Hooglander1 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:43:
Beperktheid van de iPhone irriteert mij ook mateloos, in meerdere opzichten. De link met t-mobile zint mij niet en daarnaast baal ik er van dat je geen 3rd party applicaties erop kan zetten zonder jailbreak. Navigatie e.d. kan dan al snel een vermogen voor gevraagd worden.
Enige wat er in de buurt komt wat mij betreft is de HTC touch pro 2.
En de Palm Pre?
Dit toestel heeft ook ambities. Het OS is open-source-minded. Android is ook een goed OS denk ik, evenals IphoneOS, al lakt het op dit moment aan goede specs. De Iphone is zeer gelikt. Praktisch? Als je niet veeleisend bent qua hardware maar wel aan gimmick-apps, ja.
Wat is het ideale toestel? Ik zou zeggen Android op de N97, met een snellere processor, een (groter) stapje vooruit met de camera, Xenon-flash. Maar goed, de camera is wel overheen te komen, hij is gewoon prima, zou een 7,5 tot een 8 scoren wat mij betreft (al vind ik de rest een 8,5 waard).
Een capacitief touchscreen? Ik weet het niet, volgens mij werken beide niet geweldig. De OVI Store is een sterk punt, al is de toekomst mij wat onzeker. Komen er veel goede apps uit, dan heeft het zeker toegevoegde waarde. Zoals de review van techgadget al vertelde: De ingebouwde fotobrowser is flut, maar een ander programma doet het beter. Op die manier krijg je het, hoe noem ik het, htpc of dvd/hddrecorder/netwerk mediastreamer effect:
Of je neemt 3 van die apparaten, met functionaliteit die half werkt dus wachten op werkende updates, of je neemt een htpc, werkt iets niet: andere software.
Die vrijheid van software is wat in mijn ogen dus zeer positief kan uitpakken.
Wat ik jammer vind van de Cnet review: Hun subjectiviteit tot het touchscreen. Mensen met een automaat willen niet meer schakelen, mensen die een G1 of Iphone hebben vinden een ander touchscreen bagger?
Vreemd. Niet heel objectief...