Hallo - ik heb een vraag over mijn i900 Omnia

het is een simlockvrij en unbranded toestel. De firmware e.d. is gewoon zoals ik hem gekocht heb.
Vroeger, met mijn oude toestel (ook een Samsung, D900) kon ik smsjes van het toestel naar de PC overzetten, gebruikmakend van de PC Studio-software. Het werkte niet geweldig; MMS-berichten en tekstberichten van meer dan 1 smsje lang, konden niet worden overgezet. Maar het meeste kon ik dus back-uppen op mijn pc.
Nu draait mijn huidige telefoon op Windows Mobile, volgens velen niet bepaald het meest stabiele systeem en ook van de vele resetfuncties die ingebouwd zijn, word ik wat huiverig. Vooral omdat ik van iemand anders met een Omnia heb begrepen dat hij na een harde reset al zijn berichten kwijt was.
En die zijn me nogal dierbaar. De vraag is dus:
vraag
Is er een centraal bestand in de Omnia waarin alle berichten worden opgeslagen? Zoja - waar staat dit? Dat zou ik kunnen back-uppen; stel dat ik dan al mijn berichten verlies zet ik het eenvoudigweg terug.
Of
Is er, net zoals met de Samsung PC Studio-software, een mogelijkheid de berichten naar de PC te importeren?
Het is nogal een verhaal geworden, maar ik hoop dat de vraag duidelijk genoeg is - alvast bedankt voor eventuele reply.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.