Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:23:
[...]

Op Sony.nl staan mooie overzichten met alle details. En ook van de (hint) harde schijf ;)

Het scherm is hetzelfde. De een heeft een T CPU en de ander heeft een P CPU. Weet je wat dat betekent?
Hier kun je ze opzoeken: http://processorfinder.intel.com/

Weet je wel zeker dat een zwaardere VGA niet gaat helpen bij dat soort applicaties? Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik dacht dat het wel geprefereerd wordt.
Bedankt voor je info. De T (21z) heeft blijkbaar 6mb cache en verbruikt 10w meer, en de P 3mb (41m). De hdd is bij de 41m wel een stuk sneller. Volgens de ervaringen van anderen met Revit zijn de eisen van de vga niet zo heel hoog, en ook op de site van de frabrikant las ik er niks over. Ik ga iig rond eind Juli dan toch voor de 41m, tenzij de oude heel drastisch in prijs verlaagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:02:
[...]
Ik ga iig rond eind Juli dan toch voor de 41m, tenzij de oude heel drastisch in prijs verlaagd wordt.
Lijkt me een goede zet. Een P CPU zorgt voor wat langere accuduur, minder hitte en minder fan geluid.

Verder is een 4200rpm drive niet meer van deze tijd. Als je de FW21Z zou nemen zou je eigenlijk gelijk de hdd moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn F41Z is gearriveerd .. staat 64bit versie van Vista op :) een probleem minder

Nu eerst even hersteldisks maken (4 DVDs) :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over mijn Vaio F21M, de draadloze netwerkverbinding heeft een snelheid van 72 Mbit/sec. Volgens mij ondersteund m'n FW het 'N' protocol, en zou ik dus een snelheid van 300 Mbit/sec moeten kunnen halen, ik gebruik hem in combinatie met een Sitecom WL-575 (300N) router, dan zou ik toch een hogere snelheid moeten kunnen halen? Is er iemand die hier iets meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mils schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:56:
Is er al iets bekend over de windows 7 upgrade coupons?

Ik heb vandaag met de klantenservice van sony gebeld, maar daar konden ze er nog niets over zeggen.

Ik wacht juist met mijn aankoop totdat ik er een windows 7 upgrade coupon bij krijg.
Ik mailde sonystyle.nl van de week en ze wisten me te vertellen dat ze ook mee deden aan de windows 7 upgrade actie vanaf 26 juni en dat er binnenkort meer info hierover op de site zal komen. Maar ze konden me niet vertellen of die upgrade actie ook geldt voor sony laptops die je bij een ander winkel (bijv.de Mediamarkt) koopt.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb er ook Windows 7 opgezet (op mijn FW41M). Inmiddels alle drivers geïnstalleerd (geen onbekende apparaten in de device manager (laatste was een onbekend apparaat op de ICH9M, die heb ik weggewerkt door de Sony Firmware Extension Parser te installleren, gevonden op die VS esupport site)).

De volume buttons werken wel, maar de brightness buttons helaas nog niet. Hopelijk krijg ik dat ook nog aan de gang.

Edit:

Ik merkte dat die de scroll functie van de touchpad niet meer werkte. Probleem alleen was dat de driver niet te installeren is op Windows 7 RC. Na even gezocht te hebben heb ik deze drivers gevonden op de Dell website:

http://support.us.dell.co...t=1&libid=0&fileid=264800

Die werken perfect, nu werkt het weer dus. Wel eigenaardig, je hebt dan een Dell appje op je Sony draaien, maar goed, als het maar werkt toch? ;)

Edit2:

En ik merk ineens dat na die drivers hierboven te hebben geinstalleerd de brightness controls het nu wel doen! Blijkbaar was het de missing link ofzo. :P Het S1 knopje doet het nu ook, die brengt die Dolby Control Center nu naar boven. Volgens mij werkt alles behalve de AV MODE button zoals het hoort nu, w00t! :P

[ Voor 53% gewijzigd door Michali op 16-06-2009 22:17 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Michali schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:53:
Ik heb er ook Windows 7 opgezet (op mijn FW41M). Inmiddels alle drivers geïnstalleerd (geen onbekende apparaten in de device manager (laatste was een onbekend apparaat op de ICH9M, die heb ik weggewerkt door de Sony Firmware Extension Parser te installleren, gevonden op die VS esupport site)).

De volume buttons werken wel, maar de brightness buttons helaas nog niet. Hopelijk krijg ik dat ook nog aan de gang.

Edit:

Ik merkte dat die de scroll functie van de touchpad niet meer werkte. Probleem alleen was dat de driver niet te installeren is op Windows 7 RC. Na even gezocht te hebben heb ik deze drivers gevonden op de Dell website:

Die werken perfect, nu werkt het weer dus. Wel eigenaardig, je hebt dan een Dell appje op je Sony draaien, maar goed, als het maar werkt toch? ;)

Edit2:

En ik merk ineens dat na die drivers hierboven te hebben geinstalleerd de brightness controls het nu wel doen! Blijkbaar was het de missing link ofzo. :P Het S1 knopje doet het nu ook, die brengt die Dolby Control Center nu naar boven. Volgens mij werkt alles behalve de AV MODE button zoals het hoort nu, w00t! :P
Fantastisch !!!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_

OK, je hebt een Sony Vaio VGN FW41 series en je knalt Windows 7 64bit op je systeem en het moet werken zoals Sony dat wilde met je Vista, dan hier alle Drivers op een rijtje:

Driver voor het niet gevonden hardware: ICH9-E/M
http://esupport.sony.com/...0JDB&upd_id=4559&os_id=34

De volgende driver het je nodig om je functie toetsen correct te laten werken:

Setting_Utility_Series_4.3_092Q_4.3.0.14120:
http://support.vaio.sony....reinstalled_Utilities.htm

VAIO_Control_Center_3.3_092Q_3.3.0.12240:

VAIO_Event_Service_4.3_092Q_4.3.0.13190:

VAIO_Power_Management_3.3_092Q_3.3.0.12190:

Touchpad driver, nodig voor oa Fn+F6 & Fn+F5, de helderheid instellen van je scherm. S1 toets, de AV Mode toests. brengt bij mij het Vasio Control center om hoog, hier kan oa je S1 toest de juiste functie geven zoals Mute, Dolby center etc, etc.

ATI Catalyst™ Mobility Display Driver:
http://support.amd.com/us...es/radeonmob_win7-64.aspx

Ik merk op dat de AV Mode eigenlijk nog niet de juist applicatie opstart. Start nu de Vaio Controll Center op en eigenlijk ook niet elke keer weer, beetje weird.

Wat nog meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Trouwens, op die US site van sony staan wel Alps Pointer Device drivers die bruikbaar zijn. Ik heb die Dell drivers er nu af geknikkerd en gekeken of alles nog steeds goed werkt met die, en het resultaat is hetzelfde. Voordeel van die Dell drivers zijn wel dat er een handig appje bij zit, waarmee je wat meer kunt instellen (zoals hoe groot het scroll gebied is, en hoe snel je ermee scrollt etc.), dus die hebben eigenlijk toch wel mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:58
nieuws: Sony en Logitech laten bluetooth-muizen los

Die Vaio muis ziet er toch wel verdomd goed uit, past perfect bij een Vaio laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:38:
[...]
Touchpad driver, nodig voor oa Fn+F6 & Fn+F5, de helderheid instellen van je scherm. S1 toets, de AV Mode toests. brengt bij mij het Vasio Control center om hoog, hier kan oa je S1 toest de juiste functie geven zoals Mute, Dolby center etc, etc.
Ben ook al dagje bezig met het proberen Windows 7 64-bit lekker te laten draaien op een FW41 M/H.
Is idd pittig de juiste drivers te installeren. Heb ook die dell-driver voor het touchpad geinstalleerd. Werkt perfect, maar heb niet de Fn-toetsen aan de gang gekregen. Dus, hoe kan dat?

Ati-driver werkt perfect.

Ook heb ik de broadcom bluetooth-driver geinstalleerd, alleen krijg ik mn Nokia niet aan de Vaio gekoppeld. Na het invoeren van de veiligheidscode (hij ziet de nokia wel) komt er niets meer. Welke Bluetooth-driver/applicatie werkt wel goed?

En als laatste, heb ik apparaatbeheer nog twee dingen staan die onbekend zijn:
- Base-systemapparaat
- Onbekend apparaat

Wie o wie weet wat dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:19:
[...]

Ben ook al dagje bezig met het proberen Windows 7 64-bit lekker te laten draaien op een FW41 M/H.
Is idd pittig de juiste drivers te installeren. Heb ook die dell-driver voor het touchpad geinstalleerd. Werkt perfect, maar heb niet de Fn-toetsen aan de gang gekregen. Dus, hoe kan dat?

Ati-driver werkt perfect.

Ook heb ik de broadcom bluetooth-driver geinstalleerd, alleen krijg ik mn Nokia niet aan de Vaio gekoppeld. Na het invoeren van de veiligheidscode (hij ziet de nokia wel) komt er niets meer. Welke Bluetooth-driver/applicatie werkt wel goed?

- Base-systemapparaat
- Onbekend apparaat

Lees dit nog eens?

Fermion in "[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FW ..."

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:13
Heeft iemand zijn harde schijf al vervangen? Zo ja, door welke, en is het lastig om te doen?
Wil mijn HDD uit mijn 31ZJ eruit halen, hij vertraagt mijn computer teveel :( Heeft iemand nog suggesties voor een goede vervanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:19:
- Base-systemapparaat
- Onbekend apparaat

Voor de Fn toetsen moet je de Event Service installeren.

Het Base apparaat is volgens mij je SD card reader.

Van het het onbekende apparaat weet ik ook niet wat het is, wel dat het op of aan de ICH9M Intel chip zit, en dat je de Sony Firmware Extension Parser drivers nodig hebt daarvoor. Die kun je oa hier ook vinden: http://esupport.sony.com/US/perl/swu-list.pl?mdl=VGNFW490J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De Western Digital WD5000BEVT is zuinige, stille maar ook een snelle schijf. Ondanks dat het een HDD is met een rotatiesnelheid van 'maar' 5400RPM kan deze prima meekomen met de 7200RPM'ers

Ik zou zeggen: bekijk eens de [url=hhttp://www.tomshardware.com/charts/2009-2.5-mobile-hard-drive-charts/benchmarks,53.html]chart[/url] van Tom's Hardware.

[ Voor 7% gewijzigd door DaMarcus op 17-06-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik gedaan..heb ook alles precies gevolgd wat er stond. Ook van alle drivers die nieuwste versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
DaMarcus schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:06:
De Western Digital WD5000BEVT is zuinige, stille maar ook een snelle schijf. Ondanks dat het een HDD is met een rotatiesnelheid van 'maar' 5400RPM kan deze prima meekomen met de 7200RPM'ers

Ik zou zeggen: bekijk eens de chart van Tom's Hardware.
ZIet er goed uit (linkje werkt alleen niet). Ik ga hem denk ik bestellen, nog even een nachtje over slapen. Nog 2 vragen; hoe zit het met de warmteproductie en is de hdd makkelijk te vervangen?

Edit: Ben ook nog op zoek naar een fatsoenlijke laptoptas, suggesties? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Knul op 17-06-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Knul schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:21:
[...]
ZIet er goed uit (linkje werkt alleen niet). Ik ga hem denk ik bestellen, nog even een nachtje over slapen. Nog 2 vragen; hoe zit het met de warmteproductie en is de hdd makkelijk te vervangen?
Ik ben ook voor WD5000BEVT. Hij is vaak sneller dan 7200rpm drives.
http://www.techreport.com/articles.x/17010/14
Hij wordt niet bijzonder warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knul schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:21:
[...]

Edit: Ben ook nog op zoek naar een fatsoenlijke laptoptas, suggesties? :)
Ik ga deze pricewatch: Iomega Prestige Portable 500GB 500GB Zilver kopen voor 60 euro, dan ga ik mijn interne hdd kopieren naar deze externe hdd, dan bouw ik de hdd die in de externe zit in mijn laptop en deze langzamere beestje gaat dan in mijn vriendin laptop, ze zal niet veel van de langzamere hdd merken omdat ze toch al een langzame laptop heeft en momenteel slechts 120 gb. De externe behuizing is ideaal voor het direct ghosten van hdd naar hdd. In deze externe behuizing zit seagate momentus 5400.6 en zo te zien ontlopen ze mekaar nauwelijks.

Verder heb ik een originele sony vaio tas gekocht bij sonystyle voor 29 euro plus 6 euro verzendkosten, tegenwoordig kost ie weer rond de 70, geen idee of dat een foutje was of dat ze van hun overschotten afmoesten. Zo en nu dan zie ik op marktplaats wel een sony vaio tas voorbij komen, misschien in de gaten houden? Eigenlijk zijn veel laptoptassen wel prima te doen voor rond 25 euro.

Ik vond wel iets leuks op marktplaats, misschien dat jij of iemand anders deze wel wilt? http://link.marktplaats.nl/258428134

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michali schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:05:
[...]

Voor de Fn toetsen moet je de Event Service installeren.

Het Base apparaat is volgens mij je SD card reader.

Van het het onbekende apparaat weet ik ook niet wat het is, wel dat het op of aan de ICH9M Intel chip zit, en dat je de Sony Firmware Extension Parser drivers nodig hebt daarvoor. Die kun je oa hier ook vinden: http://esupport.sony.com/US/perl/swu-list.pl?mdl=VGNFW490J
De Sony Firmware Extension Parser drivers heb ik ook geinstalleerd. Hij geeft die ICH9M SATA controller ook aan in apparaatbeheer.

De sony event service heb ik ook geinstalleerd, echter geen werkende Fn-toetsen.

Ook de versie van de amerikaanse site geprobeerd. Heeft ie nu ook battery checker geinstalleerd en loopt te nuilen over dat de batterij niet compatibel is. :( 8)7

Edit:
Met systeemherstel het batterycheck fiasco weer verwijderd. Gelukkig.

En de vaio event service weer geinstalleerd vanaf de ned. sony site. Draait. Fn+F2 werkt wel, andere combinaties met Fn niet. :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:51:
[...]
In deze externe behuizing zit seagate momentus 5400.6 en zo te zien ontlopen ze mekaar nauwelijks.
De 5400.6 zou ik niet als systeem schijf installeren. Hoge toegansgtijden en behoorlijk traag.
http://www.techreport.com/articles.x/17010/7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Bedankt voor alle reactie's :)
Ik heb besloten de Western Digital Scorpion Blue te kopen. Hij heeft een lagere energieverbruik dan mijn huidige HDD, ook 500 gb, en een stuk sneller (zie de HD tune benchmarks). Ik wou hierbij deze case kopen.

Ik zit er nog aan te denken om die hoes te kopen (bedankt voor de link nietniks), omdat ik die dan gewoon in mijn rugtas kan stoppen en er ander spul bij in kan proppen (boeken, drinken, etc).

Als ik mijn WD schijf binnen heb zal ik hier mijn ervaringen opschrijven :) Eens zien hoeveel sneller mijn systeem ervan wordt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Knul op 17-06-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:28:
[...]

De Sony Firmware Extension Parser drivers heb ik ook geinstalleerd. Hij geeft die ICH9M SATA controller ook aan in apparaatbeheer.

De sony event service heb ik ook geinstalleerd, echter geen werkende Fn-toetsen.

Ook de versie van de amerikaanse site geprobeerd. Heeft ie nu ook battery checker geinstalleerd en loopt te nuilen over dat de batterij niet compatibel is. :( 8)7

Edit:
Met systeemherstel het batterycheck fiasco weer verwijderd. Gelukkig.

En de vaio event service weer geinstalleerd vanaf de ned. sony site. Draait. Fn+F2 werkt wel, andere combinaties met Fn niet. :?
Bij mij duurde het ook even voordat alles goed werkte. Probeer alles gewoon eens nog eens er overheen te installeren, in de volgorde die die guide aangeeft. Ws. zul je zien dat het dan wel goed gaat. Het is even kloten, dat was bij mij ook zeker het geval. Ik heb misschien 20 keer moeten rebooten tussendoor, maar nu werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:32:
[...]

De 5400.6 zou ik niet als systeem schijf installeren. Hoge toegansgtijden en behoorlijk traag.
http://www.techreport.com/articles.x/17010/7
Huh... ik heb benchmarkjes opgezocht op die site van je en daar ontliepen de momentus 5400.6 en de WD elkaar nauwelijks. Soms was de 1 sneller en soms de andere. Nu via jouw link maakt WD duidelijk gehakt van Seagate...

Domper want ik kom net thuis en heb hem al gekocht. Ff kijken of hij terugkan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Michali schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:24:
[...]

Bij mij duurde het ook even voordat alles goed werkte. Probeer alles gewoon eens nog eens er overheen te installeren, in de volgorde die die guide aangeeft. Ws. zul je zien dat het dan wel goed gaat. Het is even kloten, dat was bij mij ook zeker het geval. Ik heb misschien 20 keer moeten rebooten tussendoor, maar nu werkt het wel goed.
Origineel heb ik de instructies van deze link gevolgd, maar omdat de drivers achteraf via de site van sony.nl was te downloaden, heb ik die links gegeven, maar zelf heb ik ze niet geïnstalleerd. Zal er toch een minimale verschil bestaan dan?

Via Sony USA heb ik origneel de volgende driver gebruikt: SOAOTH-48200000-64 (je moet het .exe bestand uitpakken met Uniextract (kies: WUN Unpacker)
Maar installeer de twee volgende drivers niet installeren:

BC (Battery Care) Na het installeren krijg je een foutmelding, wat alleen met System Restore is te verhelpen
VL (VAIO Launcher) Hier heb je niets aan, proberen kan geen kwaad. Wordt opgestart met AV MODE toets

Na dit werkte bijna alles, had alleen nog 2 zaken wat niet werkte, dat is:

ICH9-E/M Extension Parser
FN functie toetsen http://support.us.dell.co...t=1&libid=0&fileid=264800

Wel heb ik bij het installeren van de driver de volgende volgorde aangehouden:

1) SUS
2) VCC
3) VES2
4) VPM
5) ICH9-E/M
6) DELL driver

Maar na al dit gepriegel had ik één Unknown Device aan overghouden, had ik eerst niet 8)7
Ik laat dit zo totdat ik weet wat dat is.

IK heb verde nog niet geprobeerd
Card slots
Camera

[ Voor 16% gewijzigd door Fermion op 18-06-2009 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:54:
[...]
Huh... ik heb benchmarkjes opgezocht op die site van je en daar ontliepen de momentus 5400.6 en de WD elkaar nauwelijks. Soms was de 1 sneller en soms de andere. Nu via jouw link maakt WD duidelijk gehakt van Seagate...
Ja veel websites gebruiken synthetische benchmarks en die vertellen niet het hele verhaal. Bij Techreport gebruiken ze real world benchmarks. Hopen dat ie nog terug kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michali schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:24:
[...]

Ga vandaag nog wat pogingen wagen. Heb in principe ook de volgorde van die guide aangehouden.
Misschien anders de drivers er weer af en dan opnieuw de guide doorlopen.
Wish me luck.

Nog iets trouwens. Bij systeemeigenschappen (waar je je cpu en geheugen e.d. ziet staan) staat dat "de windows-score" (of iets dergelijks) 4.0 is. Da's toch laag voor deze laptop. Heeft dat iets te maken met mn windows-installatie? Dat daar dus iets verkeerd is gegaan? Heb een FW41 M/H.

En nog bedankt voor de tips mensen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Dat die score zo laag is klopt volgens mij niet. Bij mij is het 5,5, dus zo'n groot verschil kan het niet zijn. Wellicht dat het beter is als alle drivers goed geinstalleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michali schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:43:
Dat die score zo laag is klopt volgens mij niet. Bij mij is het 5,5, dus zo'n groot verschil kan het niet zijn. Wellicht dat het beter is als alle drivers goed geinstalleerd zijn.
Lijkt me ook niet idd. Heb er nu build 7100 x64 op staan. Ga straks een nieuwere build er op zetten, 7232 x64.
Welke build hebben jullie er op staan en is x64 nou sneller dan x86?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:49:
[...]
Nog iets trouwens. Bij systeemeigenschappen (waar je je cpu en geheugen e.d. ziet staan) staat dat "de windows-score" (of iets dergelijks) 4.0 is.
Misschien stond ie niet in Max. performance profiel? (Vaio Control Center)
Welk onderdeel haalde 4.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:37:
[...]

Misschien stond ie niet in Max. performance profiel? (Vaio Control Center)
Welk onderdeel haalde 4.0?
Stond wel in dat max. profiel. Heb alleen de eindscore kunnen zien, dus weet niet welk onderdeel zo laag scoorde.
Maar er gaat een cleane install op van W7. De versie die er nu op staat is ook een unattended. Waarschijnlijk toch wat conflicten tussen de goede drivers en drivers die er al in zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:41:
[...]

Stond wel in dat max. profiel. Heb alleen de eindscore kunnen zien, dus weet niet welk onderdeel zo laag scoorde.
Maar er gaat een cleane install op van W7. De versie die er nu op staat is ook een unattended. Waarschijnlijk toch wat conflicten tussen de goede drivers en drivers die er al in zaten.
Ik merkte dat na de update van de laatste ATI drivers , 9.6 (was 9.5), de 3D performance lager was, van 5.6 naar 5.4. De 3D performance zorgt ervoor dat mij ik een basis score haal van 5.4.

Op welk onderdeel haal jij 4.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:47:
[...]

Ik merkte dat na de update van de laatste ATI drivers , 9.6 (was 9.5), de 3D performance lager was, van 5.6 naar 5.4. De 3D performance zorgt ervoor dat mij ik een basis score haal van 5.4.

Ik heb niet verder gekeken wat die score betreft. Zaals ik al zei, dr gaat straks een nieuwe build van W7 op. Als alles dan weer draaibaar is laat ik het wel horen wat de scores zijn. Denk ergens vanavond.
En dan ook es goed kijken naar de verschillende scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:35:
[...]

........ en is x64 nou sneller dan x86?
Nee, er kan gewoon meer geheugen dan 3.5 Gb benut worden door het systeem, dat is het hoofdzakenlijke verschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knul schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:39:
..........

Ik zit er nog aan te denken om die hoes te kopen (bedankt voor de link nietniks), omdat ik die dan gewoon in mijn rugtas kan stoppen en er ander spul bij in kan proppen (boeken, drinken, etc).

........
Welke neem je dan? 17 inch? Jij hebt net als ik de FW31ZJ, met 16.4 inch beeldmaat. Is die 17 inch sleeve dan niet te groot?

Ik denk er zelf ook hard over na... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:43:
[...]

Ja veel websites gebruiken synthetische benchmarks en die vertellen niet het hele verhaal. Bij Techreport gebruiken ze real world benchmarks. Hopen dat ie nog terug kan...
Het is juist jouw website die ik eerst gebruikte, je directe link werkte niet en dus ging ik handmatig erheen.

Hoe dan ook, de verkoper wilt hem wel omruilen voor een Western Digital Essential portable. Ik hoop dat daar een WD scorpio blue inzit? Hij gaat hem vanavond of morgen openschroeven..... Is dit op te zoeken op het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:33:
[...]
Western Digital Essential portable. Ik hoop dat daar een WD scorpio blue inzit? Hij gaat hem vanavond of morgen openschroeven..... Is dit op te zoeken op het internet?
Ik heb hier wel iets gevonden voor de Passport, daar lijkt ie wel in te zitten (zie commentaar).
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=321695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:42:
[...]

Ik heb hier wel iets gevonden voor de Passport, daar lijkt ie wel in te zitten (zie commentaar).
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=321695
Ja dat is hem inderdaad. (op welke woorden zocht je?) Ok, ik ben ook weer opgelucht. Ik kan pas na het weekend komen omruilen. Hij gaat hem wel openmaken zodat ik niet voor de 2e keer met een kat in zak thuis kom.

Jammer, ik had dit weekend willen gaan inbouwen maar goed. Ik zal uiteraard net zoals Batsgeit vertellen in hoeverre het beter is geworden.

Edit: Wederom domper toen ik na lang googlen besloot op tweakers zelf te kijken en ja hoor, er zijn een aantal mensen op het zelfde idee gekomen als ik en de hdd heeft een soort van ingebouwde usb aansluiting en geen sata of pata.Western Digital My Passport Essential in laptop plaatsen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:19:
[...]

Welke neem je dan? 17 inch? Jij hebt net als ik de FW31ZJ, met 16.4 inch beeldmaat. Is die 17 inch sleeve dan niet te groot?

Ik denk er zelf ook hard over na... :)
Ik neem 17" ja. Er zijn verder toch geen laptoptassen die speciaal voor 16" gemaakt zijn.
Als ie te groot is stop ik er wel wat bij in...

Edit: Heeft iemand ervaring met deze 2.5" case (Transcend StoreJet TS0GSJ25S)? Gaat mij er eigenlijk vooral om of hij maar 1 usb-slot nodig heeft, dat wordt mij niet helemaal duidelijk uit deze review.

[ Voor 26% gewijzigd door Knul op 18-06-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knul schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:32:
[...]

Ik neem 17" ja. Er zijn verder toch geen laptoptassen die speciaal voor 16" gemaakt zijn.
Als ie te groot is stop ik er wel wat bij in...

Edit: Heeft iemand ervaring met deze 2.5" case (Transcend StoreJet TS0GSJ25S)? Gaat mij er eigenlijk vooral om of hij maar 1 usb-slot nodig heeft, dat wordt mij niet helemaal duidelijk uit deze review.
In theorie hebben alle 2.5" case 1 usbaansluiting nodig, maar sommige modellen hebben een extra usbaansluiting voor het geval dat ie stroom te kort komt. Dus je kan je wel vastpinnen op 1 usbaansluiting maar als dat niet afdoende blijkt te zijn, wat dan?

Ik vind wel maf dat die man wel een 15.4 inch sleeve verkoopt maar geen 16.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor. De expresscard-sleuf aan de linkerkant van de FW41, is die ook geschikt om een ESATA-expresskaart in te doen? En dan natuurlijk te gebruiken voor een externe HDD met ESATA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:12:
Even een vraagje tussendoor. De expresscard-sleuf aan de linkerkant van de FW41, is die ook geschikt om een ESATA-expresskaart in te doen? En dan natuurlijk te gebruiken voor een externe HDD met ESATA..
Ja, werkt perfect! ;) Daar gebruik ik hem ook voor!(FW11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WWJD schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:22:
[...]

Ja, werkt perfect! ;) Daar gebruik ik hem ook voor!(FW11)
Das mooi te horen. Waar heb je die expresscard gekocht? Bij Paradigit was ie nl. 40€..vind ik toch een beetje duur. En is het snelheidsverschil eigenlijk goed te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie bij de modern
De Sony Vaio VGN FW41E! , staat niet tussen de pricewatch van tweakers, enigste verschil dat ik kan vinden, is dat de harde schijf 100gb kleiner is, is dit dan gewoon de Sony Vaio VGN-FW41E/H alleen met kleinere hardeschijf ?

http://www.modern.nl/Comp...ONY_Laptop-VAIO_VGN-FW41E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:09:
ik zie bij de modern
De Sony Vaio VGN FW41E! , staat niet tussen de pricewatch van tweakers, enigste verschil dat ik kan vinden, is dat de harde schijf 100gb kleiner is, is dit dan gewoon de Sony Vaio VGN-FW41E/H alleen met kleinere hardeschijf ?

http://www.modern.nl/Comp...ONY_Laptop-VAIO_VGN-FW41E
Het systeem heeft 500GB, ze hebben het gewoon verkeerd genoteerd.

Specs op de Sony site FW41 E/H

[ Voor 14% gewijzigd door Fermion op 19-06-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:52:
[...]

In theorie hebben alle 2.5" case 1 usbaansluiting nodig, maar sommige modellen hebben een extra usbaansluiting voor het geval dat ie stroom te kort komt. Dus je kan je wel vastpinnen op 1 usbaansluiting maar als dat niet afdoende blijkt te zijn, wat dan?

Ik vind wel maf dat die man wel een 15.4 inch sleeve verkoopt maar geen 16.4.
15.4 inch is een veel voorkomende maat (mijn broers FZ11 is ook 15.4 inch) en bij mijn weten is de FW serie de enige met 16.4 inch. Waar ik mij meer over verbaas is dat sony geen tas voor dit voormaat heeft.
Ik heb de verkoper gemaild, de sleeve is 44x34 centimeter, terwijl mijn laptop 39x27 centimeter is. Aardig wat vrije ruimte dus, maar misschien valt dit nog wat in te korten.

Ik heb ondertussen de HDD en de case besteld, ben nog aan het nadenken over de sleeve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:47:
[...]

Heb er na hard werkenWindows 7 opgekregen. Wel de x86 versie, daar dara toch betere drivers voor te vinden waren. Heb er nu Build 7260 op staan. Draait tot nu toe als een tierelier..wel ff afkloppen.

Heb ook de windows experience test gedaan. In Windows 7 is de hoogste score haalbaar 7.9 ipv 5.9 bij Vista.

CPU: 6.1
RAM: 6.1
Graphics: 6.5
Gaming graphics: 6.5
HDD: 5.7

NIet dat het veel zegt, maar is iig hoger dan 4. :)

Mensen met een FW41 M die andere scores hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:29:
[...]

Heb er na hard werkenWindows 7 opgekregen. Wel de x86 versie, daar dara toch betere drivers voor te vinden waren. Heb er nu Build 7260 op staan. Draait tot nu toe als een tierelier..wel ff afkloppen.

Heb ook de windows experience test gedaan. In Windows 7 is de hoogste score haalbaar 7.9 ipv 5.9 bij Vista.

CPU: 6.1
RAM: 6.1
Graphics: 6.5
Gaming graphics: 6.5
HDD: 5.7

NIet dat het veel zegt, maar is iig hoger dan 4. :)

Mensen met een FW41 M die andere scores hebben?
Op W7 64bit haal ik:
CPU: 6.2
RAM: 6.3
Graphics: 5.9
Gaming graphics: 5.7
HDD: 5.6

Met de default ATI driver haal ik een hogere score, de huidige driver 9.6 is nog behoorlijk vatbaar voor verbetering.

Weet iemand al of het mogelijk is om de ATI hoger te klokken??

[ Voor 12% gewijzigd door Fermion op 20-06-2009 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Fermion schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:19:
[...]

Op W7 64bit haal ik:
CPU: 6.2
RAM: 6.3
Graphics: 5.9
Gaming graphics: 5.7
HDD: 5.6

Met de default ATI driver haal ik een hogere score, de huidige driver 9.6 is nog behoorlijk vatbaar voor verbetering.

Weet iemand al of het mogelijk is om de ATI hoger te klokken??
Op de 31ZJ is het in ieder geval niet mogelijk om de ATi hoger te klokken.
Normaal staat het bij het Catalyst Control Center, maar bij deze niet. Zal wel alleen bij desktops kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij niet verstandig om wat dan ook over te klokken op een willekeurige laptop? Er is nauwelijks ruimte of luchtcirculatiebeheersing om de hitte goed af te voeren?

Verder ff een andere vraag: Als je de hdd of geheugen vervangt, verlies je dan de garantie op de laptop? Ik ben van plan de hdd te vervangen maar een vriend van me vond dit onverstandig ivm het verliezen van garantie. Het lijkt me dat het mag want de hdd en geheugen is te makkelijk benaderbaar....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Voor de mensen die naar de VS gaan:
Sony VAIO® VGN-FW460J/B 16.4" Notebook - Black

# Intel Core 2 Duo P7350 2.0 GHz Processor
# 3 MB L2 Cache, 1066 MHz Bus speed
# 4096 MB DDR2 (PC2-6400) RAM Max: 8GB
# 320 GB (7200RPM) SATA Hard Drive
# 16.4" (1600 x 900) XBRITE-ECO Display
# Motion Eye Camera and Microphone
# ATI Mobility Radeon HD 4650 with 1024MB Dedicated Video Memory
# Blu-Ray Reader DVD±R/RW Drive with Double Layer
# Intel WiFi Link 5100AGN 802.11a/b/g/n
# Integrated Stereo A2DP Bluetooth 2.1+EDR Technology
# 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN
# Built-in Memory Stick® Standard/Duo with MagicGate™ Card Reader
# Built-in Secure Digital (SD) media slot
# ExpressCard 34 Slot
# Connections: 3 x USB 2.0, IEEE 1394, Headphone; Microphone, VGA, HDMI, RJ-11 (Modem), RJ-45
# Approximate Unit Dimensions: 15.1" (W) x 10.3" (D) x 1.46"(H)
# Approximate Unit Weight: 6.9 Pounds

1099 dollar: http://www.jr.com/sony/pe/SON_VGNFW460JB/

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenzoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-12-2010
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:09:
ik zie bij de modern
De Sony Vaio VGN FW41E! , staat niet tussen de pricewatch van tweakers, enigste verschil dat ik kan vinden, is dat de harde schijf 100gb kleiner is, is dit dan gewoon de Sony Vaio VGN-FW41E/H alleen met kleinere hardeschijf ? http://www.modern.nl/Comp...ONY_Laptop-VAIO_VGN-FW41E
Na wat uren lezen en vergelijken, ben ik eruit. Ik ga voor een Sony Vaio VGN-FW41E/H. Thanks Nizzell voor de tip van modern.nl. Hij is daar nu 899 euro incl verzendkosten (goedkoper dan in de Pricewatch).

Het enige waar ik mee zit dat ik straks niet wil betalen voor een upgrade naar Windows 7. Ik las het topic: nieuws: Gratis upgrade naar Windows 7 voor Vista-kopers tot 31 januari 2010
Wat denken jullie, even wachten tot 1 juli met aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polmannetje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-12-2021
RamO schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:51:
Voor de mensen die naar de VS gaan:
Sony VAIO® VGN-FW460J/B 16.4" Notebook - Black

# Intel Core 2 Duo P7350 2.0 GHz Processor
# ExpressCard 34 Slot
# Connections: 3 x USB 2.0, IEEE 1394, Headphone; Microphone, VGA, HDMI, RJ-11 (Modem), RJ-45

1099 dollar: http://www.jr.com/sony/pe/SON_VGNFW460JB/
Ik ga binnenkort naar de VS en dit lijkt me echt een heel fijn lappertje om mee te nemen ;) Nu vraag ik me alleen af hoe het dan zit met eventuele garantie.. Heeft Sony een wereldwijd geldig garantie plan? Hoe zit het met de voeding, hier moet ik een omvormer voor aanschaffen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk heb je wereldwijde garantie

stekker weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:53:
Tuurlijk heb je wereldwijde garantie

stekker weet ik niet
Het zou mij juist niet verbazen als sony in nederland weigert dit ding te repareren, daarnaast gelden hier andere garantieregels dan in amerika (daar 1 jaar, hier 2 jaar bijv). Maar zeker weten doe ik het niet,
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:39:
Verder ff een andere vraag: Als je de hdd of geheugen vervangt, verlies je dan de garantie op de laptop? Ik ben van plan de hdd te vervangen maar een vriend van me vond dit onverstandig ivm het verliezen van garantie. Het lijkt me dat het mag want de hdd en geheugen is te makkelijk benaderbaar....?
even deze vraag opnieuw onder de aandacht brengen...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 23:42
polmannetje schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:20:
[...]
Ik ga binnenkort naar de VS en dit lijkt me echt een heel fijn lappertje om mee te nemen ;) Nu vraag ik me alleen af hoe het dan zit met eventuele garantie.. Heeft Sony een wereldwijd geldig garantie plan? Hoe zit het met de voeding, hier moet ik een omvormer voor aanschaffen neem ik aan?
Omvormer hoeft niet. De adapter werkt met 100-240 volt. Alleen even een ander kabeltje voor tussen de adapter en stopcontact halen, omdat ze daar andere stekkers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polmannetje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-12-2021
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:08:
[...]

Het zou mij juist niet verbazen als sony in nederland weigert dit ding te repareren, daarnaast gelden hier andere garantieregels dan in amerika (daar 1 jaar, hier 2 jaar bijv). Maar zeker weten doe ik het niet,
[...]
Ik heb zojuist even gebeld met Sony. Ik werd 5x doorverbonden 8)7 Maar eigenlijk wisten ze het niet zo goed. Je kan voor in de VS aangeschafte producten geen NL garantiepakket aanschaffen, en er zijn enkel pakketten met dekking in de gehele EU, niet wereldwijd. Helaas dus, maar goed, ik kan het in de VS misschien nog even aan de verkoper vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft kwakkelen met zo'n Vaio en W7. Twee dingen die nog niet lekker lopen.

- Als ik de nieuwste ATI-drivers van de ned. Sony-site gebruik, krijg ik het control center niet zichtbaar. En als ik de nieuwste ati-driver van de AMD-site haal krijg ik CCC wel instelbaar, maar dan start de Vaio de volgende dag niet meer op. Kon gelukkig in safe-mode een herstel doen, maar toch. Raar.
Aangezien ik veel films kijk op mn plasma via mn laptop, lijkt het me fijn om een werken CCC te hebben. Of zijn er ook andere manieren om snel goed beeld (lees ook: de goede resolutie) te hebben op mn tv?

Is er een manier om het touchpad automatisch uit te schakelen? Telkens als ik een usb-muis aansluit (logitech mx700) slaat de boel op hol. De pointer bewegen werkt prima, maar zodra er geklikt moet worden springt er vanalles open en dicht. Vensters dan.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:39:
Het lijkt mij niet verstandig om wat dan ook over te klokken op een willekeurige laptop? Er is nauwelijks ruimte of luchtcirculatiebeheersing om de hitte goed af te voeren?

Ik weet het niet bij het geheugen, maar bij de HDD vervangen vervalt je garantie niet. Deze is ook heel makkelijk open te schroeven onderaan je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1991_12
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-02 18:11
Zou iemand de 3dMark scores kunnen post voor de FW41M/H en de FW41E/H?
Ben namelijk even aan het vergelijken, MSI levert ook wel aardige modellen voor ongeveer hetzelfde geld. (MSI GT725-9547VHP)

[ Voor 5% gewijzigd door thomas1991_12 op 22-06-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Voor 50 dollar meer heb je een betere CPU:

1150 dollar:

https://www.sonystyle.com...uctId=8198552921665838150

# Intel Core 2 Duo P8700 2.53 GHz Processor
# ExpressCard 34 Slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Voor wie overweegt in de VS te gaan aanschaffen: Sonystyle is een stuk duurder dan het retail kanaal.
Garantie is uitsluitend geldig in de VS, de laatste keer dat ik het heb nagevraagd is 1 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Ik heb een probleem met het maken van de hersteldiscs. Iedere keer als hij daadwerkelijk aan het branden op de disc toekomt, gaat de dvd heel hard draaien, waarna het VAIO herstelcentrum een error geeft: Deze disc kan niet worden gemaakt. Weet iemand hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Philflow schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:55:
Voor wie overweegt in de VS te gaan aanschaffen: Sonystyle is een stuk duurder dan het retail kanaal.
Garantie is uitsluitend geldig in de VS, de laatste keer dat ik het heb nagevraagd is 1 jaar geleden.
Wat zijn de winkels om in de gaten te houden? Best Buy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Ik heb nu een aantal uurtjes met GTA4 op mijn Sony Vasio VGN-FW41M/H zitten spelen, dat is erg goed te doen!
De ATI 4650 presteert duidelijk veel beter dat de 9650M GT (mijn vorige laptop, Asus L50vn, die trok het niet).

De resolutie wat ik speel is natuurlijk GEEN 1920x1080... opzich wel mogelijk, maar dan staan alle details op LOW.

Ik speel NU met alle details op Medium 1280*720 (HD resolutie, voor de juiste verhoudingen) en voor de overige setting staan de sliders in het midden. Ik overschrijd de 512MB video geheugen als ik de setting nog hoger zet.

GTA4 is op dit systeem gewoon speelbaar :D

[ Voor 10% gewijzigd door Fermion op 22-06-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Knul schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:50:
Ik heb een probleem met het maken van de hersteldiscs. Iedere keer als hij daadwerkelijk aan het branden op de disc toekomt, gaat de dvd heel hard draaien, waarna het VAIO herstelcentrum een error geeft: Deze disc kan niet worden gemaakt. Weet iemand hier de oplossing voor?
Ik heb mijn herstels DVD's gemaakt met een virtual DVD brander :D
Het is een gedownloade trial versie (heb geen naam meer), de ISO's bewaar ik nu op mijn NAS, als er ooit wat gebeurd, dat kan ik ze later ooit branden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

RamO schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:12:
[...]
Wat zijn de winkels om in de gaten te houden? Best Buy?
Pricegrabber.com, Smarter.com, Google Shopping, Nextag.com etc.
(ps. ik bedoelde online retail kanaal)

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 22-06-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Fermion schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:25:
[...]

Ik heb mijn herstels DVD's gemaakt met een virtual DVD brander :D
Het is een gedownloade trial versie (heb geen naam meer), de ISO's bewaar ik nu op mijn NAS, als er ooit wat gebeurd, dat kan ik ze later ooit branden..
Kun je met dat programma er gewoon iso's van maken dan?
Ik maak die hersteldiscs namelijk omdat ik mijn hdd ga veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:46
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en ik kwam de Sony VGN-FW41M/H tegen.
Iemand ervaringen met het keyboard? Typt het wel lekker?

En heeft iemand ervaring met een nieuwe HDD inbouwen?
Omdat de Sony VGN-FW41M/H maar een 5400 rpm schijf heeft wil ik graag een 7200 rpm inbouwen

[ Voor 36% gewijzigd door Lee245 op 22-06-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Lee245 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:43:
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en ik kwam de Sony VGN-FW41M/H tegen.
Iemand ervaringen met het keyboard? Typt het wel lekker?
Nog nooit zo'n heerlijk tobo gehad! Kan ik echt iedereen aanraden!
En heeft iemand ervaring met een nieuwe HDD inbouwen?
Omdat de Sony VGN-FW41M/H maar een 5400 rpm schijf heeft wil ik graag een 7200 rpm inbouwen
'maar' een 5400 rpm schijf? dit is standaard voor laptops! Maar vervangen is erg simpel. Aan de onderkant van de laptop hoef je maar 1 klepje los te maken om de harde schijf te verwijderen.

Dan nog een vraag,
heeft iemand onder linux(ik gebruik zelf ubuntu) de FN knoppen voor de helderheid werkend? :? Bij mij doet alles het behalve deze twee handige buttons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
WWJD schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:07:
[...]

Nog nooit zo'n heerlijk tobo gehad! Kan ik echt iedereen aanraden!

[...]

'maar' een 5400 rpm schijf? dit is standaard voor laptops! Maar vervangen is erg simpel. Aan de onderkant van de laptop hoef je maar 1 klepje los te maken om de harde schijf te verwijderen.

Dan nog een vraag,
heeft iemand onder linux(ik gebruik zelf ubuntu) de FN knoppen voor de helderheid werkend? :? Bij mij doet alles het behalve deze twee handige buttons!
Yup de keyboard is werkt goed en het tikken gaat goed!

De 500GB is al erg snel, 7200rpm is natuurlijk nog vlotter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Lee245 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:43:
Fermion schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:24:
De 500GB is al erg snel, 7200rpm is natuurlijk nog vlotter :D
Hou er wel even rekening mee dat de WD5000BEVT (5400rpm) in de meeste situaties sneller is dan de Seagate 7200.4 500GB (7200rpm). http://www.techreport.com/articles.x/17010

Op dit moment is er dus geen reden om 7200 rpm te kopen, totdat WD en Hitachi met hun 500GB 7200rpm schijven uitkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 22-06-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:46
Heel erg bedankt allemaal. Nog even sparen en dan ga ik waarschijnlijk tot aankoop van deze laptop over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Philflow schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:29:
[...]

[...]

Hou er wel even rekening mee dat de WD5000BEVT (5400rpm) in de meeste situaties sneller is dan de Seagate 7200.4 500GB (7200rpm). http://www.techreport.com/articles.x/17010

Op dit moment is er dus geen reden om 7200 rpm te kopen, totdat WD en Hitachi met hun 500GB 7200rpm schijven uitkomen.
Waarom zou je sowieso een 7200 rpm in je laptop willen? Dat schud aardig, creëert veel meer warmte en verbruikt meer energie.

Ik heb nog een vraag; kan ik met de hersteldiscs gewoon de originele vista install op een andere hdd zetten?

Edit: Het lukt nog steeds niet om de hersteldiscs te maken. Na 6% geeft hij steeds deze foutmelding:
De discs kunnen niet worden gemaakt.
Ik gebruik Sony DVD+R dvd'tjes, die worden toch wel ondersteund? Ik snap er nu echt niks meer van :?

[ Voor 15% gewijzigd door Knul op 23-06-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 21:21
Knul schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:26:
[...]

Waarom zou je sowieso een 7200 rpm in je laptop willen? Dat schud aardig, creëert veel meer warmte en verbruikt meer energie.
Nope, fout, fout fout.

Een harde schijf is toch al kwetsbaar. Of je nou een 5400rpm hebt of 7200rpm. Ook het stroomverbruik en warmte vallen wel mee. Misschien iets mindere prestaties op dat vlak. echter de grootste impact is de performance. Een 5400rpm is gewoon traag en een harde schijf is al je traagste component. Een 7200rpm-er geeft absoluut een merkbaar, positief, voordeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
GENETX schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:34:
[...]

Nope, fout, fout fout.

Een harde schijf is toch al kwetsbaar. Of je nou een 5400rpm hebt of 7200rpm. Ook het stroomverbruik en warmte vallen wel mee. Misschien iets mindere prestaties op dat vlak. echter de grootste impact is de performance. Een 5400rpm is gewoon traag en een harde schijf is al je traagste component. Een 7200rpm-er geeft absoluut een merkbaar, positief, voordeel!
Heb net mijn WD scorpion blue binnen, en die komt volgens veel benchmarks redelijk in de buurt van 7200 rpm's... Dus dan snap ik het nut van een 7200 rpm niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eey,
Ik wil de Sony VGN-FW41M/H kopen
waar is hij op voorraad?? En voor een mooi prijsje kan hem nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

GENETX schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:34:
[...]
Een 7200rpm-er geeft absoluut een merkbaar, positief, voordeel!
Dat is te algemeen gesteld. Een 5400rpm WD5000BEVT klopt alle 7200rpm Seagate schijven in real world performance. (zie Techreport voor 20+ benchmarks)

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 23-06-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:18:
[...]

Dat is te algemeen gesteld. Een 5400rpm WD5000BEVT klopt alle 7200rpm Seagate schijven in real world performance. (zie Techreport voor 20+ benchmarks)
/me wacht geduldig af tot een 500GB 7200RPM schijf alle andere harde schijven naar huis stuurt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:20:
Eey,
Ik wil de Sony VGN-FW41M/H kopen
waar is hij op voorraad?? En voor een mooi prijsje kan hem nergens vinden.
ziehier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Zo, ik heb nu mijn Western Digital Scorpion Blue er nu zo'n 3 uur inzitten.
Heb direct van de gelegenheid gebruikt gemaakt door er een cleane vista 64-bit install op te zeggen.
Tot nu oe is deze schijf veel sneller dan de oude 4200 tpm; programma's installeren gaat een stuk sneller dan eerst. De WD krijgt een 5.6 van vista tegenover een 5.0 van de oude toshiba. Ik heb de case helaas nog niet binnen :(. Als ik alle drivers erop heb zal ik hd tune laten draaien :)

Edit: Kreeg net een mailtje binnen van geheugens.com dat de case pas op de 29e binnenkomt. Fijn, zit ik een complete week zonder mijn andere hdd waardoor ik dus weer alles opnieuw kan downloaden :(

[ Voor 17% gewijzigd door Knul op 23-06-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Sony VGN-FW41ZJ/H het geld meer waard vergeleken de Sony VGN-FW41M/H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:10:
Is de Sony VGN-FW41ZJ/H het geld meer waard vergeleken de Sony VGN-FW41M/H
Blijft natuurlijk je eigen mening. Persoonlijk vind ik de BD-brander, 2GB extra werkgeheugen en extra 512 Mb grafisch geheugen geen +- 300€ waard. Maar da's mijn mening. Tis maar wat je zelf wilt uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ervaren jullie die 1920x1080 op 16.4inch? Een kleine berekening levert een PPI van 134.32. Ik kom van een Dell m1330 1280x800 op 13.3inch (113.49 PPI). Als je dan weet dat Windows ontworpen is om op een 96 PPI te gebruiken, is de FW dan nog wel bruikbaar om bvb een tekst te typen zonder verrekijker vergrootglas? Ik zit hier wat mee want ik heb een nieuwe laptop nodig, en de nieuwe versie van de FW spreekt me enorm aan, enkel die resolutie niet (het 2.0GHz model heeft 1600x900 wat me vele aangenamer lijkt, maar dan zit je met een trage processor). Jammer dat je ze hier niet bto kan bestellen...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:19:
is de FW dan nog wel bruikbaar om bvb een tekst te typen zonder verrekijker?
Het lijkt mij ook klein maar als je typt in Word kun je altijd je zoom bepalen. Letters van Windows kun je groter maken met PPI, maar dat is niet 100% perfect.

Zoomen in Firefox gaat wel 100% perfect met No Squint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 21:21
Sowieso valt dat allemaal wel mee, alles is gewoon kleiner zolang je niet aan de settings komt voor dpi. Op een netbook zijn pixels ook niet al te groot en daar valt ook prima mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:19:
Hoe ervaren jullie die 1920x1080 op 16.4inch?
Ik vind het ideaal. Klein, dat valt best mee (heb lettergrootte op default staan), je zit er immers met je neus bovenop. En het geeft een zee van ruimte op je desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties, ik zal misschien eens in een media markt gaan kijken of ze er al hebben, dan kan ik het met eigen ogen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Heb nu op mijn FW31ZJ een schone vista 64-bit install, en alles werkt nu, behalve de helderheidsknopjes :(.
Welke drivers moet ik daarvoor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Knul schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:12:
Heb nu op mijn FW31ZJ een schone vista 64-bit install, en alles werkt nu, behalve de helderheidsknopjes :(.
Welke drivers moet ik daarvoor hebben?
Probeer de volgorde zoals is gegeven voor de FW41... ik zou niet weten waarom voor de FW31 het anders zou zijn.

Lees dit eens, staat trouwens in deze topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Fermion schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:42:
[...]

Probeer de volgorde zoals is gegeven voor de FW41... ik zou niet weten waarom voor de FW31 het anders zou zijn.

Lees dit eens, staat trouwens in deze topic
Heb nou alles geprobeerd, alle drivers geinstalleerd van de site en die in jou link stonden, en nog werken de helderheidsknopjes en S1 niet. Wat doe ik verkeerd?

Denk dat ik het al zie... Als ik die "dell" drivers installeerd herkent hij alleen mijn touchpad, en niet de helderheidsknoppen. Hoe laat ik hem dit herkennen?

[ Voor 13% gewijzigd door Knul op 24-06-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag me Sony VGN-FW41M/H binnen gekregen.
en echt blij mee wat een ding zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Heeft de nederlandse FW een US/International keyboard met een dollar teken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds december heb ik de VGN FW21Z (T9400). Na enige maanden de laptop alleen voor huis en tuin te hebben gebruikt,vertoont de laptop aan de voor/bovenzijde al slijtage plekken. Aan de linkerkant een duim dik en aan de rechterkant begint het nu ook. Sony gebeld en die zeggen, dat valt NIET onder garantie. Mogelijk dat ik verkeerde handolie of andere producten zou hebben gebruikt. Dat was het antwoord van Sony. Een laptop van bijna 1500 na een half jaar vertoont nu al schade en Sony is niet thuis! Nou Sony maak je borst maar nat. Ik ga door tot mijn laptop gerepareerd word. Dit is voor mij MY FIRST SONY LAPTOP, MAAR WEL MIJN LAATSTE !. U als consument bent dus gewaarschuwd. Sony is niet alleen de duurste maar ook de slechtste leverancier en ik had hier toch andere ideeen over, maar Sony wil alleen maar zakken vullen. Van product aansprakelijkheid willen ze niets weten. Ik onderneem wel actie. Ik zal jullie informeren, maar adviseer jullie om Samsung te kopen die WEL garant staan voor hun producten. Jammer dat ik de verkeerde en duurste keus heb gemaakt. Maar ze zeggen wel eens dat je lesgeld moet betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:06:
Sinds december heb ik de VGN FW21Z (T9400). Na enige maanden de laptop alleen voor huis en tuin te hebben gebruikt,vertoont de laptop aan de voor/bovenzijde al slijtage plekken. Aan de linkerkant een duim dik en aan de rechterkant begint het nu ook. Sony gebeld en die zeggen, dat valt NIET onder garantie. Mogelijk dat ik verkeerde handolie of andere producten zou hebben gebruikt. Dat was het antwoord van Sony. Een laptop van bijna 1500 na een half jaar vertoont nu al schade en Sony is niet thuis! Nou Sony maak je borst maar nat. Ik ga door tot mijn laptop gerepareerd word. Dit is voor mij MY FIRST SONY LAPTOP, MAAR WEL MIJN LAATSTE !. U als consument bent dus gewaarschuwd. Sony is niet alleen de duurste maar ook de slechtste leverancier en ik had hier toch andere ideeen over, maar Sony wil alleen maar zakken vullen. Van product aansprakelijkheid willen ze niets weten. Ik onderneem wel actie. Ik zal jullie informeren, maar adviseer jullie om Samsung te kopen die WEL garant staan voor hun producten. Jammer dat ik de verkeerde en duurste keus heb gemaakt. Maar ze zeggen wel eens dat je lesgeld moet betalen!
Wat versta je onder slijtage?
Misschien een foto om het duidelijk te maken?
Garantie geldt op de hardware en productiefouten. Slijtage komt voornamelijk voor door gebruik, en zoals bij ELKE fabrikant valt dat niet binnen de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pics? Ik ben ook verder benieuwd naar of je handlotion gebruikt. Ik heb zelf een hoge zuurgraad en dat merk ik aan mijn buro en toetsenbord van logitech zie je in midden van spatiebalk dat het weggesleten is al vrij direkt na nieuwkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas lukt het mij niet om een foto te uploeden.Wie kan me even helpen
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:48:
[...]

Pics? Ik ben ook verder benieuwd naar of je handlotion gebruikt. Ik heb zelf een hoge zuurgraad en dat merk ik aan mijn buro en toetsenbord van logitech zie je in midden van spatiebalk dat het weggesleten is al vrij direkt na nieuwkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Nee, samsung, dat is echt topkwaliteit. De degelijkheid van Sony's producten over het algemeen heeft mij juist overgehaald tot de aanschaf van mijn 31ZJ. Het allereerste wat ik van Sony kocht was de Playstation One, en die werkt nog steeds uitstekend. Later TV's, telefoons, walksmans, PS2 en PS3 gekocht en echt nog nooit problemen mee gehad, behalve wat gebruikssporen. Je houdt je laptop immers nooit vrij van krassen. Maar inderdaad, upload wat foto's, dan is het wat makkelijker te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Knul schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:07:
[...]

Heb nou alles geprobeerd, alle drivers geinstalleerd van de site en die in jou link stonden, en nog werken de helderheidsknopjes en S1 niet. Wat doe ik verkeerd?

Denk dat ik het al zie... Als ik die "dell" drivers installeerd herkent hij alleen mijn touchpad, en niet de helderheidsknoppen. Hoe laat ik hem dit herkennen?
Ai, met de Dell drivers kreeg ik juist de helderheid knopjes aan de praat... maar dat klopt ook, het herkent alleen de touchpad. Onder water activeert de software kennelijk meer dan alleen het touchpad. Tja, dan ben ik bang dat je opzoek moet gaan naar ervaringen met jouw model laptop. Het wat voor mij ook van alles uitproberen, lezen, proberen, deinstalleren, zoeken, lezen, installeren ,deinstalleren, etc etc. Ik ben hier bijna 5 dagen mee bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:06:
Ik ben van mening dat je voor 1500 euro best een behuizing mag verwachten wat duurzaam is. Natuurlijk krasjes niet meegeteld, maar het weg slijten van verf wat je wel eens ziet op goedkope afstandsbedieningen is niet wat ik wil zien! Als dat bij mij gebeurt dan trek ik aan de bel.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.