Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arthur.nijhuis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-08-2022
Appie Heijn schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:53:
[...]

Het kwam bij mij laatst ook in één keer naar boven. Even je operater settings op een andere zetten dan die je daadwerkelijk hebt. Vervolgens 15 sec wachten en dan weer terug zetten op je eigen provider. Start-->Settings-->Connections-->Operator Settings

Laat maar even weten of het werkt.
Het werkt! Hartstikke bedankt :)
Erg fijn om weer internet te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Appie hein kan je mij ook uitleggen hoe ik deze rom instaleer?
downloaden, omnia aansluiten via usb, dubbelklik op dat bestandje en dan is het goed?
En kan ik daarna, als deze rom er op staat, ook updaten via de samsung site?
Zodat ik de nieuwste legale versie erop heb staan?

[ Voor 5% gewijzigd door Nikeau op 09-07-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel Jansen
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-07-2019
Voor de liefhebbers, Taril is 'terug' met een DXID1 rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28
staffordniko schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:31:
Appie hein kan je mij ook uitleggen hoe ik deze rom instaleer?
downloaden, omnia aansluiten via usb, dubbelklik op dat bestandje en dan is het goed?
En kan ik daarna, als deze rom er op staat, ook updaten via de samsung site?
Zodat ik de nieuwste legale versie erop heb staan?
Hmz ik doe het altijd als volgt:
  1. Downloaden
  2. Backup van belangrijke files(foto's e.d.) die op je normale geheugen staan, dus niet op de 8gb "schijf"(handmatig)
  3. Telefoon uitzetten
  4. Aansluiten via USB
  5. Firmware file starten
  6. Tel aanzetten
  7. Firmware update tool geeft aan dat ie kan starten(klik hier dan ook op :) )
Of je terug kan? Ik denk het wel weet het alleen niet zeker.
PS ben niet aansprakelijk voor eventuele schade, ik heb hem nu al zeker 10x geflasht waarvan 1x zelfs via vmware,

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
Appie Heijn, ik denk dat ik mijn Omnia ook maar ga flashen. Lijkt me een veilige en goede ROM.
Trouwens ik heb een heel leuke muziek/video player gevonden:

http://www.youtube.com/watch?v=8uxbXFGcurM

Werkt geweldig. Vind het nu zelfs makkelijker dan mijn ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zooo mensen

Vertel waarom moet ik de Samsung Omnia nemen?
Ben vandaag in de winkel geweest en heb hem even uitgeprobeerd..
Hij leek niet heel interessant maar na wat filmpjes bekeken te hebben en dit forum voor een klein gedeelte gelezen te hebben lijkt het me wel wat ....
Maar ben bang dat ik door het bomen het bos niet meer zal zien met al die functie's en vooral de Windows die erop zit en het gene dat je er allemaal op kan zetten.

Als ik hem neem zullen jullie me dan helpen een beetje wegwijs te worden met deze telefoon?
Hoorde namelijk dat de handleiding niet veel waard is.
Wil voor de witte gaan... is de telefoon goed schoon te maken?

1probleem heb ik niet het bedienen van de touchscreen, deze werkt zelfs erg fijn met acrylnagels :P

Dus doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Wanneer je niet teveel wil klooien met Windows Mobile, zou je ook voor de Samsung Pixon kunnen gaan, of voor de nieuwe Samsung Jet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
bouvrie bedankt voor je tip

ik ga het meteen proberen ;-)

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jos84 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:28:
Wanneer je niet teveel wil klooien met Windows Mobile, zou je ook voor de Samsung Pixon kunnen gaan, of voor de nieuwe Samsung Jet.
Deze heb ik idd ook in mijn handen gehad maar is helaas juist niet geschikt met mijn lange nagels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
arthur.nijhuis schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:38:
Beste tweakers,

Ik heb gezocht in het forum en lijk maar geen oplossing te kunnen vinden voor het volgende probleem.

Ik heb het programma 'nodata.cab' geïnstalleerd op mijn omnia telefoon en vervolgens mijn GPRS uitgeschakeld. Bij het uitschakelen van mijn 'vodafone GPRS' ging de telefoon van ENABLED naar DISABLED met het toggle command. Hierbij kwam de opmerking 'Connection Disabled - You will need to manually disconnect if a GPRS connection is currently active.'

Om het GPRS weer aan de praat te krijgen heb ik vervolgens weer naar ENABLED getoggled in het NoData programma. Hierbij komt verder geen opmerking, alleen 'are you sure you want to exit?'. Vervolgens staat er dus Vodafone GPRS - ENABLED in het programma. Ook heb ik bovenin mijn scherm weer een 3G logo staan. Ik kan echter met geen mogelijkheid meer verbinding krijgen met het internet, zowel bij Opera als bij IE niet. Ook kan ik mijn mail niet meer ophalen. Dan zegt ie 'Windows Live kan tijdelijk geen verbinding maken. Je hebt mogelijk geen bereik voor dataverbindingen. Probeer het later opnieuw of neem contact op met de serviceprovider voor hulp.'
Ik heb ook al bij verbindingen bij de instellingen gekeken. Vervolgens aangegeven dat hij moet verbinden met Vodafone GPRS. Dat lijkt hij dan te doen, maar weer geen internet of iets.

Wachten lijkt ook niet te helpen, evenals de telefoon opnieuw opstarten ook niet.
Weet iemand wellicht hoe ik de dataverbinding weer aan de praat krijg? Ik ging er vanuit dat het programma NoData makkelijker zou moeten werken dan dit...?!

Alvast dank!
Groeten,
Arthur
Heb zelf ook het progje Nodata gebruikt, maar gebruik sinds een paar weken NoDatainroaming v0.9.1 by Dynamic+
Het is een freewareprogramma dat te downloaden is via een pagina codebreakers. Gooi maar eens in de grote Google-o-matic.
Het program werkt perfect in een roaming gebied en schakeld vanzelf uit als je weer op je eigen netwerk komt. Perfect voor iemand die in een grensgebied woont, zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een half jaar geleden heb ik een parrot ck3100 gekocht, dit werkt perfect samen met mijn omnia.
Maar sinds vorige week kan mijn parrot niet meer in het telefoonboek van mijn omnia. Ik kan nog wel gebeld worden en bellen alleen het bellen lukt niet meer via het telefoonboek. Ik heb dit in de winkel bij een andere parrot uitgeprobeerd en precies hetzelfde probleem, dus ik neem aan dat ik iets aan instellingen heb gewijzigd in mijn omnia.
Maar heb vorige week wel een nieuwe auto gekocht waar ook een parrot ck3100 in zat en het probleem doet zich wel voor sinds ik van die nieuwe parrot gebruik maak.

Ik heb geen id waar het aan ligt, hoop dat jullie kunnen helpen..

bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:51:
Weten jullie hoe ik het het beste moet aanpakken als ik waterschade bij mijn Omnia heb?
Vandaag is hij namelijk in het water gevallen....
Zorgen dat je een uitgebreide inboedelverzekering hebt... Als je die dan belt, is je probleem zo opgelost. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
MaXXeR schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:24:
Kleine aanvulling op 3 posts terug is dat de firmware van pda geupdate is naar XKHJ3, maar tot nog toe de batterij niet heb kunnen testen. Telefoon is XXHI4.

Wat mij wel opvalt is dat nu auto-aanvullen altijd aan staat, ook al staat die uit. :|
Na de vakantie eens naar kijken en zal waarschijnlijk wel een register-edit moeten doen ergens om dit gefixed te krijgen.
Heb dezelfde firmware en ben wel tevreden met het batterijverbuik.
Hoe lang die bij jou meegaat kan ik niet zeggen dat is afhankelijk van je gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers,

Ik heb een aantal maal geprobeerd om een serie op mijn omnia te kijken met de touchplayer, nu is het alleen heel vaak zo dat ie enorm gaat haperen, vooral het beeld gaat dan stil staan en het geluid dan ook voor een paar seconden. Niet elke episode doet dat maar wel de meeste. Iemand een idee waar dat aan kan liggen en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:59:
Tweakers,

Ik heb een aantal maal geprobeerd om een serie op mijn omnia te kijken met de touchplayer, nu is het alleen heel vaak zo dat ie enorm gaat haperen, vooral het beeld gaat dan stil staan en het geluid dan ook voor een paar seconden. Niet elke episode doet dat maar wel de meeste. Iemand een idee waar dat aan kan liggen en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt
Wat is de resolutie van het filmpje dat je kijkt? En de bitrate moet ook niet hoog zijn. Het blijft een telefoon, dus probeer de resolutie rond 240x400 te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Tweakers,

Alvast bedankt
Komt me niet erg bekend voor...
Kijk zelf ook regelmatig filmpjes (DiVX en Youtube) en ken het robleem niet.
Probeer eens via taakbheer (start>instellingen>systeem>taakbeheer>menu>alle taken beeindigen) alle processen te stoppen voordat je je filmpje gaat bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Vandaag heb ik geprobeerd mijn Omnia te flashen met een nieuwe (naar mijn weten officiële) ROM. Dit ging allemaal prachtig totdat de melding 'port create failed' kwam. Als ik het toestel aan zet krijg ik een icoontje in beeld van een telefoon met oranje driehoek met daarin een uitroepteken. Geen één toets werkt, zelfs niet de aan uit knop. Me computer herkent niks als ik hem aan de USB poort hang.

Volgens mij bezit ik nu een bricked Omnia. Is dit zelf op te lossen of zijn er bedrijven die dit kunnen doen? En wat zouden de eventuele kosten hiervoor zijn?

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:33

rCk

xp7amrkr schreef op zondag 12 juli 2009 @ 10:25:
Vandaag heb ik geprobeerd mijn Omnia te flashen met een nieuwe (naar mijn weten officiële) ROM. Dit ging allemaal prachtig totdat de melding 'port create failed' kwam. Als ik het toestel aan zet krijg ik een icoontje in beeld van een telefoon met oranje driehoek met daarin een uitroepteken. Geen één toets werkt, zelfs niet de aan uit knop. Me computer herkent niks als ik hem aan de USB poort hang.

Volgens mij bezit ik nu een bricked Omnia. Is dit zelf op te lossen of zijn er bedrijven die dit kunnen doen? En wat zouden de eventuele kosten hiervoor zijn?
Dit heb ik ook gehad, nog eens geprobeerd toen en toen ging het wel goed. Probeer het, ik had het omdat mn batterij toen leeg was 8)7. Toen opgeladen en daarna nog eens gedaan na half uurtje opladen en het was gefixed. Ik zou zeggen waag het nog eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Ik heb gister mijn tmobile branded omnia proberen te updaten. Door in het register de firmware versie te veranderen naar een unbranded versie zodat ik de melding niet krijg dat ik verkeerde firmware heb (t mobile branded). De samsung updater gaf vervolgens aan dat de update kon beginnen, dus door deze verandering werd mijn Omnia wel geaccepteerd door samsung updater.
Nadat hij was begonnen met het kopieren van het eerste bestand, gaf de updater al snel aan dat het mislukt is. Daarna nog een keer geprobeert en toen kwam die niet verder dan 10 % met het kopieeren van het eerste bestand, hij bleef een half uur op 10% staan en toen heb ik het maar afgebroken. Ik heb het niet vaker geprobeert uit angst mijn omnia te bricken.
Weet een van jullie hoe ik dat op kan lossen? Ik wil echt heel graag overstappen op een unbranded versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah dat zou het wel eens kunnen zijn, het laatste filmpje wat hapert was 640 breed. Dus dat moet ik verkleinen, kan dat met VirtualDub? Ik zal eens kijken,

bedankt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik zit met het probleem dat als ik route 66 installeer, ik meteen met een geheugentekort zit om nog de camera te starten (camera heeft meer dan 5mb geheugen nodig).
Naast route 66 is enkel nog de spb mobile shell geinstalleerd, en toch heb ik maar een 4000-tal kb's geheugen vrij :s

hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Installeerd die route 66 op je opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Tweakers,

Alvast bedankt
Ik kijk ook regelmatig series op mijn Omnia, maar deze converteer ik altijd wel naar een DIVX bestand. Dan weet je tenminste zeker dat hij goed draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Zo, nu een paar dagen die bovengenoemde 3 in 1 rom in gebruik gehad. Werkt goed!
De soort van slide 2 unlock app die erop staat is ook erg fijn! En voor de rest werkt M2d gewoon super! Ben er echt blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
staffordniko schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:11:
Ik heb gister mijn tmobile branded omnia proberen te updaten. Door in het register de firmware versie te veranderen naar een unbranded versie zodat ik de melding niet krijg dat ik verkeerde firmware heb (t mobile branded). De samsung updater gaf vervolgens aan dat de update kon beginnen, dus door deze verandering werd mijn Omnia wel geaccepteerd door samsung updater.
Nadat hij was begonnen met het kopieren van het eerste bestand, gaf de updater al snel aan dat het mislukt is. Daarna nog een keer geprobeert en toen kwam die niet verder dan 10 % met het kopieeren van het eerste bestand, hij bleef een half uur op 10% staan en toen heb ik het maar afgebroken. Ik heb het niet vaker geprobeert uit angst mijn omnia te bricken.
Weet een van jullie hoe ik dat op kan lossen? Ik wil echt heel graag overstappen op een unbranded versie.
Ik had (ooit heel lang geleden...) een branded Vodafone Omnia. Na een weekje of twee heb ik die met een bestand van modaco geupdate naar XKHJ3. Die Rom was ok, maar had toch nog wel bugjes. Daarna een update gedaan naar DXIA5.
Ik wilde meer, dus heb ik sinds een dag de DXID1 van Taril (Incl. WM 6.5) :9 erop staan. Om de versie te krijgen moet je naar het eigen forum van Taril.
Via de site dan Modaco moet het allemaal wel lukken en de versies (zowel originele samsung als custom-ROMS) zijn goed. Het kan eigenlijk niet mis gaan als je gebruik maakt van een xp-machine, want dat is ene vereiste bij de meeste custom-roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Het kan eigenlijk niet mis gaan als je gebruik maakt van een xp-machine, want dat is ene vereiste bij de meeste custom-roms.
Ik heb win-xp gebruikt maar zit nu wel met een baksteen...

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Edwin- schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:29:
Installeerd die route 66 op je opslag.
zelfs dan nog heb ik maar een 5000-tal mb's terwijl enkel nog de spb mobile shell geinstalleerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Check je cache van opera
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 18:27:
[...]

zelfs dan nog heb ik maar een 5000-tal mb's terwijl enkel nog de spb mobile shell geinstalleerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 21:47
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:23:
Hallo,

ik zit met het probleem dat als ik route 66 installeer, ik meteen met een geheugentekort zit om nog de camera te starten (camera heeft meer dan 5mb geheugen nodig).
Naast route 66 is enkel nog de spb mobile shell geinstalleerd, en toch heb ik maar een 4000-tal kb's geheugen vrij :s

hoe los ik dit op?
Probeer het proggie cleartemp . Werkte voor mij wel goed iig. 11mb vrijgemaakt ofzo.

AMD Phenom II 955 @ 3.64Ghz cpu-z validation, HD4870 @ 800/1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik ben ook terug van plan om men Omnia te flashen. Maar ik heb nu Windows 7. Iemand die het al geprobeerd heeft?
Mijn vorige update was met XP en deze ging zonder problemen, ookal had ik toen een T-mobile branded toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
is er al een activesync voor wm7 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel Jansen
xp7amrkr schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:45:
[...]

Ik heb win-xp gebruikt maar zit nu wel met een baksteen...
Zonde! Heb je hem nog? Als je wat meer info geeft, heeft iemand misschien wel oplossing (welke rom) Ik heb ook wel eens een vastloper gehad (met een officiele rom), maar heb hem altijd opnieuw kunnen flashen tot hij het weer deed (dit lukte alleen met een custom rom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Michiel Jansen schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:06:
[...]

Zonde! Heb je hem nog? Als je wat meer info geeft, heeft iemand misschien wel oplossing (welke rom) Ik heb ook wel eens een vastloper gehad (met een officiele rom), maar heb hem altijd opnieuw kunnen flashen tot hij het weer deed (dit lukte alleen met een custom rom).
Ik zit nu op werk dus het zal wat moeilijk gaan. Vanavond zal ik er een foto van posten met het geen wat ik gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
Als je het logo nog ziet bij het opstarten is er nog hoop. Als je alleen een zwart scherm krijgt dan heb je waaschijnlijk een nieuw 'moederbord' nodig.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Jos84 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 07:50:
is er al een activesync voor wm7 dan?
Er is waarschijnlijk net als bij Vista wel een Windows Mobile apparaatcentrum voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocst77
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 13:52
cyberpost schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:24:
[...]

Ik wilde meer, dus heb ik sinds een dag de DXID1 van Taril (Incl. WM 6.5) :9 erop staan. Om de versie te krijgen moet je naar het eigen forum van Taril.
waar kan ik het forum van taril vinden?

Nissan Leaf 2020 40kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:48
Zo, net eerst s0cks DXID1 firmware erop gezet voor het phone gedeelte, en nu shokka's WM6.5 DXID1 ultralite rom. Post zo wel wat bevindingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

DeOS schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:51:
Als je het logo nog ziet bij het opstarten is er nog hoop. Als je alleen een zwart scherm krijgt dan heb je waaschijnlijk een nieuw 'moederbord' nodig.
Ik zie niet het logo maar een ander raar icoontje. Heb op het internet nog niet iets soortgelijkt kunnen zien. (qua icoon, er zijn meerdere met dezelfde symptonen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Laatst online: 26-07-2023
-Edwin- schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:59:
[...]

Er is waarschijnlijk net als bij Vista wel een Windows Mobile apparaatcentrum voor.
Een Windows Mobile apparaatcentrum heb ik idd, dus dan kan het geen problemen geven bij het flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Als ik de rom van taril installeer, kan ik dan daarna ook via de samsung site de nieuwste "legale" rom eroverheen gooien als ik dat wil? Ik zit nu met een Tmobile branded rom, en als dat mogelijk is leek het mij een mooie manier om mijn Omnia unbranded te maken.

Maar als tarils rom mij bevalt laat ik deze er waarschijnlijk op staan. Dus wil ik gaarg weten wat de voordelen zijn van deze rom. En of er dingen zijn weg gelaten die wil in de originele rom zitten.
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Is de firmware iets anders als de rom???
Luqq schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:39:
Zo, net eerst s0cks DXID1 firmware erop gezet voor het phone gedeelte, en nu shokka's WM6.5 DXID1 ultralite rom. Post zo wel wat bevindingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
staffordniko schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:09:
Is de firmware iets anders als de rom???

[...]
Nee ik bedoelde gewoon ROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Michiel Jansen schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:06:
[...]

*weg* niet linken naar ROM's en firmware.
Alles ging zoals op de site beschreven stond tot dat hij verbinding probeerde te maken. Zo had dat er volgens 'men' uit moeten zien:
Afbeeldingslocatie: http://mysamsungomnia.files.wordpress.com/2008/09/scr.jpg

Bij mij kon hij geen poort vinden en bij 0 gaf hij de melding 'port creation failed'. De mobiel reageerde niet meer waardoor ik deze maar uit/aan gezet heb. Sinds dien krijg ik dit icoontje in beeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.datmartens.com/Tweakers/omnia.jpg

Geen enkele knop werkt meer, zelfs niet de aan/uit knop. Hij springt direct op dat scherm en de computer vind helemaal geen hardware als ik hem met de usb kabel aan de computer hang. (zowel xp als vista)

Dingen die al geprobeerd zijn:
• Harde recet door het knopje naast de aan/uit knop in te drukken en daarna tegelijktijdig de bel en ophang knop. Ik krijg niet het recet scherm in beeld, wel wordt het scherm even zwart.
• Accu er 4 uur uit laten en opnieuw proberen, compleet geen resultaat.
• Mobiel aanzetten en zo 2 uur laten liggen. Hij wordt wat warm want het scherm dimt niet, maar het icoontje blijft staan.

Ik heb nog geen reactie van Samsung. Hoop dat ze hier wat aan kunnen doen.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 14-07-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Maar er is dus helemaal nergens een simpele zwarte taakbalk te vinden voor de Omnia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
xp7amrkr schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:04:
*snip*

Alles ging zoals op de site beschreven stond tot dat hij verbinding probeerde te maken. Zo had dat er volgens 'men' uit moeten zien:
[afbeelding]

Bij mij kon hij geen poort vinden en bij 0 gaf hij de melding 'port creation failed'. De mobiel reageerde niet meer waardoor ik deze maar uit/aan gezet heb. Sinds dien krijg ik dit icoontje in beeld:
[afbeelding]

Geen enkele knop werkt meer, zelfs niet de aan/uit knop. Hij springt direct op dat scherm en de computer vind helemaal geen hardware als ik hem met de usb kabel aan de computer hang. (zowel xp als vista)

• Harde recet door het knopje naast de aan/uit knop in te drukken en daarna tegelijktijdig de bel en ophang knop. Ik krijg niet het recet scherm in beeld, wel wordt het scherm even zwart.
• Mobiel aanzetten en zo 2 uur laten liggen. Hij wordt wat warm want het scherm dimt niet, maar het icoontje blijft staan.

Oei oei, heb je wel de modemdriver geinstalleerd? ;) daar is het misgegaan. Ik zou proberen die te installeren, en dan te doen alsof je neus bloedt en gewoon het standaard flashprogramma weer te gebruiken op de normale manier :)

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 14-07-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Luqq schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:35:
[...]

Oei oei, heb je wel de modemdriver geinstalleerd? ;) daar is het misgegaan. Ik zou proberen die te installeren, en dan te doen alsof je neus bloedt en gewoon het standaard flashprogramma weer te gebruiken op de normale manier :)
Ja die was geinstaleerd. Wat bedoel je met 'het standaard flashprogramma'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
xp7amrkr schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:41:
[...]

Ja die was geinstaleerd. Wat bedoel je met 'het standaard flashprogramma'?
Telefoon uit, standaard ROM(xkhk3 oid) rominstall programma opstarten, tel aan.

Vindt hij je tel dan wel ?

Zo niet; moet je even zoeken naar het grandprix flashprogramma. Is wel veel lastiger, maar misschien de enige manier om je tel te fixen.

Hier is een goede tutorial:
http://www.modaco.com/con...-do-when-things-go-wrong/

Enige vereiste is dat je bootloader nog laadt, maar aangezien die geflasht is voordat je phone geflasht wordt gaat dit waarschijnlijk wel goed:) succes!

en denk maar zo; veel kapotter kun je hem niet maken :+

[ Voor 31% gewijzigd door Luqq op 14-07-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Ik heb het toen ook gewoon verneukt omdat batterij leeg was. Daarna nog eens geprobeerd, en toen deed hij het gewoon weer met de tweede poging flashen. Ik zou zeggen, probeer het. net doen of er niets aan de hand is, met n beetje geluk pakt ie em gewoon weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Als ik de rom van taril installeer, kan ik dan daarna ook via de samsung site de nieuwste "legale" rom eroverheen gooien als ik dat wil? Ik zit nu met een Tmobile branded rom, en als dat mogelijk is leek het mij een mooie manier om mijn Omnia unbranded te maken.

Maar als tarils rom mij bevalt laat ik deze er waarschijnlijk op staan. Dus wil ik gaarg weten wat de voordelen zijn van deze rom. En of er dingen zijn weg gelaten die wil in de originele rom zitten.
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
-Edwin- schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:34:
Maar er is dus helemaal nergens een simpele zwarte taakbalk te vinden voor de Omnia?
Ik heb een zwarte taakbalk gekregen met het thema Pureblack2 hetgeen als freeware te downen is op Modaco.
Gebruik wel PDA : i900DXID1/OMNIA
Phone : i900DXID
en WM 6.5, mogelijk dat dit thema niet onder WM6.1 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

[...]

[afbeelding]
Op een gegeven ogenblik had ik ook dat probleem. Toetsen werkten niet meer, ik had alleen de reset-toets niet geprobeerd (wel reset door de batterij eruit te halen).

Aanvankelijk dacht ik dat het mogelijk aan een firewall/security policy kon liggen (was op het werk), maar eenmaal thuis met dezelfde flasher geflashed trad het ook op. Uiteindelijk heb ik een andere firmware geprobeerd, en deze werkte wel. Misschien was de code van de andere flasher executable verouderd, of was de stap van oude naar nieuwe firmware versie te groot.

Hoe dan ook, ik had de XP modem driver geïnstalleerd en overnieuw flashen werkte gewoon bij mij. Enige wat ik kan voorstellen is het proberen van een andere firmware en/of het proberen op een andere PC (met XP modem driver).

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Voor de mensen die een jaar abbo hebben zit de periode er waarschijnlijk binnen nu en twee maand er op. Zijn er al mensen die nagedacht hebben over een opvolger van hun omnia? Wat zou je anders willen tov de huidige telefoon? Neem je de nieuwe omnia2 of gaat er iets heel anders komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gebruikt één van jullie een CK-7W carkit icm een Omnia? Mijn Omnia kan de carkit niet vinden, mijn vriendin dr Samsung telefoon ook niet. Een "gewone" Nokia werkt prima middels BT met deze carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
@exorcist

euh, dit is ergens al eens gemeld, ik zal het even opzoeken

Samsung SGH-i900 Omnia deel 2:

http://gathering.tweakers...message/30729597#30729597

[ Voor 53% gewijzigd door Jos84 op 15-07-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Jos84 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:45:
Voor de mensen die een jaar abbo hebben zit de periode er waarschijnlijk binnen nu en twee maand er op. Zijn er al mensen die nagedacht hebben over een opvolger van hun omnia? Wat zou je anders willen tov de huidige telefoon? Neem je de nieuwe omnia2 of gaat er iets heel anders komen?
Ik heb een aantal weken geleden hier al een balletje over opgegooid met de melding van de i8000 Omnia II maar dat bericht is door de moderator verwijderd omdat het hier niet thuis zou horen.

Ik ga in ieder geval voor de i8000 als opvolger van m'n SEX1 samen met de i8910HD die ik nu heb.
(dat mega grote en heldere amoled scherm hè :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Jos84 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:46:
@exorcist

euh, dit is ergens al eens gemeld, ik zal het even opzoeken

Samsung SGH-i900 Omnia deel 2:

http://gathering.tweakers...message/30729597#30729597
Thanks, had m niet gevonden. Ga t weer proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
catt4u schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:42:
[...]

Ik heb een aantal weken geleden hier al een balletje over opgegooid met de melding van de i8000 Omnia II maar dat bericht is door de moderator verwijderd omdat het hier niet thuis zou horen.

Ik ga in ieder geval voor de i8000 als opvolger van m'n SEX1 samen met de i8910HD die ik nu heb.
(dat mega grote en heldere amoled scherm hè :) )
Nou, nou... Zo helder is AMOLED nou ook weer niet...
Mijn ega heeft de 8300 met AMOLED en dat scherm is ook niet leesbaar in fel licht (zon). Het is dus inderdaad wel helderder, maar feitelijk schiet je er niet zoveel mee op;

Verder lijkt me een post van "ik ga dat of dat halen" overbodig en in strijd met de forumregels. :X

[ Voor 6% gewijzigd door Peatsmoke op 15-07-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
ik snap niet dat meer fabrikanten een scherm produceren als die van de iPhone. Dat zal wel met het patent te maken hebben. Maar daar valt vast wel wat op te verzinnen.

Ik vind het scherm van de Omnia een drama om af te lezen in de zon, of wanneer ik een zonnebril op heb. Met de iPhone van mijn broertje heb ik daar een stuk minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
cyberpost schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:24:
[...]

Nou, nou... Zo helder is AMOLED nou ook weer niet...
Mijn ega heeft de 8300 met AMOLED en dat scherm is ook niet leesbaar in fel licht (zon). Het is dus inderdaad wel helderder, maar feitelijk schiet je er niet zoveel mee op;
Nee, amoled is in fel licht (zon) zeker niet goed leesbaar.
Geef eens één voorbeeld van een scherm dat gebruikt wordt voor telefoons en in fel licht (zon) wel goed leesbaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

catt4u schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:11:
[...]

Nee, amoled is in fel licht (zon) zeker niet goed leesbaar.
Geef eens één voorbeeld van een scherm dat gebruikt wordt voor telefoons en in fel licht (zon) wel goed leesbaar is ;)
Monochrome

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel Jansen
[...]

[mbr]*weg* niet linken naar ROM's en firmware.[/]
[afbeelding]

[afbeelding]

Heb je al geprobeerd met usb driver?

Ik herken de foutmelding in het scherm. Ik had het omdat ik de samsung usb driver niet had geinstalleerd, zoals hierboven ook al door anderen werd aangegeven. Bij custom roms moet je naar mijn weten altijd appart een usb driver installeren!!. Als jij dit ook was vergeten, moet je usb driver installeren en gewoon nog een keer flashen. Met google heb je de driver, ookwel samsung usb modem genoemd, zo te pakken. Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik had gelezen dat je in dit geval een ongebruikte usb poort moet gebruiken. Zorg ook dat je weet waar de driver staat op je pc. Als ie dan weer begint met de foutmelding, kan je nog snel de driver installeren en je omnia in een andere usb pluggen. Inmiddels flash ik regelmatig en zonder enige problemen!

Samsung geeft geen garantie als je een custom rom hebt gebruikt, alles ontkennen zou ik zeggen :D

@josc77 Taril heet Romovics op de site pdafanclub.com/forum

[ Voor 4% gewijzigd door Michiel Jansen op 16-07-2009 15:24 . Reden: extra bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

sjit wilde deze week mn telefoonboek eens backuppen, maar ik ben denk ik te laat...

vanmiddag googlemaps gebruikt...druk boven uit knopje in voor standby...bam meteen telefoon uit. batterij was behoorlijk leeg dus dat zou kunnen. Bij thuiskomst aan de lader gelegd maar nu start ie niet meer op. hij komt niet verder dan mn t-mobile bootscreentje :( ik hoor nog het tmobile opstart deuntje en dan 2 andere geluidjes waarna je normaal je code in kan voeren, maar ik blijf gewoon het t-mobile scherm zien

heb nog standaard rom van okt08 en SPB geinstalleerd.

Is er nog een mogelijkheid om mn telefoonboek te backuppen? of uberhaupt dat ding weer aan de praat te krijgen (zonder harde reset) :)

[ Voor 13% gewijzigd door Tusk op 16-07-2009 23:37 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:29

404error

Page Not Found

Exorcist schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:20:
Gebruikt één van jullie een CK-7W carkit icm een Omnia? Mijn Omnia kan de carkit niet vinden, mijn vriendin dr Samsung telefoon ook niet. Een "gewone" Nokia werkt prima middels BT met deze carkit.
Ik heb deze combi ook en het werkt gewoon. Wacht met pairen van je telefoon nadat je je auto gestart hebt tot hij een piep geeft (na ongeveer een half minuutje) Dan kan hij hem wel vinden.
Enige nadelen van de Omnia met deze carkit is dat hij je beltoon niet doorgeeft maar een standaard toon, geen waarschuwing voor sms en geen voicedialing (maar dat is een standaard omnia probleem via BT)

Succes ermee!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Ik heb een probleem ondervonden bij mijn Omnia,
Als ik mijn WIFI aanzet, en een willekeurig moment later weer uit zet, blijft hij de rest van de dag gewoon weer uit zichzelf aanspringen. Als ik hem dan soft reset doet hij dit niet, maar zodra ik weer een keer de WIFI zelf heb aangezet blijft hij dit uit zichzelf doen.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dat kan voorkomen? het is nogal slopend voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Ik heb een Tmobile branded omnia. Als ik tarils rom instaleer, kan ik daarna dan weer updaten naar de nieuwste rom op de samsung site? Dit leek mij een mooie manier om mijn omnia unbranded te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Ik ga dan denk ik voor de Omnia Pro, dat uitschuifbare toetsenbord lijk mij heel handig.
En zijn de specificaties niet ongeveer gelijk aan die van de omnia 2?
Jos84 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:45:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
staffordniko schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:22:
Ik heb een Tmobile branded omnia. Als ik tarils rom instaleer, kan ik daarna dan weer updaten naar de nieuwste rom op de samsung site? Dit leek mij een mooie manier om mijn omnia unbranded te maken.
Eerst naar de laatste NL rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Hoe bedoel je? die is toch gewoon van de samsung site te halen?

eerst tarils rom, kan ik daarna niet gewoon naar de samsung site gaan, downloaden en die erop zetten?
rijsbol schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:56:
[...]

Eerst naar de laatste NL rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Weet iemand al wat de richtprijs van de i8000 Omnia II wordt?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
staffordniko schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:21:
Hoe bedoel je? die is toch gewoon van de samsung site te halen?

eerst tarils rom, kan ik daarna niet gewoon naar de samsung site gaan, downloaden en die erop zetten?

[...]
Nee, deze is alleen geschikt voor niet t-mobile omnias.
Zet je meteen degene van Taril erop dan gaat het gelijk mis. |:(

[ Voor 17% gewijzigd door rijsbol op 18-07-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik heb ook een probleem met mijn Omnia. Als ik met een onbeveiligde Wi-Fi netwerk wil verbinden, komt eerst gewoon netjes in beeld verb. maken even later staat er ''beschikbaar''. Dit kan ik zo vaak doen als ik wil, maar verbinden doet die dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Yohan schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:47:
Weet iemand al wat de richtprijs van de i8000 Omnia II wordt?
Samsung geeft deze advies verkoop prijs voor een los toestel.

Maar die zal hier bij ons wel hoger zijn :(

Want voor de i8910HD is die in NL ook ca. 620 euro in plaats van de geadviseerde 540 euro voor een los toestel gekocht bij een telecomwinkel en NIET op i-net i.v.m. service/garantie/omruilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Oke dankjewel,
welke rom kan ik dan over mijn iritante Tmobile rom gooien?
rijsbol schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:52:
[...]

Nee, deze is alleen geschikt voor niet t-mobile omnias.
Zet je meteen degene van Taril erop dan gaat het gelijk mis. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
staffordniko schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:34:
Oke dankjewel,
welke rom kan ik dan over mijn iritante Tmobile rom gooien?

[...]
XKHJ3 dan de engelse DXIA2.
Vergeet de XP modem drivers niet te installeren (plug de telefoon een paar keer in en uit en start de computer opnieuw op) en deel de internet verbinding van de telefoon (om zeker te zijn dat het modem is geinstalleerd). 8)

[ Voor 32% gewijzigd door rijsbol op 18-07-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
rijsbol schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 20:27:
[...]

Zo heb ik het ook gedaan :) XKHJ3(nieuwste NL) naar DXIA2, dan DXIA5, en nu draai ik windows mobile 6.5 23004 op DXID1 :)

NB: ik heb _GEEN_ branded phone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Maar die XKHJ3 kan ik toch JUIST niet instaleren omdat mijne branded is??
rijsbol schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 20:27:
[...]

Vergeet de XP modem drivers niet te installeren (plug de telefoon een paar keer in en uit en start de computer opnieuw op) en deel de internet verbinding van de telefoon (om zeker te zijn dat het modem is geinstalleerd). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
staffordniko schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 20:37:
Maar die XKHJ3 kan ik toch JUIST niet instaleren omdat mijne branded is??

[...]
Heb hier zelf ook een branded versie van t-mobile waarbij het goed gelukt is. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Hoe doe je dat dan? ik krijg dan de melding dat ik verkeerde software ofzo heb hiervoor..

Zou je het mij stapsgeweis uit kunnen leggen?
rijsbol schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 20:41:
[...]

Heb hier zelf ook een branded versie van t-mobile waarbij het goed gelukt is. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Nikeau op 18-07-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
staffordniko schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 20:44:
Hoe doe je dat dan? ik krijg dan de melding dat ik verkeerde software ofzo heb hiervoor..

Zou je het mij stapsgeweis uit kunnen leggen?

[...]
•Press the 'dial' key to the left of the optical pad to bring up the dialer
•With the onscreen keypad input *#1546792*#
•Select 'Preconfiguration'
•Enter code *#81230*# and select OK
•Select 'Singapore', with the default Operator
•Accept this, DEVICE WILL HARD RESET
•Run update, and all should be well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Jap dat had ik inderdaad al eens geprobeert, alleen die code blijkt bij mij niet te werken?
rijsbol schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 20:54:
[...]

•Press the 'dial' key to the left of the optical pad to bring up the dialer
•With the onscreen keypad input *#1546792*#
•Select 'Preconfiguration'
•Enter code *#81230*# and select OK
•Select 'Singapore', with the default Operator
•Accept this, DEVICE WILL HARD RESET
•Run update, and all should be well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
staffordniko schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 21:00:
Jap dat had ik inderdaad al eens geprobeert, alleen die code blijkt bij mij niet te werken?

[...]
Eerst de telefoonknop indrukken en dan precies invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Ja dat heb ik al meerdere malen gepobeert, maar hij doet echt niks :S
Ik heb m ookal op een andere tmobile branded omnia geprobeert met een oudere versie erop, ook geen reactie.
Ik druk gewoon de telefoon knop in en typ het in, maar er gebeurt niks...
rijsbol schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 21:05:
[...]

Eerst de telefoonknop indrukken en dan precies invullen.

[ Voor 26% gewijzigd door Nikeau op 18-07-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
met deze code kom ik wel in een menu:
is dit ook goed?
*#638738#
hiermee kan ik ook het land veranderen.

EDIT:
Ik kan dan niet veranderen naar singapore...

[ Voor 43% gewijzigd door Nikeau op 18-07-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
staffordniko schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 21:25:
met deze code kom ik wel in een menu:
is dit ook goed?
*#638738#
hiermee kan ik ook het land veranderen.

EDIT:
Ik kan dan niet veranderen naar singapore...
Nee, lees je PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:43
Ik heb hier ook een Omnia toestel die allemaal kuren heeft, hij is niet branded en aangeschaft via Hi, sim/networklock vrij en deze rom:
PDA: i900XKHK3/ASHK2
TELEFOON: i900XXHJ2

Nu wilde ik deze van nieuwe ROM voorzien aangezien deze allemaal kuren heeft en met een harde reset ook niet verholpen zijn.

Via de officiele update pagina herkent hij mijn PDA versie niet dus ben ik volgens mij genoodzaakt de singapure methode te gebruiken.

Alleen is het voor mij niet helemaal duidelijk wat nu juiste procedure is.
Voor mij gevoel moet ik het op deze manier aanpakken.
- Aangezien ik vista x64 draai zal ik via virtualbox/vmware een windows xp machine moet maken.
- Singapure aanpassing en de laatste ROM installen: i900XKHJ3_updater_xp_1117.EXE
(update: country Singapore met operator SingTel is enige wat kiezen kan, lijkt me goed denk?)
- Vervolgens het talen bestand via mijn opslag: Omnia_i900XKHJ3_Taal_bestand.MLI
- en als laatste singapure patch terug draaien naar origineel.

Zit ik zo op de juiste weg ?

B.v.d.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 19-07-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
ROM-versie incorrect???
Open Google-o-matic (gratis) en type in het invoerveld het volgende in: "INCORRECT SOFTWARE VERSION"
Ga naar de website van Modaco en zie hier: voor alles is een oplossing!

"Beter goed gejat, dan slecht verzonnen"

In tegenstelling tot anderen deel ik de plek waar al die wijsheden vandaan komen. :X

Suc6 met flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik heb een normale Omnia (dus geen T-Mobile oid).
Er staat momenteel een officiële Samsung ROM op maar ik heb de i900-DXID1-OMNIA-WM65-ALL gedownload van Taril.
Kan ik deze gewoon over mijn officiële ROM installeren? via een XP machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
Hallo - ik heb een vraag over mijn i900 Omnia :) het is een simlockvrij en unbranded toestel. De firmware e.d. is gewoon zoals ik hem gekocht heb.

Vroeger, met mijn oude toestel (ook een Samsung, D900) kon ik smsjes van het toestel naar de PC overzetten, gebruikmakend van de PC Studio-software. Het werkte niet geweldig; MMS-berichten en tekstberichten van meer dan 1 smsje lang, konden niet worden overgezet. Maar het meeste kon ik dus back-uppen op mijn pc.

Nu draait mijn huidige telefoon op Windows Mobile, volgens velen niet bepaald het meest stabiele systeem en ook van de vele resetfuncties die ingebouwd zijn, word ik wat huiverig. Vooral omdat ik van iemand anders met een Omnia heb begrepen dat hij na een harde reset al zijn berichten kwijt was.

En die zijn me nogal dierbaar. De vraag is dus:

vraag
Is er een centraal bestand in de Omnia waarin alle berichten worden opgeslagen? Zoja - waar staat dit? Dat zou ik kunnen back-uppen; stel dat ik dan al mijn berichten verlies zet ik het eenvoudigweg terug.

Of

Is er, net zoals met de Samsung PC Studio-software, een mogelijkheid de berichten naar de PC te importeren?

Het is nogal een verhaal geworden, maar ik hoop dat de vraag duidelijk genoeg is - alvast bedankt voor eventuele reply.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:24
Volgensmij kun je wel syncen met outlook (ook met smsjes), not sure though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
timskiej schreef op zondag 19 juli 2009 @ 18:00:
Ik heb een normale Omnia (dus geen T-Mobile oid).
Er staat momenteel een officiële Samsung ROM op maar ik heb de i900-DXID1-OMNIA-WM65-ALL gedownload van Taril.
Kan ik deze gewoon over mijn officiële ROM installeren? via een XP machine.
Mijn eerste reactie is: Ja!
Zelf heb ik deze ROM ook gehad, maar heb nu de SHKv15-ROM erop staan, waarover ik heel erg tevreden ben! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
OConnor schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:21:
[...]
vraag
Is er een centraal bestand in de Omnia waarin alle berichten worden opgeslagen? Zoja - waar staat dit? Dat zou ik kunnen back-uppen; stel dat ik dan al mijn berichten verlies zet ik het eenvoudigweg terug.

Of

Is er, net zoals met de Samsung PC Studio-software, een mogelijkheid de berichten naar de PC te importeren?

Het is nogal een verhaal geworden, maar ik hoop dat de vraag duidelijk genoeg is - alvast bedankt voor eventuele reply.
Met oulook kun je helaas alleen mail en contacten backuppen. Voor SMS en MMS berichten heb je andere software nodig zoals bijvoorbeel Dopod SMS backup (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=283080) of andere software die compatible is met Windows Mobile. Zoeken met google op "SMS backup windows mobile" levert ook al de nodige hits op.

[ Voor 30% gewijzigd door DeOS op 20-07-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
  • Laatst online: 04-01-2022
Weet er iemand soms waarom ik via Windows Mobile Device center geen verbinding krijg via bluetooth?
Mijn pc is via bluetooth verbonden met m'n omnia, maar via die WMDC krijg ik geen verbinding.
Via kabel heb ik dan geen problemen..
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
schumpi schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:54:
Weet er iemand soms waarom ik via Windows Mobile Device center geen verbinding krijg via bluetooth?
Mijn pc is via bluetooth verbonden met m'n omnia, maar via die WMDC krijg ik geen verbinding.
Via kabel heb ik dan geen problemen..
Iemand een idee?
Heb je de laatste versie van Windows Mobile Device Center (6.1) geïnstalleerd (http://www.microsoft.com/...vice-center-download.mspx)? Welke melding krijg je op je omnia?

Kijk ook hier eens: http://www.windowsmobilet...ection/forums/t/2559.aspx en http://www.inspectmygadge...ce-to-wmdc-via-bluetooth/

[ Voor 13% gewijzigd door DeOS op 20-07-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
DeOS schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:48:
[...]

Met oulook kun je helaas alleen mail en contacten backuppen. Voor SMS en MMS berichten heb je andere software nodig zoals bijvoorbeel Dopod SMS backup (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=283080) of andere software die compatible is met Windows Mobile. Zoeken met google op "SMS backup windows mobile" levert ook al de nodige hits op.
OK. Ik heb wat gezocht en vond betaalde software. Kostte iets van 20$ en da's prima, maar ik kan geen enkele ervaringen ermee vinden :s

Ook vond ik deze gratis tool, die er qua site en handleiding netter uitziet dan de eerder genoemde betaalde; kan ook precies wat ik wil en werkt met Windows Mobile 6. Enkel ben ik vreselijk bang dat het tijdens het back-uppen misgaat en ik alsnog alles kwijt ben :| Heeft iemand van jullie Omia-gebruikerts ervaring met dit stukje software?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
  • Laatst online: 04-01-2022
OK @DeOs, je hebt mij zeer goed geholpen, waarvoor mijn dank!
Er was blijkbaar geen compoort ingestelt voor m'n bluetooth (op pc). Door deze op com3 te zetten is het mij eindelijk gelukt om verbinding te krijgen. Dit probleem had ik vroeger niet met m'n Nokia. De Omnia maakt het me niet gemakkelijk maar dat zal wel wennen...hoop ik toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

wat is dat bricked nou?
wanneer is je telefoon bricked?

de mijne hangt bij het opstarten op t t-mobile scherm...issie nu bricked (heb er niets aan veranderd :?)?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijken er hier als mensen met een schuin oogje naar de Toshiba TG01 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 15:02
Wel naar de Omnia II die ik vanochtend besteld heb en volgende week verwacht O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook of dat verslavende spelletje wat op de HTC zit op de Omnia draait en waar het te vinden is. Met dat balletje manouvreren dmv bewegingscensor.
Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic