Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

[leek modus]
Zelf ben ik ook op zoek naar oordopjes die een goede bass weer geven en goed zijn kwa prijs/kwaliteit verhouding, ik wilde eigenlijk voor een setje uit de EP serie van Creative gaan of uit de Sennheiser CX serie maar toen kwam ik opeens dit topic tegen en las op enkele pagina's alleen maar positieve berichten over merken waar ik dan nog nooit van had gehoord.
Als jullie wat goede keuzes kunnen voor leggen ben ik echt een eind op weg geholpen!

Mijn budget is maximaal 35 euro, kan ik voor dit bedrag beter bij merken als Sennheiser/Creative kijken of wellicht toch bij 1 van de in dit topic besproken merken/type's?
Ook wil ik een in ear variant en geen variant die achter je oren gaat, dat lijkt me vervelend en eerder pijnlijk worden althans zo is mijn ervaring daar mee.

Hij gaat overigens icm dit product gebruikt worden:
SanDisk Sansa Clip+( iets beters vond ik niet voor dit geld)

Edit:

Na nog eens goed gekeken te hebben kwam ik op deze producten uit:
pricewatch: Meelec M9 (Zwart)
pricewatch: Meelec M9P (Zwart)
pricewatch: Meelec M2 (Zwart)
pricewatch: Meelec M2P (Zwart)

Zijn dit goede oordopjes voor het geld en geven ze een goede diepe bass? en welke zou ik dan voor gaan als jullie advies moesten geven?
Wat het verschil tussen de producten met P of zonder weet ik niet.

[leek modus]

[ Voor 55% gewijzigd door pino85 op 10-04-2012 09:35 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Geheel toevallig de PL30 besteld op MP4nation. Voor die prijs schijnt hij een prima weergave te hebben qua balans. Iets wat ik erg kan waarderen. Aangezien mijn AKG's K324's ja die leefden nog :X kapotgetrapt waren door mij :') Ben erop gestaan. Voor die omgerekend 15 euro met verzendkosten kan denk ik weinig beter qua prijs/kwaliteit .

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Mijn Brainwavz M2 zijn een tijdje terug stukgegaan, 1 oor weigerde nog geluid te geven. Bij een vriend van mij (ook Brainwavz M2) zelfde verhaal, die heeft ze al opgestuurd en heeft inmiddels al weer nieuwe gehad. Heb de mijne zaterdag op de post gedaan, ik ben benieuwd.

Crappy Apple-oordopjes :'(

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Touchdomex schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:04:
Ik heb op dit moment Soundmagic's. De PL21. Opzich prima dopjes voor die prijs maar ik wil wat beters.

Ik heb nu een Grado SR60i en eigenlijk klinkt die briljant. Nu wil ik eigenlijk dopjes voor een redelijke prijs om mijn PL21's te vervangen. Die PL21's zijn nu kapot dus ik wil echt weer wat anders.

Heeft iemand enig idee welke merken ik ongeveer kan opzoeken om een vergelijkbare sound te krijgen? Ik wil niet meer dan 50 euro uitgeven maar als ze echt briljant zijn is er altijd wel wat aan het budget te sleutelen ;)
Als je snel bent kun je nog voordelig de pl50 halen + 5% korting opzoeken bij retailmenot

http://mp4nation.net/cata...2_46.html?page=2&sort=20a
pino85 schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:36:
[leek modus]

Na nog eens goed gekeken te hebben kwam ik op deze producten uit:
pricewatch: Meelec M9 (Zwart)
pricewatch: Meelec M9P (Zwart)
pricewatch: Meelec M2 (Zwart)
pricewatch: Meelec M2P (Zwart)

Zijn dit goede oordopjes voor het geld en geven ze een goede diepe bass? en welke zou ik dan voor gaan als jullie advies moesten geven?
Wat het verschil tussen de producten met P of zonder weet ik niet.

[leek modus]
De bouwkwaliteit van de m6 - m9 is super, de kabel blijft mooi strak en stevig, kabel clipje, tasje, veel dopjes. Het geluid is nogal basrijk, de enigste doppen waarbij ik de EQ uit moet zetten omdat de standaard sound meer dan voldoende vol klinkt. Zover ik begrijp gebruiken ze identieke drivers dus het geluid is vrijwel gelijk.

De P versie heeft een mic/knopje voor je gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Nou daar kan ik wat mee dank je wel BARACUS, maar het is niet zo dat de m9 beter zou zijn dan een M6 om maar wat te noemen of andersom?
Over de M2 las ik ook in dit topic veel goeds, het valt me op dat de M series toch wel rond dezelfde tijd gelanceerd zijn dat maakt het voor mij een beetje verwarrend maar als jij aan geeft er zit weinig verschil tussen dan maakt dat verder niet uit :)!

Edit:

Die hifi winkel in de pw waar je ze kan bestellen, hmm ik schrik van die slechte reviews.. en ik heb geen creditcard om via het buitenland te orderen.. zijn er winkels waar jullie ervaring mee hebben die de M9's leveren en ook paypal bv accepteren? of s er iemand die met zijn creditcard mij uit de brand kan helpen?

[ Voor 28% gewijzigd door pino85 op 10-04-2012 10:11 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

BARACUS schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:46:
[...]

Als je snel bent kun je nog voordelig de pl50 halen + 5% korting opzoeken bij retailmenot

http://mp4nation.net/cata...2_46.html?page=2&sort=20a
Misschien ook maar naar kijken dan :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Touchdomex schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:06:
[...]

Misschien ook maar naar kijken dan :+
Ik heb de PL30, die helaas wel kapot is gegaan, en nu de PL50.
De PL30 vind ik erg comfortabel, zat beter bij mij dan de PL50, de PL50 heeft daarentegen wel beter geluid.

Neemt niet weg dat de PL50 nog steeds lekkerder past en klinkt dan de Sennheiser CX300 en CX400 die ik ook gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
Misschien zijn de ViSang R02 / Brainwavz ProAlpha nog het overwegen waard. Ze komen er hier zelfs iets beter uit dan de genoemde PL50

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
pino85 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:49:
Nou daar kan ik wat mee dank je wel BARACUS, maar het is niet zo dat de m9 beter zou zijn dan een M6 om maar wat te noemen of andersom?
Over de M2 las ik ook in dit topic veel goeds, het valt me op dat de M series toch wel rond dezelfde tijd gelanceerd zijn dat maakt het voor mij een beetje verwarrend maar als jij aan geeft er zit weinig verschil tussen dan maakt dat verder niet uit :)!
Tussen de M6 en M9 zit weinig verschil hoewel ik geen super nauwkeurige vergelijking heb gemaakt. De keuze zit meer in het design, jij wilt doppen i.p.v. over-ear dus is de keuze snel gemaakt. De M9 heeft wel een metalen behuizing en dat voelt gewoon aan als kwaliteit. De M2 ken ik niet.
Edit:

Die hifi winkel in de pw waar je ze kan bestellen, hmm ik schrik van die slechte reviews.. en ik heb geen creditcard om via het buitenland te orderen.. zijn er winkels waar jullie ervaring mee hebben die de M9's leveren en ook paypal bv accepteren? of s er iemand die met zijn creditcard mij uit de brand kan helpen?
Ik koop ze op Ebay bij Meelec, volgens mij is dat gewoon de fabrikant. De prijzen zijn lager dan in de Meelec webshop, 19 euro totaal :)
l3art schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:20:
Misschien zijn de ViSang R02 / Brainwavz ProAlpha nog het overwegen waard. Ze komen er hier zelfs iets beter uit dan de genoemde PL50
Ik vind de Brainwavz M1 beter klinken dan de pro alpha, zit veel meer detail in en een tikkie minder bas. Het blijft een persoonlijke ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
Ja klopt zal kwestie van smaakt zijn, ze krijgen dezelfde waardering.
Value (9.5/10) – The Brainwavz M1 are another very strong contender for the bang/buck crown. Like the ViSang R02, the M1s are a steal at the $40 mp4nation plans to ask for them. They are neither better nor worse than the similarly-priced ViSang R02 – simply different. The slightly more balanced signature is not as heavy-hitting as the ViSang earphones and Brainwavz M2 tend to be. The warmth of the earphones is reduced and some of the thickness is gone but the soundstage is more evenly spaced and distance is relayed quite well. The lack of a strain relief is slightly disheartening but the cable is extremely solid and the new 45-degree plug is excellent. Comfort, isolation, and microphonics are all what I’ve come to expect from earphones of this caliber. Listening to the M1 makes it perfectly clear to me that we are moving in the right direction – and any earphone that makes me feel this way is well-worth my hard-earned money.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

n0elite schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:08:
[...]

Ik heb de PL30, die helaas wel kapot is gegaan, en nu de PL50.
De PL30 vind ik erg comfortabel, zat beter bij mij dan de PL50, de PL50 heeft daarentegen wel beter geluid.

Neemt niet weg dat de PL50 nog steeds lekkerder past en klinkt dan de Sennheiser CX300 en CX400 die ik ook gehad heb.
Ik had de PL21 en dan is de PL30 weer een upgrade daarvan. Zo ga ik langzaam in stapjes omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

BARACUS schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:43:
[...]
Tussen de M6 en M9 zit weinig verschil hoewel ik geen super nauwkeurige vergelijking heb gemaakt. De keuze zit meer in het design, jij wilt doppen i.p.v. over-ear dus is de keuze snel gemaakt. De M9 heeft wel een metalen behuizing en dat voelt gewoon aan als kwaliteit. De M2 ken ik niet.

[...]

Ik koop ze op Ebay bij Meelec, volgens mij is dat gewoon de fabrikant. De prijzen zijn lager dan in de Meelec webshop, 19 euro totaal :)
Ah en daar kan ik ook via paypal betalen zie ik, dat is mooI en perfecte feedback dus dat zit wel snor.
Hoe lang duurde het na bestelling en betaling bij jou alvorens je product binnen was?

[ Voor 4% gewijzigd door pino85 op 10-04-2012 11:31 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
pino85 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:29:
[...]

Ah en daar kan ik ook via paypal betalen zie ik, dat is mooI en perfecte feedback dus dat zit wel snor.
Hoe lang duurde het na bestelling en betaling bij jou alvorens je product binnen was?
Amerika is meestal 7 tot 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Na contact gehad te hebben met Meelec ben ik voor de M9 gegaan, voor 18 euro inclusief shipping komen ze nu mijn kant in.
Moet zeggen dat ik dit toch wel een hele nette prijs vind, en te bedenken dat ik van die creative/sony dingen wilde kopen voor 25 euro tot 40 euro..

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
pino85 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:25:
Na contact gehad te hebben met Meelec ben ik voor de M9 gegaan, voor 18 euro inclusief shipping komen ze nu mijn kant in.
Moet zeggen dat ik dit toch wel een hele nette prijs vind, en te bedenken dat ik van die creative/sony dingen wilde kopen voor 25 euro tot 40 euro..
Wat was de vraag en het antwoord? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Oh ik vroeg welke de meest diepe bass geeft, de M6 of M9.
Hij gaf aan de M9 ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

En de dopjes zijn binnen, de 11e besteld en vandaag liggen ze op de mat, dat zijn 4 werkdagen om ze vanuit hun hier te krijgen, dat is snel en ik ben zeer tevreden met ze wat een sound en bass!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

pino85 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:04:
En de dopjes zijn binnen, de 11e besteld en vandaag liggen ze op de mat, dat zijn 4 werkdagen om ze vanuit hun hier te krijgen, dat is snel en ik ben zeer tevreden met ze wat een sound en bass!
Dat is rap. Mijn Soundmagic's gaan per fucking boot mijn kant op :'( Ergo duurt lang :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Touchdomex schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:07:
[...]

Dat is rap. Mijn Soundmagic's gaan per fucking boot mijn kant op :'( Ergo duurt lang :/
Wanneer heb jij ze besteld? ik dacht ook ze komen niet meer voor mijn verjaardag( 18 april) aan maar ik sta er van te kijken dat ze er zo snel zijn maar aan jou reactie gaat dit dus helaas niet altijd op.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

pino85 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:36:
[...]

Wanneer heb jij ze besteld? ik dacht ook ze komen niet meer voor mijn verjaardag( 18 april) aan maar ik sta er van te kijken dat ze er zo snel zijn maar aan jou reactie gaat dit dus helaas niet altijd op.
9 april dus :+
Touchdomex schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:46:
Geheel toevallig de PL30 besteld op MP4nation. Voor die prijs schijnt hij een prima weergave te hebben qua balans. Iets wat ik erg kan waarderen. Aangezien mijn AKG's K324's ja die leefden nog :X kapotgetrapt waren door mij :') Ben erop gestaan. Voor die omgerekend 15 euro met verzendkosten kan denk ik weinig beter qua prijs/kwaliteit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Oh die heb ik wel gelezen maar was al weer vergeten, hopelijk komen ze dan 1 dezer dagen binnen, waar zijn ze ergens volgens jou T&T?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

pino85 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:39:
Oh die heb ik wel gelezen maar was al weer vergeten, hopelijk komen ze dan 1 dezer dagen binnen, waar zijn ze ergens volgens jou T&T?
Daar is geen indicatie van. Overigens is er wel dik 1.2 kilo bijgekomen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:20

GS88

π raat

Zijn er goede over-ear headphones voor zo'n €10,- tot max. €30,- ?
Er zijn veel Chinese websites die headphones aanbieden voor lage prijzen, maar ik ben bang dat de kwaliteit behoorlijk slecht is. Nooit eerder wat uit China besteld, dus het is slechts een vooroordeel van mijn kant.

Bijvoorbeeld deze: Kanen CHS-77123.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-03 12:59
Ik heb zelf de Sony MDR-XB300, en ben er zeer tevreden over. Waar jij naar linkt, dat zou ik nooit van mn leven kopen eerlijk gezegd, ziet er behoorlijk brol uit :p Headphones voor 10 euro zijn te mooi om waar te zijn vrees ik. Ik heb een jaartje geleden 35 euro betaald, en heb er geen spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:42:
[...]

Daar is geen indicatie van. Overigens is er wel dik 1.2 kilo bijgekomen :X
Afgelopen weekend eindelijk alles binnen. Ze klinken en zitten heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
GS88 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:13:
Zijn er goede over-ear headphones voor zo'n €10,- tot max. €30,- ?
Er zijn veel Chinese websites die headphones aanbieden voor lage prijzen, maar ik ben bang dat de kwaliteit behoorlijk slecht is. Nooit eerder wat uit China besteld, dus het is slechts een vooroordeel van mijn kant.

Bijvoorbeeld deze: Kanen CHS-77123.
mc crypt dj-50 bij conrad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
BARACUS schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:39:
[...]

mc crypt dj-50 bij conrad
d:)b

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik kijk nu ook een beetje naar Xears om naast de M6 ook nog iets erbij te hebben wat nog even een tandje beter klinkt. En met klangfuzzis code kan je iedere Xears van http://www.xears.com/produkte kopen voor €30 (€8 verzendkosten).

Maar welke kies je als ze allemaal hetzelfde kosten? In de grote review:

http://www.head-fi.org/t/...onic-k2-sp-added-11-13-11

Staat de TD-III Blackwood v2 het hoogste maar die is niet meer te koop. XR120PRO II ook niet. XE200PRO wel. Die kost normaal 100 euro dus gaat 70 vanaf. Maarja, als alles hetzelfde kost is het tempting om maar gewoon de Supreme Reference XSR330PRO te bestellen: de duurste. Maar ik kan daar weinig over vinden.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:21
Bedankt voor de tip, ik heb in ieder geval maar de duurste besteld voor 30 euro. Wat kan me gebeuren...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Tja, als je met een code alles voor 30 euro kunt kopen dan zegt dat wel veel over de kwaliteit. Het was me al opgevallen dat een hoop behuizingen hetzelfde zijn als $5 doppen uit China.

Het topmodel van 119 euro, dan verwacht ik een dual balanced armature te ontvangen :N Maar dat gaat geen 30 euro kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.sony.nl/product/hps-headsets-for-iphone/dr-ex12ip

Deze gebruik ik zelf alleen dan zonder afstandbediening
spec zijn het zelfde als zonder afstandbediening .

Koste me 15euro bij saturn
bass is zeker goed midde iets minder hoog aanwezig.
Gebruik ze met de apple nano 6e versie zonder extra audio instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vroeger begonnen met no-name sony oordoppen en vervolgens naar Sennheiser CX300 gegaan.
Daarna ben ik overgestapt op de Shure SE-210 en nadat deze defect waren heb ik de Shure SE420 ontvangen. Nadat ook de shure420 defect waren gegaan maar nu buiten garantie periode ben ik weer een tijdje terug gegaan naar simpele oordoppen zoals Creative EP630 etc.

Nu wil ik toch weer wat andere en betere oordoppen hebben, Nu heb ik besloten om niet direct weer hele dure in-ears te kopen. Persoonlijk vind ik het leuker en handiger om meerdere setjes in-ears te hebben. Zowel als backup als om af en toe te switchen voor een iets andere geluid.

Nu heb zojuist de Soundmagic PL50 en Brainwavz M1 besteld bij mp4nation, ben erg benieuwd.
Mogelijk dat ik ook nog de Meelectronics M6/M9 aanschaf voor erbij die kosten toch niets. Tevens lijkt ook de Vsonic GR06 een erg leuke optie voor erbij. Helaas zijn de Vsonic's alleen via Ebay te krijgen vanuit china en dan blijf ik toch een beetje huiverig ivm fakes.

Zijn er mensen die ergens In-ears van Vsonic hebben besteld en een betrouwbare verkoper weten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb mijn VSonic GR07 besteld via amazon, maar het kwam uiteindelijk van een andere winkel vandaan. Maar je zou ze ook via ebay moeten kunnen krijgen bij Lend Me UR Ears, een amerikaanse toko. Als ik op head-fi.org kijk, lijken redelijk wat mensen goede (of in ieder geval geen negatieve) ervaring te hebben met lendmeurears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb net dit topic doorgespit omdat ik op zoek ben naar dopjes die beter klinken en vooral beter zitten dat de doppen die bij mijn iPhone horen. Onder het motto van "de dood of de gladiolen" heb ik een diepteinvestering gedaan van 7 euro in deze dopjes:
http://www.focalprice.com...hone__12M_Cable_Grey.html

Aan die 7 euro kan ik me geen buil vallen en als ze goed klinken en lekker zitten: mazzeltje :) Nu vraag ik me alleen af of de microfoon (en knoppen?) compatible zijn met de iPhone.. Iemand hier ervaring met deze dopjes en een iPhone?

Daarnaast, ik zat ook op de website van MEElectronics te kijken naar de M9P. Hoe bevalt die over het algemeen? Blijven ze heel enzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Pixeltje op 21-06-2012 08:15 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Pixeltje schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 08:15:
[...]
Daarnaast, ik zat ook op de website van MEElectronics te kijken naar de M9P. Hoe bevalt die over het algemeen? Blijven ze heel enzo?
Ik heb ze, en voor die prijs bevallen ze heel erg goed. Als je de oordopjes goed in hebt, dan hoor je weinig van wat er om je heen gebeurd, heerlijk in de trein dus. Wel is het hoe beter ze zitten, hoe sterker de bass. Als de oordopjes echt goed zitten, vind ik de bass wel veel te hard. Die heb ik dan ook met de equalizer wat naar beneden geschroefd.

Qua geluidsbeeld moest ik wel wennen: veel bass en relatief veel hoog. Echter blijven de oordopjes genoeg van het midden weergeven. De hoge tonen zijn nauwelijks vermoeiend, wat bij andere oordopjes nog wel eens het geval wil zijn.

De kwaliteit van de kabel is erg goed, voelt erg solide.

Dus enige nadeel is de extreme bass, maar over het algemeen is de prijs/kwaliteit-verhouding uitstekend te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ah thanks :) Eerst even kijken hoe die hele goedkope bevallen, als dat niks is kan ik die meeeeeeeeeeeelectronics bestellen :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:31
Ik heb de Meelec M9 nu bijna 2 jaar, en gebruik ze nog steeds naar volle tevredenheid. Heb ze toen vooral besteld omdat de kabel er erg stevig uitzag, aangezien ik elk half jaar nieuwe kon kopen wegens kapotte kabels. Qua duurzaamheid zit het dus wel goed. Ik ben nu wel aan het rondkijken om of nieuwe M9 te bestellen, of toch maar weer eens wat anders te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Darkzell schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:28:
Ik heb de Meelec M9 nu bijna 2 jaar, en gebruik ze nog steeds naar volle tevredenheid. Heb ze toen vooral besteld omdat de kabel er erg stevig uitzag, aangezien ik elk half jaar nieuwe kon kopen wegens kapotte kabels. Qua duurzaamheid zit het dus wel goed. Ik ben nu wel aan het rondkijken om of nieuwe M9 te bestellen, of toch maar weer eens wat anders te proberen.
Na heel veel oordopjes geprobeerd te hebben blijf ik toch een voorkeur houden voor mijn Klipsch S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:41
Ik ben op zoek naar een in-ear headphone die niet meteen stuk gaat.
Mijn budget is ongeveer €20 tot €30.

Mijn vorige headphone was een SoundMagic PL21. Prima geluidskwaliteit, goede prijs. Maar na een half jaar was de connector stuk. Dit is gebeurd bij alle oordoppen en in-ear sets die ik gehad heb. Misschien komt het omdat ik ze twee keer per dag oprol en in mijn broekzak prop, maar daar moeten ze imho gewoon tegen kunnen. Een iets dikkere kabel met een stevigere connector zou fijn zijn.

Dus: kent iemand een betaalbare in-ear headphone die steviger is dan de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
P.E.T.E.R. schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:36:

Mijn vorige headphone was een SoundMagic PL21. Prima geluidskwaliteit, goede prijs. Maar na een half jaar was de connector stuk. Dit is gebeurd bij alle oordoppen en in-ear sets die ik gehad heb. Misschien komt het omdat ik ze twee keer per dag oprol en in mijn broekzak prop, maar daar moeten ze imho gewoon tegen kunnen. Een iets dikkere kabel met een stevigere connector zou fijn zijn.

Boven je post staat het antwoord, Meelec m6 of m9.
Met een soldeerbout kun je zelf ook een nette stekker monteren als je een breukje krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
P.E.T.E.R. schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:36:

A-Jays One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
BARACUS schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 14:31:
[...]

Boven je post staat het antwoord, Meelec m6 of m9.
Met een soldeerbout kun je zelf ook een nette stekker monteren als je een breukje krijgt :)
Die draadjes (van de PL21 iig) zijn zo bizar dun, daar valt niet aan te solderen. De Meelec M9 was ik naar aan het kijken, maar heeft die stevigere kabeltjes dan de PL21? Want als het hetzelfde is ga ik niet weer €20 investeren in een headsetje wat het eind van het jaar misschien niet haalt...

P.S. een winkel waar ze de M9 hebben voor €20 en ik vorig jaar de PL21 gekocht heb is http://hdphns.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
P.E.T.E.R. schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:18:
[...]

Die draadjes (van de PL21 iig) zijn zo bizar dun, daar valt niet aan te solderen. De Meelec M9 was ik naar aan het kijken, maar heeft die stevigere kabeltjes dan de PL21? Want als het hetzelfde is ga ik niet weer €20 investeren in een headsetje wat het eind van het jaar misschien niet haalt...

P.S. een winkel waar ze de M9 hebben voor €20 en ik vorig jaar de PL21 gekocht heb is http://hdphns.nl/
Ik heb de pl50 soundmagic, deze ziet er wel fragiel uit vergeleken met de M9/M6.

Op Ebay verkoopt Meelec een aantal modellen onder de normale verkoopprijs, zal op zo'n 20 euro uitkomen.

Maar als jij na 6 maanden een draadbreuk hebt dan kun je toch garantie claimen bij hdphns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
BARACUS schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:34:
[...]

Ik heb de pl50 soundmagic, deze ziet er wel fragiel uit vergeleken met de M9/M6.

Op Ebay verkoopt Meelec een aantal modellen onder de normale verkoopprijs, zal op zo'n 20 euro uitkomen.

Maar als jij na 6 maanden een draadbreuk hebt dan kun je toch garantie claimen bij hdphns?
Niet nadat dat ding mijn zakmes en soldeerbout van dichtbij gezien heeft. Helaas zonder success...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ik vind zelf de kabel van de m6 de heel stevig uitzien. Wil niet zeggen of het daadwerkelijk zo is. Vooral bij de plug kan je dat niet goed zien. Maar de kabel zelf ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:56
Heb soortgelijke wens.
Na 2 jaar 5 setjes oordopjes(waarvan 3 apple dus die tellen eigenlijk niet mee) hebben gehad rond de prijsklasse van 25 euro ben ik het zat.
Mijn laatste 2 setjes waren van Sennheiser(type onbekend).
Bij 4 van de setjes nokte het rechter dopje ermee en bij de laatste gingen de kabels bij de jack kapot. Als deze niet in een bepaalde stand/hoek stond, kwam er geen geluid mee. Erg storend dus als het in je broekzak zit.

Nu wil ik eens een setje van rond de 40/50 euro proberen, kijken of dit betere bouwkwaliteit heeft.
Ik sport er veel mee en berg ze ook vaak op in m'n broekzak.

Nu ben ik niet zo'n fan van die In-ear dopjes die echt in je oor kruipen, dus zijn er nog van die traditionele earphones?

Iemand een aanrader?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Yuin pk 3 ofzo schijnen wel aardig te zijn. Je kan echter nooit de kwaliteit van in ears krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:56
Na wat gezocht te hebben min of meer kunnen concluderen dat er haast geen 'normale' oordopjes meer gemaakt worden, dat het allemaal in-ears geworden zijn.
Nu heb ik me er maar bij neergelegd en ga dus maar voor in-ears.

In dit topic(deze pagina zelfs nog) werden de A-Jays one aangeraden.
Nu is dit wat kabel betreft wel iets wat mij interessant lijkt, het ziet er tenminste niet zo fragiel uit.
Hebben deze ook goede muziek kwaliteit of is er iets soortgelijks binnen het budget tot zo'n 60 euro?

Ik gebruik ze trouwens op een eerste generatie iPod touch welke ik binnenkort ga upgraden naar de nieuwste generatie en op de iPad.
Het zou dus mooi zijn als er dergelijke controller opzit waarmee ik het volume kan aanpassen.

[ Voor 16% gewijzigd door Flix20 op 03-07-2012 15:35 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Pixeltje schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 08:15:
(...)Onder het motto van "de dood of de gladiolen" heb ik een diepteinvestering gedaan van 7 euro in deze dopjes:
http://www.focalprice.com...hone__12M_Cable_Grey.html
Ze zijn binnen, en what the fuck.. hoe kunnen ze voor dat geld doppen maken die zo degelijk lijken te zijn? Gister doosje opengemaakt en daar trof ik de oordopjes, 3 verschillende maten van die rubber pluggen, een zakje om de doppen in te vervoeren en een clip om de contraption aan je kleding te verankeren.

De dopjes zijn van metaal (en niet van metaal-look plastic), de kabel voelt stevig en degelijk én is plat ipv rond, dus zou minder makkelijk moeten verworden tot een bult kabel die ooit je oordopje was. De microfoon functioneert uitstekend en de geluidskwaliteit is, op een wat overaanwezige Bass na, prima. Minstens vergelijkbaar met de sennheiser dopjes (ik heb ze gehad tot 55 euro) en voor mijn gevoel gewoon beter, voller, minder schel.

Er zitten twee nadelen aan de set:
1) De microfoon is tevens opneem/ophang knop, maar ontbeert knoppen voor volumeregeling, waar ik toch vaak gebruik van maak.
2) Als de doppen in mijn oren zitten kun je bij beweging geluid horen wat lijkt te te komen van de aansluiting tussen de platte kabel en de ronde onderkant van de oordoppen. Niet bijster storend en alleen te horen als er geen muziek speelt.

Ik ben écht verbaasd, hoe ze het kunnen maken en verzenden voor 7 euro is mij een raadsel, maar ik weet wel dat ik geen oordoppen meer koop in Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 13:02
Pixeltje, als je nog een setje zoekt zonder mic met minder uitgesproken bass, ga dan voor de ES800M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Thanks voor de tip. Ik wil juist wel een mic, en denk dat ik na de vakantie (of juist ervoor ivm levertijd) een setje M9P ga proberen va meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelectronics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Flix20 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:32:
Na wat gezocht te hebben min of meer kunnen concluderen dat er haast geen 'normale' oordopjes meer gemaakt worden, dat het allemaal in-ears geworden zijn.
Nu heb ik me er maar bij neergelegd en ga dus maar voor in-ears.

In dit topic(deze pagina zelfs nog) werden de A-Jays one aangeraden.
Nu is dit wat kabel betreft wel iets wat mij interessant lijkt, het ziet er tenminste niet zo fragiel uit.
Hebben deze ook goede muziek kwaliteit of is er iets soortgelijks binnen het budget tot zo'n 60 euro?

Ik gebruik ze trouwens op een eerste generatie iPod touch welke ik binnenkort ga upgraden naar de nieuwste generatie en op de iPad.
Het zou dus mooi zijn als er dergelijke controller opzit waarmee ik het volume kan aanpassen.
A-Jays heeft ook andere met mic en AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 11:39
Wat zouden jullie aanraden om bij welke winkel de M9P van Meelectronics te kopen? Zit nu te kijken bij amazon.co.uk maar dan kom je toch weer uit op 30,44 zonder VAT als de btw er dan nog over komt zit je dus als snel richting de 40 euro.

De duitse Amazon levert ze blijkbaar niet in Nederland? en www.hdphns.nl heeft ze niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Het antwoord staat op de vorige pagina 8)7

http://www.ebay.nl/itm/ME...&var=&hash=item6675e651e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 11:39
Haha, dom. Toch bedankt om deze vraag te beantwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb de Brainwavz M4, nu is deze kapot gegaan en ik heb daarom een support ticket geopend op mp4nation. Nu wordt mij het volgende verteld:
We would like you to destroy your earphones, to do this please do the following:

1. Cut up your earphones into many pieces

2. Write on a piece of paper your order number, full name and this ticket number.

3. Take a picture of the destroyed earphones with the piece of paper with your info.

4. Attach the image to this ticket

5. Add to the ticket your full mailing address.

Once we confirm the image we will arrange a replacement to be sent to you.
Ik vind dit een beetje vreemd, normaal zou je ze toch moeten opsturen? Of hoef ik me nergens zorgen over te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Tijdens mijn verhuizing is één van de dopjes van de http://www.focalprice.com...hone__12M_Cable_Grey.html koptelefoon zoekgeraakt. Helaas zijn dit de enige dopjes waarmee de oortjes in mijn hoofd blijven zitten. Heeft iemand hier toevallig nog de kleinste maat dopjes liggen? Laat het me even weten. Kan voor 6 euro wel weer een nieuwe set bestellen maar dan zit ik er weer 15 dagen op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Tk55 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:57:
Ik heb de Brainwavz M4, nu is deze kapot gegaan en ik heb daarom een support ticket geopend op mp4nation. Nu wordt mij het volgende verteld:

[...]

Ik vind dit een beetje vreemd, normaal zou je ze toch moeten opsturen? Of hoef ik me nergens zorgen over te maken?
Stukje service, mooi toch. Opsturen naar China kost alleen maar grof geld.
Logitech heeft ook een soortgelijk systeem, moet je de pluggen eraf knippen en opsturen naar Zwitserland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Pixeltje schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:17:
Tijdens mijn verhuizing is één van de dopjes van de http://www.focalprice.com...hone__12M_Cable_Grey.html koptelefoon zoekgeraakt. Helaas zijn dit de enige dopjes waarmee de oortjes in mijn hoofd blijven zitten. Heeft iemand hier toevallig nog de kleinste maat dopjes liggen? Laat het me even weten. Kan voor 6 euro wel weer een nieuwe set bestellen maar dan zit ik er weer 15 dagen op te wachten :)
Ik kan je wel een envelop met verschillende kleine dopjes sturen. Mag je voor alleen de verzendkosten hebben, ik gebruik ze toch niet. PM me maar even als je interesse hebt.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik denk dat ze dit doen om te zorgen dat niemand er misbruik van maakt. Je zou namelijk nooit die oortjes kapot knippen als ze het nog doen.

Het blijft een beetje vreemd maar het zal voor hun wel goedkoper zijn dan dat ding ontvangen, verwerken en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:38
Goedkoop is duurkoop. Zelf heb ik de Sennheiser CX150 voor 15€ gehaald maar ik ben een muziekliefhebber en wil met het gebruik van Fruityloop toch wel oortjes van kwaliteit hebben aangezien ik geen Boxen thuis om 3 uur 's nachts kan draaien om de Bass te horen.

Mijn budget is dan ook 100€. Ik hoorde dat de Bose oortjes van goede kwaliteit waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je denkt dat goedkoop duurkoop is, kom je met een setje Bose dopjes van €100 toch goed bedrogen uit.

Prima dopjes hoor, maar als je in dit topic even rond kijkt heb je voor de helft van die prijs doppen die even goed klinken. Check anders even deze review van 245 setjes oordoppen op head-fi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:38
Wow, er zijn best wat oortjes die de Value 10/10 krijgen als review, ze variëren van 50-100$, nu zie ik door e bomen het bos niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik ben momenteel op zoek naar IEM voor onderweg. Ik reis elke dag 2 uur en gebruik momenteel Logitech ultimate ears 100 ( goedkoop setje ooit gekregen bij een logitech muis).
Hoewel het geluid ok is wil ik toch gaan kijken naar wat mooier geluid voor mijn muziek.
Ik luister veel drum and bass en electro muziek zoals Hardwell, Pendulum, Nero, David Guetta en Avicii.
Mijn budget is tussen de 50 en 125 euro. In mijn vergelijking heb eentje meegenomen die er boven zit omdat die ook interessant leek. Tijdens het zoeken merkte ik dat SPL en sensitivity door elkaar worden gebruikt. Is dat het zelfde? Verder vroeg ik me af waar ik het beste naar kan kijken voor degelijke bass voor mijn muziek smaak. Welke specificaties kan ik dan het beste naar kijken?

Ik heb de volgende oordopjes gevonden die tijdens het zoeken naar voren kwamen:
  • Logitech Ultimate Ears TripleFi 10
  • Vsonic GR07 mk 2
  • Sennheiser CX 870
  • Sennheiser cx 880
  • AKG q350
in tabel:
Logitech Ultimate Ears TripleFi 10Vsonic GR07 mk 2Sennheiser CX 870Sennheiser cx 880 AKG q350
van 10 hz 7 hz 17hz 17hz11,5 hz
naar 17 khz 30khz 22,5khz 23 khz 23 khz
noise canceling passief dynamic dynamic dynamic dynamic?
impendence 32 ohm 50 ohm 32 ohm 32 ohm 16 ohm
Sound pressure level 115dB 115 dB 121 dB
sensitivity 117 dB 105 dB
prijs 199 126 55 75 45

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Specificaties moet je nooooit naar kijken ;) die zeggen niks over hoe ze klinken.

Even een ander vraagje. Wat zijn goede goedkope customs ~350 euro met vol/warm geluid hd650 achtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
wvdburgt schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:24:
Ik ben momenteel op zoek naar IEM voor onderweg. Ik reis elke dag 2 uur en gebruik momenteel Logitech ultimate ears 100 ( goedkoop setje ooit gekregen bij een logitech muis).
Hoewel het geluid ok is wil ik toch gaan kijken naar wat mooier geluid voor mijn muziek.
Ik luister veel drum and bass en electro muziek zoals Hardwell, Pendulum, Nero, David Guetta en Avicii.
Mijn budget is tussen de 50 en 125 euro. In mijn vergelijking heb eentje meegenomen die er boven zit omdat die ook interessant leek. Tijdens het zoeken merkte ik dat SPL en sensitivity door elkaar worden gebruikt. Is dat het zelfde? Verder vroeg ik me af waar ik het beste naar kan kijken voor degelijke bass voor mijn muziek smaak. Welke specificaties kan ik dan het beste naar kijken?

Ik heb de volgende oordopjes gevonden die tijdens het zoeken naar voren kwamen:
  • Logitech Ultimate Ears TripleFi 10
  • Vsonic GR07 mk 2
  • Sennheiser CX 870
  • Sennheiser cx 880
  • AKG q350
in tabel:
Logitech Ultimate Ears TripleFi 10Vsonic GR07 mk 2Sennheiser CX 870Sennheiser cx 880 AKG q350
van 10 hz 7 hz 17hz 17hz11,5 hz
naar 17 khz 30khz 22,5khz 23 khz 23 khz
noise canceling passief dynamic dynamic dynamic dynamic?
impendence 32 ohm 50 ohm 32 ohm 32 ohm 16 ohm
Sound pressure level 115dB 115 dB 121 dB
sensitivity 117 dB 105 dB
prijs 199 126 55 75 45
Met alle respect, je hele tabel is nutteloos. :) Vooral de kopjes "Noise Cancelling" en "van/naar". Ten eerste hebben geen van alle gekozen IEMs noise cancelling, is "dynamic" een driver-technologie en zijn alle IEMs per definitie passief. De "van/naar" is nutteloos omdat specs van fabrikanten niets zeggen over de uiteindelijke geluidsreproductie. Ze kunnen die frequenties wel laten horen, maar het gaat om hoe zie die laten horen. Een in-ear van de Aldi van 5 euro kan ook 20-20K laten horen maar of dat nou goed klinkt...

Afgaande op je muzieksmaak (drum&bass, electronische muziek, nadruk op bass en snelheid) zou ik de volgende IEMs onder de 100 euro aanraden.

- Fischer Audio Eterna Rev. 1
- Brainwavz M2
- Teufel Fidelity
- DUNU Hephaes
- Nuforce NE700x

Als je meer wilt/kunt uitgeven zou ik voor jouw muzieksmaak de Future Sonics Atrio MG7 eerder dan de Vsonic GR07 kopen.

En ja, ik heb ze allemaal gehad/gehoord. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Negakinu schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:19:
[...]

Met alle respect, je hele tabel is nutteloos. :) Vooral de kopjes "Noise Cancelling" en "van/naar". Ten eerste hebben geen van alle gekozen IEMs noise cancelling, is "dynamic" een driver-technologie en zijn alle IEMs per definitie passief. De "van/naar" is nutteloos omdat specs van fabrikanten niets zeggen over de uiteindelijke geluidsreproductie. Ze kunnen die frequenties wel laten horen, maar het gaat om hoe zie die laten horen. Een in-ear van de Aldi van 5 euro kan ook 20-20K laten horen maar of dat nou goed klinkt...

Afgaande op je muzieksmaak (drum&bass, electronische muziek, nadruk op bass en snelheid) zou ik de volgende IEMs onder de 100 euro aanraden.

- Fischer Audio Eterna Rev. 1
- Brainwavz M2
- Teufel Fidelity
- DUNU Hephaes
- Nuforce NE700x

Als je meer wilt/kunt uitgeven zou ik voor jouw muzieksmaak de Future Sonics Atrio MG7 eerder dan de Vsonic GR07 kopen.

En ja, ik heb ze allemaal gehad/gehoord. ;)
Allereerst dankjewel voor je reactie. Ik begrijp inmiddels dat die informatie niet zo nuttig is. gezien mijn geringe ervaring met geluid ben ik maar naar de technische kant wezen kijken.

De rede waarom ik deze merken heb gekozen is omdat ik er ervaring mee heb (vooral sennheiser). Zo doende ben ik geneigd om juist die merken te kiezen. Verder kon ik geen van alle genoemde IEM vinden in de pricewatch. Ik kom er dus helaas niet veel verder mee.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
wvdburgt schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:54:
[...]

Allereerst dankjewel voor je reactie. Ik begrijp inmiddels dat die informatie niet zo nuttig is. gezien mijn geringe ervaring met geluid ben ik maar naar de technische kant wezen kijken.

De rede waarom ik deze merken heb gekozen is omdat ik er ervaring mee heb (vooral sennheiser). Zo doende ben ik geneigd om juist die merken te kiezen. Verder kon ik geen van alle genoemde IEM vinden in de pricewatch. Ik kom er dus helaas niet veel verder mee.
Als je alleen de merken kiest waar je ervaring mee hebt beperk je jezelf wel erg tot een bepaald segment. Zeker gezien je beperkte ervaring. In audio is veel meer kwaliteit te vinden buiten de platgetreden paden. Anyway, your choice. :)

De Tweakers pricewatch is niet de juiste plek voor hoofdtelefoons. Al mijn suggesties zijn vanuit Nederland te bestellen en er zijn heel veel reviews voor te vinden. Check ook Head-Fi, Inearmatters, Headfonics, Headfonia, Innerfidelity etc. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:12
Heilige Kaas schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 21:16:
Yuin pk3 ofzo schijnen wel aardig te zijn. Je kan echter nooit de kwaliteit van in ears krijgen.
Ik overweeg deze te halen, maar is er nog iemand anders die ervaring heeft met ouderwetse niet in-ear oordopjes? Mijn oren zijn namelijk zeer gevoelig voor ontstekingen, en ik heb het vermoeden dat het gebruik van in-ear oordopjes hier aan bijdraagt. Je ziet haast nergens meer, alleen low budget.

Ik ben verder niet heel veeleisend, luister veel verschillende stijlen muziek. Budget van rond de 30 euro.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Negakinu schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:58:
[...]

Als je alleen de merken kiest waar je ervaring mee hebt beperk je jezelf wel erg tot een bepaald segment. Zeker gezien je beperkte ervaring. In audio is veel meer kwaliteit te vinden buiten de platgetreden paden. Anyway, your choice. :)

De Tweakers pricewatch is niet de juiste plek voor hoofdtelefoons. Al mijn suggesties zijn vanuit Nederland te bestellen en er zijn heel veel reviews voor te vinden. Check ook Head-Fi, Inearmatters, Headfonics, Headfonia, Innerfidelity etc. :)
Ik zie niet in waarom ik een of ander merk zou ga proberen terwijl er een gevestigde orde is.ik heb ook niet het geld om een aantal setjes te halen. Zover ik weet is er ook niets mis met bijvoorbeeld akg of sennheiser. Ik ben dus niet geholpen met allerlei wazige setjes die ik niet kan vinden via betrouwbare bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
wvdburgt schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:51:
[...]

Ik ben dus niet geholpen met allerlei wazige setjes die ik niet kan vinden via betrouwbare bronnen.
:?

Wat de boer niet kent hè? ;)

Dat jij er nog nooit van gehoord hebt wilt niet zeggen dat de merken wazig zijn en van onbetrouwbare bron komen. Het betekent alleen dat die merken niet zo veel geld in marketing investeren en daarom de ongeïnformeerde consument minder makkelijk bereiken.

Succes met je zoektocht.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Negakinu schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:54:
[...]

:?

Wat de boer niet kent hè? ;)

Dat jij er nog nooit van gehoord hebt wilt niet zeggen dat de merken wazig zijn en van onbetrouwbare bron komen. Het betekent alleen dat die merken niet zo veel geld in marketing investeren en daarom de ongeïnformeerde consument minder makkelijk bereiken.

Succes met je zoektocht.
Ik werk liever met het " if it aint broke don't fix it " principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50

Sabbi

je denkt aan mij.

Je bent je bewust dat je in het "Goede onbekende/exotische merken oordopjes" topic post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Sabbi schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:33:
Je bent je bewust dat je in het "Goede onbekende/exotische merken oordopjes" topic post?
Bij gebrek aan een beter topic ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 07:27
wvdburgt schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 07:55:
[...]

Bij gebrek aan een beter topic ja.
Beter topic? Het grote Headphones topic

of gewoon een losse maken in adviesforum. Consumentenelektronica Aankoopadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Helaas, In Het grote Headphones topic ga ik hem weer wegjagen omdat we daar sinds kort niet meer over in-ears mogen praten. ;) Consumentenelektronica Aankoopadvies lijkt me de beste plek.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar oordopjes die geschikt zijn voor metal/hard rock muziek en die goed blijven zitten tijdens het sporten.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Ik gebruik zelf soms de Brainwavz M2 in de sportschool en luister voornamelijk naar metal. Ik heb veel duurdere in-ears maar toch blijf ik deze uit de kast trekken omdat ze gewoon goed klinken en lekker zitten. :)

Wat is je budget? Als je meer wilt uitgeven, de Vsonic GR07 klinkt fantastisch met gitaren maar is wel bijna 3x zo duur. Ik draag deze niet als ik ga sporten trouwens, te bang dat ik met de kabel achter een machine blijf hangen en hem zo kapot trek. Ik heb liever goedkopere in-ears als ik sport. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn budget ligt rond de 50 euro. De BRAINWAVZ M2 lijkt mij al zeker een goede keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Ik zou ook even naar deze kijken, de Brainwavz M4. Ik heb ze zelf nog niet gehoord maar ik hoor van veel mensen dat ze erg goed zijn voor rock en metal en een upgrade van de M2. http://www.headsound.de/e...63028271/Products/BRWVZM4

Headsound verstuurd trouwens ook naar Nederland. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hoe zit het met de cable noise van de m2 of m4? mijn ervaring met dit soort cable down oortjes zijn heel slecht. Extreme dreunen in mijn oren enzo. (ben er gevoelig voor) met de meelec m6 heb ik er totaal geen last van. Deze zijn dan ook cable up met memory wire. Zoek iets wat minder warm is. De m6 is toch wat teveel van het goede. T blijven wel echt ongelofelijk goede oortjes voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:56:
Hoe zit het met de cable noise van de m2 of m4? mijn ervaring met dit soort cable down oortjes zijn heel slecht. Extreme dreunen in mijn oren enzo. (ben er gevoelig voor) met de meelec m6 heb ik er totaal geen last van. Deze zijn dan ook cable up met memory wire. Zoek iets wat minder warm is. De m6 is toch wat teveel van het goede. T blijven wel echt ongelofelijk goede oortjes voor het geld.
Van het Brainwavz merk heb ik de M2 en de ProAlpha, en van beiden heb ik persoonlijk geen last van kabel geluid omdat ik altijd de bijgeleverde clip gebruik. Deze reduceert het geluid tot nul. Je kunt ook altijd de kabel achter je oor dragen, maar dit gaat niet bij alle in-ears. Mijn Hifiman RE0 draag ik wel achter mijn oor en dit gaat prima.

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/MP4Nation/M2/images/shirt_clip.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Brainwavz M4 gekocht bij mp4nation (link) ;) .
Bij de aankoop krijg je gratis FiiO E6 (kleine versterker) erbij.
Zou dit het geluid beter maken of is dit maar een gratis extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:32:
Ik heb de Brainwavz M4 gekocht bij mp4nation (link) ;) .
Bij de aankoop krijg je gratis FiiO E6 (kleine versterker) erbij.
Zou dit het geluid beter maken of is dit maar een gratis extra?
Leuk speelgoedje. Er zit een bassboost functie in waardoor je het geluid nog een beetje kan tweaken. Het geluid zal er niet "beter" op worden maar misschien wel "leuker". :) Mooi meegenomen!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik had zelf de re-zero en de cable noise (of iig die dreunen) overstemt de muziek gewoon :P Heb er zelf veel last van. Van de ~7 iems die ik heb geprobeerd had ik tot nu toe alleen met neppe beats van 2 euro, de meelec m6 en shure se425 geen cable noise.

T ligt aan mij want niemand anders schijnt er zo erg last van te hebben. Die clips werken iig niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
BARACUS schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:17:
[...]
Stukje service, mooi toch. Opsturen naar China kost alleen maar grof geld.
Logitech heeft ook een soortgelijk systeem, moet je de pluggen eraf knippen en opsturen naar Zwitserland.
Het voelt gewoon raar om te doen, maar vervanging is inmiddels onderweg. Daar ben ik erg blij mee :)
Hi,
Thank you for providing us with your current mailing address and the image of your destroyed earphone. We will mail out a replacement unit to your address within today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Moet bekenen dat ik een beetje hulp nodig heb. Inmiddels al wat zitten doorspitten elders op het forum, head fi en mp4 nation maar ik komt er niet aan uit.

Heb altijd Creative e 830 gehad en was er dik tevreden over. Helaas zijn ze al een tijd kapot en zoek nu een nieuwe set voor max 40 euro inclusief verzenden. Zeker na het lezen van dit topic zie ik wel dat ik niet perse bij de gevestigde orde hoef te zijn wat betreft merken.

Wat zoek ik, in-ears die goed overweg kunnen met het laag, als in neo-soul laag. Zonder te overheersen en dat ik na 15 minuten al hoofdpijn krijg. Ik heb zeker niks tegen op 'neutrale' weergave, ben zelf groot fan van KRK Rokit speakers, helaas is daar geen in-ear variant van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Inmiddels mijn nieuwe Brainwavz M4 ontvangen. Ik heb wel de microfoon versie gekregen maar dat vind ik verder geen probleem, eigenlijk alleen maar handig. Het duurde ongeveer 2 weken. Top service van MP4Nation in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een nieuwe telefoon gekocht maar nu zit ik met een probleem,
ik heb sony ericsson oordopjes (en die wil ik heel graag houden vanwege de goede sound) maar die zijn heel kort.
vroeger loste ik dat op met een nokia kabel omdat ik een nokia had, maar bij m'n nieuwe mobiel pakt hij de nokia kabel niet meer.
dus nu zoek ik een verlengstuk van ong. 1 a 1,5 meter lang
zijn zulke dingen te koop?
en waar?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:50:
ik heb een nieuwe telefoon gekocht maar nu zit ik met een probleem,
ik heb sony ericsson oordopjes (en die wil ik heel graag houden vanwege de goede sound) maar die zijn heel kort.
vroeger loste ik dat op met een nokia kabel omdat ik een nokia had, maar bij m'n nieuwe mobiel pakt hij de nokia kabel niet meer.
dus nu zoek ik een verlengstuk van ong. 1 a 1,5 meter lang
zijn zulke dingen te koop?
en waar?
Niet echt het goede forum maarja. Heb je geen Action in de buurt? Anders kan je even op mp4nation kijken of dealextreme (lange levertijden maar goedkoop)

Lijken ze toevallig hier op?
Ik had ze vanmiddag eens beluisterd omdat ik vroeger erg onder de indruk was. Toen was ik nog geen audiofiel maar ze hebben inderdaad erg goed geluid. Ik ga ze zelf denk ik ook gebruiken voor in de regen ofzo of als backup in mijn jas. Maar dan heb ik ook zo'n kabeltje nodig.
Afbeeldingslocatie: http://www.productwiki.com/upload/images/sony_ericsson_hbh_ds205.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:06:
[...]

Niet echt het goede forum maarja. Heb je geen Action in de buurt? Anders kan je even op mp4nation kijken of dealextreme (lange levertijden maar goedkoop)

Lijken ze toevallig hier op?
Ik had ze vanmiddag eens beluisterd omdat ik vroeger erg onder de indruk was. Toen was ik nog geen audiofiel maar ze hebben inderdaad erg goed geluid. Ik ga ze zelf denk ik ook gebruiken voor in de regen ofzo of als backup in mijn jas. Maar dan heb ik ook zo'n kabeltje nodig.
[afbeelding]
sorry, ik dacht dat ik wel goed zat, er is wel een action in de buurt, maar ik weet niet of die verlengkabeltjes hebben van 1.5 mtr, mp4nation heeft niets, en dealextreme heb ik nog niet naar gekeken
als ik iet gevonden heb, zal ik het hier melden zodat u er ook nog iets aan heeft.
dit zijn mijn oordopjes
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-store.lv/published/publicdata/MOBILESTORE/attachments/SC/products_pictures/sonyericss_hpm-77_hpm77_500x482_enl.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door janvanduschoten op 22-08-2012 21:10 . Reden: Plaatje gemaakt ]

• Heilige Kaas
Aah oke , gewoon iems :P haha laat mast weten ;)

• henkie196
  • Niet online
Dit zijn gewoon 3.5mm pluggen en daar zijn ook verlengstukken voor beschikbaar. Ik hebben tijden lang zoiets gebruikt tussen mijn pc en de stereoset, een verlengstuk van een meter of drie, gehaald bij een lokale electronica winkel. Zou niet zo moeilijk te krijgen moeten zijn, ook in de kortere lengtes.

Die kabel is alleen wel vrij dik, ik weet niet of je daar ook eisen aan hebt. Bij mijn q-Jays kreeg ik een 90cm verlengstuk er bij. Was ook wel nodig want de normale kabel van die q-Jays is maar iets van 30cm.

• Frigolamptje
  • Laatst online: 16-09 12:05
Gegroet allen! Merk dat ik weer meer en meer muziek begin te luisteren op mijn gsm, voornamelijk via zo'n extern boxje en dat ik ook onderweg weer muziek wil luisteren. Heb op dit momemt geen earphones behalve diegene die bij mijn galaxy nexus zaten. Maar die vind ik niet comfortabel en echt goed klinken doen ze nu ook niet. Bovendien gaan al mijn oortjes zo snel kapot dat ik niet hier opnieuw doppen wil kopen van 25 euro die dan twee maand later terug de geest geven. Echt investeren in goede doppen vind ik voor een gsm ook overdreven.

Daarom zit ik dus hier. Ik luister graag jazz, rock, artiesten zoals paolo conte, the beatles, louis armstrong. Af en toe wat muziek met bass erin, maar is niet primair. Iemand tips? Onderstaande leken me wel wat. Mag voor mij ook wel wat weer kosten, maar wil zoals gezegd ook niet te ver gaan omdat de output kwaliteit van mijn gsm waarschijnlijk ook niet zo denderend is.
bertalizer schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:32:
Pixeltje, als je nog een setje zoekt zonder mic met minder uitgesproken bass, ga dan voor de ES800M

Verwijderd

Negakinu schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:05:
Ik gebruik zelf soms de Brainwavz M2 in de sportschool en luister voornamelijk naar metal. Ik heb veel duurdere in-ears maar toch blijf ik deze uit de kast trekken omdat ze gewoon goed klinken en lekker zitten. :)

Wat is je budget? Als je meer wilt uitgeven, de Vsonic GR07 klinkt fantastisch met gitaren maar is wel bijna 3x zo duur. Ik draag deze niet als ik ga sporten trouwens, te bang dat ik met de kabel achter een machine blijf hangen en hem zo kapot trek. Ik heb liever goedkopere in-ears als ik sport. :)
Mag ik vragen waar jij je Vsonic's hebt gekocht? Probeer ze ook te kopen, maar kan afgezien van eBay niks vinden en weet niet of ik dat kan vertrouwen vanwege namaak en zo...

http://www.ebay.com/itm/V...m3cc73a9d63#ht_584wt_1209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-07-2018
Even een vraag,iemand ervaring met deze oordopjes?

Rocking Residence Axs Nero RR003 :
http://www.rocking-reside...lection/in-ear/axs/RR003/

http://rocketdock.com/images/screenshots/Carbon-fiber-Compaq-logo-by-Creato937.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:51:
Mag ik vragen waar jij je Vsonic's hebt gekocht? Probeer ze ook te kopen, maar kan afgezien van eBay niks vinden en weet niet of ik dat kan vertrouwen vanwege namaak en zo...

http://www.ebay.com/itm/V...m3cc73a9d63#ht_584wt_1209
Ik heb de mijne via Amazon.co.uk gekocht (die het weer hadden staan van een derde partij, maar dat terzijde). Was wel een stuk duurder dan sommige andere toko's, maar dit vertrouwde ik wat meer.

Zie ook wat oudere post van mij in dit topic:
henkie196 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 07:41:
Ik heb mijn VSonic GR07 besteld via amazon, maar het kwam uiteindelijk van een andere winkel vandaan. Maar je zou ze ook via ebay moeten kunnen krijgen bij Lend Me UR Ears, een amerikaanse toko. Als ik op head-fi.org kijk, lijken redelijk wat mensen goede (of in ieder geval geen negatieve) ervaring te hebben met lendmeurears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:35:
[...]

Ik heb de mijne via Amazon.co.uk gekocht (die het weer hadden staan van een derde partij, maar dat terzijde). Was wel een stuk duurder dan sommige andere toko's, maar dit vertrouwde ik wat meer.

Zie ook wat oudere post van mij in dit topic:

[...]
Ah super, had dacht ik gezocht op vsonic en nog wat gerelateerde strings in dit topic, maar ik zal wel met mijn neus hebben gekeken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

Heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen de Meelec m6 en de m6p, behalve de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
iThinkSo schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 22:26:
Heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen de Meelec m6 en de m6p, behalve de prijs?
Microfoontje voor de gsm.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste