Nokia N97 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 145.569 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 09:59
fsve schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:54:
[...]

Ook bedankt voor die link. Die Q&A pagina van de N97 vond ik best interessant.
http://www.allaboutsymbia...The_Nokia_N97_QA_page.php

Hij heeft ook een breathing-light... cool B) als het maar licht geeft en knippert is het al cool :)
die Q&A is inderdaad erg leuk! had ook ff vraagje gesteld, over de internet radio app. die is er wel voor mijn n95 maar nogsteeds niet voor de s60v5 (n97/n5800) wat ik best jammer vind) maar op de n97 zit die er dus ook nogsteeds niet bij helaas kon hij me vertellen.

@holoris, in de webbrowser en maps zit wel het zogenaamde "kinetic scrolling" in de menus inderdaad helaas nog niet. hopelijk komt dat nog een keer met een firmware update (denk het wel maargoed, het blijft altijd hopen, in veel apps programmeren ze dit kinetic scrolling zelf bv. gravity)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 17:00

RMX

De N97 schijnt in Amerika uitgekomen te zijn!

Nu is het w88..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:50
Techradar heeft ondertussen een uitgebreide review online gezet:
http://www.techradar.com/...6/review?src=rss&attr=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 19:09
Als ik de review van techradar voor mezelf (N95 8GB user) samenvat:
+widgets
+toetsenbord
+32GB
+touchscreen
+FM-transmitter
+betere GPs (dus niet toetsenbord uitschuiven voor goede ontvangst bij de N95)
+evolutie

-snelheid
-afspeelmogelijkheden qua video
-finesses
-ingebouwde foto
-geen xenon flash
-fotobrowser niet snel (maar wel iets te downloaden via o.a. OVI store
-enkele bugs
-revolutie

Mijn conclusie:
Het is een heel aardige telefoon, als cijfer zou ik hem hierop gebaseerd een 8,5 geven.

Veel minpunten zijn door software(updates) op te lossen, erg positief. Het is alleen jammer dat ik dit zie als een update van de N95, geen echte vernieuwing.
Wel erg jammer is dat de processor zo zwak is, iets wat ik 2 keer terug las in de review. Daarbij is het gewoon zonde dat er een dual-LED flash gekozen is in plaats van het bewezen xenon.
Met de snapdragon voor de deur en de evolutie die in de PDA-wereld plaatsvindt, zou ik de N97 niet bovenin plaatsen. Maar hij zit net daaronder en doet het wat dat betreft heel erg sterk tegenover zijn concurrenten.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Browser was juist wel snel las ik, veel sneller dan verwacht juist.

Maar verder vind ik het ook een twijfelachtige review. Opeens doet de mail het, blijkbaar hebben we wat verandert in de settings...

Tjah, gebruik ff mail for exchange en de instellingen die daar bij horen, beetje ondoordachte review in sommige stukjes.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Hooglander1 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:26:
Browser was juist wel snel las ik, veel sneller dan verwacht juist.
Sorry, foutje, is aangepast. Mijn conclusies trek ik naar aanleiding van deze review (out of the box productiemodel) en vanuit de "algemene" ervaring.
De OVI store kan een sterk punt zijn. Als er leuke/goede/veel applicaties worden gemaakt, dan voegt dat veel toe aan de gebruikerservaring.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302432

Ik kan op het internet amper iets vinden over Skype over 3G via de N97. Wil hem eigenlijk juist hiervoor aanschaffen, in de aanvankelijke berichten over de N97 werd hier breed mee geadverteerd. Anyone know why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Met fring kan het nu al met een N95 en een 5800 expressmusic, dus dat moet sowieso wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:51

tijmeng

Panasonic 7J

What was more annoying was the insistence on using GPRS connection when losing 3G but then moving back into its signal; the phone wouldn't find the super fast frequency unless specifically told to, even though it should be surely automatic.
argghhh leren ze het dan nooit. Als iets vervelend is aan mn E90 is dat het belabberde 3G bereik met klep open. Ik wacht nog even met de N97 en hopen dat dit firmware is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 13:14
Regul schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:42:
Techradar heeft ondertussen een uitgebreide review online gezet:
http://www.techradar.com/...6/review?src=rss&attr=all
Dat is toch best een pittige review zeg... vooral het vaker voorkomen van de woorden "laggy" en "bugs" baren mij een beetje zorgen. I know, als je de eerste wil zijn dan zal je met de eerste bugs moeten leren leven en op de software updates wachten. Het nadeel daarvan is weer wanneer je hem met een abbo koopt dat je moet wachten tot je provider die update doorgeeft.....

Ook het veelvuldig klagen over de trage processor stemt me niet echt gerust...

Maar goed, we kijken maar naar alle positieve punten... ik ga hem sowieso halen

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289850

fsve schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:55:
[...]

Dat is toch best een pittige review zeg... vooral het vaker voorkomen van de woorden "laggy" en "bugs" baren mij een beetje zorgen. I know, als je de eerste wil zijn dan zal je met de eerste bugs moeten leren leven en op de software updates wachten. Het nadeel daarvan is weer wanneer je hem met een abbo koopt dat je moet wachten tot je provider die update doorgeeft.....

Ook het veelvuldig klagen over de trage processor stemt me niet echt gerust...

Maar goed, we kijken maar naar alle positieve punten... ik ga hem sowieso halen
hmm... ik heb nooit op mijn provider moeten wachten voor een firmware update, gewoon via nokia zelf d8 ik zo of begrijp ik het nu verkeerd?

telefoon aansluiten op pc, nokia software updater uitvoeren klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 16:51
Anoniem: 289850 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:03:
[...]

hmm... ik heb nooit op mijn provider moeten wachten voor een firmware update, gewoon via nokia zelf d8 ik zo of begrijp ik het nu verkeerd?

Dat dacht ik ook, nu een branded K850i van T-Mobile en de software komt gewoon van Sony-Ericsson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Dan ligt dat denk ik aan hoe "branded" een toestel is... o.a. uit die Q&A link (paar posts hierboven) is te lezen dat je beter een sim-unlocked versie kan kopen omdat je anders zolang op de updates moet wachten.

Als jullie gelijk hebben vind ik dat beter hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik heb vroeger nooit zo op updates gelet, maar beide reviews geven aan dat er snel firmware update (moeten) komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 12:16
fsve schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:54:
Dan ligt dat denk ik aan hoe "branded" een toestel is... o.a. uit die Q&A link (paar posts hierboven) is te lezen dat je beter een sim-unlocked versie kan kopen omdat je anders zolang op de updates moet wachten.

Als jullie gelijk hebben vind ik dat beter hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik heb vroeger nooit zo op updates gelet, maar beide reviews geven aan dat er snel firmware update (moeten) komen...
Het update probleem wat geldt voor sommige providers is HÉÉL makkelijk te omzeilen!!! Dat is een kwestie van je product aanpassen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:04
Anoniem: 289850 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:03:
[...]

ware het niet dat provider-locked & branded toestellen vaak een eigen versie van de firmware hebben. Je software-updater geeft dan aan dat er voor jouw toestel geen nieuwe fw is terwijl er voor simlockvrije non branded toestellen wel degelijk een nieuwe fw is. Dat is wat hij bedoeld ....

Wat betreft de reviews, het is zoals ik ook al dacht. De N97 is geen revolutie maar een evolutie. Sommige mensen verwachten van Nokia dat het flagshiptoestel baandbrekend is (net zoals N95 toendertijd). Helaas heeft Nokia dat al 2 jaar niet kunnen waarmaken, wil niet zeggen dat ik geen N97 wil, integendeel zelfs. Door de komst van de iPhone is de lat ook hoger gelegd qua UI en snelheid (ben geen fan van de iPhone maar de UI is weldegelijk snel en gelikt). Men verwacht dat nu dus ook van Nokia en Nokia heeft dat nog niet kunnen waarmaken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Dewaterweg schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:23:
[...]

Het update probleem wat geldt voor sommige providers is HÉÉL makkelijk te omzeilen!!! Dat is een kwestie van je product aanpassen :z
Om hier even wat duidelijkheid te verschaffen:
Stel, T-mobile of KPN brengt een "branded" N97 op de markt. Daarbij verzorgt je provider het softwaregedeelte en er kunnen extra applicaties of snelkoppelingen ingezet worden, instellingen voor internet is van tevoren geregeld.
Zie het maar als Linux en Ubuntu. Jij denkt dat je Linux hebt, maar je hebt Ubuntu, wat in feite ook Linux is. Je hoort: Linux update. Nou wil je updaten, maar je hebt niet echt Linux, maar Ubuntu. Ubuntu moet met een update voor jou komen.

Dat "omzeilen" is het wijzigen van je productcode en is volgens mij niet geheel legaal. Je garantie zal hoogstwaarschijnlijk komen te vervallen, omdat je op die manier updates kunt uitvoeren die niet door je provider geverifieerd zijn.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nas T schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:51:
[...]

Om hier even wat duidelijkheid te verschaffen:
Stel, T-mobile of KPN brengt een "branded" N97 op de markt. Daarbij verzorgt je provider het softwaregedeelte en er kunnen extra applicaties of snelkoppelingen ingezet worden, instellingen voor internet is van tevoren geregeld.
Zie het maar als Linux en Ubuntu. Jij denkt dat je Linux hebt, maar je hebt Ubuntu, wat in feite ook Linux is. Je hoort: Linux update. Nou wil je updaten, maar je hebt niet echt Linux, maar Ubuntu. Ubuntu moet met een update voor jou komen.

Dat "omzeilen" is het wijzigen van je productcode en is volgens mij niet geheel legaal. Je garantie zal hoogstwaarschijnlijk komen te vervallen, omdat je op die manier updates kunt uitvoeren die niet door je provider geverifieerd zijn.
Dat klinkt leuk, maar voor zover ik weet, brengt Nokia altijd nog zelf de firmware updates op de markt. Dit zullen ze echt niet doen voor elke branded telefoon die uitgebracht wordt.

Ik heb er geen ervaring mee though, ik heb een N95 van gsmweb.

[ Voor 3% gewijzigd door Hooglander1 op 09-06-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Hooglander1 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:08:
[...]

Dat klinkt leuk, maar voor zover ik weet, brengt Nokia altijd nog zelf de firmware updates op de markt. Dit zullen ze echt niet doen voor elke branded telefoon die uitgebracht wordt.
Klopt. Dat doet Nokia ook waarschijnlijk niet. Zoals ik al zei zal de constructie waarschijnlijk als volgt zijn:
Provider is verantwoordelijk voor de software.
Dus Nokia brengt update uit, de providers passen deze waar nodig aan en testen het en brengen op hun beurt hun update uit. Erg omslachtig allemaal. Zoiets is leuk voor bedrijven, niet voor de consument.

Ik heb dit trouwens niet ergens vandaan, dit lijkt me de meest logische constructie.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nas T schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:35:
[...]

Klopt. Dat doet Nokia ook waarschijnlijk niet. Zoals ik al zei zal de constructie waarschijnlijk als volgt zijn:
Provider is verantwoordelijk voor de software.
Dus Nokia brengt update uit, de providers passen deze waar nodig aan en testen het en brengen op hun beurt hun update uit. Erg omslachtig allemaal. Zoiets is leuk voor bedrijven, niet voor de consument.

Ik heb dit trouwens niet ergens vandaan, dit lijkt me de meest logische constructie.
Op dit moment komen de firmware updates anders gewoon via pc suite van nokia binnen hoor, dus ik verwacht niet dat dit gaat veranderen. Wat de providers doen met hun branding weet ik niet, maar het lijkt mij stug dat ze daar bij elke update zoveel werk in gaan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289850

Hooglander1 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:37:
[...]

Op dit moment komen de firmware updates anders gewoon via pc suite van nokia binnen hoor, dus ik verwacht niet dat dit gaat veranderen. Wat de providers doen met hun branding weet ik niet, maar het lijkt mij stug dat ze daar bij elke update zoveel werk in gaan steken.
zoveel werk zal er niet inzitten, hooguit een welkomstschermpje bij het opstarten, een extra widget of menu item. dan misschien nog wat achtergrod afbeeldingen en meer zal het niet zijn. dus het is de moeite niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 09:26

My

Op basis van je productcode wordt gekeken welke update er voor jou 'beschikbaar' is. Het kan dus zijn dat jij en je buurman allebei een N97 hebben. Jij één van T-mob (branded) en hij heeft hem los gekocht. Jij hebt productcode 1234 en hij 4321.
In de softwareupdater in Nokia pc suite wordt op basis van jou productcode dan gekeken welke softwareupdate jij kan downloaden. De 1234 hoort bij T-Mobile en dan kan je dus alleen de firmware downloaden die horen bij dat productnummer.

Zo was het in ieder geval altijd. Ik heb zelf bij m'n N95 ontdekt. V20 van de firmware was uit, maar voor mijn productcode (van T-mob) nog niet. Diezelfde dag heb ik m'n productcode gewijzigd en toen kon ik plotseling wel V20 downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26
Dewaterweg schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:23:
[...]

Heel makkelijk _O-

Kijk is voor de gein in het N96 topic Telfort en KPN... ging toen heel erg fout doordat providers net even andere netwerksettings gebruikten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Miki schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:47:
[...]

Heel makkelijk _O-

Kijk is voor de gein in het N96 topic Telfort en KPN... ging toen heel erg fout doordat providers net even andere netwerksettings gebruikten ;)
inderdaad, heb ik ook gehad. En dat heb je een leuk stukje elektronica van 700 euri om op de schoorsteen te zetten. En geen garantie op dat gehobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Anoniem: 111759 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:29:
[...]

inderdaad, heb ik ook gehad. En dat heb je een leuk stukje elektronica van 700 euri om op de schoorsteen te zetten. En geen garantie op dat gehobby
Lol...
Vroegah deed ik soms ook zoiets makkelijk.
Tegenwoordig is het eerst uitzoeken en voorzichtigheid eerst.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 14:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik zit al een paar jaar bij hi en ik heb nog nooit een branded phone gehad. Ik heb altijd moeten updaten via software van nokia of sony ericsson.

ps: ja ik heb altijd me telefoon via de hi store / hi webshop verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 16:49
Inderdaad, ik ben ook nog nooit een branded Hi phone tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Ik heb een Jabra draadloze stereo bluetooth headset (BT3030) en gebruik deze nu met mijn N73. Mijn broertje heeft nu een 5800XM en ik heb de geluidskwaliteit vergeleken met je oordopjes (AKG :D) direct in de 3,5mm socket van de tel of via de headset. Nou was de kwaliteit vele malen beter via de directe ingang op zijn telefoon. Om deze reden wil ik de headset op de N97 dus niet meer gebruiken om muziek mee te luisteren, maar wil ik mijn oortjes direct gaan aansluiten op de phone.
Nou vroeg ik me af of het wel mogelijk is om de Jabra slechts als afstandsbediening te gebruiken en dat het geluid en alles nog wel via de telefoon gaat (of oordopjes aangesloten op de phone). Lijkt mij namelijk wel handig en anders is het zonde van die Jabra. En ja ik weet dat je er een AB bij krijgt, maar dan heb je weer die extra lange kabel ed.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:35
Jammer, maar als ik de review lees die te vinden zijn, valt iedereen toch over de snelheid. Dit wordt dus geen opvolger van mijn 2 jaar oude N95. Keuze gaat nu tussen de samsung i8910, waarvan ik nog wat reviews moet lezen, tussen de HTC TP2 en de nieuwe iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Ook een gemis is dat er géén onscreen keyboard is: dat was bij de eerste Android versie ook niet zo (nu zit het er wel in). En geen onscreen keyboard is best onhandig omdat je hem telkens open moet schuiven (en dus draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Jerk184 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:43:
Jammer, maar als ik de review lees die te vinden zijn, valt iedereen toch over de snelheid. Dit wordt dus geen opvolger van mijn 2 jaar oude N95. Keuze gaat nu tussen de samsung i8910, waarvan ik nog wat reviews moet lezen, tussen de HTC TP2 en de nieuwe iPhone.
Ik zou nog heel even afwachten totdat de grote sites de N97 gaan testen. Tot nu toe is er 1 onbekende techsite geweest en twee Nokia-minded sites. Dus om daar nu al conclusies aan te verbinden lijkt me wat vroeg.
Persoonlijk wacht ik af totdat Engadget de N97 gaat testen, van hun weet ik dat zeker dat ik een objectieve review krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:46
Ik wil ook graag de Iphone 3GS, alleen waar ik woon (onbewoonde wereld) heb ik geen ontvangst met T-mobile. Heb nu Hi, en daarmee heb ik vol bereik. Dus dacht ik ook aan de N97. Alleen lees ik ook veel over tegenvallende snelheid. Dus waarschijnlijk wordt het een HTC diamond2. Maar vind de N97 er toch goed uitzien, dat chroom met wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miki schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:56:
[...]

Ik zou nog heel even afwachten totdat de grote sites de N97 gaan testen. Tot nu toe is er 1 onbekende techsite geweest en twee Nokia-minded sites. Dus om daar nu al conclusies aan te verbinden lijkt me wat vroeg.
Persoonlijk wacht ik af totdat Engadget de N97 gaat testen, van hun weet ik dat zeker dat ik een objectieve review krijg.
Inderdaad laten we wachten op objectieve reviews: en dan vooral t.a.v. de snelheid en het touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:59:
[...]
Inderdaad laten we wachten op objectieve reviews: en dan vooral t.a.v. de snelheid en het touchscreen.
Ja, absoluut. Het gaat alle kanten op

Deze persoon is wel positief in zijn persoonlijke review, ook snelheid is goed:
http://carltone65.wordpress.com/2009/06/09/the-n97-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Jerk184 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:43:
Ik snap sowieso niet dat je dan voor de n97 gaat. Het lijkt mij het grote voordeel van de n97, dat ie een qwerty toetsenbord heeft. Daar ga ik tenminste voor. De Iphone en samsung vallen dan al af. En de htc.. ja.. die haalt het niet echt qua specs. Ga dan gewoon voor de Iphone. Ik word een beetje moe van dat eeuwige gehannes tussen de Iphone en andere.

Apple is voor mensen die merk belangrijk vinden. Je ziet zo ook altijd zwaaien met dat ding. Als iedereen hem maar ziet. Ga je voor de specs en mogelijkheden, heb je veel meer keus. En nokia is bijna altijd top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Wat is nou precies het verschil tussen een 3,5mm jack, waar iedereen zo blij om is dat ie er op zit, en een gewone headphone-in? Die zit bijv. ook op mijn n95 en op bijna elk toestel..

Trouwens, Cnet heeft ook een review

[ Voor 23% gewijzigd door friendlyfiend op 10-06-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:50
friendlyfiend schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:57:
Wat is nou precies het verschil tussen een 3,5mm jack, waar iedereen zo blij om is dat ie er op zit, en een gewone headphone-in? Die zit bijv. ook op mijn n95 en op bijna elk toestel..
De 3,5mm jack zit ook op de N95.

Een stapel andere toestellen (zoals de 6300) hebben een 2,5mm jack. Hierdoor moet je dus de door Nokia geleverde oordoppen gebruiken of een converter van 2,5 naar 3,5 erbij gebruiken, welke weer meer bulk aan je telefoon toevoegt.

De meesten refereren naar 3,5mm jack als normaal.

De N97 3,5mm jack heeft ook nog een toegevoegde video out line erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Regul schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:02:
[...]

De 3,5mm jack zit ook op de N95.

Een stapel andere toestellen (zoals de 6300) hebben een 2,5mm jack. Hierdoor moet je dus de door Nokia geleverde oordoppen gebruiken of een converter van 2,5 naar 3,5 erbij gebruiken, welke weer meer bulk aan je telefoon toevoegt.

De meesten refereren naar 3,5mm jack als normaal.

De N97 3,5mm jack heeft ook nog een toegevoegde video out line erin zitten.
Ah! ik dacht al dat ik wat miste ;) Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een 7,0 voor een telefoon die het vlaggenschip van Nokia moet zijn :?
What we think: Packs loads of features but a resistive touchscreen and bland user interface conspire to make it a disappointment
http://reviews.cnet.co.uk/mobiles/0,39030106,49300332,00.htm

ze noemen het toestel een teleurstelling 8)7 Neem dan gewoon een G1 Android: ook fysiek keyboard, en een veel beter touchscreen en software/usability. Het gaat niet altijd om de specs.

Trouwens goeie review van CNET, ze kraken de gehele symbian-UI af als user unfriendly (terecht imho). Riep ik al tijden: ze hebben Symbian omgehackt naar touchscreen-support, zonder touchscreen als design mee te nemen.

Ik hoef dus niet over te stappen op de N97: kan mijn G1 met fysiek keyboard, goed touchscreen, goeie touchscreen interface blijven gebruiken. Een losse camera heb ik sowieso al vaak bij me, dus de camera on-board van de G1 volstaat voor de random plaatjes. Ook de Appstore van Android is 10x beter dan Ovi: veel meer gratis dingen dan in Ovi. Je moet niet alleen naar de buitenkant kijken !!

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 10-06-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Regul schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:02:
[...]
...of een converter van 2,5 naar 3,5 erbij gebruiken...
Die kun je hier kopen als je paypal hebt.
Dit is zo'n €0,80 inclusief verzenden.

Ik hoop dat er snel meer reviews binnendruppelen en de interessante dingen gereviewed worden.
Hoop dat dat beter is als de vorige. Nog even afwachten...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:09:
[...]

Een 7,0 voor een telefoon die het vlaggenschip van Nokia moet zijn :?
Hij zei ook bijna :P

Serieus... Zo goed doet Nokia het de laatste tijd allang niet meer. Ja op verkopen na wel maar de N96 is ook een behoorlijke teleurstelling geworden voor velen.
Quality control is ver te zoeken en het zoveelste keer oplappen van Symbian gaat ze uit eindelijk opbreken.

WebOS, Android en iPhoneOS zijn op dit moment trendsetters. Hopelijk gaat Nokia binnenkort serieus werk maken van Meamo.
http://reviews.cnet.co.uk/mobiles/0,39030106,49300332,00.htm

ze noemen het toestel een teleurstelling 8)7 Neem dan gewoon een G1 Android: ook fysiek keyboard, en een veel beter touchscreen en software/usability. Het gaat niet altijd om de specs.

Trouwens goeie review van CNET, ze kraken de gehele symbian-UI af als user unfriendly (terecht imho). Riep ik al tijden: ze hebben Symbian omgehackt naar touchscreen-support, zonder touchscreen als design mee te nemen.
Cnet is niet mijn favo review-site maar ik had dit toch wel een beetje zien aankomen. Het gaat tegenwoordig om het internet i.c.m. handige apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nas T schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:16:
Als ik de review van techradar voor mezelf (N95 8GB user) samenvat:

Mijn conclusie:
Het is een heel aardige telefoon, als cijfer zou ik hem hierop gebaseerd een 8,5 geven.
Techradar oordeelt toch heel anders, die kraakt het toestel best wel af: ja de build-quality is goed en het qwerty-keyboardje, maar alles op het gebied van software valt sterk tegen volgens hun. De snelheid wordt ook hier negatief beoordeeld:
as well as the propensity of the Nokia N97 to crash and lag all too frequently
Ik ben er ook ingetrapt met de N95: super goeie specs, maar waardeloos in dagelijks gebruik. Trap er niet meer in !! Ondanks een lagere MP-camera en minder design, is de G1 met Android voor mij echt een verademing geweest na Symbian. Het is net als met de Wii uiteindelijk draait het allemaal om software & ervaring.

Als je de reviews een beetje leest lees je dat technisch alles wel in orde zit (klopt), maar de software is minstens, zo niet nog belangrijker bij gebruik. en daar lees je juist allemaal slechte dingen over. Ik heb liever iets minder specs maar geweldig in gebruik, dan goeie specs met irritatie in dagelijks gebruik. Staar je niet blind op de specs!! net als een auto is het belangrijker of hij plezierig rijdt dan dat hij snel optrekt of een 2,4 liter motor aanboord heeft.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 10-06-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Anoniem: 69767 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:22:
Ik ben er ook ingetrapt met de N95: super goeie specs, maar waardeloos in dagelijks gebruik. Trap er niet meer in !! Ondanks een lagere MP-camera en minder design, is de G1 met Android voor mij echt een verademing geweest na Symbian. Het is net als met de Wii uiteindelijk draait het allemaal om software & ervaring.
Je kan ook overdrijven. De N95 was qua ervaring zeker toen beter dan wat er dan ook op de markt was. Tegenwoordig gebruik ik het apparaatje nog steeds met erg veel plezier en kan mij dan ook totaal niet vinden in jouw mening over symbian. Ik moet wel zeggen dat de ervaring er wel op vooruit is gegaan met de firmware updates.

Een vriend van mij had in die tijd een HTC touch en als je die naast de N95 zette, dan legt de HTC het echt wel af, qua accuduur, gebruiksgemak en snelheid. Daarnaast moet je niet vergeten dat de N95 wel de eerste was met GPS aan boord en een navigatieprogramma. Dat laatste komt de iPhone nu pas mee (2 jaar later!). Van de android heb ik geen idee though.

Als ik de reviews lees, dan haal ik er voor mij vooral uit dat het browsen erg prettig gaat, ook met kinetisch scrollen. Dat je niet word uitgenodigd tot tappen op knopjes in het menu is bij mij van zwaar ondergeschikt belang. Snappiness zal echt nog wel verbeteren met de firmware, daar heb ik wel genoeg vertrouwen in Nokia, zeker na mijn ervaring bij de N95.

"Trap er niet in" vind ik vooral een erg rare uitspraak, we hebben het hier niet over oplichters oid.
Als je de reviews een beetje leest lees je dat technisch alles wel in orde zit (klopt), maar de software is minstens, zo niet nog belangrijker bij gebruik. en daar lees je juist allemaal slechte dingen over. Ik heb liever iets minder specs maar geweldig in gebruik, dan goeie specs met irritatie in dagelijks gebruik. Staar je niet blind op de specs!! net als een auto is het belangrijker of hij plezierig rijdt dan dat hij snel optrekt of een 2,4 liter motor aanboord heeft.
Ik weet niet wat je wilt bereiken, maar als je in dit topic alleen je eigen koop wilt goedpraten: het heeft voor mij weinig zin, zeker niet met suggestieve opmerkingen. De browser is snel en mensen hebben het amper over vertragingen in de menu's. Dus je moet niet overdrijven.

[ Voor 19% gewijzigd door Hooglander1 op 10-06-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:22:
[...]

Ik heb echt nooit problemen gehad met mijn n95. Supertoestel. Qua mogelijkheden nog steeds heel goed. Het is sinds de laatste maanden dat er toestellen komen die de n95 qua specs overtreffen.

Ieder zijn meug denk ik. Ik vind het hele plaatje van de N97, looks&specs nogal altijd heel goed. Tuurlijk, Palm pre en Htc mogen er ook zijn en die van Apple ook, maar ja, smaken verschillen gelukkig. De beperkingen die bijvoorbeeld een Iphone heeft (geen video, mms, waardeloze bluetooth) vind ik echt niet kunnen. Dan stap ik denk ik gemakkelijker over die enkele minpuntjes van de N97 heen.

En Nokia afkraken is natuurlijk gemakkelijk. Net zoals windows al jaren wordt afgekraakt, maar stiekem vinden de meesten het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Beperktheid van de iPhone irriteert mij ook mateloos, in meerdere opzichten. De link met t-mobile zint mij niet en daarnaast baal ik er van dat je geen 3rd party applicaties erop kan zetten zonder jailbreak. Navigatie e.d. kan dan al snel een vermogen voor gevraagd worden.

Enige wat er in de buurt komt wat mij betreft is de HTC touch pro 2. Maar ik ben ook niet zo overtuigd van windows mobile, dat wordt al snel prutsen met een stylusje, vanuit dat oogpunt doet symbian s60v5 het nog zo slecht niet. Maar dat is een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De specs zijn over een jaar alweer ingehaald of standaard, terwijl de software langer mee moet, en de support van Android en iPhone is toch wel even beter dan Symbian. Daarnaast mis je super veel gratis kwaliteit software, want Ovi heeft nog altijd weinig te bieden. En webbrowsing op de iPhone rent echt rondjes om de N97. Een betere webbrowser en een multitouch-capacitief touchscreen vs. een browser uit het jaar nul en resistief touchscreen, lol. Maar goed ik hou er over op, jullie merken het straks wel.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 10-06-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Nokia N97

Binnenkort meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Support bij de iPhone beter? Nou, ik geloof dat zij nog altijd aan betaalde firmware updates doen, dat kom je bij Nokia niet tegen. Daarnaast hebben zij erg goede update uitgebracht die veel toevoegden aan de levensduur van de accu en de stabiliteit van het OS.

Android kan ik niets over zeggen, maar die G1 is mij toch echt te lelijk en de magic heeft geen hardware keyboard.
En webbrowsing op de iPhone rent echt rondjes om de N97. Een betere webbrowser en een multitouch-capacitief touchscreen vs. een browser uit het jaar nul en resistief touchscreen, lol
iPhone is voor veel mensen geen optie wegens de geslotenheid van het OS. Android heeft nog geeneens flash ondersteuning in de browser zitten. Daarnaast trek je hier een erg rare conclusie, want de meest gevierde functie bij de N97 is de browser als ik de reviews mag geloven.
"Jullie merken het straks wel"
Zoals eerder gezegd, ik weet niet wat je wilt bereiken, maar het is geen mee of tegen zijn hier hoor. Het is bedoelt om onderbouwde ervaringen en meningen te delen.
Maar goed ik hou er over op
Graag :) :w

[ Voor 26% gewijzigd door Hooglander1 op 10-06-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hooglander1 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:22:
Support bij de iPhone beter? Nou, ik geloof dat zij nog altijd aan betaalde firmware updates doen
ik heb ervaring met iPhone, G1, en N95. Jij kennelijk nauwelijks: want hoe kom je erbij dat iPhone betaalde updates heeft? en jij spreekt over het onderbouwen van je mening, maar je beweert nu lulkraak zelf vervolgens iets zonder enige onderbouwing of verdieping. Hier heb je de link naar de free update 3.0 os: http://www.apple.com/iphone/softwareupdate/

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 10-06-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

iPhone OS 3.0 is anders een betaalde update voor iPod touch gebruikers, dat vind ik niet netjes...
bron: http://www.megaleecher.net/iPhone_Software_Update

[ Voor 22% gewijzigd door Hooglander1 op 10-06-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Kunnen we het weer over de N97 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice! Voor het einde van volgende week een in-depth review op T.net? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Modbreak:Nu er niet meer over doorgaan.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 10-06-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:32:
[...]

Nee, ik werk niet voor t.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Hooglander1 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:43:
Beperktheid van de iPhone irriteert mij ook mateloos, in meerdere opzichten. De link met t-mobile zint mij niet en daarnaast baal ik er van dat je geen 3rd party applicaties erop kan zetten zonder jailbreak. Navigatie e.d. kan dan al snel een vermogen voor gevraagd worden.

Enige wat er in de buurt komt wat mij betreft is de HTC touch pro 2.
En de Palm Pre?
Dit toestel heeft ook ambities. Het OS is open-source-minded. Android is ook een goed OS denk ik, evenals IphoneOS, al lakt het op dit moment aan goede specs. De Iphone is zeer gelikt. Praktisch? Als je niet veeleisend bent qua hardware maar wel aan gimmick-apps, ja.

Wat is het ideale toestel? Ik zou zeggen Android op de N97, met een snellere processor, een (groter) stapje vooruit met de camera, Xenon-flash. Maar goed, de camera is wel overheen te komen, hij is gewoon prima, zou een 7,5 tot een 8 scoren wat mij betreft (al vind ik de rest een 8,5 waard).

Een capacitief touchscreen? Ik weet het niet, volgens mij werken beide niet geweldig. De OVI Store is een sterk punt, al is de toekomst mij wat onzeker. Komen er veel goede apps uit, dan heeft het zeker toegevoegde waarde. Zoals de review van techgadget al vertelde: De ingebouwde fotobrowser is flut, maar een ander programma doet het beter. Op die manier krijg je het, hoe noem ik het, htpc of dvd/hddrecorder/netwerk mediastreamer effect:
Of je neemt 3 van die apparaten, met functionaliteit die half werkt dus wachten op werkende updates, of je neemt een htpc, werkt iets niet: andere software.

Die vrijheid van software is wat in mijn ogen dus zeer positief kan uitpakken.

Wat ik jammer vind van de Cnet review: Hun subjectiviteit tot het touchscreen. Mensen met een automaat willen niet meer schakelen, mensen die een G1 of Iphone hebben vinden een ander touchscreen bagger?
Vreemd. Niet heel objectief...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:32:
[...]
Staat er dan ook t.net onderaan het plaatje? Of Allaboutphones?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nas T schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:36:
[...]

En de Palm Pre?
Dit toestel heeft ook ambities. Het OS is open-source-minded. Android is ook een goed OS denk ik, evenals IphoneOS, al lakt het op dit moment aan goede specs. De Iphone is zeer gelikt. Praktisch? Als je niet veeleisend bent qua hardware maar wel aan gimmick-apps, ja.
Daar is helaas nog geen GSM versie van, wat wel essentieel is, wil je hem gebruiken in Nederland. Daarom is deze geen kanshebber.
Wat is het ideale toestel? Ik zou zeggen Android op de N97, met een snellere processor, een (groter) stapje vooruit met de camera, Xenon-flash. Maar goed, de camera is wel overheen te komen, hij is gewoon prima, zou een 7,5 tot een 8 scoren wat mij betreft (al vind ik de rest een 8,5 waard).

Een capacitief touchscreen? Ik weet het niet, volgens mij werken beide niet geweldig. De OVI Store is een sterk punt, al is de toekomst mij wat onzeker. Komen er veel goede apps uit, dan heeft het zeker toegevoegde waarde. Zoals de review van techgadget al vertelde: De ingebouwde fotobrowser is flut, maar een ander programma doet het beter. Op die manier krijg je het, hoe noem ik het, htpc of dvd/hddrecorder/netwerk mediastreamer effect:
Of je neemt 3 van die apparaten, met functionaliteit die half werkt dus wachten op werkende updates, of je neemt een htpc, werkt iets niet: andere software.

Die vrijheid van software is wat in mijn ogen dus zeer positief kan uitpakken.
Ik heb zo'n vermoeden dat als die goede foto-browser een hit wordt, dat Nokia die ook wel snel zal lanceren als default browser. Tenminste, ik hoop het voor ze.
Wat ik jammer vind van de Cnet review: Hun subjectiviteit tot het touchscreen. Mensen met een automaat willen niet meer schakelen, mensen die een G1 of Iphone hebben vinden een ander touchscreen bagger?
Vreemd. Niet heel objectief...
Dat vind ik ook erg apart, maar goed, de uitgebreidere reviews moeten nog komen, waarvan allaboutphones.nl hopelijk vandaag nog de review uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al gepost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik nog niet gezien. De reviewer was te spreken over de snelheid. Hij vergelijkt de telefoon met de 5800.
Goed om te horen dus. Wordt wel een lastig punt, aangezien dit misschien subjectief kan worden.
En erger: Wat is de prestatie op de lange termijn? Mijn N95 8GB wordt langzamer, en ik denk dat deze hier ook last van zal krijgen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Prestatie op langere termijn krijg je volgende week van me te horen. Ik ben erg te spreken over de snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
DaannO schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:06:
Prestatie op langere termijn krijg je volgende week van me te horen. Ik ben erg te spreken over de snelheid :)
zit er nog mooie eyecandy op ? ik heb een aantal videos gezien met draaiende schermen bij het kantelen van het toestel, sliding homescreens en allerlei transitie-effecten bij openen van het menu of applicaties. Alle recente videos met retailunits laten daar helemaal niks van zien. Daar is het net zoals op de mijn N95, druk op de knop, een hele korte blankscreen en opeens het volgende scherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
dcell schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:21:
[...]

zit er nog mooie eyecandy op ? ik heb een aantal videos gezien met draaiende schermen bij het kantelen van het toestel, sliding homescreens en allerlei transitie-effecten bij openen van het menu of applicaties. Alle recente videos met retailunits laten daar helemaal niks van zien. Daar is het net zoals op de mijn N95, druk op de knop, een hele korte blankscreen en opeens het volgende scherm :(
De effecten zijn inderdaad jammer genoeg gesneuveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
DaannO schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:42:
[...]

De effecten zijn inderdaad jammer genoeg gesneuveld.
inderdaad erg jammer, ondanks dat het de toestel niet sneller maakt was het wel leuk om te zien of te laten zien. Is het niet een optie die default uitstaat en die je dus aan moet zetten ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Laatst online: 16-06 11:06
Ga je de telefoon ook onder "stress" testen? Vele apps open, kijken hoeveel de processer en het geheugen aankunnen op hetzelfde moment? Ik wil op mijn huidige foon behoorlijk veel dingen tegelijk doen en op gegeven moment wordt het teveel. Ben benieuwd hoe de N97 daaronder presteert. Maar ook bijvoorbeeld het verschil tussen een vol geheugen (de 32gb benutten) en een vrij lege....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:27:
[...]

ik heb ervaring met iPhone, G1, en N95. Jij kennelijk nauwelijks: want hoe kom je erbij dat iPhone betaalde updates heeft? en jij spreekt over het onderbouwen van je mening, maar je beweert nu lulkraak zelf vervolgens iets zonder enige onderbouwing of verdieping. Hier heb je de link naar de free update 3.0 os: http://www.apple.com/iphone/softwareupdate/
Misschien moet je even op het juiste forum posten. Deze is namelijk bestemt voor de N97.
Als je niets nuttigs toe te voegen hebt aan deze discussie kun je het ook beter laten.

Ik heb zelf een N95 en ben er ERG tevreden mee kwa gebruik en performance. Ik heb ook Een Apple iPhone gehad, en vond deze kwa mogelijkheden erg beperkt mits je jezelf verplicht aan de iStore koppelt. Tevens vind ik het design niet mooi van de iPhone, let ook op " Vind ".

Ik zit nu al een langere tijd te wachten op de N97 en nu er meer informatie beschikbaar komt, word de spanning alsmaar hoger :) Het is een mooi toestel met erg veel mogelijkheden. Zeker de toevoeging van Widgets op het homescreen.. die je ZELF kunt schrijven.. is voor mij een grote plus!

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een "review" die niet gemeldt is

http://community.zdnet.co...12886o-2000331761b,00.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
AjaxArena schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 00:05:
Ga je de telefoon ook onder "stress" testen? Vele apps open, kijken hoeveel de processer en het geheugen aankunnen op hetzelfde moment? Ik wil op mijn huidige foon behoorlijk veel dingen tegelijk doen en op gegeven moment wordt het teveel. Ben benieuwd hoe de N97 daaronder presteert. Maar ook bijvoorbeeld het verschil tussen een vol geheugen (de 32gb benutten) en een vrij lege....
Lijkt me leuk, ken jij een goede Symbian V5 stress app of bench app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt het dat je het toetsenbord MOET uitklappen om in landscape-mode te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Anoniem: 69767 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:06:
Waarom zou je anders de landscape modus willen gebruiken?

En mooi dat je weer een negatieve review hebt opgezocht.. wat is je punt? daarnaast heeft deze persoon HEEL even kunnen testen.. en schrijft daar een review over 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Dakreal op 11-06-2009 11:08 ]

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nopes, als ik een van die reviews moet geloven die ik gisteren heb gezien niet. Er zit ook een accelerometer dingetje in waar je ook het kantelen mee kan instellen. Staat standaard uit overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SpoTs schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:07:
[...]

Eh, foto's, games, browsen :?

Maar het antwoord op mijn vraag: want ik zie op sommige video's zien juist wel auto-rotation terwijl anderen weer beweren van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:32

N0 0B

cxb1=N#

SpoTs schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:07:
[...]

Het lijkt me dat als je bijvoorbeeld aan het browsen bent, of je muziekplayer aan hebt, dat je dan je telefoon 'tilt' en deze dan de landscapemode activeert zonder dat het toetsenbord daarbij open hoeft te zijn, gewoon een soort van breedbeeld. Het touchscreen werkt namelijk wel dan. iig de nokia n79 heeft zo'n sensor erin zitten als je die kantelt gaat hij gelijk in landscape, al is het daar wat minder indrukwekkend.

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
N0 0B schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:12:
[...]

Het lijkt me dat als je bijvoorbeeld aan het browsen bent, of je muziekplayer aan hebt, dat je dan je telefoon 'tilt' en deze dan de landscapemode activeert zonder dat het toetsenbord daarbij open hoeft te zijn, gewoon een soort van breedbeeld. Het touchscreen werkt namelijk wel dan. iig de nokia n79 heeft zo'n sensor erin zitten als je die kantelt gaat hij gelijk in landscape, al is het daar wat minder indrukwekkend.
Als je gaat browsen o.i.d. dan heb je je qwerty toetsenbord nodig. Ik zeg ook niet dat je hem moet openklappen ;-) maar waarom zou je landscape gebruiken zonder de functionaliteit van het toetsenbord. en voor een muziekplayer ga je toch niet landscape doen? :p tenzij je de videoclip hebt dan :)

Daarnaast nog even een quote van de review die hierboven gepost werd:
David, your bias against this device is astounding. I've done a lot of research on this device, and have found several genuine weaknesses, but you've chosen to simply focus on negative aspects of the design while ignoring the positive. For example, you take issue with its resistive touch screen, but ignore the fact that capacitive screens have serious drawbacks such as: capacitive screens contribute to cost and power consumption (even while the device is "sleeping," it's sucking up 70 micro amps of energy, which contributes to a lower battery life, which is a serious shortcoming with the iPhone since as we know, Apple doesn't allow its users to swap out spare batteries).

You also ignore one big advantage of resistive screens: no direct skin contact is necessary. You can use a stylus or other input device, which allows people who may be physically challenged to use the device. Not to mention it has a physical keyboard, which is infinitely more precise than floaty touch-screen technology (capacitive or otherwise).

You claim that you wrote the comment about cost "before seeing the actual SIM-free cost of the iPhone" and that you had initially "thought it would be cheaper." You mean you wrote that before doing any research about the actual SIM-free cost of the iPhone, and you made assumptions about the cost based on your preconceived notions and biases.

Your dig at Nokia's commendable move to make its operating system Open Source seems like you're trying hard to find flaws with the device and company, which I don't have a problem with (you're entitled to your subjective opinion), but you don't even back up your grievance with Open Source with any cogent reasons for disliking it. You simply state that the OS "will end up as an entirely new operating system." Is that necessarily bad? Why or why not? You didn't even attempt to answer this question, only left the reader asking more questions.

This is a poorly written and sloppy article.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij heeft (gelukkig) dus wel autorotate, sommige van die artikelen kloppen dus niet. En, browsen, foto's bekijken wil je echt niet steeds zo'n toetsenbord + 40graden tilt hebben. Maar dat hoeft dus niet, gezien autorotate.

Wat ik me wel afvraag: waar kan ik filmpjes vinden over de ingebouwde webbrowser en mailclient? Hoe prettig werken die? Het draait telkens om de hardware en de homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Nope, even in het menu aanzetten dat hij mee moet draaien via zijn sensor en klaar is Sjonnie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
DaannO schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:05:
[...]

Lijkt me leuk, ken jij een goede Symbian V5 stress app of bench app?
Hmmm nee sorry, maar bedoelde het eigenlijk als een "handmatige test". Meerdere apps tegelijkertijd aanzetten en testen hoe het bij een "dagelijks" gebruik zou functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Daan, kan je aangeven wanneer we wat (of het liefst heel veel) info van je kunnen verwachten over de N97 op je site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
AjaxArena schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:03:
[...]

Hmmm nee sorry, maar bedoelde het eigenlijk als een "handmatige test". Meerdere apps tegelijkertijd aanzetten en testen hoe het bij een "dagelijks" gebruik zou functioneren.
Ga ik ook nog doen maar zou ook graag een bench willen draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Mooi filmpje of wat features van de N97.
http://www.youtube.com/watch?v=wSEkm8ZTyKE

Sommige dingen zijn toch nog wat traag, maar het lijkt me niet storend.

Inclusief auto-rotatie trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://twitter.com/tweakers/statuses/2115910643
RT @flooris De menu's in de Nokia N97 voelen een beetje 1987 aan
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/full/11937429.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1244722372&Signature=1GqQpT24JK%2Bfqei5didu5qp%2Bdqc%3D
Wel leuk dat eindelijk de echte reviews komen.

[ Voor 30% gewijzigd door Hooglander1 op 11-06-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218263

Dit is toch wel een groot minpunt naar mijn mening:

Echter wat mij nu ook is opgevallen is het feit dat op het toetsenbord (ook via de 'Alt' optie) de 'punt' en de 'komma' ontbreken. Vooral die eerste is een echt gemis. Je moet een 'punt' namelijk selecteren via het menu met speciale karakters onder de 'Sym(bol)' toets. Erg lastig bij het intypen van mails, e-mail adressen en url's. Hier ga ik, ben ik bang, (voorlopig) ook niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Erg apart, want wat zit er dan rechts naast de L

High-resje: http://www.symbian-guru.c...as_big_announcement_2.jpg

Dat lijken mij een punt en een komma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Dat lijkt mij toch ook? Eén keer indrukken voor een punt, 2 keer wellicht voor een komma? Kan Daan dit checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Anoniem: 218263 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:04:
Dit is toch wel een groot minpunt naar mijn mening:

Echter wat mij nu ook is opgevallen is het feit dat op het toetsenbord (ook via de 'Alt' optie) de 'punt' en de 'komma' ontbreken. Vooral die eerste is een echt gemis. Je moet een 'punt' namelijk selecteren via het menu met speciale karakters onder de 'Sym(bol)' toets. Erg lastig bij het intypen van mails, e-mail adressen en url's. Hier ga ik, ben ik bang, (voorlopig) ook niet aan wennen.
Ja, absoluut! Zou echt waardeloos zijn als je de punt moet selecteren via een menu!
Maar in dit filmpje vanaf 3:46min zie ik haar toch .com drukken? www. staat er al, en dan tikt ze google.com

http://www.youtube.com/wa...v&feature=player_embedded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ze gebruikt inderdaad gewoon die punt knop naast de L. Mobilecowboys fail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218263

Had ik nog niet gezien, maar inderdaad, dat lijkt mij ook.
Maar kan me niet voorstellen dat de reviewer dat niet gezien heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

UPDATE (14u50): Tja, spelen in de nachtelijke uuurtjes heeft ook z'n nadelen ;-) Ik was er helemaal van uitgegaan dat de toets naast de 'L' een 'dubbele punt' was met een 'accent' als 'Alt'-functie. NIET DUS. Daar zit namelijk de 'punt' die ik niet kon vinden en als je op de 'Shift' drukt krijg je een 'komma'. Bedankt iedereen die wel wakker was ;-)))
Ook bevestigd door arnoudwokke trouwens van t.net op twitter. http://twitter.com/arnoudwokke/status/2117949094

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305779

hey

Is die N 97 nog niet te koop :-) ?
Zal deze ook met Azerty verkrijgbaar zijn (België)?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

MobileCowboys heeft een update geplaatst m.b.t. het punt verhaal. Zit gewoon naast de 'l'.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Maar kort.
Wel jammer dat de video-afspeel functie in combinatie met TV-out nauwelijks is getest.
Bij de N95 8GB viel me op dat je of applicaties had die veel konden afspelen, waaronder divx en/of ondertiteling, maar de resolutie van het scherm (320x240) doorstuurden naar de televisie (blokkerig beeld).
Of je gebruikte de ingebouwde realplayer, waarbij wel de resolutie van het bestand wat je afspeelde werd doorgestuurd, maar niet zo veel kon afspelen en alles wat ik wilde kijken moest converteren.
Nou vraag ik me dus af:
Welke resolutie geeft de Nokia bij 3d party apps door? 480x360 (4:3 verhouding van 640x360), 640x360, nog lager? Speelt de ingebouwde videoplayer wel veel af? Kunnen 3d party apps (en doen ze dat ook) gebruik maken van hogere resoluties via tv-out?

Voor de rest:
de processor blijkt mee te vallen, het is geen strepentrekker. Waarschijnlijk komt het er op neer dat degenen die verwend zijn met bliksemsnelle reactie dit traag vinden, en degenen die dus van een trager toestel komen dit super vinden.

Mijn bijgestelde voorlopige conclusie is een 9+.
Enige minpunten zijn de te licht gewijzigde camera (concurrenten gaan simpelweg harder vooruit) en de xenon-flash (is iets wat ze echt hebben laten liggen). Hoop dat er iemand de video/tv out reviewed om daar een mening over te vormen. De overige minpunten zijn waarschijnlijk firmware-update kwesties.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

ik ben vooral benieuwd naar de fm transmitter is die uitgeschakeld in NL of niet :?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

icecreamfarmer schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:48:
ik ben vooral benieuwd naar de fm transmitter is die uitgeschakeld in NL of niet :?
Is niet uitgeschakeld, tenminste, wanneer ik de Nokia site kan geloven.
Zie deze link, typ in Netherlands, en krijg een Yes te zien :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Let wel op dat dit deel 2 is, die gaat in op de Multimedia kant. Volgende week komt er weer een in-depth review.
Dus al bij al is het een flinke review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119536

Kecin schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:53:
[...]

Is niet uitgeschakeld, tenminste, wanneer ik de Nokia site kan geloven.
Zie deze link, typ in Netherlands, en krijg een Yes te zien :).
Lijkt me dan ook sterk dat ie uitgeschakeld zou moeten zijn, de N79 heeft toch ook al zo'n transmitter aan boord.
Ik heb m een tijdje gebruikt namelijk, ik hoop alleen dat de FM transmitter op de N97 beter is, want als je die van de N79 bijvoorbeeld in de auto gebruikte als je mp3 e.d. van je telefoon via je autoradio wilde luisteren ging dat gepaard met veel storing. Dat vond ik wel erg jammer, omdat ik geen mp3 speler in de auto heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294573

Deze review is langer bekend van Tvlimburg

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 294573 op 13-06-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Valt tegen, conclusie:
we have arrived at the conclusion the Nokia N97 is quite far from the “mobile computer” the manufacturer claims it to be. Device performs well in certain tasks, badly in others and is mediocre device as a whole. The second touch sensitive screen device of Nokia makes for a passable high ranking smart phone, but except for the hardware QWERTY, it is by no means better than its major rival - the Samsung OMNIA HD i8910. It´s hyped as the N-Series flagship device, but the title is not well earned, because the differences from the much cheaper 5800 XpressMusic are not that significant. We feel completely ready to jack the QWERTY keyboard in order to get a larger display, the same functionality and multimedia capabilities that times better and ultimately go for the Samsung OMNIA HD i8910. If the keyboard is vital to you, you better consider the HTC Touch Pro2, just keep in mind the latter runs Windows Mobile. If a Symbian smartphone isn’t the only thing that would buy, have in mind the Palm Pre and the Apple iPhone 3G S are two perfect alternatives.
Uiteindelijk krijgt de flagship van Nokia, maar een 7. Niet erg hoog voor iets wat een topmodel behoort te zijn :(

Hopelijk komen er snel grote, positievere reviews! Ik vond bovenstaande maar een beetje raar. Een 10 voor de batterij? Gaat dat ding zo lang mee dan? Je zou een 8 of 9 verwachten voor de batterij, maar een 10 !?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 13-06-2009 22:41 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen in [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic