Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Pinjataaa schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:15:
Zijn er nog een paar mensen die gebruik maken van Windows Mobile 6.5? Hebben jullie ook problemen met gebeld worden, dat hij contacten altijd aangeeft als onbekende bellers?
Uit de thread van Omnia 4-in-1 ROM base DXID1 build 21222/21028 with BT-audio fix (10 May 2009):
13. Unknown Caller ID bug: There is a bug when you lock the screen and press power off button. It will show unknown caller ID on incoming call. If you really need to see correct caller ID on lockscreen, you have to set your phone to "Lock on waken up". (Settings>Personal>Buttons>Wake up). Press power off or leave your phone to sleep by itself and you will get correct caller ID on incoming calls. Do not lock the screen before power off.
Herken je het gedrag hierin? Het schijnt dat de WM6.5 build 21500 dit kan verhelpen.
mariconjo schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:11:
Ik heb een tijdje batti 2.4 gebruikt maar wilde iets anders, dus verwijderd. Tot mijn verbazing verdwijnt het 'battistreepje' bovenin het scherm niet. Ook niet na een soft reset. nu zit ik dus opgescheept met een vervelend wit streepje bovenin alle schermen! Iemand een idee?
Heb/had je toevallig HomeScreen++ geïnstalleerd? Deze Today Screen plugin borduurt voort op Batti, inclusief 'battistreepje'.
mariconjo schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 06:09:
Is het mogelijk om het woord 'start' (inclusief het balkje natuurlijk. Start heb ik al weg door 'groot scherm' uit te vinken) uit de bovenste taakbalk te verwijderen? Mijn bluetooth icoontje zit daar namelijk voor de helft achter verscholen. Ik heb 'gregorius taskbar'gevonden op Google maar dat zijn me weer teveel veranderingen. Ik draai SPB MS3.
Heb jij WKTask draaien? Of is er een ander programma dat dit gedrag veroorzaakt?
Appie Heijn schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 10:39:(...)
IME EzInput v1.5.32288.0, erg prettig werkend toetsenbord, helaas nog geen nl xt9 kunnen installeren
Heb je bewust gekozen voor EzInput, ten opzichte van FingerKeyboard2? Wat zijn de voordelen?

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Nee, ik heb geen home screen++ draaien. Ik vindt ook helemaal nergens ook maar iets over dit probleem. Dus ik ben bang dat een hard reset de enige optie is die overblijft.
Het andere probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28
bouvrie schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:53:
[...]
Uit de thread van Omnia 4-in-1 ROM base DXID1 build 21222/21028 with BT-audio fix (10 May 2009):
[...]
Herken je het gedrag hierin? Het schijnt dat de WM6.5 build 21500 dit kan verhelpen.

[...]

Heb je bewust gekozen voor EzInput, ten opzichte van FingerKeyboard2? Wat zijn de voordelen?
Ik herken dat probleem wel wat je noemt, echter heb je er met deze firmware versie geen last van. 3-4 firmware versies terug wel.

Ik liep een keer tegen EzInput aan op een forum, geïnstalleerd en het werkt prima. Misschien is FingerKeyBoard2 wel beter, zal het eens proberen.

Er staat zoals ik het op het modaco threadje lees wel een nieuw firmware ei op uitbarsten. Deze schijnt super snel te zijn. Ik heb nu al niets te klagen moet ik zeggen. Maar mocht ie beter zijn dan zal ik een upgrade zeker niet laten :) Erg weinig werk moet ik zeggen. Aangezien dat na 1x syncen alle contacten en agenda items er weer in staan.

Verder gebruik ik nu sinds kort de nieuwe Sygic routeplanner:
Sygic MOBILE
Versie 7.71 Build: 3630 D
Kaartversie: 7.80

Werkt erg goed moet ik zeggen, ook de flitsers(melding) doen het nu goed.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag met betrekking tot gedeelde internetverbinding op de omnia zodat ik op mijn CARPC (Asus EEE) op internet kan via de Omnia GPRS verbinding.

ik heb de instellingen op de omnia bij "gedeelde verbindingen > USB " goed gezet (zoals eerder beschreven) maar wanneer ik dan op "verbinden" druk links-onderin krijg ik geen verbinding op de laptop.

Als ik de omnia met de USB kabel aansluit krijg ik wel de standaard melding dat er nieuwe hardware is gesignaleerd en of ik de software wil installeren.

Mijn vraag is dan: Is het noodzakelijk om Active Sync te installeren om op de laptop te surfen via de internetverbinding van de Omnia?
Of moet ik nog wat instellen op de laptop zodat hij de verbinding ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
Volgens mij moet je op XP de modem driver installeren (staat op het bijgeleverde cd'tje), onder Vista doet hij dit automatisch.

[ Voor 1% gewijzigd door Fanatix op 20-05-2009 14:45 . Reden: Zinsopbouw was slecht >:) ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Weet iemand hoe je kan beeldbellen over het internet? Ik dacht dat het hier ergens stond maar niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
Ik wil graag mijn Omnia een firmware update geven, mede omdat mijn batterij nu maar een dag meegaat.
Dit is mijn huidige versie:
PDA: i900XKHH8/XKHH4
TELEFOON: i900XXHH9

welke kan ik het beste installeren en hoe? (ik heb erg veel programma's op mijn telefoon staan, ik zou die graag willen behouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lange tijd weggeweest te zijn, ben ik terug. Probeer mijn omnia i900 uptedaten met bestand Omnia_i900XKHJ3_Taal_bestand.MLI, gedownload van de samsung site, maar lukt mij niet zo geweldig. Bestand al gekopieerd naar mijn opslag en in het scherm van Taal wijzigen zie ik het ook, maar als ik op de optie 'selecteren' druk gebeurt er niets. Bestand verschillende keren gedownload en gekopieerd, maar nada. Al een harde reset gedaan. Heb geen branded toestel.
Dit is mijn huidige versie:
PDA: i900XKHH8/XKHH4
TELEFOON: i900XXHH1
Op de forum eerst rondgeneusd, maar zie nergens iets hierover. Doe ik iets verkeerd ? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
@Remienath,

Zie volgende link, volg de aanwijzingen:

http://www.samsungmobile.com/support/omnia/index.jsp

Hier staat ook een Faq e.d.

BTW, op het forum is echt al heel veel gesproken over het updaten, dus het is vrij apart dat je er niets over kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 18:21
Gisteren mooi weer, wou een foto maken van de eentjes bij ons aan de Gaasperplas
Stond op het bruggetje met mijn Omnia in de hand om foto's te maken, valt ie uit mijn handen
Zo het water in, heb hem er gelijk weer uitgehaald maar nu werkt ie dus niet meer.....
Heb het toestel niet verzekerend, ik denk dus dat een andere phone moet gaan aanschaffen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel Jansen
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-07-2019
Albert020 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 08:21:
Gisteren mooi weer, wou een foto maken van de eentjes bij ons aan de Gaasperplas
Stond op het bruggetje met mijn Omnia in de hand om foto's te maken, valt ie uit mijn handen
Zo het water in, heb hem er gelijk weer uitgehaald maar nu werkt ie dus niet meer.....
Heb het toestel niet verzekerend, ik denk dus dat een andere phone moet gaan aanschaffen :(
Zonde man! Op zich kan je een 2dehands omnia voor een goede prijs vinden. Vaak vinden mensen het toestel te ingewikkeld. Of ga je een andere föhn nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jos84 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 18:11:
@Remienath,

Zie volgende link, volg de aanwijzingen:

http://www.samsungmobile.com/support/omnia/index.jsp

Hier staat ook een Faq e.d.

BTW, op het forum is echt al heel veel gesproken over het updaten, dus het is vrij apart dat je er niets over kan vinden...
Mijn dank is groot. Deze link had ik echt niet gezien. Ik dacht gewoon volgens de stappen die in de pdf bestand was vermeld...eerst die MLI bestand kopieren, etc. Maar het is wel aardig gelukt. _/-\o_
Nieuwe versie:
Pda:i900XKHJ3/XKHJ3
Telefoon:i900XXHI4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort Google Maps 3 geinstalleerd maar volgens mij zijn de iconen op het scherm veel groter dan in de vorige versie.

Is het bij iemand alhier bekend of de iconen verkleind kunnen worden d.m.v. een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:46

Arethusa

Niet die server

Als deze site bezoek accepteer de overeenkomst, selecteer Nederland en voer dan ASHK2 in (deel achter de / van PDA) druk dan op dan krijg ik de melding dat mijn versie in correct is?

Ik doe het volgens deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.samsungmobile.com/support/omnia/nl/images/version_pop.jpg

Ik ga ergens de boot in maar waar?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:39

OKA

Heeft iemand al iets gedaan met de nieuwe touch-panelen. Op modaco is een topic hierover en iedereen die een nieuwe touch-paneel heeft is enorm enthousiast, zie bv. deze video voor de before en after (3:40).

Mijn Omnia is van oktober, en de gevoeligheid is ook niet zo best, maar niet zo erg als in het eerste stukje van de video. Maar als ik het laatste stukje zie, dan wil ik dit ook heel graag hebben.

Wordt dit in Nederland door Samsung gratis verzorgd, of moeten we gewoon zelf aan de slag. Op Ebay zijn ze rond de 30$ te vinden, dus dat valt enorm mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
dat is een branded omnia of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Jos84 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:02:
dat is een branded omnia of niet?
Doel je op mijn post? Mijn toestel kwam bij een HI KPN abonnement.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Arethusa schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:33:
[...]

Als deze site bezoek accepteer de overeenkomst, selecteer Nederland en voer dan ASHK2 in (deel achter de / van PDA) druk dan op dan krijg ik de melding dat mijn versie in correct is?

Ik doe het volgens deze afbeelding:

[afbeelding]

Ik ga ergens de boot in maar waar?
Nee hoor, dat betekent dat er nog geen nieuwere versie is voor je toestel.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Ok, dan is dat in ieder geval duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:55
Ik heb vd week pas mijn Omnia geupdate naar XKHJ3 en ik vind mijn telefoonboek echt waardeloos sinds dien. Heb al ff gezocht maar kan er niets over vinden.

Voor de update kon ik op de letters tikken om naar de personen toe te gaan, nu kan ik alleen maar scrollen en is de mogelijkheid om iemand dus ff snel op te zoeken met de letters verdwenen.

Is deze optie weer terug te zetten? Heb volgens mij alle instellingen gehad maar nergens kunnen vinden.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
ik heb een branded toestel van t-Mobile.
Mijn softwareversie is: ATHL2

Volgens de link die hier gepost wordt kan ik gewoon upgraden. Maar ik wil dit natuurlijk wel zeker weten.

Heeft iemand van jullie er ervaring mee? En wat zouden dan precies de veranderingen zijn ten opzichte van de versie die ik nu gebruik?
Kan ik dat ergens terug lezen?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

anconakip schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 08:13:
ik heb een branded toestel van t-Mobile.
Mijn softwareversie is: ATHL2

Volgens de link die hier gepost wordt kan ik gewoon upgraden. Maar ik wil dit natuurlijk wel zeker weten.

Heeft iemand van jullie er ervaring mee? En wat zouden dan precies de veranderingen zijn ten opzichte van de versie die ik nu gebruik?
Kan ik dat ergens terug lezen?
De versie die je kunt downloaden is de versie die al op je toestel staat, dat is nl de laatste

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 18:21
Michiel Jansen schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:17:
[...]

Zonde man! Op zich kan je een 2dehands omnia voor een goede prijs vinden. Vaak vinden mensen het toestel te ingewikkeld. Of ga je een andere föhn nemen?
Ik baal er ook echt van, maar denk dat ik even overstap op een Nokia 6600 Fold
Dat is zo'n Clamshell toestel die je ook gewoon in je broekzak kunt steken
Met een Omnia gaat dat moeilijk, vandaar mijn keuze van nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
Loveparade schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 08:58:
[...]

De versie die je kunt downloaden is de versie die al op je toestel staat, dat is nl de laatste
Ja, ik ziet het nu ook. Bedankt. Ook een beetje jammer. Had gehoopt de batterij levensduur te kunnen verlengen, maar helaas.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikacota
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 08:54
Hallo allemaal,

ik ben hier nieuw en dit is nu dus mijn eerste post.
Ik heb nu ongeveer 4 maanden mijn Omnia, en heb al enige tijd last van een probleem.
De laatste tijd werkt mijn trilfunctie niet meer. Dit gebeurt vooral wanneer ik een sms typ stopt de trilfunctie er ineens mee. Heel af en toe komt ie weer terug als ik weer een sms typ maar nu heb ik al 3 dagen geen trilfunctie meer. Dit terwijl dit eerst toch wel na een dag of wat terug kwam (ook maar tijdelijk!!)

Heeft iemand hier ervaring mee / een oplossing voor of zal ik toch echt naar KPN Business Centre moeten (mijn reparateur) om hem te laten fixen?

De laatste software update zit er wel op!!

Gr Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Hoi,
Ik heb het volgende probleem,ik heb spb shell 3.0 er opgezet[geweldig]maar als ik nu bij mijn favorieten kijk worden ze geopend in windows expl en niet zoals ik wil in opera,hoe kan ik dit weer goed zetten?
Bvd Coennos.

Brrrp ik heb het zelf gevonden /opties/opera als standaard browser instellen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Coennos op 26-05-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos
  • Laatst online: 03-09 21:51
Loveparade schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:58:
[...]

Nee hoor, dat betekent dat er nog geen nieuwere versie is voor je toestel.
ik heb precies hetzelfde probleem. maar samsung heeft toch een nieuwe rom-update uitgebracht? (nieuwe widgets, etc.) hoe kan ik dan nog steeds een nieuwe versie hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
mariconjo schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:28:
Nee, ik heb geen home screen++ draaien. Ik vindt ook helemaal nergens ook maar iets over dit probleem. Dus ik ben bang dat een hard reset de enige optie is die overblijft.
Het andere probleem is opgelost.
Hard reset gedaan en het streepje was uiteraard weg, maar tijdens het installeren van de programma's kwam ie plotseling weer terug!
Na lang zoeken ben ik er achter dat Waku WKtask de boosdoener is. Gebruik nu tman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Ik heb 2e hands een omnia gekocht, daar zat geen samsung -> 3,5mm jack bij.
Is er ergens een winkel waar je los de originele kan kopen?
Of moet ik toch maar voor 4e op ebay een verloopje kopen, omdat die het ook wel doen?

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 14-09 21:03
T!m0n schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:08:
Of moet ik toch maar voor 4e op ebay een verloopje kopen, omdat die het ook wel doen?
Bij de BelCompany hebben ze wel 'EasySwitch' van Philips liggen, andere winkels weet ik zo niet. Zitten op €12,99 en dan heb je zo'n verloopstukje :) Werkt perfect!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
En anders kan je deze wel bestellen op de website van Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
T!m0n schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:08:
Of je neemt een bluetooth A2DP headset van bijvoorbeeld SonyEricsson,
waarmee je draadloos ook kunt bellen en gebeld worden

:9

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

mariconjo schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 06:19:
[...]
Hard reset gedaan en het streepje was uiteraard weg, maar tijdens het installeren van de programma's kwam ie plotseling weer terug!
Na lang zoeken ben ik er achter dat Waku WKtask de boosdoener is. Gebruik nu tman.
Argh, ik bedoelde bij nader inzien toch WkTask, sorry. Dit streepje is overigens uit te zetten in de WkTask preferences--> General2-->Battery Gauge.

Ik zoek eigenlijk een alternatief voor WkTask, aangezien deze volgens mij niet goed kan omgaan met Windows Mobile 6.5 (taken sluiten willekeurig 'zomaar' af). tman ziet er aardig uit, maar heeft niet taakbalk-functie die ik juist van WkTask zo prettig vind.

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
DFKT schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:14:
[...]

Of je neemt een bluetooth A2DP headset van bijvoorbeeld SonyEricsson,
waarmee je draadloos ook kunt bellen en gebeld worden

:9
Die heb ik er ook naast. Die werkt inderdaad erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Jos84 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:48:
En anders kan je deze wel bestellen op de website van Samsung
Ik had even rond zitten kijken op samsung.nl maar kan daar niet een shop vinden waar je zo'n verloopje kan kopen, alleen het plaatje uitvergroten maar dat ware losse oordopjes.
En de accessoires link bij belcompany is stuk :|

[ Voor 6% gewijzigd door Rynji op 28-05-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T!m0n schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 17:31:
[...]

Ik had even rond zitten kijken op samsung.nl maar kan daar niet een shop vinden waar je zo'n verloopje kan kopen, alleen het plaatje uitvergroten maar dat ware losse oordopjes.
Bedoel je zoiets?

Heb persoonlijk goede ervaringen met aankopen daar en ze versturen naar Hollandia! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
bouvrie schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:57:
[...]

Argh, ik bedoelde bij nader inzien toch WkTask, sorry. Dit streepje is overigens uit te zetten in de WkTask preferences--> General2-->Battery Gauge.

Ik zoek eigenlijk een alternatief voor WkTask, aangezien deze volgens mij niet goed kan omgaan met Windows Mobile 6.5 (taken sluiten willekeurig 'zomaar' af). tman ziet er aardig uit, maar heeft niet taakbalk-functie die ik juist van WkTask zo prettig vind.
Argh!! Had ik dit maar eerder geweten, dan had ik die hard reset achterwege kunnen laten. Ik heb Waku Wk Task er weer op gezet en het streepje is inderdaad weg. Nou ja, de omnia is in ieder geval weer een stuk sneller en de progs zijn weer up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Laatst online: 12-03-2021
Is het ook mogelijk om bepaalde mappen te versleuten met een wachtwoord?
zijn daar apps voor?
Ik heb Filebaricader al geprobeert maa die kan alleen losse bestanden versleutelen.
verder niks kunnen vinden.

tevens zoek ik een goede media speler, omdat ik nogal veel muziek erop heb staan,
(zo'n 1300 nummers) en media player en touch player die hoeveelheid niet aan lijken te kunnen.

verder had ik een vraag over SPB mobile shell, is het mogelijk om er zeg maar een vierde scherm aan toe te voegen,
Zijn er standaard drie. (waar je de widgets plaats etc.)

ik heb nu draaien:
S2U2
SPB mobile shell
G-alarm
Cupper screen writer voor notities
Tman
SBSH calendar touch
enabled input recognizer
snailslug touchresponse
memmaid

iemand nog aanvullen om mijn omnia nog fijner en beter te maken??

[ Voor 79% gewijzigd door Nikeau op 31-05-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28
staffordniko schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 15:10:
Is het ook mogelijk om bepaalde mappen te versleuten met een wachtwoord?
zijn daar apps voor?
Ik heb Filebaricader al geprobeert maa die kan alleen losse bestanden versleutelen.
verder niks kunnen vinden.

tevens zoek ik een goede media speler, omdat ik nogal veel muziek erop heb staan,
(zo'n 1300 nummers) en media player en touch player die hoeveelheid niet aan lijken te kunnen.

verder had ik een vraag over SPB mobile shell, is het mogelijk om er zeg maar een vierde scherm aan toe te voegen,
Zijn er standaard drie. (waar je de widgets plaats etc.)

ik heb nu draaien:
S2U2
SPB mobile shell
G-alarm
Cupper screen writer voor notities
Tman
SBSH calendar touch
enabled input recognizer
snailslug touchresponse
memmaid

iemand nog aanvullen om mijn omnia nog fijner en beter te maken??
Probeer eens de 3in1 firmware @ modaco. Wat een verbetering :) Je krijgt er windows mobile 6.5 gratis bij :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 14-09 21:03
T!m0n schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 17:31:
[...]

BelCompany zit toch gewoon in de winkelstraat? Hoef je ook niet te versturen en kun je eerst kijken of je het wat vindt :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
en meteen nog een vraag,
Ik heb Igo8 geinstaleerd op mijn omnia,
maar ik krijg hem echt niet aan de praat,
ik heb m goed geinstaleerd enzo, maar het lukt
me niet om gewoon te navigeren,
alleen dat hij heel snel afspeeld enz.
hoe moet ik hem nou gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
staffordniko schreef op zondag 31 mei 2009 @ 17:28:
en meteen nog een vraag,
Ik heb Igo8 geinstaleerd op mijn omnia,
maar ik krijg hem echt niet aan de praat,
ik heb m goed geinstaleerd enzo, maar het lukt
me niet om gewoon te navigeren,
alleen dat hij heel snel afspeeld enz.
hoe moet ik hem nou gebruiken?
Je krijgt dus geen GPS ontvangst? Wat zijn je instellingen in IGO en in Windows Mobile? Krijg je met andere programma´s (bijvoorbeeld Google Maps) wel een GPS fix?

Verder lezen,
die korte zinnen,
met al die komma´s,
niet echt lekker.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
DeOS schreef op zondag 31 mei 2009 @ 20:19:
[...]

Je krijgt dus geen GPS ontvangst? Wat zijn je instellingen in IGO en in Windows Mobile? Krijg je met andere programma´s (bijvoorbeeld Google Maps) wel een GPS fix?

Verder lezen,
die korte zinnen,
met al die komma´s,
niet echt lekker.
Sorry voor de zinnen. De GPS instellingen in IGO zijn:Poort 3 en Baud rate: 98400
Maar er staat wel: GPS ontvanger is verbonden.
Dus ik zou toch bereik moeten hebben? Google maps werkt wel gewoon.

Als ik IGO opstart, typ ik gewoon een adres in en klik op: instellen als bestemmin.
Maar wat ik dan ook probeer hij wil er niet naartoe navigeren.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, daar is Omnia geen fijne telefoon in.
Weet niet wat je nu al allemaal heb gedaan, maar beste is om er voor te zorgen dat je buisten staat eerste keer dat je IGO opstart. En kan dan zijn dat je 5 á 10 min moeten wachten voordat die ontvangst heeft. En daarna moet stuk sneller gaan.

Daarnaast ga naar instelingen -> system -> Enhanced GPS en zorg er voor dat XTRA aan staat, rest onder allemaal aangevinkt, SNTP server op uit en druk op XTRA Data download. En controleer of daar onder de datum van vandaag komt te staan.

Daanaast heb ik heel veel GPS problemen gehad met de IGO versie 8.1, en sinds ik hem geupdat heb naar 8.2 werkt die opeens wel goed. Terwijl daarvoor het meestel het niet deet wanneer ik hem nodig had (heel frustrerend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
Ik moet voor mijn werk dagelijks minimaal 15 sms-jes verzenden en werk sinds een week met het programma 'Jeyo Mobile Extender 2.2'. Werkt super op de Omnia! Je kunt je sms berichten opslaan op je pc, versturen vanaf je pc, en je contacten beheren op je pc. Dit alles in Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikacota
  • Laatst online: 12-09 08:54
wikacota schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:39:
Hallo allemaal,

ik ben hier nieuw en dit is nu dus mijn eerste post.
Ik heb nu ongeveer 4 maanden mijn Omnia, en heb al enige tijd last van een probleem.
De laatste tijd werkt mijn trilfunctie niet meer. Dit gebeurt vooral wanneer ik een sms typ stopt de trilfunctie er ineens mee. Heel af en toe komt ie weer terug als ik weer een sms typ maar nu heb ik al 3 dagen geen trilfunctie meer. Dit terwijl dit eerst toch wel na een dag of wat terug kwam (ook maar tijdelijk!!)

Heeft iemand hier ervaring mee / een oplossing voor of zal ik toch echt naar KPN Business Centre moeten (mijn reparateur) om hem te laten fixen?

De laatste software update zit er wel op!!

Gr Tom
niemand hier een oplossing voor? ben inmiddels langs de KPN Business Centre geweest en die vertelden al meteen dat ze em wilde opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 15-09 07:26

MsG

Forumzwerver

Ik zit te denken aan deze telefoon te kopen. Kan hem van iemand krijgen voor 125 nieuw. Hoe zit het met software die eigenlijk voor 240 * 320 is geschreven, gaat dat werken op een omnia? En is er wel speciale omnia spul te vinden? Aangezien het een nogal afwijkende resolutie is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Ik heb een irritant probleempje, ik wil een thema installeren via mijn windows map maar hij zegt dat ik hier de rechten niet voor heb (mijn pc) ik heb windows vista ultimate.
Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:43:
Ik zit te denken aan deze telefoon te kopen. Kan hem van iemand krijgen voor 125 nieuw. Hoe zit het met software die eigenlijk voor 240 * 320 is geschreven, gaat dat werken op een omnia? En is er wel speciale omnia spul te vinden? Aangezien het een nogal afwijkende resolutie is.
Van de vrachtwagen gevallen zeker? :+
Maar wat betreft die resolutie: ik ben nog nauwelijks tegen problemen aangelopen, er zijn genoeg programma's voor de omnia/windows mobile geschreven voor deze resolutie imho.
Ik weet wel dat er een speciaal programmaatje is geschreven om de resolutie van je omnia te kunnen veranderen. Even googlen op "wvgafix3" ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand misschien een emulator gevonden waarmee ik bijvoorbeeld Pokémon games op mijn Omnia kan spelen?
Ik heb wel een setje emulators gevonden, maar al die emulators werken met gewone ''harde'' knoppen en niet met touchscreen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Badeend_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-08 22:14
ik heb de laatste weken enorm gedonder met mijn tochscreen. Langs de randen reageerd hij niet meer. En opnieuw me scherm instellen doet het niet eens of heeft geen effect. Kan meestal eeuwig door blijven gaan met die kruisjes aanklikken. Er komt nooit te staan voltooid oid. Sporadisch wel maar dat lost niks op. Is dit probleem bekend?

Als het niet makkelijk opgelost kan worden en ik mijn telefoon moet gaan opsturen gaat hij namelijk de wasbak in >:) Hij is verzekerd en dan zoek ik wel een nieuwe phone uit.

There's no savegame in real life...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Badeend_ schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:56:
ik heb de laatste weken enorm gedonder met mijn tochscreen. Langs de randen reageerd hij niet meer. En opnieuw me scherm instellen doet het niet eens of heeft geen effect. Kan meestal eeuwig door blijven gaan met die kruisjes aanklikken. Er komt nooit te staan voltooid oid. Sporadisch wel maar dat lost niks op. Is dit probleem bekend?

Als het niet makkelijk opgelost kan worden en ik mijn telefoon moet gaan opsturen gaat hij namelijk de wasbak in >:) Hij is verzekerd en dan zoek ik wel een nieuwe phone uit.
Verzekerd tegen waterschade? Dat denk ik niet hoor! Kun je 'm beter laten vallen ;) .
Kan me zo'n error niet herinneren.. wel vaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb en probleem met mijn omnia. Er zit links onder in het scherm een flinke lichte spot op mijn display. Dus heb een nieuwe lcd besteld en ook een digitizer allebei vervangen en zet um aan ... blijkt dat die spot er nog steeds zit AAAGGGHHRHRHRHR..

modaco geeft het volgende :

http://www.modaco.com/con...pot-on-omnia-touchscreen/

Het blijkt iets met de interne gps te zijn ... vaag maar ok maar geen oplossing

is het een hardwarefout en niks aan te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 13:33

rCk

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:37:
Ik heb en probleem met mijn omnia. Er zit links onder in het scherm een flinke lichte spot op mijn display. Dus heb een nieuwe lcd besteld en ook een digitizer allebei vervangen en zet um aan ... blijkt dat die spot er nog steeds zit AAAGGGHHRHRHRHR..

modaco geeft het volgende :

http://www.modaco.com/con...pot-on-omnia-touchscreen/

Het blijkt iets met de interne gps te zijn ... vaag maar ok maar geen oplossing

is het een hardwarefout en niks aan te doen??
Hardwarefout, velen hebben hier last van. Onder wie ik. Nou ja, niets aan te doen op n gegeven moment vind je het alleen kut en irriteert het je niet meer. Iig zo is het bij mij dan :P Ik kijk er gewoon overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk "normaal" dat de klokken niet realtime doorlopen?
Zelfs niet als ie aan de stroom ligt.
Moet eerst het scherm aanraken voordat ie weer de juiste tijd weergeeft.
Vele telefoons gehad en die liepen allemaal gewoon door onder 't nietsdoen.

Tevens een ander probleem: in standje horizontaal kan ik het scherm niet meer verschuiven.
Het lijkt alsof het scherm aan een elastiekje zit en schiet steeds weer terug.
Da's dus erg lastig in iGO of Google Maps.
Alles werkt wel normaal in portrait mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Hallo,
ik heb een aantaal vraagjes over de omnia:

Zijn er bepaalde apps om mappen te versleutelen met een wachtwoord? Ik heb Filebaricader al geprobeert maar die kan alleen losse bestanden versleutelen.

In SPB mobile shell, kan je verschuiven tussen 3 schermen, daar waar je de widgets plaatst zeg maar, kan je daar op een of andere manier ook een vierde scherm aan toe kunnen voegen?

en weet iemand een goede alarm app waarmee je voor elke dag een ander alarm kan istellen? ik heb Galarm al geprobeert, maar toen ik die had geupdate met Apptodate gaf deze aan dat ik een ongeregistreerde versie had. Dus ik kon maar 1 alarm. Heb overal op de site gezocht maar kon niet vinden hoe te registreren.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, als ik terug ga naar het standaard scherm lopen de klokken wel door.
Het schijnt dus te liggen aan SPB-3 shell.

Hebben andere mensen hier op het forum die SPB-3 gebruiken daar ook last van?
Foutje in de instellingen?

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

EDIT:

Ok, nogal vaag allemaal, na opstarten van de telefoon blijven de klokken in SPB3 stilstaan totdat je iets indrukt maar, als je even teruggaat naar het standaard Todayscherm en daarna weer voor SPB3 kiest lopen de klokken WEL goed. Heel erg vreemd allemaal.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veejee
  • Laatst online: 15:00
sjalom, nog even een opmerking/vraag, wanneer ik met de i900 beeldfragmenten vast wil leggen op 640x480 dan stotterd het beeld zo erg dat het niet de moeite waard is om het filmpje nogmaals te bekijken! (het stotteren begint al tijdens het filmen) Het lijkt zelfs alsof de cpu tekortschiet om alles soepel vast te leggen met de camera software. (ik heb dan geen andere tasks aanstaan!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:34
Bij mij stottert ie wel tijdens het opnemenl
maar speelt gewoon vloeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamarlijn
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 17:00
Ik heb eens goed gekeken naar de gps mogelijkheden via modaco en xda devolopers ben ik een stuk wijzer :) .
Op dit moment heb ik in het register de aanpassingen gedaan zodat er geen gpslog files opgeslagen worden op my device. Ik heb gpsgate draaien voor TomTom en Navigon en verder kun je direct Igo, Garmin en McGuider draaien. Allleen duurt het lang bij Garmin om de kaart in te laden dus heb ik die er weer af gegooid.
Ook heb ik gpstuner draaien.
Heb nu binnen 30 seconden altijd een fix wat voor navigatie ik dan ook gebruik na de eerste fix heb ik vervolgens direct een fix. _/-\o_
Als ik tijd heb wil nog wel wat meer gegevens geven maar anders is er op de al genoemde site's alles te vinden.
Ook draai ik met windows mobile 6.5, spbshell 3, en S2U2. Dit werkt allemaal naar tevredenheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:44

Pinjataaa

Hit me!

Heeft er hier iemand nog een leuke ROM waarmee SMS-en wel gewoon soepel gaat?
Ik heb er al 5 gebruikt en als je een paar smsjes in je inbox hebt staan hapert het alsof je met Vista op een 386 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag dat mijn Omnia na een soft reset aan de bovenkant niet meer wil opstarten. De tekst "Samsung Omnia" blijf maar in beeld staan en verder gebeurt er niks.
Is iemand hiermee bekent?
En bij een harde reset zijn dan alle gemaakte foto's er dan ook af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:23
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:53:
[...]
En bij een harde reset zijn dan alle gemaakte foto's er dan ook af?
Hangt er vanaf waar de foto's opgeslagen zijn.
Bij mij sla ik foto's, muziek en dergelijke standaard op in "Mijn Opslag" of indien je een geheugenkaart hebt: "Geheugenkaart".
Alles behalve die 2 locaties wordt gecleaned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week heb ik een bluetooth headsetje gekocht (Jabra BT2015) met de hoop dat ik daarmee ook mp3 zou kunnen luisteren.

Nu blijkt dit niet te werken. Bellen gaat prima, maar geluid van S2P of Touch Player komen niet door. Vervolgens heb ik programma's zoals 'Bluecast' en 'BT Audio' geprobeerd, zonder resultaat.

Ik hoor een soort ruis, maar krijg geen geluid. Op fora las ik dat het mogelijk aan mono kan liggen en dat ik een stereo bluetooth setje moet kopen.

Heeft een van jullie hier ervaring mee? Kan het niet door middel van software / regtweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Ik ben (mischien) van plan om de Omnia te halen maar heb nog wat vraagjes. Heeft hij nou een 3.2 of 3.5inch scherm? En ondersteunt hij ook 32Gb MicroSD-kaartjes? Verder was ik nog benieuwd naar of de stylus in het toestel opgeborgen kan worden of niet? En of je perse de stylus nog nodig hebt of dat je ook alles prima zonder kan bedienen?

Bij voorbaat dank!!

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
Lau26 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:03:
Ik ben (mischien) van plan om de Omnia te halen maar heb nog wat vraagjes. Heeft hij nou een 3.2 of 3.5inch scherm? En ondersteunt hij ook 32Gb MicroSD-kaartjes? Verder was ik nog benieuwd naar of de stylus in het toestel opgeborgen kan worden of niet? En of je perse de stylus nog nodig hebt of dat je ook alles prima zonder kan bedienen?

Bij voorbaat dank!!
3.2 inch scherm, 32gb geloof ik niet, dacht maximaal 8 (mSDHC van 8GB werkt hier iig,)

stylus kan niet in het toestel opgeborgen worden, lijkt een groot probleem maar zelfs met mijn grote vingers kon ik na een dagje wennen prima alles doen zonder stylus (daarnaast kan je de vingermuis :P gebruiken voor het precieze werk, de middelste knop is een trackpad)

Prima toestel, en nog steeds een aanrader imo :)

edit:
na kort onderzoek vermoed ik dat 32gb zal werken, 16 wel iig. wacht nog even af wat anderen hierover weten want ze zijn best duur.

[ Voor 7% gewijzigd door OConnor op 08-06-2009 21:10 ]

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
heb wel een beetje gezocht en dit in de gaten gehouden maar volgens mij het volgende probleem niet gezien.

Ik heb de nieuwe iGo8 en nieuwe windows 6.5 (21728) maar elke keer valt het scherm in iGo uit als ik em niet aanraak. dus die slaap stand werkt beetje vaag. Alle opties in iGo al gekeken maar kan niets vinden en bij windows zelf krijg je dan weer dat ie helemaal nergens voor "sleept" (dus uitgaat) of overal voor...
Is er een tussenoptie? dus alleen voor iGo

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Laatst online: 07-12-2021
Heeft iemand de nieuwe Opera 9.7 beta al geinstalleerd op zijn Omnia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 06:13
rijsbol schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:07:
Heeft iemand de nieuwe Opera 9.7 beta al geinstalleerd op zijn Omnia?
Ja, Geweldig, hij is super snel! hij installeerd hem gewoon naast je bestaande opera! ik heb dus een opera beta en me normale opera op me telefoon staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Hoeveel weegt de Omnia nou echt? Overal op internet wordt er weer wat anders beweert (de 1 zegt 120 gram, de ander 125, en hier weer 127) :? 8)7 En ik vind het wel belangrijk om te weten ook...

Edit: ik zoek de chrome (met zwarte achterkant) Omnia maar is die uberhaupt nog wel te krijgen? want ik zie dat ze het overal over wit of zwart hebben maar nix met chrome er in :?

[ Voor 45% gewijzigd door Lau26 op 09-06-2009 22:28 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Het volgende:

Als ik een sms bericht aan het typen ben, zie ik visueel maar 1 regel van het bericht wat ik aan het typen ben, rest van het scherm is voorgaande berichtjes,

Mijn vraag:

Is er een manier waarmee ik het visueele veld kan vergroeten op het scherm, zodat ik meer dan een regel kan leze van het bericht wat ik aan het typen ben, zonder natuurlijk de pijltjes toetsen te gebruiken?

Kan geen instelling hiervoor vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
datkanveelbeter schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:57:
Het volgende:

Als ik een sms bericht aan het typen ben, zie ik visueel maar 1 regel van het bericht wat ik aan het typen ben, rest van het scherm is voorgaande berichtjes,

Mijn vraag:

Is er een manier waarmee ik het visueele veld kan vergroeten op het scherm, zodat ik meer dan een regel kan leze van het bericht wat ik aan het typen ben, zonder natuurlijk de pijltjes toetsen te gebruiken?

Het staat toch vrij groot in de TS ;)

Kijk voor het stellen van een vraag eerst even of hij voorkomt in de TS of hier: Samsung Omnia - How, What & Where .

--> Increase sms area to 4 lines
86.Change SMS form to HTML form (to enable 4 lines when sms)

HKCU\Software\Microsoft\Inbox/MsgTypes\IPM\SMStext

DLL: mms.dll change to htmlnote.dll

soft reset

Omnia will now use the original Text Message form, you will
lose all the enhancement provided by Samsung Messaging form.
The original form only handle SMS, you will have to insert a
Pictures/Sound/Video in order to change to MMS.

[ Voor 17% gewijzigd door DeOS op 10-06-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Lau26 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:43:
Hoeveel weegt de Omnia nou echt? Overal op internet wordt er weer wat anders beweert (de 1 zegt 120 gram, de ander 125, en hier weer 127) :? 8)7 En ik vind het wel belangrijk om te weten ook...

Edit: ik zoek de chrome (met zwarte achterkant) Omnia maar is die uberhaupt nog wel te krijgen? want ik zie dat ze het overal over wit of zwart hebben maar nix met chrome er in :?
Kick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ná firmware update via de officiele Samsung website, is mijn Omnia vastgelopen.
Kan er niks meer mee, alleen Samsung Omnia logo komt nog in beeld, verder niks.

Wat nu? Kon op fora geen antwoord vinden...
O ja, heb Vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datkanveelbeter schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:57:
Het volgende:

Mijn vraag:

Wat maakt dat nou in vredesnaam uit 120, 125 of 127 gram?
Je tilt je echt niet een breuk aan 5 gram verschil en je hoeft ook niet meer wegenbelasting te betalen als ie zwaarder dan 120 gram is.

Ligt 'm er natuurlijk wel aan hoeveel programma's je erop zet, hoe meer bytes je er in stopt hoe zwaarder ie wordt en daar zakt je broek natuurlijk van af.

Dus kan je 'm niet meer tillen, dan moet je er een of twee foto's afhalen.
Een filmpje weegt het zwaarst.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-08 19:50
over die TS: er ontbreken een heleboel afbeeldingen.... ??

Neem dan even contact op met de topicstarter ...

[ Voor 34% gewijzigd door pven op 11-06-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
*weg* Dit topic gaat niet over de toekomstige Omnia.

[ Voor 88% gewijzigd door pven op 11-06-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik hoop dat dit hier besproken mag worden...

Ik ben me een beetje aan het orienteren op die custom firmwares, maar wat ik me eigenlijk afvraag is of mijn huidige firmware "goed genoeg" is hiervoor, of moet ik eerst nog naar een andere officiele Samsung ROM upgraden? De versie die ik momenteel draai is:

PDA: i900DTHJ5/DTHJ5
PHONE: i900XXHJ1

[ Voor 7% gewijzigd door Zinu op 12-06-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Ik heb nu Modaco's Favorite Hackings op mijn omnia gezet. en Wow, mijn beeldscherm is nu een stuk gevoeliger, en is perfect gecalibreert!
echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staffordniko schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:17:
Ik heb nu Modaco's Favorite Hackings op mijn omnia gezet. en Wow, mijn beeldscherm is nu een stuk gevoeliger, en is perfect gecalibreert!
echt een aanrader!
Daar wordt ik inderdaad een beetje flauw van. Het scherm is niet fatsoenlijk te kalibreren. Rechte lijnen kan ik niet trekken. Een recht getrokken lijn van links naar recht loopt bij mij scheef omhoog.
Als ik een stip zet en ik probeer op diezelfde stip nog een stip te zetten zit ie er 3 mm boven.
Ga ik dat vervolgens met de kalibratieoptie proberen recht te maken door ruim van de kruisjes af te wijken, is het op een ander deel van het scherm weer helemaal briek.
Mijn vrouw heeft ook een Omnia en daar is het een stuk beter, eigenlijk gewoon helemaal goed.
Ben al in het register bezig geweest met handmatig nummertjes invullen maar daar wordt het ook al niet beter van.
Ik gebruik het proggie "MultiPad" heel erg veel en ik zou het daarom wel heel erg prettig vinden als die fluttelefoon 's 'n keer deed wat ik wil.

Met spelletjes is het dus ook knudde, klik regelmatig onbedoelt de verkeerde dingen aan.

Het kleine toetsenbordje heeft dermate kleine toetsjes dat dat ook al niet bruikbaar is, maar daar heb ik een hele goede vervanger voor gevonden: "FingerKeyboard". Dat bordje werkt fantastisch.
Ik heb de kalibratie zodanig ingesteld dat de onderste helft van het scherm vrij redelijk functioneert.

Het is een hele coole phone, boordevol met mooie opties en hele bruikbare programma's, iGO-8 doet 't perfect en internet werkt feilloos maar MIJN touchscreen is een drama.

Ik kan natuurlijk een nieuw touchscreen bestellen maar dat vind ik nou net weer overdreven.
Omruilen met die van mijn vrouw? Nee, da's ook weer zielig.
Opsturen dan maar? Nee, liever niet, kan 'm niet missen en heb geen zin om die enorme hoeveelheid programma's en aanpassingen er weer op te zetten.

Dus, dat Modaco tooltje..... LINK?
Misschien wordt ie daar wel beter van....

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:36:
[...]

Daar wordt ik inderdaad een beetje flauw van. Het scherm is niet fatsoenlijk te kalibreren. Rechte lijnen kan ik niet trekken. Een recht getrokken lijn van links naar recht loopt bij mij scheef omhoog.
Als ik een stip zet en ik probeer op diezelfde stip nog een stip te zetten zit ie er 3 mm boven.
Ga ik dat vervolgens met de kalibratieoptie proberen recht te maken door ruim van de kruisjes af te wijken, is het op een ander deel van het scherm weer helemaal briek.
Mijn vrouw heeft ook een Omnia en daar is het een stuk beter, eigenlijk gewoon helemaal goed.
Ben al in het register bezig geweest met handmatig nummertjes invullen maar daar wordt het ook al niet beter van.
Ik gebruik het proggie "MultiPad" heel erg veel en ik zou het daarom wel heel erg prettig vinden als die fluttelefoon 's 'n keer deed wat ik wil.

Met spelletjes is het dus ook knudde, klik regelmatig onbedoelt de verkeerde dingen aan.

Het kleine toetsenbordje heeft dermate kleine toetsjes dat dat ook al niet bruikbaar is, maar daar heb ik een hele goede vervanger voor gevonden: "FingerKeyboard". Dat bordje werkt fantastisch.
Ik heb de kalibratie zodanig ingesteld dat de onderste helft van het scherm vrij redelijk functioneert.

Het is een hele coole phone, boordevol met mooie opties en hele bruikbare programma's, iGO-8 doet 't perfect en internet werkt feilloos maar MIJN touchscreen is een drama.

Ik kan natuurlijk een nieuw touchscreen bestellen maar dat vind ik nou net weer overdreven.
Omruilen met die van mijn vrouw? Nee, da's ook weer zielig.
Opsturen dan maar? Nee, liever niet, kan 'm niet missen en heb geen zin om die enorme hoeveelheid programma's en aanpassingen er weer op te zetten.

Dus, dat Modaco tooltje..... LINK?
Misschien wordt ie daar wel beter van....

bvd.
Link : http://winmo.sztupy.hu/favhack/favhack_omnia_03.cab

Zoek het tabblad met een toetsenbordje en daar zie je 2 mogelijkheden voor calibreren (calibrate screen en calibrate screen2). dan kan je zelf bepalen welke het fijnste is.
Je kan dan ook gelijk "increase screen sensitivity" aanklikken, waardoor het scherm gevoeliger word.
Mocht dit nog niet helpen ben ik bang dat het aan de hardware licht.

btw ik heb ook een poosje dat notitie progje multipad gebruikt, maar gebruik nu veel "Screenwriter" is een stuk fijner. hetzelfde principe maar wat mooier en duidelijker en met alarmfunctie etc.

Link: http://www.freewarepocketpc.net/get-screenwriter.html

[ Voor 3% gewijzigd door Nikeau op 13-06-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.

Als ik een oproep mis dan krijg ik om de 5 minuten ofzo een herinneringsdeuntje....op zich best handig maar als ik lig te pitten en ik heb geen zin om mn nest uit te komen hoor ik dus steeds die herinnering. Ik erger mij daar kapot aan. Kan je deze uitzetten zonder dat je andere herinneringen ook uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Jamarlijn schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:49:
Ik heb eens goed gekeken naar de gps mogelijkheden via modaco en xda devolopers ben ik een stuk wijzer :) .
Op dit moment heb ik in het register de aanpassingen gedaan zodat er geen gpslog files opgeslagen worden op my device. Ik heb gpsgate draaien voor TomTom en Navigon en verder kun je direct Igo, Garmin en McGuider draaien. Allleen duurt het lang bij Garmin om de kaart in te laden dus heb ik die er weer af gegooid.
Ook heb ik gpstuner draaien.
Heb nu binnen 30 seconden altijd een fix wat voor navigatie ik dan ook gebruik na de eerste fix heb ik vervolgens direct een fix. _/-\o_
Als ik tijd heb wil nog wel wat meer gegevens geven maar anders is er op de al genoemde site's alles te vinden.
Ook draai ik met windows mobile 6.5, spbshell 3, en S2U2. Dit werkt allemaal naar tevredenheid
als er geen GPSlog files op worden geslagen, betekend dit een snellere fix?
ik vind IGO8 best traag verbinding maken met gps, je moet eigenlijk 10 minuten voor vertrek al alles instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb nu bijna drie kwart jaar een Omnia in mijn bezit, echter afgelopen vrijdag ging het mis...

In de bus zittende haalde ik mijn mobiel uit mijn broekzak en trof op het scherm horizontale en verticale strepen aan in verschillende kleuren. Schijnbaar is op de een of andere manier de laag onder m'n scherm gebarsten...
Hier baal ik natuurlijk van, tevens omdat telefoon gewoon in een 'iphone' hoesje zat en ik me totaal niet kan herinneren dat ik ergens tegen aan gelopen ben of iets dergelijks.

Valt zoiets binnen de garantie, weet het antwoord eigenlijk al maar toch miss heeft iemand een andere ervaring?

En zo nee, wat gaat zo'n grapje kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veejee
Even voor de custom mensen: ik ben met de 12mb pagepool van 11jun aan de slag geweest, en het is een vrij stabiele rom. Maar ik wil mijn standaard omnia rom terug, enkel weet ik niet wat mijn voorgaande versie nummer is/was.. kan ik dit in register terug vinden? (ik zit nu op PDA: XDID1/XDID1 en PHONE: XXHH9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zinu schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:09:
Ik hoop dat dit hier besproken mag worden...

Ik ben me een beetje aan het orienteren op die custom firmwares, maar wat ik me eigenlijk afvraag is of mijn huidige firmware "goed genoeg" is hiervoor, of moet ik eerst nog naar een andere officiele Samsung ROM upgraden? De versie die ik momenteel draai is:

PDA: i900DTHJ5/DTHJ5
PHONE: i900XXHJ1
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
veejee schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:40:
Even voor de custom mensen: ik ben met de 12mb pagepool van 11jun aan de slag geweest, en het is een vrij stabiele rom. Maar ik wil mijn standaard omnia rom terug, enkel weet ik niet wat mijn voorgaande versie nummer is/was.. kan ik dit in register terug vinden? (ik zit nu op PDA: XDID1/XDID1 en PHONE: XXHH9)
Gewoon op de website van samsung de laatste er op zetten. XKHJ3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veejee
Jos84 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:00:
[...]

Gewoon op de website van samsung de laatste er op zetten. XKHJ3.
Dat werkt dus helaas niet! Volgens Samsung moet je software versie corresponderen met update! ik zoek wel even verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 02:58:
Ik heb een vraagje.

Als ik een oproep mis dan krijg ik om de 5 minuten ofzo een herinneringsdeuntje....op zich best handig maar als ik lig te pitten en ik heb geen zin om mn nest uit te komen hoor ik dus steeds die herinnering. Ik erger mij daar kapot aan. Kan je deze uitzetten zonder dat je andere herinneringen ook uitzet.
Na een lange 24 uurs zit, Le Mans helemaal gekeken en daarna een snel dutje, heb ik wel even tijd om me er mee bezig te houden. Items gedownload en ga nu even proberen of 't er beter van wordt.

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Waar kan ik de website vinden van Samsung waar je kunt checken of je firmware up-to-date/up te daten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

http://www.samsungmobile.com/support/omnia/index.jsp misschien?

[ Voor 6% gewijzigd door Arethusa op 14-06-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neggix schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 02:51:
heb wel een beetje gezocht en dit in de gaten gehouden maar volgens mij het volgende probleem niet gezien.

Ik heb de nieuwe iGo8 en nieuwe windows 6.5 (21728) maar elke keer valt het scherm in iGo uit als ik em niet aanraak. dus die slaap stand werkt beetje vaag. Alle opties in iGo al gekeken maar kan niets vinden en bij windows zelf krijg je dan weer dat ie helemaal nergens voor "sleept" (dus uitgaat) of overal voor...
Is er een tussenoptie? dus alleen voor iGo
Heb je al in IGO bij instellingen/apparaat gekeken en bij energiebeheer de instelling geprobeerd: "achtergrondverlichting altijd aan"?
Succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zinu schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:24:
Waar kan ik de website vinden van Samsung waar je kunt checken of je firmware up-to-date/up te daten is?
Kom op zeg, doe zelf eens wat moeite in plaats van hier je vraag te dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ik m'n Omnia ook in Australië kan blijven gebruiken? Ik heb gehoord dat dat afhankelijk is van je GSM frequentie ofzo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:20:
Weet iemand of ik m'n Omnia ook in Australië kan blijven gebruiken? Ik heb gehoord dat dat afhankelijk is van je GSM frequentie ofzo???
En wat leverde google op?

Je Omnia is een Quad Band phone en kan daarom de volgende frequenties aan:
* 850 MHz (U.S./Canada/Latin America/Brazil (Only the carrier Vivo in the south and south-east of Brazil))
* 900 MHz (Africa/Europe/Brazil/Australia/Asia (ex Japan and S. Korea))
* 1800 MHz (Africa/Europe/Brazil/Australia/Asia)
* 1900 MHz (U.S./Canada/Latin America/Brazil (Only the carrier Vivo in the north, north-east and
centre-west of Brazil))
Gaat dus prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03

xon

vandaag het grote bekendmaak event van Samsung waar de nieuwe Omnia II GT-I 8000 bekend wordt gemaakt alsmede de omnia Pro en nog wat meuk...

Toch jammer van het tijdsverschil met japan :-) Hier de opvolgers

http://www.samsung.com/se...15/13720/20090615_01M.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamarlijn
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 17:00
staffordniko schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:33:
[...]

als er geen GPSlog files op worden geslagen, betekend dit een snellere fix?
ik vind IGO8 best traag verbinding maken met gps, je moet eigenlijk 10 minuten voor vertrek al alles instellen.
Ik gebruik GPStoggle en/of GPS tuner om de eerste fix te maken ( meestal binnen 3 minuten ) dan die uitzetten en de navigatie software starten die hebben dan binnen 30 seconden een fix. Of het nu IGO 8 is, Mcguider, Navigon, of Tom Tom voor de laatste 2 gebruik nu wel een poortsplitter GPSGate ( heb een nieuwe rom geïnstalleerd ) die start ik dan eerst op en daarna de navigatie software. werkt dan allemaal prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: ik heb een tijdje terug mij instellingen van de Omnia aangepast voor het werkend krijgen van TomTom met GPSgate. Nu zijn beiden er inmiddels af en ik heb IGO erop staan. Wat zijn de standaard GPS instellingen voor de Omnia? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:57:
Ná firmware update via de officiele Samsung website, is mijn Omnia vastgelopen.
Kan er niks meer mee, alleen Samsung Omnia logo komt nog in beeld, verder niks.

Wat nu? Kon op fora geen antwoord vinden...
O ja, heb Vista
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
xon schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:13:
vandaag het grote bekendmaak event van Samsung waar de nieuwe Omnia II GT-I 8000 bekend wordt gemaakt alsmede de omnia Pro en nog wat meuk...

Toch jammer van het tijdsverschil met japan :-) Hier de opvolgers

http://www.samsung.com/se...15/13720/20090615_01M.jpg
nice,
welke is de omnia 2 en welke de omnia pro?
Pagina: 1 ... 26 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic