Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Omnia pro heeft een (hardware) qwerty toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
Aansluiten via usb en nog een keer proberen te flashen? Als je het samsung logo nog kan zien kun je namelijk nog in de bootloader modus terecht komen.

Heb je van te voren wel een modem driver geïnstalleerd?

[ Voor 9% gewijzigd door DeOS op 16-06-2009 10:21 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamarlijn
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 17:00
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:10:
Vraagje: ik heb een tijdje terug mij instellingen van de Omnia aangepast voor het werkend krijgen van TomTom met GPSgate. Nu zijn beiden er inmiddels af en ik heb IGO erop staan. Wat zijn de standaard GPS instellingen voor de Omnia? :)
Igo8 kan ( als je de instelling van IGO op automatisch hebt staan) zelf de poort vinden waar de gps op aangesloten staat maar standaard staat de gps op com 3 en voor extern op com 9 met baudrate 4800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Het is me eindelijk gelukt om de contactpersonen in Outlook te krijgen. Dit lukte niet omdat de contacten alleen op de sim stonden en niet op de telefoon. Nu heb ik de contacten dus op beide staan. Maar wanneer ik de contacten van de telefoon afhaal, zodat ze alleen op de sim weer staan, dan zullen deze weer op de telefoon komen te staan op het moment dat ik ga synchroniseren...... Hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik wil de telefoonnummers graag op de simkaart houden, maar ik wil deze ook in Outlook hebben staan, maar ik wil ze niet dubbel in de telefoon hebben.... Snappen jullie het nog :D

iig alvast Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Jos84 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:46:
Het is me eindelijk gelukt om de contactpersonen in Outlook te krijgen. Dit lukte niet omdat de contacten alleen op de sim stonden en niet op de telefoon. Nu heb ik de contacten dus op beide staan. Maar wanneer ik de contacten van de telefoon afhaal, zodat ze alleen op de sim weer staan, dan zullen deze weer op de telefoon komen te staan op het moment dat ik ga synchroniseren...... Hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik wil de telefoonnummers graag op de simkaart houden, maar ik wil deze ook in Outlook hebben staan, maar ik wil ze niet dubbel in de telefoon hebben.... Snappen jullie het nog :D

iig alvast Thanks!
De beste en volgens mij enige oplossing is om de contacten bij te houden op je telefoon en je SIM contacten te verbergen in je contactlijst. Enige nadeel hierbij is dat je alleen de contacten op je telefoon update bij wijzigingen en niet die van je SIM.

Zelf heb ik mijn contacten nooit op m'n SIM staan. Backup is bij mij Outlook.

Hide SIM contacts
HKCU\ControlPanel\Phone

ShowSIM: change 1 to 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

veejee schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:49:
sjalom, nog even een opmerking/vraag, wanneer ik met de i900 beeldfragmenten vast wil leggen op 640x480 dan stotterd het beeld zo erg dat het niet de moeite waard is om het filmpje nogmaals te bekijken! (het stotteren begint al tijdens het filmen) Het lijkt zelfs alsof de cpu tekortschiet om alles soepel vast te leggen met de camera software. (ik heb dan geen andere tasks aanstaan!!!)
Heb ik ook last van; maar als ik dan de filmpjes op de PC zet zijn ze wel vloeiend gewoon.

Dat brengt me bij een andere vraag die al 's eerder gesteld is: Is er een mogelijkheid om WEL normaal geluid op te nemen bij concerten? Ik heb nu afgelopen weekend wat opgenomen bij Defqon, maar da's gewoon alleen maar gekraak. 't geluid is net of ik m'n camera in een groot knisperend snoeppapiertje heb! :D

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dit doen we niet.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 16-06-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:44

Pinjataaa

Hit me!

-knip-

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 16-06-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Scyth schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:29:
[...]

Heb ik ook last van; maar als ik dan de filmpjes op de PC zet zijn ze wel vloeiend gewoon.

Dat brengt me bij een andere vraag die al 's eerder gesteld is: Is er een mogelijkheid om WEL normaal geluid op te nemen bij concerten? Ik heb nu afgelopen weekend wat opgenomen bij Defqon, maar da's gewoon alleen maar gekraak. 't geluid is net of ik m'n camera in een groot knisperend snoeppapiertje heb! :D
Dit is en blijft een ergernis, heb daarom zaterdag nog niet eens geprobeerd iets op te nemen ;) Ik heb wel eens lopen zoeken naar een oplossing, maar zonder echt werkend resultaat. De microfoon of hoe je het wil noemen is schijnbaar niet geweldig, maar kan beter werken. Zo heb ik wel eens een apart progje gedownload dat geluid opneemt, en de kwaliteit van deze geluid opname is wel van acceptabele kwaliteit (hardstyle etc.), maar om nu geluid en video apart op te gaan nemen is ook zo wat.

Jammer maar helaas, want de video opname is niet eens zo slecht. Maar vooralsnog zit ik met een groter probleem mijn scherm is gebarsten, komt neer op z'n €100,- reparatiekosten achja... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex336
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 17:12
ik heb een omnia met firmware I900xkhk3/ASHK2. Nu lees ik hier dus dat dit van Hi zou zijn en er geen oficielle update voor is. Ik had ook gelezen dat er mensen zijn die deze ook hadden en het toch gelukt is om de firmware up te daten. Mijn vraag is dus hoe je dat gedaan hebt en naar welke firmware. Er staat hier nu zoveel op dit forum dat ik door de bomen het bos niet meer zie en ik wil hem dus updaten ivm de langere levensduur van de accu, nu elke dag opladen vind ik dus echt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:23
Scyth schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:29:
[...]

Haha dat had ik ook bij DefQon.1 met mijn Omnia. De bass overruled al het andere geluid dat op je telefoon binnenkomt.
Maarja, op een telefoon is een beetje goede noisefilter nog geen optie lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb sinds vandaag Android draaien op mijn Omnia :) Het is nog maar een alpha versie dus echt vlot gaat het nog allemaal niet maar het is wel een leuke eerste kennismaking en er wordt nog steeds aan gewerkt dus het zal waarschijnlijk niet meer zo lang duren voor het volledig werkt.

Linken naar het topic mag hier waarschijnlijk niet maar even googlen en je vindt het vast wel.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkevin
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 10:58
Ik hoop dat ik de vraag hier mag stellen.
Ik zal dezelfde vraag ook bij de HTC touch HD forum plaatsen.

Ik ben erg geïnteresseerd in de HTC touch HD.
Maar nu kwam ik deze telefoon tegen.
Weet iemand wat de verschillen zijn?
De voors en tegens?

Ik heb nog geen ervaring met een touch screen, en ook niet met windows mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
mrkevin schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:50:
Ik hoop dat ik de vraag hier mag stellen.
Ik zal dezelfde vraag ook bij de HTC touch HD forum plaatsen.

Ik ben erg geïnteresseerd in de HTC touch HD.
Maar nu kwam ik deze telefoon tegen.
Weet iemand wat de verschillen zijn?
De voors en tegens?

Ik heb nog geen ervaring met een touch screen, en ook niet met windows mobile.
Even in gewone mensentaal:
De Touch HD heeft een groter scherm met een hogere resolutie dus qua beeldkwaliteit allesins een veel mooier scherm maar daar stoppen de voordelen ook voor mij. Omnia is wat kleinder, waardoor hij draagbaarder is, batterij gaat langer mee, scherm is uiteraard niet slecht en reageert goed en voor de rest zijn het beiden WM smartphones, de HD wel met de Touch-Flo interface (die je ook op de Omnia kan zetten).

[ Voor 5% gewijzigd door Renegade! op 17-06-2009 20:55 ]

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Hallo,

Ik heb een tijdje gezocht, maar vroeg mij het volgende af. betreft een vodafone branded toestel!

Onderaan in het scherm staan twee sneltoetsen, namelijk "Telefoon" en "live!". kan ik de Live! toets ook veranderen zonder te flashen? in het register ofzo?

EDIT: Opgelost doormiddel van een programma genaamd: omnia today linker.

[ Voor 12% gewijzigd door 50Miles op 18-06-2009 23:15 ]

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Samsung Omnia 2 wooow wat een scherm !

http://www.youtube.com/watch?v=xZNAu9GtN_c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03

xon

hi all,

Hebben jullie al eens geprobeerd om krasjes van je schermpje af te halen? Ik heb het heel lichtjes gedaan met van dat polish spul wat goed voor normale display's werkt en voor horloges etc maar zag niet echt resultaat en durf eigenlijk niet door te zetten.

Zie je trouwens de krasjes niet meer (zo goed) als je een screenprotector er overheen plakt?

*knip* daar hebben we http://tweakers.net/aanbod voor

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 19-06-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03

xon

oeps

[ Voor 98% gewijzigd door xon op 19-06-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
xon schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:43:
hi all,

Hebben jullie al eens geprobeerd om krasjes van je schermpje af te halen? Ik heb het heel lichtjes gedaan met van dat polish spul wat goed voor normale display's werkt en voor horloges etc maar zag niet echt resultaat en durf eigenlijk niet door te zetten.

Zie je trouwens de krasjes niet meer (zo goed) als je een screenprotector er overheen plakt?

[mbr]*knip* daar hebben we http://tweakers.net/aanbod voor[/]
Weet niet wat voor krasjes het zijn, maar lichte oppervlakkige krasje zul je na het opplakken van zo'n screenprotector niet meer terug zien.

Ben vanmorgen met mijn Omnia naar een KPN business center geweest om hem op te sturen voor reparatie, alleen zij nemen hem al niet meer aan... De medewerker zei dat ze hem wel konden opsturen, maar wanneer hij bij het reparatiecentrum aan zou aankomen, zou de telefoon geweigerd worden ivm met vloeistof dat mogelijk is vrijgekomen bij het breken van het scherm....

Nu maar even bij zo'n particulier reparatiewinkeltje proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:22
HammerNL schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:10:
Nu maar even bij zo'n particulier reparatiewinkeltje proberen
Mocht dat niet lukken kun je het zelf nog proberen: http://www.modaco.com/con...new-touch-panel-on-omnia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Denk dat ik daar zelf maar niet aan begin, maar wat ik daar lees over een verbeterd touch scherm, spreekt me wel aan. Is er ook een typenummer oid bekend van dat 'nieuwe/verbeterde' scherm? Zou wel handig zijn als dat bedrijfje deze dan zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik heb een vraag. Op de samsung site kun je de omnia updaten maar daar staat een melding bij niet geschikt voor toestellen met een t-mobile of vodafone logo. En de mijn staat een logo op van t-mobile. Wat gebeurd er als ik deze update wel gebruik. Mijn toestel is ook geunlockt en gebruik KPN.

Wat kan er mis gaan als ik deze update gebruik. En als dit wel wil is dan alles van t-mobile weg en is het dan een gewone omnia toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Hallo,

Ik ga aanstaande woensdag een laptop kopen maar ik heb een vraag. Een vriend van mij kon met zijn laptop het internet gebruiken van zijn LG Viewty, dit kon via bluetooth en de bijpassende computer kabel. Kan zoiets ook met de omnia? Is hier een speciaal programma voor waardoor ik dit kan doen of moet ik iets instellen?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 07:26

MsG

Forumzwerver

reinhold schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:46:
Ik heb een vraag. Op de samsung site kun je de omnia updaten maar daar staat een melding bij niet geschikt voor toestellen met een t-mobile of vodafone logo. En de mijn staat een logo op van t-mobile. Wat gebeurd er als ik deze update wel gebruik. Mijn toestel is ook geunlockt en gebruik KPN.

Wat kan er mis gaan als ik deze update gebruik. En als dit wel wil is dan alles van t-mobile weg en is het dan een gewone omnia toestel.
Er gaat niks mis. Je krijgt simpelweg een device error bij het updaten omdat het kunstmatig geblokkeerd is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 08:19

mucuracat

YES

:P :P :P :P :P :P
Gebruik je mobiel als router of accespoint. Applicatie van samsung zelf.
In het Engels en Italiaans.. Engels lijkt me voldoende ;-)

http://it.samsungmobile.com/support/WMWifiRouter/index.do

of direct downloaden:
http://it.samsungmobile.c...fiRouter/WMWifiRouter.zip

[ Voor 18% gewijzigd door mucuracat op 20-06-2009 02:16 . Reden: download link bijgezet ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Laatst online: 02-03 13:47
MsG schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 02:02:
[...]

Er gaat niks mis. Je krijgt simpelweg een device error bij het updaten omdat het kunstmatig geblokkeerd is.
Ja en hoe bedoel je device error. En wat is kunstmatig geblokkeerd.

Is er na de updat alles van t-mobile weg zou het wel mooi vinden en is hij dan nog wel geunlockt zodat ik wel mijn kpn kaart kan blijven gebruiken. En hoe graat is de kans dat hij het na deze update het niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee je kan de update niet uitvoeren. Je krijgt een error zoals ik zeg omdat je geen "echte" omnia hebt maar een t-mobile omnia. Probeer maar eens, kijg je vrijwel meteen een error dat het Device ID niet matcht oid. Wat je wel kan doen is een HardSPL flashen, daarmee kan je vervolgens elke rom flashen. Dit laat echter je garantie doen vervallen, bovendien mag dat hier volgens mij verder niet besproken worden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Waar heel erg naar op zoek ben is een toepassing op mn mobiel waarmee ik eenvoudigweg bestanden/folders en mappen kan voorzien van een simpel wachtwoord, waardoor ik alleen zelf tot die bestanden toegang krijg. Dus geen encryptieprogjes waarbij elke file weer bij raadpleging gede-encrypt moet worden, maar simpelweg een toepassing waarbij gevraagd wordt "geef wachtwoord op" waarna ik bij correcte ingave toegang krijg tot het gewenste bestand.Heb al heel wat gezien, Truecrypt, PGP Mobile, Folder Lock, Lockfolder, Memlocker, maar is allemaal niet wat ik bedoel, simpel een toepassing dat het mogelijk maakt in mijn samsung bepaalde bestanden te voorzien van een wachtwoord.
Hoop dat iemand me kan helpen. Zou een leverancier dit werkelijk niet zelf willen/kunnen ontwikkelen? Zoals SPB of Resco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
mucuracat schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 02:14:
:P :P :P :P :P :P
Gebruik je mobiel als router of accespoint. Applicatie van samsung zelf.
In het Engels en Italiaans.. Engels lijkt me voldoende ;-)

http://it.samsungmobile.com/support/WMWifiRouter/index.do

of direct downloaden:
http://it.samsungmobile.c...fiRouter/WMWifiRouter.zip
alleen krijg ik het niet in het engels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb sinds vorige week een probleem met messenger op mijn Omnia (miljonairspack)
toestelinfo:
PDA: i900XKHH8/XKHH4
Telefoon: i900XXHH0

Ik heb mijn telefoon in maart gekocht en begin juni is mijn nummer omgezet naar T-mobile met o.a. onbeperkt internet. Voor de omzetting Messenger 1x gebruikt (had toen nog geen internetabonnementje). Twee weken geleden Messenger getracht te gebruiken, kreeg telkens de melding dat er een probleem met de service is of dat de telefoon geen bereik zou hebben. Na op internet wat te hebben gezocht, werd geadviseerd om een harde reset te geven. Dat ook gedaan (wel alle sms'jes kwijt) en de boel opnieuw opgestart en zowaar Messenger werkte. Toen even een paar dagen in het buitenland geweest (geen internet gebruikt want dan betaal je de hoofdprijs).

Helaas heeft Messenger slechts die ene keer gewerkt. En om nu elke keer een harde reset te geven om Messenger weer op te starten zie ik niet zitten. Bij Samsung zelf wisten ze het ook niet.

Weet iemand hoe dit is op te lossen?

September

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 08:19

mucuracat

YES

Chubz schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 18:38:
[...]

alleen krijg ik het niet in het engels..
bij het installeren krijg je de keuze..

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Is er mischien ook een app waarbij je een hardware button kan toewijzen aan screen rotatie?
dat als ik een knop indruk (bijv. volume hoger) dat het scher dan in landscape mode komt?
ik heb namelijk een hekel aan die automatische screen rotatie, maar soms kan het handig zijn om tog je scherm eventjes gedraait te hebben.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 06:13
staffordniko schreef op maandag 22 juni 2009 @ 07:37:
Is er mischien ook een app waarbij je een hardware button kan toewijzen aan screen rotatie?
dat als ik een knop indruk (bijv. volume hoger) dat het scher dan in landscape mode komt?
ik heb namelijk een hekel aan die automatische screen rotatie, maar soms kan het handig zijn om tog je scherm eventjes gedraait te hebben.
alvast bedankt
dat kan de telefoon zelf al, settings>personal>buttons> "<rotate screen>" staat tussen het lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
Dan ga ik nu toch maar een vraag stellen, want het word nu wel heel irritant :p
Wanneer de telefoon vergrendeld is en op bijv. trillen staat dan heeft deze de neiging wanneer de twee (up&down achtige aan de rechterkant) knoppen ingedrukt worden harder of zachter te gaan.

Ik zet het toestel natuurlijk niet voor niets op trillen en wil hem dan ook daar op houden.
Ik heb al gekeken in de telefoon bij audio instellingen en ook bij knoppen maar ik heb na het één en ander veranderd te hebben nog niet het gewenste resultaat.
Tevens heb ik de in de openingspost de: Samsung Omnia - How, What & Where bekeken maar ook hier staat m'n antwoord niet in.

Zal uiteindelijk wel voor de hand liggen maar dan nog, iemand een suggestie?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Eventjes slide to unlock instaleren op je telefoon als vervangend toetsenblok.
Zoek op google naar: s2u2. Werkt perfect!
Fanatix schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:33:
Wanneer de telefoon vergrendeld is en op bijv. trillen staat dan heeft deze de neiging wanneer de twee (up&down achtige aan de rechterkant) knoppen ingedrukt worden harder of zachter te gaan.

Ik zet het toestel natuurlijk niet voor niets op trillen en wil hem dan ook daar op houden.
Ik heb al gekeken in de telefoon bij audio instellingen en ook bij knoppen maar ik heb na het één en ander veranderd te hebben nog niet het gewenste resultaat.
Tevens heb ik de in de openingspost de: Samsung Omnia - How, What & Where bekeken maar ook hier staat m'n antwoord niet in.

Zal uiteindelijk wel voor de hand liggen maar dan nog, iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
Blokkeert dit alles? Krijg er namelijk geen duidelijk beeld van via een aantal google resultaten.
Want het gaat me puur om de toetsen die gewoon werken ondanks het toestel geblokkeert staat.
Verder is de toetsblokkering prima in orde (naja toets blokkering :P)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Heeft iemand een idee hoe ik het standaard poortje van de email (POP3 & SMTP) kan veranderen?
Heb al aardig wat af gegoogled en in het register gezocht.
Volgens mij is t-mobile dit aan het blokkeren. Voorheen werkte het altijd.

[ Voor 16% gewijzigd door rijsbol op 23-06-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Mijn broertje heeft een vodafone branded omnia (8 maanden oud)... accu gaat snel op en vaker vastlopers.. nu dacht ik ooh gewoon ff firmware update, maar via de samsung site gaat het niet.
Hoe kan je een vodafone branded omnia flashen? liefst zet ik er gewoon een goeie custom rom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ook zo.

Zal zijn voor als je de vergrendelde telefoon opneemt (als er gebeld wordt), dan is het handig toch de geluidsknoppen te kunnen bedienen. Als de telefoon in slaapstand staat (scherm helemaal zwart) dan kunnen die knoppen niet meer gebruikt worden en zijn ze dus wel goed vergrendeld.

Anders zou ik 't ook niet weten, 't is maar 'n idee....

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De functie "onderste volumeknop lang inhouden om het lampje aan te doen" werkt niet als SPB geinstalleerd is.
Ik moet eerst terug naar "show today", dan werkt het wel weer correct.

Is er nog een andere manier om het lampje aan-uit te schakelen?
Bijvoorbeeld doormiddel van een klikbaar icoontje of te plaatsen onder een programmeerbare knop?
Het lampje wordt natuurlijk softwarematig aangestuurd, vraag is alleen: hoe en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Chubz schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:55:
Hallo,

Ik ga aanstaande woensdag een laptop kopen maar ik heb een vraag. Een vriend van mij kon met zijn laptop het internet gebruiken van zijn LG Viewty, dit kon via bluetooth en de bijpassende computer kabel. Kan zoiets ook met de omnia? Is hier een speciaal programma voor waardoor ik dit kan doen of moet ik iets instellen?
Bij voorbaat dank.
Zet in Settings-->Connections de USB Connection Mode op 'ActiveSync' en zet plaats bij 'USB to PC' het vinkje bij 'Enable advanced network functionality'. Dan wordt de Omnia een modem die je met bijgeleverde USB-kabel kan gebruiken. Ik heb mijn Omnia ook even als WIFI accesspoint geprobeerd, maar het ding wordt dermate warm dat ik liever de kabel gebruik.
staffordniko schreef op maandag 22 juni 2009 @ 07:37:
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:33:
Is er nog een andere manier om het lampje aan-uit te schakelen?
Bijvoorbeeld doormiddel van een klikbaar icoontje of te plaatsen onder een programmeerbare knop?
Het lampje wordt natuurlijk softwarematig aangestuurd, vraag is alleen: hoe en waar?
Ik gebruik AE Button Plus, vind ik echt een ideaal programma. Je kunt hiermee niet zomaar de hardware buttons mappen (zoals ook al gedeeltelijk standaard in Windows Mobile kan), maar tevens onderscheid maken tussen 1x, 2x en 3x drukken op de knop en het langer ingedrukt houden. Daarnaast krijg je in de geregistreerde versie een handig Action Menu, dat je ook aan een button kunt mappen.

Ik kan in ieder geval niet meer zonder, het helpt me veel productiever te zijn. Voorbeeld:
1x Main Menu button= Action Menu (koppelingen naar Today Screen, close active application, rotate screen, toggle BlueTooth/WiFi/Speakerphone/Display On/Off, Soft-Reset, Power Off)
2x Main Menu button = Switch to Next Application
hold Main Menu button = Start TorchButton (flashlight)

En dat alles met 1 knop. ;)

Ik zoek alleen nog een manier om de hardwarebuttons werkend te laten wanneer het apparaat gelocked is. Ik heb de Brando Rubber Back Hard Case waardoor het per ongeluk indrukken van de buttons vrijwel onmogelijk is, maar ik wil bijvoorbeeld wel graag de flashlight kunnen gebruiken als de Omnia gelocked is.

[ Voor 8% gewijzigd door bouvrie op 23-06-2009 14:59 ]

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, very nice, but...

Nou weet ik nog niet hoe dat lampje "anders" aan moet.
Voor mijn werk gebruik ik dat lampje best wel vaak en is dus een beetje boel irri als ik telkens terug moet naar dat belachelijke Today.

Zal dat programmaatje van jou eens even proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YO! Kheppum gevonden!

http://www.mediafire.com/?ndh4zjgtmmj

Daar kan je TorchButtonOmnia.CAB downloaden.

Installeren, kijk daarna bij programma's, daar staat een icoon "torchbutton" .
Als je er op drukt gaat 't lampje aan of uit.
Of ie vanzelf ook weer uit gaat weet ik nog niet, maar dit werkt hartstikke mooi!

EDIT:

Gaat automatisch uit na 30 seconden wat ikzelf eigenlijk veel te kort vind dus ben ik even in het register gedoken:

HKLM/Software/TorchButton daar zie je "FlashLightTimeout" met waarde 30

Verander die waarde naar eigen wens.
Ik heb 'm gewoon op 120 gezet.

Softreset is niet nodig, 't werkt meteen.

Zo, da's ook weer opgelost :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
bouvrie schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:35:
[...]
Zet in Settings-->Connections de USB Connection Mode op 'ActiveSync' en zet plaats bij 'USB to PC' het vinkje bij 'Enable advanced network functionality'. Dan wordt de Omnia een modem die je met bijgeleverde USB-kabel kan gebruiken. Ik heb mijn Omnia ook even als WIFI accesspoint geprobeerd, maar het ding wordt dermate warm dat ik liever de kabel gebruik.

[...]

[...]

Ik gebruik AE Button Plus, vind ik echt een ideaal programma. Je kunt hiermee niet zomaar de hardware buttons mappen (zoals ook al gedeeltelijk standaard in Windows Mobile kan), maar tevens onderscheid maken tussen 1x, 2x en 3x drukken op de knop en het langer ingedrukt houden. Daarnaast krijg je in de geregistreerde versie een handig Action Menu, dat je ook aan een button kunt mappen.

Ik kan in ieder geval niet meer zonder, het helpt me veel productiever te zijn. Voorbeeld:
1x Main Menu button= Action Menu (koppelingen naar Today Screen, close active application, rotate screen, toggle BlueTooth/WiFi/Speakerphone/Display On/Off, Soft-Reset, Power Off)
2x Main Menu button = Switch to Next Application
hold Main Menu button = Start TorchButton (flashlight)

En dat alles met 1 knop. ;)

Ik zoek alleen nog een manier om de hardwarebuttons werkend te laten wanneer het apparaat gelocked is. Ik heb de Brando Rubber Back Hard Case waardoor het per ongeluk indrukken van de buttons vrijwel onmogelijk is, maar ik wil bijvoorbeeld wel graag de flashlight kunnen gebruiken als de Omnia gelocked is.
nice app!!
de volume knoppen zijn werkbaar als je de omnia gelocked hebt (mits geen s2u2 nz.)
mischien kan je daar de flashlight aan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met TorchButton is het lampje een losse applicatie geworden welke je onder wat voor knop dan ook kunt zetten.
Omdat ik 'm vaak gebruik zit ie nu onder de hardwareknop rechtsboven.
Telefoon is nu dus een zaklamp. Eén drukje is voldoende voor aan of uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnia love
  • Laatst online: 04-06 08:06
hallo

ik heb een vraag
ik luister muziek via kinoma en wanneer het in stand by is gaat het muziek ook uit ( zeg maar als je de aan/uit knop druk dan wordt toch je beeld zwart). :?
ik heb overal gekeken maar ik kan de oplossing niet vinden kan iemand me helpen.
ik heb maar 2 programma's en dat zijn s2u2 en spb mobile shell verder niks.
ik hoop dat iemand me kan helpen O-) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
bouvrie schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:35:
[...]
Hoi,

Ik heb een vista versie van activesync er nu opgezet... Alleen kan ik niet internetten op me laptop. De mobiel en laptop worden wel verbonden maar ik kan het maar niet voor elkaar krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

staffordniko schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:16:
[...]

nice app!!
de volume knoppen zijn werkbaar als je de omnia gelocked hebt (mits geen s2u2 nz.)
mischien kan je daar de flashlight aan koppelen?
Dat dacht ik ook, maar ik krijg het niet werkend, net alsof er nog iets anders die toetsen monitort buiten AEBPlus om. Maar het liefst wil ik sowieso juist die Main Menu-knop gebruiken.

Standaard lock ik de Omnia niet, maar zet ik het scherm uit, hierdoor zijn de buttons gewoon beschikbaar. Maar met ActiveSync forceert mijn werk policies op het toestel die hem na 10 minuten ongebruikt te zijn, geforceerd locken. Dan heb ik er dus niets aan. ;)
Chubz schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:28:
[...]
Ik heb een vista versie van activesync er nu opgezet... Alleen kan ik niet internetten op me laptop. De mobiel en laptop worden wel verbonden maar ik kan het maar niet voor elkaar krijgen...
Het moet werken, of vergeet je soms via het Start Menu, het 'Internet Sharing' programma te starten?

En herkent Vista de Omnia wel als een Windows Mobile based device? Overigens werk ik nog met XP.

[ Voor 26% gewijzigd door bouvrie op 26-06-2009 11:54 ]

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
bouvrie schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:52:
[...]

Dat dacht ik ook, maar ik krijg het niet werkend, net alsof er nog iets anders die toetsen monitort buiten AEBPlus om. Maar het liefst wil ik sowieso juist die Main Menu-knop gebruiken.

Standaard lock ik de Omnia niet, maar zet ik het scherm uit, hierdoor zijn de buttons gewoon beschikbaar. Maar met ActiveSync forceert mijn werk policies op het toestel die hem na 10 minuten ongebruikt te zijn, geforceerd locken. Dan heb ik er dus niets aan. ;)

[...]
Het moet werken, of vergeet je soms via het Start Menu, het 'Internet Sharing' programma te starten?

En herkent Vista de Omnia wel als een Windows Mobile based device? Overigens werk ik nog met XP.
Ja domme ik vergat dat natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
echt heel fijn dat AE button plus,
ik heb onder drie keer drukken op de rode knop gezet dat S2U2 aangaat.
Omdat als ik een gesprek wil beeindigen klik ik heel vaak op die rode knop, dat gaat mij mij automatisch.
dus nu locked mijn device weer gelijk.

Maar waar ik nog steeds heel erg naar op zoek ben is een toepassing op mn mobiel waarmee ik eenvoudigweg bestanden/folders en mappen kan voorzien van een simpel wachtwoord, waardoor ik alleen zelf tot die bestanden toegang krijg. Dus geen encryptieprogjes waarbij elke file weer bij raadpleging gede-encrypt moet worden, maar simpelweg een toepassing waarbij gevraagd wordt "geef wachtwoord op" waarna ik bij correcte ingave toegang krijg tot het gewenste bestand.Heb al heel wat gezien, Truecrypt, PGP Mobile, Folder Lock, Lockfolder, Memlocker, maar is allemaal niet wat ik bedoel, simpel een toepassing dat het mogelijk maakt in mijn samsung bepaalde bestanden te voorzien van een wachtwoord.
Hoop dat iemand me kan helpen. Zou een leverancier dit werkelijk niet zelf willen/kunnen ontwikkelen? Zoals SPB of Resco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ik heb een vraag over de GPS

ik wou graag meerdere GPS apps tegelijk gebruiken.
route 66 die bij de Omnia zit en Trackme (eventueel ook nog remote tracker)
nu vroeg ik mij af of dit zo al mogelijk is. ander zou ik GPS gate moeten pakken. maar GPSproxy en Portsplitter zijn freeware alternatieven weet alleen niet of die ook meedere GPS apps tegelijk aan kunnen

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 23:46
Klopt het dat Fennec amper te gebruiken is op de Omnia? De resolutie lijkt niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Proxx schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:43:
ik heb een vraag over de GPS

ik wou graag meerdere GPS apps tegelijk gebruiken.
route 66 die bij de Omnia zit en Trackme (eventueel ook nog remote tracker)
nu vroeg ik mij af of dit zo al mogelijk is. ander zou ik GPS gate moeten pakken. maar GPSproxy en Portsplitter zijn freeware alternatieven weet alleen niet of die ook meedere GPS apps tegelijk aan kunnen
Zonder extra software is dit niet mogelijk. Je zult inderdaad 1 van de bovengenoemde applicaties moeten gebruiken. GPSproxy werkt iid geval prima. Gewoon installeren en proberen dus!
-Edwin- schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:27:
Klopt het dat Fennec amper te gebruiken is op de Omnia? De resolutie lijkt niet te kloppen.
Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens. Elke applicatie reageert weer anders op de resolutie van de omnia.

[ Voor 19% gewijzigd door DeOS op 30-06-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ik ga het proberen kon alleen niet vinden of gpsproxy geschikt was voor het signaal te splitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
k zou zeggen, probeer het gewoon eens. Elke applicatie reageert weer anders op de resolutie van de omnia.
Al geprobeerd. Bij mij werkte het niet. Eigenlijk had ik moeten vragen: Is het normaal dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
-Edwin- schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:24:
[...]

Al geprobeerd. Bij mij werkte het niet. Eigenlijk had ik moeten vragen: Is het normaal dat het niet werkt.
Als de applicatie niet compatible is met de resolutie van de Omnia is dat redelijk normaal jah ;).

Wat je nog zou kunnen proberen is WVGAFIX3 en natuurlijk klagen bij de ontwikkelaar :).
If you are in need of a resolution change for your screen WVGAFIX3 gives you a quick and easy option to switch been WQVGA (240×400), QVGA (240×320) or SQQVGA (240×240). You can perform the switch by simply choosing the resolution that you’d like and clicking ‘Set’, and you’re done! It’s just that easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Ik hoor hier mensen praten over AEB plus software. dat je verschillende toetsen kunt programeren.
krijg alleen nergens gevonden waar ik de enable/disable muis aan een toets kan hangen.

ik vind de muis wel eens ooit handig om bijvoorbeeld remote sessie mee te beheren

iemand een idee of suggestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Als de applicatie niet compatible is met de resolutie van de Omnia is dat redelijk normaal jah ;).

Wat je nog zou kunnen proberen is WVGAFIX3 en natuurlijk klagen bij de ontwikkelaar :).
Ach het is pas de 2de alpha, ik wacht nog wel even. In die tussentijd gebruik ik gewoon Skyfire, ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

Proxx schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:42:
Ik hoor hier mensen praten over AEB plus software. dat je verschillende toetsen kunt programeren.
krijg alleen nergens gevonden waar ik de enable/disable muis aan een toets kan hangen.

ik vind de muis wel eens ooit handig om bijvoorbeeld remote sessie mee te beheren

iemand een idee of suggestie
Ik gebruik ook ToggleIt, ideaal programmaatje om dat soort dingen zelf te maken. :Y)

Ook gebruik ik bijv. ConnTog om met 1 klik mijn data-connectie aan/uit te zetten, TorchButton om de flashlight aan/uit te zetten, en ToggleMotionSensor om de standaard rotate bij de motion sensor aan/uit te zetten. Deze opties heb ik echter in de WkTask Launcher staan, niet allemaal onder een AEBPlus knop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie hoe ik het het beste moet aanpakken als ik waterschade bij mijn Omnia heb?
Vandaag is hij namelijk in het water gevallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Als ik foto's wil bekijken via de media album (dus niet diavoorstelling of via de camera-menu zelf) dan blijven de foto's blokkerig. Pas als ik inzoom gaat hij ze verwerken en maakt de Omnia de foto's mooier. Dit vind ik echt hinderlijk, ik wil niet perse bij iedere foto moeten inzoomen. Mijn vorige SE K800i deed het wel altijd zonder in te zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Gebruik PocketCM imagview:

http://www.ziddu.com/download/1828217/02-Agustus-08.rar.html
-Edwin- schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 19:14:
Als ik foto's wil bekijken via de media album (dus niet diavoorstelling of via de camera-menu zelf) dan blijven de foto's blokkerig. Pas als ik inzoom gaat hij ze verwerken en maakt de Omnia de foto's mooier. Dit vind ik echt hinderlijk, ik wil niet perse bij iedere foto moeten inzoomen. Mijn vorige SE K800i deed het wel altijd zonder in te zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Ik heb dat programmatje gedownload, maar krijg hem niet geinstaleerd,
dubbelklik en hij doet gewoon niks?
bouvrie schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:51:
[...]
Ik gebruik ook ToggleIt, ideaal programmaatje om dat soort dingen zelf te maken. :Y)

Ook gebruik ik bijv. ConnTog om met 1 klik mijn data-connectie aan/uit te zetten, TorchButton om de flashlight aan/uit te zetten, en ToggleMotionSensor om de standaard rotate bij de motion sensor aan/uit te zetten. Deze opties heb ik echter in de WkTask Launcher staan, niet allemaal onder een AEBPlus knop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
EDIT

[ Voor 126% gewijzigd door -Edwin- op 04-07-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

staffordniko schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:00:
Ik heb dat programmatje gedownload, maar krijg hem niet geinstaleerd,
dubbelklik en hij doet gewoon niks?
[...]
Het is een PocketPC applicatie:kopieer deze gewoon naar de telefoon en voer hem daar uit, elke keer als je wilt toggelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
die imagecm is handig zeg, bekijken jullie video's en muziek met touchplayer of een andere, ik heb namelijk veel muziek en pocketcm kan geen video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
klein vraagje, kan iemand voor mij een link plaatsen naar de iphone skin voor de omnia? en het liefst ook 1 met een handleiding hoe je het moet doen, want ik heb geen idee :P de link in de startpost werkt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=369241

Verwacht er niet teveel van. Het is niet echt een complete skin. Meer een nieuwe vandaag scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Die SPB Mobile shell werkt niet echt bij mij, ik heb Mortscript succesvol uitgevoerd. Als ik vervolgens op een andere script klik, gebeurt er helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
-Edwin- schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:47:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=369241

Verwacht er niet teveel van. Het is niet echt een complete skin. Meer een nieuwe vandaag scherm.
maar de iconen werken wel gewoon als links he ?

ja het is voor mijn schoonmoeder, die het gewone omnia niet echt fijn vind werken met al de kleine knoppen voor de meest basic dingen.. tis meer wachten tot mobile 6.5 uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
darkpluisje schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:31:
[...]

maar de iconen werken wel gewoon als links he ?

ja het is voor mijn schoonmoeder, die het gewone omnia niet echt fijn vind werken met al de kleine knoppen voor de meest basic dingen.. tis meer wachten tot mobile 6.5 uitkomt
Klopt. Maar die iconen verwijzen je daarna weer naar het gewone WM 6.1 menu. Het is echt een nieuwe vandaag scherm. Maar als je het niet probeert kun je het niet weten. Gewoon proberen zou ik zeggen. d:)b
Ik denk trouwens niet dan WM 6.5 voor de Omnia gaat uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Het puntje accuduur. Ik neem aan dat hier wat puntjes bij zijn, maar ik zie er nog niets van in de startpost. Ik heb wel op andere plaatsen gelezen dat dit een minder puntje van de Omnia is.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? ROM-updates wellicht die helpen?

In mijn geval dit in elk geval:
Ik merk heel veel verschil tussen het toestel UIT zetten en AAN laten tijdens het laden. Als ik 'm uitgeschakeld aan de lader hang houdt ie 't vaak 2 tot 3 dagen vol bij een paar gesprekken en pakweg 10 smsjes en verder soms nog wat internet via hsdpa. Als ik dit echter probeer als ik m ingeschakeld hou tijdens het laden snachts, dan kan ik na pakweg 9 uur mijn bereikbaarheid al vaarwel zeggen, wat niet bepaald een pluspunt is.
Het lijkt er ook op dat gprs/hsdpa of gps ingeschakeld blijft terwijl het OS zegt van niet, wat resulteert in een behoorlijk warme module. De batterij blijft wel netjes koel dus lijdt niet, ondanks dat die sneller leeg is natuurlijk.

Helaas kan ik nu niet meer checken wat de firmware-codes zijn, omdat mijn toestel nu dus inmiddels al weer uitgeschakeld is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
-Edwin- schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:31:
[...]

Klopt. Maar die iconen verwijzen je daarna weer naar het gewone WM 6.1 menu. Het is echt een nieuwe vandaag scherm. Maar als je het niet probeert kun je het niet weten. Gewoon proberen zou ik zeggen. d:)b
Ik denk trouwens niet dan WM 6.5 voor de Omnia gaat uitkomen.
naja ga het wel proberen, zoveel werk is het niet.. en als dat niet werkt dan de touchflow3d skin, die werkt nog wel oke voor met vingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

-Edwin- schreef op zondag 05 juli 2009 @ 10:18:
die imagecm is handig zeg, bekijken jullie video's en muziek met touchplayer of een andere, ik heb namelijk veel muziek en pocketcm kan geen video's.
Voor muziek heb ik PocketMusic (met gapless output), voor films/series heb ik CorePlayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
darkpluisje schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:56:
[...]

naja ga het wel proberen, zoveel werk is het niet.. en als dat niet werkt dan de touchflow3d skin, die werkt nog wel oke voor met vingers
Kan je link geven voor die touchflow3d skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Kleine aanvulling op 3 posts terug is dat de firmware van pda geupdate is naar XKHJ3, maar tot nog toe de batterij niet heb kunnen testen. Telefoon is XXHI4.

Wat mij wel opvalt is dat nu auto-aanvullen altijd aan staat, ook al staat die uit. :|
Na de vakantie eens naar kijken en zal waarschijnlijk wel een register-edit moeten doen ergens om dit gefixed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je 6.5 met nederlandse taal kunt halen. Kitchen snap ik niet dus krijg het niet voor mekaar hem om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik ben op zoek naar een donkere/zwarte skin. Zoiets als de Touchflo van HTC bijvoorbeeld. Dat is zo mooi zwart. Op de Omnia kan je niet eens een zwarte taakbalk nemen, alleen lichtgrijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28
MaXXeR schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:54:
Het puntje accuduur. Ik neem aan dat hier wat puntjes bij zijn, maar ik zie er nog niets van in de startpost. Ik heb wel op andere plaatsen gelezen dat dit een minder puntje van de Omnia is.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? ROM-updates wellicht die helpen?
Bij mij wel, ging van 2 naar 4 dagen, met dagelijks +/- 15 minuten bellen 2 sms en een uurtje internet en/of mp3 luisteren
-Edwin- schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:17:
Ik ben op zoek naar een donkere/zwarte skin. Zoiets als de Touchflo van HTC bijvoorbeeld. Dat is zo mooi zwart. Op de Omnia kan je niet eens een zwarte taakbalk nemen, alleen lichtgrijs.
Ik gebruik nu:
Omnia 3-in-1 ROM base DXID1 build 23001 6-12 MB pagepool with BT-audio fix
Van modaco :)

Uiterst tevreden over de omnia!
PS deze firmware is met touchflo

[ Voor 20% gewijzigd door Appie Heijn op 06-07-2009 21:02 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:33

rCk

Appie Heijn, wat is het verschil tussen die pagepool precies? Ben benieuwd wat het eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alle positieve reacties hier op het forum ben ik ook een gebruik gaan maken van FingerKey.
Nou bij mij werkt het niet beter....

Heb versie FingerKey 2.1 WQVGA erop gezet maar de toetsen zijn alleen maar kleiner geworden !!!
Totaal onbruikbaar voor je vingers dus moet ik een pennetje gebruiken terwijl ik dus begreep dat dit programma juist vinger-vriendelijker was.

Jammer hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin heeft net haar 2e Omnia gemold.
Het blijkt dat de auto-oplader de schuldige is.
Die geeft een te hoge spanning waardoor de telefoon doorbrand :-(

Ze heeft beide Omnia's gekocht via marktplaats, en heeft er geen
bon bij gekregen. Kan ze dit op een of andere manier vergoed krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamarlijn
-Edwin- schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:03:
Die SPB Mobile shell werkt niet echt bij mij, ik heb Mortscript succesvol uitgevoerd. Als ik vervolgens op een andere script klik, gebeurt er helemaal niets.
Na het uitvoeren van mortscript.exe moet install of installwqvga. aanklikken daarna instaleerd het pokket en kun je begginnen. Als eerste de taal. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:14:
Mijn vriendin heeft net haar 2e Omnia gemold.
Het blijkt dat de auto-oplader de schuldige is.
Die geeft een te hoge spanning waardoor de telefoon doorbrand :-(

Ze heeft beide Omnia's gekocht via marktplaats, en heeft er geen
bon bij gekregen. Kan ze dit op een of andere manier vergoed krijgen?
Lijkt me niet, het is eigenlijk haar eigen fout. Of je moet bij de auto oplader fabrikant gaan klagen. Welke heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Jamarlijn schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:33:
[...]

Na het uitvoeren van mortscript.exe moet install of installwqvga. aanklikken daarna instaleerd het pokket en kun je begginnen. Als eerste de taal. Succes
Ik kan die install alleen nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik gebruik nu:

Misschien een beetje idioot hoor, maar ik heb liever niet zo'n firmware op mijn Omnia. Is er niet iets simpelers, waardoor je desnoods alleen maar een zwarte taakbalk kan krijgen? En kunt u toch even een link geven vanwaar u die ROM heeft gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxivire
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2023
Naar mijn mening is de 1:1 ratio van de Omnia niet 400x374 zoals gemeld in de startpost, maar 400x400.

De afbeelding schuift in 400x400 iets door onder de interface, dus het kan zijn dat de zichtbare resolutie idd wel 400x374 is, maar als je je afbeelding op dit formaat zet zal je zien dat er JPG compressie zichtbaar wordt.

Op 400x400 wordt je afbeelding wel gewoon haarscherp getoond.
Om dit te testen hoef je alleen maar even een 400x374 en 400x400 versie van je afbeelding te maken en deze achter elkaar in te stellen.

Dus dat >)

edit: excuses, dit stond niet in de startpost, maar had ik elders in dit topic gelezen, toch is de rest van mn post nog relevant :)

[ Voor 11% gewijzigd door Proxivire op 07-07-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Kan ik deze rom ook instaleren op mijn T mobile branded omnia?
En kan ik dan ook gewoon SPB mobile shell instaleren? als vervanging voor die touchflo.
Appie Heijn schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:01:
[...]

Bij mij wel, ging van 2 naar 4 dagen, met dagelijks +/- 15 minuten bellen 2 sms en een uurtje internet en/of mp3 luisteren

[...]

Ik gebruik nu:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive1977
  • Laatst online: 12-05 16:09
Hi,
How ik heb 2 vraagjes, waarbij google niet echt met nuttige info komt:
Is het mogelijk om de 3G verbinding te delen naar de USB aansluiting, bluetooth of WIFI zodat je met een laptop via een omnia mobiel kan internetten??
Kun je het GPS signaal naar een laptop doorsturen, zodat navigatie software op je laptop kunt draaien?
Elke hulp/tip/link of suggestie zeer welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Nice!!! wat heb ik hier voor nodig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
-Edwin- schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:48:
[...]

Misschien een beetje idioot hoor, maar ik heb liever niet zo'n firmware op mijn Omnia. Is er niet iets simpelers, waardoor je desnoods alleen maar een zwarte taakbalk kan krijgen? En kunt u toch even een link geven vanwaar u die ROM heeft gehaald?
Geen idee of die balk gaat lukken..
Helaas mag ik hier de link niet posten ;)
staffordniko schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:19:
Kan ik deze rom ook instaleren op mijn T mobile branded omnia?
En kan ik dan ook gewoon SPB mobile shell instaleren? als vervanging voor die touchflo.
[...]
Ja dat kan ;)
Ook spb mobile shell gaat lukken
Fugitive1977 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:21:
Hi,
How ik heb 2 vraagjes, waarbij google niet echt met nuttige info komt:
  1. Is het mogelijk om de 3G verbinding te delen naar de ,
  2. USB aansluiting
  3. bluetooth
  4. of WIFI
    zodat je met een laptop via een omnia mobiel kan internetten??
  5. Kun je het GPS signaal naar een laptop doorsturen, zodat navigatie software op je laptop kunt draaien?
Elke hulp/tip/link of suggestie zeer welkom...
  1. Ja dit kan, start-->internet sharing-->kies voor USB
  2. Ja dit kan, start-->internet sharing-->kies voor Bluetooth Pan
  3. Volgens mij kan dit niet, technisch moet het mogelijk zijn maar of er al een app voor is weet ik niet
  4. Ja dit kan, weet alleen niet met wat voor App, wellicht dat iemand anders je hiermee verder kan helpen

[ Voor 57% gewijzigd door Appie Heijn op 07-07-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Die spb mobile shell lukt bij mij maar niet. Ik voer die script uit. Als ik vervolgens op een andere script klik, gebeurt er niks. En die install bestand kan ik ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamarlijn
-Edwin- schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:47:
[...]

Ik kan die install alleen nergens vinden.
Staat in de map SCRIPTS zo niet dan heb je een onvolledige versie ga via google zoeken op IMARCHE vinde de skin site en download het volledige pakket pak het dan uit naar de inwendige opslag kaart en probeer opnieuw.
Let wel op ! er staan 2 pakketen een voor spbshel 2.14 en een voor spbshell 3.0
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Jamarlijn schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:18:
[...]

Staat in de map SCRIPTS zo niet dan heb je een onvolledige versie ga via google zoeken op IMARCHE vinde de skin site en download het volledige pakket pak het dan uit naar de inwendige opslag kaart en probeer opnieuw.
Let wel op ! er staan 2 pakketen een voor spbshel 2.14 en een voor spbshell 3.0
Succes
Oke, bedankt! Ik ga even kijken. Zit er ook een zwart/donkere skin bij die spbshell? Maar die 3.0, die is toch niet freeware?

[ Voor 23% gewijzigd door -Edwin- op 08-07-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

Appie Heijn schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:37:
3. Volgens mij kan dit niet, technisch moet het mogelijk zijn maar of er al een app voor is weet ik niet
mucuracat in "Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 6"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Kan je mij ook uitleggen hoe ik deze rom instaleer?
downloaden, omnia aansluiten via usb, dubbelklik op dat bestandje en dan is het goed?
En kan ik daarna, als deze rom er op staat, ook updaten via de samsung site?
Zodat ik de nieuwste legale versie erop heb staan?
sorry ik weet er niks van af!
Appie Heijn schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:37:
[...]

Geen idee of die balk gaat lukken..
Helaas mag ik hier de link niet posten ;)

[...]

Ja dat kan ;)
Ook spb mobile shell gaat lukken

[...]
  1. Ja dit kan, start-->internet sharing-->kies voor USB
  2. Ja dit kan, start-->internet sharing-->kies voor Bluetooth Pan
  4. Ja dit kan, weet alleen niet met wat voor App, wellicht dat iemand anders je hiermee verder kan helpen

[ Voor 7% gewijzigd door Nikeau op 08-07-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arthur.nijhuis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-08-2022
Beste tweakers,

Ik heb gezocht in het forum en lijk maar geen oplossing te kunnen vinden voor het volgende probleem.

Ik heb het programma 'nodata.cab' geïnstalleerd op mijn omnia telefoon en vervolgens mijn GPRS uitgeschakeld. Bij het uitschakelen van mijn 'vodafone GPRS' ging de telefoon van ENABLED naar DISABLED met het toggle command. Hierbij kwam de opmerking 'Connection Disabled - You will need to manually disconnect if a GPRS connection is currently active.'

Om het GPRS weer aan de praat te krijgen heb ik vervolgens weer naar ENABLED getoggled in het NoData programma. Hierbij komt verder geen opmerking, alleen 'are you sure you want to exit?'. Vervolgens staat er dus Vodafone GPRS - ENABLED in het programma. Ook heb ik bovenin mijn scherm weer een 3G logo staan. Ik kan echter met geen mogelijkheid meer verbinding krijgen met het internet, zowel bij Opera als bij IE niet. Ook kan ik mijn mail niet meer ophalen. Dan zegt ie 'Windows Live kan tijdelijk geen verbinding maken. Je hebt mogelijk geen bereik voor dataverbindingen. Probeer het later opnieuw of neem contact op met de serviceprovider voor hulp.'
Ik heb ook al bij verbindingen bij de instellingen gekeken. Vervolgens aangegeven dat hij moet verbinden met Vodafone GPRS. Dat lijkt hij dan te doen, maar weer geen internet of iets.

Wachten lijkt ook niet te helpen, evenals de telefoon opnieuw opstarten ook niet.
Weet iemand wellicht hoe ik de dataverbinding weer aan de praat krijg? Ik ging er vanuit dat het programma NoData makkelijker zou moeten werken dan dit...?!

Alvast dank!
Groeten,
Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
arthur.nijhuis schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:38:
Wachten lijkt ook niet te helpen, evenals de telefoon opnieuw opstarten ook niet.
Weet iemand wellicht hoe ik de dataverbinding weer aan de praat krijg? Ik ging er vanuit dat het programma NoData makkelijker zou moeten werken dan dit...?!

Alvast dank!
Groeten,
Arthur
Het kwam bij mij laatst ook in één keer naar boven. Even je operater settings op een andere zetten dan die je daadwerkelijk hebt. Vervolgens 15 sec wachten en dan weer terug zetten op je eigen provider. Start-->Settings-->Connections-->Operator Settings

Laat maar even weten of het werkt.
rCk schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:38:
Appie Heijn, wat is het verschil tussen die pagepool precies? Ben benieuwd wat het eigenlijk is.
Pagepool is zeg maar het ram geheugen van je telefoon, misschien te vergelijken met virtueel geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 01:02:
Na alle positieve reacties hier op het forum ben ik ook een gebruik gaan maken van FingerKey.
Nou bij mij werkt het niet beter....

Heb versie FingerKey 2.1 WQVGA erop gezet maar de toetsen zijn alleen maar kleiner geworden !!!
Totaal onbruikbaar voor je vingers dus moet ik een pennetje gebruiken terwijl ik dus begreep dat dit programma juist vinger-vriendelijker was.

Jammer hoor....
De toetsen zijn kleiner weergegeven, en toch zit ik er met het Finger Keyboard minder vaak naast dan bij het standaard toetsenbord, en volgens mij zelfs minder snel dan bij het Samsung toetsenbord. Helaas kan ie niet op tegen het keypad van Samsung, maar dan ben je weer iedere keer aan het rommelen met woorden die verkeerd worden "gekozen" uit het woordenboek.

Tenminste, dat is mijn ervaring.

Heb ook nog wel een vraagje: ik heb Kuanchai's UltraLite WM6.5 ROM build 23001 met 12 MB Pagepool draaien en vervolgens de HTC Audiomanager er op voor muziek, maar die hapert - ondanks de grote Pagepool - best flink. Is nog ergens in te stellen dat hij meer buffert o.i.d.?

[ Voor 13% gewijzigd door DFKT op 08-07-2009 19:17 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Pagina: 1 ... 27 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic