Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb sinds gister ook deze skin geinstalleerd, echter heb ik een vraag hierover. Als ik gebeld wordt verandert de theme zeg maar weer in de originele staat als ik het gesprek beëindig krijg ik ook weer mijn standaard hoofdscherm met widget balk aan de linkerkant. Rechts onderin mijn hoofdscherm staan dan wel Spb Menu en als ik daar op klik zit ik weer gewoon in het hoofdscherm van die andere skin.

Mijn vraag is nu, is dit normaal? Ik begrijp dat bepaalde menu onderdelen gewoon in de standaard skin blijven, alleen dat hoofdscherm met die widget balk vind ik een beetje vreemd dat die ook bereikbaar blijft (bijv. als ik de end toets ingedrukt houd in die nieuwe skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubo2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-02-2024
Misschien heeft een ander progje je poorten veranderd. Heb ik ook wel eens last van met gpsproxy. Ik moet dan ff de instellingen opnieuw goedzetten in mijn gps-programma. Dus virtuele poort verwijderen en opnieuw toevoegen.
Misschien helpt het.

Mainboard :Asus A8N5X Chipset :nVidia nForce4 Processor :AMD Athlon 64 3200+ @ 2000 MHz Physical Memory :1536 MB (3 x 512 DDR-SDRAM ) Video Card :ASUS EN 8600GTS Hard Disk :WDC (160+80 GB) Windows XP Pro 5.01.2600 SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240232

hubo2000 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:29:
[...]

Misschien heeft een ander progje je poorten veranderd. Heb ik ook wel eens last van met gpsproxy. Ik moet dan ff de instellingen opnieuw goedzetten in mijn gps-programma. Dus virtuele poort verwijderen en opnieuw toevoegen.
Misschien helpt het.
Ik heb geen ander programma gebruikt dan alleen iGO en Google Maps. Ze vinden beide wel mijn gps maar krijgen op 1 of andere manier geen ontvangst met de satellieten. En wanneer ik igo automatisch laat zoeken vind hij wel een gps aparaat op com poort 0, maar ik heb m'n gps ingesteld op com poort 3. Ik heb dit ook al geprobeerd te wijzigen maar dat hielp ook niet.

Edit: hij doet het nu wel weer. Ik had alles gewijzigd naar andere waarden, soft reset. En toen alles weer goed ingesteld. Zodoende deed ie het weer :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 240232 op 27-12-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Hmm, sinds de update wordt mijn telefoon niet meer door active sync herkent, maar wel als massa opslag. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Opgelost...

[ Voor 7% gewijzigd door Jos84 op 27-12-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127429

HammerNL schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:14:
[...]

Ik heb sinds gister ook deze skin geinstalleerd, echter heb ik een vraag hierover. Als ik gebeld wordt verandert de theme zeg maar weer in de originele staat als ik het gesprek beëindig krijg ik ook weer mijn standaard hoordscherm met widget balk aan de linkerkant. Rechtsonderin mijn hoofdscherm staan dan wel Spb Menu en als ik daar op klik zit ik weer gewoon in het hoofdscherm van die andere skin.

Mijn vraag is nu, is dit normaal? Ik begrijp dat bepaalde menu onderdelen gewoon in de standaard skin blijven, alleen dat hoofdscherm met die widget balk vind ik een beetje vreemd dat die ook bereikbaar blijft (bijv. als ik de end toets ingedrukt houd in die nieuwe skin.
Zoek ff op 'spb watcher' ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-05 23:54
Anoniem: 270541 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:29:

Zelf heb ik gister de DXHL1 rom geïnstalleerd. En de nieuwe widgets zijn een verademing. Vooral de weather widget. Het scherm is ook wat gevoeliger heb ik het idee.
Alleen als je in een programma zit en je gaat vervolgens naar het widget scherm dan duurt dit even. Als het mee zit komt binnenkort ook de DXHL2 versie uit die een heel stuk verbeterd is.
[/quote]

Hoeveel werkgeheugen heb je na de install nog over ?
Volgens Modaco zitten er nogal wat bugs in.....klopt dit ?
Storage 24.36 MB
Program 36.55 MB

Ben nog niet echt bugs tegen gekomen. Wel duurde de GPS fix langer dan met de HK3 versie. Ben nu de HL2 versie aan het downloaden en ga deze zo maar eens installeren. Kijken hoe die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

neorider schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:34:
[...]

Storage 24.36 MB
Program 36.55 MB

Ben nog niet echt bugs tegen gekomen. Wel duurde de GPS fix langer dan met de HK3 versie. Ben nu de HL2 versie aan het downloaden en ga deze zo maar eens installeren. Kijken hoe die is.
Komen die updates van de officiele samsung site? Want ik zag gister volgens mij dat op die site xkhj3 nog de laatste is, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
Als ik een Omnia in combinatie met een T-Mobile abonnement koop, zijn deze dan sim-lock vrij? Mijn vorige telefoon icm een abonnement wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270541

Komen die updates van de officiele samsung site? Want ik zag gister volgens mij dat op die site xkhj3 nog de laatste is, klopt dat?
[/quote]

Google is allemans best friend ;)
Heb nou ook een custom ROM gemonteerd.....DXHL2 ; met online-wigets :9~
Ziet er echt vet uit en werkt heerlijk . Super versie van Opera (15233) is dus de ideale browser die met gemak de originele youtube filmpjes afspeelt :*)
Snelle GPS fix ( koud zo'n 20 sec. )
Dit is wederom een stabiele custom ROM (made by Taril ) die zijn tijd vooruit is :)
storage 47 MB free !!!!
program 49 MB free !!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 270541 op 27-12-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Na een harde reset, zit ik nu met het probleem dat mijn beltonen niet meer werken. Mijn telefoon geeft bij de standaard beltonen aan, dat het bestand met beltonen beschadigd of niet beschikbaar is.
Waar kan ik dit bestand vinden en eventueel vervangen met een volledig bestand?

Ik ontdek net, dat WMP niet meer werkt en dit waarschijnlijk? de oorzaak is van mijn probleem dat de ringtones niet meer afgespeeld kunnen worden. Hoe kan ik WMP repareren/herstellen?

Never mind 3x resetten is schijnbaar scheepsrecht.. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door HammerNL op 27-12-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282890

Ik heb twee vraagjes:

1. geotagging op mijn telefoon lijkt te werken, maar als ik de foto's naar flickr upload, dan worden de geodata daar niet weergegeven. Hoe komt dat?

2. ik gebruik Shozu af en toe om foto's, gemaakt met de Omnia, up te loaden naar Flickr.com. Dat proces loopt helemaal goed, maar Shozu stuurt een gecomprimeerde foto op. In de instellingen kan ik niks vinden wat dat verandert. Heeft iemand een oplossing? Is er misschien een ander programma beschikbaar dat hetzelfde doet (Yahoo Mobile doet het, maar is niet beschikbaar voor mobile 6.1)

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
@omniaharry, bij welke provider zit jij?

En een kleine review van de nieuwe widgets is natuurlijk welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279441

Ik heb twee probleempjes;

als ik in de touch player liedjes afspeel komt er altijd na onbepaalde tijd plots de foutmelding "kan het bestand niet afspelen. bestand beschadigd of geselecteerde indeling wordt niet ondertsteund"

als ik dan in de verkenner ga kijken staat "mijn opslag" (de 8 gig intern geheugen dus) er niet meer tussen! alsof dat geheugen plots niet meer beschikbaar is...

iemand een oplossing?

ook zou ik graag mijn omnia synchroniseren met windows mobile apparaatcentrum maar VIA BLUETOOTH
hoe doe je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Ook sinds gisteren de HL2 rom geflashed op mijn omnia. Maar verbeteringen zijn wel goed zeg (vind ik althans), met name die van de Widgets. Aantal aanpassingen welke mij zijn opgevallen zoverre;

- Accuweather widget (Weersvoorspelling)
- Widgets zijn ”uit” te zetten, zodat ze niet meer in de widgetbar voorkomen
- Widget library (nog weinig nieuwe widgets) maar er is dus een library op komst voor eventueel zelfgemaakte widgets, zodat je aangepaste widgets kunt toevoegen/maken.
- Scherm reactie lijkt toch weer iets beter.
- Aangepaste volume changer skin (kwa looks that is, is nu een soort draaischijf principe)
- Een nieuw ”Favorite settings” menu (Soort van nieuwe grafische interface voor makkelijk aanpassen van bepaalde instellingen, soort van het settings paneel van Samsung Today 2)
- Opera mini nieuwe build (wat sneller lijkt het)
- Nieuwe Google Maps build
- Sharepix (makkelijk foto’s uploaden naar een aantal providers (facebook, picassa, flickr etc.)
- Touchplayer aangepast (eerste dat opviel, de album view, nu compleet vinger-friendly)

@Poleiro
als ik in de touch player liedjes afspeel komt er altijd na onbepaalde tijd plots de foutmelding "kan het bestand niet afspelen. bestand beschadigd of geselecteerde indeling wordt niet ondertsteund"

als ik dan in de verkenner ga kijken staat "mijn opslag" (de 8 gig intern geheugen dus) er niet meer tussen! alsof dat geheugen plots niet meer beschikbaar is...

iemand een oplossing?

ook zou ik graag mijn omnia synchroniseren met windows mobile apparaatcentrum maar VIA BLUETOOTH
hoe doe je dit?
Touch player lijkt me een raar probleem, probeer eens een ''harde reset'' (je verliest hiermee wel je data overigens) en/of een firmware update. Contact, smsjes en overige data ed. kun je backuppen met bijv. PIM Backup..

Voor het laatste activesync dingetje. Ga naar programma's -> activesync op je mobiel. En klik op menu -> Voila daar is hij dan ''Connect via Bluetooth".

[ Voor 29% gewijzigd door blmp op 27-12-2008 19:56 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285094

Anoniem: 127429 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 08:48:
[...]

Ik doe het zo :
- cab-files : kopiëren naar Omnia en ter plaatse uitvoeren (via verkenner)
- exe-files : Omnia met pc verbinden, aparaatcentrum opstarten, exe uitvoeren (installeren) vanop pc

Geen problemen mee ...
Dus eigelijk zijn cab-files het simpelst. Zal het eeens uitproberen. Bedankt.

Ik lees hier ook vanalles over GPS systeem. Is dit enkel voor in Nederland of ook voor in belgie.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus ik heb het gedownload. Dan ga ik naar S2U2settubgs. Daar staat nu:
- Lock wave File:
- Unlock Wave file:
- S2U Text:
- S2A Text:
- Unlock Exe;

Iemand een ideee wat ik hier moet invullen.?
S2U text en S2A text weet ik al al, maar de rest niet. Hoop dat ik hem dan kan instellen dat ik eindelijk die slider heb voor de deblokkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270541

Jos84 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:23:
@omniaharry, bij welke provider zit jij?

En een kleine review van de nieuwe widgets is natuurlijk welkom :D

Huh.... bij T-mobile , why :?
Ik heb inmiddels accuweather-widget ; ziet er errug gaaf uit en is goed bruikbaar 8)
google-search idemdito , direct sms-widget is handig en verder ben ik er 1 van Der Spiegel en Bild tegengekomen , maar heb zowieso een hekel aan die taal , dusss.... :+
Zal zometeen nog es een Engelse downen ( Digg ) .
Heb ook ontdekt dat je bij Today 1 een direct icoontje hebt voor all settings ; ook very handig ;)
De "cooker " van deze ROM ,hr. Taril , heeft als belangrijkste doel het behouden van de stabiele ROM's van Samsung, om ze tevens te optimaliseren........very nice !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-05 23:54
Anoniem: 125609 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:02:
[...]

De updates komen niet van de officiele samsung site. Maar via Google. ;)

Had gister de originele HL2 versie er op gezet maar was er niet echt te spreken over. Iets openen duurde lang na het aanklikken ervan. Ben nu de versie van Taril er aan het opzetten. Kijken hoe die is.

[ Voor 23% gewijzigd door neorider op 28-12-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blmp schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:50:
@Poleiro

[...]

Touch player lijkt me een raar probleem, probeer eens een ''harde reset'' (je verliest hiermee wel je data overigens) en/of een firmware update. Contact, smsjes en overige data ed. kun je backuppen met bijv. PIM Backup..

Voor het laatste activesync dingetje. Ga naar programma's -> activesync op je mobiel. En klik op menu -> Voila daar is hij dan ''Connect via Bluetooth".
Harde reset heb ik al enkele keren gedaan...
firmware update nog niet. welke firmware kan ik erop zetten? (PDA: i900XXHI2/CEHI1 TELEFOON: i900XXHH9 )

en dat met activesync via de telefoon werkt toch enkel als je activesync op pc hebt? en niet via windows mobile apparaatcentrum..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Anoniem: 279441 schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:15:
[...]

Harde reset heb ik al enkele keren gedaan...
firmware update nog niet. welke firmware kan ik erop zetten? (PDA: i900XXHI2/CEHI1 TELEFOON: i900XXHH9 )

en dat met activesync via de telefoon werkt toch enkel als je activesync op pc hebt? en niet via windows mobile apparaatcentrum..?
windows mobile apparaatcentrum is de ''active sync'' van Vista. Active Sync 4.5 is voor Windows XP en lager.

Denk dat je gewoon het beste op de officiele site de laatste rom versie moet pakken.

[ Voor 26% gewijzigd door blmp op 28-12-2008 13:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand die de skin Kyra op zen gsm heeft staan.?
link: http://www.imarche.net/omnia/kyro.php
Ik wil hem installeren, maar vind de link niet, of het bestand voor downloaden. Iemand die weet waar ik hem kan vinden.? Dus mss datjullie het weten.? Ik heb al een skin kunnen zetten op men omnia, alles in orde gebracht. Maar voor S2U vind ik het ng steeds niet:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
@omniaharry, ik probeer mij te herinneren waarom ik die vraag stelde..maar tot op die moment......no idea....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285289

Sinds enkel dagen ook een Omnia.
Zojuist de nieuwste software via de Samsung site erop gezet. En geen probleem gehad!!!

Ik heb wel een vraag die ik niet kan vinden op de vele en vele pagina's hierzo.
Wat is nu precies een Skin?? veranderd er dan wat aan mijn zojuist geinstaleerde software>>??

Ik zie van die hele mooie zwarte skins op internet maar weet niet precies wat er nu gebeurt in mijn pda?
En hoe kan ik mijn WIFI aanzetten zonder dat het me geld kost?
Ik ga pas in april naar mijn nieuwe abonnement met eindeloos on-line.

groetjes
Jolanda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285289 schreef op zondag 28 december 2008 @ 15:04:
Sinds enkel dagen ook een Omnia.
Zojuist de nieuwste software via de Samsung site erop gezet. En geen probleem gehad!!!

Ik heb wel een vraag die ik niet kan vinden op de vele en vele pagina's hierzo.
Wat is nu precies een Skin?? veranderd er dan wat aan mijn zojuist geinstaleerde software>>??

Ik zie van die hele mooie zwarte skins op internet maar weet niet precies wat er nu gebeurt in mijn pda?
En hoe kan ik mijn WIFI aanzetten zonder dat het me geld kost?
Ik ga pas in april naar mijn nieuwe abonnement met eindeloos on-line.

groetjes
Jolanda
Een skin is gewoon een soort van thema. Zoals bij Windows op je pc je het bureaublad kan aanpassen is dit bij de omnia een skin. De voorbeelden ervan kan je zien bij vandaag bij je instellingen. Dit zijn ook skins.

En voor de wifi, dit moet je doen bij instellingen-verbindingen- en dan wifi staat er en dan gewoon alles volgen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Anoniem: 285094 schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:47:
Iemand die de skin Kyra op zen gsm heeft staan.?
link: http://www.imarche.net/omnia/kyro.php
Ik wil hem installeren, maar vind de link niet, of het bestand voor downloaden. Iemand die weet waar ik hem kan vinden.? Dus mss datjullie het weten.? Ik heb al een skin kunnen zetten op men omnia, alles in orde gebracht. Maar voor S2U vind ik het ng steeds niet:s
Kyro is gewoon 1 van de vele skins uit het ''pack''. Welke je onder de ''download / full package'' link kunt vinden. Pak daar wel de ''-omnia'' versie'' overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285297

Hallo,

Allereerst mij complimenten voor dit forum, ik heb er de afgelopen dagen veel van geleerd, super!

Ik heb sinds vorige week de Samsung Omnia. Ik ben zeer tevreden over de telefoon, alleen loop ik tegen 1 probleempje aan.
Ik kan mijn mail van @home niet geactiveerd krijgen. Nu weet ik dat ik zelf moeite moet doen om hier achter te komen en heb dan ook dagen besteed om alle 6 delen hier op het forum door te nemen. Een aantal keren kwam ik dan ook iets bruikbaars tegen maar zonder succes. Daarnaast heb ik met google gezoch en T-Mobile en @home gebeld, maar krijg ondanks dat nog steeds mijn mail niet geactiveerd.
Op samsung.nl heb ik de mail instellingen ingevuld en toegezonden gekregen, maar ook dit werkt niet.

Gebruikersnaam en wachtwoord zijn oke maar de instellingen voor inkomende en uitgaande mail lijken tijdens de controle problemen op te leveren.

Zijn er mensen met een T-mobile provider met een @home account die mij hierbij kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282474

Anoniem: 285297 schreef op zondag 28 december 2008 @ 16:45:
Hallo,

Allereerst mij complimenten voor dit forum, ik heb er de afgelopen dagen veel van geleerd, super!

Ik heb sinds vorige week de Samsung Omnia. Ik ben zeer tevreden over de telefoon, alleen loop ik tegen 1 probleempje aan.
Ik kan mijn mail van @home niet geactiveerd krijgen. Nu weet ik dat ik zelf moeite moet doen om hier achter te komen en heb dan ook dagen besteed om alle 6 delen hier op het forum door te nemen. Een aantal keren kwam ik dan ook iets bruikbaars tegen maar zonder succes. Daarnaast heb ik met google gezoch en T-Mobile en @home gebeld, maar krijg ondanks dat nog steeds mijn mail niet geactiveerd.
Op samsung.nl heb ik de mail instellingen ingevuld en toegezonden gekregen, maar ook dit werkt niet.

Gebruikersnaam en wachtwoord zijn oke maar de instellingen voor inkomende en uitgaande mail lijken tijdens de controle problemen op te leveren.

Zijn er mensen met een T-mobile provider met een @home account die mij hierbij kunnen helpen?

Alvast bedankt!
Ik heb het zelfde probleem GEHAD !!!!

Hopelijk heb ik hier de oplossing voor je.

Ga naar je e-mail account en druk op MENU en daarna EXTRA en OPTIE en druk daarna op je account.

Druk nu op accountinstellingen en volgende en weer volgende .

Vul nu bij de inkomende mailserver in mail.home.nl en bij account type pop3 en druk volgende.2 keer

UItgaande mail weer mail.home.nl in vullen en alleen het tweede honkje aanvinken. druk geavenceerde serverinstellingen in.

en druk bij netwerkverbindingen INTERNET in.

dan twee keer volgende en voltooien.

s6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282474 schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:38:
[...]

Ik heb het zelfde probleem GEHAD !!!!

Hopelijk heb ik hier de oplossing voor je.

Ga naar je e-mail account en druk op MENU en daarna EXTRA en OPTIE en druk daarna op je account.

Druk nu op accountinstellingen en volgende en weer volgende .

Vul nu bij de inkomende mailserver in mail.home.nl en bij account type pop3 en druk volgende.2 keer

UItgaande mail weer mail.home.nl in vullen en alleen het tweede honkje aanvinken. druk geavenceerde serverinstellingen in.

en druk bij netwerkverbindingen INTERNET in.

dan twee keer volgende en voltooien.

s6
Je bent helemaal fantastich!!!! Eindelijk... Hij doet het!

Ontzettend bedankt dat je de moeite hebt genomen om me erdoor heen te helpen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Azgeleen,

Hoe zit het dan met je synchronisatie tussen pc en de Samsung Omnia? Heb vista en krijg met Windows Mobile Apparaatcentrum steeds een foutmelding. Hij geeft aanverbonden te zijn maar synchroniseren lukt helaas niet...
Ik weet inmiddels dat ActiveSync niet draaid op vista, vandaar wma.

Ben benieuwd of jou dat wel is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik wil verbinden via bluetooth krijg ik de melding 'kan geen bestaand bluetooth-partnerverband vinden met een pc die activesync ondersteunt. wilt u nu een partnerverband instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285318

Hallo allemaal.

Ik heb nu sins vorige week de samsung omnia, ik heb alles van wat hier staat gelezen over Tom Tom 7.
Dit wil ik er nu ook op zetten alleen worden vele oplossingen fixxes enzo door verschillende mensen er op gezet. anderen mensen kraken dan het geen af van wat de persoon daarvoor heeft neer gezet.

Dus hier mijn vraag:
Wie kan mij een duidelijke en veilige uitleg geven over hoe ik TomTom 7 er op krijg zonder dat ik straks me omnia kan weg gooien.

ps. sorry misschien een brutale vraag, anderen mensen hebben er veel tijd in gestopt maar ik heb me omnia als los toestel gekocht en wil niet dat hij na vanavond kapot is :) O-)

en hoe kom ik in het register met dat HKEY gebeuren???

HELP ME A.U.B

met vriendelijke groet
Cedric O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blmp schreef op zondag 28 december 2008 @ 16:33:
[...]

Kyro is gewoon 1 van de vele skins uit het ''pack''. Welke je onder de ''download / full package'' link kunt vinden. Pak daar wel de ''-omnia'' versie'' overigens.
Dus ik mag enkel de omnia skin gebruiken, en niet de Vista skin.? Ik zet hem op mijn Omnia, maar kan hem maar niet downloaden:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285318 schreef op zondag 28 december 2008 @ 19:32:
Hallo allemaal.

Ik heb nu sins vorige week de samsung omnia, ik heb alles van wat hier staat gelezen over Tom Tom 7.
Dit wil ik er nu ook op zetten alleen worden vele oplossingen fixxes enzo door verschillende mensen er op gezet. anderen mensen kraken dan het geen af van wat de persoon daarvoor heeft neer gezet.

Dus hier mijn vraag:
Wie kan mij een duidelijke en veilige uitleg geven over hoe ik TomTom 7 er op krijg zonder dat ik straks me omnia kan weg gooien.

ps. sorry misschien een brutale vraag, anderen mensen hebben er veel tijd in gestopt maar ik heb me omnia als los toestel gekocht en wil niet dat hij na vanavond kapot is :) O-)

HELP ME A.U.B

met vriendelijke groet
Cedric O-)
Weet niet eens het systeem voro debelgische GPS, als dit dan al niet hetzelfde systeem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283536

Mijn SPB mobile shell is verlopen en zit er nu aan te denken om hem te kopen. Maar kan dit alleen via de site van spb alleen met credit card. Op pocketland kan het volgens mij ook anders maar hier zie ik alleen een Duitse en Engelse versie staan, kan ik deze ook gewoon downloaden of zijn deze dan ook helemaal in het Engels of Duits?

En als ik mijn ROM zou updaten ben ik dan bij SPB mobile shell weer kwijt of kan ik die dan gewoon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 00:50
Anoniem: 285318 schreef op zondag 28 december 2008 @ 19:32:
Hallo allemaal.

Dus hier mijn vraag:

HELP ME A.U.B

met vriendelijke groet
Cedric O-)
In dit deel is echt al een aantal keer genoemd hoe je TomTom werkend zou kunnen krijgen met of zonder extra software. Kortom: even zoeken en zelf uitproberen wat voor jou werkt. Op je vraag krijg je dezelfde antwoorden, dat het bij de 1 wel werkt en de ander niet. De instellingen in je register kun je door een harde reset weer ongedaan maken, dus daar zal je toestel niet stuk van gaan.

Hoe je in het register komt staat gewoon in de TS of anders is er ook nog je grote vriend google.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:05

xon

Ook sinds gisteren de HL2 rom geflashed op mijn omnia. Maar verbeteringen zijn wel goed zeg (vind ik althans), met name die van de Widgets. Aantal aanpassingen welke mij zijn opgevallen zoverre;

- Accuweather widget (Weersvoorspelling)
- Widgets zijn ”uit” te zetten, zodat ze niet meer in de widgetbar voorkomen
- Widget library (nog weinig nieuwe widgets) maar er is dus een library op komst voor eventueel zelfgemaakte widgets, zodat je aangepaste widgets kunt toevoegen/maken.
- Scherm reactie lijkt toch weer iets beter.
- Aangepaste volume changer skin (kwa looks that is, is nu een soort draaischijf principe)
- Een nieuw ”Favorite settings” menu (Soort van nieuwe grafische interface voor makkelijk aanpassen van bepaalde instellingen, soort van het settings paneel van Samsung Today 2)
- Opera mini nieuwe build (wat sneller lijkt het)
- Nieuwe Google Maps build
- Sharepix (makkelijk foto’s uploaden naar een aantal providers (facebook, picassa, flickr etc.)
- Touchplayer aangepast (eerste dat opviel, de album view, nu compleet vinger-friendly)

@Poleiro

[...]

ff nieuwsgierig..heb je het hier dan over de Taril versie? En is ie verder helemaal leeggehaald dus geen 3th party software blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218826

Heb de Omnia Vodafone branded enige tijd. Alleen begin ik me mateloos te irriteren aan de langzame response tijden van het ding.

Ik weet alleen niet of dit ligt aan de telefoon zelf of aan de branded ROM. Durf me er alleen niet op te wagen om een andere ROM te installeren op de telefoon i.v.m. garantie zaken.

Zijn er meer mensen met een vodafone branded omnia die ook last hebben van een langzame response tijd? Bijv. bij het openen van de quick menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31014

Alweer TomTom....

Had het helemaal gehad, heb de DXHL2 erop gezet,
voor de rest helemaal kaal gelaten.
Daarna de verschillende mogenlijkheden geprobeerd met
daartussen steeds een harde reset en een nieuwe install.

Ik krijg het gewoon niet aan de praat zónder hulpprogramma.

Ik heb echt het idee dat er verschillende hardware versies in omloop zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Na lang twijfelen (had het adres van het servicecenter al in m'n TOMTOM gezet..) toch maar de update uitgevoerd en heb geen problemen ondervonden.

PDA: i900XKHJ3/XKHJ3
Telefoon: i900XXHI4

Geen branded versie btw

NU maar kijken of ik er ook wat mee opschiet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

@Poleiro: Ja dat wil je toch, je wilt dat je pc en omnia gaan ''pairen'' aka partner worden van elkaar.

@mileski: Je kunt die pack gewoon op je omnia zetten, en dan elke skin kiezen welke je ook wilt. Gewoon éénmalig de mortscript exe runnen, en daarna de install ... iets file en de wizard volgen en kiezen wat je wilt.

@xon: Het gaat inderdaad over de taril versie en een ''schoone'' telefoon ja.

[ Voor 22% gewijzigd door blmp op 29-12-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280609

Ik zit met een probleem, Ik krijg de instellingen van mijn hotmail niet in mijn outlook. Volgens moet de Omnia de hotmail instellingen automatisch vinden.

Bij de serveradres vindt ie: services.msn.com
Maar bij het verzenden en ophalen dan blijft de Omnia verbinding maken en doet verder niks terwijl de verbinding optimaal is en ik zelf kan internetten erop.

help! ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blmp schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:40:
@Poleiro: Ja dat wil je toch, je wilt dat je pc en omnia gaan ''pairen'' aka partner worden van elkaar.
ja, maar als ik dit doe (en via de wachtwoordcode verbinding maak met pc) lukt het nog steeds niet.
als ik dan weer in activesync "verbinden via bluetooth" neemt krijg ik opnieuw diezelfde melding met de vraag of ik een partnerverband wil instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Anoniem: 280609 schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:09:
Ik zit met een probleem, Ik krijg de instellingen van mijn hotmail niet in mijn outlook. Volgens moet de Omnia de hotmail instellingen automatisch vinden.

Bij de serveradres vindt ie: services.msn.com
Maar bij het verzenden en ophalen dan blijft de Omnia verbinding maken en doet verder niks terwijl de verbinding optimaal is en ik zelf kan internetten erop.

help! ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen :(
Weet niet of je toevallig premium iets member bent bij hotmail. Want standaard gebruikers accounts ondersteunen geen pop3/smtp/imap, dacht ik, wat je mobile device juist net wilt. (Zover ik weet)

[ Voor 1% gewijzigd door blmp op 29-12-2008 13:34 . Reden: typo, iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blmp schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:25:
[...]

Weet niet of je toevallig premium iets member bent bij hotmail. Want standaard gebruikers accounts ondersteunen geen pop3/smtp/imap, dacht ik, wat je mobile device juist net wilt. (Zover ik weet)
Ik ben een standaard gebruiker, maar ik hoef geen pop3 of smtp in te voeren. Zodra ik mijn hotmail adres invoer en mijn wachtwoord dan zegt mijn Omnia dat ie de instellingen gevonden heeft. Maar zodra ik deze instellingen accepteer dan blijft ie maar verbinding willen maken met hotmail en dat wilt maar niet lukken, terwijl er wel verbinding is met het internet.

Btw, heb jij zelf hotmail op je Omnia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Anoniem: 280609 schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:58:
[...]

Ik ben een standaard gebruiker, maar ik hoef geen pop3 of smtp in te voeren. Zodra ik mijn hotmail adres invoer en mijn wachtwoord dan zegt mijn Omnia dat ie de instellingen gevonden heeft. Maar zodra ik deze instellingen accepteer dan blijft ie maar verbinding willen maken met hotmail en dat wilt maar niet lukken, terwijl er wel verbinding is met het internet.

Btw, heb jij zelf hotmail op je Omnia?
Nee sinds een 2.5jaar trotse bezitter van een gmail account :+ . Maar ik had daar ooit is iets van gelezen, weet niet of het nou was dat je geen mail kon sturen of geen hotmail account kon adden. Was een beperking in hotmail volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
Bij mij licht het scherm op als het 0:00 uur wordt. Heel irritant als je dan nog net niet in slaap bent gevallen. Weet iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285405

ik ben sedert vorig weekend trotse gebruiker van de omnia.

Alleen zit ik nu met een probleem;
Synchronisatie met activesync werkte voordien perfect en heb reeds menig bestanden overgezet naar de omnia.

Alleen is nu wat vreemds aan de hand; iedere keer ik de usb aan wil leggen (via today 2 instellingen, of gewoon via de instellingen) dan blokkeert hij helemaal en dien ik een soft reset uit te voeren.

Wel erg ambetant want kan nu via geen enkele computer meer synchroniseren noch backups nemen...

Iemand die me kan helpen?

Any help would be appreciated ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195051

hoi,

al een tijdje in het bezit van een t-mobile branded omnia....echter ik kom een aantal dingen tegen die ik vreemd vind. bij my t-mobile kan ik mijn telefoon niet eens toevoegen als 'mijn telefoon' terwijl hij toch al een tijdje door hun wordt verkocht. kan dus ook totaal geen updates uitvoeren om mijn toestel sneller te maken of nieuwere roms erop zetten.

maar nu de vraag waar jullie me mee kunnen helpen. in spb shell heb ik een 'tab' naar internet maar dit alleen naar IE en niet naar de opera. graag zou ik dit veranderen zodat ik sneller de opera browser zou kunnen openen. Ook zou ik graag die shell eens installeren die hierboven gelinkt wordt. heb de video bekeken maar zie nergens de mogelijkheid om hem vanaf die site te downloaden.
weet iemand trouwens de reden waarom de omnia niet tussen de telefoons staan die bij uitzendinggemist
http://portal.omroep.nl/?nav=vtlhqYsHEnCwNtHqjB voor de mobiele genoemd worden. is het dan niet mogelijk om bepaalde online dingen te doen met de omnia die met andere telefoons wel te doen zijn. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 11:26
[b]freakanddell schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:49:
weet iemand trouwens de reden waarom de omnia niet tussen de telefoons staan die bij uitzendinggemist
http://portal.omroep.nl/?nav=vtlhqYsHEnCwNtHqjB voor de mobiele genoemd worden. is het dan niet mogelijk om bepaalde online dingen te doen met de omnia die met andere telefoons wel te doen zijn. :'(
Misschien doet 'ie het wel. Er staat Windows Mobile devices moeten werken, en anders doet http://m.uitzendinggemist.nl het wel (mocht je via internet doen, dit is streamen en kan buiten je bundel vallen).

Heb zelf een raar probleem dat als ik mijn foon unlock deze dan soms een van de dingen die op "home" staan activeert. Dus bijvoorbeeld Call log. Dit is best irritant, omdat ik enkel en alleen mijn foon wil unlocken, niet iets meteen op wil starten. Dit deed 'ie voorheen ook al en bij Manilla2D ook. Vraag me af of meer mensen dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19503

Anoniem: 195051 schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:49:
hoi,

al een tijdje in het bezit van een t-mobile branded omnia....echter ik kom een aantal dingen tegen die ik vreemd vind. bij my t-mobile kan ik mijn telefoon niet eens toevoegen als 'mijn telefoon' terwijl hij toch al een tijdje door hun wordt verkocht. kan dus ook totaal geen updates uitvoeren om mijn toestel sneller te maken of nieuwere roms erop zetten.

maar nu de vraag waar jullie me mee kunnen helpen. in spb shell heb ik een 'tab' naar internet maar dit alleen naar IE en niet naar de opera. graag zou ik dit veranderen zodat ik sneller de opera browser zou kunnen openen. Ook zou ik graag die shell eens installeren die hierboven gelinkt wordt. heb de video bekeken maar zie nergens de mogelijkheid om hem vanaf die site te downloaden.
http://www.imarche.net/omnia/fullpacks.php
Hier de omnia versie downloaden

Als je dan bij menu, instellingen,menu aanpassen, onder internet even het scherm ingedrukt houd dan toevoegen,koppeling en dan opera opzoek,staat ie gewoon in je menu *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 11:07

mucuracat

YES

Download uitzending gemist applicatie naar je omnia. Gebruik onderstaand trukje.
Alle crediet voor ene IceEyz

Als je Opera gebruikt op je Windows Mobile toestel dat niet ondersteund wordt:

Tik in de adresbalk: opera:config
Ga naar het kopje: User Prefs
Ga naar de regel: Custom User Agent
En verander dat in: HTC_P3700 Opera/9.50
Scroll helemaal door naar beneden en klik op Opslaan!
Navigeer nu weer naar m.uitzendinggemist.nl en je kunt ‘t op elke mobiel gebruiken.

En het werkt. :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Anoniem: 279441 schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:20:
[...]

ja, maar als ik dit doe (en via de wachtwoordcode verbinding maak met pc) lukt het nog steeds niet.
als ik dan weer in activesync "verbinden via bluetooth" neemt krijg ik opnieuw diezelfde melding met de vraag of ik een partnerverband wil instellen.
Weet nou hoe het werkt, even zelf bij mijn thuis uitgetest met laptop. Je zet bij allebei de apparaten bluetooth aan. Op je pc klik je (ik ga er altijd heen via tray icon, rechtermuisknop ''add device'') en voeg via daar je telefoon toe dmv code invoeren etc. Hierna werkt hij via activesync :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
Heb ik ook gedaan op deze manier en werkt perfect. Alleen na een kwartier stopt ie er mee. Het schijnt een instelling te zijn om (te) hoge kosten voor datagebruik tegen te gaan. Ik heb hier een vraag over gesteld op dat forum. Zodra ik iets hoor zal ik het hier ook melden.
mucuracat schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:03:
Download uitzending gemist applicatie naar je omnia. Gebruik onderstaand trukje.
Alle crediet voor ene IceEyz

Als je Opera gebruikt op je Windows Mobile toestel dat niet ondersteund wordt:

Tik in de adresbalk: opera:config
Ga naar het kopje: User Prefs
Ga naar de regel: Custom User Agent
En verander dat in: HTC_P3700 Opera/9.50
Scroll helemaal door naar beneden en klik op Opslaan!
Navigeer nu weer naar m.uitzendinggemist.nl en je kunt ‘t op elke mobiel gebruiken.

En het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blmp schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:40:

@mileski: Je kunt die pack gewoon op je omnia zetten, en dan elke skin kiezen welke je ook wilt. Gewoon éénmalig de mortscript exe runnen, en daarna de install ... iets file en de wizard volgen en kiezen wat je wilt.

@xon: Het gaat inderdaad over de taril versie en een ''schoone'' telefoon ja.
in het apparaatcentrum.? Want daar krijg ik hem niet geinstalleerd en op gsm ook niet:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een tipje,
Hele gave site met héél veel tips en leuke weetjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 23:17
heeft iemand een idee voor het volgende probleem:

het toestel is gelocked en het scherm is uit, druk ik op de volume toetsen gaat het volume harder/zachter!? Andere toetsen doen het niet alleen deze toetsen blijven het doen als het toestel is gelocked. Heeft iemand hier een oplossing voor? Vind dit erg raar en dit hoort ook niet te gebeuren lijkt mij als het toestel gelockt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Ik snap echt helemaal niets van die SPB Mobile Shell... Ik heb het gedownload en geinstalleerd en het pakketje skins gedownload waarnaar de TS verwijst en op Mijn Opslag ge-extract. Ik heb eerst MortScript geopend en daarna op bijv. Kyro_iPhone geklikt, maar er gebeurt niets. Mijn Today-scherm ziet er gewoon nog steeds hetzelfde uit.

Wanneer ik in het Today-scherm rechtsonderin op Spb Menu druk krijg ik gewoon het menu van SPB, met de 'normale' skin. Daarin ga ik naar Tools -> SPB Skins, waarin ik dan klik op bijv. Kyro iPhone, dan krijg ik de volgende error: "Script \ Mijn MobileShellSkins\Scripts_eng\Kyro_il not found, waiting for existance (storage card not initialized?)"

Wat doe ik hier nou fout? (ik heb al geprobeerd te zoeken via GoT-search, maar kon niets vinden.. excuus als het al ergens staat)

Edit: Ik heb de trial-versie ervan gedownload op hun eigen site, aangezien ik met dat pakketje skins uit de TS niets kon.
Ik zie zojuist pas de link die hier iets eerder was genoemd, ben dat nu even aan het uitproberen. Blijkbaar zit daar een extra bestand bij, Install_WQVGA.mscr.

Edit2: Wanneer ik dat bestand "Install_WQVGA.mscr" probeer te runnen krijg ik de error: Cannot find Spb Mobile Shell version 2.1.2. Help? Heb ik nou toch wel het programma zelf nodig die ik als trial-versie had gedownload?

[ Voor 23% gewijzigd door Ary op 30-12-2008 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Laatst online: 23:12
FietsFanaat33 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:49:
zo. ik heb gisteren mijn 2e voda omnia (hg5) geflashed naar xkhj3 versie met succes..
(telefoon is van een vriend)
ik heb ook een vodafone branded toestel (hg5) ik irriteer me echt mateloos aan deze firmware.
het zit gewoon vol met fouten, kan je mij stap voor stap beschrijven hoe ik mijn vodafone branded omnia kan updaten naar een xkhj3 .
ik durf het gewoon niet met al dat engelse uitleg op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
het is me gelukktt:P maar nu is me telefoon in het engels ,ik wil het graag nederlands hebben.
ik heb me suf gezocht maar toch kan ik de optie taal wijzigen niet vinden die vermeld is in de handleiding.
kan iemand mij hierbij helpen

[ Voor 67% gewijzigd door sanane op 30-12-2008 05:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sanane schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 04:42:
het is me gelukktt:P maar nu is me telefoon in het engels ,ik wil het graag nederlands hebben.
ik heb me suf gezocht maar toch kan ik de optie taal wijzigen niet vinden die vermeld is in de handleiding.
Bij mij zat de software voor van taal te veranderen op een SD-kaartje in de doos van men omnia. Moest hem in omnia steken en dan instellingen -taalwijzigen en dan gwn altijd volgen en aanduiden wat voor taal je wilt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
sanane schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 04:42:
Anoniem: 285094 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 08:27:
[...]
Bij mij zat de software voor van taal te veranderen op een SD-kaartje in de doos van men omnia. Moest hem in omnia steken en dan instellingen -taalwijzigen en dan gwn altijd volgen en aanduiden wat voor taal je wilt;)
Het taalbestand hoeft niet persé op een SD-kaart geplaatst te worden, kan ook gewoon op je interne geheugen (8GB/16GB). De optie om de taal te wijzigen moet gewoon bij je instellingen staan. Kan natuurlijk zijn dat je een (custom) ROM hebt geflashed waar deze optie niet aanwezig is.

[ Voor 21% gewijzigd door DeOS op 30-12-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eawert schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:40:
Heb ik ook gedaan op deze manier en werkt perfect. Alleen na een kwartier stopt ie er mee. Het schijnt een instelling te zijn om (te) hoge kosten voor datagebruik tegen te gaan. Ik heb hier een vraag over gesteld op dat forum. Zodra ik iets hoor zal ik het hier ook melden.

[...]
kijk en hier zit nu net de kruks, als ik op die downloadpagina kom met mijn omnia en de aplicatie wil downloaden zegt de site dat mijn toestel niet ondersteund wordt, and thats it. dus ik kan hem volgens mij niet installeren.

vwb de spb shell....
ik heb net de versie niet die ik moet hebben voor de skins ik heb versie 2.1 en nu moet je voor die andere (http://www.imarche.net/omnia/fullpacks.php) versie 2.1.2. moet ik maar weer op zoek naar die versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
@talita, die site was idd al bekend, erg handig (hij staat in de openingspost ;) )

Kijk voor het stellen van een vraag eerst even of hij voorkomt in de TS of hier: Samsung Omnia - How, What & Where .

Username 12345
Password 54321

[ Voor 50% gewijzigd door Jos84 op 30-12-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195051 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:44:
[...]

kijk en hier zit nu net de kruks, als ik op die downloadpagina kom met mijn omnia en de aplicatie wil downloaden zegt de site dat mijn toestel niet ondersteund wordt, and thats it. dus ik kan hem volgens mij niet installeren.

vwb de spb shell....
ik heb net de versie niet die ik moet hebben voor de skins ik heb versie 2.1 en nu moet je voor die andere (http://www.imarche.net/omnia/fullpacks.php) versie 2.1.2. moet ik maar weer op zoek naar die versie ;)
voor de skins moet je versie 3.1.1 nemen die is voor de omnia
spb mobile shell heb ik zelf versie: 2.1.4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
DeOS schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:12:
[...]

[...]

Het taalbestand hoeft niet persé op een SD-kaart geplaatst te worden, kan ook gewoon op je interne geheugen (8GB/16GB). De optie om de taal te wijzigen moet gewoon bij je instellingen staan. Kan natuurlijk zijn dat je een (custom) ROM hebt geflashed waar deze optie niet aanwezig is.
nee het is geen custom firmware.

i900DXHH3 singapore versie .
ik heb geprobeerd i900XKHJ3 erop te zetten, maar het zegt verkeerde versie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Weet iemand waar ik Marble Worlds 2 (Spel) kan krijgen?

zie hier een filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=Q-2Ps0Y5YeI

hier te koop/te proberen

http://www.clickgamer.com...htm?pid=19284&section=PPC

[ Voor 28% gewijzigd door Jos84 op 30-12-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubo2000
  • Laatst online: 21-02-2024
sanane schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 03:39:
[...]

ik heb ook een vodafone branded toestel (hg5) ik irriteer me echt mateloos aan deze firmware.
het zit gewoon vol met fouten, kan je mij stap voor stap beschrijven hoe ik mijn vodafone branded omnia kan updaten naar een xkhj3 .
ik durf het gewoon niet met al dat engelse uitleg op google.
Wil ik ook weten graag. Maar ik denk gewoon de manier hoe die hier al vaker is verteld, met XP en de modemdriver. Taal eerst naar Singapore veranderen en een hard reset, etc.
Maar laat aub maar ff iets weten sanane.

Mainboard :Asus A8N5X Chipset :nVidia nForce4 Processor :AMD Athlon 64 3200+ @ 2000 MHz Physical Memory :1536 MB (3 x 512 DDR-SDRAM ) Video Card :ASUS EN 8600GTS Hard Disk :WDC (160+80 GB) Windows XP Pro 5.01.2600 SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72689

Heb sinds gisteren mijn nieuwe sim erin gepropt en dus beschik ik nu over internet. Tevens heb ik mijn mail geconfigureerd, echter wanneer mijn verbinding open blijft staan, gaat mijn batterij wel erg snel leeg.

Nu is dit niet zo'n erg groot probleem, want daar hebben we tooltjes voor in de TS staan. Ik verwijs hier naar o.a. Nodata en de .cab files om je gprs verbinding uit te schakelen.

Helaas is het zo, dat ik beide progjes heb gedownload, maar dat beide progjes om de een of andere reden dus niet mijn verbinding verbreken.

Heb ik iets verkeerds gedaan of iets vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19503 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:00:
[...]

Hoe groot was 2.1.4 toen je hem binnen haalde ?

check, was te vlug met vragen
nu kijken of het lukt.

even nog een vraagje voor de t-mobile mensen onder ons en nog niet geflasht hebben. het programma Opera heet bij ons toch Web'n'walk of nie?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 195051 op 30-12-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
hubo2000 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:50:
[...]

Wil ik ook weten graag. Maar ik denk gewoon de manier hoe die hier al vaker is verteld, met XP en de modemdriver. Taal eerst naar Singapore veranderen en een hard reset, etc.
Maar laat aub maar ff iets weten sanane.
ik heb gewoon dit gevolgd stap voor stap en het is gelukt .
eerst had ik de DXHH3 erop gezet maar ik heb niet echt zo'n goeie engelse kant dus heb ik het geupdate in (XKHJ3) nieuwste nederlandse firmware weer met zelfde methode

je moet de officele DXHH3 firmware downloaden van
*knip* dit is geen officiële site

Samsung modem driver
http://fus.samsungmobile.com/omnia/SamsungModem_xp.zip

en voor de rest is het kwestie van aandurfen:P
ik werd gek van al die fouten :P

Steps taken to install DXHH3 ROM to my Samsung Omnia (i900V):

1. Installed Active Sync 4.5 (restart XP).
2. Installed XP Samsung Modem Driver (restart XP).
3. Connect phone with USB Cable & switch phone on.
4. Wait for Active Sync to say Connected.
5. Run [i900DXHH3.exe] Updater.
6. Switch off phone & wait for the screen to turn off completely (note pressing the reset button is no good).
7. Switch on phone.
8. Update software should then detect phone.
9. Click the start button on the update software.
10. EBOOT, PDA, CSC, updates will process each in turn, then the USB port will disconect.
11. Com port will be found (if not refer to below note).
12. Phone, plus a few other updates will then be installed, updater will say 'Job Done' and the phone will reset.
13. Phone will take a few minutes to boot, then will auto reset for preconfig settings.
14. You are now a proud owner of a i900V turned i900 (i.e Vodafone free)

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 30-12-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Anoniem: 72689 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:04:
Heb sinds gisteren mijn nieuwe sim erin gepropt en dus beschik ik nu over internet. Tevens heb ik mijn mail geconfigureerd, echter wanneer mijn verbinding open blijft staan, gaat mijn batterij wel erg snel leeg.

Nu is dit niet zo'n erg groot probleem, want daar hebben we tooltjes voor in de TS staan. Ik verwijs hier naar o.a. Nodata en de .cab files om je gprs verbinding uit te schakelen.

Helaas is het zo, dat ik beide progjes heb gedownload, maar dat beide progjes om de een of andere reden dus niet mijn verbinding verbreken.

Bij Nodata is het zo, dat je eerst zelf handmatig je verbinding moet verbreken en zodra je Nodata inschakelt deze er voor zorgt dat er geen verbinding meer kan worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

als ik mijn omnia wil update via deze site http://www.samsungmobile.com/support/omnia/index.jsp zegt hij dat mijn versie niet bestaat!! ( ik heb CEHI1 )

Belgie staat wel niet in de lijst dus heb ik nederland genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
ik denk dat je zelf al een antwoord hebt gegeven...

In NL is jouw versie niet bekend...Dat België niet in de lijst is opgenomen vind ik vreemd, maar zal dat nog komen? vast wel. Anders moet je even een NL versie invoeren. XKHH1 o.i.d.

Op eigen risico natuurlijk.

[ Voor 68% gewijzigd door Jos84 op 30-12-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72689

HammerNL schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:52:
[...]

Bij Nodata is het zo, dat je eerst zelf handmatig je verbinding moet verbreken en zodra je Nodata inschakelt deze er voor zorgt dat er geen verbinding meer kan worden gemaakt.
Haha je hebt helemaal gelijk.

Check het zojuist. Haal mijn toestel uit standby. Zie dat ik een GPRS verbinding heb en tegelijkertijd verspringt het icoontje naar gewoon telefoon verbinding. Het werkt dus wel.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
is er ook een een lolcatz applicatie voor windows mobile?

Lolcat app is er niet echt volgens mij, maar wel een aangepaste smartphone webpage.

[ Voor 43% gewijzigd door pven op 30-12-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*weg* aub niet kicken binnen 24 uur

[ Voor 106% gewijzigd door pven op 30-12-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Twee puntjes: volgende keer eerst zoeken voordat je een bericht plaatst en gebruik daar waar nodig de edit-knop.

[ Voor 174% gewijzigd door pven op 30-12-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285289

Misschien een stomme vraag hoor.
Maar hoe werkt die bluetooth headset?
Ik heb geprobeerd om hem te vinden via de software maar hij vind niets.. En bij instellingen kan ik niks vinden om handsfree te bellen...
Kan iemand mij helpen?? thanks
Jolanda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242457

Anoniem: 285289 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:06:
Misschien een stomme vraag hoor.
Maar hoe werkt die bluetooth headset?
Ik heb geprobeerd om hem te vinden via de software maar hij vind niets.. En bij instellingen kan ik niks vinden om handsfree te bellen...
Kan iemand mij helpen?? thanks
Jolanda.
1. Eerst moet je de Bluetooth van je telefoon aanzetten.
2. Vervolgens zet je de headset aan door het aan/uit knopje langer dan 5 seconden ingedrukt te houden.
3. Vervolgens ga je naar Instellingen/verbindingen/bluetooth
4. Hier klik je op Nieuw Apparaat toevoegen.
5. Hij zal nu je headset vinden en verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72689 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:04:

Ben je al dan bij programma's - no data gegaan en daar moet je internet en GPRS toggle, en dan staat er disabled;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Mijn telefoon geheugen zit vol, maar ik zou niet weten waardoor. Ik heb al m'n berichten al verwijderd en m'n programma's en media zijn op de geheugenkaart. Blijkbaar is de map Windows dus gewoon zo groot, weet iemand hoe ik m'n telefoon geheugen kan opruimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blmp schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:07:
[...]

Nee sinds een 2.5jaar trotse bezitter van een gmail account :+ . Maar ik had daar ooit is iets van gelezen, weet niet of het nou was dat je geen mail kon sturen of geen hotmail account kon adden. Was een beperking in hotmail volgensmij.
En heb je Gmail op je omnia? En dan bedoel ik bij de mail? Want dan ga ik over naar Gmail als ie op de Omnia werkt ;)

Ik wordt helemaal gek van het net niet werken van bepaalde dingen op de Omnia...net zoals dit (hotmail :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253906

hallo

ik heb een probleem met mijn omnia, ik gebruiker regelmatig tomtom met GPSgate dit werkt echt uitstekend.
maar zodra ik tomtom heb gebruikt is mijn accu zo leeg nu heb ik gezien dat GPSgate ondanks dat je hem afsluit in de processen blijft hangen dit is te zien in taakbeheer, nu kun je in taakbeheer WEL toepssingen afsluiten maar GEEN processen, gpsgate is niet te zien onder toepassingen maar wel in processen, dit is dus ook de reden dat mijn accu altijd zo snel leeg is zodra ik tomtom heb gebruikt.

weet iemand hoe je een bepaald proces kan sluiten? zonder een soft reset te moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Anoniem: 280609 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 01:25:
[...]
En heb je Gmail op je omnia? En dan bedoel ik bij de mail? Want dan ga ik over naar Gmail als ie op de Omnia werkt ;)

Ik wordt helemaal gek van het net niet werken van bepaalde dingen op de Omnia...net zoals dit (hotmail :( )
Gmail werkt prima, zie http://mail.google.com/su...wer.py?hl=en&answer=78886.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195051 schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:49:
hoi,

Ik ben gisteren naar een T-Mobile winkel bij mij in de buurt geweest omdat ik tegen hetzelfde probleem aan liep. De jongen daar heeft gebeld met de technische dienst van T-Mobile en deze vraag voorgelegd. De technische dienst gaf aan dat de Omnia inderdaad nog niet in de lijst van telefoon updates stond en dat dat ook nog enige tijd op zich zou laten wachten. Mocht er bij T-Mobile op de site ooit wel een update voor de Omnia komen, dan is het niet via de site te downloaden maar moet je toestel opgestuurd worden naar T-Mobile. Dat is straks de enige manier om je toestel van een update te voorzien! Met als nog groter nadeel dat je je telefoon dus een paar weken kwijt bent.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik mijn usb probeer aan te leggen blokkeert mijn omnia iedere keer opnieuw.
Iemand die me kan helpen het probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19503 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:00:
[...]

ik heb nu ook 2.1.4 draaiend op mijn omnia maar nu wil ik die skins installeren zegt hij na de install_mscr dat hij versie 2.1.2 niet kan vinden...........

Talita heb jij die skins wel draaien onder 2.1.4 of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207027

Maar er is toch ondertussen een firmware update voor Vodafone Branded toestellen verschenen? Levert dit niets op?

http://forum.vodafone.co....p?act=announce&f=25&id=25

Of is dit alleen voor de UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195051 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:51:
[...]

ik heb nu ook 2.1.4 draaiend op mijn omnia maar nu wil ik die skins installeren zegt hij na de install_mscr dat hij versie 2.1.2 niet kan vinden...........

Talita heb jij die skins wel draaien onder 2.1.4 of niet?
Ja ik heb 2.1.4 draaien met de skins,geen problemen gehad hoor met installeren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19503 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:08:
[...]

Ja ik heb 2.1.4 draaien met de skins,geen problemen gehad hoor met installeren,
wat gek.... doe ik mss iets fout.
ik heb het bestand gekopieerd naar mijn opslag.en mort_scr uitgevoerd daarna de install willen doen. echter geeft aan dat hij spb shell 2.1.2 niet kan vinden. d8 dat als ik 2.1.4 had hij het ook wel zou doen. moet ik hem vanuit de pc uitpakken op mijn 'mijn opslag'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de skins op mijn opslagkaart gezet en spb mobile shel in mijn opslag.
Misschien ff een softreset dat het dan wel werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110895

Ik heb even alles nagelezen over tomtom op de omnia.
Heb het nog niet getest en las in begin topic dat gps gate nodig was.
Deze er dus opgezet we zien het zo straks wel!
Lees alleen dat die bij andere ook zonder werkt.

Maar mijn vraag is waarom er geen tomtom snelkoppeling tussen mijn programma's komt te staan.
Ligt dit aan de manier van installeren?
Ik kan deze alleen vinden via verkenner programmabestanden navigator.
Ik las dat je zelf een snelkoppeling er naar toe kan kopieren, maar dat is niet helemaal de bedoeling lijkt me.

Alvast bedankt!

sylvana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Anoniem: 195051 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:17:
[...]

wat gek.... doe ik mss iets fout.
ik heb het bestand gekopieerd naar mijn opslag.en mort_scr uitgevoerd daarna de install willen doen. echter geeft aan dat hij spb shell 2.1.2 niet kan vinden. d8 dat als ik 2.1.4 had hij het ook wel zou doen. moet ik hem vanuit de pc uitpakken op mijn 'mijn opslag'?
Ik had hetzelfde probleem. Heb toen het zip bestand op mijn pc geopend en het readme bestand weggegooid. De rest naar de telefoon gekopieerd en toen ging het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49982

Anoniem: 253906 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 08:37:
hallo

ik heb een probleem met mijn omnia, ik gebruiker regelmatig tomtom met GPSgate dit werkt echt uitstekend.
maar zodra ik tomtom heb gebruikt is mijn accu zo leeg nu heb ik gezien dat GPSgate ondanks dat je hem afsluit in de processen blijft hangen dit is te zien in taakbeheer, nu kun je in taakbeheer WEL toepssingen afsluiten maar GEEN processen, gpsgate is niet te zien onder toepassingen maar wel in processen, dit is dus ook de reden dat mijn accu altijd zo snel leeg is zodra ik tomtom heb gebruikt.

weet iemand hoe je een bepaald proces kan sluiten? zonder een soft reset te moeten geven.
Je moet na het navigeren gewoon gpsgate openen en op CLOSE tikken... Bij het starten gewoon op OPEN. Als dit niet doet inderdaad dan blijft je GPS gewoon mee tracken via GPSgate en gaat je batterij minder lang mee.

Overigens zijn er ook scripts te vinden die alles in 1 handeling voor je uitvoert, kun je ook hier op het forum terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje:
Toen ik spb mobile shell er alleen op had staan,zag ik het weer in me scherm als ik hem op toetsenblok had.
Nu met de skins erbij zie ik dus de klok,kan ik hem niet zo instellen dat ik het weer dan zie als hij is geblokkeerd,kom er zelf niet uit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiseguy1983
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 19:48
als ik in mijn verzonden items kijk bij smsjes hebben sommige het normale envelopje als icoon en sommige een envelope met een soort film strip eruit met een letter1 er naast. Dit lijkt aan te duiden dat ik een MMS heb verzonden inplaats van sms(wat ik wil). Ik heb echter geen idee hoe ik dit dan per ongeluk voor elkaar heb gekregen! ik weet dat als je een onderwerp invult bij het schrijven van een sms, de omnia hem dan automatisch als MMS verzendt, maar ik let daar altijd goed op dat ik dat niet doe. Iemand een idee/ervaring hierover?

Ik heb inmiddels iemand gevonden met hetzelfde probleem:

"Does anyone have the problem of replying sms-es and they go out as MMS?
When i send out a new SMS by goin through menu>> new. There are no problems.
However, when I reply to a SMS that i receive. It will be sent out as an MMS.
It was ok in the past but it suddenly just started to send out mms.
I'm new to PPC phones so please forgive my newbie question if the solution is really easy."

Helaas is geen antwoord gepost op het forum waar ik dit vond.

[ Voor 32% gewijzigd door Wiseguy1983 op 01-01-2009 15:05 ]

GamerTag Live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285547

Hoi, Bij de kpn staat dat ze dit leveren:

* Samsung Omnia
* Lader
* Batterij Li-Ion 1500 mAh
* Bluetooth headset (type WEP350)
* Datakabel
* PC software
* Tasje
* Stylus-pen
* Gebruiksaanwijzing
* Voucher voor aanvraag travelcase
* Voucher lezersaanbieding Miljonair magazine

Maar zitten daar ook normale oordopjes bij, of alleen een bluetooth headset? Of kan ik anders ook gewone oordopjes aansluiten op mijn omnia?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 08:44
Anoniem: 285547 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:40:
Hoi, Bij de kpn staat dat ze dit leveren:

* Samsung Omnia
* Lader
* Batterij Li-Ion 1500 mAh
* Bluetooth headset (type WEP350)
* Datakabel
* PC software
* Tasje
* Stylus-pen
* Gebruiksaanwijzing
* Voucher voor aanvraag travelcase
* Voucher lezersaanbieding Miljonair magazine

Maar zitten daar ook normale oordopjes bij, of alleen een bluetooth headset? Of kan ik anders ook gewone oordopjes aansluiten op mijn omnia?
Bedankt
bij de millionaire editie zitten oordopjes en een bluetooth headset.
je krijgt ook usb verloop kabeltje waar je je gewone dopjes kan aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treewhisperer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Mijn vriendinnetje heeft een Samsung Omnia gekocht, mooi dingetje het is mijn eerste ervaring met Windows mobile, ik heb een aantal vragen met betrekking op zowel windows mobile als de Samsung omnia.

Zijn er user groups blogs, waarbij op overzichtelijke wijzen de laatste ins en outs besproken wordt van de Samsung Omnia? Ik zie ze niet in google. :(

Wanneer je opzoek gaat naar games en apps, dan staat daar vaak bij "werkt voor windows mobile 6 dus ook op de Omnia", maar dit is lang niet altijd het geval. 9 van de 10 spellen werken niet op de Omnia,....

Wat betreft windows mobile, het kruisje sluit de programma's niet, ik gebruik nu taakbeheer, is er een eenvoudiger manier?

Waar zijn de smileys gebleven voor sms-en, is hier een applicatie voor?

Is het widgetmenu aanpasbaar, deze staat nu vol met progjes waarvan ik er best een paar kan missen en ik zou er graag zelf wat aan toe kunnen voegen?

En het belangrijkste is er een lijst met must have applicaties enof tweaks. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201908

Die van die smilies ben ik ook erg benieuwd naar ;)

Voor handige apps etc. bekijken even de openings post..
Pagina: 1 ... 6 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic