Nokia N97 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 145.646 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:13
Daarbij kloppen de specificaties die erbij staan ook voor geen meter :P
1024mb intern en uit te breiden tot 8gb? :P Als je een telefoon echt wil verkopen, dan zet je dat soort belangrijke info erbij: 32gb spreekt meer aan ;)
En als het echt was, wat niet zo is, dan kan hij er makkelijk 500 euro voor vragen ;)

Bespaar je het ritje. Het zou wel heel toevallig zijn als jij de eerste consument kan zijn die die telefoon in handen gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt gelijk.. laat maar zitten.

thanx voor de tips... en weer verder on topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:10:
jullie maken we nu toch wel argwanened. Heb net nog een mailtje gestuurd naar hem, maar hij verzekerde dat het een originele N97 is
Gast. Normaal post ik niet eens in dit subforum, maar JE WORDT OPGELICHT!

Als die telefoon uit was dan had ik hem allang besteld namelijk :Y)
Bovendien gaat hij waarschijnlijk meer dan 500 euro kosten (prijzen zijn nog niet bekend).

Als je nu nog steeds die telefoon gaat kopen dan verdien je het ook. Kun je daarna lekker zielig gaan doen als gast in het tv-programma Opgelicht. (nofi)

-edit-
Damn, ben je me net voor :P Goedzo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 20-04-2009 23:23 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden, via Navifirm zijn de firmwares van de N97 al op te vragen.

RM-505 is Europa
RM-506 is China etc
RM-507 is Noord Amerika

[ Voor 28% gewijzigd door W00fer op 20-04-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar heb je dta vandaan W00fer? Ik vind eerlijk gezegt niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-07 08:49
Ik heb vanmorgen een breakfastmeeting van Nokia bijgewoond en daar werd bevestigd dat de N97 in juli leverbaar zal zijn. Dus niet alleen bestelbaar, hij zou dan ook daadwerkelijk in de winkel moeten liggen.
Ben benieuwd...

'You know me...I'll manage!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat serieus? Als hij definitief in juli uitkomt dan ben ik daar heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Discussie over levertijd en abonnementen mag in Telecomproviders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Daar is bar weinig te vinden over de N97...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:22:
waar heb je dta vandaan W00fer? Ik vind eerlijk gezegt niet veel.
Gewoon Navifirm downloaden en dan zie je het vanzelf !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:01
nvm

[ Voor 95% gewijzigd door n41r0j op 23-04-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Ik sprak de klantenservice van T-mobile gisteren, en zij vertelden me dat de N97 de eerste maanden exclusief door KPN geleverd zal worden en pas in december bij andere providers beschikbaar zal zijn...

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Kortfragje schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:43:
Ik sprak de klantenservice van T-mobile gisteren, en zij vertelden me dat de N97 de eerste maanden exclusief door KPN geleverd zal worden en pas in december bij andere providers beschikbaar zal zijn...
Dan zal hij waarschijnlijk wel al grijs te krijgen zijn via GSMweb oid. Tenminste... dat mag ik hopen want het wachten duurt me al te lang...

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Dan zijn de geruchten dus toch waar ! KPN had de deal met de N96 en P960, dus nu ook met de N97.

In december pas bij de andere providers, dat is een alleenrecht van 6 maanden. Dat is echt heel lang.
Bijna early majority fase dan.

Maargoed via GSMWeb zal inderdaad grijze import zijn met EURO modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Helaas moet ik hoopvolle woorden van vanmiddag (naar alle waarschijnlijkheid) terug nemen...
Net even de T for Telecom binnen gelopen en de medewerker wist me het volgende te vertellen:

Gister was er een vertegenwoordiger van Nokia langs geweest en die zei dat het toestel eind mei, begin juli te leveren is. Hij zei dat dit te maken had met de levering in Engeland (en dat komt best overeen met de bovenstaande Vodafone link). Het enige minpunt is dat hij (de vertegenwoordiger) voor 99% bevestigde dat het een KPN exclusive wordt...

Dan maar GSMweb en grijs! Maar met een beetje mazzel dus nog een dikke maand wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
fsve schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:44:
Gister was er een vertegenwoordiger van Nokia langs geweest en die zei dat het toestel eind mei, begin juli te leveren is.
..
Dan maar GSMweb en grijs! Maar met een beetje mazzel dus nog een dikke maand wachten...
Tot begin JULI kan dus wel twee maanden zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
catt4u schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:02:
Tot begin JULI kan dus wel twee maanden zijn :(
sorry, typo... hij zei juni O-)
Daarom dus nog een dikke maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Bah, heb zo'n hekel aan dat exclusive. Mag toch hopen dat er geen irritante kpn-software of iets dergelijks wordt ingebouwd. Ik zit nu bij vodafone en dat bevalt erg goed (vooral qua data-abonnementen) en niet echt zin om over te stappen naar KPN. Of ze moeten de voorwaarden hebben veranderd en een goede aanbieding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Ik zit bij Hi, en volgens mij doet KPN/HI niet aan "branded". Dus wat mij betreft, geen wolkje aan de lucht. Abonnementje verlengen. Misschien over een maandje al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjaxArena schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 11:47:
Bah, heb zo'n hekel aan dat exclusive. Mag toch hopen dat er geen irritante kpn-software of iets dergelijks wordt ingebouwd. Ik zit nu bij vodafone en dat bevalt erg goed (vooral qua data-abonnementen) en niet echt zin om over te stappen naar KPN. Of ze moeten de voorwaarden hebben veranderd en een goede aanbieding hebben.
kpn brand nooit eigen software op een toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:40:
[mbr]Discussie over levertijd en abonnementen mag in Telecomproviders[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
fsve schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:44:
Helaas moet ik hoopvolle woorden van vanmiddag (naar alle waarschijnlijkheid) terug nemen...
Net even de T for Telecom binnen gelopen en de medewerker wist me het volgende te vertellen:

Gister was er een vertegenwoordiger van Nokia langs geweest en die zei dat het toestel eind mei, begin juli te leveren is. Hij zei dat dit te maken had met de levering in Engeland (en dat komt best overeen met de bovenstaande Vodafone link). Het enige minpunt is dat hij (de vertegenwoordiger) voor 99% bevestigde dat het een KPN exclusive wordt...

Waarom niet gewoon via Nokia.nl bestellen ? Dan is hij wel los maargoed je weet dat je een toestel in een 35 euro per maand abo ook afbetaald. Zoiezo heb je hem via de Nokia.nl webshop ALTIJD eerder dan welke winkel dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* Lees het topic eens door.

[ Voor 147% gewijzigd door pven op 26-04-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik heb 2 links voor jullie,

1: http://symbian-freak.com/...s_on_video_by_zoneout.htm
erg vervelend en lastig verstaanbare aziaat, maar op het filmpje is toch wel te zien dat de software al wel wat sneller is dan in voorgaande filmpjes, naar mijn mening dan.

2: http://www.symbian-freak....ssor_details_revealed.htm
in de URL al te zien, :( heb niet het hele artikel gelezen maar het zag er niet goed uit, de specs lijken erg tegen te vallen. erg jammer hoor! ik begin nu echt te twijfelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hardware specs zijn echt niet alles, soms is less better. Zeker ivm accuduur en alles. Ik wacht wel af totdat de reviews binnenkomen, geilen op specs doe ik niet aan en is soms ook alleen maar een manier om de slechte software te verhullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hooglander1 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 00:39:
Hardware specs zijn echt niet alles, soms is less better. Zeker ivm accuduur en alles. Ik wacht wel af totdat de reviews binnenkomen, geilen op specs doe ik niet aan en is soms ook alleen maar een manier om de slechte software te verhullen.
Daar ben ik het deels mee eens. Met geöptimaliseerde software erop kan de gebruiker alsnog een goede en vloeiende ervaring hebben, maar je zit altijd tegen een bovengrens aan. Ook 3rd party software moet erg op performance letten en dingen die gewoon wat meer processor kracht kosten zullen nooit echt vloeiend draaien dan. (Denk aan het kijken van films in wat hogere resolutie, of het spelen van een wat mooier 3d spelletje, maar ook vloeiend browsen door ingewikkelde pagina's met flash bijvoorbeeld.)

Zeker met de moderne mogelijkheden voor chips in mobieltjes en vergeleken met bijvoorbeeld de OmniaHD, die toch een stuk goedkoper is (Zie onderaan 2e artikel van specklooz hierboven.) en toch een echt veel krachtigere processor heeft met dedicated 3d. Imho hadden ze een heel stuk beter kunnen doen voor deze prijs, ben best teleurgesteld, maar denk nog steeds dat dit echt wel het toestel is dat ik wil. (er zijn weinig andere die zo mooi touch screen, toestenbord én camera combineren!)

"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trueKAMi schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:18:
[...]

Daar ben ik het deels mee eens. Met geöptimaliseerde software erop kan de gebruiker alsnog een goede en vloeiende ervaring hebben, maar je zit altijd tegen een bovengrens aan. Ook 3rd party software moet erg op performance letten en dingen die gewoon wat meer processor kracht kosten zullen nooit echt vloeiend draaien dan. (Denk aan het kijken van films in wat hogere resolutie, of het spelen van een wat mooier 3d spelletje, maar ook vloeiend browsen door ingewikkelde pagina's met flash bijvoorbeeld.)

Zeker met de moderne mogelijkheden voor chips in mobieltjes en vergeleken met bijvoorbeeld de OmniaHD, die toch een stuk goedkoper is (Zie onderaan 2e artikel van specklooz hierboven.) en toch een echt veel krachtigere processor heeft met dedicated 3d. Imho hadden ze een heel stuk beter kunnen doen voor deze prijs, ben best teleurgesteld, maar denk nog steeds dat dit echt wel het toestel is dat ik wil. (er zijn weinig andere die zo mooi touch screen, toestenbord én camera combineren!)
en daar ben ik het dan wel weer mee eens, ik denk ook dat ik dit toestel wel ga halen, de camera van mijn n95 bevalt me prima! filmpjes uitstekend! en een langere accuduur vind ik ook prima, voor de rest speel ik geen spelletjes ik doe meer internetten en muziekluisteren, smssen, dat is alles eigelijk. dus dan is dit echt wel perfect!
toch wel dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:12:
[...]

en daar ben ik het dan wel weer mee eens, ik denk ook dat ik dit toestel wel ga halen, de camera van mijn n95 bevalt me prima! filmpjes uitstekend! en een langere accuduur vind ik ook prima, voor de rest speel ik geen spelletjes ik doe meer internetten en muziekluisteren, smssen, dat is alles eigelijk. dus dan is dit echt wel perfect!
toch wel dan maar
Precies, net als mijn N95 (helaas gestolen tijdje terug :( ) is dit toestel een echte multitasker. Ben erg tevreden over dat OS en de camera van de N95, dus dat zal hier ook wel dik in orde zijn, plus er zit een betere flits op. Precies wat je zegt: muziek, sms, internet, gps allemaal tegelijk en makkelijk switchen tussen de dingen.

Als we in de klas een uurtje niets te doen hadden kon ik gewoon mijn N95 op de beamer aansluiten en zo lekker bv. een Family Guy of House episode kijken, ging altijd prima en ik ben dus best wel gehecht geraakt aan het gemak waarmee je de telefoon aansluit _/-\o_

"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trueKAMi schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:18:
[...]

Precies, net als mijn N95 (helaas gestolen tijdje terug :( ) is dit toestel een echte multitasker. Ben erg tevreden over dat OS en de camera van de N95, dus dat zal hier ook wel dik in orde zijn, plus er zit een betere flits op. Precies wat je zegt: muziek, sms, internet, gps allemaal tegelijk en makkelijk switchen tussen de dingen.

Als we in de klas een uurtje niets te doen hadden kon ik gewoon mijn N95 op de beamer aansluiten en zo lekker bv. een Family Guy of House episode kijken, ging altijd prima en ik ben dus best wel gehecht geraakt aan het gemak waarmee je de telefoon aansluit _/-\o_
dat is een goeie! handig zo'n topic! je brengt me op ideeën.
mja ontopic, het is inderdaad super handig en het feit dat hij via usb geladen kan worden is ook nog eens een goed pluspunt, dit miste ik wel aan de n95. verder een super telefoon.n97 is dus een waardige opvolger van de n95!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Lampjes :D

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3638/3449403104_69c408d9bb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50
Lijkt wel android wat er als OS op draait.. En wat een disco zeg ;)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:42
Die is nep mag ik hopen! Op alle andere plaatjes/renders is het scherm veel groter (let op waar het scherm begint ten opzichte van het toetsenbord)

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/images/upload/Nokia-N97-White-Open.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3638/3449403104_69c408d9bb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Daarbij zijn de toetsen niet hetzelfde. Let op linksonder en rechtsonder. Neem aan een goedkope copy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Sowieso was al op een aantal filmpjes door Nokia bevestigd dat de toetsen niet verlicht waren..
Dus dit is wel een hele goedkope glow-in-the-dark-cloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had deze in Shanghai gezien (naast de n98 :D)
Kostte euro of 60 _/-\o_

Stond er wel van te kijken dat het toestel wel gewoon een werkend touchscreen had e.d. Verder natuurlijk een brak toestel qua hard- en software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:13:
Had deze in Shanghai gezien (naast de n98 :D)
Kostte euro of 60 _/-\o_

Stond er wel van te kijken dat het toestel wel gewoon een werkend touchscreen had e.d. Verder natuurlijk een brak toestel qua hard- en software...
Dan ben ik wel benieuwd wat ze van de N98 gemaakt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Fes schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:41:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd wat ze van de N98 gemaakt hebben ;)
Voor de geïntereseerden hier een foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 15:07:
[...]

Voor de geïntereseerden hier een foto
offtopic:

HAHA die SAMSNUG

meer serieus nu.. Ik blijf het echt zielig vinden dat er rip offs zijn van producten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand misschien aangeven wat het verschil gaat zijn met de N95 met betrekking tot het afspelen van video op de N97? Zeker met het bekend maken van de processor en geheugen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet bijzonder tevreden was/ben over de video-afspeelmogelijkheden van de N95 en daar verwacht ik toch grote verbetering...

en trouwens.. kan iemand mij misschien vertellen waarom de Omnia HD met hetzelfde OS wel xvid e.d. kan afspelen.

alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:56:
(...)
en trouwens.. kan iemand mij misschien vertellen waarom de Omnia HD met hetzelfde OS wel xvid e.d. kan afspelen.

alvast dank
Codec en/of processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch echt de nokia shop bekeken van Spanje maar ik zie nergens een N97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:33
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:56:
kan iemand misschien aangeven wat het verschil gaat zijn met de N95 met betrekking tot het afspelen van video op de N97? Zeker met het bekend maken van de processor en geheugen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet bijzonder tevreden was/ben over de video-afspeelmogelijkheden van de N95 en daar verwacht ik toch grote verbetering...

alvast dank
Wat mij dwarszit is dat ik films die ik converteer naar mpg4 niet compatible zijn met de N95. Het zou HEEEL fijn zijn als dit wel zou lukken. In combinatie met tv-out heb je dan een draagbare dvd-speler op zak...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Nas T schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:42:
[...]

Wat mij dwarszit is dat ik films die ik converteer naar mpg4 niet compatible zijn met de N95. Het zou HEEEL fijn zijn als dit wel zou lukken. In combinatie met tv-out heb je dan een draagbare dvd-speler op zak...
omnia HD heeft inderdaad (helaas) een (véél) snellere processor en een gpu daarom is die in staat 720p en divx/xvid af te spelen. icm met coreavc (stukje software voor de n95, zal wss ook wel geport worden naar de n97) kun je wel divx op je nokia afspelen maar dat is niet ideaal. wat de afspeel mogelijkheden betreft, gewoon goed naar mpeg4 converteren (bijvoorbeeld met "SUPER" video converter, geweldig en gratis programma)
de n95 (weet niet hoe dat zit met de n97) ondersteund namelijk alleen base(main?)line mp4 ofzo dus programma's als badaboom (die ook de gpu voor converten gebruiken) werken idd niet (die gebruiken iets anders dan dat baseline mp4 wat een iphone wel weer ondersteund). als ik tijd heb zal ik binnenkort is een mooie config file voor SUPER posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
cuberob schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:19:
[...]

omnia HD heeft inderdaad (helaas) een (véél) snellere processor en een gpu daarom is die in staat 720p en divx/xvid af te spelen. icm met coreavc (stukje software voor de n95, zal wss ook wel geport worden naar de n97) kun je wel divx op je nokia afspelen maar dat is niet ideaal. wat de afspeel mogelijkheden betreft, gewoon goed naar mpeg4 converteren (bijvoorbeeld met "SUPER" video converter, geweldig en gratis programma)
de n95 (weet niet hoe dat zit met de n97) ondersteund namelijk alleen base(main?)line mp4 ofzo dus programma's als badaboom (die ook de gpu voor converten gebruiken) werken idd niet (die gebruiken iets anders dan dat baseline mp4 wat een iphone wel weer ondersteund). als ik tijd heb zal ik binnenkort is een mooie config file voor SUPER posten.
Interessant. Ik gebruik zelf ook super alleen om de een of andere reden werkt het niet helemaal perfect.
Coreavc ken ik niet, maar ik heb wel een andere videoplayer geprobeerd. Werkt op zich, ware het niet dat de tv-out altijd "gedownsized" werd tot Qvga (320x240). De standaardspeler geeft gewoon de resolutie van het bronmateriaal door, evenals bij afbeeldingen.
Ik hoop echt HEEL graag dat het nog gaat lukken om divx/mp4 o.i.d. netjes op dvd-resolutie af te spelen. 720P is ook leuk, maar dan wacht ik liever tot ik de stap maak tot 1080P (over 5 jaar of zo).
Nadeel van MP4 is dat je een hoge bitrate nodig hebt (ongeveer 1536kbps) om een niet blokkerig beeld te geven.

Nog btw: ik gebruikte autogk (auto guardian knot) om ondertiteling in divx films te branden, maar dit lukt me niet, iemand idee?

Ontopic:
"Nokia start met voorverkoop N97"

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:43

Laguna

Connaisseur

De plek van de spatiebalk lijkt mij nogal ongelukkig gekozen of zal dat in de praktijk meevallen?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Volgens hen is het bij testen gebleken dat dat fijn was. Praktijk zal het uitwijzen. Ik denk dat het vooral een stukje gewenning zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:56:
De plek van de spatiebalk lijkt mij nogal ongelukkig gekozen of zal dat in de praktijk meevallen?
de spatie is toch 1 van de meest gebruikte toetsen, en het lijkt mij vervelend om met je duim de hele tijd te rijken naar het midden van het toetsenbordje. gaat krampen veroorzaken als je veel typt zoals ik

heb even wat getest door mijn vingers verticaal op elkaar te zetten en mijn duimen dan naar het midden toe, is toch geen prettig gevoel. spatie zit voor mij dus helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt helemaal, de spatie aan de rechterkant is vele malen prettiger voor je vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Nieuwe flashsite van Nokia over de N97

http://europe.nokia.com/n97#/interactiveDemo

Pre-order staat ook online. ( http://europe.nokia.com/n97/preorder#/main/landing )

Nog niet voor NL jammergenoeg

Kun je ook bijvoorbeeld uit Duitsland een toestel kopen? Simlock vrij en multilanguage?

[ Voor 18% gewijzigd door friendlyfiend op 05-05-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ja dat kan maar dan heb je wel een euro toestel, geen NL. Dus wellicht is je STK toolkit dan niet compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Er wordt trouwens overal vermeld en gezegd dat je tot 48gb aan geheugen kan hebben op N97 (32 intern + 16gb kaartje). Maar ik kan me herinneren dat er ooit in een filmpje is gezegd dat dat destijds de grootste kaart was die voorhanden was. In hoeverre zou het mogelijk moeten kunnen zijn om in de toekomst bijvoorbeeld een 32gb kaartje in te stoppen. Vaak wordt namelijk de max genoemd die op dat moment mogelijk is.

Niet dat iemand dit nu kan testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Er bestaan wel 32 GB micro-sd kaartjes hoor. En een russische reviewer heeft het een keer getest en het werkte gewoon. Alleen het probleem is dat de sdhc standaard maar t/m 32 gaat. Hierna moet/zal er een andere standaard komen. Afwachten of dat gaat werken.

Deze link
Memory

In the apparatus 128 MB of RAM, while the user is available to download approximately 70 MB of free memory. That's enough to run a dozen applications, as well as view the «heavy» web-pages, the staff is not aware of problems with it.

The user is available 32 GB of memory in the unit, it can be used to store any data.

Memory Cards microSD, supported by their «hot» replacement, complete the card no. The maximum amount of memory card is not limited to, my card for 32 GB was recognized apparatus.

[ Voor 68% gewijzigd door Hooglander1 op 05-05-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:26:
Ja dat kan maar dan heb je wel een euro toestel, geen NL. Dus wellicht is je STK toolkit dan niet compleet.
en waarschijnlijk geen qwerty toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de preorder in .de bekijk, komt ie op 649 euro. Nogal pricy, zeker na de laatste berichten als zou Nokia er slechts een 433MHz processor in steken (tegenover 800 MHz in de Omnia HD), en als zou de oorspronkelijke prijs van 670 Euro flink verlaagd worden om concurrentieel te blijven met andere te verschijnen smartphones. Niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:50:
Als ik de preorder in .de bekijk, komt ie op 649 euro. Nogal pricy, zeker na de laatste berichten als zou Nokia er slechts een 433MHz processor in steken (tegenover 800 MHz in de Omnia HD), en als zou de oorspronkelijke prijs van 670 Euro flink verlaagd worden om concurrentieel te blijven met andere te verschijnen smartphones. Niet dus...
Wat de processor betreft: niet de beer afschieten voordat het kalf verdronken is....of zoiets. Eerst maar eens kijken wat dat voor effect heeft op de prestaties, pure MHz zegt niet alles, de efficiëntie van de core speelt ook mee.
Wat micro-SD(HC) betreft: 32GB zal als het er is gebruikt kunnen worden. Die max 48GB zal dus later veranderd kunnen worden in max 64GB waarschijnlijk (32+32), er zal in het verleden wel ooit heisa over gemaakt zijn dat er gezegd is dat er meer inpast dan er met de toen huidige stand van techniek mogelijk was en op dat moment de gegeven informatie onjuist is (maar in de toekomst wel juist).
De opvolger van (mini/micro)-SDHC wordt (mini/micro)-SDXC (eXtended Capacity). Tot 2TB opslag, en snelheden van 100MB/sec (lijkt veel, maar je moet eens kijken naar de tijd waarmee je oud en nieuw volschrijft. erg verhelderend en eerlijk). Snelheden worden verhoogd naar 300MB/sec (2TB kaartje in 111 minuten vol, dus nee, zo snel is dat niet).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorbij de ubercoole 'homepage' is de N97 nog steeds duidelijk Symbian als die al was in N95/N96. Als je eenmaal met iPhone of Android hebt gespeeld, doet Symbian toch echt sterk verouderd aan. En met deze hoge prijs heeft Darkc hierboven wel een punt: er staan ook een boel mooie Android toestellen op stapel (óók versies met qwerty-hardwarematig keyboard), die waarschijnlijk goedkoper zullen zijn. En android heeft sinds update 1.5 ook homepage widgets. Het worden moeilijke tijden te kiezen zo :)

Kies je toestel niet enkel uit op de looks en technische features, maar kijk vooral ook naar de usuability. Ik heb hiervoor de N95 gehad - technisch superieur destijds, maar qua gebruik viel het heel erg tegen (ja, pas na een jaar aan updates werkte hij een beetje vlot en stabiel)..Dit is vooral bedoeld voor die lui die hem willen gaan kopen icm een 2 jaar abbo.

Als ik terugkijk hoeveel mensen te gemakkelijk zijn ingesprongen op de N96, denk ik tja: ik ben blij dat ik m'n G1 toestel heb die echt 10x beter in elkaar steekt qua gebruik. Touchscreen werkt heerlijk voor browsen en maps. Ik heb een goed hardwarematig keyboard voor SMS/Emailen (werkt toch net ff fijner). De sync-over-the-air is geweldig (mail/afspraken komen direct binnen zonder pop-tijden etc). De Android marketplace is simpel in gebruik en goed gevuld..Enz.

Uiteindelijk komt het toch op de software aan. Die looks zie je na een week al niet meer. Ik vrees dat bij velen de nieuwigheid van de coole N97 homepage ook snel weer wegdruipt, als het onderhuids allemaal vrijwel hetzelfde Symbian is als op de N95/N96.

Maar ja we zullen het wel zien :) Ook ik ben erg benieuwd (m'n G1 heeft maar een 1 jaar abbo).

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar iemand die de N95 en N96 nooit heeft gehad is de N97 wel weer goed.

Overigens gaat het ook om het design van het toestel, niet alleen voor jezelf maar ook als je erbuiten op straat word gezien. Een mooi toestel heeft wel wat.. Natuurlijk is de software belangrijker. maar het uiterlijk is zeker niet onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:21:
Ja maar iemand die de N95 en N96 nooit heeft gehad is de N97 wel weer goed.

Overigens gaat het ook om het design van het toestel, niet alleen voor jezelf maar ook als je erbuiten op straat word gezien. Een mooi toestel heeft wel wat.. Natuurlijk is de software belangrijker. maar het uiterlijk is zeker niet onbelangrijk.
Mij maakt een gelikt besturingssysteem niet zo heel veel uit. Onder gebruik versta ik hoe snel en intuïtief ik functionaliteit kan oproepen. En dat gaat bij de N95 (8GB) die ik nu heb aardig. Enige nadeel is dat deze in de tijd flink sloom kan worden bij bepaalde dingen. Vroeger ging het openen van afbeeldingen vrij vlot, nu duurt het zeker tien seconden voordat ik het allemaal geladen is. Misschien ergens een tooltje voor te vinden die dit vertragen oplost?
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit een iphone gebruikt (en dat wil ik ook niet voordat ze openminded worden in plaats van binnen de apple kring blijven leven), en Android wacht ik ook nog even af, dat zou ik eerst eens moeten zien.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:43

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:45:
[...]

de spatie is toch 1 van de meest gebruikte toetsen, en het lijkt mij vervelend om met je duim de hele tijd te rijken naar het midden van het toetsenbordje. gaat krampen veroorzaken als je veel typt zoals ik

heb even wat getest door mijn vingers verticaal op elkaar te zetten en mijn duimen dan naar het midden toe, is toch geen prettig gevoel. spatie zit voor mij dus helemaal goed.
Lijkt mij dat je sowieso al naar het midden van het toetsenbord moet omdat bepaalde letters daar zitten, het lijkt mij juist onhandig dat je dan niet makkelijk door kan typen omdat je steeds naar de zijkant moet voor de spatie.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Laguna schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:11:
[...]

Lijkt mij dat je sowieso al naar het midden van het toetsenbord moet omdat bepaalde letters daar zitten, het lijkt mij juist onhandig dat je dan niet makkelijk door kan typen omdat je steeds naar de zijkant moet voor de spatie.
Hoezo naar de zijkant moet? Als je een dergelijke telefoon vast pakt, dan zit je rechter duim praktisch op die plek. De spatie gebruik je na ieder woord, en zal dus gemiddeld veel vaker gebruikt worden dan de letters die nu in het midden van het onderste rij van het toetsenbord zitten (XCVB en in mindere mate N)

Ofwel, je duim zal veel minder vaak ver moeten strekken om naar de spatie te gaan, maar kan deze vanuit de ruststand veel beter bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:01
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:14:
[...]

en waarschijnlijk geen qwerty toetsenbord
Inderdaad, Als je in Duitsland pre-ordert, staat er dit in een van die rijtjes:
... vollständiger QWERTZ-Tastatur, ...

[ Voor 11% gewijzigd door n41r0j op 06-05-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje dom he, natuurlijk zit er een qwerty toetsenbord op.
In Duitsland kun je de witte versie wel bestellen maar in Spanje (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:36:
Beetje dom he, natuurlijk zit er een qwerty toetsenbord op.
In Duitsland kun je de witte versie wel bestellen maar in Spanje (nog) niet.
Lees de post boven je nog maar eens :) In Duitsland hebben ze een andere toetsenbord layout. QWERTZ, dus daar zou ik in ieder geval maar niet gaan bestellen ;)

Weet niet of die van Spanje helemaal overeen komt, kan me voorstellen dat ze daar meer aandacht besteden aan accenten enzo, en die makkelijker willen kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N97 Op nl site van nokia

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, helemaal niet gezien.

En hij staat nu inderdaad ook op de NL Nokia.

Wat bedoelen ze met een
Stevig touchscreen met aparte touch-foil en touch-feedback,
Oriëntatiesensor ,
Nabijheidssensor

Kun je ook emails bekijken op je N97 met een Hotmail emailadres?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:01:
Wat bedoelen ze met een
Stevig touchscreen met aparte touch-foil en touch-feedback,
Oriëntatiesensor ,
Nabijheidssensor

Kun je ook emails bekijken op je N97 met een Hotmail emailadres?
Stevig touchscreen met aparte touch-foil en touch-feedback, eerste spreekt voor zich, touch-feedback geeft je het gevoel dat je een button of key geraakt hebt

Oriëntatiesensor het toestel weet zijn richting (landscap/portrait) en past zijn scherm indeling daar op aan

Nabijheidssensor het toestel "voelt" of er iets dict bij is, bv tijdens het bellen je oor en zal het scherm vergrendelen zodat je niet perongeluk met je oor allemaal knoppen indrukt.

En ja, je kan je hotmail ophalen met deze telefoon (ga ik eigenlijk van uit, kon met mijn N82 ook gewoon...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsve schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:16:
[...]

Stevig touchscreen met aparte touch-foil en touch-feedback, eerste spreekt voor zich, touch-feedback geeft je het gevoel dat je een button of key geraakt hebt

Oriëntatiesensor het toestel weet zijn richting (landscap/portrait) en past zijn scherm indeling daar op aan

Nabijheidssensor het toestel "voelt" of er iets dict bij is, bv tijdens het bellen je oor en zal het scherm vergrendelen zodat je niet perongeluk met je oor allemaal knoppen indrukt.

En ja, je kan je hotmail ophalen met deze telefoon (ga ik eigenlijk van uit, kon met mijn N82 ook gewoon...)
ik d8 dat ze met oriëntatiesensor bedoelde dat ingebouwde "kompas-dingetje" ter verbetering van de navigatie.

verder heb ik mijn bedenkingen bij de Nabijheidssensor, met je hand kom je toch ook bij het scherm? 8)7 , of kan de n97 het verschil zien tussen een oor en een duim?

achjah;) als hij uit is is hij gewoon van mij, nog eens goed gekeken op de site van nokia en vind zelf toch de zwarte mooier als ik hem zo bekijk maar dat doe ik in de winkel nog maar eens even;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:21:
verder heb ik mijn bedenkingen bij de Nabijheidssensor, met je hand kom je toch ook bij het scherm? 8)7 , of kan de n97 het verschil zien tussen een oor en een duim?
Die sensor zit op de iPhone ook. Daar is het een heel klein zwart rondje direct naast de telefoonspeaker.
Daar komt je duim eigenlijk nooit, en alleen je oor als je aan het bellen bent.
Neem maar aan dat ze er over na gedacht hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:21:
[...]

Bij de 5800 wordt die nabijheidssensor (volgens mij) alleen gebruikt als je gebeld wordt. Kortom, het scherm zal pas uitgaan als je ook daadwerkelijk gebeld wordt, en de sensor 'ziet' dat hij heeeel weinig licht opvangt :)

Mijn vader heeft een 5800, en ik heb hem nog nooit over die sensor horen klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
De N-Series blog mailtjes vliegen opeens om de oren... hier nog een mooi filmpje over het design en het team:
http://blogs.nokia.com/ns...kia-n97-the-designers-cut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je de mailtjes vliegen om de oren? Welke mailtjes..
fsve schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:40:
De N-Series blog mailtjes vliegen opeens om de oren... hier nog een mooi filmpje over het design en het team:
http://blogs.nokia.com/ns...kia-n97-the-designers-cut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 00:55:
Hoe bedoel je de mailtjes vliegen om de oren? Welke mailtjes..
[...]
Ik heb even zitten zoeken, maar kan de oude site niet meer vinden voor subscribe voor de mailing list.
Dit was in ieder geval de oude site: http://blogs.nokia.com/nseries/ alle newsletter mailtjes linken ook naar die pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:43
hallo,,
ik volg hier ook al een tijdje de nieuwste nieuwtjes van de n97 maar ik ben er nog steeds niet achter gekomen ofdat de knopjes van het toetsenbord licht hebben in het donker,
iemand die dit ergens op een filmpje ( van de orginele n97 ) wel duidelijk heeft kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
z0bin schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:15:
hallo,,
ik volg hier ook al een tijdje de nieuwste nieuwtjes van de n97 maar ik ben er nog steeds niet achter gekomen ofdat de knopjes van het toetsenbord licht hebben in het donker,
iemand die dit ergens op een filmpje ( van de orginele n97 ) wel duidelijk heeft kunnen zien?
Heel kort antwoord, nee.

Heeft wel iemand hier een plaatje gepost van een N97 met verlichte toetsen maar dat was snel duidelijk dat het geen echte N97 was maar een namaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Het lijkt mij toch dat het normale zaak is dat je toetsen verlicht zijn, of heb ik dat mis? Anders kun je namelijk erg moeilijk typen in het donker (of je moet onscreen keyboard gebruiken als die er überhaupt full QWERTY is ala 5800).
Ik ben ook van plan om dit toestel te kopen met een nieuw abbo. Hoop dat ik em deze maand nog kan afsluiten. Denken jullie dat de GSM Shop hem eerder krijgt net zoals de 5800 (grijze import ofzo)?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Wat ik uit verschillende filmpjes heb begrepen zijn ze niet verlicht.
Bij deze http://www.youtube.com/watch?v=GLMqBtvtyDc @0.30 zie je helemaal niets (kan door "day mode" komen)
Maar ik ben nog even op zoek naar een 2e filpje waarbij ze het echt zeggen dat ze niet verlicht zijn. Het is alleen een van de eerste youtube filmpjes van de N97 en hij is even lastig te vinden. Ik hoop zo even m'n post te editen...

EDIT:
Ik heb het filmpje gevonden en moet misschien iets terug komen van het totaal niet verlicht zijn.
In dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=4VIGgBTgsMk wordt @0.11 gevraagd of de keys individueel oplichten zoals te zien is in de allereerste promo video. http://www.youtube.com/watch?v=2O2Li74EYew @ 0.37
Dat is dus niet het geval. Echter of de keys helemaal niet verlicht zijn weet ik nu dus even niet...

[ Voor 33% gewijzigd door fsve op 08-05-2009 21:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop wel dat ze verlicht zijn, want bij de ene review zijn ze wel verlicht en bij de filmpjes allemaal weer niet !:O lastig lastig :P!

Ik had ook een vraag nog :$.. op het homescreen zie je een analoge klok, kan je dit ook digitaal zetten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn vragen waar je uiteindelijk echt achter komt, maar je ziet rechtsboven wel de digitale klok. Het lijkt me normaal dat je dan de analoge klok uit kan zetten.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 22:52:
Ik hoop wel dat ze verlicht zijn, want bij de ene review zijn ze wel verlicht en bij de filmpjes allemaal weer niet !:O lastig lastig :P!

Ik had ook een vraag nog :$.. op het homescreen zie je een analoge klok, kan je dit ook digitaal zetten?!
Overigens zie ik geen verlichte toetsen op het promo filmpje op 37 seconden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Ik denk dat het filmpje waarin die echt oplichtende knoppen te zien waren en waarop werd gezegd dat dit niet in echt gebeurd, verkeerd is begrepen. Dat 'oplichten' in de demo video (die op 37 seconden) dat gebeurt natuurlijk niet. Dat is puur een animatie om te laten zien dat er wat ingetoetst wordt. Ik denk dat men daarop nee heeft gezegd: dat gebeurt niet in het echt, MAAR ik denk dat die toetsen zelf wél licht zullen geven, zoals je in een aantal foto's ook ziet. De functietekens zijn oranje de andere toetsen zijn wit. Daarbij moet je bedenken dat je ook nog licht van het scherm zal hebben, aangezien dat opgeklapt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm maar als je de site bekijkt die tijmeng geeft zie je dat ze wel weer verlicht zijn!?..

Als ze niet verlicht zijn is dat wel erg onhandig en beetje vaag voor zo telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zullen heus wel verlicht zijn. Dat kan niet ontbreken aan zo'n high-end toestel.
Maar aangezien de Nokia N97 een omgevingslichtdetector bevat, zal het toetsenbord pas verlichten als het donker word, lijkt me zo.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Check deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/n97/pic-add/pic05.jpg

Twee verschillende toetsenborden, waarvan er één verlicht is. Aan die verlichting moet je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Ik denk dat we hier het bewijs hebben dat ze keurig verlicht zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:44:
..
Maar aangezien de Nokia N97 een omgevingslichtdetector bevat, zal het toetsenbord pas verlichten als het donker word, lijkt me zo.
Nokia kennende twijfel ik daar ook niet aan want dat is bij de SEX1 die ik nu gebruik ook al zo.
En dat werkt goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me wel handig die omgevingslichtdetector, aangezien je geen onnodige energe verspilt wat weer ten koste gaat van je batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:23:
Lijkt me wel handig die omgevingslichtdetector, aangezien je geen onnodige energe verspilt wat weer ten koste gaat van je batterij duur.
dat heeft toch elke bijna elke mobiel inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Inderdaad, als mijn N95 het al heeft zit het sowieso ook op de N97 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er dan? Ik zeg alleen dat het handig is in het algemeen.
Overigens is dit absoluut niet waar. Alleen de toptoestellen(uitgebreide toestellen) hebben deze functie. En zelfs die hebben het niet allemaal.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:39:
[...]

dat heeft toch elke bijna elke mobiel inmiddels

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me wel, op de huidige nokia's zit dezelfde functies toch? Ik kan op mijn nokia E65 ook kiezen tussen analoog en digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 02:59:
[...]

Lijkt me wel, op de huidige nokia's zit dezelfde functies toch? Ik kan op mijn nokia E65 ook kiezen tussen analoog en digitaal.
Op de N95 8GB kan dit wèl, dus lijkt me deze keer ook.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumbly
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-03-2024
Dat is een standaard Symbian functionaliteit. Als je verder snuffelt vind je ook voldoende foto's met een digitale klok op het home screen van de N97.
Kijk alleen al maar naar de pagina van Nokia zelf over de N97....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
heeft deze ook HD opname functie? dus 720 p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

kan iedereen gewoon eerst ff bv google gebruiken voordat heel dit topic vol staat met vragen die je binnen 1 seconde had kunnen vinden.

startpost van dit topic:
http://files.tweakers.net/nokia/Data_Sheet_Nokia_N97.pdf

nu dus geen HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 14:09
waardeloze specs, toestel ondersteund niet eens hsupa, hoge upload waar alle netwerken dit jaar mee zullen komen, kan ik hem niet eens fatsoenlijk aan mijn laptop hangen voor snel up en downloaden tegelijk, sorry hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fukutoshin schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:02:
waardeloze specs, toestel ondersteund niet eens hsupa, hoge upload waar alle netwerken dit jaar mee zullen komen, kan ik hem niet eens fatsoenlijk aan mijn laptop hangen voor snel up en downloaden tegelijk, sorry hoor
eerst moet 3,5G maar eens landelijk dekkend worden voordat hsupa wordt uitgerold. Bij de huidige markteconomische situatie zal het nog wel eens wat langer kunnen duren voordat providers weer een stap durven te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
fukutoshin schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:02:
O, mijn excuses hoor...???

Wacht maar eens af of die "waardeloze specs" misschien straks een verkoophit wordt. Specs zeggen niet alles, zelfs vrij weinig...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 14:09
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:14:
[...]

eerst moet 3,5G maar eens landelijk dekkend worden voordat hsupa wordt uitgerold. Bij de huidige markteconomische situatie zal het nog wel eens wat langer kunnen duren voordat providers weer een stap durven te maken
Vodafone e KPN zijn al langere tijd landelijk dekkend hoor, ook TMobile, hoewel die nog steeds heel veel plekken heeft waar je geen 3,5G signaal hebt, verder is het een software matige update voor HSUPA en hoeft daarvoor geen nieuwe hardware voor worden geplaatst.
Feit is dat het natuurlijk een mooi toestel is van Nokia. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fukutoshin schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 06:55:
[...]

Vodafone e KPN zijn al langere tijd landelijk dekkend hoor, ook TMobile, hoewel die nog steeds heel veel plekken heeft waar je geen 3,5G signaal hebt, verder is het een software matige update voor HSUPA en hoeft daarvoor geen nieuwe hardware voor worden geplaatst.
Feit is dat het natuurlijk een mooi toestel is van Nokia. ;)
als ik elke dag 10 euro krijg van elke plek waar kpn geen 3,5G aanbiedt hoef ik niet meer te werken
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen in [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic