Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorgoss
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-01 08:00
mrc16 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:57:
[...]

Voordat je besteld, hij kost 899,- bij de MM. Scheelt je al gauw 200 euro!
Mediamarkt?

en is dat bij alle mediamarkt`s het zelfde ofniet?

ik hoor ook veel over de klantenservice bij mediamarkt, betreft de xbox360 dat je vaak gewoon weer defecte terug krijgt of iets dergelijks,

geld dit ook voor notebooks?
of kan ik er gerust een kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
mrc16 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:57:
[...]

Voordat je besteld, hij kost 899,- bij de MM. Scheelt je al gauw 200 euro!
zo dan dalen ze wel heel snel in prijs :| 2 weken terug was de 21M 1199 euro bij de media markt in den haag.

''Zorgos''

Je hoeft je daar geen zorgen om te maken. Gebruik de service van sony zelf daar heb ik altijd goede ervaringen mee gehad.

[ Voor 18% gewijzigd door Dewaterweg op 16-02-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
zorgoss schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:07:
[...]

Mediamarkt?

en is dat bij alle mediamarkt`s het zelfde ofniet?

ik hoor ook veel over de klantenservice bij mediamarkt, betreft de xbox360 dat je vaak gewoon weer defecte terug krijgt of iets dergelijks,

geld dit ook voor notebooks?
of kan ik er gerust een kopen?
Heb m gezien bij MM Utrecht, stond ook in de folder. Je kunt er gerust kopen. De eerste 2 weken kun je altijd je notebook retour brengen als er iets mis mee is. Daarna gewoon Pick up and return van Sony zelf en binnen 5 werkdagen gemaakt. Wat betreft de prijs als je zegt bij een andere filiaal dat ie in utrecht die prijs is dan geven ze m meestal wel voor die prijs mee. Zeker een goeie actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorgoss
Ik woon ook 3 kwartier van eindhoven af dus wil eigenlijk wel zeker weten of je m dan ook voor die prijs mee zou krijgen, maar geloof het eigenlijk niet want lees dit op de MM site:

Waarom kan ik geen complete catalogus met alle producten en prijzen op deze website vinden?

Iedere vestiging van Media Markt is een afzonderlijke besloten vennootschap en bestrijkt een eigen deel van de markt. Iedere vestiging kent dus andere lokale concurrenten. Daardoor kunnen de prijzen van de artikelen tussen de Media Markt vestigingen verschillen.

en Is het verstandig om de harddisk up te graden meteen? of lukt het zelf ook nog als je het echt nodig vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een harddisk vervangen is echt een makkie. Het zijn maar een paar schroefjes.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorgoss
PD2JK schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:58:
Een harddisk vervangen is echt een makkie. Het zijn maar een paar schroefjes.
Oke, dus zelfs een aap die net weet wat n schroefje is zou het kunnen?

dus kan ik beter eerst kijken of de originele bevalt of niet.

Hoef ik dan verder ook niks te veranderen, nadat er een nieuwe harddisk in zit?

en welke raden jullie aan? wil dan natuurlijk wel overstappen naar een 7200 tpm.

300gb is meer als voldoende, heb nog een externe harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik dacht dat 320GB op dit moment nog het maximum was op 2,5". De 500GB versies zullen ook wel een keer worden geïntroduceerd.

Nadat de nieuwe schijf erin zit; Vista installeren, dus die schijf heb je nodig. Tenzij je restore- of rescueschijven hebt gemaakt, dan gebruik je die.

Op dit moment maakt het niet veel uit welke schijf je neemt, de verschillen in prestatie, temperatuur en geluid zijn te verwaarlozen. Allen 3 jaar garantie. Zowel Seagate, Western Digital en Hitachi hebben een 320GB 7200rpm schijf op 2,5" formaat. Moet allemaal passen en werken. Neem eens een kijkje in de Pricewatch.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorgoss
Oke,

Ik ga hem straks voor 7u bestellen,

Ik wil mis. toch meteen door 4launch snellere hd in laten zetten

standaard zit er een sata-150 in moet er dan ook een sata-150 in of kan er ook een 300 in? wat is het verschil en welk merk raden jullie mij aan?

Ga ik het verschil van 4200 tpm naar 7200 Goed merken?

ik zie dat ze bij 4launch alleen hitacit 200gb 7200 tpm hebben voor 95 euro + 30 euro voor instalatie kom ik op 125 euro + 1117 is 1242 euro,
en de FW21Z kost 1407 euro. scheelt maar 165 euro, maar op die FW21Z zit ook maar 500gb 4200 tpm

Wat raden jullie aan?

[ Voor 28% gewijzigd door zorgoss op 18-02-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeidag beste forum leden, ik heb paar vragen over formatteren van harddisk.

Welke drivers moet ik alvast downloaden zodat ik geen problemen krijg ? http://support.vaio.sony....s.asp?site=voe_nl_NL_cons

en ik heb Viste home premium OEM cd (orgineel), kan ik dit hergebruiken en code gebruiken dat onder laptop staat (dus niet code dat op vista cd hoesje staat want die heb ik al 6x gebruikt).

En op welke problemen moet ik voorbereid zijn ?

alvast bednakt voor uw hulp, met vriendelijke groeten.

AliOsi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
zorgoss schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:50:
Oke,

Ik ga hem straks voor 7u bestellen,

Ik wil mis. toch meteen door 4launch snellere hd in laten zetten

standaard zit er een sata-150 in moet er dan ook een sata-150 in of kan er ook een 300 in? wat is het verschil en welk merk raden jullie mij aan?

Ga ik het verschil van 4200 tpm naar 7200 Goed merken?

ik zie dat ze bij 4launch alleen hitacit 200gb 7200 tpm hebben voor 95 euro + 30 euro voor instalatie kom ik op 125 euro + 1117 is 1242 euro,
en de FW21Z kost 1407 euro. scheelt maar 165 euro, maar op die FW21Z zit ook maar 500gb 4200 tpm

Wat raden jullie aan?
Sata 300 kan prima. Wat het verschil is moet je maar Googelen.

Je gaat het verschil zeker merken

Ik raad je aan om die 125 euro in je zak te houden en voor minder dan 80 euro een 320 GB te laten bezorgen. 5 minuten later heb je hem erin en heb je een grotere schijf en 45 euro bespaard.
Bij de 21Z zal je net zo goed de harddisk moeten vervangen, je moet even kijken of je de betere videokaart en het dubbellamp scherm het extra geld waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorgoss
Sata 300 kan prima. Wat het verschil is moet je maar Googelen.

Je gaat het verschil zeker merken

Ik raad je aan om die 125 euro in je zak te houden en voor minder dan 80 euro een 320 GB te laten bezorgen. 5 minuten later heb je hem erin en heb je een grotere schijf en 45 euro bespaard.
Bij de 21Z zal je net zo goed de harddisk moeten vervangen, je moet even kijken of je de betere videokaart en het dubbellamp scherm het extra geld waard vindt.
bedankt voor je reactie,
Maar als ik een andere harddisk er in zet, weet ik niet echt hoe ik er windows weer op moet zetten? Of is het gewoon de windows vista dvd erin stoppen en de instructies volgen?( ik ben niet echt handig met zo`n dingen) daarom vroeg ik me af of het mis. beter is om 4launch te laten doen en mis. ook beter ivm garantie.

en is deze dan evt. geschikt?

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-058156

[ Voor 4% gewijzigd door zorgoss op 18-02-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
zorgoss schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:16:
[...]

bedankt voor je reactie,
Maar als ik een andere harddisk er in zet, weet ik niet echt hoe ik er windows weer op moet zetten? Of is het gewoon de windows vista dvd erin stoppen en de instructies volgen?( ik ben niet echt handig met zo`n dingen) daarom vroeg ik me af of het mis. beter is om 4launch te laten doen en mis. ook beter ivm garantie.

en is deze dan evt. geschikt?

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-058156
De OS installeren hoef je geen techneut voor te zijn, idd gewoon instructies volgen en doorklikken. Je laptop wordt straks geleverd met software om een recovery dvd te maken, ook allemaal heel simpel.
Vervolgens is het nieuwe harde schijf erin en opstarten met de recovery dvd, instructies volgen en je bent klaar.

De genoemde schijf moet prima passen, echter zou ik hem niet aanbevelen. Bekijk onderstaande conclusie eens uit de notebook harddrive roundup van tomshardware.com:

#4 Samsung’s Spinpoint MP2 is a good performer, delivering great throughput of up to 86 MB/s, and dominating the PCMark05 application benchmark, which is pretty relevant. Yet the drive is not a suitable overall recommendation, as its access time and I/O performance are a bit weak, and it’s as power-hungry as first-generation 7,200 RPM drives by Hitachi and Seagate. In terms of efficiency, Samsung is simply not yet where it could be.

#3 The Hitachi Travelstar 7K320 offers balanced performance and delivers good results across all benchmarks, but it does not win a single one of them except the Windows XP startup benchmark of PCMark05. If you want maximum performance or efficiency you might want to look for another drive, but if you find this model installed in your new notebook there is no reason to worry—it’s a good product.

#2 Western Digital’s new Scorpio Black has arrived with a bang. It has the fastest access time and great I/O performance, beating all the other 2.5” hard drives. Though its throughput cannot quite match the transfer rates of the Seagate drive, WD manages to get excellent results in all of the benchmarks. And despite good but not exciting power consumption results, we found some surprises: WD implemented a sensible power management solution, which has the drive consume the least power at low-power idle and when playing DVD video off the HDD.

#1 Seagate Momentus 7200.3. We were looking at the four hard drives from a mobile user’s perspective, so we paid close attention to performance per watt ratings. Not only does Seagate hit new transfer rate records, but it also beats the competition by providing the best combination of low power consumption and high performance. It might not win all the benchmarks, but overall it is on top. Its lead over WD was very small, though.

• rub3nb
  • Laatst online: 17-09 17:00
Is er iemand die mij zou kunnen helpen aan de driver voor de Base System Device (bij other devices)? Dit is het enige qua hardware wat ik nog moet installeren, voorderest is alles gelukt.

Ik krijg deze niet aan de praat in Vista 64 op mijn fw21z.

Ik heb het geprobeerd via die eerder genoemde Italiaanse site maar daar staan sinds gisteren de drivers niet meer op en ik kan verder nergens anders deze driver vinden. Ik zoek me een breuk.

Alvast bedankt!

• rub3nb
  • Laatst online: 17-09 17:00
rub3nb schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:10:
Is er iemand die mij zou kunnen helpen aan de driver voor de Base System Device (bij other devices)? Dit is het enige qua hardware wat ik nog moet installeren, voorderest is alles gelukt.

Ik heb het geprobeerd via die eerder genoemde Italiaanse site maar daar staan sinds gisteren de drivers niet meer op en ik kan verder nergens anders deze driver vinden. Ik zoek me een breuk.

Alvast bedankt!
Ik ben al geholpen, ik heb de driver uiteindelijk ergens anders gevonden!

Grt, Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
rub3nb schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:10:

Alvast bedankt!
Laat maar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door thecompany op 20-02-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enbroerse
  • Laatst online: 30-01 17:15
Ná het lezen van álle pagina's over de Sony Vaio FW , heb ik de FW21z aangeschaft!

Direct vóór het installeren backups gemaakt van de drie aanwezige partities, toen opgestart en nu wil ik een backup maken van de C: drive. (de recovery heb ik al gebackupped) Maar ik wil ook C splitsen in een C en D,

met een opstart CD heb ik Acronis Disk Director gebruikt, maar deze herkent de drive niet. Toen Partion MAgic en die geeft de volgende foutmelding error #105 Partition starts on wrong boundary

met als uitleg The hard-disk partition table contains erroneous values. PartitionMagic expects partitions to begin and end on the correct cylinder boundaries. If they do not, the disk may be partially corrupted. In this circumstance, if PartitionMagic were to make any modifications it might cause the loss of data. Therefore, PartitionMagic refuses to recognize any of the hard disk's partitions. To resolve this problem, see the instructions in Resolving partition table errors.

Er wordt ook een oplossing gegeven. En mijn vraag is nu, is dit een truc van Sony, of is er iets met de harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond mensen

sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een FW21E,een leuk dingetje maar vista ben ik nu al zat.
nu wil ik hem graag downgraden naar xp,en als 2e besturingsysteem vista.

ik kwam er al snel achter dat ik in vista de harde schijf in 2e kon splitsen,maar xp kreeg ik er niet op.
ik heb een site gevonden met alle drivers voor Xp inclusief de bios drivers enz.
maar ik zou graag een mening willen van iemand die dit al gedaan heeft en of alles werkt.
moet ik een slipstream Xp maken met sp3 of kan het ook met sp2 ?
en is die schijf in 2e delen voldoende of moet het met partion magic manager ?

dit is de site http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=338742
als iemand drivers nodig heeft voor een VGN-FW21E dan staan ze hier op.

Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste forum leden, weten jullie mischien hoe ik bestand kan verzenden via bluetooth naar mobiel ? Ik kan wel accepteren zodat ik bestand ontvang maar zelf sturen lukt me steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 14:40:
beste forum leden, weten jullie mischien hoe ik bestand kan verzenden via bluetooth naar mobiel ? Ik kan wel accepteren zodat ik bestand ontvang maar zelf sturen lukt me steeds niet.
Niet gewoon via rechtermuisknop > kopiëren naar > bleutooth apparaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WWJD schreef op maandag 23 februari 2009 @ 10:13:
[...]

Niet gewoon via rechtermuisknop > kopiëren naar > bleutooth apparaat ?
thank you :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Dan heb ik nog een vraagje, ik wil mijn hardeschijf vervangen.
Nu zit ik te twijfelen tussen de Seagate 7200.3 320 GB en de Seagate 7200.4 500 GB, beiden 7200 RPM. Heeft iemand ervaring met deze schijven? Hoe zit het met de geluidsproductie? Of kan ik beter gaan voor de 5400.6 500GB (5400 RPM)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:54
hmm ik zit met een probleem... ik heb net een Sony VAIO FW21M: gekocht samen met vista ultimate.
Nu blijkt dat er eigenlijk dat sony eigenlijk 0,0 drivers heeft voor vista x64 ultimate.
ik heb wel gezocht erg lang zelfs :p
Heb ik het nou fout en zie ik verkeerd of?

(ik heb het nodig ivm met virtualisatie Windows Server 2008+Exchange Server 2007)

En anders breng ik hem morgen wel weer terug naar de winkel;\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje aan huidige eigenaren:

Momenteel heb ik een gloednieuwe Dell die ik wou gebruiken voor wat audio toepassingen, maar omdat er iets goed fout zit met de device drivers daarvoor heb ik constante crackle en pop vanwege hoge DPC latency. Ik kan dit niet omzeilen, dus ik denk erover om over te stappen op een VAIO FW21E

Om me voor dezelfde problemen te behoeden, zou een eigenaar een testje voor me kunnen uitvoeren, namelijk: Het tooltje DPC Latency Checker op http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml en dit ongeveer een minuutje of twee laten draaien.
Indien er geen enkele rode staven in die periode langskomen weet ik dat de vaio kan aanschaffen :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:54:
Een vraagje aan huidige eigenaren:

Momenteel heb ik een gloednieuwe Dell die ik wou gebruiken voor wat audio toepassingen, maar omdat er iets goed fout zit met de device drivers daarvoor heb ik constante crackle en pop vanwege hoge DPC latency. Ik kan dit niet omzeilen, dus ik denk erover om over te stappen op een VAIO FW21E

Om me voor dezelfde problemen te behoeden, zou een eigenaar een testje voor me kunnen uitvoeren, namelijk: Het tooltje DPC Latency Checker op http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml en dit ongeveer een minuutje of twee laten draaien.
Indien er geen enkele rode staven in die periode langskomen weet ik dat de vaio kan aanschaffen :)

Alvast bedankt!
Gedaan, en alleen maar gele en groene staven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp@rkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 14:36
ik heb een vraag over vista ready boost. Is het mogelijk om met een memory card in een van de card readers ready boost te gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 09:33
ReMCoDijKSTRa schreef op maandag 23 februari 2009 @ 23:58:
hmm ik zit met een probleem... ik heb net een Sony VAIO FW21M: gekocht samen met vista ultimate.
Nu blijkt dat er eigenlijk dat sony eigenlijk 0,0 drivers heeft voor vista x64 ultimate.
ik heb wel gezocht erg lang zelfs :p
Heb ik het nou fout en zie ik verkeerd of?

(ik heb het nodig ivm met virtualisatie Windows Server 2008+Exchange Server 2007)

En anders breng ik hem morgen wel weer terug naar de winkel;\
kijk eens op sonystyle.com, daar heb ik die van mij vandaan, bijv:
http://esupport.sony.com/...?mdl=VGNFW390&SelectOS=36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met OSX op de FW?

Ik heb het meerdere keren geprobeerd met OSX86 maar steeds een vastloper bij het bootproces mogen ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vaio fw21Z, weet iemand soms welke driver je moet downloaden om meer resolutie's beschikbaar te hebben?
Btw voor mensen die aan de hd twijfelen die 4200rpm voel je echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
WWJD schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:48:
Dan heb ik nog een vraagje, ik wil mijn hardeschijf vervangen.
Nu zit ik te twijfelen tussen de Seagate 7200.3 320 GB en de Seagate 7200.4 500 GB, beiden 7200 RPM. Heeft iemand ervaring met deze schijven? Hoe zit het met de geluidsproductie? Of kan ik beter gaan voor de 5400.6 500GB (5400 RPM)?
De 7200.4 is nog nergens op voorraad. Zelfs internationaal heb ik nog geen enkele review kunnen ontdekken. De 5400 zal vrijwel zeker stiller zijn dan de 7200 schijf. Dus wil je de stilste van dit stel kies de 5400, wil je de snelste neem de 7200. Helaas is het hier niet het beste van 2 werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:15:
Ik heb een vaio fw21Z, weet iemand soms welke driver je moet downloaden om meer resolutie's beschikbaar te hebben?
Btw voor mensen die aan de hd twijfelen die 4200rpm voel je echt niet
Je zal de standaard Ati catalyst driver moeten downloaden van ati.com. Deze moetje vervolgens modden met het programma Mobility Modder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ransom_nl schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:27:
[...]

Je zal de standaard Ati catalyst driver moeten downloaden van ati.com. Deze moetje vervolgens modden met het programma Mobility Modder
ok bedankt, ik kan al meer resoluties nemen maar nog steeds geen breedbeeld. ik wil gta IV in een lagere resolutie dan 1920 runnen en toch in breedbeeld is dit mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:18:
[...]

ok bedankt, ik kan al meer resoluties nemen maar nog steeds geen breedbeeld. ik wil gta IV in een lagere resolutie dan 1920 runnen en toch in breedbeeld is dit mogelijk ?
Probeer eens Catalyst Control Center te openen en vervolgens bij notebook panel properties voor full screen te kiezen. Waarschijnlijk staat hij nu op preserve aspect ratio. Wanneer je nu een lagere, niet 16:9, resolutie kiest in GTA zal hij hem scalen naar fullscreen.
1280:720 had trouwens sowieso al moeten werken voor je aangezien dit een 16:9 resolutie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Ransom_nl schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:23:
[...]

De 7200.4 is nog nergens op voorraad. Zelfs internationaal heb ik nog geen enkele review kunnen ontdekken. De 5400 zal vrijwel zeker stiller zijn dan de 7200 schijf. Dus wil je de stilste van dit stel kies de 5400, wil je de snelste neem de 7200. Helaas is het hier niet het beste van 2 werelden.
Hij is in iedergeval wel al uit, in deze thread zijn al een aantal mensen die hem hebben.

Ik hou de webshops in de gaten, zodra hij beschikbaar is ga ik hem bestellen. De schijf is 9,5 mm hoog, dit moet toch wel passen in mijn M neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 2 maand eigenaar van een FW21Z, vind het echt een topnotebook. Is het de moeite de standaard drivers te update met die mobility modder of is er slechts een minimaal verschil? Oja en ik zag net dat sinds enkele dagen ook een update van de ati drivers beschikbaar is via de vaio website:

Graphics Driver (ATI) 32 bit -8.513.1.4000 via: http://support.vaio.sony...._cons&c=0&s=VGN-FW&m=3827

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:12:
Ik ben sinds 2 maand eigenaar van een FW21Z, vind het echt een topnotebook. Is het de moeite de standaard drivers te update met die mobility modder of is er slechts een minimaal verschil? Oja en ik zag net dat sinds enkele dagen ook een update van de ati drivers beschikbaar is via de vaio website:

Graphics Driver (ATI) 32 bit -8.513.1.4000 via: http://support.vaio.sony...._cons&c=0&s=VGN-FW&m=3827
Ik heb ook een 21Z en heb onlangs iets opgemerkt. bij het linkse scharnier (bij de aan knop) ter hoogte van de boxen heb jij daar ook een soort inkerving ( ik twijfel of het al dan niet een barst is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:05:
[...]

Ik heb ook een 21Z en heb onlangs iets opgemerkt. bij het linkse scharnier (bij de aan knop) ter hoogte van de boxen heb jij daar ook een soort inkerving ( ik twijfel of het al dan niet een barst is )
Hier geen inkeping te zien. Wel zijn de scharnieren niet kaarsrecht en zit er een klein beetje speling om maar dat is normaal denk ik.

Ik heb ondertussen geprobeerd te updaten via de officiële vaio drivers maar die kreeg ik om een of andere reden niet geïnstalleerd. Heb dan maar via die mod-tool de recentste ati drivers geïnstalleerd. :)

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 18:02
Nou ook ik mag me een trotse eigenaar van een fw21e noemen :) (888 euro bij de MM eindhoven)

Meteen maar vista x64 erop, anders is het zonde van het geheugen. Na wat geknoei alles aan de praat gekregen, behalve de brightness fn knop, de av mode, en lcd/output fn knop :s

Ik heb catalyst 9.2 mod geinstalleerd.. Sony shared library dll (via sony.com de x64 versie), VES en SUS (beiden x64) Ook firmware extension manager (x64) Device manager laat geen onbekende apparaten zien. Als ik het volume verander krijg ik keurig de OSD van Sony te zien (met bliepje en al). Ook mute (fn f2) doet het via de Sony OSD.

Wat mis ik nu? :(

EDIT: probleem opgelost. Moest VES2 i.p.v. VES hebben, dus nieuwere drivers. Had de link uit Notebookreviews.com gebruikt (vgn fw-170), maar moest die van hier hebben (FW-390)

http://esupport.sony.com/...?mdl=VGNFW390&SelectOS=36

[ Voor 39% gewijzigd door jkommeren op 26-02-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorgoss
beste mensen

ik heb net mijn nieuwe fw21M binnen gekregen, ziet er lekker uit :D

ik wil zo herstel schijf gaan maken, maar raden jullie dan aan de programmas die je niet nodig hebt eerst te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:50
Met de standaardsoftware heeft dat geen zin, je brand gewoon de standaardimage die ook verborgen op je schijf staat, je brand geen image van je huidige windows installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorgoss
woow geak:O

Wat een software staat erop:O echt niet normaal

Nou weet ik echt niet wat ik er nog op moet laten staan?

wat is echt nog nodig?

heb eigenlijk alleen nodig:
- Microsoft office
-programma voor dvd/bd afspelen en dvd branden
-voor music grebruik ik media player en winamp

verder heb ik volgens mij niets nodig, maar wat zijn nou de programma`s die ik nodig heb voor intstellingen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Heeft iemand hier de fujitsu 500 gb schijf al in een usb case aangesloten? Ik wil een nieuwe, snellere schijf maar ik wil natuurlijk wel de 500gig blijven gebruiken..

[ Voor 83% gewijzigd door thecompany op 27-02-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Laatst online: 04-01-2024
thecompany schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:04:
Heeft iemand hier de fujitsu 500 gb schijf al in een usb case aangesloten? Ik wil een nieuwe, snellere schijf maar ik wil natuurlijk wel de 500gig blijven gebruiken..
ik ben er ook nog steeds op zoek naar een, hij ligt hier stof te happen..

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Joenes schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 01:25:
[...]

ik ben er ook nog steeds op zoek naar een, hij ligt hier stof te happen..
En ik heb er 1 gevonden... Wel een engelse webshop maarja.. Ik heb toch een creditcard

http://www.storagedepot.c...ive-Cases/sc884/p912.aspx

Ze versturen ook naar nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorgoss
MIs. wil ik test drive unlimited (online) op de FW21M

zal dat een beetje lopen?

en heeft iemand nog meer ervaring met deze game op de FW21M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
zorgoss schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:14:
MIs. wil ik test drive unlimited (online) op de FW21M

zal dat een beetje lopen?

en heeft iemand nog meer ervaring met deze game op de FW21M?
Denk niet het geweldig zal spelen, volgens mij zit er een 3450 in de 21m? Dat is gewoon geen superkaart maar ik denk dat je het spel wel kunt spelen op 1024 x 768 ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Laatst online: 04-01-2024
thecompany schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:54:
[...]

En ik heb er 1 gevonden... Wel een engelse webshop maarja.. Ik heb toch een creditcard

held thanks, ik zit momenteel in Engeland voor stage dus dat komt allemaal prima uit haha. Ik bestel hem gelijk :)

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
thecompany schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:32:
[...]

Denk niet het geweldig zal spelen, volgens mij zit er een 3450 in de 21m? Dat is gewoon geen superkaart maar ik denk dat je het spel wel kunt spelen op 1024 x 768 ofzo..
Gaat prima bij mij. Er zit een HD 3470 in de FW21M.
Sp@rkie schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:34:
ik heb een vraag over vista ready boost. Is het mogelijk om met een memory card in een van de card readers ready boost te gaan gebruiken?
Ja, dit is mogelijk.

Weet iemand misschien welke extractie methode ik moet gebruiken bij een clean install van Windows Vista? Of beter, kan iemand mij misschien helpen via MSN :P Op NBR staat dat ik de E_Wise unpacker methode moet gebruiken, helaas staat die er niet bij.

[ Voor 19% gewijzigd door Arata op 03-03-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Ze willen wel heel erg graag van de FW21M af, nu 888 bij saturn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Ryvion schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:23:
[...]

Gaat prima bij mij. Er zit een HD 3470 in de FW21M.

[...]

Ja, dit is mogelijk.

Weet iemand misschien welke extractie methode ik moet gebruiken bij een clean install van Windows Vista? Of beter, kan iemand mij misschien helpen via MSN :P Op NBR staat dat ik de E_Wise unpacker methode moet gebruiken, helaas staat die er niet bij.
Heb je wel de goeie, nieuwste versie van universal extractor? Bij mij deden alle executables het perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
thecompany schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 02:15:
[...]

Heb je wel de goeie, nieuwste versie van universal extractor? Bij mij deden alle executables het perfect..
Ik gebruik deze. Ik hbe versie 1.6 en de installer gedownload. Dit is toch de goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Ryvion schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:31:
[...]

Ik gebruik deze. Ik hbe versie 1.6 en de installer gedownload. Dit is toch de goede?
Jup, bij mij werkt het perfect.. Even op een exe, unpack to subdir, ewise staat standaard geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Weet iemand hoe je de groene "lamp" uitschakeld? Vooral als ik low on battery ben wordt ik een beetje gek van dat geknipper. Ook op standby zou ik het oranje lampje graag uithebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat doen jullie als zo meteen WINDOWS7 uitkomt? 8)7 Dan zit je met Vista terwijl WINDOWS7 wel veel beter/sneller zal zijn. Legale Upgrade kost bakken met geld, en illegaal krijg je constant gezeik met pop ups, Genuine warnings en gedoe als je eens een autom. update wil installeren...
Dat is voor mij een grote reden te twijfelen of ik nu wel/niet een Sony Vaio FW koop, Hoe denken jullie hierover? :) Of verwacht je dat het vrij makklijk wordt om (illegaal) effe te upgraden? :X

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Niet dus, die GRATIS UPDATE IS NIET VOOR mensen die nu al Vista hebben, die is alleen voor mensen die straks, dus vanaf 1 juli 2009 tot en met 31 januari 2010 een nieuwe laptop kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:28:
En wat doen jullie als zo meteen WINDOWS7 uitkomt? 8)7 Dan zit je met Vista terwijl WINDOWS7 wel veel beter/sneller zal zijn. Legale Upgrade kost bakken met geld, en illegaal krijg je constant gezeik met pop ups, Genuine warnings en gedoe als je eens een autom. update wil installeren...
Dat is voor mij een grote reden te twijfelen of ik nu wel/niet een Sony Vaio FW koop, Hoe denken jullie hierover? :) Of verwacht je dat het vrij makklijk wordt om (illegaal) effe te upgraden? :X
Usenet/torrents inderdaad, al zou ik voor windows 7 wel wat geld over hebben (7048 x64 werkt echt helemaal geweldig op mijn vaio) maar het worden waarschijnlijk weer belachelijke prijzen van 200 euro ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
thecompany schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:25:
[...]

Jup, bij mij werkt het perfect.. Even op een exe, unpack to subdir, ewise staat standaard geselecteerd.
Ik heb Nederlands als taal. Screenshot van hoe het er bij mij eruit ziet. Dit is een screenshot waarbij ik de WLAN driver probeer te extracten. Hier zit een windows installer-pakket bij en een toepassing, dit is de windows installer-pakket. Weet je misshien ook nog welke drivers ik allemaal moet extracten? Volgens de how to op NBR zijn dat alle drivers en programma's?

SATA Driver Intel Non-RAID_8.0A_8.0.0.1039, dit is de SATA Controller die ik nodig heb zodat mijn installatie niet faalt?

[ Voor 36% gewijzigd door Arata op 06-03-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

25 euro beloning

voor wie mij in detail kan vertellen hoe ik mijn sony vaio VGN-FW21E kan downgraden naar XP.
er staat nu vista op en die wil ik ook behouden.ik heb de schijf opgedeeld in 2e.
ik ben nu bezig met mijn 6e slipstream cd maar het wil niet werken. [DR-DOS] A: enz
ik dacht de juiste drivers te hebben en heb zelf XP home edition (legaal) maar dit kost mij teveel tijd.

Gr

Sliders@quicknet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:46:
25 euro beloning

voor wie mij in detail kan vertellen hoe ik mijn sony vaio VGN-FW21E kan downgraden naar XP.
er staat nu vista op en die wil ik ook behouden.ik heb de schijf opgedeeld in 2e.
ik ben nu bezig met mijn 6e slipstream cd maar het wil niet werken. [DR-DOS] A: enz
ik dacht de juiste drivers te hebben en heb zelf XP home edition (legaal) maar dit kost mij teveel tijd.

Gr

Sliders@quicknet.nl
http://www.google.ch/sear...official&client=firefox-a

http://video.google.com/v..._group&resnum=4&ct=title#

en hou die €25,- maar in je broekzak of stort het naar een goed doel :+

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
25 euro beloning

Gr

Sliders@quicknet.nl
Ik wil je wel even helpen, maar ik snap je probleem niet helemaal? Zullen we het via msn even verder proberen?

email: gertjancom [@] xs4all . nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getagrip

Bedankt voor je reactie,
Ik ben op de site geweest maar ik heb het nu al zo vaak geprobeerd en dit wil dus niet lukken.
Een slipstream XP cd wil niet opstarten ook al brand ik hem als een bootable met nero.

En op de sites voor dual boot gaat het niet specifiek voor een Sony vaio vgn-fw21e en dat is dus het probleem.
Ik heb alles uitgeprint maar die 250 blz. zijn er nog al wat.
Ik ben nu van plan een nieuwe harddisk te gaan plaatsen en dan maar kijken of ik XP kan installeren.

gr sliders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Gisteren een FW21M gescoord bij de BCC voor 835 euro, leek me de beste laptopdeal op het moment. Met gebruik van de aanbieding van 888 van Saturn Tilburg en met dank aan de hoge prijs van BCC van 1099 euro. Altijd mooi, laagste prijsgarantie + 25% van het verschil er nog eens onder. :*)

Mooie laptop, hip uiterlijk, maar wel veel software erop. Ik kan alleen niet duidelijk terugvinden wat nou demoversies zijn en wat niet. Ook al die VAIO-software moet ik nog wijs uit worden, zit er bruikbaar spul tussen, of zijn het allemaal net-nietprogramma's die toch niemand gebruikt? MS Office is 60 dagen, McAfee ook. MS Office heb ik zelf nog en als virusscanner gebruik ik AVG wel, maar welke software is nuttig? MS Works lijkt me gewoon een uitgeklede versie van Office, maar het is wel stukken overzichtelijker moet ik zeggen. Photoshop Elements lijkt me wel een volledige versie, of heb ik ergens overheen gelezen? Ik heb nog geen lijst kunnen vinden van welke software (volledig) wordt meegeleverd.

Fijn apparaat verder. Ik heb ook een Case Logic hoes erbij gekocht, zo'n wetsuit. De 15.4 inch is tight-fit, maar pas wel. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil misschien een Sony Vaio laptop kopen, de FW21E of FW21M.
Hier zit bijna geen verschil in toch? Alleen heeft de M een 500 gb harde schijf.
Maar ik lees dat jullie de harde schijf vervangen, omdat 4200 te langzaam is.
Merk je dit heel goed?
Ik gebruik mijn laptop hoofdzakelijk voor films, internet, tekstverwerking.
Dus niet voor games..
En weet iemand hoeveel de laptops bij de MediaMarkt kosten?
Graag een reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Bluray combo (dvdbrander en bluray speler) <> Bluray brander
P8400 <> P8600
320GB 5400rpm <> 40GB 4200 rpm

Vooral de bluray brander maakt het verschil in prijs, iets snellere processor is altijd fijn maar daarn krijg je dan weer een grotere maar tragere schijf voor terug. Die 500GB zit niet in de FW21M maar in de FW21Z. Als je naar de nieuwe modellen gaat kijken heb je de FW31J en de FW31M als opvolgers van de 21E en 21M. De nieuwe 31E heeft geen bluray combospeler meer.

Die nieuwe modellen zijn niet echt veel beter, de instap modellen 31E en 31J (dvd of bluray) hebben een langzamere processor gekregen ten op zichte van de oude 21E (2.0 <> 2.26) met ook nog eens een lagere FSB (800 <> 1066). Het verschil tussen de 2 nieuwe modellen 31J en 31M:

Bluray combo (dvdbrander en bluray speler) <> Bluray brander
T6400 <> P8600
400GB 5400rpm <> 500GB 4200rpm

Dan krijg je in de instap dus een tragere processor maar een grotere schijf die weer sneller is. Of te wel, ze maken het er niet makkelijker op ;) Ik zou zelf voor de FW21E gaan als je de bluray brander niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de uitleg!
Sorry, had verkeerd gekeken bij de FW21E, de hd is idd 5400 rpm.
Denk dat ik voor deze laptop kies!
Weet iemand ook waar hij het goedkoopst is?
Ik koop hem namelijk liever niet via internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:53:
Getagrip

Bedankt voor je reactie,
Ik ben op de site geweest maar ik heb het nu al zo vaak geprobeerd en dit wil dus niet lukken.
Een slipstream XP cd wil niet opstarten ook al brand ik hem als een bootable met nero.

En op de sites voor dual boot gaat het niet specifiek voor een Sony vaio vgn-fw21e en dat is dus het probleem.
Ik heb alles uitgeprint maar die 250 blz. zijn er nog al wat.
Ik ben nu van plan een nieuwe harddisk te gaan plaatsen en dan maar kijken of ik XP kan installeren.

gr sliders
Ik heb nu een aantal vragen voor je:
  • Heb je al een ander brandprogramma geprobeerd?
  • Heb je diezelfde slipstream cd met XP al op een andere pc geprobeerd?
  • Staan de bios instellingen goed wat betreft de 'boot' sequence?
Vertel eens precies wat je doet, want op deze manier kan niemand jou precies vertellen wat (eventueel) het probleem zou kunnen zijn.

En check ook af of die XP CD goed zijn werk doet op een andere pc, want dat is dus wel belangrijk om te weten.....
Maakt niets uit, wanneer jij XP installeert zonder de juiste drivers voor een apparaat, zullen er gewoon veel 'vraagtekens' in de hardware-beheer staan en kan je later de juiste drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
25 euro beloning

Gr

Sliders@quicknet.nl
Ik kan je mss wel helpen. Ik heb zelf ook een Sony VAIO VGN-FW21E met Windows Vista en XP als dualboot. Is Sliders@quicknet je MSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedendag allen

ik heb geen msn en sliders@quicknet.nl is mijn e-mail.

mijn boot staat als volgt 1.optical drive (DVD)
2.hard disk
3.external

ik heb weer een slipstream gemaakt met nlite dan drivers intergreren en toen de sata driver alleen toegevoegd
toen een iso gemaakt en gebrand.
en niet werken.
vraagje moet ik die iso niet eerst uitpakken en dan branden.?

Ryvion
heb jij een juiste beschrijving van wat je hebt gedaan dan?
ben jij problemen tegengekomen?
windows vista staat in een geheime partitie dan heb ik mijn c schijf en nu dan ook de f partitie die ik heb aangemaakt.
ik hoop dat dit een beetje duidelijk is

gr sliders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey ik vroeg mezelf sterk af of de 7800 rpm schijf egt veel sneller is
want mijn fw21z is nu zo traag als dikke stront bergopwaarts hetgeen ik niet in ged8tn had toen ik hem kocht

heeft iemand de F/W loader UJ230AS matshita,matsushita,panasonic (wat een nichten)
draai winXP 64 bit met alle drivers behalve de bluray
als iemand de xp 64 bit drivers nodig heeft pbtje maar >:) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VGN-FW21E

nu heb ik de harddisk verwijdert en een andere geplaats.
geformateerd en geprobeerd xp te installeren.
weer het zelfde blauwe scherm "om schade te vooorkomen wordt windows afgesloten Enz"

nog iemand een idee

sliders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:18:
goedendag allen

ik heb geen msn en sliders@quicknet.nl is mijn e-mail.

mijn boot staat als volgt 1.optical drive (DVD)
2.hard disk
3.external
Oké, dit staat goed.
ik heb weer een slipstream gemaakt met nlite dan drivers intergreren en toen de sata driver alleen toegevoegd
toen een iso gemaakt en gebrand.
en niet werken.
vraagje moet ik die iso niet eerst uitpakken en dan branden.?
Bij de meeste programma's zoals b.v. Imgburn kan je een .iso bestand vaak met één klik naar een cd of dvd branden.

Voor een overzicht van programma's die dit kunnen doen, hier.

Wanneer je klaar bent met branden, bekijk de inhoud van de dvd/cd via de verkenner, je moet mappen, boot bestanden etc. zien, wanneer je b.v. XPPro_ENG_SP3.ISO ziet staan, heb je alleen de iso gebrand en niet wat er in de .iso verpakt zit.
windows vista staat in een geheime partitie dan heb ik mijn c schijf en nu dan ook de f partitie die ik heb aangemaakt.

gr sliders
Oké, de geheime partitie is een recovery partitie die je kan benaderen via de recovery dvd/cd's die je gemaakt hebt, nog niet gedaan?... nog wel even doen!

C: is je Vista en F: zal waarschijnlijk een data partitie zijn, backup je eventuele document op deze schijf (F/: dus), want als je XP gaat installeren, zal je (waarschijnlijk) F: gaan verwijderen en daar een nieuwe partitie van gaan maken waar je XP op installeerd.

Wanneer je de groote van de partitie gaat instellen, houd er dan rekening mee dat je ook ruimte moet houden voor je eigen files, dus pak de helft van de vrij gekomen ruimte op de schijf en maak daar de partitie van waar je XP op gaat zetten, later kan je via Vista/XP de unallocated space een nieuwe partitie maken voor je files en deze dan een ander drive letter geven.

Verder lees mijn post eerder nog een door met de google links, genoeg info wat je moet doen om XP/Vista naast elkaar te kunnen installeren.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:18:
heb jij een juiste beschrijving van wat je hebt gedaan dan?
ben jij problemen tegengekomen?

gr sliders
Op NBR staat ergens een topic erover, verder ben ik zelf geen problemen tegen gekomen, maar ik denk dat ik weet waarom je een BSOD krijgt. Welke ISO van Windows XP gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinden jullie die USB plekken niet irritant? Als je bijv. een muis wil gebruiken knal je dan niet de hele tijd tegen die USB stick aan zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:16:
heey ik vroeg mezelf sterk af of de 7800 rpm schijf egt veel sneller is
want mijn fw21z is nu zo traag als dikke stront bergopwaarts hetgeen ik niet in ged8tn had toen ik hem kocht
Ik heb een FZ laptop en zit niet echt veel verschil tussen een FW en FZ, dus ik kan hierop wel antwoord geven.

Je merkt het verschil best wel. Windows start ietsje sneller op. Verschil zie je het meest in spellen. Laad tijden zijn korter en waar GTA IV helemaal niet soepel liep, werd het bij vervangen van de schijf opeens bijna speelbaar :P

Jammergenoeg liet ik mijn laptop een paar dagen geleden op de grond vallen.... Mijn 7200 rpm schijf is nu dood :( RIP
Heb nu mijn 4200 rpm schijf er weer ingedaan en vind nu opeens alles best traag lopen.
Bij de 7200rpm schijf was de Windows experience index 5,6 en nu is ie bij de 4200rpm nog maar 4.4.

Enig nadeel van een snellere schijf is dat de schijf dan niet meer zo stil is. Klinkt bijna alsof je ventilator de hele tijd aant draaien is.
Maar ik persoonlijk vond het het wel waard, vooral nu ik weer een tijdje de oude schijf moet gebruiken, merk ik gewoon dat die ander veel sneller was. Binnenkort maar weer een 7200rpm schijf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:33:
vinden jullie die USB plekken niet irritant? Als je bijv. een muis wil gebruiken knal je dan niet de hele tijd tegen die USB stick aan zeg maar?
Yep, ook als je bijvoorbeeld de bluraydrive opent en je hebt een muiskabel in die usb poort ernaast zitten. ook zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:33:
Ik gebruik zelf de Logitech VX Nano met zo'n kleine nano ontvanger, dus daar heb ik geen last van :P Verder gebruik ik de usv poorten eigenlijk alleen op m'n bureau thuis. Onderweg bijna nooit, behalve om soms een usb-stick of 2.5'' hdd erin te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:07
Goedendag mensen,

ik kijk al een tijdje op dit forum en ben van plan een FW31Z aan te schaffen. Ik heb een paar vraagjes:

Hoe goed is de videokaart? Kan ik er bv. CoD5 op spelen? (hoeft niet op het allerhoogste zolang hij hem maar trekt)

Is de FW21Z zo'n stuk slechter? Als ik kijk heeft hij alleen een tragere processor, is dat de 100 euro in prijsverschil waard?

Zit er een 32 of 64 bit versie van vista bij?
Edit: Bij de FW31Z zit wil 64 bit, welke zit er bij de 21Z?

[ Voor 6% gewijzigd door Knul op 14-03-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Knul schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:20:
Goedendag mensen,

ik kijk al een tijdje op dit forum en ben van plan een FW31Z aan te schaffen. Ik heb een paar vraagjes:

Hoe goed is de videokaart? Kan ik er bv. CoD5 op spelen? (hoeft niet op het allerhoogste zolang hij hem maar trekt)

Is de FW21Z zo'n stuk slechter? Als ik kijk heeft hij alleen een tragere processor, is dat de 100 euro in prijsverschil waard?

Zit er een 32 of 64 bit versie van vista bij?
Edit: Bij de FW31Z zit wil 64 bit, welke zit er bij de 21Z?
De kaart is wel redelijk, mijn laptop (FW21E) trekt CoD5 wel iig :D

Bij de FZ21Z zit 32bit geloof ik. Je moet zelf maar weten welke je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thecompany schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:54:
[...]

Heb je hem al ontvangen en past de hd er ook in? Zo ja dan bestel ik deze casing ook zsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens hoe het zit met systeem aanpassingen bij het plaatsen van een andere harde schijf? Als de rpm omhoog gaat bij een nieuwe schijf moet je dan niet de system fan instellingen of iets dergelijks aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwhier
  • Laatst online: 05-04-2024
Hi all.

Had vanavond besloten om de VGN-FW31ZJ te bestellen bij cp. Heb deze thread gelezen en vraag me nu af of dat wel de juiste keuze is ? Dat hij duurder is maakt me niet zoveel uit, ik wil dat hij goed is.

Ik ga hem gebruiken voor; veel internet. Vele browsers met vele vele tabbladen heb ik heel de dag open. Plus outlook, office en soms wat spellen. Dat ie films kan spelen is leuk maar niet nodig.

Bluray schrijven is wel aardig voor mijn backups.

Doe ik hier goed aan ? Of moet ik er ook gelijk een andere schijf inzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30
nieuwhier schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 01:33:
Of moet ik er ook gelijk een andere schijf inzetten ?
For what ? Voor de dingen die jij er mee doet heb je echt geen supersnelle schijf nodig. De HD die erin zit is echt niet traag bij normaal gebruik hoor (en ook nog eens lekker stil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwhier
Voor de dingen die jij er mee doet heb je echt geen supersnelle schijf nodig.
Thx. Ok, ik kreeg een beetje het idee dat het traag was of zo. Het is dus meer in de trend van snel, sneller en snelst ;-)

Nog een vraagje; hoe gedraagt het scherm zich in zonlicht ? Ik heb nu zo'n spiegelscherm en daar wordt ik gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwhier schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:03:
[...]

Thx. Ok, ik kreeg een beetje het idee dat het traag was of zo. Het is dus meer in de trend van snel, sneller en snelst ;-)

Nog een vraagje; hoe gedraagt het scherm zich in zonlicht ? Ik heb nu zo'n spiegelscherm en daar wordt ik gek van.
als de laptop dual lamps heeft zoals de 21Z of de 31ZJ kan je de brightness zodanig hoog zetten dat je bijna geen reflectie meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwhier
als de laptop dual lamps heeft zoals de 21Z of de 31ZJ kan je de brightness zodanig hoog zetten dat je bijna geen reflectie meer hebt.
Maar het is toch niet zo'n glossy scherm, tenminste dat maak ik op uit de specs links en rechts alhoewel ik nergens echt een verhaal er over kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Het is zeker wel glossy maar omdat de backlight zo enorm fel kan overstemt het beeld dan de reflectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwhier
Oke. Nou ik ga ervoor. Ik heb hem besteld. Ik vertel mijn ervaringen nog wel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Sick Nick schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:18:
Het is zeker wel glossy maar omdat de backlight zo enorm fel kan overstemt het beeld dan de reflectie :)
Dit is wel iets te optimistisch voorgesteld. Heb gisteren met de 21Z buiten gezeten en hoewel er nog redelijk op te werken viel, hinderde de reflectie toch behoorlijk, ook op volle brightness. Beste is nog om in de schaduw te gaan zitten, onder een parasolletje ofzo, dan is het prima werken.

Om even op de 4200rpm schijf terug te komen. Deze is gewoon prima voor alledaags gebruik. Hij haalt bij mij in de vista prestatie index ook een 5.0 . Vervangen is alleen interessant als je regelmatig specifieke zware applicaties moet draaien of vaak zware games draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de fw21e en ik vind de harde schijf soms (ook in rust) lawaaierig overkomen. Heeft iemand het zelfde probleem, of ben ik de enige bofferd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste people, waar kan ik ATI driver downloaden ? (Sony vai FW21E).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:13:
beste people, waar kan ik ATI driver downloaden ? (Sony vai FW21E).
Beetje vreemde vraag... vaio.sony.nl en dan op drivers zoeken

Of van www.amd.com, maar dan moet je met een trucje ff de "installer om de installer" verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen geluid via HDMI (naar TV) door te sturen (FW21z + Windows7-64bits) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
sverzijl schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:59:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen geluid via HDMI (naar TV) door te sturen (FW21z + Windows7-64bits) ?
Ja, werkt bij mij perfect. Ik hoefde zelfs niks in te stellen, moest ik in vista nog wel (even bij playback devices hdmi als standaard zetten). Op een kale windows 7 deed ie het al dus volgens mij moet ie op elke 21z werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
hm, dan zal het in de ATI drivers zitten. Hij blijft hier zeggen 'ATI HDMI audio : not plugged in'.
Oh well, probeer het met de win7 GA versie ooit nog wel eens. Zo vaak zal ik het in praktijk niet nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betse leden, ik wil mijn vaio fw laptop HDD formateren. Daarom heb ik map drivers op mijn externde HDD gekopiert. Maar op dat lijst staat DVD-Bluray driver er niet op.
\
mijn vragen zijn:
1 : Ik heb thuis 6x gebruikde Vista home premium 64 bitt cd van vista, kan ik met dit cd mijn pc formatteren en cd key gebruiken dat onder mijn laptop staat ?

2 : waar kan ik driver voor mijn dvd-rom vinden en ook driver van WinDVD Bluray software ?

alvast bedankt voor uw hulp, met vriendelijke groeten.

Aliosi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 18:01:
Betse leden, ik wil mijn vaio fw laptop HDD formateren. Daarom heb ik map drivers op mijn externde HDD gekopiert. Maar op dat lijst staat DVD-Bluray driver er niet op.
\
mijn vragen zijn:
1 : Ik heb thuis 6x gebruikde Vista home premium 64 bitt cd van vista, kan ik met dit cd mijn pc formatteren en cd key gebruiken dat onder mijn laptop staat ?

2 : waar kan ik driver voor mijn dvd-rom vinden en ook driver van WinDVD Bluray software ?

Aliosi
Kun je iets duidelijker zijn? ik snap er echt geen hout van met al die ontbrekende/verkeerd gebruikte lidwoorden en aanwijzende voornaamwoorden... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaSaN schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:48:
[...]

Kun je iets duidelijker zijn? ik snap er echt geen hout van met al die ontbrekende/verkeerd gebruikte lidwoorden en aanwijzende voornaamwoorden... 8)7
Beste DaSaN,

Ik heb hier cd van vista home premium 64 bitt, maar ik heb cd key 6x gebruikt op mijn oude pc( cd key dat op dvd box staat). Mijn vraag is "Kan ik met dit cd mijn laptop formatteren maar wel cd key gebruiken dat onder laptop vermelden is met een sticker ? (dus niet cd key dat op dvd box staat maar dat onder laptop staat, kan dit wel of niet ?).

En mijn 2e vraag was: na het formatteren van laptop gaat al die drivers weg van vaio FW21E, werkt bluray-dvd rom zonder drivers meteen wel ? of moet ik driver van bluray-dvd rom downloaden ? en via waar kan ik hem downloaden ?

AliOsi86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:08:
[...]

Beste DaSaN,

Ik heb hier cd van vista home premium 64 bitt, maar ik heb cd key 6x gebruikt op mijn oude pc( cd key dat op dvd box staat). Mijn vraag is "Kan ik met dit cd mijn laptop formatteren maar wel cd key gebruiken dat onder laptop vermelden is met een sticker ? (dus niet cd key dat op dvd box staat maar dat onder laptop staat, kan dit wel of niet ?).
Ja, dit kan! ;)
En mijn 2e vraag was: na het formatteren van laptop gaat al die drivers weg van vaio FW21E, werkt bluray-dvd rom zonder drivers meteen wel ? of moet ik driver van bluray-dvd rom downloaden ? en via waar kan ik hem downloaden ?
Ja, dit werkt!

[ Voor 7% gewijzigd door WWJD op 23-03-2009 16:13 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.