Nokia N97 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 145.478 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109171

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1202477055.png

NOKIA N97 TOPIC

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/images/upload/Nokia-N97-Standing.jpg

Specs:

• 3.5 inch widescreen (16:9)
  • touscreen display (640x360)
  • 5 megapixel camera met LED flitser
  • Wifi
  • A-GPS
  • quad-band GSM
  • UMTS
  • HSDPA support
  • FM Radio tuner en -zender
  • Bluetooth met A2DP
  • 3.5mm audio (headset) uitgang
  • 32GB intern opslaggeheugen
  • S60 Touch User Interface
Datasheet N97: http://files.tweakers.net/nokia/Data_Sheet_Nokia_N97.pdf

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 109171 op 04-12-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 16:18

Ursamajor

Astrofotograaf

Ookerg leuk!

Het filmpje dat bij het nieuwsbericht staat zou hier ook wel bij kunnen in de OP, maar da's eigenlijk allemaal geanimeerd waardoor ik erg benieuwd ben naar de werkelijke snelheid van de touchbediening.

Leuke broer van de 5800 :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zag het net op Engadget en het ziet er toch wel uit als een hele mooi telefoon. Hij doet mij denken aan een Tytn of een touch pro, hopen dat Symbian er beter mee over weg kan dan windows mobile.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 09:54
Hij valt bij mij ook erg in de smaak. Ik hoop dat het over een half jaar een vervanging is voor mijn N95 8GB. Ben bang dat dat dan al te snel is, maar goed. Ik wacht af!

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Hier een real life filmpje. Eerst lijkt alles redelijk soepel te gaan maar dat valt toch weer tegen als je naar de menu gaat.

http://www.youtube.com/watch?v=AD-elt8MN3I

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hij wordt wel erg duur vergeleken met een 5800. 650 ex btw is 2,5x zoveel als de 5800, voor een toetsenbord en 5 mpix camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:56
Het is 550 excl btw, maakt het nog 2x zo duur als een 5800. In principe idd overpriced vergeleken voor wat je krijgt bij een 5800 maar daar zit natuurlijk ook nog bij dat je de 5800 massaal op straat gaat zien omdat die zo 'betaalbaar' is. Voor dat stukje exclusiviteit betaal je ook. En ik hoop dat ze eindelijk degelijk materiaal gaan gebruiken bij de N-Series en niet zoals bij de N95 speling in de sliders en krakende behuizing ( de E-Series hebben namelijk wel degelijk materiaal in tegenstelling tot de N-series ). Misschien dat er onder de motorkap ook wat sneller spul zit tov de 5800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ohja op de FP stond 650 inc btw :).

Hoop ook inderdaad dat ze betere materialen gaan gebruiken. Mijn N95 8GB vind ik niet echt dat ze daar de mooiste materialen voor gebruikt hebben. Hoop stiekem eigenlijk dat ze materialen uit de 8xxx serie gaan gebruiken. Maarja dat zal wel wishful thinking zijn.
Slider in m'n N95 is trouwens wel goed, weet dat die in de N95 1 niet heel goed is. Maarja ik vind dat m'n N95 nog wel een jaartje mee moet gaan, dus tegen die tijd zal er wel een opvolger van de N97 zijn, of de N97 zal wel een stuk goedkoper zijn tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Z___Z schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:16:
Ohja op de FP stond 650 inc btw :).
offtopic eigenlijk maar kon het niet laten : ja incl ja excl is altijd dan nog rond de 550 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:01
En hier al de eerste mini-review van een prodcutie model: http://www.phonescoop.com.../article.php?a=241&p=1784

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Alpha-sphere schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:45:
Hier een real life filmpje. Eerst lijkt alles redelijk soepel te gaan maar dat valt toch weer tegen als je naar de menu gaat.

http://www.youtube.com/watch?v=AD-elt8MN3I
Tja maar als ik dan dit lees:
quote: Nokia World
At first blush, the hardware feels a little bit on the cheap side for an N series phone. We were warned multiple times that the devices we saw were pre-pre-pre-production units. In fact, these were the first units to combine the hardware and software together, and were made by hand.
Dan kan ik me aan de andere kant ook weer voorstellen dat er nog niet zo veel aan optimalisatie is gedaan.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 14:25
Eindelijk een waardige opvolger van de N95. Ik heb de N96 altijd gezien als een haastige reactie op de IPhone. Er zijn ook veel klachten over de N96, daarom nog steeds de N95 in gebruik. Maar deze zie ik graag op mijn verlanglijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300

dcell schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:09:
En ik hoop dat ze eindelijk degelijk materiaal gaan gebruiken bij de N-Series en niet zoals bij de N95 speling in de sliders en krakende behuizing ( de E-Series hebben namelijk wel degelijk materiaal in tegenstelling tot de N-series ).
Hoho, ik heb mijn N95-1 al ruim 1,5 jaar en er is nog niks mee aan de hand kwa behuizing of slider. Ik vind het materiaal van de N95-1 dik in orde en van sliderspeling heb ik nog nooit last gehad. En kraken doet mijn N95-1 al helemaal niet. Dus zo slecht is het gebruikte materiaal nou ook weer niet. ;)

Deze N97 ziet er in ieder geval prima uit, netzoals de specs! Eentje om in de gaten te houden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Hoho, ik heb mijn N95-1 al ruim 1,5 jaar en er is nog niks mee aan de hand kwa behuizing of slider. Ik vind het materiaal van de N95-1 dik in orde en van sliderspeling heb ik nog nooit last gehad. En kraken doet mijn N95-1 al helemaal niet. Dus zo slecht is het gebruikte materiaal nou ook weer niet. ;)
Agree, ik heb zelfs een jaar met een N90 rondgelopen (dat ding met 5 scharnieren ja), en die heeft dat jaar prima overleefd. Loop nu weer bijna een jaar met een N95-8GB en hij ziet er nog als nieuw uit. Werkelijk nog geen krasje. En ik ga écht niet zuinig met mijn telefoons om ofzo. Nokia maakt ook met de N-serie gewoon prima kwaliteit, heel wat beter dan wat ik bijvoorbeeld aan sony-ericssons om me heen zie.

Ik hoop echt dat ze aan de N97 een ding sterk verbeterd hebben ten opzichte van de N95-8GB; namelijk de snelheid van het geheugen. Wat heb je aan 32 (of 8 ) GB als je 3 dagen bezig bent om het vol te krijgen...
Verder ziet hij er top uit. Zeker dat hij 16:9 is en out-of-the box meerdere videoformaten kan weergeven (WMV). Hoop ik dan eindelijk van het recoden van films af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Anoniem: 300 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:57:
[...]

Deze N97 ziet er in ieder geval prima uit, netzoals de specs! Eentje om in de gaten te houden! :)
dan had jij geluk gehad, ik heb sinds de launch van de n95 een exemplaar en die had last van sliderprobleem. Ook mijn behuizing kraakte en ik was niet de enige. Vrienden van mij die er ook 1 hadden ( vroeg exemplaar ) hadden ook last van dergelijke problemen. Zoek maar op "slider" in de N95 topics dan kom je genoeg tegen. Het was een algemeen bekend probleem. Ook mijn N80 had last van een speling tussen de boven en onderkant. Nou ben ik best Nokia-fanboy en nam ik het voor lief ( sliderprobleem op mijn N95 was trouwens netjes opgelost door NSP in Deventer ) maar ontkennen dat er problemen zijn doe ik niet en ik ben ook niet de enige die problemen had vandaar mijn mening dat het qua materiaal niet altijd optimaal is. Er zitten altijd wel wat "slechtere exemplaren" tussen de batches, daar ontkom je niet aan. Misschien had ik gewoon had minder geluk. Ik lees ook vaker dat De E-series beter materiaal gebruiken dan de N-series ( metaal ipv plastic, betere afwerking etc).

Zo te lezen zit het wel goed met N97, ik lees op verschillende previews dat de hinge heel soepel is en dat er betere materialen zijn gebruikt. Eindelijk een waardige opvolger van mijn N95 :9

[ Voor 4% gewijzigd door dcell op 02-12-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik heb hier nog een nieuwe hands-on video gevonden bij engadget:

http://www.engadget.com/2008/12/02/nokia-n97-video-hands-on/

Ik had eigenlijk al de keuze gemaakt om voor de Xperia van SE te gaan maar ik denk dat ik nog even wacht. Vooral de mogelijkheden van OVI sync + N97 maken het wel een zeer interessante combinatie die andere vendors geenzins bieden.

http://www.ovi.com/services/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-05 09:10
Zal dit topic ook eens even gaan volgen. Is het voor mij ook weer tijd om een nieuwe uit te zoeken.
Misschien nog wat mooie foto's voor in de startpost:
http://www.engadget.com/p...agship-n97-phone/1196506/

Btw, het is misschien handiger om de video in de startpost de videotag mee te geven, i.p.v een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-04 23:10
vanaf april volgend jaar, mag ik mijn abbo verlengen of opzeggen, er moeten al veel betere toestellen uit gaan komen tot die tijd mocht dit niet mijn volgende toestel worden... Wauw! wat een ding.. dit topic blijf ik zeker volgen.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Inderdaad erg mooi, mogelijk voor mij ook de opvolger van mijn N95. Wel moet ik zeggen dat ik het grijze knopje onderin niet erg mooi vind past niet erg in het design. Ik hoop dat ze de look van het knopje nog veranderen of helemaal weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Anoniem: 251512 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:12:
Inderdaad erg mooi, mogelijk voor mij ook de opvolger van mijn N95. Wel moet ik zeggen dat ik het grijze knopje onderin niet erg mooi vind past niet erg in het design. Ik hoop dat ze de look van het knopje nog veranderen of helemaal weglaten.
knopje is voor de N-Series multimediamenu dus ik zie ze niet snel het knopje weglaten. Ze hadden anders ook een sensorachtig-iets daarvoor in de plaats kunnen zetten waarbij je met de vinger over de sensor gaat, net zoals bij de 5800 waar dan het multimediamenu tevoorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:15

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
In Feb is mijn abbo afgelopen, en ik zit nu toevallig te kijken op de Nokia site, en kwam dit toestel tegen. Dit is zeker iets wat ik wil hebben. Hij is gewoon helemaal compleet, lekker veel geheugen, een goede camera, touchscreen (multitouch?). Deze heeft geen TV tuner ingebouwd he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Laatst online: 24-04 16:25
Zeer mooi apparaat. Ik ben blij dat Nokia hier nu mee is gekomen...

Eigenlijk was dit het soort toestel waar ik al een tijdje op heb zitten wachten. Een HTC Touch Pro, maar dan met Series 60. Toen de rumors van de E72 en E63 uitkwam heb ik nog even zitten denken of ik niet wat langer moest wachten.
In mijn ongeduld heb ik 2 maanden geleden toch een nieuw abo genomen met een E71. Ik heb er geen klachten over hoor, maar als ik nu de keus zou hebben tussen de N97 of de E71, dan werd het de N97....

Het grotere display, samen met ruimere QWERTY, lijken mij ideaal. Het enige waar ik mij 'zorgen' over maak, is battery life.
M'n E71 houdt het nu net een dagje uit. Ik internet dan wel 2u lang in de trein en Opera Mini en Gmail staan de gehele dag aan, maar 'k vind dat wel enigszins teleurstellend.... Dus ik vraag me af hoe dat dan zal zijn, als je zo'n groot scherm moet voorzien van stroom.

Het enige wat ik qua interface jammer vind, is dat het er als een samengeraapt zooitje uitziet bij Symbian, terwijl de Apple interface meer 1 geheel uitstraalt.
In Series 60, versie 5 hebben ze ineens weer andere fonts gebruikt, andere font-groottes, allerlei andere kleuren: hierdoor ziet het er een beetje chaotisch/amateuristisch uit. Het werkt allemaal goed, maar 'k vind het jammer dat Symbian (danwel Nokia), hier niet wat meer aandacht aan heeft besteed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231245

Mooi, het topic over de N97 is gestart. Gisteren was er nog niets ;-) Ik hoop zeker dat dit toestel 2e, 3e kwartaal 2009 uitkomt en niet weer vertraagd op de markt gezet wordt. Zoals zoveel Nokia toestellen.
Rond die tijd loopt mijn abo van mijn N95 ook af, toeval bestaat niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Toeval niet nee, maar wel andere fabrikanten die in die tijd alweer tig andere (betere) toestellen hebben ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Laatst online: 24-04 16:25
CLB schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:42:
Toeval niet nee, maar wel andere fabrikanten die in die tijd alweer tig andere (betere) toestellen hebben ;)
Wat mij betreft komt er geen betere: vrijwel geen enkele andere fabrikant levert Series 60 toestellen, laat staan met QWERTY... en dan ook nog touch-screen? Ik zie het niet gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja wat is beter......is ook zo subjectief.....Voor mij is Nokia nog steeds het beste. Er zijn misschien andere toestellen die meer kunnen, maar hoeveel gebruik je ervan? Met mijn N95 ben ik meer dan tevreden en kijk ook reikhalzend uit naar de N97!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-12-2024

My

Wat een ideale telefoon is dit. Deze telefoon heeft echt alles wat ik nodig heb en waar ik al tijden naar zoek.

Bij m'n N95 mis ik gewoon de touch-functionaliteit en e-mailen gaat ook niet echt snel via T9. Ben blij dat ze alles bij elkaar hebben gevoegd in een gave telefoon! :)

Ben benieuwd wat de introductiedatum wordt. Maar dat zal hopelijk wel voor mei zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Anoniem: 231245 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:47:
Ja wat is beter......is ook zo subjectief.....Voor mij is Nokia nog steeds het beste. Er zijn misschien andere toestellen die meer kunnen, maar hoeveel gebruik je ervan? Met mijn N95 ben ik meer dan tevreden en kijk ook reikhalzend uit naar de N97!
Helemaal mee eens. Op dit moment een N95 en zeer tevreden over de mogelijkheden. Andere merken brengen zeker leuke toestelllen uit, maar mede door ervaringen uit het verleden ben ik een verstokt Nokia gebruiker geworden. Zo nu en dan wel eens een overstap gemaakt, maar kom toch iedere keer weer terug bij Nokia. Vind de N97 echt een wereldtoestel en hoop dat deze tegen de tijd dat mijn abo afloopt al wat beter te betalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250500

Dit is eindelijk de machine waar ik al heel lang naar op zoek ben. Ik heb nog steeds een aparte (Nokia) phone, PDA en losse GPS ontvanger en ben al heel lang op zoek naar een all-singing-and-dancing tool.

Kwam nog dit artikeltje tegen bij slashgear over vermoedens die er bestaan over de gebruikte cpu:

http://www.slashgear.com/...arm11-not-omap-3-0325004/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548

Hopen dat de diverse navi dan wel werkt met de ingebouwde gps ....

Bij n95 ging dit niet zoals jullie weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Anoniem: 131548 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:06:
Hopen dat de diverse navi dan wel werkt met de ingebouwde gps ....

Bij n95 ging dit niet zoals jullie weten.
Dat lag meer aan de navigatie fabrikanten dan aan de N95. Ik geloof dat Garmin het wel deed, maar TomTom niet. Dat is nu volgens mij ook al opgelost.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55
Zoals zovelen vinden, eindelijk een waardige opvolger van de N95.
De N96 was een beetje half met een nieuwe cover en TV functionaliteit, verder was 't niet veel nieuws.

Kan niet wachten totdat deze uit is! Ga deze zeker halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
Het is een pracht telefoon.

Alleen ik houd persoonlijk niet van touchscreen. Maar deze heeft als voordeel dat er nog een toetsenbord op zit.. Dat verzacht de pijn.

Verder vindt ik de specificaties nog best wel tegen vallen. Niet echt heel veel nieuws kwa opzicht van de N95.

Breedbeeldscherm.. maakt me niet zoveel uit..
Digitale tv tuner.. is away! :( ook al ist alleen ma ned 1,2 en 3.
Nog steeds 5 mp :'( , ik weet dat kwaliteit niets met MP te maken heeft ma iets nieuws zoals optische zoom, was mooi geweest.
Wat GB meer.. mja tegen die tijd heb je ook kaartjes van 64gb dusja..

Dus ik weet nog niet zeker of dit hem gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het verschil tussen mijn 6600 en 6680 en daarna N95 vond significant. De meerwaarde van de N97 tov de N95 is idd niet zo heel groot. Toch ga ik hem zeker aanschaffen, het is alleen al het uiterlijk wat ik er bijzonder vind uitzien! Maar ja wat zou je nog meer op een toestel zoals dit willen hebben??? Wie biedt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

- Touchscreen (met bijbehorende interface)
- Hogere resolutie scherm
- 4x Zoveel geheugen
- Toetsenbord

Vind ik toch echt een behoorlijke evolutie. Dankzij het toetsenbord en tochscreen kun je je symbian telefoon nu als volwaardige Agenda / Organizer gebruiken. (Iets wat ik écht heel erg mis aan mijn N95).
Ook browse ik nu al vaak het internet met mijn N95 (snel even wat informatie opzoeken), maar dit is echt geen pretje zonder toetsenbord (even een wachtwoordje invoeren om ergens in te loggen en je bent een minuut verder) en het lage resolutie beeldscherm. Allemaal dingen die hopelijk beter zijn met de N97.
Ook hoop ik dat emailen een stuk gemakkelijker wordt zodat ik daarvoor niet meer mijn laptop bij me hoef te hebben / open te doen.

Ik vind het toch echt wel een behoorlijke evolutie hoor. Maar het ligt er denk ik aan wat je allemaal met het apparaat wil doen. Ik zie dus vooral verbeteringen op het communicator / PDA gebied.

En ik voorspel dat de opvolger van de N97 een nog kleinere verbetering gaat worden, simpel omdat er weinig te verbeteren valt. Qua features valt er hierna weinig meer toe te voegen, dus de bestaande dingen kunnen alleen nog beter gemaakt worden (meer geheugen, betere camera, hogere resolutie scherm etc.), maar geen echt nieuwe dingen meer...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 07-12-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My

My

Naast de dingen die jij noemt zouden ze nog een xenon-flits kunnen toevoegen. Vind het jammer dat het niet op de N97 zit...
Het is niet zo dat ze het nog nooit hebben gedaan, want op de N82 werkt het prima. Had dus best gekunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 07:32
tja, dan ik ook maar.

Ik heb de pleures aan de iphone, en ben echt gehecht aan nokia.

De specs zijn mijn n95-2 met touchscreen. PERIOD.

De enige meerwaarde voor mij is het touch gedeelte.
De enige meerwaarde die de iphone heeft is het superslanke uiterlijk, met het schuiven van het toestenbord, zit je weer met een "baksteen" in je broekzak, en met een brakke? slider.

Ik heb altijd gehoopt dat de n97 zo slank zal worden als de iphone, dan had de n97 nog een meerwaarde, namelijke het slanke uiterlijk.

Maar ik ga hem zeker halen, ik heb alles in de N-serie gehad, dus wil ik deze ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ik vind dit toch een behoorlijke verbetering tenopzichte van m'n N95-8gb.

@DennisV1984: Als je een slanke iPhone achtige nokia wil, dan moet je de 5800 tube kopen. Die is slank, zonder de volgens jou brakke slider.

Ik vind juist het querty toetsenbord een grote+. Had eigenlijk gewild dat de SE X1 op symbian UIQ draaide. Ik vind windows mobile nog niet geschikt genoeg voor bellen. Het is meer een pda met telefoon functionaliteit. Terwijl Symbian meer telefoon is met pda functionaliteit. SE's UIQ interface was echt ideaal om met je vingers te bedienen, en bevatte krachtige pda functies. Alleen jammer van de lage resolutie van de bestaande modellen en dat er geen nieuwe modellen meer uitkomen. Daarom zal de N97 volgens mij succesvol worden. Echte nuttige PDA functionaliteit met software die ontwikkeld is voor een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 17:32

vegterb

[ZzZ]Vighter

Telefoon ziet er goed uit Heb nu nog een Samsung F700. Heb ooit de 'fout' gemaakt om over te stappen op Samsung, maar wil toch graag weer een Nokia.

Waar ik me hier echter een beetje zorgen om maak is hetzelfde wat mijn N73 ook had. Het ziet er allemaal mooi uit en je hebt veel functies met lange accu-tijd. Het probleem was echter al snel dat de snelheid van de telefoon ging irriteren. Langzaam door menu's, langzaam wisselen van scherm en multitasken had te veel nadelige invloed op de snelheid.

Als ik de filmpjes bekijk krijg ik ook bij deze het idee dat die wat langzaam door de menu's heen gaat, of zie ik dat dan verkeerd? Het flitst niet, maar wordt zichtbaar opgebouwd.

Ik ben het zeker met z___z eens; dat de software die ze gebruiken beter is dan Windows Mobile; wat naar mijn mening ook nog een te 'ingewikkelde' applicatie is voor iets 'simpels' als een telefoon.

@DennisV1984 en vele anderen: Mooi om te zien dat velen de telefoon afkraken, maar deze wel zouden willen. Als die echt zo slecht is als je zegt vind ik de redenatie van: "Ik heb de hele N-Serie gehad" wel een erg slechte onderbouwing. Maar ja, misschien verzamel je ze ook wel ;)

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
ik kraak hem absoluut niet af, het is net als de n95-2 een giga toestel.
Als mijn n95-2, touch en een keyboard had, dan was het een n97, dat is een beetje de redenatie.

ik bedien touch telefoons altijd met één hand, en de duim, bij een dun toestel kan ik dus het hele beeldscherm bereiken met mijn duim, als het toestel te dik is, dan word het lastig, denk maar eens aan smsen met je duim, en dan een nokia 6100 in de palm van je hand, of een siemens s6.

Dan word het een toestel om met 2 handen te bedienen, persoonlijk vind ik dat niet één van de handigste dingen.

Wat het keyboard betreft, dit had toch ook anders (lees=kleiner) gekunt?
Zelf gebruik ik een virtual laser keyboard op mijn n95-2. Ze hadden b.v ook een laser keyboard ik kunnen bouwen, of een ander systeem kunnen bedenken dat de dikte een beetje inslinkt.

Wat de brakke slider betreft, ik denk dat iedereen dat met me eens is, hoe meer bewegende delen....

Ik verzamel de N-serie niet, maar ik vind de N-serie de toprange, ik koop elke 4 á 5 maanden een nieuw toestel. alleen bij mijn n95-2 dacht ik echt dat hij een jaar ging halen.

De n96 was ik echter wel snel weer van genezen, ik heb meteen weer de n95-2 uit de kast gehaald. Ik hoop dat dat niet met de n97 gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DennisV1984 schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:27:
De n96 was ik echter wel snel weer van genezen, ik heb meteen weer de n95-2 uit de kast gehaald. Ik hoop dat dat niet met de n97 gaat gebeuren.
Hear hear (met vele anderen). Jij de N95-2 weer terug en ik de N95-1 weer. Ik ga niet van de N95 af totdat dit toestel verschenen is (en goed gebleken is). Uiteindelijk is de N95 de bom; Uitontwikkeld en retestabiel momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
@ALepH: AMEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Laatst online: 25-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255075

Heeft iemand enig idee wanneer dit toestel in NL verkrijgbaar zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192407

hoop morgen al^^ Maar had ergens gelezen in mei...kan het alleen niet meer terugvinden in m'n systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-05 19:57
Anoniem: 255075 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:50:
Heeft iemand enig idee wanneer dit toestel in NL verkrijgbaar zal zijn?
Voordat je begint met blaten, lees aub eerst op z`n minst de startpost, die is er niet voor niets.
Verwacht wordt dat dit toestel uitkomt in het eerste helft van 2009 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik heb weer een "early hands on review" gevonden, dit keer van Mobile-Review.

http://www.mobile-review.com/review/nokia-n97-en.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:00
Miki schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:38:
Ik heb weer een "early hands on review" gevonden, dit keer van Mobile-Review.

http://www.mobile-review.com/review/nokia-n97-en.shtml
Ziet er allemaal erg interessant uit, dit zou best wel eens mijn nieuwe telefoon kunnen worden. Hangt een beetje af van wat Orange nog allemaal gaat doen, want zodra zij weer iets veranderen in hun algemene voorwaarden, ben ik daar weg.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 12:14

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Is dit nu de officieele opvolger van de N96?

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Vectrox schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:30:
Is dit nu de officieele opvolger van de N96?
Zo kun je hem niet bestempelen lijkt me. Ten eerste is de N96 nog dermate nieuw en nog niet aan een opvolger toe. Verder is de N97 natuurlijk een geheel andere telefoon met touchscreen en qwerty toetsenbord. Het nummertje is dan wel N96+1, maar verder zijn er wel heel grote verschillen om van een opvolger van de (pas redelijk recent gelanceerde) N96 te spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tegen de tijd, dat de N97 uitkomt, is de N96 bijna een jaar op de markt, dan kun je toch wel van een opvolger spreken, lijkt me.
Bovendien valt de N96 veel mensen nogal tegen, dus wil men waarschijnlijk zo snel mogelijk een nieuw, aantrekkelijker (op papier althans, het uiteindelijke resultaat moeten we nog afwachten), toestel onder de aandacht brengen, ook al duurt het nog een half jaar, voordat men hem echt kan kopen.
Er zijn toch altijd wel weer mensen, die daar dan al die tijd op wachten, i.p.v. nu iets anders te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
MarlyS schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:09:
Bovendien valt de N96 veel mensen nogal tegen, dus wil men waarschijnlijk zo snel mogelijk een nieuw, aantrekkelijker (op papier althans, het uiteindelijke resultaat moeten we nog afwachten), toestel onder de aandacht brengen, ook al duurt het nog een half jaar, voordat men hem echt kan kopen.
Er zijn toch altijd wel weer mensen, die daar dan al die tijd op wachten, i.p.v. nu iets anders te kopen.
Dat klopt wel natuurlijk, maar een het gaat wel om een heel ander toestel. Het touchscreen en qwerty toetsenbord zorgt er voor dat ik van mening ben dat je niet van een opvolger van de N96 kunt spreken. Het is voor Nokia zelfs een helemaal nieuw model, de communicators hadden dan wel ook een toetsenbord enzo, maar deze moesten open geklapt worden, hadden een tweede scherm en bediening op de andere kant, draaiden een ander OS etc etc. Ofwel het gaat bij de N97 om een geheel nieuwe lijn binnen Nokia.

Maarja zo zie ik het :)

• Z___Z
  • Niet online
Ja aan de andere kant kan je de N96 zien als het topmodel in de N series, en de N97 het nieuwe top model in de N series. De N96 was meer een N95-3, waarbij ze DVB-H hebben toegevoegd aan de N95. Maar een matige upgrade. Dat is net als, als je een N95-1 hebt en dan een N95-2 8gb koopt. Het is wel een upgrade, maar nauwelijks noemenswaardig.

Z___Z schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:45:
Ja aan de andere kant kan je de N96 zien als het topmodel in de N series, en de N97 het nieuwe top model in de N series. De N96 was meer een N95-3, waarbij ze DVB-H hebben toegevoegd aan de N95. Maar een matige upgrade. Dat is net als, als je een N95-1 hebt en dan een N95-2 8gb koopt. Het is wel een upgrade, maar nauwelijks noemenswaardig.
De N95-3 is een bestaande versie, bedoeld voor de USA. Maak er dan maar N95-4 van (als die ook al niet bestaat) :P

Het enige wat ik hoop bij de N97 is dat dit toestel niet zo brak aan z'n eerste levensmaanden begint als de N96 en de N95-series. Hoop "oeh" en "aaah's" in de topics nog voor de release maar ojee, toen deze toestellen uitkwamen was het vrijwel direct kommer en kwel. Ach, we zien het wel. Ergens naar uitkijken en wensen is uiteindelijk soms veel leuker dan het hebben van het apparaat. Dan is het weer normaal en kan je uitkijken naar de volgende opvolger.

Voorlopig hou ik ook de N97 goed in de gaten en vervangt geen enkel ander toestel voorlopig mijn N95-1.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 300 op 18-12-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Anoniem: 300 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:00:
[...]
De N95-3 is een bestaande versie, bedoeld voor de USA. Maak er dan maar N95-4 van (als die ook al niet bestaat) :P
lichtelijk offtopic maar in dat geval zou het gaan om de N95-7. Sorry ik heb het ook niet verzonnen maar er zijn 6 versies van de N95 in omloop :X

edit: bronnetje (bijna onderaan de pagina staat een mooi tabelletje)

[ Voor 13% gewijzigd door digital-IMEI op 19-12-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Komende van een E61 en hierdoor in het vervolg een qwerty-bordje wil blijven houden heb ik de E71 overwogen. Dat wordt nu kennelijk N97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchco
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-12-2015

Dutchco

Gadget freak

Wow, wat een schitterend toestel. Ben sinds kort weer 'terug' bij Nokia, na wat Windows Mobile omzwervingen. Nee, dat is het niet voor mij. Nu een E51, wat een heerlijk toestel! E-mail on-the-go, Web'n'Walk Plus, dus streaming TV en supersnel internet.

Voor mijn uitstapje naar WM was de 9300i mijn laatste Nokia. Ook een topper, maar wat een 'koelkast' om mee te nemen. Over 6 maandjes ben ik einde abbo bij T-Mobile, en jawel, als ik de N97 zie begint het héél erg te kriebelen. Maarja, erg compact is ie dan ook weer niet. Nou ja, ik kan nog wat maandjes twijfelen....

Gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 12:18

-ko-

Leidend Voorwerp

Ik heb nu een MDA Vario (HTC nogiets) en die bevalt qua functies goed, maar ik ben niet compactible met windows mobile. :+

Daarom wordt dit, als ik over 6 maandjes mn abbo ga verlengen, lekker mn nieuwe toestelletje als alles meezit. :)

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer dat hij niet op 802.11n meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191578

Kloppen de geruchten 1e week april??????

Een kameraad van mij werkt bij de phonehouse. De vertegenwoordiger van nokia zij dat ze eind maart zouden worden verscheept en 1e week april uitgeleverd werd.

Ik hoop het want dan is de kop eraf als ik mijn abbo mag verlengen in juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44718

Ik ben zelf zeer geinstreerd in deze telefoon en kwam ergens anders de volgende release datum tegen:

http://www.negrielectroni...8ae6914be6eaa425766419013

Onderaan de pagina staan 11 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04 22:59

Brantje

De post is daar >>

Mijn opvolger van me N95 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Anoniem: 191578 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:43:
Kloppen de geruchten 1e week april??????
Volgens onze telefoon goeroe DaannO staat hij voor week 10 gepland.
http://www.allaboutphones...n-voor-week-52-t4259.html

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashied
  • Laatst online: 11-01-2018
mooi toestel,

Ik heb ooit een htc diamond gehad, alleen kon ik gewoon niet zonder mijn nokia n82.

Ik heb de htc maar weg gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier staat weer pas in juni:

http://www.typhone.nl/verwachte-mobiele-telefoons

ik hoop dat dat voor typhone geldt^^ wil hem nl liever al eerder in m'n zak hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashied
  • Laatst online: 11-01-2018
Er zit geen tv tuner in,

Hier vind ik ze nog onduidelijk in kan het even nergens vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rashied schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 00:53:
Er zit geen tv tuner in,

Hier vind ik ze nog onduidelijk in kan het even nergens vinden :S
Wat voor onduidelijkheid? Zit er helaas niet in, hebben ze eruit gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 22:08
Lijkt een schitterend toestel. Hopelijk begin Q2 leverbaar aangezien ik in April weer mag verlengen :)

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Laatst online: 20:10

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Kan Tom Tom 6 Navigator eigenlijk op dit toestel? Ik heb dat aangeschaft in combinatie met mijn Windows Mobile PDA, maar zit er niet op te wachten om dit voor de Nokia opnieuw te moeten aanschaffen...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
ElCondor schreef op maandag 12 januari 2009 @ 08:59:
Kan Tom Tom 6 Navigator eigenlijk op dit toestel? Ik heb dat aangeschaft in combinatie met mijn Windows Mobile PDA, maar zit er niet op te wachten om dit voor de Nokia opnieuw te moeten aanschaffen...
De versie die je nu hebt gaat niet werken op de Nokia, gezien het een compleet ander besturingssysteem is. Een andere versie van TomTom gaat allicht werken op deze telefoon maar er is nog te weinig over bekend om daar wat zinnigs over te zeggen lijkt mij.

Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Laatst online: 20:10

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Da's mooi balen dan... Dat is toch wel een struikelblok voor me. Was een dikke aanschaf met maps of WE erbij... :(

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
ElCondor schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:46:
Da's mooi balen dan... Dat is toch wel een struikelblok voor me. Was een dikke aanschaf met maps of WE erbij... :(
dat zijn zeker dure geintjes, dan toch maar bij de oude mobiel blijven?

het is trouwens überhaubt wachten tot er navigatiesoftware komt voor de touchintervace van Nokia. Daar al wat meer over bekend? iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Doet McGuider dat niet dan?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 15:10
Ik ben dit topic (en deze telefoon) al een tijdje aan het volgen, maar kan iemand iets zeggen over de snelheid van verschillende (demo?) modellen?

Als ik kijk naar de volgende review (wel Russisch, maar het gaat om de phone)
http://www.youtube.com/watch?v=7e3ZoWhyUi0

Dan zie je verschillende keren dat het behoorlijk lang duurt voordat menu's geladen zijn. (bv op 2.50 min)

Maar als je weer andere reviews ziet gaat dat weer een stuk beter
http://www.youtube.com/watch?v=VlWp0XxyTTM

Ik heb nu zelf een iPhone en wat UI (en snelheid daarvan) betreft gaat dat een stuk soepeler, maar ik vind het verschil tussen de twee telefoons in de filmpjes nog erg groot. Zit er in demo modellen nog andere hardware, en wat kunnen we uiteindelijk verwachten?

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:18

migros

Nooit meer een Samsung

hahahaahah, de iphone vergelijken met een N97. Das net appels met peren vergelijken.

M.a.w. ik ken niet wachten totdat ie uit is, ben nu al aan het sparen.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
migros schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:53:
hahahaahah, de iphone vergelijken met een N97. Das net appels met peren vergelijken.

M.a.w. ik ken niet wachten totdat ie uit is, ben nu al aan het sparen.
als je nou zou lezen vergelijk ik de iPhone niet met de N97. Ik vergelijk de snelheid van de N97 in de 2 verschillende filmpjes. Mijn vraag was dus wat we uiteindelijk kunnen verwachten, en waar het verschil vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dat is zekerswel een interessante vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 12:32
Ik zou ook niet weten waarom de iPhone en N97 niet met elkaar vergeleken mogen worden. Ze concurreren tenslotte. Het zijn beide smartphones met veelal dezelfde functies.

Ben zelf ook flink op zoek naar informatie over de verschillende modellen van de verwachte smartphones.
Maar het ziet er toch naar uit dat het meetal niet waard is om te wachten op de eerste modellen met kinderziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:57

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Novi schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:54:
Ik zou ook niet weten waarom de iPhone en N97 niet met elkaar vergeleken mogen worden. Ze concurreren tenslotte. Het zijn beide smartphones met veelal dezelfde functies.

Ben zelf ook flink op zoek naar informatie over de verschillende modellen van de verwachte smartphones.
Maar het ziet er toch naar uit dat het meetal niet waard is om te wachten op de eerste modellen met kinderziektes.
Omdat het gewoon heel simpel 2 compleet ander toestellen zijn die welliswaar in het zelfde segment vallen(high-end smartphones.) Maar qua functionaliteit en design in een ander segment vallen ;) De Iphone heeft nou eenmaal geen fysiek toetsenbord ;) Om daar maar te beginnen ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 12:32
Touchdomex schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:57:
[...]

Omdat het gewoon heel simpel 2 compleet ander toestellen zijn die welliswaar in het zelfde segment vallen(high-end smartphones.) Maar qua functionaliteit en design in een ander segment vallen ;) De Iphone heeft nou eenmaal geen fysiek toetsenbord ;) Om daar maar te beginnen ;)
Dat maakt het juist interessant om ze te vergelijken. Ik neem aan dat Nokia het alsmaar krimpende marktaandeel wil tegenhouden met een sterke concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Ik vind het een zeer interessante telefoon maar ik maak me een beetje zorgen met het opladen i.c.m. een carkit... Dit is (voor zover ik weet) de enige Nokia telefoon die de USB aansluiting aan de zijkant heeft zitten zonder dat er nog een aparte aansluiting voor de oplader is...

Tuurlijk is het super dat Nokia (eindelijk) ook met de mogelijkheid komt om via USB op te laden maar vanwaar aan de zijkant? Nu kun je de telefoon alleen in "landscape" in een carkit zetten... Met navigeren is het natuurlijk ideaal maar ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen en of ze er uberhaubt over hebben nagedacht.. Een oplossing zou wel kunnen zijn dat op het moment dat de telefoon aan een USB verbinding wordt gehangen (en/of dus wordt opgeladen) dat de sensors naar de positie van de telefoon kijken en indien nodig het scherm kantelen maar om eerlijk te zijn vrees ik ergens ervoor dat dit niet het geval gaat zijn...

We shall see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My

My

Sjengcity schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:46:
Een oplossing zou wel kunnen zijn dat op het moment dat de telefoon aan een USB verbinding wordt gehangen (en/of dus wordt opgeladen) dat de sensors naar de positie van de telefoon kijken en indien nodig het scherm kantelen maar om eerlijk te zijn vrees ik ergens ervoor dat dit niet het geval gaat zijn...

We shall see!
Ik snap niet waarom dat een oplossing zou zijn voor het 'oplaad-probleem', maar de software in bijv. de N85 en N95 zorgt er al voor dat het toestel automatisch in landscape wordt gezet, zodra deze gekanteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:54
Sjengcity schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:46:
Ik vind het een zeer interessante telefoon maar ik maak me een beetje zorgen met het opladen i.c.m. een carkit... Dit is (voor zover ik weet) de enige Nokia telefoon die de USB aansluiting aan de zijkant heeft zitten zonder dat er nog een aparte aansluiting voor de oplader is...
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar toch: Ik heb bijv. zelf een Samsung G810, deze heeft ook een (micro) usb aansluiting aan de zijkant zitten om het toetsel op te laden. Echter, de auto-houder voor deze telefoon is ook zodanig gemaakt dat de volledige zijkanten van het toetsel vrij zijn. Hij word zeg maar aan boven- en onderkant geklemd. Het is dus geen probleem om hem via je sigarettenaansteker op te laden...

Verder loop mijn abbo met die telefoon af in juni. Hoop dus echt dat de N97 tegen die tijd in de winkels te vinden is. Ding ziet er superstrak uit. In vergelijking met mn G810 valt de grootte ook wel mee, dikte is bijna hetzelfde. Menu snelheid zal mij ook benieuwen, heb n Nokia N91 (Symbian) gehad maar die was echt heel traag. De G810 die ook op Symbian draait doet het al stukken beter. Wat denken jullie btw van de kleur? Ik vind die witte wel ontzettend mooi, als ik dat bruin zie vind ik hem al stukken minder. Hadden ze m beter gewoon zwart kunnen maken IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
My schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 17:11:
[...]
Ik snap niet waarom dat een oplossing zou zijn voor het 'oplaad-probleem', maar de software in bijv. de N85 en N95 zorgt er al voor dat het toestel automatisch in landscape wordt gezet, zodra deze gekanteld wordt.
Ik voorzie ook geen oplaad probleem maar zie een "probleem" met het in een carkit plaatsen van de telefoon in "portrait"... dit zal dus waarschijnlijk niet gaan omdat de oplader aan de zijkant zit en daar heb ik dan persoonlijk misschien een luxe probleem omdat ik geen zin hem om iedere keer een kabeltje in te moeten steken... (ja heel lui)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-11-2024
Jan 10, 2009 – It has finally been announced, the first official UK release date for the Nokia N97 in White as a SIM Free mobile phone, the first UK retailer has now added the touchscreen, qwerty handset as a pre-order product due to be in stock from March 31st 2009!

bron: http://www.prlog.org/1016...e-sim-free-nokia-n97.html
http://blog.phoneslimited...se-date-for-nokia-n97-uk/

[ Voor 11% gewijzigd door Jor_den op 19-01-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Dat is écht goed nieuws! Dit is dé ideale telefoon, op het feit na de ze de camera iets hadden mogen upgraden. In de tijd van de N95 was deze revolutionair met zijn camera, en dit is in feite 2 jaar later maar nog dezelfde camera. Er zijn ondertussen mobieltjes die 8MP foto's maken (kwaliteitsverschil zal miniem zijn, maar toch) maar die mobieltjes kunnen wel in HD filmen, en dát lijkt me wel weer interessant. Of ze hadden op zijn minst optische zoom of degelijke flits kunnen toevoegen. Jammer dat ze hierop achterblijven, dat had het voor mij afgemaakt. Al moesten ze waarschijnlijk wel kiezen tussen functies om de mobiel enigzinds betaalbaar te houden. (Maar aan de andere kant, als je een top mobiel maakt, maar het dan meteen helemaal af, dan issie maar wat duurder, ik had er wel voor betaald.)

Het is ondertussen een half jaar geleden dat mijn N95 gestolen is, en sinds die tijd loop ik met een crappy Sony Ericsson K750i rond, wachtend op de dag dat de volgende high-end mobiel uit zou komen. Ik had geen geld meer om voor een half jaar/een jaar weer een N95 te kopen, dus vandaar dat ik wachtte.

Eindelijk komt het eraan, het kan wat mij part niet snel genoeg gaan, ik heb het geld er al voor opzij staan! :D

"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 07:05
Ik vraag mij ook wel af waarom die niet met de iPhone vergeleken mag worden. ik heb nu ook een iPhone 2G en zoek eigenlijk wel een vervanger (abbo verloopt in april)

opties die ik wil zijn

Touchscreen op warmte niet op aanraak gevoeligheid
GPS
CoverFlow (of lookalike)
Navigatie
Geen Windows mobile
Geen Stylus
Snel menu
8GB > intern
HDSPA -WIFI -Bluetooth

ik heb al gekeken naar de G1 android maar die gebruikt weer een stylus.

daarom komt de N97 behoorlijk dicht bij. het design vind ik wel oke, en de opties en films zien er belovend uit. ik vind dat hij redelijk dicht bij de iPhone komt.

ik twijvel heel erg tussen de N97 en een nieuwe iPhone, ik heb nog wel een losse tomtom liggen. en dat iPhone remote werkt echt vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 19:00

RMX

laurensxeon schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:10:
ik vind dat hij redelijk dicht bij de iPhone komt.
Ik vind dat hij er dik overheen gaat..
Kom op, wat is er nou precies zo speciaal aan een iPhone ?
Een telefoon zonder MMS en Video Dail ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Niet online
Ik vindt idd dat de N97 qua hardware de iPhone op alle fronten keihard voorbij stevent. Volgens mij is op dat gebied niets waar de iPhone tegenop kan boxen. (misschien schermgevoeligheid, dat moet uit latere tests nog blijken.)

Het enige waar de iPhone m.i. nog op staat is het gebruikersgemak (intuitiviteit) out-of-the-box. Maar op dit gebied beslaan de N97 en iPhone volgens mij hele andere markten.
De iPhone is gemaakt voor de gewone consument die direct uit de doos allemaal leuke dingetjes met zijn mobiel wil kunnen. Wat ie kan dat kan ie, en alles is makkelijk te vinden.
De N97 is dan weer meer gemaakt voor mensen die op alle gebieden echt het onderste uit de kan willen hebben. Heel veel nerd functies en eigenlijk op alle HW gebieden het best mogelijke in 1 toestel, en vervolgens maar zien wat er allemaal ontwikkeld kan worden voor die HW. Andere insteek, en voor de N97 is derhalve dus iets meer technische know-how of iig gevoel voor techniek dus wel handig.

Qua hardware is het dus prima mogelijk om op alle vlakken de telefoons te vergelijken, maar verder beslaan de toestellen eigenlijk gewoon een ander segment. (Al zei het dat ze wel stukjes van elkaars markt proberen af te snoepen.) En is het dus lastig om op gebruikerservaring de 2 te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takemenow
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik vraag mij ook wel af waarom die niet met de iPhone vergeleken mag worden. ik heb nu ook een iPhone 2G en zoek eigenlijk wel een vervanger (abbo verloopt in april)

opties die ik wil zijn

Touchscreen op warmte niet op aanraak gevoeligheid
GPS
CoverFlow (of lookalike)
Navigatie
Geen Windows mobile
Geen Stylus
Snel menu
8GB > intern
HDSPA -WIFI -Bluetooth

daarom komt de N97 behoorlijk dicht bij. het design vind ik wel oke, en de opties en films zien er belovend uit. ik vind dat hij redelijk dicht bij de iPhone komt.

ik twijvel heel erg tussen de N97 en een nieuwe iPhone, ik heb nog wel een losse tomtom liggen. en dat iPhone remote werkt echt vet.
Palm Pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Niet online
Palm Pre.?

Care voor a little uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Correctie, de G1 gebruikt geen stylus.

Overigens vind ik het een beetje een loze discussie of je de N97 nu wel of niet met de iPhone mag vergelijken. Ligt dit niet geheel aan de gebruiker zelf? De eisen van een telefoon verschilt per persoon. De één hecht meer waarde aan een groter scherm en de ander weer aan de zakelijke mogelijkheden waar iedere telefoon zijn plus en minpunten heeft.

Iemand van 12 zal er immers bij de iPhone 2G echt niet van hebben wakker gelegen dat je niet kon syncen met een exchange server een zakenman zou dit weer wel hebben gedaan....

anyway, you get the point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
trueKAMi schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:47:
[...]

Palm Pre.?

Care voor a little uitleg?
Ik zal voor jou zijn post even vertalen, ik snap namelijk dat het zo wat onduidelijk is.

[Vertaling]
Wellicht dat je eens zou kunnen kijken naar de Palm Pre. Daarover loopt ook een topic in dit forum. Of je kijkt natuurlijk even op google. Succes!
[/Vertaling]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Niet online
The_Fes schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:07:
[...]

Ik zal voor jou zijn post even vertalen, ik snap namelijk dat het zo wat onduidelijk is.

[Vertaling]
Wellicht dat je eens zou kunnen kijken naar de Palm Pre. Daarover loopt ook een topic in dit forum. Of je kijkt natuurlijk even op google. Succes!
[/Vertaling]
Zo kunnen we natuurlijk met losse termen blijven gooien. :X

Met de vraag om uitleg ging het meer om de vraag waarom hij het hier zo postte. Mensen die de N97 graag met bijvoorbeeld de iPhone willen vergelijken die posten hier ook even een onderbouwde mening, eventueel met wat feiten erbij, en niet alleen maar "iPhone". Volgens mij had hij hier op zijn minst even een motivatie bij kunnen zetten, maar zo zit ik misschien in elkaar. 8)7

Maar los daarvan: de Palm Pre ziet er idd erg mooi uit, ontwerp is best wel mijn stijl! :9~

Ik hou persoonlijk alleen toch meer van de N97, omdat ik in een telefoon graag veel functie's en moderne techniek zie, gecombineerd met een erg goede camera die op zijn minst erg netjes filmt. Dit laatste is helaas iets minder sterke kant van de iPhone en Palm Pre.

[ Voor 5% gewijzigd door trueKAMi op 20-01-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb eerst veel op topic gekeken van de nokia5800, welke erg veel lijkt op de n97!

het heeft een mindere camera, geen qwerty maar haast volledig touchscreen en geen ingebouwde 32gig.
het prijs verschil tussen de n97(+/-550) en de nokia 5800 (300 tot 350), om ff een snelle schatting te maken..., is wel groot voor deze functies meer.

toch hoop ik dat de n97 gunstig op de nederlandse markt wordt gedropt want die qwert en extra gig zijn wel erg makkelijk voor het internet gebruik en films kijken! overigens ben ik er niet aan uit wat voor format deze 2 nokias kunnen afspelen, divx werd al uitgesloten op het 5800 topic

[ Voor 3% gewijzigd door Jor_den op 20-01-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
trueKAMi schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:39:
[...]

[...]

Zo kunnen we natuurlijk met losse termen blijven gooien. :X

Met de vraag om uitleg ging het meer om de vraag waarom hij het hier zo postte. Mensen die de N97 graag met bijvoorbeeld de iPhone willen vergelijken die posten hier ook even een onderbouwde mening, eventueel met wat feiten erbij, en niet alleen maar "iPhone". Volgens mij had hij hier op zijn minst even een motivatie bij kunnen zetten, maar zo zit ik misschien in elkaar. 8)7

Maar los daarvan: de Palm Pre ziet er idd erg mooi uit, ontwerp is best wel mijn stijl! :9~

Ik hou persoonlijk alleen toch meer van de N97, omdat ik in een telefoon graag veel functie's en moderne techniek zie, gecombineerd met een erg goede camera die op zijn minst erg netjes filmt. Dit laatste is helaas iets minder sterke kant van de iPhone en Palm Pre.
offtopic:
Wat je zegt klopt wellicht wel, maar dan had je je vraag wellicht wat duidelijker kunnen formuleren, nu is het net alsof je niet weet wat de palm pre is, en dat is iets wat makkelijk op te zoeken valt.

De motivatie waarom de palm pre zo goed zou passen bij de gestelde eisen is een ander punt en had misschien wel wat duidelijker verwoord mogen worden, maar het gaat hier wel om het Nokia N97 topic en niet om het Palm Pre of iPhone of welke andere telefoon dan ook.

Maar goed, zoals ik al zei, het gaat om de N97. Wat dat betreft hoop ik dat Orange de algemene voorwaarden nog eens gaat aanpassen, dan kan ik tenminste opzeggen en deze (in mijn ogen) geweldige telefoon met korting gaan aanschaffen zodra hij uit is. Anders overweeg ik zelfs om het toestel los aan te schaffen en bij verlopen van mijn abbonnement voor een sim-only te gaan. Mijn viewty ben ik in ieder geval wel zat ondertussen ;)

Wil graag een toestel met touchscreen en qwerty toetsenbord en ben altijd erg tevreden geweest met de nokia's die ik tot nu toe gehad heb. Verder ziet de witte variant er erg goed uit naar mijn mening. Ben erg benieuwd naar de eerste echte hands on reviews van de grote gsm-websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Niet online
Idd, er zijn nu al wel wat reviews, maar dat is allemaal nog op een pre-productie model, waarin de soft- en hardware nog niet geoptimaliseerd zijn. Vaak lijkt de mobiel daarop langzamer dan hij daadwerkelijk gaat worden volgens mij.
De combinatie qwerty en touchscreen is en blijft gewoon het beste van de 2 werelden samenvoegen. Met recht mag dit weer een flagship device genoemd worden ^^ (en dit keer nog mooier als de N95 ook :P )

offtopic:
Mijn vraag had idd ook ietsje uitgebreider gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
trueKAMi schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:35:
Idd, er zijn nu al wel wat reviews, maar dat is allemaal nog op een pre-productie model, waarin de soft- en hardware nog niet geoptimaliseerd zijn. Vaak lijkt de mobiel daarop langzamer dan hij daadwerkelijk gaat worden volgens mij.
Dat geeft dan enigzins antwoord op mijn vraag een stukje terug.

Alleen over de eerder genoemde shipdate is toch nog wel wat onduidelijkheid.

In dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=Oybp6DLkKCk (vanaf 0.40 sec)

Heeft Nokia het er over dat ze dat pas binnenkort bekend willen gaan maken op het Mobile World Congress 16 tot 19 Feb 2009 wanneer die echt komt.. "not so fast"

Hoop wel rond die tijd... mag eind maart verlengen... :)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen in [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic