s'avonds wordt je gewoon verblind door het heldere scherm, je ogen beginnen te tranen. Ik zet de helderheid altijd wat omlaag. Mijn EX asus L50vn deteceerde zelf wanneer het dag of nacht wat. Maar was lang niet zo helder als de Sony...
De Beeldkwaliteit is gewoon goed, wel merk ik dat in de hoeken de helderheid een beetje (ietsi pietsi) terug valt, dat zie ik ook alleen maar als het nacht is, de verlichting staat uit en je start de systeem op, dan zie met het zwarte achtergrond goed de helderheids verschillen. Maar geen bleeding, waar de Asus wel een klein beetje last van had. Op de Asus liep de helderheid in de hoeken ook een tikki terug. Maar let wel, ik ben een behoorlijk kniesoor wat betreft de beeld kwaliteit!! Het is eigenlijk gewoon goed!!!! De kleur weergave is fantastisch... maar dat is allemaal kwestie van smaak. Maar op gevoel heb ik het idee dat de kleueren van Sony feller zijn dan van mijn EX Asus. Wel vindt ik het beeld over het algemeen BETER dan die van mijn ex Asus, wat ook al niet slecht was.
De resolutie is eigenlijk niet eens zo hoog voor zo'n beelddigonaal. Het is scherm is best groot! Maar wel heerlijk om ernaar te kijken. maar ja, ik hou van hoge resoluties en 1080p is voor mij nu absoluut meer dan voldoende voor wat dan ook (mij hoogste resolutie was ooit 1600x1200 bij 15", IBM thinkpad, de lettertjes was toen echt klein)
Ik hoop eigenlijk dat deze laptop proffesioneel wordt getest, dan heb je ook meet resutlaten van dat scherm.
Performance, de standaard Vista 32bit had ik absoluut het gevoel dat het niet lekker liep, bloatware??
Ik heb nooit met Vista 32bit gewerkt, altijd met 64bit ivm 4GB memory, dat liep altijd als een trein.
W7 64bit loopt op de Sony super.
Het kleine verschil (Asus T9400 vs Sony P8700, het verschil is 6MB vs 3MB cache en de lagere wamrte afgifte van de P serie) merk ik niet. Het performt goed, snel.
[
Voor 11% gewijzigd door
Fermion op 16-06-2009 17:03
]