Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

senser,
Heb ik ook. Is denk ik gebruikelijk bij de VAIO's, no worries dus.

Ypho,
Is in ieder geval geen garantie-kwestie, krijg je pas bij een x aantal procenten.. 2 pixels dus niet.
Als je hem bij een webwinkel hebt gekocht dan mag je hem binnen een week zonder opgaaf van reden retourneren, maar daar zit jij al ver overheen.

nietniks,

Zal even andere DVD's proberen dan. Dank je wel voor je reactie.

Iemand nog die wallpapers? Help a brother out ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:08:
Maar nu had ik is een paar films op de sony afgespeeld en zijn sommige oppervlakten zo 'geblokt', ligt dit aan de laptop of aan de slechte kwaliteit van het videofragment?
Zou ook goed aan je codecs kunnen liggen... K-Lite Codec pack al geprobeerd? Die installeert Media Player Classic en FFDshow. Daar zou het wel goed mee moeten gaan. Als dat niet zo is, probeer dan CoreAVC instructie hier.

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 29-05-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05-2021
Vraagje voor de mensen met een FW31. Zit er bij jullie ook zo'n klein spleetje tussen dat cilindrische lampje aan de aan/uitknop en het rechter scherm scharnier? Bij mij is dit het geval aan de voorkant, aan de achterkant van de cilinder is het mooi aangesloten met het scharnier. Het lijkt dus alsof die aan/uitknop een beetje scheef staat.
Vroeg me gewoon af of die misschien verschoven zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weiger echt om te kijken of ik een spleetje heb ergens. Straks blijf ik het continu zien en kan ik niet meer genieten van mijn laptop. Hij werkt naar behoren, en hij is mooi. Meer wil ik niet. Doen jullie dat ook voordat jullie gek worden van het gestaar naar een dode pixel of scheef zittende dingen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artey
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:47:
Ik weiger echt om te kijken of ik een spleetje heb ergens. Straks blijf ik het continu zien en kan ik niet meer genieten van mijn laptop. Hij werkt naar behoren, en hij is mooi. Meer wil ik niet. Doen jullie dat ook voordat jullie gek worden van het gestaar naar een dode pixel of scheef zittende dingen.... :P
Ik denk dat ik aan zo'n stoornis lijd waardoor de kleinste "fout" op een nieuw apparaat mij zo enorm kan ergeren dat ik er bijna gek van wordt :P Het heeft een naam hoor...
Als elk model daarentegen die fout zou vertonen kan het mij al snel niks meer schelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:21
Binnenkort komt de FW41 serie:
pricewatch: Sony VGN-FW41M/H

Bovenstaande is nu enkel nog te pre-orderen, maar de specs zijn veelbelovend met de HD 4650. Dat maakt deze notebook dan ook tot de beste keuze voor de komende Notebook BBG, samen met de andere goede specs voor die prijs.

Aan jullie dan ook een verzoek: Wat zijn de ervaringen van de vorige FW-series? Hoe is de degelijkheid, toetsenbord, scharnieren. Wat ervaren jullie als nadeel en last but not least: Wat is de accuduur die jullie halen. De 2:30 die Sony opgeeft lijkt me niet bepaald de max van deze notebook iig (2:15 werd ergens met volledige belasting gehaald).

Wat beknopte meningen en ervaringen zouden mij naast de vele reviews iig een goed beeld geven voor de tekst omtrent de FW41 daar deze niet veel afwijkt op de videokaart na eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07-2023
Zijn er mensen die ervaringen hebben met de FW31ZJ hebben???
Ik mag een laptop uitzoeken tot 1500 euro.
Na lang zoeken kwam ik op deze laptop terecht. Ik weet dat de laptop geen 1500 euro kost maar het is voldoende voor mij op mee te werken en dan hou ik nog wat over ook.

Dus zijn er mensen die ervaringen met dit model of eventueel een andere kunnen aanraden in de FW serie??
Nu zag ik ook net het linkje van GENETIX en die FW41 ziet er ook goed uit kwa specs. en nog goed binnen het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artey
Apocalyptus schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:54:
Zijn er mensen die ervaringen hebben met de FW31ZJ hebben???
Ik mag een laptop uitzoeken tot 1500 euro.
Na lang zoeken kwam ik op deze laptop terecht. Ik weet dat de laptop geen 1500 euro kost maar het is voldoende voor mij op mee te werken en dan hou ik nog wat over ook.

Dus zijn er mensen die ervaringen met dit model of eventueel een andere kunnen aanraden in de FW serie??
Nu zag ik ook net het linkje van GENETIX en die FW41 ziet er ook goed uit kwa specs. en nog goed binnen het budget.
Ik heb pas een FW31ZJ gekocht. Ben er zeer tevreden van, het scherm is echt wel een van de beste waar ik ooit mee gewerkt heb. Hij is wel vooral gemaakt voor het bekijken van HD video content. Heb er nog geen games op gespeeld dus kan niet zeggen hoe hij op dat vlak presteert. Enige minpunt is dat de HDD op 4200 RPM draait, wat voor langere opstarttijden zorgt. Aangezien ik het toestel vaak als desktop replacement thuis gebruik zie ik de batterijduur van 2.5 uur niet als minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 20:31:
nietniks,

Zal even andere DVD's proberen dan. Dank je wel voor je reactie.

Iemand nog die wallpapers? Help a brother out ;)
Ik help je wel ff, maar je zult geduld moeten hebben. Ikzelf heb ze niet meer (schone installatie) maar mijn makker met exact zelfde laptop heeft de originele vaio installatie nog. PM me je mailadres maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07-2023
Het besluit staat vast. Ik heb net de FW31ZJ gekocht. Had nog wel wat langer kunnen doorzoeken maar ik heb gewoon de knoop doorgehakt.

Wat Artey ook al zei is dat het scherm erg goed is. De processor is ook goed en videokaart is voldoende voor mij omdat ik verder geen super games speel. De spellen die ik nu speel worden gespeeld op een laptop met een geforce 6100. Ben er nu alleen maar op vooruit gegaan.

Wat Artey ook al zei ( :) ) is dat de hardeschijf enige minpunt is. Voor die 1300 euro hadden best een 5400 RPM schijf ik kunnen goooien, Doe ik later zelf wel :) Het numerieke gedeelte is misschien een gemis, maar daar stoor ik me niet aan.
Met het design ben ik blij en vind de laptop er erg goed uitzien. Al met al ben ik een zeer tevreden koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:10
Snapt iemand dit nou. Ik heb mijn FW31J opnieuw geinstalleerd. Had hiervoor ook al problemen met het draadloos.

Nu komt nog het vreemde.. internet radio staat op. Maar nee hoor.. een webpagina openen werkt gewoon niet! Hoe kan dit in godsnaam??

[ Voor 1% gewijzigd door tiswat op 30-05-2009 15:28 . Reden: Opgelost: accesspoint gereset ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:07
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:37:
[...]

Zulke stappen heb ik ook gedaan, alleen is er geen driver voor 3650 te downen maar voor de 3600 series, ik neem aan dat je die bedoelt? Ik kan wel de CCC openen btw, maar heb maar slechts 3 resoluties ter beschikking...

9.5 heb ik btw niet gedaan omdat die nogal werd afgekraakt in de meuktracker, bij velen was de fps omlaag gegaan enz enz...

Heb jij toevallig de 9.5 wel gedaan?
Weet ik niet meer, heb gewoon de meest recente versie gedownload. Heb geen last gehad van lagere fps of wat dan ook. Sorry voor late respons, had examens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 00:13:
Ik moet even terugkomen op een eerdere postje van me. De schone vista setup slikte wel mijn key, maar nu krijg ik een popup met activatie niet gelukt, probeer andere key.

Dus blijkbaar moet er een andere ISO worden gebruikt, jammer, kost me weer moeite terwijl ik dacht klaar te zijn...
Nu nog ff 1 laatste post, er is al meer dan genoeg over gezegd, maar het gaat toch over de FW laptopjes. Ik heb een andere iso gebruikt dat speciaal voor OEM gelicenteerde laptopjes is. Nu staat er in de productcode wel OEM in de 2e reeks als je op windowstoets en break drukt (op de laptop ook op FN toets drukken).

Activatie is nu wel gelukt, dus als iemand graag een schone installatie wil, vergewis je ervan dat het een OEM dvd is.... Ik heb ook alle apparaten in apparaatbeheer in een mapje laten zoeken die vol met sony meuk zit (gedownload van sony). Veel dingen zijn alsnog geinstalleerd zonder de sony setup te gebruiken, slechts 2 dingen lukten niet op deze manier, de wireless netwerk en de ati (sony standaard ati driver zodat ik altijd van een gemodde terug kan naar deze versie).

Ontopic: ik heb de FW41ZJ bekeken, veelbelovend en ik vraag me af waarom ze een zo simpele videokaart hebben gekozen voor de 31, daar gaat het me hoofdzakenlijk om als ik die 2 vergelijk?. Nu heb ik zoiets van had ik maar gewacht, maar ik heb heb nu toch al een poosje en als ik die 41 had gekocht dan kwam Genetix weer met een 51 aangelopen, dat blijf je toch houden? Ik zal die BBG zeker ff lezen, lijkt me een interessante review.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ho, geen review, maar een BBG hè ;) . Verwacht dus geen testresultaten en dergelijke, maar voor mensen die een nieuwe notebook nodig hebben een hulpmiddel waarin nieuwe ontwikkelingen en geschikte notebooks worden geadviseerd.

Maar ervaringen met accutijd zijn nog altijd welkom :+ Overigens heeft Sony het over "meerdere lampen". Zijn dat er gewoon 2, Dual Lamp ofzo, of heeft Sony er nu nog meer in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens mij is het gewoon dual lamp. Waarom ze het ineens formuleren als 'meerdere' verbaast me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Had het nog even gechecked en is idd dual lamp ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:29:
Ho, geen review, maar een BBG hè ;) . Verwacht dus geen testresultaten en dergelijke, maar voor mensen die een nieuwe notebook nodig hebben een hulpmiddel waarin nieuwe ontwikkelingen en geschikte notebooks worden geadviseerd.

Maar ervaringen met accutijd zijn nog altijd welkom :+ Overigens heeft Sony het over "meerdere lampen". Zijn dat er gewoon 2, Dual Lamp ofzo, of heeft Sony er nu nog meer in zitten?
Accutijd klopt wel ongeveer, je hebt 2,5 uur ongeveer op de accu. Ik heb alleen geen ervaringen met andere laptoppen die ook op accu werkten (wel op netstroom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Heren,

Ik wilde deze avond is kijken of ik ook XP op deze bak kon krijgen (fw31j). Maar krijg een bsod net voor dat je bij de schijven komt. Iemand anders daar ook last van? Heb ik met Vista namelijk niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
SATA. Ondersteund XP standaard niet. Er zijn 2 opties:

a. Je BIOS intellingen voor de harde schijf op een legacy of compability mode zetten (oid)
b. Een SATA driver slipstreamen in een XP installatie met behulp van nLite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 18:30
of SP3 slipstreamen, die ondersteunt wel SATA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
GENETX schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:39:
SATA. Ondersteund XP standaard niet. Er zijn 2 opties:

a. Je BIOS intellingen voor de harde schijf op een legacy of compability mode zetten (oid)
Kan niet. Mag bijna niks in de bios. Dus moet ik die weer flashen.
b. Een SATA driver slipstreamen in een XP installatie met behulp van nLite. Dat zou ik nog kunnen proberen. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello allen, ik ben sinds kort trotse bezitter van een VGN-FW31ZJ. Het vervelende aan deze computer is enkel maar de enorme hoeveelheid software die standaard geïnstalleerd wordt. Gezien ik geen zin heb om vanuit een cleane windows x64 alles zelf te installeren (mijn ervaring leert mij dat als je dat op laptops doet er dan toch wel altijd een of andere multimediatoepassing niet werkt).
Daarom heb ik zoveel mogelijk sony-vaio software verwijderd, namelijk:

Vaio Content Folder Setting
Vaio Content Importer/Exporter
Vaio Content Metadata Intelligent Analyzer Manager
Vaio Content Metadata manager setting
Vaio Content Metadata xml interface library
Vaio musicbox
Vaio musicbox sample music
Vaio media plus
Vaio media plus opening movie
Me and my vaio
Software info for me and my vaio
Music transfer
Vaio launcher
Vaio marketing tools
Vaio original function setting
Vaio smart network
Vaio update
Vaio wallpaper contents
Vaio entertainment platform

De andere VAIO toepassingen heb ik laten staan, omdat die verantwoordelijk zijn voor de correcte werking van drivers, plugins of content types.

Mijn enige vraag die mij nu nog rest: wat is de toepassing Vaio Marketing Tools eigenlijk? Deze kan je via het sony recovery center niet apart opnieuw installeren. Ik heb die uiteindelijk ook maar verwijderd, maar ik vraag me af of er hiermee niks essentieels is verwijderd? Graag een mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:57:
Hello allen, ik ben sinds kort trotse bezitter van een VGN-FW31ZJ. Het vervelende aan deze computer is enkel maar de enorme hoeveelheid software die standaard geïnstalleerd wordt. Gezien ik geen zin heb om vanuit een cleane windows x64 alles zelf te installeren (mijn ervaring leert mij dat als je dat op laptops doet er dan toch wel altijd een of andere multimediatoepassing niet werkt).
Daarom heb ik zoveel mogelijk sony-vaio software verwijderd, namelijk:

Vaio Content Folder Setting
Vaio Content Importer/Exporter
Vaio Content Metadata Intelligent Analyzer Manager
Vaio Content Metadata manager setting
Vaio Content Metadata xml interface library
Vaio musicbox
Vaio musicbox sample music
Vaio media plus
Vaio media plus opening movie
Me and my vaio
Software info for me and my vaio
Music transfer
Vaio launcher
Vaio marketing tools
Vaio original function setting
Vaio smart network
Vaio update
Vaio wallpaper contents
Vaio entertainment platform

De andere VAIO toepassingen heb ik laten staan, omdat die verantwoordelijk zijn voor de correcte werking van drivers, plugins of content types.

Mijn enige vraag die mij nu nog rest: wat is de toepassing Vaio Marketing Tools eigenlijk? Deze kan je via het sony recovery center niet apart opnieuw installeren. Ik heb die uiteindelijk ook maar verwijderd, maar ik vraag me af of er hiermee niks essentieels is verwijderd? Graag een mening!
Dat is mijn ervaring niet (met Asus), maar vaak moet je het software in een bepaalde volgorde installeren. Wanneer mijn Laptop binnen is (even wachten totdat de gratis W7 upgrade een feit is) dan gaat er direct W7 erop.

Zijn de verkrijgbare drivers wat je op de Amerikaanse Vaio support site kunt downloaden hetzelfde als wat je hier in NL kunt downloaden?

Want her heb ik een link met 64bit drivers voor Vaio's, of was dit al bekend?

Vaio 64bit drivers - klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Fermion schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:11:
[...]

Dat is mijn ervaring niet (met Asus), maar vaak moet je het software in een bepaalde volgorde installeren. Wanneer mijn Laptop binnen is (even wachten totdat de gratis W7 upgrade een feit is) dan gaat er direct W7 erop.

Zijn de verkrijgbare drivers wat je op de Amerikaanse Vaio support site kunt downloaden hetzelfde als wat je hier in NL kunt downloaden?

Waarom niet? het zijn drivers. Enkel de taal kan misschien afwijken, maar doorgaans hebben ze toch allemaal dezelfde hardware, iig in de grondbeginselen waardoor de drivers prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
GENETX schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:14:
[...]

Waarom niet? het zijn drivers. Enkel de taal kan misschien afwijken, maar doorgaans hebben ze toch allemaal dezelfde hardware, iig in de grondbeginselen waardoor de drivers prima werken.
Ik heb het verleden van Sony niet gevolgd, maar ik las altijd dat Vaio 64bit niet support! Althans in NL is 64Bit van Vista niet als optie verkrijgbaar, of ik heb het mis?. In USA is dat wel het geval, zoals eigenlijk daar veel meer mogelijk is wat betreft het samen stellen van je Vaio :9~

Maar Prima dat Sony 64Bit drivers beschikbaar stelt, want 64bit bevalt mij prima (Vista en W7) en helemaal nu dat alle 4GB ram tot he beschikking staat :). Maar tegenwoordig weet iedereen dat al, hoop ik. Snap niet waarom 32bit nu nog wordt verkocht.

edit: info toegevoegd.

[ Voor 22% gewijzigd door Fermion op 04-06-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Fermion schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:01:
[...]

Ik heb het verleden van Sony niet gevolgd, maar ik las altijd dat Vasio 64bit niet support! In NL is een 64Bit van Vista ook niet als optie mogelijk. In USA is dat wel het geval, zoals eingelijk daar veel meer moglijk is, wat betreft het samen stellen van je Vaio :9~
Dus blijkbaar wel ;) . Als je gewoon 64-bit drivers van het betreffende model hebt, ga er dan maar vanuit dat het werkt. Eigenlijk zijn ook enkel dingen als toetsenbord drivers ed kritisch. LAN, WLAN, Videokaart etc kun je doorgaans wel bij fabrikanten als Realtek, Intel en AMD wegvissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:11:
[...]

Allemaal goed en wel, maar mijn vraag was eigenlijk of iemand weet wat het programma 'sony marketing tools' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Windows 7 upgrade program, de grote merken (HP, DELL, ASUS) praten al erover, Sony nog niet?

http://www.pocket-lint.co...s-7-upgrade-program.phtml

http://blog.techiezone.in...indows-7-upgrade-from-hp/

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=386544

[ Voor 15% gewijzigd door Fermion op 04-06-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag net dat er updates waren uitgekomen voor de branders van FW31ZJ. (niet "huh" denken bij het stukje" meerdere branders", een vriend met eveneens FW31ZJ heeft een matshita brander en ik een pioneer brander, qua innerlijk komen dus niet alle FW31ZJ overeen).

http://support.vaio.sony...._cons&c=0&s=VGN-FW&m=7279

Edit: gebruikt iemand de WinDVD naar volle tevredenheid?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn budget voor het aanschaffen van een laptop aangepast, en zit te overwegen om de VGN-FW41M/H te kopen als deze uit is. Bij deze laptop hoef ik ook niet meer de harddisk te upgraden.

Maar hoe bevalt de resolutie 1920 x 1080? Dit lijkt mij zo huge, blijf je dan niet continu turen? Gebruik nu zelf 1680 x 1050 op een 20inch tft en dat werkt prettig, als zeg ik het zelf. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Zelf werk ik op 1920x1200 op 17". Voorheen vond ik dat erg klein, maar dat komt omdat ik veel op een notebook werkte met een schermgrootte van 15.4" en een schermresolutie van 1280x800. De stap naar 17" 1920x1200 wordt dan wel erg groot en ervaarde ik niet altijd als prettig.

Echter merkte ik dat ik de laatste tijd meer met de 17" notebook werkte en dit prettiger werkt dan m'n andere notebook. Het is een kwestie van gewenning en het turen zal na korte tijd miniem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-04 12:31
Weet iemand wanneer de FW41 leverbaar is? Op de sony site kun je hem alvast wel reserveren, maar geen data verder. Ik hoorde ergens juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Skibby schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:06:
Weet iemand wanneer de FW41 leverbaar is? Op de sony site kun je hem alvast wel reserveren, maar geen data verder. Ik hoorde ergens juni?
Radio Correct in Rotterdam heeft hem 10 juni binnen. RAF Amsterdam krijgt ze deze week binnen, volgens de verkoper 133 stuks (?). Media Markt Rotterdam centrum, deze week 2 stuks (lekker ingecalculeerd). Media Markt Amsterdam, niet bekend.

Ik denk dat eind deze week de FW41 over goed beschikbaar is, maar, ik denk ook dat ze heel snel verkocht gaan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Fermion op 08-06-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forum leden, ik ben opzoek naar motion eye driver voor vaio fw21E. Ik heb officiele site gekeken maar helaas kon ik niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
ARRRRRRRRRRRRRRRGHHHHH ;( ;(

Net mijn Vaio FW41 M/H bij Correct opgehaald in Rotterdam, een DIKKE vette veeg kras op het scherm.... dacht nog eerst dat het een vuiltje was...... wat jammer. Morgen direct terug naar de winkel, dit kan natuurlijk niet :|

Mij nog wel flink lopen haasten om op tijd in Rotterdam te zijn, was eigenlijk 5 min. te laat, maar ze waren met toeval nog open.

Op de buiten kap zat wel een smeer van vieze vinger.... kunnen ze bij Sony geen laptops inpakken?

Wel, als dit probleem is opgelost, dan zal ik mijn gebruikers ervaring plaatsen zoals ik dat met mijn Asus ook heb gedaan.

JAMMER.........................

Er zat geen upgrade coupon bij naar Window 7, dat viel tegen.

edit: info toegevoegd

[ Voor 38% gewijzigd door Fermion op 10-06-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 23:42
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:49:
Beste forum leden, ik ben opzoek naar motion eye driver voor vaio fw21E. Ik heb officiele site gekeken maar helaas kon ik niks vinden.
Daar is geen driver van. Als ik het me goed herinner, installeerde bij mij de webcam automatisch toen ik een FW serie voorzag van een clean install...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Ik merkte ook op dat bij de Sony geen herinstallatie CD/DVD wordt meegeleverd, ook geen windows Vista DVD. Hoe voer ik een heristallatie uit? Moet ik een DVD bij Sony bestellen?

Van Sony:

----
All recent VAIO models come preinstalled with Hard Disk Drive Recovery system. This means that the recovery image is located in a hidden partition on the hard disk.

Your documentation pack includes instructions on how to recover your system from the recovery partition, and how to burn the recovery image on optical media (using the VAIO Recovery Utility).
Typically the HDDR recovery menu can be started by pressing F10 at boot time.
----

Je mag ook zelf het op een DVD branden, maar je hebt wel een CD-R nodig om ervan te kunnen booten 8)7

http://kb.sony-europe.com/KB/Solutions/en/V00000_V00499/V00078.html

Maar is kijken hoe ikzelf daar een hertel DVD van kan maken. Ik hoop dat je driver kan downloaden en met Nlite kan laten slipstreamen.

goh, wat een gezeik voor een A-merk......

edit: info toegeveogd

[ Voor 81% gewijzigd door Fermion op 11-06-2009 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
KingRoad schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:53:
[...]

Daar is geen driver van. Als ik het me goed herinner, installeerde bij mij de webcam automatisch toen ik een FW serie voorzag van een clean install...
FOUT. Die bestaat wel degelijk. Je moet gewoon de versie pakken van een andere laptop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Clean Vista install op een Sony LIJKT toch niet zo lastig te zijn:

--------------
I just got an SR190 and very easily did a semi-clean install. The only bloatware was Adobe Reader and Napster., but the drivers were installed correctly and I didn't have to activate or do anything annoying, it was a very easy process.

1) make the recovery DVD's
2) copy your Sony Recover folder to a cd
3) reboot to the recovery DVD (NOT the partition)
4) select the option for "Complete System Recovery"
5) repartition however you want
6) restore
7) at some point, it will ask you to eject the DVD. do so
8) random windows install stuff...
9) After some reboots, it will go to an "install" windows and ask you to reinsert the recovery dvd. DON'T. Just cancel out of things until you get to a windows screen. I think that's it!

I was surprised at how easy it was to avoid the bloatware. I had to install the wifi driver, which was easy, and a few software things (fingerprint) but nothing that was a problem.
--------------

Link naar verhaal:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=303771

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Fermion schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:12:
Clean Vista install op een Sony LIJKT toch niet zo lastig te zijn:
Semi Clean is inderdaad een stuk makkelijker dan een volledige Clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Fermion schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 08:43:
Ik merkte ook op dat bij de Sony geen herinstallatie CD/DVD wordt meegeleverd, ook geen windows Vista DVD. Hoe voer ik een heristallatie uit? Moet ik een DVD bij Sony bestellen?

Van Sony:

----
All recent VAIO models come preinstalled with Hard Disk Drive Recovery system. This means that the recovery image is located in a hidden partition on the hard disk.

Your documentation pack includes instructions on how to recover your system from the recovery partition, and how to burn the recovery image on optical media (using the VAIO Recovery Utility).
Typically the HDDR recovery menu can be started by pressing F10 at boot time.
----

Je mag ook zelf het op een DVD branden, maar je hebt wel een CD-R nodig om ervan te kunnen booten 8)7

http://kb.sony-europe.com/KB/Solutions/en/V00000_V00499/V00078.html

Maar is kijken hoe ikzelf daar een hertel DVD van kan maken. Ik hoop dat je driver kan downloaden en met Nlite kan laten slipstreamen.

goh, wat een gezeik voor een A-merk......

edit: info toegeveogd
Ik vind het anders heel begrijpelijk en ben er juist blij om dat er geen installatiemedia meer worden meegeleverd. Dit is:
1) Gunstiger voor de prijs van de laptops
2) Goedkoper voor de fabrikant zelf (dus ook voor de consument)
3) Beter voor het milieu
Er zijn héél veel mensen die hun recovery discs direct kwijtraken of ze nooit gebruiken en waarom zou je dan iedereen een disc meegeven? Ik vind de moeite die je moet nemen om er een te branden nihil, dat heb ik er echt wel voor over. En dat je dat zelf moet doen noem ik persoonlijk geen gezeik...
Hoezo zou je trouwens eerst een CD-R nodig moeten hebben om van een recovery DVD te kunnen booten?? Dat begrijp ik niet helemaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de FW41 nu de 64bit versie van Vista geinstaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
cbernardini schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:42:
[...]

Ik vind het anders heel begrijpelijk en ben er juist blij om dat er geen installatiemedia meer worden meegeleverd. Dit is:
1) Gunstiger voor de prijs van de laptops
2) Goedkoper voor de fabrikant zelf (dus ook voor de consument)
3) Beter voor het milieu
Er zijn héél veel mensen die hun recovery discs direct kwijtraken of ze nooit gebruiken en waarom zou je dan iedereen een disc meegeven? Ik vind de moeite die je moet nemen om er een te branden nihil, dat heb ik er echt wel voor over. En dat je dat zelf moet doen noem ik persoonlijk geen gezeik...
Hoezo zou je trouwens eerst een CD-R nodig moeten hebben om van een recovery DVD te kunnen booten?? Dat begrijp ik niet helemaal 8)7
Tsja, tot je ze niet brand, je laptop kuren geeft en de helpdesk/rma service eist dat je eerst een recovery doet. Dan mag je dokken, is het alsnog slecht voor het mileu en kost het je klauwen vol geld.

Bovenstaande is geen grapje, maar zeker bij Acer harde realiteit. Ik ben het dan ook niet met je eens. Mijn Asus kent netjes een handleiding, recovery CD's en een handige driver CD voor een eigen clean install. het kost de fabrikant eigenlijk niets extra, nog geen 5 euro. Ik zie het niet in de prijs terug in ieder geval. Maar ik waardeer de service enorm. Zelfs de 300 euro kostende Targa die mn zus bij de Lidl kocht een tijdje terug kwam netjes met boekjes en CD's.

Dat een prijsvechter als Acer die service na laat oké, maar een bij een Sony laptop van 1200 euro? Sorry, ik vind het wel belachelijk. Nee, geef mij maar een Asus waar je 50 euro extra dokt, maar wel een goede service krijgt (bij een RMA vervangen ze vaak, onnodig, ook direct je cover zodat je laptop er als nieuw uitziet), CD's en manual meekrijgt, een nette, handige tas en een prima logitech notebook knaagdier. Die 50 euro is dan doorgaans tegenover zo'n Acer ofzo, waarbij ook nog 1 jaar extra garantie bij inbegrepen zit. 50 euro is dan een schijntje in mijn ogen.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 11-06-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Ik ben van plan een Sony VGN-FW41M/H te kopen. Krijg je hier een cleane windows CD bij of staat er dan allemaal Sony zooi op?

Als er Sony zooi opstaat, is het mogelijk een fresh install te doen met een eigen windows versie zodat je het niet meer hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
RMB schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:55:
Ik ben van plan een Sony VGN-FW41M/H te kopen. Krijg je hier een cleane windows CD bij of staat er dan allemaal Sony zooi op?

Als er Sony zooi opstaat, is het mogelijk een fresh install te doen met een eigen windows versie zodat je het niet meer hebt?
Er staat een shitload aan zooi op. Maar een fresh install moet altijd kunnen. Zoveel verschilt een notebook nou ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
GENETX schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:32:
[...]

Tsja, tot je ze niet brand, je laptop kuren geeft en de helpdesk/rma service eist dat je eerst een recovery doet. Dan mag je dokken, is het alsnog slecht voor het mileu en kost het je klauwen vol geld.

Bovenstaande is geen grapje, maar zeker bij Acer harde realiteit. Ik ben het dan ook niet met je eens. Mijn Asus kent netjes een handleiding, recovery CD's en een handige driver CD voor een eigen clean install. het kost de fabrikant eigenlijk niets extra, nog geen 5 euro. Ik zie het niet in de prijs terug in ieder geval. Maar ik waardeer de service enorm. Zelfs de 300 euro kostende Targa die mn zus bij de Lidl kocht een tijdje terug kwam netjes met boekjes en CD's.

Dat een prijsvechter als Acer die service na laat oké, maar een bij een Sony laptop van 1200 euro? Sorry, ik vind het wel belachelijk. Nee, geef mij maar een Asus waar je 50 euro extra dokt, maar wel een goede service krijgt (bij een RMA vervangen ze vaak, onnodig, ook direct je cover zodat je laptop er als nieuw uitziet), CD's en manual meekrijgt, een nette, handige tas en een prima logitech notebook knaagdier. Die 50 euro is dan doorgaans tegenover zo'n Acer ofzo, waarbij ook nog 1 jaar extra garantie bij inbegrepen zit. 50 euro is dan een schijntje in mijn ogen.
Hmm, ik denk dat dit ook gewoon een persoonlijke kwestie is. Ik vind het vrij stom als je vergeet recoverydiscs aan te maken, bij haast elk merk dat ik ken wordt het je bij de eerste keer dat je de laptop aanzet naar je hoofd geschreeuwd door een of ander venstertje... Ik vind het gewoon gemakzucht als je ze vergeet, en tja, dat de RMA afdeling streng is daarom keur ik dan natuurlijk ook weer niet goed. Het zou pas echt netjes zijn als je achteraf nog je recovery CD's zou kunnen aanvragen bij de fabrikant die het vervolgens kostenloos nastuurt.

Nogmaals ik vind het feit dat er allemaal boekjes, cd's en andere zooi bij een product komt helemaal niets zeggen over de kwaliteit van het product of het imago van de fabrikant. Het gaat uiteindelijk altijd om het product zelf, dat is in ieder geval mijn visie daarop.

[ Voor 6% gewijzigd door VR46 op 11-06-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Update,
Correct Rotterdam heeft gelukkig zonder slag of stoot de laptop omgeruild! Fantastisch van ze, 10+
Ik ben bang als je je laptop via een webwinkel hebt gekocht, dat dit allemaal niet zo snel was gegaan en dat je een berg met vervellende vragen over je heen zou hebben gekregen....

Wat ben ik hier blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
RMB schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:55:

Ik heb een FW41 M/H, je krijgt:

1x laptop
1x voeding
1x netsnoer
1x accu

en wat marketing blaadjes....

Je krijgt GEEN doekjes, cd's, dvd's of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
cbernardini schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:52:
[...]

Hmm, ik denk dat dit ook gewoon een persoonlijke kwestie is. Ik vind het vrij stom als je vergeet recoverydiscs aan te maken, bij haast elk merk dat ik ken wordt het je bij de eerste keer dat je de laptop aanzet naar je hoofd geschreeuwd door een of ander venstertje... Ik vind het gewoon gemakzucht als je ze vergeet, en tja, dat de RMA afdeling streng is daarom keur ik dan natuurlijk ook weer niet goed. Het zou pas echt netjes zijn als je achteraf nog je recovery CD's zou kunnen aanvragen bij de fabrikant die het vervolgens kostenloos nastuurt.
Dan vraag ik me af waarom je ze dan liever niet gewoon meegelevert ziet :? . Alsnog moet je CD's branden wat je a) tijd kost en b) alsnog geld kost. Daarnaast is het nog steeds slecht voor het milieu. Sowieso worden de notebooks er niet duurder op. Volgens mij schoffel je je eigen argumenten onderuit.

Sowieso, welke fabrikant gaat die CD's dan achteraf gratis verzenden? Als ze dat doen moet je alsnog vooraf, bij aanschaf, meer betalen om zo'n service te bekostigen.

Sure, het gaat om het product zelf. Maar ik vind het wel zo netjes, en het geeft me sowieso meer vertrouwen in de service, als ze je toch netjes de boekjes en cd's meeleveren. Het scoort bij mij iig een pluspunt. Het hoeft niets af te doen aan de rest van de notebook of service als het niet gebeurd, maar het wekt toch wat vertrouwen en een stukje waardering bij mij als men wel die service bied.

Oeh, nice Soko-nogwat ( :+ ). Ben benieuwd naar je review!

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 11-06-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:22:
Heeft de FW41 nu de 64bit versie van Vista geinstaleerd?
Ik heb hem nog niet aangezet :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik denk wel degelijk dat het gaat om kostenbesparingen. Niet alleen de kosten van het maken van de DVD's ook het precies bijhouden welke modellen je allemaal hebt. (volgens mij hebben we deze discussie al vaker gehad :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Vanaf de Sony site zijn de drivers wel allemaal te downloaden, tenminste, dat hoop ik dan maar. Want als er Vista 32bit erop staat, dan gaat dat eraf!
Maar ik zal sowieso Windows7 erop knallen, nadat ik eerst ben nagegaan hoe het systeem is met zijn default OS.

Ik zal hiervoor een nieuwe gebruikers ervaring topic openen, speciaal voor de FW41 M/H.
Als er nog wensen zijn wat ik moet meenemen bij het testen, laat dat even weten.
Mijn vorige gebruikers ervaring was een Asus L50VN

[Ervaringen] Asus L50VN

[ Voor 34% gewijzigd door Fermion op 11-06-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
^ is idd het beste. Even 1 weekje default draaien om er zeker van te zijn dat je geen laptop hebt met een fout uit de fabriek. Scheelt een stuk gedonder als je al zit te kloten en er dan achter komt.
Fermion schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:59:
Vanaf de Sony site zijn de drivers wel allemaal te downloaden, tenminste, dat hoop ik dan maar. Want als er Vista 32bit erop staat, dan gaat dat eraf!
Maar ik zal sowieso Windows7 erop knallen, nadat ik eerst ben nagegaan hoe het systeem is met zijn default OS.

Ik zal hiervoor een nieuwe gebruikers ervaring topic openen, speciaal voor de FW41 M/H.
Als er nog wensen zijn wat ik moet meenemen bij het testen, laat dat even weten.
Mijn vorige gebruikers ervaring was een Asus L50VN

[Ervaringen] Asus L50VN
Kun je beter niet doen*. De L50Vn is de enige in de L50-serie, maar het liefst houden we series gebundeld en een FW-serie is er al ;) . Beter gooi je gewoon een review in de review sectie van de pricewatch. levert je ook meer karma op overigens :P . En een repost hier en in het NBBG-topic kunnen we ook zeker waarderen :)

* -> Resulteert in een slotje, dat kan ik je nu al melden :+

[ Voor 74% gewijzigd door GENETX op 11-06-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Prima, dan plaats ik hem hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skibby
Ik wacht nog op de FW41 Z/J maar die is nog niet beschikbaar, pre-order overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Hier een voorafje van mijn ervaring, maar voor nu:

- Je bent 2 uur bezig met de installatie na het opstarten, best lang.
- Vista 32 bit.
- Base score, niet slecht, de cijfers zien er goed uit. Vanavond screenshots en de rest van de benchmarks.
5,4 (proc)__________[Asus 5.4 T9400]
5,6 (3D)___________[Asus 5,3 9650M GT]
5,9 (graphics)______[Asus 5.0 9650M GT] de Sony is met zijn ATI is hier behoorlijk veel sneller!
5,6 (harddrive)_____[Asus 5,5]
5,9 (memory)______[Asus 5.9]
- Screen resolution: 1920x1080

Voor ongeveer hetzelfde geld (Asus 1310.-, Sony 1299.-) krijg je iets meer met Sony, mooi :D
Ben benieuwd hoe WOW op full HD speelt :9~ :9~
en hoe GTA4 draait....

[ Voor 38% gewijzigd door Fermion op 11-06-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelieve niet crossposten, Bluetooth werkt niet.

[ Voor 92% gewijzigd door GENETX op 12-06-2009 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Hier een aantal benchmarks van de Sony FW41MH.
Wat mij opviel was dat SuperPi soms halverwege stopte of soms gewoon niet opstarte.
Vandaar de berekeningen tot 4M.
De scherm is enorm helder, vondt mijn ex Asus L50vn al erg helder, maar dit gaat nog een stap verder, al kan ik dat niet meer vergelijken. De resolutie van de scherm is 1920x1080. Ik heb niet het idee dat de resolutie te hoog is, het werk erg prettig. Verder is er ook nagenoeg geen warmte ontwikkeling bij normaal gebruik, erg prettig.

Klik voor groter plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2483/3617177565_c75dfd7c17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3368/3617997902_4cbf747e21_o.jpg
Geprobeerd met de overclock util aan de slag te gaan, maar komt niet verder dan in de aangeven plaatje.
ATI Tray Tools 1.6.9.1386 Beta / 1.3 Stable

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3378/3618041908_9ac411d76c_o.jpg

Klik voor groter plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3595/3618022348_66066c6080_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3612/3617997954_6669e5b03a_o.jpg

edit-01: info toegevoegd op 12-6-2009 - overclock util

[ Voor 30% gewijzigd door Fermion op 12-06-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Staat je videokaart wel op de hoogste performance? Ik vind het nogal slecht, 450/600MHz vs het reference design van 550/800 :X
http://www.notebookcheck....deon-HD-4650.13883.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
GENETX schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:11:
Staat je videokaart wel op de hoogste performance? Ik vind het nogal slecht, 450/600MHz vs het reference design van 550/800 :X
http://www.notebookcheck....deon-HD-4650.13883.0.html
Ai, dat was mij nog geen eens opgevallen, scherp van je!
De waardes wat de GPU-Z uitleest is dus een moment opname? Ik zal de instellingen nog eens nalopen.

Op mijn thuis PC heb ik (ook) een 3870 (512MB), met CCC kan je dat type kaart overklokken. Bij de 4650 is in CCC die optie niet terug te vinden.

Vanavond dat nog eens nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je zou kunnen kijken of het wel met ATI Tool kan.

Iig kan de core vast wel naar 550 worden getild, geheugen kan wellicht ook wel iets hoger, het is wel GDDR3. Alleen snep ik neit waarom ze dan zulk traag geheugen hebben. Hadden ze bijna net zo goed DDR2 kunnen nemen |:(

[ Voor 69% gewijzigd door GENETX op 12-06-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Fermion schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:44:
[...]
De waardes wat de GPU-Z uitleest is dus een moment opname? Ik zal de instellingen nog eens nalopen.
Ook even checken dat je Vaio Control center op max.performance profile staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:28:
[...]

Ook even checken dat je Vaio Control center op max.performance profile staat.
Zou fijn zijn idd. Kijk al een tijdje uit naar deze laptop en zou zonde zijn als ie qua prestaties in de praktijk achter zou lopen op de prestaties op papier (wat betreft de GPU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:37:
[...]

Zou fijn zijn idd. Kijk al een tijdje uit naar deze laptop en zou zonde zijn als ie qua prestaties in de praktijk achter zou lopen op de prestaties op papier (wat betreft de GPU).
Ik heb gekeken en het systeem staat op maximum perofrmance. Ook de Advanced instellingen gecontrolleerd en de ATI settings op maximum performance gezet en het verandert niets aan.

Wel, zelf vind ik dit niet zo erg, kan er nu toch niet aan doen. Maarrrrr dit nodigt wel uit om de kaart hoger te gaan klokken. Ik heb al naar een aantal utils gekeken:

Radeon Bios editor: Volgens mij nog niet gemaakt voor Radeon Mobility.
ATI try tools: idem

Ik denk dat het een kwestie van tijd is... dan zal ik het zeker hoger gaan klokken!!

Mijn volgende stap, drivers bijelkaar verzamelen voor mijn W7 64bit RC. W7 bevalt mij goed. Ik draai nu Vista 32bit, ik heb zelf het idee dat Vista 64bit beter draait dan de 32bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zie trouwens dat de Asus N81vp het niet veel beter doet. 5960 3dmark06.
http://www.notebookjourna...ion/asus-n81vp-vx012c-914
HP DV7 haalt maar 5329 met 1GB VRAM.
http://www.notebookjourna...ion/asus-n81vp-vx012c-914
Acer nog slechter: 4916
http://www.notebookjourna...aspire-8530g-824g50mn-891

[ Voor 45% gewijzigd door Philflow op 12-06-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony 5869
-> DDR3 maar teruggeklokt

Asus N81Vp 5960

HP DV7 5329

Acer 4916
-> DDR2

Het zijn dus blijkbaar allemaal gehandicapte 4650-kaartjes, best zonde. Dan kan je evengoed een laptop met 9600GT van de vorige generatie kopen voor 150 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Probeer net W7 op mijn Sony vgn-FW41M/H te installeren, bij de installatie vroeg W7 om CDROM drivers.... :s
Iemand? Kon de installatie niet voortzetten.

Hier een link wat uitlegt hoe je W7 op een Sony krijgt met de juiste drivers:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=355715

De melding tijdens de installatie van Windows 7 RC Build 7100 :(

dvd/BD-rom: Optiarc BD ROM BC-5500S4
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3117/3620187839_ece2b437e9.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Fermion op 13-06-2009 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 01:51:
Probeer net W7 op mijn Sony vgn-FW41M/H te installeren, bij de installatie vroeg W7 om CDROM drivers.... :s
Iemand? Kon de installatie niet voortzetten.

Hier een link wat uitlegt hoe je W7 op een Sony krijgt met de juiste drivers:

De melding tijdens de installatie van Windows 7 RC Build 7100 :(

dvd/BD-rom: Optiarc BD ROM BC-5500S4
[afbeelding]
Er is nu toch een verder gevorderde bouwversie van W7? Ik heb ook W7 op mijn sony vaio FW31ZJ gekregen zonder gevraag om drivers of zo. Slechts 2 dingen werden niet herkend in apparaatbeheer, hierover schreef ik al iets paar paginas terug.

Ik heb vista 64 weer teruggezet want ik merkte niet echt snelheidswinst waar het me vooral om te doen was. Het was wel leuk een keer te zien hoe W7 zou zijn en ik was ook benieuwd hoe W7 op mijn laptop zou draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 03:09:
[...]

Er is nu toch een verder gevorderde bouwversie van W7? Ik heb ook W7 op mijn sony vaio FW31ZJ gekregen zonder gevraag om drivers of zo. Slechts 2 dingen werden niet herkend in apparaatbeheer, hierover schreef ik al iets paar paginas terug.

Ik heb vista 64 weer teruggezet want ik merkte niet echt snelheidswinst waar het me vooral om te doen was. Het was wel leuk een keer te zien hoe W7 zou zijn en ik was ook benieuwd hoe W7 op mijn laptop zou draaien.
De melding komt tijdens de installatie! Niet nadat alles al is geïnstalleerd!
De type CD-rom/DBD/BD speler is kennelijk van zo'n danig type dat W7 het niet herkent? Vreemd verhaal.

Type speler: Optiarc BD ROM BC-5500S4

Beetje lopen googlem, maar dit type speler kom ik nog nergens tegen, wel de BC-5500S.
Wel zag ik dat Sony ze zelf maakt?

http://www.sonynec-optiarc.com/products/slim_dbcombo/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Arghhh.... Boot ook al niet van mijn USB :(

Ik heb hier twee vaio's:

FW41MH - het systeem wat ik naar Windows wil upgraden boot niet van mijn USB !
SR19VN - Boot wel van mijn USB!

Natuurlijk de BIOS gecontroleerd, qua setting bagger weinig in te stellen, maar ze zijn beide exact hetzelfde geconfigureerd.

Voor het kopieren van je Windows 7 DVD naar je USB moet je eerst een UFS file system dirver installeren:
http://www.ufsexplorer.com/

Daarna de moet je de volgende simpele stappen ondernemen om je USB geschikt te maken en de stappen voor het kopiëren van de files van je DVD naar je USB:
http://kurtsh.spaces.live.com/blog/cns!DA410C7F7E038D!1665.entry

Dan heb je een Bootable USB met de installatie files van Windows 7.

WTF, is dit systeem wel ready voor Windows 7??
- Niet mogelijk via de DVD te installeren
- Niet mogelijk via de USB te installeren

wat een afknapper, of heeft iemand nog suggesties, dan het verwisselen van mijn HD...

edit: optie om het Extern Booten mogelijk te maken vergeten in te schakelen, boot nu wel van de USB.
Het gekke is dat het systeem nog steeds om CDROm driver blijft zeuren.

[ Voor 56% gewijzigd door Fermion op 13-06-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Een ander versie van W7 werkt wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:26:
Sony 5869

Asus N81Vp 5960

HP DV7 5329

Acer 4916
-> DDR2

Het zijn dus blijkbaar allemaal gehandicapte 4650-kaartjes, best zonde. Dan kan je evengoed een laptop met 9600GT van de vorige generatie kopen voor 150 euro goedkoper.
Is het makkelijk de kaart in de sony te klokken? Een videokaart is voor mij van groot belang en ik twijfel tussen de Sony FW41M/H en de MSI GT725, echter is de MSI niet goed beschikbaar en is hondslelijk en de sony is mooi. Maar als de videokaart ook nog eens extra slecht dan de msi is, dan neem ik de MSI.

[ Voor 20% gewijzigd door RMB op 13-06-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 17:19

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb de RC van Windows 7 (7100) op mijn nieuwe VGN-FW41M geïnstalleerd en dat ging van een lijen dakje. Het enige dat niet werkt zijn de multimedia hardware buttons. Ik dacht hiervoor even de Vista drivers te downloaden maar op de Sony Vaio site is de notebook wel bekend maar er staat nog geen enkele driver.

Het is natuurlijk een kwestie van geduld maar wellicht is het iemand al gelukt of heeft iemand een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

robertwebbe schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 17:09:
op de Sony Vaio site is de notebook wel bekend maar er staat nog geen enkele driver.
Drivers van de FW31 pakken. Alleen de GPU is veranderd afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de RC van Windows 7 (7100) op mijn nieuwe VGN-FW41M geïnstalleerd en dat ging van een lijen dakje. Het enige dat niet werkt zijn de multimedia hardware buttons. Ik dacht hiervoor even de Vista drivers te downloaden maar op de Sony Vaio site is de notebook wel bekend maar er staat nog geen enkele driver.

Het is natuurlijk een kwestie van geduld maar wellicht is het iemand al gelukt of heeft iemand een goede tip?
Werken daarbij dan gewoon de vista drivers die ik van de vaio vista-install heb gekopieerd? Dus ook voor de videokaart?
En heb je dan de 32bit-versie of de 64bit-versie er op gezet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion

Fanatisch, niet op je Z kunnen wachten :)
Bij mij was er kennelijk wat fout gegeaan bij het branden van de DVD, weird. Maar daarna ging alles vlot en soepeltjes....

Al gekeken op de Amerikaanse site van Sony, daar hebben ze alleen maar Vista 64bit drivers :P

Zomaar de nieuwste FW model gekozen:
http://esupport.sony.com/...=VGN-FW490JDB&region_id=1

en lees: (nog niet geprobeerd)

[ Voor 10% gewijzigd door Fermion op 13-06-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:16:
[...]

Al gekeken op de Amerikaanse site van Sony, daar hebben ze alleen maar Vista 64bit drivers :P

Zomaar de nieuwste FW model gekozen:
http://esupport.sony.com/...=VGN-FW490JDB&region_id=1
Heb er nu ook Windows 7 x64 op staan. Werken de drivers van dat amerikaanse model ook op de FW41 M/H?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:32:
[...]

Heb er nu ook Windows 7 x64 op staan. Werken de drivers van dat amerikaanse model ook op de FW41 M/H?
Ik heb afgelopen weekend 'Notebook Control and Utilities - 1 file(s)' geprobeerd, maar het is als wat er in het verhaal wordt beschreven, installeer niet de BC (Battery Checker). Ik installeerde de gedownload .exe file (was te lui om de .exe uit te pakken (lees het verhaal)) en kreeg achteraf meldingen dat de accu niet in orde zou zijn en wilde continue gaan hybernaten zodat ik de accu zou kunnen gaan controleren?!?!\

Ik heb het software verwijderd en de melding bleef terug komen, dan maar rigoureus aan de slag gegaan met System Restore Point (geweldige tool om dit soort software uit te proberen) en verder niet meer geprobeerd.

Volgens mij werken de Utils wel, want ik was instaat om de Volume te regelen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik zat laatst ook te zoeken naar de driver op de site, maar kon ze toen niet vinden. Nu staan ze er wel iig:

http://support.vaio.sony...._IE_cons&c=-1&s=-1&m=8086

Dan kun je beter die gebruiken.

Ik ga zelf denk ik eerst XP x64 er op zetten. Ableton Live werkt niet zo lekker met Vista, dat vind ik toch wel belangrijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Michali op 15-06-2009 19:30 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphex87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-08 12:22
Ikzelf sta op het punt een FW41M/H te reserveren/bestellen maar heb nog bij één punt mijn twijfels en dat is de hoge resolutie.

Zo nu en dan wil ik de notebook gebruiken om een spel op te spelen. Het probleem zal zich niet voordoen bij een verjaard spel zoals World of Warcraft maar ik ben bang dat het bij sommige spellen nodig zal zijn een paar stappen qua resolutie naar beneden te gaan.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben namelijk erg benieuwd of de beeldkwaliteit (drastisch) verminderd wanneer je in resolutie omlaag gaat.

Indien hier al een post of topic over is, neem mij niet kwalijk.

Oh, heeft er iemand ervaring met de telefonische helpdesk van Sony? Ik heb per e-mail contact gehad met Sony en dat was in mijn ogen vrij bedroevend. Geen antwoord op mijn (wederom, in mijn ogen) concrete vragen en het was overduidelijk dat de medewerkers hun eigen e-mails automatisch naar het Nederlands vertalen, waardoor er soms geen touw aan vast te knopen is.

Ik ben dus wel benieuwd of je telefonisch wel mensen spreekt die Nederlands of Engels spreken.

Overigens wil ik iedereen bedanken voor het delen van zijn of haar ervaringen met de notebooks. Het topic is erg informatief en interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Michali schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:30:
Ik zat laatst ook te zoeken naar de driver op de site, maar kon ze toen niet vinden. Nu staan ze er wel iig:

http://support.vaio.sony...._IE_cons&c=-1&s=-1&m=8086

Dan kun je beter die gebruiken.

Ik ga zelf denk ik eerst XP x64 er op zetten. Ableton Live werkt niet zo lekker met Vista, dat vind ik toch wel belangrijk.
ZO, die drivers stonden gisteren nog NIET op de site, thnx voor die info.... :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Net ff Winamp geïnstalleerd en gelijk even die MilkDrop plugin gechecked op dat scherm. Wow, wat ziet dat er bizar uit! :D Leuk om even indruk op mensen te maken. ;)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:07
Aphex87 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:46:
Ikzelf sta op het punt een FW41M/H te reserveren/bestellen maar heb nog bij één punt mijn twijfels en dat is de hoge resolutie.

Zo nu en dan wil ik de notebook gebruiken om een spel op te spelen. Het probleem zal zich niet voordoen bij een verjaard spel zoals World of Warcraft maar ik ben bang dat het bij sommige spellen nodig zal zijn een paar stappen qua resolutie naar beneden te gaan.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben namelijk erg benieuwd of de beeldkwaliteit (drastisch) verminderd wanneer je in resolutie omlaag gaat.

Indien hier al een post of topic over is, neem mij niet kwalijk.

Oh, heeft er iemand ervaring met de telefonische helpdesk van Sony? Ik heb per e-mail contact gehad met Sony en dat was in mijn ogen vrij bedroevend. Geen antwoord op mijn (wederom, in mijn ogen) concrete vragen en het was overduidelijk dat de medewerkers hun eigen e-mails automatisch naar het Nederlands vertalen, waardoor er soms geen touw aan vast te knopen is.

Ik ben dus wel benieuwd of je telefonisch wel mensen spreekt die Nederlands of Engels spreken.

Overigens wil ik iedereen bedanken voor het delen van zijn of haar ervaringen met de notebooks. Het topic is erg informatief en interessant.
Ik heb nog geen ervaring gehad met de klantenservice (gelukkig).
Wat betreft de resolutie: Mijn 31ZJ (met de 3650 videokaart) draait World of Warcraft nog wel op 1920x1080, maar bij andere games moet ik inderdaad terug naar een resolutie van 1024x768.
Het is dan ook geen echte game laptop, hoewel ik wel denk dat de 41 serie het beter doet met de nieuwe videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Weet iemand toevallig wanneer de FW41E in de VS te koop is??
Nu staan de oude modellen nog op de USA Sony style website en ik kan alleen op Nederlandse website iets vinden over de FW41E.

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Heeft iemand al gevonden hoe je de ATI kan overklokken? Is het überhaupt wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
RamO schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:05:
Nu staan de oude modellen nog op de USA Sony style website en ik kan alleen op Nederlandse website iets vinden over de FW41E.
Zover ik weet is het een Europees model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knul schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:27:
[...]

Wat betreft de resolutie: Mijn 31ZJ (met de 3650 videokaart) draait World of Warcraft nog wel op 1920x1080, maar bij andere games moet ik inderdaad terug naar een resolutie van 1024x768.
Het is dan ook geen echte game laptop, hoewel ik wel denk dat de 41 serie het beter doet met de nieuwe videokaart.
Ik kocht hem in de veronderstelling dat het een goeie multimedia en gamerslaptop zou zijn die ik mee kon nemen als ik bij mijn vriendin logeer. Ik wist wel dat ik games niet op zulke hoge instellingen kon spelen als op mijn desktoppc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

RamO schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:05:
De FW41E is inderdaad een Nederlands model. In de VS zullen ze wel de FW41 krijgen, maar staat nog niet op de Sony site. Kan niet lang meer duren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Philflow schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:17:
[...]

De FW41E is inderdaad een Nederlands model. In de VS zullen ze wel de FW41 krijgen, maar staat nog niet op de Sony site. Kan niet lang meer duren volgens mij.
Ik hou de website in ieder geval in de gaten, die ati 4650 is wel een mooie kaart om in je laptop te hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphex87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-08 12:22
Knul schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:27:
[...]

Bedankt voor je reactie :)

Heeft er iemand ervaring met spelen van spellen op een lagere resolutie dan de native resolutie? Ik hoor dat dit geen (drastisch) verlies oplevert qua beeldkwaliteit zolang de lagere resolutie qua verhouding gelijk is aan de native resolutie. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skibby
Ik heb de FW41 afgelopen weekend besteld bij Informatique. Stond op voorraad bij de leverancier op de site. Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:16
FW 41 serie komt eerste week van juli beschikbaar. iig dat heb ik vernomen van enkele retailers.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen wat de grootste verschillen zijn tussen de 21 serie (bijv FW21Z) en de nieuwe 41 serie (bijv FW41M ) ?

Ben zelf namelijk op zoek naar een laptop die goed overweg kan met grafische programma's. Autocad en Sketchup vragen aardig wat, maar als ik volgend jaar ook met Revit wil werken (een soort combi van sketchup en autocad) heb ik wel een goede laptop nodig.

Aan te raden wordt:
System Recommendations for 32-bit Autodesk Revit Architecture

* Windows XP Professional (SP2 or later)
* Intel® Core™2 Duo 2.4 GHz or equivalent AMD processor
* 4 GB RAM
* 5 GB free disk space
* Dedicated video card with hardware support for Microsoft® DirectX® 9 (or later)
* Internet Explorer 6.0 (SP1 or later)
* Two-button mouse with scroll wheel

System Recommendations for 64-bit Autodesk Revit Architecture

* Windows XP Professional x64 edition (SP1 or later)
* Intel Core 2 Duo 2.40GHz or equivalent AMD processor
* 8 GB RAM
* 5 GB free disk space
* Dedicated video card with hardware support for DirectX 9 (or later)
* Internet Explorer 6.0 SP1 (or later)
* Two-button mouse with scroll wheel
Vandaar dat ik zat te twijfelen tussen bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:07:
Mag ik vragen wat de grootste verschillen zijn tussen de 21 serie (bijv FW21Z) en de nieuwe 41 serie (bijv FW41M ) ?
Heb je zelf al naar de specificaties van beide modellen gekeken? Dat is me niet duidelijk n.a.v. je post.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 16-06-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:16
Is er al iets bekend over de windows 7 upgrade coupons?

Ik heb vandaag met de klantenservice van sony gebeld, maar daar konden ze er nog niets over zeggen.

Ik wacht juist met mijn aankoop totdat ik er een windows 7 upgrade coupon bij krijg.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:54:
[...]

Heb je zelf al naar de specificaties gekeken?
Ja dat wel, maar ik kon zelf niet echt grote verschillen ontdekken die voor mijn eisen belangrijk zijn (het gaat mij vooral om het geheugen en de processor, de vga hoeft niet buitengewoon goed te zijn). Als ik de specs bekijk is het geheugen volgens mij exact hetzelfde (ddr2 4gig op 800mhz), en de snelheid van de cpu beiden 2530mhz (ene P8700 andere T9400). Wat ik mij afvroeg is of er bijv ook een ander scherm inzit (bijv het verschil tussen de 21m en de 21z) ?

Waar ik een beetje op hoop is dat de prijzen van de oudere 21 serie straks omlaag gaan. Als het verschil tussen cpu en geheugen niet zo denderend is (vga maakt me niet zo heel veel uit) neem ik die oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Terror schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:38:
FW 41 serie komt eerste week van juli beschikbaar. iig dat heb ik vernomen van enkele retailers.
Hij is nu al leverbaar, want ik heb hem al thuis staan VGN-FW41M/H *O* *O*

Mij is ondertussen gelukt om de media buttons aan de praat te krijgen (volume, play/pause).
lees

Alleen het instellen de de helderheid met de FN + F5 & F6 werkt nog niet :( De overige FN combinaties werken weer wel, zoals audio mute.

Ook staat in het lijstje van niet gedecteerde hardware:
- ICH9-E/M
- uitroepteken, verder geen omschrijving.

het afspelen van video files (.mkv) op 1080p loopt nog niet vloeien, gebruikte codec: K-lite standard 3.90

Vanavond even de laatste Catalyst driver installeren. Tegenwoordig kan je dat gewoon bij ATI zelf downloaden, ATI Radeon Mobility...... geen gepruts meer, heerlijk!

[ Voor 56% gewijzigd door Fermion op 16-06-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:12:
[...]
Ja dat wel, maar ik kon zelf niet echt grote verschillen ontdekken die voor mijn eisen belangrijk zijn (het gaat mij vooral om het geheugen en de processor, de vga hoeft niet buitengewoon goed te zijn). Als ik de specs bekijk is het geheugen volgens mij exact hetzelfde (ddr2 4gig op 800mhz), en de snelheid van de cpu beiden 2530mhz (ene P8700 andere T9400). Wat ik mij afvroeg is of er bijv ook een ander scherm inzit (bijv het verschil tussen de 21m en de 21z) ?
Op Sony.nl staan mooie overzichten met alle details. En ook van de (hint) harde schijf ;)

Het scherm is hetzelfde. De een heeft een T CPU en de ander heeft een P CPU. Weet je wat dat betekent?
Hier kun je ze opzoeken: http://processorfinder.intel.com/

Weet je wel zeker dat een zwaardere VGA niet gaat helpen bij dat soort applicaties? Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik dacht dat het wel geprefereerd wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 16-06-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Fermion schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:15:
[...]

Hij is nu al leverbaar, want ik heb hem al thuis staan VGN-FW41M/H *O* *O*
Wat zijn je ervaringen mbt performance en beeldkwaliteit van het scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
RamO schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:24:
[...]

Wat zijn je ervaringen mbt performance en beeldkwaliteit van het scherm ?
s'avonds wordt je gewoon verblind door het heldere scherm, je ogen beginnen te tranen. Ik zet de helderheid altijd wat omlaag. Mijn EX asus L50vn deteceerde zelf wanneer het dag of nacht wat. Maar was lang niet zo helder als de Sony...

De Beeldkwaliteit is gewoon goed, wel merk ik dat in de hoeken de helderheid een beetje (ietsi pietsi) terug valt, dat zie ik ook alleen maar als het nacht is, de verlichting staat uit en je start de systeem op, dan zie met het zwarte achtergrond goed de helderheids verschillen. Maar geen bleeding, waar de Asus wel een klein beetje last van had. Op de Asus liep de helderheid in de hoeken ook een tikki terug. Maar let wel, ik ben een behoorlijk kniesoor wat betreft de beeld kwaliteit!! Het is eigenlijk gewoon goed!!!! De kleur weergave is fantastisch... maar dat is allemaal kwestie van smaak. Maar op gevoel heb ik het idee dat de kleueren van Sony feller zijn dan van mijn EX Asus. Wel vindt ik het beeld over het algemeen BETER dan die van mijn ex Asus, wat ook al niet slecht was.
De resolutie is eigenlijk niet eens zo hoog voor zo'n beelddigonaal. Het is scherm is best groot! Maar wel heerlijk om ernaar te kijken. maar ja, ik hou van hoge resoluties en 1080p is voor mij nu absoluut meer dan voldoende voor wat dan ook (mij hoogste resolutie was ooit 1600x1200 bij 15", IBM thinkpad, de lettertjes was toen echt klein)

Ik hoop eigenlijk dat deze laptop proffesioneel wordt getest, dan heb je ook meet resutlaten van dat scherm.

Performance, de standaard Vista 32bit had ik absoluut het gevoel dat het niet lekker liep, bloatware??
Ik heb nooit met Vista 32bit gewerkt, altijd met 64bit ivm 4GB memory, dat liep altijd als een trein.

W7 64bit loopt op de Sony super.
Het kleine verschil (Asus T9400 vs Sony P8700, het verschil is 6MB vs 3MB cache en de lagere wamrte afgifte van de P serie) merk ik niet. Het performt goed, snel.

[ Voor 11% gewijzigd door Fermion op 16-06-2009 17:03 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.