DFKT schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:54:
[...]
Nu klink ik waarschijnlijk als een standaard GoT zeur, maar volgens mij kunnen al je vragen vrij eenvoudig beantwoord worden als je even zoekt in dit topic, of anders Google. Het heet Manila 2D en is een TouchFlo lookalike, en dus eigenlijk hetzelfde werkt. FingerKeyboard zorgt voor een toetsenbord wat bijna perfect reageert. Aan e-mails kunnen wel degelijk meerdere pictures of andere attachments worden gehangen. En er zijn legio pakketten die de standaard kalender naar jouw smaak aanpassen.
Wat ik niet helemaal begrijp, is waarom jij naar een Omnia bent overgestapt? Een Windows Mobile telefoon is helemaal niet geschikt voor jou, als ik je reactie zo lees.
De reden dat ik deze telefoon nam is omdat hij alles in zich had wat ik zou gebruiken: camera, navigatie, telefoon en agenda (Outlook). Daarnaast had het toestel ook nog eens een touchscreen, waarvan ik verwachtte snel mee te kunnen typen (net als de Nokia 5800).
Ik heb je tips ten harte genomen en opzoek gegaan naar zoveel mogelijk tweaks. Ik gebruik nu SPB Mobile Shell 3 (
http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/). Een absolute verademing! Nu is het mogelijk om een groot deel van de functies met je vingers te besturen (zoals het hoort).
Wat betreft het keyboard: ik vind FingerKeyboard 2 slecht werken. De toetsen zijn alleen maar kleiner geworden. Het originele Samsung toetsenbord werkt beter. Ik gebruik nu SPB Keyboard (
http://www.spbsoftwarehouse.com/pocketpc-software/keyboard/). Deze gebruikt eenzelfde systeem als de Symbian toestellen met touchscreen. Zodra je op het invoer scherm klikt zal het invoergedeelte klein worden gemaakt, en de rest van het oppervlak gebruikt worden voor het toetsenbord. Er zit uiteraard ook autoverbetering in, die ingesteld kan worden op agressiviteit. Ook trilfeedback ontbreekt niet.
Het kalender probleem is met SPB Shell voor een groot deel weggewerkt. Deze kalender is een stuk intuitiever. Toch blijkt het invoeren van een nieuwe afspraak geen pretje (invoer is zelfs met het nieuwe keyboard niet fantastisch).
Wat betreft het verzenden van meerdere foto's: het is inderdaad mogelijk meerder bijlages toe te voegen. Dit is uiteraard een enorm pokkewerk. Wat ik bedoelde (en daar was ik niet duidelijk in) is dat ik in een fotoviewer (er zitten er drie geinstalleerd op de Omnia) meerdere foto's tegelijk kan selecteren (dat is geen probleem), en vervolgens per email verzend. Ik heb zelf nu ook al nog meer Photo-view proggies geinstalleerd en geprobeerd, maar helaas zonder bevredigend resultaat.
Nog een tip voor sommige van jullie: SPB TV (
http://www.spbsoftwarehouse.com/pocketpc-software/tv/) is een behoorlijk goed programma. Je kan er online tv zender mee kijken, als Journaal 24 en Politiek 24. Het programma werkt intuitief vloeiend.
Een vraag die reeds eerder is voorgekomen in meerdere topics: hoe lang gaat de batterij normaal mee. Ik sluit alles af voor het naar bed gaan(met de taskmanager. Na een nacht staat de batterij op 60%. Ik red er net een dag mee als ik hem niet teveel gebruik. Hoort dit? Ik heb vrijwel elk trucje geprobeerd dat ik op internet kon vinden om energie te besparen.
Ik ga nu opzoek naar andere programma's zodat ik helemaal geen pennetje meer nodig heb. Eerst aan de beurt is een goede emailclient.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.