- In het verleden heb ik een Samsung D600 gehad en daar had ik echt een paar irritaties bij. Je kon maar 90 nummers in totaal in je musicplayer zetten. Volgens mij is dit al opgelost, aangezien de mediaplayer nu alle muziekbestanden herkent? Daarnaast kon je op de oude Samsung je telefoon nagenoeg niet gebruiken als je batterij bijna leeg was, je kon alleen bellen en gebeld worden. Dan deed je telefoon het nog wel 1,5 dag op deze irritante status, is dit nog altijd het geval? (hoewel ik em nu niet meer leeg zal laten lopen). Is het mogelijk om te laten trillen EN beltoon afspelen, ook dit kon op mn D600 niet. Ten slotte, kan je je eigen berichttoon instellen? De meeste zaken kan ik nu wel op WM6 op mn HTC Touch, maar ik vraag het even aangezien Samsung de WM6.1 software enigszins heeft aangepast.
Bij de omnia heb je gewoon normale WM6 applicaties als mediaplayer enz, en daar kan je gewoon al je muziek in droppen.
En deze telefoon kan je als je batterij bijna leeg is, niet mee bellen of gebeld worden. Dan sluit ie de telefoon functie af, en als je dat weer probeert aan te zetten, gooit ie em meteen weer uit.
En met lege batterij blijft ie niet 1,5 dag werken, want zolang blijft de telefoon bijna niet eens werken met volle batterij.
En ja, je kan wel de telefoon EN laten trillen, EN signaal laten geven in de vorm van een ringtone of een MP3 enz.
Bericht toon kan je ook gewoon instellen.
maar ik vraag het even aangezien Samsung de WM6.1 software enigszins heeft aangepast.
De aanpassing door Samsung is minimaal, een extra menu als je op de rechts-onder touchscreen knop drukt, en een aangepaste Today screen, die je gewoon aan en uit kan zetten.
- Hoe is de camera van de Omnia? Naar enig google werk ziet het er vrij aardig uit, maar op mn oude D600 had ik het probleem dat wanneer je een foto maakte de sluitertijd zo traag was dat je ENORM lang perfect stil moest blijven staan. Is dit nog altijd zo? Aan de kwaliteit van de foto's te zien, gok ik dat dit verholpen is? Hoe is de flits? Is er een gebrek aan xenon of doet de LED-flash zn werk? Maakt de telefoon wel een flits (zoals de Nokia N95) of werkt hij meer als zaklamp (zoals mijn oude D600)?
Hierbij valt de sluitertijd enorm mee.
De flitser is ook vrij vel, als ik een keer een foto maak van iets heel dichtbij, is de flitser zo vel dat de foto wit is. Waardoor ik dan zonder flitser een foto moet maken.
- Hoe is de GPS van de Omnia? Werkt deze goed? Ik heb nu Sygic McGuider met een Bluetooth GPS op mn Touch en die werkt geweldig. Deze kan ik zoals uit de TS blijkt ook zelf makkelijk installeren? Daarmee kom ik op mijn laatste punt. Ik wil GEEN internetabo, aangezien ik internet niet gebruik op mn GSM, ik vind het enorm onhandig. Werkt de interne GPS dus voldoende en snelgenoeg qua GPS-fix?
Is prima. Ik heb wel internet abbo op mijn telefoon, maar als je dat niet hebt, is er niks aan de hand.
Ik gebruik zelf IGO-8 en die werkt super met de interne GPS. Heb in enkele seconden een satelliet fix.
- Kan je alle WM6.1 programma's (cabs) installeren op de Omnia, aangezien Samsung de interface heeft aangepast, vraag ik me af of dat voor de rest van belang is voor de programma's? Kortom: werken alle WM6.1 programma's op de Omnia?
Je kan gewoon WM6 applicaties gebruiken. Die aangepaste interface, is optioneel. Je kan gewoon terug switchen naar een normale Today scherm, wat dus gewoon beheerbaar is zoals je van WM mogelijk gewend bent.