Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thank you :) Dan maar formatteren :)

edit: helaas lukt het niet. Als ik cd key type dat onder laptop staat krijg ik fout melding.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:22:
thank you :) Dan maar formatteren :)

edit: helaas lukt het niet. Als ik cd key type dat onder laptop staat krijg ik fout melding.
Installeer je wel de juiste versie? Dus je kreeg Home Premium bij je laptop, en installeert nu ook Home Premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WWJD schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:51:
[...]

Installeer je wel de juiste versie? Dus je kreeg Home Premium bij je laptop, en installeert nu ook Home Premium?
yes op mijn laptop stond er wel 32bitt en ik heb 64 bitt cd (maakt dat iets uit ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Ze hebben afgelopen vrijdag mijn FW21M opgehaald omdat hij toch wel warm werd rond de touchpad. Het schijnt dat de hardeschijf voor de warmte zorgde.

Wat ik wel netjes vind van Sony vrijdag opgehaald en vandaag alweer op de post terug gestuurd. Ook het feit dat je smsjes krijgt met updates vind ik heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ik mijn FW naar Sony kan sturen voor een nieuwe cover? (Desnoods kosten)

Hij zit nu helemaal vol en is toch wel heel zonde! Daarna zo snel mogelijk kijken voor een sleave!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:28:
Weet iemand of ik mijn FW naar Sony kan sturen voor een nieuwe cover? (Desnoods kosten)

Hij zit nu helemaal vol en is toch wel heel zonde! Daarna zo snel mogelijk kijken voor een sleave!
Dat kan volgens mij gewoon alleen moet je wel hoge kosten betalen aangezien ze ook werkloon zullen rekenen.

Ik had laatst een medewerker aan de telefoon en die zei dat elk onderdeel te maken is dus ik neem aan de cover ook.

hebben jullie trouwens ook last van kleine krasjes onder het toetsenboard waar het scherm sluit? ik ga zeer netjes met mijn vaio om maar er zijn toch kleine krasjes aan het ontstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dewaterweg schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:38:
[...]

Dat kan volgens mij gewoon alleen moet je wel hoge kosten betalen aangezien ze ook werkloon zullen rekenen.

Ik had laatst een medewerker aan de telefoon en die zei dat elk onderdeel te maken is dus ik neem aan de cover ook.

hebben jullie trouwens ook last van kleine krasjes onder het toetsenboard waar het scherm sluit? ik ga zeer netjes met mijn vaio om maar er zijn toch kleine krasjes aan het ontstaan
Ik wou net zeggen, heb ook daar schade. Ik heb ook een grote plek op mijn linkermuisknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotootje van de beschadiging???
Volgens mij is de FW gewoon niet zo degelijk gebouwd of ligt het aan mij? Die ronde "design" scharnieren aan de zijkant bleken ook al snel stuk te gaan/kunnen... :/

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:43:
fotootje van de beschadiging???
Volgens mij is de FW gewoon niet zo degelijk gebouwd of ligt het aan mij? Die ronde "design" scharnieren aan de zijkant bleken ook al snel stuk te gaan/kunnen... :/
Oja, vergeten te zeggen.. Het stukje waar je de powerplug(?) in doet is ook los. Zal vanmiddag wel pic's maken.

Pics:
http://i42.tinypic.com/2pooaqq.jpg (linkermuisknop en schade onder toetsenbord)
http://i43.tinypic.com/34nmpmx.jpg (misschien moeilijk te zien maar de witte lijn komt omdat je daar vaak met je arm langs gaat. Daardoor is de verf losgelaten.
http://i39.tinypic.com/2v01tky.jpg (powerplug design stukje wat los zit. Valt er nog net niet af)
http://i41.tinypic.com/2u5su1y.jpg (hier zelfde soort schade die ook onder toetsenbord zit. Door het sluiten van de deksel)
http://i41.tinypic.com/oi6c85.jpg (schade op de deksel. Mijn fout, geen gebruik maken van een sleave.)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 16:53 . Reden: Pic's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Raf:
SONY Vaio VGN-FW21Z 16.4:

http://www.raf.nl/39255: 1349,- Vul deze coupon in: VAIOFW21Z dan krijg je m voor 1199,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:01:
yes op mijn laptop stond er wel 32bitt en ik heb 64 bitt cd (maakt dat iets uit ?).
Dan zou het gewoon moeten werken, misschien handig om het volgens deze instructies te proberen?

@Alex4nder
Die witte lijn heb ik ook, daarnaast erg diepe krassen rond het touchpad en "putjes" boven de HDD. Niet dat dat nu komt van onvoorzichtigheid..

@Dewaterweg
Jij hebt een nieuwe laptop gekregen omdat hij warm werd rond het touchpad? 8)7 Dan moet ik ook maar eens vragen om een nieuwe :P

[ Voor 4% gewijzigd door WWJD op 25-03-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
WWJD schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:27:
[...]

Dan zou het gewoon moeten werken, misschien handig om het volgens deze instructies te proberen?

@Alex4nder
Die witte lijn heb ik ook, daarnaast erg diepe krassen rond het touchpad en "putjes" boven de HDD. Niet dat dat nu komt van onvoorzichtigheid..

@Dewaterweg
Jij hebt een nieuwe laptop gekregen omdat hij warm werd rond het touchpad? 8)7 Dan moet ik ook maar eens vragen om een nieuwe :P
nee ik heb een nieuwe hardeschijf gekregen :P schijnt. Kreeg ik maar een nieuwe zou wel fijn zijn dan heb ik ook weer een maandje geen last van de putjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:21

Proximus

100% OC

Vandaag mijn FW21M besteld, lang wikken en wegen of ik nou wel of niet de FW21E moest hebben. Die schijf zat ik behoorlijk mee in de maag, is 4200RPM echt merkbaar trager dan een 5400RPM?

Vroeg me ook af of de batterij-duur flink ingekort werd bij het gebruik van een WD Black 320GB 7200RPM i.p.v. de 400GB schijf?

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Bij mij zit alleen de scharnier bij de powerplug een beetje los, voor de rest heb ik geen beschadigingen. Ik heb mijn FW al vanaf oktober (FW21E).

Heeft iemand nog een goede clean install tutorial? Ik kan mijn drivers namelijk nog steeds niet extracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:23
Ryvion schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:47:
Bij mij zit alleen de scharnier bij de powerplug een beetje los, voor de rest heb ik geen beschadigingen. Ik heb mijn FW al vanaf oktober (FW21E).
Ik word hier toch niet helemaal vrolijk van, was namelijk net van plan om een FW aan te gaan schaffen. Kan iemand aangeven of dit soort gevallen uitzonderingen betreffen.

Kortom wie heeft er al meer dan 6 maanden een FW en heeft geen enkele beschadiging, uitgezonderd lichte gebruiksschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

insanebum schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:39:
[...]

Ik word hier toch niet helemaal vrolijk van, was namelijk net van plan om een FW aan te gaan schaffen. Kan iemand aangeven of dit soort gevallen uitzonderingen betreffen.

Kortom wie heeft er al meer dan 6 maanden een FW en heeft geen enkele beschadiging, uitgezonderd lichte gebruiksschade.
Ik heb FW sinds november 2008 en tot nu toe geen krasje of iets dergelijks. (Ik gebruik hem alleen thuis maar zomer neem ik hem wel mee naar Turkije).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
insanebum schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:39:
[...]

Ik! Oktober vorig jaar aangeschaft en nog steeds erg tevreden ermee, topapparaat! Kopen dat ding! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hoe is het toetsenbord? Werkt het prettig om snel mee te typen? De toetsen lijken mij nogal ver uit elkaar te staan :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30
Het toetsenbord is verreweg het fijnste laptop-toetsenbord waar ik tot nu toe mee gewerkt heb (heb in het verleden voornamelijk IBM/Lenovo, HP, Dell en (lang geleden) Toshiba gebruikt).

De muisknoppen onder het touchpad zijn echter weer een van de beroerdste (veel te zware aanslag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
sverzijl schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:39:
Het toetsenbord is verreweg het fijnste laptop-toetsenbord waar ik tot nu toe mee gewerkt heb (heb in het verleden voornamelijk IBM/Lenovo, HP, Dell en (lang geleden) Toshiba gebruikt).

De muisknoppen onder het touchpad zijn echter weer een van de beroerdste (veel te zware aanslag).
Oké bedankt voor je reactie! Ik had hiervoor een dell studio besteld maar die heb ik door de slechte berichten maar geannuleerd. Ik zit nu te overwegen om de VGN-FW21E te nemen. Lekker snel beestje alleen de videokaart is wat minder. Geeft niet overigens, zolang TF2 het maar doet :P

Dan nog een enkele vraag, zijn er erg veel mensen die dode pixels hebben met de sony? Ik zit te twijfelen of ik voor 80 euro nog een pixelgarantie moet afsluiten...

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
ik heb 2 dode pixels ergens midden onderin. Als je hem net hebt en grondig het scherm bekijkt dan denk je he f@ck dode pixels!, maar bij dagelijks gebruik zie ik ze al niet eens meer ('t is dat je me er nu aan herinnert :)
En als je je er wel aan zou ergeren, wat houdt je tegen om de laptop binnen 7 dagen weer terug te sturen en vervolgens een nieuwe te bestellen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus

Proximus

100% OC

Fuji Siemens 4200 RPM

Is dat triest? :X

Welke schijf raden jullie aan, hij moet vooral STIL zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Proximus op 01-04-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus

Proximus

100% OC

Seagate 7200.4 500GB G-Force besteld :)

Ik neem de gok dat deze redelijk stil is en lekker snel (dat laatste heb ik gezien met leessnelheden van over de 80MB/s gemiddeld :o) Dat is bijna drie keer mijn huidige snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Proximus op 02-04-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Proximus schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:53:
Seagate 7200.4 500GB G-Force besteld :)

Ik neem de gok dat deze redelijk stil is en lekker snel (dat laatste heb ik gezien met leessnelheden van over de 80MB/s gemiddeld :o) Dat is bijna drie keer mijn huidige snelheid.
Waar heb je deze besteld? Deze wil ik er namelijk ook in zetten, ik heb al een behuizing voor mijn huidige schijf. Alleen deze Seagate is nergens leverbaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

TF

bla bla

Ik heb een VGN-FW11s kan ik hierop ook een 64-bits versie van Vista installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus

Proximus

100% OC

WWJD schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:03:
[...]

Waar heb je deze besteld? Deze wil ik er namelijk ook in zetten, ik heb al een behuizing voor mijn huidige schijf. Alleen deze Seagate is nergens leverbaar!!
NoRRoD Computers, hij wordt de 21e april overigens pas verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
TF schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:09:
Ik heb een VGN-FW11s kan ik hierop ook een 64-bits versie van Vista installeren?
tuurlijK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Ik heb een cleane install gedaan van Windows 7 en heb problemen met he tafspelen van DVD's. ik gebruikte altijd Media Player Classic, helemaal super, maar ik krijg nu geen geluid meer bij het afspelen van DVD's. GOM player werkt ook niet, VLC vindt ik een rotprog.

Ik kan ook nergens WinDVD BD for Vaio vinden en het schijnt dat Sony deze ook niet los ter download aanbiedt. Iemand een oplossing?

Ik heb een FW211E

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Is het ook aan te raden? Ik weet trouwens niet eens of dit is meegelevert. Zal er vanavond eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:07
Goedenavond leden,

ik heb mijn vaio FW31ZJ inmiddels besteld en binnen, na wat gezeur met de ups (gooiden een kaartje in de brievenbus dat er niemand thuis was, terwijl ik toch echt binnen zat). Overigens besteld via dunnet.nl, ging vrij soepel en makkelijk.
Na alles geinstalleerd te hebben, deed ik een reboot omdat windows en vaio allebei de updates klaar waren, maar dit vond windows niet zo lekker, en die besloot vast te lopen tijdens het configureren van de updates. Ik moest hem dus weer helemaal opnieuw installeren.
Nu heb ik 1 vraagje; bij iedere game die ik speel heb ik de keuze uit maar 3 resoluties: 800x480 1024x768 en 1920x1080. Als ik hem op een lagere resolutie zet krijg ik zwarte balken om mijn scherm heen, wat niet echt prettig speelt. Mijn vraag is: Kun je ook meerdere resolutie's krijgen? De videokaart is redelijk goed, maar die trekt CoD World at War & Grid nou niet echt lekker op een resolutie van 1920x1080 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
TF schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:15:
[...]

Is het ook aan te raden? Ik weet trouwens niet eens of dit is meegelevert. Zal er vanavond eens naar kijken
Draait als een speer, al is het wel ff zoeken naar drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Knul schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:40:
Goedenavond leden,

ik heb mijn vaio FW31ZJ inmiddels besteld en binnen, na wat gezeur met de ups (gooiden een kaartje in de brievenbus dat er niemand thuis was, terwijl ik toch echt binnen zat). Overigens besteld via dunnet.nl, ging vrij soepel en makkelijk.
Na alles geinstalleerd te hebben, deed ik een reboot omdat windows en vaio allebei de updates klaar waren, maar dit vond windows niet zo lekker, en die besloot vast te lopen tijdens het configureren van de updates. Ik moest hem dus weer helemaal opnieuw installeren.
Nu heb ik 1 vraagje; bij iedere game die ik speel heb ik de keuze uit maar 3 resoluties: 800x480 1024x768 en 1920x1080. Als ik hem op een lagere resolutie zet krijg ik zwarte balken om mijn scherm heen, wat niet echt prettig speelt. Mijn vraag is: Kun je ook meerdere resolutie's krijgen? De videokaart is redelijk goed, maar die trekt CoD World at War & Grid nou niet echt lekker op een resolutie van 1920x1080 :)
Ff de originele videokaartdrivers downloaden (je moet wel wat truucjes uithalen, staan eerder besproken in GoT topics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
DaSaN schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:15:
[...]

Ff de originele videokaartdrivers downloaden (je moet wel wat truucjes uithalen, staan eerder besproken in GoT topics)
Ok bedankt, zal er morgen even naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Grrrr, vandaag tot de ontdekking gekomen dat het uitstekende cirkeltje voor de adapter al na anderhalve maand gebruik al flink los zit bij mijn FW21E..... :( Ben er altijd rustig mee om gegaan.

Hebben meer mensen hier last van? Ik bedoel dus het rondje waar de adapter in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
nope. Nu 3 mnd de FW21Z, maar nog volledig heel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbernardini schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:53:
Grrrr, vandaag tot de ontdekking gekomen dat het uitstekende cirkeltje voor de adapter al na anderhalve maand gebruik al flink los zit bij mijn FW21E..... :( Ben er altijd rustig mee om gegaan.

Hebben meer mensen hier last van? Ik bedoel dus het rondje waar de adapter in gaat.
nope, ik gebruik hem alleen thuis (zomer neem ik hem wel met me mee). (heb hem sind nov 08 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

ik ook niet, en ik neem hem elke dag mee naar school :P(heb hem sinds september '08)

[ Voor 20% gewijzigd door WWJD op 08-04-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

-dubbelpost-

[ Voor 91% gewijzigd door WWJD op 08-04-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een laptop ter vervanging van mijn Sony Vaio VGN-FE11M. Ik heb deze laptop ongeveer 3 jaar gehad en SUPER tevreden maar helaas nu wat mankementen. Ik heb op dit moment niet echt budget voor een top systeem maar heb ook moeite met een gigantische stap terug doen op het gebied van kwaliteit.

Ik gebruik mijn laptop vooral voor:

- School (zware Excel modellen, MatLab etc. dus snelheid is van belang!)
- TV series/films kijken en muziek luisteren
- Internetten (veel schermen tegelijk)

Ik neem mijn laptop redelijk vaak mee naar stage/bibliotheek dus een redelijke battery life ook wel fijn. Ik heb een beetje rond gekeken en wil toch graag weer een sony (misschien niet de beste prijs/kwaliteit maar ik ben verliefd op Vaio!!) Nu wil ik er graag eentje uit de FW serie maar twijfel ik welke het beste is voor mijn eisen (vooral omdat ik niet snap/zie hoe de verschillen in systeem de prestaties beïnvloeden). Ik wil niet de duurste (is ook niet nodig voor mijn gebruik – bluray branden enzo doe ik toch niet) maar het hoeft ook niet de goedkoopste omdat ik wel een goed systeem wil.
Dus graag jullie mening. Welke laptop binnen de FW serie levert de beste prijs/prestatie verhouding (voor mijn gebruik + dat ik er een tijdje mee kan doen)?

Alvast bedankt!

ps. Ik twijfel eigenlijk tussen de 31J en den 21E (volgens mij is het enige wat deze missen tov de M-serie de Blu-Ray brander en een mindere processor). Vraagje...welke van de twee is beter? De 21E heeft een betere processor maar 4200tpm terwijl de 31J een mindere processor heeft maar 5400tpm.

Welke is beter (en zijn er nog andere verschillen tussen de twee)?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
  • Laatst online: 17-09 11:27
Ik weet niet of het al eens eerder besproken is, maar ik krijg de HDMI poort op m'n 31J maar niet aan de praat! Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb alle updates geinstalleerd en (volgens mij) ook de nieuwste drivers erop staan, maar niets lijkt te helpen.

Anders maar even omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een dagje de FW31J..nu merk ik echter dat deze erg traag opstart en zou ik graag alle crapware verwijderen. Ik ben alleen bang dat ik dingen verwijder die echt belangrijk zijn. Kan iemand mij zeggen wat ik absoluut niet mag verwijderen en wat juist wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naskoel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09-2023
zie net dat de fw21e plotsklaps een heel stuk goedkoper is geworden bij enkele zaken (€470ish) - leek me een goed moment er een te kopen (ook al heb ik geen idee waarom ze opeens zo veel lager geprijsd zijn).

heb wel een vraagje betreft het films-afspelen-op-tv deel: nu heb je een hdmi aansluiting voor 't beeld, maar volgens mij geen s/pdif mini-jack. betekent dit automatisch dat de headphone mini-jack analoog is en het dus niet mogelijk is digitaal geluid te krijgen via een versterker (via een optical > mini-jack kabeltje)? (en nee, ik heb geen hdmi aansluiting op m'n receiver, alleen op m'n tv dus dat is naar mijn weten sowieso geen optie).

zijn er nog andere mogelijkheden om toch digitaal geluid te krijgen en mis ik dus iets (ben hier ook niet zo'n held in) of komt het gewoon neer op hd-beeld met prutgeluid met deze (verder prima) laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:40
Die heb ik net besteld bij 4lauch, zijn de gebruikers er een beetje blij mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Sick Nick

Drop the top!

470 euro? Dat kan toch bijna niet voor die specs? Zou er bijna eentje voor erbij kopen puur voor de bluray speler :+

Overigens gaat het geluid ook over de HDMI, inclusief DD/DTS geluid als dat in je bron zit. Als je dan op je tv een optische/coaxiale uitgang hebt kan je die dan naar je versterker doorlussen.

En nog even voor hierboven, de 21E heeft ook een 5400rpm schijf. Is alleen kleiner (320 ipv 400gb in de 31J). De 21M/Z hebben wel 4200rpm schijven ja. Dus tussen de 21E en de 31J zou ik altijd de 21E kiezen, P8400 ipv T6400 is een stuk sneller en energie-zuiniger. Dan maar iets minder opslagruimte.

[ Voor 32% gewijzigd door Sick Nick op 11-04-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naskoel
vond 't ook bijzonder cheap en dus maar net bij 4launch besteld (onder rembours voor de zekerheid) ;]

en thanks voor de reply nick, maar tv is gok ik net iets te oud voor een optical/coax aansluiting en dat zit er dus helaas niet op...

bestaat er misschien zoiets als een hdmi naar optical/coax kabel (kan het niet zo snel vinden, alleen mini-jack > optical etc.) of iets van een converter kastje?

ga zelf natuurlijk ook nog wel even prutsen als ik dat ding eenmaal binnen heb ;]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

@ naskoel en Dennis, ik heb em ook besteld(4Launch), maar ik heb zo mijn vermoedens dat deze niet meer leverbaar zal zijn...Wat denken jullie erover???

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ik zie wel, anders krijg ik mijn geld gewoon terug neem ik aan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naskoel
besteld met orderbevestiging - ze moeten wel leveren.

las hier dit:

Ik vrees dat het weer zo'n wehkamp-verhaal wordt: Die zaak over die tv die voor 99 euro te koop stond.
Uiteindelijk heeft wehkamp gewonnen.

Anderzijds is het verschil dat het nu om een laptop gaat van 470 euro. Dat is niet absurt voor een laptop. Wel voor deze laptop, maar niet voor alle laptops.
Als consument denk je dan dat Sony gewoon een stunt doet omdat er bijv een nieuw model aan komt

zal dus zeker wel gezeur opleveren, maar zou niet direct akkoord gaan met 'foutje, bedankt!'.

succes ermee, hopelijk ligt ie over een week gewoon in de bus ;]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 11:24
Maar wat zo vreemd is, ik zie in de pricewatch meerdere zaken voor deze prijs adverteren met deze laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ik zag net ook dat de Sony Vaio VGN-FW21M flink goedkoper is geworden, was dat geen betere keus dan de 21E die ik nu gekocht heb voor die 70 euro extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naskoel
ook over getwijfeld, maar nauwelijks sneller (.14 Ghz) en een trage(re) schijf van 4200rpm (80G extra boeit me niet). volgens mij verschilt er verder niets.

ik vond 't in ieder geval die €70 (vanmiddag nog €100) extra niet waard.

@ chris: zal waarschijnlijk een fout van de groothandel zijn die automatisch gekoppeld is aan die paar zaken

[ Voor 19% gewijzigd door naskoel op 11-04-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
Als je in de TS kijkt zie je het verschil in specs en zelf kun je wel bepalen of je dat 70 euro waard is/was?
Iets snellere proc, een blueray brander, en een 5400rpm schijf geloof ik zo uit mijn hoofd was het voornaamste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
naskoel schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 19:43:
ook over getwijfeld, maar nauwelijks sneller (.14 Ghz) en een trage(re) schijf van 4200rpm (80G extra boeit me niet). volgens mij verschilt er verder niets.

ik vond 't in ieder geval die €70 (vanmiddag nog €100) extra niet waard.

@ chris: zal waarschijnlijk een fout van de groothandel zijn die automatisch gekoppeld is aan die paar zaken
Ja ik denk het persoonlijk ook..
Heb hem besteld onder rembours, en nu maar afwachten..

Zou toch wel een enorme deal zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nadat mijn Acer nu stuk is ben ik opzoek naar een 'echte laptop' ;) Mijn oog is gevallen op de FW31ZJ, wat ik er vooral mee zou gaan doen is ontwikkelen / programmeren (VS2008 met name) en af en toe een filmpje kijken. Vooral de resolutie (1920x1080) spreekt me aan, zijn er mensen die me wat van hun ervaringen hiermee kunnen delen? Het lijkt me voor doeleinde als programmeren etc. erg fijn werken, maar het moet wel te doen zijn (lees: niet te klein worden allemaal).

Verder is het mooi meegenomen dat er dubbele backlight lampen in zitten, ik wil 'm straks ook buiten in de tuin gebruiken en met m'n huidige Acer glossy scherm zie ik dan niks, behalve mezelf :p. De processor en de 4GB ram zijn perfect voor mijn doeleiden, de blu-ray drive niet perse nodig, maar met het oog op de toekomst wel handig.

Even waar ik nog over twijfel:
- Resolutie, is 1920x1080 geen overkill op 16,4"
- Degelijkheid, robuustheid, hoe voelt de laptop aan, kan hij tegen een stootje etc. Hij gaat bijna elke dag achter op de bagagedrager van de fiets en dat hobbelt soms wel is..

[ Voor 11% gewijzigd door Razr op 11-04-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een nieuwe ervaring met een razendsnelle processor. In vergelijking met Acer een A-merk. Die hoge resoluties daar wen je zo aan. Na een half jaar heb ik nog geen krasje maar anderen hier klagen over krasgevoeligheid. Een verademing is de stilte van deze laptop daar waar je vroeger het geblaas van de ventilator hoorde. Persoonlijk vind ik de support van Sony ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 00:25:
Is een nieuwe ervaring met een razendsnelle processor. In vergelijking met Acer een A-merk. Die hoge resoluties daar wen je zo aan. Na een half jaar heb ik nog geen krasje maar anderen hier klagen over krasgevoeligheid. Een verademing is de stilte van deze laptop daar waar je vroeger het geblaas van de ventilator hoorde. Persoonlijk vind ik de support van Sony ook goed.
Klinkt goed! Ik heb wat meer gelezen op internet en de resolutie is denk ik inderdaad geen probleem. Het enige wat me wel verbaas is dat je soms foto's tegenkomt van laptops waarbij de verf op de muisknop bij het touchpad wat slijtage plekken vertoond. Dat mag toch niet voorkomen lijkt mij? Maar de andere kant is, er zijn bergen van deze VAIO's verkocht, en je leest het maar van een handje vol op internet. Dus daar moet je even doorheen prikken denk ik.

Hoe bevalt trouwens de standaard harddisk met 4200tpm? Hebben jullie deze geupgrade of het is wel goed te doen? Gamen ga ik 'm toch niet echt voor gebruiken, dus waarschijnlijk laat ik de std. schijf wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een fw21Z met 4200rpm harddisk. En daar ligt bij gamen toch wel de bottleneck.
Ik ben er dus over aan het denken een nieuwe hd te plaatsen. Is deze geschikt voor de fw? http://www.alternate.nl/h...=Serial-ATA&l3=2%2C5+inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat gaat gewoon werken. Ik heb die schijf in de iets oudere FZ.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

ik ben bezig om Vista x64 te installeren. Gaat best redelijk ik mis alleen de drivers van het modem en de card reader.... iemand hier die ze heeft? k heb al het eea gedownload maar niets lijkt knap te werken.

VGN-FW11

EDIT:

Modem werkt nu, het gaat om de volgende apparaten

- Base System apparaat
- Onbekend apparaat ???
- SM-Buscontroller

[ Voor 23% gewijzigd door TF op 12-04-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naskoel schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 19:21:
besteld met orderbevestiging - ze moeten wel leveren.

las hier dit:

Ik vrees dat het weer zo'n wehkamp-verhaal wordt: Die zaak over die tv die voor 99 euro te koop stond.
Uiteindelijk heeft wehkamp gewonnen.

Anderzijds is het verschil dat het nu om een laptop gaat van 470 euro. Dat is niet absurt voor een laptop. Wel voor deze laptop, maar niet voor alle laptops.
Als consument denk je dan dat Sony gewoon een stunt doet omdat er bijv een nieuw model aan komt

zal dus zeker wel gezeur opleveren, maar zou niet direct akkoord gaan met 'foutje, bedankt!'.

succes ermee, hopelijk ligt ie over een week gewoon in de bus ;]
Dit is wel absurd goedkoop inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

TF schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:49:
ik ben bezig om Vista x64 te installeren. Gaat best redelijk ik mis alleen de drivers van het modem en de card reader.... iemand hier die ze heeft? k heb al het eea gedownload maar niets lijkt knap te werken.

VGN-FW11

EDIT:

Modem werkt nu, het gaat om de volgende apparaten

- Base System apparaat
- Onbekend apparaat ???
- SM-Buscontroller
Ik heb zelf een Sony uit de NS-serie, maar die apparaten kwamen mij ook bekend voor. ;) Uit mijn hoofd zijn het de 'SFEP', de cardreader en een apparaat van Intel. Van die laatste moet je gewoon de intel-drivers downloaden, voor die eerste twee kun je hier drivers vinden:

http://www.vaio-link.com/os/vista/64bit/

Wil je de functietoetsen op het toetsenbord draaiend krijgen, moet je in ieder geval de volgende (kleine) programma's installeren. Ze vragen nauwelijks geheugen, maar zijn wel heel makkelijk:
  • Vaio Event Service
  • Setting utility Series
  • Vaio control Center
  • Vaio energiebeheer
Met deze vier programma's kun je alles draaien zonder overbodige troep te hebben. :) Mijn pc is nu lekker snel zonder troep, met 64-bit Windows. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Nou mijn (eerste) VAIO is ook besteld. Heb toch maar de FW31ZJ gekocht, wel een duur apparaat maar ik ga ervan uit dat ik er zeker 3/4 jaar goed plezier van mag hebben.

Is het eerste wat jullie gedaan hebben ook jullie eigen Vista cd erin, en een format er overheen? :p Die recovery partitie verwijder ik eigenlijk ook altijd, configureer liever alles zelf. Alle x64 drivers zijn ook te vinden (bij Sony zelf nota bene) dus ik verwacht geen problemen eigenlijk. Ik ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Zeg maar hoe je die clean install heb gedaan. want bij mij lukt het niet :O
En ik heb mijn FW21E al vanaf oktober 2008, geen beschadigingen :D
Ik heb wel Windows XP MCE erop gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:32
Ik heb het topic even doorgelezen, maar ik kan eigenlijk niet echt duidelijk iets vinden over de mobiliteit van de laptop Dan heb ik het dus over de FW21-E . Mijn vraag is dan ook of je deze laptop ook nog makkelijk meeneemt naar school bijvoorbeeld en of de laptop qua grootte nog wel geschikt is om er mee op de bank te liggen en hem dan te gebruiken.

Alvast bedankt voor de hulp :)

[ Voor 4% gewijzigd door AMD1800 op 13-04-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
De laptop neem gemakkelijk mee vind ik zelf. Hij is niet te klein en ook niet te groot. Je moet alleen wel een geschikte sleeve/tas vinden, wat iets moeilijker is. De FW21E weegt 3.1 kg, wat opzich niet zo veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Nou, nogmaals bedankt Ryvion. Maar nog 1 dingetje. Denk je dat de mobiliteit veel afneemt ten opzichte van een laptop van 15,4 inch?

EDIT:
Inmiddels heb ik de laptop besteld. Waarschijnlijk zal ik mijn conclusie's, als hij al geleverd wordt, opschrijven in een review :)

[ Voor 34% gewijzigd door AMD1800 op 13-04-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
AMD1800 schreef op maandag 13 april 2009 @ 15:29:
Nou, nogmaals bedankt Ryvion. Maar nog 1 dingetje. Denk je dat de mobiliteit veel afneemt ten opzichte van een laptop van 15,4 inch?
Het gewicht van mijn oude 15,4 inch laptop lag rond de 3kg (volgens mij is dat ook wel redelijk het gemiddelde gewicht van een 15,4" laptop), en aangezien deze uit m'n hoofd rond de 3,2 kg zit is dit verschil te verwaarlozen.

Qua grootte denk ik ook niet dat het veel uitmaakt. Het scherm is een inch groter in diameter. Daar tegenin is het randje om het scherm wel dunner (design) dan bij een gemiddelde laptop. Waarschijnlijk is een 15,4" wel ietwat minder breed, maar vooralsnog denk ik dat het verschil zeker te verwaarlozen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Dat is dan duidelijk Razr :) Dankjewel voor je antwoord. Ik heb hem dus inmiddels besteld en ik wacht rustig af tot dat ik hem krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ryvion schreef op maandag 13 april 2009 @ 12:09:
Zeg maar hoe je die clean install heb gedaan. want bij mij lukt het niet :O
En ik heb mijn FW21E al vanaf oktober 2008, geen beschadigingen :D
Ik heb wel Windows XP MCE erop gekregen :)
Het was (bij mij) een kwestie van een cd erin doen en draaien. :P De recoverypartitie staat er nog wel op, voor de zekerheid. Voorlopig heb ik de schijfruimte toch niet nodig. :) Misschien moet je in de BIOS kijken hoe de startupvolgorde is.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Ik verwijder mijn recovery partitie ook niet, mocht er ooit wat gebeuren.
Heb je toen geen problemen gekregen met je drivers etc.?
Ik lees namelijk dat je de drivers van de SATA controller op een usb stick moet hebben en je drivers extracten, omdat anders je install zal falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

bedankt voor de 64-bits tips. Alleen het touchpad werkt niet goed (scrollen via touchpad werkt niet) en ook de knopjes play stop etc. werken niet en ook de card reader nog niet.

Ik hobbie nog wel even door tenzij iemand nog wat weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Sinds vanmorgen ben ik ook eigenaar van een FW :) Het eerste wat ik deed wat een Vista x64 disc erin, en alle partities weggooien (behalve die van 15 gig (recovery)) en heb toen en nieuwe indeling gemaakt.

De installatie van Windows verliep vlekkeloos. Daarna heb ik van de Sony site de meeste drivers gedownload, en de programma's om de knoppen (en FN knoppen) werkend te krijgen. De ATi driver heb ik geinstalleerd door de nieuwste te 'modden', en ook de drivers van de fabrikant Intel heb ik rechtstreeks van hun site gedownload. Op de Sony site stonden namelijk verouderde versies ;)

Alles werkt nu super! En wat een scherm zeg! Echt een genot om mee te werken. Ik zal een dezer dagen wel een product review plaatsen, eerst alles maar is configureren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Razr schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:52:
Sinds vanmorgen ben ik ook eigenaar van een FW :) Het eerste wat ik deed wat een Vista x64 disc erin, en alle partities weggooien (behalve die van 15 gig (recovery)) en heb toen en nieuwe indeling gemaakt.

De installatie van Windows verliep vlekkeloos. Daarna heb ik van de Sony site de meeste drivers gedownload, en de programma's om de knoppen (en FN knoppen) werkend te krijgen. De ATi driver heb ik geinstalleerd door de nieuwste te 'modden', en ook de drivers van de fabrikant Intel heb ik rechtstreeks van hun site gedownload. Op de Sony site stonden namelijk verouderde versies ;)

Alles werkt nu super! En wat een scherm zeg! Echt een genot om mee te werken. Ik zal een dezer dagen wel een product review plaatsen, eerst alles maar is configureren :)
Heb jij de nieuwe videokaart drivers al geinstalleerd?
Ik heb op meerdere forum's gekeken maar ik krijg ze maar niet goed. Er staat dat ik ModManager moet gebruiken om de driver's te modden, en dat lukt. Maar dan moet ik vervolgens hem via Apparaatbeheer installeren, alleen die herkent de drivers maar niet :|
Weet iemand hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Knul schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:40:
[...]

Heb jij de nieuwe videokaart drivers al geinstalleerd?
Ik heb op meerdere forum's gekeken maar ik krijg ze maar niet goed. Er staat dat ik ModManager moet gebruiken om de driver's te modden, en dat lukt. Maar dan moet ik vervolgens hem via Apparaatbeheer installeren, alleen die herkent de drivers maar niet :|
Weet iemand hier de oplossing voor?
Na het modden kun je gewoon de Setup.exe uitvoeren vanuit de installatie map. Dan wordt de driver gewoon geinstalleerd, je krijgt wel tussendoor een melding of je de niet vertrouwde driver wilt installeren, uiteraard moet je daarmee akkoord gaan.

Als je een 64 bits operating systeem hebt, en je driver is niet goed moet je het maar laten weten. Dan kan ik mijn gemodde versie wel op RapidShare zetten. Maar omdat je al vertelde dat het modden was gelukt ga ik ervanuit dat het uitvoeren van setup.exe (ipv de installatie via apparaatbeheer) al voldoende is ;).

edit: het gaat om versie 9.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag allen!
Ik vroeg mij af of er iemand hier misschien ervaring heeft met het bestellen van een Vaio via de engelse Sony website. Je kan daar namelijk zelf je FW model samenstellen. (zie https://www.sonystyle.co....le-Laptops/FW-Series-16-4)
Zo kan ik er een met nagenoeg dezelfde specs als de Nederlandse FW31ZJ samenstellen alleen dan voor maar (omgerekend) 1150 eurootjes!
Enige verschil is dan dat de harde schijf een 5400tpm is i.p.v. een 4200tpm, capaciteit is wel maar 400GB, maar dat is weer irrelevant voor mij. Voor de rest zijn alle specs identiek.

Zijn er mensen die zelf op deze manier een Vaio geconfigureerd en besteld hebben?

Aangezien alles via de officiële sony site verloopt, neem ik aan dat het juist alleen maar praktisch is om zelf wat te kunnen veranderen aan je gewenste systeem! Please correct me if i'm wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:23:
Goedemiddag allen!
Ik vroeg mij af of er iemand hier misschien ervaring heeft met het bestellen van een Vaio via de engelse Sony website. Je kan daar namelijk zelf je FW model samenstellen. (zie https://www.sonystyle.co....le-Laptops/FW-Series-16-4)
Zo kan ik er een met nagenoeg dezelfde specs als de Nederlandse FW31ZJ samenstellen alleen dan voor maar (omgerekend) 1150 eurootjes!
Enige verschil is dan dat de harde schijf een 5400tpm is i.p.v. een 4200tpm, capaciteit is wel maar 400GB, maar dat is weer irrelevant voor mij. Voor de rest zijn alle specs identiek.

Zijn er mensen die zelf op deze manier een Vaio geconfigureerd en besteld hebben?

Aangezien alles via de officiële sony site verloopt, neem ik aan dat het juist alleen maar praktisch is om zelf wat te kunnen veranderen aan je gewenste systeem! Please correct me if i'm wrong!
Als ik een laptop samenstel met de specs van de FW31JZ (wel de schijf die jij ook had, 400gb en 5400tpm) kom ik op 1119 pond uit, dat is omgerekend zo'n 1272 euro. Nog steeds goedkoper dan hier in de pricewatch, maar dan is het denk ik niet meer zo intressant om te importeren aangezien je hem dan hier kunt kopen voor 1335.

edit: klikje naar screen van de config

[ Voor 4% gewijzigd door Razr op 15-04-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je zeker weten gelijk in.
Vraag is dan alleen nog of het verschil 4200/5400tpm plus de 80 euro verschil (geen afleverkosten in UK) het waard zijn.
Plus weet iemand of je de Sony support gewoon in NL kunt gebruiken of ben je aangewezen op het land van aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:43:
Heb je zeker weten gelijk in.
Vraag is dan alleen nog of het verschil 4200/5400tpm plus de 80 euro verschil (geen afleverkosten in UK) het waard zijn.
Plus weet iemand of je de Sony support gewoon in NL kunt gebruiken of ben je aangewezen op het land van aankoop?
Ik neem altijd contact op met de UK guys. Vind hun veel klantvriendelijker en ze bellen je steeds op om te vertellen hoe het met je laptop gaat. Dus in dat geval zou je dus ook gewoon in de Nederlandse helpdesk kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 13:15

DvE

ORA-00000

Ik heb een FW31M met Intel Wireless a/b/g/n kaart intern.
Wat me opvalt is dat ik op mijn wireless router het broadcasten van de SSID aan moet zetten om wireless netwerk verbinding te maken en te houden. (zowel Vista 32 als 64bit).
Zodra ik connectie heb en ik zet het broadcasten weer uit, valt ook de verbinding op m'n vaio weg.
En ik heb toch echt aangegeven dat er verbinding gemaakt moet worden ookal wordt er niet 'gebroadcast'.

Mijn oude Dell Inspiron heeft er echter totaal geen problemen mee (XP SP3) als broadcasting uit staat.
Ook mijn een andere compaq laptop met vista 32bit werkte dit zonder problemen.

Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

Update:
Never mind, schijnen wel meer mensen problemen mee te hebben. Het is een beetje priegelen met de settings maar onderstaande link hielp mij uiteindelijk.
http://forums.techguy.org...aved-computer-do-not.html

[ Voor 15% gewijzigd door DvE op 18-04-2009 19:05 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:50
Kan iemand even een link sturen van de 64bit drivers voor de FW21e. Heb verschillende mensen horen zeggen dat ze alles werkend hebben in 64bit. Het is me wel gelukt in 32bit, maar 64 vergt net wat meer zoekwerk. Dus als iemand me kan helpen, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

I-King schreef op zondag 26 april 2009 @ 03:18:
Kan iemand even een link sturen van de 64bit drivers voor de FW21e. Heb verschillende mensen horen zeggen dat ze alles werkend hebben in 64bit. Het is me wel gelukt in 32bit, maar 64 vergt net wat meer zoekwerk. Dus als iemand me kan helpen, graag!
http://www.vaio-link.com/os/vista/64bit/

1 pagina terug op mijn verzoek reeds geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:50
Oké, het ging zich meer om die andere sony applicaties. Heb geen idee of die persé 64bit moeten zijn. Had gezien dat de FW31zj 64bit windows heeft, dus heb de sony applicaties van deze laptop gebruikt. Nu werkt het idd prima. Ik heb nu eigenlijk alleen WLAN geinstalleerd bij Windows 7 RC. (Plus sony progjes).

Loopt als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal

Ik ben ook van plan een FW 31ZJ te kopen, maar las nu in een paar reviews dat ie er grafisch niet zo sterk uitkomt als het op gamen aankomt, maar echt duidelijke benchmarks vind ik maar niet :S

Nu ben ik wel geen hardcore gamer die steeds de meest recente games op max settings wil draaien, maar ik speel wel world of warcraft (i know, get a life ;) ).

Zou deze laptop eigenlijk voornamelijk gebruiken voor surfen, email, films kijken (is ie wel heel goed voor hoor ik) maar toch zeker ook wel gamen. Zou je deze laptop dan aanbevelen of zou ik dan toch beter voor een andere gaan? (Heb al even naar Mac gekeken, maar aarzel toch... lijkt me moeilijk om volledig aanpassen aan nieuw OS, bovendien blijft mijn desktop nog een PC en dan is de samenwerking niet altijd eenvoudig hoor ik)

side question: ik merk dat hier veel mensen de vista (al dan niet 64) eraf gooien en op de 7RC overgaan... Is die zoveel beter of zijn jullie gewoon nieuwsgierig naar de nieuwste telg van het ms gamma?:)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:50:
Hey allemaal

Ik ben ook van plan een FW 31ZJ te kopen, maar las nu in een paar reviews dat ie er grafisch niet zo sterk uitkomt als het op gamen aankomt, maar echt duidelijke benchmarks vind ik maar niet :S

Nu ben ik wel geen hardcore gamer die steeds de meest recente games op max settings wil draaien, maar ik speel wel world of warcraft (i know, get a life ;) ).

Zou deze laptop eigenlijk voornamelijk gebruiken voor surfen, email, films kijken (is ie wel heel goed voor hoor ik) maar toch zeker ook wel gamen. Zou je deze laptop dan aanbevelen of zou ik dan toch beter voor een andere gaan? (Heb al even naar Mac gekeken, maar aarzel toch... lijkt me moeilijk om volledig aanpassen aan nieuw OS, bovendien blijft mijn desktop nog een PC en dan is de samenwerking niet altijd eenvoudig hoor ik)

side question: ik merk dat hier veel mensen de vista (al dan niet 64) eraf gooien en op de 7RC overgaan... Is die zoveel beter of zijn jullie gewoon nieuwsgierig naar de nieuwste telg van het ms gamma?:)
Hallo LuccaV,

Ik heb ook een FW31Z en speel er ook World of Warcraft op. Alles kan op max, moet je alleen geen addons aandoen. Games als Call of Duty 5 draait ie niet zo lekker op een 1920x1080 resolutie (heb mijn videokaart drivers nog niet aan het werk >_>, ga ik zo weer even naar kijken), maar ik neem aan dat ze op een lagere resolutie wel lekker lopen. Ik zal mijn bericht editten als ik het voor elkaar heb :)

Ik heb de originele 64 bit versie van vista er nog op, geen klachten verder als je de sony software verwijderd. De laptop is echt geweldig om films op te kijken, het scherm is ook erg mooi helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:57
Ik ga er ook 1 kopen, ben er echt benieuwd naar! Alleen moet ik mijn pc nog verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 20:11
Ik heb vandaag een Vaio FW21M gekocht en de eerste indruk is uitstekend! Na het instellen van Windows heb ik de laptop afgesloten en gelijk Windows 7 (build 7100) geïnstalleerd. De installatie verliep vlekkeloos en de meeste drivers waren geïnstalleerd, alleen de cardreader en SFEP moest ik nog handmatig installeren. Ik moet zeggen dat Windows 7 echt heerlijk draait op de FW21M! Het enige minpunt is nog dat de S1 en AV Mode knoppen en sommige FN combinaties nog niet werken, heeft iemand hier al iets op gevonden?

Het is me inmiddels al geluk om de S1 knop en alle FN combinaties aan de praat te krijgen. Ik heb de volgende utility's geïnstalleerd:
  • Setting Utility Series
  • Sony Shared Library
  • VAIO Control Center
  • VAIO Event Service
  • VAIO Power Management
Hierdoor krijg ik ook weer feedback op 't scherm wanneer ik het volume of de brightness aanpas. Nu rest alleen de "AV MODE" knop nog :)

[ Voor 29% gewijzigd door PcFer op 29-04-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

PcFer schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:57:Hierdoor krijg ik ook weer feedback op 't scherm wanneer ik het volume of de brightness aanpas. Nu rest alleen de "AV MODE" knop nog :)
Deze doet bij mij ook niks (vista 32 bits(binnenkort ook 64 :P )).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 13:55

Rax

Webdevver

Ik heb deze week ook de FW21M gekocht. Nu heb ik deze via hdmi op mijn Marantz sr4002 receiver aangesloten.
Echter nu krijg ik geen DTS en DD geluid op de receiver. Zodra ik DTS of DD probeer af te spelen zegt de receiver het niet af te kunnen spelen (alsof het een onbekend formaat is.) Stereo pcm werkt wel gewoon.
Ik heb alle drivers van de vaio website geïnstalleerd. Heb nu Vista Ultimate 32 bit (op 64 bit werkt het evenmin.)
Heeft iemand dit wel al aan de praat gekregen?

Edit:
Ik heb net de nieuwste HDMI drivers van de Realtek website (dus niet de drivers van de Vaio website downloaden!) gedownload en nu werkt het wel! :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Rax op 01-05-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de FW31ZJ gekocht, 2 weekjes met de originele zelf redelijk opgeschoonde vista x64 premium gewerkt, hij is vlotter dan enkele andere laptoppen met installeren of opstarten. Toch wou ik de Windows 7 ook ff uitproberen en die staat er nu op, werkt prima, alleen jammer dat ie over 3 maanden niet meer werkt (???). Als ik F10 indruk tijdens booten, komt de originele vaio meuk dan weer terug? Heb format gedaan maar de verborgen partitie heb ik onaangetast gelaten.
Knul schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:40:
Goedenavond leden,

ik heb mijn vaio FW31ZJ inmiddels besteld en binnen,............(lapje tekst geknnipt).

Ik heb dezelfde laptopje gekocht, en loop tegen hetzelfde als jij. Heb je het kunnen oplossen met een gemodde atidriver? Krijg je dan de keuze om meerdere resoluties te spelen in ieder game?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:04:
Als ik F10 indruk tijdens booten, komt de originele vaio meuk dan weer terug?
NEE!! Nooit doen! Hij verwijdert dan je bootloader waardoor Windows helemaal niet meer opstart! (gebeurde mij ook eens!) Je moet je herstelschijven gebruiken om hem terug te zetten (als je deze gemaakt hebt natuurlijk ;) anders moet je hem met een losse Vista DVD opnieuw installeren)

@ Batsgeit, in het Catalyst Control Center, onder eigenschappen notebook scherm, vervolgens kenmerken, moet je volledig scherm aanvinken ;)

[ Voor 13% gewijzigd door WWJD op 01-05-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WWJD schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:33:
[...]

@ Batsgeit, in het Catalyst Control Center, onder eigenschappen notebook scherm, vervolgens kenmerken, moet je volledig scherm aanvinken ;)
ik heb een 9.4 CCC en zie wel de eigenschappen notebook scherm staan maar niet de kenmerken of volledig scherm :?

Misschien is er verschil tussen Windows 7 driver en vista driver?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 02:22:
[...]

ik heb een 9.4 CCC en zie wel de eigenschappen notebook scherm staan maar niet de kenmerken of volledig scherm :?

Misschien is er verschil tussen Windows 7 driver en vista driver?
Jij ziet deze optie niet:
Afbeeldingslocatie: http://img399.imageshack.us/img399/8074/ccc.jpg

Vreemd, in principe zou het niet veel uit moeten maken welke versie je hebt, misschien dat het onder een ander kopje staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik zie dus hetvolgende plaatje.... Driver is 9.4 64bits voor windows 7 Engelstalig

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/5179/ccczonderfullscreenz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Guys,

Ik zit te denken om deze laptop te kopen VGN-FW31J. Van horen zeggen is Sony één van de betere merken. Voornamelijk zal in gaan browsen, mailen en blau-ray films via de TV kijken. Ik heb vele laptops bekeken maar zie door de bomen het bos niet meer. Wat adviseren juliie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie dat computerpirates een leuke deal heeft. En aan de winkel review te zien geen slechte winkel (afgezien van amateuristisch uiterlijk)
http://www.computerpirate...PTI9uW4npoCFRUFZgodtQoF8w

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2009 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 20:11
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 01:40:
Zie dat computerpirates een leuke deal heeft. En aan de winkel review te zien geen slechte winkel (afgezien van amateuristisch uiterlijk)
http://www.computerpirate...PTI9uW4npoCFRUFZgodtQoF8w
Het lijkt er op dat alle winkel de FW21M uit voorraad willen hebben. Ik heb 'm deze week voor €932 bij SWW computers gekocht. Door de 31 serie is de 21 serie nu 'verouderd', maar volgens mij zijn de specs van de 21 serie zelfs beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 01:36:
Hi Guys,

Ik zit te denken om deze laptop te kopen VGN-FW31J. Van horen zeggen is Sony één van de betere merken. Voornamelijk zal in gaan browsen, mailen en blau-ray films via de TV kijken. Ik heb vele laptops bekeken maar zie door de bomen het bos niet meer. Wat adviseren juliie..
Bedoel je met tv een normale ouderwetse tv? Deze laptop heeft HDMI, die kan je volgens mij niet op een normale tv aansluiten? Ik heb niet echt een advies, alle laptops kunnen mailen en browsen, bluray afspelen maakt de keuze welliswaar beperkter. Je moet maar kijken wat deze laptop kost en wat een andere laptop met dezelfde prijsklasse te bieden heeft. Zo kwam ik ook uiteindelijk op de FW31ZZJ. De andere laptop voor dezelfde prijs had een kleinere HDD, langzamere cpu, maar wel een fingerprint (mogelijkheid om in te loggen door met je vinger over een rolletje heen te gaan) wat mij niet boeide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:00:
[...]

Bedoel je met tv een normale ouderwetse tv? Deze laptop heeft HDMI, die kan je volgens mij niet op een normale tv aansluiten? Ik heb niet echt een advies, alle laptops kunnen mailen en browsen, bluray afspelen maakt de keuze welliswaar beperkter. Je moet maar kijken wat deze laptop kost en wat een andere laptop met dezelfde prijsklasse te bieden heeft. Zo kwam ik ook uiteindelijk op de FW31ZZJ. De andere laptop voor dezelfde prijs had een kleinere HDD, langzamere cpu, maar wel een fingerprint (mogelijkheid om in te loggen door met je vinger over een rolletje heen te gaan) wat mij niet boeide.
Nee, geen ouderwetse tv maar wel 1 met HDMI aansluiting (LCD). Ben wel gecharmeerd van de Vario FW serie. Is de 21M dan echt beter op een paar specs na, hij is ook een stuk duurder dan de 31J....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:04:
Ik heb de FW31ZJ gekocht, (geknipt)

[...]

Ik heb dezelfde laptopje gekocht, en loop tegen hetzelfde als jij. Heb je het kunnen oplossen met een gemodde atidriver? Krijg je dan de keuze om meerdere resoluties te spelen in ieder game?
Ja, ik heb het inmiddels opgelost. Je moet de originele ATI drivers downloaden van de ATi site, en de mobility modder, (http://www.driverheaven.net/modtool.php). Je moet de drivers dan uitpakken, maar de installatie stopzetten voordat hij echt gaat installeren. Dan laat je Mobility Modder draaien en die edit je drivers. Nu moet je via apparaatbeheer je originele drivers verwijderen en de laptop opnieuw opstarten. Dan ga je weer naar apparaatbeheer, en zoek je zelf naar de .inf file van de drivers. (laat Vista niet zelf zoeken, dan vindt hij niets). Als die geinstalleerd zijn moet je hem weer opnieuw opstarten en voila, je drivers zijn geinstalleerd en je hebt keuze over meer resolutie's :*)

Nu heb ik nog een vraag aan andere 31ZJ bezitters: Als ik CoD 2/4/5 draai, blijft hij schommelen tussen de 30 en 15 fps, hoe hoog of laag ik de graphics ook zet. Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:33:
[...]

Nee, geen ouderwetse tv maar wel 1 met HDMI aansluiting (LCD). Ben wel gecharmeerd van de Vario FW serie. Is de 21M dan echt beter op een paar specs na, hij is ook een stuk duurder dan de 31J....
De 21M heeft een wat snellere processor dan de 31J, maar de 21M heeft een tragere harde schijf (4200 vs 5400). Verder zie ik geen verschil, dus je kunt je afvragen of de 21M de meerprijs waard is. Het is dus een beetje wat je zelf wilt, beiden kunnen ze op een HDTV worden aangesloten.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.