Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Misschien al bekend, maar dit topic (incl. lijst) op Head-fi.org kan helpen in ieders zoektocht:

http://www.head-fi.org/t/...e-ears-350-added-10-25-11

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/8/8b/8b37321d_IEMchartljokerl.png

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola,

ik heb heel lang gezocht en wel eindelijk een keuze maken. Dit zijn de 2 overgebleven mogelijkheden:
* De Klipsch Image S4, en
* Etymotic Research HF5

Ik weet dat er een aanzienlijk prijsverschil tussen beide earplugs is, maar ik wil gewoon de beste value for money.

Mijn favo muzieksmaken zijn: minimal, indy rock, soul en jazz.

Heeft iemand ervaringen met deze oordopjes en welke zou jij me dan adviseren gezien mijn muzieksmaak?

Thanks alvast!

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik denk dat als je de beste prijs kwaliteit wilt moet je die lijst erboven pakken. De Klipsch opzoeken. Vervolgens zoek je de Etymotic op. Die laatste zit aanzienlijk hoger in die lijst. Vervolgens pak je de goedkoopste tussen die 2 oordopjes in. Dan heb je ongeveer het beste bang for buck.

Ik denk dat je dan ongeveer uitkomt op een Soundmagic PL50 :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met de Vsonic GR07? Deze lijkt me wel interessant, afgaande op bijvoorbeeld de link hierboven.

Ik heb momenteel zelf een Sennheiser CX400 II, die ik gebruik voor op het werk en voornamelijk gekocht heb omdat deze een volume regelaar in het snoer heeft. Dat laatste vind ik vooral belangrijk omdat mijn Sansa Fuze niet laag genoeg kan in volumn, dus vind ik het fijn dat ik het volume nog wat verder omlaag kan stellen door het volume schuifje. Deze beginnen nu echter wat minder te worden en ik zou deze graag willen vervangen door iets met een wat beter geluid.

Naast de Sennheisers heb ik ook nog de q-Jays. De geluidskwaliteit van deze vind ik heel goed, maar ik mis wat lage tonen in een aantal nummers (bijvoorbeeld hierin). Nu vraag ik mij dus ook af of de Vsonic GR07 wat meer lage tonen hebben dan de q-Jays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:33:
Hola,

ik heb heel lang gezocht en wel eindelijk een keuze maken. Dit zijn de 2 overgebleven mogelijkheden:
* De Klipsch Image S4, en
* Etymotic Research HF5

Ik weet dat er een aanzienlijk prijsverschil tussen beide earplugs is, maar ik wil gewoon de beste value for money.

Mijn favo muzieksmaken zijn: minimal, indy rock, soul en jazz.

Heeft iemand ervaringen met deze oordopjes en welke zou jij me dan adviseren gezien mijn muzieksmaak?

Thanks alvast!

Frank
Etymotic zit echt ruk in je oren, kijk dan naar de Phonak Adeo PFE. Die heb ik ook samen met nog wat andere oortjes. De Phonak's zijn echt goed in vocals en instrumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27

13art

Moderator Mobile
Kwam laatst oordopjes tegen waarvan ik nog nooit gehoord had. Maar ze werden wel extreem goed beoordeeld door verschillende mensen. De ACS T15 Universal.
Op trusted reviews kregen ze een 10. Op een ander forum werden ze vergeleken met Westone 4 waarbij de ACS net iets minder was dan de Westone 4, maar het verschil minimaal was. Zeker gezien dat de ACS één driver heeft en de Westone 4, vier drivers!

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Mooooody schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:08:
Misschien al bekend, maar dit topic (incl. lijst) op Head-fi.org kan helpen in ieders zoektocht:

http://www.head-fi.org/t/...e-ears-350-added-10-25-11

[afbeelding]
Mooie tabel. :)

Als ik zo kijk is de MEElectronics M6 zeer goede bang-for-the-buck. Echt dure dopjes wil ik niet, want dan maak ik me er teveel zorgen over dat ze kwijtraken of stukgaan.

Alleen de enige verkoper die ik zo kan vinden is http://www.ebay.co.uk/itm...ories&hash=item20bea4c5d6. Maargoed, 1 verkoper is genoeg op zich natuurlijk..

Of zijn er nog andere doppen die ik echt moet overwegen? Ik keek eerst naar de Soundmagic PL30 maar de M6 komt volgens die tabel voor $2,5 extra (verschil tussen PL30 bij Focalprice en M6 op eBay) een stuk beter uit de bus. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 12-11-2011 03:03 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Soundmagic kun je ook in een NL webshop halen.

Hifitogo.nl heeft ze gewoon in het assortiment. Welliswaar duurder dan op ebay of uit china maar je levertijd is best kort.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Touchdomex schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 03:01:
Soundmagic kun je ook in een NL webshop halen.

Hifitogo.nl heeft ze gewoon in het assortiment. Welliswaar duurder dan op ebay of uit china maar je levertijd is best kort.
Ik heb geen haast. :)

En de MEElectronics is zover ik kan zien toch echt wel beter, daarvoor zie ik weinig andere verkooppunten. Dat vind ik altijd een beetje verdacht, als een superproduct bijna nergens te koop is.

Op dit moment heb ik Sennheiser MX400's (kwam ooit goed uit de bus), voornaamste probleem is dat die "hoesjes" (hoe heten die dingen ook alweer?) die over de dopjes gaan allemaal allang versleten en kapot zijn. Nu dus direct die plastic dingen in mijn oor, niet erg comfortabel en het geluid is alleen goed als ik ze echt tegen mijn oren druk.. Maar zulke slijtage is ook moeilijk te voorzien/voorkomen/optelossen. Hopelijk gaan nieuwe dopjes wat dat betreft langer mee.

Misschien moet ik dit keer dan ook wat replacement ear dingetjes kopen.

[edit]Ik heb me zeker nooit bedacht dat die voor mijn MX400 ook te vinden moeten zijn. :+
http://www.ebay.com/itm/5...ories&hash=item2c5cb75d0e

Eén dollar. Ik wil ook nog wel een setje nog betere dopjes, maar zo kan ik mijn MX400's (heb er twee :P) ook weer gebruiken. :) Ik had op een of andere manier altijd in mijn hoofd dat er alleen Sennheiser-foamspul op zou kunnen. :X

[ Voor 40% gewijzigd door Mentalist op 12-11-2011 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Niet direct exotisch maar is zonde om een nieuw topic voor aan te maken.

Heeft iemand ervaring met de pricewatch: Logitech Ultimate Ears 100 Cells (Groen) of pricewatch: Skullcandy Ink'd (Zwart) en dan met name het materiaal van de kabel? Is dat van dat harde plastic zoals goedkope oordopjes van de Kijkshop of dat soepele rubber, zoals de CX300? Bij Skullcandy op de website staat "Cable Type: TPE, Nylon Braided" maar dit zegt mij niks. Bij Logitech staat er niks over het materiaal van de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

De Ink'd staat in die grote Head-Fi review die ik een paar posts eerder quotte. De Logitech is €11 bij bol en dan betaal je ook altijd wat voor de naam.. Dus kan me moeilijk voorstellen dat dat ècht goed is.

Ik zou een paar euro meer uitgeven eigenlijk, met 3 euro of wat extra koop je Sound Magic PL30 of MEElectronics M6 doppen.

Als je ze per sè snel wil hebben en morgen naar de Mediamarkt moet rennen om ze te kopen is de Ink'd wellicht een veilige keuze. Kan je misschien ook iets zien van wat voor kabel het is.

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 13-11-2011 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
W3ird_N3rd schreef op zondag 13 november 2011 @ 06:26:
De Ink'd staat in die grote Head-Fi review die ik een paar posts eerder quotte. De Logitech is €11 bij bol en dan betaal je ook altijd wat voor de naam.. Dus kan me moeilijk voorstellen dat dat ècht goed is.
Ah, thnx.
cable is nicely rubberized and thicker than much of the competition
Dat klinkt iig goed.
Ik zou een paar euro meer uitgeven eigenlijk, met 3 euro of wat extra koop je Sound Magic PL30 of MEElectronics M6 doppen.
Die zijn allebei 30 euro en ik zoek iets rond de 15 euro omdat ik me niet meer zo bezig houd met audio (heb vroeger CX300's gehad dus ik weet wat kwaliteit is) en bovendien raak ik ze gauw kwijt dus ja..
Als je ze per sè snel wil hebben en morgen naar de Mediamarkt moet rennen om ze te kopen is de Ink'd wellicht een veilige keuze. Kan je misschien ook iets zien van wat voor kabel het is.
Is ook een idee. Ik ga regelmatig naar de MM maar de laatste keer dat ik er was, hadden ze deze niet maar misschien maar weer eens kijken.

Bedankt voor de info iig!

Edit: Die Ink'd zijn 17,99 bij Alternate. Dat is hier om de hoek. Misschien dat ik die dan haal, al kan ik ze niet van tevoren zien, maar ik geloof dat review wel.

[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 13-11-2011 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Koop dan voor die 20 euro een Koss KSC75 bij Alternate. Dan heb je tenminste echt wat fatsoenlijks in huis.

http://www.alternate.nl/h...l1=HiFi&l2=Hoofdtelefoons

Dit is misschien geen in-ear maar het verschil in geluidskwaliteit zal je doen verbazen. De KSC75 heeft dezelfde drivers als de beroemde Portapro, en dat is nog steeds een van de beste bang-for-your-bucks in hoofdtelefoon audio.

Xears zijn nu ook in Nederland te koop trouwens, voor 17 euro ook een betere deal dan die Crapcandies.
http://link.marktplaats.nl/470716220

[ Voor 47% gewijzigd door Negakinu op 13-11-2011 12:02 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

CX300 en kwaliteit :+ Nope.avi

http://www.hifitogo.com/n....html?dir=asc&order=price

Hier als je slim bent ga je daar halen voor een lage prijs. Je betaalt geen verzendkosten dus die 5 euro die je anders boven je 15 euro kwijt was aan verzenden kun je nu steken in nieuwe dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Negakinu schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:50:
Koop dan voor die 20 euro een Koss KSC75 bij Alternate. Dan heb je tenminste echt wat fatsoenlijks in huis.

Dit is misschien geen in-ear maar het verschil in geluidskwaliteit zal je doen verbazen. De KSC75 heeft dezelfde drivers als de beroemde Portapro, en dat is nog steeds een van de beste bang-for-your-bucks in hoofdtelefoon audio.

Xears zijn nu ook in Nederland te koop trouwens, voor 17 euro ook een betere deal dan die Crapcandies.
Xears zie je ook in China voor 6 dollar onder het label AWEI

http://www.mcbub.com/item...--Black-EL107274--140777/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

chim0 schreef op zondag 13 november 2011 @ 07:34:
[...]

Die zijn allebei 30 euro en ik zoek iets rond de 15 euro omdat ik me niet meer zo bezig houd met audio (heb vroeger CX300's gehad dus ik weet wat kwaliteit is) en bovendien raak ik ze gauw kwijt dus ja..
Die zijn geen 30 euro.. Ik heb €19,45 betaald voor de M6 en de PL30 is €17,62 bij Focalprice. En die bedragen zijn allebei met klote paypal-wisselkoers en inclusief verzendkosten.
Edit: Die Ink'd zijn 17,99 bij Alternate. Dat is hier om de hoek. Misschien dat ik die dan haal, al kan ik ze niet van tevoren zien, maar ik geloof dat review wel.
Dan is de PL30 dus goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Helaas. Dat dacht ik ook. Beetje zoals Kanen. Awei heeft dezelfde behuizing als Xears. Die worden gewoon in China ge'OEMed. Net zoals Fischer Audio, die hebben dezelfde behuizingen als Brainwavz. De geluidskwaliteit van AWEI en Xears is helaas niet te vergelijken. Andere drivers. Zou wel een HELE mooie deal zijn, als je ziet dat sommige Xears modellen een 7.9/10 krijgen in de grote IEM thread of Head-Fi.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Zoek even op Head-Fi, blijkbaar was de KSC75 goed in 2007 maar is het model sindsdien aangepast en klinkt het nu slechter. Of had je dat al meegenomen in het advies?

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 13-11-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:41
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de de M9 en de M9P
Want aan de ene kant vind ik de remote die erop zit erg handig, alleen heeft tie een 45 graden plug en de M9 een 90 graden plug.
Aangezien mijn iPod zijn meeste tijd in mijn broekzak bevindt ( ook op de fiets ) lijkt me een 90 graden plug veel praktischer als hij in mijn broekzak zit, want die 45 graden ziet er zo ''hoog'' uit dus dan komt er veel druk op in mijn broekzak?

Kan iemand met ervaring met de 45 graden plug hier wat meer over vertellen want hij ziet aardig ''hoog'' uit of verbeeld ik me dat?

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0

Bedankt voor de tip maar ik wil echt in-ears.
Zo'n soort heb ik gehad maar dat aluminium doet pijn en is koud.
Touchdomex schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:51:
CX300 en kwaliteit :+ Nope.avi

http://www.hifitogo.com/n....html?dir=asc&order=price

Hier als je slim bent ga je daar halen voor een lage prijs. Je betaalt geen verzendkosten dus die 5 euro die je anders boven je 15 euro kwijt was aan verzenden kun je nu steken in nieuwe dopjes.
Vond ik van wel. Ik luister voornamelijk dancemuziek dus ik wil een dikke bass en die CX300's waren wel vet en zaten ook supercomfortabel.

Het liefst zou ik de CX300-II's nemen maar nu geen zin om zoveel geld uit te geven. Ik zoek gewoon een tijdelijk iets maar wat wel een tijdje mee kan want degene die ik kwijtgeraakt heb, waren die van 7 euro bij Kijkshop.

Maar welke uit dat lijstje zou je aanraden voor dikke bass?

Edit: Niet veel op voorraad daar en dan kan je dus ook niet bestellen.
BARACUS schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:00:
[...]

Xears zie je ook in China voor 6 dollar onder het label AWEI

http://www.mcbub.com/item...--Black-EL107274--140777/
Zien er leuk uit maar wederom metaal? En ik heb geen Paypal. Maar zijn het wel echte voor die prijs? Ken heel dat merk niet.
W3ird_N3rd schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:14:
[...]

Die zijn geen 30 euro.. Ik heb €19,45 betaald voor de M6 en de PL30 is €17,62 bij Focalprice. En die bedragen zijn allebei met klote paypal-wisselkoers en inclusief verzendkosten.
Ja, zat in de pricewatch te kijken maar ik ken die PL30's wel en ik weet een shop voor $20 maar zoals ik al zei, ik heb geen Paypal.
[...]

Dan is de PL30 dus goedkoper.
Ja, maar geen Paypal helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 13-11-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

chim0 schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:58:

[...]

Vond ik van wel. Ik luister voornamelijk dancemuziek dus ik wil een dikke bass en die CX300's waren wel vet en zaten ook supercomfortabel.

Maar welke uit dat lijstje zou je aanraden voor dikke bass?
I hate to burst your bubble maar als je een goede bass wilt moet je niet kijken naar een dikke bass maar naar een mooie balans tussen die 2 ;) Er is niets fijners dan een mooie strakke baslijn die echt mijlenver de diepte ingaat en vervolgens doorgaat in een mooie lekkere beat. Iets wat je mist als er te weinig detail aanwezig is in een oordopje en vooral het verbloemt word door de massive amounts of bass. ik heb een CX300 gehad en alle vergelijkbare dopjes en stiekem waren die vergelijkbare dopjes beter want ze hadden meer balans tussen hoog en laag

Ik heb zelf de PL21 van Soundmagic en die zijn voor mij al redelijk aan de bass maar alsnog wel een mooi bereik waardoor er een redelijke balans is. Voor de rest zie ik nu dat ze de webshop wat aan het opruimen zijn dus je kan in de loop van de week kijken of er nieuwe dopjes zijn bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

chim0 schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:58:
[...]

Ja, zat in de pricewatch te kijken maar ik ken die PL30's wel en ik weet een shop voor $20 maar zoals ik al zei, ik heb geen Paypal.
Welke shop heeft ze voor $20?
edit:
Zie ze wel op eBay voor $20. Mooie prijs.
Ja, maar geen Paypal helaas.
Daar kan je je voor aanmelden hè. Kan gewoon met een bankrekening.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 13-11-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
45 of 90 graden plug maakte niet meer uit, ik heb zojuist de M9P bestelt :+
Ik ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Spekker schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:06:
45 of 90 graden plug maakte niet meer uit, ik heb zojuist de M9P bestelt :+
Ik ben benieuwd ;)
Ik heb ook dopjes met rechte plug en met L-plug gehad. Enige praktische verschil was met die stick-mp3 spelers, een rechte plug is gewoon onhandig daarin. Tenzij de headphone plug aan een uiteinde zat, dan was het weer prima.

Qua stukgaan zou ik gewoon de dopjes nemen met de minste onderdelen, dus zonder remote/mic/knopjes want dat is toch meer spul wat stuk kan. Ik heb volgens mij ook eens een hoofdtelefoon met kapot volumedingetje gehad, kan je ook weer weggooien in zo'n geval. Tenzij je dat graag wil gebruiken natuurlijk, dan is het handig.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 13-11-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Naja, als ik zo de garantie verhalen hoor maak ik me daar niet echt druk om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
W3ird_N3rd schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:26:
[...]

Zoek even op Head-Fi, blijkbaar was de KSC75 goed in 2007 maar is het model sindsdien aangepast en klinkt het nu slechter. Of had je dat al meegenomen in het advies?
Nee hoor, ze klinken exact hetzelfde als tien jaar geleden. Toen had ik ze namelijk ook al. :) Op Head-Fi zijn natuurlijk duizenden gebruikers actief en iedereen heeft een subjectieve mening. De thread die jij linkt is natuurlijk maar 1 bericht in een zee van positieve recensies. Algemeen gesteld en naar mijn mening is de KSC75 voor iemand die niet meer dan 20 euro uit wilt geven de hoogst haalbare geluidskwaliteit.

Oh wacht ik lieg, bij Feedback kun je voor 20 euro een Superlux HD662 kopen. Dat is het hoogst haalbare voor 20 euro denk ik. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 14-11-2011 09:52 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
W3ird_N3rd schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:30:
[...]

Welke shop heeft ze voor $20?
edit:
Zie ze wel op eBay voor $20. Mooie prijs.
Houseofdap maar de site is nu onbereikbaar (denk trouwens dat ze failliet zijn want het forum doet het ook niet meer).

Mp4nation heeft ze voor $22,50.
[...]

Daar kan je je voor aanmelden hè. Kan gewoon met een bankrekening.
Ik heb wel Paypal maar m'n rekening is niet toegankelijk door iets waar ik al jaren met ze mee aan het worstelen ben en het is nog steeds niet opgelost. Echt een waardeloos bedrijf.

Maar moet zeggen dat ik eigenlijk liever gewoon in NL bestel of afhaal, al moet ik iets meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Wat raden jullie mij aan, voor een prijs van ongeveer 25 a 30 euro ?
Veel elektronische muziek dus bass is een must.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Cornelisjuh schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:29:
Als je dit letterlijk neemt:
Value (9/10) – Taken as a total package, the Meelec M6 is a steal - Techno/Trance and Electronica listeners need not look any further, but nearly everyone is sure to be impressed with the combination of sound and comfort at the price point. One of my favorites in its class.
Dan hoef je niet verder te zoeken. :P

* Mentalist verwacht zijn M6 binnenkort

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 16-11-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Cornelisjuh schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:29:
Dunu Trident

Xears XE200PRO Walnut Edition
Met kortingcode "KLANGFUZZIS" zijn deze 30 euro.

En als je iets meer wilt uitgeven de
Brainwavz M2
deze zijn iets minder dan 40 euro met een kortingscode uit het forum van Mp4nation

[ Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 16-11-2011 14:54 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
W3ird_N3rd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:51:
[...]

Als je dit letterlijk neemt:

[...]

Dan hoef je niet verder te zoeken. :P

* Cornelisjuh verwacht zijn M6 binnenkort
-edit-
M6 ziet er wel tof uit als ik het zo lees. Maar waarom zou ik voor een M6 en niet voor een M9 ? Heeft dat echt met dat "airy" te maken ?

[ Voor 20% gewijzigd door Cornelisjuh op 16-11-2011 14:59 ]

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Cornelisjuh schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:57:
[...]

Waarom geven ze het geluid dan maar een 5.9 ? Of is dat vergeleken met de rest ?
Inderdaad, bekijk ook even wat voor cijfers de andere dopjes in dat prijssegment krijgen en hoeveel je uit moet geven voor dopjes die een 8 krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Mag ik vragen waar jij ze besteld hebt ? Ik heb ze eigenlijk al snel nodig, maar als het geluid dan zo goed is (voor die prijs) dan ben ik wel bereid wat langer te wachten.
-edit-
Ik zie net dat je de M6 over je oren heen moet dragen.
Blijven ze dan wel goed zitten etc ?

[ Voor 22% gewijzigd door Cornelisjuh op 16-11-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar mijn suggesties komen in die test op Head-Fi gemiddeld 2 punten hoger uit. ;) Ik heb de M2 en DUNU zelf ook, en vind vooral de M2 echt perfect voor electronische muziek. De Trident doet er niet veel voor onder, maar klinkt wat wolliger. Ik vond de Meelectronic M6 die ik had leuk als eerste upgrade van je CX300's of EP630's maar vind dat je daar toch al snel van wilt upgraden.

[ Voor 57% gewijzigd door Negakinu op 16-11-2011 15:25 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mensen die nog iets leuks van Meelectronics willen hebben. http://www.hifitogo.com/nl/meelec-m-what.html

Hifitogo heeft uitverkoop en aangezien ze geen verzendkosten hebben is het erg gunstig om nu te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Ik heb de M9P een week geleden bestelt op meelec.com, en is shipped op 14 november.
Heeft iemand ervaring met de levertijden van meelec.com?

Ik snap overigens dat ik ze nu nog niet heb, maar ben gewoon benieuwd ( zit al 2 weken zonder dopjes, vandaar :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Touchdomex schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:37:
Mensen die nog iets leuks van Meelectronics willen hebben. http://www.hifitogo.com/nl/meelec-m-what.html

Hifitogo heeft uitverkoop en aangezien ze geen verzendkosten hebben is het erg gunstig om nu te bestellen.
OK, ik wil vandaag gaan bestellen maar ik kan kiezen: of vandaag de Skullcandy INK'D afhalen voor 18 euro of gokken op bovengenoemde actie voor 19 euro.

Is, denken jullie, alles van MEELectronics in deze actie beter dan de Skullcandy INK'D? Dus welk model ik ook zou krijgen, ik doe geen miskoop?

Nogmaals, ik luister voornamelijk elektronische muziek en houd van een stevige, diepe bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Nu twijfel ik weer tussen de Brainwavz ProAlpha en de Brainwavz M2. :S
-edit-
Het wordt de M2 :D Iemand nug andere suggesties ? Want anders hak ik de knoop door en klik ik op bestel :+
Wel 2x mijn budget, ach :+

[ Voor 52% gewijzigd door Cornelisjuh op 23-11-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Ik heb zojuist mijn M9P binnen gekregen ( silver ) ik moet zeggen ze klinken nu al heerlijk! ( ben Dealextreme en apple oordopjes gewent dus niet teveel van aantrekken :+ ) en ze raden nog aan om ze in te spelen dus ik laat ze vannacht wel aan :) ben benieuwd.

Overigens, op de site staat dat de M9P een 45 graden plug heeft, maar ik heb er een met een 90 graden plug gekregen dus voor de mensen die er een willen kopen, weet je dat ook weer :9

Oja, en ze zitten ook heerlijk na een aantal minuten heb je bijna niet meer door dat je ze in hebt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Cornelisjuh schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:42:
Nu twijfel ik weer tussen de Brainwavz ProAlpha en de Brainwavz M2. :S
-edit-
Het wordt de M2 :D Iemand nug andere suggesties ? Want anders hak ik de knoop door en klik ik op bestel :+
Wel 2x mijn budget, ach :+
M2 is een topper. Krijg je geen spijt van. Ik heb hem zelf ook en vergeleken met mijn veel duurdere in-ears en hoofdtelefoons hoeft hij zich absoluut niet te schamen.

[ Voor 17% gewijzigd door Negakinu op 23-11-2011 16:20 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Zojuist besteld bij HifiToGo :D
Ik hoop dat ze er vrijdag zijn :D

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:31
Voor de geïnteresseerden, op Meelec.com is er weer een mystery aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Bedankt allemaal, de Brainwavz M2 is perfect !
Ik heb nog nooit dit geluid uit een paar in-ears gehoord. Vooral met de foam tips zijn ze heel comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een setje Shure 535's, dat is pas geluid uit in-ears ;) Perfect in balans met geniaal geluid van hoog tot diep laag, super draagcomfort en bizarre isolatie. Ideaal voor in oa het vliegtuig, niet alleen het motorgeluid/windsuis weg maar ook het gejank van die baby 2 rijen achter je. Vele malen beter dan active noise cancelation koptelefoons, die krijgen alleen het monotone geluid redelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb mijn MEElectronics M6 binnen (al een tijdje), moet toch al minstens 30 uur burn-in achter de rug hebben maar misschien is dat nog niet genoeg. Er zit wel een harde pompende bas in (je moet ervan houden), maar verder niet zo erg veel. Niet zoveel midden en eigenlijk gewoon helemaal geen hoog. Alsof je speakers 200 meter verderop staan (nouja, dat is misschien wat overdreven).

Mijn Sennheiser MX400 doppen (geen in-ear though) klinken gewoon beter op dit moment, terwijl die veel goedkoper waren. Als ik die MX400 doppen keihard in mijn oor duw en daar dan druk op blijf houden met mijn vingers (zodat ze een absoluut seal maken) dan klinken ze ongeveer net zo slecht. Misschien kàn het met in-ear gewoon niet beter?

Of zou nog een weekje burn-in nog echt een groot verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 00:08:
Ik heb mijn MEElectronics M6 binnen (al een tijdje), moet toch al minstens 30 uur burn-in achter de rug hebben maar misschien is dat nog niet genoeg. Er zit wel een harde pompende bas in (je moet ervan houden), maar verder niet zo erg veel. Niet zoveel midden en eigenlijk gewoon helemaal geen hoog. Alsof je speakers 200 meter verderop staan (nouja, dat is misschien wat overdreven).

Mijn Sennheiser MX400 doppen (geen in-ear though) klinken gewoon beter op dit moment, terwijl die veel goedkoper waren. Als ik die MX400 doppen keihard in mijn oor duw en daar dan druk op blijf houden met mijn vingers (zodat ze een absoluut seal maken) dan klinken ze ongeveer net zo slecht. Misschien kàn het met in-ear gewoon niet beter?

Of zou nog een weekje burn-in nog echt een groot verschil maken?
Misschien is het nieuwe geluid (van warme klinkende Sennheiser naar neutralere Meelectronics) gewoon even wennen, dat had ik ook met mijn M9 (en ook als ik soms nieuwe speakers koop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ikJaap schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:46:
[...]

Misschien is het nieuwe geluid (van warme klinkende Sennheiser naar neutralere Meelectronics) gewoon even wennen, dat had ik ook met mijn M9 (en ook als ik soms nieuwe speakers koop).
Ook alle speakers die ik ooit heb gehad en mijn Philips HP1000 en SHP9000 hoofdtelefoons hebben gewoon hoog. Vooral bij female vocals merk ik dit heel erg. Vergelijk ik het met hoe het IRL zou klinken, dan mist er ook gewoon een heel stuk hoog.

Het is ook net dat stukje wat bij goede muziek je de rillingen kan geven. Muziek klinkt dus vrij saai zo. Het is zo sterk dat ik me afvraag of ik fakes heb ofzo.

Maar burn-in maakte geen grote verschillen bij jou? Ik heb in het verleden wel gezien dat burn-in nog forse verschillen kon maken. Tis wel grappig want ik had juist een zwakke bass verwacht.

[ Voor 23% gewijzigd door Mentalist op 26-11-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Heb er ook maar een paar besteld in de meewattus-lotterij op Hifi to Go. Ben benieuwd. Eerst bij amazon.com / amazon.co.uk geprobeerd, maar daar krijg je resp hoge verzendkosten of weigering ze naar NL te versturen. Vooral bij .co.uk is het vreemd dat ze bij shipping restrictions verwijzen naar een tabel waar Nederland vermeldt staat bij "electronics", maar desondanks wordt het geweigerd. :?

Afwachten hoe ze zijn t.o.v. mij Sharp HP-MD33's die ik al een jaar of 6 gebruik.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:45:
[...]

Ook alle speakers die ik ooit heb gehad en mijn Philips HP1000 en SHP9000 hoofdtelefoons hebben gewoon hoog. Vooral bij female vocals merk ik dit heel erg. Vergelijk ik het met hoe het IRL zou klinken, dan mist er ook gewoon een heel stuk hoog.

Het is ook net dat stukje wat bij goede muziek je de rillingen kan geven. Muziek klinkt dus vrij saai zo. Het is zo sterk dat ik me afvraag of ik fakes heb ofzo.

Maar burn-in maakte geen grote verschillen bij jou? Ik heb in het verleden wel gezien dat burn-in nog forse verschillen kon maken. Tis wel grappig want ik had juist een zwakke bass verwacht.
Bij mij duurde het inderdaad ook even voordat ze mooi gingen klinken, ik heb ze een nacht laten inspelen, daarna is het nog wel wat verbeterd maar niet veel. Maar Philips staat ook bekend om warm geluid, dus misschien zijn deze M6's minder geschikt voor je. Maar laat ze inderdaad even goed inspelen, en gebruik ze wel, ik moest ook erg wennen in het begin aan het geluid, nu vind ik mijn Creative CP630 echt waardeloos klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ikJaap schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:14:
[...]

Bij mij duurde het inderdaad ook even voordat ze mooi gingen klinken, ik heb ze een nacht laten inspelen, daarna is het nog wel wat verbeterd maar niet veel.
Ik heb ze nòg een nacht in laten spelen, maar ik hoor niet echt verschil.
Maar Philips staat ook bekend om warm geluid, dus misschien zijn deze M6's minder geschikt voor je. Maar laat ze inderdaad even goed inspelen, en gebruik ze wel, ik moest ook erg wennen in het begin aan het geluid, nu vind ik mijn Creative CP630 echt waardeloos klinken.
Tja, "warm".. Als dat realistisch is, dan maar warm. Als de zangeres voor me zou staan zou ik ook hoge tonen horen. Met de M6 hoor ik die dus niet. Maar de bass is er wel. Dusdanig overvloedig dat het haast niet grappig meer is.

Misschien zou ik kunnen proberen die bass met een equalizer flink weg te draaien en dan het volume op te schroeven. Misschien gaat het dan nog ergens op lijken.

Ik weet dat jongeren vaak hun doppen veel te hard zetten om nog een beetje bass te horen, ik merk dat ik met de M6 serieus het tegenovergestelde doe: ik schroef het volume op tot oncomfortabele hoogten, om nog iets van de stem te kunnen horen.

Voor hardcore/hardhouse zijn ze eigenlijk best goed.. Maar ik luister meestal andere genres.

Ik weet dat je ook het effect hebt dat als je een lange tijd naar bepaalde speakers luistert je daaraan gaat wennen. Maar het is hier zo sterk.. En ik heb twee Philips hoofdtelefoons van >€100 (die ook bekend staan/stonden om de extreme value for money), Sennheiser MX400, verschillende speakers (met versterker) en dan nog een paar setjes PC-speakers. Ik kan haast niet geloven dat alles wat ik ooit in mijn leven heb gehad en gehoord totaal kut is en dat de M6 wèl goed is.

Ik heb wel het een en ander aan troep gehad waar alleen maar hoog uit komt en wat geen bass kan produceren. Maar het omgekeerde, iets waar bijna alleen maar bass uitkomt.. :?

Tevens zijn dit de enige doppen/hoofdtelefoons die ik ooit heb gehad waarbij ik de balans iets naar links moet zetten om gelijk volume in beide oren te hebben. Dit heb ik dus niet met mijn andere doppen/headphones, dus het kan alleen aan mijn gehoorgang of de doppen liggen.

Ik zal het nog maar een tijdje aanzien. Je zal zien dat het uiteindelijk toch aan mij ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
W3ird_N3rd schreef op zondag 27 november 2011 @ 01:58:
[...]

Ik zal het nog maar een tijdje aanzien. Je zal zien dat het uiteindelijk toch aan mij ligt..
Als ik je zo hoor dan ga ik denken dat ze defect zijn. Het zijn doppen met duidelijk flinke bas maar dit herken ik totaal niet.

Als ik van doppen switch en vergeet de equalizer uit te zetten, dan herken ik je verhaal wel. Weet je zeker dat er niet ergens een bass boost functie aanstaat op je mp3speler?

Heb je al de verschillende rubberen dopjes getest? Gebruik je de ronde of de oor dildo's met 3 doppen hoog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Mijn laatste set Sennheiser CX400 was een paar weken geleden kapot gegaan door interne draadbreuk. Had ik ooit voor 18 euro gekocht in de aanbieding, leuk prijsje, maar ik had het gevoel alsof de bass redelijk afwezig was in die doppen.

Nu gebruik ik een tijdelijk m'n Motorola S805 headphones die ik normaal gebruik met snowboarden, maar dat is qua geluid echt geen doen.

Nu was ik op zoek naar een nieuw setje in-ears, en kwam eerst bij de Kanen KM-92 uit. Zag er niet duur uit en volgens de reviews wel redelijk. Toen ben ik op een merk uit spanje gestuit, Energy Sistem. Op headfi is er een topic over met 2 reviews, kwam beter uit de test dan de KM-92. Ik heb een setje besteld( direct via hun website) en voor de IEM's inc. verzendkosten was ik 9,61 euro kwijt. Zodra ik ze binnen heb zal ik wel een review plaatsen hier. Ik verwacht er niet al teveel van, maar het zou me nog wel eens kunnen verassen.

Heb de zwarte maar gekocht aangezien de "bronze" pas volgend jaar weer leverbaar is. Model is E212

Afbeeldingslocatie: http://www.grupoenergy.com/images/productos/34405/nlnchfionimh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Heb gisteren de MEE oordopjes van Hifi to go binnengehad. Het is de M31 geworden. Dit is het duurste model, dus opzich geen slechte deal voor 19 euro. Eerste indruk is dat de detaillering een stuk beter is dan m'n oude in-ears: je hoort de verschillende instrumenten beter afzonderlijk en je kunt beter verstaan wat er wordt gezongen. Bas is behoorlijk aanwezig en gaat ook vrij diep, hoogte is ook ok. Wat tegenvalt is het midden. Bij dancemuziek valt dat niet op, maar concertopnames klinken toch wat slechter. Je moet echt het midden wat opkrikken met de equalizer.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-3dVIMNf3NFY/TtfLJsiALBI/AAAAAAAACik/nCihCz8lV0o/s800/IMG_01122011_194335.jpg

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

BARACUS schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:56:
[...]

Als ik je zo hoor dan ga ik denken dat ze defect zijn. Het zijn doppen met duidelijk flinke bas maar dit herken ik totaal niet.

Als ik van doppen switch en vergeet de equalizer uit te zetten, dan herken ik je verhaal wel. Weet je zeker dat er niet ergens een bass boost functie aanstaat op je mp3speler?

Heb je al de verschillende rubberen dopjes getest? Gebruik je de ronde of de oor dildo's met 3 doppen hoog? :P
Ik denk dat ik er wel een beetje achter ben. Omdat er iets over zeker weten dat je een goed seal maakt in de handleiding stond drukte ik ze zo diep mogelijk in m'n oor. Het viel me op toen ze even wat losser zaten dat het beter klonk. Nu doe ik ze maar nèt diep genoeg voor een seal en dat klinkt al wel beter. Nog steeds een sterke bass/treble verhouding, maar dat kan wel aan gewenning liggen.

Ik gebruik de kleine tri-flanges, die vond ik het prettigste zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar goede nieuwe In-ear oordopjes.
Ik heb er niet echt veel verstand van, maar mijn budget is max €50 :)

Wat denken jullie dat de beste keuze is? :) Want ik kan eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer zien, en van al die technische termen heb ik geen verstand. De dopjes gaan gebruikt worden voor mijn iPod, en mijn Samsung Omnia 7.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:47

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb laatst deze besteld: http://www.meelec.com/MEE...p/earphone-m11-sl-mee.htm

Echt waanzinnig fijne oordoppen. Ik heb inmiddels de M9(p) en de M6 gebruikt en deze klinken en zitten (qua seal) echt een stuk beter dan de voorgaande twee. Ik had Joe van Meelec even gemaild over advies en spontaan kreeg ik als trouwe klant ook nog een 20% korting coupon van hem :). Top bedrijf met geweldige oordopjes en een adequate klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 13:02
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:45:
Ik ben opzoek naar goede nieuwe In-ear oordopjes.
Ik heb er niet echt veel verstand van, maar mijn budget is max €50 :)

Wat denken jullie dat de beste keuze is? :) Want ik kan eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer zien, en van al die technische termen heb ik geen verstand. De dopjes gaan gebruikt worden voor mijn iPod, en mijn Samsung Omnia 7.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :P
Voor iets van een 6 euro heb je deze: http://www.focalprice.com...hone__12M_Cable_Grey.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 20:04
Misschien kan deze link opgenomen worden in de OP?

[ Voor 50% gewijzigd door blix op 02-12-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die van goede kwaliteit? :) Want ik kan er werkelijk niets over vinden op Google.
Want mijn budget is tot 50 euro, en ik denk dat er voor die prijs nog wel betere te krijgen zijn? :P

Toch bedankt voor je suggestie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:59

Roytoch

Nietes

Vandaag net de (komt ie....:) JVC HA-FX1X XTREME XPLOSIVES binnengekregen. En ja, die hoofdletters horen daar en zijn geen poging van mij om meer aandacht te krijgen, en ja, ik moet zelf ook lachen elke keer dat ik die naam lees. Geldt ook deels voor het uiterlijk: hoe in-your-face kan het worden? Maar om heel eerlijk te zijn: uiterlijk is dik in orde, kwalitatief voelt hij goed, en het belangrijkste: voor +- 20 euro haal je, imho, een hoop kwaliteit in huis. Helaas geen microfoon, maar het audiodeel is erg sterk. Ik was bang voor een veel te aanwezig laag, redelijk midden, en ondergesneeuwd hoog, maar dat valt erg mee. Ik heb vergelijkingsmateriaal in de vorm van een EP830, Soundmagic MP21 en UltimateEars vi220. Soundmagics zijn wat uitgebalanceerder, maar ik vind ze serieus goed klinken. Reviews her en der zijn ook erg positief.
Afbeeldingslocatie: http://resources.jvc.com/Images/02/76/27640.JPG

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:01:
[...]

Zijn die van goede kwaliteit? :) Want ik kan er werkelijk niets over vinden op Google.
Want mijn budget is tot 50 euro, en ik denk dat er voor die prijs nog wel betere te krijgen zijn? :P

Toch bedankt voor je suggestie! :)
Super voor die prijs! Zuivere klank met toch een hele lekker bass. Bijkomend voordeel is de mic en de 'platte' draad (raakt minder in de knoop). Ze klinken echt beter dan mijn SoundMagic MP21's (ongeveer 25 euro) en veel beter dan mijn Sony in-ears (typenummer weet ik niet meer) waar ik 35 euro voor betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dan ga ik het overwegen om die te nemen.
Maar stiekem vraag ik me toch wel af of er niet betere dopjes voor onder de 50 euro te verkrijgen zijn. Stel dat ik zeg dat ik MINIMAAL 40 euro wil uitgeven, en maximaal 50 euro. Welke dopjes zouden jullie me dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:06:
Oke, dan ga ik het overwegen om die te nemen.
Maar stiekem vraag ik me toch wel af of er niet betere dopjes voor onder de 50 euro te verkrijgen zijn. Stel dat ik zeg dat ik MINIMAAL 40 euro wil uitgeven, en maximaal 50 euro. Welke dopjes zouden jullie me dan aanraden?
Google dan eens naar reviews van de Brainwavz M1 en M2.
EDIT: Brainwavz M4 staan momenteel ook in promo en vallen ook nog binnen jouw budget...

[ Voor 15% gewijzigd door bertalizer op 03-12-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Mijn Energy Sistem E212 doppen zijn ook binnen. Zonder inspelen geprobeerd en ben best onder de indruk van deze doppen die minder dan 10 euro kosten. Lekkere mids, highs zijn ook wel goed en een redelijk aanwezige low. Ik kom van de Sennheiser CX400 doppen, en die zijn redelijk bas neutraal.

Deze doppen zijn natuurlijk niet zo goed als een setje CX400's, maar ze kosten een fractie van wat die CX400's me toendertijd hadden gekost. Bass een beetje terugschroeven en genieten, of als je een bass liefhebber bent gewoon niks aan doen. Moet wel zeggen dat ze nog ingespeeld moeten worden, maar tot nu toe ben ik er best positief over.

Microphonics heeft deze minder dan mijn CX400 en de kabel is van betere kwaliteit. Featureset is non-existent. Je krijgt er een garantiekaart van 3 jaar bij en 3 setjes opzetstukken.

Was eerlijk gezegd bang dat ze tegen zouden vallen, maar valt zeker niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Iemand enig idee hoe ik deze claim het beste kan voorleggen aan Hifitogo?

Mijn Soundmagic PL21 dopjes zijn al eens vervangen door de garantie omdat er een kabelbreuk was. Redelijk normaal. Alleen nu laat de lijm los van de behuizing en de rest :X Trok hem uit mijn oren en toen lag de helft uit elkaar. Wel weer voorzichtig in elkaar gedrukt want moet toch dopjes hebben :+ Ze komen van eind mei dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Touchdomex schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:51:

Mijn Soundmagic PL21 dopjes zijn al eens vervangen door de garantie omdat er een kabelbreuk was. Redelijk normaal. Alleen nu laat de lijm los van de behuizing en de rest :X Trok hem uit mijn oren en toen lag de helft uit elkaar. Wel weer voorzichtig in elkaar gedrukt want moet toch dopjes hebben :+ Ze komen van eind mei dit jaar...
Dit verhaal emailen naar hifitogo, lijkt me simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Bosch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-06 12:10
Touchdomex schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:51:

Dit komt mij zeer bekend voor (al heb ik wel de phone edition). Ik dacht dat het aan mij lag. Ik heb helaas die kant er al afgehaald stoorde me enorm(mijn ervaring was met andere oortjes namelijk dat er geen garantie word gegeven en het maar aan je omgang van de spullen ligt vandaar).

Ik sta op het punt weer nieuwe te halen met een budget van 50-60 euro.

http://www.hifitogo.com/nl/soundmagic-mp21.html

Dit is wat ik op het moment naar luister, zou het liefst weer een stapje verder gaan
Muziek varieert toch behoorlijk, van hardstyle hardcore naar rock en klassiek

Ik twijfel nog tussen de
soundmagic pl 30 en 50 ( mits de extra kosten het waard zijn)
Klipsch image s3

iemand nog andere suggesties ?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:43

Sabbi

je denkt aan mij.

R-Bosch schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:37:
[...]
Ik sta op het punt weer nieuwe te halen met een budget van 50-60 euro.

http://www.hifitogo.com/nl/soundmagic-mp21.html

Dit is wat ik op het moment naar luister, zou het liefst weer een stapje verder gaan
Muziek varieert toch behoorlijk, van hardstyle hardcore naar rock en klassiek

Ik twijfel nog tussen de
soundmagic pl 30 en 50 ( mits de extra kosten het waard zijn)
Klipsch image s3

iemand nog andere suggesties ?
Brainwavz M1 ?

• R-Bosch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-06 12:10
M2 word het, ik vind die er namelijk iets steviger uitzien dan de M1.
Gelukkig mijn broertje nog kunnen overtuigen om die te halen ipv de sennheiser cx300.

• henkie196
  • Niet online
Ik heb laatst een VSonic GR-07 aangeschaft, onder andere naar aanleiding van deze review. Wat duurder dan de meeste IEMs die hier besproken worden, maar ik dacht dat ik hier toch even mijn bevindingen zou plaatsen, want ze zijn zeker vrij exotisch te noemen in NL.

Deze in-ear is voor zover mij bekend niet binnen Nederland te krijgen, dus heb hem via amazon besteld. Het kwam in een mooi doosje met de gebruikelijke selectie van tips van verschillende groottes. Iedere grootte is in een variant met de gewone flanges en een variant waar aan de binnenkant van de flange nog wat foam zit. Ik gebruik zelf deze laatste variant en vind dit comfortabeler zitten dan de normale flanges. Er zitten ook één dubbele flange in, zowel een normale als één met foam. Daarnaast zit er ook nog een foam tip bij.

Je hoeft alleen geen handleiding te verwachten, er zitten twee blaadjes bij, beide alleen in het chinees (of i.d.).

De dopjes zelf zijn vrij groot, maar zitten comfortabel, zeker als ik hem over m'n oren draag. Er zit ook een geleider (of iets dergelijks) bij waarmee de draad netjes om je oor heen geleid wordt en ook goed blijft zitten. Op deze manier heb ik ook weinig last van geluid van de kabel zelf.

Ik zal mezelf niet een kenner noemen voor wat betreft goed geluid, maar ik zal proberen te omschrijven hoe of dat ik er over denk. Ik heb naast deze IEM ook een q-Jays en een Sennheiser CX400 II. De VSonic is gekomen als vervanger van de Sennheiser omdat daar het geluid aan één kant vrijwel helemaal weggevallen was. Ik had natuurlijk ook de q-Jays nog, maar die mist voor mij wat in de lage tonen.

In de hierboven gelinkte review (en ook in andere reviews) wordt van de GR-07 gezegd dat ze een mooie, vlakke bas hebben die niet overheerst maar wel diep gaat. Dat is een beetje de reden dat ik voor deze dopjes gegaan ben, want in sommige muziek die ik graag mag luisteren mis ik de bas dan toch (voorbeeld). Maar voor andere muzieksoorten, zoals wat metal-achtige dingen, vind ik het prettig als er niet te veel bas in zit, want dan gaat het overheersen.

Als ik het geluid van de GR-07 in één woord zou moeten samenvatten, dan zou dat zijn: vlak. Ze geven een mooi, helder geluid en veel detail. De bas kan goed gehoord worden, maar overheerst niet. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet een goed idee heb wat mid en wat high is op het gehoor af, maar ik krijg niet het idee dat hier iets extra benadrukt wordt. Alles wordt netjes en precies weergegeven zonder dat er iets bijzonders met de muziek gedaan wordt. Het is wat moeilijk uitleggen voor mij, maar ik kom hier later in het vergelijk met m'n andere hoofdtelefoons nog wat meer op terug.

Vergeleken met de Sennheiser CX400 II:
De Sennheisers hebben in vergelijk met de GR-07 een wat warmer geluid. Ondanks dat Sennheiser beweert van de CX400 IIs dat ze een natuurlijk geluid zouden geven, hebben ze naar mijn idee een wat overdreven mid-bas en gaan niet zo laag als de GR-07. Daarbij klinken ze in vergelijk gewoon ronduit modderig en laten een boel detail vallen. Dit kan mogelijk ook liggen aan de leeftijd van de Sennheisers liggen (toch al zeker twee jaar).

Vergeleken met de Jays q-Jays:
De q-Jays liggen totaal aan het andere eind van het spectrum dan de Sennheisers. Ze hebben juist veel hoog en vrij weinig bas. Als je goed luistert in een rustige omgeving, kun je de bas wel horen en het gaat ook vrij diep, maar over het algemeen overheersen de mids en highs duidelijk. Ten opzichte van de GR-07 hebben ze een veel levendiger en sprankelend geluid, terwijl de GR-07 vrij saai en vlak klinkt. Qua detail lijken ze elkaar niet bijzonder veel te ontlopen, of in ieder geval niet dat het me direct opvalt.

Samenvattend ben ik uitermate tevreden over de VSonic GR-07. Ze geven veel detail, en hoewel niks er echt uitspringt, wordt er ook niks van het geluid verbloemd.

Het grootste nadeel dat ik aan de GR-07 ontdekt heb, is dat ik er door ben gaan merken dat de boxen van mijn Marantz setje (een M-CR502 met bijbehorende boxen) niet zo fijn en gedetaileerd klinken als de GR-07. En daar kan ik me weer moeilijk overheen zetten, dus nu ga ik waarschijnlijk eens kijken of ik daar niet iets vervangend voor kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Via dit topic werd ik 1,5 jaar geleden gewezen op de headphones Meelectronics. Thanks daarvoor!
Als terugkoppeling kan ik op basis van mijn ervaring de M9 en de M6 enorm aanraden!

De M9 heb ik als gewone oordoppen. De M6 voor mijn muzikale activiteiten als in-ears.

De M9 klinkt echt overtuigend. Erg neutraal, met veel definitie. Persoonlijk hoef ik niks anders/beters. De prijs die je ervoor betaalt is om te lachen. Heb kunnen vergelijken met Shure in-ears van 2,5x zo duur, maar de M9 doet er niet voor onder. Sinds deze week een nieuw paar in gebruik.

Daarbij is de service van Meelec echt te gek!
  • Mijn allereerste M9 had een disbalans tussen beide doppen. Gemaild en kreeg direct een nieuw paar toegestuurd.
  • Regelmatig leuke acties met hoge kortingen op artikelen en verzending.
  • Vorige week 2 nieuwe paren besteld, waar een dag later een actie was met 40% korting en helft korting op verzending. Gemaild en kreeg direct reactie met 2 opties: het bedrag teruggestort op Paypal of bedrag + 20% als credit op de site. Heb voor laatste gekozen.
  • Doppen waren binnen een week binnen. Snelle levering dus!
Oftewel: ik prijs de producten van Meelec van harte aan, met name de M9! En nee, ik heb geen aandelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zoek momenteel ook nieuwe oordopjes. Ik luister aardig wat elektronische muziek, maar ook rock en veel andere genres. Ik ben niet zo'n fan van enorm harde bass, ik heb liever goede bass. Mijn koptelefoon die ik bij mijn pc gebruik is een Beyerdynamic DT880 en ik zoek een beetje iets vergelijkbaars qua geluid. De DT880 bezit ook niet erg veel bass (zeker ivm Sennheisers oid), maar de bass klinkt wel erg mooi.

Na wat zoeken hier op tweakers en op die enorme head-fi thread zit ik te kijken naar de Brainwavz M2. Denken jullie dat ik hiermee een goede keuze maak met deze eisen of kunnen jullie mij nog andere oordopjes aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ik ken ze zelf niet. Maar besef wel dat in-ear doppen echt anders zijn dan een koptelefoon a la Beyer.
Mijn ervaring is dat je met in-ear doppen de sound - zeker de bass - kunt beinvloeden door verschillende plugjes te proberen. Weet alleen niet of Brainwavs meerdere verschillende paren plugjes bijvoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Tk55 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 09:21:
Ik zoek momenteel ook nieuwe oordopjes. Ik luister aardig wat elektronische muziek, maar ook rock en veel andere genres. Ik ben niet zo'n fan van enorm harde bass, ik heb liever goede bass. Mijn koptelefoon die ik bij mijn pc gebruik is een Beyerdynamic DT880 en ik zoek een beetje iets vergelijkbaars qua geluid. De DT880 bezit ook niet erg veel bass (zeker ivm Sennheisers oid), maar de bass klinkt wel erg mooi.

Na wat zoeken hier op tweakers en op die enorme head-fi thread zit ik te kijken naar de Brainwavz M2. Denken jullie dat ik hiermee een goede keuze maak met deze eisen of kunnen jullie mij nog andere oordopjes aanraden?
Ik heb zelf de DT880 en de Brainwavz M2. Ik vind mijn Hifiman RE0 meer lijken op de DT880 qua karakter. De M2 is minder hifi en meer fun. :) De RE0 kan wel een versterkertje gebruiken trouwens. Een goedkope Fiio E11 met bassboost doet al wonderen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zoek ook geen DT880 in IEM formaat, meer een aanvullende IEM, met een goed en vrij neutraal geluid. Een beetje fun is ook niet erg maar een compleet gekleurd geluid is ook niks. Een amp heb ik liever niet, wil gewoon zo mobiel mogelijk zijn! Ik heb nog geen echte IEM gehad, alleen die ik bij mn telefoon kreeg en ik loop nu ook met van die goedkope oordopjes rond. Er komt muziek uit, maar veel is het niet :p

Wat vind je van de M2? Welke genres luister je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
De M2 klinkt het best met electronische muziek. Het is geen detailmonster en kan niet goed overweg met gelaagde muziek met veel instrumenten. Hij klinkt prima met genres als hiphop, drum'nbass, techno, trance, dubstep, top40 pop etc. Voor klassieke muziek, metal, rock, blues, jazz, wereldmuziek etc zou ik eerder kijken naar transparantere in-ears met een neutraler karakter. Voorbeelden hiervan rond jouw budget zijn de Vsonic GR06, Fischer Audio Silver Bullet, Soundmagic e30. Check ook http://inearaddiction.blogspot.com/ en http://www.head-fi.org/t/...and-ha-fx500-added-1-8-12

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag heren van het goede geluid,

to the point: sennheiser cx-400-ii 2x kapot gegaan na 2 weken, troep, doe ik dus nooit weer.

Ga nu maar deze "exotische" kant op. Wil graag bestellen bij hifi2go.

Luister naar Hardstyle/Hardcore/Trance/House maar ook veel Rock zoals Dire Straits, U2 e.d.

Twijfel tussen:
  • Meelectronics M6
  • Klipsch Image S4i
  • Soundmagic PL50
  • Soundmagic E30 (helaas niet op voorraad, geen idee hoe lang dat duurt bij Hifi2go, iemand een idee?)
en
  • Brainwavz M2 (eigenlijk boven mijn budget)
E30 kan ik evtl. nog met PayPal bij zococity.es bestellen maar heb 't liever van HiFi2Go)

Voorkeur gaat uit naar stevig, comfortabel (lees makkelijk aan te brengen in de oren) en een warm geluid met de nadruk op bass (maar treble is natuurlijk net zo belangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:21:
Goedemiddag heren van het goede geluid,

to the point: sennheiser cx-400-ii 2x kapot gegaan na 2 weken, troep, doe ik dus nooit weer.

Ga nu maar deze "exotische" kant op. Wil graag bestellen bij hifi2go.

Luister naar Hardstyle/Hardcore/Trance/House maar ook veel Rock zoals Dire Straits, U2 e.d.

Twijfel tussen:
  • Meelectronics M6
  • Klipsch Image S4i
  • Soundmagic PL50
  • Soundmagic E30 (helaas niet op voorraad, geen idee hoe lang dat duurt bij Hifi2go, iemand een idee?)
en
  • Brainwavz M2 (eigenlijk boven mijn budget)
E30 kan ik evtl. nog met PayPal bij zococity.es bestellen maar heb 't liever van HiFi2Go)

Voorkeur gaat uit naar stevig, comfortabel (lees makkelijk aan te brengen in de oren) en een warm geluid met de nadruk op bass (maar treble is natuurlijk net zo belangrijk)
Bel ze morgen gewoon voor die E30 :+ Zijn niet de beroerdste en goed bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Speelt het budget ook nog mee? Ik heb naast m'n Shure SE535 namelijk ook een setje Monster Turbine's. Wel wat duurder maar het zeker waard. Met compy t400 foams erop bijna dezelfde isolatie als de Shure, metalen behuizig dus superstevig en als je bas wilt dan is dit wel een van de beste opties denk ik :P Vooral bij jouw muziek smaak doen ze het heerl erg goed, knallen lekker :) Wil je echter detail (van krankzinnig diep tot extreem hoog) en balans dan is de 535 wel het ultieme :9 Maar goed, die zijn misschien iets te prijzig vergeleken et CX400s enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof ik graag maar for the moment is 59 euro het maximum

Brainwavz M2 leken me eerst ook perfect maar ze lijken erg op de CX400 qua design en vond dat erg lastig erin te krijgen.

Daarom ben ik gaan kijken naar earphones zoals M6, E30, PL50

Ben zit nu nog te twijfelen tussen MEElec M6 en de E30
(of jullie roepen nu allemaal in koor dat de Brainwavz M2 het gewoon echt waard zijn en die echt holy shit in the crapper awesome zijn)

Over de E30 zou ik dus morgen nog even moeten bellen en hopen dat ze die snel op voorraad hebben.

Dus daarom nog even een vraag over de M6: Ik luister vaak van die livesetjes van feesten, opgenomen op 96kbps en 128kpbs en ik zou het super vinden als mijn nieuwe oordopjes hier geen storend hoge treble veroorzaken die door m'n hersens snijden. Is dit een mogelijkheid met de M6 en moet ik liever voor de E30 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:35:
Dus daarom nog even een vraag over de M6: Ik luister vaak van die livesetjes van feesten, opgenomen op 96kbps en 128kpbs en ik zou het super vinden als mijn nieuwe oordopjes hier geen storend hoge treble veroorzaken die door m'n hersens snijden. Is dit een mogelijkheid met de M6 en moet ik liever voor de E30 gaan?
Geef eens een sampletje van wat je bedoelt, dan zal ik eens luisteren of ik iets geks hoor met mijn M6.

Voor de M6 moet je trouwens wel je oorlellen naar achteren trekken om ze in te doen. Ik iig, geen mens is hetzelfde ;) maar weet niet of dat is wat je verstond onder moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://soundcloud.com/qdance/x-qlusive-noisecontrollers-4

Klinkt dit beter op de M6, de Brainwavz M2 of de E30.

Nadruk op bass, warmte, smoothness, melodie/synth (lees: treble) moet natuurlijk ook goed aanwezig zijn.

Mijn twijfel in een notendop dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:33:
http://soundcloud.com/qdance/x-qlusive-noisecontrollers-4

Klinkt dit beter op de M6, de Brainwavz M2 of de E30.

Nadruk op bass, warmte, smoothness, melodie/synth (lees: treble) moet natuurlijk ook goed aanwezig zijn.

Mijn twijfel in een notendop dus :p
128kbps en naar mijn idee geen LAME.. Dit klinkt natuurlijk nergens ècht goed op. Ik hoor er ook niks geks aan op mijn M6, maar ik vind de geluidskwaliteit ook niet echt goed.. Maar dat ligt aan de bron.

Vooral bass is voor jou belangrijk, maar ik durf niet te zeggen wat je dan het beste kan kopen. Tja dikke speakers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb uiteindelijk gewoon de M2 gehaald en als die nou echt massive bevallen, très bien

Ik laat het weten hier. Ik haal later wel een keer de M6 voor erbij.

EDIT:

Nou bazen IEM's hoor. Helder briljant geluid. Bass is gecontroleerd. Bij live opnames van mindere kwaliteit (96-128kbps) hoor ik duidelijk dat het dus om mindere kwaliteit gaat maar hier moet ik maar aan wennen denk ik.

M2 zijn robust, zitten goed in de oren, goed afgewerkt en zijn het geld zeker waard.

Zijn echt in alle genres een aanrader. Van Hip/Hop naar Rock naar Hardcore.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 03:00 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb gisteren de Xears XE200PRO besteld met die kortingscode, ben beniewd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:44
Misschien dat iemand dit weet:

bij mijn Philips Go Gear zat een in ear hoofdtelefoon die beter zat dan ik ooit had meegemaakt. Na een jaar van intensief gebruik was een van de dopjes echter overleden dus wilde ik precies dezelfde.

Nu lijkt het er echter op dat Philips gestopt is met dit soort, de enige die ik nog kon vinden waren deze. Die zitten wel goed, daar niet van, maar bouwkwaliteit en de hoeveelheid ruis laten toch blijken dat deze primair voor de telefoon bedoeld zijn.

Kent iemand hier dopjes met de zelfde pasvorm (dus met een beetje schuine insteek, waardoor de dopjes veel steviger zitten) die ook nog eens goed geluid geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Brunniepoo schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:08:
Misschien dat iemand dit weet:

bij mijn Philips Go Gear zat een in ear hoofdtelefoon die beter zat dan ik ooit had meegemaakt. Na een jaar van intensief gebruik was een van de dopjes echter overleden dus wilde ik precies dezelfde.

Nu lijkt het er echter op dat Philips gestopt is met dit soort, de enige die ik nog kon vinden waren deze. Die zitten wel goed, daar niet van, maar bouwkwaliteit en de hoeveelheid ruis laten toch blijken dat deze primair voor de telefoon bedoeld zijn.

Kent iemand hier dopjes met de zelfde pasvorm (dus met een beetje schuine insteek, waardoor de dopjes veel steviger zitten) die ook nog eens goed geluid geven?
Soundmagic heeft ze. Die zitten allemaal onder een hoek en de pasvorm is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er de laatste tijd nog goede budget oordopjes opgedoken?

Uitgezonderd de oordopjes es900i, alpha, CK700, CK800.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:24:
Zijn er de laatste tijd nog goede budget oordopjes opgedoken?

Uitgezonderd de oordopjes es900i, alpha, CK700, CK800.
Van welk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je?

Ik vraag gwn of er de laatste tijd nog budgetdopjes zijn opgedoken met uitzondering van bovenstaande omdat ik die al bezit of gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:31
Ik ben de medium tips van de Meelec M9 kwijtgeraakt, en ben dus op zoek naar een nieuw setje. De originele via Meelec.com zijn me wat te prijzig incl verzendkosten, dan kan ik net zo goed meteen nieuwe oordopjes bestellen.
Heeft iemand ervaring met goedkopere varianten van Ebay? Zo ja, ook een linkje beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een nieuw stel oordopjes. Ik ga ze voornamelijk gebruiken in combinatie met me mobiel.

Ik heb ongeveer een budget van €100 maar iets meer is ook geen probleem.

Ik luister voornamelijk hiphop, elektronische muziek(house, hardstyle, techno), blues en jazz. Ook wil ik er op zijn tijd een film of serie mee kijken op me laptop. Dit is nogal een grote selectie dat weet ik maar daarom is het voor mij zo lastig om te kiezen.

Uiterlijk vind ik ook wel belangrijk. Ik heb mijn oog al laten vallen op de Monster turbine maar ik heb gelezen dat deze afgeraden werden omdat die toch teveel vragen voor het merkje..

Uiteraard moeten ze comfortabel zitten aangezien ik ze waarschijnlijk een paar uur per dag ga gebruiken en ik vind het toch wel belangrijk dat de oordopjes een goede bass bezitten.

Sorry dat ik geen shortlist heb gegeven van tussen welke producten ik twijfel maar ik weet het simpelweg gewoon niet.

Is er iemand die mij verder kan helpen? In ieder geval bedankt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Gisteren hebben mijn Enegry Sistem oordoppen het toch begeven, thans, alleen de rechterkant. Gezien het misbruik waaraan ze onderhevig waren nog best een tijdje meegegaan. Hun garantieservice is overigens top, ik krijg nu de Urban 300 opgestuurd. Ik vraag me alleen af hoe die zich qua geluidskwaliteit verhoudt tot de E212.

Verschillen op het oog: kortere schacht, rond einde, geen stoffen filter meer, kabel is van stof ipv plastic.

Hij is iets duurder, maar of het geluid ook beter is..

Wil je een foto in een normaal formaat posten, deze is 6,5 MB en levensgroot. Niet geschikt voor het forum.

[ Voor 16% gewijzigd door janvanduschoten op 01-03-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Ze zijn vandaag binnengekomen, na 2 werkdagen via de post, nette service. Verpakking ziet er beter uit dan die van de E212. Het klinkt wel iets anders dan de E212. De E212 is heel erg bass gericht, en alhoewel deze ook redelijk wat bass bezit ligt de focus iets meer op de middenhoge tonen. Hoge tonen zijn ze iets minder in. Bass voelt wel iets "leger" dan de vorige doppen, het geluid mist een beetje diepte, kan ook aan het feit liggen dat deze oordoppen geen filters hebben. Ik moet ze eigenlijk wel wat langer inspelen voor ik er echt een oordeel over kan vellen.

Over de kwaliteit van het spul zelf: kabel is van gewoven stof gemaakt, lijkt kwetsbaarder dan die van de E212 en meer microphonics, maar alsnog minder microphonics dan de CX400. Voor de rest is alles van aluminium gemaakt. De 3,5mm jack, de Y-splitter en de doppen zelf. Ze zijn heel licht, stukken lichter dan de E212 die bij het minste of geringste weer een beetje los kwamen te zitten.

In de doos zit ook nog een handig draag-etuitje, een set stickers, handleiding en de garantiekaart(over de garantie valt niets te klagen _/-\o_ )

Hoe dan ook, voor de prijs kan het eigenlijk geen miskoop zijn. ~10 euro inc. verzenden en 3 jaar garantie. En het klinkt sowieso een stuk beter dan de 10 euro doppen die je bij de gangbare elektronicazaken kan kopen. Vooralsnog zou ik toch de E212 verkiezen over deze.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ShRUI.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4nU3f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Nadat het al een keer bijna mis was gegaan ben ik laatst helaas mijn Sony IEM's kwijtgeraakt. Gezien dat probleem nu eens gezocht naar iets anders dan standaard zwart. En ik gok dat de keuze die ik heb gemaakt hier wel in het topic past, ik heb er welgeteld 1 review van kunnen vinden en het merk levert hier op got enkel wat topics met hun iPhone accessoires op.

Het gaat om de Artwizz Woodphones en een review. Als het goed is komen ze morgen of overmorgen binnen en kan ik ze uitproberen. Helaas hebben ze geen remote (mic hoef ik niet maar volume en play/pauze/next/prev is wel lekker), maar ik hoop dat het geluid beter is dan van de Sony en geluid en comfort moet wel beter zijn dan de standaard iPhone doppen die ik nu tijdelijk gebruik.

Ik moet zeggen dat ik ze vooral besteld heb omdat ik ze er wel geinig uit vind zien, en die ene review is positief. Ik zal hier ook eens laten weten of het wat is als ik ze binnen heb.

Iemand hier nog meer adviezen mochten ze niet bevallen? Voor mij zijn isolatie en een helder geluid belangrijker dan een zware bas, een gebrek aan bass is niet de bedoeling maar ik vind het lekkerder als alles helder en duidelijk te onderscheiden is dan wanneer de bas overheerst.

[Edit] Gebaseerd op deze review page heb ik nog een setje besteld, ditmaat Xears XE200PRO (wederom onbekend Duits en van hout...), origineel €99+€8 verzenden maar met de genoemde code daar €38 inclusief verzenden, komt met heel wat meer accessoires en zo kan ik eens vergelijken. Tevens hoef ik me met 2 setjes niet meer druk te maken over eventueel verlies. :X

[ Voor 15% gewijzigd door Dipsausje op 05-03-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:39
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:22:
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een nieuw stel oordopjes. Ik ga ze voornamelijk gebruiken in combinatie met me mobiel.

Ik heb ongeveer een budget van €100 maar iets meer is ook geen probleem.

Ik luister voornamelijk hiphop, elektronische muziek(house, hardstyle, techno), blues en jazz. Ook wil ik er op zijn tijd een film of serie mee kijken op me laptop. Dit is nogal een grote selectie dat weet ik maar daarom is het voor mij zo lastig om te kiezen.

Uiterlijk vind ik ook wel belangrijk. Ik heb mijn oog al laten vallen op de Monster turbine maar ik heb gelezen dat deze afgeraden werden omdat die toch teveel vragen voor het merkje..

Uiteraard moeten ze comfortabel zitten aangezien ik ze waarschijnlijk een paar uur per dag ga gebruiken en ik vind het toch wel belangrijk dat de oordopjes een goede bass bezitten.

Sorry dat ik geen shortlist heb gegeven van tussen welke producten ik twijfel maar ik weet het simpelweg gewoon niet.

Is er iemand die mij verder kan helpen? In ieder geval bedankt :)
Brainwavz M4?
Lekker rustig geluid. Of anders SoundMagic PL50, maar je moet er maar van houden. Verder moet je niet alleen mijn advies volgen, ben niet heel erg bekend mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ondertussen heb ik zowel de Artwizz Woodphones als de Xears XE200PRO binnen. En ik moet zeggen dat ik het mezelf lastig heb gemaakt, ze hebben beide zo hun plus en min punten. Overigens zijn ze voor respectievelijk €28 en €38 (inclusief verzenden) allebei verbazingwekkend goed, naar mijn mening veel meer kwaliteit voor je geld dan wanneer je met dit budget bij de bekende merken shopt.

Artwizz Woodphones:
= Verpakking is netjes, karton en plastic maar geen blister, komt met zakje en 3 maten silicone tips
+ Zien er erg leuk uit, mooi hout wat doorgevoerd is in de details
+ Geluid is erg goed, vergeleken met de Xears wat warmer en iets meer bas
+ Comfortabel, gaan niet diep maar kosten geen enkele moeite en blijven goed zitten
- Kabel ziet er niet breekbaar uit maar is veel te stijf, blijft constant terug naar opgerolde vorm willen
- Isolatie is redelijk, maar niet geweldig

Xears XE200PRO:
= Verpakking is een plastic zakje en de envelop, komt met 3x single, 1x bi-flange, 1x triple silicone en 1x foam tips
+ Geluid nog helderder dan bij de Artwizz, instrumenten nog duidelijker gescheiden en zang komt beter naar voren
+ Kabel is lekker soepel
+ Gaan wat verder je oor in, mede met de extra tips een betere isolatie
- Komt niet overeen met de beschrijving op de site, kabel is symmetrisch en plastic (stond asymmetrisch en fabric), slordig, en ik had liever een asymmetrische kabel gehad...
- Gevoeliger voor slechte kwaliteit mp3's, geluid afhankelijk van de muziek soms wat te koel/analytisch naar mijn smaak
- Ze zijn nogal groot voor IEM's, steken namelijk uit je oren uit.

Uiteindelijk vind ik het moeilijk kiezen. Beide klinken erg goed, de Artwizz wat warmer, de Xears wat koeler maar nog meer detail, scheelt per album welke ik prefereer. De kabel van de Artwizz is een nadeel, zit snel in de knoop en wil terug naar z'n opgerolde vorm. De behuizing van de Artwizz is dan wel weer comfortabeler (alhoewel ook niet klein). Wat mij betreft zijn het beide aanraders, ik wou zelf alleen dat ik er 2 had gekocht die minder vergelijkbaar waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:48
*spam*

[ Voor 97% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb op dit moment Soundmagic's. De PL21. Opzich prima dopjes voor die prijs maar ik wil wat beters.

Ik heb nu een Grado SR60i en eigenlijk klinkt die briljant. Nu wil ik eigenlijk dopjes voor een redelijke prijs om mijn PL21's te vervangen. Die PL21's zijn nu kapot dus ik wil echt weer wat anders.

Heeft iemand enig idee welke merken ik ongeveer kan opzoeken om een vergelijkbare sound te krijgen? Ik wil niet meer dan 50 euro uitgeven maar als ze echt briljant zijn is er altijd wel wat aan het budget te sleutelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:49
Heren, ik voeg me even toe aan deze zeer uitermate handige topic.
Ik ben van plan om binnenkort de Klipsch S4i te gaan aanschaffen maar ik lees hier toch dat de brainwavz M4 extreem veel lof krijgt.

Heeft iemand ervaring met beide producten en kan mij evetueel daarbij assisteren met een keuze te maken tussen deze twee producten?

Mijn muziek smaak is zeer gevarieerd, alleen luister ik het meest naar electro, R&B en klassiek. Budget is rond de €100
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste