Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:40:
Weet iemand ook of dat verslavende spelletje wat op de HTC zit op de Omnia draait en waar het te vinden is. Met dat balletje manouvreren dmv bewegingscensor.
Het spel heet Teeter en is o.a. hier te downloaden. Kan niet voor je testen of de download werkt, want deze is geblokkeerd op m'n werk. Nu je weet hoe het spel heeft moet een alternatief ook wel goed te vinden zijn ;).

Denk er aan dat je wel eerst de HTC emulator installeerd.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik heb gisteravond de 3-in-1 ROM van khuachai geïnstalleerd (die op Modaco staat). Heb nu dus tochflo en WM 6.5. Ben er erg tevreden mee :)

Na steeds meer ermee te spelen kom ik toch meer bugs tegen. Ga dan toch maar de Manilla2D doen, met WM 6.1

[ Voor 29% gewijzigd door -Edwin- op 21-07-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Jaguar645 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:57:
Wel naar de Omnia II die ik vanochtend besteld heb en volgende week verwacht O-)
Waar, hoe duur? :9

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
DeOS schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:12:
[...]

Het spel heet Teeter en is o.a. hier te downloaden. Kan niet voor je testen of de download werkt, want deze is geblokkeerd op m'n werk. Nu je weet hoe het spel heeft moet een alternatief ook wel goed te vinden zijn ;).

Werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-01-2022
DeOS schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:48:
[...]

Heb je de laatste versie van Windows Mobile Device Center (6.1) geïnstalleerd (http://www.microsoft.com/...vice-center-download.mspx)? Welke melding krijg je op je omnia?

Kijk ook hier eens: http://www.windowsmobilet...ection/forums/t/2559.aspx en http://www.inspectmygadge...ce-to-wmdc-via-bluetooth/
OK, terug een probleempje.Om verbinding te krijgen tussen mijn Omnia en pc via bluetooth is het geen probleem (zelfs zonder instellen van een compoort), maar iedere keer als ik m'n pc opnieuw opstart is die verbinding terug verbroken.Kan dit ergens ingestelt worden dat hij automatisch terug verbinding maakt wanneer beide toestellen aan liggen? Nu moet ik iedere keer eerst via Active Sync klikken op 'Verbinden via Bluetooth' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
schumpi schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:47:
[...]

OK, terug een probleempje.Om verbinding te krijgen tussen mijn Omnia en pc via bluetooth is het geen probleem (zelfs zonder instellen van een compoort), maar iedere keer als ik m'n pc opnieuw opstart is die verbinding terug verbroken.Kan dit ergens ingestelt worden dat hij automatisch terug verbinding maakt wanneer beide toestellen aan liggen? Nu moet ik iedere keer eerst via Active Sync klikken op 'Verbinden via Bluetooth' ?
Je moet inderdaad helaas elke keer handmatig vanuit activesync op je omnia de verbinding starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
OK bedankt... wel jammer, hoe is 't mogelijk voor zo'n toestel!
Heb mijn toestel nog maar pas en al twee keer is die plots helemaal uit gegaan zonder dat ik die terug aan kreeg via aan/uit knop. Enkel een reset of batterij eens eruit halen doet hem terug opstarten. Wijst dit al op een defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
schumpi schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:00:
OK bedankt... wel jammer, hoe is 't mogelijk voor zo'n toestel!
Heb mijn toestel nog maar pas en al twee keer is die plots helemaal uit gegaan zonder dat ik die terug aan kreeg via aan/uit knop. Enkel een reset of batterij eens eruit halen doet hem terug opstarten. Wijst dit al op een defect?
Kan aan de ROM liggen, welke heb je er op staan? Ik heb het zelf ook gehad dat bij een bepaalde ROM het toestel vast liep als er een agenda afspraak alarm niet gedismissed werd, maar ik die gewoon over liet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02
Ebay import vanuit Singapore. Was omgerekend 500 euro incl. verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:12:
[...]

Thanx het werkt. Twee HTC dll bestandjes even in de windows map plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Jaguar645 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:14:
[...]

Ebay import vanuit Singapore. Was omgerekend 500 euro incl. verzendkosten
Hmm... plus alle inklaringskosten en invoerrechten... :P

Anyway, ben erg benieuwd naar je ervaringen met dit toestel :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02
Zie wel hoe dat gaat.... met een beetje mazzel glipt het er doorheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik heb de Taril rom erop staan en ben eindelijk tevreden over mijn Omnia :)
Hij werkt echt snel en reageert goed op touch.
Enige wat ik minder vind is dat als je bv een applicatie opent de taakbalken dan zijn zwart ipv doorzichtig zoals het main/today menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
DeOS schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:11:
[...]

Kan aan de ROM liggen, welke heb je er op staan? Ik heb het zelf ook gehad dat bij een bepaalde ROM het toestel vast liep als er een agenda afspraak alarm niet gedismissed werd, maar ik die gewoon over liet gaan.
Dat zou deze zijn:
PDA: i900XXHJ3/CEHJ2
Telefoon: i900XXHI4

Misschien dat een reset ook kan helpen, of doet dat er niet toe?

[ Voor 4% gewijzigd door schumpi op 21-07-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:06:
[...]

Thanx het werkt. Twee HTC dll bestandjes even in de windows map plaatsen.
Ik kan de map windows niet vinden op mijn telefoon...
:?
Al gevonden, hij was verborgen...
;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaguar645 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:52:
Zie wel hoe dat gaat.... met een beetje mazzel glipt het er doorheen ;)
Als het met UPS of TNT word verstuurd regelen hun dat meestal en moet je aan de bezorger die bijkomende kosten betalen. (tenminste dat was bij mij toen ik ooit iets dacht goedkoop uit de VS te bestellen) Denk dat er ook BTW bijkomt.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:18:
[...]

Ik kan de map windows niet vinden op mijn telefoon...
:?
Al gevonden, hij was verborgen...
;)
Klopt, via de pc kon ik hem ook niet zien, toen gewoon in het toestel zelf knippen en plakken gedaan.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
schumpi schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:32:
[...]

Dat zou deze zijn:
PDA: i900XXHJ3/CEHJ2
Telefoon: i900XXHI4

Misschien dat een reset ook kan helpen, of doet dat er niet toe?
Reset kun je altijd proberen, als ik jou was zou ik hem ook even updaten via de samsung site.

http://www.samsungmobile.com/support/omnia/index.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
Heb eens willen updaten maar hij gaf meteen al aan dat hij up to date is.
Ik zal zien wat hij nu doet nadat ik hem eens gereset heb (geen harde reset).

Nog een vraagje over de batterij. Je hoort zo van die verhalen dat je een nieuwe batterij de eerste keren volledig moet opladen en pas als die volledig leeg is, pas dan terug volledig opladen. Is dit nu zo belangrijk, want ik zie dat hij ook de batterij bij laad wanneer ik hem via usb aan de pc koppel? M'n omnia is nog maar nieuw en het was me toch de bedoeling om meteen aan de slag te kunnen met WMDC (=af en toe aansluiten via usb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Yeh gister eindelijk mn Omnia van de vodafone lock kunnen halen! heb nu gewoon de laatste NL samsun rom erop.. De omnia werkt al veel lekkerder dan voorheen! Maar nu lees ik veel over custom roms hier in dit topic. Taril roms zouden goed moeten zijn.. Ik ben dus opzoek gegaan naar Taril DXIA5 rom..

*warez*

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 23-07-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt?
ind0mi schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:15:
Yeh gister eindelijk mn Omnia van de vodafone lock kunnen halen! heb nu gewoon de laatste NL samsun rom erop.. De omnia werkt al veel lekkerder dan voorheen! Maar nu lees ik veel over custom roms hier in dit topic. Taril roms zouden goed moeten zijn.. Ik ben dus opzoek gegaan naar Taril DXIA5 rom..

[mbr]*warez*[/]
ind0mi schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:15:

[mbr]*warez*[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Oke, kan je via die rom die hij daar feeft, ook weer updaten naar de nieuwste nederlandse versie?
en gaat dit denk je ook lukken met een Tmobile branded phone.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje een I900XXHI4 omnia. Ik heb een gmail account dat ik makkelijk kan instellen in de gsm. Echter, sinds een week of twee lukt de automatische send/receive functie niet meer. Handmatig werkt het wel nog. Iemand een idee hoe dit zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
hmm, zou er ooit nog een nieuwe officiële rom uitkomen van samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
Wat ik graag eens zou willen weten: In m'n omnia zit een 1GB sd kaartje en die had ik graag vervangen door ééntje van 8GB. Zou het ok zijn als ik gewoon alles over kopieer van het 1GB kaartje naar het 8GB kaartje om op die manier alles te behouden? Of moet ik alles terug opnieuw installeren op het nieuwe kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
schumpi schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:50:

Of moet ik alles terug opnieuw installeren op het nieuwe kaartje?
Je kan zonder problemen alles van je oude naar je nieuwe geheugenkaart kopiëren.
Als je op zeker wilt spelen dat je alles nòg een keer kan terug zetten zou ik de inhoud van je oude kaartje ook ff naar je harde schijf kopiëren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Heb het dus voor elkaar gekregen mijn Phone te flashen echter is probleem nog steeds aanwezig, toestel schakelt phone mode spontaan uit (piepje) en is niet meer aan te krijgen behalve met reset (knoppie boven in) zwaar irritant moet ik zeggen.

Iemand dit wel eens meer gehad/gezien ?

Maar weer een originele rom erop zetten en eens laten repareren (weet niet hoe dat met samsung gaat, nokia was gewoon service center bezoeken maar daar om ik wel achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De touchscreen van mijn Omnia I900 reageert slecht.
Wanneer ik wil scrollen door bijv. telefoonboek of media-album dan opent hij voortdurend zonder dat ik dat wil.
Een anderprobleem is dat ik bij een berichtje op de letter "o" moet drukken om een "i" te krijgen ook voor de letter "o" moet ik op de "p" drukken. Schiet niet echt op.
Diverse malen uitgelijnd evenals een harde reset uitgevoerd. Echter geen resultaat.
Nu heb ik een programmatje (ImproveOmniaTouch.CAB) gezien, maar weet niet zeker of ik dit programma wel mag draaien met een "Vodafone"- Omnia I900.
Heeft iemand hier (slechte) ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
Dat met dat scrollen heb ik ook wel eens dat hij iets opent zonder dat te willen. Daar ik het toestel nog maar pas heb, denk ik dat dit nog even wennen is voor mij. Misschien dat dit na verloop van tijd wat verbetering brengt als je de gevoeligheid van je scherm wat gewend word?

Heb je al eens uitgelijnd met behulp van je stiftje? Met het stiftje kun je nauwkeuriger op het kruisje tikken, zodat deze beter (preciezer) uitgelijnd word. Deze indruk had ik alvast met mijn omnia.

Bij deze nog een vraagje: Komt er bij jullie ook een foutmelding (ivm verbinding) als je op je omnia windows update wil uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:45
Ik heb nu een probleem met mijn Omnia. Ben naar Vodafone gegaan zij willen niets aan doen.
Ik heb het enig tijd aan mijn zwager gegeven. Die mafkees heeft de Nederlandse taal eruit gekickt een een andere taal erop gezet. Nu is hele Toestel een bende aan rotzooi.
Resetten via de gaatje heeft niet veel nut. Blijft zelfde.
Vodafone heeft niets van een orginele officiele software op de website zitten.
Bij samsung zelfde verhaal.
Bij Vodafone heb je dan weer wel een Engelse Update staan, Ik neem aan dat dit ook een nieuwe volledige updated Firmware moet zijn. Het zal engels zijn maar jah ik zag op de website van Samsung weer wel een Taal pakket staan dat je die erop kan knallen achteraf.

Iemand die dit heeft gedaan of toevallig wel weet hoe ik aan een orginele Firmware voor Vodafone toestel kan komen?

Bij voorbaat dank iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
Mensen, heb je eigenlijk een antivirus programma nodig op de Omnia?
Zo ja, welke bestaan er dan die goed zouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
een harde reset uitvoeren.
teksetter schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:20:
Ik heb nu een probleem met mijn Omnia. Ben naar Vodafone gegaan zij willen niets aan doen.
Ik heb het enig tijd aan mijn zwager gegeven. Die mafkees heeft de Nederlandse taal eruit gekickt een een andere taal erop gezet. Nu is hele Toestel een bende aan rotzooi.
Bij Vodafone heb je dan weer wel een Engelse Update staan, Ik neem aan dat dit ook een nieuwe volledige updated Firmware moet zijn. Het zal engels zijn maar jah ik zag op de website van Samsung weer wel een Taal pakket staan dat je die erop kan knallen achteraf.

Iemand die dit heeft gedaan of toevallig wel weet hoe ik aan een orginele Firmware voor Vodafone toestel kan komen?

of gebruik favorite hackings van modaco, werkt bij mij prima!
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:45:
De touchscreen van mijn Omnia I900 reageert slecht.
Wanneer ik wil scrollen door bijv. telefoonboek of media-album dan opent hij voortdurend zonder dat ik dat wil.
Een anderprobleem is dat ik bij een berichtje op de letter "o" moet drukken om een "i" te krijgen ook voor de letter "o" moet ik op de "p" drukken. Schiet niet echt op.
Diverse malen uitgelijnd evenals een harde reset uitgevoerd. Echter geen resultaat.
Nu heb ik een programmatje (ImproveOmniaTouch.CAB) gezien, maar weet niet zeker of ik dit programma wel mag draaien met een "Vodafone"- Omnia I900.
Heeft iemand hier (slechte) ervaringen mee?

nog nieuwe software/apps voor de omnia??

Gebruik in het vervolg aub de edit-knop ipv drie berichten achter elkaar te posten. Daarbij is je laatste vraag wel heel erg algemeen, met een gerichte Google-zoekactie kan je hier zelf prima antwoord op geven.

[ Voor 35% gewijzigd door pven op 30-07-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Maar wanneer iemand een mooie app heeft gevonden, dan mag dit best gedeeld worden. Dus persoonlijk vindt ik de vraag van staffordniko best correct......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
*knip* zie Beleid met betrekking tot custom ROM's voor het waarom

Heb ook een klein probleempje, na het flashen van mijn Omnia zijn de counters van de camera gereset. Dus foto's die ik nu neem, gaan automatisch naar de eerste folder van de foto's (100sscam). Dit terwijl ik al 5 folders had. Nu ga ik namelijk ook het probleem hebben dat als ik de foto's op mijn pc zet, 2 foto's dezelfde naam hebben.

[ Voor 93% gewijzigd door pven op 01-08-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
-Edwin- schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:55:
Heb ook een klein probleempje, na het flashen van mijn Omnia zijn de counters van de camera gereset. Dus foto's die ik nu neem, gaan automatisch naar de eerste folder van de foto's (100sscam). Dit terwijl ik al 5 folders had.
Kan je die oude mappen niet hernoemen...?

[ Voor 28% gewijzigd door een moderator op 01-08-2009 19:14 ]

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
OConnor schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:44:
[...]

Kan je die oude mappen niet hernoemen...?
Hoe bedoelt u? Dan blijft die weer vanaf SCN0001 nummeren. Kan ik niet gewoon verder van waar ik gebeleven was. Dus SNC0426? Er zit in iedere foto map een bestande genaamd ''photos''. Kan je daar niks mee doen zodat die weer verdergaat met waar die was gebleven voor het flashen?

Heb het nu op de volgende manier opgelost. Ik heb alle oude folders hernoemd. Nu begint die weer bij map nummer 1. Dat die de foto's namen geeft die al gebruikt zijn is niet zo erg. Aangezien Vista er dan automatisch een (1) achter kan zetten. Wel jammer, maar heb weinig hoop dat het anders kon.

[ Voor 57% gewijzigd door -Edwin- op 31-07-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
teksetter schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:20:

Heb je al een harde reset geprobeerd? Normaal geproken gaat de telefoon dan terug naar de originele fabrieksinstellingen.
Mocht dat niet lukken, dan zijn er wel andere mogelijkheden, maar die mogen hier niet besproken worden.
Als hint kan ik je alleen geven dat je daarvoor op usenet moet zijn.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
Al iemand het progje GpsSpot werkend gekregen op de Omnia?
Ik krijg maar geen GPS verbinding, misschien dat het bij iemand wel al gelukt is?

GpsSpot: http://www.cradle-software.de/en/software/gpsspot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
schumpi schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:18:
Al iemand het progje GpsSpot werkend gekregen op de Omnia?
Ik krijg maar geen GPS verbinding, misschien dat het bij iemand wel al gelukt is?

GpsSpot: http://www.cradle-software.de/en/software/gpsspot
Nee, maar over het algemeen blijft het toch maar behelpen. Er zijn ook navigatiesystemen bruikbaar voor de Omnia die dit niet nodig hebben, zoals Sygic, Garmin en Navigon (sinds enkele dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:20
Nu heb ik de IGO 8 navigatie goed werkend om mijn omnia, maar het geluid van de aanwijzingen e.d. worden niet over een bluetooth carkit gestuurd. Zonder een bluetooth koppeling gaat het prima en hoor ik de aanwijzingen wel, maar niet als er een bluetooth verbinding gemaakt wordt. Dit heb ik getest met twee carkits, een Sony radio met bluetooth ondersteuning (die verder prima werkt) en een Parrot carkit CK3100 (waarbij de stemmen wel te horen zijn met een Nokia 6610 navigator).

Ik heb de topics zonder resultaat doorgezocht, heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Progje BTaudio al geprobeert?
Verstuurd alle audio vanaf de telefoon via bluetooth naar je bt headset. Eigenlijk bedoelt om muziek te luisteren via je bluetooth oortjes, maar misschien werkt het ook als je je omnia koppelt aan je carcit, Omdat deze gewoon de bluetooth verbinding opzoek?

http://pdaphonehome.com/f...tooth-headset-btaudio.zip
_Uploader_ schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:35:
Nu heb ik de IGO 8 navigatie goed werkend om mijn omnia, maar het geluid van de aanwijzingen e.d. worden niet over een bluetooth carkit gestuurd. Zonder een bluetooth koppeling gaat het prima en hoor ik de aanwijzingen wel, maar niet als er een bluetooth verbinding gemaakt wordt. Dit heb ik getest met twee carkits, een Sony radio met bluetooth ondersteuning (die verder prima werkt) en een Parrot carkit CK3100 (waarbij de stemmen wel te horen zijn met een Nokia 6610 navigator).

Ik heb de topics zonder resultaat doorgezocht, heeft iemand een oplossing?

[ Voor 6% gewijzigd door Nikeau op 07-08-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
Ik mis een functie op de Omnia. Als je op de meeste telefoons infoberichten aan zet, dan krijg je bijv. Regio 036 op je standby scherm. Bij de Omnia krijg je dan een sms bericht waarin je regio staat, dat is niet handig. Is er op de Omnia niet zo'n mogelijkheid? Ik erger me soms aan deze basis dingen van de Omnia, net zoals dat je de SMS geluid niet onafhankelijk van de toetsgeluiden kunt wijzigen.

Heb nu nog een probleem erbij. Ik heb dus een non-branded Omnia waar ik een Vodafone kaart in heb, heb de mms/verbinding instellen al tig keer doorgelopen en ze zijn helemaal goed. Maar wanneer ik een mms ontvang staat er dat ik het via internet moet bekijken, het lijkt mij echter dat ik op een Omnia de foto zelf moet kunnen bekijken, dit kon zelfs met mijn K800i. Is dit een bekend Vodafone/Omnia probleem of niet?

[ Voor 34% gewijzigd door -Edwin- op 09-08-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit : verkeerde topic :o

[ Voor 154% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
-Edwin- schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:52:
Ik mis een functie op de Omnia. Als je op de meeste telefoons infoberichten aan zet, dan krijg je bijv. Regio 036 op je standby scherm. Bij de Omnia krijg je dan een sms bericht waarin je regio staat, dat is niet handig. Is er op de Omnia niet zo'n mogelijkheid? Ik erger me soms aan deze basis dingen van de Omnia, net zoals dat je de SMS geluid niet onafhankelijk van de toetsgeluiden kunt wijzigen.

Heb nu nog een probleem erbij. Ik heb dus een non-branded Omnia waar ik een Vodafone kaart in heb, heb de mms/verbinding instellen al tig keer doorgelopen en ze zijn helemaal goed. Maar wanneer ik een mms ontvang staat er dat ik het via internet moet bekijken, het lijkt mij echter dat ik op een Omnia de foto zelf moet kunnen bekijken, dit kon zelfs met mijn K800i. Is dit een bekend Vodafone/Omnia probleem of niet?
|:(

Heb je je eigenlijk wel verdiept in wel toestel je ging aanschaffen???
Als je het nu wel gaat doen, zul je zien dat voor de meeste vragen of problemen zoals jij ze durft te noemen, oplossingen zijn.

Maak je eens wat minder druk, da's slecht voor je! Een dom telefoontje is het echt niet waard om je zo te ergeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:20:
Momenteel heb ik een Omnia maar overweeg om over te stappen op BB Bold. Hoofdredenen zijn het verhandelen van email en hardware-toetsenbord. Vandaar nog volgende vragen :

GPS : is er een gps-pakket waarvoor er geen internetverbinding nodig is (die de kaarten dus vooraf download) ? Ik gebruik momenteel McGuider, maar zie dat die niet compatibel is voor BB.

Sync : Momenteel synchroniseer ik mijn omnia als volgt met laptop en exchange server van het werk. Mijn laptop en omnia bevatten idem agenda, notities, contacts, taken. Met de exch. server van het werk synch. ik enkel mijn agenda en taken. Ik doe dit draadloos via wifi (enkel met de ex. server) of via usb kabel aan laptop (ex server en laptop). Zal dit met de BB ook kunnen ? Ik plan sowieso ook een BB abo te nemen van 500MB / Maand. Kan ik dan overal synch. met de ex. server ?
Je weet dat je in het Omnia topic zit? Lijkt me handig als je een BB topic zoekt en daar je vragen stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
cyberpost schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 03:57:
[...]

|:(

Heb je je eigenlijk wel verdiept in wel toestel je ging aanschaffen???
Als je het nu wel gaat doen, zul je zien dat voor de meeste vragen of problemen zoals jij ze durft te noemen, oplossingen zijn.

Maak je eens wat minder druk, da's slecht voor je! Een dom telefoontje is het echt niet waard om je zo te ergeren!
Ach, ik vroeg of er oplossingen voor zijn. Als dat niet zo is, hoef je niet eens te reageren. Ik zeg ook nergens dat het dom is. En dat ik me er druk om maak betekent dat ik de andere dingen van de Omnia wel goed vind! Anders had ik het al weggedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb een Omnia met firmware XKHJ3 er op (laatste officiële van samsung website). Heb alleen nogal problemen met de GPS verbinding. fix duurt zo'n 5 minuten, en is erg onnauwkeurig. (zit plots ineens in een andere straat etc.) als software heb ik Sygic McGuider versie 7.70 er op staan op COM3 baudrate 4800
Is hier wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg bij google maps geen tekst ingevoerd al ik bv iets wil zoeken zijn er meer met dat probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:22:
ik krijg bij google maps geen tekst ingevoerd al ik bv iets wil zoeken zijn er meer met dat probleem
Volgens mij heb je dan een oude versie van Google Maps, deze accepteerde alleen invoer van het standaard Windows Mobile toetsenbord, niet van andere geïnstalleerde toetsenborden?

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
Het is me opgevallen dat als je de touchscreen gebruikt, de framerate dropt. Dit is bij alles zo, de interface, spellen, programma's. Waar ligt dit aan, en kan dit opgelost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamarlijn
  • Laatst online: 08-06 17:00
Raptec schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:07:
Ik heb een Omnia met firmware XKHJ3 er op (laatste officiële van samsung website). Heb alleen nogal problemen met de GPS verbinding. fix duurt zo'n 5 minuten, en is erg onnauwkeurig. (zit plots ineens in een andere straat etc.) als software heb ik Sygic McGuider versie 7.70 er op staan op COM3 baudrate 4800
Is hier wat aan te doen?
Vergeet alle voorgaande instellingen.
Interne GPS op com 3, extern com9, baudrate 38400.
Mcguider werkt zowieso niet helemaal lekker probeer Navngo Igo 8 is werkelijk fantastisch
en stelt zich zelf in op de ( fabrieks baudrate) 38400.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
Jamarlijn schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:17:
[...]

Mcguider werkt zowieso niet helemaal lekker probeer Navngo Igo 8 is werkelijk fantastisch
Succes
Vreemd ik heb eigenlijk tegenovergestelde ervaringen. Igo8 was ik heel snel beu en ben nu heel tevreden over Sygic McGuider. Dan gaat het voornamelijk om gebruiksgemak. Ze werken beide prima.

Heeft iemand nog een tip mbt een agenda? Ik gebruik zelf gewoon de standaard (outlook)agenda maar mijn vriendin wil een gebruiksvriendelijker programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamarlijn
GodDamage schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:21:
[...]

Vreemd ik heb eigenlijk tegenovergestelde ervaringen. Igo8 was ik heel snel beu en ben nu heel tevreden over Sygic McGuider. Dan gaat het voornamelijk om gebruiksgemak. Ze werken beide prima.

Heeft iemand nog een tip mbt een agenda? Ik gebruik zelf gewoon de standaard (outlook)agenda maar mijn vriendin wil een gebruiksvriendelijker programma.
Kik anders hier eens op http://artwork-igo8.blogspot.com/search/label/iGO8
Dat is waarom ik zeer tevreden ben geworden over igo.
Ik gebruik verder SPB mobile shell 3.0 hier zit een betere agenda functie in maar ia wel een schil over outlook verder gebruik ik de laatste versie van S2U2.
Bombix om mijn shell te manipuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Jamarlijn schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:17:
[...]

Succes
Onzin! :(
Sygic 7.70 werkt perfect op de Omnia!
Zelf heb ik Sygic 7.70 op originele firmware icm WM 6.1 en op customware icm WM6.5 prima draaiende gehad. Binnen een halve minuut had ik een perfecte fix en de navi werkte prima.

Het probleem zit hem waarschijnlijk in de plaats waar de software verkregen wordt. :X
Ik gebruikte dus wel COM3, EXT COM9 met baudrate 4800...

Maar goed... zo zijn er ook individuen die beweren dat Garmin niet werkt of goed werkt op de Omnia.
Ook dat is klinklare onzin!

[ Voor 8% gewijzigd door Peatsmoke op 12-08-2009 13:55 . Reden: tiepfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
gister dus ingesteld op baudrate 38400 en vandaag even geprobeerd, vanochtend 20 minuten geen fix maar net werkte 't dus super! fix in halve minuut en vrij nauwkeurige navigatie. ik ga nog even een aantal keer proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamarlijn
Raptec schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:19:
gister dus ingesteld op baudrate 38400 en vandaag even geprobeerd, vanochtend 20 minuten geen fix maar net werkte 't dus super! fix in halve minuut en vrij nauwkeurige navigatie. ik ga nog even een aantal keer proberen!
Probeer maar van groningen naar halsteren te navigeren en dan weer van halsteren naar venlo en dan weer naar leeuwarden dan hoor ik graag welke jouw bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Laatst online: 13:33

rCk

Jamarlijn schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:40:
[...]

Probeer maar van groningen naar halsteren te navigeren en dan weer van halsteren naar venlo en dan weer naar leeuwarden dan hoor ik graag welke jouw bevalt
En dan hoor ik graag of jij hem betaalt voor de kosten of niet?:P

• jocst77
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 13:52
Raptec schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:07:
Is hier wat aan te doen?
gebruik de volgende registry tweak om een snellere fix te krijgen (je hebt wel een registry progje nodig om het te doen, zoals Total Commander of PHM Registry Editor):

1. Go to Settings > System > Enhanced GPS and set both settings to "Disable"
2. Go to your device's registry, and see the key HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver
3. Change the following string values to nothing (don't delete them, just edit them and clear the value):
CurrentLogFile (originally \GPSID_log.txt)
OldLogFile (originally \GPSID_log.bak)
4. Soft-reset your device
5. With File Explorer, go to My Device, and delete the two GPSID_log files you see, and the file named xtra. If you don't soft-reset, you will not be able to delete some of them.
6. Check again the registry setting. Sometimes in rare cases it may revert the settings back - but that's a general WM problem.

Ik gebruik iGO8 en bij mij krijg ik echt heel veel sneller een fix en ziet de omnia meer satelieten

Nissan Leaf 2020 40kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Hey mede-tweakers.
Ik heb gisteren een Omnia geruild voor mijn N82. vind het een erg fijne telefoon.
Heb wat op internet gelezen over updates (dat je intern geheugen van 92 naar 111 gaat, dat hij sneller en stabieler word ect.
Ik zou dat ook graag willen allleen de site van samsung is een beetje vaag..

volgensmij is er geen pc studio voor mijn samsung? pc studio versie 3 is niet combatible met I900, en de versie 2 kan ik niet instaleren op vista...

Mijn telefoon info geeft dit:

pda: i900xkhk3/ashk2
telefoon:i900xxhj2

kan ik mijn telefoon updaten? (hij is simlockvrij) en waar kan ik ik die gegevens vinden.

wanneer ik mijn versie invoer bij:
http://www.samsungmobile.....jsp?country=nl&os=Vista#

krijg ik de melding dat het niet correct is, terwijl k gewoon het voorbeeld opvolg

alvast bedankt!

Wierie

[ Voor 13% gewijzigd door AlphaWierie op 14-08-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
AlphaWierie schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:07:
Hey mede-tweakers.
Ik heb gisteren een Omnia geruild voor mijn N82. vind het een erg fijne telefoon.
Heb wat op internet gelezen over updates (dat je intern geheugen van 92 naar 111 gaat, dat hij sneller en stabieler word ect.
Ik zou dat ook graag willen allleen de site van samsung is een beetje vaag..

volgensmij is er geen pc studio voor mijn samsung? pc studio versie 3 is niet combatible met I900, en de versie 2 kan ik niet instaleren op vista...

Mijn telefoon info geeft dit:

pda: i900xkhk3/ashk2
telefoon:i900xxhj2

kan ik mijn telefoon updaten? (hij is simlockvrij) en waar kan ik ik die gegevens vinden.

wanneer ik mijn versie invoer bij:
http://www.samsungmobile.....jsp?country=nl&os=Vista#

krijg ik de melding dat het niet correct is, terwijl k gewoon het voorbeeld opvolg

alvast bedankt!

Wierie
ashk2 is een KPN ROM. Deze kun je dus niet updaten via de samsung site. Je zult je updates bij de KPN weg moeten halen of eerst een custom ROM moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Laatst online: 02-07 20:26
ohww raar.

knapt ff niet :p

Ik heb zelf een T-mobile kaartje, dus de vorige eigenaar heeft hem simlockvrij gemaakt?
kan ik dan wel dingen als web n' walk enz erop gebruiken?

En het ''weghalen'' van de kpn rom moet ik bij hun winkel doen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

The_Scarabial

MTB for life!

Deze versie had ik er ook eerst op staan, ik ben toen van die versie meteen naar de een Taril ROM gegaan DXIA5 was dat geloof ik, dit werkt tot nu toe perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
Wat is er eigenlijk zo goed aan die Taril rom? Kan het echt nergens op internet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
jocst77 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:59:
[...]

gebruik de volgende registry tweak om een snellere fix te krijgen (je hebt wel een registry progje nodig om het te doen, zoals Total Commander of PHM Registry Editor):

1. Go to Settings > System > Enhanced GPS and set both settings to "Disable"
2. Go to your device's registry, and see the key HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver
3. Change the following string values to nothing (don't delete them, just edit them and clear the value):
CurrentLogFile (originally \GPSID_log.txt)
OldLogFile (originally \GPSID_log.bak)
4. Soft-reset your device
5. With File Explorer, go to My Device, and delete the two GPSID_log files you see, and the file named xtra. If you don't soft-reset, you will not be able to delete some of them.
6. Check again the registry setting. Sometimes in rare cases it may revert the settings back - but that's a general WM problem.

Ik gebruik iGO8 en bij mij krijg ik echt heel veel sneller een fix en ziet de omnia meer satelieten
Thanx, werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo medetweakers.

Ik zit nu ook 1 dag met mijn omnia en ik wilde proberen om te internetten op mijn thuisnetwerk via WiFi.
Kost het mij nu geld als ik internet via mijn eigen router?

Mvg

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Laatst online: 14:22
Hoi Robert,

Nee dit kost je zeker geen geld, dit is gewoon precies het zelfde als wanneer je met een laptop internet. Let er wel op dat je echt verbinding hebt met je Wifi netwerk en niet via GPRS of 3G, want dat kost wel geld als je geen abbonoment daarvoor hebt.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:33:
Hallo medetweakers.

Ik zit nu ook 1 dag met mijn omnia en ik wilde proberen om te internetten op mijn thuisnetwerk via WiFi.
Kost het mij nu geld als ik internet via mijn eigen router?

Mvg

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers(Ervaren Omnia Gebruikers),

Ik was net aan het internetten over WiFi met mijn thuis router.
Toen zag ik boven in een driehoekje staan, dus ik ging opzoeken wat het precies betekende ik kwam als tegen dat het roaming betekende. Het is mij onduidelijk wat het nou precies is, want ik las erover dat roaming niet via je eigen netwerk internetten was.
Ik twijfel nou als ik gebruik maak van internet of ik nou moet betalen alsnog ondanks ik mijn eigen internet verbinding gebruik.Z owel msn als Youtube zegt dat ik gebruik maak van Roaming en dat het gebruik ervan hoge prijzen kunnen geven op je rekening? kan iemand mij toelichten.

Het gaat tevens over een Omnia(Tmobile staat op toestel maar was simlock vrij vanaf begin) met een telfort sim erin

Mvg

Robert

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:37:
Beste Tweakers(Ervaren Omnia Gebruikers),

Ik was net aan het internetten over WiFi met mijn thuis router.
Toen zag ik boven in een driehoekje staan, dus ik ging opzoeken wat het precies betekende ik kwam als tegen dat het roaming betekende. Het is mij onduidelijk wat het nou precies is, want ik las erover dat roaming niet via je eigen netwerk internetten was.
Ik twijfel nou als ik gebruik maak van internet of ik nou moet betalen alsnog ondanks ik mijn eigen internet verbinding gebruik.Z owel msn als Youtube zegt dat ik gebruik maak van Roaming en dat het gebruik ervan hoge prijzen kunnen geven op je rekening? kan iemand mij toelichten.

Het gaat tevens over een Omnia(Tmobile staat op toestel maar was simlock vrij vanaf begin) met een telfort sim erin

Mvg

Robert
Als ik jou was, dan zou ik gewoon nodata.cab installeren. Hierdoor blokkeert hij de GPRS/HSDPA verbindingen, waardoor hij ook niet gaat roamen (en dus ook niet in het buitenland, dat is vooral handig voor mensen met wél een abonnement voor data.
Dan kun je veilig via Wi-Fi internetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie!
Als ik die .cab file installeer kan ik dan wel nog een Internet abonnement nemen? Want 25-10 krijg ik een surf/mail internet abonnement van €9.99 p/m.

mvg Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:37:

Mvg

Robert
Met Telfort heb je vaak altijd roaming, omdat je gebruik maakt van het KPN-netwerk.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh dat is zeker om dat ze ooit overgenomen zijn? Dus dat Roaming heeft niets te maken met het feit dat ik een hoge rekening krijg met WiFi internetten op mijn thuisnetwerk.

Bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:54:
Bedankt voor je reactie!
Als ik die .cab file installeer kan ik dan wel nog een Internet abonnement nemen? Want 25-10 krijg ik een surf/mail internet abonnement van €9.99 p/m.

mvg Robert
Ja, hij blokkeert het niet helemaal. Alleen tijdelijk. Je kunt hem gewoon uitschakelen als ik me niet vergis.
Tot die tijd kun je zo een hoop kosten besparen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Je kan met nodata twee zaken aan/uit zetten (in mijn geval bij KPN)

KPN internet (enable/disable)
KPN MMS (enable/disable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jos84 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:03:
Je kan met nodata twee zaken aan/uit zetten (in mijn geval bij KPN)

KPN internet (enable/disable)
KPN MMS (enable/disable)
Klopt werkt prima geen gprs gezeur meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik weet niet wat er is gebeurt maar ik kan niet meer op msn met mijn telefoon.
opera en internetexplorer werken gewoon en ook andere chat programmas maar msn krijg ik niet aan de praat waar vindt ik de instelingen die verwijzen hoe hij contact moet maken naar het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:46

Arethusa

Niet die server

Staat het juiste msn wachtwoord nog wel in je telefoon? Klopt je gebruikersnaam wel?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Omnia love
  • Laatst online: 04-06 08:06
hallo

ik heb een vraag
ik luister muziek via kinoma en wanneer het in stand by is gaat het muziek ook uit ( zeg maar als je de aan/uit knop druk dan wordt toch je beeld zwart). :?
ik heb overal gekeken maar ik kan de oplossing niet vinden kan iemand me helpen.
ik heb maar 2 programma's en dat zijn s2u2 en spb mobile shell verder niks.
ik hoop dat iemand me kan helpen O-) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Om muziek te luisteren gebruik ik S2P naast het S2U2. Dan heb je geen last van dit probleem. En anders moet je misschien even bij de instellingen van Kinoma kijken, misschien dat je daar wat kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Is er bij de telefoon ook sprake van een limiet op het aantal afspraken wat je kunt invoeren/synchroniseren in Outlook? Ik begreep dat LG en/of Samsung dat op veel telefoons hebben (max. 100 meen ik). Ik ben op zoek naar een geschikte telefoon voor mijn vrouw, maar het kunnen bijhouden van veel afspraken is wel een vereiste.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb sinds twee dagen ook een Omnia. Ik kom van een Nokia 5800. Dit toestel is dan ook qua gebruikersvriendelijkheid een enorme teleurstelling. De reden om juist voor dit toestel te gaan is de camera (deze was bij de Nokia 5800 enorm slecht).

Nu enkele vragen waar ik tot nu toe nog niet achter ben gekomen. Wanneer ik een aantal foto's heb gemaakt, wil ik deze uiteraard op mijn pc krijgen. Bij Nokia zorgt de software er automatisch voor dat de foto's worden gekopieerd. Bij activesync zie ik hier geen mogelijkheid voor. Ik moet nu de Omnia "verkennen" en vervolgens handmatig de foto's overzetten. Is hier niet iets slims voor om het te automatiseren?
Daarnaast nog een vraag over de foto's. Graag zou ik meerdere foto's tegelijk per email willen verzenden. Ook hier heb ik geen optie voor gevonden in het toestel. Ik kan maximaal 1 foto tegelijk verzenden. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Dan nog een vraag over het toetsenbord. Ook dit valt behoorlijk tegen als je het vergelijkt met de Nokia 5800. Vaak wordt de verkeerde toets "aangeslagen". Het toetsenbord overlapt ook vaak een 70% van het scherm dat bewerkt wordt, waardoor het overzicht geheel weg is. Ik vroeg me af of ik na het invoeren van een letter een soort van feedback kan krijgen dmv trillen. Bij het selecteren van opties in het menu trilt het toestel wel, maar bij het het invoeren van tekst dus niet.
Last but not least: ik gebruik Outlook al jaren als agenda (icm een palm zire). Ik dacht dat het toestel deze functie wel over kon nemen. Het "browsen" door de dagen heen gaat echter op een bizarre manier: rechtsboven staan twee miniatuur pijltjes waarop gedrukt moet worden om naar een volgende dag te gaan (onmogelijk met de vinger). Is het niet mogelijk om dit op een touch-flo manier te doen?
Alvast bedankt voor de mogelijke antwoorden.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Laatst online: 08-09 22:35
wcduck schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 11:08:
Ik heb sinds twee dagen ook een Omnia. Ik kom van een Nokia 5800. Dit toestel is dan ook qua gebruikersvriendelijkheid een enorme teleurstelling. De reden om juist voor dit toestel te gaan is de camera (deze was bij de Nokia 5800 enorm slecht).

Nu enkele vragen waar ik tot nu toe nog niet achter ben gekomen. Wanneer ik een aantal foto's heb gemaakt, wil ik deze uiteraard op mijn pc krijgen. Bij Nokia zorgt de software er automatisch voor dat de foto's worden gekopieerd. Bij activesync zie ik hier geen mogelijkheid voor. Ik moet nu de Omnia "verkennen" en vervolgens handmatig de foto's overzetten. Is hier niet iets slims voor om het te automatiseren?
Daarnaast nog een vraag over de foto's. Graag zou ik meerdere foto's tegelijk per email willen verzenden. Ook hier heb ik geen optie voor gevonden in het toestel. Ik kan maximaal 1 foto tegelijk verzenden. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Dan nog een vraag over het toetsenbord. Ook dit valt behoorlijk tegen als je het vergelijkt met de Nokia 5800. Vaak wordt de verkeerde toets "aangeslagen". Het toetsenbord overlapt ook vaak een 70% van het scherm dat bewerkt wordt, waardoor het overzicht geheel weg is. Ik vroeg me af of ik na het invoeren van een letter een soort van feedback kan krijgen dmv trillen. Bij het selecteren van opties in het menu trilt het toestel wel, maar bij het het invoeren van tekst dus niet.
Last but not least: ik gebruik Outlook al jaren als agenda (icm een palm zire). Ik dacht dat het toestel deze functie wel over kon nemen. Het "browsen" door de dagen heen gaat echter op een bizarre manier: rechtsboven staan twee miniatuur pijltjes waarop gedrukt moet worden om naar een volgende dag te gaan (onmogelijk met de vinger). Is het niet mogelijk om dit op een touch-flo manier te doen?
Alvast bedankt voor de mogelijke antwoorden.
Nu klink ik waarschijnlijk als een standaard GoT zeur, maar volgens mij kunnen al je vragen vrij eenvoudig beantwoord worden als je even zoekt in dit topic, of anders Google. Het heet Manila 2D en is een TouchFlo lookalike, en dus eigenlijk hetzelfde werkt. FingerKeyboard zorgt voor een toetsenbord wat bijna perfect reageert. Aan e-mails kunnen wel degelijk meerdere pictures of andere attachments worden gehangen. En er zijn legio pakketten die de standaard kalender naar jouw smaak aanpassen.

Wat ik niet helemaal begrijp, is waarom jij naar een Omnia bent overgestapt? Een Windows Mobile telefoon is helemaal niet geschikt voor jou, als ik je reactie zo lees.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive1977
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 16:09
Wat ik graag zou willen is mijn omnia icm een netbook pc als navigatie gebruiken, dus eigenlijk wil ik het GPS signaal van de Omnia via bluethoot, USB of wifi doorsturen naar een laptop.
Is het mogelijk om de Onmia als zgn GPS muis te gebruiken, en weet iemand watvoor software op de laptop pc gebruikt kan worden?
Elke hulp/links is zeer welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
vrij omslachtig lijkt me, en een terror voor beide accu's.....

Ik ben zeer benieuwd of het je lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Fugitive1977 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:37:
Wat ik graag zou willen is mijn omnia icm een netbook pc als navigatie gebruiken, dus eigenlijk wil ik het GPS signaal van de Omnia via bluethoot, USB of wifi doorsturen naar een laptop.
Is het mogelijk om de Onmia als zgn GPS muis te gebruiken, en weet iemand watvoor software op de laptop pc gebruikt kan worden?
Elke hulp/links is zeer welkom...
Kan met GpsGate. How to use your Pocket PC as a Bluetooth GPS .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
DFKT schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:54:
[...]

Nu klink ik waarschijnlijk als een standaard GoT zeur, maar volgens mij kunnen al je vragen vrij eenvoudig beantwoord worden als je even zoekt in dit topic, of anders Google. Het heet Manila 2D en is een TouchFlo lookalike, en dus eigenlijk hetzelfde werkt. FingerKeyboard zorgt voor een toetsenbord wat bijna perfect reageert. Aan e-mails kunnen wel degelijk meerdere pictures of andere attachments worden gehangen. En er zijn legio pakketten die de standaard kalender naar jouw smaak aanpassen.

Wat ik niet helemaal begrijp, is waarom jij naar een Omnia bent overgestapt? Een Windows Mobile telefoon is helemaal niet geschikt voor jou, als ik je reactie zo lees.
De reden dat ik deze telefoon nam is omdat hij alles in zich had wat ik zou gebruiken: camera, navigatie, telefoon en agenda (Outlook). Daarnaast had het toestel ook nog eens een touchscreen, waarvan ik verwachtte snel mee te kunnen typen (net als de Nokia 5800).
Ik heb je tips ten harte genomen en opzoek gegaan naar zoveel mogelijk tweaks. Ik gebruik nu SPB Mobile Shell 3 (http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/). Een absolute verademing! Nu is het mogelijk om een groot deel van de functies met je vingers te besturen (zoals het hoort).
Wat betreft het keyboard: ik vind FingerKeyboard 2 slecht werken. De toetsen zijn alleen maar kleiner geworden. Het originele Samsung toetsenbord werkt beter. Ik gebruik nu SPB Keyboard (http://www.spbsoftwarehouse.com/pocketpc-software/keyboard/). Deze gebruikt eenzelfde systeem als de Symbian toestellen met touchscreen. Zodra je op het invoer scherm klikt zal het invoergedeelte klein worden gemaakt, en de rest van het oppervlak gebruikt worden voor het toetsenbord. Er zit uiteraard ook autoverbetering in, die ingesteld kan worden op agressiviteit. Ook trilfeedback ontbreekt niet.
Het kalender probleem is met SPB Shell voor een groot deel weggewerkt. Deze kalender is een stuk intuitiever. Toch blijkt het invoeren van een nieuwe afspraak geen pretje (invoer is zelfs met het nieuwe keyboard niet fantastisch).
Wat betreft het verzenden van meerdere foto's: het is inderdaad mogelijk meerder bijlages toe te voegen. Dit is uiteraard een enorm pokkewerk. Wat ik bedoelde (en daar was ik niet duidelijk in) is dat ik in een fotoviewer (er zitten er drie geinstalleerd op de Omnia) meerdere foto's tegelijk kan selecteren (dat is geen probleem), en vervolgens per email verzend. Ik heb zelf nu ook al nog meer Photo-view proggies geinstalleerd en geprobeerd, maar helaas zonder bevredigend resultaat.

Nog een tip voor sommige van jullie: SPB TV (http://www.spbsoftwarehouse.com/pocketpc-software/tv/) is een behoorlijk goed programma. Je kan er online tv zender mee kijken, als Journaal 24 en Politiek 24. Het programma werkt intuitief vloeiend.

Een vraag die reeds eerder is voorgekomen in meerdere topics: hoe lang gaat de batterij normaal mee. Ik sluit alles af voor het naar bed gaan(met de taskmanager. Na een nacht staat de batterij op 60%. Ik red er net een dag mee als ik hem niet teveel gebruik. Hoort dit? Ik heb vrijwel elk trucje geprobeerd dat ik op internet kon vinden om energie te besparen.

Ik ga nu opzoek naar andere programma's zodat ik helemaal geen pennetje meer nodig heb. Eerst aan de beurt is een goede emailclient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28
wcduck schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:51:
[...]
Een vraag die reeds eerder is voorgekomen in meerdere topics: hoe lang gaat de batterij normaal mee. Ik sluit alles af voor het naar bed gaan(met de taskmanager. Na een nacht staat de batterij op 60%. Ik red er net een dag mee als ik hem niet teveel gebruik. Hoort dit? Ik heb vrijwel elk trucje geprobeerd dat ik op internet kon vinden om energie te besparen.

Ik ga nu opzoek naar andere programma's zodat ik helemaal geen pennetje meer nodig heb. Eerst aan de beurt is een goede emailclient.
Mijn batterij gaat +/- 3x 24 uur mee bij een gemiddeld(?) verbruik:
10-30 minuten
1-5 sms
20 minuten(redelijk veel up/download verkeer ivm imap mailcheck incl alle bijlagen)
Dit alles per dag.
De grootste stroomverbruiker is in mijn ogen de flitser en een continu internet verbinding. Als ik de verbinding na internet gebruik niet beeindig gaat bij mijn telefoon ook echt na een 30-40 uur het licht van de telefoon wel uit.

Ik gebruik het al eerder manilla 2d(ingebakken in de firmware), op het modaco forum moet je zoeken voor firmware met de versie 23034. Deze heeft nu de startknop beneden en een andere status bar bovenin, plus een nogal wat verbeterde versie van de standaard agenda

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Verwijderd

wcduck schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:51:
[...]
.... Wat betreft het keyboard: ik vind FingerKeyboard 2 slecht werken. De toetsen zijn alleen maar kleiner geworden. Het originele Samsung toetsenbord werkt beter....

Probeer anders Resco Keyboard Pro. Heeft mijns inziens de perfecte verhouding invoerscherm - toetsenbord, is goed met den vingers te gebruiken (simpel en straightforward itt fingerkeypoard 2) en met Iphone look.. als je ervan houdt...

Om vingervriendelijkheid te verbeteren raad ik je sterk aan om van WM 6.1 af te stapen en op zoek te gaan naar zogenaamde customized Roms op basis van WM 6.5. (Modaco werd al genoemd geloof ik :P)
Deze Roms kan je overigens prima met SPB shell gebruiken, maar het grote verschil zit hem juist in wat er achter zit -dus wanneer je in de windows mobile omgeving terecht komt wat onheroepelijk gebeurt, ook als je SPB gebruikt.

Is tevens gelijk antwoord op wat er nou zo goed is aan 'die Taril rom.' Zelfde verhaal als hierboven. Zoek echter naar een Sector Rom. Mijns inziens the best out there. Taril is een ouder versie en hij heeft nooit meer geupdate.

Je moet het wel aandurven, maar als je er eenmaal een beetje inzit is het super leuk om je Omnia constant te tweaken, verbeteren en naar eigen smaak te customizen. (Iets wat bijv. met een Iphone nauwelijks kan) Die standaard Samsung widget rommel heb ik er sowieso meteen afgemieterd.

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb sinds kort ook een samsung omnia, echter heb ik het probleem dat soms het geluid van de telefoon bij een oproep ontzettend zacht staat... Als ik vervolgens ophang en meteen het gesprek opnieuw start, is het geluid wel normaal?

Is dit een bekend probleem?

• Fugitive1977
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 16:09
@DeOS: thx, ik ga het proberen, en zal mijn bevindingen hier later posten.

@Viperation: Ik heb voor beide apparaten een 12V autolader op een splitter aangesloten, dus zo lang de motor van de auto draait is energie geen probleem...

Heeft iemand nog een goeie tip voor gratis navigatie software voor windows XP (netbook), die met een usb of bluetooth GPS aansturing overweg kan ?? Ga eerst destinator van mp3car.com proberen...

[ Voor 20% gewijzigd door Fugitive1977 op 27-08-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:16:
[...]

Probeer anders Resco Keyboard Pro. Heeft mijns inziens de perfecte verhouding invoerscherm - toetsenbord, is goed met den vingers te gebruiken (simpel en straightforward itt fingerkeypoard 2) en met Iphone look.. als je ervan houdt...

Om vingervriendelijkheid te verbeteren raad ik je sterk aan om van WM 6.1 af te stapen en op zoek te gaan naar zogenaamde customized Roms op basis van WM 6.5. (Modaco werd al genoemd geloof ik :P)
Deze Roms kan je overigens prima met SPB shell gebruiken, maar het grote verschil zit hem juist in wat er achter zit -dus wanneer je in de windows mobile omgeving terecht komt wat onheroepelijk gebeurt, ook als je SPB gebruikt.

Is tevens gelijk antwoord op wat er nou zo goed is aan 'die Taril rom.' Zelfde verhaal als hierboven. Zoek echter naar een Sector Rom. Mijns inziens the best out there. Taril is een ouder versie en hij heeft nooit meer geupdate.

Je moet het wel aandurven, maar als je er eenmaal een beetje inzit is het super leuk om je Omnia constant te tweaken, verbeteren en naar eigen smaak te customizen. (Iets wat bijv. met een Iphone nauwelijks kan) Die standaard Samsung widget rommel heb ik er sowieso meteen afgemieterd.
Appie en Whigga, bedankt voor jullie antwoorden. Het upgraden naar een andere rom durf ik momenteel nog niet aan. Ik heb de telefoon net een week, en ik moet er nog twee jaar mee doen.

Het Resco Keyboard heb ik geinstalleerd. Het is inderdaad een heel straight-forward toetsenbord. Op zich ideaal, ware het niet dat het in landscape modus niet beeldvullend is. Hierdoor zitten de toetsen nog steeds te dicht bij elkaar. Ik heb inmiddels 8 verschillende toetsenborden geinstalleerd. Tot nu toe is SPB Keyboard voor mij de beste vanwege de full-screen optie(een groter toetsenbord dan dat is onmogelijk).
Fingerkeybord: aardig maar te kleine toetsen in landscape. Bij een iets andere indeling zou deze erg goed zijn vanwege de vele knoppen, snelknoppen en gestures.
Touchpal: erg goede tekstvoorspelling, meerdere toetsenborden die met slides gewisseld kunnen worden. Fancy, maar het is het net niet. In landscape modus staan de toetsen te dicht bij elkaar, en ook nog eens recht naast elkaar.

Ik merk trouwens dat wanneer ik 2x snel klik op een emailtje, dat hij overgaat een veel comfortabelere modus. Eentje waarmee je je vinger kan gebruiken om makkelijk te scrollen. Daarnaast is de tekst ook nog eens groter. Is het mogelijk om altijd in de modus een emailtje te openen? Ik heb het programma FTouchSL al geprobeerd (een programma dat ervoor zorgt dat je in elk programma met je vinger kan scrollen), maar dit werkte niet heel erg goed. Daarnaast werkt de combinatie van SPB Shell en FTouchSL nog minder. Je kan wel aangeven dat hij programma's uitzondert in het gebruik van het handig scrollen, maar dit zal ik dan voor elk programma moeten aangeven. Ik wil het immers alleen in de email gebruiken.

Daarnaast nog een tip: de gedeelde internetverbinding werkt ideaal! Een kwestie van aansluiten op de computer en zeggen dat je de internetverbinding wil delen.

Nog een laatste vraag: wordt de accu bij jullie ook heel erg heet tijdens het internetten en bij het gebruik van de GPS? Met name bij het laatste begint hij te gloeien. Met dergelijke temperaturen verbaast het me ook weinig dat hij navigeren slechts een half uur uithoudt op een volle accu.

[ Voor 4% gewijzigd door wcduck op 28-08-2009 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Accu wordt bij gebruik van GPS bij mij ook erg warm... Maar ja, wat doe je er aan. ( ben stiekem al een beetje aan het kijken naar de Nokia N900...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand van jullie CoPilot Live navigatie geprobeerd? Schijnt wel mooi te zijn.

Ik heb soms wel eens het probleem dat het toestel uit lijkt te staan, ik krijg het scherm niet meer aan maar de telefoon kan wel over gaan. Ik moet hem dan helemaal uitzetten (of reset knopje) en opnieuw opstarten, iemand bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 06:33
Kun je de omnia eigenlijk gebruiken als internet acces point voor andere mobieltjes/ laptops ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Heb me dit weekend een nette tweedehands Omnia op de kop weten te tikken, leuk en mooi toestel.
1 basis probleem momenteel (naast vele andere vragen waarvan ik 't antwoord hier en in de vorige delen wel zal vinden): de telefoonlijst met namen van m'n contacten toont de namen in een nogal rare format... bijvoorbeeld naam en voornaam staan omgekeerd en speciale karakters zijn helemaal verdwenen of vervangen door een underscore en achter iedere entry in de telefoonlijst staat dit : /1

Iemand enig idee? 'k Heb de SIM kaart telefoonlijst ook al eens op de phone gekopiëerd maar daar zit ik met 't zelfde probleem. Lijkt net alsof de gsm de SIM kaart niet correct uitleest ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Laatst online: 08-09 22:35
2fastTG schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:04:
Kun je de omnia eigenlijk gebruiken als internet acces point voor andere mobieltjes/ laptops ?
Dat heet dus de gedeelde internet verbinding :)

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Mensen, ik zit met een klein probleem. Ik doe met een klein spelletje op het internet betreffende de Vuelta '09.

Nu wil ik dit de komende week blijven volgen op mijn Omnia, maar deze roept wanneer ik de site invoer dat ik hier Adobe flash player voor nodig heb. Deze heb ik geïnstalleerd (versie 7.0), een reboot gedaan, maar ik krijg nog steeds hetzelfde probleem. Kan iemand mij misschien verder helpen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:46

Arethusa

Niet die server

Heb je een probleem met dat spelletje? Of heb je problemen op elke site die flash gebruikt. En waar precies heb je die flash versie vandaan gehaald?

[ Voor 23% gewijzigd door Arethusa op 30-08-2009 22:09 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
alleen op deze betreffende site. Flash lite via google => adobe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
2fastTG schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:04:
Jep. Dit werkt uitstekend en erg simpel. Bij mij was het een kwestie van het aansluiten van de telefoon via een usb kabel, en vervolgens onder programma's "gedeelde internet verbinding" kiezen. Nu op de knop "starten" drukken en klaar is kees. De computer krijgt er nu een LAN verbinding bij en internet is klaar voor gebruik.

Ik heb een vraag over wanneer iemand mij belt/wanneer ik begeld word. Ik zie dan rechtsboven in het beeld een tekentje staan. Het lijkt op een GPS positie tekentje. Wat kan ik hiermee of wat zou mij dit moeten zeggen?

Pagina: 1 ... 29 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic