit wel snor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 12-09 17:48

RMX

Waarom hoor ik niemand over Vodafone?

Ik had T-Mobile, ben blij dat ik daar weg ben.
Internet is zeker snel als je in een grote stad woont, maar daarbuiten.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Je hoort niemand hier over Vodafone omdat je daarvoor hier moet zijn:
[ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een jongen uit mijn klas heeft net de ntc touch pro 2 binnen en ik heb er heel even mee gespeeld. ik vind hem zwaar, maar ook de slidefunctie is niet echt "je van het" voeld niet stevig aan en je kan het niet goed omhoogklappen als je de telefoon gewoon vasthoud (landscape-mode, met handen aan bijde kanten).
hoewel ik de n97 niet heb vastgehouden neem ik aan dat dit beter is bij de n97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
418O2 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:25:
[...]

het punt dat naar voren komt is ook meer; waarom zou je dan een n97 kopen, als je toch weet wat je krijgt.

Ik heb een n96, maar ik denk niet dat ik er op vooruit ga. alleen een groter scherm met touch en tobo, maar ik heb juist mijn Xperia weggedaan omdat ik het touch gedeelte niet wou. Nokia staat qua software gewoon stil.
Als je toch weet wat je krijgt:
"Never change a winning team" zoals ze zeggen. Gevaarlijke uitspraak, druist ook in tegen "stilstand is achteruitgang". Beiden kunnen waar zijn.

Nokia staat qua software stil:
2e toestel met Symbian S60 v5. OVI Store. Tsja, het is maar wat je stilstaan noemt...

Props @ Martinator ;)

Overhyped:
De N97 is zeker gehyped en daardoor "overrated". Ik vind ook dat de N97 best wat gewaagder qua specs had mogen zijn, maar ik denk niet dat dat per se hoeft.
In plaats van te kiezen voor monsterlijke specificaties, zoals een 12 megapixel camera, 512MB ram, een snapdragon processor, hebben ze andere keuzes gemaakt:
Een 5 megapixel camera die zich qua kwaliteit al heeft bewezen en (op de LED flash na) geschikt is om eenvoudig te fotograferen. Geen supersnelle dure processor, maar eentje die volgens enkele reviewers voldoende snel is (gezien de gefilmde test met meerdere applicaties draaiende en de ietwat vertraagde reactie op de menu-toets). Blijkbaar ook voldoende geheugen.
Ik denk dat Nokia met minder hardware voldoende kwaliteit-ervaring biedt. Helaas zie je dit nu nog niet terug in de prijs (early adopters mogen ook meer betalen), maar over een maand of 3 zou dit nog mee kunnen gaan vallen. Ik ben (dus) ook blij dat ik nu geen nieuwe telefoon hoef, maar pas over 6 maanden...

[ Voor 39% gewijzigd door Nas T op 16-06-2009 20:58 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:40:
een jongen uit mijn klas heeft net de ntc touch pro 2 binnen en ik heb er heel even mee gespeeld. ik vind hem zwaar, maar ook de slidefunctie is niet echt "je van het" voeld niet stevig aan en je kan het niet goed omhoogklappen als je de telefoon gewoon vasthoud (landscape-mode, met handen aan bijde kanten).
hoewel ik de n97 niet heb vastgehouden neem ik aan dat dit beter is bij de n97.
Het enige wat ik met zekerheid kan vertellen is dat het schuif mechanisme van de N97 veel beter is uitgewerkt. Ik denk zelf dat door de dubbele hefboom het scherm "licht" vergrendeld raakt en zodoende niet terug zakt. De Touch Pro kan naar verloop van tijd speling ontwikkelen waardoor deze wel terug kan zakken. Tot op heden geen overvloed aan reacties gelezen dat de schuif mechanisme van de TP2 niet naar behoren functioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:55:
[...]

Het enige wat ik met zekerheid kan vertellen is dat het schuif mechanisme van de N97 veel beter is uitgewerkt. Ik denk zelf dat door de dubbele hefboom het scherm "licht" vergrendeld raakt en zodoende niet terug zakt. De Touch Pro kan naar verloop van tijd speling ontwikkelen waardoor deze wel terug kan zakken. Tot op heden geen overvloed aan reacties gelezen dat de schuif mechanisme van de TP2 niet naar behoren functioneerd.
het schuiven op zich werkt prima ;) alleen het omhoogklappen nadien;) is te zwaar om met je 2 wijsvingers te doen. en je moet net als bij de tytn 2 uitkijken dat je het scherm niet omhoog klapt voor het toestel helemaal open is geschoven.
de vloeiende beweging die te zien is bij de n97 vind ik inderdaad er ook veel beter uit zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 150 euro had hij wel minder mogen kosten, idd.

Zwart of wit?

Best persoonlijke vraag zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:36:

Zwart of wit?

Best persoonlijke vraag zeker?
wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wit lijkt me ook best mooi.
Maar ik werk nogal veel in stof en aarde. Dus zwart zal hij wel worden na een tijdje.
Met z'n groot scherm, hopelijk breekt het niet te rap.
Het zou wel tof geweest zijn moest hij waterdicht geweest zijn. :P
Maar ah, wat willen we nog meer. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
x2

niet omdat ik de witte mooier vind, qua uiterlijk vind ik beide kleuren mooi maar omdat ik altijd zwarte of zilveren telefoons heb gehad is het tijd voor een andere kleur :)

ow ja, de gsmarena review is uit, best wel een uitgebreid review ... happy reading !

http://www.gsmarena.com/nokia_n97-review-363.php

[ Voor 19% gewijzigd door dcell op 16-06-2009 23:28 . Reden: link naar gsmarena review toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 12-09 17:48

RMX

Kijk, dat is nog eens een review:
The press feedback is excellent and a great help for faster typing. Basically, they got the best out of this setup, no argument there. However, we would have really liked another row instead, even if it meant smaller keys. It feels like the handset was made with big-handed users in mind, rather than the comfort of the rest.
Gelukkig, ik was er al bang voor met mijn lomp grote handen
In reality, we've nothing more to say than that the days when Nseries top gadgets (N95 blushes with embarrassment) needed a recharge twice a day are now gone.
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
De ene dag denk ik 'dit wordt 'em' , en de andere dag weer niet. Er komen zoveel nieuwe uit nu, dat de telefoon steeds meer gedateerd raakt, nog voor ie uit is. Vooral gezien de prijs. En nu zie ik ook nog de nieuwe E72. Ook erg strak weer.... *zucht*

Al is dat HD-filmpje wel erg strak. Erg snelle response idd en nog meer positieve verhalen over de batterij!

[ Voor 18% gewijzigd door BlisterAMG op 17-06-2009 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
alleen "kleed" wit niet slank af en zwart wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk, dat juist wit het langst schoon lijkt. op glans zwart zie je altijd heel erg snel vette vingers en op wit is datniet het geval. en stof of zand zal niet als op witte kleding blijven zitten en zichbaar zijn. toch wil ik de zwarte vind deze gewoon mooier en miss zit het tussen de oren maar het lijkt me fijner kijken naar zo'n scherm als er een zwarte rand omheen zit, helderderderderder ofso:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
AjaxArena schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:58:
De ene dag denk ik 'dit wordt 'em' , en de andere dag weer niet. Er komen zoveel nieuwe uit nu, dat de telefoon steeds meer gedateerd raakt, nog voor ie uit is. Vooral gezien de prijs. En nu zie ik ook nog de nieuwe E72. Ook erg strak weer.... *zucht*

Al is dat HD-filmpje wel erg strak. Erg snelle response idd en nog meer positieve verhalen over de batterij!
Ja, heb ik ook. Wou eerst Iphone, maar T-mobile heeft slecht bereik bij mij. Vodafone weet ik niet?
Heb nu Hi en altijd vol bereik en 3g. WindowMobile lijkt mij niet wat. En wil graag een touchscreen. Heb al jaren Nokia's met symbian. Dan kom je al gauw uit op de N97. Je hebt dan gauw de neiging alleen de positieve berichten lezen, aangezien je zo goed als van plan bent hem te kopen. Groot nadeel is, je zit er 2 jaar aan vast, en als dat ding na een tijdje niet bevalt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nas T schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:14:
[...]

Als ik dit lees, lees ik:
I’m the biggest N95-4 fan you’ll find (subjectief taalgebruik)
horrible keyboard and horrible navigational buttons? (subjectief taalgebruik)
no one would have blinked (subjectief taalgebruik)
People would have heart attacks. (subjectief taalgebruik)
People would have broken through glass to get it (subjectief taalgebruik)
no one really would care about the N97 (subjectief taalgebruik)
lost its place in the sun (subjectief taalgebruik)
Het is een review, dat houdt in dat alles subjectief is en naar inzicht van de reviewer is geschreven. Specsheets kan je wel op fabrikantsite vinden.
Nas T schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:51:
[...]

Als je toch weet wat je krijgt:
"Never change a winning team" zoals ze zeggen. Gevaarlijke uitspraak, druist ook in tegen "stilstand is achteruitgang". Beiden kunnen waar zijn.

Nokia staat qua software stil:
2e toestel met Symbian S60 v5. OVI Store. Tsja, het is maar wat je stilstaan noemt...

Props @ Martinator ;)

Overhyped:*knip*
Het is de IT wereld, daar is stilstand achteruitgang, geen winning team. Nu sta je 1 stap achter, met de volgende generatie sta je dat dus weer. Zoiets doe je 2x, dan ben je uit.

Nu zal het zo'n vaart niet lopen, maar Nokia maakt het zichzelf wel moeilijk. Als je ziet hoe hard HTC opkomt.. (ik haat WM hoor). Nokia moet wel zijn best doen om met de volgende generatie weer bij
te komen. Want Nokia is nu ook niet echt een goedkoop merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 10:08

My

Waarom is S60 v5 niet vernieuwend genoeg dan? Ik ben juist blij dat ze grotere knoppen hebben toegevoegd en eigenlijk vind ik het ook wel fijn dat het menu niet helemaal gesloopt is. Ik zou eigenlijk niet weten wat er nog meer verandert zou moeten worden om het predicaat 'vooruitgang' te krijgen...

WM staat nog veel meer stil in dat opzicht. Behalve de eigen Touch Flo van HTC moet je vrijwel alles in WM met een stylus bedienen, iets wat ik niet wil zien op een touchscreen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:45:
Waarom is S60 v5 niet vernieuwend genoeg dan? Ik ben juist blij dat ze grotere knoppen hebben toegevoegd en eigenlijk vind ik het ook wel fijn dat het menu niet helemaal gesloopt is. Ik zou eigenlijk niet weten wat er nog meer verandert zou moeten worden om het predicaat 'vooruitgang' te krijgen...

WM staat nog veel meer stil in dat opzicht. Behalve de eigen Touch Flo van HTC moet je vrijwel alles in WM met een stylus bedienen, iets wat ik niet wil zien op een touchscreen...
dan heb je vast de HTC touch pro 2 nog niet geprobeerd! daar heb je geen stylus meer voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Waar blijft de review van Tweakers trouwens?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
418O2 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 08:50:
[...]

Het is een review, dat houdt in dat alles subjectief is en naar inzicht van de reviewer is geschreven. Specsheets kan je wel op fabrikantsite vinden.

[...]

Het is de IT wereld, daar is stilstand achteruitgang, geen winning team. Nu sta je 1 stap achter, met de volgende generatie sta je dat dus weer. Zoiets doe je 2x, dan ben je uit.

Nu zal het zo'n vaart niet lopen, maar Nokia maakt het zichzelf wel moeilijk. Als je ziet hoe hard HTC opkomt.. (ik haat WM hoor). Nokia moet wel zijn best doen om met de volgende generatie weer bij
te komen. Want Nokia is nu ook niet echt een goedkoop merk.
Als je dan ook leest dat 1 van de negatieve punten van de nieuwe HTC de belkwaliteit is, ja.. dan moet je zeker wel rekening ermee houden 8)7

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
SpoTs schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:41:
[...]

Als je dan ook leest dat 1 van de negatieve punten van de nieuwe HTC de belkwaliteit is, ja.. dan moet je zeker wel rekening ermee houden 8)7
en toch groeit hun marktaandeel heel snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
baronruud schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 08:00:
[...]

Ja, heb ik ook. Wou eerst Iphone, maar T-mobile heeft slecht bereik bij mij. Vodafone weet ik niet?
Heb nu Hi en altijd vol bereik en 3g. WindowMobile lijkt mij niet wat. En wil graag een touchscreen. Heb al jaren Nokia's met symbian. Dan kom je al gauw uit op de N97. Je hebt dan gauw de neiging alleen de positieve berichten lezen, aangezien je zo goed als van plan bent hem te kopen. Groot nadeel is, je zit er 2 jaar aan vast, en als dat ding na een tijdje niet bevalt.....
Mja precies die twee jaar. Je kan het bijna niet maken om na 1 jaar al te wisselen bij zo'n telefoon. Dat doe ik in ieder geval niet. Maar als je dan ziet dat de camera ondanks de goede kwaliteit van de 5MP Carl Zeiss, deze toch achterblijft in mogelijkheden (face recognition etc), geen out of the box DivX/Xvid ondersteuning, geen office levert (alleen een trial, zelf upgraden) en toch zo'n prijs en imago bij deze telefoon, dan is het toch even balen. Het is niet zozeer dat ik bijv. die camerafuncties ga missen, maar wanneer je dat soort zaken achterwege laat en toch zo'n hoog prijskaartje aan hangt, dan wil je dat er gewoon bij hebben (vooral die office en DivX ondersteuning). Je ziet nu telefoons aangekondigd worden die op bepaalde punten de N97 al voorbij zijn, nog voordat de N97 er is. Toen de telefoon werd aangekondigd was ik er vrij zeker van dat dit mijn volgende telefoon zou zijn, maar ik twijfel nu meer en meer.

Positief punt: ondanks dat een aantal zaken achterblijven, blijft dit overall gezien een sterke telefoon. Een HTC TP2 is voor mij geen optie: is nóg groter en wil gewoon geen WinMo. Misschien zijn we tegenwoordig veel te veel verwend en willen we van alle mogelijkheden het beste hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Is er iemand die ook van mening is dat productspecificaties en gebruikerservaring verschillend is?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja.

Maar je kan niet stil blijven staan als fabrikant.. De N96 is tov de N95 8Gb ook niet echt een vooruitgang, dus het is al de 2e x dat ze min of meer stilstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
418O2 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:33:
Ja.

Maar je kan niet stil blijven staan als fabrikant.. De N96 is tov de N95 8Gb ook niet echt een vooruitgang, dus het is al de 2e x dat ze min of meer stilstaan.
DIt is echt je reinste onzin, maar je moet natuurlijk wat doen om de concurrent als fanboy onderuit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
SpoTs schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:44:
[...]

DIt is echt je reinste onzin, maar je moet natuurlijk wat doen om de concurrent als fanboy onderuit te halen.
Ik had dus een Xperia en heb nu een N96. Ben groot fan van Nokia, maar ik kan maar weinig verschillen ontwaren tussen een N95 8Gb en de N96. De 8Gb is zelfs nog iets sneller. UI technisch scheelt het sowieso niets.

Je lijkt zelf meer een Nokia fanboy, niet iedereen die kritiek heeft op Nokia is ertegen of een fanboy van iets anders.

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 17-06-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
SpoTs schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:44:
[...]

Ik kan anders weinig vinden waaruit blijkt dat hij een fanboy is van een "bepaalde" concurrent. Eerder heb ik dat idee van jou opdat je reageert als of hij per ongeluk op uitstekend lichaamsdeel gestaan heeft.

Vergelijk eens onderstaande reeks
N95 8Gb > N96 > N97 met N95 8Gb > Palm Pre/ iPhone/ G1 / BB 8900

Volgens mij is dan het beeld misschien wat duidelijker wat er bedoeld wordt met stilstaan. Er is in mijn ogen niks mis met de N97, wel met hoe Nokia dit toestel op de markt zet --zie prijs en marketing.

Ter herinnering: "From the desktop to the laptop and now to your pocket, the Nokia N97 is the most powerful, multi-sensory mobile computer in existence," said Jonas Geust, Vice President, heading Nokia Nseries."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Kappen met het fanboy-geneuzel en graag weer ontopic.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Miki schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:55:
[...]

Ik kan anders weinig vinden waaruit blijkt dat hij een fanboy is van een "bepaalde" concurrent. Eerder heb ik dat idee van jou opdat je reageert als of hij per ongeluk op uitstekend lichaamsdeel gestaan heeft.

Vergelijk eens onderstaande reeks
N95 8Gb > N96 > N97 met N95 8Gb > Palm Pre/ iPhone/ G1 / BB 8900

Volgens mij is dan het beeld misschien wat duidelijker wat er bedoeld wordt met stilstaan. Er is in mijn ogen niks mis met de N97, wel met hoe Nokia dit toestel op de markt zet --zie prijs en marketing.

Ter herinnering: "From the desktop to the laptop and now to your pocket, the Nokia N97 is the most powerful, multi-sensory mobile computer in existence," said Jonas Geust, Vice President, heading Nokia Nseries."
Met de N97 is niks mis, als ik het vergelijk met mijn net verkochte N95 die ik met plezier heb gebruikt is bijv. een grotere scherm met een hogere resolutie al een groot stap vooruit. Dat vond ik 1 van de minpunten van de N95, het QVGA-scherm. Daarnaast is er in S60 het een en ander toegevoegd en voor zover mogelijk Touch-vriendelijk gemaakt dus dat is al een lichte vooruitgang. Het zijn allemaal kleine dingen die het beter maken dan een N95 of een N96.

Nokia had met de N95 natuurlijk een groot technologisch voorsprong opgebouwd op de concurrentie. Het toestel was de eerste met een 5MP cam en was redelijk compleet qua features voor zijn tijd. En als je heel eerlijk bent liep de concurrentie toendertijd achter.

Als voorbeeld : Nokia zat toendertijd met de N95 op punt 5 en de concurrentie op 3. Nu zit Nokia na 2 jaar tijd op bijv. 7 dus stapsgewijs in de 2 jaar punten gescoord. De concurrentie heeft niet stilgezeten en heeft in de 2 jaar tijd een flinke inhaalslag gedaan en ook punten gescoord en zitten nu op 7 of zelfs 8. Hierdoor lijkt het alsof Nokia stil heeft gezeten in de tijd. Die hebben namelijk in 2 jaar tijd 2 punten aan "innovation" gescoord en de concurrentie wel 4 of 5.

De N97 is qua specificaties bijv. inferieur aan de Omnia I8910HD om een makkelijk voorbeeld te nemen. Iphone is wat betreft snelheid en begrijpelijkheid van het UI superieur (naar mijn mening) maar qua compleetheid van de specs weer niet. Android vind ik nog te jong om te beoordelen omdat het naar mijn inziens nog in de kinderschoenen staat. Windows Mobile toestellen kan je misschien niet direct vergelijken maar hebben qua specificaties een behoorlijk inhaalslag gemaakt (mede dankzij HTC), over Windows Mobile zelf valt te discussieren maar ik vind het niet beter dan Symbian. Dus al met al heeft elk platform/toestel zijn voor en nadelen ......

Of je het geld ervoor over hebt ligt aan jezelf. Wel ben ik het eens met de mening dat Nokia iets teveel geld vraagt voor het toestel momenteel. Ze positioneren de N97 als een heel krachtig toestel en vragen er echt de hoofdprijs voor, terwijl de concurrentie ook dergelijke toestellen aanbied en bovendien voor 100 euro (launchprijs Omnia HD/Touch Pro 2) minder de winkel uit gaan.

Maar toch wil ik er 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Al eerder genoemd:
Nokia gaat meer voor de algemene kwaliteit dan voor de specificaties.
Hier een stukje uit de HTC TP 2 review van Tweakers.net:
Ook de videofunctionaliteit stelt weinig voor. De resolutie, 640x480 pixels, is weliswaar vrij hoog, maar met een fps van 15 is het zo goed als onmogelijk om filmpjes van acceptabele kwaliteit te maken. Dat blijkt ook in de praktijk: de filmpjes worden al snel schokkerig.
Ik denk dan bij mezelf: Waarom zit het erop, als het maar half werkt? (Beter dan geen vga-resolutie? Ik vind dan weer van niet). En dan denk ik dat dat bij de N97 anders is: Functies die erop zitten, werken goed. Dus niet in de reclame: Je kunt in VGA-kwaliteit opnemen! Wat vervolgens in de praktijk weinig bied.
Daarachter zit dan weer deze redenering:
Fabrikanten weten/denken dat de consument graag nummers ziet:
MHz, MB ram, GB interne opslag, 3,5" scherm, 12 megapixel.
Twaalf. Wat moet je ermee? Goed, de desbetreffende telefoon maakt aardige foto's. Maar dan vraag ik me af:
Waarom geen 3 megapixel-sensor zonder ruis? Waarom leuke nummers, en niet de pure kwaliteit?

Daarachter zit: Waarom zulke mooie getalletjes, wat doet dat nou ècht met de gebruikerservaring?
Nokia heeft met de N97 zuinig gedaan met de specs. Misschien zal het nog uitwijzen dat ze energiezuinig zijn, goedkoper om te maken (nu niet, maar dat is de early-adopters-prijs). En aan de objectieve reviews te lezen valt het oordeel niet geheel positief, maar toch wel zeker goed gestemd.

Wat wel jammer is dat de N97 hype er 1 is geweest met de gedachte van een ongelooflijke telefoon en de specs schieten daarbij te kort. Ik had ook graag een camera gezien met wat meer megapixels om met de concurrenten mee te gaan, maar...het blijft een telefoon...

[ Voor 8% gewijzigd door Nas T op 17-06-2009 19:28 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
ik ga m morgen ophalen, een zwarte ben benieuwd of het wat is.
Sindskort een N96 naast mijn iPhone en dan merk je dat de integratie van de iphone in apps toch iets beter is.
Vooral de snelheid in de touch wil ik zien...

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Het ABO-topic is geen dagboek voor het bespreken van je bestelling. Doe maar niet naar verwijzen dus.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 17-06-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:26:
12 megapixel.
Twaalf. Wat moet je ermee? Goed, de desbetreffende telefoon maakt aardige foto's. Maar dan vraag ik me af:
Waarom geen 3 megapixel-sensor zonder ruis? Waarom leuke nummers, en niet de pure kwaliteit?

*nog een lap tekst*

Wat wel jammer is dat de N97 hype er 1 is geweest met de gedachte van een ongelooflijke telefoon en de specs schieten daarbij te kort. Ik had ook graag een camera gezien met wat meer megapixels om met de concurrenten mee te gaan, maar...het blijft een telefoon...
Een foto bestaat niet alleen uit megapixels, als de sensor bagger is heb je ook geen mooie foto's, neem m'n Mio a380 die maakt een stuk betere foto's dan de LG die m'n vriendin heeft terwijl zij een 3 megapixel camera heeft, en ik een 1,3 megapixel camera.

Maar goed, dit is geen topic dat over foto's gaat:P dus ff weer on-topic.
Zover ik zie in verschiedene reviews zie waar ze een paar pics hebben geschoten ziet het er wel aardig uit:

Klikje1
Klikje 2

alleen als je gaat inzoemen kom je op een wat mindere kwaliteit.

Klikkerdeklik, een van de foto's ingezoemd
nils7 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:29:
Sindskort een N96 naast mijn iPhone en dan merk je dat de integratie van de iphone in apps toch iets beter is.
Morgen al??? Komt toch pas volgende maand uit? Of heb ik iets over het hoofd gezien?
Gooi iig je ervaring hierop:) Zou je heel dankbaar zijn, ben nieuwsgierig hoe de kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als ik op die mate inzoom op mijn 12 MP Nikon D80 DSLR dan krijg je ook dat soort resultaten hoor, dus daar zou ik niet al teveel op letten. Voor mij persoonlijk zijn de foto's van mijn N95 al dikke prima en ze zullen zeker niet slechter worden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe (video) review:

http://www.intomobile.com...ute-nokia-n97-review.html

En de text-review, here: http://www.phonearena.com...Review-review-r_2191.html (de text was al gepost, iirc)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 22:27
Die reviews zijn hetzelfde. Gemaakt door phonearena.com.

Ah, was me net voor met het verwijderen van 1 link :p

Vind het er goed uit zien, hoop op wat meer video reviews die ook wat andere UI elementen laten zien zoals het opnemen als het scherm gelocked is.

[ Voor 27% gewijzigd door Regul op 17-06-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regul schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:11:
Vind het er goed uit zien, hoop op wat meer video reviews die ook wat andere UI elementen laten zien zoals het opnemen als het scherm gelocked is.
Samenvatting: in-call quality niet zo goed, soms crashes, verre van een flagship waard qua features, en behalve een hardware keyboard legt hij het overal af tegen de betere Samsung Omnia HD/Sony Satio. De kalenderfunctie mag trouwens ook weleens een update krijgen, ziet er niet echt gebruiksvriendelijk uit. Ook bied de N97 niks bovenop de 5800 Express behalve keyboard, maw daarom wat te duur. Als ik het russische engels goed verstaan heb. En heeft Ovi nog geen widgets, en maar een beperkt aantal upload opties voor je foto's (geen flickr/picassa), en geen virtual qwerty-keyboard. De e-mailclient is niet fijn in gebruik, en multimedia is beperkt.

Positief: het scherm, (slider) keyboard en de muziekspeler en de features van de browser (flash etc), goede camera maar niet perfect, design en responsief in gebruik.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 22:27
Ik heb de review gezien, maar ze laten niet het opnemen zien terwijl het scherm gelocked is. Dat wil ik graag nog is in een video zien.

Niks bovenop de 5800XM? 5MP camera ipv van 3.2.
Voor zover ik kan zien is de N97 ook beter met gewoon een vinger op het scherm. Ik kan niet zien hoe hard er gedrukt wordt, maar op een 5800 vind ik het drukken met een vingertop niet werken. Dan moet je veel te hard drukken, het werkt een stuk beter met je nagel. De N97 heeft een beter reagerend scherm.

Ik vind het wel vreemd dat verschillende reviews elkaar zo tegenspreken qua belkwaliteit. De ene heeft het over de standaard goede Nokia ontvangst terwijl andere het weer over mindere kwaliteit hebben.

Dit wordt sowiezo mijn nieuwe telefoon, mooi in het zwart. Tijd voor wat meer mogelijkheden dan een 6300 heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regul schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:41:
Ik heb de review gezien, maar ze laten niet het opnemen zien terwijl het scherm gelocked is. Dat wil ik graag nog is in een video zien.

Niks bovenop de 5800XM? 5MP camera ipv van 3.2.
Voor zover ik kan zien is de N97 ook beter met gewoon een vinger op het scherm. Ik kan niet zien hoe hard er gedrukt wordt, maar op een 5800 vind ik het drukken met een vingertop niet werken. Dan moet je veel te hard drukken, het werkt een stuk beter met je nagel. De N97 heeft een beter reagerend scherm.
Dan heeft de reviewer daar een foutje gemaakt (of ik heb het verkeerd verstaan). In ieder geval: 5 of 3,2MP: voor de meesten mensen volstaat 3,2 MP wel, al is 5MP net ff fijner om er in ieder geval op te hebben als het toch kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

nils7 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:29:
Kun je mij mss vertellen waar je hem hebt besteld? (Evt. via PM)

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb vandaag ook even lekker mogen spelen met de N97. Fotografie vind ik persoonlijk erg belangrijk aan een toestel en ik heb er een paar foto's mee gemaakt, deze zijn hier te zien. Ik heb er ook even een filmpje mee gemaakt, zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ongeveer hetzelfde als de N96 dus?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen in [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic