Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316418

Hoi mensen,

Ik heb een Omnia met versie:

PDA: i900XXHJ3/CEHJ2
TELEFOON: i900XXHI4

Ik heb hem proberen updaten via: http://www.samsungmobile.com/support/omnia/index.jsp
De stappen correct gevolgt, maar hij zegt dat dit de laatste versie is.. terwijl ik hem nog nooit geupdate heb :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:36
Dat is toch mooi? Dan hoef je niet te updaten, je hebt dus blijkbaar de laatste NL versie al op je toestel staan.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeOS schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:52:
Dat is toch mooi? Dan hoef je niet te updaten, je hebt dus blijkbaar de laatste NL versie al op je toestel staan.
Is dit ook wel echt de laatste versie? Want mijn gsm is sinds kort na een paar uur volledig plat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:00

rCk

Anoniem: 316418 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:17:
[...]

Is dit ook wel echt de laatste versie? Want mijn gsm is sinds kort na een paar uur volledig plat..
Weet je zeker dat er toevallig geen andere software of connectie op achtergrond aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rCk schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:31:
[...]

Weet je zeker dat er toevallig geen andere software of connectie op achtergrond aan staat?
Uhuuu, maar soms zit me gsm wel op GPRS van Proximus zonder datk het weet.. En dan krijg ik een dure factuur.. :o
Hoe kan ik dat afzetten? En wat doe ik daaraan aan die batterij dat rap leeg is :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:39

Arethusa

Niet die server

NoData installeren, daarmee kun je connecties sluiten zodat deze niet meer zo maar opgestart worden.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123650

Hallo,

Ik heb een probleem wat betreft mijn Samsung Omnia: ik kan met behulp van bluetooth geen verbinding maken met de pc. Ik weet dat Samsung PC Studio niet werkt in combinatie met de omnia. Bestaat er geen ander programma die dergelijke functionaliteit (smsen via de pc, contacten synchroniseren, etc.) levert?

Voor de volledigheid: ik draai Windows XP SP3 op mijn pc.

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
't (gsm) ontvangst van m'n Omnia is bar slecht. Amper 1 blokje terwijl met een andere gsm met dezelfde SIM kaart erin op dezelfde locatie makkelijk 3 blokjes te halen zijn.
Als ik de Omnia dan in m'n handen neem valt dat ene blokje ook vaak weg en heb ik dan totaal geen connectie meer.
Iemand enig idee of er intern een trukje is om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251317

Ik heb een probleem met het opladen van de Omnia en het gebruik van de GPS op hetzelfde moment. Je zou denken dat de omnia als hij aan een oplader is gehangen voldoende stroom zou krijgen om te kunnen fungeren als gps en eventueel te kunnen opladen maar dit blijkt niet te kloppen. De omnia blijkt meer stroom te verbruiken (denk ik). Indien de telefoon bijna leeg is of indien je een lange rit hebt (4-6 uur) en je de omnia als gps gebruikt dan gaat de batterij gewoon leeg.

Ik heb al meerdere opladers geprobeerd en ze hebben allen hetzelfde probleem. Nu heb ik een houder van brodit met een ingebouwde charger (12V 2A specs) en die heeft het ook. Het probleem doet zich voor bij W6.1 en W6.5 en ik gebruik McGuider.

Ik heb ergens gelezen dat WiMo GPS'jes .5A kunnen verbruiken en daarom deze problemen vertonen.
Hebben andere mensen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Ik gebruik geen mcguider maar IGO, en die lijkt net zo veel stroom te verbruiken als dat die kost. Ik kan er dus 14 uur mee navigeren naar Zuid-Frankrijk zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Anoniem: 251317 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:03:
Ik heb een probleem met het opladen van de Omnia en het gebruik van de GPS op hetzelfde moment. Je zou denken dat de omnia als hij aan een oplader is gehangen voldoende stroom zou krijgen om te kunnen fungeren als gps en eventueel te kunnen opladen maar dit blijkt niet te kloppen. De omnia blijkt meer stroom te verbruiken (denk ik). Indien de telefoon bijna leeg is of indien je een lange rit hebt (4-6 uur) en je de omnia als gps gebruikt dan gaat de batterij gewoon leeg.

Ik heb al meerdere opladers geprobeerd en ze hebben allen hetzelfde probleem. Nu heb ik een houder van brodit met een ingebouwde charger (12V 2A specs) en die heeft het ook. Het probleem doet zich voor bij W6.1 en W6.5 en ik gebruik McGuider.

Ik heb ergens gelezen dat WiMo GPS'jes .5A kunnen verbruiken en daarom deze problemen vertonen.
Ja ik herken het. Vandaar dat ik daarom lader altijd meteen aansluit als ik de navigatie gebruik en nier pas wanneer de leeg begint te raken en dan doet het probleem zich niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Anoniem: 251317 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:03:

Let er ook even op dat het toestel niet te warm wordt. Het is namelijk een bekend probleem dat het toestel niet meer oplaad wanneer het te warm wordt, bijvoorbeeld door de zon. Het toestel wordt uit zichzelf ook al erg warm met GPS gebruik. Met warm weer moet ik altijd de achterkant er af halen en het toestel in een luchtstroom hangen. Let er eens op of je kan zien in McGuider of het toestel nog aangeeft dat hij aan een externe lader hangt. In Igo kan ik dit wel zien en merk ik inderdaad dat bij een te warm toestel hij aangeeft dat hij niet meer aan de externe stroom hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Sinds kort heb ik ook zo'n Omnia 2dehands gekocht. Grappig ding.Ik heb gelijk de laatste ROM XKHJ3 erop gegooid.
Jammer is wel dat het ding geen voice dialing kent. Is daar een oplossing voor?
# volumeknop (+) langer vasthouden. Krijg je zoom functie. (scherm wordt groter)
# volumeknop (-) langer vasthouden. flitser aan. (wel eerst mogelijkheid aanzetten via >instellingen>knoppen en naar rechts bladeren tabje Flitslicht)
Volume - zoomt bij mij weer uit (minder vergroting)
menuknop (rechterkant boven) langer vasthouden krijg je alt+tab effect. Dus door programma's die openstaan bladeren.

Het alt-tab menu kun je ook oproepen door met je vinger van onder tot ongeveer halverwege (of verder) het scherm te bewegen.
Ik krijg gewoon de taskmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251317

DeOS schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:35:
[...]

Let er ook even op dat het toestel niet te warm wordt. Het is namelijk een bekend probleem dat het toestel niet meer oplaad wanneer het te warm wordt, bijvoorbeeld door de zon. Het toestel wordt uit zichzelf ook al erg warm met GPS gebruik. Met warm weer moet ik altijd de achterkant er af halen en het toestel in een luchtstroom hangen. Let er eens op of je kan zien in McGuider of het toestel nog aangeeft dat hij aan een externe lader hangt. In Igo kan ik dit wel zien en merk ik inderdaad dat bij een te warm toestel hij aangeeft dat hij niet meer aan de externe stroom hangt.
Dit klinkt erg bekend. Hij wordt erg warm en soms laadt idd soms niet meer op. Als ik hem dan reboot deed ie het wel weer. Ik dacht dat aan de software lag (WiMo of McGuider). Spijtig genoeg kan je in McGuider niet zien of ie aan een oplader hangt.

Ik sloot de lader ook van het begin aan maar ik denk dat hij gewoon stopte met opladen op een bepaald punt

Bedankt voor de tip, ik ga het eens proberen zonder cover

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 251317 op 02-09-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Dat herinner ik mij nu ook weer dat dat gebeurde. Als hij oplaadt is de aan.uit knop rood. Als hij te warm is is die geel dacht ik. Mijn brodit-houder zit achter de airco. Sinds ik de airco daarop open heb gezet, heb ik er geen last meer van. Het toestel heeft dus duidelijk baat bij een actieve koeler 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290091

Anoniem: 95931 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:21:

Ik heb soms wel eens het probleem dat het toestel uit lijkt te staan, ik krijg het scherm niet meer aan maar de telefoon kan wel over gaan. Ik moet hem dan helemaal uitzetten (of reset knopje) en opnieuw opstarten, iemand bekend ?
Ik heb hetzelfde probleem. Het scherm gaat 'uit' nadat tweemaal de ringtone van een smsje is afgegaan.
Ik moet dus wel héél snel het smsje openen... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-06 15:00
Ik heb S2U geinstalleerd en door een of andere verkeerde instelling staat alles mega groot op mijn scherm, ik denk dat ik ongeveer 1/4 van het programma zie zo groot is het. Ik had dit vroeger ook op mijn diamond en daar werkte het altijd perfect. kan ik dit normaal krijgen?

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-07 20:41
chundo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:22:
Ik heb S2U geinstalleerd en door een of andere verkeerde instelling staat alles mega groot op mijn scherm, ik denk dat ik ongeveer 1/4 van het programma zie zo groot is het. Ik had dit vroeger ook op mijn diamond en daar werkte het altijd perfect. kan ik dit normaal krijgen?
Heb je wel de WQVGA release gedownload? Klinkt als VGA?

• chundo
dat was hem dus _/-\o_
was het maar altijd zo simpel in het leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
renio schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:00:
't (gsm) ontvangst van m'n Omnia is bar slecht. Amper 1 blokje terwijl met een andere gsm met dezelfde SIM kaart erin op dezelfde locatie makkelijk 3 blokjes te halen zijn.
Als ik de Omnia dan in m'n handen neem valt dat ene blokje ook vaak weg en heb ik dan totaal geen connectie meer.
Iemand enig idee of er intern een trukje is om dit te verhelpen?
niemand anders met zo slecht ontvangst hier ..?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chundo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:22:
QVGA versie als je die niet kunt downloaden moet je je even registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vond het ontbreken van Voice dialing op de Omnia wel een probleem. Ik gebruik dat nogal veel. Maar inmiddels heb ik daar de oplossing voor gevonden. Werkt prima Thanks to "DeOS"
DeOS in "Samsung SGH-i900 Omnia Deel 4"

Inmiddels heb ik ook een goede voor de Omnia werkende QuickGPS gevonden. Deze download "xtra.bin" voor 6 dagen. Werkt prima. Alleen weet ik nog niet of ik nu sneller een fix krijg. Moet ik nog uitproberen.
Deze vind je hier
Na het installeren moet je nog een bestand renamen, een deel daarvan. Van dat bestand moet je de "0409", landcode veranderen in "0413" (nedereland) Anders krijgt je een melding "Can't create empty document" Daarna werkt het.
Anoniem: 119722 in "Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 6"

Overigens zag ik ook een andere versie van de standaard Enhanced GPS(rechts) Die is verschillend van de versie die er bij mij inzit, ROM XKHJ3 (links)
Nieuwe versie GPS_XTRA.EXE

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/29n7d38.jpg Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2nu1vn.png

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 06-09-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
renio schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:53:
[...]

ik heb hetzelfde aan de hand maar ik kan wel goed bellen enzo, ook al staat er geen blokje bij de ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

renio schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:53:
[...]

Hangt gewoon van de gevoeligheid van die meter af.Het is maar een indicatie, geen precisie instrument.
Het zegt dus eigenlijk helemaal niets over de daadwerkelijke veldsterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84081

Anoniem: 119722 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:41:
Inmiddels heb ik ook een goede voor de Omnia werkende QuickGPS gevonden. Deze download "xtra.bin" voor 6 dagen. Werkt prima. Alleen weet ik nog niet of ik nu sneller een fix krijg. Moet ik nog uitproberen.
Deze vind je hier
Na het installeren moet je nog een bestand renamen, een deel daarvan. Van dat bestand moet je de "0409", landcode veranderen in "0413" (nedereland) Anders krijgt je een melding "Can't create empty document" Daarna werkt het.
Hi Dutchphoto, kan je uitleggen waar deze "0409 te vinden is? Ik heb na de installatie in het register gezocht maar niks gevonden i.v.m. quickgps

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 84081 op 04-09-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-07 17:35
Lol mijn omnia was kapot, laten maken bij dynafix (in Nuth) hele dag perfect gewerkt nu wil ik hem opladen blijkt dat hij niet meer oplaadt en dat de computer hem niet meer ziet: (. Ik denk dat de ingang kaduuk is, wel grappig omdat ik het scherm heb laten maken en dat ze de telefoon grondig onderzocht hadden of dit het enigste gebrek was... nou niet dus.: S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84081 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:58:
[...]

Hi Dutchphoto, kan je uitleggen waar deze "0409 te vinden is? Ik heb na de installatie in het register gezocht maar niks gevonden i.v.m. quickgps
Register?
Na het installeren moet je nog een bestand renamen, een deel daarvan. Van dat bestand moet je de "0409", landcode veranderen in "0413" (nederland) Anders krijgt je een melding "Can't create empty document" Daarna werkt het.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 05-09-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog iets gevonden over die calibratie, als aanvulling op die van "Chris5gt"
chrisr5gt in "Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 6"

Een cab met reg-instellingen, hier

En behalve de genoemde waarden kun je nog een tweetale veranderen

HKLM/HARDWARE/DEVICEMAP/TOUCH

Click: change 1280 to 2000

DownUp: change 256 to 750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Anoniem: 119722 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:41:
Ik vond het ontbreken van Voice dialing op de Omnia wel een probleem. Ik gebruik dat nogal veel. Maar inmiddels heb ik daar de oplossing voor gevonden. Werkt prima Thanks to "DeOS"
DeOS in "Samsung SGH-i900 Omnia Deel 4"

Deze vind je hier

Overigens zag ik ook een andere versie van de standaard Enhanced GPS(rechts) Die is verschillend van de versie die er bij mij inzit, ROM XKHJ3 (links)

[afbeelding] [afbeelding]
Ik krijg hem ook niet aan de praat, geinstalleerd en als ik het opqstart krijg ik de melding dat hij geen lege folder kan aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chundo schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:56:
[...]

Ik krijg hem ook niet aan de praat, geinstalleerd en als ik het opqstart krijg ik de melding dat hij geen lege folder kan aanmaken?
Nou doe dan even wat ik schreef en zoek dat bestand even op.Als je dat renamed doet ie het wel.Zoals gezegd in \windows
Ik zet dat er toch niet voor nix bij :( Je bent toch een tweakers of niet?

Overigens. Is er iemand die het millionair pack gebruikt. Volgens mij heeft die wel Voice dialing aan boord dat met die BT headset werkt. Graag ook even de ROM versie vermelden.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 05-09-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:12:
[...]
Nou doe dan even wat ik schreef en zoek dat bestand even op.Als je dat renamed doet ie het wel.Zoals gezegd in \windows
Ik zet dat er toch niet voor nix bij :( Je bent toch een tweakers of niet?
Je had ook voor de duidelijkheid kunnen aangeven dat het om het QuickGPS.exe.0409 bestand in de windows-folder gaat. Niet iedereen is zo slim als jij :'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84081 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:18:
[...]

Je had ook voor de duidelijkheid kunnen aangeven dat het om het QuickGPS.exe.0409 bestand in de windows-folder gaat. Niet iedereen is zo slim als jij :'( :(
Je zit hier omdat je een tweaker bent of wilt zijn. Een beetje eigen initiatief is dus gewenst :9 Ok XDA vinden dat ook erg fijn. Dat weet je dat ook vast 8)

Omwille van een test moet ik de zaak even uninstallen en weer installeren. En ik heb het gelijk maar even grafisch uiteen gezet.

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/33jk491.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 05-09-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf het idee dat het niet zoveel uitmaakt met of zonder QuickGPS.
Ik ga er nog even verder mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ik ga mijzelf geen tweaker noemen maar over het algemeen kan ik mij goed behelpen. Na een vaag verhaal dat er een bestand van naam moet veranderen tast ik inderdaad in het duister. Ik wil hier ook helemaal geen discussie over voeren, het werkt en ik ben u dankbaar. Ik vind de omnia een zeer fijn toestel alleen de GPS is bagger tov een HTC. Ik hoop dat hij het nu beter gaat doen anders vrees ik dat ik hem ga inruilen voor een diamond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chundo schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:00:
, het werkt en ik ben u dankbaar. Ik vind de omnia een zeer fijn toestel alleen de GPS is bagger tov een HTC. Ik hoop dat hij het nu beter gaat doen anders vrees ik dat ik hem ga inruilen voor een diamond.
Heb ik geen last van.GPS werkt goed.
Ze hebben allemaal hun problemen, ook HTC.
Ik heb ook nog een TD
Lees de forums maar eens door.
Voorlopig is mijn grootste probleem met de Omnia die vreemde opbergplaats voor die stylus.
En het niet gebruiken van een gewone miniUSB aansluiting

Vergelijk Omnia i900 en HTC Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog een leuke thread om je startup en Shutdown screen te veranderd. Zitten hele leuke screens bij, animated uiteraard.

http://www.samsung-omnia....oad-and-shutdown-screens/

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung-omnia.org/other-features/animated-load-and-shutdown-screens/?action=dlattach;attach=3652

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:48
Pff. Voor me vakantie heel veel tijd gestoken in het werkend krijgen van Sygic ( Navigatie software ) op de Omnia. Carkit ( Alleen zo'n houder met oplaadkabel ) gekocht voor de Omnia. Alles ok, peer keer goed kunnen gebruiken voor dat ik op vakantie ging. Ga ik op vakantie naar Italië, wil die oplaadkabel niet meer werken toen ik ergens in Duitsland aan het rijden was. Wat ik ook probeerde, het lampje van dat ding ging heel even aan, en gelijk weer uit.

Wat was ik blij dat ik een oude PDA met TomTom 1980 had. Die oplader deed het overigens wel goed. Op een paar keer verkeerde route aangeven is het gelukkig nog goed gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212715

Ik heb een 'geheugen-probleem' met mijn Samsung.

Als ik bij mijn Hoofdgeheugen kijk, zie ik bij:
Opslag
Totaal:73.66MB
In gebruik:67.49MB
Vrij:6.17MB

Dit zit vrij vol dus en daar begrijp ik niks van.
Er staan niet zo gek veel foto's op en maar een stuk of 10mp3's.

Kijk ik bij mijn Opslagkaart zie ik:
In gebruik:988.66MB
Vrij:6687.34MB

Dus nog genoeg,

Volgens mij heb ik alles op mijn sd-kaartje gezet.

Wat doe ik fout en waarom staat mijn hoofdgeheugen zo vol?
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212715 schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:50:

Dit zit vrij vol dus en daar begrijp ik niks van.
Er staan niet zo gek veel foto's op en maar een stuk of 10mp3's.

Volgens mij heb ik alles op mijn sd-kaartje gezet.

Iemand enig idee?
Alle muziek en foto's sla je natuurlijk op op een kaartje of de Interne opslag, die van 8GB dus. Niet in het main geheugen.Tenminste dat doe ik. Anders loopt dat inderdaad vrij snel vol.96MB is niet veel. Zeker niet voor foto's van 1 a 2MB en MP3's van 4MB
Verder kun je eea eens schoonmaken met ClearTemp

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/zsj0p.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 07-09-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:20
Ik had eens dat het ontvangen van een bestand via bluetooth mislukte. Ineens was mijn hele opslag vol, maar er was nergens een groot bestand te bekennen. Uiteindelijk heb ik het moeten formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Laatst online: 19:23
Anoniem: 212715 schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:50:
...
Iemand enig idee?
Probeer je cache eens te deleten in Opera (Instellingen/Privacy). Dat helpt vaak wel.
Ik heb overigens:
Total: 142.51 Mb
In use: 32.45 Mb
Free: 110.06 Mb

Kan ermee te maken hebben dat ik een custom rom draai (SHKv20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Anoniem: 119722 schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:40:
[...]

Heb ik geen last van.GPS werkt goed.
Ze hebben allemaal hun problemen, ook HTC.
Ik heb ook nog een TD
Lees de forums maar eens door.
Voorlopig is mijn grootste probleem met de Omnia die vreemde opbergplaats voor die stylus.
En het niet gebruiken van een gewone miniUSB aansluiting

Vergelijk Omnia i900 en HTC Diamond
Over het algemeen is de omnia ook fijner dan de diamond, de diamond heeft direct fix en bij de omnia duurt dat een paar minuten. Maar zoals je zegt hebben ze beide hun voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Bij mij lukt maar niet om outlook zou in te stellen dat die automatisch mijn mail ophaal. Wat ik geprobeerd heb is zenden/ontvangen op 60min gezet en zend/ontvang automatische when roaming. Maar ondanks dat moet ik nog elke keer op zend/ontvang drukken aangezien die nog steeds niet automatsche mijn mail ophaalt. Erg jammer.

Ik heb ook nog andere roms geprobeerdmaar dat heeft ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 11:00
technoaddict schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:26:
Pff. Voor me vakantie heel veel tijd gestoken in het werkend krijgen van Sygic ( Navigatie software ) op de Omnia. Carkit ( Alleen zo'n houder met oplaadkabel ) gekocht voor de Omnia. Alles ok, peer keer goed kunnen gebruiken voor dat ik op vakantie ging. Ga ik op vakantie naar Italië, wil die oplaadkabel niet meer werken toen ik ergens in Duitsland aan het rijden was. Wat ik ook probeerde, het lampje van dat ding ging heel even aan, en gelijk weer uit.

Wat was ik blij dat ik een oude PDA met TomTom 1980 had. Die oplader deed het overigens wel goed. Op een paar keer verkeerde route aangeven is het gelukkig nog goed gegaan. :)
Het kan ook zijn dat het niet aan je kabel ligt. De Omnia wordt namelijk nogal heet van de combinatie opladen/navigatie. Dan houdt ie op den duur vanzelf op met laden. Soms blijft ie dan nog erg warm door het navigeren, waardoor ie niet meer gaat opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722 schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:29:
[...]Verder kun je eea eens schoonmaken met ClearTemp
Goeie tip !
Dit scheelde me weer zo'n 10MB...!!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hostje schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:03:
[...]
Probeer je cache eens te deleten in Opera (Instellingen/Privacy). Dat helpt vaak wel.
Ook een goeie tip!
Weer zo'n 12MB extra beschikbaar!!!
d:)b

Anoniem: 212715 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:28:
[...]

Ook een goeie tip!
Weer zo'n 12MB extra beschikbaar!!!
d:)b
Schreef ik ook al
Verder kun je eea eens schoonmaken met ClearTemp
Anoniem: 119722 in "Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 6"

Nu de link toegevoegd als je problemen hebt google te gebruiken :+

hostje schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:03:
[...]

Ik heb overigens:
Total: 142.51 Mb
In use: 32.45 Mb
Free: 110.06 Mb

Kan ermee te maken hebben dat ik een custom rom draai (SHKv20).
Tuurlijk. Standaard heb je die hoeveelheid geheugen niet. Er zijn zowiezo al onnodige apps uitgegooid.Mijn internet cache staat op een opslagkaartje, dmw een tweak. Makkelijk uit te voeren met Advanced configuration tool behalve je cache zet je gelijk je cookies en history op je card of in je opslag (8GB)

Bij een custom ROM is bovenstaande vaak al doorgevoerd

chundo schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:03:
[...]

Over het algemeen is de omnia ook fijner dan de diamond, de diamond heeft direct fix en bij de omnia duurt dat een paar minuten. Maar zoals je zegt hebben ze beide hun voor en nadelen.
Dat is niet waar. Mijn Omnia heeft ook in no-time een fix, max. een minuut. Bij de Diamond moet je diezelfde procedure uithalen als bij de Omnia of wel andere device dan ook. De Diamond heeft nl. ook een Qualcomm GPS chip net zoals de Omnia.

-Edwin- schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:44:
Ik had eens dat het ontvangen van een bestand via bluetooth mislukte. Ineens was mijn hele opslag vol, maar er was nergens een groot bestand te bekennen. Uiteindelijk heb ik het moeten formatteren.
Waar heb je het over?

Anoniem: 308755

Hallo ik heb een probleem met mijn Omnia
Ik had een ROM geïnstalleerd en wist niet dat dat voor problemen ging zorgen. De ROM was niet zo handig dus ik wilde hem eraf hebben dat was ene heel gedoe. Nu heb ik eindelijk weer mijn Omnia gewoon gemaakt maar hij is wel engels weet iemand hoe ik hem weer Nederlands kan krijgen?

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
uhm, een nederlandse rom installeren misschien?

Anoniem: 308755 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:02:
Hallo ik heb een probleem met mijn Omnia
Ik had een ROM geïnstalleerd en wist niet dat dat voor problemen ging zorgen. De ROM was niet zo handig dus ik wilde hem eraf hebben dat was ene heel gedoe. Nu heb ik eindelijk weer mijn Omnia gewoon gemaakt maar hij is wel engels weet iemand hoe ik hem weer Nederlands kan krijgen?
Welke ROM heb je geinstaleerd? De nederlandse? waarschijnlijk

Nederlandse taalmodule installeren .mli

Overigens staan er op de Samsung website handleididingen hoe je dat moet doen niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 10-09-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1969
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-02 15:40
Anoniem: 91634 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:56:
Bij mij lukt maar niet om outlook zou in te stellen dat die automatisch mijn mail ophaal. Wat ik geprobeerd heb is zenden/ontvangen op 60min gezet en zend/ontvang automatische when roaming. Maar ondanks dat moet ik nog elke keer op zend/ontvang drukken aangezien die nog steeds niet automatsche mijn mail ophaalt. Erg jammer.

Ik heb ook nog andere roms geprobeerdmaar dat heeft ook niet geholpen.
Als je de proxy instellingen verwijderd zal het waarschijnlijk wel werken.
Je kan dan nog steeds internetten, maar als je vodafone hebt is vodafone live dan niet meer beschikbaar.
Daarvoor moet je de proxy weer opnieuw invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317871

Zie Is my Omnia’s mainboard really damaged?. Niet dubbelposten aub.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 11-09-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317871

He Allemaal,

Twee weken geleden stuurde ik mijn SGH-i900 Omnia terug naar T-mobile omdat het erg traag reageerde (zelfs na harde reset), veel te vaak een exe error gaf en de touchscreen niet goed meer reageerde. Een week later kreeg ik het terug zonder dat het gerepareed is. Dit omdat de mainboard beschadigd zou zijn door val of stootschade, het geen garantieverlies tot gevolg heeft. Nu ben ik geen expert maar naar mijn mening is er geen significante schade waar te nemen op de bijgestuurde foto. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden….. mocht iemand daadwerkelijke schade herkennen, vertel dan aub wat je ziet..

Groeten…

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/28qyxbo.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 317871 op 11-09-2009 22:23 . Reden: type fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317871 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 22:21:
He Allemaal,

Twee weken geleden stuurde ik mijn SGH-i900 Omnia terug naar T-mobile omdat het erg traag reageerde (zelfs na harde reset), veel te vaak een exe error gaf en de touchscreen niet goed meer reageerde. Een week later kreeg ik het terug zonder dat het gerepareed is. Dit omdat de mainboard beschadigd zou zijn door val of stootschade, het geen garantieverlies tot gevolg heeft. Nu ben ik geen expert maar naar mijn mening is er geen significante schade waar te nemen op de bijgestuurde foto. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden….. mocht iemand daadwerkelijke schade herkennen, vertel dan aub wat je ziet..

Groeten…
Waarom moet je daar een extra thread voor openen en nog wel in het Engels. Dat snap ik niet 8)7
Maargoed. Die is dan ook gesloten.

Normaal geldt hier omgekeerde bewijslast. Wie eist bewijst. Dus T-mobile moet maar bewijzen dat er druk, slag of stoot/valschade is geweest.

Daarentegen heb je hem nu open liggen en daarmee vervalt je recht. Want het stickertje "Warrenty void if seal is broken" dat ergens zit is verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318046

HELP,

Ik heb een Omnia maar kan internet niet op, al een tijd bezig om met een prepaid simkaart op internet te komen. Al veel gegoogled maar geen succes,zelfs op KPN lukt het niet, de omnia moet je handmatig instellen schijnt het , dit gedaan via de site van KPN maar niets lukt, kan iemand mij daarmee helpen?

Of zou het misschien aan de simkaart liggen in combinatie met WM6. De kaart werkt wel op de samsung star.

alvast bedankt.

Puertanegro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:08

mucuracat

YES

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318046 schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:13:
HELP,

kan iemand mij daarmee helpen?

Of zou het misschien aan de simkaart liggen in combinatie met WM6. De kaart werkt wel op de samsung star.

alvast bedankt.

Puertanegro
Instellingen - Verbindingen - HDSPA - Inschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaher
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-12-2021
Anoniem: 317871 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 22:21:
He Allemaal,

Groeten…

[afbeelding]
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt .
Solid vision stuurde mijn omnia terug zonder reparatie en als reden verzonnen dat het vocht schade is.

IK ging met mijn toestel naar Kpn bussiness centre (samsung service point in Amsterdam) en een kopie van de garantie. die stuurde mijn toestel door naar teleplan voor reparatie.
12 dagen later Kon Ik mijn toestel gaan ophalen , mainboard is vervangen en hij doet het nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Werkt nog niet in NL, komt wel binnenkort als het goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een Omnia maar kan internet niet op, al een tijd bezig om met een prepaid simkaart op internet te komen. Al veel gegoogled maar geen succes,zelfs op KPN lukt het niet, de omnia moet je handmatig instellen schijnt het , dit gedaan via de site van KPN maar niets lukt, kan iemand mij daarmee helpen?

Instellingen - Verbindingen - HDSPA - Inschakelen

Oke Dutchphoto heb die instelling bekeken maar dat stond al goed, dus helaas nog geen mobiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
  • Laatst online: 25-06 22:06
Mijn zoontje heeft een Omnia I900 (WM 6.1). wilde wat dingen installeren en heeft Active Synch als back-up gebruikt. Helaas synchronisserde de boel meteen, zonder melding ....
Resultaat 300 MSN contacten weg. Zowel op tel als PC.

Internet afgestruind, maar geen oplossing (wel veel dezelfde problemen). Heelaas heeft ie de contacten niet in Outlook, anders was dat misschien nog een oplossing.

Nu vraag ik mij af: Als ik een Sytem Restore doe naar zeg 1 September (ruim voordat ditgebeurde), zou ik dan de contacten terug krijgen.

Met andere woorden, wordt data ook bewaard in een System point?

(O ja, Window XP)

Alvast dank, Marten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:48
Zo, na een slecht avontuur met de FloTanium rom die erg traag was en slecht reageerde, heb ik weer een Shokka rom geinstalleerd. Helemaal top, ben super tevreden. Het is alsof ik weer een nieuwe telefoon heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrenkema schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:11:
Mijn zoontje heeft een Omnia I900 (WM 6.1). wilde wat dingen installeren en heeft Active Synch als back-up gebruikt. Helaas synchronisserde de boel meteen, zonder melding ....
Resultaat 300 MSN contacten weg. Zowel op tel als PC.
Dan staat AS verkeerd ingesteld.
Internet afgestruind, maar geen oplossing (wel veel dezelfde problemen). Heelaas heeft ie de contacten niet in Outlook, anders was dat misschien nog een oplossing.
Als je outlook op je PC hebt staan zal er ook naar gesynchroniseerd worden
Nu vraag ik mij af: Als ik een Sytem Restore doe naar zeg 1 September (ruim voordat ditgebeurde), zou ik dan de contacten terug krijgen.
Met andere woorden, wordt data ook bewaard in een System point?

(O ja, Window XP)
Alvast dank, Marten
Zal niet gaan werken. Proberen kun je altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318046 schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:16:
Volgens mij moet dat altijd.
http://qelp.kpn.com/Samsung/I900-OMNIA/Instellingen/
http://qelp.kpn.com/Samsu...rnet/handmatig-instellen/
http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/98019
Lijkt me sterk

• mucuracat

mucuracat

YES

Anoniem: 119722 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:27:
quote:
[...]

Lijkt me sterk
Zou best eens kunnen. Als je een hele oude simkaart hebt bv. Dan heb je soms problemen met nieuwe functies als die van smartphones.
Dat was bij mij wel het geval. Ik had een oude BEN simkaart nog en met een windows mobile telefoon alleen maar problemen. T-mobile heeft kostenloos een nieuwe simkaart gestuurt en alles werkt perfect (perfect en windows mobile? foutje >:) )

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

http://www.modaco.com/con...application-store-opened/

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/160688i.jpg

Overigens.

Windows Mobile 6.5 upgrade voor Omnia

http://www.mobilyz.com/ni...ndows-mobile-6-5-upgrade/

http://msmobiles.com/news.php/8591.html

Weliswaar nog maar een gerucht. Maar toch! 8)

Overigens

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 17-09-2009 14:41 ]

mucuracat schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:58:
[...]

Zou best eens kunnen. Als je een hele oude simkaart hebt bv. Dan heb je soms problemen met nieuwe functies als die van smartphones.
Dat was bij mij wel het geval. Ik had een oude BEN simkaart nog en met een windows mobile telefoon alleen maar problemen. T-mobile heeft kostenloos een nieuwe simkaart gestuurt en alles werkt perfect (perfect en windows mobile? foutje >:) )
Goede provider nemen. Mijn kaartje is van 2006 en ik heb nergens last van! :+

• mucuracat

mucuracat

YES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mucuracat schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:58:
[...]

Mijn kpn prepaid simkaart, daar praat ik over, is net drie maanden oud, heb al vanalles geprobeerd maar nog steeds geen internet.
Wel via 1200 alles ingesteld (alweer) heeft even een pagina tot 28 kb geladen en toen niets meer.

rarararara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy-x
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:41
Na lang twijfelen had ik besloten om een andere ROM op mijn omnia te zetten, betreffende die van Shokka.
Maar was hier niet helemaal tevreden mee. Vandaar dat ik heb geprobeerd om weer terug te flashen naar de originele NL ROM XKHJ3 (waar ik ook tevens vandaan kom). Helaas krijg ik bij deze flash te zien ''incorrect version''. In het register de versie aangepast en met HxD getracht de update toch te kunnen voltooien. Hij accepteerde het en vroeg of ik op ok wou drukken om de telefoon opnieuw te resetten. Helaas gebeurd er na de opstart niets meer. Met een softreset kom ik wel weer gewoon terug in windows mobile.

Vandaar dat ik naar een DXIA5 Clean Rom (zonder regio controle) ben gegaan in de hoop hem vandaar uit wel goed te kunnen flashen. Ook dit ter vergeefs met HxD. Nu geeft hij steeds de melding dat de nieuwste rom er al opstaat.

Ik heb getracht mijn telefoon te laten denken dat het gaat om versie DXIA2 in het register en met HxD geprobeerd om de update van i900XH -> i900DX te veranderen. Helaas doet hij het nog niet. Hij geeft aan dat ik al de nieuwste ROM bezit! Wie weet welke denk fout ik maak? Is er misschien nog een andere manier om naar de officiele XKHJ3 rom te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat gaat niet over de Omnia i900

Het bericht op Mobileburn is officieel bevestigd door Samsung. Ook op de Samsung website wordt qua WM6.5 met geen woord gerept alleen voor de drie laatste modellen.Scroll omlaag naar het laatste item op die pagina.
http://www.samsungmobile.nl/promotion/newsList.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1991L
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik heb gisteren geprobeerd om mijn Vodafone Omnia te flashen, dat is niet helemaal goed gegaan denk ik.. De telefoon doet het nog gewoon, maar alleen de PDA versie is verandert (i900XKHJ3/XKHJ3), de telefoon versie is nog steeds BUHG5. Ook als ik hem opstart krijg ik zwart beeld met een wit telefoontje en een gele driehoek met uitroepteken. Dat beeld staat er een paar seconden en dan start de telefoon gewoon op (zonder die Vodafone shit). Ook het menu is wat verandert, en in het hoofdscherm staat nu rechtsonder geen 'Live!' meer, dus ik neem aan dat alle Vodafone rotzooi eraf is?
Zou ik hem nu nog opnieuw kunnen flashen, met dezelfde ROM? En als ik dat heb gedaan kan ik daarna gewoon normale Omnia updates uitvoeren, en zou dat nu ook kunnen (met die verschillende versies)? Kan dit verder nog kwaad (dat opstartscherm met gele driehoek en de versie)? Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Ja, probeer hem opnieuw te flashen met dezelfde ROM. Heb namelijk precies het zelfde gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1991L
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01-2023
Heb het nog een keer geprobeerd en gaf 'tie weer een fout: "Error! PhoneUSB Detect Failed", ik moest dus de Samsung USB Driver installeren, na dit gedaan te hebben is het goed gegaan, en ben ik nu voorzien van een snellere telefoon met minder bugs en meer programma's (dat schijt Vodafone houd programma's achter van WM -_-')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50303

Wat is jullie ervaring wat de beste custom rom is die je op dit moment kunt gebruiken voor de omnia. Er zijn er verschillende en het is moeilijk kiezen welke rom ik wil nemen. Ik wil graan WM6.5 erop hebben. Belangrijk is dat de rom snel en stabiel is. Extra progjes hoeven er niet bij te zitten.
M.a.w. Welke roms gebruiken jullie op dit moment en waarom heb je gekozen voor die rom.

Anoniem: 318046 schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:13:
HELP,

alvast bedankt.

Puertanegro
EVEN voor iedereen die het misschien nog nodig heeft, ik heb mijn eigen probleem opgelost gekregen,
met omnia en kpn prepaid. Na 2 maal 0612001200 gebeld te hebben, kwam men tot de conclusie om ook de proxyserver in te stellen (normaal niet nodig maar ja dit is windows mobile).

Het volgende:
als je een account ingesteld hebt via de volgende site:
http://qelp.kpn.com/Samsu...rnet/handmatig-instellen/

dan bij je account onder verbindingen(wat voor naam je er ook aan gegeven hebt, heb mijn eigen voornaam gebruikt, tik op MIJN PROXYSERVER BEWERKEN,
-vink beide hokjes aan
-vul bij PROXYSERVER 10.10.100.20 in
-tik op geavanceerd dan in hok op http tikken en maak van de poort 5080 dan oke en het zou moeten werken , misschien nog opnieuw opstarten.

groeten
Aad

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Anoniem: 50303 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:26:
Ik wil graag WM6.5 erop hebben. Belangrijk is dat de rom snel en stabiel is. Extra progjes hoeven er niet bij te zitten.
M.a.w. Welke roms gebruiken jullie op dit moment en waarom heb je gekozen voor die rom.
Ik gebruik juist WM6.1, vanwege het Auto kill problem van WM6.5.

Ik zocht dus een DXIF1 WM6.1 ROM met zo weinig overbodige mogelijk meuk. Khuanchai's ROMs zijn doorgaans geoptimaliseerd voor snelheid, dus gebruik ik nu zijn nieuwste WM6.1 ROM DXIF1 build 21001 (from Omnia II) with BT-audio fix (7 Sept).

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Ik heb plotseling het rare euvel dat, nadat ik een usb-verbinding heb gemaakt met mijn pc, ik dan mobile centrum opstart, er verbinding met de omnia wordt gemaakt en er gesynchroniseerd wordt, maar na ca. 1-2 minuten de verbinding verbroken wordt. Ik heb diverse keren al soft reset gebruikt, en heb zelfs een harde reset gedaan.
Oplossing na lang zoeken gevonden. In apparaatbeheer de desbetreffende usb verwijderen en weer installeren.
Synchronisatie ging toen weer goed, ik dus blij omdat ik er ruim 3 dagen mee bezig ben geweest.
Helaas, na enkele uren weer geprobeerd en wederom werd eerst een poging gedaan om te synchroniseren, hierop kreeg ik een melding dat er een synchr. conflict was.

Heeft er iemand een suggestie waar dit aan kan liggen?

Niet meer nodig, heb na lang zoeken op het internet de oplossing gevonden.
In de omnia bij instellingen/verbindingen usb naar pc het vakje Geavanceerde netwerkfunctionaliteit uitgeschakeld, en nu blijft de verbinding intact hèhè pff.. :)

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 84081 op 01-10-2009 15:42 ]

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
bouvrie schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:10:
[...]

Ik zocht dus een DXIF1 WM6.1 ROM met zo weinig overbodige mogelijk meuk. Khuanchai's ROMs zijn doorgaans geoptimaliseerd voor snelheid, dus gebruik ik nu zijn nieuwste WM6.1 ROM DXIF1 build 21001 (from Omnia II) with BT-audio fix (7 Sept).
Autokill is inderdaad erg irritant. Al is het wel een behoefte, want de RAM-management is niet goed geregeld nog. Na een paar dagen zonder soft-reset is mijn Omnia al op idle zonder draaiende programma's op 87% RAM usage. Je moet om de 3 dagen zeker een reboot doen, wil je auto-kills voorkomen.

• rCk
  • Laatst online: 16:00

rCk

[...]

na een tijdje 6.5 gebruikt te hebben van Khuanchai ga ik ook weer terug naar 6.1
Dus even kijken wat er allemaal op staat enzo. En wat ik dus weer opnieuw moet installeren.
Gebruik jij iets van een schil voor de interface of niet? Want std vind ik het beetje lastig voor de vingers, daarom heb ik ook de Khuanchai rom met M2d erop, omdat dat gewoon ideaal werkt.

Ben er nog steeds niet over uit. want M2d is ook niet alles...

Bedankt voor de versie iig, ik heb hem gevonden op modaco in ieder geval dus ben em nu aan het downloaden!

[...]

. Khuanchai's ROMs zijn doorgaans geoptimaliseerd voor snelheid, dus gebruik ik nu zijn nieuwste WM6.1 ROM DXIF1 build 21001 (from Omnia II) with BT-audio fix (7 Sept).
Misschien pagepool aanpassen vwb die "autokill"

Ik gebruik de standaard XKHJ3 6.1 ROM. Werkt het beste

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
ik gebruik ook de de standaard rom, deze bevalt mij ook het beste! Mijn batterij kan nu ook 3 dagen en nachten mee zonder op te laden, en dat is bij normaal gebruik. (maar ja, wat is normaal...)

Wel heb ik SPB 3.0 er op zitten,

Anoniem: 50303

Jos84 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:18:
ik gebruik ook de de standaard rom, deze bevalt mij ook het beste! Mijn batterij kan nu ook 3 dagen en nachten mee zonder op te laden, en dat is bij normaal gebruik. (maar ja, wat is normaal...)

Wel heb ik SPB 3.0 er op zitten,
Standaard rom is dat gewoon van Samsung zelf, dus geen custom?
Zit er ook nog verschil in gebruiksduur van de batterij bij de verschillende roms? En in de snelheid van de fix van de GPS ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

rCk schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:26:
[...]
Gebruik jij iets van een schil voor de interface of niet? Want std vind ik het beetje lastig voor de vingers, daarom heb ik ook de Khuanchai rom met M2d erop, omdat dat gewoon ideaal werkt.
Ik heb ook M2D als shell voor de vingers, al vind ik de originele Windows Mobile shell met bepaalde plugins (Homescreen++, Calendar+/TasksPlus, Clock) het meest functioneel in termen van informatieoverzicht. Echter niet praktisch voor intensief gebruik met de vingers... :(

Feitelijk gebruik ik vooral intensief AEButton Plus voor extra functionaliteit van het beperkte aantal hardware buttons, en het gesture-snelmenu van WkTask. Weliswaar kan dit menu maar 12 shortcuts aan, toch is dit voor mij genoeg (veelal Coreplayer, Pocketmusic, Resco Explorer, Mobile Navigator, Remote Client, Google Maps, Opera Mini, CommManager, ConnTog/ToggleIt). De applicaties die ik minder vaak nodig heb staan daarnaast ook in de M2D launcher. :)

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302543

Het forum is zo groot en heb niet de tijd om dit allemaal door te lezen, dus vraag ik toch de volgende vragen, ondanks dat ze al gesteld zullen zijn in dit forum:

1. Kan je het video-bel cameratje aan de voorkant ook gebruiken ?

2. Is er een mogelijkheid dat je de flitser als zaklamp kan gebruiken ?

3. Hoe zorg ik ervoor dat als ik de telefoon draai, alles mee draait (welke instelling) ?

4. Hoe kom ik zo eenvoudig mogelijk op het draadloos internet hier thuis ? ( geen abbo)

5. Hoe zorg ik voor een Hard-reset ?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:30
1. Kan je het video-bel cameratje aan de voorkant ook gebruiken ?
Ja hoor, programma heet "FrontCamera" zat ingebouwd in m'n firmware
2. Is er een mogelijkheid dat je de flitser als zaklamp kan gebruiken ?
Ja het programma heet "Torchlight" zat ook in m'n firmware.
3. Hoe zorg ik ervoor dat als ik de telefoon draai, alles mee draait (welke instelling) ?
Dat dient ie automatisch te doen, misschien niet als het programma wat "open" staat het niet ondersteund.
4. Hoe kom ik zo eenvoudig mogelijk op het draadloos internet hier thuis ? ( geen abbo)
Door je Accespoint te kiezen en de (eventuele) key in te vullen.
5. Hoe zorg ik voor een Hard-reset ?
Dit kun je doen in "Settings"-->"System"-->Hard Reset
of via
1. Poke the soft reset hole beside your power button(Poke and Release)
2. Press and hold the Call and Cancel Button together(Do it immediately after Step 1)
3. Do not release Call and Cancel button, the Samsung Omnia Screen Appear
4. The Reset Screen will appear
Vergeet niet dat je echt alles kwijt bent.

offtopic:
ik ben niet de moeilijkste, maar dit had je allemaal makkelijk kunnen vinden via GOT search of google

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt appie !

Voor die Hard Reset, moet je die stappen volgen als de telefoon Uit staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Anoniem: 302543 schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:00:
Bedankt appie !

Voor die Hard Reset, moet je die stappen volgen als de telefoon Uit staat ?
Nee, als hij uit staat werkt het reset knopje niet hè. Stap 1 kun je ook uitvoeren door je toestel uit te zetten en weer aan met de power button.

Soms lukt het niet in 1 keer, probeer het dan een aantal keer totdat je in het reset scherm terecht komt. Kan soms helpen om je vingers iets anders op de bel / hang op knop te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Appie Heijn schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:57:
[...]

Ja hoor, programma heet "FrontCamera" zat ingebouwd in m'n firmware

Ja het programma heet "Torchlight" zat ook in m'n firmware.
De front camera gebruiken door LCDTest.exe in \windows te starten.Of typ *#0*# in de dialer.Daar kun je veel meer testen.
Druk in het menu op "CifCam" Levert een slecht beeld op.
Standaard kun je niet van camera wisselen cq de front camera gebruiken zoals dat bij een HTC wel kan.

Zaklamp:

Instellingen>Persoonlijk>knoppen>Flashlicht.
Druk op de volumeknoppen aan de zijkant,rechtsonder om de zaklamp te starten.
Druk op "OK" om de instellingen te bewaren.
Ga terug naar het "vandaag"scherm en druk op die onderste volumeknop.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 29-09-2009 02:37 ]

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Net ff SPB MS 3.5 geinstalleerd. Wederom veel nieuwe functies (3D door sms en e-mail, veel widgets etc.}
Belangrijkste ontdekking tot nu toe is dat hij veel sneller reageert!

mariconjo schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:31:
Net ff SPB MS 3.5 geinstalleerd. Wederom veel nieuwe functies (3D door sms en e-mail, veel widgets etc.}
Belangrijkste ontdekking tot nu toe is dat hij veel sneller reageert!
Ik zou dit ook best erop willen zetten, maar nog 2 vraagkes:

Verandert er erg veel, ook bij programmas menu ?

Hoe zit het met het widgets schuiven naar het today screen met dit thema ?

Wil namelijk niet dat dat widget schuiven anders wordt, vond ik juist wel leuk aan de telefoon.

Is het in het nederlands ?

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:39

Arethusa

Niet die server

Misschien heb je hier wat aan.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

dankje, maar had ik hiervoor al bekeken.
Het ging me alleen om de widgets, hoe dit dan in mekaar zit omdat er niet een balkje langs zit om hem uit het balkje naar het hoofdmenu te schuiven ?

Nog één vraag waar jullie me vast wel mee kunnen helpen:

Ik draai gewoon op prepaid. Ik wil nooit op internet.
Thuis hebben wij een draadloos internet ligggen, dat zou ik best willen gebruiken.

Ik zou graag willen dat ik de instellingen zo zet dat het zo weinig mogelijk energie kost, ook al kan ik dan niet op draadloos internet. Wat behoor ik dan te veranderen ?

Hoe moet ik dit regelen als ik wel ooit op het draadloos netwerk thuis wil, wat moet ik dan veranderen?
Zodat ik weldegelijk op het draadloos internet zit en niet mijn prepaid perongeluk zit op te sleuren.

Bedankt alvast !!!
Pagina: 1 ... 30 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic