Nokia N97 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 145.568 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:14
MarlyS schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 01:37:
[...]

AZERTY toetsenborden hebben ze in franstalige landen, een Duits toetsenbord heeft een QWERTZ indeling, die overigens, wanneer je QWERTY gewend bent, prettiger werkt dan AZERTY.
offtopic:
Inderdaad azerty toetsenborden 8)7 , shift drukken voor nummers te typen (OK ik weet je kan numpad gebruiken maar toch

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294573

Dus eigenlijk maakt het niks uit als de Nederlandse webshops, buitenlandse versies van de N97 verkopen.
Ze zullen heus wel telefoons pakken met het goede toetsenbord. Ik heb geen problemen met een engels menu, ik denk de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Anoniem: 294573 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:56:
Dus eigenlijk maakt het niks uit als de Nederlandse webshops, buitenlandse versies van de N97 verkopen.
Ze zullen heus wel telefoons pakken met het goede toetsenbord. Ik heb geen problemen met een engels menu, ik denk de meeste mensen.
...

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 111759 op 23-05-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225969

*weg* Hiervoor kan je de reviews, de search en google gebruiken. Het in dit topic vragen is in ieder geval niet de bedoeling.

[ Voor 88% gewijzigd door pven op 24-05-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 13:14
Hier nog een filmpje over, o.a. het gebruik van de nieuws widget wat er heel cool uit ziet. Je browsed door de nieuws foto's en kan daarbij het verhaal ophalen. Weer een coole nieuwe feature die ik niet wist van m'n nieuwe telefoon ;)

http://www.youtube.com/watch?v=4eqnPHBD80Q

Alleen het scrollen op de webpage in het begin gaat niet zo soepel... hopelijk een pre-production model

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227839

Ik haalde vandaag het (alvast) bestelde tasje voor mijn N97 uit de bus
en OF dat tasje heeft de verkeerde maat OF de N97 valt reuze mee qua grootte,
had hem een stuk langer verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is ook helemaal niet zo lang. Kijk anders even naar de maten op internet en meet je even je tasje op.
Anoniem: 227839 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 19:46:
Ik haalde vandaag het (alvast) bestelde tasje voor mijn N97 uit de bus
en OF dat tasje heeft de verkeerde maat OF de N97 valt reuze mee qua grootte,
had hem een stuk langer verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-06 10:08
Ik ben zelf ook al een hele tijd geinteresseerd in de N97. Maar als ik naar de HTC touch pro2 kijk dan lijkt het net alsof dat ding een beetje geavanceerder is. Nu ben ik een leek als het gaat om telefoons. Maar kan iemand mijvertellen WAAROM deze N97 een stuk beter/slechter zou zijn? (als dit in het verkeerde topic is moderators, stuur me dan alsjeblieft naar het goeie :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ten eerste is het design vele malen beter. De N97 gebruikt widgets, die je zelf kan downloaden via ovi store.
De n97 is vrijwel over de hele wereld verbonden met het internet. De n97 heeft 5 megapixel camera met een hele goed kwaliteit, ook maakt hij filmpjes in dvd kwaliteit. De n97 beschikt over 16,7 miljoen kleuren en heeft 32 gb geheugen, kan verhoogd worden naar 64 gb.
Kohnee schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:16:
Ik ben zelf ook al een hele tijd geinteresseerd in de N97. Maar als ik naar de HTC touch pro2 kijk dan lijkt het net alsof dat ding een beetje geavanceerder is. Nu ben ik een leek als het gaat om telefoons. Maar kan iemand mijvertellen WAAROM deze N97 een stuk beter/slechter zou zijn? (als dit in het verkeerde topic is moderators, stuur me dan alsjeblieft naar het goeie :))

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 294573 op 24-05-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227839

Anoniem: 294573 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:43:
Hij is ook helemaal niet zo lang. Kijk anders even naar de maten op internet en meet je even je tasje op.
[...]
Heb geen lineaal/geodriehoek/rolmaat in huis. Het tasje is ongeveer net zo groot als een klein blikje heineken, 2 vingers groter als een pakje camel en 1 vinger groter dan een N95 :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-06 16:57
Anoniem: 227839 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:44:
[...]

Heb geen lineaal/geodriehoek/rolmaat in huis. Het tasje is ongeveer net zo groot als een klein blikje heineken, 2 vingers groter als een pakje camel en 1 vinger groter dan een N95 :) :) :)
Ja, daar heb ik dus niets van in huis... :p

Ik zit echt nog steeds te twijfelen over de kleur. Wit ziet er wel mooi uit, maar ik weet niet of dat erg vuil gaat worden. En dat zwarte ziet er ook wel gelikt uit, zeker met die lichtjes op het toetsenbord aan, maar ik vraag mij af in hoeverre de achterkant echt zwart is of N86 zwart is (bruinig)...

Klikken, foto invoegen werkt niet...
Wat zijn die sleuven links en rechts op deze foto van de linkerkant van dit juweeltje?

[ Voor 14% gewijzigd door Jas99 op 24-05-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zijn de 2 speakers ;) Mij lijkt de plaats van de speakers onlogisch aangezien je daar je handen moet houden en dus het geluid dempt. Maar hier zal Nokia wel over na gedacht hebben.
Jas99 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:13:
[...]

Ja, daar heb ik dus niets van in huis... :p

Ik zit echt nog steeds te twijfelen over de kleur. Wit ziet er wel mooi uit, maar ik weet niet of dat erg vuil gaat worden. En dat zwarte ziet er ook wel gelikt uit, zeker met die lichtjes op het toetsenbord aan, maar ik vraag mij af in hoeverre de achterkant echt zwart is of N86 zwart is (bruinig)...

Klikken, foto invoegen werkt niet...
Wat zijn die sleuven links en rechts op deze foto van de linkerkant van dit juweeltje?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 294573 op 24-05-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
Anoniem: 294573 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:35:
Dat zijn de 2 speakers ;) Mij lijkt de plaats van de speakers onlogisch aangezien je daar je handen moet houden en dus het geluid dempt. Maar hier zal Nokia wel over na gedacht hebben.
[...]
Ah ok, het leek mij even een soort bevestiging voor een carkit of zoiets... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131865

Die actie op allaboutsymbian om een n97 te winnen... Krijg een smsje dat ik ergens een ok moet geven voor een dienst die 9 Euro per week kost! En de actie loopt tot 1 september! Das ongeveer 20 weken, dus je betaald straks 180 euro voor een GRATIS n97!

denk dat ik toch maar oversla of zie ik iets over het hoofd?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 19:09
Anoniem: 131865 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:32:
Die actie op allaboutsymbian om een n97 te winnen...
Welke actie?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Search for N. Die loopt ook gewoon in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
DaannO schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:53:
Search for N. Die loopt ook gewoon in Nederland.
Die actie op AllaboutPHONES dus...
Vandaar...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119536

Op de site van een telefoonleverancier vond ik de volgende specs:

Besturingssysteem: S60 5e editie
Scherm: 3.5" 640 x 360 Stevig touchscreen met aparte touch-foil en touch-feedback
Helderheidsregeling
Oriëntatiesensor
Nabijheidssensor
Omgevingslichtdetector
Scherm kleuren: 16,7 miljoen kleuren
Speakerphone: Ja
Agenda: Ja
Geheugen uitbreiding: microSD, hotswap, max. 16 GB
Data aansluitingen: TV-uitgang/High-Speed USB 2.0 (micro-USB-aansluiting)/3,5 mm AV-aansluiting
Synchronisatie: Ondersteuning voor lokale en externe SyncML-synchronisatie/Data-overdrachttoepassing voor overdracht van PIM-informatie van andere compatibele Nokia-toestellen
Camera resolutie (pixels): 2584 x 1938 pixels
Zoom: tot 14x digitaal
Autofocus: Ja
Flitser: Dubbele LED-flash en videolicht
Intern geheugen: 32 GB
Megapixels: 5 MP met Carl Zeiss-lens en 2e camera voor videogesprekken, VGA (640 x 480 pixels)
Filmfunctie: in MPEG-4 tot VGA bij 30 fps/16:9-video's van hoge kwaliteit/Digitale videostabilisatie
Microphone & Luidspreker: Geïntegreerde stereoluidsprekers
Voicedial: Spraakcommando's
Internet: WLAN/Ondersteunde markup-talen: HTML, XHTML, MP, WML, CSS/Ondersteunde protocols: HTTP v1.1, WAP/ TCP/IP-ondersteuning/Ondersteuning van visuele geschiedenis, HTML en JavaScript, Flash Lite 3.0 en Flash video/Nokia Mobile Search/RSS reader
Netwerk ondersteuning: Quad-Band GSM(850/900/1800/1900)/WCDMA/HSDPA/GPRS
GPS: aGPS
Bluetooth: Ja
Bluetooth versie: 2.0 met Enhanced Data Rate
Messaging: SMS
MMS
eMail(SMTP, IMAP4, POP3)
Bekijken van e-mailbijlagen – .doc, .xls, .ppt, .pdf
Mail for Exchange
Nokia Email
E-mail web widget
Eenvoudig te gebruiken e-mail-client met bijlage-ondersteuning voor afbeeldingen, video's, muziek en documenten
Bijzonderheden: Schuivend draaimechanisme
Speciale camera- en volumetoetsen
Geotagging
Comes with Music
Gebruik het touch user interface om games te spelen
De toetsen aan de zijkant kunnen ook gebruikt worden voor het bedienen van gamefuncties
Inclusief Guitar Rock Tour game
Cover Flow wijzigt foto's met vingerbewegingen
Foto's worden automatisch in de juiste richting genomen
Podcasting met directe draadloze toegang tot directory, feed-updates en downloads
Bewaar foto's op Ovi Share
Economisch delen om batterij- en geheugengebruik te optimaliseren
Geavanceerd videocentrum: centrale hub voor video-ervaringen
Toegang tot internetvideo's, compatibel met RSS feeds en videopodcasts, met directe draadloze updates en downloads
Ondersteuning voor Flash-video
Automatische UI-rotatie
Computertoepassingen: Microsoft Outlook, Outlook Express, Lotus Organizer, Lotus Notes
Volledig surfen op echte internetpagina's
Kompas en accelerometer voor correcte oriëntatie van het scherm
Nokia Maps
Nokia Map laadtoepassing via computer
inclusief 3 maanden licentie voor Walk and Drive-navigatie
Aan te passen startscherm:
Widgets
Thema's
Pictogrammen
Snelkoppelingen
Menu
Extra: Zoek naar inhoud in je toestel en zoek op het internet
Nokia Nseries Muziekspeler
Music Recommender
Music Store
Nokia Music Manager
RDS en Visual Radio
FM-zender
Persoonlijk informatiebeheer (PIM)
Zoek naar inhoud in je toestel en zoek op het internet
Quickoffice document viewers (Quickword, Quickpoint, Quicksheet)
Adobe PDF viewer
Aanpassing via thema's, beltonen, toepassingen
Staande en liggende stand, met transities via dubbele schuifbediening, of automatische rotatie met accelerometer
Instellingenwizard voor eenvoudige configuratie
Vluchtmodus
To-dolijst
Aantekeningen
Recorder
Rekenmachine
Klok
Converter
Videogesprek
Conferentiegesprekken
Ondersteuning van streaming video
Online Share met connectiviteit naar populaire deeldiensten
Nokia XpressPrint: direct afdrukken via USB-aansluiting (PictBridge), Bluetooth-connectiviteit (BPP) en WLAN (UPnP) of via online afdrukken
Formaat (h x b x d): 117,2 x 55,3 x 15,9 mm
Gewicht: 150 gram
Batterij type: BP-4L 1500 mAh Li-Ion
Standbytijd: tot 430 uur
Beltijd: tot 570 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind je dit niet een beetje overdreven? Op de nokia webshop staat ook een hele pagina met specificaties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294573 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:23:
Vind je dit niet een beetje overdreven? Op de nokia webshop staat ook een hele pagina met specificaties....
en er staat niks bij wat we nog niet wisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151318

Anoniem: 294573 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:34:
Ten eerste is het design vele malen beter. De N97 gebruikt widgets, die je zelf kan downloaden via ovi store.
De n97 is vrijwel over de hele wereld verbonden met het internet. De n97 heeft 5 megapixel camera met een hele goed kwaliteit, ook maakt hij filmpjes in dvd kwaliteit. De n97 beschikt over 16,7 miljoen kleuren en heeft 32 gb geheugen, kan verhoogd worden naar 64 gb.
[...]
Nu ben ik zelf ook een voorstander van de N97, maar je moet het wel even goed tegenover elkaar zetten:

- Design is een kwestie van smaak
- Widgets heeft de Touch Pro2 niet, maar het is maar afwachten hoe goed dit werkt en hoe vaak je het gebruikt
- Met de Touch Pro2 kun je in principe ook op de hele wereld het internet op.
- De Touch Pro2 heeft een 3,2MP camera tov de 5MP in de N97. Maar het aantal MP zegt niet altijd iets over de kwaliteit.
- De N97 heeft wel 16,7 miljoen kleuren, maar de Touch Pro2 heeft weer een hogere resolutie (480*800 tegenover 640*360)
- Voorlopig kan de N97 nog maar 48GB in totaal aan, afgaande op de website van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:06
Als het goed is, is de telefoon al getest met een 32gb kaartje erin, en dat werkte. Dus dat zou betekenen een opslag van 64gb. Dat zou ik wel ideaal vinden, maar dan moet de prijs voor die 32gb kaartjes wel wat omlaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nog "maar" 48 GB, wat wil je er opzetten ? Weet je wel hoeveel 48 gb in een telefoon is ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151018

W00fer schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:38:
Nog "maar" 48 GB, wat wil je er opzetten ? Weet je wel hoeveel 48 gb in een telefoon is ?!
Ja beter hadden ze er 2TB in gezet, nu twijfel ik nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Het zou leuk zijn als ze kaarten van de hele wereld erin zouden voorladen. 30GB aan kaartmateriaal ofzo. Dan heb je pas een echte navigator !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met gevolg dat iedereen weer begint te klagen over het baksteengevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
48 of 64gb is voor mij geen punt om te twijfelen, maar ik zou 64 niet erg vinden ;)
Hoeveel je ook hebt, je krijgt het toch wel vol, zolang het natuurlijk soepeltjes blijft draaien. Ik vond vroeger 10gb op een pc ook zo onnodig veel, dat blijkt toch niet zo te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik doelde met "maar" 48GB meer op het verschil tussen 48 en 64GB. Ik denk dat wanneer ik die N97 zou hebben de 32 GB al niet vol zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 17:00

RMX

We horen ook berichten van eind juni, maar we weten het nog niet zeker.
De verwachting is dat hij voor €149 weggaat in combinatie met een 2-jarig Relax 300 Plus Web n Walk standaard of plus.

Los zal hij tussen de 599 en de 624 gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij wist al genoeg van de touch pro 2, enige wat die nodig had is waarom hij een n97 zou kopen.
maar wat jij zegt is inderdaad beter, alhoewel de camera'van de nserie over het algemeen van erg goede kwaliteit is.
Anoniem: 151318 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:35:
[...]

Nu ben ik zelf ook een voorstander van de N97, maar je moet het wel even goed tegenover elkaar zetten:

- Widgets heeft de Touch Pro2 niet, maar het is maar afwachten hoe goed dit werkt en hoe vaak je het gebruikt
- De Touch Pro2 heeft een 3,2MP camera tov de 5MP in de N97. Maar het aantal MP zegt niet altijd iets over de kwaliteit.
- De N97 heeft wel 16,7 miljoen kleuren, maar de Touch Pro2 heeft weer een hogere resolutie (480*800 tegenover 640*360)
- Voorlopig kan de N97 nog maar 48GB in totaal aan, afgaande op de website van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
Dankje voor de duidelijke opsomming wat beter is :). Ik zit ongeveer dagelijks de hi site in de gaten te houden of de n97 bij verwachtte telefoons staat :P maar nog geen geluk! Wanneer deze uitkomt word dit ook mijn telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kohnee schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:12:
Dankje voor de duidelijke opsomming wat beter is :). Ik zit ongeveer dagelijks de hi site in de gaten te houden of de n97 bij verwachtte telefoons staat :P maar nog geen geluk! Wanneer deze uitkomt word dit ook mijn telefoon!
No problemo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303038

wow ik was altijd bijna zeker van de n97 ("die wordt het 100%!) maar dus om de een of andere maffe reden nooit die HTC PRO 2 gezien...wat een mooi ding is dat ook zeg, dat wordt echt een beslissing op het laatste moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Anoniem: 303038 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:03:
wow ik was altijd bijna zeker van de n97 ("die wordt het 100%!) maar dus om de een of andere maffe reden nooit die HTC PRO 2 gezien...wat een mooi ding is dat ook zeg, dat wordt echt een beslissing op het laatste moment!
Zou ik ook doen. Geen gedegen keuze maken om een uitgave van €500! Gewoon op het laatste moment op je gevoel afgaan. Wat geeft het als je achteraf teleurgesteld bent? Het gaat er toch om hoe je je op dat moment voelt?

Is er dan niemand in dit topic die eerst de kat uit de boom kijkt?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nas T schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:58:
[...]

Is er dan niemand in dit topic die eerst de kat uit de boom kijkt?
Haha nee ik bedoel als de n97 uit is dat ik dan ga beslissen, er zijn nu bijvoorbeeld nog geen échte reviewfilmpjes van een x aantal minuten beschikbaar. Ook wil ik ze allebei even in mijn handen hebben, even voelen en mee spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300

Anoniem: 151318 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:35:
[...]

Volgens mij zit jij in het verkeerde topic. En ik geloof ook dat jij niet begrijpt dat Windows Mobile GSM's het over het algemeen moeten doen met 64K-kleuren schermpjes ipv 16,7M. Dat is visueel zichtbaar nogal een verschil. Een hogere resolutie kan daar absoluut niet tegenaan boksen.

En "maar" 48GB? Sorry dat ik het even niet begrijp. 48GB is het 2009-equivalent van de 640KB uit de 80-er jaren van Bill Gates. Destijds was het meer dan genoeg; anno 2009 is 48GB opslagcapaciteit absurd te noemen voor een telefoontje: Het voldoet prima en dat zal anno 2012 nog steeds zo zijn denk ik.

Het aantal Megapixels zegt inderdaad niet zoveel, dat klopt. Maar vergeet niet dat het gebruikte plastic lensje er wel toe doet. Nokia en vooral Sony doen dat over het algemeen erg goed. Samsung wobbelt er achteraan maar dat gaat ook prima. HTC loopt er echter ver achteraan; De gebruikte technologie voor de cam is ronduit slecht te noemen.

Over het design: Dat is puur een individuele kwestie. Ik vind de N97 mooi. Mijn N85 vind ik er super uitzien maar dat vond ik ook van mijn N95. Mijn voormalige HTC Touch Cruise II ook (binnen 2 dagen terug naar de desbetreffende telco) en zo vind ik eigenlijk mijn Motorola StarTAC 130 nog het mooist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Anoniem: 300 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:42:
[...]

Volgens mij zit jij in het verkeerde topic. En ik geloof ook dat jij niet begrijpt dat Windows Mobile GSM's het over het algemeen moeten doen met 64K-kleuren schermpjes ipv 16,7M. Dat is visueel zichtbaar nogal een verschil. Een hogere resolutie kan daar absoluut niet tegenaan boksen.

En "maar" 48GB? Sorry dat ik het even niet begrijp. 48GB is het 2009-equivalent van de 640KB uit de 80-er jaren van Bill Gates. Destijds was het meer dan genoeg; anno 2009 is 48GB opslagcapaciteit absurd te noemen voor een telefoontje: Het voldoet prima en dat zal anno 2012 nog steeds zo zijn denk ik.

Het aantal Megapixels zegt inderdaad niet zoveel, dat klopt. Maar vergeet niet dat het gebruikte plastic lensje er wel toe doet. Nokia en vooral Sony doen dat over het algemeen erg goed. Samsung wobbelt er achteraan maar dat gaat ook prima. HTC loopt er echter ver achteraan; De gebruikte technologie voor de cam is ronduit slecht te noemen.

Over het design: Dat is puur een individuele kwestie. Ik vind de N97 mooi. Mijn N85 vind ik er super uitzien maar dat vond ik ook van mijn N95. Mijn voormalige HTC Touch Cruise II ook (binnen 2 dagen terug naar de desbetreffende telco) en zo vind ik eigenlijk mijn Motorola StarTAC 130 nog het mooist. ;)
Ik vraag me persoonlijk af of je inderdaad die miljoenen kleuren meer op zo'n klein schermpje echt gaat merken. Ik vraag mezelfs af of het menselijk oog die miljoen kleuren meer kan onderscheiden.

Over het aantal gb's ben ik het wel met je eens dat je nooit genoeg kan hebben. Het enige waar ik naar benieuwd ben of de N97 ook met een vol geheugen net zo snel is. De N96 veranderde in super traag toestel als je teveel sms-jes en een vol geheugen had. Zodoende dat ik al eerder in dit topic had aangegeven dat ik zeer benieuwd ben naar de kwaliteit van de eerste firmware release van de N97.

Over de camera heb je inderdaad gelijk maar zo als met vele zaken in het leven heeft ook HTC weer andere zaken die beter geregeld zijn. Je moet uiteindelijk voor je zelf kiezen welke sterke punten van een smartphone het meest aanspreken.
De touch interface is bijvoorbeeld al veel beter ontwikkeld dan Nokia, die pas haar tweede "touch" telefoon op de markt brengt. De PIM software van windows mobile staat op een veel hoger niveau dan die van Nokia.
Daar tegenover staat dat Nokia's o.a. een betere camera hebben, betere telefoon(bel) software, browser, enz.
Specs maken de telefoon niet, het totaal plaatje voor de specifieke gebruiker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Miki schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:30:
[...]

Ik vraag me persoonlijk af of je inderdaad die miljoenen kleuren meer op zo'n klein schermpje echt gaat merken. Ik vraag mezelfs af of het menselijk oog die miljoen kleuren meer kan onderscheiden.

Over het aantal gb's ben ik het wel met je eens dat je nooit genoeg kan hebben. Het enige waar ik naar benieuwd ben of de N97 ook met een vol geheugen net zo snel is. De N96 veranderde in super traag toestel als je teveel sms-jes en een vol geheugen had. Zodoende dat ik al eerder in dit topic had aangegeven dat ik zeer benieuwd ben naar de kwaliteit van de eerste firmware release van de N97.
Stelling:
meer GB's is beter, mits gelijke prijs en kwaliteit. Ik gebruik (met plezier) een N95 8GB, een minpunt vind ik de snelheid. Net als een computer lijkt het dicht te slibben en zodoende de werking te vertragen.
Ook vind ik het belachelijk dat ik met ongeveer 500KB/sec bestanden kan overpompen naar de 8GB.
Dat betekent 16000 seconden > 4 uur om het geheugen vol te zetten. Waardeloos.
Ik heb een 8GB micro-sdhc kaartje welke met 10~15MB/sec kan overpompen. Dat is een factor 20~30 sneller! Ik hoop dat ze de (voor een gsm goede) camera niet ongemoeid hebben gelaten en de kwaliteit toch een stapje hoger hebben getild. Maar ik hoop nog meer dat de ondersteuning van films afspelen of ondersteuning van andere applicaties om hoge resolutie via de tv-out te gebruiken ondersteunen.
Op die manier kun je gedownloade films meenemen en bij vrienden/familie/thuis op tv gaan kijken.

Maar de reactiesnelheid is het belangrijkst.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeatLoaf
  • Laatst online: 06-04 20:06
Ik ben van plan om een N97 aan te schaffen, ter vervanging van mijn N73.
Echter heb ik hier nog wel een vraag over.

Als ik mijn N73 via BT verbind met mijn carkit, krijg ik de route aanwijzingen van TomTom niet te horen. Als ik de verbinding met de carkit verbreek, krijg ik de aanwijzingen via de telefoon wel te horen.
Is er iemand die weet hoe dit werkt bij de N97, kan ik de route aanwijzingen wel horen via de telefoon, terwijl de telefoon toch verbonden is met de carkit?

Ik heb dit nog maar sinds kort wegens een nieuwe auto. Mijn vorige auto had een bekabelde carkit voor mijn N73.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MeatLoaf schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:38:
Als ik mijn N73 via BT verbind met mijn carkit, krijg ik de route aanwijzingen van TomTom niet te horen. Als ik de verbinding met de carkit verbreek, krijg ik de aanwijzingen via de telefoon wel te horen.
Is er iemand die weet hoe dit werkt bij de N97, kan ik de route aanwijzingen wel horen via de telefoon, terwijl de telefoon toch verbonden is met de carkit?
Volgens mij ligt dat niet aan je telefoon maar aan de manier waarop je radio/carkit dit soort informatie afhandelt. Ik ben even de juiste term kwijt, maar als je radio/carkit aan die term voldoet dan werkt het wel.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
pven schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:00:
[...]

Volgens mij ligt dat niet aan je telefoon maar aan de manier waarop je radio/carkit dit soort informatie afhandelt. Ik ben even de juiste term kwijt, maar als je radio/carkit aan die term voldoet dan werkt het wel.
A2DP?
Het verhaal kan dit zijn:
bluetooth heeft een bepaalde bandbreedte. "gewoon" bluetooth kan een inkomend telefoongesprek via bluetooth doorsluizen (het geluid). Deze datastroom heeft een lage bitrate (mindere geluidskwaliteit = minder bandbreedte) dan het gesprokene van TomTom. Hiervoor is dus A2DP, welke mee bandbreedte biedt.

That's my cup of tea...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeatLoaf
  • Laatst online: 06-04 20:06
Nas T schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:38:
[...]

A2DP?
Het verhaal kan dit zijn:
bluetooth heeft een bepaalde bandbreedte. "gewoon" bluetooth kan een inkomend telefoongesprek via bluetooth doorsluizen (het geluid). Deze datastroom heeft een lage bitrate (mindere geluidskwaliteit = minder bandbreedte) dan het gesprokene van TomTom. Hiervoor is dus A2DP, welke mee bandbreedte biedt.

That's my cup of tea...
Ik zal nog even uitzoeken of mijn radio/carkit ook A2DP ondersteund. Het gaat om de nieuwe Renault Megane met de "3D sound by Aramys" optie.

De N73 heeft geen ingebouwde gps ontvanger en heeft daarom 2 BT connecties open tijdens het navigeren, de N97 heeft dit wel. Kan dit er ook mee te maken hebben.
Als ik mij N73 geconnect heb met de carkit, dan kan ik op de telefoon wel gewoon met de media player een mp3 bestand afspelen, dit geluid hoor ik dan ook via de telefoon en niet over de carkit. Echter bij het navigeren hoor ik helemaal niets.
Gaat dit met de N97 wel goed of is hier niets over te zeggen? Want om € 700,- uit te geven om een en ander te testen voel ik ook niets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
MeatLoaf schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:56:
[...]

Ik zal nog even uitzoeken of mijn radio/carkit ook A2DP ondersteund. Het gaat om de nieuwe Renault Megane met de "3D sound by Aramys" optie.

De N73 heeft geen ingebouwde gps ontvanger en heeft daarom 2 BT connecties open tijdens het navigeren, de N97 heeft dit wel. Kan dit er ook mee te maken hebben.
Als ik mij N73 geconnect heb met de carkit, dan kan ik op de telefoon wel gewoon met de media player een mp3 bestand afspelen, dit geluid hoor ik dan ook via de telefoon en niet over de carkit. Echter bij het navigeren hoor ik helemaal niets.
Gaat dit met de N97 wel goed of is hier niets over te zeggen? Want om € 700,- uit te geven om een en ander te testen voel ik ook niets voor.
Gezocht op 3d sound Aramys, maar dat houdt (volgens mij) niks in qua bluetooth.
Wat je kunt doen: Je geluid forceren naar je speakers van je telefoon. Misschien nog beter: Je radio met een stereokabeltje aansluiten aan je gsm. Dat 3d sound by Aramys kan een externe geluidsbron selecteren, dus ik denk dat aan de achterkant of ergens anders een stereoingang zit. Je telefoon regelt dan het geluid (volume), je radio geeft het alleen maar weer. Zo navigeer ik op reis met de N95: muziek aan, navigatie aan (welke qua volume boven de navigatie uit komt), en ik weet nog niet wat er gebeurd wanneer ik gebeld wordt.
Simpel en goedkoop.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Specs maken de telefoon niet, het totaal plaatje voor de specifieke gebruiker wel.
Precies, jij snapt het :Y)

In de discussie omtrent consoles roept heel Tweakers: het gaat om de gameplay, de gameplay !!
(als het om Wii/PS3/Xbox aankomt: niet de hardware, maar de games (lees: software) en de ervaring is belangrijker). In telefoons - waar ook veel verschil bestaat in os en software - is dat kennelijk opeens niet meer belangrijk.

De N97 is zeker qua specs een onwijs interessant toestel: maar net zo belangrijk is hoe de software draait en het dagelijks gebruik is. Maw: hoe fijn werkt de ingebouwde browser, de mailclient, hoelang kun je op de accu werken, hoe bruikbaar is de calendar, hoe is de kwaliteit en kwantiteit van gratis applicaties in de Ovi store, hoe fijn is de ingebouwde muziekplayer, hoe snel heeft de GPS ontvangst enz.

Maar niemand hier heeft het over dat soort zaken ;(

Het is echt typisch tweakers die enkel op de specs kijken en de rest allemaal vergeten bij hun vergelijkingen. Echt typisch tweakers. En ik kan het weten: ik heb de N95 en die was technisch destijds absoluut #1: maar qua gebruik een werkelijk ramptoestel (zeker tot de eerste firmware updates). Ik ben nu onwijs blij met m'n Android G1. Wat een verademing: lekker snel en bruikbaar.

Ik ben verder ook erg benieuwd in de N97 hoor (m'n G1 is maar 1 jaar abbo waarvan al weer 2 maanden voorbij zijn), maar ik kijk naar hele andere dingen. :*) En bij Nokia kan je niet zonder meer vertrouwen dat hun software ook snel draait (lees de tweakers reviews, altijd krijgt de snelheid en gebruiksvriendelijkheid van Symbian een min). Ik wacht liever op de eerste echte gebruikersreview ipv puur op specs te vergelijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 28-05-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300

[...]
Over de camera heb je inderdaad gelijk maar zo als met vele zaken in het leven heeft ook HTC weer andere zaken die beter geregeld zijn. Je moet uiteindelijk voor je zelf kiezen welke sterke punten van een smartphone het meest aanspreken.
Mee eens. De camera is voor mij het minst belangrijke onderdeel van een telefoon. Het is meegenomen als het een goede lens is, maar voor mij is het niet zo superinteressant. Het is leuk, meer niet.
De touch interface is bijvoorbeeld al veel beter ontwikkeld dan Nokia, die pas haar tweede "touch" telefoon op de markt brengt. De PIM software van windows mobile staat op een veel hoger niveau dan die van Nokia.
Daar tegenover staat dat Nokia's o.a. een betere camera hebben, betere telefoon(bel) software, browser, enz.
Kleine correctie: Het is de derde telefoon met touch interface, niet de tweede. ;)

Het is gewoon een simpel gegeven dat de N97 het uitkijken waard is. Ik zit niet te springen om een touchscreen, noch een 80Mpixel cam. Wat ik wil in een smartphone is wat ik persoonlijk het belangrijkste vind, en dat lees ik ook in jouw post. Snelheid van handelen als het nodig is en dat het toestel daarop ook adequaat reageert. De N97 zal z'n kwaaltjes in het begin hebben en een hoop kritiek krijgen, maar dat hoort er gewoon bij.

We zien het wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_W
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 11:36

J_W

Is het scherm van de N97 eigenlijk capacitief?

Fuji X-T2|18-55 2.8-4|23mm 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:04
J_W schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:21:
Is het scherm van de N97 eigenlijk capacitief?
nope, het scherm is resistive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Waar ik nog wel een beetje mee zit is de, zover ik weet, beperkte mogelijkheden qua "turn-by-turn" navigatie. Aangezien Symbian S60 v5 nog zo nieuw is, zijn er op Nokia Maps na geloof ik, nog geen goed werkende navigatiepakketten (wellicht Garmin?). Iemand hier meer zicht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AjaxArena schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:35:
Waar ik nog wel een beetje mee zit is de, zover ik weet, beperkte mogelijkheden qua "turn-by-turn" navigatie. Aangezien Symbian S60 v5 nog zo nieuw is, zijn er op Nokia Maps na geloof ik, nog geen goed werkende navigatiepakketten (wellicht Garmin?). Iemand hier meer zicht op?
Garmin, Sygic McGuider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is dit filmpje toch wel de bevestiging dat de bovenkant zwart glans is en de onderkant mat bruin.

http://www.youtube.com/watch?v=sEmB34u01JU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Anoniem: 294573 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:40:
Volgens mij is dit filmpje toch wel de bevestiging dat de bovenkant zwart glans is en de onderkant mat bruin.

http://www.youtube.com/watch?v=sEmB34u01JU
Het rare is, dit filmpje is al best oud, volgens mij stamt het ergens uit december of januari (ook al is deze recent geupload maar als je zoekt op youtube zal je zien dat er meerdere users zijn die dit filmpje hebben geupload).

Er zijn hier tweakers die een N97 in de hand hebben gehad en dus ook kunnen bevestigen dat de achterkant bruin is echter zijn er ook recentere foto's en videos die een geheel zwarte achterkant laten zien.

Nu kan dat door het licht komen (invalshoek enz) maar er is geen duidelijk uitsluitsel. Nokia claimt zelf dat de kleur "black" is.

Dan toch maar een witte 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
Dat is ook egt een twijfel voor mij welke kleur ik wil haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:04
zie hier een review van 70 minuten.. succes
http://dailymobile.se/200...-long-nokia-n97-hands-on/

[ Voor 45% gewijzigd door z0bin op 31-05-2009 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Jammer dat het in het Frans is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-06 21:26
En jammer dat hij geen vrienden heeft die hem effe kunnen helpen met filmen!
Wat een gekloot met die camera. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door MaXeRs op 31-05-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
ik wilde eerst de witte, maar na dit filmpje begin ik toch mijn twijfels te krijgen. Ziet er nog al 'sissy' uit met dat wit en chroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo krijg ik de 70 minuten ook wel vol die gozer is gewoon 12 minuten alleen al bezig met het uiterlijk bespreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237021

Hey,

Klinkt mss extreem stom maar wat mij echt ergert in mijn (voor mij) bijna perfect E71 is dat die geen email in html kan openen, grrr.
Ik weet dat de E55 dat wel gaat kunnen, weet iemand hoe de N97 ermee omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
Ik weet niet of deze er nu al staat, maar dit is een filmpje met zaken erin waarvan ik tot nu toe nog niks op film had gezien: http://dailymobile.se/2008/12/17/nokia-n97-hands-on-video/

Edit: ik hoor nu pas dat het filmpje Russisch is.. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Jas99 op 01-06-2009 22:36 . Reden: zie post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192407

Ik heb ooit hier op Tweakers gelezen dat dit toestel ook uitgerust zou worden met een Skype functie, maar dat dat niet per direct was, nu wou ik dit terugzoeken maar kan er niks meer over vinden.

Nu ben ik via google op deze site gekomen, hier staat:
Internet dat bedrijf Skype roept heeft beveiligd Nokia behandel waaronder de grootste de telefoonmaker van de wereld software Skype in sommige van zijn nieuwe smartphones voorladen zal die van het derde trimester van dit jaar beginnen. Nokia pre-installeert een cliënt Skype op de vlaggeschipN97 zaktelefoon die, in Juni wordt gelanceerd
Nu snap ik het niet meer, er staat (zoals ik ook op tweakers had gelezen trouwens) dat skype vanaf het derde trimester wordt voorgeinstalleerd. Maar er staat ook dat hij al op de N97 zit die in Juni wordt geinstalleerd. Hoe zit het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien moet je gewoon naar de Engelse pagina linken, want dit is een erg brakke vertaling :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meer komkommernieuws... Hij zal toch pas per begin juli beschikbaar zijn neem ik aan!
edit:
Zelfs een filmpje ervan:
http://www.youtube.com/watch?v=IdVwC9KYhdE

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 303038 op 02-06-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
in de officiële pressrelease staat een interessant stukje over de toekomst van de N97.

The beauty of this Nokia device is that taking it out of the box is just the beginning. As with any computer, people can constantly improve and refresh their N97 with new features, functions and fixes so they can do even more with the device. An exciting roadmap of new features and functions is planned to roll out in the second half of 2009

volgens mij impliceert dat, dat Nokia waarschijnlijk meer software gaat integreren in de firmware (zoals we weten komt Skype eraan en waarschijnlijk wel meer). Misschien kunnen gebruikers in de toekomst zelfs upgraden naar Symbian Foundation ^2 ?!? :*) Dat zou een primeur zijn voor een Nokia toestel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-06 12:42
Anoniem: 303038 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:37:
Meer komkommernieuws... Hij zal toch pas per begin juli beschikbaar zijn neem ik aan!
edit:
Zelfs een filmpje ervan:
http://www.youtube.com/watch?v=IdVwC9KYhdE
Wat komt er nog een hoop handwerk bij kijken..!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Ik heb nu al veel filmpjes over de N97 gezien, maar wat mij toch bezig houdt is: een binnenkomend gesprek, hoe neem je op? En even bellen zonder je contactprsonen te raadplegen, dus gewoon een nummer intoetsen, hoe dat gaat heb ik nog nergens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barock schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:46:
Ik heb nu al veel filmpjes over de N97 gezien, maar wat mij toch bezig houdt is: een binnenkomend gesprek, hoe neem je op? En even bellen zonder je contactprsonen te raadplegen, dus gewoon een nummer intoetsen, hoe dat gaat heb ik nog nergens gezien.
Als je goed kijkt zitten er onder aan de telefoon 3 "knopjes", een groene een rode en eentje linksonderaan. Groen is zoals gebruikelijk opnemen, rood is ophangen en het knopje linksonderaan is om het menu te activeren. Dat nummer intoetsen ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien het toetsenbord geen aparte rij met cijfers heeft (zoals de touch pro 2). Hier zal je toch niet altijd je Qwerty-toetsenbord voor nodig hebben? (met shift etc. etc.). Ik denk dat het sowieso wel even wennen wordt met dat toetsenbord, aangezien het maar 3 rijen heeft, de spatie etc. op een rare plaats zitten en ga zo maar door. Dat wordt dus nog even testen in de winkel.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 303038 op 02-06-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djberry
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
Hieronder een foto van het dial menu
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2437/3574871061_58135fcbb8_o.jpg

Afkomstig van een sneak preview http://www.sapiensbryan.c...ak-preview-part-1-photos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
Volgens mij is het alleen mogelijk om via het touch screen een nummer in te toetsen. In een aantal filmpjes is dat te zien, maar hoe je de toetsen te voorschijn haalt?? Het is nog steeds een telefoon, dus nokia zal daar wel goed over na hebben gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:01
dcell schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:24:
[...]

nope, het scherm is resistive.
Ben je hier zeker van of kan iemand anders dit bevestigen?
De N97 spreekt mij namelijk heel erg aan maar ik wil wel een capacitief scherm eigenlijk. Ik zou het ook wel vreemd vinden als die resistief is aangezien er in de 5800Xpress music van een resistief is overgestapt naar een capacitief scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

slim_fan schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 17:45:
[...]

Ben je hier zeker van of kan iemand anders dit bevestigen?
De N97 spreekt mij namelijk heel erg aan maar ik wil wel een capacitief scherm eigenlijk. Ik zou het ook wel vreemd vinden als die resistief is aangezien er in de 5800Xpress music van een resistief is overgestapt naar een capacitief scherm.
Waar haal je dat laatste vandaan? 5800 heeft ook resistief hoor.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:01
van de tweakers frontpage : nieuws: 'Nokia voorziet nieuwe 5800 XpressMusic van capacitief touchscreen'
Maar, ik had dit artikel een tijdje terug gelezen en schijnbaar niet goed opgeslagen. Volgens dat artikel had nokia de intentie om de touch van de 5800 capacitief te maken. Maar ik lees net dat nokia het een paar dagen later zelf ontkent: nieuws: Nokia ontkent geruchten over nieuw touchscreen in 5800
Dan zal de N97 ook wel resistief hebben, jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
slim_fan schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:24:
ver-nieuw-touchscreen-in-5800.html"]nieuws: Nokia ontkent geruchten over nieuw touchscreen in 5800[/URL]
Dan zal de N97 ook wel resistief hebben, jammer :(
Het blijft persoonlijk, maar het lijkt me wel een voordeel dat het scherm door gebruik van een pennetje vrij van vetvlekken blijft...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24
Nas T schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:20:
[...]

Het blijft persoonlijk, maar het lijkt me wel een voordeel dat het scherm door gebruik van een pennetje vrij van vetvlekken blijft...
Ik heb nu een vıewty en gebruık daarbıj erg vaak het hoekje van mıjn nagel om dıngen aan te tıkken enzo. Verder ıs het gewoon fıjn dat je precıes dıngen kunt selecteren. Ik heb een ıphone ın mıjn handen gehad maar kreeg daar nıets op getypt. Maar goed dat zal ook gewennıng zıjn..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Hoe je de toetsen voor het invoeren van een nummer te voorschijn haalt, is volgens mij wel eens vaag in filmpjes naar voren gekomen, maar nooit zo direct met het doel om ook echt dat te laten zien. Maar als je op deze foto kijkt, zie je een keypad onderin, tussen options en search. Daarmee verschijnt volgens mij het T9 toetsenbord, de cijfers dus.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1239113261.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
deze foto maakt veel duidelijk. Gewoon binnen een minuut zoeken kan al een antwoord opleveren. Gaat toch iets sneller dan dit intikken in GoT en wachten tot iemand het antwoord weet...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Aantal offtopicberichten verwijderd. Voor slowchat is er DM of IRC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
Het lijkt me logisch dat een bedrijf dat telefoons maakt ook nadenkt over de wijze van het invoeren van een nummer. Het blijft immers een telefoon.
Daarnaast heb ik ook ergens eens een plaatje tegen gekomen van een onscreen T9 toetsenbord, dus dan kun je er ook met 1 hand mee typen en heb je niet altijd het hele QWERTY toetsenbord nodig.

Ik ben trouwens benieuwd naar de extra software die in de tweede helft van 2009 komt, hopelijk is dat een beetje makkelijk te updaten en hoef je niet steeds je hele telefoon weer opnieuw te installeren met al je data etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289850

Jas99 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:43:
Het lijkt me logisch dat een bedrijf dat telefoons maakt ook nadenkt over de wijze van het invoeren van een nummer. Het blijft immers een telefoon.
Daarnaast heb ik ook ergens eens een plaatje tegen gekomen van een onscreen T9 toetsenbord, dus dan kun je er ook met 1 hand mee typen en heb je niet altijd het hele QWERTY toetsenbord nodig.

Ik ben trouwens benieuwd naar de extra software die in de tweede helft van 2009 komt, hopelijk is dat een beetje makkelijk te updaten en hoef je niet steeds je hele telefoon weer opnieuw te installeren met al je data etc...
daar heb je een back up voor;) alleen programma's die je op je telefoon geheugen installeert moet je herinstalleren, als je alles op een geheugekaart installeerd en alle data zoals muziek foto's en filmpjes op je telfoon geheugen laat opslaan en je doet voor de firmwareupdate een back up van je telefoon geheugen is er niets aan de hand, moet je tijdens het updaten van je firmware natuurlijk wel je geheugenkaart verwijderen. doe ik altijd en werkt echt uitstekend.

heb trouwens een plaatselijke telefoonboer gebeld en die zei vandaag dat ik hem pas in week 31 kon verwachten. maardat nokia nogal ongeloofwaardig is in die data's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 289850 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:31:
[...]

daar heb je een back up voor;) alleen programma's die je op je telefoon geheugen installeert moet je herinstalleren, als je alles op een geheugekaart installeerd en alle data zoals muziek foto's en filmpjes op je telfoon geheugen laat opslaan en je doet voor de firmwareupdate een back up van je telefoon geheugen is er niets aan de hand, moet je tijdens het updaten van je firmware natuurlijk wel je geheugenkaart verwijderen. doe ik altijd en werkt echt uitstekend.
Geloof dat programma's installeren op je geheugenkaart toch wat langzamer is dan op het intern geheugen. Het best is toch om alles opnieuw te installeren want met een backup werken lang niet alle programma's meer. Tenzij je het op de manier zoals jij aangaf doet. Maargoed geloof dat de N97 aardig wat intern geheugen heeft dus waarom dan nog op een geheugenkaartje installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
Dj-sannieboy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:37:
[...]

Geloof dat programma's installeren op je geheugenkaart toch wat langzamer is dan op het intern geheugen. Het best is toch om alles opnieuw te installeren want met een backup werken lang niet alle programma's meer. Tenzij je het op de manier zoals jij aangaf doet. Maargoed geloof dat de N97 aardig wat intern geheugen heeft dus waarom dan nog op een geheugenkaartje installeren.
Dat is precies wat ik mij ook afvraag. Ik prop eerst wel lekker mijn phone vol en kijk daarna wel wat er op de markt is tegen die tijd...

[ Voor 12% gewijzigd door Jas99 op 03-06-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:04
Barock schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:46:
aanschouw hier het antwoord
http://www.youtube.com/wa...wancFjjNM&feature=related
kijk op 46 seconden
groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is logisch dat er een nummeriek toetsenbord is op het scherm, maar het lijkt me ook dat je dat kunt doen op het qwerty toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Anoniem: 294573 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:10:
Het is logisch dat er een nummeriek toetsenbord is op het scherm, maar het lijkt me ook dat je dat kunt doen op het qwerty toetsenbord.
Als je dan 7 posts terug had gekeken, zie je een link met een grote afbeelding.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja die foto had ik allang gezien. Maar omdat er nummers staan, wil dat niet meteen zeggen dat je die kan invoeren om te bellen...
Nas T schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:30:
[...]

Als je dan 7 posts terug had gekeken, zie je een link met een grote afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
Anoniem: 294573 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:43:
Ja die foto had ik allang gezien. Maar omdat er nummers staan, wil dat niet meteen zeggen dat je die kan invoeren om te bellen...
[...]
Waarom wil je zo graag een nummer in kunnen voeren met het QWERTY toetsenbord voordat je gaat bellen? Je klapt je telefoon toch dicht terwijl je belt (ik in ieder geval wel) omdat het niet handig is om zo'n enorme jetser aan je oor te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Enkele loze berichten over bestellingen zijn verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Jas99 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:39:
[...]

Waarom wil je zo graag een nummer in kunnen voeren met het QWERTY toetsenbord voordat je gaat bellen? Je klapt je telefoon toch dicht terwijl je belt (ik in ieder geval wel) omdat het niet handig is om zo'n enorme jetser aan je oor te hebben?
Intoetsen, groene knop, dichtklappen en aan je oor. Ik zou het wel fijn vinden om met harde toetsen nummers in te voeren. Een touchscreen is leuk, maar werkt ook niet altijd klakkeloos...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
misschien is er ook nog wel een voice dial optie :P

[ Voor 12% gewijzigd door aeroxtaxi op 04-06-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:46
Nas T schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:09:
[...]
Intoetsen, groene knop, dichtklappen en aan je oor. Ik zou het wel fijn vinden om met harde toetsen nummers in te voeren. Een touchscreen is leuk, maar werkt ook niet altijd klakkeloos...
Je hebt toch een telefoonboek...... Telefoonboek > naar contact scrollen > en dan groene knop.
Anders die je vaak belt staan onder de groene knop.... groene knop > (scroll) > groen.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan degene die chinees verstaat dit even vertalen?

http://www.youtube.com/watch?v=XgXS3akwIbI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 16:49
Haha, zal het echt veel te zeggen hebben? Ik denk niet dat ze belangrijke zaken al zingend naar buiten brengen, en al helemaal niet door zo'n huppelk*tje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218263

Een nieuwe preview van 10 minuten, het schuifgebeuren word ff goed getest! (Italiaans gesproken)
http://www.youtube.com/watch?v=B0TppVGqa9Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Z___Z schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:56:
wat me opvalt is dat het scrollen niet uniform is in symbian S60v5. In de browser kan je bijvoorbeeld wel met je vinger de pagina naar beneden scrollen door naar boven te schuiven, terwijl in de menu's je de scrollbar moet gebruiken en naar beneden moet schuiven. Hadden ze daar bij Nokia niet over na kunnen denken? Het is niet alsof ze het niet konden afkijken van bijvoorbeeld de iPhone.
Zoals te zien is in het filmpje van:
is rond 5:30 min te zien dat je wel door met je vinger over het scherm te vegen kan scrollen door het menu. Niet zo gelikt en smooth als op de iPhone, maar het werkt wel. Wist ik ook niet, maar wel weer mooi mee genomen.
Met dank aan Richie voor het filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
de reviews beginnen hier en daar binnen te druppelen. Op Allaboutsymbian is er ook een first impression artikel toegevoegd. Bovendien gaan ze de komende 2 weken verschillende aspecten van de N97 reviewen, waarbij ze afzonderlijk de verschillende aspecten gaan behandelen (bijv. musicplayer, daarna camera, daarna software enz) om dieper te gaan dan een allround-review.

[ Voor 5% gewijzigd door dcell op 05-06-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Ook bedankt voor die link. Die Q&A pagina van de N97 vond ik best interessant.
http://www.allaboutsymbia...The_Nokia_N97_QA_page.php

Hij heeft ook een breathing-light... cool B) als het maar licht geeft en knippert is het al cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Interface: scrolling via the scroll bar or by dragging the icons, no finger scroll in the list directly
Lol dit mogen ze wel heel snel gaan fixen. Bij Android (en iPhone?) kun je overal in het scherm gaan scrollen en dat is heerlijk. Vooral bij Internetten en bij Maps, maar uiteraard ook overal scrollen in de interface.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 05-06-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:46
Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:42:
[...]

Lol dit mogen ze wel heel snel gaan fixen. Bij Android (en iPhone?) kun je overal in het scherm gaan scrollen en dat is heerlijk. Vooral bij Internetten en bij Maps, maar uiteraard ook overal scrollen in de interface.
euhm ?? : scrolling bij internet: (vanaf ongeveer 0:57)
http://www.youtube.com/wa...v&feature=player_embedded

Dat wat jij quote is bij de interface..... niet overal
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen in [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic