Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
In de diverse lifestyleschermen (aantal kun je nu zelf bepalen) tik je rechtsonder op de softknop en kom je in een widgetmenu. Hierin zitten veel nieuwe widgets maar je kunt niet meer kiezen uit alle geinstalleerde proggies. Widgets verwijderen doe je door ze naar een prullebak onder in het scherm te slepen.
Voor het 3D bekijken van je mail en SMS/MMS plaats je 2 losse widgets maar het nadeel van deze 2 is dat je niet je nieuwe mail hiermee kunt ophalen...beetje jammer.
De 3D carroussel werkt alleen op de allernieuwste HTC!
Ja, het is in het nederlands en de nieuwe 3.5 versie installeer je gewoon over de oude heen. Is ook direct geregistreerd.
Mijn conclusie tot nu toe: de nieuwe versie is leuk om aan je vrienden te laten zien onder het motto: "kijk eens wat mijn telefoon kan", maar vooralsnog zit ik er aan te denken om de 3.1 versie er weer op te gooien.
Alleen al vanwege de skins want die werken niet meer op de nieuwe versie. (Imarche zal binnenkort waarschijnlijk ook wel met een update komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84081

Kan iemand mij vertellen hoe ik een animated gif, die ik voor het opstarten en afsluiten gebruik kan laten bewegen? Als ik de plaatjes in verkenner open bewegen ze wel, maar als ik de tel opstart of afsluit bewegen ze niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierKoning
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06-2023

BierKoning

Bier 4 Ever!!

Ik heb sinds een tijdje een 8-tal contacten in mijn telefoonlijst met de naam <naamloos> en een slotje in het simcontact icoon. Ze zijn dus ook niet te verwijderen. Aangezien het om de eerste 8 contacten gaat, is het nogal vervelend (ivm moeten scrollen) en tevens omdat ze er gewoon niet horen :?

Nu heb ik gelezen dat het te maken kan hebben met active sync. Maar een goede oplossing om ze te verwijderen heb ik nog niet gevonden. Wel heb ik de Omnia al geupdate naar de laatste versie, maar dit mocht ook niet baten.

Iemand nog een idee? :?

Ik stem voor alcohol als 5e voedselgroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302543

Kan iemand toevallig nog een keer hierop het antwoord geven:

Ik draai mijn Omnia op prepaid:
Ik heb hier thuis een draadloos netwerkje liggen.
Ik wil nooit op internet dat het van mijn beltegoed afgaat, alleen WIFI..
Wat kan ik allemaal uitzetten om toch WIFI te draaien maar toch veel energie te sparen ?
Kan GPS, GPRS en HSDPA uit ?
En hoe zit dit met 3G, mag dit ook uit als dit zoveel energie spaart ondanks snelheid internet ?

En wat behoor ik te doen om mijn WIFI aan de praat te krijgen, wat moet ik hiervoor doen?

Ook al is deze vraag misschien al veel vaker gesteld, ik kan zo één twee drie ook niet 500 paginas vol met tekst en uitleg van dit forum gaan lezen in een paar dagen, en WIFI hier thuis op mijn Omnia is toch zeer welkom.
Vooral als tenslotte het zo even iemand uit zijn duim zuigt !!

Edit: Nog één vraagske erbij:

Wat houdt het uitlijnen van je Omnia in en hoe kan je dit zo mooi mogelijk doen?
En waar, bij welke instelling ?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 302543 op 02-10-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocst77
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 23:03
Anoniem: 302543 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 23:17:

Wat kan ik allemaal uitzetten om toch WIFI te draaien maar toch veel energie te sparen ?
Je kunt elke keer als je thuiskomt je wifi aanzetten. Je kunt ook SPB phone suite gebruiken. Met dit programma kun je o.a. je WiFi en bluetooth aan of uit laten zetten op een door jouw ingestelde tijd. Of je kunt het koppelen aan je agenda. Je kunt phone suite ook gebruiken om je profielen (ringtones) te koppelen aan je agenda. Superhandig, nooit meer je telefoon onverwacht horen tijdens afspraken!
Ja die kunnen uitgezet worden. Gebruik het programma nodata om internetverbindingen met GPRS uit te schakelen
En hoe zit dit met 3G, mag dit ook uit als dit zoveel energie spaart ondanks snelheid internet ?
geen idee hoe je dit doet
En wat behoor ik te doen om mijn WIFI aan de praat te krijgen, wat moet ik hiervoor doen?
WIFI aanzetten en laten scannen voor beschikbare apparaten. Als hij jouw router vindt, eventueel de sleutelcode invoeren als je een beveiligd netwerk hebt. Als je nu in de buurt bent van je router, maakt hij automatisch verbinding
Ook al is deze vraag misschien al veel vaker gesteld, ik kan zo één twee drie ook niet 500 paginas vol met tekst en uitleg van dit forum gaan lezen in een paar dagen, en WIFI hier thuis op mijn Omnia is toch zeer welkom.

Wat houdt het uitlijnen van je Omnia in en hoe kan je dit zo mooi mogelijk doen?
geen idee wat je daarmee bedoelt.

Nissan Leaf 2020 40kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:10

Arethusa

Niet die server

Dat uitlijnen heb je al gedaan toch? Uitlijnen houd in dat je met je stylus of vinger goed bij elke toets en raakvlak op het touchscreen kan en dat deze dan goed reageert. Dat uitlijnen is bedoeld om er voor te zorgen dat je pen of vinger goed op het scherm reageert. Je drukt inderdaad dan met het pennentje op het kruisje dat steeds verspringt. De bedoeling ervan is dus dat straks jouw toestel alleen reageert op de knoppen die jij aanraakt.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Standaard kun je al HSPDA uitzetten, instellingen > verbinding > klik op HSPDA vink aan "uitzetten"
Je kan alle door de provider geleverde instellingen er gewoon uitgooien.
Of zoals al eerder is voorgesteld, NODATA gebruiken.
http://www.modaco.com/con.../new-free-utility-nodata/
Er zit een zoekoptie in het forum!
Wat bedoel je met het laatste? Iets uit je duim "zuigen" is onzin vertellen!

Heb je weleens van een handleiding gehoord? Staat op de bijgeleverde CD.
Je kan hem ook gewoon downloaden
http://downloadcenter.sam...ntent/&ModelName=SGH-I900

Je zit hier op tweakers. Daar wordt wel iets van je verwacht. En zeker niet dat je andere het werk voor je laat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Is het alleen bij mij zo dat SPB 3.5 soms blijft hangen, dat het scherm gewoon niet meer reageert?
Dan moet ik eerst de toetsen blokkeren dmv de long end toets en dat doet hij het pas weer.
Ik had dit probleem niet bij de vorige versie...
En hoe ga ik in 3D door de sms heen dan? Ik zie die optie nergen!

btw 5 homescreens is echt super!!!!
mariconjo schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:31:
Net ff SPB MS 3.5 geinstalleerd. Wederom veel nieuwe functies (3D door sms en e-mail, veel widgets etc.}
Belangrijkste ontdekking tot nu toe is dat hij veel sneller reageert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ DutchPhoto

Bedankt voor je antwoord,
Snap dat er iets van je wordt verwacht op tweakers, maar van een zoekoptie weet ik helemaal niets?

Bovendien heb ik dat van uit duim zuigen verkeerd gezegd, ik bedoel daarmee dat als tog iemand het zo even uit zijn hoofd weet, waarom dan al die moeite?
Bovendien kun je je beter bezig houden met al dat Offtopic gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-07 18:35

mucuracat

YES

staffordniko schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:16:
Is het alleen bij mij zo dat SPB 3.5 soms blijft hangen, dat het scherm gewoon niet meer reageert?
Dan moet ik eerst de toetsen blokkeren dmv de long end toets en dat doet hij het pas weer.
En hoe ga ik in 3D door de sms heen dan? Ik zie die optie nergen!

btw 5 homescreens is echt super!!!!

[...]
same here,. ook soms geen reactie na afsluiten van een andere applicatie. Of scherm uit en aan om te deblokeren of even een tijdje wachten

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
zowel bij mail als sms: je veegt met je vinger over het scherm naar beneden of boven. (zie filmpje op SPB site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-07 21:46

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

staffordniko schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:16:

[...]
Heb ik inderdaad ook, erg irritant.. Mijn hoop op een wat langere batterijduur is ook vervlogen, hij is nu nog sneller leeg (met prof layout, op zwart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279286

Beste mensen,

Ik ben al sinds half zeven vanavond aan het zoeken, maar krijg het niet in dit forum als ook niet op Google gevonden. Ik heb een Omnia en wil Opera Mini downloaden. Nu is dat downloaden mij gelukt, maar hoe krijg ik Opera Mini als standaard ingesteld op mijn telefoon in plaats van de reguliere Opera? En mocht dit niet kunnen, hoe kan ik dan een snelkoppeling maken, zodat ik niet via programma's - java - opera mini beta hem moet openen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast super bedankt!

NB, ik heb Samsung Omnia via Vodafone en krijg als startpagina voort ook een hele vreemde doorverwijzing van live.vodafone.nl naar m.vodafone.nl/xxxxxxxxxxx. En als ik dan via die link naar live.vodafone.nl klik, schiet die automatisch door/terug naar de m.vodafone.nl/xxx. Mocht iemand daar het antwoord op weten, dan hoor ik dat ook super graag. Alvast enorm bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:58
Je moet ook niet Opera mini gebruiken, maar Opera Mobile (http://www.opera.com/mobile/). Of is er een reden dat je persé mini wil gebruiken?

[ Voor 22% gewijzigd door DeOS op 06-10-2009 09:47 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267635

DeOS schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:46:
Je moet ook niet Opera mini gebruiken, maar Opera Mobile (http://www.opera.com/mobile/). Of is er een reden dat je persé mini wil gebruiken?
Ik dacht dat super snel werkt voor je telefoon. Opera Mobile heb ik op dit moment al op mijn telefoon (standaard), maar is Mini niet sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Anoniem: 267635 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:50:
[...]
Opera Mobile heb ik op dit moment al op mijn telefoon (standaard), maar is Mini niet sneller?
Vind ik wel.
Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=398567 , is alleen niet de nieuwste Opera Mini beta, maar er wordt wel uitgelegd hoe je Opera Mini als default browser instelt. Ook wordt een shortcut gemaakt.

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Skyfire is nog weer wat sneller, en freeware... :

www.skyfire.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jos84 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:37:
Skyfire is nog weer wat sneller, en freeware... :

www.skyfire.com
Dan heb je nog geen kennis gemaakt met UC browser De snelste op dit moment. Zeer uitgebreid. En niet geheel onbelangrijk, geheel gratiz ;)
Met volledige 240*400 support.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 08-10-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321611

Is iemand bekend met het vanzelf onbereikbaar worden van de omnia? Na ongeveer 1 dag blijkt ie niet meer te bereiken te zijn, sms komt ook niet aan en zelf bellen gaat ook niet.

Maar op het scherm lijkt alles oke :| Dus na de reset volgen dan gemiste oproepen, sms berichten enz. Misschien een update erop of toch opsturen :? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
lijkt me meer te liggen aan de provider dan de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291025

Hallo forum gebruikers,

Even een vraagje, heb mijn omnia nu al een tijdje maar durf eigenlijk niet alles te doen. Die SPB 3.5 waar kan ik die krijgen? Kopen?

Ik heb gelezen dat het ook Nederlands is, maar overal op internet vindt ik alleen voorbeelden in het Engels.

Ik wil het best installeren, maar loop ik het risico dat het niet goed gaat? Als ik het niks vindt, kan ik het dan terugzetten of verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Anoniem: 291025 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:51:
Hallo forum gebruikers,

Even een vraagje, heb mijn omnia nu al een tijdje maar durf eigenlijk niet alles te doen. Die SPB 3.5 waar kan ik die krijgen? Kopen?

Ik heb gelezen dat het ook Nederlands is, maar overal op internet vindt ik alleen voorbeelden in het Engels.

Ik wil het best installeren, maar loop ik het risico dat het niet goed gaat? Als ik het niks vindt, kan ik het dan terugzetten of verwijderen?
http://www.clickapps.com/ deze reseller accepteert paypall. En hier is de website van de ontwikkelaar

Installeren is heel gemakkelijk en je kunt het net als alle andere software net zo makkelijk weer verwijderen. Ik denk dat als je eenmaal spb gewent bent niet meer terug wilt.

[ Voor 11% gewijzigd door Arethusa op 10-10-2009 22:14 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291025

Hallo,

Dank je wel! Ik zie dat dit ook engels is, maar dan zal ik wel ergens de taal moeten instellen.

Ik heb nog een vraagje, ben een beetje aan het spelen met de telefoon en krijg bericht dat het geheugen vol is en geen sms kan ontvangen. Heb sms verwijderd en aangesloten een de pc.

Nu zie ik dat een schijf zonder verdere naam bijna vol zit. heb wat verwijderd en nu is 13.5 MB vrij van de 95 MB. Echter het mooie is dat als ik de paar mappen die erop zit bekijk op inhoud dan zit er in een map 29 MB en in een map 1.4 MB de andere mappen zijn leeg of maar een paar KB. Hoe kan dit dan dat deze zo vol is?

Volgens mij is dit de geheugen van de telefoon ofzo. Daarnaast heb ik Bluetooth FTP schijf die is nihil, een schijf met de naam mijn opslag hiervan is 5.25 GB beschikbaar van de 7.64 GB en mijn opslagkaart die is nog leeg.

Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik er een mogelijkheid dat ik wat van mijn opslag overzet naar de schijf zonder naam? Ik weet dat het bij een pc bijvoorbeeld wel kan, kan dit ook met de mobiel, of moet ik iets instellen zodat alles op een andere schijf wordt opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Anoniem: 291025 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:09:
Ik zie dat dit ook engels is, maar dan zal ik wel ergens de taal moeten instellen.
Het is mogelijk om middels de aanwijzingen in deze handleiding te taal van sbp aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit nu inmiddels bij deel 4 van de Omnia en heb tot nu toe alles grondig doorgelezen.
Inmiddels zijn er al vele updates van S2U2.

Weet iemand of het nou echt veel batterij kost om dit programma te gebruiken?
Wordt 3G ook met NoData uitgezet? Zonee, hoe dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-07 12:33

rCk

S2U2 zat eerst een bug in qua batterijgebruik. Maar naar mijn weten was dit toch opgelost?
In ieder geval toen ik het gebruikte was het niet aanzienlijk korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302543 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:34:
Ik zit nu inmiddels bij deel 4 van de Omnia en heb tot nu toe alles grondig doorgelezen.
Inmiddels zijn er al vele updates van S2U2.

Weet iemand of het nou echt veel batterij kost om dit programma te gebruiken?
Wordt 3G ook met NoData uitgezet? Zonee, hoe dan wel?
Zoals ik al schreef, weken geleden is die bug allang opgelost. Zie de history.
Met Nodata kun je alles uitzetten.Gewoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201908

Ik heb sinds gisteren maar eens mijn mail ingesteld op de omnia.

(ik ben een tijd terug hier nog actief geweest (deel 1,2,3 geloof ik).

Maar nu heb ik dus een probleem, mail ophalen gaat vlekkenloos. Maar het mail versturen werkelijk niet.

pop: pop.quicknet.nl
smtp: smtp.quicknet.nl
email: mijn email adres
gebruikersnaam: gewoon mijn mail adres
wachtwoord: mijn wachtwoord

Dit alles werkt wel gewoon in outlook op de computer en maar deels op de omnia.
Ik heb bij microsoft ook een HOTFIX voor windows mobile gehaald voor SMTP problemen maar dit heeft het ook niet opgelost. Iemand nog andere ideeen? Googlen op smtp probleem omnia (etc.) vind ik ook niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
Anoniem: 201908 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:00:

(ik ben een tijd terug hier nog actief geweest (deel 1,2,3 geloof ik).

Maar nu heb ik dus een probleem, mail ophalen gaat vlekkenloos. Maar het mail versturen werkelijk niet.

pop: pop.quicknet.nl
smtp: smtp.quicknet.nl
email: mijn email adres
wachtwoord: mijn wachtwoord

Dit alles werkt wel gewoon in outlook op de computer en maar deels op de omnia.
Ik heb bij microsoft ook een HOTFIX voor windows mobile gehaald voor SMTP problemen maar dit heeft het ook niet opgelost. Iemand nog andere ideeen? Googlen op smtp probleem omnia (etc.) vind ik ook niks mee.
Ik heb hetzelfde gehad met vodafone.
Oplossing: mailadres via een vodafoneaccount (mail06.......@vodafone.nl/uitgaande server:authsmtp.vodafone etc etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
Ik wil een registerverandering aanbrengen zodat mijn GPRS na 5 minuten automatisch wordt verbroken. Ik weet dat in HKLM/ConnMgr/Planner/Settings de Cache time van 600 naar 300 moet....maar hoe doe ik dat ook alweer met memmaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153298

EDIT2: Oke, op een of andere manier was het wel geinstalleerd, maar zat het in m'n configuratie scherm :? Vanaf daar ging die weer verder met shortcuts enzo. Erg raar... Maar het werkt nu :)

Het is allemaal nog een doolhof voor mij met deze telefoon, ik heb 'm sinds gisteren.
Ik heb alleen wel een probleem, want ik kan de pc-software niet installeren. Ik heb Windows 7 (retail, 64-bit), dus ik denk dat het daaraan ligt. Ik heb in dit topic gezocht, en ook met Google, maar ik kan hier niks over vinden. Niet eens iemand die het probleem ook heeft...
Zie ik nou gewoon iets over het hoofd, of zal ik moeten wachten tot het Windows 7 compatible wordt? Ik heb de cd geprobeerd, en de file van de Samsung site. Beide doen het niet. De download stopt er gewoon mee, zonder enige melding, en de cd-install zegt dat er 'een error' (niet wat voor error) is, en dat het moet stoppen. Hier kan ik dus ook al niks mee.

EDIT: Screenshot van de error bij de cd-versie:
Afbeeldingslocatie: http://img122.imageshack.us/img122/5791/i900error.png

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 153298 op 15-10-2009 08:55 . Reden: screenshot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292297

Hallo, ik heb vandaag bericht gehad van Samsung dat deze maand nog WM 6.5 vrijkomt voor de Omnia i900:

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung SGH-I900.

De update voor windows mobile 6.5 is tussen medio/eind oktober 2009
beschikbaar.
Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contactopnemen met ons Contact
Centre op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan niet
uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beteren sneller van dienst
kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

TrishanaSagoenie

Contact Centre Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:26

knakworst

Get more sats!

SUPER! _/-\o_

Ik had verwacht dat we ernaar konden fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibemaker
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-03-2022
Er staan op www.samsungmobile.nl opeens een paar nieuwe bestanden...
- device install met naam: i900CEHJ2.MLI
- Samsung pc studio others met naam: DioOCR_NL_WM60.cab

ik ga m'n telefoon maar eens aan de usb poort hangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das alleen maar een taal bestand, niet de wm 6.5 upgrade

De upgrade zal onder het kopje 'telefoonsoftware upgraden' staan.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 292297 op 14-10-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibemaker
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-03-2022
Anoniem: 292297 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:39:
Das alleen maar een taal bestand, niet de wm 6.5 upgrade

De upgrade zal onder het kopje 'telefoonsoftware upgraden' staan.
uuuhhh ja... ik had natuurlijk meteen ff moeten googelen.... toch gek dat die opeens tevoorschijn komt op de ned. site... anyhow; we houden het in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
mariconjo schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:34:
Ik wil een registerverandering aanbrengen zodat mijn GPRS na 5 minuten automatisch wordt verbroken. Ik weet dat in HKLM/ConnMgr/Planner/Settings de Cache time van 600 naar 300 moet...maar hoe doe ik dat ook alweer met memmaid?
Ben er al uit. In het menu van memmaid moet je het tweede icoontje van links hebben. dan 'edit value' en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Laatst online: 00:26
Vergeet het maar. Die dame (TrishanaSagoenie) weet duidelijk niet waar ze het over heeft. Er is al in verschillende berichten vanuit Samsung gecommuniceerd dat alleen de nieuwe modellen (Omnia II en Qwerty) een upgrade krijgen naar 6.5.

Kijk maar op de Samsung site...

Worden alleen die 2 modellen genoemd...

[ Voor 17% gewijzigd door hostje op 15-10-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, heb ik ook gelezen..
zou zo maar kunnen zijn, zoals je zegt..
ik heb eigenlijk geen zin om met die gebakken versie's aan de gang te gaan.
dus zou jammer zijn..
en ach, ik kan goed leven met 6.1 en de spb mobile shell 3.5
beetje lullig van samsung vind ik het wel, de omnia is relatief nog best wel nieuw..
ik vind de omnia een leuk ding, door het rechthoekige kastje. niks trendy! echt computertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn omnia valt steeds uit. Steeds als ik Gesprek-eindig button lang indruk en vergrendelt, daarna kort tikje op aan/uit knop om het licht uit te doen zeg maar.
Na een gegeven moment reageert hij niet meer. Ik moet hem dan Resetten.

Weet iemand een instelling wat dit kan zijn?
Weet iemand hoe ik makkelijker kan vergrendelen.

Wil natuurlijk dat in mijn zak bovendien ook het scherm zeg maar zwart is, bespaart weer batterij ;)

Ik hoor het nog wel, bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb daar niet zoveel ervaringen mee, met een omnia.. lijkt alsof ie niet goed in de slaapstand gaat en/of weer wakker wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201908 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:00:

met of zonder @provider.nl ?

@Quixote

Schei uit met die stemmingsmakerij.

Er gaat GEEN WM6.5 komen voor de Omnia i900
Dat staat inmiddels te lezen over heel het internet.
Alleen de laatste 2 of 3 modellen krijgen een upgrade.

Daarbij is WM6.5 niets meer dan een cosmetische upgrade.
En als je er dan toch nog eentje wilt neem je maar een custom ROM.

Ook is bekend dat de helpdesken vaak uit hun nek kletsen en niet weten waarover ze het hebben, noch wat ze verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

Anoniem: 302543 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:38:
Mijn omnia valt steeds uit. Steeds als ik Gesprek-eindig button lang indruk en vergrendelt, daarna kort tikje op aan/uit knop om het licht uit te doen zeg maar.
Heb je bepaalde screenlock software/instellingen draaien op de Omnia?

Er staat me tevens iets bij van een bug bij het 'wakker worden' wanneer Wifi aanstaat. Is dat misschien het geval?

Wellicht is alleen het scherm uit en reageert de telefoon nog gewoon? Dit kun je testen door de Omnia in ActiveSync modus te zetten, en hem met MyMobiler te benaderen als hij 'uit' is. Of probeer het toestel te bellen?
Wil natuurlijk dat in mijn zak bovendien ook het scherm zeg maar zwart is, bespaart weer batterij ;)
Ik gebruik AEBPlus om het gedrag van de hardwarebuttons te veranderen, daarmee zet ik het display uit wanneer ik het niet gebruik. Ik geloof ook dat je hiermee de telefoon snel kunt locken. Screenlock vind ik niet belangrijk, zodra het display maar uit is.

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2024

Weet iemand een instelling wat dit kan zijn?

Ik hoor het nog wel, bedankt !
Dat probleem had ik toen ik WiFi energiebesparing uit had staan. Als je telefoon dan in standby gaat met WiFi aan, moest ik een softreset doen om het weer aan te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach, ik dacht een goed bericht te hebben..

wat is op dit moment de beste custom rom van wm 6.5 voor de omnia?
zijn die er ook in nld of alleen engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292297 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:30:
ach, ik dacht een goed bericht te hebben..

wat is op dit moment de beste custom rom van wm 6.5 voor de omnia?
zijn die er ook in nld of alleen engels?
Dat bericht was er een maand geleden al :)

Ik zoek ook al een NLD custom ROM. vnl om voice dialing te krijgen. Want dat mis ik wel heel erg.
Ik weet niet of iemand met een Millionair pack kan testen of Voice dial daarin zit. Volgens mij nl. wel.
Ook in de US versie de i910 zit het. Daarvoor druk je de knop aan de rechter zijkant bovenaan in. Waar dus bij ons die taskmanager zit.
Niet in de EU (NLD) versie, helaas.

Ik heb Cyberon wel draaiend maar inspreken via m'n BT headset zoals het hoort gaat niet door het ontbreken van een gateway. Gewoon inspreken via de mic. gaat wel. Maar dan nog moet ik die Omnia in de hand houden en dat is dus niet de bedoeling.
Overigens zijn er maar weinig Samsung modellen die voice dial hebben. Omdat Samsung gebruik maakt van een andere BT stack, dan HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bouvrie schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:19:
[...]

Heb je bepaalde screenlock software/instellingen draaien op de Omnia?

Er staat me tevens iets bij van een bug bij het 'wakker worden' wanneer Wifi aanstaat. Is dat misschien het geval?

Wellicht is alleen het scherm uit en reageert de telefoon nog gewoon? Dit kun je testen door de Omnia in ActiveSync modus te zetten, en hem met MyMobiler te benaderen als hij 'uit' is. Of probeer het toestel te bellen?

[...]

Ik gebruik AEBPlus om het gedrag van de hardwarebuttons te veranderen, daarmee zet ik het display uit wanneer ik het niet gebruik. Ik geloof ook dat je hiermee de telefoon snel kunt locken. Screenlock vind ik niet belangrijk, zodra het display maar uit is.
Het is gewoon ontzettend vervelend en zal het even verder uitleggen:

Ik draai op de volgende firmware: PDA: I900XKHH8/XKHH4
TELEFOON: I900XXHH9

Als ik mijn Scherm lock door de END-toets lang ingedrukt te houden, lockt hij. Het scherm is dan nog wel 'aan' zeg maar, er brand nog licht.
Nu weet ik dat als je de Uit knop een keer kort indrukt, dat het scherm wel uit gaat.
als ik hem dan weer wil gaan gebruiken, doet hij niks. Het scherm blijft zwart, maar de Omnia staat nog aan. dit merk ik aan de geluiden die hij maakt als ik hem met zwart scherm weliswaar, ontgrendel en de End toets in druk. Ik krijg dan een piepje. hieraan merk ik dus dat de telefoon nog wel reageert. Ik moet hierbij een soft-reset uitvoeren, wil ik de telefoon weer in werking krijgen.
Laatst werd ik gebeld, en mijn telefoon was vergrendeld. Ik neem op en na een tijdje eindigt het gesprek. Ik kan helemaal niets meer. Ik moet weer een soft-reset uitvoeren, want ik krijg de telefoon niet uit het zwarte scherm.
Ik volg al een hele tijd dit forum, dus wist wel dat dit vaker voorkwam. Een ROM-Update zou dit soort bugs verhelpen.
Ik zit nog niet zo te denken aan een update, misschien wat later.

Een tijdje geleden had ik er S2U2 op staan, maar zeer jammergenoeg werkte dit ook niet goed. Na de installatie en vergrendeling, zag ik wel een soort screensaverk, maar geen Unlock balkje. Ook dan moest ik weer een soft-reset uit voeren en Unistallen. Dit was de versie van Omniahub.com

Ik zou heel graag een S2U2 op mijn Omnia hebben. Is dit mogelijk met mijn Rom, welke versie van S2U2 en welke instellingen? Hopelijk weet iemand er meer van.
Anders moet ik maar overgaan op een nieuwe ROM update, of het programma genaamd AEBPLUS.

Hopelijk heeft iemand een verlossende tip. :X :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302543 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:04:
[...]
Het is gewoon ontzettend vervelend en zal het even verder uitleggen:

Ik draai op de volgende firmware: PDA: I900XKHH8/XKHH4
TELEFOON: I900XXHH9

Als ik mijn Scherm lock door de END-toets lang ingedrukt te houden, lockt hij. Het scherm is dan nog wel 'aan' zeg maar, er brand nog licht.
Nu weet ik dat als je de Uit knop een keer kort indrukt, dat het scherm wel uit gaat.
Dat hoort ook zo.
als ik hem dan weer wil gaan gebruiken, doet hij niks. Het scherm blijft zwart, maar de Omnia staat nog aan. dit merk ik aan de geluiden die hij maakt als ik hem met zwart scherm weliswaar, ontgrendel en de End toets in druk. Ik krijg dan een piepje. hieraan merk ik dus dat de telefoon nog wel reageert. Ik moet hierbij een soft-reset uitvoeren, wil ik de telefoon weer in werking krijgen.
Dat hoort niet. Als je een custom ROM gebruikt is dat waarschijnlijk ook een probleem van die ROM. Ik ken dit euvel van een custom ROM die ik op de HTC Touch had.

Over S2U2 heb ik het al gehad dus dat ga ik nu niet nog eens overdoen.

edit: Ik zie dat XKHH4 een oude ROM is, org. Samsung. Wat is de reden dat je XKHJ3 er niet op hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 18-10-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor je reactie.

Ik zou het fijn vinden als je toch nog even iets verder uit wilt leggen over S2U2.
Heb al verschillende versies geïnstalleerd. Steeds wel screensaver etc. geen unlock balkje.

Waarom ik deze versie heb is simpel:
Heb hem zo van iemand overgenomen.

Ik heb best wat verstand van computers etc.
Denken jullie dat ik deze ROM-update zelf kan uitvoeren met uitgebreide instructies van iemand die zich aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
Anoniem: 302543 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:57:
...
Denken jullie dat ik deze ROM-update zelf kan uitvoeren met uitgebreide instructies van iemand die zich aanbied?
Ik denk dat je dat prima zelf kan uitvoeren, ja. Hier wat tips...
Installeer ActiveSync (als je dat nog niet gedaan had). Ga naar de Samsung upgrade site en vul daar je land en OS in. Vul je versienummer van je Omnia in en volg de instructies.
Belangrijk:
1. Maak eerst een backup van al je data, want je raakt alles kwijt.
2. Zorg dat je een volle accu hebt.

Als dit je allemaal te moeilijk lijkt, dan niet aan beginnen en naar een Samsung Servicepunt gaan om het voor je te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ist normaal dat hij al 20 min. zegt Wachten op Vertificatie I ??
Hoe lang gaat deze update duren ?
Mijn omnia startte aan de kabel opnieuw op, maar nu staat mobile device center niet open.
Op de omnia staat wel bij het batterijtje dat hij aant opladen is.
Gaat alles nog normaal, gewoon wachten ?

EDIT: opnieuw gestart, werkt vlekkeloos :D
BEDANKT _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 302543 op 18-10-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

f1fr33k schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:12:
Naja normaal toetsenbord is inderdaad sneller ja. Het Samsung keyboard is voor mij hetzelfde als die Resco, nietwaar?
Verder denk ik de HTC Touch HD wel een goede telefoon zou zijn. Merk toch wel dat de HTC's een wat scherper beeld hebben. Heb nu op mijn Omnia de HTC Task Manager en Touch Flo 2D. Allemaal richting de HTC-kant.
Enige nadeel van de HTC's is dat Touch Flo 3D toch wel wat traag is.. Mijn Omnia loopt heel lekker met mijn Manilla2D en kan tot een week meegaan. Heb dus niet veel te klagen.
Dat gekleurde heb ik ook in mijn scherm. Lijkt inderdaad of er een keer te hard gedrukt is ofzo. Gebruik mijn foon toch dagelijks, en wil er niet vanaf. Het stoort niet zo erg, dat ik het ding 2 weken kwijt wil.
Ik denk met het toestel nog wel zeker een jaar te doen, of anderhalf, aangezien het abonnement. Er zullen dan wel weer vele verbeteringen op deze markt van mobiele telefonie te vinden zijn. En daarom op dat moment een goede vooruitgang. Op dit moment maak ik geen grote stap vooruit met een ander Windows Mobile toestel..
EDIT: verkeerde sorry,

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 302543 op 18-10-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
Anoniem: 302543 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:34:
ist normaal dat hij al 20 min. zegt Wachten op Vertificatie I ??
Hoe lang gaat deze update duren ?
Mijn omnia startte aan de kabel opnieuw op, maar nu staat mobile device center niet open.
Op de omnia staat wel bij het batterijtje dat hij aant opladen is.
Gaat alles nog normaal, gewoon wachten ?

EDIT: opnieuw gestart, werkt vlekkeloos :D
BEDANKT _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ben benieuwd of je problemen nu zijn verholpen. De accuduur zou wel aanzienlijk verbeterd moeten zijn met de laatste officiële firmware (en kan zelfs nog beter als je custom firmware zou gaan gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hostje schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 22:14:
[...]

Ben benieuwd of je problemen nu zijn verholpen. De accuduur zou wel aanzienlijk verbeterd moeten zijn met de laatste officiële firmware (en kan zelfs nog beter als je custom firmware zou gaan gebruiken).
Helaas Helaas, problemen zijn niet opgelost.
Unlocken blijft een probleem, is toch iets wat moet gebeuren.
we zien wel wat de toekomst brengt ...

EDIT:
Heb nog één keer geprobeerd S2U2 er op te zetten, en nu werkt het !
Dit alleen als ik een keer kort op het uit knopje druk, even later weer op uit knopje, dan zie ik het lock scherm om te unlocken.
Ik heb al helemaal door de instellingen heengebladerd, maar is er een mogelijkheid dat als ik de END-toets lang indruk ik niet gewoon het ontgrendelen te zien krijg, maar de Slide wallpaper.
Dat zou optimaal zijn.

Bovendien aangezien het power knopje soms niet reageert en scherm zwart blijft > Soft reset ....

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 302543 op 19-10-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302543 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:23:
[...]

Helaas Helaas, problemen zijn niet opgelost.
Unlocken blijft een probleem, is toch iets wat moet gebeuren.
we zien wel wat de toekomst brengt ...
Zo je erven de juiste terminologie willen gebruiken?
"Unlocken" is iets anders dan hem uit de slaapstand halen want dat was/is je probleem.Om hem uit die slaapstand te halen dien je kort, onegveer 1 sec. op de aan/uit-knop te drukken.

Daarbij. Had je dit probleem toen je hem overnam?
Leg ook even uit wat je nu precies gedaan heb. Ik kan dat niet vanaf hier zien.
Komt je i990 van een bepaalde provider?
EDIT:
Heb nog één keer geprobeerd S2U2 er op te zetten, en nu werkt het !
Dit alleen als ik een keer kort op het uit knopje druk, even later weer op uit knopje, dan zie ik het lock scherm om te unlocken.

Bovendien aangezien het power knopje soms niet reageert en scherm zwart blijft > Soft reset ....
Je problemen zullen veroorzaakt worden door je eerste probleem.
Kortom. Hou je eerste even beZig met het oplossen van je probleem, de slaapstand en dan kun je verder gaan met S2U2.

Kijk eens bij instellingen, knoppen, inschakelknop. Wat heb je aan aangevinkt?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 19-10-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo je erven de juiste terminologie willen gebruiken?
"Unlocken" is iets anders dan hem uit de slaapstand halen want dat was/is je probleem.Om hem uit die slaapstand te halen dien je kort, onegveer 1 sec. op de aan/uit-knop te drukken.

Daarbij. Had je dit probleem toen je hem overnam?
Leg ook even uit wat je nu precies gedaan heb. Ik kan dat niet vanaf hier zien.
Komt je i990 van een bepaalde provider?

[...]

Je problemen zullen veroorzaakt worden door je eerste probleem.
Kortom. Hou je eerste even beZig met het oplossen van je probleem, de slaapstand en dan kun je verder gaan met S2U2.

Kijk eens bij instellingen, knoppen, inschakelknop. Wat heb je aan aangevinkt?
[/quote]

Mijn mobiel is simlockvrij en niet van een andere provider. Geen logo's of iets, gewoon de I900.
Hierbij staat '''knop aan voorzijde'' aangevinkt. De rest is allemaal uit, ook dat van 'slaapstand ... ...'
Als mijn telefoon ontgrendeld is en ik druk 1sec op de uit knop, gaat het scherm uit.
In 50% van de gevallen moet ik hierbij een soft reset uitvoeren, om het scherm weer aan te krijgen.

Als ik vergrendel en dan op de Uit knop druk voor 1sec, is dit ook. 50% van de gevallen moet ik een soft reset uitvoeren.

Als ik 's nachts mijn telefoon uit zet en hem aan de lader leg, krijg ik hem 's ochtends niet meer aan. Ik druk gewoon eventjes op de Aan knop, geen verandering.
Als ik op de soft reset druk, gaat mijn omnia weliswaar aan, maar blijft het scherm zwart.
Als ik even later nog één keer op de soft reset knop druk, gaat hij wel aan...

Het is dus allemaal wat, maarja!
Ik hoor nog wel of dit zo genoeg informatie is, anders hoor ik het graag van je :z

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 302543 op 20-10-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
Mijn moeder heeft een I900 maar ze vindt hem maar moeilijk te gebruiken. Ik vond het vooral grappig dat ze ermee kwam dat ze zei dat er zoveel verschillende manieren om hetzelfde te doen dat ze de rode draad van het helemaal kwijt was. Typische klacht voor windows mobile.
Nu zit ik te zoeken naar een firmware update voor het mobiel maar samsungmobile vindt helemaal niets voor het type nummer ASHK2.
Toch hoop ik het mobieltje wat gebruiksvriendelijker maken. Iemand tips voor wel een handige firmware? Ik ben niet bang om het mobieltje te flashen oid.Moeilijk om door het rom bos de rom bomen nog te zien ;).
Werkt 6.5 een beetje op een omnia i900? of is een oudere versie aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 08:36
lightstyle schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:17:

Toch hoop ik het mobieltje wat gebruiksvriendelijker maken. Iemand tips voor wel een handige firmware? Ik ben niet bang om het mobieltje te flashen oid.Moeilijk om door het rom bos de rom bomen nog te zien ;).
Werkt 6.5 een beetje op een omnia i900? of is een oudere versie aan te raden?
Geen firmware, maar probeer een mobile shell, simpel schuiven naar favoriete contacten van waaruit je persoon kan bellen, sms-en , mailen etc.
Agenda op todayscherm en icoon voor binenkomende sms/mail/gemiste gesprekken.
Fotolijstje erop, wat wil een moeder nog meer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
digitalb schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:39:
[...]

Geen firmware, maar probeer een mobile shell, simpel schuiven naar favoriete contacten van waaruit je persoon kan bellen, sms-en , mailen etc.
Agenda op todayscherm en icoon voor binenkomende sms/mail/gemiste gesprekken.
Fotolijstje erop, wat wil een moeder nog meer???
Dankje, denk dat dat in iedergeval al heel erg zou helpen, mobile shell bedoel je bijv SPB mee? ga er even naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273764

Mensen

kan iemand mij helpen om spbmobile shell op mijn mobiel te krijgen.. Het lukt maar niet. Als ik dus de cab of exe file via de site download, dan instaleert die de cab telkens op mijn mobiel tot het laatste puntje,
en dan zegt die dat die niet kan instaleren... Wat moet ik done? Heb al wat door gelezen maar kan niks vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 05-07 18:07

Christiano007

Ich bin der champion

Ik zie dit toestel voor gemiddeld zo'n 150,- op marktplaats staan etc. Waarom word hij vaak zo goedkoop aangeboden voor een redelijk nieuw toestel met zoveel opties? Krast het scherm zo snel of zoiets?

[ Voor 15% gewijzigd door Christiano007 op 21-10-2009 01:35 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72689

Zijn er toevallig nog meer mensen die problemen hebben met synnchroniseren en/of het opladen via usb van de pc?

Momenteel kan ik namelijk niet meer synchroniseren of opladen via usb op mijn pc. Als ik mijn toestel aan mijn pc hang, hoor ik wel een bliepje, echter wordt het toestel niet opgeladen (er verschijnt geen stekkertje). Op datzelfde moment, wordt ook Active Sync niet automatisch opgestart om te synchroniseren.

Heb inmiddels al verschillende usb poorten geprobeert op mijn pc en zelfs de active sync software opnieuw geinstalleerd. Beide hebben geen resultaat opgeleverd. Wanneer ik trouwens een scan laat doen door Active Sync, wordt de usb poort wel herkend alleen ziet hij er niks op aangesloten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:26

knakworst

Get more sats!

Christiano007 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 01:31:
Ik zie dit toestel voor gemiddeld zo'n 150,- op marktplaats staan etc. Waarom word hij vaak zo goedkoop aangeboden voor een redelijk nieuw toestel met zoveel opties? Krast het scherm zo snel of zoiets?
Er is natuurlijk een nieuwe versie uit, dus dan wordt deze "gedumpt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellex87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Hallo mensen, even 2 vragen:

1) Ik heb sinds kort SPB shell 3.5 geïnstalleerd en daarnaast ook het spel Marble worlds 2. Met beide programma's heeft de G-sensor een leuke toevoeging. Bij de SPB Shell de 3D mogelijkheid en bij marble worlds kun je dmv de sensor het balletje laten bewegen. Nu werkt dit bij mijn Omnia i900 beide niet. De sensor staat wel aan en het programma G-Alarm werkt tevens. Heb ooit eens iets gelezen over een dll bestand die nodig zou zijn?

2) Sinds kort zijn mijn foto's gemaakt met de OMNIA niet meer terug te kijken. De Omnia kan ze niet meer lezen en zelfs de PC opent ze niet. Is dit een bekend probleem?

Hopelijk kunnen jullie me zsm helpen met deze problemen!

EDIT: Marble worlds werkt inmiddels naar behoren door middel van een htc emulator. SPB SHell reageert nog steeds niet op de G-sensor. Is dat ergens in te stellen? Ook het probleem met de camera is er nog.

[ Voor 28% gewijzigd door Jellex87 op 21-10-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
De 3D carrousel van SPB MS werkt niet op de omnia (zie div. fora)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Laatst online: 26-03 09:49
Hoi,

Ik vroeg mij af, voor een vriendin van me.

Is wimo 6.5 (normaal) te draaien op de omnia? zijn daar al custom roms voor uit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Flogging Hank schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:12:
Hoi,
Ik vroeg mij af, voor een vriendin van me.

Is wimo 6.5 (normaal) te draaien op de omnia? zijn daar al custom roms voor uit ofzo?
Is al een aantal keer voorbij gekomen dat alle custom roms (inclusief roms met windows mobile 6.5) te vinden zijn om het modaco forum. Direct linken naar deze topics is niet toegestaan, maar deze zijn met minimale inspanning prima zelf te vinden. Windows mobile 6.5 draait verder prima op de omnia.

[ Voor 4% gewijzigd door DeOS op 22-10-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Laatst online: 26-03 09:49
DeOS schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:57:
[...]

Is al een aantal keer voorbij gekomen dat alle custom roms (inclusief roms met windows mobile 6.5) te vinden zijn om het modaco forum. Direct linken naar deze topics is niet toegestaan, maar deze zijn met minimale inspanning prima zelf te vinden. Windows mobile 6.5 draait verder prima op de omnia.
ok bedankt, dan ga ik daar ff rondneuzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

Flogging Hank schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:12:
Ik vind Winmo 6.5 niet normaal vanwege het autokilling problem. Ligt eraan of je dit erg vind, en of het probleem wellicht nu al is opgelost.

Het zou in ieder geval problemen kunnen geven met de mailclient, zie hier voor een workaround-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72689 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:47:
Zijn er toevallig nog meer mensen die problemen hebben met synnchroniseren en/of het opladen via usb van de pc?

Momenteel kan ik namelijk niet meer synchroniseren of opladen via usb op mijn pc. Als ik mijn toestel aan mijn pc hang, hoor ik wel een bliepje, echter wordt het toestel niet opgeladen (er verschijnt geen stekkertje). Op datzelfde moment, wordt ook Active Sync niet automatisch opgestart om te synchroniseren.

Heb inmiddels al verschillende usb poorten geprobeert op mijn pc en zelfs de active sync software opnieuw geinstalleerd. Beide hebben geen resultaat opgeleverd. Wanneer ik trouwens een scan laat doen door Active Sync, wordt de usb poort wel herkend alleen ziet hij er niks op aangesloten zitten.
Helemaal niemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

Anoniem: 72689 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:46:
[...]
Helemaal niemand met hetzelfde probleem?
Als je de Omnia in USB Storage mode zet, wordt deze dan wel herkend/opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Controleer eens of je usb mode niet op mass storage staat, maar gewoon op active sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeOS schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:42:
Controleer eens of je usb mode niet op mass storage staat, maar gewoon op active sync.
Hier haal je idd iets aan wat ik was vergeten te vermelden. USB Mode in in mijn telefoon staat op Active Sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Wat is op dit moment de beste/laatste (officiele) firmware voor WM 6.1? Ik kijk op het modaco forum maar ik kom er niet uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Christiano007 op 23-10-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Christiano007 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:54:
Wat is op dit moment de beste/laatste (officiele) firmware voor WM 6.1? Ik kijk op het modaco forum maar ik kom er niet uit :)
Op modaco staan vnl custom roms.
org. roms vind je oa. bijh Samsung.
De laatste is XKHJ3 (WM6.1) en die rom is voor non-branded i900's
maw

XK
HJ H:uitgave jaar = 2008 J=uitgave maand = Okt.
3=versie nummer

Heb je je i900 via een provider dan moet je daar zijn en geldt er een andere rom codering.

eerste twee letters:

BO = T-mobile
AM = Vodafone
AS = KPN

http://patricksoon.blogsp...nia-rom-version-code.html

Selecteer op onderstaande link je land "Nederland, je OS XP of Vista en ga akkoord met de voorwarden. Vul in je code en download. Nogmaals alleen als je een provider onafhankelijk toestel hebt.

http://www.samsungmobile....upport_Omnia+upgrade_0812

of een directe download van XKHJ3

http://nl.samsungmobile.c...isitgbn=10913155&coflag=0

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 23-10-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

BierKoning schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:28:
Ik heb sinds een tijdje een 8-tal contacten in mijn telefoonlijst met de naam <naamloos> en een slotje in het simcontact icoon. Ze zijn dus ook niet te verwijderen. Aangezien het om de eerste 8 contacten gaat, is het nogal vervelend (ivm moeten scrollen) en tevens omdat ze er gewoon niet horen :?

Nu heb ik gelezen dat het te maken kan hebben met active sync. Maar een goede oplossing om ze te verwijderen heb ik nog niet gevonden. Wel heb ik de Omnia al geupdate naar de laatste versie, maar dit mocht ook niet baten.

Iemand nog een idee? :?
Dit probleem heb ik ook, iemand?
Anoniem: 119722 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:18:
[...]

Op modaco staan vnl custom roms.
org. roms vind je oa. bijh Samsung.
De laatste is XKHJ3 (WM6.1) en die rom is voor non-branded i900's Heb je je i900 via een provider dan moet je daar zijn en geldt er een andere rom codering.
http://patricksoon.blogsp...nia-rom-version-code.html
Ik heb nu zelf I900XKHJ3 non branded versie, dus die is up-to-date.
Welke modaco rom zou je kunnen adviseren? Voornamelijk iets met een langere accuduur (als dat er is) en goede GPS?

[ Voor 36% gewijzigd door Christiano007 op 23-10-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
het openen van de windows map via de telefoon duurt uren dus probeerde ik het via activesync. Tot mijn verbazing is de windows map niet meer te zien op mijn pc. (alle bestanden weergeven staat aangevinkt) Activesync opnieuw geinstalleerd en de omnia een aantal malen gereset. Het synchroniseren gaat goed maar via explore device zie ik nog steeds geen windows map. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had gisteren ff gespeeld met een Vodafone-Branded Omnia.
Hierbij krijg je rechts een grijs balkje, met van boven naar onder het alfabet.
Als je dan een letter aanklikt, gaat hij naar deze letter.

Bij mijn Non-branded toestel is dit niet zo. Hierbij kan ik naar beneden scrollen en dan krijg je nogal 'lomp' een grote letter in het scherm te zien.

Is er een instelling dat je dit grijze balkje met daarin het alfabet in de telefoonlijst kan laten zien ?
of Is er een mogelijkheid of programma waarmee de telefoonlijst er een stuk mooier uitziet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 08:17
Christiano007 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:47:
Ik heb nu zelf I900XKHJ3 non branded versie, dus die is up-to-date.
Welke modaco rom zou je kunnen adviseren? Voornamelijk iets met een langere accuduur (als dat er is) en goede GPS?
Voor W6.1 Taril of QBus
W6.5 Kuanchuai

My choices...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 17:00
Voor wm6.5 kan ik toch echt de shokka roms aanraden. erg snel zijn die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

mariconjo schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:41:
het openen van de windows map via de telefoon duurt uren dus probeerde ik het via activesync. Tot mijn verbazing is de windows map niet meer te zien op mijn pc. (alle bestanden weergeven staat aangevinkt) Activesync opnieuw geinstalleerd en de omnia een aantal malen gereset. Het synchroniseren gaat goed maar via explore device zie ik nog steeds geen windows map. Iemand bekend met dit probleem?
De map \Windows op de Omnia is een systeemmap, en wordt ook als zodanig herkend door je Desktop-windows.
Je moet dus niet alleen 'verborgen bestanden weergeven', maar ook 'beschermde besturingssysteembestanden weergeven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraag:

Ik heb lichte krassen op het touchscreen en er om heen.
Ik heb al flink rond lopen zoeken maar ben er nog niet uit.
Is er een goedje dat je die krassen weg kunt krijgen of een soort van verbergen ?
Maakt niet uit dat het het een en ander kost, maar ik zou graag hebben dat mijn Omnia er iets minder beschadigd uit ziet :-)
Hopelijk weet iemand hier iets voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DFKT schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:48:
[...]

Voor W6.1 Taril of QBus
W6.5 Kuanchuai

My choices...
Zit daar ook de VC BT fix in? Dus dat je Voice Dial werkt via de headset. Want als ik iets mis dan is dat h
Anoniem: 302543 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:19:
Nog een vraag:

Ik heb lichte krassen op het touchscreen en er om heen.

Is er een goedje dat je die krassen weg kunt krijgen of een soort van verbergen ?

Hopelijk weet iemand hier iets voor..
Tandpasta of displex (€7)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 25-10-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Christiano007 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:47:
[...]

Ik zou het niet weten. Ben zelf ook op zoek vanwege Voice Dial.

Taril's DXHL3 theeeeeee best excellent battery life 80 mb free storage u can easily customize with m2d 19b, everything almost perfect.

WM6.1 ROM and Khuanchai WM6.5 ROM (Classical WM 6.5 GUI: build 21851)
Werktijden (accuduur) van deze roms:

test 6.1 ROM - 1 week.
test 6.5 ROM - since 19 Sep til current 22 sept.
Helaas kan (mag) ik je geen links geven.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 25-10-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Anoniem: 119722 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:56:
[...]

Zit daar ook de VC BT fix in? Dus dat je Voice Dial werkt via de headset. Want als ik iets mis dan is dat h
Eeehhh... :/
Dat is functionaliteit die ik niet gebruik, dus dat durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DFKT schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:31:
[...]

Eeehhh... :/
Dat is functionaliteit die ik niet gebruik, dus dat durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd.
Ik word liever niet doodgereden dus ik gebruik hem wel ;)

Dit is trouwens wel een flinke misser vamn Samsung. Ook in de Omnia Qwerty zit ie niet. Waarschijnlijk ook niet in de II En zeer zeker ook niet in de i780 en niet in de I200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Ik zou Displex toch niet op een touchscreen gaan gebruiken. Voor de behuizing zou het misschien wel kunnen werken.

http://www.displex.nl/ind...creen%20gebruikt%20worden

Kan Displex op een touchscreen gebruikt worden?

Nee, Displex kan niet op een touch-screen gebruikt worden. Displex kan alleen op acryl- en plexiglas oppervlakken gebruikt worden. Op een touchscreen zit een speciale coating die door het gebruik van Displex aangetast zou kunnen worden.

[ Voor 26% gewijzigd door DeOS op 26-10-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Anoniem: 119722 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:22:
[...]

Ik zou het niet weten. Ben zelf ook op zoek vanwege Voice Dial.

Taril's DXHL3 theeeeeee best excellent battery life 80 mb free storage u can easily customize with m2d 19b, everything almost perfect.

WM6.1 ROM and Khuanchai WM6.5 ROM (Classical WM 6.5 GUI: build 21851)
Werktijden (accuduur) van deze roms:

test 6.1 ROM - 1 week.
test 6.5 ROM - since 19 Sep til current 22 sept.
Helaas kan (mag) ik je geen links geven.
Aaah thnx, zal het proberen binnenkort. Maar kun je bijv. SPB samen met een custom ROM draaien of is dat een op zichzelf staand iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179608

Ik ben ook sindsdien een eigenaar van de i900, nu heb ik een nieuw abonnement en twijfel over het gebruik van internet.

Ik heb een abbo bij Hi met Altijd Online.

Nu is mijn vraag kan ik gewoon direct hoppa internet op?

Ik krijg ik in beeld verbonden met:

Hi
web n walk (3G)

Ik heb geen instellingen erin gezet. Internet ik nu op de juiste manier?

Heel erg bedankt alvast voor jullie reacties (dit is gewoon een bevestiging voor mij, want ik heb geen zin in dikke rekeningen voor internet :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
bouvrie schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:17:
[...]
De map \Windows op de Omnia is een systeemmap, en wordt ook als zodanig herkend door je Desktop-windows.
Je moet dus niet alleen 'verborgen bestanden weergeven', maar ook 'beschermde besturingssysteembestanden weergeven'.
Dank U! Ik zie de map windows weer na je tip. Toch raar dat ie het voorheen altijd deed zonder het vinkje weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Christiano007 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:12:
[...]

Aaah thnx, zal het proberen binnenkort. Maar kun je bijv. SPB samen met een custom ROM draaien of is dat een op zichzelf staand iets?
Dat is geen enkel probleem, ik heb SPB ook op Kuanchuai's WM6.5 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb de ROM van QBUS erop gezet, dat is nog eens een nette/snelle schone telefoon. Top! Nu nog een keer SPB proberen voor een wat mooiere menu's en dan is de telefoon top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:41
Kan iemand mij een tip geven voor navigatie software die goed op de omnia werkt?
Wens nr 1: verkeersinformatie via inet/umts

Ik gebruik nu al een tijdje Sygic Mobile, deze werkt uitstekend, echter mis ik de verkeersinformatie hier nogal in de randstad.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellex87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Jellex87 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:20:
Hallo mensen,

...
...

2) Sinds kort zijn mijn foto's gemaakt met de OMNIA niet meer terug te kijken. De Omnia kan ze niet meer lezen en zelfs de PC opent ze niet. Is dit een bekend probleem?
Komt iemand dit bekend voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Jellex87 op 27-10-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Nu ik de ROM van QBUS erop heb staan werkt alles wel goed, maar mijn batterij indicator geeft niet minder accu aan na een tijdje. Toen heb ik het toestel opnieuw uit en aangezet, toen was de batterij minder. Maar nu lijkt het ook niet minder te worden na verloop van tijd, zelfs na een paar keer opnieuw opstarten krijg ik méér accu.
What what whaaaat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

Christiano007 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:59:
Maar nu lijkt het ook niet minder te worden na verloop van tijd, zelfs na een paar keer opnieuw opstarten krijg ik méér accu.
De batterijstatus van de Omnia is niet direct nauwkeurig uit te lezen. Persoonlijk heb ik de 1%-battery driver dll geïnstalleerd, deze geeft de batterijstatus tot 'op de procent' weer. Als ik deze na een tijdje opladen van het infuus haal, gaat de batterij terug naar 90%, en zie ik deze langzaam richting de 100% kruipen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

bouvrie schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:15:
[...]
De batterijstatus van de Omnia is niet direct nauwkeurig uit te lezen. Persoonlijk heb ik de 1%-battery driver dll geïnstalleerd, deze geeft de batterijstatus tot 'op de procent' weer. Als ik deze na een tijdje opladen van het infuus haal, gaat de batterij terug naar 90%, en zie ik deze langzaam richting de 100% kruipen. :D
Zoals het er nu voor staat is dat ik 3 kwart vol heb, en na een paar keer de telefoon aan en uit zetten heb ik nog maar een kwart. Zo kan ik natuurlijk geen rekening houden met de batterij als ik eerst de telefoon steeds aan en uit moet zetten. Beetje jammer.

Heb het eens geïnstalleerd, maar ik zie geen % van hoeveel er nog over is?

[ Voor 4% gewijzigd door Christiano007 op 28-10-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeOS schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:00:
[...]

Ik zou Displex toch niet op een touchscreen gaan gebruiken. Voor de behuizing zou het misschien wel kunnen werken.

Kan Displex op een touchscreen gebruikt worden?

Nee, Displex kan niet op een touch-screen gebruikt worden. Displex kan alleen op acryl- en plexiglas oppervlakken gebruikt worden. Op een touchscreen zit een speciale coating die door het gebruik van Displex aangetast zou kunnen worden.
[/small]
Ik dacht dat het ook voor TFT was.
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=24722

Dan tandpasta, sigaren as of koperpoets.
http://www.telecomvergelijker.nl/thread/12161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Christiano007 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:54:
[...]

Zoals het er nu voor staat is dat ik 3 kwart vol heb, en na een paar keer de telefoon aan en uit zetten heb ik nog maar een kwart. Zo kan ik natuurlijk geen rekening houden met de batterij als ik eerst de telefoon steeds aan en uit moet zetten. Beetje jammer.

Heb het eens geïnstalleerd, maar ik zie geen % van hoeveel er nog over is?
Klopt. Omdat je er nog een ander theme voor moet installeren.Dan zie je het pas.Zoek even op Modaco.

Welke van QBUS heb je er op staan. Want hij heeft er meer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Anoniem: 119722 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:03:
[...]

Klopt. Omdat je er nog een ander theme voor moet installeren.Dan zie je het pas.Zoek even op Modaco.

Welke van QBUS heb je er op staan. Want hij heeft er meer gemaakt.
Deze:
QBUS Custom ROMs /DXID1-QB07 & DXID1-QB07M
*weg* zie Beleid met betrekking tot custom ROM's voor het waarom

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 28-10-2009 20:49 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic