Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Daarentegen is het niet abnormaal dat een behuizing slijt. Het is een consumentennotebook, geen workstation met though behuizing. En al wil je voor 1500,- een heleboel verwachten, vergeet niet dat je ook hebt betaald om de naam Vaio op je notebook te dragen.

Post eens wat foto's, dan kunnen we eens zien of het werkelijk zo erg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:56:
Helaas lukt het mij niet om een foto te uploeden.Wie kan me even helpen
Gebruik een service zoals Photobucket.com of Imagebam.com

Ik ben ook wel benieuwd naar je foto's. Overigens is dit probleem vaker ter sprake gekomen op forums.notebookreview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 08:19:
[...]

Gebruik een service zoals Photobucket.com of Imagebam.com

Ik ben ook wel benieuwd naar je foto's. Overigens is dit probleem vaker ter sprake gekomen op forums.notebookreview.com
DaMarcus schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 01:17:
Daarentegen is het niet abnormaal dat een behuizing slijt. Het is een consumentennotebook, geen workstation met though behuizing. En al wil je voor 1500,- een heleboel verwachten, vergeet niet dat je ook hebt betaald om de naam Vaio op je notebook te dragen.

http://www.google.com/ig/...QAMAAAzADgANgAzADYAMQA%3D

Ik heb hem via igoogle geplaatst. EN BENOEMD FW21Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorrie, ik kan de fotos niet zien, en beantwoord eens de vraag of je handlotion gebruikt of een hoge zuurgraad hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem via photobucker geplaatst.
Ik hoop dat jullie de foto kunnen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enne ik gebruik NOOIT een lotion! Dat waren de woorden van SONY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:35:
Ik heb hem via photobucker geplaatst.
Ik hoop dat jullie de foto kunnen zien
Bedankt, dat is inderdaad niet zo mooi. Ik denk dat je helemaal in je recht staat. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Als je geen rechtsbijstand verzekering hebt wordt het lastig denk ik.

Ps. Het is geen aluminium. Het is magnesium (soort plastic d8 ik) met een laagje verf. Dat is net het probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 25-06-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 17:43
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:36:
Enne ik gebruik NOOIT een lotion! Dat waren de woorden van SONY!
Ik moet zeggen, dit zijn toch wel extreme slijtage vlekken. Met mijn Sony AR61M heb ik ook wel een beetje lak afname gehad. Niet extreem veel het was ook nauwelijks te zien, maar jou slijtage vlek is inderdaad zeer groot!

Afgezien van de oude thinkpad modellen, vind ik de Vaio's er toch echt wel uitspringen kwa behuizing / degelijkheid! Sony's zijn nou eenmaal stevig gebouwd, jammergenoeg is de lak van deze laptop ondermaats.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 08:32:
[...]

[...]

Afbeeldingslocatie: http://wildfire.gigya.com/facebook/FlashView.ashx?wid=132164141&ft=633814937610000000

Ik heb hem via igoogle geplaatst. EN BENOEMD FW21Z
HUH, is het gewoon gespoten op een beetje wit plastic? 8)7
Waar zit dan het magnesium, in het verf??
Ik dacht dat deze kleur in het kunststof zelf zat, mijn ex Asus L50VN was het plastic NIET gespoten.
Ik zou hier niet blij mee zijn en zeker op mijn garantie aanspraak maken.

Wat vervelend voor je.... en voor mij dan ook, denk ik :(
Ik zal later hier ook last van krijgen 7(8)7

Zijn er nog meer gebruikers met hetzelfde ervaring??
Plaats dan je foto.

(Ik heb je foto als een foto geplaatst IPV een link)

[ Voor 11% gewijzigd door Fermion op 25-06-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:11
Dit is inderdaad wel abnormaal. Heb je deze foto's al naar Sony gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
DaMarcus schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 01:17:

Ik weet niet in op welk planeet jij leeft, maar mijn Dell workstation kost nog geen eens 1000.- euro en daarvan is de behuizing niet gespoten! Dus je vergelijking met een consumenten laptop of een workstation slaat nergens op. Het komt erop neer dat de behuizing straks net zo zal slijten als mijn goedkope noname afstandbediening van 15 jaar geleden. Ik verwacht dat de fabrikanten tegenwoordig wel wat beter hebben ontwikkeld.

1500.- voor een naam, VAIO.... Nou, gefeliciteerd dat je zo'n bedrag wilt uitgeven voor een naam. Ik geef dat bedrag uit omdat ik denk dat Sony goed en degelijke systemen verkoopt. maar mocht dat niet zo blijken te zijn, dan heeft Sony een probleem.

Je moet niet vergeten dat zo'n plek is gemaakt is om je handpalm op te laten rusten. Sony weet dat donders goed en bij het ontwerp neem ik aan dat ze hier rekening mee hebben houden. Zo slim zijn te toch wel? Een laptop is geen vinding van de laatste 5 jaar, dus het lijkt mij dat hier ervaring mee hebben.... .of toch niet....

Nergens staat dat bij intensief gebruik de oppervlakte slijtage gevoelig is.... Nergens staat dat de oppervlakte is gespoten, op het oog lijkt dat de kleur in het plastic zelf zit.

In de 12 jaar dat ik laptops gebruik, heb ik NOOIT een laptop gehad waarvan de oppervlakte weg kan slijten... Ik ben met deze vinding totaal niet blij :( :( :(

[ Voor 8% gewijzigd door Fermion op 25-06-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk gewoon dat niemand van jullie een kans maakt als jullie hiermee garantie willen claimen. Ik bedoel dus niet dat ik vind dat jullie geen garantie kunnen claimen maar dat ik verwacht dat sony niet meewerkt.

Ik hoop voor frans dat het hem lukt op 1 of andere manier en ik hoor graag hoe het is gegaan na afloop.

offtopic: de plaatje op igoogle is wel te zien, ik heb een verkeerde instelling in mijn firefox addon gehad, lag dus aan mij...

Edit: trouwens, ik was aan het klooien met de drivers, het lukte me wel om de nederlandse gepatchde driver van ati te installeren, en de CCC heb ik zowel ongepatchd als gepatchd geinstalleerd, toch verschijnt het ATI icoon niet en CCC is nergens te vinden.(voor de duidelijkheid, bij nederlandse driver moet je de CCC los downloaden en dus 2 bestanden in totaal)

Toen geprobeerd met standaard engelse driver en dat werkt wel. De CCC werkt prima en de ati icoon staat nu naast de klokkie rechtsonderin beeld. Blijkbaar werkt de ati modder alleen op de engelse driver (dus geen multitaal of nederlands)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkoow
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-12-2022
Yoww... ik heb eindelijk mijn FW41 Mh draaiend op windows 7 ( english install) met alle functie knoppen whooeehoe

piece of cake..

[ Voor 21% gewijzigd door Gkoow op 25-06-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er over te denken om een sony vaio FW41-M/H te kopen maar ik had een vraagje. Ik hoop dat jullie hem kunnen beantwoorden. Op de Sony Vaio FW41-M/H zit nu 4 GB ddr2 ram met een snelheid van 800 mhz, maar de chipset (Intel PM45) die in de laptop zit, ondersteunt ook ddr3. Kan ik er dan ook ddr3 geheugen in stoppen met een hogere snelheid van 1066 mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Gkoow schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:37:
Yoww... ik heb eindelijk mijn FW41 Mh draaiend op windows 7 met alle functie knoppen whooeehoe

piece of cake.. iemand hulp? mail me maar.. xxxxxxxx@gmail.com
Gefeliciteerd!
Waarom vertel jij je ervaring niet hier? Ik ben wel heel benieuwd naar jouw verhaal, wie weet klopt mijn verhaal niet helemaal en vullen wij dat aan met jouw ervaring... passen wij dat aan tot een verhaal wat iedereen kan gebruiken.

Was het omdat je een NL versie van W7 installeerde? Ik maak gebruik van een engelse versie.

EN.. verwijder voor je eigen bestwil je EMAIL, anders krijg je straks alleen maar SPAM... :)

[ Voor 17% gewijzigd door Fermion op 25-06-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Fermion schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:21:
[...]
Zijn er nog meer gebruikers met hetzelfde ervaring??
Plaats dan je foto.
Helaas wel, op Notebookreview is dit vaker ter sprake gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:06:
[...]

Helaas wel, op Notebookreview is dit vaker ter sprake gekomen.
hebben ze garantie kunnen claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:21:
[...]
hebben ze garantie kunnen claimen?
Niet dat ik weet, maar beter zoek je het even op. Ik zal ook een poging doen.
Edit: zie hier de post van 'Johanne'
"I would note that after just 6 months of use, my FW shows significant wear on the palm rest and left mouse key - on each, the paint has worn through to the bare plastic and I do not feel that I am a particularly heavy user."

[ Voor 43% gewijzigd door Philflow op 25-06-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft de schade:
Heb het afgelopen jaar 3 vaio 's van dit type geinstalleerd en het genoemde probleem kwam nergens voor.

Uit de voorwaarden van Sony van dit type
Deze Garantie geldt voor uw Sony-product indien dit staat vermeld in de leaflets die bij uw product zaten,
op voorwaarde dat het werd aangekocht binnen het Garantiegebied. Met deze Garantie garandeert Sony
dat dit product vrij is van defecten in materiaal en uitvoering gedurende een periode van niet minder dan EEN JAAR vanaf de oorspronkelijke datum van aankoop

Gewoon opsturen dus en verwijzen naar de voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 23:42
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:50:
Op de Sony Vaio FW41-M/H zit nu 4 GB ddr2 ram met een snelheid van 800 mhz, maar de chipset (Intel PM45) die in de laptop zit, ondersteunt ook ddr3. Kan ik er dan ook ddr3 geheugen in stoppen met een hogere snelheid van 1066 mhz?
Nee, dit kan niet. Zou bovendien ook geen zin hebben, DDR3 is op 1066 MHz niet sneller dan DDR2 800 MHz, door de hogere latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:51:
Betreft de schade:
Heb het afgelopen jaar 3 vaio 's van dit type geinstalleerd en het genoemde probleem kwam nergens voor.

Deze Garantie geldt voor uw Sony-product indien dit staat vermeld in de leaflets die bij uw product zaten,
op voorwaarde dat het werd aangekocht binnen het Garantiegebied. Met deze Garantie garandeert Sony
dat dit product vrij is van defecten in materiaal en uitvoering gedurende een periode van niet minder dan EEN JAAR vanaf de oorspronkelijke datum van aankoop

Tegenwoordig krijg je twee jaar garantie op je FW41, dat is zelfs een verkoop argument geworden van Sony. Zie ook de sticker op je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KingRoad schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:34:
[...]

Nee, dit kan niet. Zou bovendien ook geen zin hebben, DDR3 is op 1066 MHz niet sneller dan DDR2 800 MHz, door de hogere latency.
Ok heeft het dan wel zin om ddr2 1066 erin te stoppen, want volgens verschillende tests is dat wel sneller dan ddr2 800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 23:42
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:23:
[...]

Ok heeft het dan wel zin om ddr2 1066 erin te stoppen, want volgens verschillende tests is dat wel sneller dan ddr2 800?
Nee, hij ondersteunt maximaal DDR2-800 MHz (ondanks dat de FSB 1066 is). DDR2-1066 gaat op 800 MHz draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkoow
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-12-2022
Okay, sorry voor late reactie ik wilde wat later het posten ben namelijk op mijn werk.

Veel mensen ( net als ik ) vergeten de drivers te downloaden van de sony site en die te installeren eerst er dient een methode voorafgaand te worden gedaan. en er dient ook een juiste volgorde van dingen te installeren..

ik heb dit afgeleid van dit voorbeeld:

Alles werkt behalve de AV mode knop maar ik weet zelf niet wat die precies doet..

MANUAL is -> device manager en dan op device klikken rechtermuisknop -> update driver en dan naar de path wijzen.

COMPATIBILITY ->compatibiliteits install( door rechtermuisknop -> compatability -> en dan vista)...

windows 7 heeft veel universal drivers.. die zul je moeten vervangen door de sony drivers
Installation Order

Now, this is the tricky part you MUST install the drivers and VAIO Utilities in the following order and specific [method]:
1. Sony Shared Library [installer]
2. Sony Utility / Notebook Utilities ( deze hoeft niet die heb je ok niet)
3.1. BC (no install, no needed, yagh)
3.2. SUS, aka Setting Utility Series. Go to the Folder Extracted from the Notebook Utilities Installer (P.E. G:\DriversFWVista\SNUtilities\TEMPEXEFOLDER\SUS), \SUS and run the [installer]
3.3. VCC aka VAIO Control Center. Go to the Folder Extracted from the Notebook Utilities Installer (P.E. G:\DriversFWVista\SNUtilities\TEMPEXEFOLDER\VCC), \VCC and run the [installer]
( deze punten zijn gweoon de SUS setup van de site)

3. Chipset Intel Driver [compatibility mode]
4. ICH9-E/M SATA AHCI do the [manual] method, this device is on the IDE ATA/ATAPI controllers section in the device manager
5. Video: ATI Driver [installer]
6. Realtek Audio Driver
6.1. Realtek Sound Card Driver [compatibility mode]
6.2. Realtek HDMI Sound Driver [compatibility mode]
7. Ethernet [manual])
8. Intel Wireless. Download latest Intel Wireless drivers from their site, and do the manual install.
9. Modem [manual]
10. Bluetooth [compatibility mode]
11. Touch pad [manual]
12. Memory Stick Driver. Is the “Base System Device” in the Unknown Device section, do [manual] install. ( staat ook nog open bij mij ik gebruik geen memory card wellicht later dat ik er wat op vind)
13. Memory SD Driver [manual]
14. ATTENTION: Go to Power Options in Control Panel, check if the brightness control slide is working OK.
Now, at this point you have:
o Multimedia Audio controls (Vol +/-, Mute, etc) working OK through Windows Native device handler, (no process needed)
o Brightness Control working OK, using the brightness control slide in Power Options.
You can leave it here, and don’t install VAIO Event Service saving about 15MB of Memory, that this process use. BUT if you want the Fn Key functionality Mute, Vol+/- and Brightness +/- , etc, do the following:
15. Install VAIO Event Service. Go to the Folder Extracted from the Notebook Utilities Installer (P.E. G:\DriversFWVista\SNUtilities\TEMPEXEFOLDER\VES2), \VES2 and run the [installer] ( gewoon de event service install)
16. Install VAIO Power Manager ( power management installatie)
Hoop dat jullie hier wat aan hebben mij heeft het geholpen heb echt alles stap voor stap gedaan. Ook manual of compatibiliteits install( door rechtermuisknop -> compatability -> en dan vista)...

de drivers zijn te downladen van de sony site...

laat me weten of dit werkt:D

[ Voor 15% gewijzigd door Gkoow op 25-06-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:19

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb een merkwaardig verschijnsel op mijn VGN-FW41M/H. Als ik ergens een stuk tekst typ op een website (zoals ik nu deze reactie tik) vliegt de cursor soms naar een willekeurig ander punt in de tekst. Als ik dan een beetje snel aan het tikken ben dan gaat mijn regel ineens ergens anders door in plaats van waar ik gebleven was. Soms gaat die ook spontaan een pagina terug, waarschijnlijk omdat de back of delete toets wordt geactiveerd. Ik snap er echt helemaal niets van, ik tik zeker weten zelf niet de besturingstoetsen in omdat mijn vingers er simpelweg er enkele centimeters vandaan zijn. Ook heb ik gescanned op allerlei mallware of dergelijke meuk maar dat lijkt ook niet het geval te zijn.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of waar verder te zoeken?
Ik draai overigens op Windows 7 (7100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knul schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:32:
Dit is inderdaad wel abnormaal. Heb je deze foto's al naar Sony gestuurd?
Ja, ik heb deze en andere fotos naar sony gezonden, waarna mij werd verteld, dat ze dit nog nooit hadden gehad en daardoor niet onder garantie viel. Daar kon ik het mee doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:42:
[...]

Ik weet niet in op welk planeet jij leeft, maar mijn Dell workstation kost nog geen eens 1000.- euro en daarvan is de behuizing niet gespoten! Dus je vergelijking met een consumenten laptop of een workstation slaat nergens op. Het komt erop neer dat de behuizing straks net zo zal slijten als mijn goedkope noname afstandbediening van 15 jaar geleden. Ik verwacht dat de fabrikanten tegenwoordig wel wat beter hebben ontwikkeld.

1500.- voor een naam, VAIO.... Nou, gefeliciteerd dat je zo'n bedrag wilt uitgeven voor een naam. Ik geef dat bedrag uit omdat ik denk dat Sony goed en degelijke systemen verkoopt. maar mocht dat niet zo blijken te zijn, dan heeft Sony een probleem.

Je moet niet vergeten dat zo'n plek is gemaakt is om je handpalm op te laten rusten. Sony weet dat donders goed en bij het ontwerp neem ik aan dat ze hier rekening mee hebben houden. Zo slim zijn te toch wel? Een laptop is geen vinding van de laatste 5 jaar, dus het lijkt mij dat hier ervaring mee hebben.... .of toch niet....

Nergens staat dat bij intensief gebruik de oppervlakte slijtage gevoelig is.... Nergens staat dat de oppervlakte is gespoten, op het oog lijkt dat de kleur in het plastic zelf zit.

In de 12 jaar dat ik laptops gebruik, heb ik NOOIT een laptop gehad waarvan de oppervlakte weg kan slijten... Ik ben met deze vinding totaal niet blij :( :( :(
Bedankt voor het plaatsen van de foto en je antwoord. Ik dact dat het materiaal koolstof of zoiets was, maar ik heb zelf 3 verschillende laptops en de afgelopen jaren zeker een 20 tal verbruikt en aan de kinderen gegeven maar dit heb ik nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:51:
Betreft de schade:

Beste Hofhuis,
Natuurlijk heb ik alle folders welke bij de laptop zaten weggegooid.
Klopt de tekst die jij aan geeft, zo ja dan maakt dan mijn gesprek volgende week sterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon opsturen
Sony is een gerenomeerd bedrijf met een goede reputatie.
Een A merk zogezegd en daar betaal je ook voor. Je bent waarschijnlijk een gemiddelde gebruiker
en de schade is niet het gevolg van onoordeelkundig gebruik.
De gebruiksaanwijzingen, handleidingen etc
Ik denk dat je een andere krijgt.
gr Rob

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
  • Laatst online: 05-06-2024
robertwebbe schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:53:
Ik heb een merkwaardig verschijnsel op mijn VGN-FW41M/H. Als ik ergens een stuk tekst typ op een website (zoals ik nu deze reactie tik) vliegt de cursor soms naar een willekeurig ander punt in de tekst. Als ik dan een beetje snel aan het tikken ben dan gaat mijn regel ineens ergens anders door in plaats van waar ik gebleven was. Soms gaat die ook spontaan een pagina terug, waarschijnlijk omdat de back of delete toets wordt geactiveerd. Ik snap er echt helemaal niets van, ik tik zeker weten zelf niet de besturingstoetsen in omdat mijn vingers er simpelweg er enkele centimeters vandaan zijn. Ook heb ik gescanned op allerlei mallware of dergelijke meuk maar dat lijkt ook niet het geval te zijn.

Waarschijnlijk wrijf je dan tijdens het typen per ongeluk met bv je pols over je touchpad. Heb ik ook wel eens 8)7
Zou anders niet weten wat het moet kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
boer96 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 00:01:
[...]

Waarschijnlijk wrijf je dan tijdens het typen per ongeluk met bv je pols over je touchpad. Heb ik ook wel eens 8)7
Zou anders niet weten wat het moet kunnen zijn
Waar anders zou je handpalmen op moeten laten rusten ?!?!

Nee nee, het is trouwens niet de touchpad, maar de hoek. Op dit moment bij het typen van dit bericht leunt mijn handpalm ook op de hoeken, dus dat zal binnen kort ook slijtage (lees: kale verf plekken) gaan vertonen....
edit: verkeerd gelezen (het is al laat).

Mijn vrouw gebruikt een SR19VN en die heb ik even onder de loep genomen en een foto van gemaakt met een macro lens. Ook hier zie je de slijtage. Omdat deze laptop zakelijk wordt gebruikt, staat het voornamelijk in een dockingstation en is de slijtage aan twee kanten te zien. De slijtage wat je ziet zijn niet ontstaan door het laten rusten van handpalmen, maar eerder door het wegstoppen in een laptop tas.... De onderste rode cirkel kan nooit ontstaan zijn door het aanraken van handenpalmen, dat is dus slijtage bij het wegstoppen van de laptop in een laptop tas.

Dus wat Sony roept over handlotion is gewoon pure onzin!

Ik vind het erg jammer om te zien dat Sony zijn behuizing verft, ipv gebruik te maken van kleur eigen materialen, wat duurzamer en mileu vriendelijker is. Ik wist überhaupt niet dat er nog werd geverfd (behalve dan goedkope elektronica). Ik was in de veronderstelling dat het materiaal kleur eigen was, niet dus. Wat een domper...

Klik op de foto voor een grotere afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3333/3660606975_6f83b2cb99.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Fermion op 26-06-2009 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:53:

Heb je toevallig een draadloze muis op een USB-poort aangesloten? Had hetzelfde, elke keer als ik mn Logitech MX700 aan sluitte. Muis ging alle kanten op zodra ik een muisknop aanklikte. Zelfs als mn touchpad uitgeschakeld was. Denk dat drivers het probleem zijn. Heb nu een bluetooth muis aangesloten, nergens meer last van. Maar kan natuurlijk dat jouw probleem een andere oorzaak heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 02:16:
[...]
Heb je toevallig een draadloze muis op een USB-poort aangesloten? Had hetzelfde, elke keer als ik mn Logitech MX700 aan sluitte. Muis ging alle kanten op zodra ik een muisknop aanklikte. Zelfs als mn touchpad uitgeschakeld was. Denk dat drivers het probleem zijn. Heb nu een bluetooth muis aangesloten, nergens meer last van. Maar kan natuurlijk dat jouw probleem een andere oorzaak heeft.
Nee, helaas geen muis of ander aanwijsapparaat.

Ik heb voor de test Vista maar weer eens opgestart (heb een dualboot gemaakt) om te zien of het hier ook mee gebeurd. Tot op nu heb ik nog geen vreemde verschijning gehad dus wellicht de driver voor het touchpad onder Win7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:50:
[...]

Nee, helaas geen muis of ander aanwijsapparaat.

Ik heb voor de test Vista maar weer eens opgestart (heb een dualboot gemaakt) om te zien of het hier ook mee gebeurd. Tot op nu heb ik nog geen vreemde verschijning gehad dus wellicht de driver voor het touchpad onder Win7...
Da's idd raar. Wat voor versie van W7 heb je er op staan? 7100 x86 of 7100 x64? En is ie unattended of schoon?
Reden is nl. dat je in veel gevallen beter de originele drivers van Sony kan gebruiken voor de meeste hardware.
In geval van de touchpad heb ik nu, op aanraden van een eerdere post in dit topic, deze toshiba driver geinstalleerd en werkt prima. Je kunt zelfs meer instellen dan de originele drivers. Heb er zelf build 7260 x86 op staan.

Heb er 2 dagen een unattended versie van 7100 op gehad, heul veel gekloot met drivers toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Ik heb mijn WD Scorpion Blue nu 5 dagen. Tot nu toe bevalt hij goed. Hij is een stuk sneller dan de standaard Toshiba, dit merk je vooral bij het opstarten. Als je in windows zit is de laptop nu ook vrijwel direct bruikbaar. Wel wordt hij iets warmer (na een hele dag aan te hebben staan 47 graden tegenover 42 van de Toshiba). De WD is wel mooi stil, de geluidsproductie ligt ongeveer gelijk aan die van de toshiba. De accuduur is met zo'n 10 minuten verhoogd. HD Tune's benchmarks zal ik nog posten zodra ik mijn case binnen heb (kun je het verschil zien tussen de Toshiba en de WD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 22:55
Het verbaast mij eigenlijk dat zoveel mensen schade krijgen aan de behuizing. Ik had eigenlijk de knoop doorgehakt en wilde voor de VGN-FW41E/H gaan. Nu ik al die berichten hier lees over de beschadegingen begin ik toch sterk te twijfelen. Als de behuizing binnen korte tijd al "gebruikersschade" vertoont terwijl men de laptop niet extreem gebruikt, dan vind ik deze laptop geen kleine € 1000 waard.

Zijn er ook mensen die deze serie hebben en er eigenlijk geen problemen mee hebben qua behuizing?
Lees ik hier alleen de uitzonderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

_Marcel_ schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:53:
Het verbaast mij eigenlijk dat zoveel mensen schade krijgen aan de behuizing.
Ik dacht dat er hier 2 mensen hebben gepost met beschadigingen. Of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
_Marcel_ schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:53:
Zijn er ook mensen die deze serie hebben en er eigenlijk geen problemen mee hebben qua behuizing?
Lees ik hier alleen de uitzonderingen?
Mensen die geen beschadigingen aan de behuizing hebben zul je niet zo snel horen natuurlijk, want dat wordt toch wel als normaal gezien.
Ik heb absoluut geen last van beschadigingen. half jaar oud nu, geen schade. Het enige probleem wat ik tot nu toe heb gehad is 2x last van een hangende toets. Na een aantal keer rammen op de toets was dit echter weer zo verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet wanneer de FW41-M/H echt goed leverbaar gaat worden? Dat ik bijvoorbeeld de mediamarkt binnen kan lopen en hem zo mee kan nemen.

Bij de links in de pricewatch staat ie wel in het assortiment maar is ie of niet leverbaar (2 tot 3 weken). Tot veelte duur 1500 euro bij Wehkamp :'(

Sorry als het misschien al eerder is gevraagd maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:29:
Wie weet wanneer de FW41-M/H echt goed leverbaar gaat worden? Dat ik bijvoorbeeld de mediamarkt binnen kan lopen en hem zo mee kan nemen.

Bij de links in de pricewatch staat ie wel in het assortiment maar is ie of niet leverbaar (2 tot 3 weken). Tot veelte duur 1500 euro bij Wehkamp :'(

Sorry als het misschien al eerder is gevraagd maar toch
Wehkamp heeft levertijd staan van 1 week en prijs 1299,- (nog duurder dan andere winkels maar verschil is niet meer zo groot :) )

[ Voor 6% gewijzigd door _Marcel_ op 28-06-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:25:
[...]

Ik dacht dat er hier 2 mensen hebben gepost met beschadigingen. Of heb ik iets gemist?
Scherp +2

Hij heeft vast alleen de laatste pagina gelezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Mijn laptop heeft ook beschadigingen ondanks dat ik er super voorzichtig mee ben, niet zo erg als dat van Frans11. Ik heb mijn FW11M aan het eind van 2008 gekocht.

Foto's gemaakt met G1, heb op het moment geen betere camera liggen:
Vooral beschadigingen bij de klep: (kleine stukjes van de verf eraf)
Vergroting
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/4026/20090628154850.jpg

En onderaan, de rand wordt al helemaal wit:
Vergroting
Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/2177/20090628154911.jpg

Klik op de link boven het plaatje voor een vergroting.

Voor de rest overal diepe en kleine krasjes op de behuizing. :|
Ondanks dit alles ben ik echt SUPER tevreden over mijn laptop! Hij werkt echt heerlijk! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door WWJD op 29-06-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
WWJD schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:13:
Mijn laptop heeft ook beschadigingen ondanks dat ik er super voorzichtig mee ben, niet zo erg als dat van Frans11. Ik heb mijn FW11M aan het eind van 2008 gekocht.

Foto's gemaakt met G1, heb op het moment geen betere camera liggen:
Vooral beschadigingen bij de klep: (kleine stukjes van de verf eraf)
Vergroting
[afbeelding]

En onderaan, de rand wordt al helemaal wit:
Vergroting
[afbeelding]

Klik op de link boven het plaatje voor een vergroting.

Voor de rest overal diepe en kleine krasjes op de behuizing. :|
Ondanks dit alles ben ik echt SUPER tevreden over mijn laptop! Hij werkt echt heerlijk! _/-\o_
Ik heb ook dit soort hele lichte beschadigingen, maar ik vind het wel wat hebben: het is tenslotte een apparaat dat ik dagelijks zeer veel gebruik, en daar horen dit soort kleine slijtageplekjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mij een icy box 250Stue-B gekocht. Ik heb de harde schijf erin gekregen, maar ik heb verdomd goed moeten duwen om de case dicht te krijgen. anyway, hij werkt, dus als er nog mensen een case zoeken voor de dikke HD, deze werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:25:
ik heb mij een icy box 250Stue-B gekocht. Ik heb de harde schijf erin gekregen, maar ik heb verdomd goed moeten duwen om de case dicht te krijgen. anyway, hij werkt, dus als er nog mensen een case zoeken voor de dikke HD, deze werkt.
En welke HDD bedoel je dan? De Scorpio blue uit een losse koop of de toshiba die in de laptop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_
DaSaN schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:24:
[...]

Ik heb ook dit soort hele lichte beschadigingen, maar ik vind het wel wat hebben: het is tenslotte een apparaat dat ik dagelijks zeer veel gebruik, en daar horen dit soort kleine slijtageplekjes bij.
Ik vind het jammer dat die beschadigingen al zo snel optreden. Ik vind dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Zeker niet voor de prijs die men ervoor betaald. Het is gewoon jammer dat de behuizing geverfd is. Voor mij een reden (de enige reden maar van groot aandeel) om deze mooie laptop niet te kopen. Mijn telefoon of mijn toetsenbord worden ook heel de dag door gebruikt maar deze zien er gewoon nog perfect uit :)

Ik vrees dat om deze reden mijn keus meer richting de HP HDX X16 gaat ondanks dat het scherm wat minder is.

(PS ik heb meer dan alleen de laatste pagina's gelezen :) ik overdreef ietwat)

[ Voor 11% gewijzigd door _Marcel_ op 29-06-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:18:
[...]

En welke HDD bedoel je dan? De Scorpio blue uit een losse koop of de toshiba die in de laptop zit?
Wat mij opviel was dat mijn Scorpion Blue een stukje smaller was dan de toshiba. Ik moest wel het uiteinde van de WD licht verbuigen om hem erin te stoppen, want de aansluiting is niet zoals bij de toshiba erin verwerkt, maar steekt iets uit. Ik heb mijn case helaas nog steeds niet binnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Op sony.nl(klik) kun je je aanmelden voor een Windows 7 upgrade.

[ Voor 39% gewijzigd door Fermion op 30-06-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje jongens,

Zou de windows 7 upgrade actie ook gelden voor sony laptops die je ergens anders koopt, bijv bij ee mediamarkt of een webwinkel. Of moet je per sé bij een sony authorized dealer kopen (bijv. sonystyle.nl)?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 21:21
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:58:
even een vraagje jongens,

Zou de windows 7 upgrade actie ook gelden voor sony laptops die je ergens anders koopt, bijv bij ee mediamarkt of een webwinkel. Of moet je per sé bij een sony authorized dealer kopen (bijv. sonystyle.nl)?

Alvast bedankt.
Is gewoon voor iedere notebook, waar je hem ook koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:14:
[...]

Is gewoon voor iedere notebook, waar je hem ook koopt.
Thanks GENETX voor het antwoord. Nu kan ik met een gerust hart de fw41M/H kopen bij de cheapest store around.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

moet je je VAIO gekocht hebben tussen 26 juni 2009 en 31 januari 2010.
Jammer :( mijn model stond ook niet tussen het lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb me aangemeld op de Sony site voor de update regeling maar verder niets meer van gehoord. Eigenlijk had ik wel iets van een bevestingsmail verwacht. Heeft iemand anders misschien wel iets gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Fermion schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:28:
Op sony.nl(klik) kun je je aanmelden voor een Windows 7 upgrade.
Heb jij dat ook gedaan? Ik ga het wel proberen iig. heb hem wel voor de 26ste gehaald, maar wie weet lukt het.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne de 24ste gekocht , de Sony VGN-FW41M/H
Heb ik nu gewoon echt pech met de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:04:
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:04:
Ik zou het wel gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Philflow schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:33:
[...]

Ik zou het wel gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis
Geef een datum op wat na 26 juni ligt.... en wacht af voor wat er gebeurd.
Kan mij wel voorstellen dat ze voor die twee dagen niet moeilijk gaan doen, dat zou wel heel bizar zijn!

Mochten ze wel moeilijk doen, dan zou dat in mijn ogen alleen slechte marketing/pr stunt zijn als je zou lezen dat een koper twee dagen voor de de upgrade actie hier geen gebruik van mag maken.

Die van mij is van 10 juni, bij Sony registreer ik hem dat ik het systeem na 26e heb gekocht. Ik zie geen verschil als ik twee weken had gewacht met mijn aankoop, want was toen al duidelijk dat er een upgrade actie aan zat te komen omdat MS dat in het nieuws bracht en Sony ook al eerder meedeed aan een upgrade actie (XP > Vista).

[ Voor 60% gewijzigd door Fermion op 01-07-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah oke,
Bedankt voor de tip ik ga het inderdaad zeker even proberen.
Maar ik snap alleen niet ik heb nu vista 32 bit maar er ligt 4 gig in.
hoop dat ik Windows 7 64 bit krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:25:
Ik heb een Transcend 2.5" case gekocht, die echter helemaal niet past. De WD gaat er zonder problemen in maar de Toshiba is echt lomp groot voor een 2.5". Ik ben de Transcend case atm aan het verbuigen (moet overal ongeveer 2 mm meer ruimte hebben) en ik ga hem zelf wat aanpassen, zwart spuiten of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren de Sony Vaio FW41E/H en ben er (tot nu toe) erg tevreden over. Ik kwam gisteren echter een probleem tegen.

Ik probeerde de laptop aan te sluiten op m'n full HD Samsung scherm en dit lukte voor geen meter. Ik kreeg wel beeld op m'n samsung maar toen ik probeerde om de resolutie op 1920x1080 te zetten lukte dit niet. Hij versprong de hele tijd naar andere resolutie's. Ik heb het geprobeerd met een monitor-kabel (VGA) en met een HDMI-kabel, maar bij beide mislukte dit.

Iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knul schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:06:
[...]

Ik heb een Transcend 2.5" case gekocht, die echter helemaal niet past. De WD gaat er zonder problemen in maar de Toshiba is echt lomp groot voor een 2.5". Ik ben de Transcend case atm aan het verbuigen (moet overal ongeveer 2 mm meer ruimte hebben) en ik ga hem zelf wat aanpassen, zwart spuiten of zoiets.
Vind je verder dat de Scorpio Blue een aanrader is voor deze laptop? Merk je er heel veel van of valt het allemaal toch wel beetje tegen (hogere verwachting?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van mijn vorige vraag, het is al gelukt. Het ging fout door aan de ene kant de verkeerde instellingen van mijnsamsung en aan de andere kant bleek dat ik telkens de verkeerde monitor aan het configureren was! Stom!

Maar nu heb ik nog een vraag. Deze Sony heeft geen S/Pdif uitgang, maar wel HDMI. Mijn versterker heeft een Digital In-ingang. Is er een mogelijkheid om m'n blu-rays te bekijken via HDMI en op de een of andere manier het geluid aan te sluiten op digitale ingang van mijn versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Timmmmm schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:25:

De Toshiba van 500gb

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:12:
[...]

Vind je verder dat de Scorpio Blue een aanrader is voor deze laptop? Merk je er heel veel van of valt het allemaal toch wel beetje tegen (hogere verwachting?)
Ja, hij is echt een aanrader. Mijn laptop is echt stukken sneller. Vooral bij het opstarten merk je het. Games laadt hij ook veel sneller in, hetzelfde geld voor muziek en films. 1080p films afspelen gaat ook soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:30:
Naar aanleiding van mijn vorige vraag, het is al gelukt. Het ging fout door aan de ene kant de verkeerde instellingen van mijnsamsung en aan de andere kant bleek dat ik telkens de verkeerde monitor aan het configureren was! Stom!

Maar nu heb ik nog een vraag. Deze Sony heeft geen S/Pdif uitgang, maar wel HDMI. Mijn versterker heeft een Digital In-ingang. Is er een mogelijkheid om m'n blu-rays te bekijken via HDMI en op de een of andere manier het geluid aan te sluiten op digitale ingang van mijn versterker?
Kabel vanaf je tv naar je versterker trekken? Dit werkt wel bij mijn 15 jaar oude dual versterker, maar die heeft nog gewoon zo'n rood/wit kabeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Fermion schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:54:
Geef een datum op wat na 26 juni ligt.... en wacht af voor wat er gebeurd.
Kan mij wel voorstellen dat ze voor die twee dagen niet moeilijk gaan doen, dat zou wel heel bizar zijn!

Mochten ze wel moeilijk doen, dan zou dat in mijn ogen alleen slechte marketing/pr stunt zijn als je zou lezen dat een koper twee dagen voor de de upgrade actie hier geen gebruik van mag maken.

Die van mij is van 10 juni, bij Sony registreer ik hem dat ik het systeem na 26e heb gekocht. Ik zie geen verschil als ik twee weken had gewacht met mijn aankoop, want was toen al duidelijk dat er een upgrade actie aan zat te komen omdat MS dat in het nieuws bracht en Sony ook al eerder meedeed aan een upgrade actie (XP > Vista).
Ik heb het ook maar ingevuld, dat formuliertje. Ik heb 27ste als datum opgegeven. Geen reactie alleen tot nu toe, ik hoop wel dat het lukt, zou wel prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geeft iedereen zich op voor de W7 upgrade? Waarom wacht niemand af of het bijv sokolum lukt? Het is overigens toch niet gratis maar een sterk gereduceerd tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Het is vrijwel gratis, alleen transport en administratiekosten, maar dat zal wel niet meer dan een 10tje zijn.

Hier kun je dat nalezen:

http://club.vaio.sony.eu/clubvaio/NL/nl/windows7/upgrade.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:30:

Als je tv een digitale audio out heeft kan je die doorlussen naar een digitale audio-in op je versterker. Als je tv die niet heeft, zoals die van mij, dan kan een externe usb-geluidskaart met S/pdif-out werken. Ik heb ook voor die oplossing gekozen. En het werkt. Heb de Sweex 7.1 USB-geluidskaart gekocht er voor.
Als je je tv doorlust via de tulpstekkers van de audio-out heb je alleen stereo geluid, geen 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michali schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:20:
Het is vrijwel gratis, alleen transport en administratiekosten, maar dat zal wel niet meer dan een 10tje zijn.

Hier kun je dat nalezen:

http://club.vaio.sony.eu/clubvaio/NL/nl/windows7/upgrade.htm
Ok, ik wacht liever af op wat sokolum post, als het niet lukt ben ik een flink bedrag kwijt aan de W7. En zo spetterend vond ik de W7 niet, hij was ongeveer even snel als de vista na een schone installatie. Ook benchmarks bevestigen mijn mening, Toch blijft men volhouden dat de W7 2 keer zo snel is als vista. Ik denk dat ze hun mening baseren op een lang niet geformatteerde vistainstallatie en een schone W7installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:28:
[...]

Ok, ik wacht liever af op wat sokolum post, als het niet lukt ben ik een flink bedrag kwijt aan de W7. En zo spetterend vond ik de W7 niet, hij was ongeveer even snel als de vista na een schone installatie. Ook benchmarks bevestigen mijn mening, Toch blijft men volhouden dat de W7 2 keer zo snel is als vista. Ik denk dat ze hun mening baseren op een lang niet geformatteerde vistainstallatie en een schone W7installatie.
Na het aanmelden (upgrade naar W7) heb ik geen bevestiging ontvangen :s

Iemand anders wel?

Mijn mening over W7. De W7 OS zal je applicaties nier sneller doen laten draaien, je CPU is nog steeds bepalende factor. Wat ze met W7 wel voor elkaar hebben gekregen is het oppoetsen van de gebruikers ervaring door ea beter te programmeren van de W7 componenten en de GUI flink te moderniseren.

Mijn grootste voorbeeld is nog steeds:
"If App X gets hold of the lock, it can render to the screen while App Y is unable to do so and waits for App X to finish"

De volgende twee plaatjes is overgenomen van:
http://blogs.msdn.com/e7/...graphics-performance.aspx

Desktop Responsiveness
Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/blogfiles/e7/WindowsLiveWriter/EngineeringWindows7forGraphicsPerformanc_C8A2/image_thumb_3.png
Figure 2. Existing architecture of GDI concurrency.

Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/blogfiles/e7/WindowsLiveWriter/EngineeringWindows7forGraphicsPerformanc_C8A2/image_thumb_4.png
Figure 3. Windows 7 architecture of GDI concurrency.

De aanpassing van de GDI en deze aanpassing is absoluut te merken en persoonlijk heb ik vroeger mij hieraan geërgerd (maar nooit geweten dat GDI hier zo belangrijke rol in speelde, dacht dat mijn disk I/O te kort kwam).

edit: info toegevoegd (plaatjes, text)

[ Voor 15% gewijzigd door Fermion op 03-07-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds twee uurtjes de fw 41 m/h. Kan hem nu nog niet testen, want ik had al iets gepland vanavond - balen ;). Ben van plan er W7 64 bit op te zwieren binnenkort. Ik heb al een heel groot stuk van dit forum doorgelezen, maar toch, mochten de mensen die deze laptop ook al gekocht hebben, me nog wat expertise kunnen bijbrengen, steeds welkom ;)

Kwestie van geen stappen over te slaan.

Vanaf morgen ga ik er mee aan de slag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:25:
Ik heb sinds twee uurtjes de fw 41 m/h. Kan hem nu nog niet testen, want ik had al iets gepland vanavond - balen ;). Ben van plan er W7 64 bit op te zwieren binnenkort. Ik heb al een heel groot stuk van dit forum doorgelezen, maar toch, mochten de mensen die deze laptop ook al gekocht hebben, me nog wat expertise kunnen bijbrengen, steeds welkom ;)

Kwestie van geen stappen over te slaan.

Vanaf morgen ga ik er mee aan de slag ;)
Ik denk dat je toch wel moet rekenen op enkele niet soepel werkende drivers (zie o.a. de Fn-toetsen). Maar, succes ermee iig. Hoop dat t jou wel lukt om alles goed te laten draaien onder W7 x64. Mij is het niet gelukt. Vandaar toch maar W& x86. Draait prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Hier werkt alles prima, Windows 7 x64 en alle drivers geïnstalleerd. Fn toetsen werken ook goed, alleen de AV MODE toest werkt nu niet.

Het is wel even proberen voordat alles goed geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:19
ik draai ook win7 64 bit RC op mijn FW41E/H heb alles werkend alle fn toetsen de s1 en de av maar als ik de instellingen van de av-knop wil aanpassen in het vaio control center krijg ik een chinees menu :P

Verder helemaal top ik speel BF2 op 100 fps

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Ik ben sinds vorige week woensdag ook in het bezit van de sony vaio FW 41 M/H, maar ik heb op het moment een aardig probleem.. Zal hieronder m'n verhaal doen:

Afgelopen woensdag na de eerste keer opstarten, direct 2 hersteldisks gemaakt. Deze heb ik gemaakt op 2 dual layer dvd's. Gedurende de dag wat bezig geweest op m'n laptop, maar vond alle sony zooi die erop stond toch een beetje overdone.
Dus toen heb ik er een nieuwe installatie van een orginele windows vista 32bit opgezet. Wilde hiervoor de cdkey gebruiken die onderop de vaio staat, maar dat werkte niet.. de bijgeleverde cdkey op het doosje van windows vista werkte wel (wist niet dat dit cd gebonden was?). Afijn, installeren werkte prima, enkel nog 4 onbekende apparaten in apparaatbeheer.
Met hersteldisk 1van2 kan je alle drivers installeren, dus deze geinstalleerd en opnieuw opgestart, maar tot m'n verbazing bleek er niets geinstalleerd te zijn, want in apparaatbeheer stonden nog dezelfde onbekende apparaten.
Na wat bezig te zijn geweest kreeg ik het toch echt niet voor elkaar om de stuurprogramma's te installeren. Verder vertoonde windows maar 3 gb ram beschikbaar, maar de orginele sony vista vertoonde wel 4gb ram.
Was dus toch niet zo tevreden met deze setup en besloot toen om de hersteldisks te gebruiken om het systeem weer in orginele staat te krijgen, maar toen begon de ellende.
Het systeem opnieuw opgestart met de hersteldisk erin. De herstelsoftware werd netjes geladen en gekozen voor een complete systeemherstel. Deze bleef echter hangen op 17%, wat ik niet zo fijn vond. Na enkele uren te hebben gewacht dan toch maar opnieuw opgestart en opnieuw geprobeerd, maar toen blijf hij zelfs hangen op 5%. Nog eens geprobeerd en jawel, weer bij 17% geen vooruitgang meer. Waarschijnlijk wordt de hersteldisk niet goed gelezen?
Gelukkig (zo bleek via internet) staat er ook nog een recovery partitie op de harde schijf die via F10 te verkrijgen is. Deze dan geprobeerd en een volledige systeemherstel gedaan én deze ging wel tot 100%, daarna volgende een reboot, en de melding computer wordt geconfigureerd, waarna weer een restart volgde. Daarna het welkom scherm van windows vista, maar dan krijg ik een error fout 502:28 tijdens het installeren van de stuurprogramma's? En daar blijft hij dan weer op hangen?

Daarna toch maar weer de windows vista van cd geinstalleerd die ik hier heb liggen. Maar nu wil de hersteldisk helemaal niet meer werken, want nu krijg ik al direct fout 502:28 wanneer ik de stuurprogramma's wil installeren.

En wanneer ik nu via een recovery via F10 een volledige systeemherstel wil doen krijg ik telkens "station c herstellen, fout, fout: 92" en is ook ineens de optie "volledige schijf wissen" (de vijfde optie in het rijtje) verdwenen.

Heb ook al via Gparted geboot en dan schijf c geformateerd, maar dat helpt niets, nog steeds die fout 92.

Dus zit nu een beetje met m'n handen in het haar, net een nieuwe laptop (die werkelijk prachtig is voor de rest), maar die nu al "kapot" is? Morgenochtend maar eens naar sony bellen of die een oplossing weten?

Verder is een oplossing best wel dringend eigenlijk, aangezien ik aanstaande woensdag voor 3 maanden naar een schip moet (vanwege m'n werk) en m'n laptop dan wel in orde moet zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ blakez, misschien lukt het wel het om Windows 7 RC te installeren. Gratis down te loaden.

Verder zou je even je bios inkunnen gaan en alles op safe defaults zetten, kijken of dat scheelt.

1 geheugen dimm eruit trekken zou ook nog kunnen, misschien is er 1 defect.

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 05-07-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
Windows 7 heb ik ook al over getwijfeld ja, heb deze al geprobeerd op m'n oude laptop en was daar erg tevreden over. Het punt blijft dat ik straks 3 maanden aan boord van een schip zit, zonder internet, en dat ik gewoon een betrouwbaar OS draaiende wil hebben op m'n laptop.

De bios heb ik al meerdere malen op default gezet, zonder succes. Ook al eens een hardware diagnose gedraaid vanuit herstelcentrum en daaruit bleek dat alles in orde was.

En het verschil in 3 t.o.v. 4 gb ram ligt aan vista zelf, komt door de 32bit versie geloof ik. Alleen vreemd wel dat de originele installatie van sony wel 4 gb ram aangaf, terwijl dit ook maar 32bit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

blakez schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:16:
En het verschil in 3 t.o.v. 4 gb ram ligt aan vista zelf, komt door de 32bit versie geloof ik.
Dat begrijp ik, maar dan nog kan het dat 1 dimm kapot is. Vandaar dat het interessant zou kunnen zijn om dat uit te sluiten.
Alleen vreemd wel dat de originele installatie van sony wel 4 gb ram aangaf, terwijl dit ook maar 32bit is?
Valt wel mee. Wat Vista aangeeft is niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

blakez schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:16:
En het verschil in 3 t.o.v. 4 gb ram ligt aan vista zelf, komt door de 32bit versie geloof ik. Alleen vreemd wel dat de originele installatie van sony wel 4 gb ram aangaf, terwijl dit ook maar 32bit is?
De originele installatie had dan gewoon service pack 1 van Vista geïnstalleerd. Dan wordt de 4 Gb wel zichtbaar, maar nog steeds niet gebruikt.

Je DVD key onder je laptop hoort ook gewoon te werken, heb je wel dezelfde versie van Windows Vista op je losse DVD? Dus origineel Home Premium en nu ook weer Home Premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
WWJD schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:51:
[...]

De originele installatie had dan gewoon service pack 1 van Vista geïnstalleerd. Dan wordt de 4 Gb wel zichtbaar, maar nog steeds niet gebruikt.

Je DVD key onder je laptop hoort ook gewoon te werken, heb je wel dezelfde versie van Windows Vista op je losse DVD? Dus origineel Home Premium en nu ook weer Home Premium?
Heb een paar keer geprobeerd met die dvd key vanonder de laptop, maar die werkte niet? Het is Windows Vista Home Premium 32bit NL OEM Software, dus das volgens mij toch hetzelfde?

Ben nu trouwens zover dat ik via F10 tijdens opstarten ook niet meer in het recovery menu komt, want dan krijg ik een foutmelding dat er tijdens het booten oid wat fout gegaan is?

Ik zal morgen eens proberen om de eerste hersteldisk te kopieren op een nieuwe dual layer dvd, en die dan erg zorgvuldig te behandelen.. Misschien dat die wel werkt en niet blijft hangen op 17%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Philflow schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:25:
[...]

Dat begrijp ik, maar dan nog kan het dat 1 dimm kapot is. Vandaar dat het interessant zou kunnen zijn om dat uit te sluiten.

[...]

Valt wel mee. Wat Vista aangeeft is niet zo belangrijk.
Vergeet niet dat Vista pas bij SP1 de 4e Gigabyte geheugen in zijn Hardware overzicht laat zien!
Je geheugen is niet defect! Anders werkte je systeem niet, of anders zag je maar 2 GB.

Een 32bit OS is niet instaat om met 4GB RAM geheugen te werken!! De Windows geheugen registers reserveert namelijk de laatste 1 GB voor zichzelf, elke uitbreiding na 3 GB geheugen in 32Bit OS omgeving is zinloos. Alleen een Windows 64Bit OS is instaat om meer dan 3GB ram geheugen te gebruiken (het gaat wat te ver om te zeggen dat een 32Bit OS niet in staat is om meer dan 4GB te gebruiken, maar daar zijn speciale versies van Windows voor nodig)

Naar mijn mening is het totaal zinloos om een 32Bit OS op jouw nieuwe mooie laptop te installeren, of er is een reden dat je gebruik moet maken van een 32Bit OS, dan zit er niets anders op.... Het is trouwens jammer dan Sony geen 64Bit Vista installeerde.

Verder, je Windows installatie KEY is niet aan je CD gebonden... maar per uitgave... (Keys gemaakt voor Dell, HP, Sony, Acer, etc, etc).
Wil je een 32Bit OS Vista clean install met jouw Vista Keys, neem een OEM Vista CD.

Maar als ik jouw was, download bij Microsoft Windows 7 RC build 7100.

Je Vista Key is ook geschikt voor 64Bit Windows (als ik de verhalen mag geloven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Fermion schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:08:
[...]
Vergeet niet dat Vista pas bij SP1 de 4e Gigabyte geheugen in zijn Hardware overzicht laat zien!
Ik heb het daar helemaal niet over. Ik begrijp de verwarring wel, maar daar refereer ik gewoon niet aan.
[...]
Je geheugen is niet defect! Anders werkte je systeem niet, of anders zag je maar 2 GB.
Als 1 van zijn twee geheugen dimms instabiel is, dan kan het wel degelijk zijn dat er tijdens het installeren wat fout gaat en dat de installatie gewoon niet wil lukken. En het is simpel uit te sluiten.
[...]
Maar als ik jouw was, download bij Microsoft Windows 7 RC build 7100.
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Dus eerst Windows 7 proberen, lukt dat nog steeds niet dan licht het waarschijnlijk aan de hardware. En het geheugen is een van de dingen die het simpelste uit te sluiten is.

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 05-07-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
Met het geheugen lijkt niets mis, want wanneer ik windows vista oem van mijn orginele cd installeer werkt alles naar behoren..

Ik ben inderdaad ook wel geinteresseerd in windows 7 64bit. Dit zou voor mij dan wel de eerste keer zijn dat ik een 64bit OS draai, vandaar dat ik daar nog wat onwennig over ben. Ben nu wel Windows 7 64bit 7100 aan het downloaden, die wil ik dan wel een kans geven.

Maar het feit blijft dat m'n recovery nu via de F10 (recovery hardeschijf) en de 2 recovery dvd's niet werkt en daar ben ik niet gelukkig mee!

Als ik straks aan boord zit en de noodzaak mocht daar zijn op alles opnieuw te installeren, wil ik wel dat dat werkt en de mogelijkheid om windows te activeren via internet heb ik dan niet..

Is het niet mogelijk dat iemand mij zijn recovery disks kan toesturen via de digitale weg? Of zijn die per laptop verschillend? :)

[ Voor 7% gewijzigd door blakez op 05-07-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom de 7100? Er zijn toch nieuwere builds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verder, je Windows installatie KEY is niet aan je CD gebonden... maar per uitgave... (Keys gemaakt voor Dell, HP, Sony, Acer, etc, etc).
Wil je een 32Bit OS Vista clean install met jouw Vista Keys, neem een OEM Vista CD.
Niet helemaal. Je licentiecode is aan je laptop gebonden! Echter, er zijn ook OEM-keys in omloop die automatisch activeren middels een stukje in je BIOS. Deze staat dan ook standaard ingesteld op je laptop. Bij het formatteren en een schone installatie gebruik je echter een andere code, die op je stikker.

Die universele codes gebruikt men overigens wel veel in het illegale circuit. Dit omdat deze geen online activatie vereist, maar puur je BIOS controleert. Hierdoor krijgen mensen minder gedonder met activatie, zoals MS het wil zien. Voor de mensen die de "onbeperkte trial" werken werkt dit net zo makkelijk met een geemuleerde BIOS ;) :Y)
Je Vista Key is ook geschikt voor 64Bit Windows (als ik de verhalen mag geloven).
Dat klopt. Wel moet je bellen voor activatie omdat het een OEM licentie is. Dat kan gewoon, wees niet bang dat ze langskomen. Ik heb ze nog niet gezien het afgelopen jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:18:
Waarom de 7100? Er zijn toch nieuwere builds?
Niet officieel, oftewel je weet nooit of er mee gesjoemeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:17
Goede tip over Windows 7, heb mijn VGN-FW41M/H sinds donderdag, dus val mooi in de periode.

Zit nog wel met een probleem met de webcam, die krjig ik niet aan de praat in MSN en skype. Hij roept dat de cam door een ander prog in gebruik is. Weten jullie hoe ik dit aan de praat krijg? (via de search vond ik niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren de VGN-FW41ZJ, weet iemand misschien een gemakkelijke manier om de externe VGA uitgang naar 1280x1024 te krijgen of lukt dit alleen met aparte tooltjes (powerstrip oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen. Ik heb gisteren geprobeerd om W7 te installen en aanvankelijk lukte dat vrij goed.
Echter toch wat problemen:

-In internet explorer krijg ik de hele tijd het bericht 'this page is not responding' restore page of cancel...
-toetsenbord: cursor die vaak verspringt (zoals al vermeld)
-vreemd: laptop lijkt vrij traag. Soms duurt het ff voor de curor verder gaat of voor hij doet wat je wil. Kan ik moeilijk geloven, want er staat amper iets geinstalleerd. Ik vermoed dat ik het een en ander fout heb gedaan? Heeft iemand een idee waar er andere w7 install guides zijn voor leken zoals mij ;) (echt stap per stap)...

edit: sony fw 41mh off course

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
Ik heb nu een aardig stabiele versie van windows vista 32bit op m'n laptop draaien.. Alles up-to-date en gereed voor 3 maanden offline gebruik. Waar ik enkel nog nieuwschierig naar ben is welke ati driver jullie gebruiken? Ik heb nu de ati driver van de sony site (8.583...sony) er op staan.

Had ook de radeon hd 4600 series gedownload van de ati site en deze geinstalleerd, maar na een herstart leek deze toch niet geinstalleerd te zijn?

Waar halen jullie de beste performance mee?

3dmark06 score lag volgens mij rond de 5850..

Verder echt super tevreden met m'n vaio FW41M/H !! Voornamelijk gekocht om op te gamen en dat werkt perfect! Ook de eerste blu-ray dvd's (Planet earth) gekocht en dit is ook een genot om naar te kijken!! :D

[ Voor 16% gewijzigd door blakez op 07-07-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:04:
hey mensen. Ik heb gisteren geprobeerd om W7 te installen en aanvankelijk lukte dat vrij goed.
Echter toch wat problemen:

-In internet explorer krijg ik de hele tijd het bericht 'this page is not responding' restore page of cancel...
-toetsenbord: cursor die vaak verspringt (zoals al vermeld)
-vreemd: laptop lijkt vrij traag. Soms duurt het ff voor de curor verder gaat of voor hij doet wat je wil. Kan ik moeilijk geloven, want er staat amper iets geinstalleerd. Ik vermoed dat ik het een en ander fout heb gedaan? Heeft iemand een idee waar er andere w7 install guides zijn voor leken zoals mij ;) (echt stap per stap)...

edit: sony fw 41mh off course
Je vermeldt niet om welke release en versie het gaat.

- 32/64
- build nummer??

Cruciale informatie.

Download nu het nog kan Windows 7 Build 7100 64Bit OS van Microsoft! (nu kan het nog, dus doe dat!)
DUS GEEN DOWNLOADS VIA EEN TORRENT ETC, ETC!!

Ik zeg dat niet ZONDER een reden... Download geen BUILDS 72xx van een NON Microsoft site.... TENZIJ Microsoft het ZELF aanbied.

Wat mijn reden is, die 72xx builds bevatten hoogst vermoedelijk een Trojan (was ook op het nieuws).

Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
blakez schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:50:
Ik heb nu een aardig stabiele versie van windows vista 32bit op m'n laptop draaien.. Alles up-to-date en gereed voor 3 maanden offline gebruik. Waar ik enkel nog nieuwschierig naar ben is welke ati driver jullie gebruiken? Ik heb nu de ati driver van de sony site (8.583...sony) er op staan.

Had ook de radeon hd 4600 series gedownload van de ati site en deze geinstalleerd, maar na een herstart leek deze toch niet geinstalleerd te zijn?

Waar halen jullie de beste performance mee?

3dmark06 score lag volgens mij rond de 5850..

Verder echt super tevreden met m'n vaio FW41M/H !! Voornamelijk gekocht om op te gamen en dat werkt perfect! Ook de eerste blu-ray dvd's (Planet earth) gekocht en dit is ook een genot om naar te kijken!! :D
Klopt, de laatste Drivers van ATI 9.6 zijn gelijk aan de vorige versie van 9.5! Alleen CCC is een versie nieuwer (als ik mij daarin niet vergis).

Tegenwoordig stelt (DAT IS NIEUW) ATI drivers beschikbaar voor laptops!!!

Dus download ze gewoon via de site van ATI/AMD, ze werken gewoon.

En, jaaa het is absoluut fantastisch om BlueRay op je laptop in zijn volle glorie te bekijken :9~ :9~ :9~
Gamen gaat ook goed :D

[ Voor 5% gewijzigd door Fermion op 08-07-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:10:
[...]

- 32/64
- build nummer??

Cruciale informatie.

Download nu het nog kan Windows 7 Build 7100 64Bit OS van Microsoft! (nu kan het nog, dus doe dat!)

Ik zeg dat niet ZONDER een reden... Download geen BUILDS 72xx van een NON Microsoft site.... TENZIJ Microsoft het ZELF aanbied.

Wat mijn reden is, die 72xx builds bevatten hoogst vermoedelijk een Trojan (was ook op het nieuws).

Succes...
Draai hier 7260 en geen trojans hoor. Maar ben het wel met je eens dat er behoorlijk wat versies zijn van onbetrouwbare torrentsites die wel meuk bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:36:
[...]

Draai hier 7260 en geen trojans hoor. Maar ben het wel met je eens dat er behoorlijk wat versies zijn van onbetrouwbare torrentsites die wel meuk bevatten.
Dat build is een developers build versie! Als je daar problemen mee hebt, installeer 7100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:15:
[...]

Klopt, de laatste Drivers van ATI 9.6 zijn gelijk aan de vorige versie van 9.5! Alleen CCC is een versie nieuwer (als ik mij daarin niet vergis).

Tegenwoordig stelt (DAT IS NIEUW) ATI drivers beschikbaar voor laptops!!!

Dus download ze gewoon via de site van ATI/AMD, ze werken gewoon.
Ik heb ff gekeken en voor vista zijn er geen ati mobilitydrivers voor een 3650 of 4650 te downloaden, voor windows 7 wel. Ik ga binnenkort eens testen of de W7-driver ook werkt op vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:17:
[...]

Dat build is een developers build versie! Als je daar problemen mee hebt, installeer 7100.
Weet ik. Maar tot nog toe geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:10:
[...]

- 32/64
- build nummer??

Cruciale informatie.

Succes...
ik heb build 7100 en 64x, leek me zo evident dat ik het vergat te vermelden...

Ik haal momenteel maar een base score van 5.4 ...

Heb nog één unknown device. oplossing daarvoor is de parser, maar die gaf een foutmelding bij install, maar zoals gezegd, andere problemen ...
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.