Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Guys

Ik heb vorige week de Sony Vaio fw31j besteld en hoop hem voor woensdag in huis te hebben. Nou heb ik de vorige posts gelezen en hoor ik veel gepraat over 64 bit versie van Vista. Mijn vraag aan jullie is: Is het beter als ik 64 bit versie van Vista draai? En wat zijn de voordelen van Windows 7 boven Vista ik ben namelijk bang dat ik een hele gedoe ga krijgen met die drivers zoeken en dat dingen het vervolgens niet doen.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Groet

Sean Templar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:19:
Hey Guys

Ik heb vorige week de Sony Vaio fw31j besteld en hoop hem voor woensdag in huis te hebben. Nou heb ik de vorige posts gelezen en hoor ik veel gepraat over 64 bit versie van Vista. Mijn vraag aan jullie is: Is het beter als ik 64 bit versie van Vista draai? En wat zijn de voordelen van Windows 7 boven Vista ik ben namelijk bang dat ik een hele gedoe ga krijgen met die drivers zoeken en dat dingen het vervolgens niet doen.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Groet

Sean Templar
Met W7 gaat alles gewoon werken, geen gezoek naar drivers dus, er is wel 1 onbekend apparaat in apparaatbeheer maar het is geloof ik iets van sony zelf, ik heb verder niets gemerkt dat iets niet doet behalve dan de extra knoppen. Als je gebruik wilt maken van de extra knoppen op de laptop (geluid, mute, S1, Brightness enz enz) moet je enkele dingen die al iets eerder in dit topic staan vermeld downloaden en installeren. Ook raad ik je aan de driver voor de touchpad te installeren, dan kan je weer scrollen.

Zodra je de laptop krijgt zal je zien dat er erg veel overbodige software (trials, mcafee, en andere rommel) erop zitten en zal je de drang voelen tot format (als je dat vaker gedaan hebt tenminste). X64 heeft als enig voordeel dat je meer geheugen of tenminste de hele 4GB of hoger (als jeextra GB erbij prikt) geheugen kan gebruiken ipv bij 32 bits slechts 3,5GB (hoger lukt niet zomaar, er is wel een truukje voor maar niet aan te raden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 11:33
Na de breuk van het scharnier van mijn Acer scherm ben ik toch opzoek gegaan naar een robuustere notebook. Na heel veel zoeken, voelen en kijken heb ik gisteren de knoop door gehakt en een Sony Vaio VGN-FW31J gehaald. Normaal had ik hem niet zo snel meegenomen maar ik kon hem hier in Groningen bij de Saturn voor 899,- meekrijgen, normale prijs 1019,-.

Voel me nu al een beetje belazerd want hij kost standaard bij vele winkels rond de 900 eur zag ik en geen 1019,-. Maar goed, opzich ben ik erg tevreden met deze notebook alleen heb ik grote twijfels over het scharnier systeem van de huidige VAIO lijn. Ik hoef de ronde scharnier maar even aan te raken en je ziet dat er speling zit. Net als het gedeelte van het scherm waar SONY staat, tik er maar tegenaan en dat voelt gewoon als.. plastic? wtf.

Hoe duurzaam zijn Vaio's, hoe goed is Sony met garantie/reparaties. Ga ik meer dan 2 jaar genieten van dit ding, of gaan deze scharnieren het ook al eerder begeven? Ik wil nu gewoon een robuuste goede notebook!

Ik kan deze twee weken proberen en hij kan dan terug, en krijg ik mijn geld ook terug. Opzoek naar de juiste notebook :*)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 20:11
cypress3d schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:08:
Maar goed, opzich ben ik erg tevreden met deze notebook alleen heb ik grote twijfels over het scharnier systeem van de huidige VAIO lijn. Ik hoef de ronde scharnier maar even aan te raken en je ziet dat er speling zit. Net als het gedeelte van het scherm waar SONY staat, tik er maar tegenaan en dat voelt gewoon als.. plastic? wtf.
Er zit misschien een beetje speling op dat plastic kapje, maar dit kapje heeft slechts een cosmetische functie. Volgens mij zit daarbinnen een robuust stalen scharnier, zo voelt het iig wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
PcFer schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:45:
[...]

Er zit misschien een beetje speling op dat plastic kapje, maar dit kapje heeft slechts een cosmetische functie. Volgens mij zit daarbinnen een robuust stalen scharnier, zo voelt het iig wel aan.
De ronde scharnieren zijn waardeloos gemaakt, ronduit slecht. Bij mij zit er inmiddels al één los, terwijl ik altijd rustig met de laptop om ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbernardini schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:09:
[...]

De ronde scharnieren zijn waardeloos gemaakt, ronduit slecht. Bij mij zit er inmiddels al één los, terwijl ik altijd rustig met de laptop om ben gegaan.
Als er al 1 los is, waarom claim je geen garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:14:
[...]

Je betaald je rot voor een goede notebook dan mag je toch ook wel wat kwaliteit ervoor terug verwachten? Welke merken zijn nou in hemelsnaam dan wel robuust?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:14:
[...]

Ben het helemaal met cypress3d eens, het feit dat er garantie op zit wil niet zeggen dat ik er zomaar tevreden mee ben als de behuizing van brakke kwaliteit is... Zo simpel zijn de dingen niet voor mij, ik weet niet hoe dat met jou zit.
Tuurlijk ga ik het ding laten repareren alleen is dat natuurlijk ook weer irritant omdat ik de laptop dan weet ik veel hoe lang kwijt ben en voor de zekerheid een image van de harddisk moet maken (je weet nooit wat ze ermee doen, ook niet bij dit soort reparaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Nog iets, kennelijk leveren ze de vaio's met 1 partitie af. Lekker dan ik zit dus nu met Vista 32 bit, en op de enige partitie die er is staat dus ook de herstel/recovery software. Nu heb ik net de Windows7 beta (64 bit) gedownload en die wil ik graag installeren. Maar als ik dat doe ben ik dus de oorpsronkgelijke fabrieks software van de vaio kwijt??!

Hoe kan ik ervoor zorgen dat nadat ik w7 erop heb staan en weer terug wil naar de oorspronkelijke staat van de notebook (vista 32bit) dat ik dat bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ cypress3d

je zou misschien een dualboot kunnen maken maar of dat handig is weet ik niet.

Ontopic:

Hey guys kan je ook nog een beetje gamen op de vaio? ik bedoel dan niet games die een maand geleden uit zijn gekomen maar bijvoorbeeld Company of Heroes ofzo. En ja ik weet dat een laptop niet gemaakt is voor gaming maar af en toe een game zou wel leuk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
cypress3d schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:21:
Nog iets, kennelijk leveren ze de vaio's met 1 partitie af. Lekker dan ik zit dus nu met Vista 32 bit, en op de enige partitie die er is staat dus ook de herstel/recovery software. Nu heb ik net de Windows7 beta (64 bit) gedownload en die wil ik graag installeren. Maar als ik dat doe ben ik dus de oorpsronkgelijke fabrieks software van de vaio kwijt??!

Hoe kan ik ervoor zorgen dat nadat ik w7 erop heb staan en weer terug wil naar de oorspronkelijke staat van de notebook (vista 32bit) dat ik dat bereik?
Dat is vrij normaal en kan je ze niet echt kwalijk nemen... Gewoon een kwestie van herstelschijven maken. Ik vind het ook prima dat je dat zelf moet doen, dat scheelt nutteloos discs meeleveren.
Daarnaast is het toch niet zo ontzettend moeilijk om zelf een nieuwe partitie aan te maken? Je moet niet van sony verwachten dat zij er vanuit gaan dat men graag ook een ander besturingssysteem op de laptop wil zetten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
cbernardini schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:17:
[...]

Dat is vrij normaal en kan je ze niet echt kwalijk nemen... Gewoon een kwestie van herstelschijven maken. Ik vind het ook prima dat je dat zelf moet doen, dat scheelt nutteloos discs meeleveren.
Daarnaast is het toch niet zo ontzettend moeilijk om zelf een nieuwe partitie aan te maken? Je moet niet van sony verwachten dat zij er vanuit gaan dat men graag ook een ander besturingssysteem op de laptop wil zetten ofzo.
nee dat niet, maar gewoon sowieso een 2e partitie is echt een must voor vele, gewoon een gemiste kans. Want als ik nu bijv een D partitie wil dan moet ik het zaakje dus mooie formatteren en ben je dus echt alles kwijt, ook de hele recovery directory van VAIO :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
cypress3d schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:47:
[...]

nee dat niet, maar gewoon sowieso een 2e partitie is echt een must voor vele, gewoon een gemiste kans. Want als ik nu bijv een D partitie wil dan moet ik het zaakje dus mooie formatteren en ben je dus echt alles kwijt, ook de hele recovery directory van VAIO :/
Om de recovery data te behouden moet je dus ook eerst zogenaamde herstelschijven aanmaken voordat je een format uitvoerd. Volgens mij wordt dit zelfs vermeld op een papiertje wat bij je laptop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypress3d schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:21:

Mjah, dat probleem had ik dus ook. Het mooie in mijn situatie is dat mijn makker precies hetzelfde laptop heeft en ik dus zijn laptop kan gebruiken voor hersteldisks of af kan kijken. Ik heb dus format gedaan en W7 geinstalleerd. Straks als ik weer thuis ben knal ik Vista er weer op, want ik was in de veronderstelling dat ik W7 ruim 1 jaar kon gebruiken maar dat blijkt nu dus 3 maanden te zijn. En verder lijkt de videodriver beperkter te zijn dan die van vista. Verder heb ik verzuimd een extra partitie te maken. Die ga ik dus maken, ik laat de herstelpartitie wel met rust.

@SeanTemplar: ik speel nu NFS Undercover, gaat prima, je moet wel AA uitzetten en niet op 1920x??? spelen maar op 1280x??? Na zoveel minuten bevriest het beeld 2 seconden en dan kan je weer doorracen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:07
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:05:
Hey guys kan je ook nog een beetje gamen op de vaio? ik bedoel dan niet games die een maand geleden uit zijn gekomen maar bijvoorbeeld Company of Heroes ofzo. En ja ik weet dat een laptop niet gemaakt is voor gaming maar af en toe een game zou wel leuk zijn
Gamen gaat prima zolang je hem maar op een 1280xzoveel resolutie zet, en de anti analising uitzet. Ook moet je uitkijken dat je wel het goede energieschema hebt, onder Energiebesparing vindt ie gamen niet zo leuk. (Had laatst lan en nam mijn 31ZJ mee, liep hij niet zo lekker. Had ik hem dus de hele tijd op energiebesparing laten staan |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb gister de Windows 7 RC gïnstalleerd en nu kan ik Windows Vista niet meer opstarten. Een opstart herstel heb ik ook al geprobeert, maar tevergeefs. Vista staat op C en 7 staat op G. Iemand een oplossing?
Toevoegende info: Ik heb Windows 7 gewoon op mijn G partitie uitgepakt en geïnstalleerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Arata op 06-05-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey guys thanks voor de help ik ben heel wat wijzer geworden. maar had tog nog een vraagie: waarvoor dient de fn knop eigenlijk? ook zie ik allemaal sneltoetsen op f2 en op f5 maar heb ik eigenlijk wel wat aan die toetsen?

alvast bedankt

Groet

Sean Templar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:15:
hey guys thanks voor de help ik ben heel wat wijzer geworden. maar had tog nog een vraagie: waarvoor dient de fn knop eigenlijk? ook zie ik allemaal sneltoetsen op f2 en op f5 maar heb ik eigenlijk wel wat aan die toetsen?

alvast bedankt

Groet

Sean Templar
Met de FN knop kun je de extra functies van de toetsen F2 F5, F6 etc gebruiken. De combinatie FN+F2 zet bijvoorbeeld het geluid op mute. Met FN+F5 en FN+F6 stelt je de helderheid van het scherm in. Met FN+F7 wissel je tussen je schermen. Met FN+F9 en FN+F10 kun je in en uit zoomen. FN+F12 zet je laptop op stand-by. Daarnaast kun je bijvoorbeeld Scroll lock aanzetten door FN+Num Lk. Pause door FN+Insert. En Break door FN+Delete. ;)
--
Ikzelf heb net Win 7 geïnstalleerd op mijn nieuwe Hitachi 5k500.B. Alle FN toetsen werken behalve F7. :?
Daarnaast kan ik de video-kaart drivers niet updaten, hij blijft bij de windows WDDM driver... Deze is versie: 8.56.1.13. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de nieuwste drivers moet installeren?

@nietniks,
Ik zie bij mijn CCC in windows 7 dus ook geen optie meer voor volledig scherm. (wel onder theater mode, alleen deze is grayed-out)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey guys

ik heb inmiddels 64 bit vista geinstalleerd draait lekker maar ik mis nog een paar drivers. weten jullie toevallig welke drivers ik nodig heb voor de webcam, de memory stick poort, de touchpad en voor de wifi bluetooth management gedoe. ik heb al gekeken op de site van vaio bij updates en drivers maar ik kom er effe niet uit. als jullie me zouden kunnen vertellen wlke drivers dit zijn dan ben ik eindelijk klaar.

oja en ook nog de driver waarmee ik de fn toetsen allemaal kan gebruiken plus die av mode toetsen normaal is av mode verbonden aan media center maar nu doet hij het niet. ook heb ik het idee dat de andere fn toetsen het niet doen.

alvast bedankt

Groet

Sean Templar

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:26:
hey guys

ik heb inmiddels 64 bit vista geinstalleerd draait lekker maar ik mis nog een paar drivers. weten jullie toevallig welke drivers ik nodig heb voor de webcam, de memory stick poort, de touchpad en voor de wifi bluetooth management gedoe. ik heb al gekeken op de site van vaio bij updates en drivers maar ik kom er effe niet uit. als jullie me zouden kunnen vertellen wlke drivers dit zijn dan ben ik eindelijk klaar.

oja en ook nog de driver waarmee ik de fn toetsen allemaal kan gebruiken plus die av mode toetsen normaal is av mode verbonden aan media center maar nu doet hij het niet. ook heb ik het idee dat de andere fn toetsen het niet doen.

alvast bedankt

Groet

Sean Templar
Deze drivers kun je gewoon allemaal van de Sony site halen, staat in dit topic wel ergens beschreven waar precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ batsgeit

ja dat heb ik al geprobeerd maar ik weet niet specifiek welke drivers ik nog nodig heb drm vraag ik het
en zoeken in dit topic is wel erg tijdrovend:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:50
WWJD schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:49:
[...]

Alle FN toetsen werken behalve F7. :?
Probeer Windowstoets - P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Deze kan ik inderdaad ook prima gebruiken in 7, vroeg me alleen af waarom die FN combinatie niet meer werkt. Door windows 7 geblokkeerd? Misschien dat mensen met een laptop van een ander merk dit ook ervaren.
--
Bij het Catalyst Control Centre heb ik het nu zo ver gekregen dat de optie voor volledig scherm zichtbaar is. Echter wanneer ik deze aanvink, en op apply druk, springt hij weer terug naar de oude instelling...

[ Voor 23% gewijzigd door WWJD op 08-05-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WWJD schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:28:
[...]

Deze kan ik inderdaad ook prima gebruiken in 7, vroeg me alleen af waarom die FN combinatie niet meer werkt. Door windows 7 geblokkeerd? Misschien dat mensen met een laptop van een ander merk dit ook ervaren.
--
Bij het Catalyst Control Centre heb ik het nu zo ver gekregen dat de optie voor volledig scherm zichtbaar is. Echter wanneer ik deze aanvink, en op apply druk, springt hij weer terug naar de oude instelling...
Nee want F7 werkt bij mij wel. Je mist misschien 1 van de dingen die je had moeten installeren. Eerder in dit topic stond een lijstje met wat je allemaal nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-09 20:22
Ik ben gister even bij de mediamarkt geweest om de FW31ZJ te bekijken. Wat een mooi apparaat! Heb zeker een uur de tijd genomen om de keus tussen deze Sony laptop of de Macbook Pro te maken. Uiteindelijk vond ik dat de Sony relatief beter was, natuurlijk qua prijs maar tevens vond ik dat de Sony fijner typte dan de Macbook.

Heeft iemand de FW31ZJ? zo ja, wat zijn je ervaringen ermee? Nu staat het apparaat nog op #1 van mijn lijstje maar als blijkt dat hij toch niet zo bevalt..

Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor software ontwikkeling, office en een beetje grafische vormgeving. Het is dus uitermate belangrijk dat hij fijn typt omdat er heel veel mee getypt zal worden ;)

Verder, iemand bekend met de ondersteuning voor OS'en anders dan Windows? Werkt de hardware onder linux net zo goed of missen er nog drivers voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de FW31ZJ en hij bevalt prima, hij tikt idd heerlijk, 1 van de redenen dat ik hem nam. Linux gebruik ik niet, kan je er dus niets over vertellen. Ik heb hem sinds 20 maart en hij werkt nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
ah kijk, dat klinkt positief. En hoe bevalt je de omvang? normaal gesproken zweer ik bij 15,4" systemen maar ik vond de omvang van dit apparaat vrij meevallen!

Nog punten waarvan je zegt, dat kan beter of jammer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takemenow
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04-2024
Wat ik me eigenlijk vooral afvraag is of de resolutie niet te hoog is? Ik bedoel, op een 16,4" scherm een 1920 x 1200 reso is nogal klein om te lezen? Of vergis ik me hier?

Zit momenteel op een HP met 15.4" te werken die native 1280x800 heeft. Dit is voor mij prima te doen.

Ik ga een dezer dagen een Vaio aanschaffen. Dit zal hoogst wsl een FW31ZJ worden.
Zit alleen al een tijd in dubio of ik die reso wel fijn ga vinden.

De laptop zal vooral gebruikt worden voor internet, tekstverwerking, devven, af en toe een game zoals NBA 2k9, films en series in HD (720 en 1080p) en heel erg veel online poker (4 tafels tegelijk).

Wie kan mij een goed advies geven? Moet ik voor een Vaio gaan met 1600x900 reso of de 1920x1200 en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
Allereerst, de FW series heeft voor zo ver als ik weet geen ondersteuning voor 1200p. De resolutie van de FW31ZJ is 1080p en dat is voor zo ver als ik weet de hoogst mogelijke binnen deze serie.

Verder moet je niet vergeten dat een 15,4" scherm echt een stuk kleiner is dan een 16,4" scherm. Daarnaast is het scherm van Sony true widescreen, waardoor de hoogte niet veel zal verschillen met een 15,4" scherm en het voornamelijk in de breedte zal werken. Hiervoor werkte ik altijd met een resolutie van 1680*1050 en ik moet zeggen dat dat de meest ideale resolutie is die er is naar mijn mening en de tot dusver opgedane ervaring.

Als je slecht kan zien (lees: slecht kan focussen) dan is een hoge resolutie op een klein scherm wellicht geen goed idee maar anders dan dat is er geen probleem. Het grootste voordeel van een hoge resolutie is dat je meerdere applicaties naast elkaar kan zetten. Thuis heb ik een dualscreen opstelling, maar als ik onderweg op school of op werk zit dan is dit niet mogelijk waardoor een hoge resolutie echt een uitkomst is omdat je eenzelfde effect kan bereiken.

Verder biedt een hoge resolutie nog enkele andere voordelen maar het is eigenlijk maar net wat je er mee wil gaan doen. Als je grafisch vormgeeft dan is een hoge resolutie eigenlijk een must, als je veel programmeert zul je merken dat een hoge resolutie ook bijna een must is.

Eigenlijk heeft een hogere resolutie ook geen nadeel in dit opzicht. Je kunt altijd je instellingen op een lagere resolutie zetten of je DPI wat hoger zetten. De FW series heeft een 16:9 aspect ratio waardoor de pixels precies vierkant zijn bij zowel 1920*1080 als 1600*900. Als je dus kiest voor het hogere scherm kun je altijd nog terug schakelen naar de lagere resolutie.

Maar mijn ervaring is: als je eenmaal een hogere resolutie hebt gebruikt dan wil je niets anders meer. Het is gewoon ontzettend fijn, ik merk het ook op school waar mensen met een lage resolutie zitten te schakelen tussen de programma's of veel moeten scrollen op websites etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Sluxor op 11-05-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 16:57
Sluxor schreef op maandag 11 mei 2009 @ 00:17:
Verder biedt een hoge resolutie nog enkele andere voordelen maar het is eigenlijk maar net wat je er mee wil gaan doen. Als je grafisch vormgeeft dan is een hoge resolutie eigenlijk een must, als je veel programmeert zul je merken dat een hoge resolutie ook bijna een must is.
En dat is precies de reden dat ik voor een FW heb gekozen. Krijg het hopelijk deze week binnen, kan niet wachten. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
tiswat schreef op maandag 11 mei 2009 @ 08:51:
[...]

En dat is precies de reden dat ik voor een FW heb gekozen. Krijg het hopelijk deze week binnen, kan niet wachten. O+
Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht en tegen welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Sluxor schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:12:
[...]

Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht en tegen welke prijs?
Ik ben voor een FW31J gegaan, deze heb ik besteld bij Zercom.eu
Heb goede ervaringen met die shop en de prijs was ook nog bijna 70 euro minder als bij andere shops. :)
€825 euro incl verzendkosten.

[ Voor 4% gewijzigd door tiswat op 11-05-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een tijdje een FW21ZJ. Nu meent sony dat het scherm ware kleuren heeft etc... maar bij het kijken van films vind ik het zwart teveel overheersen. Donkergrijs is naar mijn gevoel ook zwart, kortom alles wat in de buurt van zwart komt is meteen ook echt pikzwart.
Is dit andere ook opgevallen en zo ja, hebben jullie hier een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:56:
Ik heb nu een tijdje een FW21ZJ. Nu meent sony dat het scherm ware kleuren heeft etc... maar bij het kijken van films vind ik het zwart teveel overheersen. Donkergrijs is naar mijn gevoel ook zwart, kortom alles wat in de buurt van zwart komt is meteen ook echt pikzwart.
Is dit andere ook opgevallen en zo ja, hebben jullie hier een oplossing voor gevonden?
Het is me wel opgevallen dat mijn vaio (31ZJ) zwart echt goed afbeeld. Ik heb inderdaad wel eens het idee (met name bij oudere films, niet bij hd-films) dat het zwart wel een beetje overheersend is, maar ik stoor me er niet echt aan. Ik weet niet of je het ergens aan kunt passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Ik heb hem binnen :D ! Prachtig apparaat, alleen installeren duurt echt lang..

[ Voor 3% gewijzigd door tiswat op 12-05-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Het enige probleem dat ik nu nog heb met Windows 7 is dat na (een aantal keer, of lange) slaapstand de helderheid FN combinaties niet meer werken. Volume wel, maar helderheid verandert niet meer. Krijg vaak wel nog een piepje, soms zelf nog een popup, maar er verandert verder niets. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I-King schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:49:
Het enige probleem dat ik nu nog heb met Windows 7 is dat na (een aantal keer, of lange) slaapstand de helderheid FN combinaties niet meer werken. Volume wel, maar helderheid verandert niet meer. Krijg vaak wel nog een piepje, soms zelf nog een popup, maar er verandert verder niets. Hebben jullie dit ook?
Zoiets heb ik ook, na een herstart is ie weer OK. Ik stond er niet bij stil maar nu je het zegt ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
In principe maakt het ook weinig uit, maar ik ben inmiddels wel fan van de slaapstand/hibernate combinatie geworden. Dus ik gebruik dat bijna continue. Daarom is het best wel irritant. Heeft Vista dit gedrag ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
I-King schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:05:
In principe maakt het ook weinig uit, maar ik ben inmiddels wel fan van de slaapstand/hibernate combinatie geworden. Dus ik gebruik dat bijna continue. Daarom is het best wel irritant. Heeft Vista dit gedrag ook?
Ik heb het met Vista ook gehad. De indicator komt dan wel in beeld maar daar staan alleen de twee meest linkse blokjes afgedrukt terwijl het scherm op de meest felle stand staat.

Het is dan nog wel mogelijk de helderheid aan te passen via je powerplan, maar om het via de fn toetsen weer werkend te krijgen is een reboot nodig. Wellicht een kwaaltje van het Sony tooltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Werkt XP eigenlijk goed op de FW reeks? Zijn de drivers er bijv. Op de Sony site zie ik alleen Vista drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiswat schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:50:
Werkt XP eigenlijk goed op de FW reeks? Zijn de drivers er bijv. Op de Sony site zie ik alleen Vista drivers..
Ik denk niet dat iemand Xp op deze laptops heeft gezet, want hij trekt vista makkelijk. Je kan het overigens zelf proberen zodra je de laptop hebt, werkt het niet, dan zet je vista terug. Geen centje pijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

TF

bla bla

Ik draai dus nu Windows 7 en dat boert erover 64 bits toppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje, hoe maak ik extra partities aan? Met Vistadvd boot ie gelijk door naar windowssetup zonder te vragen over partities verwijderen. Met hirenbootcd partitiontools krijg ik diverse foutmeldingen dat diverse dingen zoals cdrom.sys of zo niet gevonden zijn of geladen kunnen worden en kom ik niet in partitiesoftware. Met XPSP3cd krijg ik een BSOD.

Dus ja hoe....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:44:
Ff een vraagje, hoe maak ik extra partities aan? Met Vistadvd boot ie gelijk door naar windowssetup zonder te vragen over partities verwijderen. Met hirenbootcd partitiontools krijg ik diverse foutmeldingen dat diverse dingen zoals cdrom.sys of zo niet gevonden zijn of geladen kunnen worden en kom ik niet in partitiesoftware. Met XPSP3cd krijg ik een BSOD.

Dus ja hoe....?
Gewoon dorgaan met installeren, in Vista/Win7 kun je de partitie verkleinen en nieuwe aanmaken.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:56:
[...]

Ik denk niet dat iemand Xp op deze laptops heeft gezet, want hij trekt vista makkelijk. Je kan het overigens zelf proberen zodra je de laptop hebt, werkt het niet, dan zet je vista terug. Geen centje pijn toch?
Nou weet je wat het is. Hij trekt vista makkelijk inderdaad. Alleen als ik een 1080p mkv bestand afspeel. Loopt het niet echt vloeiend. |:( Krijg je af en toe blokjes in je beeld of dan blijft het beeld een paar sec hangen.. heb ook de laatste driver voor de 3470 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7

Het was idd een kwetsie van nog ff langer doorgaan met de setup en dan krijg je idd de partitieverhaal. Met W7dvd lukte het niet, krijg dan reparatieverhaal en daar houdt het mee op. Misschien heb ik gewoon geen goeie W7dvd of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiswat schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:02:
[...]

Nou weet je wat het is. Hij trekt vista makkelijk inderdaad. Alleen als ik een 1080p mkv bestand afspeel. Loopt het niet echt vloeiend. |:( Krijg je af en toe blokjes in je beeld of dan blijft het beeld een paar sec hangen.. heb ook de laatste driver voor de 3470 geïnstalleerd.
Via sony of via ati opgehaald? Ik raad je die van ati aan. Heb je misschien al andere codecs geprobeerd? Ikzelf gebruik K-lite 64 bits pack en de megapack voor de mediaplayercinema en realplaymeuk (hoef ik die niet achteraf te downen en installeren), ik weet dat ie niet popu is onder de tweakers, maar mij bevalt het prima. Nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:14:
[...]

Via sony of via ati opgehaald? Ik raad je die van ati aan. Heb je misschien al andere codecs geprobeerd? Ikzelf gebruik K-lite 64 bits pack en de megapack voor de mediaplayercinema en realplaymeuk (hoef ik die niet achteraf te downen en installeren), ik weet dat ie niet popu is onder de tweakers, maar mij bevalt het prima. Nog nooit problemen mee gehad.
Ati en dan dat gedoe met die mod. Anders werkt het niet. Ik heb ook al het hele pack gedownload van MKV.. Heb ook media player classic gebruikt.. maar toch is ie traag. Als ik het verklein dan werkt ie vaak een stuk beter. Maar met full screen is echt ruk. DAAROM zat ik te twijfelen voor XP. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

tiswat schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:02:
[...]
Alleen als ik een 1080p mkv bestand afspeel. Loopt het niet echt vloeiend. |:( Krijg je af en toe blokjes in je beeld of dan blijft het beeld een paar sec hangen..
CoreAVC + Mediaplayer Classic installeren. Daarmee kun je zelfs 720p vloeiend op een Atom afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Philflow schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:26:
[...]

CoreAVC + Mediaplayer Classic installeren. Daarmee kun je zelfs 720p vloeiend op een Atom afspelen.
Hm, bedankt voor de tip! Vanavond is proberen. :)

Is niet de oplossing geweest. ;(

[ Voor 6% gewijzigd door tiswat op 14-05-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Welke drivers moet je allemaal geïnstalleerd hebben om de FN knoppen te laten werken onder Windows 7?

[ Voor 8% gewijzigd door Arata op 16-05-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

tiswat schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:47:
[...]
Is niet de oplossing geweest. ;(
Had je MPC zo ingesteld dat CoreAVC als codec werd gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb schone vista geinstalleerd. Er waren 2 onbekende apparaten en diverse dingen waren geinstalleerd met een standaard driver van microsoft. Ik ben op de sony site geweest en heb alles binnengesleept wat met de hardware van FW31ZJ te maken heeft.

Nu zijn die 2 onbekende geinstalleerd en diverse standaard dingen hebben nu een andere naam gekregen.

Ik heb mijn apparaatbeheer vergeleken met die van mijn makker (zelfde laptop) en daar mis ik een aantal apparaten die hij wel heeft zoals SDcardreader (R5C822). Hoe installeer ik zoiets als alle apparaten volgens Windows zijn herkend?

Edit: laat maar, ergens stond er standard SD controller, zag ik over het hoofd. R5C822 is nu wel geinstalleerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Philflow schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:15:
[...]

Had je MPC zo ingesteld dat CoreAVC als codec werd gebruikt?
Hoe? Heb bij external filtes wel de CoreAVC ingesteld. Op 1 of andere manier pakt ie die codecs niet lekker.. want het beeld heeft ook nog vage kleuren. Daar heb ik geen last van in bijv vlc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

tiswat schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:24:
[...]
Hoe? Heb bij external filtes wel de CoreAVC ingesteld.
Misschien helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
SWEEET _/-\o_ Hij werkt nu perfect. Bedankt man! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:10:
Ik heb schone vista geinstalleerd. Er waren 2 onbekende apparaten en diverse dingen waren geinstalleerd met een standaard driver van microsoft. Ik ben op de sony site geweest en heb alles binnengesleept wat met de hardware van FW31ZJ te maken heeft.

Nu zijn die 2 onbekende geinstalleerd en diverse standaard dingen hebben nu een andere naam gekregen.

Ik heb mijn apparaatbeheer vergeleken met die van mijn makker (zelfde laptop) en daar mis ik een aantal apparaten die hij wel heeft zoals SDcardreader (R5C822). Hoe installeer ik zoiets als alle apparaten volgens Windows zijn herkend?

Edit: laat maar, ergens stond er standard SD controller, zag ik over het hoofd. R5C822 is nu wel geinstalleerd.
Zou je me kunnen vertellen hoe je dit hebt geflikt? Heb je de 64 bits versie van Vista geinstalleerd? en zo ja, mag ik vragen hoe je aan de installatie CD kwam?

Op het moment ben ik bezig met het downloaden van twee verschillende MSDN Vista x64 sp1 installatie cd's (ik geloof van het upgrade anytime project) maar ik heb natuurlijk liever de 'echte' DVD.

Wat vreselijk veel bloatware wordt er met dit ding geleverd zeg, echtwaar belachelijk. Verder ben ik ontzettend blij met mijn vaio, wat een mooi apparaat!

Edit:

De 4200 rpm schijf die erin zit ben ik eigenlijk niet zo blij mee, ik er over te denken om deze te vervangen door een 5400 rpm schijf of zelfs een 7200 rpm schijf. Weet iemand hoe het zit met de garantie als je zelf de schijf vervangt? En heeft iemand ervaring met het vervangen van een schijf in de FW31 serie? (ook: is een hogere rotatie snelheid wel gewenst in verband met energie en geluidsproductie)

[ Voor 13% gewijzigd door Sluxor op 16-05-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Sluxor schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 16:44:
[...]
De 4200 rpm schijf die erin zit ben ik eigenlijk niet zo blij mee, ik er over te denken om deze te vervangen door een 5400 rpm schijf of zelfs een 7200 rpm schijf. Weet iemand hoe het zit met de garantie als je zelf de schijf vervangt? En heeft iemand ervaring met het vervangen van een schijf in de FW31 serie? (ook: is een hogere rotatie snelheid wel gewenst in verband met energie en geluidsproductie)
Over het vervangen van de schijf zit ik nog nog na te denken. In hoeverre is deze schijf een bottleneck voor de laptop? Iemand die hier wat meer over weet of misschien ergens een benchmark weet te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Ryvion schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:11:
Welke drivers moet je allemaal geïnstalleerd hebben om de FN knoppen te laten werken onder Windows 7?
SSL => restart => SUS => restart => VES => restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluxor schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 16:44:
[...]

Zou je me kunnen vertellen hoe je dit hebt geflikt? Heb je de 64 bits versie van Vista geinstalleerd? en zo ja, mag ik vragen hoe je aan de installatie CD kwam?

Op het moment ben ik bezig met het downloaden van twee verschillende MSDN Vista x64 sp1 installatie cd's (ik geloof van het upgrade anytime project) maar ik heb natuurlijk liever de 'echte' DVD.

Wat vreselijk veel bloatware wordt er met dit ding geleverd zeg, echtwaar belachelijk. Verder ben ik ontzettend blij met mijn vaio, wat een mooi apparaat!

Edit:

Net na het verschijnen van SP1 heb ik een dvd van MSDN bemachtigd met daarop vista x64 SP1 nederlands. Anytime prjects zegt me niets, het waren officiele dvds van MSDN, zodra ik thuis ben kan ik de exacte naam wel ff opzoeken.

De harde schijf ja, vraag ik me wel eens af of ik een andere moet gaan kopen voor meer performance. Het is dat het niet goedkoop is, anders deed ik het gewoon. Nu voorlopig vind ik het wel best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De nieuwe FWs zullen HD4650/1GB DDR3 en M-96 LP 1GB hebben. Verwacht deze zomer. Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
@nietniks:
Ja inderdaad, ik heb ook enkele ISO's van MSDN op het bittorrent netwerk gevonden. Echter geen Nederlandse versie en bovendien vertrouw ik deze versies niet helemaal (checksums komen niet overeen..).

Hoe heb je die dvd bemachtigd als ik vragen mag? Via via of ben je subscriber @ MSDN?
--

De hardeschijf is volgens de windows prestatie index absoluut de bottleneck (rating van 5). Ik weet niet meer uit m'n hoofd wat de index van mijn vorige harddisk was maar ik weet vrijwel zeker dat dit >5.5 was. Maar vooralsnog is de windows prestatie index imho geen waardig vergelijkingsmateriaal.

Maar bij het vervangen van de harddisk lijkt me niet dat de garantie vervalt, of wel? Ik heb nog niet gekeken maar normaal gesproken zit de hdd toch wel op een plek waar de eindgebruiker er gemakkelijk bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sluxor, de naam is nl_windows_vista_with_service_pack_1_x64_dvd_x14-29635. De checksum stond er ook bij gepost, ik heb het van FTD. Het zijn 100% normale versies zonder "extraatjes" erbij. Zoals het uit de winkel komt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke laptoptassen kozen jullie? Ik kocht een laptoptas van sony.nl voor 29 euro met 6 euro verzendkosten. Diezelfde tas wordt nu voor 69 aangeboden door sony.nl. Vreemd, las er destijds niets over een aanbieding of zo.... 69 is toch relatief goedkoop, alle andere webshops vragen er meer voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 02:19:
Welke laptoptassen kozen jullie? Ik kocht een laptoptas van sony.nl voor 29 euro met 6 euro verzendkosten. Diezelfde tas wordt nu voor 69 aangeboden door sony.nl. Vreemd, las er destijds niets over een aanbieding of zo.... 69 is toch relatief goedkoop, alle andere webshops vragen er meer voor....
Ik heb zo'n eastpak tas gekocht, vond ik vele malen makkelijker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 02:19:
Ik heb een sitecom "the big" 17" tas, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Toevallig heb ik vorige week de rugtas van Sony zelf besteld. Het is wel een dure tas (89,-) maar zeer degelijk. Bied veel opslag voor van alles, en hij zit erg goed op de rug. Ook de laptop zit goed beschermt in het achterste vak. Het is wel een hoop geld, maar je kunt er ook zeker een aantal Vaio's mee verslijten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand van jullie de harde schijf van een vaio al vervangen of zijn we met zijn allen aan erover nadenken maar besluiten we dat het teveel gedoe is en te duur? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
Ik heb de schijf uit eindelijk maar niet vervangen. Het blijkt allemaal wel mee te vallen, de nadelen wegen zwaarder dan de voordelen wat mij betreft.

Daarbij komt, de schijf mag dan de bottleneck zijn maar hij performt volgens mij helemaal niet slecht voor een 4200 rpm schijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook zoiets van ik wacht wel tot de 500GB HDD goedkoper is geworden, nu momenteel kost ie ongeveer 100 euro. Ik heb al genoeg uitgegeven aan deze laptop vind ik.

Sluxor nog gelukt met die iso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
nietniks, ik heb de iso van een vriend van me gehad. Hij zegt dat hij hem via een vriend heeft gehad die hem weer van MSDN heeft gehaald. De iso heet echter FRMCxFRE_NL_DVD, het heeft dus ook vrij weinig nut om de hashes te controleren want ze verschillen sowieso.

Echter vertrouw ik die vriend van me wel dus ik ga er vanuit dat hij wel oke is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Kan iemand me tips geven om 1080p mkv bestanden vloeiend af te spelen op een FW21e? Is dit uberhaupt mogelijk? Op dit moment gebruik ik GOMPlayer in combinatie met CoreAVC, maar dat wil niet echt werken. 720p heeft hij heel af en toe ook wel moeite mee ondanks dat de CPU niet helemaal dicht getrokken wordt.

Ik werk btw met Windows 7. Kan iemand me daar mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica