Geen idee.
Het werkt out of the box bij me. Heb niks hoeven in te stellen.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ook de volumeknoppen/S1 en Fn keys ? Ik heb toevallig gisteren een verse install gedaan van Win7 en moest hiervoor nog wel een paar drivers installeren. Verder lijkt zo'n beetje alles voorzien te zijn van de juiste drivers inmiddels.mightyAll schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:32:
Geen idee.
Ik heb deze laptop. Ik weet niet wat je er precies over wilt weten, maar de hoofdpunten die mij opvallen aan de laptop:Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:04:
Ik ben van plan om een laptop te kopen en nou viel mijn oog op de Sony Vaio VGN-FW41E/H. Heeft iemand deze en kan die zijn bevindingen misschien posten hier?
Is dit trouwens een degelijke laptop?
Tja, een laptop is nu eenmaal niet gemaakt om mee te basketballenrobertwebbe schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:43:
Het ligt hem er maar aan wat je definitie van degelijk is. Ik laat nog wel eens een laptop stuiteren en mijn VGN-FW41M/H heeft hier blijvende schade aan opgelopen. Hij is van ongeveer 60 cm (in een stoffen tas) precies op de linker achterhoek gevallen en daardoor is het linker scharnier verbogen. Hij gaat nog wel open en hij doet het nog prima maar hij is nu wel gehavend. Als ik het vergelijk met de IBM Lenovo laptop van mijn werk dan is die een stuk degelijker. Die is vaker gevallen van grotere hoogtes en die mankeert helemaal niets. De bouw en behuizing zijn echt een stuk sterker en kunnen veel meer hebben. De Vaio is daarintegen veel mooier maar minder sterk. Eigenlijk zou ik dus alleen nog maar Lenovo's moeten kopen...
Verwijderd
Dank je! Ik heb hem inderdaad in de winkel al kunnen bekijken en hij voelt heel licht aan is qua formaat ook prima.Morgoth88 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:12:
[...]
Ik heb deze laptop. Ik weet niet wat je er precies over wilt weten, maar de hoofdpunten die mij opvallen aan de laptop:
De laptop voelt erg solide aan maar tegelijk ook erg licht, dat zal komen omdat hij van magnesium is gemaakt. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar hij voelt aan alsof hij tegen een stootje kan.
Qua performance bevalt de PC me uitstekend, ik gebruik de laptop voor het afspelen van HD films, Blu-rays, Office en internetten. Ik gebruik Windows 7 op deze laptop en dat draait als een zonnetje. Drivers zijn nog niet allemaal beschikbaar voor 32-bit Win7, dus niet alle functietoetsen werken nog, maar de meest cruciale (volume, start/pause, ffwd, mute) doen het prima.
De batterijduur valt mij ook erg mee. Mijn vorige laptops beweerden allemaal een accuduur van 3 uur te hebben maar de praktijk wees uit dat met intensief gebruik het soms slechts de helft bedroeg. De Vaio gaat daarentegen op vol vermogen ongeveer 2,5 tot 3 uur mee. Wat dat betreft ben ik er erg tevreden over.
Het scherm heeft een mooie resolutie (1600x900) en heeft een grote kijkhoek. Tevens is het toetsenbord enorm fijn, met de ruimte tussen de toetsen. Echt heerlijk om grote documenten op te typen, in tegenstelling tot de toetsenborden van mijn vorige laptops.
Het enige nadeel vind ik het ontbreken van een USB poort aan de linkerkant van de laptop.
Wat mij betreft is de laptop een aanrader. Als je echter veel processorintensieve taken doet, is het misschien verstandig te upgraden naar de FW41M/H, die heeft een P8700 t.o.v. een T6400 in deze.
Zeker. De laptop is licht voor zijn omvang, en voelt solide aan. Ik denk dat het een prima laptop is om dag in, dag uit mee te nemen naar college.Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:20:
[...]
Dank je! Ik heb hem inderdaad in de winkel al kunnen bekijken en hij voelt heel licht aan is qua formaat ook prima.
Maar het is niet dat ik video's ga bewerken of dergelijke dus die processor zal moeten voldoen. ( wil ook onder de 1000 blijven )
En als student is dit dus ook zeker en aanrader?
7200 rpm schijven produceren meer warmte en verbruiken meer energie, het is de vraag of dat een verstandige keuze is. In mijn FW41M/H zit een Toshiba 5400 rpm schijf, die presteert voor mijn eisen prima. Ik heb hier en daar wel gelezen dat de 4200 rpm schijven erg mager presteren. Goede 5400 rpm schijven daarentegen presteren zo goed dat ze het in veel gevallen prima kunnen opnemen tegen 7200 rpm modellen (ja, natuurlijk, bij veel kleine bestanden werken de seek times tegen, maar daar staat lager energieverbruik, lagere warmte en minder lawaai tegenover). Bedenk dus eerst even wat je echt nodig hebt (en zoek wat reviews van de schijf die je op het oog hebt)!Vsteegman schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 22:19:
Hey ik ben de eigenaar van een Sony Vaio VGN-FW31M
Ik heb een aantal vragen over deze laptop:
1. Ik vind mijn laptop nou niet bepaald snel dus wil de harde schijf upgraden, op dit moment zit er 500GB 4200rpm zitten en ik lees hier dat het helpt om een 7200rpm erin te zetten, en ik heb deze gevonden:
http://www.komplett.nl/k/...Jzc37Oi25wCFVYt3godvHFnKA
Kent iemand deze en helpt dit goed? Want ik heb vaak dat het beeld lagged bij het kijken van een blu-ray film en spellen lopen niet soepel, zelfs COD4 niet...
2. Als ik hier windows 7 op installeer worden dan automatisch de drivers geinstalleerd? En hoef je dan niet zelf nog bepaalde drivers te vinden?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want dan ga ik er mee aan de slag.
Gr Victor
Verwijderd
Scorpio Blue kwam als de beste uit een review. Staat ergens in dit topic.Vsteegman schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 22:19:
Hey ik ben de eigenaar van een Sony Vaio VGN-FW31M
1. Ik vind mijn laptop nou niet bepaald snel dus wil de harde schijf upgraden, op dit moment zit er 500GB 4200rpm zitten en ik lees hier dat het helpt om een 7200rpm erin te zetten, en ik heb deze gevonden:
Kent iemand deze en helpt dit goed? Want ik heb vaak dat het beeld lagged bij het kijken van een blu-ray film en spellen lopen niet soepel, zelfs COD4 niet...
2. Als ik hier windows 7 op installeer worden dan automatisch de drivers geinstalleerd? En hoef je dan niet zelf nog bepaalde drivers te vinden?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want dan ga ik er mee aan de slag.
Gr Victor
Als een spel niet soepel loopt ligt dat 99% zeker niet aan de harde schijf.Vsteegman schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 22:19:
Verwijderd
http://shop.ebay.nl/?_fro..._sacat=See-All-CategoriesVerwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:34:
Weet iemand wellicht of er een een replica adapter voor de FW serie in omloop is ?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door virtualJac op 07-09-2009 14:25 ]
there's no tweak without the tweaker
Verwijderd
Het gezoem lijkt op korte termijn aan te houden (heb nu nog niet getest wat het resultaat is na een paar uur of na een reboot) en doet zich voor zodra ik van "full brightness" naar een lagere helderheid ga. Het gezoem is maximaal bij "full brightness - 1", en neemt af naarmate de helderheid afneemt. Ook op de minste heldere stand is er gezoem hoorbaar. Hetzelfde fenomeen heb ik bij een Samsung 2253 BW externe monitor: geen probleem bij maximale brightness, maar zodra je wat minder gaat begint ie te "buzzen". Vervelend, maar je geraakt het wel gewoon na een tijdje. Alleen vraag ik me af of het wel normaal hoort te zijn.@hierboven
Ik heb geen last van gezoem als ik mijn helderheid aanpas. Kun je hier miss iets meer over vertellen? Is het tijdelijk? Alleen op bepaalde niveau's helderheid?
Al je problemen kan je wel ergens aan wijten.Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:34:
Het voorbije weekend hebben m'n vriendin en ik de Sony Vaio VGN-FW41M aangekocht. De keuze ging tussen deze en een HP DV7-2170, maar die laatste voelde nogal goedkoop en 'plakkerig' aan (zo'n blinkend toetsenbord, voelt maar raar aan).
Na de eerste opstart begon de installatie van het ganse spul zonder problemen. Toen het ding de eerste keren in Vista terechtkwam, kwamen een paar errors maar daar heb ik voor zover ik het ervaar geen last meer van nu. Alles lijkt naar behoren te werken.
Sony raadt aan om na de initiële installatie en het binnenhalen van de nodige updates (ik heb zowel Sony als Windows updates gedownload) de Recovery Disks aan te maken. Moest dat nu eens lukken, zou ik het direct doen, maar ik heb intussen al een schijfje of 5 mogen weggooien: na het branden van de eerste DVD (ik gebruik Platinum, zou het daaraan liggen?) doet het ding een "integriteitscontrole" en die loopt altijd fout. Ik zou de DVD's kunnen branden zonder die controle, maar dat vertrouw ik niet, gezien de verhalen van Recovery Disks die niet werken... Een zoektocht op Google betreffende dit probleem levert niet veel op: op een enkele post na, waar aangeraden wordt op Wifi en andere programma's uit te zetten, vind ik niets terug. Bovendien werkt de tip niet... Ik probeer vanavond een screenshot te voorzien van het probleem, maar misschien heeft iemand van jullie al een idee?
De foutmelding eindigt met "Discard previous disc. [xxx]\[2048000]" ==> zelfde probleem als de kerel hier http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=332027
Een tweede minpuntje dat me is opgevallen is het toch wel duidelijke gezoem wanneer de helderheid van het scherm wordt verminderd. Ik vraag me af of dit wel normaal hoort te zijn: ik heb thuis 2 22" Samsung schermen, de ene zoemt en de andere niet... Het kàn dus blijkbaar wel degelijk ook zonder zoem, dus heb ik dan een 'defecte' Sony, of is het normaal bij een Sony?
Voor de rest loopt alles vlotjes, dus ondanks de minpuntjes ben ik voorlopig nog een tevreden man.
Maar goh, je beeldscherm maakt dus meer lawaai dan je harddrive, er waren eens tijden dat dit anders wasWWJD schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:10:
Ik hoor dat gezoem ook op een lagere helderheid. Maar alleen als je je oor dicht bij het beeldscherm houdt, ik heb er verder dan ook geen last van.Op de hoogste stand hoor je het inderdaad helemaal niet.
Heb ook de Scorpio Blue en is uitstekend. Verbruikt niet meer stroom (integendeel, accuduur is met maar liefst 5 min omhoog gegaan), is stil (je hooit hem iig nooit boven geluid van van uitkomen) en is echt stukken sneller dan de standaard 4200 tpm schijf. Enige nadeel is dat de Scorpio Blue wel wat warmer wordt (zo'n 5-7 graden) dan de toshiba. Ik kan het je in ieder geval aanraden om de scorpio blue aan te schaffen.Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:21:
[...]
Scorpio Blue kwam als de beste uit een review. Staat ergens in dit topic.
Verwijderd
virtualJac schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:22:
Heeft iemand al iets gehoord van de gratis update naar Windows 7? Zou dit voor of na 22 oktober te verwachten zijn?
Dit is ook wel nuttige info om te quoten:Hoe krijg ik de installatieschijf/schijven van Windows® 7?
Als je VAIO in aanmerking komt, kun je je op Club VAIO inschrijven voor het Windows® 7 Upgrade Option Program. Vóór 22 oktober 2009 zal er contact met je opgenomen worden over de verzending en betaling. Je Windows® 7 Upgrade Kit zal beschikbaar zijn kort nadat Microsoft Windows® 7 heeft uitgebracht.
http://club.vaio.sony.eu/clubvaio/NL/nl/windows7/upgrade.htmDe originele drivers, hulpprogramma’s en toepassingen zaten bij mijn VAIO. Hoe kom ik na de installatie van Windows® 7 aan de versies die compatibel zijn met Windows® 7?
Voor sommige VAIO modellen worden bij de installatieschijf van Windows® 7 één of meerdere bijkomende schijven geleverd. Met deze schijf/schijven kun je de drivers, hulpprogramma’s en toepassingen installeren die compatibel zijn met Windows® 7. Houd er rekening mee dat sommige toepassingen niet meegeleverd worden, afhankelijk van je model.
Als er geen bijkomende schijf/schijven bij je Windows® 7 installatieschijf voor jouw model zit/zitten, moet je de juiste drivers, hulpprogramma’s en sommige toepassingen downloaden via de VAIO link website downloaden en ze installeren.
Bij de Windows® 7 installatieschijf zit een instructieboekje dat je stap voor stap door de installatie zal leiden. Deze informatie zul je ook vinden op de VAIO Link website
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 01:22 ]
Dat is inderdaad een goede HDD. Binnenkort komen er ook nieuwe mogelijkheden: de 640GB WD Blue (WD6400BEVT) en de Hitachi Travelstar 7K500. Beide worden binnen 14 dagen verwacht.
Oke, goed om te weten, ze nemen voor 22 oktober contact op, maar je krijgt pas na 22 oktober de installatie key/cd.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 01:05:
[...]
[...]
Dit is ook wel nuttige info om te quoten:
[...]
http://club.vaio.sony.eu/clubvaio/NL/nl/windows7/upgrade.htm
Verwijderd
Dat geld niet voor OEMversies. Op de onderkant van de laptop staat OEM en ik ga ervanuit dat ze opnieuw een OEMlicentie geven maar dan voor W7.sverzijl schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:32:
De keys voor 32/64 bit zijn gewoon hetzelfde.
[ Voor 46% gewijzigd door Knul op 10-09-2009 20:32 ]
Verwijderd
Dat is niet best, zat je pasgeleden nog te vertellen dat het een tophdd was en nu heeft hij kuren? Althans daar lijkt het op.Knul schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:29:
Ik heb mijn Vaio ruim voor de coupondatum aangeschaft, maar heb gewoon de aanschafdatum een paar maanden naar voren "geschoven". Weet iemand wanneer Sony precies contact met je opneemt?
Dan nog wat: vandaag op school wou ik mijn laptop opstarten, komt hij niet voorbij het bootscherm van vista (met die afbeelding van vista) en ik zie dat mijn hdd-indicator niet knippert, en er komt ook geen geluid vanaf. Het leek wel of de hdd gewoon niet aansloegNa hem uitgedrukt te hebben en weer aan te doen deed hij het weer normaal. Echter, nu kwam ik net thuis en wil ik hem weer aandoen, en alweer hetzelfde probleem. Bij de 2e keer werkt hij wel weer goed. Heb nu de hdd een beetje leeggehaald, eens even zien of dat werkt. Heeft iemand anders hetzelfde probleem?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 22:18 ]
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Ik gebruik zelf PowerDVD Ultra Edition voor het afspelen van Blu-ray's in Windows 7, maar dit is geen freeware. Ik heb nog geen gratis software voor Blu-ray playback gevonden. PowerDVD werkt echter uitstekend voor mij.Michali schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:22:
Ik heb Windows 7 op mijn FW41M/H gezet, en nu heb ik een paar Blu-ray tjes, alleen kan ik ze niet spelen. Misschien iemand een tip voor software? Liefst freeware natuurlijk, maar ik heb zo'n idee dat dit niet gaat lukken.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 14:30 ]
Ja, het was (is) een geweldige hdd. Vandaag startte hij 1x opnieuw op tijdens het booten, maar dit komt wss doordat ik de externe hdd met een ander OS in de usb had zitten. Ik zal het een tijdje in de gaten houden, en anders gaat ie weer terug richting Western Digital.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:05:
[...]
Dat is niet best, zat je pasgeleden nog te vertellen dat het een tophdd was en nu heeft hij kuren? Althans daar lijkt het op.
[ Voor 14% gewijzigd door Knul op 11-09-2009 14:08 ]
Verwijderd
Voor zover ik weet is het mogelijk. Als je iemand met ervaring wil vinden zou je het kunnen proberen op Notebookreview.comVerwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 02:26:
Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is?
[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 12-09-2009 08:48 ]
Kzal Vaio Energiebeheer en Vaio Smart Network, vaio update 4, en vaio control center houden. De rest kan er wel af.Reloader schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:41:
zit er op alle sony notebooks zoveel VAIO software?
en weet iemand wat er eventueel allemaal af mag?
VAIO Content folder setting
VAIO content folder watcher
VAIO content metdata intelligent anlyzing manager
VAIO Content metadat manager setting
VAIO content metadata xml interface library
VAIO control center
VAIO Data restore tool
VAIO dvd menu data basic
VAIO energiebeheer
VAIO entertainment platform
VAIO launcher
VAIO marketing tools
VAIO media plus
VAIO mediaplus openingmovie
VAIO Movie story
VAIO movie story template data
VAIO musicbox
VAIO Musicbox sample music
VAIO ondersteuning voor weergave
VAIO smart network
Vaio Update 4
VAIO wallpaper contents...
sommige dingen zijn best duidelijk wat het doet
maar vooral de bovenste paar zeggen me helemaal niks
eerlijk gezegd verdenk ik deze van mijn itunes Probleem
kan ik zomaar al die programma's verwijderen?
ff erbij vermelden dat ik geen FW heb maar een NS21z
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 09:13 ]
enig idee wat de andere tools doen?Knul schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:50:
[...]
Kzal Vaio Energiebeheer en Vaio Smart Network, vaio update 4, en vaio control center houden. De rest kan er wel af.
@nietniksVerwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:54:
Het viel me op dat update 4 niet los te downloaden is? Niet dat ik alle meuk er weer op wilt hebben maar zo hoef ik niet regelmatig de sony site te checken. Sony ondersteund geen updates op een cleane install van windows en zodoende werkt updater 4 niet. http://club.vaio.sony.eu/...arriss-offee?thread=58880
Batsgeit, laat je ons (mij) nog weten hoe het afgelopen is met de kuren van de HDD? Ik overweeg al een fikse poos de Scorpio Blue te kopen maar stel het steeds uit. Nu dacht ik erover na er 1 te gaan (er schijnt al groter dan 500GB te zijn) halen maar na jouw reactie ben ik ff terughoudend...
Ik kwam deze ook tegen tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe multimedia laptop.Wicked-Game schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:40:
VGN-FW41E/H voor 896,- bij de Wehkamp is dat een beetje geschikte prijs?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik zou zeggen, vragen zijn vrij dus....shoot!Juancho schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:00:
De prijs wel, de vraag is of deze laptop geschikt is voor mij als gebruiker. Ik weet echt niet of je in een topic over een model als deze ook je wensen/eisen mag aangegeven zodat bekeken kan worden door anderen of deze laptop daar geschikt voor is.
Dat zou dan mijn vraag worden
[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 15-09-2009 11:23 ]
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Verwijderd
op vrijwel elk duimstok of rolmaat zie je zowel cm als inch. Zoek de 15,6 en 16,4 ff op en je ziet het verschil met je ogen.Juancho schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:05:
Wat ik nog was vergeten, deze Sony is 16,4 inch terwijl ik 15,6 op het oog had. Ik wil absoluut geen te lompe en te grote laptop. Ik heb zo alleen geen goed zich op het verschil tussen 15,6 en 16,4inch schermen. Dit moet ik echt even met eigen ogen zien.
Wellicht dat één van jullie al kan aangeven of dat verschil echt groot is?
plus de vaio is erg dun en heeft dunne randen rond het scherm dus erg groot is ie niet voor een 16.4Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:23:
[...]
op vrijwel elk duimstok of rolmaat zie je zowel cm als inch. Zoek de 15,6 en 16,4 ff op en je ziet het verschil met je ogen.
1 inch is 2,54 cm, dus 15,6 x 2,54 is 39,624 cm en 16,4 x 2,54 is 41,656 cm, 41,656 minus 39,624 is 2,032 cm.
Tadaa een verschil van 2 cm en wat micromillimeters
Floccinoccinihilipilification
Kleine tip. Ik heb de Sony FW41M/H gekocht bij de Mediamarkt. Waarom? Omdat er overal een levertijd van >2weken was. Klein praatje met de verkoopmedewerker en heb hem meegekregen voor de 2e prijs uit de pricewatch Niet verder vertellen hoorJuancho schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:42:
Ik zal morgen eens kijken bij de Media Markt. Ik koop er vrijwel nooit wat, maar de openingstijden zijn wel ideaal zo na werktijd
[ Voor 25% gewijzigd door Juancho op 16-09-2009 08:43 ]
Mag ik vragen waar jij die 15% korting vandaan haalt voor je bestelling voor deze laptop.Juancho schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:41:
Bedankt voor de tip! Ik ga vanavond even kijken, metname wbt het schermgroote en als ik het wat vind kan ik hem ook bij Wehkamp bestellen en kan ik de laptop nog deze week begroeten. Waarom ik hem dan niet direct meeneem bij de Media markt, nou daar kun je wellicht wel wat van de prijs aflullen, maar de 15% die ik krijg bij Wehkamp lijkt me niet echt mogelijk.....
Al is het volgens mij deze dagen wel enorme korting bij MediaMarkt om een bepaalde festiviteit? Ik hoorde van een bekende al dat hij een enorme TV gekocht had voor nog geen 400..... Dus wie weet is uitgerekend deze VAIO ook flink in prijs verlaagd
Meestal is de Wehkamp prijs een stuk hoger als andere webshop prijzen. Als je dan 15% korting krijgt over dat bedrag krijgt ben je misschien nog duurder uit als 10% bij de MM. + t scheelt je een hoop geknoei met garantie via die vriend van je enzo. En je kunt iemand over de balie sleuren bij MM als er iets niet goed gaatJuancho schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:26:
De korting krijg ik via een goede vriend die als werknemer altijd 15% korting krijgt
op zijn bestelling en hij hoeft ook geen verzendkosten te betalen verder. Vandaar
dat deze VAIO opeens voor mij wel net in het budget past. Ik denk dat ik hem dan
ook wel neem, alleen ik ga vanavond eerst even kijken of het scherm me wel bevalt.
Ik had toch 15,6 inch in de kop dus dan kan 17 inch best een behoordelijk verschil
zijn....
[ Voor 9% gewijzigd door virtualJac op 16-09-2009 10:19 ]
Verwijderd
Je moet geloof ik 4 of 5 programmaatjes op de laptop houden om alle knoppen werkend te houden. Moet je het topic ff doorspitten...Reloader schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:31:
welk programmatje van sony geeft de volumebalk weer als je met FN en f3/F4 het volume regelt.. want volgens mij heb ik dat nu verwijderd...
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 23:09 ]
Verwijderd
ik denk dat als je sony zelf belt meer aan zult hebben dan het hier te vragen? Sowiezo moet je toch bellen want waar moet het heen, wat is je retournummer? enz enz...Vsteegman schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:31:
Ey ik heb echt best wel veel krassen op mijn klep van mijn Sony Vaio VGN-FW31M zitten, ook is mijn oplaadpunt op de een of andere manier helemaal los komen te zitten, mijn laptop kraakt een beetje bij de grote zilvere vlakken onder mijn toetsenbord en soms werkt mijn mousepad niet helemaal goed/helemaal niet(dit laatste komt misschien door windows 7?)
Maar ik ben dus van plan hem op te sturen naar Sony voor reparatie, want het oplaadpunt komt niet door mijzelf. Maar kan ik daar zon extra klepje kopen en hoe duur zal dit zijn? En denken jullie dat ze alles zullen repareren?
Groet Victor
Verwijderd
Dit is na de komst van Windows Vista zo! Als je XP installeerd kan het wel.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:48:
Weet iemand trouwens of het ook mogelijk is om audio op te nemen met de geluidskaart van de FW serie zonder de ingebouwde microfoon te gebruiken ?
Wil namelijk graag wat dingen opnemen via Audacity, maar ik kan bij opname apparatuur alleen de microfoon selecteren en dat vond ik eigenlijk nogal vreemd. Ook de standaard windows functies "neem op wat men hoort" maakt alleen gebruik van de microfoon.
Heb je dan een USB microfoon of gewoon via de microfoon ingang? Ik kan bij Audacity wel gewoon de microfoon selecteren (zowel USB als die in de microfoon ingang).Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:48:
Weet iemand trouwens of het ook mogelijk is om audio op te nemen met de geluidskaart van de FW serie zonder de ingebouwde microfoon te gebruiken ?
Wil namelijk graag wat dingen opnemen via Audacity, maar ik kan bij opname apparatuur alleen de microfoon selecteren en dat vond ik eigenlijk nogal vreemd. Ook de standaard windows functies "neem op wat men hoort" maakt alleen gebruik van de microfoon.
Verwijderd
Met de ATi modder? Is dat die mobilty modder? Bevalt windows 7 beter dan vista? (zow wat een vragen).Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:04:
Ff een kleine tip voor de mensen met een FW31ZJ hier. Download niet de ati catalyst voor win7 voor mobility radeon voor series 3000 want dan krijg je een ietwat gebrekkige driver. Deze liet zich wel goed installeren bij mij maar sommige opties waren grijs en resolutie die ik wilde zat er niet bij.
Ik heb de ati catalyst voor win7 voor gewone radeon voor series 3600 gekozen en gemodded met ati modder en nu heb ik alle opties ter beschikking zoals full screen (geen zwarte randen meer tijdens gamen) en de resolutie 1680xnogwatte die mijn voorkeur heeft ipv de standaard 1920xnogwatte (zijn nog tig resoluties beschikbaar).
[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 23-09-2009 09:28 ]
[ Voor 14% gewijzigd door nickdew op 23-09-2009 09:42 ]
Verwijderd
Volgens mij moet je dan de resolutie 1280x720 kiezen. Werkt bij mij iig goed bij COD4.nickdew schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:38:
Hallo, ik heb een Sony Vaio FW41/E en heb Windows 7 Home Premium 32bit hierop geinstalleerd. Alles werkt bijna alleen de FN toetsen krijg ik niet werkend. Op dit forum staan wel drivers maar deze zijn voor de 64bit. Verder heb ik nog een probleem. Als ik games speel op de laptop moet ik deze spelen in 1600x900. Verander ik de resolutie na 1280x1024 of iets anders wordt mijn scherm gewoon kleiner en krijg ik zwarte balken aan de zijkant. Voorheen met Vista had ik dit niet! Weet iemand hoe ik deze 2 problemen oplos?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Ja ik bedoel mobility modder. W7 is wennen maar het bevalt idd prima. Ik overweeg de gratis licentie aan te vragen bij sony maar ik wacht de reactie af van de mensen die hem al hebben aangevraagd.Knul schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:09:
[...]
Met de ATi modder? Is dat die mobilty modder? Bevalt windows 7 beter dan vista? (zow wat een vragen).
Las ergens dat als je windows 7 installeerde hij games soepelder draaien, klopt dat een beetje?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 12:55 ]
Verwijderd
Gewoon de onboard microfoon die bij de webcam zit ingebouwd, maar die wil ik dus juist niet gebruiken. Ik wil gewoon opnemen wat de geluidskaart uitstuurt naar bijv de koptelefoon ingang.Knul schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:37:
[...]
Heb je dan een USB microfoon of gewoon via de microfoon ingang? Ik kan bij Audacity wel gewoon de microfoon selecteren (zowel USB als die in de microfoon ingang).
Ah oké, raar maar helaas waar. Dan zit er niks anders op om met meerdere OSen te werken.WWJD schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:41:
[...]
Dit is na de komst van Windows Vista zo! Als je XP installeerd kan het wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 21:23 ]
Verwijderd
Onzin. Je moet voorlopig de vista32 bits drivers gebruiken. Er zijn nu geen W7 32 of 64 bits drivers...nickdew schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:38:
Hallo, ik heb een Sony Vaio FW41/E en heb Windows 7 Home Premium 32bit hierop geinstalleerd. Alles werkt bijna alleen de FN toetsen krijg ik niet werkend. Op dit forum staan wel drivers maar deze zijn voor de 64bit.
Op deze pagina geef ik notabene tip over die zwarte balkenVerder heb ik nog een probleem. Als ik games speel op de laptop moet ik deze spelen in 1600x900. Verander ik de resolutie na 1280x1024 of iets anders wordt mijn scherm gewoon kleiner en krijg ik zwarte balken aan de zijkant. Voorheen met Vista had ik dit niet! Weet iemand hoe ik deze 2 problemen oplos?
Alvast bedankt!
Als je de 32bitsdrivers gevonden hebt dan vind je ook de muisdriver.Ps: Mijn cursos veranderd ook steeds, als ik aan het typen ben komt mijn tekst af en toe op een ander regel omdat de cursor versprongen is. Iemand hier ook de oplossing voor?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 19:28 ]
Verwijderd
Nick, doe me een lol en lees deze hele laatste pagina door. Post daarna pas weer iets. Ok?nickdew schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:14:
ja videokaart drivers had ik geupdate dat werkt nu perfect. Ik kan alleen de drivers voor FN functie niet vinden. Op forum staat dat ik Event Service moet installeren. Deze heb ik geinstalleerd maar alleen de volume etc doen het, de FN toetsen niet!
[ Voor 3% gewijzigd door Michali op 23-09-2009 21:11 ]
Et voila, de oplossing voor je FN toetsen...Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 10:37:
[...]
Je moet geloof ik 4 of 5 programmaatjes op de laptop houden om alle knoppen werkend te houden. Moet je het topic ff doorspitten...
1. Sony Shared Library, restart
2. Setting Utility Services, restart
3. Vaio Event Services, restart....
Voila! Now the keys all work!
Verwijderd
3 keer zeg je? Ik heb op DEZE pagina een post geplaatst voor mensen die zwarte balken zouden hebben in W7. Ik heb ook op DEZE pagina een post geplaatst waarin ik uitleg hoe je de fn-toetsen werkend krijgt in W7. En ik heb ook nog eens je de url gegeven van waar je de drivers voor je laptop kan vinden en tevens de driver voor je muispad.. In het hele topic hebben diverse mensen antwoord gegeven op deze vragen.nickdew schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:06:
kerel een forum is om te helpen, ik heb alles al 3 keer doorgekeken, iemand anders antwoord?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 01:09 ]
[ Voor 38% gewijzigd door nickdew op 23-09-2009 21:27 ]
Nou ja, alles 3x doorlezen ben je nog even bezig. In ieder geval, je kunt alles wat je met de Fn toetsen kunt doen, werkt ook door windows + X te drukken.nickdew schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:19:
ja alle drivers die op de site staan! alles werkt behalve de FN toetsen
edit: je kan zelf niet lezen volgens mij want die oplossingen zijn allang geprobeert
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 21:44 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 23:23 ]
BedanktVerwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:07:
Jongens die FW31ZJ hebben en geen autoupdate omdat ze een schone windows installatie hebben, ik zie nu net dat er weer wat nieuwe updates staan op de sony site zoals de Setting Utility Series 4.3.4.09130 en verder een nieuwe Atidriver van september. Wel handig als een gemodde driver niet goed werkt dat je dan op een recentelijke officiele graphicdriver kan terugvallen.... Click to disc gebruik ik zelf niet maar die is ook geupdated
http://support.vaio.sony....spx?l=nl_NL&m=VGN-FW31ZJ#
Lekker hier doorgaan totdat we de 1000e post hebben bereikt dacht ikmrc16 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:00:
Interesse in een nieuw topic? Of hier lekker doorgaan?
Verwijderd
Verwijderd
Sokolum, heb je nog iets gehoord over de W7 update? Jij was bij mijn weten de 1e in dit topic met een aanvraag daarvoor...
Verwijderd
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq