Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:06
virtualJac schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:18:
Verder:

Ik ben tijdens de installatie geen mogelijkheden tegen gekomen om partities aan te maken? Heb ik iets over het hoofd gezien of is hier een Vaio tooltje voor bijgeleverd? Of moet ik dit in Windows zelf doen? Zo ja, hoe gaat dit precies in zijn werk?
In Windows zelf, staat als het goed is een programmatje op dat je hersteldiscs laat maken van 4 dvd's.
Bij mij kwam er ook nog regelmatig een pop-up, die mij eraan herinnerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsgeit, volgende keer niet meer zo laat op postjes reageren want je antwoord staat niet in verhouding met de vraag :P

Hij vraagt HOE hij extra partities maakt op zijn harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 14:58
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 04:06:
Batsgeit, volgende keer niet meer zo laat op postjes reageren want je antwoord staat niet in verhouding met de vraag :P

Hij vraagt HOE hij extra partities maakt op zijn harde schijf
Over laat op posts reageren gesproken :9

Inderdaad. Heb na de Windows installatie één grote c:/ schijf. Had gehoopt dat ik deze op kon delen in partities tijdens de installatie. Of met een wizard achteraf. Beetje jammert.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:55:
[...]

Over laat op posts reageren gesproken :9

Inderdaad. Heb na de Windows installatie één grote c:/ schijf. Had gehoopt dat ik deze op kon delen in partities tijdens de installatie. Of met een wizard achteraf. Beetje jammert.
ik heb ook een partitie gemaakt, maar dat lukt je dus niet zonder de huidige windows te vernietigen. Tijdens setup van een willekeurig vista dvd kan je opgeven dat je de huidige partitie wilt verwijderen en dan geef je een kleinere partitie op en de rest moet je zelf weten. Ik ben alleen niet zo gemotiveerd om helemaal uit de doeken te doen hoe je partities maakt, ik vind dat de gemiddelde tweaker dat wel moet kunnen, no hard offence :?

Google ff of kijk hier op het forum of het ergens staat uitgelegd. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:36:
[...]

ik heb ook een partitie gemaakt, maar dat lukt je dus niet zonder de huidige windows te vernietigen. Tijdens setup van een willekeurig vista dvd kan je opgeven dat je de huidige partitie wilt verwijderen en dan geef je een kleinere partitie op en de rest moet je zelf weten. Ik ben alleen niet zo gemotiveerd om helemaal uit de doeken te doen hoe je partities maakt, ik vind dat de gemiddelde tweaker dat wel moet kunnen, no hard offence :?

Google ff of kijk hier op het forum of het ergens staat uitgelegd. Succes :)
Ik zeg niet dat ik geen partities kan maken. Ik vroeg me alleen af of er geen mogelijkheid was binnen het installatie proces van mijn Vaio. Dus zonder externe tools of in Windows.

Inmiddels C:/ verkleind en partities aangemaakt m.b.v. Gparted. (zonder mijn huidige Windows te vernietigen ;)) No hard offence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:50:
[...]

Ik zeg niet dat ik geen partities kan maken. Ik vroeg me alleen af of er geen mogelijkheid was binnen het installatie proces van mijn Vaio. Dus zonder externe tools of in Windows.

Inmiddels C:/ verkleind en partities aangemaakt m.b.v. Gparted. (zonder mijn huidige Windows te vernietigen ;)) No hard offence
Oke, ik weet dat er manieren zijn om partities kleiner te maken, ik ben er nooit succesvol in geslaagd, ik gebruikte norton partitionmagic maar die mislukte altijd, op welke pc ik het ook probeerde. Ik kwam wel een heel eind maar het laatste stukje ging nooit goed..

Dus nu haal ik gewoon de partitie weg en maak ik een nieuwe kleinere partitie aan.

Ik zal de naam gparted onthouden want blijkbaar werkt deze wel.

Overigens kan je met geen enkele pc of laptop van een oembouwer zomaar partities aanmaken binnen partitie zelf met interne tooltjes bij mijn weten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via XP en hoger kan je partities verwijderen en aanmaken in lege ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god, niemand leest echt goed meer :P

Ik zeg dus dat je met interne tooltjes geen partitie binnen in een partitie kan maken, puur omdat de interne tooltjes de partities niet kunnen verkleinen zodat er lege ruimte ontstaat waar je weer een nieuwe partitie kan maken...

Partition magic claimt dit te kunnen maar het is me nooit gelukt. Gparted werkt blijkbaar wel aldus een tweaker hier in dit topic maar dit zijn dus externe tooltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:31:
Mijn god, niemand leest echt goed meer :P

Ik zeg dus dat je met interne tooltjes geen partitie binnen in een partitie kan maken, puur omdat de interne tooltjes de partities niet kunnen verkleinen zodat er lege ruimte ontstaat waar je weer een nieuwe partitie kan maken...

Partition magic claimt dit te kunnen maar het is me nooit gelukt. Gparted werkt blijkbaar wel aldus een tweaker hier in dit topic maar dit zijn dus externe tooltjes.
Via Windows schijfbeheer lukt het ook om een bestaande partitie te verkleinen. Alleen omdat ik mijn schijf van 500gig maar kon verkleinen naar 200 gig (wat in mijn ogen nog veel te veel was voor Windows) heb ik ervoor gekozen om het te doen met Gparted. Had er ook nooit van gehoord maar vond hier een handleiding en het werkte perfect! Mjin C:/ schijf verkleind en de rest als lege ruimte gehouden en via schijfbeheer verder ingedeeld. (had ook met Gparted gekund, maar niet voor gekozen.

Zou wel een leuke optie zijn als grote merken mensen de keuze lieten om hun schijf tijdens de Windows installatie op te delen in partities. Met behulp van bijvoorbeeld een keuze voor een normale install of een install voor gevorderden. Maar goed, gewoon mijn centjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
DvE schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:14:
[...]

Heren, houdt er rekening mee dat Sony de VT uitschakeld op z'n laptops.
In ieder geval op mijn FW31M is dat zo. Het is ook niet in de beperkte Sony Vaio bios in te stellen.
Er is een topic op notebookreview.com met een 'illegaal' niet door Sony ondersteund tooltje om VT toch draaiend te krijgen (wat bij mij gelukt is op m'n FW31M.)

Succes ermee als je voor Sony kiest, maar wil je VT dan zou ik serieus nadenken over een ander merk.
Ik kwam hier dus achter bij het installeren van VMWare en het aanmaken van een 64bit client. NOT FUN!
MS Virtual PC werkt prima hier. Draai op dit moment windows 7 rc als main, met 2 virtuele omgevingen tegelijk (xp + vista). Heb niets aan bios ed veranderd. Gewoon Virtual PC ginstalleerd. LEt op: dit is niet de Xp-mode versie van windows 7 maar de Virtual PC versie die MS al sinds 2007 gratis aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:21:
[...]

Via Windows schijfbeheer lukt het ook om een bestaande partitie te verkleinen.
Dit geloof ik niet, waar zou die optie dan te vinden zijn? Je zegt dus dat de partitie te verkleinen is met behoud van de data? Net opnieuw gekeken en die optie zie ik niet staan.
Zou wel een leuke optie zijn als grote merken mensen de keuze lieten om hun schijf tijdens de Windows installatie op te delen in partities. Met behulp van bijvoorbeeld een keuze voor een normale install of een install voor gevorderden. Maar goed, gewoon mijn centjes.
Al vaker punt van discussie geweest, ook ik dacht dat toen ik mijn laptop aanschafde, echter OEMbouwers denken niet zo simpel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:41:
[...]

Dit geloof ik niet, waar zou die optie dan te vinden zijn? Je zegt dus dat de partitie te verkleinen is met behoud van de data? Net opnieuw gekeken en die optie zie ik niet staan.

[...]

Al vaker punt van discussie geweest, ook ik dacht dat toen ik mijn laptop aanschafde, echter OEMbouwers denken niet zo simpel,
Bij mij wel hoor ;) rechtermuistoets -> partitie verkleinen. Echter omdat er data op stond kon ik hem maximaal met 200gig verkleinen. Wat in mijn ogen te weinig was aangezien zelfs Vista in mijn ogen niet meer als 50 gig in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:07
DaSaN schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:30:
[...]

MS Virtual PC werkt prima hier. Draai op dit moment windows 7 rc als main, met 2 virtuele omgevingen tegelijk (xp + vista). Heb niets aan bios ed veranderd. Gewoon Virtual PC ginstalleerd. LEt op: dit is niet de Xp-mode versie van windows 7 maar de Virtual PC versie die MS al sinds 2007 gratis aanbiedt.
Virtual PC 2007 gebruikt dan ook geen hardware virtualizatie

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:41:
[...]

Bij mij wel hoor ;) rechtermuistoets -> partitie verkleinen. Echter omdat er data op stond kon ik hem maximaal met 200gig verkleinen. Wat in mijn ogen te weinig was aangezien zelfs Vista in mijn ogen niet meer als 50 gig in beslag neemt.
Ik ben diep geschokt na het zien van die functie in schijfbeheer. Werkenlijk nog nooit gezien. Is dit nieuw in Vista of zat dit al in Xp? Schijfbeheer ken ik heus wel in Xp maar de optie verkleinen heb ik destijds niet gevonden.

Hierbij mijn excuses aan jou. :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:22:
[...]

Ik ben diep geschokt na het zien van die functie in schijfbeheer. Werkenlijk nog nooit gezien. Is dit nieuw in Vista of zat dit al in Xp? Schijfbeheer ken ik heus wel in Xp maar de optie verkleinen heb ik destijds niet gevonden.

Hierbij mijn excuses aan jou. :'(
Haha, ja, is nieuw in Vista. Geen probleem hoor, zomaar om misverstanden te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:17
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 07:56:
[...]

Wat een briljante oplossing. Goh, daar had ik echt niet aan gedacht, Thanks! :|
Uit laptopboxjes komt gewoon geen goed geluid, daar is een laptop te klein voor, en daar is te weinig ruimte voor. Wil je fatsoenlijk geluid, sluit dan inderdaad een hoofdtelefoon of oordoppen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de FW41Z inmiddels bestelt, maar zit er nog aan te denken om er ook een Port Replicator bij te nemen aangezien ik hem ook als normale pc wil gebruiken. Ik zou dan erg makkelijk alle randapparatuur kunnen aansluiten.

Nou zie ik dat Sony 2 Port Replicators heeft, maar ik heb bij beiden eigenlijk nog vraagtekens.

De VGP-PRTT1, ziet er goed uit, maar op de Vaio site van Sony zelf staat nergens of hij ook compatibel is met de FW-serie.

Afbeeldingslocatie: http://www.magicdevices.de/produkt-foto/vgp-prtt1.jpg

De VGP-UPR1, ziet er ook goed uit, maar kan die enkele usb poort waar deze port replicator op aangesloten is wel zoveel signalen aan ? Dit komt er namelijk aan te hangen: beeldscherm (dvi), muis en toetsenbord (usb), m'n externe hdd (usb). m'n externe geluidskaart (usb), af en toe een midi-controller (usb) en dan nog een 20mbit netwerk kabel die regelmatig volledig gebruikt wordt tijdens het leegtrekken van nieuwsgroepen.

Afbeeldingslocatie: http://www.slipperybrick.com/wp-content/uploads/2008/09/vgp-upr1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:07
heeft iemand enig idee of sony met een soort van driver package komt voor windows 7 zodat ook alle fn knoppen straks gaan werken of zouden we een aparte installatie dvd krijgen met weer alle zut erbij?

We zullen ook wel geen 64 bit licentie/dvd krijgen maar een 32 bit wat denken jullie? je hebt tenslotte 4GB

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
overtones schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:07:
heeft iemand enig idee of sony met een soort van driver package komt voor windows 7 zodat ook alle fn knoppen straks gaan werken of zouden we een aparte installatie dvd krijgen met weer alle zut erbij?

We zullen ook wel geen 64 bit licentie/dvd krijgen maar een 32 bit wat denken jullie? je hebt tenslotte 4GB
Ik heb vaker gehoord dat de 32bit licentie ook werkt op een 64bit install. Theoretisch dan, want heb het nooit bevestigd gelezen van iemand die het werkelijk voor elkaar had.

Waarschijnlijk krijgen we weer een 32bit versie met een hoop Sony meuk. Ik heb nu nog de 32bit Vista draaien omdat ik geen zin heb om overal drivers vandaan te plukken en te kloten. Zodra Windows7 binnen is ben ik toch wel zeker van plan om 64bit te gaan draaien. Mag ook hopen dat Sony dan tegen die tijd een compleet driver pakket aanbied. En ja ik ben lui :>

@ Fatalfelix
Ben ook aan het neuzen voor een dergelijke opstelling, dus blijf je ervaringen posten. Zal zelf ook eens wat meer research verrichten.

[ Voor 7% gewijzigd door virtualJac op 18-08-2009 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een koopje?

http://www.itsonline.nl/w...|SONY%20|VAIO%20VGN-FW41E

It-s 899,- ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check de pricewatch en je weet het. En of je zo'n prijs wil betalen voor zo'n laptop, dat bepalen jij en je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:23:
Waarschijnlijk krijgen we weer een 32bit versie met een hoop Sony meuk. Ik heb nu nog de 32bit Vista draaien omdat ik geen zin heb om overal drivers vandaan te plukken en te kloten. Zodra Windows7 binnen is ben ik toch wel zeker van plan om 64bit te gaan draaien. Mag ook hopen dat Sony dan tegen die tijd een compleet driver pakket aanbied. En ja ik ben lui :>
de Z versie wordt geleverd met 64bit Vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 11:50
overtones schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:07:

Je kunt je bij Sony aanmelden voor een gratis Windows 7 upgrade, ik heb mij aangemeld en tot nu nog niets gehoord :(

Dus ze komen straks met een Windows 7 drivers.
Je kunt met een 32bit licentie code ook gebruiken voor een 64 bit os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:21:
[...]

Je kunt je bij Sony aanmelden voor een gratis Windows 7 upgrade, ik heb mij aangemeld en tot nu nog niets gehoord :(

Dus ze komen straks met een Windows 7 drivers.
Je kunt met een 32bit licentie code ook gebruiken voor een 64 bit os.
Nog een keer aanmelden .. had hetzelfde bij anmelding meteen bij start van de actie, toen 2 weken geleden opnieuw geregistreerd en kreeg toen 2 bevestigingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
  • Laatst online: 23:33
Ik draai eveneens Windows 7 RC op mijn Sony Vaio VGN-FW41E/H, en heb nu eigenlijk alles uitstekend werkend, behalve de Brightness fn-toetsen, de Volume en Play/Pause toetsen doen het wel prima. Ik heb nu even wat rondgezocht en zag dat ik een driver mis: de Sony Firmware Extension Parser. Hierna zou in principe alles naar behoren moeten werken.

Heeft misschien iemand nog een 32-bit driver hiervan? Ik kan hem nergens vinden, alleen de 64-bit versie op de Sony USA site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ga van de week toch de 64 bits maar eens proberen, krijg de indruk dat die al veel beter wordt ondersteund. Zal wel komen doordat de FW41 in de States alleen met 64 bits verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Op Sony.nl heb ik mij voor de tweede keer geregistreed voor de W7 upgrade. Nu kreeg ik wel een email ter bevestiging!

Ik draai op mijn systeem Windows 7 RTM, via technet. Ik hebn de moeite nog niet gedaan om alle toesten werkend te krijgen, want als ik binnenkort toch die W7 binnen krijg, dan zijn zullen de drivers voor W7 straks ook te zijn downloaden. Ik wacht wel met een re-install als alle drivers beschikbaar zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Fermion op 19-08-2009 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:52
Ik heb m'n FW41M/H weer terug van RMA, gelijk ff de patch van levicki erop gezet. Zo deed ik 't:
  1. Usb drive bootable maken volgens deze guide.
  2. Patch uitpakken op de stick, readme lezen.
  3. Bios wachtwoorden eraf, bios op defaults zetten. Boot from external device op enabled zetten, external device bovenaan in de boot order.
  4. Booten van stick en patch.bat starten.
  5. Na succesvolle update laptop aan laten staan en adapter + batterij eruit halen. Even wachten en er weer in stoppen.
Edit: inderdaad de patch om VT aan te zetten, een pagina terug ofzo werd deze nog besproken, had ik er inderdaad wel ff bij kunnen zetten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door hberntsen op 19-08-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de memsen die niet weten waar hberntsen over heeft. ik heb ff gegoogeld. http://levicki.net/articl...th_AMI_Aptio_EFI_BIOS.php

Het gaat kort gezegd over het aanzetten van hardwarematige viritueele ondersteuning op een vaio laptop die standaard uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:59:
voor de memsen die niet weten waar hberntsen over heeft. ik heb ff gegoogeld. http://levicki.net/articl...th_AMI_Aptio_EFI_BIOS.php

Het gaat kort gezegd over het aanzetten van hardwarematige viritueele ondersteuning op een vaio laptop die standaard uitstaat.
Ja, dat was abacadabra...
Sowieso jammer dat de bios instellingen bij mijn Sony vaio erg summier is.

Verhaal gelezen, knap.

edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door Fermion op 19-08-2009 16:08 ]

Verwijderd

Ik zag daarnet dat er een update uit is voor de intel wifi, het zou stabielere verbindingen moeten hebben, ik las hier wel eens over wegvallende verbindingen, misschien hebben die er baat bij de update?

Het gaat in mijn geval om de FW31ZJ en ik verwacht dat voor de andere laptopjes ook zulke updates te vinden zullen zijn. http://support.vaio.sony....W31ZJ&ip=EP0000193996.htm

Mijn verbinding klapt er steeds uit, ik weet niet of het aan deze update komt of door ziggo werkzaamheden. Voorzichtigheid geboden dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 10:50 ]

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

hberntsen schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:17:
Ik heb m'n FW41M/H weer terug van RMA, gelijk ff de patch van levicki erop gezet. Zo deed ik 't:
  3. Bios wachtwoorden eraf, bios op defaults zetten. Boot from external device op enabled zetten, external device bovenaan in de boot order.
  5. Na succesvolle update laptop aan laten staan en adapter + batterij eruit halen. Even wachten en er weer in stoppen.
Edit: inderdaad de patch om VT aan te zetten, een pagina terug ofzo werd deze nog besproken, had ik er inderdaad wel ff bij kunnen zetten ;)
klopt het dat VT ook met een registery setting is aan te zetten

Floccinoccinihilipilification

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:55

DvE

ORA-00000

DaSaN schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:30:
[...]

Ja, maar gaat dat om de 32-bit versie. Dat is namelijk geen probleem.
64bit heeft de VT bit nodig. En misschien heeft Sony het ondertussen aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met de fw als apparaat waren prima. Totdat er problemen kwamen. Mijn ervaringen met de service van sony zijn erg slecht. Vaiolink heeft als corebusiness namelijk het escaleren van problemen en niet het oplossen ervan. Dit is echt iets wat je je moet realiseren bij de aankoop van een fw notebook.

Garantieafhandeling gaat moeizaam zodra er sprake is van een serieus probleem dat wat meer kost om op te lossen. Ook reparaties buiten garantie zijn onbetaalbaar. Niet iets wat je verwacht van een wat duurder product. Voor soortgelijke voorbeelden zie: http://club.vaio.sony.nl/...m/viewthread?thread=64398 en bijvoorbeeld http://club.vaio.sony.nl/...m/viewthread?thread=64048

Goed nadenken dus voordat je een vaio koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:38:
Mijn ervaringen met de fw als apparaat waren prima. Totdat er problemen kwamen. Mijn ervaringen met de service van sony zijn erg slecht. Vaiolink heeft als corebusiness namelijk het escaleren van problemen en niet het oplossen ervan. Dit is echt iets wat je je moet realiseren bij de aankoop van een fw notebook.

Garantieafhandeling gaat moeizaam zodra er sprake is van een serieus probleem dat wat meer kost om op te lossen. Ook reparaties buiten garantie zijn onbetaalbaar. Niet iets wat je verwacht van een wat duurder product. Voor soortgelijke voorbeelden zie: http://club.vaio.sony.nl/...m/viewthread?thread=64398 en bijvoorbeeld http://club.vaio.sony.nl/...m/viewthread?thread=64048

haha wat een verhalen, sony vraagt bij beide verhalen 878,22 euro reparatiekosten terwijl bij de ene het scherm kapot is en bij de ander het moederbord en blu-ray disk. Dat lijkt me wel heeeel toevallig dat deze totaal verschillende problemen precies evenveel kosten. Waarschijnlijk gewoon een afspraak bij het sony callcenter om als iemand met een serieus probleem belt, gewoon 878,22 als reparatiekosten te noemen om ze af te schrikken.

Edit: oh die gast bij de 2e link had het ook al door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke merk staat er dan bekend om goeie service bij mankementen of defekte laptops?

Als ik dit draadje had gelezen voor de aanschaf van deze laptop had ik ook geen sony vaio genomen, ook al bevalt hij prima tot nu toe. Ik kijk er niet naar uit of de scharnieren ooit bezwijken of de lak verslijt in een te korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben verder niet zo thuis in de notebook merken, maar zaken als snel slijtende lak en afbrekende dc connectoren hoor je toch niet bij elk merk. Zeker niet in de duurdere prijsklasse. Lijkt mij ook dat je dat makkelijk kunt voorkomen als je de productontwikkeling een beetje voor elkaar hebt.

Verder is het wel leuk als een notebook ook nog redelijk te repareren is. Het zijn immers kwetsbare apparaten. De reparatieprijzen van Sony zijn alleen abnormaal. Ik kan mij niet indenken dat dergelijke offertes serieus bedoeld zijn. Ze lijken meer als doel te hebben om reparatie af te schrikken of extra garantiepakketten te verkopen.

Dat er scharnieren afbreken bij een acer ala, maar die kost dan ook de helft.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:38:

Hier moet ik even op reageren, wat een onzin zeg |:( Omdat jij toevallig een slechte ervaring hebt met de service is deze gelijk voor iedereen slecht?

Sony heeft voor mij de beste service ooit! Ik had na een paar maanden last van een vlekje in mijn beeldscherm (FW31ZJ). Ik heb gebeld naar de support en dezelfde dag (ik belde in de ochtend) stond er nog een wagen van DHL om mijn laptop op te halen. De persoon van DHL had zelf een speciale doos bij voor de laptop. Dit alles was op een vrijdag. Via een soort track & trace kon ik de laptop volgen, deze was zaterdag al aangekomen bij het reparatie centrum in Engeland. Maandag en dinsdag is hij gemaakt, en woensdag was hij al weer in Nederland waarna ze diezelfde dag nog bij mij langs geweest zijn om de laptop te brengen!! De laptop was netjes weer gemaakt en ik werd later nog gebeld om te vragen of de support allemaal goed was verlopen.

Deze service heb ik nog NOOIT ergens anders zo (goed en snel) meegemaakt. :) Maar daar betaal dan ook wat meer voor bij een Vaio laptop. Ik vind het, het geld dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razr schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:37:
[...]

Hier moet ik even op reageren, wat een onzin zeg |:( Omdat jij toevallig een slechte ervaring hebt met de service is deze gelijk voor iedereen slecht?

Sony heeft voor mij de beste service ooit! Ik had na een paar maanden last van een vlekje in mijn beeldscherm (FW31ZJ). Ik heb gebeld naar de support en dezelfde dag (ik belde in de ochtend) stond er nog een wagen van DHL om mijn laptop op te halen. De persoon van DHL had zelf een speciale doos bij voor de laptop. Dit alles was op een vrijdag. Via een soort track & trace kon ik de laptop volgen, deze was zaterdag al aangekomen bij het reparatie centrum in Engeland. Maandag en dinsdag is hij gemaakt, en woensdag was hij al weer in Nederland waarna ze diezelfde dag nog bij mij langs geweest zijn om de laptop te brengen!! De laptop was netjes weer gemaakt en ik werd later nog gebeld om te vragen of de support allemaal goed was verlopen.

Deze service heb ik nog NOOIT ergens anders zo (goed en snel) meegemaakt. :) Maar daar betaal dan ook wat meer voor bij een Vaio laptop. Ik vind het, het geld dubbel en dwars waard.
Er is toch een wereld van verschil tussen jouw en zijn ervaring? Jouw laptop hoefde alleen schoongemaakt te worden, er zijn geen nieuwe onderdelen erin gezet?

Graag zou ik een reactie willen zien van iemand die daadwerkenlijk kosteloos een grote reparatie aan zijn laptop kreeg of voor een normalere prijs dan pluminus 873 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:04:
[...]

Er is toch een wereld van verschil tussen jouw en zijn ervaring?
Dat is nu net mijn punt :)
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:04:
[...]
Jouw laptop hoefde alleen schoongemaakt te worden, er zijn geen nieuwe onderdelen erin gezet?

Graag zou ik een reactie willen zien van iemand die daadwerkenlijk kosteloos een grote reparatie aan zijn laptop kreeg of voor een normalere prijs dan pluminus 873 euro....
Er is een nieuw scherm ingezet, en ik weet niet hoeveel die schermen kosten maar ze lijken me best wel prijzig (i.v.m. 1080p, double backlight etc.). Verder is er nog een firmware update uitgevoerd aan mijn blu-ray speler (dat is niet zo spannend). En ik kreeg er een mooi vaio-scherm-schoonmaak doekje bij voor mijn scherm stof vrij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Razr,
Allereerst, de ervaring met het scherm zoals die beschreven staat op het vaio forum is niet mijn ervaring, maar van de ts. Het is echter wel een mooi voorbeeld

Allereerst, dat schoonmaakdoekje krijgt iedereen. De doos die wordt meegberacht is niet meer dan normaal, omdat verzending met dhl met zich meebrengt dat het pakket machinaal gesorteerd moet kunnen worden. Extra bescherming is dan noodzakelijk. De standaard verpakking uit de winkel is daar niet voldoende voor.

Als je kijkt in de door mij geplaatste linkjes, dan zie je dat het probleem niet zozeer zit in de snelheid van het ophalen en terugbezorgen. Dat gaat prima, als het gebeurd. Feit blijft wel dat in het topic over een vuiltje in een scherm van een fw21m, het apparaat snel wordt opgehaald en vervolgens de klacht wordt afgedaan als eigen schuld. Daarna geeft men alsnog toe dat het notebook gerepareerd moet worden onder garantie.

Vanaf dat moment loopt het spaak en zie je als je het topic leest dat Sony niets meer doet en ook het notebook niet wordt opgehaald. Het probleem wordt doodgezwegen. Merk daarbij ook op dat de topicstarter van dat onderwerp wel tevreden was over een eerdere reparatie van het notebook.

Verder lees je wel meer dat Sony enorme bedragen vraagt voor reparatie van een notebook. Onder andere op www.notebookreview.com. Een schermpje kan best wat kosten. Echter als je weet dat je een fw koopt voor een duizend euro, verkoopprijs, dan weet je ook dat een reparatiebedrag van 872 euro hoger is dan het bedrag waarvoor sony een compleet notebook verkoopt aan de winkelier. Die schermpjes mogen nog geen 200,- euro inkoop kosten (sony produceert de schermpjes niet zelf). Waarschijnlijk nog minder. Anders kun je namelijk nooit notebooks produceren tegen een acceptabele prijs.

Als je dit feit combineert met de tijd die nodig is om een schermpje te vervangen dan is overduidelijk dat 872 buitensporig is. De helft van dit bedrag zou al vrij duur zijn.

Kortom, zo gek is het niet dat er geconcludeerd wordt dat de reparatieservice van sony toch wel erg duur is. Ook over de garantieafhandeling zijn wel meer klachten te vinden op het net. Natuurlijk zullen er ook wel gevallen zijn die wel goed gaan.

Trouwens, als ik het topic op het vaioforum over het probleem met het scherm lees http://club.vaio.sony.nl/...m/viewthread?thread=64398, dan zou ik zeggen dat sony dit ook gelezen zou moeten hebben en het allang opgelost had kunnen zijn. Zeker als je service als merk belangrijk vindt. Het topic is immers al meer dan een maand oud. Schijnbaar ligt die prioriteit niet zo hoog.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Laatst online: 23-09 11:37
Kan iemand mij plz vertellen waar ik de sata drivers kan vinden voor een VGN-FW12?
Op de sony site kan ik niets vinden, heb helaas de herstel partitie alweer verwijderd en heb windows 7 geinstalleerd.
Nu wil ik eigenlijk weer terug naar windows xp maar kan de sata emulatie niet wijzigen in die kut bios en drivers kan ik nergens vinden.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een stomme vraag, maar hoe krijgen jullie die clean Vista install allemaal zo makkelijk voor elkaar ?

Heb eerst geprobeerd om een semi-clean install te doen. Via de bootscreen op F10 gedrukt, de boel laten installeren en dan tijdens de eerste opstartsessie de Sony software in het taakbeheer uitzetten zodat hij alle troep er niet op zet. Werkte opzich prima, want uiteindelijk hield ik een vrijwel "schone" installatie over.

Had alle x64 drivers van de Sony site gedownload, maar die wilden niet installeren. De Intel driver zegt zelfs dat de systeemeisen niet matchen en de Ati driver kan bepaalde files niet vinden. Vind dit toch vrij raar aangezien drivers voor de 41ZJ het toch zouden moeten doen op een 41ZJ.

Mijn tweede poging was via een gewone Vista cd. Normaal kun je de bios nog in om de boot opties te wijzigen, maar dit lukte mij niet (beveiligd ?). Toen maar vanuit windows een 2e install gedaan. Hij zet de oude install dan in een .old file zodat je die daarna weg kan gooien. Ging wel redelijk, maar weer die drivers die daarna weigerde en een vage hdd melding tijdens het opstarten. Bovendien ben ik van mening dat je toch ook gewoon de cd bootable moet kunnen maken vanuit de bios zodat hij daarvoor kiest ipv de hdd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan wel gewoon de bios in van mijn FW31ZJ. Misschien is ie defekt? Ik heb nog niemand gezien hier die een FW41ZJ heeft maar zou iemand met een willekeurige 41 willen reageren met of ie de bios kan benaderen?

(ik neem aan dat je wel F2 indrukt he?)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hberntsen schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:17:
Hoe zie je of die aan of uitstaat?

Edit: Ik heb maar gewoon nog een keer de patch.bat gedaan nadat accu weer teruggedaan was en naar windows was gebooted en weer uitgezet. Patch,bat gaf de melding dat VT al aanstond en dat is voor mij het bewijs dat het gelukt is. (ik was van plan om te annuleren maar de programma is gewoon zo goed geschreven dat er geen fouten gemaakt kunnen worden, dat zag ik in de hele updateprodecure en dat ie 4 keren vroeg of ik heel zeker van mijn zaak was. petje af levicki)

Ik had gehoopt op een extra optie in bios, dat VT aan of uit kon worden gezet maar dat is niet het geval.

Edit; Ik vond dit per toeval, misschien krijgt ie ooit een reactie, misschien niet... http://club.vaio.sony.eu/...thread=63210&printall=yes

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Had om mijn C:/ schijf op te ruimen bij Schijfopruiming gekozen voor de optie: opruimen van alle herstelbackups behalve de nieuwste. Zonder even na te denken direct op 'opruimen' geklikt. :'(

Volgens mij heb ik per ongeluk nu ook de 'verborgen' recovery partitie gewist. Als ik in schijfbeheer kijk zie ik de opslagcapaciteit van 12,97GB en deze is 100% vrij.

Is er een mogelijkheid waarop ik deze terug kan krijgen??? Ben ik nou screwed als ik ooit een herinstall wil van mijn originele Windows install van Sony? Help ;(

Het gaat hier om een Sony FW41m/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:15:
ik kan wel gewoon de bios in van mijn FW31ZJ. Misschien is ie defekt? Ik heb nog niemand gezien hier die een FW41ZJ heeft maar zou iemand met een willekeurige 41 willen reageren met of ie de bios kan benaderen?

(ik neem aan dat je wel F2 indrukt he?)
Snap er ook niks meer van, maar hij pakte hem net wel :). Had daarna hetzelfde geintje met de Sata drivers, maar uiteindelijk een complete clean install. Weet niet of het mentaal is, maar hij lijkt/is stukken sneller. Scheelt denk ik wel 30%.

Enigste driver die ik niet geinstalleerd kreeg was de Intel Graphic driver. Hij gaf nogsteeds aan dat het systeem niet aan de eisen voldeed, maar zonder deze driver werkt alles tot nu toe ook goed. Alleen de AV knop werkt eigenlijk niet en ik krijg bij het opstarten telkens een melding of ik de Alps driver voor de muis wil gebruiken, en dat hij de Intel INSCH9M Interface Controller niet kan gebruiken vanwege het ontbreken van een driver. Wellicht dat ik daar morgen uit komt, maar tot nu toe ben ik iig tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:50:
Had om mijn C:/ schijf op te ruimen bij Schijfopruiming gekozen voor de optie: opruimen van alle herstelbackups behalve de nieuwste. Zonder even na te denken direct op 'opruimen' geklikt. :'(

Volgens mij heb ik per ongeluk nu ook de 'verborgen' recovery partitie gewist. Als ik in schijfbeheer kijk zie ik de opslagcapaciteit van 12,97GB en deze is 100% vrij.

Is er een mogelijkheid waarop ik deze terug kan krijgen??? Ben ik nou screwed als ik ooit een herinstall wil van mijn originele Windows install van Sony? Help ;(

Het gaat hier om een Sony FW41m/h
Met de 4 hersteldvdtjes kan je die verborgen partitie repareren. Ik hoop dat je ze gemaakt hebt bij de aanschaf van je laptop? Zo nee, niet paniekeren, regel via via de dvdtjes van eenzelfde laptop. Het komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:59:
[...]

Met de 4 hersteldvdtjes kan je die verborgen partitie repareren. Ik hoop dat je ze gemaakt hebt bij de aanschaf van je laptop? Zo nee, niet paniekeren, regel via via de dvdtjes van eenzelfde laptop. Het komt wel goed.
Is dit ook mogelijk zonder alle gegevens en programma's op C:/ te herstellen? Kun je mij dan uitleggen hoe? Ik krijg het niet voor elkaar! :(

Verwijderd

virtualJac schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:46:
[...]

Is dit ook mogelijk zonder alle gegevens en programma's op C:/ te herstellen? Kun je mij dan uitleggen hoe? Ik krijg het niet voor elkaar! :(
Ik heb zelf geen ervaring met het herstellen van de verborgen partitie, deze is gewoon nog aanwezig op mijn laptop. Maar hier geloof ik of misschien in de herstelprogramma van sony stond er dat de verborgen partitie weer gebouwd kon worden met behulp van de 4 dvds.

Als je die 4 dvds inderdaad hebt en je bent tevreden met je windows zoals die nu is, maak je dan niet te sappel over de verborgen partitie, repareer die maar wanneer het je uitkomt. (bij een verkoop of zo).

Edit: er schiet me iets te binnen, iemand hier vertelde dat hij alles liet herstellen en op een gegeven moment brak hij de installatie af. hij kreeg op deze manier een schone installatie zonder al die extra meuk. Moet je ff dit topic doorzoeken of zo.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 03:20 ]

Verwijderd

Weet iemand waar je de auto-standby kan uitzetten ? Heb de laptop nu op m'n gewone scherm en toetsenbord etc. aangesloten en wil graag het scherm dichtgeklapt hebben. Helaas springt hij dan telkens in standby mode :(.

Al gevonden, is in te stellen in het Vaio Control Center menu voor degenen die zich dit ook afvroegen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 14:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:31:
Weet iemand waar je de auto-standby kan uitzetten ? Heb de laptop nu op m'n gewone scherm en toetsenbord etc. aangesloten en wil graag het scherm dichtgeklapt hebben. Helaas springt hij dan telkens in standby mode :(.

Al gevonden, is in te stellen in het Vaio Control Center menu voor degenen die zich dit ook afvroegen.
Het kan ook op rechtermuisknop op buroblad>persoonlijk voorkeur aanpassen>schermbeveiliging>energieinstellingenwijzigen>selecteren wanneer beeldscherm wordt uigeschakeld> dan zie je oneindig veel opties om van alles in te stellen, van deksel tot het gedrag van bepaalde knoppen enz.

• virtualJac
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:31:

Zeg Fatalfelix, wat heb je nog voor dockingstation gekozen? En hoe bevalt ie? Zelf ook aan het kijken voor een dockie. Werkt dat een beetje? Welke monitor heb je eraan hangen? :)

Verwijderd

Ik heb nog geen dockingstation gekozen omdat ik eerst nog op zoek ben naar wat reviews. Had namelijk nog wat vragen waar ik nog niet uit ben (met name of die usb dock wel zoveel data aan kon). Heb nu een Xerox 22" aangesloten via de hdmi out en alle andere hardware via de usb poorten. Gaat tot nu toe prima, al moet die hdmi kabel wel heel hard worden aangedrukt voordat hij hem automatisch detecteert. Ook moet ik nog wat verzinnen op de internet kabel. Er zitten wel aansluitingen op, maar dat zijn ini mini versies van de gewone netwerkplug.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious.alba
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-08 19:05
Hallo Mede Tweakers,

Ik ben momenteel opzoek naar een notebook waar ik de meeste dingen toch wel mee zou moeten kunnen doen.
De Sony Vaio VGN-FW41M/H heeft momenteel mijn interesse maar nu viel mij op dat hierin een 6 cell accu zit en er toch veel notebooks zijn die 8 cell of 9 cell accu's hebben. Nu is dus ook mijn vraag of deze er ook voor de Sony Vaio VGN-FW41M/H zijn? En of ik daar dan veel meerwaarde van heb?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightyAll
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-03-2021
Ik kan alleen maar beamen dat de service van sony erbarmelijk slecht is:

Zie mij eerder gepost ervaring met Sony
--
Ik heb een VGN-FW21E van december 2008.

het scherm is voor onverklaarbare reden stuk gegaan. Je ziet de strepen lopen, soort breuklijnen.

Hij is niet gevallen, geen schade te zien op de laptop. Daarnaast is de harde schijf ook kapot. Het is voor mij raadsel hoe het scherm is kapot gegaan.

Ik heb hem op laten sturen naar sony. Ik krijg vandaag bericht dat het scherm sporen vertoont van fysieke schade en valt dus buiten garantie.

Voor het alleen repareren van lcd scherm vragen ze € 850,--.

Dit betekent voor mij nooit meer een VAIO. Ik gebruikte VAIO zakelijk. Als verantwoordelijk bij de it bij mijn bedrijf zal ik ook ervoor zorgen dat nooit meer een vaio door ons wordt aangekocht. Je kan discussiëren of dit binnen of buiten garantie valt maar dat soort bedragen vragen voor dit standaard reparatie is ongehoord.

-----------------

Daarnaast werd gemeld dat de harde schijf kapot is. Dit zou 472 eur kosten om te vervangen.
Dit zou ook niet onder de garantie vallen omdat een de harde schijf een geluid dat alleen door fysieke iets
gebeurt kan zijn. Na terugontvangst van de laptop heb ik harde schijf uitgebouwd en kan kon geen rare geluiden horen. Wel zat er iets los iets in de bluray drive(een pitje). Dit was het denk ik het geluid dat de harde schijf zou maken.

De harde schijf is wel defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me er iets van voorstellen dat ze zeggen dat dit buiten de garantie valt. Maar die bedragen zijn absurd hoog. Je kan net zo goed een nieuwe kopen. En de harde schijf kan je zelf doen voor een fractie van de reparatieprijs.

Ik heb nog steeds geen probs met mijn laptop (ff afkloppen) maar ik hoef als ik dit allemaal zo lees ook nooit meer een nieuwe sony laptop meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightyAll
Harde schijf wel, ik heb een nieuwe gekocht voor 59 eur en binnen een minuut heb ik die inzitten

Scherm niet, dit heb uitbesteed aan Replacedirect voor 250 eur.

Ik moet hem nog terugkrijgen van hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mightyAll schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:36:
Harde schijf wel, ik heb een nieuwe gekocht voor 59 eur en binnen een minuut heb ik die inzitten

Scherm niet, dit heb uitbesteed aan Replacedirect voor 250 eur.

Ik moet hem nog terugkrijgen van hen.
aha oke, dat moet ik dan ff onthouden, scherm kapot=niet weggooien maar uitbesteden aan een ander bedrijf zoals die jij noemt.

Dacht echt ff dat jij je laptop wel kon afschrijven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightyAll
Ik heb net bericht gekregen dat laptop klaar is en wordt opgestuurd.

Voor het reparatiebedrag van 300 eur kan je maximaal een simpele netbook kopen.

Daarom was de reparatie rendabel.

Nieuwprijs was 950 eur een kleine 9 maanden geleden.

Voor mij nooit meer een Sony na deze ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De service van sony is inderdaad waardeloos. Daar zijn al genoeg voorbeelden van langsgekomen. Ook op het eigen Vaio forum staan de nodige voorbeelden van "tevreden" garantie en reparatieklanten.

Bij klachten op schermen geven ze gewoon als reactie dat het geen garantie is. Fysieke schade is daarbij het toverwoord. Bewijzen is heel moeilijk bij schade aan schermen. Als je de Notebook echter in Nederland hebt gekocht ligt de bewijslast de eerste zes maanden bij de winkelier van wie je het notebook gekocht hebt.
Dan moet je gewoon garantie claimen en doorzeuren. Om bewijs te leveren dat je het scherm zelf stuk gemaakt hebt zal de winkelier dan een expertise bureau in moeten schakelen. Een simpele verklaring van bijvoorbeeld Sony is dan niet voldoende. Vaak is dit bewijs leveren te duur en wordt er gewoon garantie verleent.

Helaas geldt na zes maanden het omgekeerde, probeer zelf maar eens te bewijzen dat het niet je eigen schuld was. Ook duur en dus onmogelijk. Je hebt dus pech dat je buiten de zes maanden zit met het scherm. Garantie op de harde schijf afwijzen is ook nogal kinderachtig.

Sony heeft overigens de garantieafhandeling uitbesteedt aan Teleplan. Het lijkt er sterk op dat Teleplan belang heeft bij het zoveel mogelijk afwijzen van garantieclaims. Daar komt bij dat het reparatiecentrum in het Verenigd Koninkrijk zit. Daar heeft de consument minder rechten, met nederlandse wetgeving houden ze klaarblijkelijk geen rekening.

De makkelijke oplossing is dus inderdaad een scherm laten plaatsen door een ander bedrijf. Veel en dan ook veel goedkoper. Kwalitatief zal het ook weinig schelen aangezien Sony de schermpjes ook inkoopt bij derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Jemig, als ik dit zo lees is het allemaal wel echt erg bij Sony. Hebben ze van garantieafhandeling geswitch dan? Heb nooit eerder problemen gehad bij sony, terwijl aardig wat stuk is gegaan (PS2, telefoon) wat allemaal keurig is behandeld zonder enige kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De garantieafhandeling bij Sony wisselt per product. Niet alles loopt via dezelfde kanalen. Ik kan niet oordelen voor andere producten, want daar heb ik geen ervaring mee. De service op vaio notebooks is geheel of gedeeltelijk uitbesteedt aan Teleplan. Daar zijn de ervaringen niet altijd positief. Sommige zaken worden inderdaad snel en zonder kosten opgelost. Als ze het probleem erkennen en alles gaat goed, dan is de service sneller dan bij menig andere fabrikant. Gaat het mis, of wijzen ze de garantie af, dan heb je een probleem.

Overigens had teleplan vroeger ook al een slechte naam toen ze de service van liyama deden. Dan kocht je een nieuwe monitor. Ging deze stuk binnen de garantie, dan kon het zo maar gebeuren dat je monitor omgeruild werd voor een mooi nicotinegeel exemplaar dat dan wel zogenaamd refurbished was. Ik geloof dat Liyama destijds ook van Teleplan afgestapt is door de vele klachten.

Google maar eens op poor service vaio en er komt wel een en ander naar boven. Over garantie gevallen kun je altijd twisten, echter ook buiten de garantie hoef je niet bij vaio-link te zijn voor een reparatie. De tarieven liggen werkelijk buiten elke realiteit. Schermpjes die net zo duur zijn als een heel apparaat. Zoals een paar posts terug, een harddiskje vervangen voor €472,-. Dat is natuurlijk van de zotte, die dingen kosten praktisch niets inkoop en ook de montage is zo gebeurd. Reparatie tegen dergelijke tarieven komt bijna overeen met de situatie dat er helemaal geen reparatiedienst zou bestaan. Reparatie is immers tegen de tarieven van Sony in 99% van de gevallen economisch onverantwoord. Andere fabrikanten rekenen trouwens ook niet zulke tarieven.

Kijk, dat is natuurlijk vervelend als je denkt een kwalitatief notebook te kopen :) .

Overigens was de afhandeling van de garantiegevallen van de psp ook al zo slecht. Daar moest ook wat media aandacht aan te pas komen voordat er actie ondernomen werd. En dan kreeg je niet eens je eigen psp terug, maar een tweedehands van een ander. Bij het begrip refurbished kun je in zulke gevallen natuurlijk vraagtekens zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 20:24 ]

• mightyAll
Ik heb inmiddels mijn laptop terugontvangen van Replacedirect.

Perfect gerepareerd. Ik heb zelfs het idee dat het scherm wat door Repacedirect is geplaatst mooier beeld
geeft dan het originele scherm.

Ik heb gelijk Windows 7 erop gezet. Ben echt onder indruk van dit OS. Alles werkt vooralsnog perfect.
Hoefde niks te rommelen met drivers en dat is voor het eerst.

Maar ik kots wel op Sony en dus Teleplan. Sony is de schuldige die huurt Teleplan in.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heeft iemand een idee of er (evt. 3rd party) software is die de accu kan kalibreren?

Ik werkt momenteel al een kwartier met de accu op 0%, en ik word een beetje gek van die meldingen dat de accu (bijna) leeg is.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• virtualJac
mightyAll schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:21:
Ik heb inmiddels mijn laptop terugontvangen van Replacedirect.

Perfect gerepareerd. Ik heb zelfs het idee dat het scherm wat door Repacedirect is geplaatst mooier beeld
geeft dan het originele scherm.

Ik heb gelijk Windows 7 erop gezet. Ben echt onder indruk van dit OS. Alles werkt vooralsnog perfect.
Hoefde niks te rommelen met drivers en dat is voor het eerst.

Maar ik kots wel op Sony en dus Teleplan. Sony is de schuldige die huurt Teleplan in.
Is er een driverpack beschikbaar dan nu?

• mightyAll
Geen idee.

Het werkt out of the box bij me. Heb niks hoeven in te stellen.

Verwijderd

Ik ben van plan om een laptop te kopen en nou viel mijn oog op de Sony Vaio VGN-FW41E/H. Heeft iemand deze en kan die zijn bevindingen misschien posten hier?

Is dit trouwens een degelijke laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54

robertwebbe

Robert Webbe

Het ligt hem er maar aan wat je definitie van degelijk is. Ik laat nog wel eens een laptop stuiteren en mijn VGN-FW41M/H heeft hier blijvende schade aan opgelopen. Hij is van ongeveer 60 cm (in een stoffen tas) precies op de linker achterhoek gevallen en daardoor is het linker scharnier verbogen. Hij gaat nog wel open en hij doet het nog prima maar hij is nu wel gehavend. Als ik het vergelijk met de IBM Lenovo laptop van mijn werk dan is die een stuk degelijker. Die is vaker gevallen van grotere hoogtes en die mankeert helemaal niets. De bouw en behuizing zijn echt een stuk sterker en kunnen veel meer hebben. De Vaio is daarintegen veel mooier maar minder sterk. Eigenlijk zou ik dus alleen nog maar Lenovo's moeten kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:08
mightyAll schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:32:
Geen idee.

Het werkt out of the box bij me. Heb niks hoeven in te stellen.
Ook de volumeknoppen/S1 en Fn keys ? Ik heb toevallig gisteren een verse install gedaan van Win7 en moest hiervoor nog wel een paar drivers installeren. Verder lijkt zo'n beetje alles voorzien te zijn van de juiste drivers inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:04:
Ik ben van plan om een laptop te kopen en nou viel mijn oog op de Sony Vaio VGN-FW41E/H. Heeft iemand deze en kan die zijn bevindingen misschien posten hier?

Is dit trouwens een degelijke laptop?
Ik heb deze laptop. Ik weet niet wat je er precies over wilt weten, maar de hoofdpunten die mij opvallen aan de laptop:

De laptop voelt erg solide aan maar tegelijk ook erg licht, dat zal komen omdat hij van magnesium is gemaakt. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar hij voelt aan alsof hij tegen een stootje kan.

Qua performance bevalt de PC me uitstekend, ik gebruik de laptop voor het afspelen van HD films, Blu-rays, Office en internetten. Ik gebruik Windows 7 op deze laptop en dat draait als een zonnetje. Drivers zijn nog niet allemaal beschikbaar voor 32-bit Win7, dus niet alle functietoetsen werken nog, maar de meest cruciale (volume, start/pause, ffwd, mute) doen het prima.

De batterijduur valt mij ook erg mee. Mijn vorige laptops beweerden allemaal een accuduur van 3 uur te hebben maar de praktijk wees uit dat met intensief gebruik het soms slechts de helft bedroeg. De Vaio gaat daarentegen op vol vermogen ongeveer 2,5 tot 3 uur mee. Wat dat betreft ben ik er erg tevreden over.

Het scherm heeft een mooie resolutie (1600x900) en heeft een grote kijkhoek. Tevens is het toetsenbord enorm fijn, met de ruimte tussen de toetsen. Echt heerlijk om grote documenten op te typen, in tegenstelling tot de toetsenborden van mijn vorige laptops.

Het enige nadeel vind ik het ontbreken van een USB poort aan de linkerkant van de laptop.

Wat mij betreft is de laptop een aanrader. Als je echter veel processorintensieve taken doet, is het misschien verstandig te upgraden naar de FW41M/H, die heeft een P8700 t.o.v. een T6400 in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
  • Laatst online: 05-06-2024
robertwebbe schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:43:
Het ligt hem er maar aan wat je definitie van degelijk is. Ik laat nog wel eens een laptop stuiteren en mijn VGN-FW41M/H heeft hier blijvende schade aan opgelopen. Hij is van ongeveer 60 cm (in een stoffen tas) precies op de linker achterhoek gevallen en daardoor is het linker scharnier verbogen. Hij gaat nog wel open en hij doet het nog prima maar hij is nu wel gehavend. Als ik het vergelijk met de IBM Lenovo laptop van mijn werk dan is die een stuk degelijker. Die is vaker gevallen van grotere hoogtes en die mankeert helemaal niets. De bouw en behuizing zijn echt een stuk sterker en kunnen veel meer hebben. De Vaio is daarintegen veel mooier maar minder sterk. Eigenlijk zou ik dus alleen nog maar Lenovo's moeten kopen...
Tja, een laptop is nu eenmaal niet gemaakt om mee te basketballen :+

Beetje voorzichtig mee zijn en deze laptop moet dan toch zn houdbaarheidsdatum qua specs overleven.
Heb zelf ook de FW41M/H en ben er zelf zeeer tevreden over! Hoop alleen wel dat dit zo blijft, aangezien de verhalen betreffende de service nou niet echt om vrolijk van te worden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05-2024
Hey ik ben de eigenaar van een Sony Vaio VGN-FW31M

Ik heb een aantal vragen over deze laptop:
1. Ik vind mijn laptop nou niet bepaald snel dus wil de harde schijf upgraden, op dit moment zit er 500GB 4200rpm zitten en ik lees hier dat het helpt om een 7200rpm erin te zetten, en ik heb deze gevonden:
http://www.komplett.nl/k/...Jzc37Oi25wCFVYt3godvHFnKA
Kent iemand deze en helpt dit goed? Want ik heb vaak dat het beeld lagged bij het kijken van een blu-ray film en spellen lopen niet soepel, zelfs COD4 niet...
2. Als ik hier windows 7 op installeer worden dan automatisch de drivers geinstalleerd? En hoef je dan niet zelf nog bepaalde drivers te vinden?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want dan ga ik er mee aan de slag.

Gr Victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgoth88 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:12:
[...]

Ik heb deze laptop. Ik weet niet wat je er precies over wilt weten, maar de hoofdpunten die mij opvallen aan de laptop:

De laptop voelt erg solide aan maar tegelijk ook erg licht, dat zal komen omdat hij van magnesium is gemaakt. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar hij voelt aan alsof hij tegen een stootje kan.

Qua performance bevalt de PC me uitstekend, ik gebruik de laptop voor het afspelen van HD films, Blu-rays, Office en internetten. Ik gebruik Windows 7 op deze laptop en dat draait als een zonnetje. Drivers zijn nog niet allemaal beschikbaar voor 32-bit Win7, dus niet alle functietoetsen werken nog, maar de meest cruciale (volume, start/pause, ffwd, mute) doen het prima.

De batterijduur valt mij ook erg mee. Mijn vorige laptops beweerden allemaal een accuduur van 3 uur te hebben maar de praktijk wees uit dat met intensief gebruik het soms slechts de helft bedroeg. De Vaio gaat daarentegen op vol vermogen ongeveer 2,5 tot 3 uur mee. Wat dat betreft ben ik er erg tevreden over.

Het scherm heeft een mooie resolutie (1600x900) en heeft een grote kijkhoek. Tevens is het toetsenbord enorm fijn, met de ruimte tussen de toetsen. Echt heerlijk om grote documenten op te typen, in tegenstelling tot de toetsenborden van mijn vorige laptops.

Het enige nadeel vind ik het ontbreken van een USB poort aan de linkerkant van de laptop.

Wat mij betreft is de laptop een aanrader. Als je echter veel processorintensieve taken doet, is het misschien verstandig te upgraden naar de FW41M/H, die heeft een P8700 t.o.v. een T6400 in deze.
Dank je! Ik heb hem inderdaad in de winkel al kunnen bekijken en hij voelt heel licht aan is qua formaat ook prima.
Maar het is niet dat ik video's ga bewerken of dergelijke dus die processor zal moeten voldoen. ( wil ook onder de 1000 blijven )

En als student is dit dus ook zeker en aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:20:
[...]

Dank je! Ik heb hem inderdaad in de winkel al kunnen bekijken en hij voelt heel licht aan is qua formaat ook prima.
Maar het is niet dat ik video's ga bewerken of dergelijke dus die processor zal moeten voldoen. ( wil ook onder de 1000 blijven )

En als student is dit dus ook zeker en aanrader?
Zeker. De laptop is licht voor zijn omvang, en voelt solide aan. Ik denk dat het een prima laptop is om dag in, dag uit mee te nemen naar college.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-04 16:54
Vsteegman schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 22:19:

1. Ik vind mijn laptop nou niet bepaald snel dus wil de harde schijf upgraden, op dit moment zit er 500GB 4200rpm zitten en ik lees hier dat het helpt om een 7200rpm erin te zetten, en ik heb deze gevonden:
Kent iemand deze en helpt dit goed? Want ik heb vaak dat het beeld lagged bij het kijken van een blu-ray film en spellen lopen niet soepel, zelfs COD4 niet...
2. Als ik hier windows 7 op installeer worden dan automatisch de drivers geinstalleerd? En hoef je dan niet zelf nog bepaalde drivers te vinden?

Gr Victor
7200 rpm schijven produceren meer warmte en verbruiken meer energie, het is de vraag of dat een verstandige keuze is. In mijn FW41M/H zit een Toshiba 5400 rpm schijf, die presteert voor mijn eisen prima. Ik heb hier en daar wel gelezen dat de 4200 rpm schijven erg mager presteren. Goede 5400 rpm schijven daarentegen presteren zo goed dat ze het in veel gevallen prima kunnen opnemen tegen 7200 rpm modellen (ja, natuurlijk, bij veel kleine bestanden werken de seek times tegen, maar daar staat lager energieverbruik, lagere warmte en minder lawaai tegenover). Bedenk dus eerst even wat je echt nodig hebt (en zoek wat reviews van de schijf die je op het oog hebt)!

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gr Victor
Scorpio Blue kwam als de beste uit een review. Staat ergens in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Als een spel niet soepel loopt ligt dat 99% zeker niet aan de harde schijf.

Hier is een goede review van harde schijven: http://techreport.com/articles.x/17010/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wellicht of er een een replica adapter voor de FW serie in omloop is ?

Wil er graag één extra bij, maar de Sony adapters zijn zo speciaal dat ze er 140,- euro voor durven te vragen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:34:
Weet iemand wellicht of er een een replica adapter voor de FW serie in omloop is ?
http://shop.ebay.nl/?_fro..._sacat=See-All-Categories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de snelle reply. Eigenlijk van de zotte dat ze gewoon bijna hetzelfde apparaatje voor 20,- euro kunnen leveren. Ben dan toch wel benieuwd of er niet stiekem een goudklompje in de Sony adapters zit :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het voorbije weekend hebben m'n vriendin en ik de Sony Vaio VGN-FW41M aangekocht. De keuze ging tussen deze en een HP DV7-2170, maar die laatste voelde nogal goedkoop en 'plakkerig' aan (zo'n blinkend toetsenbord, voelt maar raar aan).

Na de eerste opstart begon de installatie van het ganse spul zonder problemen. Toen het ding de eerste keren in Vista terechtkwam, kwamen een paar errors maar daar heb ik voor zover ik het ervaar geen last meer van nu. Alles lijkt naar behoren te werken.

Sony raadt aan om na de initiële installatie en het binnenhalen van de nodige updates (ik heb zowel Sony als Windows updates gedownload) de Recovery Disks aan te maken. Moest dat nu eens lukken, zou ik het direct doen, maar ik heb intussen al een schijfje of 5 mogen weggooien: na het branden van de eerste DVD (ik gebruik Platinum, zou het daaraan liggen?) doet het ding een "integriteitscontrole" en die loopt altijd fout. Ik zou de DVD's kunnen branden zonder die controle, maar dat vertrouw ik niet, gezien de verhalen van Recovery Disks die niet werken... Een zoektocht op Google betreffende dit probleem levert niet veel op: op een enkele post na, waar aangeraden wordt op Wifi en andere programma's uit te zetten, vind ik niets terug. Bovendien werkt de tip niet... Ik probeer vanavond een screenshot te voorzien van het probleem, maar misschien heeft iemand van jullie al een idee?
De foutmelding eindigt met "Discard previous disc. [xxx][2048000]" ==> zelfde probleem als de kerel hier http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=332027

Een tweede minpuntje dat me is opgevallen is het toch wel duidelijke gezoem wanneer de helderheid van het scherm wordt verminderd. Ik vraag me af of dit wel normaal hoort te zijn: ik heb thuis 2 22" Samsung schermen, de ene zoemt en de andere niet... Het kàn dus blijkbaar wel degelijk ook zonder zoem, dus heb ik dan een 'defecte' Sony, of is het normaal bij een Sony?

Voor de rest loopt alles vlotjes, dus ondanks de minpuntjes ben ik voorlopig nog een tevreden man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Heeft iemand al iets gehoord van de gratis update naar Windows 7? Zou dit voor of na 22 oktober te verwachten zijn?

@hierboven
Ik heb geen last van gezoem als ik mijn helderheid aanpas. Kun je hier miss iets meer over vertellen? Is het tijdelijk? Alleen op bepaalde niveau's helderheid?

[ Voor 44% gewijzigd door virtualJac op 07-09-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven
Ik heb geen last van gezoem als ik mijn helderheid aanpas. Kun je hier miss iets meer over vertellen? Is het tijdelijk? Alleen op bepaalde niveau's helderheid?
Het gezoem lijkt op korte termijn aan te houden (heb nu nog niet getest wat het resultaat is na een paar uur of na een reboot) en doet zich voor zodra ik van "full brightness" naar een lagere helderheid ga. Het gezoem is maximaal bij "full brightness - 1", en neemt af naarmate de helderheid afneemt. Ook op de minste heldere stand is er gezoem hoorbaar. Hetzelfde fenomeen heb ik bij een Samsung 2253 BW externe monitor: geen probleem bij maximale brightness, maar zodra je wat minder gaat begint ie te "buzzen". Vervelend, maar je geraakt het wel gewoon na een tijdje. Alleen vraag ik me af of het wel normaal hoort te zijn.

Wat mijn probleem met de Recovery Disks betreft (steeds een error bij de integriteitscontrole waarop ik het aangemaakte DVD schijfje kon weggooien) heb ik de oplossing gevonden: ik heb me een paar Sony DVD-R schijfjes gekocht, en daarmee lukt het wél om probleemloos Recovery Disks aan te maken. Me happy :) . Nu kan ik met een gerust hart alle bloatware verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:34:
Het voorbije weekend hebben m'n vriendin en ik de Sony Vaio VGN-FW41M aangekocht. De keuze ging tussen deze en een HP DV7-2170, maar die laatste voelde nogal goedkoop en 'plakkerig' aan (zo'n blinkend toetsenbord, voelt maar raar aan).

Na de eerste opstart begon de installatie van het ganse spul zonder problemen. Toen het ding de eerste keren in Vista terechtkwam, kwamen een paar errors maar daar heb ik voor zover ik het ervaar geen last meer van nu. Alles lijkt naar behoren te werken.

Sony raadt aan om na de initiële installatie en het binnenhalen van de nodige updates (ik heb zowel Sony als Windows updates gedownload) de Recovery Disks aan te maken. Moest dat nu eens lukken, zou ik het direct doen, maar ik heb intussen al een schijfje of 5 mogen weggooien: na het branden van de eerste DVD (ik gebruik Platinum, zou het daaraan liggen?) doet het ding een "integriteitscontrole" en die loopt altijd fout. Ik zou de DVD's kunnen branden zonder die controle, maar dat vertrouw ik niet, gezien de verhalen van Recovery Disks die niet werken... Een zoektocht op Google betreffende dit probleem levert niet veel op: op een enkele post na, waar aangeraden wordt op Wifi en andere programma's uit te zetten, vind ik niets terug. Bovendien werkt de tip niet... Ik probeer vanavond een screenshot te voorzien van het probleem, maar misschien heeft iemand van jullie al een idee?
De foutmelding eindigt met "Discard previous disc. [xxx]\[2048000]" ==> zelfde probleem als de kerel hier http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=332027

Een tweede minpuntje dat me is opgevallen is het toch wel duidelijke gezoem wanneer de helderheid van het scherm wordt verminderd. Ik vraag me af of dit wel normaal hoort te zijn: ik heb thuis 2 22" Samsung schermen, de ene zoemt en de andere niet... Het kàn dus blijkbaar wel degelijk ook zonder zoem, dus heb ik dan een 'defecte' Sony, of is het normaal bij een Sony?

Voor de rest loopt alles vlotjes, dus ondanks de minpuntjes ben ik voorlopig nog een tevreden man.
Al je problemen kan je wel ergens aan wijten.
Maar ik heb geen last van een zoemende LCD scherm wanneer je dat minder helderder instelt. Dat is toch een probleem. Of je gaat terug naar de winkel, anders neem je contact op met Sony suport.
voor 1400.- moet alle hardware perfect werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Ik hoor dat gezoem ook op een lagere helderheid. Maar alleen als je je oor dicht bij het beeldscherm houdt, ik heb er verder dan ook geen last van.Op de hoogste stand hoor je het inderdaad helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
WWJD schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:10:
Ik hoor dat gezoem ook op een lagere helderheid. Maar alleen als je je oor dicht bij het beeldscherm houdt, ik heb er verder dan ook geen last van.Op de hoogste stand hoor je het inderdaad helemaal niet.
Maar goh, je beeldscherm maakt dus meer lawaai dan je harddrive, er waren eens tijden dat dit anders was :D
ok, dit heb ik nog niet geprobeerd, ga ik ook niet doen. Want dat is zoeken naar problemen. Als het nou transformator achtige geluiden begint te maken terwijl je normaal achter zit, dan begin ik pas mij zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:21:
[...]

Scorpio Blue kwam als de beste uit een review. Staat ergens in dit topic.
Heb ook de Scorpio Blue en is uitstekend. Verbruikt niet meer stroom (integendeel, accuduur is met maar liefst 5 min omhoog gegaan), is stil (je hooit hem iig nooit boven geluid van van uitkomen) en is echt stukken sneller dan de standaard 4200 tpm schijf. Enige nadeel is dat de Scorpio Blue wel wat warmer wordt (zo'n 5-7 graden) dan de toshiba. Ik kan het je in ieder geval aanraden om de scorpio blue aan te schaffen.

Let wel op bij het kopen van je hdd-case voor je toshiba. Die is aanzienlijker dikker dan de meeste 2.5" harde schijven waardoor hij in lang niet alle case's past.

Verwijderd

virtualJac schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:22:
Heeft iemand al iets gehoord van de gratis update naar Windows 7? Zou dit voor of na 22 oktober te verwachten zijn?
Hoe krijg ik de installatieschijf/schijven van Windows® 7?

Als je VAIO in aanmerking komt, kun je je op Club VAIO inschrijven voor het Windows® 7 Upgrade Option Program. Vóór 22 oktober 2009 zal er contact met je opgenomen worden over de verzending en betaling. Je Windows® 7 Upgrade Kit zal beschikbaar zijn kort nadat Microsoft Windows® 7 heeft uitgebracht.
Dit is ook wel nuttige info om te quoten:
De originele drivers, hulpprogramma’s en toepassingen zaten bij mijn VAIO. Hoe kom ik na de installatie van Windows® 7 aan de versies die compatibel zijn met Windows® 7?

Voor sommige VAIO modellen worden bij de installatieschijf van Windows® 7 één of meerdere bijkomende schijven geleverd. Met deze schijf/schijven kun je de drivers, hulpprogramma’s en toepassingen installeren die compatibel zijn met Windows® 7. Houd er rekening mee dat sommige toepassingen niet meegeleverd worden, afhankelijk van je model.
Als er geen bijkomende schijf/schijven bij je Windows® 7 installatieschijf voor jouw model zit/zitten, moet je de juiste drivers, hulpprogramma’s en sommige toepassingen downloaden via de VAIO link website downloaden en ze installeren.
Bij de Windows® 7 installatieschijf zit een instructieboekje dat je stap voor stap door de installatie zal leiden. Deze informatie zul je ook vinden op de VAIO Link website
http://club.vaio.sony.eu/clubvaio/NL/nl/windows7/upgrade.htm

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 01:22 ]

• Philflow

Philflow

Knul schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:57:
[...]
Heb ook de Scorpio Blue en is uitstekend.
Dat is inderdaad een goede HDD. Binnenkort komen er ook nieuwe mogelijkheden: de 640GB WD Blue (WD6400BEVT) en de Hitachi Travelstar 7K500. Beide worden binnen 14 dagen verwacht.

• virtualJac
Oke, goed om te weten, ze nemen voor 22 oktober contact op, maar je krijgt pas na 22 oktober de installatie key/cd.

Nu het volgende. Aangezien er standaard een 32bit OS op de laptop aanwezig was, kunnen we volgens die website ook weer rekenen op een 32bit versie van Windows 7. Ben zeer benieuwd of we toch kunnen kiezen voor een 64bit of dat de key werkt op een 64bit installatie. Hoef namelijk echt geen 32bit. Ben van plan een e-mailtje te sturen naar Sony wb de mogelijkheden. Iemand die hier al wat over heeft gevonden?

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:08
De keys voor 32/64 bit zijn gewoon hetzelfde.

Verwijderd

sverzijl schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:32:
De keys voor 32/64 bit zijn gewoon hetzelfde.
Dat geld niet voor OEMversies. Op de onderkant van de laptop staat OEM en ik ga ervanuit dat ze opnieuw een OEMlicentie geven maar dan voor W7.

• Knul
Offtopic: Snap sowieso niet dat windows 7 niet standaard in een 64-bit versie komt, wie koopt er nou nog een pc zonder 4 gig werkgeheugen :S

Ontopic: Ik heb mijn Vaio ruim voor de coupondatum aangeschaft, maar heb gewoon de aanschafdatum een paar maanden naar voren "geschoven". Weet iemand wanneer Sony precies contact met je opneemt?

Dan nog wat: vandaag op school wou ik mijn laptop opstarten, komt hij niet voorbij het bootscherm van vista (met die afbeelding van vista) en ik zie dat mijn hdd-indicator niet knippert, en er komt ook geen geluid vanaf. Het leek wel of de hdd gewoon niet aansloeg :S Na hem uitgedrukt te hebben en weer aan te doen deed hij het weer normaal. Echter, nu kwam ik net thuis en wil ik hem weer aandoen, en alweer hetzelfde probleem. Bij de 2e keer werkt hij wel weer goed. Heb nu de hdd een beetje leeggehaald, eens even zien of dat werkt. Heeft iemand anders hetzelfde probleem?

[ Voor 46% gewijzigd door Knul op 10-09-2009 20:32 ]

Verwijderd

Knul schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:29:
Ik heb mijn Vaio ruim voor de coupondatum aangeschaft, maar heb gewoon de aanschafdatum een paar maanden naar voren "geschoven". Weet iemand wanneer Sony precies contact met je opneemt?

Dan nog wat: vandaag op school wou ik mijn laptop opstarten, komt hij niet voorbij het bootscherm van vista (met die afbeelding van vista) en ik zie dat mijn hdd-indicator niet knippert, en er komt ook geen geluid vanaf. Het leek wel of de hdd gewoon niet aansloeg :S Na hem uitgedrukt te hebben en weer aan te doen deed hij het weer normaal. Echter, nu kwam ik net thuis en wil ik hem weer aandoen, en alweer hetzelfde probleem. Bij de 2e keer werkt hij wel weer goed. Heb nu de hdd een beetje leeggehaald, eens even zien of dat werkt. Heeft iemand anders hetzelfde probleem?
Dat is niet best, zat je pasgeleden nog te vertellen dat het een tophdd was en nu heeft hij kuren? Althans daar lijkt het op.

Hoe dan ook, een nepdatum opgeven, zo dom is sony/microsoft toch niet? Ze zullen vast een bon of zo willen zien? Hoe het precies gaat weet ik niet, misschien moet je ze kopie van een bon toesturen of zo?

Wat betreft de vetgedrukte letters, daar gaf ik toch pasgeleden een antwoord op, niet gezien?

Verwijderd in "[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FW ..."

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 11:51
VGN-FW41E/H voor 896,- bij de Wehkamp is dat een beetje geschikte prijs?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zegt pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Niet kunnen vinden of het al gemeld is maar er is nu een Sony vaio actie http://sonyactie.nl/vaiopromotie/

Tijdelijk € 50,- cash back óf een VAIO design Bluetooth-lasermuis cadeau
t.w.v. € 69,- bij aanschaf van een Sony VAIO laptop FW41E/H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb Windows 7 op mijn FW41M/H gezet, en nu heb ik een paar Blu-ray tjes, alleen kan ik ze niet spelen. Misschien iemand een tip voor software? Liefst freeware natuurlijk, maar ik heb zo'n idee dat dit niet gaat lukken.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
Michali schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:22:
Ik heb Windows 7 op mijn FW41M/H gezet, en nu heb ik een paar Blu-ray tjes, alleen kan ik ze niet spelen. Misschien iemand een tip voor software? Liefst freeware natuurlijk, maar ik heb zo'n idee dat dit niet gaat lukken.
Ik gebruik zelf PowerDVD Ultra Edition voor het afspelen van Blu-ray's in Windows 7, maar dit is geen freeware. Ik heb nog geen gratis software voor Blu-ray playback gevonden. PowerDVD werkt echter uitstekend voor mij.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.