oke, bedankt. Dan wordt het dus waarschijnlijk de M6.
Deze review op head-fi over de zeer goedkope Monoprice-8320-iem ziet er goed uit. Ranked #15 in Headphones staat er zelfs, hoewel me dat een beetje sterk lijkt voor deze prijs.
Is iemand hier bekend mee? Er loopt op samenkopen een actie waar je hem voor minder dan €10 kan bestellen. Hoewel ik tevreden ben over mijn Meelec M6 kon ik het toch niet laten om ter vergelijking ook de Monoprices te bestellen.
Is iemand hier bekend mee? Er loopt op samenkopen een actie waar je hem voor minder dan €10 kan bestellen. Hoewel ik tevreden ben over mijn Meelec M6 kon ik het toch niet laten om ter vergelijking ook de Monoprices te bestellen.
Gewoon rösti
Interessant, hoe kan ik ze bestellen? Wil er wel een aantal hebben.mno schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 12:25:
Deze review op head-fi over de zeer goedkope Monoprice-8320-iem ziet er goed uit. Ranked #15 in Headphones staat er zelfs, hoewel me dat een beetje sterk lijkt voor deze prijs.
Ik heb de link in het headphones topic gepost. Ze hebben ook een Monoprice hoofdtelefoon die goede recensies krijgt. Ik heb de IEMs ook uit nieuwsgierigheid besteld.
too old, too cold
Hier zijn ze te bestellen: http://www.samenkopen.net/action/796684Heilige Kaas schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:14:
Interessant, hoe kan ik ze bestellen? Wil er wel een aantal hebben.
Gewoon rösti
Zojuist een setje Velodyne VPulse (zwart) besteld. Wist niet eens dat het merk dit soort producten maakt. Op één of andere manier kon ik me niet inhouden toen ik deze aangeboden zag, mede doordat ik al een Velodyne SPL-1200 Ultra subwoofer thuis heb staan 

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Wat weten jullie van de Jamo wEAR In40?
Een vriend van me heeft deze gezien voor de prijs van 39 euro maar ik weet niet of de Meelec m6 geen betere keuze is.
Een vriend van me heeft deze gezien voor de prijs van 39 euro maar ik weet niet of de Meelec m6 geen betere keuze is.
@FeaR, waar heb je die Velodyne's besteld, die lijken mij op zich ook wel wat?
Rechtstreeks bij de importeur van Velodyne in Nederland. Maar ze hebben ze niet meer, hadden maar twee setjes en die zijn beide verkocht. Zelf importeren vanuit Amerika kan natuurlijk welrjvisje schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:57:
@FeaR, waar heb je die Velodyne's besteld, die lijken mij op zich ook wel wat?
Ik ook nietFeaR schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:39:
Zojuist een setje Velodyne VPulse (zwart) besteld. Wist niet eens dat het merk dit soort producten maakt.
Qua geluid goed, qua pasvorm is het nog wat minder. Het geluid is aan de bovenkant wat fel. Maar dat kan ik wel waarderen, doet me namelijk wat denken aan mijn Focal speakers. Het laag is wat ik van mijn Velodyne subwoofer gewend ben: strak en aanwezig. Niet te erg aanwezig dat het niet meer leuk is, maar wel genoeg om het onderste laag een boost te geven. Bij sommige nummers geeft dit wel een extra dimensie, mooi voorbeeld blijft altijd Enya met Only Time. Als ik naar wat stevigere GOA luister dan is het laag extreem aanwezig en jeuken mijn oren soms van de trillingen. Als ik een demo DVD met bass-sweep afspeel dan krijg ik hetzelfde effect: het laag wat je soms in je buik voelt voel ik dan in mijn oren.henkie196 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 07:35:
[...]
Ik ook nietHoe bevallen ze tot dusverre?
Qua pasvorm is het nog even testen met de tips die er bij zitten. Ze zijn wat flexibeler dan de tips die bij mijn Sennheiser CX300 zaten. Hierdoor heb ik het idee dat ze nog wel eens vacuüm zuigen in mij oor. Had al van tips gewisseld door die van de CX300 op de VPulse te zetten, maar door een andere vorm komt de VPulse dan te diep te liggen. Maar heb nu de één na grootste op de VPulse zitten en tot op heden werkt dat voor mij het beste.
Andere wat nog wel wennen is is de platte kabel. Het krult niet wat een voordeel is, maar als je altijd dunne ronde kabel gewend bent is het wel wennen. Linker kant van de kabel is tevens ook wat zwaarder vanwege het hebben van een remote met microfoon. Merk daar zelf niets van met dragen trouwens, het is niet dat het extra gewicht te erg aanwezig is.
Zijn er eigenlijk ook echte goede In Ear doppen met microfoon?
Tijdens mijn werk zet ik graag muziek op, maar word ook veel mobiel gebeld waarbij ik mijn handen vrij wil houden en dus niet steeds wil switchen van oordoppen. Andere voorwaarde (misschien raar, maar ik ben zuinig op mijn spullen) is dat er een case'je bij zit om het dus heel te houden.
Ik hoef geen top kwaliteit, maar ik ben er van overtuigd dat er iets beters te krijgen is dan mijn standaard htc (desire, ja oud) setje.
Tijdens mijn werk zet ik graag muziek op, maar word ook veel mobiel gebeld waarbij ik mijn handen vrij wil houden en dus niet steeds wil switchen van oordoppen. Andere voorwaarde (misschien raar, maar ik ben zuinig op mijn spullen) is dat er een case'je bij zit om het dus heel te houden.
Ik hoef geen top kwaliteit, maar ik ben er van overtuigd dat er iets beters te krijgen is dan mijn standaard htc (desire, ja oud) setje.
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
http://www.meelec.com/ maakt goede dopjes. Heb geen ervaring met de P versies (M31), maar lijkt me niet dat een extra draadje voor de mic de geluidskwaliteit veel beïnvloed.CasGas schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 22:27:
_██_
(ಠ_ృ)
Inderdaad, ik ben prima tevreden met mijn M6 en daar is ook een versie met mic van.Atomsk schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 00:27:
[...]
http://www.meelec.com/ maakt goede dopjes. Heb geen ervaring met de P versies (M31), maar lijkt me niet dat een extra draadje voor de mic de geluidskwaliteit veel beïnvloed.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik zou ook voor de m6p gaan. Gewoon op de Nederlandse eBay zoeken naar de verkoper meelectronics. Dat is de officiële verkoper.
http://www.mp4nation.net/...earphones-with-microphoneCasGas schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 22:27:

too old, too cold
Die van Meelectronics zien er wel goed uit, dat lijkt mij inderdaad wel wat, voldoet aan mijn verwachtingen in ieder geval..
Die verkoper kan ik niet vinden, is het ook een Nederlander?Heilige Kaas schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 06:19:
Ik zou ook voor de m6p gaan. Gewoon op de Nederlandse eBay zoeken naar de verkoper meelectronics. Dat is de officiële verkoper.
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Het is geen nederlander. Dit is m: http://myworld.ebay.nl/meelec/?_trksid=p4340.l2559
Volgens mij is dat gewoon de officiële verkoper.
Volgens mij is dat gewoon de officiële verkoper.
Ondertussen de M6P Sports Headset with Inline Microphone besteld, bedankt voor de info!
Welke oordopjes (ongeveer 40 euro) zouden jullie aanraden voor indie/britpop muziek?
Ik heb de Creative aurvana live! headphone voor thuisgebruik en het geluid dat eruit komt vind ik heerlijk.
Omdat er vrij veel bas in zit, dacht ik dat de Sony MDR-XB21 ook wel aan eisen zouden voldoen.
Helaas is het een enorme miskoop. Het geluid is erg plat en kleurloos.
Dus ik zat een te kijken naar de Xears XE200PRO Walnut Edition na Head-fi gelezen te hebben.
Wat vinden jullie?
Ik heb de Creative aurvana live! headphone voor thuisgebruik en het geluid dat eruit komt vind ik heerlijk.
Omdat er vrij veel bas in zit, dacht ik dat de Sony MDR-XB21 ook wel aan eisen zouden voldoen.
Helaas is het een enorme miskoop. Het geluid is erg plat en kleurloos.
Dus ik zat een te kijken naar de Xears XE200PRO Walnut Edition na Head-fi gelezen te hebben.
Wat vinden jullie?
Verwijderd
Ik ben op zoek naar doppen als de Koss KSC75, met ongeveer eenzelfde prijskaartje. Zijn de Koss KSC75s dan nog steeds de beste keus voor dat geld (20euro incl. op Ebay)?
Kan iemand me wat vertellen over deze customs? http://www.cinepaq.nl/?portfolio=iem-c4
Ze klinken alsof het de ideale custom is voor mij en het prijskaartje valt reuze mee.
Ze klinken alsof het de ideale custom is voor mij en het prijskaartje valt reuze mee.
Koss KSC75 zijn geen doppen maar clip ons.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:27:
Ik ben op zoek naar doppen als de Koss KSC75, met ongeveer eenzelfde prijskaartje. Zijn de Koss KSC75s dan nog steeds de beste keus voor dat geld (20euro incl. op Ebay)?
too old, too cold
Wil er ook wel 2 paar van, die samenkoop aktie is al afgerond en de verzendkosten vanaf de US via ebay staan niet in verhouding.mno schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 12:25:
Iemand een idee waar ze wel tekoop zijn?
Ik krijg een setje binnen. Als ze mij niet bevallen zal ik ze hier te koop zetten.hjs schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:18:
[...]
Wil er ook wel 2 paar van, die samenkoop aktie is al afgerond en de verzendkosten vanaf de US via ebay staan niet in verhouding.
Iemand een idee waar ze wel tekoop zijn?
too old, too cold
Iemand ervaring met de SoundMagic E10? Vind het wel kekke dingetjes namelijk
Reviews zijn vrij positief. Ben dus benieuwd of Tweakers hier ook ervaring mee hebben?
Laat ook maar ik heb de rode besteld
Ik heb namelijk in mijn lompheid mijn PL30's kapot gemaakt
Laat ook maar ik heb de rode besteld
Ik heb namelijk in mijn lompheid mijn PL30's kapot gemaakt

[ Voor 24% gewijzigd door Touchdomex op 26-09-2012 09:45 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Touchdomex, heb je ze al binnen?
Ben erg benieuwd naar je ervaring met de E10.
Al binnen? Bij MP4Nation? Dat kan nog wel 3 weken durenPastapipo schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:23:
Touchdomex, heb je ze al binnen?
Ik heb wel gelukkig die kekke rooie genomen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Heya, weet iemand toevallig waar ik de Velodyne vPulse oordopjes kan bestellen? Niemand lijkt naar europa te shippen (velodyne, ebay, amazon...)
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Ik had ze via de importeur van Velodyne (Beter Beeld en Geluid), maar die hadden ook maar twee paar: één zwarte en een electric blue.dadj schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:49:
Heya, weet iemand toevallig waar ik de Velodyne vPulse oordopjes kan bestellen? Niemand lijkt naar europa te shippen (velodyne, ebay, amazon...)
Ik ben behoorlijk tevreden met mijn Brainwavz, ook de kabel is erg fijn (stug, ruw, dus gaat niet zomaar klitten en gaat niet snel stuk). Ook een 45-graden plug zorgt ervoor dat de plug wat robuuster is.
Maar nu is na een jaar toch weer mijn plug stuk. Fietsen met een grote telefoon (Samsung Galaxy S Plus) in je broekzak is gewoon killing voor de meeste pluggen. Ik ben er achter dat de plug naar beneden steken beter is, zodat deze niet bij elke trapbeweging dubbel vouwt, maar daar is het nu een beetje te laat voor. Met wat tape probeer ik ze te rekken, maar heel lang gaan ze het niet meer doen
Weet iemand een setje oordoppen dat een heel stevige aansluiting op de plug heeft? Iets dat dus zo lang mogelijk over twee kanalen blijft spelen en waar niet zomaar de kabel van breekt.
Maar nu is na een jaar toch weer mijn plug stuk. Fietsen met een grote telefoon (Samsung Galaxy S Plus) in je broekzak is gewoon killing voor de meeste pluggen. Ik ben er achter dat de plug naar beneden steken beter is, zodat deze niet bij elke trapbeweging dubbel vouwt, maar daar is het nu een beetje te laat voor. Met wat tape probeer ik ze te rekken, maar heel lang gaan ze het niet meer doen
Weet iemand een setje oordoppen dat een heel stevige aansluiting op de plug heeft? Iets dat dus zo lang mogelijk over twee kanalen blijft spelen en waar niet zomaar de kabel van breekt.
Mijn meelec m6 heeft al een half jaar intensief gebruik overleefd. O.a. Werken op een steenfabriek. De kabel ziet er verder nog heel stevig uit.
Ik zie twee logische oplossingen:TheZeroorez schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:10:
Ik ben behoorlijk tevreden met mijn Brainwavz, ook de kabel is erg fijn (stug, ruw, dus gaat niet zomaar klitten en gaat niet snel stuk). Ook een 45-graden plug zorgt ervoor dat de plug wat robuuster is.
1. Stop je telefoon in je borstzak of binnenzak van je jas.
2. Verlengkabel. Dan vernaai je alleen een verlengkabel ieder jaar.
Ik heb al een keer Meelecs gehadHeilige Kaas schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:29:
Mijn meelec m6 heeft al een half jaar intensief gebruik overleefd. O.a. Werken op een steenfabriek. De kabel ziet er verder nog heel stevig uit.
Optie 1 bestaat niet altijd, optie 2 is denk ik inderdaad waar ik naartoe moet als het zo door gaat..W3ird_N3rd schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:40:
[...]
Ik zie twee logische oplossingen:
Heeft iemand ervaring met deze CIEM's?
http://cosmicears.com/
Het zijn echt super goedkope customs en wil er eigenlijk wel een setje van bestellen.
http://cosmicears.com/
Het zijn echt super goedkope customs en wil er eigenlijk wel een setje van bestellen.
Ik ben op zoek naar nieuwe in-ears van rond de €30 om vooral hardrock/rock te luisteren.
Nu had ik een setje Creative EP 830 die me erg goed bevielen, vooral qua laag.
Helaas hebben ze na 3 (schijnt erg lang te zijn) jaar trouwe dienst de geest gegeven.
Nu bekijk ik het aanbod, wat gigantisch is, en lees reviews e.d. maar ja, ik ga toch vergelijken met de 830's natuurlijk en ik kan ze niet beluisteren.
Op dit moment heb ik mijn oog lasten vallen op de Meelec M6 (Zwart), wegens het feit dat het er allemaal erg goed uitziet.
Heeft iemand ervaring met deze dopjes en dan vooral qua geluid, ik heb hierboven natuurlijk gelezen dat ze in elk geval 6 maanden zwaar gebruik overleven, dat klinkt goed
.
(sowieso is alle advies welkom
)
edit: ik ben aan het terug lezen in dit topic, meer goede ervaringen met de M6.
Dit gaan ze wel worden denk ik zover.
En edit2: Meelec m6 besteld bij Meelectronic USA, ben benieuwd wanneer ze bezorgt worden en ervaringen volgen.
Nu had ik een setje Creative EP 830 die me erg goed bevielen, vooral qua laag.
Helaas hebben ze na 3 (schijnt erg lang te zijn) jaar trouwe dienst de geest gegeven.
Nu bekijk ik het aanbod, wat gigantisch is, en lees reviews e.d. maar ja, ik ga toch vergelijken met de 830's natuurlijk en ik kan ze niet beluisteren.
Op dit moment heb ik mijn oog lasten vallen op de Meelec M6 (Zwart), wegens het feit dat het er allemaal erg goed uitziet.
Heeft iemand ervaring met deze dopjes en dan vooral qua geluid, ik heb hierboven natuurlijk gelezen dat ze in elk geval 6 maanden zwaar gebruik overleven, dat klinkt goed
(sowieso is alle advies welkom
edit: ik ben aan het terug lezen in dit topic, meer goede ervaringen met de M6.
Dit gaan ze wel worden denk ik zover.
En edit2: Meelec m6 besteld bij Meelectronic USA, ben benieuwd wanneer ze bezorgt worden en ervaringen volgen.
[ Voor 25% gewijzigd door Daniel36 op 07-10-2012 21:59 ]
Nou was ik naar ongeveer hetzelfde opzoek als CasGas.. redelijk goede oordopjes met microfoon (en als het kan een speel/pauze/vooruit/terug/zachter/harder knopje).. alleen de prijs van die (>$60,-) ligt een beetje buiten het budget.. zijn er ook oordopjes (zoals bv. vele verkopers uit China ze verkopen) met een goede prijs-/prestatieverhouding voor rond/onder de $20,-?
Edit: heb inmiddels 2 stuks gevonden die enigszins voldoen aan me verwachtingen (remote+mic)
http://www.miniinthebox.c...or-de-iphone_p361287.html
http://www.ithrough.com/p...-pc-mp3-mp4-black_9739396
Ik ken beide oordopjes niet, noch de websites.. de remote van die kanen vind ik best handig, maar bij die andere zien de oortjes er iets mooier uit. weet iemand iets over de kwaliteit van een vd twee of beiden?
[ Voor 30% gewijzigd door GS88 op 08-10-2012 01:08 ]
Rotterdam
Ik heb de M6 ook, prima doppen.Daniel36 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 15:56:
Heeft iemand ervaring met deze dopjes en dan vooral qua geluid, ik heb hierboven natuurlijk gelezen dat ze in elk geval 6 maanden zwaar gebruik overleven, dat klinkt goed.
(sowieso is alle advies welkom)
Ik gebruik ze iedere dag, zelfs op dit moment.. Geen spijt.
Ben benieuwd naar jouw ervaring, hopelijk net zo goed als mijn ervaring.En edit2: Meelec m6 besteld bij Meelectronic USA, ben benieuwd wanneer ze bezorgt worden en ervaringen volgen.
Aanhakend op hierboven: Klinkt goed, en ik ben ook erg benieuwd naar mijn ervaringen!
En nu maar wachten op de deurbel.
Waar heb jij ze besteld?
Waar heb jij ze besteld?
Via eBay gebruiker meelec. Was dacht ik iets van 22 dollar met verzending.Daniel36 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:05:
Aanhakend op hierboven: Klinkt goed, en ik ben ook erg benieuwd naar mijn ervaringen!
Waar heb jij ze besteld?
Verwijderd
Ik zelf stop mijn telefoon ook in mijn jaszak wanneer ik op de fiets ben, maar in hartje zomer ontkom ik er bijna niet aan en moet ik hem toch in een broekzak stoppen.W3ird_N3rd schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:40:
[...]
Ik zie twee logische oplossingen:
Maar juist vanwege die kabels die meestal op ten duur stuk ga koop ik goedkope namaak oordopjes voor mijn HTC of bel ik HTC op wanneer ik binnen de 9 maanden zit.
Die verlengkabel lijkt mij een goede oplossing, dan gaat die kabel eraan i.p.v. je oordopplugje.
Uiteraard ben ik weer te snel geweest met bestellen en had ik dus een hele mooie verlengkabel mee kunnen bestellen van Meelectronics.
Nu maar eentje uitzoeken bij de MM denk ik.
Er worden er veel aangeboden op internet, maar de meeste zijn nogal lang, vanaf 0,5/1,2m.
Uiteraard ben ik weer te snel geweest met bestellen en had ik dus een hele mooie verlengkabel mee kunnen bestellen van Meelectronics.
Nu maar eentje uitzoeken bij de MM denk ik.
Er worden er veel aangeboden op internet, maar de meeste zijn nogal lang, vanaf 0,5/1,2m.
Mijn oordoppen kwijt geraakt dus maar weer eens een nieuw setje besteld. voor €37 soundmagic E10 eens proberen.
Waar dat? Ik heb ze besteld voor bijna 10 euro minder. 34 dollar. Alleen moet ik nog wel eventjes wachten totdat die binnenkomt. Wat elke dag kan zijnCrazyanz schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:45:
Mijn oordoppen kwijt geraakt dus maar weer eens een nieuw setje besteld. voor €37 soundmagic E10 eens proberen.

En hoe bevallen de Monoprice-8320-iem'sNegakinu schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:21:
[...]
Ik krijg een setje binnen. Als ze mij niet bevallen zal ik ze hier te koop zetten.
Kopie van mijn reactie in het Samenkopen.net forum:
"Net terug van mijn vakantie naar de Algarve en de dopjes lagen in mijn brievenbus. Ze hebben een onmogelijke pasvorm en een oncomfortable behuizing. Een goede seal is zelfs met meerdere tips lastig te bereiken en ze klinken erg nasaal en vlak. Ik heb zelf verschillende in-ears van merken Hifiman, Brainwavz, Sennheiser, Teufel en Westone maar deze Monoprice komen absoluut niet in de buurt. Een Brainwavz Beta bijvoorbeeld is voor het geld een betere in-ear.
Actie verder netjes verlopen maar zoals gewoonlijk is Head-Fi een volkomen onbetrouwbare hype machine. "
too old, too cold
Zojuist de Meelectronics M6 op de mat gevonden.
Uit de verpakking geragd en gelijk in mijn oren gedouwd.
Eerste indruk: waar is de bas? wat is het volume laag!
Gelukkig ken ik dit van eerdere koptelefoons, eerst goede tips erop, op de juiste manier in het oor en inspelen.
Hoewel ik van inspelen nog steeds niet weet of je ze nou inspeelt of gewoon aan het geluid went.
Tweede indruk: ze zitten erg goed en de kabel over het oor is prima.
Met de goede tips is de bas al beter en klinkt het wel lekker al.
Nu dus luisteren en wennen.
Meer indrukken volgen, mogelijk in een review, later de komende week.
Uit de verpakking geragd en gelijk in mijn oren gedouwd.
Eerste indruk: waar is de bas? wat is het volume laag!
Gelukkig ken ik dit van eerdere koptelefoons, eerst goede tips erop, op de juiste manier in het oor en inspelen.
Hoewel ik van inspelen nog steeds niet weet of je ze nou inspeelt of gewoon aan het geluid went.
Tweede indruk: ze zitten erg goed en de kabel over het oor is prima.
Met de goede tips is de bas al beter en klinkt het wel lekker al.
Nu dus luisteren en wennen.
Meer indrukken volgen, mogelijk in een review, later de komende week.
Ik raad je de tri flange tips aan voor het beste geluid 
Mocht je ze weinig bass vinden hebben ben ik bereid te ruilen. Mijne hebben te veel bass en vergeleken met andere m6 vind ik neutraler toch beter klinken. Erg raar. Het ligt ook niet aan mij want een vriend van mij had ook eerst de mijne geleend en ondervond hetzelfde
Vreemd dat er dus zoveel is veranderd in t afgelopen half jaar. Mijne waren out of the box wel meteen bass heavy. Ook lijken ze meer te isoleren.
Mocht je ze weinig bass vinden hebben ben ik bereid te ruilen. Mijne hebben te veel bass en vergeleken met andere m6 vind ik neutraler toch beter klinken. Erg raar. Het ligt ook niet aan mij want een vriend van mij had ook eerst de mijne geleend en ondervond hetzelfde
Vreemd dat er dus zoveel is veranderd in t afgelopen half jaar. Mijne waren out of the box wel meteen bass heavy. Ook lijken ze meer te isoleren.
Echt? Ik heb ze via eBay, niet goed gezocht blijkbaarTouchdomex schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:00:
[...]
Waar dat? Ik heb ze besteld voor bijna 10 euro minder. 34 dollar. Alleen moet ik nog wel eventjes wachten totdat die binnenkomt. Wat elke dag kan zijn
mp4nation heb ik ze besteld.Crazyanz schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:42:
[...]
Echt? Ik heb ze via eBay, niet goed gezocht blijkbaar
Alleen heb ik ze nog lang niet denk ik... Elke dag de brievenbus checken maar niets
Iemand een idee als alternatief voor de Brainwavz M2 ? Ze zijn nu al voor de 2e of 3e keer stuk en ben wel toe aan iets anders. Tot nu toe heb ik gekeken naar de VSonic GR06 & GR07 & GR02 Bass Edition, Brainwavz R1 en HiFiMan RE-ZERO.
Prijs tot 100 euro.
Ik was erg tevreden met de Brainwavz M2. Mooi gedetaileerd geluid en erg 3D en ruimtelijk. Bass was ook goed, mag alleen wel iets meer punch hebben. Verder is de bouwkwaliteit echt verschrikkelijk
Prijs tot 100 euro.
Ik was erg tevreden met de Brainwavz M2. Mooi gedetaileerd geluid en erg 3D en ruimtelijk. Bass was ook goed, mag alleen wel iets meer punch hebben. Verder is de bouwkwaliteit echt verschrikkelijk
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Re'zero klinkt heerlijk alleen heeft die heel erg wei ig bass. Dus misschien niet jou ding?
Andere heb ik geen ervaring mee.
---
[ Voor 100% gewijzigd door Cornelisjuh op 22-10-2012 14:13 ]
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
M2 Klinkt ook heel goed, en de bass is goed maar iets te subtiel. Helemaal als je naar harde muziek luistert zoals drum and bass. Voor metal en gewoon rustige muziek vind ik hem perfectHeilige Kaas schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:08:
Re'zero klinkt heerlijk alleen heeft die heel erg wei ig bass. Dus misschien niet jou ding?
Deze review van de GR06 is er vrij lovend over, maar ik ken ze verder niet. Ik heb een zelf een GR07, maar deze valt volgens mij buiten je budget. De GR07 hebben niet overdreven veel bas, maar hebben eerder een vrij gebalanceerde sound. Niks springt er uit, niet hoog, midden of laag. De bas (en ook de rest) is strak, en ze geven veel detail weer. Ik vind ze ook voor electronische muziek goed geschikt, alhoewel ik voornamelijk metal-achtige muziek beluister.
/edit
Als ik dit topic op Head-Fi zo eens lees, wordt de GR06 wat hoger ingeschat dan de R1, maar goed, dat blijven natuurlijk ook meningen.
/edit
Als ik dit topic op Head-Fi zo eens lees, wordt de GR06 wat hoger ingeschat dan de R1, maar goed, dat blijven natuurlijk ook meningen.
[ Voor 18% gewijzigd door henkie196 op 22-10-2012 14:24 ]
Dat is het probleem, zo zou ik de Brainwavz M2 ook beschrijven. Het gaat er juist om dat die bass wat meer naar voren komt.henkie196 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:21:
Deze review van de GR06 is er vrij lovend over, maar ik ken ze verder niet. Ik heb een zelf een GR07, maar deze valt volgens mij buiten je budget. De GR07 hebben niet overdreven veel bas, maar hebben eerder een vrij gebalanceerde sound. Niks springt er uit, niet hoog, midden of laag. De bas (en ook de rest) is strak, en ze geven veel detail weer. Ik vind ze ook voor electronische muziek goed geschikt, alhoewel ik voornamelijk metal-achtige muziek beluister.
/edit
Wat de GR07s wel doen, is diep gaan met de bas. Ze halen het uiteraard niet bij m'n sub, maar ze doen het wel zodanig goed dat ik nog geen behoefte heb gehad aan meer (de sub is gekomen omdat mijn toenmalige speakers naar mijn idee niet laag genoeg gingen/voldoende bas hadden). Ik heb een aantal liedjes waarbij ik echt laag verwacht te horen, en dat doen de GR07s naar mijn idee voldoende, zonder dat het gaat overheersen in andere muziektypes.
Als je echt een dikke bas weergave wilt, zullen ze inderdaad niet voor jou zijn, maar ze hebben wel een gedetaileerd laag en gaan ook diep, iets wat niet alle bass-heavy IEMs kunnen beweren (vaak geven die meer mid-bass, maar gaan niet zo laag en geven niet zulk detail).
Volgens die review die ik hierboven linkte, schijnen de GR06 wel wat warmer te zijn dan de GR07, dus hebben waarschijnlijk ook iets meer bas weergave.
Als je echt een dikke bas weergave wilt, zullen ze inderdaad niet voor jou zijn, maar ze hebben wel een gedetaileerd laag en gaan ook diep, iets wat niet alle bass-heavy IEMs kunnen beweren (vaak geven die meer mid-bass, maar gaan niet zo laag en geven niet zulk detail).
Volgens die review die ik hierboven linkte, schijnen de GR06 wel wat warmer te zijn dan de GR07, dus hebben waarschijnlijk ook iets meer bas weergave.
Ik heb meelec m6 die veel meer bass hebben dan de gewone versie
ik weet niet waarom. Deze is misschien wel iets voor jou? Werkt nog goed en ik neem binnenkort toch customs of zoek je wat beters?
ik heb de vsonics 02 Bass edition, Ik moet zeggen dat de bas niet heel dik is aangezet, maar hij gaat wel heel diep en strak. Prima service ook! verder in aardig neutrale sound, iets wat ik persoonlijk heel prettig vind.
Ik heb net de nieuwe Brainwavz R1 besteld. Ik kan niet wachten tot ze er zijn.
nou dan heb je denk ik toch flink pech want je zal toch moeten wachten. Het is nou eenmaal niet anders maar ik snap dat het vervelend voor je is. Hoe lang gaat het duren dan?hardware.tom schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:28:
Ik heb net de nieuwe Brainwavz R1 besteld. Ik kan niet wachten tot ze er zijn.
Met de gratis Fedex aanbieding (die ik natuurlijk heb gebruikt) Staat de geschatte aankomst op woensdag 24 oktober 2012, volgens de track&trace. Wat ik absoluut niet lang vind.Heilige Kaas schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:56:
[...]
nou dan heb je denk ik toch flink pech want je zal toch moeten wachten. Het is nou eenmaal niet anders maar ik snap dat het vervelend voor je is. Hoe lang gaat het duren dan?
[ Voor 5% gewijzigd door hardware.tom op 22-10-2012 17:02 ]
Na wat gerommel met de foampjes en equalizer toch tot de conclussie gekomen dat de bass van de M2 prima is 
De VSonic GR07 Lijkt inderdaad de beste oplossing
Ik zal nog even een avond verder lezen.
De VSonic GR07 Lijkt inderdaad de beste oplossing
Verwijderd
Hoi Tweakers,
In het andere Headphones topic veroorzaakt het praten over oordopjes bij vele frustraties dus daarom ga ik het hier proberen.
Wel kom ik hier alleen maar onbekende merken tegen, ik begrijp dat de titel ook zegt onbekende/exotische merken, but still geen idee waar ik het anders moet proberen.
Ik ben eigenlijk op zoek naar nieuwe in-ear oordopjes voor (hard)dance muziek, ik luister vooral techno/dance en af en toe wat hardstyle, daarom vind ik het belangrijk dat de boxen een diepe zuivere bass heeft.
Persoonlijk heb ik niet veel verstand van audio, het enige dat ik weet is dat de merken Sony, Philips, Bose, Pionier en Sennheiser topmerken zijn. Is er iemand die mij kan adviseren, wil tussen de 40 en 80 euro uitgeven voor mijn nieuwe schatjes.
Enige suggesties: Hippo VB, Klipsch Image S4 & Phonak Audeo PFE 012
In het andere Headphones topic veroorzaakt het praten over oordopjes bij vele frustraties dus daarom ga ik het hier proberen.
Wel kom ik hier alleen maar onbekende merken tegen, ik begrijp dat de titel ook zegt onbekende/exotische merken, but still geen idee waar ik het anders moet proberen.
Ik ben eigenlijk op zoek naar nieuwe in-ear oordopjes voor (hard)dance muziek, ik luister vooral techno/dance en af en toe wat hardstyle, daarom vind ik het belangrijk dat de boxen een diepe zuivere bass heeft.
Persoonlijk heb ik niet veel verstand van audio, het enige dat ik weet is dat de merken Sony, Philips, Bose, Pionier en Sennheiser topmerken zijn. Is er iemand die mij kan adviseren, wil tussen de 40 en 80 euro uitgeven voor mijn nieuwe schatjes.
Enige suggesties: Hippo VB, Klipsch Image S4 & Phonak Audeo PFE 012
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 20:56 ]
Ik kan je de Brainwavz M2 aanraden. Bouwkwaliteit is "meh", maar het geluid is heel goed voor de prijs. Het heeft mischien niet zo'n modderige bass als die Beats by Dr Dre, maar er zit super veel detail in en ze zijn erg universeel (van Trance tot Hardstyle, van Drum and Bass tot EDM) beetje spelen met bestandsformaat en equalizer en je hebt een paar hele goede oordopjes voor een relatief goedkope prijsVerwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:40:
Hoi Tweakers,
Verwijderd
Kwam zelf nog op deze:
- Goldring GX200
- beyerdynamic DTX 50
- Klipsch Image S4
- V-Moda Bass Freq
Iemand enige ervaring met deze merken of oordoppies?
- Goldring GX200
- beyerdynamic DTX 50
- Klipsch Image S4
- V-Moda Bass Freq
Iemand enige ervaring met deze merken of oordoppies?
Goldring. Kwaliteit was bagger. Geluid was aardig. Soundmagic's zijn echt 10x beter op elk vlak.
Verwijderd
Dankje wel voor je advies,Touchdomex schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:32:
Goldring. Kwaliteit was bagger. Geluid was aardig. Soundmagic's zijn echt 10x beter op elk vlak.
Soundmagic PL50 staat zover ik me heb kunnen orientieren er om bekend dat de bass nogal teleurstellend is, hoe ervaarde jij dat?
PL50 niet gehad. PL30 heb ik wel en de bass is mooi in balans.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:34:
[...]
Dankje wel voor je advies,
Soundmagic PL50 staat zover ik me heb kunnen orientieren er om bekend dat de bass nogal teleurstellend is, hoe ervaarde jij dat?
Nu een E10 en die is gewoon netjes in balans. Moet nog een beetje inspelen maar niet al te bassheavy. Maar gewoon lekker in de bass.
Als je echt pure bass wilt, kan je ook nog naar de Audio Technica CKM500 kijken. Die zijn puur op de bass gericht en heel precies, en vallen ook nog binnen een normaal budget. Als ik de reviews moet geloven zijn ze perfect voor bassheavy muziek.
Ik heb trouwens de knoop doorgehakt, ik ga voor de VSonic GR07
Ik heb trouwens de knoop doorgehakt, ik ga voor de VSonic GR07
Iemand hier in nederland die de Cosmic Ears al heeft besteld?
Verwijderd
Audio Technica CKM500
Fischer Audio Eterna
Helaas kan ik beide niet vinden bij een normale (vertrouwelijke) dealer
Iemand suggesties voor andere oordoppies of shops?
Fischer Audio Eterna
Helaas kan ik beide niet vinden bij een normale (vertrouwelijke) dealer
mp4nation alleen moet je wel enkele weken wachten.
Verwijderd
Verkopen beide oordopjes niet maar wel de Brainwavz M2Touchdomex schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:59:
mp4nation alleen moet je wel enkele weken wachten.
Denk dat die twee oordopjes er niet in zitten voor mij,moeilijk verkrijgbaar en 20 euro voor verzinding vind ik wel erg veel

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 23:09 ]
Mijn besluit staat vast, het wordt de Sennheiser IE8(0). Iets boven mijn budget, maar dan heb je ook wat
Ik hoop hem over 3 weken te hebben
Toch geen GR07? Sennheiser heeft verder inderdaad wel over het algemeen wat meer bas dan ik ondertussen gewend ben van m'n GR07, dus dat past waarschijnlijk wat beter bij wat jij wilt.
Het probleem was vooral dat ik goede bas wilde, maar bang was dat de bas dan weer overpowered zou worden bij liedjes waar het niet nodig is.henkie196 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:33:
Toch geen GR07? Sennheiser heeft verder inderdaad wel over het algemeen wat meer bas dan ik ondertussen gewend ben van m'n GR07, dus dat past waarschijnlijk wat beter bij wat jij wilt.
De sennheiser heeft een een schroef waarmee je het bas niveau kan aanpassen
Daar komt bij kijken dat ik de Sennheiser IE8(0) bij winkels in de buurt kan kopen, of iig, in Nederland. Voor de VSonic's zit ik al snel aan import/eBay verkopers vast zit.
[ Voor 3% gewijzigd door Cornelisjuh op 26-10-2012 14:10 ]
true, maar zeer goede hulp van de officiele Vsonic verkoper. Kreeg bij mijn eerste 1e paar niet alle beloofde pasvormen en tips mee. Verkoper gemailed, dat ik graag de anderen ook nog zou ontvangen, (zal wel 1 paar bij wat me wel goed paste, maar het was gewoon niet helemaal compleet, wat ik zonde vond). 2 weken later kreeg ik pakketje thuis, met alle tips, en een nieuw paar oordopjes erbij, mij hoor je niet klagen dus
Headsound.de, als je de eigenaar een mailtje stuurt en zegt dat je via Negakinu/Tweakers komt krijg je korting.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:58:
Audio Technica CKM500
Fischer Audio Eterna
Helaas kan ik beide niet vinden bij een normale (vertrouwelijke) dealer![]()
too old, too cold
Aangezien het vaak niet mogelijk is om oordopjes van te voren te beluisteren, is dat waarschijnlijk wel de meest veilige optie. Voor zover ik die IE8s ken, is het schroefje om de bas hoeveelheid te stellen niet iets dat je on-the-fly kunt doen, dus is het niet echt praktisch om het per liedje aan te passen. Maar dat weet je al, neem ik aanCornelisjuh schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:09:
Het probleem was vooral dat ik goede bas wilde, maar bang was dat de bas dan weer overpowered zou worden bij liedjes waar het niet nodig is.
De sennheiser heeft een een schroef waarmee je het bas niveau kan aanpassenVoor 70 euro meer lijkt het alsof je een veel completer product krijgt.
Heb ook meer van die tijden, ik wissel mijn genre´s vaak per 2 maanden af. Dan luister ik een aantal weken dit, en dan weer dat. Dus dat is ideaalhenkie196 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:27:
[...]
Aangezien het vaak niet mogelijk is om oordopjes van te voren te beluisteren, is dat waarschijnlijk wel de meest veilige optie. Voor zover ik die IE8s ken, is het schroefje om de bas hoeveelheid te stellen niet iets dat je on-the-fly kunt doen, dus is het niet echt praktisch om het per liedje aan te passen. Maar dat weet je al, neem ik aan
Verwijderd
Heel erg bedankt voor de tip! Ben heel blij met deze dealer!Negakinu schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:07:
[...]
Headsound.de, als je de eigenaar een mailtje stuurt en zegt dat je via Negakinu/Tweakers komt krijg je korting.
Nu nog een keuze maken tussen Fischer Audio Eterna v1 en Audio Technica ATH-CKS77 BRD
Dus als iemand hier zijn ervaringen zou kunnen delen zou dat heel fijn zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 19:41 ]
Hallo, ik ben al een tijdje aan het zoeken naar niet al te dure maar goede in-ears, voor tijdens het fietsen.
Na het lezen van vele reviews leken de Sennheiser CX-300-II mij goed, maar iemand had mij een tip gegeven over de betere prijs/kwaliteit van bepaalde onbekende merken. Na wat opzoeken ben ik op deze modellen gekomen:
Voor de prijs blijf ik liever onder de €30, voor de kwaliteit liever "beter" dan de EarPods van Apple, die ik van een vriend eventjes mocht lenen en die ik wel goed vond.
Ik gebruik nu al 3 maanden standaard Apple dopjes, waar al helemaal geen rubber randjes meer aanzitten. Een miskoop bestaat dus quasi niet, alles zal wel beter zijn dat wat ik nu gebruik
.
Welke zouden jullie van deze aanraden? Of nog een ander setje? Alvast Bedankt
.
Na het lezen van vele reviews leken de Sennheiser CX-300-II mij goed, maar iemand had mij een tip gegeven over de betere prijs/kwaliteit van bepaalde onbekende merken. Na wat opzoeken ben ik op deze modellen gekomen:
- Soundmagic PL-30 - €17
- Brainwavz Beta - €22
- Soundmagic PL-21 - €15
- Monoprice 8320 - € 6 (deze vind ik wel lelijk)
- Soundmagic PL-50 : te duur
Voor de prijs blijf ik liever onder de €30, voor de kwaliteit liever "beter" dan de EarPods van Apple, die ik van een vriend eventjes mocht lenen en die ik wel goed vond.
Ik gebruik nu al 3 maanden standaard Apple dopjes, waar al helemaal geen rubber randjes meer aanzitten. Een miskoop bestaat dus quasi niet, alles zal wel beter zijn dat wat ik nu gebruik
Welke zouden jullie van deze aanraden? Of nog een ander setje? Alvast Bedankt
Verwijderd
Beste tweakers,
ik ben op zoek naar in-ears die zeer geschikt zijn voor Drum&Bass en Dubstep.
Dus eigenlijk in-ears die de bassen accentueren/versterken, maar zonder dat ze de rest helemaal wegmoffelen (hoge tonen, etc.).
Qua prijs zou ik graag onder de €50 blijven.
Zouden jullie me kunnen helpen? Alvast bedankt!
Dus eigenlijk in-ears die de bassen accentueren/versterken, maar zonder dat ze de rest helemaal wegmoffelen (hoge tonen, etc.).
Verwijderd
De Kilipsch Image S4, Brainwavz M2/M5, Hippo BV, Fischer Audio Eterna (moeilijk verkrijg baar, russisch merk) en de Audio Technica ATH-CKS 77 (wel boven je budget) zijn echte bass heroes.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:13:
Beste tweakers,
Als je goede balanced oordopjes wilt hebben, met nog steeds goede bass is de Audio Technica CK500 wel geschikt, heb zelf geen ervaring met bovenstaande oordopjes maar wel research gedaan en daar baseer ik dit dus op.
Ipv de klipsch image s4 kan je ook kijken naar de Jamo wEAR In40i. Dit zijn rebranded image s4's.
Ze werken alleen met i producten denk ik vanwege de inline mic. Op mijn mp3 speler doen ze het in ieder geval niet.
Ze werken alleen met i producten denk ik vanwege de inline mic. Op mijn mp3 speler doen ze het in ieder geval niet.
Verwijderd
Jammer genoeg zijn de oortje die je aanbeveelt allemaal (op de M5 na) boven mijn budget
.
Ik had het eigenlijk anders moeten formuleren. Qua budget zou ik graag onder de 35 euro blijven, maar ik wil wel een uitzondering maken richting de 50 euro voor oortjes die hun prijs echt dubbel en dik waard zijn.
Heb zelf ook wat 'research' gedaan vandaag, en ben uitgekomen op de
ID america spark
VSonic GR02 Bass Edition
Soundmagic E10
Vsonic gr99
en ook de Brainwavz M5
Deze schijnen goed te zijn.
Kan jij een van deze aanbevelen of ken je misschien een beter alternatief voor dezelfde prijsklasse?
grtz
Ik had het eigenlijk anders moeten formuleren. Qua budget zou ik graag onder de 35 euro blijven, maar ik wil wel een uitzondering maken richting de 50 euro voor oortjes die hun prijs echt dubbel en dik waard zijn.
ID america spark
VSonic GR02 Bass Edition
Soundmagic E10
Vsonic gr99
en ook de Brainwavz M5
Kan jij een van deze aanbevelen of ken je misschien een beter alternatief voor dezelfde prijsklasse?
grtz
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:01:
[...]
De Kilipsch Image S4, Brainwavz M2/M5, Hippo BV, Fischer Audio Eterna (moeilijk verkrijg baar, russisch merk) en de Audio Technica ATH-CKS 77 (wel boven je budget) zijn echte bass heroes.
Als je goede balanced oordopjes wilt hebben, met nog steeds goede bass is de Audio Technica CK500 wel geschikt, heb zelf geen ervaring met bovenstaande oordopjes maar wel research gedaan en daar baseer ik dit dus op.
Verwijderd
Ik zou je graag willen helpen maar ben zellf ook nieuw in dat wereldje, heb na veel research en langetijd voor de ATH-CKS77 gekozen.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:39:
Jammer genoeg zijn de oortje die je aanbeveelt allemaal (op de M5 na) boven mijn budget.
ID america spark
VSonic GR02 Bass Edition
Soundmagic E10
Vsonic gr99
en ook de Brainwavz M5
grtz
[...]
Mijn keuze heb ik gemaakt met reviews head-fi.org forum en deze topic:
http://www.head-fi.org/t/...ars-ue-900-added-10-28-12
De topicstarter daar heeft er wel verstand van en er is een grote kans dat die ook jou oordoppies heeft gereviewd, alle kleuren en alle budgets
ik heb zelf prettige ervaringen met de VSonic GR02 Bass Edition, goede bass, en blijft ook een strakke bas die niet alles overheerst, maar zeker wel aanwezig is.
Ik heb zelf de Vsonic GR06, heel erg tevreden over. Goede en stevige bass maar niet overheersend.
Helaas is hij kapot gegaan, het linker oortje is gebarsten waardoor het draaibare gedeelte waar het rubber op zit er uit valt.
Ik heb echter ook nog een ViSang R03 liggen, waar de 3,5mm plug van kapot is.
Dus ikheb nu twee hartstikke goede inear setjes liggen die beide kapot zijn. Aangezien de Vsonics nogal lastig te repareren zijn (als ze dat al zijn), denk ik dat ik maar ga proberen om m'n ViSang op te lappen. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan doen, en waar ik het beste een 3,5mm plug kan kopen?
Helaas is hij kapot gegaan, het linker oortje is gebarsten waardoor het draaibare gedeelte waar het rubber op zit er uit valt.
Dus ikheb nu twee hartstikke goede inear setjes liggen die beide kapot zijn. Aangezien de Vsonics nogal lastig te repareren zijn (als ze dat al zijn), denk ik dat ik maar ga proberen om m'n ViSang op te lappen. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan doen, en waar ik het beste een 3,5mm plug kan kopen?
Ik ben aan het twijfelen tussen de Brainwavz Beta en de VSonic GR99. Is er iemand die ervaring met beiden heeft?
Inspelen doe ik altijd op Ruis kanaal van m'n Radio op een Volume iets hoger dan "Aangenaam Luistervolume" met een T-Shirt er overheen zodat je geen last hebt van de ruis, zo worden de "Tweeters" wat soepeler.Daniel36 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:56:
Zover ik weet is het bij "Inspelen" niet de bedoeling dat je dit in je eigen Oor doet
Tonen zijn vaak merkbaar "Warmer" nadat je deze zo'n 12u hebt "Ingespeeld (met Radioruis, niet in je eigen oor)". Mijn inziens geen "Geweningskwestie" dus

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Fischer Audio Eterna.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:13:
Beste tweakers,
http://www.headsound.de/e...3028271/Products/FAETRNv1
Dit is echt DE budget IEM voor electronische muziek. Lees de recensies maar. Mocht die je te duur zijn, de Brainwavz M2 komt ook in de buurt. Ik heb ze allebei trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door Negakinu op 05-11-2012 16:05 ]
too old, too cold
Vanmiddag even de Sennheiser IE80's bestellen
Niet proberen, voor zover ik weet zijn die IEM draadjes superfijn en als je die gaat solderen (de betere oortjes zijn bijna allemaal zilver volgens mij) ga je dikke geluidskwaliteitverlies krijgen.Solictice schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:22:
Ik heb zelf de Vsonic GR06, heel erg tevreden over. Goede en stevige bass maar niet overheersend.
Wat is er precies kapot aan ?
Van de Visangs is het de kabel op de plek waar het overgaat in het stekkertje.Cornelisjuh schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:24:
[...]
Niet proberen, voor zover ik weet zijn die IEM draadjes superfijn en als je die gaat solderen (de betere oortjes zijn bijna allemaal zilver volgens mij) ga je dikke geluidskwaliteitverlies krijgen.
Wat is er precies kapot aan ?
Dat is praktisch niet te maken. Als je zeker weet dat je niets te verliezen hebt kan je het proberen.Solictice schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:13:
[...]
Van de Visangs is het de kabel op de plek waar het overgaat in het stekkertje.
Hoezo niet? Je kan er gewoon een nieuwe plug op zetten. Dezelfde gaat inderdaad niet lukken maar wel een andere.
Cornelisjuh schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:16:
[...]
Dat is praktisch niet te maken. Als je zeker weet dat je niets te verliezen hebt kan je het proberen.
Dat dacht ik dus ook. Maar heb sowieso weinig te verliezen dus ga het gewoon proberenHeilige Kaas schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:42:
Hoezo niet? Je kan er gewoon een nieuwe plug op zetten. Dezelfde gaat inderdaad niet lukken maar wel een andere.
Ben toch van plan een dezer dagen een fatsoenlijke headphone aan te schaffen.