• mightyAll
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-03-2021
Geen idee.

Het werkt out of the box bij me. Heb niks hoeven in te stellen.

Verwijderd

Ik ben van plan om een laptop te kopen en nou viel mijn oog op de Sony Vaio VGN-FW41E/H. Heeft iemand deze en kan die zijn bevindingen misschien posten hier?

Is dit trouwens een degelijke laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:38

robertwebbe

Robert Webbe

Het ligt hem er maar aan wat je definitie van degelijk is. Ik laat nog wel eens een laptop stuiteren en mijn VGN-FW41M/H heeft hier blijvende schade aan opgelopen. Hij is van ongeveer 60 cm (in een stoffen tas) precies op de linker achterhoek gevallen en daardoor is het linker scharnier verbogen. Hij gaat nog wel open en hij doet het nog prima maar hij is nu wel gehavend. Als ik het vergelijk met de IBM Lenovo laptop van mijn werk dan is die een stuk degelijker. Die is vaker gevallen van grotere hoogtes en die mankeert helemaal niets. De bouw en behuizing zijn echt een stuk sterker en kunnen veel meer hebben. De Vaio is daarintegen veel mooier maar minder sterk. Eigenlijk zou ik dus alleen nog maar Lenovo's moeten kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:16
mightyAll schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:32:
Geen idee.

Het werkt out of the box bij me. Heb niks hoeven in te stellen.
Ook de volumeknoppen/S1 en Fn keys ? Ik heb toevallig gisteren een verse install gedaan van Win7 en moest hiervoor nog wel een paar drivers installeren. Verder lijkt zo'n beetje alles voorzien te zijn van de juiste drivers inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:36
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:04:
Ik ben van plan om een laptop te kopen en nou viel mijn oog op de Sony Vaio VGN-FW41E/H. Heeft iemand deze en kan die zijn bevindingen misschien posten hier?

Is dit trouwens een degelijke laptop?
Ik heb deze laptop. Ik weet niet wat je er precies over wilt weten, maar de hoofdpunten die mij opvallen aan de laptop:

De laptop voelt erg solide aan maar tegelijk ook erg licht, dat zal komen omdat hij van magnesium is gemaakt. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar hij voelt aan alsof hij tegen een stootje kan.

Qua performance bevalt de PC me uitstekend, ik gebruik de laptop voor het afspelen van HD films, Blu-rays, Office en internetten. Ik gebruik Windows 7 op deze laptop en dat draait als een zonnetje. Drivers zijn nog niet allemaal beschikbaar voor 32-bit Win7, dus niet alle functietoetsen werken nog, maar de meest cruciale (volume, start/pause, ffwd, mute) doen het prima.

De batterijduur valt mij ook erg mee. Mijn vorige laptops beweerden allemaal een accuduur van 3 uur te hebben maar de praktijk wees uit dat met intensief gebruik het soms slechts de helft bedroeg. De Vaio gaat daarentegen op vol vermogen ongeveer 2,5 tot 3 uur mee. Wat dat betreft ben ik er erg tevreden over.

Het scherm heeft een mooie resolutie (1600x900) en heeft een grote kijkhoek. Tevens is het toetsenbord enorm fijn, met de ruimte tussen de toetsen. Echt heerlijk om grote documenten op te typen, in tegenstelling tot de toetsenborden van mijn vorige laptops.

Het enige nadeel vind ik het ontbreken van een USB poort aan de linkerkant van de laptop.

Wat mij betreft is de laptop een aanrader. Als je echter veel processorintensieve taken doet, is het misschien verstandig te upgraden naar de FW41M/H, die heeft een P8700 t.o.v. een T6400 in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
robertwebbe schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:43:
Het ligt hem er maar aan wat je definitie van degelijk is. Ik laat nog wel eens een laptop stuiteren en mijn VGN-FW41M/H heeft hier blijvende schade aan opgelopen. Hij is van ongeveer 60 cm (in een stoffen tas) precies op de linker achterhoek gevallen en daardoor is het linker scharnier verbogen. Hij gaat nog wel open en hij doet het nog prima maar hij is nu wel gehavend. Als ik het vergelijk met de IBM Lenovo laptop van mijn werk dan is die een stuk degelijker. Die is vaker gevallen van grotere hoogtes en die mankeert helemaal niets. De bouw en behuizing zijn echt een stuk sterker en kunnen veel meer hebben. De Vaio is daarintegen veel mooier maar minder sterk. Eigenlijk zou ik dus alleen nog maar Lenovo's moeten kopen...
Tja, een laptop is nu eenmaal niet gemaakt om mee te basketballen :+

Beetje voorzichtig mee zijn en deze laptop moet dan toch zn houdbaarheidsdatum qua specs overleven.
Heb zelf ook de FW41M/H en ben er zelf zeeer tevreden over! Hoop alleen wel dat dit zo blijft, aangezien de verhalen betreffende de service nou niet echt om vrolijk van te worden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05-2024
Hey ik ben de eigenaar van een Sony Vaio VGN-FW31M

Ik heb een aantal vragen over deze laptop:
1. Ik vind mijn laptop nou niet bepaald snel dus wil de harde schijf upgraden, op dit moment zit er 500GB 4200rpm zitten en ik lees hier dat het helpt om een 7200rpm erin te zetten, en ik heb deze gevonden:
http://www.komplett.nl/k/...Jzc37Oi25wCFVYt3godvHFnKA
Kent iemand deze en helpt dit goed? Want ik heb vaak dat het beeld lagged bij het kijken van een blu-ray film en spellen lopen niet soepel, zelfs COD4 niet...
2. Als ik hier windows 7 op installeer worden dan automatisch de drivers geinstalleerd? En hoef je dan niet zelf nog bepaalde drivers te vinden?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want dan ga ik er mee aan de slag.

Gr Victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgoth88 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:12:
[...]

Ik heb deze laptop. Ik weet niet wat je er precies over wilt weten, maar de hoofdpunten die mij opvallen aan de laptop:

De laptop voelt erg solide aan maar tegelijk ook erg licht, dat zal komen omdat hij van magnesium is gemaakt. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar hij voelt aan alsof hij tegen een stootje kan.

Qua performance bevalt de PC me uitstekend, ik gebruik de laptop voor het afspelen van HD films, Blu-rays, Office en internetten. Ik gebruik Windows 7 op deze laptop en dat draait als een zonnetje. Drivers zijn nog niet allemaal beschikbaar voor 32-bit Win7, dus niet alle functietoetsen werken nog, maar de meest cruciale (volume, start/pause, ffwd, mute) doen het prima.

De batterijduur valt mij ook erg mee. Mijn vorige laptops beweerden allemaal een accuduur van 3 uur te hebben maar de praktijk wees uit dat met intensief gebruik het soms slechts de helft bedroeg. De Vaio gaat daarentegen op vol vermogen ongeveer 2,5 tot 3 uur mee. Wat dat betreft ben ik er erg tevreden over.

Het scherm heeft een mooie resolutie (1600x900) en heeft een grote kijkhoek. Tevens is het toetsenbord enorm fijn, met de ruimte tussen de toetsen. Echt heerlijk om grote documenten op te typen, in tegenstelling tot de toetsenborden van mijn vorige laptops.

Het enige nadeel vind ik het ontbreken van een USB poort aan de linkerkant van de laptop.

Wat mij betreft is de laptop een aanrader. Als je echter veel processorintensieve taken doet, is het misschien verstandig te upgraden naar de FW41M/H, die heeft een P8700 t.o.v. een T6400 in deze.
Dank je! Ik heb hem inderdaad in de winkel al kunnen bekijken en hij voelt heel licht aan is qua formaat ook prima.
Maar het is niet dat ik video's ga bewerken of dergelijke dus die processor zal moeten voldoen. ( wil ook onder de 1000 blijven )

En als student is dit dus ook zeker en aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:20:
[...]

Dank je! Ik heb hem inderdaad in de winkel al kunnen bekijken en hij voelt heel licht aan is qua formaat ook prima.
Maar het is niet dat ik video's ga bewerken of dergelijke dus die processor zal moeten voldoen. ( wil ook onder de 1000 blijven )

En als student is dit dus ook zeker en aanrader?
Zeker. De laptop is licht voor zijn omvang, en voelt solide aan. Ik denk dat het een prima laptop is om dag in, dag uit mee te nemen naar college.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-04 16:54
Vsteegman schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 22:19:

1. Ik vind mijn laptop nou niet bepaald snel dus wil de harde schijf upgraden, op dit moment zit er 500GB 4200rpm zitten en ik lees hier dat het helpt om een 7200rpm erin te zetten, en ik heb deze gevonden:
Kent iemand deze en helpt dit goed? Want ik heb vaak dat het beeld lagged bij het kijken van een blu-ray film en spellen lopen niet soepel, zelfs COD4 niet...
2. Als ik hier windows 7 op installeer worden dan automatisch de drivers geinstalleerd? En hoef je dan niet zelf nog bepaalde drivers te vinden?

Gr Victor
7200 rpm schijven produceren meer warmte en verbruiken meer energie, het is de vraag of dat een verstandige keuze is. In mijn FW41M/H zit een Toshiba 5400 rpm schijf, die presteert voor mijn eisen prima. Ik heb hier en daar wel gelezen dat de 4200 rpm schijven erg mager presteren. Goede 5400 rpm schijven daarentegen presteren zo goed dat ze het in veel gevallen prima kunnen opnemen tegen 7200 rpm modellen (ja, natuurlijk, bij veel kleine bestanden werken de seek times tegen, maar daar staat lager energieverbruik, lagere warmte en minder lawaai tegenover). Bedenk dus eerst even wat je echt nodig hebt (en zoek wat reviews van de schijf die je op het oog hebt)!

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gr Victor
Scorpio Blue kwam als de beste uit een review. Staat ergens in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Als een spel niet soepel loopt ligt dat 99% zeker niet aan de harde schijf.

Hier is een goede review van harde schijven: http://techreport.com/articles.x/17010/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wellicht of er een een replica adapter voor de FW serie in omloop is ?

Wil er graag één extra bij, maar de Sony adapters zijn zo speciaal dat ze er 140,- euro voor durven te vragen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:34:
Weet iemand wellicht of er een een replica adapter voor de FW serie in omloop is ?
http://shop.ebay.nl/?_fro..._sacat=See-All-Categories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de snelle reply. Eigenlijk van de zotte dat ze gewoon bijna hetzelfde apparaatje voor 20,- euro kunnen leveren. Ben dan toch wel benieuwd of er niet stiekem een goudklompje in de Sony adapters zit :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het voorbije weekend hebben m'n vriendin en ik de Sony Vaio VGN-FW41M aangekocht. De keuze ging tussen deze en een HP DV7-2170, maar die laatste voelde nogal goedkoop en 'plakkerig' aan (zo'n blinkend toetsenbord, voelt maar raar aan).

Na de eerste opstart begon de installatie van het ganse spul zonder problemen. Toen het ding de eerste keren in Vista terechtkwam, kwamen een paar errors maar daar heb ik voor zover ik het ervaar geen last meer van nu. Alles lijkt naar behoren te werken.

Sony raadt aan om na de initiële installatie en het binnenhalen van de nodige updates (ik heb zowel Sony als Windows updates gedownload) de Recovery Disks aan te maken. Moest dat nu eens lukken, zou ik het direct doen, maar ik heb intussen al een schijfje of 5 mogen weggooien: na het branden van de eerste DVD (ik gebruik Platinum, zou het daaraan liggen?) doet het ding een "integriteitscontrole" en die loopt altijd fout. Ik zou de DVD's kunnen branden zonder die controle, maar dat vertrouw ik niet, gezien de verhalen van Recovery Disks die niet werken... Een zoektocht op Google betreffende dit probleem levert niet veel op: op een enkele post na, waar aangeraden wordt op Wifi en andere programma's uit te zetten, vind ik niets terug. Bovendien werkt de tip niet... Ik probeer vanavond een screenshot te voorzien van het probleem, maar misschien heeft iemand van jullie al een idee?
De foutmelding eindigt met "Discard previous disc. [xxx][2048000]" ==> zelfde probleem als de kerel hier http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=332027

Een tweede minpuntje dat me is opgevallen is het toch wel duidelijke gezoem wanneer de helderheid van het scherm wordt verminderd. Ik vraag me af of dit wel normaal hoort te zijn: ik heb thuis 2 22" Samsung schermen, de ene zoemt en de andere niet... Het kàn dus blijkbaar wel degelijk ook zonder zoem, dus heb ik dan een 'defecte' Sony, of is het normaal bij een Sony?

Voor de rest loopt alles vlotjes, dus ondanks de minpuntjes ben ik voorlopig nog een tevreden man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 08:26
Heeft iemand al iets gehoord van de gratis update naar Windows 7? Zou dit voor of na 22 oktober te verwachten zijn?

@hierboven
Ik heb geen last van gezoem als ik mijn helderheid aanpas. Kun je hier miss iets meer over vertellen? Is het tijdelijk? Alleen op bepaalde niveau's helderheid?

[ Voor 44% gewijzigd door virtualJac op 07-09-2009 14:25 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven
Ik heb geen last van gezoem als ik mijn helderheid aanpas. Kun je hier miss iets meer over vertellen? Is het tijdelijk? Alleen op bepaalde niveau's helderheid?
Het gezoem lijkt op korte termijn aan te houden (heb nu nog niet getest wat het resultaat is na een paar uur of na een reboot) en doet zich voor zodra ik van "full brightness" naar een lagere helderheid ga. Het gezoem is maximaal bij "full brightness - 1", en neemt af naarmate de helderheid afneemt. Ook op de minste heldere stand is er gezoem hoorbaar. Hetzelfde fenomeen heb ik bij een Samsung 2253 BW externe monitor: geen probleem bij maximale brightness, maar zodra je wat minder gaat begint ie te "buzzen". Vervelend, maar je geraakt het wel gewoon na een tijdje. Alleen vraag ik me af of het wel normaal hoort te zijn.

Wat mijn probleem met de Recovery Disks betreft (steeds een error bij de integriteitscontrole waarop ik het aangemaakte DVD schijfje kon weggooien) heb ik de oplossing gevonden: ik heb me een paar Sony DVD-R schijfjes gekocht, en daarmee lukt het wél om probleemloos Recovery Disks aan te maken. Me happy :) . Nu kan ik met een gerust hart alle bloatware verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:34:
Het voorbije weekend hebben m'n vriendin en ik de Sony Vaio VGN-FW41M aangekocht. De keuze ging tussen deze en een HP DV7-2170, maar die laatste voelde nogal goedkoop en 'plakkerig' aan (zo'n blinkend toetsenbord, voelt maar raar aan).

Na de eerste opstart begon de installatie van het ganse spul zonder problemen. Toen het ding de eerste keren in Vista terechtkwam, kwamen een paar errors maar daar heb ik voor zover ik het ervaar geen last meer van nu. Alles lijkt naar behoren te werken.

Sony raadt aan om na de initiële installatie en het binnenhalen van de nodige updates (ik heb zowel Sony als Windows updates gedownload) de Recovery Disks aan te maken. Moest dat nu eens lukken, zou ik het direct doen, maar ik heb intussen al een schijfje of 5 mogen weggooien: na het branden van de eerste DVD (ik gebruik Platinum, zou het daaraan liggen?) doet het ding een "integriteitscontrole" en die loopt altijd fout. Ik zou de DVD's kunnen branden zonder die controle, maar dat vertrouw ik niet, gezien de verhalen van Recovery Disks die niet werken... Een zoektocht op Google betreffende dit probleem levert niet veel op: op een enkele post na, waar aangeraden wordt op Wifi en andere programma's uit te zetten, vind ik niets terug. Bovendien werkt de tip niet... Ik probeer vanavond een screenshot te voorzien van het probleem, maar misschien heeft iemand van jullie al een idee?
De foutmelding eindigt met "Discard previous disc. [xxx]\[2048000]" ==> zelfde probleem als de kerel hier http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=332027

Een tweede minpuntje dat me is opgevallen is het toch wel duidelijke gezoem wanneer de helderheid van het scherm wordt verminderd. Ik vraag me af of dit wel normaal hoort te zijn: ik heb thuis 2 22" Samsung schermen, de ene zoemt en de andere niet... Het kàn dus blijkbaar wel degelijk ook zonder zoem, dus heb ik dan een 'defecte' Sony, of is het normaal bij een Sony?

Voor de rest loopt alles vlotjes, dus ondanks de minpuntjes ben ik voorlopig nog een tevreden man.
Al je problemen kan je wel ergens aan wijten.
Maar ik heb geen last van een zoemende LCD scherm wanneer je dat minder helderder instelt. Dat is toch een probleem. Of je gaat terug naar de winkel, anders neem je contact op met Sony suport.
voor 1400.- moet alle hardware perfect werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Ik hoor dat gezoem ook op een lagere helderheid. Maar alleen als je je oor dicht bij het beeldscherm houdt, ik heb er verder dan ook geen last van.Op de hoogste stand hoor je het inderdaad helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
WWJD schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:10:
Ik hoor dat gezoem ook op een lagere helderheid. Maar alleen als je je oor dicht bij het beeldscherm houdt, ik heb er verder dan ook geen last van.Op de hoogste stand hoor je het inderdaad helemaal niet.
Maar goh, je beeldscherm maakt dus meer lawaai dan je harddrive, er waren eens tijden dat dit anders was :D
ok, dit heb ik nog niet geprobeerd, ga ik ook niet doen. Want dat is zoeken naar problemen. Als het nou transformator achtige geluiden begint te maken terwijl je normaal achter zit, dan begin ik pas mij zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 25-08 05:43
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:21:
[...]

Scorpio Blue kwam als de beste uit een review. Staat ergens in dit topic.
Heb ook de Scorpio Blue en is uitstekend. Verbruikt niet meer stroom (integendeel, accuduur is met maar liefst 5 min omhoog gegaan), is stil (je hooit hem iig nooit boven geluid van van uitkomen) en is echt stukken sneller dan de standaard 4200 tpm schijf. Enige nadeel is dat de Scorpio Blue wel wat warmer wordt (zo'n 5-7 graden) dan de toshiba. Ik kan het je in ieder geval aanraden om de scorpio blue aan te schaffen.

Let wel op bij het kopen van je hdd-case voor je toshiba. Die is aanzienlijker dikker dan de meeste 2.5" harde schijven waardoor hij in lang niet alle case's past.

Verwijderd

virtualJac schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:22:
Heeft iemand al iets gehoord van de gratis update naar Windows 7? Zou dit voor of na 22 oktober te verwachten zijn?
Hoe krijg ik de installatieschijf/schijven van Windows® 7?

Als je VAIO in aanmerking komt, kun je je op Club VAIO inschrijven voor het Windows® 7 Upgrade Option Program. Vóór 22 oktober 2009 zal er contact met je opgenomen worden over de verzending en betaling. Je Windows® 7 Upgrade Kit zal beschikbaar zijn kort nadat Microsoft Windows® 7 heeft uitgebracht.
Dit is ook wel nuttige info om te quoten:
De originele drivers, hulpprogramma’s en toepassingen zaten bij mijn VAIO. Hoe kom ik na de installatie van Windows® 7 aan de versies die compatibel zijn met Windows® 7?

Voor sommige VAIO modellen worden bij de installatieschijf van Windows® 7 één of meerdere bijkomende schijven geleverd. Met deze schijf/schijven kun je de drivers, hulpprogramma’s en toepassingen installeren die compatibel zijn met Windows® 7. Houd er rekening mee dat sommige toepassingen niet meegeleverd worden, afhankelijk van je model.
Als er geen bijkomende schijf/schijven bij je Windows® 7 installatieschijf voor jouw model zit/zitten, moet je de juiste drivers, hulpprogramma’s en sommige toepassingen downloaden via de VAIO link website downloaden en ze installeren.
Bij de Windows® 7 installatieschijf zit een instructieboekje dat je stap voor stap door de installatie zal leiden. Deze informatie zul je ook vinden op de VAIO Link website
http://club.vaio.sony.eu/clubvaio/NL/nl/windows7/upgrade.htm

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 01:22 ]

• Philflow

Philflow

Knul schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:57:
[...]
Heb ook de Scorpio Blue en is uitstekend.
Dat is inderdaad een goede HDD. Binnenkort komen er ook nieuwe mogelijkheden: de 640GB WD Blue (WD6400BEVT) en de Hitachi Travelstar 7K500. Beide worden binnen 14 dagen verwacht.

• virtualJac
Oke, goed om te weten, ze nemen voor 22 oktober contact op, maar je krijgt pas na 22 oktober de installatie key/cd.

Nu het volgende. Aangezien er standaard een 32bit OS op de laptop aanwezig was, kunnen we volgens die website ook weer rekenen op een 32bit versie van Windows 7. Ben zeer benieuwd of we toch kunnen kiezen voor een 64bit of dat de key werkt op een 64bit installatie. Hoef namelijk echt geen 32bit. Ben van plan een e-mailtje te sturen naar Sony wb de mogelijkheden. Iemand die hier al wat over heeft gevonden?

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:16
De keys voor 32/64 bit zijn gewoon hetzelfde.

Verwijderd

sverzijl schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:32:
De keys voor 32/64 bit zijn gewoon hetzelfde.
Dat geld niet voor OEMversies. Op de onderkant van de laptop staat OEM en ik ga ervanuit dat ze opnieuw een OEMlicentie geven maar dan voor W7.

• Knul
Offtopic: Snap sowieso niet dat windows 7 niet standaard in een 64-bit versie komt, wie koopt er nou nog een pc zonder 4 gig werkgeheugen :S

Ontopic: Ik heb mijn Vaio ruim voor de coupondatum aangeschaft, maar heb gewoon de aanschafdatum een paar maanden naar voren "geschoven". Weet iemand wanneer Sony precies contact met je opneemt?

Dan nog wat: vandaag op school wou ik mijn laptop opstarten, komt hij niet voorbij het bootscherm van vista (met die afbeelding van vista) en ik zie dat mijn hdd-indicator niet knippert, en er komt ook geen geluid vanaf. Het leek wel of de hdd gewoon niet aansloeg :S Na hem uitgedrukt te hebben en weer aan te doen deed hij het weer normaal. Echter, nu kwam ik net thuis en wil ik hem weer aandoen, en alweer hetzelfde probleem. Bij de 2e keer werkt hij wel weer goed. Heb nu de hdd een beetje leeggehaald, eens even zien of dat werkt. Heeft iemand anders hetzelfde probleem?

[ Voor 46% gewijzigd door Knul op 10-09-2009 20:32 ]

Verwijderd

Knul schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:29:
Ik heb mijn Vaio ruim voor de coupondatum aangeschaft, maar heb gewoon de aanschafdatum een paar maanden naar voren "geschoven". Weet iemand wanneer Sony precies contact met je opneemt?

Dan nog wat: vandaag op school wou ik mijn laptop opstarten, komt hij niet voorbij het bootscherm van vista (met die afbeelding van vista) en ik zie dat mijn hdd-indicator niet knippert, en er komt ook geen geluid vanaf. Het leek wel of de hdd gewoon niet aansloeg :S Na hem uitgedrukt te hebben en weer aan te doen deed hij het weer normaal. Echter, nu kwam ik net thuis en wil ik hem weer aandoen, en alweer hetzelfde probleem. Bij de 2e keer werkt hij wel weer goed. Heb nu de hdd een beetje leeggehaald, eens even zien of dat werkt. Heeft iemand anders hetzelfde probleem?
Dat is niet best, zat je pasgeleden nog te vertellen dat het een tophdd was en nu heeft hij kuren? Althans daar lijkt het op.

Hoe dan ook, een nepdatum opgeven, zo dom is sony/microsoft toch niet? Ze zullen vast een bon of zo willen zien? Hoe het precies gaat weet ik niet, misschien moet je ze kopie van een bon toesturen of zo?

Wat betreft de vetgedrukte letters, daar gaf ik toch pasgeleden een antwoord op, niet gezien?

Verwijderd in "[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FW ..."

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
VGN-FW41E/H voor 896,- bij de Wehkamp is dat een beetje geschikte prijs?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zegt pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Niet kunnen vinden of het al gemeld is maar er is nu een Sony vaio actie http://sonyactie.nl/vaiopromotie/

Tijdelijk € 50,- cash back óf een VAIO design Bluetooth-lasermuis cadeau
t.w.v. € 69,- bij aanschaf van een Sony VAIO laptop FW41E/H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb Windows 7 op mijn FW41M/H gezet, en nu heb ik een paar Blu-ray tjes, alleen kan ik ze niet spelen. Misschien iemand een tip voor software? Liefst freeware natuurlijk, maar ik heb zo'n idee dat dit niet gaat lukken.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
Michali schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:22:
Ik heb Windows 7 op mijn FW41M/H gezet, en nu heb ik een paar Blu-ray tjes, alleen kan ik ze niet spelen. Misschien iemand een tip voor software? Liefst freeware natuurlijk, maar ik heb zo'n idee dat dit niet gaat lukken.
Ik gebruik zelf PowerDVD Ultra Edition voor het afspelen van Blu-ray's in Windows 7, maar dit is geen freeware. Ik heb nog geen gratis software voor Blu-ray playback gevonden. PowerDVD werkt echter uitstekend voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet freeware maar cyberlink powerdvd is ontzettend populair. Ik had liever zelf een legale versie van windvd gebruikt die erbij zat geleverd bij de laptop maar ik heb daar geen key van. (heb ff schone vista gehad en nu W7)

@Morgoth88 hehe... zelfde idee op zelfde tijd gepost :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:05:
[...]

Dat is niet best, zat je pasgeleden nog te vertellen dat het een tophdd was en nu heeft hij kuren? Althans daar lijkt het op.
Ja, het was (is) een geweldige hdd. Vandaag startte hij 1x opnieuw op tijdens het booten, maar dit komt wss doordat ik de externe hdd met een ander OS in de usb had zitten. Ik zal het een tijdje in de gaten houden, en anders gaat ie weer terug richting Western Digital.

Edit: Ok, dit wordt wel erg weird. De schijf heeft gewoon moeilte met het afspelen van een SD film :S. De hdd-indicator blijft maar volop branden en het hapert als een gek.

[ Voor 14% gewijzigd door Knul op 11-09-2009 14:08 ]

Verwijderd

Hallo allemaal,

Na lang zoeken ben ik (gelukkig) ook uitgekomen op de FW-serie. In eerste instantie zou ik willen gaan voor de (beperkt leverbare) FW21M, vanwege de processor. Echter kleven de veel besproken nadelen van de harde schijf wel aan deze keuze. Ook is het videogeheugen van de FW21M 256MB ipv. 512 bij de FW41H/E.
Daarom overweeg ik om een losse processor te kopen, (bijvoorbeeld de P8600 als in de FW21M) en deze in een FW41H/E te plaatsen.

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is?

Ik geloof namelijk dat de processor die in de FW41H/E (T6400) dezelfde socket heeft (namelijk P) als de P8600.

Vast bedankt.

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 02:26:
Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is?
Voor zover ik weet is het mogelijk. Als je iemand met ervaring wil vinden zou je het kunnen proberen op Notebookreview.com

Hou er wel rekening mee dat je je garantie verliest als je sporen achterlaat. Bij mijn Asus zitten er garantie zegels op de CPU.

Maar ga jij applicaties gebruiken die een P8600 nodig hebben i.p.v. een T6400? Zo groot is dat verschil namelijk niet. En bij normaal gebruik zal er geen enkel verschil zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 12-09-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08 20:57
zit er op alle sony notebooks zoveel VAIO software?

en weet iemand wat er eventueel allemaal af mag?

VAIO Content folder setting
VAIO content folder watcher
VAIO content metdata intelligent anlyzing manager
VAIO Content metadat manager setting
VAIO content metadata xml interface library
VAIO control center
VAIO Data restore tool
VAIO dvd menu data basic
VAIO energiebeheer
VAIO entertainment platform
VAIO launcher
VAIO marketing tools
VAIO media plus
VAIO mediaplus openingmovie
VAIO Movie story
VAIO movie story template data
VAIO musicbox
VAIO Musicbox sample music
VAIO ondersteuning voor weergave
VAIO smart network
Vaio Update 4
VAIO wallpaper contents...

sommige dingen zijn best duidelijk wat het doet

maar vooral de bovenste paar zeggen me helemaal niks
eerlijk gezegd verdenk ik deze van mijn itunes Probleem

kan ik zomaar al die programma's verwijderen?

ff erbij vermelden dat ik geen FW heb maar een NS21z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Reloader schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:41:
zit er op alle sony notebooks zoveel VAIO software?

en weet iemand wat er eventueel allemaal af mag?

VAIO Content folder setting
VAIO content folder watcher
VAIO content metdata intelligent anlyzing manager
VAIO Content metadat manager setting
VAIO content metadata xml interface library
VAIO control center
VAIO Data restore tool
VAIO dvd menu data basic
VAIO energiebeheer
VAIO entertainment platform
VAIO launcher
VAIO marketing tools
VAIO media plus
VAIO mediaplus openingmovie
VAIO Movie story
VAIO movie story template data
VAIO musicbox
VAIO Musicbox sample music
VAIO ondersteuning voor weergave
VAIO smart network
Vaio Update 4
VAIO wallpaper contents...

sommige dingen zijn best duidelijk wat het doet

maar vooral de bovenste paar zeggen me helemaal niks
eerlijk gezegd verdenk ik deze van mijn itunes Probleem

kan ik zomaar al die programma's verwijderen?

ff erbij vermelden dat ik geen FW heb maar een NS21z
Kzal Vaio Energiebeheer en Vaio Smart Network, vaio update 4, en vaio control center houden. De rest kan er wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het viel me op dat update 4 niet los te downloaden is? Niet dat ik alle meuk er weer op wilt hebben maar zo hoef ik niet regelmatig de sony site te checken. Sony ondersteund geen updates op een cleane install van windows en zodoende werkt updater 4 niet. http://club.vaio.sony.eu/...arriss-offee?thread=58880

Batsgeit, laat je ons (mij) nog weten hoe het afgelopen is met de kuren van de HDD? Ik overweeg al een fikse poos de Scorpio Blue te kopen maar stel het steeds uit. Nu dacht ik erover na er 1 te gaan (er schijnt al groter dan 500GB te zijn) halen maar na jouw reactie ben ik ff terughoudend...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Knul schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:50:
[...]

Kzal Vaio Energiebeheer en Vaio Smart Network, vaio update 4, en vaio control center houden. De rest kan er wel af.
enig idee wat de andere tools doen?

zoals content folder watcher enzo? dat loopt namelijk steeds als ik de adapter aansluit.... hij gaat dan bestanden scannen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:54:
Het viel me op dat update 4 niet los te downloaden is? Niet dat ik alle meuk er weer op wilt hebben maar zo hoef ik niet regelmatig de sony site te checken. Sony ondersteund geen updates op een cleane install van windows en zodoende werkt updater 4 niet. http://club.vaio.sony.eu/...arriss-offee?thread=58880

Batsgeit, laat je ons (mij) nog weten hoe het afgelopen is met de kuren van de HDD? Ik overweeg al een fikse poos de Scorpio Blue te kopen maar stel het steeds uit. Nu dacht ik erover na er 1 te gaan (er schijnt al groter dan 500GB te zijn) halen maar na jouw reactie ben ik ff terughoudend...
@nietniks
mijn harde schijf start nu weer normaal op, en geeft ook geen problemen meer in vista, tenzij ik µtorrent aanzet :S daar zal wel een foutje in hebben gezeten, heb hem gedefragmenteerd en alles loopt nu weer soepel.

@jappie1991
vaio content folder doet niet zoveel behalve je systeem extra belasten. Hij zoekt al je muziek en films door, en zet die in zijn eigen "mappen" (bv, je kunt dan "blije" muziek afspelen). Ik vond het nogal nutteloos dus heb het eraf gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:34
Wicked-Game schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:40:
VGN-FW41E/H voor 896,- bij de Wehkamp is dat een beetje geschikte prijs?
Ik kwam deze ook tegen tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe multimedia laptop.
Ik krijg er bovendien nog 15% korting bovenop en betaal geen verzendkosten, dus de
prijs wordt dan €761,60. Prompt past deze dus net in mijn budget. Lijkt me vrij schapelijk
voor dit systeem?

Type processor: Intel Core 2 Duo
Harde schijf (GB): 500
Intern geheugen (MB): 4096
Videokaart type: ATI Mobility Radeon HD 4650
Beeldschermgrootte (inch): 16,4
Partnumber: VGNFW41E/H.NL3
Tablet PC: laptop PC
Uitvoering: T6400
Kloksnelheid (Mhz): 2000
Intern geheugen (max.): 4096 MB
Beeldschermtype: TFT
Beeldschermresolutie (pixels): 1600 x 900
Videogeheugen: 1770 MB aan beschikbaar graphics-geheugen en 512 MB exclusief toegewezen GDDR3 videogeheugen
Videokaart model: onboard videochip
Ingebouwde webcam: Ja
Luidsprekers: intern
Snelheid harde schijf (rpm): 5400
Media station: cardreader, BD-ROM / DVD±RW DL
Aansluitingen: Bluetooth, HDMI, modem, USB 2.0, Wireless LAN
PC card: Nee
Accu: lithium-ion batterij
Besturingssysteem: Windows Vista
Gewicht: 3300
Kleur(en): zilver
Introductie model: 2009
Hoogte (in cm): 3.7
Breedte (in cm): 38.4
Diepte (in cm): 26.1
Typenummer: VGN-FW41E/H.NL3
Kleur: Silver

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
[quote]Juancho schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:52:
[...]

Ik kwam deze ook tegen tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe multimedia laptop.
Ik krijg er bovendien nog 15% korting bovenop en betaal geen verzendkosten, dus de
prijs wordt dan €761,60. Prompt past deze dus net in mijn budget. Lijkt me vrij schapelijk
voor dit systeem?

Ik snap je vraag niet helemaal? De prijs lijkt me vrij redelijk maar daar was je zelf ook al achter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De prijs wel, de vraag is of deze laptop geschikt is voor mij als gebruiker. Ik weet echt niet of je in een topic over een model als deze ook je wensen/eisen mag aangegeven zodat bekeken kan worden door anderen of deze laptop daar geschikt voor is.

Dat zou dan mijn vraag worden :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
  • Laatst online: 05-06-2024
Juancho schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:00:
De prijs wel, de vraag is of deze laptop geschikt is voor mij als gebruiker. Ik weet echt niet of je in een topic over een model als deze ook je wensen/eisen mag aangegeven zodat bekeken kan worden door anderen of deze laptop daar geschikt voor is.

Dat zou dan mijn vraag worden :)
Ik zou zeggen, vragen zijn vrij dus....shoot!
Is vast wel iemand die je dan van wijze raad wilt voorzien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
In het kort dan de eisen/wensen/bedoelingen:

Specificaties:

Prijs: +/- max van €700,--. Hier zit een lichte speling in, afhankelijk van wat ik er voor terug krijg.
HD: Minimaal 250GB
Geheugen: 3 a 4 MB
Processor: mij werd aangeraden minimaal een 2GHZ T4200 te nemen, waarbij een 6400/6500 wat extra zou zijn.
Videokaart: mij werd aangeraden een 4570 ATI kaart
Uiterlijk: ik vind een laptop met chroon/zilver tinten erg mooi. Deze Sony heeft wat uiterlijk volgens mij niet veel te klagen, maar daarvoor bekijk ik hem eerst nog even in het echt.

Tot slot geen eis, maar ik vind het wel mooi, en dat is een verlicht toetsenbord. Is toch wel handig als het wat donkerder wordt. Maar volgens mij zijn er amper laptops in die prijsklasse met zo'n toetsenbord.

Bedoeling met de laptop:

1. Voornamelijk als vervanging van mijn vaste PC die alweer 4 jaar oud is ondertussen en toch wat langzamer begint te worden.
2. Gebruik voor internet, office en wat lichte applicaties
3. Betreft gaming is het voornamelijk FIFA/PES/CM en COD. Ik ben dan ook absoluut geen zware gamer
4. Veel luisteren van muziek en films (ik heb een draadloze headset, dus boxjes van de laptop gebruik ik amper)
5. Blu-Ray is niet verplicht, maar als het binnen de prijs past is het natuurlijk altijd handig.

Kortom, gewoon een degelijke, betrouwbare en betaalbare laptop waar ik de vrij standaard dingen mee kan doen, en af en toe eens een uitschieter met een game, film of programma.

Als ik dit dan over deze Sony heen leg denk ik dat ik geen goede maar uitstekende laptop zou hebben die normaal gesproken zelfs niet betaalbaar zou zijn voor mij. Ik krijg echter 15% korting en betaal geen verzendkosten. Wellicht een buitenkansje?

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 15-09-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Nou een flinke buitenkans zelfs... perfecte laptop met dito specs. Ik heb hem ook op het oog, al heb ik ook de Dell Studio 16 XPS op het oog. Alleen de aanbiedingen van Dell zijn deze week niet echt om over naar huis te schrijven.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wat ik nog was vergeten, deze Sony is 16,4 inch terwijl ik 15,6 op het oog had. Ik wil absoluut geen te lompe en te grote laptop. Ik heb zo alleen geen goed zich op het verschil tussen 15,6 en 16,4inch schermen. Dit moet ik echt even met eigen ogen zien.

Wellicht dat één van jullie al kan aangeven of dat verschil echt groot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:05:
Wat ik nog was vergeten, deze Sony is 16,4 inch terwijl ik 15,6 op het oog had. Ik wil absoluut geen te lompe en te grote laptop. Ik heb zo alleen geen goed zich op het verschil tussen 15,6 en 16,4inch schermen. Dit moet ik echt even met eigen ogen zien.

Wellicht dat één van jullie al kan aangeven of dat verschil echt groot is?
op vrijwel elk duimstok of rolmaat zie je zowel cm als inch. Zoek de 15,6 en 16,4 ff op en je ziet het verschil met je ogen.

1 inch is 2,54 cm, dus 15,6 x 2,54 is 39,624 cm en 16,4 x 2,54 is 41,656 cm, 41,656 minus 39,624 is 2,032 cm.

Tadaa een verschil van 2 cm en wat micromillimeters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:23:
[...]

op vrijwel elk duimstok of rolmaat zie je zowel cm als inch. Zoek de 15,6 en 16,4 ff op en je ziet het verschil met je ogen.

1 inch is 2,54 cm, dus 15,6 x 2,54 is 39,624 cm en 16,4 x 2,54 is 41,656 cm, 41,656 minus 39,624 is 2,032 cm.

Tadaa een verschil van 2 cm en wat micromillimeters :)
plus de vaio is erg dun en heeft dunne randen rond het scherm dus erg groot is ie niet voor een 16.4

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik zal morgen eens kijken bij de Media Markt. Ik koop er vrijwel nooit wat, maar de openingstijden zijn wel ideaal zo na werktijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Je merkt het vooral in de breedte, hij is wel net zo breed als een 17". Maar hij is goed te vervoeren, mede door het relatief lage gewicht (3 kg). Neem hem iedere dag mee van school naar huis (3 uur per dag) en heb nergens last van. Je moet alleen wel goed uitkijken als je een tas ervoor koopt, hij past dus niet in 16" laptoptassen.

• virtualJac
Juancho schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:42:
Ik zal morgen eens kijken bij de Media Markt. Ik koop er vrijwel nooit wat, maar de openingstijden zijn wel ideaal zo na werktijd :)
Kleine tip. Ik heb de Sony FW41M/H gekocht bij de Mediamarkt. Waarom? Omdat er overal een levertijd van >2weken was. Klein praatje met de verkoopmedewerker en heb hem meegekregen voor de 2e prijs uit de pricewatch Niet verder vertellen hoor ;)

• Juancho
Bedankt voor de tip! Ik ga vanavond even kijken, metname wbt het schermgroote en als ik het wat vind kan ik hem ook bij Wehkamp bestellen en kan ik de laptop nog deze week begroeten. Waarom ik hem dan niet direct meeneem bij de Media markt, nou daar kun je wellicht wel wat van de prijs aflullen, maar de 15% die ik krijg bij Wehkamp lijkt me niet echt mogelijk.....

Al is het volgens mij deze dagen wel enorme korting bij MediaMarkt om een bepaalde festiviteit? Ik hoorde van een bekende al dat hij een enorme TV gekocht had voor nog geen 400..... Dus wie weet is uitgerekend deze VAIO ook flink in prijs verlaagd ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Juancho op 16-09-2009 08:43 ]

• Muramasa
Juancho schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:41:
Bedankt voor de tip! Ik ga vanavond even kijken, metname wbt het schermgroote en als ik het wat vind kan ik hem ook bij Wehkamp bestellen en kan ik de laptop nog deze week begroeten. Waarom ik hem dan niet direct meeneem bij de Media markt, nou daar kun je wellicht wel wat van de prijs aflullen, maar de 15% die ik krijg bij Wehkamp lijkt me niet echt mogelijk.....

Al is het volgens mij deze dagen wel enorme korting bij MediaMarkt om een bepaalde festiviteit? Ik hoorde van een bekende al dat hij een enorme TV gekocht had voor nog geen 400..... Dus wie weet is uitgerekend deze VAIO ook flink in prijs verlaagd ;)
Mag ik vragen waar jij die 15% korting vandaan haalt voor je bestelling voor deze laptop.

Ik heb trouwens zelf deze laptop en het is echt een aanrader: licht, snel, robuust en prachtig design.

• Juancho
De korting krijg ik via een goede vriend die als werknemer altijd 15% korting krijgt
op zijn bestelling en hij hoeft ook geen verzendkosten te betalen verder. Vandaar
dat deze VAIO opeens voor mij wel net in het budget past. Ik denk dat ik hem dan
ook wel neem, alleen ik ga vanavond eerst even kijken of het scherm me wel bevalt.
Ik had toch 15,6 inch in de kop dus dan kan 17 inch best een behoordelijk verschil
zijn....

• virtualJac
Juancho schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:26:
De korting krijg ik via een goede vriend die als werknemer altijd 15% korting krijgt
op zijn bestelling en hij hoeft ook geen verzendkosten te betalen verder. Vandaar
dat deze VAIO opeens voor mij wel net in het budget past. Ik denk dat ik hem dan
ook wel neem, alleen ik ga vanavond eerst even kijken of het scherm me wel bevalt.
Ik had toch 15,6 inch in de kop dus dan kan 17 inch best een behoordelijk verschil
zijn....
Meestal is de Wehkamp prijs een stuk hoger als andere webshop prijzen. Als je dan 15% korting krijgt over dat bedrag krijgt ben je misschien nog duurder uit als 10% bij de MM. + t scheelt je een hoop geknoei met garantie via die vriend van je enzo. En je kunt iemand over de balie sleuren bij MM als er iets niet goed gaat >:)

edit; En het gaat hier om 16,4 inch hè. Laptop is stuk compacter als gemiddelde 17inch. Ik vind het echt een prettige grootte. Niet te klein om te gaan turen, niet te groot om te vervoeren.

[ Voor 9% gewijzigd door virtualJac op 16-09-2009 10:19 ]

• Juancho
Nou reden van Wehkamp was dat deze VAIO begin deze week nog op nummer 1 stond bij
Pricewatch en veruit het goedkoopste was. Ik zie nu dat de prijs iets hoger ligt,
namelijk €929 - 15% (139,35)= €789,65. Is opzich nog een vrij scherpe prijs voor
deze VAIO volgens mij. Maargoed, ik zal eens kijken vanavond wat ze er bij de MM
van kunnen maken....

16,4 inch ben ik dan erg benieuwd naar! Ik was vorige week ookal even naar de MM geweest, maar dat was om een Acer te bekijken van 15,4 inch waar ik me vooral op had gefocust. Ik zal mijn bevindingen vanavond hier wel even posten.

• Reloader
welk programmatje van sony geeft de volumebalk weer als je met FN en f3/F4 het volume regelt.. want volgens mij heb ik dat nu verwijderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reloader schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:31:
welk programmatje van sony geeft de volumebalk weer als je met FN en f3/F4 het volume regelt.. want volgens mij heb ik dat nu verwijderd...
Je moet geloof ik 4 of 5 programmaatjes op de laptop houden om alle knoppen werkend te houden. Moet je het topic ff doorspitten...

1. Sony Shared Library, restart
2. Setting Utility Services, restart
3. Vaio Event Services, restart....

Voila! Now the keys all work!

Hierrrrrrrrrr voor FW31ZJ te halen http://support.vaio.sony....spx?l=nl_NL&m=VGN-FW31ZJ#

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
Ey ik heb echt best wel veel krassen op mijn klep van mijn Sony Vaio VGN-FW31M zitten, ook is mijn oplaadpunt op de een of andere manier helemaal los komen te zitten, mijn laptop kraakt een beetje bij de grote zilvere vlakken onder mijn toetsenbord en soms werkt mijn mousepad niet helemaal goed/helemaal niet(dit laatste komt misschien door windows 7?)

Maar ik ben dus van plan hem op te sturen naar Sony voor reparatie, want het oplaadpunt komt niet door mijzelf. Maar kan ik daar zon extra klepje kopen en hoe duur zal dit zijn? En denken jullie dat ze alles zullen repareren?

Groet Victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vsteegman schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:31:
Ey ik heb echt best wel veel krassen op mijn klep van mijn Sony Vaio VGN-FW31M zitten, ook is mijn oplaadpunt op de een of andere manier helemaal los komen te zitten, mijn laptop kraakt een beetje bij de grote zilvere vlakken onder mijn toetsenbord en soms werkt mijn mousepad niet helemaal goed/helemaal niet(dit laatste komt misschien door windows 7?)

Maar ik ben dus van plan hem op te sturen naar Sony voor reparatie, want het oplaadpunt komt niet door mijzelf. Maar kan ik daar zon extra klepje kopen en hoe duur zal dit zijn? En denken jullie dat ze alles zullen repareren?

Groet Victor
ik denk dat als je sony zelf belt meer aan zult hebben dan het hier te vragen? Sowiezo moet je toch bellen want waar moet het heen, wat is je retournummer? enz enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens of het ook mogelijk is om audio op te nemen met de geluidskaart van de FW serie zonder de ingebouwde microfoon te gebruiken ?

Wil namelijk graag wat dingen opnemen via Audacity, maar ik kan bij opname apparatuur alleen de microfoon selecteren en dat vond ik eigenlijk nogal vreemd. Ook de standaard windows functies "neem op wat men hoort" maakt alleen gebruik van de microfoon |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:48:
Weet iemand trouwens of het ook mogelijk is om audio op te nemen met de geluidskaart van de FW serie zonder de ingebouwde microfoon te gebruiken ?

Wil namelijk graag wat dingen opnemen via Audacity, maar ik kan bij opname apparatuur alleen de microfoon selecteren en dat vond ik eigenlijk nogal vreemd. Ook de standaard windows functies "neem op wat men hoort" maakt alleen gebruik van de microfoon |:(.
Dit is na de komst van Windows Vista zo! Als je XP installeerd kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:48:

Heb je dan een USB microfoon of gewoon via de microfoon ingang? Ik kan bij Audacity wel gewoon de microfoon selecteren (zowel USB als die in de microfoon ingang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een kleine tip voor de mensen met een FW31ZJ hier. Download niet de ati catalyst voor win7 voor mobility radeon voor series 3000 want dan krijg je een ietwat gebrekkige driver. Deze liet zich wel goed installeren bij mij maar sommige opties waren grijs en resolutie die ik wilde zat er niet bij.

Ik heb de ati catalyst voor win7 voor gewone radeon voor series 3600 gekozen en gemodded met ati modder en nu heb ik alle opties ter beschikking zoals full screen (geen zwarte randen meer tijdens gamen) en de resolutie 1680xnogwatte die mijn voorkeur heeft ipv de standaard 1920xnogwatte (zijn nog tig resoluties beschikbaar).

• Knul
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:04:
Ff een kleine tip voor de mensen met een FW31ZJ hier. Download niet de ati catalyst voor win7 voor mobility radeon voor series 3000 want dan krijg je een ietwat gebrekkige driver. Deze liet zich wel goed installeren bij mij maar sommige opties waren grijs en resolutie die ik wilde zat er niet bij.

Ik heb de ati catalyst voor win7 voor gewone radeon voor series 3600 gekozen en gemodded met ati modder en nu heb ik alle opties ter beschikking zoals full screen (geen zwarte randen meer tijdens gamen) en de resolutie 1680xnogwatte die mijn voorkeur heeft ipv de standaard 1920xnogwatte (zijn nog tig resoluties beschikbaar).
Met de ATi modder? Is dat die mobilty modder? Bevalt windows 7 beter dan vista? (zow wat een vragen).
Las ergens dat als je windows 7 installeerde hij games soepelder draaien, klopt dat een beetje?

• Juancho
Even mijn korte eerste indruk:

Ik heb even de Sony Vaio VGN-FW41E/H in het echt bekeken, maar deze ziet er toch wel heel bijzonder mooi uit! Niet alleen het uiterlijk, maar ook het 16,4inch scherm viel me absoluut mee. Ik had 15,6 in gedachte maar bij deze Sony valt het eigenlijk helemaal niet op in de zin van dat de laptop een stuk lomper overkomt. Heerlijk dun schermpje!

Ook even wat rond gekeken op de laptop en een stuk getypt, maar voelt perfect aan en multitasking is een verademing ivm mijn huidige PC van 4 jaar oud ;) . Absoluut de beste en mooiste laptop die ik tot nu toe tegengekomen ben. Al kan ik de Dell Studio 15 natuurlijk niet met eigen ogen beoordelen.

Ik wacht nog even tot eind volgende maand als Windows 7 standaard meegeleverd wordt en dan is de kans groot dat deze het gaat worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 23-09-2009 09:28 ]

• nickdew
  • Laatst online: 10:53
Hallo, ik heb een Sony Vaio FW41/E en heb Windows 7 Home Premium 32bit hierop geinstalleerd. Alles werkt bijna alleen de FN toetsen krijg ik niet werkend. Op dit forum staan wel drivers maar deze zijn voor de 64bit. Verder heb ik nog een probleem. Als ik games speel op de laptop moet ik deze spelen in 1600x900. Verander ik de resolutie na 1280x1024 of iets anders wordt mijn scherm gewoon kleiner en krijg ik zwarte balken aan de zijkant. Voorheen met Vista had ik dit niet! Weet iemand hoe ik deze 2 problemen oplos?
Alvast bedankt!

Ps: Mijn cursos veranderd ook steeds, als ik aan het typen ben komt mijn tekst af en toe op een ander regel omdat de cursor versprongen is. Iemand hier ook de oplossing voor?

[ Voor 14% gewijzigd door nickdew op 23-09-2009 09:42 ]

Verwijderd

nickdew schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:38:
Hallo, ik heb een Sony Vaio FW41/E en heb Windows 7 Home Premium 32bit hierop geinstalleerd. Alles werkt bijna alleen de FN toetsen krijg ik niet werkend. Op dit forum staan wel drivers maar deze zijn voor de 64bit. Verder heb ik nog een probleem. Als ik games speel op de laptop moet ik deze spelen in 1600x900. Verander ik de resolutie na 1280x1024 of iets anders wordt mijn scherm gewoon kleiner en krijg ik zwarte balken aan de zijkant. Voorheen met Vista had ik dit niet! Weet iemand hoe ik deze 2 problemen oplos?
Alvast bedankt!
Volgens mij moet je dan de resolutie 1280x720 kiezen. Werkt bij mij iig goed bij COD4.

Verwijderd

Knul schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:09:
[...]

Met de ATi modder? Is dat die mobilty modder? Bevalt windows 7 beter dan vista? (zow wat een vragen).
Las ergens dat als je windows 7 installeerde hij games soepelder draaien, klopt dat een beetje?
Ja ik bedoel mobility modder. W7 is wennen maar het bevalt idd prima. Ik overweeg de gratis licentie aan te vragen bij sony maar ik wacht de reactie af van de mensen die hem al hebben aangevraagd.

Hij bevalt omdat een paar punten in vista zijn verbeterd. Qua snelheid vind ik dat men overdrijft. Hij is niet 2 keer sneller of zo. Ik denk echt dat men jarenlang met vista werke en eindelijk een format deed en W7 uitprobeerde. Dan is ie stuk sneller ja.

Paint is eindelijk eens een keer vernieuwd. De taakbalk onderin is doorzichtig (met aero aan). De vastgepinde programmas bevallen me wel (vergelijkbaar met quicklaunchknoppen maar dan uitgebreider). De UAC is nu een stuk beter zodat ik hem nu aanlaat (in vista standaard uit). Verkenner is wat beter in elkaar gezet, navigeren is wat makkelijkerder geworden. Als je een map kopieert staat er telkens bij welk bestand hij nu aan het kopieeren is. In vista is die info weggelaten. Netwerkverbindingen selecteren is nog eenvoudiger geworden. In vista 2 klikken, in W7 1 klik. En de nieuwe theme is natuurlijk verfrissend als je al jaren naar vista kijkt of xp.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 12:55 ]

• nickdew
dat probleem is nu gefixed, alleen dat cursor versprint werkt nog niet en de FN toetsen? windows 7 32 bit? iemand:(

Verwijderd

Knul schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:37:
[...]

Heb je dan een USB microfoon of gewoon via de microfoon ingang? Ik kan bij Audacity wel gewoon de microfoon selecteren (zowel USB als die in de microfoon ingang).
Gewoon de onboard microfoon die bij de webcam zit ingebouwd, maar die wil ik dus juist niet gebruiken. Ik wil gewoon opnemen wat de geluidskaart uitstuurt naar bijv de koptelefoon ingang.
WWJD schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:41:
[...]

Dit is na de komst van Windows Vista zo! Als je XP installeerd kan het wel.
Ah oké, raar maar helaas waar. Dan zit er niks anders op om met meerdere OSen te werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 21:23 ]

Verwijderd

*

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 19:00 ]

Verwijderd

nickdew schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:38:
Hallo, ik heb een Sony Vaio FW41/E en heb Windows 7 Home Premium 32bit hierop geinstalleerd. Alles werkt bijna alleen de FN toetsen krijg ik niet werkend. Op dit forum staan wel drivers maar deze zijn voor de 64bit.
Onzin. Je moet voorlopig de vista32 bits drivers gebruiken. Er zijn nu geen W7 32 of 64 bits drivers...
Verder heb ik nog een probleem. Als ik games speel op de laptop moet ik deze spelen in 1600x900. Verander ik de resolutie na 1280x1024 of iets anders wordt mijn scherm gewoon kleiner en krijg ik zwarte balken aan de zijkant. Voorheen met Vista had ik dit niet! Weet iemand hoe ik deze 2 problemen oplos?
Alvast bedankt!
Op deze pagina geef ik notabene tip over die zwarte balken :?
Ps: Mijn cursos veranderd ook steeds, als ik aan het typen ben komt mijn tekst af en toe op een ander regel omdat de cursor versprongen is. Iemand hier ook de oplossing voor?
Als je de 32bitsdrivers gevonden hebt dan vind je ook de muisdriver.

Na ja.... hier vind je ze.... http://support.vaio.sony....spx?l=nl_NL&m=VGN-FW41E_H

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 19:28 ]

• nickdew
ja videokaart drivers had ik geupdate dat werkt nu perfect. Ik kan alleen de drivers voor FN functie niet vinden. Op forum staat dat ik Event Service moet installeren. Deze heb ik geinstalleerd maar alleen de volume etc doen het, de FN toetsen niet!

Verwijderd

nickdew schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:14:
ja videokaart drivers had ik geupdate dat werkt nu perfect. Ik kan alleen de drivers voor FN functie niet vinden. Op forum staat dat ik Event Service moet installeren. Deze heb ik geinstalleerd maar alleen de volume etc doen het, de FN toetsen niet!
Nick, doe me een lol en lees deze hele laatste pagina door. Post daarna pas weer iets. Ok?

• nickdew
kerel een forum is om te helpen, ik heb alles al 3 keer doorgekeken, iemand anders antwoord?

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Heb je de drivers voor je touchpad geïnstalleerd, bij mij werkte het toen wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Michali op 23-09-2009 21:11 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Knul
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 10:37:
[...]

Je moet geloof ik 4 of 5 programmaatjes op de laptop houden om alle knoppen werkend te houden. Moet je het topic ff doorspitten...

1. Sony Shared Library, restart
2. Setting Utility Services, restart
3. Vaio Event Services, restart....

Voila! Now the keys all work!
Et voila, de oplossing voor je FN toetsen...

Verwijderd

nickdew schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:06:
kerel een forum is om te helpen, ik heb alles al 3 keer doorgekeken, iemand anders antwoord?
3 keer zeg je? Ik heb op DEZE pagina een post geplaatst voor mensen die zwarte balken zouden hebben in W7. Ik heb ook op DEZE pagina een post geplaatst waarin ik uitleg hoe je de fn-toetsen werkend krijgt in W7. En ik heb ook nog eens je de url gegeven van waar je de drivers voor je laptop kan vinden en tevens de driver voor je muispad.. In het hele topic hebben diverse mensen antwoord gegeven op deze vragen.

Hoe kan je na 3 keren herlezen toch al die antwoorden gemist hebben ? :?

Dit topic komt telkens weer dezelfde vraag terug: zwarte balken en fn-knoppen en daar is tig keren antwoord opgegeven.

Edit: laat maar, ik ga niet eens meer op hem reageren. Zonde van mijn tijd en energie...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 01:09 ]

• nickdew
ja alle drivers die op de site staan! alles werkt behalve de FN toetsen

edit: je kan zelf niet lezen volgens mij want die oplossingen zijn allang geprobeert

[ Voor 38% gewijzigd door nickdew op 23-09-2009 21:27 ]

• Knul
nickdew schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:19:
ja alle drivers die op de site staan! alles werkt behalve de FN toetsen

edit: je kan zelf niet lezen volgens mij want die oplossingen zijn allang geprobeert
Nou ja, alles 3x doorlezen ben je nog even bezig. In ieder geval, je kunt alles wat je met de Fn toetsen kunt doen, werkt ook door windows + X te drukken.

• Vsteegman
Ik heb ook alles gedaan wat je zegt nietniks maar de FN keys werken bij mij ook niet op windows 7. Ik heb nu wel de volumebalk enzo maar de FN keys doen niks. En ik heb echt gedaan wat jij zei.

• nickdew
heb precies hetzelfde:)

Verwijderd

Nou, ik heb recentlijk W7 op mijn laptop geflikkerd, gedaan wat ik hier heb geplaatst en mijn Fn- knoppen werken wel. Dus ik ben gewoon sterk geneigd om te denken dat jullie ofwel niet doen wat er staat of me niet serieus nemen. Ik wordt soms moedeloos van het herhalen en dan ja ben ik iets minder behulpzaam.

Heel misschien moet je alle apparaten (want dat deed ik uit mezelf al) in apparaatbeheer laten zoeken naar een betere stuurprogramma (je moet wel van te voren ALLES downloaden van jouw model van de sony site en alle mappen uiteraard uitgepakt in 1 map pleuren) en deze laten zoeken in die ene map waar ik tussen haakjes over had.

Heel veel dingen veranderen dan alsnog in iets anders. Je moet wel elk apparaat 1 voor 1 in die map laten zoeken. Misschien geeft dit de doorslag. En anders installeer je de 3 programmaatjes in de juiste volgorde met de telkens herstart erbij. Succes jongens....

Edit: ik heb overigens FW31ZJ met 64bits windows....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 21:44 ]

Verwijderd

Jongens die FW31ZJ hebben en geen autoupdate omdat ze een schone windows installatie hebben, ik zie nu net dat er weer wat nieuwe updates staan op de sony site zoals de Setting Utility Series 4.3.4.09130 en verder een nieuwe Atidriver van september. Wel handig als een gemodde driver niet goed werkt dat je dan op een recentelijke officiele graphicdriver kan terugvallen.... Click to disc editor gebruik ik zelf niet maar die is ook geupdated

http://support.vaio.sony....spx?l=nl_NL&m=VGN-FW31ZJ#

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 23:23 ]

• Knul
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:07:
Jongens die FW31ZJ hebben en geen autoupdate omdat ze een schone windows installatie hebben, ik zie nu net dat er weer wat nieuwe updates staan op de sony site zoals de Setting Utility Series 4.3.4.09130 en verder een nieuwe Atidriver van september. Wel handig als een gemodde driver niet goed werkt dat je dan op een recentelijke officiele graphicdriver kan terugvallen.... Click to disc gebruik ik zelf niet maar die is ook geupdated

http://support.vaio.sony....spx?l=nl_NL&m=VGN-FW31ZJ#
Bedankt :D Zal even de drivers installeren :). Eens even zien of deze goed bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 21:03
Interesse in een nieuw topic? Of hier lekker doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dit is een kandidaat laptop voor mij om over een maandje met Windows 7 te kopen, dus ik vind het erg interessant om verder te praten over de VAIO.

• Knul
mrc16 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:00:
Interesse in een nieuw topic? Of hier lekker doorgaan?
Lekker hier doorgaan totdat we de 1000e post hebben bereikt dacht ik :)

Verwijderd

Ik heb wel interesse MITS de topicstart wordt vernieuwd met info die tig keren is gevraagd zoals zwarte balken en fn-knoppen :D

Ghehehe....

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 21:03
Eyy, Ik maak effe snel een nieuw topic, vanavond na het werk zal ik de startpost even updaten met nieuwe modellen. En het nieuwe topic:

Deel 3

[ Voor 30% gewijzigd door WidgetTWW op 26-09-2009 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sokolum, heb je nog iets gehoord over de W7 update? Jij was bij mijn weten de 1e in dit topic met een aanvraag daarvoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik hen een vaio FW21Z. Nu heb ik een probleempje. Ik heb hem helemaal leeg gemaakt ( eerst een recovery dvd gemaakt) en nu wil ik met deze recovery cd alles er weer opnieuw opzetten. duw dus de eerste dvd erin, begint te laden,bestanden laden dus en blijft dan vasthangen. Ik zie alleen maar op het scherm bestanden laden en hij gaat niet meer verder. Volgens mij is er iets mis gegaan met het maken van de recovery dvd. kan mij iemand helpen aan een copie van een andere recovery dvd?

alvast bedankt

wintslang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:38

robertwebbe

Robert Webbe

Ik denk dat je vraag beter in deel 3 kunt stellen gezien dit topic eigenlijk gesloten is.

Verwijderd

Is er al iemand die een oplossing heeft gevonden voor de verspringende cursor? Wordt er echt helemaal gek van !

Heb een VAIO VGN FW51MF.

BVD

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica