hmz dat klink wat minder goed "not so fast"
Verwijderd
zit er een stylus in de N97 ? ik heb hem in de verschillende filmpjes op youtube nog niet gezien.
de iphone is met zijn vinger-bediening wel leuk, maar als palm PDA gebruiker zit ik dikwijls met de stylus prentjes te tekenen in de kladblok. zoiets zie ik me met de vingerkes nog niet doen.
de iphone is met zijn vinger-bediening wel leuk, maar als palm PDA gebruiker zit ik dikwijls met de stylus prentjes te tekenen in de kladblok. zoiets zie ik me met de vingerkes nog niet doen.
Er zit toch ook een stylus bij de 5800, die heeft hetzelfde besturingssysteem. Ik verwacht dus dat hier ook gewoon een stylus bij zal zitten.Rashied schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 00:54:
Volgensmij hoef je geen stylus te verwachten...
De N97 heeft een doorontwikkelde versie van het OS dat op de 5800 staat.
Ook heb je het qwerty-toetsenbord dus is er in principe geen stylus nodig.
Als een stylus nodig was geweest waren die wel in de video's gebruikt, lijkt me.
Ook heb je het qwerty-toetsenbord dus is er in principe geen stylus nodig.
Als een stylus nodig was geweest waren die wel in de video's gebruikt, lijkt me.
Er lijkt ook nergens op het apparaat een uitsparing te zitten, er zijn voldoende reviews die het toestel van alle kanten bekijken, daar zie je niets op. Dus in dit geval geen stylus.
Be reasonable.... do it my way
Volgens de reacties op dit bericht wordt er wel een stylus meegeleverd, maarja in hoeverre dat betrouwbaar is, is nog maar de vraag natuurlijk. Het feit dat er geen stylus nodig is voor de bediening wil niet zeggen dat er geen bij zit natuurlijk, er zijn aardig wat mensen die graag handschriftherkenning gebruiken als invoermethode op hun touchscreen telefoon.
Handwriting recognition wordt wel overal als feature vernoemd voor zover ik kan zien.
Handwriting recognition wordt wel overal als feature vernoemd voor zover ik kan zien.
Lijkt me een top toestel. Heb nu eventjes de Samsung Omnia tussendoor, maar denk toch dat het weer een overstap terug naar Nokia wordt. De N95-2 die ik hiervoor had beviel best goed, maar tussendoor moet je gewoon even gek doen soms
Stylus lijkt mij niet echt nodig als ik de reviews bekijk op youtube. En dat dat ene toestel zo traag is in dat ene filmpje verbaast me niets. Als je ziet wat er daarvoor allemaal gebeurd op 't scherm. Accelerometer staat waarschijnlijk op erg gevoelig ofzo, en daarbij raakt ie steeds knopjes aan, klapt m open en dicht en weet ik 't wat allemaal nog meer. Het apparaatje was gewoon de weg kwijt arm ding
En ik hoop dat er binnenkort navigatie voor dit OS komt (als die er niet al is... kuch kuch). Scheelt toch weer kaarten ophalen tijdens het rijden.
Enne qua Engeland "qwerty handset as a pre-order product due to be in stock from March 31st 2009". Wil zeggen dat het nog een maand kan duren voor het toestel voor het overgrote deel beschikbaar is. Pre-order, en waarschijnlijk alleen bij Nokia zelf. Daarna komt NL een keer (alleen Nokia zelf natuurlijk, met geluk bedrijven voor bijv previews, zoals Tweakers?
) en daarna worden winkels en webwinkels enzo pas bevoorraad.
Kortom de meesten kunnen denk ik het beste rekenen op een half jaar. Als eerder, dan
, maar voorlopig wachten
Stylus lijkt mij niet echt nodig als ik de reviews bekijk op youtube. En dat dat ene toestel zo traag is in dat ene filmpje verbaast me niets. Als je ziet wat er daarvoor allemaal gebeurd op 't scherm. Accelerometer staat waarschijnlijk op erg gevoelig ofzo, en daarbij raakt ie steeds knopjes aan, klapt m open en dicht en weet ik 't wat allemaal nog meer. Het apparaatje was gewoon de weg kwijt arm ding
En ik hoop dat er binnenkort navigatie voor dit OS komt (als die er niet al is... kuch kuch). Scheelt toch weer kaarten ophalen tijdens het rijden.
Enne qua Engeland "qwerty handset as a pre-order product due to be in stock from March 31st 2009". Wil zeggen dat het nog een maand kan duren voor het toestel voor het overgrote deel beschikbaar is. Pre-order, en waarschijnlijk alleen bij Nokia zelf. Daarna komt NL een keer (alleen Nokia zelf natuurlijk, met geluk bedrijven voor bijv previews, zoals Tweakers?
Kortom de meesten kunnen denk ik het beste rekenen op een half jaar. Als eerder, dan

Nog een mooie foto serie gevonden:
http://www.engadget.com/photos/nokia-n97-hands-on/
Zo aan deze foto's te zien bevalt de witte me toch ook wel erg goed.. zat eerst aan de zwarte te denken
Ook de leuke specs op het scharnier zien er wel cool uit (foto 19)
het aantal nieuwe youtube filmpjes neemt helaas hard af...
http://www.engadget.com/photos/nokia-n97-hands-on/
Zo aan deze foto's te zien bevalt de witte me toch ook wel erg goed.. zat eerst aan de zwarte te denken
Ook de leuke specs op het scharnier zien er wel cool uit (foto 19)
het aantal nieuwe youtube filmpjes neemt helaas hard af...
[ Voor 36% gewijzigd door fsve op 27-01-2009 20:34 . Reden: Typo's en extra info ]
Even doekje pakken...
Damn wat een foto's
Op die foto's is ook goed te zien hoe dik dat scharnier is. Bij normaal gebruik moet dat toch minstens een paar jaar goed gaan dacht ik zo.
Damn wat een foto's
Op die foto's is ook goed te zien hoe dik dat scharnier is. Bij normaal gebruik moet dat toch minstens een paar jaar goed gaan dacht ik zo.
Verwijderd
dat is net zo iets als een nieuwe auto kopen die eerst door beunhazen moet worden bewerkt om fatsoenlijk te kunnen rijden. Dat slaat ook nergens optrueKAMi schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:48:
Ik vindt idd dat de N97 qua hardware de iPhone op alle fronten keihard voorbij stevent. Volgens mij is op dat gebied niets waar de iPhone tegenop kan boxen. (misschien schermgevoeligheid, dat moet uit latere tests nog blijken.)
Het enige waar de iPhone m.i. nog op staat is het gebruikersgemak (intuitiviteit) out-of-the-box. Maar op dit gebied beslaan de N97 en iPhone volgens mij hele andere markten.
De iPhone is gemaakt voor de gewone consument die direct uit de doos allemaal leuke dingetjes met zijn mobiel wil kunnen. Wat ie kan dat kan ie, en alles is makkelijk te vinden.
De N97 is dan weer meer gemaakt voor mensen die op alle gebieden echt het onderste uit de kan willen hebben. Heel veel nerd functies en eigenlijk op alle HW gebieden het best mogelijke in 1 toestel, en vervolgens maar zien wat er allemaal ontwikkeld kan worden voor die HW. Andere insteek, en voor de N97 is derhalve dus iets meer technische know-how of iig gevoel voor techniek dus wel handig.
Qua hardware is het dus prima mogelijk om op alle vlakken de telefoons te vergelijken, maar verder beslaan de toestellen eigenlijk gewoon een ander segment. (Al zei het dat ze wel stukjes van elkaars markt proberen af te snoepen.) En is het dus lastig om op gebruikerservaring de 2 te vergelijken.
Ik heb nog een volledige specs lijst gevonden online (als het goed is confirmed door nokia) het is alleen een hele lap text, dus ik weet niet of het verstandig is om hem hier neer te zetten, of in de TS?
iemand?
iemand?
Kun je niet gewoon een link plaatsen dan?fsve schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:56:
Ik heb nog een volledige specs lijst gevonden online (als het goed is confirmed door nokia) het is alleen een hele lap text, dus ik weet niet of het verstandig is om hem hier neer te zetten, of in de TS?
iemand?
Doe maar posten hoor, kan echt geen kwaad
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Verwijderd
Jep plaats maar gewoon:) Heb er ook wel intresse in.
Btw als je bij de link van Engadget terug gaat naar de hoofdpagina, staat er ook een fotoshoot van de zwarte
Btw als je bij de link van Engadget terug gaat naar de hoofdpagina, staat er ook een fotoshoot van de zwarte
In de OP (Openings Post).fsve schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:56:
...of in de TS?
TS = Topic Starter
Ontopic: Die foto's zien er wel erg goed uit! Blij dat mn sim only nu in augustus afloopt, kan ik in april al verlengen!
Gadgets FTW!
I stand corrected Ursamajor...
Hierbij de specs:
```
2G Network: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
``````````
3G Network: HSDPA 900 / 1900 / 2100
``````````
Status: Release (1st half) of 2009
``````
SIZE Dimensions: 117.2 x 55.3 x 15.9-18.3 mm
`````````````
Weight: 150 g
``````
Battery: Nokia Battery BP-4L, 1500 mAh
```````
DISPLAY:
```````
- TFT touch screen, 16.7M colors, 24 bit
- 360 x 640 pixels, 3.5 inches, 16:9 widescreen
- Proximity sensor for auto turn-off
- Accelerometer sensor for auto-rotate
- Full QWERTY keyboard
- Handwriting recognition
- Screen touch resistance
- Stereo speakers
Call records: Detailed, max 30 days
``````````
Card slot:
````````
- microSD (TransFlash), up to 16GB
-32 GB internal memory
HSCSD: Yes
``````
EDGE:Class 32
`````
3G:HSDPA, 3.6 Mbps
```
WLAN: Wi-Fi 802.11 b/g, UPnP technology
`````
Bluetooth: Yes, v2.0 with (A2DP) & (EDR) Enhanced Data Rates
````````
USB: v2.0 HS-microUSB
````
Messaging: SMS, MMS, Email, Push Email, IM
`````````
Browser: WAP 2.0/xHTML, HTML, RSS feeds, Active x control
```````
Colors available: White, Brown,Black
`````````````
Camera:
``````
- pictures: 5 MP, (2584x1938) pixels, Carl Zeiss optics, auto-focus
- videos: (VGA@30fps)(640x480) High Quality TV video
- flash: Dual LED
- secondary videocall camera (VGA)
Video and TV:
```````````
- Watch high-quality video on the large 3.5 inch 16:9 widescreen
- Video playback at 30 fps, for a wide array of formats includes (WMV9)
- Play videos, music and pictures on TV using TV-out
- Access internet video feeds through Nokia Video Center
- Video recording resolution (640 x 480) @ 30 Fps
Video playback:
`````````````
- MPEG-4 / SP and MPEG-4 AVC/H.264,up to 30 fps, up to VGA resolution and
RealVideoup to QCIF @ 30 fps Windows Media (WMV9) up to CIF @ 30 fps Flash
Lite 3.0 / Flash Video in internet browser.
AUDIO:
``````
- Nokia Music Store support
- Nokia Music Manager
- Nokia Podcasting support
- Ring tones: 3D stereo ring tones, 64-tone
- Integrated stereo with dedicated audio chip with surround sound withcrystal
clear hi-fi sound quality (SAME sound Quality like N96)
Operating Times:
``````````````
Talk time:Up to 320 min (3G), 400 min (GSM)
Standby time:Up to 400 hrs (3G), 430 hrs (GSM)
Video playback:Up to 4,5 hours (offline mode)
Music playback:Up to 37 hours (offline mode)
Others Features:
``````````````
- Built-in GPS receiver
- A-GPS support
- Nokia Maps 2.0 Touch
- Digital compass
- Java MIDP 2.0
- MP3/WMA/WAV/eAAC+ player
- MPEG4/WMV/3gp video player
- Stereo FM radio with RDS
- TV out
- 3.5 mm audio output jack
- Voice command/dial
- T9
- Flash Lite 3
- Built-in hands free
- Office complete suite
- USB-charge available
- Enhanced sliding tilt display
- Multimedia city guides and navigation services from Nokia.
CPU Performance:
```````````````
> DUAL-CPU
> ARM11 Mp Core(400 Mhz)
> RAM 192 MB
> ROM 256 MB
Hierbij de specs:
```
2G Network: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
``````````
3G Network: HSDPA 900 / 1900 / 2100
``````````
Status: Release (1st half) of 2009
``````
SIZE Dimensions: 117.2 x 55.3 x 15.9-18.3 mm
`````````````
Weight: 150 g
``````
Battery: Nokia Battery BP-4L, 1500 mAh
```````
DISPLAY:
```````
- TFT touch screen, 16.7M colors, 24 bit
- 360 x 640 pixels, 3.5 inches, 16:9 widescreen
- Proximity sensor for auto turn-off
- Accelerometer sensor for auto-rotate
- Full QWERTY keyboard
- Handwriting recognition
- Screen touch resistance
- Stereo speakers
Call records: Detailed, max 30 days
``````````
Card slot:
````````
- microSD (TransFlash), up to 16GB
-32 GB internal memory
HSCSD: Yes
``````
EDGE:Class 32
`````
3G:HSDPA, 3.6 Mbps
```
WLAN: Wi-Fi 802.11 b/g, UPnP technology
`````
Bluetooth: Yes, v2.0 with (A2DP) & (EDR) Enhanced Data Rates
````````
USB: v2.0 HS-microUSB
````
Messaging: SMS, MMS, Email, Push Email, IM
`````````
Browser: WAP 2.0/xHTML, HTML, RSS feeds, Active x control
```````
Colors available: White, Brown,Black
`````````````
Camera:
``````
- pictures: 5 MP, (2584x1938) pixels, Carl Zeiss optics, auto-focus
- videos: (VGA@30fps)(640x480) High Quality TV video
- flash: Dual LED
- secondary videocall camera (VGA)
Video and TV:
```````````
- Watch high-quality video on the large 3.5 inch 16:9 widescreen
- Video playback at 30 fps, for a wide array of formats includes (WMV9)
- Play videos, music and pictures on TV using TV-out
- Access internet video feeds through Nokia Video Center
- Video recording resolution (640 x 480) @ 30 Fps
Video playback:
`````````````
- MPEG-4 / SP and MPEG-4 AVC/H.264,up to 30 fps, up to VGA resolution and
RealVideoup to QCIF @ 30 fps Windows Media (WMV9) up to CIF @ 30 fps Flash
Lite 3.0 / Flash Video in internet browser.
AUDIO:
``````
- Nokia Music Store support
- Nokia Music Manager
- Nokia Podcasting support
- Ring tones: 3D stereo ring tones, 64-tone
- Integrated stereo with dedicated audio chip with surround sound withcrystal
clear hi-fi sound quality (SAME sound Quality like N96)
Operating Times:
``````````````
Talk time:Up to 320 min (3G), 400 min (GSM)
Standby time:Up to 400 hrs (3G), 430 hrs (GSM)
Video playback:Up to 4,5 hours (offline mode)
Music playback:Up to 37 hours (offline mode)
Others Features:
``````````````
- Built-in GPS receiver
- A-GPS support
- Nokia Maps 2.0 Touch
- Digital compass
- Java MIDP 2.0
- MP3/WMA/WAV/eAAC+ player
- MPEG4/WMV/3gp video player
- Stereo FM radio with RDS
- TV out
- 3.5 mm audio output jack
- Voice command/dial
- T9
- Flash Lite 3
- Built-in hands free
- Office complete suite
- USB-charge available
- Enhanced sliding tilt display
- Multimedia city guides and navigation services from Nokia.
CPU Performance:
```````````````
> DUAL-CPU
> ARM11 Mp Core(400 Mhz)
> RAM 192 MB
> ROM 256 MB
Damn! Dualcore processor!
Dit zijn pas specificaties! Hopelijk komt ie ook in zwart bij de eerste levering!
Dit zijn pas specificaties! Hopelijk komt ie ook in zwart bij de eerste levering!
Gadgets FTW!
Ziet er goed uit! Zie ook hier wel weer de handwriting staan, dus ik verwacht wel dat er toch een (wellicht losse) stylus bij zal zitten.
"Het enige waar de iPhone m.i. nog op staat is het gebruikersgemak (intuitiviteit) out-of-the-box."
Dit wordt in een eerder topic geopperd als argument waarop de iphone een voorsprong heeft op andere toestellen waaronder de N97.
Ik heb toevallig de iphone en ik moet zeggen dat ik helemaal niet tevreden ben over dit bagger toestel. Er zit geeneens een gebruiksaanwijzing bij waardoor je je helemaal het leplazerus zoekt naar een bepaalde functie. Veel functies kunnen niet eens omdat de maker deze heeft dichtgegooid (denk aan de bleutooth funties).
Dus niks intuiviteit: naar mijn mening is de iphone werkelijk gemaakt voor mensen die alleen maar een beetje met hun gsm willen showen en is de N97 gemaakt voor de echte gadgetfreak.
Dit wordt in een eerder topic geopperd als argument waarop de iphone een voorsprong heeft op andere toestellen waaronder de N97.
Ik heb toevallig de iphone en ik moet zeggen dat ik helemaal niet tevreden ben over dit bagger toestel. Er zit geeneens een gebruiksaanwijzing bij waardoor je je helemaal het leplazerus zoekt naar een bepaalde functie. Veel functies kunnen niet eens omdat de maker deze heeft dichtgegooid (denk aan de bleutooth funties).
Dus niks intuiviteit: naar mijn mening is de iphone werkelijk gemaakt voor mensen die alleen maar een beetje met hun gsm willen showen en is de N97 gemaakt voor de echte gadgetfreak.
Leuk man gatheren
Ik vraag me af als de n97 dicht is of je dan ook kan smsen of een nummer kan in intoetsen of moet je hem echt opklappen en dan het toetsenbord gebruiken?
wie weet dit
wie weet dit
Ik kan het er niet méér mee eens zijnmigros schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:25:
[...] naar mijn mening is de iphone werkelijk gemaakt voor mensen die alleen maar een beetje met hun gsm willen showen en is de N97 gemaakt voor de echte gadgetfreak.
Volgens mij kan het allebij, openklappen of on-screen invoerenDjambo schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:43:
Ik vraag me af als de n97 dicht is of je dan ook kan smsen of een nummer kan in intoetsen of moet je hem echt opklappen en dan het toetsenbord gebruiken?
wie weet dit
"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"
Je kan ook gewoon text invoeren als hij dicht zit... ik zal even voor je kijken of ik dat filmpje voor je kan vinden waarop je dat kan. Ik heb sowieso gezien dat je een groot onscreen keypad krijgt.Djambo schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:43:
wie weet dit
Maar ik zal nog even voor je zoeken.
EDIT:
(een) Filmpje gevonden, was niet die ik zocht, maar hier zie je het nog beter:
http://nl.youtube.com/watch?v=WdjO4-Z7anE op 1.42 min.
Wat er ook goed uitzag wat ik ook nog niet eerder had gezien is in het zelfde filmpje op 1.38 min. is de calender vanuit het homescreen dmv de widget. Ziet er erg handig uit.
[ Voor 27% gewijzigd door fsve op 28-01-2009 20:21 . Reden: Filmpje gevonden ]
fsve schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:23:
...
CPU Performance:
```````````````
> DUAL-CPU
> ARM11 Mp Core(400 Mhz)
> RAM 192 MB
> ROM 256 MB
Misschien heb je dus niet helemaal gelijk, maar na tests zullen we dit vast wel ooit eens zeker gaan wetenUrsamajor schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:29:
Damn! Dualcore processor!
Net als het gros aan andere gegevens.
De meeste telefoons hebben al een dual-core proc, N95 bjv en een paar andere. Echter dit zijn geen echte, en in de N97 ook niet, dual-core procs maar processors die twee gedeelte hebben. 1 voor telefoon signaal en 1 voor het pda gedeelte. Dual-core houd bij pc's meer in dat twee cores het zelfde werk kunnen doen en het onder kunne verdelen voor een snellere transfer van data, en dat is hier niet het geval.
ik ben benieuwd of hij een dedicated 3D chip meekrijgt zoals de N95. Dat zou wel leuk zijn voor games.
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
Daarvan heb ik gelezen dat die er niet in zit bij de N97...Soepster schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:22:
ik ben benieuwd of hij een dedicated 3D chip meekrijgt zoals de N95. Dat zou wel leuk zijn voor games.
Verwijderd
Eindelijk weer een reden om terug te gaan naar Nokia! 
Sinds jaar en dag Nokia's gehad (3310, 6310, 7650 etc..) maar bij het uitblijven van dit soort toestellen 3 jaar geleden overgegaan naar de Vario-serie van T-Mobile. Na tevreden te zijn geweest over de Vario 1 en de Vario 2 viel de Vario 4 erg tegen; werk nu dus nog steeds met de Vario 2. Beter gaat deze Nokia snel uitkomen!
Sinds jaar en dag Nokia's gehad (3310, 6310, 7650 etc..) maar bij het uitblijven van dit soort toestellen 3 jaar geleden overgegaan naar de Vario-serie van T-Mobile. Na tevreden te zijn geweest over de Vario 1 en de Vario 2 viel de Vario 4 erg tegen; werk nu dus nog steeds met de Vario 2. Beter gaat deze Nokia snel uitkomen!
Enig idee wanneer ie nou eindelijk uitkomt?
Volgens de laatste berichten ergens 31 maart 2009 en andere berichten ergens eind 2e kwartaal 2009.
Nog nieuws?
Volgens de laatste berichten ergens 31 maart 2009 en andere berichten ergens eind 2e kwartaal 2009.
Nog nieuws?
Leuk man gatheren
Volgens de Press release zou die in de eerste helft van 2009 moeten komen:
The Nokia N97 is expected to begin shipping in the first half of 2009 at an estimated retail price of EUR 550 before taxes or subsidies.
Nog steeds voor week 10 volgens onze eigen telefoon goeroe Daano, in de verwachting van week 5...
Laten we hopen dat hij gelijk heeft
http://www.allaboutphones...en-voor-week-5-t4489.html
Week 10 staat er in de tabel... Ook leuk
Gadgets FTW!
Verwijderd
In de eerste video van de intro van dit topic zie ik een soort verborgen functie van de N97. Namelijk op 1:02 zie ik een menuutje waar ik de optie "live tv" zie staan. Kan iemand mij hier soms meer van vertellen. Mischien dan toch mobile TV op de N97?!? En is dat dan dvb-h of live streaming via internet?
Nu was de N96 echt een diehard kpn exclusive. Zal dit bij de N97 ook zo zijn?
Hoop het niet overigens want ik wilmoet hem.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Dit kwam waarschijnlijk door de DVB-H TV receiver in de N96 wat het voor KPN aantrekkelijk maakte om deze als KPN exclusive te nemen. In combinatie met KPN mobiel TV, om dat een beetje van de grond te krijgen. Aangezien de N97 geen DVB-H TV ondersteunt zal hij waarschijnlijk niet als KPN exclusive komen.Paxlie schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 00:09:
Nu was de N96 echt een diehard kpn exclusive. Zal dit bij de N97 ook zo zijn?
Inderdaad nog steeds op week 10, meestal wordt ie daarvoor al in een aantal landen uitgeleverd. Daar heb ik nog niets van vernomen. Ik hou het op juni of juli 2009.fsve schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:21:
Nog steeds voor week 10 volgens onze eigen telefoon goeroe Daano, in de verwachting van week 5...
Leuk man gatheren
Tijdens het surfen naar deze prachtige telefoon, welke zeker mijn next one wordt, kwam ik deze site tegen.
Hier wordt gezegd dat er dus wel mobiele televisie op je telefoon ontvangen kan worden.
Maar er staat verder niks bij over hoe het ontvangen wordt, er wordt niet gesproken over DVB-H. en als je op Bestel de N97 klikt, krijg je de Samsung SGH P960 TV voor je neus.
Maar dan zal het wel via internet gaan, aangezien er geen tuner op zit.
Hier wordt gezegd dat er dus wel mobiele televisie op je telefoon ontvangen kan worden.
Maar er staat verder niks bij over hoe het ontvangen wordt, er wordt niet gesproken over DVB-H. en als je op Bestel de N97 klikt, krijg je de Samsung SGH P960 TV voor je neus.
Maar dan zal het wel via internet gaan, aangezien er geen tuner op zit.
[ Voor 8% gewijzigd door n41r0j op 05-02-2009 18:46 ]
Zoals alle laatste N-series in de lijst van T-mobile mobiel TV, zal de N97 ook wel geschikt zijn om Mobiel TV te streamen...
http://www.t-mobile.nl/pe...l-internet/mobiel-tv.aspx
Dat is alleen de N96 lieve schatfsve schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:18:
Zoals alle laatste N-series in de lijst van T-mobile mobiel TV, zal de N97 ook wel geschikt zijn om Mobiel TV te streamen...
Het plaatje laat toch echt een N95 zien, en mijn vriend kan ook gewoon tv kijken met zijn N95 8GB versie.
Ja, via mobiel internet misschien, maar niet via de "officiele" mobieltv a.k.a. DVB-H
TV kijken via mobiel internet is toch echt wat er bedoeld word op de site die fsve gaf.
Dan zat ik er inderdaad langs te praten, mijn excuses.Jorian29 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:48:
TV kijken via mobiel internet is toch echt wat er bedoeld word op de site die fsve gaf.
* Hooglander1 vraagt zich wel af wat nog de meerwaarde is van dvb-h als het ook via de datalijn kan.
Ik vind het dan ook niet erg dat ze dvb-h achterwege hebben gelaten.
Inderdaad, en al zou er een dvb-h tuner op hebben gezeten, zou het naar alle waarschijnlijkheid weer een exclusive worden voor kpn, aangezien kpn de rechten bezit dvb-h te gebruiken als tv-dienst.
Gelukkig is ook de N96 wel te bestellen gsmweb.nl en dergelijken, alleen heb je dan niets aan de tv-dienst. Wel viel het mij vandaag op dat de resolutie van de N97 wel enigszins tegenvalt met de Xperia X1. Sowieso zie je dat de N97 er weinig naast word gelegd, terwijl dat volgens mij wel een serieuze concurrent is. Zie ik dit misschien verkeerd?
Ik denk dat het grootste verschil de OS is tussen die 2, WM 6.1 en S60 5th Edition.. En de resolutie verschilt wel ja, 800x480 tegen 640x360, maar daarentegen heb je wel weer een 16:9 formaat. Leuk voor films oid.
Verwijderd
de sony ericsson Xperia heeft idd een hogere resolutie, maar dit maakt het ook vervelend om de telefoon met je vingers te bedienen, een maat van mij heeft de X1 en voor hem is een stylus geen overbodige luxe.
ik zie in de resolutie dus zeker geen probleem! en ga deze telefoon zeker wel halen! kan niet wachten
ik zie in de resolutie dus zeker geen probleem! en ga deze telefoon zeker wel halen! kan niet wachten
Hip toestel, ik denk dat dit mn volgende GSM wordt...
Ik heb momenteel een Hi30 abbo, en daarbij 10 euro eindeloos online. (40 euro p/m), en zit regelmatig over de bundel.
Ik hoop dat Hi me een mooie aanbieding kan doen:)!
Wanneer die uit is gelijk bellen, want mn N95 heb ik nu wel opgebruikt...
Ik heb momenteel een Hi30 abbo, en daarbij 10 euro eindeloos online. (40 euro p/m), en zit regelmatig over de bundel.
Ik hoop dat Hi me een mooie aanbieding kan doen:)!
Wanneer die uit is gelijk bellen, want mn N95 heb ik nu wel opgebruikt...
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Vraag me af of de door samsung aangekondigde i8910 eerder uitkomt of de Nokia N97
Zo te zien is de Samsung i8910 nog een klasse beter dan de n97 met een 3,8 inch scherm en 8 mp camera. Alhoewel ik na de Omnia gebruikt te hebben nooit meer een samsung wil.
Zo te zien is de Samsung i8910 nog een klasse beter dan de n97 met een 3,8 inch scherm en 8 mp camera. Alhoewel ik na de Omnia gebruikt te hebben nooit meer een samsung wil.
Leuk man gatheren
De resolutie van de Xperia is wel leuk, alleen scoort het toestel grafisch erg slecht (weet de bron even niet meer). Dan liever een lagere resolutie die wel presteert!
Gadgets FTW!
Je hebt dan natuurlijk weer geen toetsenbord, iets wat ik op mijn volgende telefoon echt wel wil hebben.migros schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:08:
Vraag me af of de door samsung aangekondigde i8910 eerder uitkomt of de Nokia N97![]()
Ik zit er ook heel erg aan te denken deze telefoon aan te schaffen. Nog ff het MWC afwachten, met wat voor leuke (misschien wel 8MP) alternatieven Nokia nog komt. Op de roadmap 2008-2009 van Nokia is de N97 de Ivalo, ik ben dan ook wel heel erg benieuwd naar die Corolla. Dat moet ook wel een mooi dingetje worden. Ik verwacht dat er op de MWC nog wel meer bekend zal worden over releasedata enzo.
Verwijderd
Ik kwam een leuke site tegen met wat nieuwe filmpjes die ik nog niet gepost zag binnen dit forum.
http://2009.nseries.com/
Ik houd zeker het internet de komende tijd in de gaten om meer te weten te weten te komen.
Waar ik vooral erg benieuwd naar ben is hoe het geluid van de mp3 speler is?
In mijn optiek is de N91 tot nu toe de beste mp3 telefoon met het beste/meest zuivere geluid zeker ook bij het opnemen van video (de beeldkwaliteit was wat minder). Wat ik erg jammer vindt is dat de handige headset met afstandbediening niet meer wordt toegepast op andere modellen.
http://2009.nseries.com/
Ik houd zeker het internet de komende tijd in de gaten om meer te weten te weten te komen.
Waar ik vooral erg benieuwd naar ben is hoe het geluid van de mp3 speler is?
In mijn optiek is de N91 tot nu toe de beste mp3 telefoon met het beste/meest zuivere geluid zeker ook bij het opnemen van video (de beeldkwaliteit was wat minder). Wat ik erg jammer vindt is dat de handige headset met afstandbediening niet meer wordt toegepast op andere modellen.
Nog een nieuw filmpje gevonden wat voornamelijk gaat over alle mogelijkheden van "multiple input methods"
Inderdaad ook stylus voor handschrift herkenning en T9...
http://www.youtube.com/watch?v=zZJ8ivt-N8s
Inderdaad ook stylus voor handschrift herkenning en T9...
http://www.youtube.com/watch?v=zZJ8ivt-N8s
Verwijderd
In het filmpje hebben ze het over een lanceer datum aan het einde van het eerste half jaar.
Verwijderd
Klopt, dat hoop ik toch niet dat we zolang moeten wachten hierop. Verder zal die €550,- gaan kosten incl btw maar minus subsidies. Weet iemand welke subsidies?Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:30:
In het filmpje hebben ze het over een lanceer datum aan het einde van het eerste half jaar.
Ik dacht dat ie juist 550 ex btw én subsidies zou gaan kosten.
De subsidies zullen wel de kortingen zijn die je krijgt als je bij een telefoonaanbieder een abonnement afsluit.
De subsidies zullen wel de kortingen zijn die je krijgt als je bij een telefoonaanbieder een abonnement afsluit.
Gadgets FTW!
Verwijderd
Ze zegt het nie heel duidelijk of het ligt aan mijn gehoor. Maar als hij nog €550,- moet gaan kosten inclusief een abonnement en excl. BTW dan denk ik dat er maar weinig ervan verkocht gaan worden. Alleen de echte DieHard freaks zullen hem dan kopen. Ik ga er in elk geval niet zoveel geld aan uit geven. Het is en blijft een telfoon met handige hulpmiddelen.Ursamajor schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:12:
Ik dacht dat ie juist 550 ex btw én subsidies zou gaan kosten.
Verwijderd
Ik vind het geen probleem om € 550 voor zo'n telefoon te betalen. Ik zie het niet echt als een telefoon met handige hulpmiddelen, maar meer als een PDA die mijn werkzaamheden een stuk efficiënter en comfortabeler kan maken. Dan is € 550 een kleine investeringVerwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:04:
[...]
Ze zegt het nie heel duidelijk of het ligt aan mijn gehoor. Maar als hij nog €550,- moet gaan kosten inclusief een abonnement en excl. BTW dan denk ik dat er maar weinig ervan verkocht gaan worden. Alleen de echte DieHard freaks zullen hem dan kopen. Ik ga er in elk geval niet zoveel geld aan uit geven. Het is en blijft een telfoon met handige hulpmiddelen.
Och, de N95 was ook zo duur toen ie uitkwam en nu krijg je hem ook gratis, dus dat zal wel meevallen.
Die 550 ex btw heb ik ergens een keer gelezen (niet gehoord dus).
Die 550 ex btw heb ik ergens een keer gelezen (niet gehoord dus).
Gadgets FTW!
Verwijderd
Tuurlijk wanneer je hem zakelijk gaat gebruiken is het maar een kleine investering. Maar prive is het veel geld. Ik gebruik een mobiel nog wel als mobiel en de rest er rond om heen is leuk als gadget. Zo gebruikt iedereen zijn telefoon weer anders.Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:08:
[...]
Ik vind het geen probleem om € 550 voor zo'n telefoon te betalen. Ik zie het niet echt als een telefoon met handige hulpmiddelen, maar meer als een PDA die mijn werkzaamheden een stuk efficiënter en comfortabeler kan maken. Dan is € 550 een kleine investering
Verwijderd
wat opvalt is in het youtubefilmpje is dat de dame in kwestie zegt dat de N97 eerst "at the end of the first half of 2009" in Asia uitkomt en daarna in de rest van de wereld. FF nog een maandje of 5 geduld dus
Verwijderd
in Europe and AsiaVerwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:35:
wat opvalt is in het youtubefilmpje is dat de dame in kwestie zegt dat de N97 eerst "at the end of the first half of 2009" in Asia uitkomt en daarna in de rest van de wereld. FF nog een maandje of 5 geduld dus
zit alleen nog een beetje te twijfelen.... wit
Verwijderd
week 10, zoals dus eerder is gezegd in allaboutphones is dus zeker niet haalbaar. De witte heeft wel iets, de zwarte kom saai over op het youtubefilmpjeVerwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:34:
[...]
in Europe and Asiadus als hij er over een maandje of 3 á 4 is ben ik 1 van de gelukkige die deze telefoon in zijn bezit heeft. Gewoon voor privé gebruik maar ik vind hem alle 550 euro's waard hoor. ga gewoon mijn abbonoment verlengen. deze telefoon heeft echt alles wat ik in mijn volgende telefoon zoek. de camera vond ik in mijn n95 prima, en 32 gb aan opslagruimte is echt een plus.
zit alleen nog een beetje te twijfelen.... wit?... of toch maar zwart
Ik heb het idee dat zo'n witte telefoon snel vies eruit zal zien of vergeelt.
Ik gebruik m ook voornamelijk prive en wellicht dat ik er mn iGo toetsenbord op kan aansluiten om zo notulen te maken voor mn werk. Dan is denk ik een abo van een jaar met een leuke korting toch ook interessant.
Met mn N95 toen ook gedaan en dan 300 euro bij betalen is dan niet zo erg.
Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat ze in die mooie review filmpjes al leuk met dat ding spelen, maar dat ze om een een of andere reden te lang wachten met uitleveren, dat ie net weer een beetje achterhaald is tegen de tijd dat ie uitkomt.
Ik gebruik m ook voornamelijk prive en wellicht dat ik er mn iGo toetsenbord op kan aansluiten om zo notulen te maken voor mn werk. Dan is denk ik een abo van een jaar met een leuke korting toch ook interessant.
Met mn N95 toen ook gedaan en dan 300 euro bij betalen is dan niet zo erg.
Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat ze in die mooie review filmpjes al leuk met dat ding spelen, maar dat ze om een een of andere reden te lang wachten met uitleveren, dat ie net weer een beetje achterhaald is tegen de tijd dat ie uitkomt.
Gadgets FTW!
Vandaag gaat de Mobile World Congress beginnen in Barcelona.
Op dit congres gaat nokia als het goed is de definitieve lanceringsdatum bekend maken voor de N97!
Nu maar hopen dat Olli Pekka Kallasvuo goed nieuws te brengen heeft in z'n keynote (lol, het geeft net zo'n Steve Jobs gevoel
)
Voor de geïnteresseerden: http://www.mobileworldcongress.com/
Op dit congres gaat nokia als het goed is de definitieve lanceringsdatum bekend maken voor de N97!
Nu maar hopen dat Olli Pekka Kallasvuo goed nieuws te brengen heeft in z'n keynote (lol, het geeft net zo'n Steve Jobs gevoel
Voor de geïnteresseerden: http://www.mobileworldcongress.com/
Live verslag:Reviewing N97.. flagship device. This is because of the tight integration of services (well and hardware too). N97 will be in stores in June
http://www.allaboutsymbian.com/live/
Er werd ook nog gehint naar een 8 MP Camera van Nokia..
Juni maar de vraag alleen wanneer hier in nederland? Nokia kennende zal dit toestel waarschijnlijk pas ergens in september in gezonde hoeveelheden verkrijgbaar zijn bij grote retailers.RMX schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:39:
[...]
Live verslag:
http://www.allaboutsymbian.com/live/
Er werd ook nog gehint naar een 8 MP Camera van Nokia..
Ik baal ook een beetje van juni... had gehoopt op eind april, hooguit mei...
en wat Miki zegt is het nog maar te hopen dat er dan al voldoende voorraad is...
Hmmm... misschien maar opzoek naar een ander toestel... bummer
en wat Miki zegt is het nog maar te hopen dat er dan al voldoende voorraad is...
Hmmm... misschien maar opzoek naar een ander toestel... bummer
Verwijderd
Zaterdag maar de Samsung i8510 INNOV8 aangeschaft. Wat een perfect toestel. Het wachten op de N97 duurt me te lang en kost me te veel. Het is dan wel een completer toestel. Degene die wel wachten, succes!
Samsung Omnia HD al gezien? Ziet er ook zeer gelikt uit... weliswaar geen (hardware) toetsenbord, maar wat een ding... filmen in HD (720p) resolutie met je mobiel, toppie hoor! Mis alleen een xenon flits. Word nu ernstig aan het twijfelen gebracht, mag over 3 maanden abbo verlengen. Beide toestellen zien er echt strak uit, en top of the bill wat features betreft...
Verwijderd
Ik zag net op gsmarena.com dat de 8MP nokia (N86) een opvolger wordt van de n85. Jammer dat ze die 8MP camera niet gewoon ook in de N97 gestopt hebben...
Verwijderd
http://www.gadgetgarden.n...0%93-beschikbaar-in-juni/
op deze site zag ik dat de telefoon inderdaad in juni uit zal komen. maar er staat ook in het bericht iets over een multi touch aanraakscherm. nou zit ik te denken, is dit hetzelfde als bij de Iphone? of heb ik het nu helemaal mis?
ik heb ook nog gekeken naar de sony ericsson idou, mooi toestel, 12.1 mp camera maar geen hardwaretoetsenbord. erg jammer. en de releasedatum is ook pas in de 2e helft van 2009
op deze site zag ik dat de telefoon inderdaad in juni uit zal komen. maar er staat ook in het bericht iets over een multi touch aanraakscherm. nou zit ik te denken, is dit hetzelfde als bij de Iphone? of heb ik het nu helemaal mis?
ik heb ook nog gekeken naar de sony ericsson idou, mooi toestel, 12.1 mp camera maar geen hardwaretoetsenbord. erg jammer. en de releasedatum is ook pas in de 2e helft van 2009
De N97 beschikt niet over een multi touch touchscreen... dus dat gaat helaas niet op...Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:51:
...maar er staat ook in het bericht iets over een multi touch aanraakscherm.
Je kan wel scrollen door naar beneden te "vegen" en ook foto's voorbij schuiven, maar
echt multi touch zoals op de iphone (met inzoomen door 2 vingers uit elkaar te bewegen)
zit er niet op.
En eindelijk weer wat nieuwe filmpjes van het MWC 2009
Wel in het spaans maar goed te volgen:
http://www.youtube.com/watch?v=-WiFD91SSqQ
Leuk om te zien (in tegenstelling tot de oudere filmpjes) is dat ze nu een nieuwe animatie hebben gemaakt voor het wisselen van menu en portrait/landscape.
Het blijft wel echt een super mooi toestel, zeker die witte... maar om nou nog 4 maanden te wachten...
Leuk om te zien (in tegenstelling tot de oudere filmpjes) is dat ze nu een nieuwe animatie hebben gemaakt voor het wisselen van menu en portrait/landscape.
Het blijft wel echt een super mooi toestel, zeker die witte... maar om nou nog 4 maanden te wachten...
Ik begin ook te twijfelen.
Ik geef dadelijk veel geld uit voor een toestel waarbij de Camera al verouderd is..
Geen TV mogelijkheid..
Geen 3D Processor
Ik geef dadelijk veel geld uit voor een toestel waarbij de Camera al verouderd is..
Geen TV mogelijkheid..
Geen 3D Processor
Verwijderd
Tsja dan pak je een windows mobile telefoon die wél die features heeft... Ik denk dat je het OS ook als 'feature' moet zien, en voor mij een van de belangrijkste.RMX schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:09:
Ik begin ook te twijfelen.
Geen TV mogelijkheid..
Geen 3D Processor
TV mogelijkheid is er door gewoon van internet te streamen. Uitzending gemist, NOS site, werkt allemaal perfect (op mijn N95 al).
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 12:12 ]
Klopt, maar gaat er mij meer om, als Nokia Adept, dat de N97 als top model gepresenteerd word, terwijl er al een goedkopere! versie aangekondigd is met een betere camera..Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:10:
[...]
Tsja dan pak je een windows mobile telefoon die wél die features heeft... Ik denk dat je het OS ook als 'feature' moet zien, en voor mij een van de belangrijkste.
TV mogelijkheid is er door gewoon van internet te streamen. Uitzending gemist, NOS site, werkt allemaal perfect (op mijn N95 al).
Ik las op tweakers dat deze telefoon eind mei begin juni word verwacht...
Door deze lange wachtijd ben ik toch gaan twijfelen om toch misschien de Omnia HD
aan te schaffen...
Ik hoop dat deze telefoon misschien eerder uitkomt in het buitenland..
voor een import versie...
Door deze lange wachtijd ben ik toch gaan twijfelen om toch misschien de Omnia HD
aan te schaffen...
Ik hoop dat deze telefoon misschien eerder uitkomt in het buitenland..
voor een import versie...
Een top model overall, als je de camera dermate belangrijk vind, dan zou ik sowieso een losse camera kopen. Die 5 megapixel voldoet voor mij nog steeds prima. Ze hebben er zelfde twee led-flitsertjes bij gedaan ipv 1 op de N95. Mij hoor je er echt niet over klagen. Ik gebruik hem toch alleen als ik zat ben of als bij ongelukken oid.RMX schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:54:
[...]
Klopt, maar gaat er mij meer om, als Nokia Adept, dat de N97 als top model gepresenteerd word, terwijl er al een goedkopere! versie aangekondigd is met een betere camera..
De touchscreen/internet/mail functionaliteit draait het toch voor de meeste mensen om denk ik.
Bij mij is dit Italiaans waar ik vandaan kom maar goed.fsve schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 11:40:
En eindelijk weer wat nieuwe filmpjes van het MWC 2009
Ik ben tot op heden toch nog niet helemaal overtuigd. Ik heb de E90 gehad welke ik snel heb weggedaan.
Te zwaar en onpraktisch voor dagelijks gebruik. Dit komt al meer in de richting van mijn ideale telefoon maar ik ben geen superfan van symbian. Ik ben benieuwd naar de eerste serieuze testen.
Op 1.48 min van dat filmpje zie je ook dat de software toch weer traag is.. Hij drukt hier op de 'menu-knop', pas bij 1.51 is het menu volledig tevoorschijn gekomen. 3 seconden! Vind ik nog al wat, vraag me af wat hij doet als je ook nog eens 20 GB van je geheugen hebt volgestampt met muziek, software, etc... Je ziet ditzelfde minpunt als de gebruiker in het menu op een andere functie klikt, hij moet wachten van 1.54 tot 1.57 min. tot hij 'verder kan'.fsve schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:36:
[...]
Je kan ook gewoon text invoeren als hij dicht zit... ik zal even voor je kijken of ik dat filmpje voor je kan vinden waarop je dat kan. Ik heb sowieso gezien dat je een groot onscreen keypad krijgt.
Maar ik zal nog even voor je zoeken.
EDIT:
(een) Filmpje gevonden, was niet die ik zocht, maar hier zie je het nog beter:
http://nl.youtube.com/watch?v=WdjO4-Z7anE op 1.42 min.
Wat er ook goed uitzag wat ik ook nog niet eerder had gezien is in het zelfde filmpje op 1.38 min. is de calender vanuit het homescreen dmv de widget. Ziet er erg handig uit.
Ben overigens wel wat gewend hoor, heb nu namelijk nog de N73
Het heeft niet veel zin te kijken naar de tijd die het kost om naar het menu te gaan in een preproductie model van 2,5 maand geleden. In de filmpjes van Barcelona die hierboven gepost zijn reageert het menu véél sneller. En daarnaast hebben ze nog tot juni om die snelheid verder te tweaken.BvdH schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:34:
[...]
Op 1.48 min van dat filmpje zie je ook dat de software toch weer traag is.. Hij drukt hier op de 'menu-knop', pas bij 1.51 is het menu volledig tevoorschijn gekomen. 3 seconden! Vind ik nog al wat
Migros,
Wat beviel er niet aan de Omnia dat je geen Samsung meer wilt?
De Omnia beviel in eerste instantie wel maar naarmate ik het toestel gebruikte hoe meer ik me aan de dingen irriteerde. De camera bleek gewoon bagger ten opzichte van de N95, interface was zo traag als het maar kan, GPS functie was om te schieten ondanks dat ik elke dag synchroniseerde.Volkan1984 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:04:
Migros,
Het ligt trouwens niet aan het bestuuringssysteem want ik heb nu een HTC TOuch HD en die bevalt ongelovelijk goed. Het ligt gewoon aan het merk. Al twijfel ik nu wel tussen de N97 en de nieuwe i8910 (omnia HD)
Leuk man gatheren
Ik begin ook steeds meer te twijfelen tussen de N97, Omnia HD en HTC Touch Pro 2 (en heeeel mss ook wel N86, voor de goede camera)...ik weet het gewoon niet meer
Verwijderd
Ik heb nu zelf de n95 en de camera bevalt me super goed, bij verschillende festivals super mooie foto's kunnen maken en vreselijk mooie filmpjes met perfect geluid, dus dat diezelfde camera nu in de n97 zit vind ik absoluut geen probleem.
de HTC touch pro 2 vind ik ten opzichte van de HTC touch pro te weinig verbeteringen hebben. alleen het design is wat mooier. maar als er op de HTC touch pro 2 dezelfde sliderfunctie zit als op de tytn II dan hoef ik die al helemaal niet. de slide functie van de n97 ziet er echt goed en degelijk uit.
ik ben er wel uit ik ga zeker voor de n97. ik kan echt niet wachten!
de HTC touch pro 2 vind ik ten opzichte van de HTC touch pro te weinig verbeteringen hebben. alleen het design is wat mooier. maar als er op de HTC touch pro 2 dezelfde sliderfunctie zit als op de tytn II dan hoef ik die al helemaal niet. de slide functie van de n97 ziet er echt goed en degelijk uit.
ik ben er wel uit ik ga zeker voor de n97. ik kan echt niet wachten!
Twijfel ook nog de nieuwe SE ziet er ook goed uit
ik zie ik zie wat jij niet ziet
De Omnia HD en N97 zullen voor mij tussendoortjes worden wachtende op het toestel der toestellen. De SE Idou dus. Wat een mooi toestel zeg. Heeft alles wat ik nodig heb: een groot scherm, supercamera, symbian en gps. Geweldig gewoon.icecreamfarmer schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:54:
Twijfel ook nog de nieuwe SE ziet er ook goed uit
Leuk man gatheren
Verwijderd
De 12 MP camera is idd toch wel groot verschil met de 5 MP van de N97. Toch heeft de N97 (in mijn optiek) ook een aantal sterke pluspunten:migros schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:07:
[...]
De Omnia HD en N97 zullen voor mij tussendoortjes worden wachtende op het toestel der toestellen. De SE Idou dus. Wat een mooi toestel zeg. Heeft alles wat ik nodig heb: een groot scherm, supercamera, symbian en gps. Geweldig gewoon.
- Qwerty toetsenbord
- 32 GB geheugen
- FM Transmitter
Het ligt er natuurlijk maar helemaal aan wat je zelf het belangrijkst vind...
FM ontvanger bedoel je neem ik aan? Een transmitter is ook wel erg cool, maar die zit er echt niet in volgens mij.Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:00:
[...]
De 12 MP camera is idd toch wel groot verschil met de 5 MP van de N97. Toch heeft de N97 (in mijn optiek) ook een aantal sterke pluspunten:
- Qwerty toetsenbord
- 32 GB geheugen
- FM Transmitter
Het ligt er natuurlijk maar helemaal aan wat je zelf het belangrijkst vind...
Verwijderd
Bedoel transmitter. Zit ook in n79, las ergens dat deze ook in de n97 zou zitten. Wel handig voor in auto enzo, volgens mij heb je dan dus geen karkit meer nodig (heb het zelf nog nie kunnen proberen dus correct me if i'm wrong).Hooglander1 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:03:
[...]
FM ontvanger bedoel je neem ik aan? Een transmitter is ook wel erg cool, maar die zit er echt niet in volgens mij.
Verwijderd
Hij heeft geen toetsenbord, dus zal nooit aanslaan op de zakelijke markt. Hoe wil je anders normaal kunnen mailen, afspraken invoeren etc? Alleen al een web-adres intypen lijkt me met een toetsenbord zoveel handiger dan alleen met een touchscreen.migros schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:07:
[...]
De Omnia HD en N97 zullen voor mij tussendoortjes worden wachtende op het toestel der toestellen. De SE Idou dus. Wat een mooi toestel zeg. Heeft alles wat ik nodig heb: een groot scherm, supercamera, symbian en gps. Geweldig gewoon.
Ik vind het toetsenbord toch echt een heel sterk punt van de N97, en dat is ook een van de redenen dat ik hem zo graag wil. Er is gewoon geen ander toestel met zoveel features én een qwerty toetsenbord.
Weet iemand toevallig hoe lang de huidige T-mobile actie nog duurt met dat gratis inet bij een relaxe 300 abbo want dan wacht ik nog even tot de N97 er is
Ik graag een touchscreen telefoon maar ook een toetsenbord dan kom je al snel uit bij de G1 en de HTC pro die zijn beiden rond uit lelijk waarbij het enige wat voor de G1 pleit android is met waarschijnlijk binnenkort een zeer groot aanbod aan tweaks en programma's. Maar de N97 ziet er gewoon 10x beter uit plus dat tot nu toe elke telefoon anders dan een Nokia keer op keer tegen is gevallen
[ Voor 55% gewijzigd door haakjesluiten op 20-02-2009 21:04 ]
Verwijderd
je zou kunnen overwegen om T-Mobile te bellen.......Crazyanz schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 21:01:
Weet iemand toevallig hoe lang de huidige T-mobile actie nog duurt met dat gratis inet bij een relaxe 300 abbo want dan wacht ik nog even tot de N97 er isIk graag een touchscreen telefoon maar ook een toetsenbord dan kom je al snel uit bij de G1 en de HTC pro die zijn beiden rond uit lelijk waarbij het enige wat voor de G1 pleit android is met waarschijnlijk binnenkort een zeer groot aanbod aan tweaks en programma's. Maar de N97 ziet er gewoon 10x beter uit plus dat tot nu toe elke telefoon anders dan een Nokia keer op keer tegen is gevallen
Verwijderd
Ik heb sinds een paar dagen een G1 en wil toch echt niet meer terug naar m'n N95. Touchscreen voor browsen, agenda en google maps is toch wel erg praktisch. Dat out-of-the-box m'n gmail en google calendar wordt gesynced over the air is ook fantastisch. De Google Marketplace voor het vinden en installeren van applicaties werkt ook schitterend (incl. commentssysteem), het enige dat ontbreekt is nog een updatefunctie op het moment. Verder werkt het gewoon lekker snel en de ingebouwde standaardbrowser van Google is stukken beter dan de ingebouwde N95 browser.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:55:
[...]
Hear hear (met vele anderen). Jij de N95-2 weer terug en ik de N95-1 weer. Ik ga niet van de N95 af totdat dit toestel verschenen is (en goed gebleken is). Uiteindelijk is de N95 de bom; Uitontwikkeld en retestabiel momenteel.
Pluspunt is het toetsenbord en touchscreen van N97: een of de twee of allebei maakt het gebruik als agenda toch net ff handiger, wat ik altijd onhandig vond op de N95 om gegevens in te voeren met het numerieke keypad.
Ik hoop dat Nokia snel met een Android toestel komt. Symbian is toch wel een soort windows 3.11 aan het worden vergeleken met Android (xp), dat terwijl de Nokia hardware wel meestal erg goed is, beter dan het gemiddelde.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 17:07 ]
Ik hoop juist op 'n nette afwerking en keuze voor materialen bij de N97.
Net even 'n kwartiertje een N96 vastgehad, bekeken, aangevoeld, maar vond 't gewoon werkelijk cheapass..
Plastic look, knopjes die klikken, schermpje wat van lelijk plastic is en dat voor 'het vlaggenschip' van Nokia.
Bij de N95 vond ik dat idem dito, dus hoop dat ze de N97 wel van degelijke materialen maken. De specs zijn erg mooi, het design is erg mooi, maar als de gekozen materialen cheapass zijn, wordt het voor mij geen N97.
Net even 'n kwartiertje een N96 vastgehad, bekeken, aangevoeld, maar vond 't gewoon werkelijk cheapass..
Plastic look, knopjes die klikken, schermpje wat van lelijk plastic is en dat voor 'het vlaggenschip' van Nokia.
Bij de N95 vond ik dat idem dito, dus hoop dat ze de N97 wel van degelijke materialen maken. De specs zijn erg mooi, het design is erg mooi, maar als de gekozen materialen cheapass zijn, wordt het voor mij geen N97.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dit topic is gesloten.
Let op:
Levertijden en abonnementen mogen in [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic
Levertijden en abonnementen mogen in [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic