Beste Razr,
Allereerst, de ervaring met het scherm zoals die beschreven staat op het vaio forum is niet mijn ervaring, maar van de ts. Het is echter wel een mooi voorbeeld
Allereerst, dat schoonmaakdoekje krijgt iedereen. De doos die wordt meegberacht is niet meer dan normaal, omdat verzending met dhl met zich meebrengt dat het pakket machinaal gesorteerd moet kunnen worden. Extra bescherming is dan noodzakelijk. De standaard verpakking uit de winkel is daar niet voldoende voor.
Als je kijkt in de door mij geplaatste linkjes, dan zie je dat het probleem niet zozeer zit in de snelheid van het ophalen en terugbezorgen. Dat gaat prima, als het gebeurd. Feit blijft wel dat in het topic over een vuiltje in een scherm van een fw21m, het apparaat snel wordt opgehaald en vervolgens de klacht wordt afgedaan als eigen schuld. Daarna geeft men alsnog toe dat het notebook gerepareerd moet worden onder garantie.
Vanaf dat moment loopt het spaak en zie je als je het topic leest dat Sony niets meer doet en ook het notebook niet wordt opgehaald. Het probleem wordt doodgezwegen. Merk daarbij ook op dat de topicstarter van dat onderwerp wel tevreden was over een eerdere reparatie van het notebook.
Verder lees je wel meer dat Sony enorme bedragen vraagt voor reparatie van een notebook. Onder andere op
www.notebookreview.com. Een schermpje kan best wat kosten. Echter als je weet dat je een fw koopt voor een duizend euro, verkoopprijs, dan weet je ook dat een reparatiebedrag van 872 euro hoger is dan het bedrag waarvoor sony een compleet notebook verkoopt aan de winkelier. Die schermpjes mogen nog geen 200,- euro inkoop kosten (sony produceert de schermpjes niet zelf). Waarschijnlijk nog minder. Anders kun je namelijk nooit notebooks produceren tegen een acceptabele prijs.
Als je dit feit combineert met de tijd die nodig is om een schermpje te vervangen dan is overduidelijk dat 872 buitensporig is. De helft van dit bedrag zou al vrij duur zijn.
Kortom, zo gek is het niet dat er geconcludeerd wordt dat de reparatieservice van sony toch wel erg duur is. Ook over de garantieafhandeling zijn wel meer klachten te vinden op het net. Natuurlijk zullen er ook wel gevallen zijn die wel goed gaan.
Trouwens, als ik het topic op het vaioforum over het probleem met het scherm lees
http://club.vaio.sony.nl/...m/viewthread?thread=64398, dan zou ik zeggen dat sony dit ook gelezen zou moeten hebben en het allang opgelost had kunnen zijn. Zeker als je service als merk belangrijk vindt. Het topic is immers al meer dan een maand oud. Schijnbaar ligt die prioriteit niet zo hoog.
[
Voor 24% gewijzigd door
Verwijderd op 23-08-2009 00:32
]