Werd zojuist gebeld door Vodafone i.v.m. verlenging abonnement. Natuurlijk meteen geïnformeerd naar de N97, maar volgens de betreffende medewerker is deze pas medio november te verwachten volgens het systeem. Reken dus maar op januari 2010, aldus de medewerker. Het kan natuurlijk ook een truc zijn om toch nog even snel een andere phone aan me te slijten!
Verwijderd
ik gok op het laatste. of hij komt eerst exclusief voor een andere provider zoals de n96 en kpn. wat ik niet hoop! ik hoop op een witte nokia n97 eind mei bij eeen verlenging van mijn oude abbo!
ik vond trouwens de kwaliteit materialen van mijn n95 helemaal niet slecht! hij doet alles nog steeds prima zonder kraken piepen scheuren basten of wat dan ook! slider werkt ook nog als vanouds. nooit problemen gehad.
ik vond trouwens de kwaliteit materialen van mijn n95 helemaal niet slecht! hij doet alles nog steeds prima zonder kraken piepen scheuren basten of wat dan ook! slider werkt ook nog als vanouds. nooit problemen gehad.
Hij komt in juni uit, maar nog niet in Nederland. Vodafone zal het wel hebben gehad over de officiele release datum in Nederland. Dikke kans dat je hem voor die tijd via sites als gsmweb.nl kan krijgen.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Geheel met je eens! mijn N95-1 werkt ook nog prima met geen gekraak en dergelijkeVerwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 23:58:
ik gok op het laatste. of hij komt eerst exclusief voor een andere provider zoals de n96 en kpn. wat ik niet hoop! ik hoop op een witte nokia n97 eind mei bij eeen verlenging van mijn oude abbo!
Verwijderd
Bron?Hooglander1 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:00:
Hij komt in juni uit, maar nog niet in Nederland. Vodafone zal het wel hebben gehad over de officiele release datum in Nederland. Dikke kans dat je hem voor die tijd via sites als gsmweb.nl kan krijgen.
Door Nokia wordt gezegd dat deze in Juni in Europa uit komt, de laatste keer dat ik nog op de kaart heb gekeken lag Nederland nog in Europa.
Misschien levert Vodafone deze pas in november?
Een maandje geleden wist een medewerker van Vodafone me dit te vertellen. Ja Nokia kennende verwachten we de N97 pas eind 2009.Poeh schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:27:
Werd zojuist gebeld door Vodafone i.v.m. verlenging abonnement. Natuurlijk meteen geïnformeerd naar de N97, maar volgens de betreffende medewerker is deze pas medio november te verwachten volgens het systeem. Reken dus maar op januari 2010, aldus de medewerker. Het kan natuurlijk ook een truc zijn om toch nog even snel een andere phone aan me te slijten!
Ben nog aan te twijfelen of ik mijn simonly nog een jaartje moet verlengen. (loopt eind april af)
Mijn N95 doet zijn werk nog prima.
http://www.n-gage.com/ngi...general-newdevices.2.html
Also announced was the creation of a new Ovi Store and that the N97 is now planned for a June release; there is no updated on the N93 or N73 at this time.
kep inmiddels maar de nokia 5800 besteld ahah. misschien over een jaartje de n97 dan maar!
Also announced was the creation of a new Ovi Store and that the N97 is now planned for a June release; there is no updated on the N93 or N73 at this time.
kep inmiddels maar de nokia 5800 besteld ahah. misschien over een jaartje de n97 dan maar!
Is de aansluiting van de N97 mini usb?
Haha, tegen die tijd is er ook al de N98Jor_den schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:51:
Ik had toch wel even een klein "WTF" momentje toen ik dit zag...
http://www.expansys.nl/p.aspx?i=176948
23 juni oké.... maar 829,99 euro?????
Ongeveer 600,- euro had ik best gevonden, maar nog eens 230,- euro lijkt me toch wel een beetje te ver gaan..
Of je moet nog 3 maanden extra wachten tot de prijs wat meer zakt, maar dan kan ik bijna tijdelijk een nieuw jaarabonnement nemen!
*zucht*
http://www.expansys.nl/p.aspx?i=176948
23 juni oké.... maar 829,99 euro?????
Ongeveer 600,- euro had ik best gevonden, maar nog eens 230,- euro lijkt me toch wel een beetje te ver gaan..
Of je moet nog 3 maanden extra wachten tot de prijs wat meer zakt, maar dan kan ik bijna tijdelijk een nieuw jaarabonnement nemen!
*zucht*
Be reasonable.... do it my way
Expansys
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat ie duur werd was te verwachten met 32GB mem en nieuw vlaggeschip van nokia. Maar de prijs indicaties die ik heb gezien liggen rond de 600 euro
Die prijs schrikt ik nog niet zo van. Expansys is wel vaker aan de hoge kant met pre-order... Nokia had het zelf over € 550, dus zal bij de release toch rond de € 600 komen te liggen.Crazyanz schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:17:
Dat ie duur werd was te verwachten met 32GB mem en nieuw vlaggeschip van nokia. Maar de prijs indicaties die ik heb gezien liggen rond de 600 euro
Over die datum verbaas ik me meer. Helemaal eind Q2 dus, als hij ook daadwerkelijk dan wordt gereleased... Had toch wel op een iets eerdere datum gehoopt.
Ik geloof dat eind maart dus niet meer wordt gehaald?
Leuk man gatheren
Verwijderd
Nee, ga daar inderdaad maar niet van uit. Eind 2009 is een betere inschatting, misschien nog Q3. Eerder hoef je 'm waarschijnlijk niet te verwachten in Nederland. Helaas, want ook ik zie dit toestel wel zitten.migros schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:19:
Ik geloof dat eind maart dus niet meer wordt gehaald?
Verwijderd
nou gister de 5800 in handen gehad... en in vergelijke met de n96 beloofd de degelijkheid van dit toetsel veel goeds voor de N97! (het cheapass gevoel bij de N96 was de rede voor mij dat ik die oversloeg)
Maar mijn abbo is al maanden verlopen (er toen vanuit gaand dat ik de N96 zou nemen)... dus ik betaal nu al tijden teveel voor mn abbo. Aangezien ik nu ook telefoon aflossing betaal zonder nieuwe phone
Heel misschien dat ik de 5800 zolang neem aangezien ik hier al hoor dat de vooruitzichten van de release rond eind van het jaar liggen?
(al twijfel ik wel heel erg) De cam heb ik al getest en die valt reuze mee tenopzichte van de N95. Ik heb 2 dezelfde fotos gemaakt met de zelfde instellingen. En zelfs op mijn Full-HD 26" scherm zijn de verschillen minimaal.
Even over nadenken dus nog... reacties?
Maar mijn abbo is al maanden verlopen (er toen vanuit gaand dat ik de N96 zou nemen)... dus ik betaal nu al tijden teveel voor mn abbo. Aangezien ik nu ook telefoon aflossing betaal zonder nieuwe phone
Heel misschien dat ik de 5800 zolang neem aangezien ik hier al hoor dat de vooruitzichten van de release rond eind van het jaar liggen?
Ik heb vanmiddag ook de 5800 in m'n handen gehad. Mijn N95 8GB staat op het punt van overlijden en ik kan m'n abonnement al verlengen, dus die 5800 is een optie. Met m'n opgebouwde korting krijg ik hem gratis bij een 1jarig abonnement, opzich wel aantrekkelijk. Ik wil alleen toch wel liever de N97 hebben, alleen dat gaat m'n huidige telefoon niet redden, zeker niet als ik echt tot minimaal eind juni moet gaan wachten (dat is trouwens echt balen opzich al...)Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:21:
nou gister de 5800 in handen gehad... en in vergelijke met de n96 beloofd de degelijkheid van dit toetsel veel goeds voor de N97! (het cheapass gevoel bij de N96 was de rede voor mij dat ik die oversloeg)
Heel misschien dat ik de 5800 zolang neem aangezien ik hier al hoor dat de vooruitzichten van de release rond eind van het jaar liggen?(al twijfel ik wel heel erg) De cam heb ik al getest en die valt reuze mee tenopzichte van de N95. Ik heb 2 dezelfde fotos gemaakt met de zelfde instellingen. En zelfs op mijn Full-HD 26" scherm zijn de verschillen minimaal.
Ik sms vrij veel, dus dat hardware toetsenbord is echt een voordeel, maar ik denk dat ik het met de 5800 ook wel ga redden, zal wel even wennen zijn. Denk toch dat ik die knoop maar door ga hakken en ook de 5800 ga halen.
Verwijderd
ja mijn N95-1 .... bevalt eigenlijk nog steeds goed... al is de accu wel bijna aan zn einde en het klepje aan de achterkant heb ik tegenwoordig met een stukje tape vast zitten
Verder is hij na lang niet updaten best sloom geworden (maar dat moet met een herinstaqllatie te fixen zijn)
Ik baal enorm van de lange wacht tijd op de N97... maargoed stel als ik deze week de 5800 "voor zolang" neem. Zou ik in december (over 9 maanden) alsnog de N97 kunnen halen.
Morgen denk ik nog even wat research doen en dan eventueel donderdag maar ff die "Nokia Tube" aanschaffen
Ik baal enorm van de lange wacht tijd op de N97... maargoed stel als ik deze week de 5800 "voor zolang" neem. Zou ik in december (over 9 maanden) alsnog de N97 kunnen halen.
Morgen denk ik nog even wat research doen en dan eventueel donderdag maar ff die "Nokia Tube" aanschaffen
Ik heb vanmiddag ook de 5800 in m'n handen gehad. Mijn N95 8GB staat op het punt van overlijden en ik kan m'n abonnement al verlengen, dus die 5800 is een optie. Met m'n opgebouwde korting krijg ik hem gratis bij een 1jarig abonnement, opzich wel aantrekkelijk..
[/quote]
Ik kom ook van een n95 en heb gekozen voor de 5800 om te kunnen wennen aan touch maar wel symbian te houden en de meeste N functies. De 5800 krijg je echt wel gratis met een (1 jarig) internet abo, ook al heb je geen opgebouwde korting! Zo niet, dan bel je niet veel met je telefoon of zoek je bij de verkeerde.
Ik had al bedacht dat de n97 wel even op zich zou laten wachten en sowieso veel te duur zou zijn in het begin. Ik hoef daarnaast ook niet de eerste te zijn met zo'n ding en ik wil niet meer dan 100 euro bij betalen voor een toestel. Daarom koos ik voor de 5800. Maar bedenk wel dat er nog niet veel software voor de 5800 is aangepast. Het komt allemaal wat trager op gang dan ik van te voren had bedacht. Dat is toch wel iets wat ik als nadeel ervaar. Maar goed, ik zie het als tussenmodel en daarbij vind ik het qwerty toetsenbord een stuk beter werken dan met t9.
[/quote]
Ik kom ook van een n95 en heb gekozen voor de 5800 om te kunnen wennen aan touch maar wel symbian te houden en de meeste N functies. De 5800 krijg je echt wel gratis met een (1 jarig) internet abo, ook al heb je geen opgebouwde korting! Zo niet, dan bel je niet veel met je telefoon of zoek je bij de verkeerde.
Ik had al bedacht dat de n97 wel even op zich zou laten wachten en sowieso veel te duur zou zijn in het begin. Ik hoef daarnaast ook niet de eerste te zijn met zo'n ding en ik wil niet meer dan 100 euro bij betalen voor een toestel. Daarom koos ik voor de 5800. Maar bedenk wel dat er nog niet veel software voor de 5800 is aangepast. Het komt allemaal wat trager op gang dan ik van te voren had bedacht. Dat is toch wel iets wat ik als nadeel ervaar. Maar goed, ik zie het als tussenmodel en daarbij vind ik het qwerty toetsenbord een stuk beter werken dan met t9.
Waarschijnlijk komt er na een paar maanden wel ondersteuning voor "bijna" multitouch voor symbian,
er zijn al een aantal demo video's online van applets voor s60v5 ( nokia 5800 ) die met de resistive schermen toch meerdere inputs kunnen verwerken.
Bij de n95 hadden we na een aantal maanden ook de accelerator plugin, camera besturing
die dingen zijn nog niet goed ontwikkeld om serieus te gebruiken, maar dat gaat zeker wel gebeuren denk ik.
er zijn al een aantal demo video's online van applets voor s60v5 ( nokia 5800 ) die met de resistive schermen toch meerdere inputs kunnen verwerken.
Bij de n95 hadden we na een aantal maanden ook de accelerator plugin, camera besturing
die dingen zijn nog niet goed ontwikkeld om serieus te gebruiken, maar dat gaat zeker wel gebeuren denk ik.
Voor alle mensen die een N97 willen, maar hun abonnement loopt binnenkort al af (net zoals bij mij).
Zet je huidige abonnement gewoon over naar een Sim-Only abonnement van Ben. Dan betaal je veel minder en hij is per maand opzegbaar. Als de N97 dan eindelijk uit is, kan je het Ben abonnement weer over laten zetten. Dit alles met nummerbehoud, geen extra kosten, dus ik zie geen nadelen!!
En als je dan nog langer wilt/kunt wachten is de Sony Ericsson Idou toch wel een N97 killer, maar die heeft weer geen toetsenbord, dus ik ga alsnog voor de N97.
Zet je huidige abonnement gewoon over naar een Sim-Only abonnement van Ben. Dan betaal je veel minder en hij is per maand opzegbaar. Als de N97 dan eindelijk uit is, kan je het Ben abonnement weer over laten zetten. Dit alles met nummerbehoud, geen extra kosten, dus ik zie geen nadelen!!
En als je dan nog langer wilt/kunt wachten is de Sony Ericsson Idou toch wel een N97 killer, maar die heeft weer geen toetsenbord, dus ik ga alsnog voor de N97.
Je weet nooit of het een killer wordt. Bovendien vind ik het design ook heel belangrijk. Bijv. die G1, dat is toch zo'n oerlelijk ding. Die G1 heeft volgens mij een ingebouwde tijdmachine, want dat ding komt regelrecht uit de stenen-tijdperk gevallen. Bah! En deze SE vind ik ook niet heel mooi, op een paar photoshop-foto's na. Design vind ik ook belangrijk en de N97 vind ik er tot nu toe mooi uitzien. En dat vind ik ook nog steeds van de HTC Touch HD. Ik denk dat ik toch maar voor die ga, aangezien die N97 nog aardig lang wegblijft...schat ik zo.lauw8 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:52:
Voor alle mensen die een N97 willen, maar hun abonnement loopt binnenkort al af (net zoals bij mij).
I don't have dreams, I have goals!!
Bij typhone.nl staat hij wel al aangekondigd voor augustus 2009. Natuurlijk biedt dat geen zekerheid...zeker niet bij een webshop, die krijgen ook maar informatie van hun leverancier, maar toch!
Ik dacht ik draag ook even bij aan de community
http://www.typhone.nl/gsm/nokia/1272/nokia-n97-white
Ik dacht ik draag ook even bij aan de community

Macbook Pro Mid 2010 13'3 Intel Core 2 Duo 2'66Mhz - 4Gb DDR3, Blackberry Bold 9700, iPhone4 , iPod Classic 160Gb
Achja...die zeggen ook dat de N97 de opvolger is van de N96.SuperPrinses schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:01:
Bij typhone.nl staat hij wel al aangekondigd voor augustus 2009. Natuurlijk biedt dat geen zekerheid...zeker niet bij een webshop, die krijgen ook maar informatie van hun leverancier, maar toch!
Ik dacht ik draag ook even bij aan de community![]()

Verwijderd
Ik heb em (de 5800) maar ondertussen nog steeds "vrolijk wachtend" op de N97
... En ik moet zeggen na ehm een paar dagen te hebben, dit beloofd veel goeds voor de 97 hoor!!!
Ik zie trouwens wel op Typhone staan dat de N97 geen infrarood meer zou hebben, kan iemand dit bevestigen dan wel ontkrachten? Zou ik erg jammer vinden, omdat je dan de telefoon niet meer als afstandbediening kunt gebruiken
Ja. Beetje offtopic, ze hebben er een aparte benadering vann webwinkel beheer ja.Redondo1982 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 20:53:
[...]
Achja...die zeggen ook dat de N97 de opvolger is van de N96.Dus die hebben hun bronnen ook niet goed gecontroleerd en dus neem ik de levertijd (van hun) ook met een korreltje zout.
Anyway weer ontopic: Wanneer komt dat ding nou! We zitten te wachten op het kekke machientje!
Macbook Pro Mid 2010 13'3 Intel Core 2 Duo 2'66Mhz - 4Gb DDR3, Blackberry Bold 9700, iPhone4 , iPod Classic 160Gb
Dit kan ik inderdaad bevestigen. De 5800 is een prima apparaatje en symbian touch werkt heerlijk. Met een 1jarig abonnementje kan ik over 8(?) maanden toch alweer verlengen en dan hoop ik dat de N97 toch wel uit is...Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 00:17:
Ik heb em (de 5800) maar ondertussen nog steeds "vrolijk wachtend" op de N97... En ik moet zeggen na ehm een paar dagen te hebben, dit beloofd veel goeds voor de 97 hoor!!!
Verwijderd
ehhm 9 maanden toch?... ik heb em op de 5e verlengt dus zou dan precies op 5 dec weer kunnen verlengen
Ik begin toch een beetje de hoop op te geven. Denk dat ik mn N95-1 nog maar een jaar hou en dan tegen die tijd nog maar eens verder kijk. Waarschijnlijk is er dan al een beter model op de markt 
Het lijkt ook zo lang te duren voordat de N97 komt. Zo bijzonder issie ook weer niet...
Het lijkt ook zo lang te duren voordat de N97 komt. Zo bijzonder issie ook weer niet...
Gadgets FTW!
precies, ze hebben nu een 'onwijse' hype gecreerd, ook door dat weblog met ontwikkelingen enzo, maarja zon apparaat moet dan toch ook echt tijdens die hype ergens gelaunched worden... April mag ik verlengen, maar ben door de komst van bijv. de Samsung Omnia HD weer aan het twijfelen. Time will tell....Ursamajor schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:41:
Ik begin toch een beetje de hoop op te geven. Denk dat ik mn N95-1 nog maar een jaar hou en dan tegen die tijd nog maar eens verder kijk. Waarschijnlijk is er dan al een beter model op de markt
iets zegt mij dat hij voor de zomer nog uitkomt anders is de hele hype voor niets geweest en is hij verouderd voordat hij uitkomt, verder leek hij op filmpjes ver af.Ursamajor schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:41:
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Verwijderd
Iemand enig idee welke belangrijke verschillen er zijn tussen de N97 en de Omnia HD
Ik vind de Omnia HD echt een zeer geslaagd toestel(eerste indruk) met een helder amoled scherm en lekker groot. Qwerty toetsenbord ontbreekt maar heb ik niet nodig aangezien mijn vingers hier niks aan hebben....
De megapixels doen er niet toe, vind wel jammer van led lampje van de omnia HD.
Overigens heb ik gelezen dat hij volgens nokia eind maart zal uitkomen...
Ik vind de Omnia HD echt een zeer geslaagd toestel(eerste indruk) met een helder amoled scherm en lekker groot. Qwerty toetsenbord ontbreekt maar heb ik niet nodig aangezien mijn vingers hier niks aan hebben....
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 23:22 ]
Ik *denk* dat de N97 zich iets meer toespitst op de mobiele internetter, terwijl de Omnia HD zich iets meer toespitst op de multimedia fanaat (ik kijk hierbij vooral naar camera mogelijkheden). Ze hebben natuurlijk allebei voldoende mogelijkheden op beide gebieden, maar denk toch dat dit een verschil is. Verder is de Omnia HD qua scherm onovertroffen, als je kijkt naar bijv. helderheid en grootte voor een 'mobieltje' (bijna denigrerend voor deze generatie multimedia monstersVerwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:21:
Iemand enig idee welke belangrijke verschillen er zijn tussen de N97 en de Omnia HD
Puur kijkende naar de specs kan je ze vergelijken op nieuwemobiel.nl.
Het belangrijkste verschil is dat de N97 een hardware toetsenbord heeft. De Omnia HD is meer een concurent voor de 5800 IMHO.
Verwijderd
Ook ik ben in afwachting van de mooie N97. Het vervelende is dat je nergens goede info kan vinden over de echte release date. Het blijft maar gokken. Heb nu een iphone maar die gaat toch echt weg voor de n97.
Ik geloof dat Nokia zelf heeft gezegd dat hij beschikbaar komt eind mei, begin juni in enkele landen. Nederland zit daar nog niet bij, maar Nokia zei zelf al dat ze er niet bang voor waren dat enthousiastelingen er niet aan konden komen.
Dikke kans dat hij begin juni op gsmweb.nl bijvoorbeeld te verkrijgen is.
Nouja...hoe dan ook vind ik mei of juni te ver weg. Zeker als de concurrenten eerder uitkomen met iets nieuws.
ik ga er gewoon vanuit dat hij hier juni bij gsmweb te krijgen is, dat mag ik toch wel hopen neem ik aan...
maargoed omdat ik niet kon wachten heb ik in de tussentijd een nokia 5800 via marktplaats op de kop getikt, erg leuk speeltje, ook al mis ik nu al een beetje toetsenbord/joystick (bij deze dus voor mij zeker een n97 en geen omnia hd)
maargoed omdat ik niet kon wachten heb ik in de tussentijd een nokia 5800 via marktplaats op de kop getikt, erg leuk speeltje, ook al mis ik nu al een beetje toetsenbord/joystick (bij deze dus voor mij zeker een n97 en geen omnia hd)
Ik wil geen party-pooper zijn maar heb je enig idee wanneer de eerste lichting van de nokia 5800 is gereleased? Volgens mij was het in de eerste week december in Rusland. Het is nu medio maart en de nokia 5800 is nu pas enigzins normaal te verkrijgen bij grote retailers.Hooglander1 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:37:
Ik geloof dat Nokia zelf heeft gezegd dat hij beschikbaar komt eind mei, begin juni in enkele landen. Nederland zit daar nog niet bij, maar Nokia zei zelf al dat ze er niet bang voor waren dat enthousiastelingen er niet aan konden komen.
Nokia kennende gaat de N97 pas ergens in augustus/september gereleased worden op z'n vroegst waarbij e.a. afhankelijk is van de lancering van het nederlands OVI platform .
Volgens mij zakt de moed er bij meer mensen in de schoenen. Waarom kunnen de Nederlanders nou niet eens eerst de eerste zijn die het toestel kunnen kopen? We zijn hier toch een stuk fanatieker met gadgets dacht ik zo?
Tegen de tijd dat de N97 hier uitkomt, hebben de meeste mensen wel een 5800 of een soortgelijk toestel van een ander merk.
[/doemdenken]
Tegen de tijd dat de N97 hier uitkomt, hebben de meeste mensen wel een 5800 of een soortgelijk toestel van een ander merk.
[/doemdenken]
Gadgets FTW!
vind het idd ook apart dat de russen hem veel eerder krijgenUrsamajor schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:05:
Volgens mij zakt de moed er bij meer mensen in de schoenen. Waarom kunnen de Nederlanders nou niet eens eerst de eerste zijn die het toestel kunnen kopen? We zijn hier toch een stuk fanatieker met gadgets dacht ik zo?
[/doemdenken]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Gelukkig moet ik verlengen tussen juli en oktober, dus volgens mij kom ik er goed mee weg
ik was wat aan het rondneuzen en vond dit
http://www.prlog.org/10165636-nokia-n97-gets-official-uk-release-date-sim-free-nokia-n97.html
31 maart release in UK
http://www.prlog.org/10165636-nokia-n97-gets-official-uk-release-date-sim-free-nokia-n97.html
31 maart release in UK
Verwijderd
Volgens mij een oud bericht: "PRLog (Press Release) – Jan 10, 2009 "NIB0R schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:36:
ik was wat aan het rondneuzen en vond dit
31 maart release in UK
Het zou wel mooi zijn natuurlijk als het klopt
ZO te lezen de Omnia HDVerwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:50:
N97 of Omnia HD?
Leuk man gatheren
op die site staat een nieuw bericht in die rechter kolom. http://www.prlog.org/1019...-n97-sim-free-launch.html
31maart --> 23 juni helaas
Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga
Dit gaat om een simlock vrije N97, begrijp ik dat goed?? Dus misschien dat sommige providers hem voor die tijd al gebundeld kunnen verkopen. Mrja dan nog dit gaat om UK is nog maar afwachten wanneer ie hier op de makt komt.N0 0B schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:32:
op die site staat een nieuw bericht in die rechter kolom. http://www.prlog.org/1019...-n97-sim-free-launch.html
Als dit echt zolang duurt en Samsung komt eerder met zijn Omnia HD, dan zullen een hoop mensen overstappen. Ze draaien allebei Symbian en de Omnia heeft betere specs. Alleen heeft de N97 een toetsenbord, wat het voor een hoop mensen aantrekkelijk maakt. Echter wordt het scherm van de Omnia behoorlijk groot, dus dat onscreen qwerty toetsenbord zal ook wel goed werken.
Ik verwacht een 'echte' strijd met als winnaar de Samsung.
Verwijderd
Dan verwacht je een verkeerde strijd. Er zijn mensen die geen TB willen hebben en de anderen wel. Als ik bv mijn HTC touch HD vergelijk met mijn HTC touch Pro dan vind ik een hardwarematig TB sneller en prettiger werken. De respons vind ik beter en je kunt na verloop van tijd blind typen (ala Nokia 3210). Op mijn HD en iPhone moet ik echt wel ff goed mikken voordat ik een tekst heb ingetypt. Zo'n groot scherm is mooi maar het typen op zo'n groot scherm valt tegen. En als je toch een strijd wilt verwachten dan gaat Nokia toch meer units verkopen omdat het merk populairder is en de achterban op het internet groter is (forums ed)Redondo1982 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:49:
Als dit echt zolang duurt en Samsung komt eerder met zijn Omnia HD, dan zullen een hoop mensen overstappen. Ze draaien allebei Symbian en de Omnia heeft betere specs. Alleen heeft de N97 een toetsenbord, wat het voor een hoop mensen aantrekkelijk maakt. Echter wordt het scherm van de Omnia behoorlijk groot, dus dat onscreen qwerty toetsenbord zal ook wel goed werken.
Verwijderd
Ik vind het niet echt een strijd. De een vind een qwerty toetsenbord fijner en de andere niet.
Ik zelf vind een qwerty toetsenbord voor mij onhandig omdat ik gewoon dikkere vingers heb als gemiddeld.
En het super heldere en nog groter scherm dan de n97 doen mij de beslissing maken. En ook vind ik het menu van de n serie niet al te indrukwekkend. Maar stel dat de n97 maanden eerder uitkomt dan de omnia HD dan ben ik mischien wel bereid om de n97 te kopen.
Ik zelf vind een qwerty toetsenbord voor mij onhandig omdat ik gewoon dikkere vingers heb als gemiddeld.
En het super heldere en nog groter scherm dan de n97 doen mij de beslissing maken. En ook vind ik het menu van de n serie niet al te indrukwekkend. Maar stel dat de n97 maanden eerder uitkomt dan de omnia HD dan ben ik mischien wel bereid om de n97 te kopen.
Buiten het feit dat mijn volgende telefoon een full qwerty hareware toetsenbord moet hebben, omdat ik het mis op mijn huidige telefoon (ik wil toch kunnen voelen waar de knop zit, in plaats van alleen kunnen zien)zou ikook niet zomaar voor de samsung op basis van specs. De omnia was op papier ook een prachtig toestel, maar als je hoort wat de gebruiker er uiteindelijk van vind, dan valt dat toch vies tegen.Redondo1982 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:49:
Natuurlijk moet s60v5 zich ook nog bewijzen als OS zijnde, maar de ervaring met de 5800 zijn overwegend positief. Verder heb ik bij nokia ook meer vertrouwen dat zijn tijdig updates uitbrengen voor het OS mocht het beter kunnen.
Verwijderd
De nieuwe Omnia HD draait ook op Symbian s60v5 hèThe_Fes schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:46:
[...]
Buiten het feit dat mijn volgende telefoon een full qwerty hareware toetsenbord moet hebben, omdat ik het mis op mijn huidige telefoon (ik wil toch kunnen voelen waar de knop zit, in plaats van alleen kunnen zien)zou ikook niet zomaar voor de samsung op basis van specs. De omnia was op papier ook een prachtig toestel, maar als je hoort wat de gebruiker er uiteindelijk van vind, dan valt dat toch vies tegen.
Natuurlijk moet s60v5 zich ook nog bewijzen als OS zijnde, maar de ervaring met de 5800 zijn overwegend positief. Verder heb ik bij nokia ook meer vertrouwen dat zijn tijdig updates uitbrengen voor het OS mocht het beter kunnen.
Weet ik, maar de nieuwe HTC toestellen en de Omnia draaien ook beide op windows mobile 6.1 en ook daar zit een groot verschil tussen, juist door die schil die er om heen zit.Ik wil niet zeggen dan de Omnia HD niet een heel goede telefoon kan zijn, maar ik sta er na de Omnia wel wat sceptisch tegenover.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:59:
[...]
De nieuwe Omnia HD draait ook op Symbian s60v5 hèEnig verschil is dat Samsung er voor het basisscherm nog een eigen menu met widgets omheen gooit. Verder hebben beide toestellen dus dezelfde voor- en nadelen met het OS.
Verwijderd
Waarom wordt enkel die Omnia HD als "DE" concurrent voor de N97 gezien ? Mijns inziens is de HTC pro2 meer relevant: alletwee met toetsenbord en touch screen, zelfde prijs categorie en rond zelfde tijd leverbaar. Voor zover ik de reviews nalees: de pro2 heeft een scherm met hogere resolutie, is windows mobile dus betere compatibiliteit met office documenten, en heeft meer toetsen op het bordje staan. Maar over zijn voorganger, touch pro, lees ik dat die niet zo geschikt is als telefoon (valt uit tijdens gesprekken, is eerder een PDA die ook kan bellen) en de batterij die het met moeite 2 dagen volhoudt. Van de nokia verwacht ik dat ze hun toestel handiger gemaakt hebben om te bellen (Nokia is meer een GSM fabrikant dan een PDA fabrikant), en betere batterij (de reviews van de 5800 wijzen in die richting ?).
Nog paar maandjes wachten op eerste reviews van echt toestellen (ipv prototypes), en dan een keuze proberen maken.
Nog paar maandjes wachten op eerste reviews van echt toestellen (ipv prototypes), en dan een keuze proberen maken.
Verwijderd
Nee scherm van htc is totaal anders. ook htc zelf gebruikt window mobile en n97 en omnia hd symbian.
Als ik het zo lees zijn er hier in grote lijnen twee groepen gebruikers;
Eén die per sé een hardware tb willen en een groep die genoegen neemt met een 'touchscreen' tb.
(uitgaande van de N97/HTC Touch(HD), Omnia(HD) en de 5800 Express)
Alle andere voorkeuren niet meegerekend zoals camera, flits, OS, zijn er toch meer keuzes mogelijk.
De N97 is toch nog niet leverbaar net zoals deze met veel betere specs (led + xenon flits bijvoorbeeld)
En draait ook nog eens op Symbian.
En kijk ff naar de foto's.
Dit is wel een slank (à la iPhone) model
Na jaren van diverse Nokia's ben ik sinds vorig jaar November over gestapt op de SEX1 omdat ik ook privé een hardware tb wilde hebben.
(Van de zaak heb ik een E90 en dat is natuurlijk ideaal voor email en internet met het grote breedbeeld scherm en tb/sneltoetsen)
Waarom wordt hier zoveel gepraat over het gemak van touchscreen voor de bediening en hardware toetsenbord voor het mailen en internetten bij de N97
Die dingen heeft mijn SEX1 ook en die is leverbaar en het werkt ook goed ondanks WM
Maar ook de HTC Touch Pro heeft een touchscreen en hardware tb en is ook gewoon leverbaar.
Wat ik wil zeggen is dat je wel kan wachten op de release maar als je de voordelen die je denkt te krijgen nu al wil gebruiken dan zijn die al gewoon te krijgen
En ik denk echt niet dat er een fabrikant is die alle wensen en op dit moment leverbare mogelijkheden in één telefoon zal leveren.
Zou ook wel een beetje dom zijn omdat het te duur zou worden en er veel minder toestellen zouden worden verkocht
Eén die per sé een hardware tb willen en een groep die genoegen neemt met een 'touchscreen' tb.
(uitgaande van de N97/HTC Touch(HD), Omnia(HD) en de 5800 Express)
Alle andere voorkeuren niet meegerekend zoals camera, flits, OS, zijn er toch meer keuzes mogelijk.
De N97 is toch nog niet leverbaar net zoals deze met veel betere specs (led + xenon flits bijvoorbeeld)
En draait ook nog eens op Symbian.
En kijk ff naar de foto's.
Dit is wel een slank (à la iPhone) model
Na jaren van diverse Nokia's ben ik sinds vorig jaar November over gestapt op de SEX1 omdat ik ook privé een hardware tb wilde hebben.
(Van de zaak heb ik een E90 en dat is natuurlijk ideaal voor email en internet met het grote breedbeeld scherm en tb/sneltoetsen)
Waarom wordt hier zoveel gepraat over het gemak van touchscreen voor de bediening en hardware toetsenbord voor het mailen en internetten bij de N97
Die dingen heeft mijn SEX1 ook en die is leverbaar en het werkt ook goed ondanks WM
Maar ook de HTC Touch Pro heeft een touchscreen en hardware tb en is ook gewoon leverbaar.
Wat ik wil zeggen is dat je wel kan wachten op de release maar als je de voordelen die je denkt te krijgen nu al wil gebruiken dan zijn die al gewoon te krijgen
En ik denk echt niet dat er een fabrikant is die alle wensen en op dit moment leverbare mogelijkheden in één telefoon zal leveren.
Zou ook wel een beetje dom zijn omdat het te duur zou worden en er veel minder toestellen zouden worden verkocht
N97: She's got the look
(op de wijs van een vrij bekend nummer waarvan ik even de naam kwijt ben
)
In het wit ziet die telefoon er gewoon ontzettend strak uit imho. Als ik spreek voor mezelf dan speelt dat een ontzettend grote rol. Dat 'vierkante' uiterlijk van de XPeria spreekt mij niet aan. Ik vind het geen lelijk toestel maar tis niet mijn smaak.
(op de wijs van een vrij bekend nummer waarvan ik even de naam kwijt ben

In het wit ziet die telefoon er gewoon ontzettend strak uit imho. Als ik spreek voor mezelf dan speelt dat een ontzettend grote rol. Dat 'vierkante' uiterlijk van de XPeria spreekt mij niet aan. Ik vind het geen lelijk toestel maar tis niet mijn smaak.
Verwijderd
Ik was initieel ook van plan om te wachten op de N97 maar krijg nu toch mijn twijfels... Ik ben altijd al Nokia fanboy geweest dus kijk van nature al niet naar de Samsungs etc. Aan een HTC oid zou ik misschien nog wel denken. Tot nu toe zijn mijn Nokia ervaringen redelijk tot goed geweest, in ieder geval. Ik heb nu een N95 8GB.
En juist dat heeft me doen denken. Ik heb deze voornamelijk gehaald omdat het gepositioneerd werd als een muziekspeler. En ik moet zeggen, die valt vies tegen. Veel songs = erg langzaam, de search engine is langzaam en slecht, geen favo of on the run afspeellijsten etc. Als je een iPod gewend bent is het een dikke 0. Vandaar dat ik sterk geneigd was een iPhone te halen tot ik de N97 zag. Maar..
Daar komt weer bij kijken dat de N97 ook zal draaien op Symbian. En hoewel ik tot nu toe voor de rest tevreden was over Symbian, krijg ik nu mijn twijfels. Is het wel een goede OS? Ik heb nu dus alleen mijn N95 8GB en mijn vorige N73 ME ter vergelijking, maar van wat ik kan zien en herinneren, is Symbian tergend langzaam. Met de N95 gaan berichten lezen/openen langzaam na 300. Muziekbibliotheek is echt heel langzaam na 1000 liedjes. Multitasken gaat niet. De browser is echt zwaar k*t, zelfs met WiFi. Wat kan ik wel niet verwachten van de N97? Ik had eerst gehoopt dat het een snellere processor, meer geheugen etc. zou krijgen, maar ik krijg nu een beetje het idee dat het niet aan de hardware maar aan de software ligt. WIe kan me hierbij adviseren? Is Symbian nou zo slecht of is Nokia gewoon cheapass aan het doen met hun top-end hardware?
Mijn eisen aan mijn volgende zijn:
Snelle browser
Goede muziekafspeelmogelijkheden, vooral met menu's/indelingen en snelheid
Over het algemeen gewoon een snelle en responsieve OS
Toetsenbord
Touchscreen is geen pré.
Zal de N97 hieraan voldoen of moet ik gewoon een losse iPod Touch nemen met een goedkope alleenbellen+sms telefoon met toetsenbord erbij?
En juist dat heeft me doen denken. Ik heb deze voornamelijk gehaald omdat het gepositioneerd werd als een muziekspeler. En ik moet zeggen, die valt vies tegen. Veel songs = erg langzaam, de search engine is langzaam en slecht, geen favo of on the run afspeellijsten etc. Als je een iPod gewend bent is het een dikke 0. Vandaar dat ik sterk geneigd was een iPhone te halen tot ik de N97 zag. Maar..
Daar komt weer bij kijken dat de N97 ook zal draaien op Symbian. En hoewel ik tot nu toe voor de rest tevreden was over Symbian, krijg ik nu mijn twijfels. Is het wel een goede OS? Ik heb nu dus alleen mijn N95 8GB en mijn vorige N73 ME ter vergelijking, maar van wat ik kan zien en herinneren, is Symbian tergend langzaam. Met de N95 gaan berichten lezen/openen langzaam na 300. Muziekbibliotheek is echt heel langzaam na 1000 liedjes. Multitasken gaat niet. De browser is echt zwaar k*t, zelfs met WiFi. Wat kan ik wel niet verwachten van de N97? Ik had eerst gehoopt dat het een snellere processor, meer geheugen etc. zou krijgen, maar ik krijg nu een beetje het idee dat het niet aan de hardware maar aan de software ligt. WIe kan me hierbij adviseren? Is Symbian nou zo slecht of is Nokia gewoon cheapass aan het doen met hun top-end hardware?
Snelle browser
Toetsenbord
Touchscreen is geen pré.
Zal de N97 hieraan voldoen of moet ik gewoon een losse iPod Touch nemen met een goedkope alleenbellen+sms telefoon met toetsenbord erbij?
even je punten:Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:10:
.....
Snelle browser
Toetsenbord
Touchscreen is geen pré.
- snelle browser: probeer (ook op je n95 8gb!) eens operamini (operamini.com op je telefoon) razend snelle browser is dat!
- Goede muziek afspeelmogelijkheden: ik ben van n95 8gb tijdelijk naar een nokia 5800 xpressmusic gegaan (tot de release van n97... en de 5800 draait ook op s60v5). muziekspeler is redelijk hetzelfde gebleven, je hebt nu alleen wel (weet niet of dat op de n95 ook al zo was) de afspeellijsten: onlangs toegevoegd, populairst en onlangs afgespeelt die automatisch updaten. Voor de rest is de snelheid redelijk hetzelfde gebleven. zelf ervaar ik die echter niet zo heel langzaam..? de extra seconde die je kwijt bent met de map artiesten openen haal je (t.o.v. een ipod) weer in doordat je de eerste 2 letters in kan vullen en je dus in 1x naar de goeie artiest springt.
- respons OS, tja symbian staat er om bekend dat als je teveel troep software op de achtergrond laat draaien hij wat langzamer zal reageren, wat opzich ook logisch is. Over het algemeen vind ik de 5800xpress gewoon vlot werken. (en meer met mij, check ook het 5800 topic) de n97 heeft een iets snellere processor dan de 5800 dus theoretisch zou die nog wat sneller zijn.
- toetsenbord en touchscreen spreekt voor zich.
al met al ben ik erg tevreden met de 5800 en s60v5 en kan ik niet wachten op de n97, ik verwacht a.d.v. de 5800 alleen maar meer goeds
Dit zit inderdaad ook al op de N95 (8gb in ieder geval)cuberob schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:13:
[...]je hebt nu alleen wel (weet niet of dat op de n95 ook al zo was) de afspeellijsten: onlangs toegevoegd, populairst en onlangs afgespeelt die automatisch updaten.
Denk dat het standaard Symbian (S60) is, mijn N91 en Samsung G810 hebben t nl. ook. N95 1e versie ook.Mqrk schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:50:
[...]
Dit zit inderdaad ook al op de N95 (8gb in ieder geval)
[ Voor 23% gewijzigd door Gaargod op 19-03-2009 11:58 ]
Ik las net op mobile cowboys dat de Samsung waarschijnlijk ook komt met een Omnia HD met Android.
Als dat echt zo is dan wordt de Omnia HD Android zeker weten een topper!!!
Dan lijkt voor mij de keuze makkelijk, Omnia HD Android
Verwijderd
Browser kan ik dus vervangen. . is goed.cuberob schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:13:
[...]
even je punten:
- snelle browser: probeer (ook op je n95 8gb!) eens operamini (operamini.com op je telefoon) razend snelle browser is dat!
- Goede muziek afspeelmogelijkheden: ik ben van n95 8gb tijdelijk naar een nokia 5800 xpressmusic gegaan (tot de release van n97... en de 5800 draait ook op s60v5). muziekspeler is redelijk hetzelfde gebleven, je hebt nu alleen wel (weet niet of dat op de n95 ook al zo was) de afspeellijsten: onlangs toegevoegd, populairst en onlangs afgespeelt die automatisch updaten. Voor de rest is de snelheid redelijk hetzelfde gebleven. zelf ervaar ik die echter niet zo heel langzaam..? de extra seconde die je kwijt bent met de map artiesten openen haal je (t.o.v. een ipod) weer in doordat je de eerste 2 letters in kan vullen en je dus in 1x naar de goeie artiest springt.
- respons OS, tja symbian staat er om bekend dat als je teveel troep software op de achtergrond laat draaien hij wat langzamer zal reageren, wat opzich ook logisch is. Over het algemeen vind ik de 5800xpress gewoon vlot werken. (en meer met mij, check ook het 5800 topic) de n97 heeft een iets snellere processor dan de 5800 dus theoretisch zou die nog wat sneller zijn.
- toetsenbord en touchscreen spreekt voor zich.
al met al ben ik erg tevreden met de 5800 en s60v5 en kan ik niet wachten op de n97, ik verwacht a.d.v. de 5800 alleen maar meer goeds
Muziek. . .Tja, het moet voor mij dus echt een iPod vervanger zijn. Dat zou mijn N95 8GB eigenlijk ook al moeten zijn, vandaar dat ik er ook 3300 AAC+ liedjes op heb gezet. Helaas duurt het bij het opstarten van de muziekbibliotheek voor het eerste keer 10+ seconden en daarna 2 seconden, terug naar de afspeellijst gaan ook 2 seconden, andere indelingen kiezen (artiest, genre etc.) 5-10 seconden en intypen per letter 1 seconde. Maw. erg irritant traag. Het zal vast met de kwantiteit of codering te maken hebben want een vriend heeft dezelfde phone en met 700 liedjes gaat het redelijk (toch geen iPod gemak, maar toch).
OS. . .Ik gebruik 0,0 extra software op mijn telefoon, zelfs een aantal maanden geleden een software reset gedaan om te kijken of dat hielp (heb trouwens versie 20, geen versie 30, serienummer veranderen gaat niet en T-Mobile branded phones kunnen niet naar 30); met alleen muziekbibliotheek open gaat het al mis. En als dat niet op de achtergrond staat. . .dan dus weer elke keer 10 seconden wachten.
Trouwens, enig idee of de batterijtijd ook wat gaat worden met de N97?
Verwijderd
Klinkt als een T-Mobile G1 (of variant) met Android ! Ga daar eerst maar eens mee spelen (evt. in de winkel) voordat je al je keuze klaar hebt.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:10:
Snelle browser
Toetsenbord
Touchscreen is geen pré.
- Keyboard, touchscreen (perfect voor browsen) én trackball !
- Super snelle browser(s)
- Een fantastich OS dat simpel en snel werkt en er ook nog eens 10x beter uitziet dan WM/Symbian.
- Goede muziekafspeelmogelijkheden
- Een goed werkende en goed gevulde Appstore met heel veel gratis muziekspelers, zodat er anders altijd wel een goed alternatief tussenzit als de default musicplayer je niet bevalt.
- Je krijgt er gratis een 8GB SD kaartje bij, perfect voor je muziek!
Trouwens, de N95 had veel problemen bij de launch, en als je nu het N96 topic doorleest zie je ook onwijs veel problemen bij de launchversie...Ook de nieuwste 5800 XpressMusic is in een aantal landen uit de winkel gehaald omdat de launchversie probs had...Dus wie gaat mij vertellen dat de N97 niet hetzelfde gezeik gaat opleveren als eerdere launchfailures van de N95/96/5800 ? Heel de bouwkwaliteit blijkt zwaar onder de maat en ook veel software issues bij de launchversies..Dus ik zou echt ff paar maanden bovenop de releasedate nog maar eens afwachten. En ik klets niet zo maar wat, ga maar de threads lezen over deze toestellen bij de launch. En ja ieder toestel heeft wel zo z'n ding, maar bij Nokia blijkt dit structureel.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 23:09 ]
Verwijderd
Yup, vandaar dat ik dus ook nu al twijfel of ik moet wachten op de N97 of niet. . .
De G1 vind ik. . .lelijk. En de batterijduur die bij normaal gebruik 1 dag is, dat is echt onacceptabel. Ik doe nu 3 dagen met de N95 en vind dat al kort. Máárrr. . .ik denk dat het misschien toch een kandidaat wordt, die look, naja, daar moet ik maar mee leven. Blijft die batterijduur over..
De G1 vind ik. . .lelijk. En de batterijduur die bij normaal gebruik 1 dag is, dat is echt onacceptabel. Ik doe nu 3 dagen met de N95 en vind dat al kort. Máárrr. . .ik denk dat het misschien toch een kandidaat wordt, die look, naja, daar moet ik maar mee leven. Blijft die batterijduur over..
Die batterijduur zit je aan, omdat je het ding dan ook bijna gebruikt als mini-laptop. Niet meer dan logisch dat ze het niet zo lang volhouden. Ik denk niet dat je van de N97 kan verwachten dat die veel langer meegaat.
* Hooglander1 doet overigens ook maar twee dagen over het leegmaken van zijn N95.
* Hooglander1 doet overigens ook maar twee dagen over het leegmaken van zijn N95.
Tja de N97 is gewoon supersexy!Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:36:
Yup, vandaar dat ik dus ook nu al twijfel of ik moet wachten op de N97 of niet. . .
Maargoed de G1 draait weer op androide wat weer een groot scale aan (free) software biedt....
Oftewel de G1 zal qua programma's en mogelijkheden veel uitgebreider zijn en worden dan de N97.
De N97 is alleen wel retestrak en kan alles wat MOMENTEEL nodig is....
Sta een beetje voor hetzelfde dillemma
wijze woorden
Verwijderd
Ik wil niet teveel offtopic gaan maar nu we het over kwaliteit en batterijduur hebben.,..
(In afwachting van de N97 heb ik mijn N95 dus maar "tijdelijk" vervangen voor de 5800)
En ik vind de degelijkheid van de 5800 juist heel veel goeds beloven voor de N97. Vooral als ik die vergelijk met de teleurstellende N96 die we om deze rede maar even hebben over geslagen!
De betterij van de 5800 valt dan wel weer tegen, om de 2 dagen met veelvuldig gebruik en bluetooth aan, moet hij toch wel weer aan de lader. Maar aangezien mijn N95 nu "stil ligt" test ik die accu nu eventjes. Het is niet helemaal eerlijk (aangezien ik hem niet écht gebruik) maar ik vind het resultaat tot nu toe toch erg opmerkelijk:
Staat: Ruim 1.5 jr oud, altijd aangeweest, nu net hard reset + laatste firmware update gedaan.
Gebruik: iedere dag sowieso 2 fotos, een beetje door de menu's lopen, wat toepassingen openen, en 2x per dag batterij check (dus scherm aan)
Ik heb hem op donderdag 12 mrt om 11.00 uur uit de lader gehaald en VANDAAG pas is er 1 streepje van de accu af...
(In afwachting van de N97 heb ik mijn N95 dus maar "tijdelijk" vervangen voor de 5800)
En ik vind de degelijkheid van de 5800 juist heel veel goeds beloven voor de N97. Vooral als ik die vergelijk met de teleurstellende N96 die we om deze rede maar even hebben over geslagen!
De betterij van de 5800 valt dan wel weer tegen, om de 2 dagen met veelvuldig gebruik en bluetooth aan, moet hij toch wel weer aan de lader. Maar aangezien mijn N95 nu "stil ligt" test ik die accu nu eventjes. Het is niet helemaal eerlijk (aangezien ik hem niet écht gebruik) maar ik vind het resultaat tot nu toe toch erg opmerkelijk:
Staat: Ruim 1.5 jr oud, altijd aangeweest, nu net hard reset + laatste firmware update gedaan.
Gebruik: iedere dag sowieso 2 fotos, een beetje door de menu's lopen, wat toepassingen openen, en 2x per dag batterij check (dus scherm aan)
Ik heb hem op donderdag 12 mrt om 11.00 uur uit de lader gehaald en VANDAAG pas is er 1 streepje van de accu af...
Op vakantie (in het buitenland, dus dan gebruik ik dat ding niet) haal ik dat ook ja, maar ga maar eens een half uurtje internetten en 1,5 uur de radio aan. Dan kan de telefoon in de avond aan het infuus hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:45:
Maar goed, ik ben wel erg benieuwd naar de accuduur van de N97. Zou mooi zijn als je er met gemiddeld gebruik toch zo'n twee dagen mee zou kunnen doen en hij niet elke dag aan de lader moet.
Verwijderd
Zo'n streepje zegt niks. Ik had met 1.x firmwares (factory af) op m'n N95 regelmatig dat de overige streepjes veel sneller afvielen dan het eerste streepje...Zo ging het eerste streepje er pas na 4 uur af, maar het 2e en 3e streepje verdwenen al na 2 uur gebruik (terwijl ik niets zwaarders deed).Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:45:
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2009 14:13 ]
Verwijderd
Dit is het N97-topic, dus niet bedoeld voor ervaringen met andere telefoons.
[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 20-03-2009 17:36 ]
maar als dat 1ste streepje er nu pas af is (na 8 dagen) is dat ook al zegt dat niks toch nogsteeds een mooi resultaatVerwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:11:
[...]
Zo'n streepje zegt niks. Ik had met 1.x firmwares (factory af) op m'n N95 regelmatig dat de overige streepjes veel sneller afvielen dan het eerste streepje...Zo ging het eerste streepje er pas na 4 uur af, maar het 2e en 3e streepje verdwenen al na 2 uur gebruik (terwijl ik niets zwaarders deed).
maar back ontopic: wat dus duidelijk mag zijn is dat batterijduur echt heel afhankelijk is van de persoon. ik lees dat mensen met de n95-8gb 3 dagen halen terwijl ik met de mijne altijd al moeite had met 1 dag. nu met mijn 5800 met een groter scherm en "slechts" 120mah batterij meer houd ik het op de een of andere manier wel dik een dag vol (hij gaat wel sowieso altijd snachts op de lader), dus ook de energiezuinigheid van de toestellen gaat er op vooruit. Ik verwacht dan ook dat de 1500mah batterij van de n97 voor mij voldoende moet zijn.
Het enige wat ik jammer vind is dat hij weer gaan xenon flits heeft, dat is het enige wat ik nogsteeds mis in mijn telefoon (5mp is voor de rest zat, het is tenslotte geen dslr en vga video ziet er voor mijn doelen ook altijd prima uit, ook al zou HD wel leuk zijn hoor, daar niet van
en we vinden het niet vreemd dat een laptop het maar 2,5 uur volhoudt...
De telefoons van tegenwoordig moeten:
foto's kunnen maken, internetten, bellen, sms-en, muziekluisteren, filmsafspelen, tv streamen, navigeren en ook nog eens 3 dagen zonder lader kunnen....
foto's kunnen maken, internetten, bellen, sms-en, muziekluisteren, filmsafspelen, tv streamen, navigeren en ook nog eens 3 dagen zonder lader kunnen....

wijze woorden
Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik heb er nog nooit over gezeurd, want het is meer dan normaal dat hij snel leeg raakt bij overmatig gebruik. Het is ook een beetje een hype om daar over te praten. Zelfs als de software niet lekker werkt, dan nog is dat van minder belang dan de accu. Het is allemaal begonnen bij de N95 en ook daar viel het reuze mee. Dat was toch de eerste telefoon met alle functies. Als je zag wat daar allemaal mee gedaan werd, dan vind ik het nog knap dat hij het zolang uitzong. Tuurlijk...ik hoop ook dat de N97 een uitstekende batterij krijgt die het een week uitzingt, maar dan zal Nokia er toch een rugzak bij moeten leveren voor de aggregaat.Zosas schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:01:
en we vinden het niet vreemd dat een laptop het maar 2,5 uur volhoudt...
Zorg gewoon dat je wat extra middelen hebt op je werk, in de auto of in je zak. Je bent gewoon ongelooflijk naïef als je dit niet inziet en gewoon blijft zeuren over die batterij.
Helemaal mee eens. Maar laten fabrikanten dan ook een beetje nadenken over de plek van de stroomtoevoer. De Samsung i8510 van mijn baas is een goed (slecht) voorbeeld: op de lange kant en dan ook nog eens achter een krakkemikkig klepje dat je met je nagels moet openfrunneken. Een actieve carkit (die direct oplaadt) is dus praktisch onmogelijk.Redondo1982 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:31:
[...]
(...)
Zorg gewoon dat je wat extra middelen hebt op je werk, in de auto of in je zak. Je bent gewoon ongelooflijk naïef als je dit niet inziet en gewoon blijft zeuren over die batterij.
De N97 - aannemende dat deze via de mini-usb wordt opgeladen - heeft de aansluiting ook al op de lange kant. Niet helemaal ideaal voor een carkit. Erg jammer en mijns inziens een gemiste kans.
[ Voor 86% gewijzigd door Poeh op 20-03-2009 20:47 ]
Nadat ik een paar keer een mogelijke release datum(maand) heb gelezen ben ik een beetje gaan spitten op het net en ik vond iets over de Widget Disign Competition waarvan de inschrijvingen afgelopen week zijn gesloten,
de top 10 meest populaire widgets zijn gekozen en die 10 gaan dus op 28-29 April strijden om de titel voor beste Widget op het Nokia Developer Summit in Monte Carlo...
En, De winnaar wint een Nokia N97 Met Zijn ontworpen Widget erop.
Dus lijkt mij dat de N97 niet veel later uitmoet komen en dacht ik aan zo'n half mei.
[Bron : http://2009.nseries.com ]
De Top 10 widgets die onlangs gekozen zijn zullen ook ik Ovi (die in in mei zijn deuren opent, misschien een overeenkomst?) gratis te downloaden zijn.
de top 10 meest populaire widgets zijn gekozen en die 10 gaan dus op 28-29 April strijden om de titel voor beste Widget op het Nokia Developer Summit in Monte Carlo...
Dus lijkt mij dat de N97 niet veel later uitmoet komen en dacht ik aan zo'n half mei.
[Bron : http://2009.nseries.com ]
De Top 10 widgets die onlangs gekozen zijn zullen ook ik Ovi (die in in mei zijn deuren opent, misschien een overeenkomst?) gratis te downloaden zijn.
Verwijderd
Ja z0bin maar dat is oud nieuws... Je kan zeggen wat je wilt maar het zegt eigenlijk nog niks.
Het is afwachten
Het is afwachten
Dat klinkt best leuk, maar als je iets verder leest op die site:z0bin schreef op zondag 22 maart 2009 @ 08:36:
Maar dat kan dus makkelijk september zijn..The winning designer chosen by the panel at the Hackathon will receive a Nokia N97 pre-loaded with their app. This will be awarded when the Nokia N97 launches - so the winner will know that they have one of the first officially released Nokia N97 devices.
Be reasonable.... do it my way
september is niet echt kwartaal 2.fsve schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:41:
[...]
Dat klinkt best leuk, maar als je iets verder leest op die site:
[...]
Maar dat kan dus makkelijk september zijn..
Laten we hopen dat we dat dus kunnen uitsluiten.
Wie zegt dat kwartaal 2 een release is voor west-europa? Een goed voorbeeld is de 5800, deze is begin december voor het eerst in Rusland gereleased. Begin Maart hebben bij hier in nederland pas de officiele NL release gehad, dat is dus 4 maanden verschil.Zygivt schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:12:
[...]
september is niet echt kwartaal 2.
Laten we hopen dat we dat dus kunnen uitsluiten.
Ik hoop ook dat Nokia de tijd neemt om de N97 echt gebruiksklaar te maken. Een nieuw 5800 fiasco lijkt me killing voor Nokia.
Ook an naar de Palm Pre gekeken? Ook erg mooi.
Ik twijfel in ieder geval tussen de Nokia N97 of de Palm Pre..
Ik twijfel in ieder geval tussen de Nokia N97 of de Palm Pre..
Verwijderd
Ik hoop ook dat Nokia de tijd neemt om de N97 echt gebruiksklaar te maken. Een nieuw 5800 fiasco lijkt me killing voor Nokia.
[/quote]
Wat voor fiasco heb je het dan over?
[/quote]
Verwijderd
nieuws: Nokia stopt verkoop Amerikaanse 5800 XpressMusicVerwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:03:
[/quote]
Even ter herinnering:Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:03:
[/quote]
- nieuws: Nokia stopt verkoop Amerikaanse 5800 XpressMusic
- http://www.pocketinfo.nl/...re-update-nokia-5800.html
- luidspreker probleem
- verbindingsproblemen met AT&T netwerk
- speling rechter bovenhoek behuizing
- dode pixels
- PCB defecten waardoor het toestel zo nu en dan spontaan reboot
- div. software bugs
[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 23-03-2009 15:19 ]
Verwijderd
wou deze week N97 gaan bestellen in plaatselijk nokia serviceshop (dendermonde,belgie)
maar dit kon nog niet , releasedatum is pas na de zomer , september,wellicht eerder oktober...grrr
voordeel misschien dat kwaaltjes er zullen uitzijn tegen dan..
grtz
maar dit kon nog niet , releasedatum is pas na de zomer , september,wellicht eerder oktober...grrr
grtz
Damn.... laat dan net mijn contract aflopen
wijze woorden
Verwijderd
Als de geruchten kloppen ligt er rond die tijd ook de nieuwe iPhone en eerste andere (betere) Android toestellen op de markt - dus het is misschien maar goed dat de N97 nog niet in de winkel ligt en direct kan kopen, na de zomer kun je echt een goede keuze maken tussen de 3.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 07:15:
wou deze week N97 gaan bestellen in plaatselijk nokia serviceshop (dendermonde,belgie)
grtz
Verwijderd
laatste ding over de batterij... niet heel erg boeiend maar opzich wel grappig om de uitslag ff te melden. Vanmiddag is hij uitgegaan. Dus heeft het van
11.40 12-03 tot 12.00 25-03 volgehouden...
Anyway, ik ga in juni naar New York, hoopte eerst dat ik hem miss daar zou kunnen halen ofzo (als hij hier nog niet is). Maar daar is denk ik toch niet zoveel kans op
dus zingen we het nog wel ff uit met onze 5800...
11.40 12-03 tot 12.00 25-03 volgehouden...
Anyway, ik ga in juni naar New York, hoopte eerst dat ik hem miss daar zou kunnen halen ofzo (als hij hier nog niet is). Maar daar is denk ik toch niet zoveel kans op
Beetje overdreven om het dan gelijk een fiasco te noemen.Miki schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:14:
[...]
Even ter herinnering:Korte opsomming behorende bij de eerste shipment:
- nieuws: Nokia stopt verkoop Amerikaanse 5800 XpressMusic
- http://www.pocketinfo.nl/...re-update-nokia-5800.html
Een toestel met dit soort fouten mag van mij niet op de markt worden gezet. Dan gaat er iets behoorlijk mis intern bij Nokia.
- luidspreker probleem
- verbindingsproblemen met AT&T netwerk
- speling rechter bovenhoek behuizing
- dode pixels
- PCB defecten waardoor het toestel zo nu en dan spontaan reboot
- div. software bugs
Softwarebugs is natuurlijk waar, maar wordt netjes verholpen door updates, de link die jij geeft gaat over een software versie van december, inmiddels zijn we maanden verder en zijn er firmware versies waar nauwelijks nog fouten in zitten.
De andere problemen zijn inmiddels opgelost door nokia en alles werkt naar behoren (ben tevreden gebruiker)
Bovendien is het toestel een regelrecht succes voor Nokia, gaan als warme broodjes over de toonbank (al heb ik er nog niet een in het 'wild' gezien.
Maar toch is het voor mij een tussenmodel voor de N97, dat lijkt mij toch we (momenteel) de telefoon der telefoons te worden
Zoals ik al eerder aangaf is de eerste shipment 5800's gewoon te vroeg op de markt gezet. Dat de meeste software fouten na een half-jaar redelijkerwijs zijn opgelost is dan bijzaak.Jarnoootje schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:34:
[...]
Beetje overdreven om het dan gelijk een fiasco te noemen.
Softwarebugs is natuurlijk waar, maar wordt netjes verholpen door updates, de link die jij geeft gaat over een software versie van december, inmiddels zijn we maanden verder en zijn er firmware versies waar nauwelijks nog fouten in zitten.
De andere problemen zijn inmiddels opgelost door nokia en alles werkt naar behoren (ben tevreden gebruiker)
Bovendien is het toestel een regelrecht succes voor Nokia, gaan als warme broodjes over de toonbank (al heb ik er nog niet een in het 'wild' gezien.
Maar toch is het voor mij een tussenmodel voor de N97, dat lijkt mij toch we (momenteel) de telefoon der telefoons te worden
Kortom ik hoop dat Nokia de N97 niet te vroeg op de markt wordt gezet zonder een goede QA.
Slecht Engels i know, maar dit las ik:
If waiting for hi-end communicator N97, we have good news. Slovenský authorized dealer added Nokia N97 to the price list. Naceněná položka pak dělá 599€. Naceněná line then makes 599 €.
If waiting for hi-end communicator N97, we have good news. Slovenský authorized dealer added Nokia N97 to the price list. Naceněná položka pak dělá 599€. Naceněná line then makes 599 €.
Is het niet zo als de reclames komen, het toestel ook snel komt?
http://www.youtube.com/watch?v=czqfW0A-oE8
Ik vind het meer een beurs-demo.NIB0R schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:50:
Is het niet zo als de reclames komen, het toestel ook snel komt?
Ik hoop dat hij snel komt, want dan wordt de keus een stuk moeilijker en des te leuker. Alhoewel ik geen Symbian fan ben, hoop en denk ik dat de N97 een succes wordt. Kanttekening is wel dat hij dan voor mei/juni moet uitkomen, want anders zullen er een hoop mensen een andere telefoon gekozen hebben. De verleiding is dan te groot met andere toppers, zoals de Arena, Pro 2 en de Omnia HD.
En vergeet de Palm Pre en mogelijk nieuwe iPhone niet...Redondo1982 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:17:
[...]
Ik vind het meer een beurs-demo.
Ik hoop dat hij snel komt, want dan wordt de keus een stuk moeilijker en des te leuker. Alhoewel ik geen Symbian fan ben, hoop en denk ik dat de N97 een succes wordt. Kanttekening is wel dat hij dan voor mei/juni moet uitkomen, want anders zullen er een hoop mensen een andere telefoon gekozen hebben. De verleiding is dan te groot met andere toppers, zoals de Arena, Pro 2 en de Omnia HD.
De N97 gaat echt niet komen voor juni. Eerst komen nog de nieuwe HTC's. Arena ligt binnenkort in de winkel maar kan maar de helft van een N97.
Omnia HD komt ook van de zomer pas (Q2).
Omnia HD komt ook van de zomer pas (Q2).
Verwijderd
Heee.........ga jij het wachten nog effe rotter makenW00fer schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:11:
De N97 gaat echt niet komen voor juni.
Ik ben al zo ongeduldig
Dit topic is gesloten.
Let op:
Levertijden en abonnementen mogen in [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic
Levertijden en abonnementen mogen in [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic