Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 64 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.921 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 21:53

nXXt

Carpe omnia

Nog een vraagje dat ik niet in de HT-Docs kan vinden. Hoe vaak wordt de nationale ranglijst berekend?

En ook ik heb sinds vandaag een nieuw jeugdspelertje:

Djoerd Brandsteder heeft volgens mij potentieel. Hij is 16 jaar en lijkt iets extra's te hebben.

Zonder verdere training denk ik dat hij zwak zal blijven in Positiespel. Als hij zich goed ontwikkelt, dan kan deze jongen redelijk in Positiespel worden voordat hij bij het eerste komt.

[ Voor 63% gewijzigd door nXXt op 08-02-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:08
Ik stond 2-0 achter in de 86e minuut. Toen maar offline gegaan, kijk ik net weer heeft mijn briljante team in de 89e en 90e minuut nog even de 2-2 op het bord gezet O-) Had niet verwacht dat ik 5 verliespunten zou hebben in de eerste 2 wedstrijden door alles te PIC'en, beetje jammer :/

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Hmmm beetje jammer dat ik gisteren mijn tweede wedstrijd met verlies heb afgesloten. Had een beetje met de taktiek zitten schuiven, maar het pakte niet zo uit als ik had gehoopt.
Middenveldratings waren gelijk, zijn verdediging veel sterker en mijn aanval iets sterker, dus wel een terecht verlies denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 15:41

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik heb een goed HT-weekend gehad:

zaterdag mn competitiewedstrijd uit tegen een zware tegenstander netjes gewonnen... qua stats was hij ietsjes beter; MF vrijwel gelijk, en verhoudingsgewijs ongeveer dezelfde verhouding 'DEF vs ATT' ....
het verschil was echter dat ik een vleugel opgegeven had en mn grootste aanvalskracht gericht heb op mn linkervleugel (hij speelt erg voorspelbaar en daar was hij ook het meest 'kwestbaar')... wat bleek te werken, twee goals liepen over links en uiteindelijk 2-3 gewonnen.

Deels misschien geluk, maar ik denk graag dat het ook een stukje 'geluk-dat-een-handje-geholpen-is' was.

In mn competitie lijken de kaarten al aardig verdeelt... 5 erg sterke teams waarvan 2 al veel punten verspeelt hebben (6 en 5... terwijl die qua ratings boven me staan)...
3 teams staan bovenaan met alledrie 6 punten en die lijken te strijden om de promotieplaatsen... van die teams ben ik de zwakste, maar tactisch kan ik volgens mij wel puntjes weggrabbelen, het zij ook enigszins voorspelbare 3-5-2 teams.

Qua verkoop loopt het nu ook lekker, een middenvelder en een jeugdpull (keeper) verkocht en ruime 1,5 miljoen binnen, vanavond loopt een verdediger-trainee af die me als het goed is 2,6 miljoen zou moeten opleveren minimaal.
Dat geeft me een leuke financiele speelruimte, maar tevens kan ik tot week 6 of mogelijk 7 wachten totdat ik echt versterking nodig zou kunnen hebben (dan tref ik mn zware tegenstanders)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Zojuist drietal verkoopjes gesloten:

09-02-2009 (3/38) Je hebt een speler verkocht en 325 500 € ontvangen.
09-02-2009 (3/38) Je hebt een speler verkocht en 33 178 € ontvangen.
09-02-2009 (3/38) Je hebt een speler verkocht en 14 880 € ontvangen.

:7

EDIT: Heeft 't eigenlijk invloed op de coach- of spelervaardigheden als je een speler-coach hebt? Zo niet, dan ga ik voor de komende wedstrijd al mijn middenvelder omscholen naar coach, zodat m'n teamgeest minder keldert door mijn MOTS.

[ Voor 31% gewijzigd door nXXt op 09-02-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:43

Royz

Kleurenblind!!

Ik zou het meteen pinnen hoor!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Royz schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:41:
Ik zou het meteen pinnen hoor!
En daar bedoel je mee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nXXt schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:15:

EDIT: Heeft 't eigenlijk invloed op de coach- of spelervaardigheden als je een speler-coach hebt? Zo niet, dan ga ik voor de komende wedstrijd al mijn middenvelder omscholen naar coach, zodat m'n teamgeest minder keldert door mijn MOTS.
de spelersvaardigheden dalen niet door het momeent van coach worden... wel heeft een coach een hoger verval, maar dat begint pas na het eerste seizoen dat hij coach werd (en je mist de besparing van hogere ervaring op het coach-maken... bij een speler met goed ervaring kan dat toch al makkelijk een ruime tienduizend euro's zijn als hij net een ervaringspunt meer heeft).

Wat je echter ook moet bedenken , is dat de daling van je teamgeest niet minder groot wordt door een coach met een hogere LS:
dat is altijd gelijk, 50% van je teamgeest gaat verloren.
de coach kan wél de teamgeest sneller laten herstellen als hij onder de gemiddelde waarde zit (composed / kalm).

In theorie is het dus net zo goed mogelijk om je speler direkt na de wedstrijd tot coach te maken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

365k heb je niet elke dag op je rekening staan toch ;)

heb trouwens een nieuwe trainee gekocht.

17jaar, uitstekend positiespel, goed passen en redelijk vleugelspel :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Royz schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:57:
[...]

365k heb je niet elke dag op je rekening staan toch ;)

heb trouwens een nieuwe trainee gekocht.

17jaar, uitstekend positiespel, goed passen en redelijk vleugelspel :)
Kost dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb er 3 mil voor betaald, maar ik schat dat hij 2.4/2.5 waard is? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-05 20:34

chario2

Chario2 (818126)

Royz schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:08:
[...]

Ik heb er 3 mil voor betaald, maar ik schat dat hij 2.4/2.5 waard is? :p
wel een leuke trainnee voor een u20 team. maar je moet hem wel erg ver trainen wil je het rendabel maken of hij moet een u20 worden. hoeveel dagen is hij?

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

RM-rf schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:19:
[...]
In theorie is het dus net zo goed mogelijk om je speler direkt na de wedstrijd tot coach te maken
Ah, ik was vergeten dat het inderdaad om het herstel ging dat beïnvloed wordt door leiderschap. In ieder geval bedankt voor de info, voorlopig mag hij nog aantreden als middenvelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik zit af en toe alvast een soort roadmap te maken om zo snel mogelijk weer op mijn oude nivo (top VIde) te komen. Met alleen spitsen trainen ga ik dat niet redden aangezien het je best wat beperkingen op legt kwa speelstijl. Als deze batch tot een goede leeftijd (19/20) getraind is ga ik dus op een andere trainingsvorm overstappen. Verdedigers zou weer kunnen maar dat heb ik eigenlijk mijn hele vorige hattrick carriere gedaan, leuk counterteam opgebouwd wat dus eventueel weer een optie zou zijn. Mids trainen is niet mijn ding aangezien heel hattrick dat doet. Dus ik zat aan een wat meer geavanceerde vorm te denken zoals wingers of korte pass.

Iemand hier ervaring met wingers trainen? Kan behoorlijk rendabel zijn heb ik begrepen alleen is het moeilijker omdat je vaak multiskilled spelers opleid. Ik zou hier best graag een goede guide over lezen. Met wingers zou ik "gewoon" 3-5-2 kunnen spelen wat toch wel de meest uitgebalanceerde opstelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 15:23
Ik train op passen, dat is ook wel leuk :)
Ik heb hier al een verhaaltje over geschreven, over de vele voordelen. Moet je maar even in de hattrick topics zoeken :)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445

chario2 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:56:
[...]

wel een leuke trainnee voor een u20 team. maar je moet hem wel erg ver trainen wil je het rendabel maken of hij moet een u20 worden. hoeveel dagen is hij?
17 jaar en 100 dagen vandaag. Dus die gaat de U20 waarschijnlijk niet halen, maar weet niet precies wat de selectiecriteria in Italië zijn natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 10-02-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Anoniem: 26445 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:44:
[...]

17 jaar en 100 dagen vandaag. Dus die gaat de U20 waarschijnlijk niet halen, maar weet niet precies wat de selectiecriteria in Italië zijn natuurlijk.
Ja, zou kunnen idd. Ik zit in VII en heb gewoon trainees nodig :).

heb wel 3 andere spelers die worden gevolgd voor U20 (duits en nederlands)

btw. ik heb een uitstekend trainer dus wie weet haal ik het toch wel die U20 :)

[ Voor 9% gewijzigd door Royz op 10-02-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben zelf opzoek naar talenten uit de wat kleinere landen. Het is daarmee makkelijker om de U20 te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb ook een portugees die 6 ster haalt van 19 maar zijn concurrenten halen 6.5 op zijn positie :(

[ Voor 3% gewijzigd door Royz op 10-02-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komend weekend komt er weer een groei briljant uit mijn jeugdopleiding. Volgens de berichten van de trainers is hij goed positiespel, zwak passen en zwak vleugelspel. Moet even kijken of ik hem direct verkoop of eerst nog een paar seizoenen ga trainen. Voor dat hij 18 word moet hij toch vermoed ik wel formidabel positiespel hebben of er dicht tegenaan zitten.

In de jeugd staat zijn vervangen vervolgens al weer klaar, want daar heb ik al weer twee van 15 die 5,5 ster halen. Dus voorlopig blijft mijn jeugdopleiding nog wel even winstgevend.

Terwijl ik dit zit te typen bedenk ik me ineens dat ik nog helemaal niets aan het bekeroverzicht voor morgen heb gedaan. Zal vanavond kijken of ik het nog in elkaar kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bekernieuws

Nabeschouwing Ronde 2

Onze enige Duitse deelnemer zag jammer genoeg zijn bekerrun stranden in deze ronde. In België bereikte alleen FCThe_Blade de volgende ronde van de nog drie overgebleven teams. Zoals van te voren was verwacht verloor Nub.nl zijn wedstrijd van de II-divionist De Zware Jongens. Echter met maar vier doelpunten tegen mogen ze nog best trots zijn op hun spelers. FC Clarence Seedorf zorgde voor een verrassing door een tegenstander uit twee divisies hoger uit te schakelen. Daarmee is hij de enige VIII-divisionist die deze ronde overleefde. The "J" Club gaf maar eens aan dat je niet alle smurfen voorrang hoeft te geven toen ze hun tegenstanders De Smurfen Van Eindhoven uit de beker knikkerde. Sportclub Rijssen stond klaar voor de aftrap toen ze ontdekte dat de tegenstander alleen met een keeper en twee spitsen was gekomen. De scheidrechter kende daarop een 0-5 overwinning voor Sportclub Rijssen toe. In de wedstrijd van A2 United werd voorkomen dat Grand Cru Kickers nog een tweakers aan zijn zege kar kon binden. Van de teams uit divisie IV behaalde alle tien de teams de volgende ronde.

Voorbeschouwing Ronde 3

FCThe_Blade komt in deze speelronde eindelijk een team tegen dat wel door een manager bestuurd word. FC Koelkast zal het deze ronde hun indrukwekkende uitshirt moeten doen, want zij spelen hun eerste thuiswedstrijd deze ronde. Bij AFC Hulstje zijn voor de zekerheid extra doktoren aangenomen nu ze in deze ronde tegen SPIJKERHARD spelen. De TH0Rretjes zullen bij hun bezoek aan Balletje balletje op moeten letten, want voor ze er erg in hebben is de bal ergens anders. FC Puk zal proberen met een aantal rake trappen V.V. Heipaal uit het bekertoernooi te heien.

De overgebleven 51 leden succes in ronde 3.

Statistieken

Aantal deelnemers Nederland: 50
Aantal deelnemers Belgie: 1
Aantal deelnemers Duitsland: 0

Wedstrijd van de Week

Pretty in Pink - Fiets em d'r in (218685682)
Ronald Koeman mag met zijn Fiets em d'r in op bezoek bij oud bondscoach van het grote oranje en huidig bondscoach van de U20. Kan de opgedane kennis voorkomen dat een veteraan binnen onze federatie de volgende ronde gaat bereiken. Laten we hopen dat de trein van deze Ronald Koeman wel de juiste kant oprijd.

Overzicht

Bekeroverzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
woah, kreeg gisteren een berichtje, met het volgende erin:
Hello!

Could you mail me Rasmus current ratings? We are evaluating diffrent players chances of reaching swedish u20 next season, and this player is on our lists.

Thank!

norrb_bk, u20 head scout
Zal wel niets zijn, aangezien alleen scoren erg hoog is(21 jaar, wereldklasse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

brambest schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:58:
woah, kreeg gisteren een berichtje, met het volgende erin:

[...]

Zal wel niets zijn, aangezien alleen scoren erg hoog is(21 jaar, wereldklasse)
als die al 21 is, kan die toch nooit meer in de U20 komen? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit net even bij de spelers te kijken en de speler is 19 jaar waar we het over hebben. Dus dan zie ik er geen probleem in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:36

Shabbaman

Got love?

Ik vond het zelf wel opmerkelijk dat zowaar mijn vierde middenvelder geblesseerd raakte. VIER! GEBLESSEERDE! MIDDEN! VELDERS! :( Ik speelde met de twee minste trainees op de vleugel en een van mijn andere trainees centraal op het middenveld, waarbij het middenveld gecomplementeerd werd door een "echte" middenvelder en mijn reservemiddenvelder (duurste aankoop ooit, 3.8 miljoen voor een wonderbaarlijk PM, dat waren nog eens tijden). Vervolgens raakt mijn laatste "echte" middenvelder dus ook geblesseerd. Tsjonge jonge jonge...

Wat eigenlijk nog veel erger is is dat mijn toch best wel redelijk sterke tegenstander niet echt op heeft gelet en tegen mij counter ging spelen. Dus ik heb nog gewonnen ook. Feestje :X

[ Voor 11% gewijzigd door Shabbaman op 11-02-2009 17:14 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Hmm... heb nog niet zo'n goed gevoel in de beker, wel 56% balbezit, maar de tegenstander 3 kansen en ik 1, tussenstand 0-0. Ik hoop toch niet dat hij aan het MOTS'en is ofzo, dan kon ik er wel eens onverwacht uitvliegen tegen een VII... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben op weg naar een evenaring van mijn langste bekerrun. Sta 0-2 voor bij rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Anoniem: 26445 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:51:
Wat is je langste run ooit dan?
Ik ben in het verleden maximaal tot ronde 5 gekomen (gooide toen echt alles op de beker. :P

Niemand nog leuke links naar guides voor wingers of passen trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Nou, iets met een oog en een naald... 1-2 in de verlening gewonnen. Wel mijn reusachtige mid van 25 met +3 de ziekenboeg ingeschopt. ARGHH. Zoiets verpest gewoon je hele seizoen eigenlijk (na de rest van alle blessures).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Anoniem: 26445 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:02:
Zit net even bij de spelers te kijken en de speler is 19 jaar waar we het over hebben. Dus dan zie ik er geen probleem in ;)
Fuck, dan heb ik de verkeerde informatie gestuurd |:( Dan heeft hij maar een magnificent voor score!

[ Voor 7% gewijzigd door brambest op 11-02-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
brambest schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:27:
[...]

Fuck, dan heb ik de verkeerde informatie gestuurd |:(
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 21:35

Quintus

Eg wel! Dus....

1-7 gewonnen dit keer, volgende week tegen wederom een VII team. Wel eentje met een vervaarlijk hoog middenveld.

@brambest

Das dan wel de klapper van de week :P

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Mijn concurrent in de divisie heeft een nieuwe middenvelder, wel een leuk talentje maar volgens mij nog te licht voor de divisie. Ik schuif de beslissing voor een nieuwe trainer opleiden door naar vrijdag; ik wacht even de trainingsupdate af en dan beslis ik wat ik doe. Misschien ga ik nog voor een lastminuteversterking en dan is er geen financiële ruimte voor de nieuwe trainer.

Wat ik wel heb gezien is dat ik heel snel voordeel haal uit een nieuwe trainer, omdat veel van mijn middenvelders en vleugelspelers dicht tegen het volgende niveau aan zitten. Dus ik ga sowieso op korte termijn van trainer veranderen. Ook ga ik dan dus over naar een neutraal coach (momenteel offensief), omdat mijn verdediging aanzienlijk zwakker is dan mijn aanval. Een neutraal coach geeft voor mij de beste gemiddelde rating. :)

Eigenlijk is het pas sinds dit seizoen dat ik zoveel nadenk over tactiek en strategie :P. Hiervoor was het veel kopen en hopen dat het goed gaat :P.

[ Voor 3% gewijzigd door nXXt op 11-02-2009 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
0-2 gewonnen in de strafschoppenserie. Kijkend op mijn blackberry in de trein :) Best lachen, het zweet staat in je handen als je handmatig moet verversen met zo'n kreng ;)

Volgende week lijk de tegenstander makkelijker dan die van deze week, alleen zijn mid is hoog, de rest crap. TS is PoA >:), zelfvertrouwen overdreven. Zal wel weer lachen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Anoniem: 26445 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:51:
ik ook door, het is de 1e keer dat ik de 4e ronde haal!
Volgende ronde zit het er denk ik op heb een kleine kans. Wel leuk als je op woensdag nog ergens voor speelt.

Trouwens iemand nog tips voor mijn match aanstaande zondag. Hij is een uber counter team haalt reusachtig tactische vaardigheid. vorig jaar van hem gewonnen omdat mijn reusachtige spelhervatter er zin in had. Zo'n hoog mogelijk mid proberen te halen ? Tis denk ik mijn enige kans.

Oh ja, zegt jullie vriendin ook wel eens dat je hattrick verslaafd bent :D

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Ik heb besloten om te stoppen met mijn vriendin, kostte me te veel tijd. Er is ook zoiets als een leven buiten de relatie en ik moest een keuze maken: of Hattrick of m'n vriendin.

En het werpt z'n vruchten af.

spoiler:
Dit alles is geheel fictief, heb al enige tijd geen vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Net nog even een nieuwe mid gehaald (177758719 24jr, uitstekend positiespel, uitstekend conditie). Eens kijken wat dat met mijn midratings gaat doen. Als het effe kan wil ik dit seizoen toch maar vast kampioen worden en dan volgend seizoen ook maar vast. Snel terug naar de 6de. :P

Moet kunnen als je geen beginnersfouten meer maakt.

[ Voor 18% gewijzigd door -TheNose- op 11-02-2009 22:27 ]

• Pewwy
chario2 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:18:
[...]
Trouwens iemand nog tips voor mijn match aanstaande zondag. Hij is een uber counter team haalt reusachtig tactische vaardigheid. vorig jaar van hem gewonnen omdat mijn reusachtige spelhervatter er zin in had. Zo'n hoog mogelijk mid proberen te halen ? Tis denk ik mijn enige kans.

Oh ja, zegt jullie vriendin ook wel eens dat je hattrick verslaafd bent :D
Meestal werkt aanvallen over de vleugel het beste, en zorgen dat je verdediging veel sterker is op de plek waar zijn aanval overdreven sterk is (waarschijnlijk centrum)

Mijn vrouw in dit geval, maar het antwoord is bevestigend ;) Zeker op de zondagen...

[ Voor 44% gewijzigd door Pewwy op 12-02-2009 06:48 ]

• -TheNose-
Hmmm ik heb hattrick organiser een kans gegeven maar het werkt toch ruk hoor. Wil maar steeds andere spelers dan mijn trainees in de spits zetten en geeft trainingspredictions voor die spelers (maar laat daar dus juist weer trainees weg. Met HAM had ik dit soort gezeik nooit.

...downloading HAM... :P

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Pewwy schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 06:44:
[...]

Meestal werkt aanvallen over de vleugel het beste, en zorgen dat je verdediging veel sterker is op de plek waar zijn aanval overdreven sterk is (waarschijnlijk centrum)

Mijn vrouw in dit geval, maar het antwoord is bevestigend ;) Zeker op de zondagen...
thx gaan we dat eens proberen.

Chario2 (818126)

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-04 09:40
-CKY2K- schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:51:
Hmmm ik heb hattrick organiser een kans gegeven maar het werkt toch ruk hoor. Wil maar steeds andere spelers dan mijn trainees in de spits zetten en geeft trainingspredictions voor die spelers (maar laat daar dus juist weer trainees weg. Met HAM had ik dit soort gezeik nooit.

...downloading HAM... :P
Je zou toch ook een plan maken voor je hattrick loopbaan? Hoe heb je deze opgesteld, want ik wil zelf ook zoiets doen met wat toekomst plannen, maar heb niet echt een idee hoe dit in te moeten leiden of wat erin te moeten plaatsen.. Iemand hier tips of ideeën voor ?

// Edit;

Vanavond ook de eerste jeugdwedstrijd in de nieuwe competitie, ben benieuwd hoe mijn willekeurig geplaatste spelers zullen presteren :P Straf me niet te hard af vanavond RoMar MFC, en misschien zit er wat leuks tussen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Salv op 12-02-2009 17:18 ]

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Is het raar dat ik ontzettend veel zin heb in de trainingsupdate en zondag? Ik wil graag m'n gehele divisie verrassen met een glansrijke overwinning. :D

(nu hopen dat er niets raars gebeurt :P).

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

nXXt schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:14:
Is het raar dat ik ontzettend veel zin heb in de trainingsupdate en zondag? Ik wil graag m'n gehele divisie verrassen met een glansrijke overwinning. :D

(nu hopen dat er niets raars gebeurt :P).
hier nog een. ben de competitie teleurstellend begonnen, sta nu al op 4 punten achterstand van de nr1. als ik zondag win dan kan ik weer een beetje mee gaan doen.

Chario2 (818126)

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Als ik a.s. zondag win, heb ik goede hoop op promotie. Zeker met m'n nieuwe coach, waarmee ik minder in de knoei hoop te komen met teamgeest. Misschien kan ik wel een seizoen ongeslagen blijven! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Nou de jeugdmatch heeft toch wel wat leuks laten zien. Ik heb nu een verdediger van 5 sterren en hij is 15j 75 dagen. Volgende week de linie's een beetje aanpassen om te kijken hoe of wat :)

Zondag mag ik tegen een botje maar zal toch wel me beste team opstellen, en normaal pic of pin spelen. Trainer heeft waardeloos leider dus dat maakt denk ik niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
nXXt schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:36:
Als ik a.s. zondag win, heb ik goede hoop op promotie.
Zondag is competitie ronde 3 toch, of zit jij al wat verder in de competitie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Sandyman538 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 00:57:
[...]
Zondag is competitie ronde 3 toch, of zit jij al wat verder in de competitie O-)
Nee, maar ik heb al een redelijk goed idee van m'n tegenstanders. Als er niets raars gebeurt is mijn tegenstander van a.s. zondag m'n enige echte concurrent (en we zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd).

EDIT: Nu kan ik eens grondig gaan overdenken wat ik wil a.s. zondag... Volgens HO moet ik gemakkelijk kunnen winnen met PIN, maar ik wil eigenlijk echt niet verliezen... maar MOTS is mss een beetje jammer van de TS. Ik denk er nog even over na. En MOTS is misschien nog wel zo handig voor het doelpuntensaldo :P.

[ Voor 27% gewijzigd door nXXt op 13-02-2009 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als het je enige echte tegenstander is en jij bent beter dan heb je kans dat hij tegen jouw wel motst. Als je denkt met PIC van hem te kunnen winnen zou ik gewoon normaal spelen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Briljante spits van 19 jr en 8 dagen. SE koppen en matig passen. Vandaag gepopt !
Kan hij wereldklasse zijn als hij 20 is! zou een u20 kandidaat kunnen zijn, ware het niet dat het een duitser is...

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:46
Al 3 weken geen popups :(

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2 pops vandaag, maar niet echt pops waar ik een gat in de lucht van spring

Spits van slecht naar zwak positiespel
Winger van waardeloos naar slecht positiespel

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 13-02-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nXXt schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 01:58:
[...]

Volgens HO moet ik gemakkelijk kunnen winnen met PIN
ik zou zeker oppassen met teveel vertrouwen in die HO-teamvergelijking en altijd zelf goed controleren op basis van welke berekeningen hij daarop komt... (is misschien je zelfvertrouwen en teamgeest veel beter dan voorheen? waardoor je sowieso een sterker mid haalt?)

op basis van de teamcompare van Alltid zou ik zeker niet al te makkeijk denken over een winst:
http://alltid.org/teamcompare/1005685,1292583

daar kun je zien dat jullie middenveld rating erg dicht bij elkaar ligt: Jouw aanval is een stuk sterker, maar je verdediging weer een stuk zwakker...
dat betekent dat een heleboel zal afhangen hoeveel kansen je krijgt, de kans dat je die scoort is wel ongeveer gelijk (tenzij je een erg sterke spelhervatter hebt of een duidelijke meerwaarde qua SE's; hij heeft iig niet al teveel spelers met een specialiteit, uit zn laatste opstelling haalde ik een technische en een snelle speler; tegen die snelle speler kun je iig Şemsettin Palmiye, je snelle verdediger zetten).

maar middenveld overwicht zou voor jou héél belangrijk zijn en daar zou ik niet teveel risico mee nemen, dus zeker Normaal spelen en niet zomaar PICen... Mots zou ik overigens, gezien je wedstrijd de week erna, tegen weer een team dat qua middenveld redelijk in de buurt komt (maar die weer een te zwakke aanval heeft)

Mijn TU was ook pop-loos, maar dat had ik ook niet echt verwacht:
Wel een flinke positieve vorm-duw: +7/-1.
ik had in het tussenseizoen mn conditie op 20% gezet, en daarna laat ik hem per week met 1% dalen, dat geeft me hopelijk de mogelijkheid mn vorm enigszins te reguleren, en een lichte stijging voor de komende weken te geven (de belangrijkste wedstrijden voor mij liggen op week 6, 7, 8 en 9; als ik dat goed doorkom ben ik praktisch al gepromoveerd waarschijnlijk)

[ Voor 16% gewijzigd door RM-rf op 13-02-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Edit; 1 popper maar :( Echter wel een leuke een net gekochte 17jarige van redelijk pm / matig passen naar goed pm / matig passen. Deze had ik gekocht voor 29duizend en als ik nu bij de transfer vergelijking kijk zit deze nu zo rond de 450 a 500duizend.

Hij is nu 17 jaar 104 dagen, zou ik deze verkopen met leuke winst of door trainen? Als ik kijk wat mijn 18jarige uitstekend pm / matig passen opleverd kelderd dat enorm in waarde, nu kan ik er nog een hele leuk winst uithalen, en bijvoorbeeld een goed trainer uit de kast toveren en nog wat in kast houden..

Sjouwe Poeze

17 jaar en 104 dagen, TSI = 600
zwak in vorm, conditie redelijk [Krachtig]
Conditie: redelijk Keepen: rampzalig
Positiespel: goed Passen: matig
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: slecht
Scoren: slecht Spelhervatting: slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Salv schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:20:
Edit; 1 popper maar :( Echter wel een leuke een net gekochte 17jarige van redelijk pm / matig passen naar goed pm / matig passen. Deze had ik gekocht voor 29duizend en als ik nu bij de transfer vergelijking kijk zit deze nu zo rond de 450 a 500duizend.

Hij is nu 17 jaar 104 dagen, zou ik deze verkopen met leuke winst of door trainen? Als ik kijk wat mijn 18jarige uitstekend pm / matig passen opleverd kelderd dat enorm in waarde, nu kan ik er nog een hele leuk winst uithalen, en bijvoorbeeld een goed trainer uit de kast toveren en nog wat in kast houden..

Sjouwe Poeze

ik zou hem doortrainen tot uitmuntend/briljant. :)

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 08:46
ik zie nu bij mijn 20 jr uitmuntende verdediger (191907307) (VLV) staan.
Wat betekend dat als ik vragen mag????? :? :? :?

Laat maar ik weet het al. het is de categorie waar hij in zit (vleugelverdediger)

[ Voor 25% gewijzigd door GrumpyGamerDad op 13-02-2009 11:53 . Reden: stom stom stom ]

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R

Sjouwe Poeze

Denk er wel om, dat je de speler net hebt gekocht. En dat je dus niet het maximale percentage van 90% (o.i.d.) van zijn prijs krijgt. Wat je wel krijgt als hij een aantal maanden in je team zit.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Hij is nu 17 jaar 104 dagen, zou ik deze verkopen met leuke winst of door trainen?
(..snip..)
Sjouwe Poeze
Je kunt hem tegen een behoorlijke vraagprijs te koop zetten, kost je maar €1000 en nooit geschoten is altijd mis...
maar ga er maar niet vanuit dat de kans erg hoog is dat je hem etegn een topprijs ook daadwerkelijk kan verkopen:
Die hoge prijzen halen 17-jarige met een paar daagjes, niet 4 dagen voor hun verjaardag, en het TSI is toch ook redelijk laag, wat meestal ook meespeelt (boven de 1000 TSI haal je meestal direkt veel betere bieders, domweg omdat veel managers zoeken op de TL op die minimum-TSI waarschijnlijk).

echter, mocht iemand niet op zitten te letten of het een newbie zijn die zn geld te makkelijk verspild, heb je geluk en haal je dr een prima winst uit (alles boven de 40K per speler/trainingsweek is bij verdedigerstrainee's een erg leuke winst, waar ik het altijd voor zou doen, veel meer valt er met lang doortrainen van verdedigers toch niet uit te halen)

[ Voor 8% gewijzigd door RM-rf op 13-02-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153006

Kan iemand mij vertellen of er een plafond zit aan de TS? De mijn staat nu op WoC, heeft het zin om te blijven PICcen? betsaat er zoiets als een PoE++?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 153006 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:41:
Kan iemand mij vertellen of er een plafond zit aan de TS? De mijn staat nu op WoC, heeft het zin om te blijven PICcen? betsaat er zoiets als een PoE++?
tegen wie moet je woensdag/komende zaterdag en voor welke wedstrijd zijn hoge ratings het belangrijkste...

moet je de wedstrijd erna tegen een zwaardere tegenstander, waar je zeker van wilt winnen, heeft het altijd veel zin om te pic-en... overall zullen je ratings dan gemiddeld altijd beter zijn dan na een mots...

speel je echter de volgende wedstrijd tegen een makkelijke tegenstander, kun je zondag afzien van een PIC, en dat dan weer door een PIC herstellen door de volgende wedstrijd daarmee te spelen.

Volgens mij zit er geen 'plafond aan TS' behalve dan dat er altijd een zeker 'verval' is bij iedere teamupdate, afhankelijk van het leiderschap van je coach, maar zelfs met een goed coach zal je TS terugvallen.
PoE tijdens je competitie hebben is naar ik meen enkel mogelijk als je ook in de beker nog meespeelt en daar ook kan PICen

[ Voor 17% gewijzigd door RM-rf op 13-02-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
RM-rf schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:24:
[...]

Je kunt hem tegen een behoorlijke vraagprijs te koop zetten, kost je maar €1000 en nooit geschoten is altijd mis...
maar ga er maar niet vanuit dat de kans erg hoog is dat je hem etegn een topprijs ook daadwerkelijk kan verkopen:
Die hoge prijzen halen 17-jarige met een paar daagjes, niet 4 dagen voor hun verjaardag, en het TSI is toch ook redelijk laag, wat meestal ook meespeelt (boven de 1000 TSI haal je meestal direkt veel betere bieders, domweg omdat veel managers zoeken op de TL op die minimum-TSI waarschijnlijk).

echter, mocht iemand niet op zitten te letten of het een newbie zijn die zn geld te makkelijk verspild, heb je geluk en haal je dr een prima winst uit (alles boven de 40K per speler/trainingsweek is bij verdedigerstrainee's een erg leuke winst, waar ik het altijd voor zou doen, veel meer valt er met lang doortrainen van verdedigers toch niet uit te halen)
Ja daar zat ik dus ook aan te denken, hij is wel wat hoog in zijn dagen en een lagere TSI. Echter is het wel zo dat iedereen nu wel snel opzoek is naar spelers en er altijd wel 9de en 10de klassers die tegen elkaar op willen bieden voor een paar nieuwe trainee's.

De speler heeft 21 dagen bij jouw club gespeeld en jij zou 88.24% van zijn transferbedrag in handen krijgen.

Ik zou dus 5% mislopen van wat ik zou krijgen, maar als ik hier 400.000 of meer voor zou kunnen vangen dan zou het altijd nog wel een heel leuk bedrag zijn binnen 24 dagen van training. Ik zal hem wel te koop zetten voor z'n 450duizend vanavond om 8 uur, dan zal ik maandag wel zien welke gek er iets voor geeft :):p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

RM-rf schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:26:
[...]
ik zou zeker oppassen met teveel vertrouwen in die HO-teamvergelijking en altijd zelf goed controleren op basis van welke berekeningen hij daarop komt...
Heldere analyse! _/-\o_

Ik had daar inderdaad ook over na zitten denken. Ik zal dus waarschijnlijk naar een andere trainer overstappen, omdat ik dan goed kan profiteren van het betere leiderschap (i.v.m. MOTS en teamspirit). Ook zal de trainer neutraal worden (momenteel offensief), waardoor mijn aanval iets zwakker wordt, maar waardoor mijn verdediging aanzienlijk aansterkt. Ik denk dat ik op die manier nog een betere kans heb.

Maar ik zal sowieso nog eens even e.e.a. bestuderen :). Iig ontzettend bedankt voor de tips :).

EDIT: Ik ben er nu vrij zeker van dat ik voor MOTS ga, omdat m'n TS vrij hoog is en deze wedstrijd wel erg belangrijk is. Met mijn nieuwe trainer hoop en denk ik dan dat ik alsnog in staat ben de tegenstander van volgende week te verslaan. De week daarna is weer een heel gemakkelijke tegenstander.

[ Voor 15% gewijzigd door nXXt op 13-02-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Het is toch best lastig om een nieuwe aantal spelers opstellingen te maken, hoelang moet je in het begin eigenlijk puzzelen zodat je jeugdspelers een beetje op positie heb staan waar ze het beste kunnen spelen..?

Kan niet wachten tot het rapport straks, misschien dat die voor wat duidelijkheid kan schappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Oké, ik heb het nu redelijk uitgedacht. Ik twijfel alleen nog of ik m'n trainer voor de wedstrijd of na de wedstrijd zal vervangen. Als ik hem niet vervang heb ik een sterk aanvalsvoordeel, maar laat m'n verdediging te wensen over. Als ik hem wel vervang, wordt m'n aanval iets zwakker maar wordt m'n verdediging aanzienlijk sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Nee!

Net nu de belangrijke wedstrijd gespeeld zal worden, ligt HT-Live eruit :')

Ik heb wel voor MOTS gekozen en heb m'n nieuwe speler-coach aangesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 20:26

odan

The dark side is within all!

1 van de wedstrijden in mijn divisie doet het niet de rest wel. gelukkig kan ik mijn eigen team wel bekijken.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 22:46
Mijn allereerste wedstrijd !

Hij doet nu alleen commentaar updaten, de rest nog niet.
Hoe vaak wordt dit eigenlijk geupdate? (om de 10 mins of alleen bij een event ( kaart of goal oid) ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Pirate-Bozz schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:29:

Hoe vaak wordt dit eigenlijk geupdate? (om de 10 mins of alleen bij een event ( kaart of goal oid) ? )
Alleen bij een event komt er iets nieuws bij te staan. Hij refresht wel regelmatig, maar dan verandert alleen het aantal minuten gespeeld.

8 minuten gespeeld, 0-0. :| Spannend... Penalty afgewezen, direct daarna scoort mijn spits uit een voorzet van m'n aanvallende vleugelspeler. 1-0 dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door nXXt op 15-02-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Pirate-Bozz schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:29:

Elke paar seconden, maar je ziet alleen de hoogtepunten.

Best bijzonder, ik speel nog steeds met dat veel te dure team, is geen spanning aan zo :)

[ Voor 11% gewijzigd door Pewwy op 15-02-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Meh, 't is weer 1-1... maar ik heb wel meer kansen dan hij.

YEAH! 3-1, nadat we weer op voorsprong kwamen door mijn Belgische speler-coach Leon Rogé!

[ Voor 44% gewijzigd door nXXt op 15-02-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
7-1 met PIC gewonnen... 8)7 Echt geen idee wat er met de competitie aan de hand is. Nummer 1 verliest, nummer 2 gelijk, dus ik kan weer een beetje aanhaken. Op naar de wedstrijd van woensdag!

Wel goed voor de fans..
Stemming fans: sturen je liefdesgedichten :>

[ Voor 16% gewijzigd door Sandyman538 op 15-02-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

1-0 voor in de rust. Ben benieuwd, best een sterke tegenstander en had het nite verwacht. heb wat blessures en kaarten waardoor ik met mijn opstelling moest spelen. hoop eigenlijk dat het zo blijft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Toch met wat geluk, ook deze week op #1 gebleven.

Wel een van mijn topspitsen er af, jammer. Wou 'm woensdag verkopen, vergeten. En nu een +4. Gelukkig is hij maar 22 jaar.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

:D 5-1... Eerste plaats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Hier een 10-0 overwinning met PIC, volgens mij zijn de resultaten met PIC veel beter dan als ik normaal of mots :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 10:51

CoRrRan

Don't Panic!!!

Nou, ik moet deels mezelf gelukkig prijzen en ook wel een beetje balen. 90e minuut de gelijkmaker tegen krijgen, terwijl m'n team met 10 man speelt voor 45min. Nou ja, ik had verwacht te gaan verliezen, maar heb het dus tot een gelijkspel gebracht. Mocht er niets vreemds gebeuren, dan is de wedstrijd om het kampioenschap nu al bekend: 19-04-2009.

MatchID = 216374460

Toch wel jammer dat mijn toekomstige coach/(speler) het niet kon laten om die rode kaart te krijgen...

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

tja compleet weg gecounterd. bouwen maar aan een kampioensploeg voor volgend seizoen en proberen nog een ronde in de beker proberen te overleven.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Een fikse onderschatting van de tegenstander hier. Midrating daarom lager dan geplanned. Bijkomend voordeel was wel dat mijn tegenstander op de counter speelde en die er dus niet uit kwam. (53% bbz voor mij) Resultaat 1-3 en dus opnieuw gewonnen. De positief uitgevallen onderschatting heeft als gevolg dat de sfeer nu nog slechts lichtelijk overdreven is bij een TS van POE.
Wat kan het toch vreemd lopen :P

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
1e wedstrijd met 4-1 verloren. Kwam wel op voorsprong daarna ging het bergaf :P

Ik heb een vraag over het opstelling wijzigen (van 4-4-2 naar 3-4-3). Moet ik dat in het wedstrijdorders scherm doen of ergens anders?
Want in het wedstrijd orders scherm, als ik een speler van verdediging naar middenveld wil zetten kan dat niet vanaf minuut 1. Hij zegt dan dat ik minstens 1 voorwaarde moet kiezen uit minuten, stand of rode kaarten. (in het individuele orders scherm)

Of ben ik nou verkeerd bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Pirate-Bozz schreef op zondag 15 februari 2009 @ 23:49:
1e wedstrijd met 4-1 verloren. Kwam wel op voorsprong daarna ging het bergaf :P

Ik heb een vraag over het opstelling wijzigen (van 4-4-2 naar 3-4-3). Moet ik dat in het wedstrijdorders scherm doen of ergens anders?
Je kunt spelers heen en weer slepen en zo de opstelling aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Als jij een 3-4-3 opstelling wilt maken, moet je in het scherm genaamd "Opstelling" kiezen voor 3-4-3 uit het dropdown menu in de rechter bovenhoek (bij flash). Daarna kun je zelf kiezen welke spelers je waar wilt plaatsen door ze een voor een uit je "poel" te slepen naar de positie waar je ze wilt hebben. Als je dit wat vaker doet, zul je doorkrijgen hoe je een eigen opstelling opbouwt. Bij de non-flash versie van de opstelling is het wat anders: daar moet je d.m.v. de dropdown menu's kiezen voor 1 verdediger of 'back' die je 'herplaatst' naar de aanval ("extra aanvaller").

De opties die jij aan het bekijken bent, heten 'spelorders' en die zijn afhankelijk van een voorwaarde waar aan voldaan moet worden. Momenteel zou ik me daar nog niet heel druk mee maken, als je net komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Nog even met statistiekjes strooien:

Mijn team:
Loddar: 12.87
AH-stats:
TOT 173
DEF 47
MID 72
ATT 54
Sterren:
TOT 40.5
DEF 12
MID 21
ATT 7.5

Tegenstander:
Loddar: 6.80
AH-stats:
TOT 130
DEF 51
MID 36
ATT 43
Sterren:
TOT 36
DEF 8.5
MID 19.5
ATT 8.0

*O* 5-1 WINST *O*

Rm-rf bij dezen nogmaals bedankt :)

Ook leuk: http://alltid.org/league/153752/graphs/

[ Voor 7% gewijzigd door nXXt op 16-02-2009 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
6-0 tegen een botje. Hoogste midrating van mijn divisie gehaald nu terwijl mijn nieuwe aanwinst (met uitstekend positiespel) nog zwak in vorm is. Over 2 weken wacht de directe concurent voor het kampioenschap, volgende week weer een botje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn coach zakte vandaag in leiderschap en dus heb ik hem maar gelijk vervangen. Had begin vorig seizoen al 3 spelers aangetrokken die allemaal minimaal redelijk leiderschap hadden en redelijk ervaring. Tussen die 3 spelers zit elke keer 2 jaar verschil qua leeftijd. De eerste is nu aan de beurt om het team te trainen. De andere 2 kunnen meer ervaring op doen met de reserves zodat die hem later weer op kunnen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
CoRrRan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 00:21:
Als jij een 3-4-3 opstelling wilt maken, moet je in het scherm genaamd "Opstelling" kiezen voor 3-4-3 uit het dropdown menu in de rechter bovenhoek (bij flash). Daarna kun je zelf kiezen welke spelers je waar wilt plaatsen door ze een voor een uit je "poel" te slepen naar de positie waar je ze wilt hebben. Als je dit wat vaker doet, zul je doorkrijgen hoe je een eigen opstelling opbouwt. Bij de non-flash versie van de opstelling is het wat anders: daar moet je d.m.v. de dropdown menu's kiezen voor 1 verdediger of 'back' die je 'herplaatst' naar de aanval ("extra aanvaller").

De opties die jij aan het bekijken bent, heten 'spelorders' en die zijn afhankelijk van een voorwaarde waar aan voldaan moet worden. Momenteel zou ik me daar nog niet heel druk mee maken, als je net komt kijken.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2z89lea.png

Welk dropdown menu? Ik vind het namelijk nergens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Pirate-Bozz schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:03:
[...]

[afbeelding]

zodra je spelers uit het rechterrijtje in je veld sleept, verschijnt er een dropdown menu met een aantal verschillende opstellingen (4-4-2, 3-5-2 etc.) rechtsbovenin het groene vlak.
je kunt ook je tactiek wijzigen door gewoon een speler naar een andere locatie te slepen

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 16-02-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Waarschijnlijk heb je je managersdiploma nog niet volledig?
Want als je het diploma volledig hebt, mag je pas je taktiek aanpassen naar bijvoorbeeld 3-5-2.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

[...]

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2009/feb/16/img/i2m4bem3kth477v1kyg74oqmz.jpg

Zo ziet dat er uit dus. De speler P. Wintersberger wordt gesleept uit de spelerslijst.
De dropdownmenu's vindt je op de pagina zonder flash (staat er ook onder)

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-02 10:05
Ik speel standaard iedere week in een 3-5-2 opstelling omdat ik PS train. Nu ben ik de laatste 2 seizoenen gemakkelijk gepromoveerd en draai goed mee in de VIII. Nu ben ik bang dat daar binnenkort een eind aan gaat komen omdat ik nooit andere taktieken gebruik dmv het doorschuiven en/of bepaalde orders meegeven zoals door het midden of via de vleugels.

Is het mogelijk om vanuit deze opstelling te mixen? Zoja wat kan ik dan precies proberen en heb ik daar dan andere spelers voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bekernieuws

Nabeschouwing Ronde 3

FCThe_Blade is nog steeds actief in de beker. Na de run afgelopen twee seizoenen verwachten we eigenlijk ook niet minder. In Nederland zagen we de laatste team uit divisie VIII sneuvelen. Van de divisie VII wisten de helft van de teams zich te plaatsen voor de volgende ronde. De gelukkige teams zijn The "J" Club en SCSL. Zowel in divisie VI als divisie V hebben we teams die de ronde met een overwinning af hebben gesloten. Een klein rupsje leek toch genoeg te hebben van het beker toernooi nu Shabba FC zijn tegenstander Rupsje nooitgenoeg heeft uitgeschakeld. De wedstrijd van de week werd deze ronde niet gewonnen door een Tweaker, maar Ronald Koeman zag zijn mannen onderuit gaan in de verlenging na een 1-2 voorsprong bij rust. Daarmee was hij de enige uitschakeling in divisie IV. OO0nMe's Dreamteam denderde met 0-5 over zijn tegenstander heen die met z'n allen al leunend op een schoffel er naar stonden te kijken. Dat betekende dus einde bekertoernooi voor De Groenvoorzieners.

Voorbeschouwing Ronde 4

Boca LWD speelt in deze ronde tegen CounterAttack. Ondanks dat de naam doet vermoeden dat het een counterploeg is lijkt dat niet zo te zijn, met een zwaar bezet middenveld. FC Braobant kan een moeilijke strijd verwachten deze ronden tegen de moedig strijdende purple hearts. In totaal zijn er deze ronde 35 teams actief verspreid over 6 divisie in 2 landen.

Statistieken

Aantal deelnemers Nederland: 34
Aantal deelnemers Belgie: 1
Aantal deelnemers Duitsland: 0

Wedstrijd van de Week

Bragging - Shabba FC (218948042)
Shabba FC zal er deze ronde opuit zijn om zijn tegenstander een lesje te leren. Dat is aan het opscheppen is nog daar aantoe, maar om het dan ook nog eens in het Engels te doen gaat wel heel erg ver. Kijkend naar de vorige ronde kan het echter best nog wel eens lastig worden, omdat Bragging ook hun vorige thuiswedstrijd vrij overtuigend hebben gewonnen. Laten we hopen dat ze deze week niet nog een keer kunnen stunten.

Overzicht

Bekeroverzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Bedankt voor het bekeroverzicht!
Altijd leuk om te lezen, altijd goed om op de hoogte te blijven.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

[...]

[afbeelding]

Hihi, ik wist niet dat dat menu'tje verborgen was als je helemaal geen spelers geselecteerd hebt. Mijn excuses daarvoor. Ik hoop dat je er met de hulp van de anderen nu achter gekomen bent?
edit:
Bij nader inzien: ik zie dat menu direct, ook als ik geen speler in het veld heb staan... misschien gaat er iets niet helemaal goed bij jou.

[ Voor 15% gewijzigd door CoRrRan op 16-02-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
CoRrRan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:45:
[...]
Hihi, ik wist niet dat dat menu'tje verborgen was als je helemaal geen spelers geselecteerd hebt. Mijn excuses daarvoor. Ik hoop dat je er met de hulp van de anderen nu achter gekomen bent?
edit:
Bij nader inzien: ik zie dat menu direct, ook als ik geen speler in het veld heb staan... misschien gaat er iets niet helemaal goed bij jou.
Nee, ik heb het inmiddels gevonden. Ik had alle opdrachten voor de manager license gedaan behalve 12 en 18.
12 was een speler op de markt zetten en 18 de opstelling wijzigen. Het bleek (ook al vond ik dat nergens :P ) dat ik eerst 12 moest af hebben voordat ik de mogelijkheid in flash (en ergens anders) had om de opstelling te wijzigen. Nadat ik dat gedaan had kreeg ik hetzelfde scherm als jullie hebben.

Dus, beetje verwarrend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 23:35
Zo, ik heb vandaag een team toegewezen gekregen.

Heb gelijk een oefenwedstrijd gepland en start met een 4-4-2 opstelling. Ik weet niet of dit verstandig is en of ik de juiste personen op de juiste plek heb staan voor komende wedstrijd. Voor de keeper, heb ik het poppetje gekozen met de beste stats in keepen. Verdediging de spelers met de beste verdediging, middenveld beste positiespel en conditie,aanval heb ik de focus liggen op scoren. Als aanvoeder een persoon gekozen met goed leiderschap.

Geen idee of dit goed gaat uitpakken, maar daar komen we vanzelf wel achter Ik ben een beetje die tips aan het volgens op de msn groups site, zodat ik een redelijke start kan maken.
Mijn uiteindelijke doel is het creeeren van een counter ploeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

KraveN schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:44:

Heb gelijk een oefenwedstrijd gepland en start met een 4-4-2 opstelling. Ik weet niet of dit verstandig is en of ik de juiste personen op de juiste plek heb staan voor komende wedstrijd. Voor de keeper, heb ik het poppetje gekozen met de beste stats in keepen. Verdediging de spelers met de beste verdediging, middenveld beste positiespel en conditie,aanval heb ik de focus liggen op scoren. Als aanvoeder een persoon gekozen met goed leiderschap.

Geen idee of dit goed gaat uitpakken, maar daar komen we vanzelf wel achter Ik ben een beetje die tips aan het volgens op de msn groups site, zodat ik een redelijke start kan maken.
Ik denk dat je een beetje moet kijken wat je spelers waard zijn. Je zal een paar goede spelers hebben, je kan overwegen die te verkopen, ook zul je er wat moeten ontslaan. Maar voor je dat doet is het inderdaad belangrijk dat je wat weet over de vaardigheden van de spelers. Je kan ook een tooltje als Hattrick organiser proberen, dat geeft een beetje een voorspelling wat spelers waard zijn op een bepaalde positie.

Zelf heb ik in het begin op alle posities goedkope oude (tegen de 30) spelers neergezet met de basisskil die ik kon betalen, behalve op de trainingsposities (daar heb je jonge spelers nodig). Tot de VI werkte dit prima.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
KraveN schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:44:

Het is ook wel handig om eens hier te kijken voordat je begint. Op deze pagina staan heel veel tips voor beginnende spelers

http://www.hagonline.org/?id=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 23:35
Bedankt voor de tips.

Heb zojuist mijn eerste oefenwedstrijd gewonnen. 1-0 achter, 1-3 en uiteindelijk 2-3 gewonnen. Niet spectaculair, maar toch een overwinning. Het andere team had 21 sterren, mijn team 18.5. 5-3-2 tegen mijn 4-4-2. Ik denk dat ik het met dezelfde opstelling ga proberen voor de eerste competitie wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie nou net dat ik gewoon teams zonder manager in mijn competitie heb en ze worden over 4 wedstrijden pas BOT. Moet van het weekend tegen het team dat nog met een standaard opstelling speel en daarmee nog redelijke rating haalt. In ieder geval is directe degradatie dus niet meer mogelijk, maar de planning was eigenlijk ook vechten om de titel. Echter met 3 punten uit 3 wedstrijden gaat dat steeds moeilijker worden. Mocht mijn spelers niet gauw waker worden ga ik mijn elftal weer eens reorganiseren en misschien wel een trainingsswitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Anoniem: 26445 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 11:15:
Zie nou net dat ik gewoon teams zonder manager in mijn competitie heb en ze worden over 4 wedstrijden pas BOT. Moet van het weekend tegen het team dat nog met een standaard opstelling speel en daarmee nog redelijke rating haalt. In ieder geval is directe degradatie dus niet meer mogelijk, maar de planning was eigenlijk ook vechten om de titel. Echter met 3 punten uit 3 wedstrijden gaat dat steeds moeilijker worden. Mocht mijn spelers niet gauw waker worden ga ik mijn elftal weer eens reorganiseren en misschien wel een trainingsswitch.
Tja dsanka, mijn start is ook zwaar teleurstellend, dit terwijl ik mijn team versterkt heb. Ik kijk het nog 2 wedstrijden aan omdat ik 2 bots heb kan ik niet degraderen. Als ik na 2 wedstrijden geen uitzicht meer heb op een titel ga ik de spelers verkopen en geld sparen om volgend seizoen te knallen.
en de beker ?

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Binnen 10 minuten sta ik 2-0 achter in de beker, maar goed hij speelt met zijn eerste elftal.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 18-02-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Gaat weer fijn hier. Na 24 minuten al 1-5 voor. Nu na 40 loze minuten 1-6. Benieuwd waar dit eindigd.

Edit: Eindstand 1-9

[ Voor 10% gewijzigd door Quintus op 18-02-2009 19:01 ]

Unknown

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.