Allereerst, de FW series heeft voor zo ver als ik weet geen ondersteuning voor 1200p. De resolutie van de FW31ZJ is 1080p en dat is voor zo ver als ik weet de hoogst mogelijke binnen deze serie.
Verder moet je niet vergeten dat een 15,4" scherm echt een stuk kleiner is dan een 16,4" scherm. Daarnaast is het scherm van Sony true widescreen, waardoor de hoogte niet veel zal verschillen met een 15,4" scherm en het voornamelijk in de breedte zal werken. Hiervoor werkte ik altijd met een resolutie van 1680*1050 en ik moet zeggen dat dat de meest ideale resolutie is die er is naar mijn mening en de tot dusver opgedane ervaring.
Als je slecht kan zien (lees: slecht kan focussen) dan is een hoge resolutie op een klein scherm wellicht geen goed idee maar anders dan dat is er geen probleem. Het grootste voordeel van een hoge resolutie is dat je meerdere applicaties naast elkaar kan zetten. Thuis heb ik een dualscreen opstelling, maar als ik onderweg op school of op werk zit dan is dit niet mogelijk waardoor een hoge resolutie echt een uitkomst is omdat je eenzelfde effect kan bereiken.
Verder biedt een hoge resolutie nog enkele andere voordelen maar het is eigenlijk maar net wat je er mee wil gaan doen. Als je grafisch vormgeeft dan is een hoge resolutie eigenlijk een must, als je veel programmeert zul je merken dat een hoge resolutie ook bijna een must is.
Eigenlijk heeft een hogere resolutie ook geen nadeel in dit opzicht. Je kunt altijd je instellingen op een lagere resolutie zetten of je DPI wat hoger zetten. De FW series heeft een 16:9 aspect ratio waardoor de pixels precies vierkant zijn bij zowel 1920*1080 als 1600*900. Als je dus kiest voor het hogere scherm kun je altijd nog terug schakelen naar de lagere resolutie.
Maar mijn ervaring is: als je eenmaal een hogere resolutie hebt gebruikt dan wil je niets anders meer. Het is gewoon ontzettend fijn, ik merk het ook op school waar mensen met een lage resolutie zitten te schakelen tussen de programma's of veel moeten scrollen op websites etc.
[
Voor 3% gewijzigd door
Sluxor op 11-05-2009 00:20
]