Ik kan het nergens op de site terug vinden, dus het zal waarschijnlijk niet, maar kan de N97 ook mobiele tv (van kpn) ontvangen?
hmm ok ik hoop het voor je, met KPN heb ik niet zo veel ervaring, maar toevallig reed ik van laatst van Amsterdam dwars door flevoland, naar Giethoorn, Steenwijk, allemaal boeren weg-ge-tjes met laptop op schoot en kon gewoon overal vol met 3,5G internetten zonder onderbreking.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:20:
[...]
als ik elke dag 10 euro krijg van elke plek waar kpn geen 3,5G aanbiedt hoef ik niet meer te werken
Dan kan het prettig zijn om je Nokia als modem te gebruiken met je sim ipv met zo's lastige dongel of zo.
HSUPA is dan prettig als je aan het skypen bent en aan het surfen/werken
maar goed, off topic
[ Voor 51% gewijzigd door fukutoshin op 13-05-2009 20:37 ]
Welk deel van KPN snap je niet?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Nee, wel via de SU-33W externe kast waar de DVB-H sim in gaat.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:34:
Ik kan het nergens op de site terug vinden, dus het zal waarschijnlijk niet, maar kan de N97 ook mobiele tv (van kpn) ontvangen?
UAE Consumers Will Be Among The First
In The World To Be Offered The Nokia N97
Bron: Symbian-freak.com
[ Voor 15% gewijzigd door W00fer op 13-05-2009 22:15 ]
Verwijderd
ik had het gelezen inderdaad maar wat zijn nou die "UAE Consumers"?W00fer schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:05:
[...]
Nee, wel via de SU-33W externe kast waar de DVB-H sim in gaat.
UAE Consumers Will Be Among The First
In The World To Be Offered The Nokia N97
Bron: Symbian-freak.com
ik ga voor de zwarte
Helemaal eens. Hoe zat het destijds ook al weer met de specs van de eerste iPhone? Waardeloos in vergelijking met de concurrentie. Maar geloof dat ze toch aardig verkochten....Nas T schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:26:
[...]
O, mijn excuses hoor...???
Wacht maar eens af of die "waardeloze specs" misschien straks een verkoophit wordt. Specs zeggen niet alles, zelfs vrij weinig...
Nokia heeft natuurlijk wel een naam opgebouwd. De specs zijn zeker niet slecht als je alles bij elkaar optelt. Hoge resolutie + groot scherm, qwerty-tobo, een 5MP cam die zich al heeft bewezen in andere N-Series enz.
Okay het is niet supervernieuwend (bijv. in vergelijking met de Omnia HD) en zijn er specsmatig betere toestellen. Er valt te discussieren over de gebruikte chipset/processor maar gezien het hele pakket staat dit toestel persoonlijk nog numero uno op mijn lijst.
Van eerdere ervaringen met Nokia-toestellen weet ik dat er geregeld updates van de FW beschikbaar zijn. Bovendien zijn ze hard bezig te vernieuwen op softwarematig gebied (OVI-store, widgets enz)
Alleen is de prijs misschien nog wat te hoog. Zeker nu het er naar uitziet dat de launchprijs 500-600 euro wordt. Er valt natuurlijk weinig aan te doen aangezien Nokia het neerzet als de flagship-phone. Een prijs onder de 500 euro lijkt me persoonlijk het meest reëel.
Mocht je het specsmatig toch niks vinden dan zijn er genoeg alternatieven op de markt. Er is niks mis met wat de N97 biedt.
Okay het is niet supervernieuwend (bijv. in vergelijking met de Omnia HD) en zijn er specsmatig betere toestellen. Er valt te discussieren over de gebruikte chipset/processor maar gezien het hele pakket staat dit toestel persoonlijk nog numero uno op mijn lijst.
Van eerdere ervaringen met Nokia-toestellen weet ik dat er geregeld updates van de FW beschikbaar zijn. Bovendien zijn ze hard bezig te vernieuwen op softwarematig gebied (OVI-store, widgets enz)
Alleen is de prijs misschien nog wat te hoog. Zeker nu het er naar uitziet dat de launchprijs 500-600 euro wordt. Er valt natuurlijk weinig aan te doen aangezien Nokia het neerzet als de flagship-phone. Een prijs onder de 500 euro lijkt me persoonlijk het meest reëel.
Mocht je het specsmatig toch niks vinden dan zijn er genoeg alternatieven op de markt. Er is niks mis met wat de N97 biedt.
Over die mailtjes (nogmaals):Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 00:55:
Hoe bedoel je de mailtjes vliegen om de oren? Welke mailtjes..
Ik had volgens mij een Amerikaanse pre-order ingevuld op de US nokia site (tot de final registratie natuurlijk)
en moest daar ook mijn email adres invullen... ik behoor nu tot de "N97 Membership Club"

Daar komen die mailtjes dus vandaan. Hier een link naar de webversie:
http://nseries.createsend...AB83A6C7CC5EC08CADFFC107B
Be reasonable.... do it my way
Ben benieuwd naar de GPS functie. Bij mijn N95 moet je inprincipe je telefoon uitschuiven om het beste ontvangst te krijgen. Lijkt me niet dat je bij de N97 hetzelfde moet doen. Zou niet handig zijn in een houder voor je auto.
Iemand die al meer hierover weet?
Ik weet dat er na de N95 (8GB) modellen zijn uitgekomen waarbij dit beter is geregeld.Jerk184 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:30:
Ben benieuwd naar de GPS functie. Bij mijn N95 moet je inprincipe je telefoon uitschuiven om het beste ontvangst te krijgen. Lijkt me niet dat je bij de N97 hetzelfde moet doen. Zou niet handig zijn in een houder voor je auto.
Dus waarschijnlijk wel, maar niet 100% zeker.
vrede in rust
Wordt dat een hardware matige update of een softwarematige update? Wat was het bij de N95?Nas T schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:37:
[...]
Ik weet dat er na de N95 (8GB) modellen zijn uitgekomen waarbij dit beter is geregeld.
Dus waarschijnlijk wel, maar niet 100% zeker.
hardwarematig natuurlijk, ze hebben de GPS-ontvanger op een andere plek in de telefoon gezet. In de N95 was dat onderin en ze hebben het meen ik bij de N96 anders gedaan.
Dat zou verstandig zijn.dcell schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:48:
hardwarematig natuurlijk, ze hebben de GPS-ontvanger op een andere plek in de telefoon gezet. In de N95 was dat onderin en ze hebben het meen ik bij de N96 anders gedaan.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat toen je a-gps kreeg tijdens 'n nieuwe update (N95), dat het al stukken beter ging. Maar beste ontvangst was toch om de gsm open te schuiven. Mijn abo loopt in juni af.. kijken of het in de zomer lukt om een N97 te kopen.
A-gps betekent Assisted GPS. Dat houdt in dat je locatie bepaalt wordt door de informatie van de GSM-masten via internet te versturen, en zodoende uit een database je GPS-locatie terug te krijgen. Vergt dus data-communicatie. A-gps is fijn om snel een fix te krijgen, daarna neemt het "echte" GPS het over en dient bij de N95 je toetsenbord open te zijn. Dat en tunnels zijn voor mij reden dat ik een bluetooth GPS muis heb gekocht. Uit de tunnel? In 3 seconden weer positie...Jerk184 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:32:
[...]
Dat zou verstandig zijn.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat toen je a-gps kreeg tijdens 'n nieuwe update (N95), dat het al stukken beter ging. Maar beste ontvangst was toch om de gsm open te schuiven. Mijn abo loopt in juni af.. kijken of het in de zomer lukt om een N97 te kopen.
vrede in rust
Ik weet wel wat A-gps is hoor. Maar inderdaad een fix na een tunnel kan wat duren. Eerlijk zeggen dat ik na een ritje Oostenrijk/Italie daar maar af en toe las van had met m'n N95.Nas T schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:45:
[...]
A-gps betekent Assisted GPS. Dat houdt in dat je locatie bepaalt wordt door de informatie van de GSM-masten via internet te versturen, en zodoende uit een database je GPS-locatie terug te krijgen. Vergt dus data-communicatie. A-gps is fijn om snel een fix te krijgen, daarna neemt het "echte" GPS het over en dient bij de N95 je toetsenbord open te zijn. Dat en tunnels zijn voor mij reden dat ik een bluetooth GPS muis heb gekocht. Uit de tunnel? In 3 seconden weer positie...
Maar goed.. nu ontopic: ga morgen toch m'n provider bellen wanneer zij denken de N97 te kunnen leveren.
Verwijderd
Laat je dan ook even berichtje hier achter zodra je gebeld hebt? Dat zullen we allemaal wel fijn vinden.
Jerk184 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 20:42:
[...]
Ik weet wel wat A-gps is hoor. Maar inderdaad een fix na een tunnel kan wat duren. Eerlijk zeggen dat ik na een ritje Oostenrijk/Italie daar maar af en toe las van had met m'n N95.
Maar goed.. nu ontopic: ga morgen toch m'n provider bellen wanneer zij denken de N97 te kunnen leveren.
Volgens het Nokian97 blog en Phones4U komt de N97 26 juni uit!
http://thenokian97.com/
Nog een dikke maand het uitzingen met mn n95 dus...
http://thenokian97.com/
Nog een dikke maand het uitzingen met mn n95 dus...
Wow, wel opmerkelijk dat ze al allemaal adds en theme's op die site hebben staan voor de N97. Zijn daar al zoveel specificaties over bekend dat men dat nu al kan doen? Of komt dat omdat de N97 op een bestaand software systeem draait?
Edit: laat maar, ik zie het al staan hoe het komt
Edit: laat maar, ik zie het al staan hoe het komt

[ Voor 11% gewijzigd door Jas99 op 17-05-2009 12:30 ]
Even een vraag aan DaannO:
Ik zie op je site een post staan over de N97 (waarvan ik de bron niet kan vinden; ge-googled op "Mobile-review" maar daar kan ik geen review vinden)
http://www.allaboutphones...ls-en-bevestigt-5900.html
Hierin geef je aan dat hij er alleen is in het donker bruin en wit.
Terwijl ik op bijvoorbeeld de US preorder site alleen kan kiezen tussen zwart en wit.
http://shop.nokiausa.com/...5&lid=n97_preorder&lpos=1
Heb je enig idee hoe ze daarbij komen? Ik wil voor de zwarte gaan, maar een donker bruine hoef ik echt niet...
Ik zie op je site een post staan over de N97 (waarvan ik de bron niet kan vinden; ge-googled op "Mobile-review" maar daar kan ik geen review vinden)
Terwijl ik op bijvoorbeeld de US preorder site alleen kan kiezen tussen zwart en wit.
Heb je enig idee hoe ze daarbij komen? Ik wil voor de zwarte gaan, maar een donker bruine hoef ik echt niet...
Verwijderd
misschien is zwart wel wat iemand anders donkerbruin noemt (kijk bij de E90, daar zie je ook die versies en de benamingen gaan ook door elkaar)fsve schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:13:
Bovenaan staat de bron gewoonfsve schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:13:
[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 18-05-2009 14:32 ]
op de Nokia site hebben ze het wel expliciet over zwart, transition black wel te verstaan. Ik zat toevallig gister te kijken en toen viel het me op dat de kleur afweek van de eerder getoonde "real life foto's" waar die inderdaad meer donkerbruin is dan zwart. Dat kan misschien komen door de invalshoek van het licht enz. maar op Nokia site is die zeker niet donkerbruin maar echt zwart. Bovendien viel het me al op dat bij de recentere foto's van de N97 de kleur van de "donkere" versie anders was dan bij de foto's van bijv. februari/maart.
[ Voor 16% gewijzigd door dcell op 18-05-2009 15:08 ]
Ik zie wel meerdere aparte zaken staan in die review staan:
- "de N97 zal uitgerust worden met een stylus in usb-stick-vorm. "
Betekent dat dit ook meegeleverd gaat worden? En dat wanneer je dus een stylus wil gaan gebruiken, je een losse meeneemt in de vorm van die USB stick?
- "Het toestel zal in twee kleuren komen, Dark Brown en White, oftewel donkerbruin en wit. Er zal dus geen zwarte versie van de N97 komen."
Er wordt expliciet gesteld dat er géén zwarte versie komt. Nu is mijn SE G900 officieel ook bruin, maar ik zie die ook als bijna zwart, wat geen probleem is. Echter is echt diepzwart veel mooier. Zou ik wel jammer vinden.
- Ook op het gebied van geheugen is er nieuws: naast de 32GB geheugen die de N97 al heeft, zal er nog eens een 32GB geheugenkaartje bij geplaatst kunnen worden zodra deze op de markt komt, een firmware-update is daarvoor niet nodig.
Moet ik hieruit opmaken dat de eerste 'batch' met een 16gb kaartje worden verkocht en later (de 32gb's zijn toch al op de markt) met een 32gb kaart?
Dat is persoonlijk en hij zal inderdaad wel donkerbruin zijnAjaxArena schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:09:
Ik zie wel meerdere aparte zaken staan in die review staan:
- "de N97 zal uitgerust worden met een stylus in usb-stick-vorm. "
Betekent dat dit ook meegeleverd gaat worden? En dat wanneer je dus een stylus wil gaan gebruiken, je een losse meeneemt in de vorm van die USB stick?
- "Het toestel zal in twee kleuren komen, Dark Brown en White, oftewel donkerbruin en wit. Er zal dus geen zwarte versie van de N97 komen."
Er wordt expliciet gesteld dat er géén zwarte versie komt. Nu is mijn SE G900 officieel ook bruin, maar ik zie die ook als bijna zwart, wat geen probleem is. Echter is echt diepzwart veel mooier. Zou ik wel jammer vinden.
Volgens mij wordt er geen kaartje meegeleverd, maar is het mogelijk om er een 16 GB kaartje in te doen en is het op termijn ook mogelijk om 32 GB kaartjes te gebruiken.
- Ook op het gebied van geheugen is er nieuws: naast de 32GB geheugen die de N97 al heeft, zal er nog eens een 32GB geheugenkaartje bij geplaatst kunnen worden zodra deze op de markt komt, een firmware-update is daarvoor niet nodig.
Moet ik hieruit opmaken dat de eerste 'batch' met een 16gb kaartje worden verkocht en later (de 32gb's zijn toch al op de markt) met een 32gb kaart?
zie hier een foto van de usb-stick/stylusAjaxArena schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:09:
[list]
• "de N97 zal uitgerust worden met een stylus in usb-stick-vorm. "

Ah ok, ik had altijd begrepen dat er een 16Gb kaartje meegeleverd zou worden?! Misschien dat ik dan verkeerd zit.Hooglander1 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:23:
[...]
Volgens mij wordt er geen kaartje meegeleverd, maar is het mogelijk om er een 16 GB kaartje in te doen en is het op termijn ook mogelijk om 32 GB kaartjes te gebruiken.
Die foto had ik idd gezien, fsve, vandaar ook die vraag. Dit is de eerste keer dat ik namelijk wat hoor over een stylus die meegeleverd gaat worden
Op de pre-order site van Nokia komen steeds meer landen in de lijst, vorige week kwam finland, en nu is de UK ook toegevoegd.
http://europe.nokia.com/buy-online/preorder-n97
[ Voor 16% gewijzigd door n41r0j op 18-05-2009 19:07 ]
als je via de Nokia NL site op 'Bestel Nu' klikt op de N97 pagina word je doorgestuurd naar Google.nl? En als ik op 'Ontdek Meer' klik ga ik naar google.frJorian29 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:07:
Op de pre-order site van Nokia komen steeds meer landen in de lijst, vorige week kwam finland, en nu is de UK ook toegevoegd.
En apart dat ie er in 'overgang zwart' opstaat... Echt weer zo'n heerlijke vertaling van transition black
Maar dit zwart ziet er echt uit als zwart, niet als (donker)bruin
[ Voor 5% gewijzigd door Gaargod op 18-05-2009 19:20 ]
yeah kwam ik vanmiddag ook achter... dacht al huh heb ik toevallig ergens anders op geklikt dan op "bestel nu" maar na nog een poging had ik het door
Verwijderd
De Nokia N97 is officieel te bestellen op de Nederlandse Nokia voor een prijs van 689 euro
Volgens Nokia beschikbaar vanaf begin juli.
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 20:15 ]
boh dat knalt er opVerwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:02:
De Nokia N97 is officieel te bestellen op de Nederlandse Nokia voor een prijs van 689 euro

ik zie ik zie wat jij niet ziet
*weg* Heb je het bericht hierboven gemist?
[ Voor 88% gewijzigd door pven op 18-05-2009 21:33 ]
Wat mij nu wel opvalt is dat die stylus niet in het lijstje staat bij "what's in the box" Neem aan dat het er wel tussen moet staan?
[ Voor 200% gewijzigd door n41r0j op 18-05-2009 21:59 ]
Verwijderd
O het is gewoon onzin dat je de styles erbij krijgt...?
Jorian29 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:52:
Wat mij nu wel opvalt is dat die stylus niet in het lijstje staat bij "what's in the box" Neem aan dat het er wel tussen moet staan?
ze willen gewoon duidelijk maken dat je geen stylus nodig hebt voor de bediening van het toestel (heb zelf ook geen stylus nodig bij mijn 5800)
maar mocht je toch een stylus willen gebruiken zit die er dus wss wel bij zodat je hem aan je telefoon kan hangen
maar mocht je toch een stylus willen gebruiken zit die er dus wss wel bij zodat je hem aan je telefoon kan hangen
Had ik al verteld dat eind deze maand een speciale actie omtrent de N97 komt in Nederland. Hou de regular telecom-sites goed in de gaten zou ik zeggen
DaannO schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:49:
Had ik al verteld dat eind deze maand een speciale actie omtrent de N97 komt in Nederland. Hou de regular telecom-sites goed in de gaten zou ik zeggen
launchparty ? lijkt me niet dat de N97 in verkoop gaat eind van de maand aangezien de webshop van Nokia zelf al begin juli aangeeft ..... geef ons een hint danDaannO schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:49:
Come on! Zitten de meeste hier al 6 maanden te wachten op dat ding, gaat hij er nog een schepje bovenop doen... *zocht naar een slijm/please smilie maar kon niet vinden
Morgen is de aankondiging van Nokia en haar partners in crime
De spanning wordt zorgvuldig opgebouwd hier...DaannO schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:15:
Morgen is de aankondiging van Nokia en haar partners in crime
'You know me...I'll manage!'
Ik gok op een samenwerking met een telecom-boer.
Daar ben ik ook redelijk bang voor... en dat gaat natuurlijk net niet mijn huidige provider zijn waardoor ik weer moet switchen (waar ik geen zin in hebt) of in een keer €750,- moet dokken...Hooglander1 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:00:
Ik gok op een samenwerking met een telecom-boer.
* fsve haat provider exclusives
Nope, dat is t ook niet
Ok, ik hou er nu over op. Morgen is het bekend
Nu tast ik echt in het donker. De meest logische zaken zijn het niet. Ik kan me nu nog alleen iets voorstellen dat gerelateerd is aan de launch van de nieuwe OVI-store ....DaannO schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:27:
Nope, dat is t ook nietOk, ik hou er nu over op. Morgen is het bekend
We zullen het morgen wel zien
Hm... apart die kleuren en die vragen erover. Ik weet zelf nog niet wat ik nou het mooist vind. Die witte of die bruine. Ik vind die bruine ook wel weer heel chique!
En dat wat gaat gebeuren... misschien iets met een grote reclama campagne? Prijsvraag? Introductie in NL?
Ben echt enorm benieuwd!
... of... het is gewoon dat het morgen een dag minder wachten is tot dit juweeltje uitkomt...
En dat wat gaat gebeuren... misschien iets met een grote reclama campagne? Prijsvraag? Introductie in NL?
Ben echt enorm benieuwd!
... of... het is gewoon dat het morgen een dag minder wachten is tot dit juweeltje uitkomt...
Definieer 'regular telecom-sites'...DaannO schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:49:
Moeten we hierbij denken aan websites als All About Phones, of provider en telecomretailer websites (Vodafone en The Phone House bijvoorbeeld)?
Ik had niet anders verwacht :-D
DaannO zei ook dat het pas morgen zou zijn, nog heel eventjes geduld.W00fer schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:51:
Ik zie niets anders op AAP Daanno. Wellicht volgende week pas ?
(ik kan zelf ook niet meer wachten, ik heb hem graag voordat ik op vakantie ga, dus hoe eerder hoe beter.)
Ben trouwens wel bang dat het bruine kleur een beetje gaat tegenvallen, ik snap niet waarom ze nou van dat mooie diepe zwart zijn afgestapt?
Naja, ik zal het wel zien.
"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"
http://shop.nokia.nl/noki...sku=4016610&culture=nl-NL
Hij is al te bestellen, maar volgens de site pas leverbaar vanaf begin JULI
Hij is al te bestellen, maar volgens de site pas leverbaar vanaf begin JULI

Wat een prijsverschil met de eerder genoemde 600 euro. Dan zal de Omnia HD dus ongeveer 80-100 euro goedkoper zijn. Die is in Italië leverbaar voor 599 of minder.
Verwijderd
Dat hij in nederland te bestellen was was al bekend. Maar prijsverschil vind ik van niet. Er is vaak gezegd 650 euro. Maar je weet helemaal niet wat de Omnia HD in Nederland gaat kosten. Aangezien de N97 ook overal andere prijzen heeft.
Nu weer even Ontopic.
Nu weer even Ontopic.
Sorry, ook even off topic: de Samsung HD (i8910) zal bij The Phone House los 689,- euro gaan kosten!Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:28:
Dat hij in nederland te bestellen was was al bekend. Maar prijsverschil vind ik van niet. Er is vaak gezegd 650 euro. Maar je weet helemaal niet wat de Omnia HD in Nederland gaat kosten. Aangezien de N97 ook overal andere prijzen heeft.
Nu weer even Ontopic.
Wat betreft de kleur, op de nederlandse Nokia site zie ik alleen maar zwart en wit staantrueKAMi schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:11:
[...]
DaannO zei ook dat het pas morgen zou zijn, nog heel eventjes geduld.
(ik kan zelf ook niet meer wachten, ik heb hem graag voordat ik op vakantie ga, dus hoe eerder hoe beter.)
Ben trouwens wel bang dat het bruine kleur een beetje gaat tegenvallen, ik snap niet waarom ze nou van dat mooie diepe zwart zijn afgestapt?![]()
Naja, ik zal het wel zien.

Je houdt de spanning er wel goed ff op moet ik zeggen. Zoals iemand hiervoor als zei: We zitten er met zijn allen 6 maanden op te wachten... Op een telefoon! moet niet gekker worden eigenlijkdcell schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:41:
[...]
Nu tast ik echt in het donker. De meest logische zaken zijn het niet. Ik kan me nu nog alleen iets voorstellen dat gerelateerd is aan de launch van de nieuwe OVI-store ....
We zullen het morgen wel zien
Wat is dat toch met deze Nokia.. Die andere modellen interesseren me echt geen ene drol. Vanmiddag die Palm Pre even bekeken. Mooi toestel hoor, daar niet van, een echte "Iphone Killer", maar het doet me niks.
Vanaf het eerste moment in dec. wist ik dat de nokia iets speciaals heeft.
En nu staat er eind juni dus wat op het programma
[ Voor 96% gewijzigd door DaannO op 20-05-2009 11:52 ]
Lol same here, maar aan de andere kant mag ie ook wel snel komen. Hoe langer het duurt, des te meer potentiele andere telefoons eraan gaan komen ( en hoe sneller hier weer een opvolger en nieuwe modellen gaan komen). Straks wordt de verleiding nog te grootfriendlyfiend schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:40:
[...]
Je houdt de spanning er wel goed ff op moet ik zeggen. Zoals iemand hiervoor als zei: We zitten er met zijn allen 6 maanden op te wachten... Op een telefoon! moet niet gekker worden eigenlijk![]()
Wat is dat toch met deze Nokia.. Die andere modellen interesseren me echt geen ene drol. Vanmiddag die Palm Pre even bekeken. Mooi toestel hoor, daar niet van, een echte "Iphone Killer", maar het doet me niks.
Vanaf het eerste moment in dec. wist ik dat de nokia iets speciaals heeft.![]()
En nu staat er eind juni dus wat op het programmaVoel me net zo'n klein kind die weken uitziet naar zijn verjaardag..
Maar idd, de Palm Pre, HTC Touch Pro 2/Diamond 2, Samsung Omnia en de SE IDOU zijn het allemaal niet voor mij. Al ben ik toch benieuwd naar de nieuwe iPhone (ook al ben ik daar nooit een fan van geweest) en een eventuele opvolger (?) van de Xperia. Al lijkt het me sterk dat deze N97 niet mijn nieuwe telefoon zou worden. Ik kan niet wachten
Voila!
Nokia organiseert samen met All About Phones en Mobilecowboys een speurtocht naar de eerste Nederlandse N97!
The search is on!
http://www.allaboutphones.nl/n97/#
http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/9768
Nokia organiseert samen met All About Phones en Mobilecowboys een speurtocht naar de eerste Nederlandse N97!
The search is on!
http://www.allaboutphones.nl/n97/#
http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/9768
[ Voor 31% gewijzigd door MJFM op 20-05-2009 12:35 ]
helaas, ik dacht dat er echt iets spectaculairs kwam maar dit is ook niks voor mij.
Dan maar wachten tot hij in de winkels ligt. Ik wacht toch al lang dus een maandje of anderhalf erbij kan ook wel
Dan maar wachten tot hij in de winkels ligt. Ik wacht toch al lang dus een maandje of anderhalf erbij kan ook wel

Ik vind het een beetje een flauwe wedstrijd, er is namelijk nergens in de voorwaarden opgenomen dat Allaboutphones medewerkers, of Mobilecowboys medewerkers mee mogen doen aan de actie. Of niet.
Lijkt mij dat zij dan voordeel hebben, of niet soms ?
Dat zat ik me ook al af te vragen...W00fer schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:46:
Ik vind het een beetje een flauwe wedstrijd, er is namelijk nergens in de voorwaarden opgenomen dat Allaboutphones medewerkers, of Mobilecowboys medewerkers mee mogen doen aan de actie. Of niet.
[ Voor 31% gewijzigd door MJFM op 20-05-2009 14:56 ]
Dat is hier niet de plek om dat te bespreken heren. Daarnaast zullen de voorwaarden vanavond een update krijgen.
Dat is trouwens niets ten nadele van de actie hoor, want ik vind het namelijk wel een strakke actie. Maar ik vroeg het me gewoon af. Ik zal het binnenkort wel lezen.
Ik ben wel benieuwd hoeveel reacties er gaan komen, of deze actie een beetje gaat leven...
Ik ben wel benieuwd hoeveel reacties er gaan komen, of deze actie een beetje gaat leven...
Ik zie nog niets voor wat betreft voorwaarden verandering.
Ik vraag me af wie de eerste tweaker wordt die het flatcabeltje heeft gesloopt
Ik vraag me af wie de eerste tweaker wordt die het flatcabeltje heeft gesloopt

Nieuwste filmpjes stemmen mij zeer gelukkig:
http://www.youtube.com/watch?v=Rd1usOuaRfY&e > Leuk om te zien zijn de verlichte toetsen.
http://www.youtube.com/watch?v=IGSw2RuovQw&e
http://www.youtube.com/watch?v=bywQqXF2BoQ&e
En vooral de snelheid in de menus vind ik zeeer behoorlijk. Je ziet af en toe het scherm nog niet goed reageren, maar dat lijkt mij meer een gewenning aan de gevoeligheid van het scherm. Anderen die met mijn telefoon nog spelen, gebruiken de touch vrij slecht, terwijl het bij mij goed gaat. Kwestie van wennen lijkt me dus...
Op die laatste foto van W00fer zie je overigens wel dat ie toch best wel dik is
http://www.youtube.com/watch?v=Rd1usOuaRfY&e > Leuk om te zien zijn de verlichte toetsen.
http://www.youtube.com/watch?v=IGSw2RuovQw&e
http://www.youtube.com/watch?v=bywQqXF2BoQ&e
En vooral de snelheid in de menus vind ik zeeer behoorlijk. Je ziet af en toe het scherm nog niet goed reageren, maar dat lijkt mij meer een gewenning aan de gevoeligheid van het scherm. Anderen die met mijn telefoon nog spelen, gebruiken de touch vrij slecht, terwijl het bij mij goed gaat. Kwestie van wennen lijkt me dus...
Op die laatste foto van W00fer zie je overigens wel dat ie toch best wel dik is

Dat is doordat je een resistive scherm hebt en geen capacitive. Zelfde verhaal bij de 5800, daar moet je ook enorm wennen met bedienen. Ik heb gemerkt dat een beetje drukken op het scherm geen kwaad kan. Daardoor werkt het scherm vaak wel.
Volgens mij is dat qua scherm vergelijkbaar met de Sony Ericsson G900? Kan er zonder problemen veel druk op uitoefenen en reageert dan gewoon goed, maar ook lichte aanraking werkt goed. Om het scherm maak ik me in ieder geval geen zorgen. En dat capacitive: nadat ik iemand constant met 2 vingers op het scherm zag zitten bewegen om uit te zoomen bij een foto enzo.....denk niet dat ik het zal missenW00fer schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 02:23:
Dat is doordat je een resistive scherm hebt en geen capacitive. Zelfde verhaal bij de 5800, daar moet je ook enorm wennen met bedienen. Ik heb gemerkt dat een beetje drukken op het scherm geen kwaad kan. Daardoor werkt het scherm vaak wel.
Het zijn mooie filmpjes en die blauwe verlichting staat zeer goed vind ik zelf.
En van dat niet goed reagerend scherm zal vast wel komen door het haastige aanklikken..
Wat mij ook idd opvalt is dat de snelheid van de menu's ook zeker niet tegen valt,AjaxArena schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 02:17:
Nieuwste filmpjes stemmen mij zeer gelukkig:
...
En vooral de snelheid in de menus vind ik zeeer behoorlijk. Je ziet af en toe het scherm nog niet goed reageren, maar dat lijkt mij meer een gewenning aan de gevoeligheid van het scherm.
En van dat niet goed reagerend scherm zal vast wel komen door het haastige aanklikken..
Pff... Je ziet wel dat het weer een vrouw is die dat ding bedient, vooral op het eerste filmpje als ze een foto wil maken.
Ik denk dat het bedienen veel beter gaat als je de N97 normaal bedient en niet zoals in dat filmpje zo nonchalant...
Maar nu ik ook dat schanier met flatcable zie (foto), ben ik erg benieuwd hoe stevig dat is...
Ik denk dat het bedienen veel beter gaat als je de N97 normaal bedient en niet zoals in dat filmpje zo nonchalant...
Maar nu ik ook dat schanier met flatcable zie (foto), ben ik erg benieuwd hoe stevig dat is...
Gadgets FTW!
Het zou met niets verbazen dat het scharnier juist heel goed werkt. Mits goed bediend :-). Dus als iemand het scherm eindeloos open en dicht schuift dat het goed gaat. Maar als mensen gaan kijken hoe flexibel het scharnier is als ze het met de hand halverwege open houden, kan het wel eens een kort leven hebben.
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
Wow dat maakt me echt heel gelukkig, en dat zwarte met die verlichte toetsen is echt geweldig.
Ja, nu weet ik het, het wordt een zwarte!! Maar zo snel als de menu's reageren is echt goed.
hier ben ik echt blij mee.
Verwijderd
Volgens mij is de zwarte versie toch echt 100 procent zwart. Toetsenbord verlichting ziet er inderdaad leuk uit. Ook vind ik het geluid wel leuk als je een nummer intoetst. En het viel me op dat ze heel gemakkelijk typte op het qwerty, zonder een fout te maken. Aangezien de toetsen verder uit elkaar staan dan de xperia, ben ik daar ook niet bang voor. Ikzelf vind de witte mooier, alleen het toetsenbord vind ik een beetje te wit. Maar je moet hem eigenlijk in het 'echt' zijn en dan denk ik toch dat de witte stijlvoller is.
Ook dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=UV05m_Bbh7c (Zeer mooi filmpje door N97 gemaakt)
http://www.youtube.com/watch?v=qepX7NgLA9g (hier kun je even vergelijken welke je mooier vind, alleen zie je de verlichting van de witte bijna niet.
Ook dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=qepX7NgLA9g (hier kun je even vergelijken welke je mooier vind, alleen zie je de verlichting van de witte bijna niet.
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 11:30 ]
Nu heb je me weer aan het twijfelen gemaakt...Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:23:
De kwaliteit van het filmpje is inderdaad erg goed. Alleen komt het door youtube of klopt de aspect-ratio van het filmpje niet? Ik dacht gelezen te hebben dat de opgenomen video 16:9 was.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:23:
Verwijderd
Hah ja ik heb mezelf ook weer aan het twijfelen gebracht.
Overigens denk ik nu inderdaad dat de kwaliteit in het echt beter is en Youtube er een stuk af heeft
gesnoept. Want de N95 maakte mooiere filmpjes, maar dat zal dus (hopelijk) door Youtube komen.

Overigens denk ik nu inderdaad dat de kwaliteit in het echt beter is en Youtube er een stuk af heeft
gesnoept. Want de N95 maakte mooiere filmpjes, maar dat zal dus (hopelijk) door Youtube komen.
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 14:22 ]
Wauw! Ziet er goed uit. En zoals velen al zeggen: ik ben erg blij met die snelheid die die menu's laten zien. `Kheb daar nog er veel over te klagen met mijn N73 op dit moment.
En tja, wat ik nou mooier vind weet ik niet... Die zwarte is wel stijlvol maar die witte heeft toch ook ergens iets...
Moeilijk moeilijk.
Over dat scharnier maak ik mij geen zorgen, Nokia kennende zal dat wel uitvoerig getest zijn. Als je het niet vertrouwt neem dan en goeie verzekering bij je telefoon.
Pf.. 'kga maar snel wat anders doen nu om het wachten te verlichten...
En tja, wat ik nou mooier vind weet ik niet... Die zwarte is wel stijlvol maar die witte heeft toch ook ergens iets...
Moeilijk moeilijk.
Over dat scharnier maak ik mij geen zorgen, Nokia kennende zal dat wel uitvoerig getest zijn. Als je het niet vertrouwt neem dan en goeie verzekering bij je telefoon.
Pf.. 'kga maar snel wat anders doen nu om het wachten te verlichten...
Het witte is inderdaad érg wit bij het toetsenbord. Denk dat ik de witte nu misschien wat stijlvoller vind en opvallender, maar op de lange termijn denk ik dat ik toch blijer ben met een zwarte. Daarbij ben ik bang dat bij een witte het eventuele vuil (vingers etc) teveel gaat opvallen en ik gok dat dit een telefoon gaat worden die ik weer een hele lange periode ga houden.
Voor mij dus "gewoon" een zwarte.
Voor mij dus "gewoon" een zwarte.
De "zwarte" versie is vergelijkbaar met de Nokia N85. De achterkant is dus dezelfde kleur. Een beetje bruin dus.
Dit hoort hier niet, zie de topicwaarschuwing. Daarnaast volstaat een linkje wel.
[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 22-05-2009 12:50 ]
Verwijderd
Stel ik koop de n97 via webshops(de engelse versie) Heb je dan een andere versie dan dat je de nederlandse versie koopt? Zitten er nadelen aan?
Verwijderd
Als je geen probleem hebt met een engelssprekende telefoon kun je je N97Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:09:
Stel ik koop de n97 via webshops(de engelse versie) Heb je dan een andere versie dan dat je de nederlandse versie koopt? Zitten er nadelen aan?
overal in Europa kopen en heb je hier in Nederland gewoon volledig recht op
garantie/reparatie/updates etc.
Dit heeft een mevrouw van de Nokia Care lijn me een maand geleden verteld
toen ik dezelfde vraag stelde.
Let er wel op dat je verschillende toetsenborden hebt: Een duitse N97 zal geen
QWERTY maar AZERTY toetsenbord hebben bijvoorbeeld.
wat me opvalt is dat het scrollen niet uniform is in symbian S60v5. In de browser kan je bijvoorbeeld wel met je vinger de pagina naar beneden scrollen door naar boven te schuiven, terwijl in de menu's je de scrollbar moet gebruiken en naar beneden moet schuiven. Hadden ze daar bij Nokia niet over na kunnen denken? Het is niet alsof ze het niet konden afkijken van bijvoorbeeld de iPhone.
Verwijderd
Oke dus dat is wel fijn, aangezien ik toch denk dat gsmweb mischien wel begint met de engelse versie.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:24:
[...]
Als je geen probleem hebt met een engelssprekende telefoon kun je je N97
overal in Europa kopen en heb je hier in Nederland gewoon volledig recht op
garantie/reparatie/updates etc.
Dit heeft een mevrouw van de Nokia Care lijn me een maand geleden verteld
toen ik dezelfde vraag stelde.
Nog maar een keer:
Let hier op, anders moeten we maatregelen treffen.
Let hier op, anders moeten we maatregelen treffen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Maar stel dat je de Engelse versie hebt, kun je later dan ook upgraden naar de NL versie?
Master_A
Verwijderd
Gewoon eerst even nadenken waar je je posts dumpt. Net als deze. Commentaar op de moderatie willen we hier *niet* zien.
[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 22-05-2009 23:19 ]
bepaalde versies hebben bepaalde productcodes en die bevatten weer bepaalde talen.Amiet01 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:13:
Maar stel dat je de Engelse versie hebt, kun je later dan ook upgraden naar de NL versie?
Stel dat je een Engelse versie hebt met bijv productcode 12345 en die bevat de talen : Engels, Duits, Frans en Spaans dan krijg je er geen Nederlands op, ook al komen ze met een nieuwe firmware.
Enige wat dan zou kunnen is de productcode van je toestel veranderen naar een productcode (kan niet zomaar, maar er is op internet wel software voor te vinden) die wel de Nederlandse taal heeft en die updaten waardoor je dus wel Nederlands hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door dcell op 22-05-2009 23:27 ]
AZERTY toetsenborden hebben ze in franstalige landen, een Duits toetsenbord heeft een QWERTZ indeling, die overigens, wanneer je QWERTY gewend bent, prettiger werkt dan AZERTY.Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:24:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Levertijden en abonnementen mogen in [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic
Levertijden en abonnementen mogen in [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic